Google Review Update Algoritması Nedir? Review Algoritmasının E-ticaret Sektöründeki Önemi

12 Ocak 2024
Ferad Osman Sali
Google Review Update Algoritması Nedir? Review Algoritmasının E-ticaret Sektöründeki Önemi

Çevrimiçi alışverişlerinizde ve araştırmalarınızda sıkça Google kullanıyorsanız, size Google'ın Ürün İncelemeleri Güncellemesi hakkında en merak edilen bilgileri İdeasoft olarak sunmak istiyoruz. Alışverişlerinize yön veren Google'ın Ürün İncelemeleri Güncellemesi sayesinde, daha kontrollü ve doğru bilgilerle alışveriş yapmanın keyfini çıkarabilirsiniz. E-ticarette oldukça önemli bir yere sahip olan Google'ın Ürün İncelemeleri Güncellemesi, birçok kişinin online işlemini kolaylaştıran bir güncellemedir.

Google, kullanıcılarına daha doğru ve hızlı sonuç vermek adına sık sık güncelleme yapar. Bu güncellemeler arasında, Google'ın Ürün İncelemeleri Güncellemesi de yer alıyor. Ürün arama sonuçlarında en doğru verileri sunmak için geliştirilen bu güncelleme sayesinde hem e-ticaret yapanlar hem de online alışveriş yapanlar çeşitli avantajlardan faydalanabiliyor.

Bu içeriğimizi okuyarak, Google'ın Ürün İncelemeleri Güncellemesi hakkında merak ettiğiniz pek çok bilgiye kolayca ulaşabilirsiniz. Güncellemenin e-ticaret üzerindeki etkisini de yine yazımızı inceleyerek öğrenebilirsiniz.

Google Review Update Algoritması

Google Review Update Algoritması Nedir?

Google, kullanıcıların daha rahat ve hızlı sonuçlara ulaşması için arama sonuçlarını belirli aralıklarla günceller. Yapılan güncellemeler içinde Google Review Update adıyla ifade edilen, Google'ın Ürün İncelemeleri Güncellemesi de yer alır. Bu güncelleme 2021 yılında veri sonuçlarına yansımıştır.

Yakın zamanda yapıldığı için birçok Google kullanıcısından olumlu dönüşler de almıştır. Bu güncellemenin amacı, arama sonuçlarında yer alan ürün incelemelerinin daha doğru ve güvenilir bir şekilde sunulmasıdır. Böylece Google kullanıcılarının doğru ve güncel bilgilere ulaşması daha da kolaylaşır.

Google’ın 2021 yılında sunduğu Ürün İncelemeleri Güncellemesi, özellikle affiliate marketing (satış ortaklığı) sitelerini yakından ilgilendirmektedir. Bu güncelleme, ürün incelemeleri üzerine odaklanan web sitelerini ve e-ticaret sitelerini hedef alır. Web sonuçlarına daha hızlı ve doğru verilerle ulaşmayı amaçlar.

Bu güncellemeyle birlikte Google, ürün incelemelerinin gerçek kullanıcı deneyimlerini en güncel şekilde yansıtır. Sonuçlarda yanıltıcı veya spam içeriklerin önüne geçmeyi sağlar. Böylece çevrimiçi alışverişlerde ve ürün incelemelerinde kişiler, daha gerçek bilgilere zaman kaybetmeden ulaşır.

Bu güncelleme, Google'ın algoritmasıyla doğrudan ilgilidