fbpx

Google Shopping Ads Kısıtlaması ve Organik Trafiğin Önemi

17 Ocak 2021
Markethinkers

Google Alışveriş Reklamları Nedir?

Web sitenize gelen trafiği artırmak, ürün ya da hizmetlerinizi tanıtmak ve potansiyel müşteriler bulmak için alışveriş reklamları kullanabilirsiniz. Peki, Google alışveriş reklamları nedir? 

Google alışveriş reklamları ya da diğer adıyla Google Shopping reklamları ile e-ticaret sitenizdeki ürünlerinizin reklamını yapabilirsiniz. Reklamınızda kullandığınız ürünün görsel, fiyat, açıklama ve indirim oranı gibi bilgilerini belirtebilirsiniz. 

Yayınlamak istediğiniz reklamları ve kampanyaları kullanmak için Google Merchant Center’a ürün verilerinizi göndermeniz ve Google Ads üzerinde bir kampanya oluşturmanız gerekmektedir. 

Ürün fotoğrafını, ürün fiyatını, başlığı, mağaza adını ya da belirli ürün özelliklerini içeren bu reklamlar ürününüze ihtiyaç duyan potansiyel müşteriler elde etmenize de fayda sağlayacaktır. Müşterilerinizin yalnızca reklamlar doğrultusunda satın alım kararı vermesini ürünleriniz için kullandığınız özet bilgiler ve görseller aracılığıyla sağlayabilirsiniz. Böylece ürünlerinize ihtiyaç duyan uygun potansiyel müşterileri Google alışveriş reklamları ile elde edebilirsiniz. 

Ayrıca, kullanıcıya ulaşması da oldukça kolay ve etkili olan Google alışveriş reklamları anahtar kelime olarak Google Merchant Center’a tanımladığınız ürün özelliklerini kullanır. Diğer bir deyişle, Google’da arama yapıldığında ürün reklamınızın görülmesi için ürün özelliklerinde bulunan kelimelerden faydalanılır. 

Belirli ülkelerde Google Arama’da metin reklamlarından hariç olarak minik görseller halinde görünen Google alışveriş reklamları; Türkiye’de Google Görseller’de ve Google arama sonuçlarında bulunan alışveriş sekmesinde görünmektedir. 

Google Ads ve Google Merchant Center entegrasyonlarıyla reklamlardan ne kadar tıklama aldığınızı da analiz ederek rekabet konusunda ne derece önde olduğunuzu raporlayabilirsiniz.

Google Alışveriş Reklamları Nasıl Yapılır?

Satış yapmanıza yardımcı olan ve ürün tanıtımınızı destekleyen alışveriş reklamları kullanıcı aramalarını analiz ederek en iyi ürün ya da hizmet eşleşmesini amaçlamaktadır. Peki, Google alışveriş reklamları nasıl yapılır?

Google alışveriş reklamları, Google Ads ve Google Merchant Center kullanılarak kolayca oluşturulabilir. SEO çalışmalarının parçası olan ürün bilgilerinde anahtar kelime kullanımı dışında Merchant Center’da detaylı ürün özelliklerini tanımlamak Google alışveriş reklamları konusunda yapılması gereken en temel işlemdir. Ürün adı, ürün türü, kategorisi, fiyatı, stok durumu, açıklaması, markası ve ürünün temel birkaç özelliği sizlerden istenen verilerdendir. Merchant Center’a ne kadar başarılı bir veri sağlarsanız alışveriş reklamlarınız da o kadar başarılı olmaktadır. 

Google Ads hesabınızı Merchant Center’a tanımlayıp ürün ve hizmetlerinize özel alışveriş reklamları ya da kampanyaları düzenleyebilirsiniz. 

Alışveriş reklamı oluştururken ürün için uygun bir görsel kullanmak pazarlama ve reklam kampanyanızda büyük bir önem taşımaktadır. Ürünün doğru bir şekilde konumlandırılması, arka planın karışık renklerden oluşmaması ve çözünürlüğün yüksek olması dikkat edilmesi gereken noktalardandır. 

Ayrıca, ürün özelliklerinin dikkatli bir şekilde tanımlanması da Google alışveriş reklamlarınızın başarısını doğru bir oranda artırmaktadır. Google’ın alışveriş reklamları konusunda fazla titiz olduğunu söylemek yanlış olmayacaktır. Bu nedenle ürünle ilgili bilgileri Merchant Center’a yüklerken hassas ve titiz davranmanız gerekmektedir.

Tek Tıkla Alışveriş Reklamı Nasıl Oluşturulur?

Dilerseniz IdeaSoft’un akıllı reklam otomasyonu olan OtoPilot’u kullanarak tek tıkla Google Ads reklamları oluşturabilirsiniz. Sizleri reklam hesabı oluşturma, yönetme ya da optimize etme işlemlerinden kurtaran OtoPilot sayesinde tek tık ile tüm kurulum işlemleriniz yapılmaktadır. 

Otopilot, sizler için Google Ads ve Merchant Center hesaplarınızı kurar, hesapları birbirine entegre eder ve ürünlerinizi otomatik olarak Google Merchant Center’a aktarır. Ardından optimize edilmiş alışveriş reklamlarınız yayına alınır. Ayrıca, tıklanma, görüntülenme ve satış rakamlarınızı IdeaSoft panelinizden takip edebilir ve bütçe ayarlarınızı yapabilirsiniz. OtoPilot, maliyetlerinizi azaltırken daha kolay pazarlama yapmanızı sağlamaktadır.

Google Alışveriş Reklamları Neden Kısıtlandı?

E-ticaret sitelerinin görünürlüğü ve pazarlama stratejileri açısından büyük bir paya sahip olan Google alışveriş reklamları, 10 Ağustos 2020 itibariyle Türkiye’de kısıtlamaya uğramıştı. Peki alışveriş reklamları neden kısıtlamaya uğradı?

Yapılan araştırmalara göre ürün görsellerine tıklayarak alışveriş yapma davranışı normal arama sonuçlarına göre daha fazla satış imkanı sunmaktadır. Google alışveriş reklamları, Rekabet Kurumu’nun incelemeleri ardından rekabeti ihlal eden bir sistem olarak görüldü. Bu nedenle yapılan müzakereler sonucu reklamlara dengeli bir şekilde erişilmesi gerektiği kararı alındı. 

Verilen bu karar doğrultusunda alışveriş reklamları Google'ın Türkiye’deki arama sayfalarından kaldırılarak kısıtlanmış oldu. Bu kısıtlama kapsamında tüketiciler ürünleri reklamlar aracılığıyla bulmak için “Google Alışveriş” sekmesini ve “Google Görseller’i” kullanacak. Ayrıca, satıcılar da alternatif reklam formatlarını kullanarak reklam ve pazarlama kampanyalarını bu şekilde devam ettirmektedir. Bu nedenle alışveriş reklamları tamamen kaldırıldı demek doğru olmayacaktır. IdeaSoft’un Google ile beraber geliştirdiği OtoPilot, alışveriş reklamlarını hala IdeaSoft paneli üzerinden etkili bir şekilde yönetebilmenizi sağlamaktadır.

Aynı şekilde, kullanıcılar için de birçok açıdan fayda sağlayan bu sistemin kısıtlanması e-ticarette pazarlama ve satış stratejilerinin yeniden şekillenmesine yol açmıştır.

Kısıtlama E-Ticaret Sitelerini Nasıl Etkiledi?

Alışveriş reklamları kısıtlaması ardından satış oranlarını düşürmek istemeyen ve marka bilinirliğini sabit tutmak isteyen e-ticaret siteleri arasındaki rekabet bu kararla daha da çok artmıştır çünkü kısıtlama kararı alıcılardan çok satıcıları etkilemiştir. Kısıtlamayla beraber ortaya çıkan yeni süreç beraberinde organik trafiğe verilmesi gereken önemi de artırmıştır.

Özellikle reklam harcamalarının çoğunu Google Ads kampanyaları doğrultusunda yapan firmalar için kısıtlama kararı büyük bir etki yaratmıştır. Ayrıca; alışveriş reklamları ile e-ticaret sitelerine müşteri çeken markalar, verilen bu karar sonucunda satışlarında ciddi düşüşler yaşamıştır.

Bu nedenle metin reklamlarına, SEO çalışmalarına ve görsel kullanımına olan ilgi daha çok artarak gelişmeye başladı. Google Ads optimizasyonları ve başarılı SEO çalışmalarıyla e-ticaret siteleri hedefledikleri başarıyı yeniden yakalamaya çalışmıştır. 

Google arama sonucu reklamlarının önemi, SEO çalışmalarına yapılan yatırımların artması ve farklı pazarlama kanallarının aranması bu karardan sonra daha büyük bir öneme sahip oldu. Böylece hem e-ticaret sitelerinin satış stratejileri hem de kullanıcıların satın alma davranışları değişmiştir.

Alışveriş Reklamlarının Kısıtlanması Sonrasında Organik Trafik Neden Daha Önemli Hale Geldi?

Doğal ziyaretçi anlamına gelen organik trafik oranının fazla olması bir web sitesinin arama sonuçlarında iyi bir konuma sahip olduğu anlamına gelmektedir. Alışveriş reklamlarının kısıtlanmasının ardından organik trafik artık e-ticaret siteleri arasındaki rekabetin temel faktörü ve marka bilinirliğinin artmasının doğru yoludur.

Bu nedenle e-ticaret siteleri, başarılı satış oranları yakalamak için organik trafiği artırıcı çalışmalar yapmalıdır. Bu çalışmaların başında da SEO çalışmaları gelmektedir. 

Alışveriş Reklamları tam anlamıyla aktifken tüketiciler ürünleri fiyatlarına ya da değerlendirmelerine göre kıyaslayarak satın alıyordu. Kısıtlama kararının ardından bilindik markalardan alışveriş yapmak ise daha yaygın hale geldi. 

Dilerseniz alışveriş reklamlarına alternatif olarak;

  • E-posta pazarlaması çalışmaları ile hedef kitlenizi geliştirerek hem potansiyel hem de kalıcı müşteriler elde edebilirsiniz.
  • Tüketicilerin alışveriş yapmak amacıyla son zamanlarda sıkça kullandığı Instagram sayesinde hesabınızı ürün ve hizmetlerinizi tanıtarak reklam kampanyalarınız için ideal bir platform haline getirebilirsiniz.
  • Hedef kitlenizin en sık kullandığı sosyal platformlardan biri de Facebook ise; Facebook Mağaza ve Facebook reklamları sayesinde ürün ve hizmetlerinizi tanıtarak potansiyel müşteriler elde edebilirsiniz.

Marka bilinirliğini artırmak alışveriş reklamları kısıtlaması kararı ardından oldukça önemli bir unsur haline gelmiştir. Peki marka bilinirliği ile doğrudan bağlantılı olan organik trafiğinizi artırmak için neler yapabilirsiniz?

  • Özgün içerikler oluşturarak rakiplerinizden farklı bir e-ticaret sitesi olmayı hedeflemeniz gerekmektedir.
  • Profesyonel SEO araçlarını kullanarak detaylı anahtar kelime araştırmaları yaparak hem içerikleriniz hem de ürün tanıtımlarınız için doğru ve etkili anahtar kelimeleri kullanmanız gerekmektedir.
  • Özgün ve kullanıcıya hitap eden görsel kullanımı organik trafik oluşturmak için etkili bir yöntemdir.
  • E-ticaret sitenizin mobil uyumlu olduğundan emin olmanız gerekmektedir. 
  • Site hızı; hemen çıkma oranı (bounce rate) ve ziyaretçilerin sitede kalma süresi açısından büyük önem taşımaktadır. Eğer e-ticaret siteniz yavaşsa müşteriler kısa sürede sitenizi terk edebilir, böylece organik trafik açısından olumsuz geri dönüşler alabilirsiniz.
  • Ürün sayfalarınızın SEO kurallarına uygun olarak optimize edilmesi (meta açıklaması, alt başlık kullanımı, link inşası, ürün açıklamaları…) organik trafik çekme açısından büyük önem taşımaktadır.

SEO ile organik aramalarla sitenize gelen kullanıcı trafiğini artırabilirsiniz. Böylece hem satış oranlarınızı yükseltebilir hem de sitenize gelen organik trafik sayısıyla arama sonuçlarında daha iyi sıralamaya sahip olabilirsiniz.

IdeaSoft’un tüm akıllı e-ticaret paketleri gelişmiş SEO ayarlarına sahiptir. Böylece Google arama motorunda daha iyi sonuçları almanız için gerekli SEO çalışmaları IdeaSoft paketleri ile sizlere sunulmaktadır. Dilerseniz, IdeaSoft’un akıllı e-ticaret paketleri ile internetten satış yapmak için kendi e-ticaret sitenizi kurabilir ve online mağazanızı hemen şimdi açabilirsiniz. Dilerseniz de 15 günlük deneme sürümü ile altyapımızı ücretsiz olarak deneyimleyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Stok devir hızı nedir, nasıl hesaplanır ve neden önemlidir?
E-ticarette stokların kaç kez yenilendiğini görmek için stok devir hızı, özellikle hesaplanması gereken konulardan biri olarak öne çıkmakta. Stokların yıl içerisindeki yenilenme süresi ve bu stoklar için harcanan miktarın yıl...
14 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Telegram Kullanımının E-ticarete Katkısı Nedir?
WhatsApp’ın son hamlesinden sonra insanların farklı mesajlaşma uygulamalarına yönelmesi gündemde. Özellikle Telegram’ın ciddi bir ivme kazanmasıyla birlikte bu uygulama üzerinden yapılan pazarlama çalışmaları da çeşitlenerek...
12 Şubat 2021
Markethinkers
E-ticaret sitenizde ana sayfadaki öğeler nasıl ve nerede kullanılmalı?
E-ticaret sitenizin ana sayfasını işinizin vitrini olarak düşünebilirsiniz. Bu nedenle de ana sayfadaki öğeler ve bu öğeleri nasıl kullandığınız bir hayli önemlidir. Ana sayfadaki öğeler, geri dönüşümlerinizi artırmada,...
7 Kasım 2018
Sinan Oypan
Stratejik SEO çalışmalarının faydaları neler?
Stratejik SEO çalışmaları, e-ticaret firmalarına birçok yarar sağladığı için dijital pazarlama çalışmalarında da öncelikli sırada yer alan uygulamalar arasında yer almakta. SEO çalışmaları için belli bir strateji...
25 Kasım 2019
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar için internet satış sitesi kurmak neden gerekli?
İnternet satış sitesi kurmak, yaklaşık 6 aydır hayatımızda olan corona virüs ile mücadele ederken işletmeler için önemli bir çıkış yolu haline geldi. Küresel pandemi yaşamımızın her alanına etkisini sürdürürken, vaka...
12 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
Yaz mevsimi boyunca satışları artırmak için ipuçları
Yaz mevsimi genellikle, birçok sektörde yavaş giden ve satışların düştüğü bir dönem olarak geçiyor ve bu da e-ticaret firmalarını olumsuz etkilemekte. Şirket çalışanlarının tatile gitmesi ve havaların ısınması burada önemli...
25 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin Footer alanını daha etkili hale nasıl getirebilirsiniz?
E-ticaret site tasarımlarında dikkat edilecek birçok öğe bulunuyor. Birçok firma, tasarım konusuna odaklanırken, sitenin ilk görünen alanları olan, header, slider, menü gibi öğelere dikkat ediyor; fakat sitenin diğer bölümlerinin...
13 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticarette tedarikçi firmalarla çalışırken bilmeniz gerekenler
E-ticarette tedarikçi firmalar ile çalışırken özellikle bazı konulara dikkat etmeniz ve çalıştığınız tedarikçi firmaları iyi seçmeniz; aynı zamanda da bu firmalarla olan ilişkilerinizi iyi tutmanız önemlidir. Kendi üretimini...
24 Aralık 2018
Sinan Oypan
Sosyal mecralar için video pazarlama rehberi
Sosyal mecralar üzerinde içerik çalışmaları yaparken günceli takip etmek ve yeniliklere ayak uydurmak bir hayli önemli. Video içerikler bir süredir sosyal mecralarda oldukça popüler ve her geçen gün markaların video içeriklere...
26 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketiniz için doğru alan adını almak için neler yapmalısınız?
Doğru alan adı alma işlemi e-ticaret firmaları için oldukça önemli konular arasında yer almakta. Bunun birçok farklı nedeni bulunuyor. Tüketicilerin marka isminizi kolay bir şekilde hatırlamalarını sağlamak, web sitenizin arama...
29 Nisan 2019
Sinan Oypan
Online işletme kurma sürecinde bilmeniz gerekenler
Girişimciler ve kendi işini yapmak isteyenler için online işletme kurma büyük bir adım ve özenle yapılması gereken bir iş. Bu süreçte bir e-ticaret sitesi kurmadan önce ve kurma aşamasında yapılması gereken çalışmalar...
13 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfası nasıl hazırlanır?
E-ticaret sitenizde bulunması gereken alanlardan biri de Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfasıdır. Tüketiciler sitenize girdiklerinde, hizmetleriniz ve ürünleriniz hakkında detaylı bilgi almak isteyebilirler. Bu durumda da sizinle...
19 Ocak 2017
Sinan Oypan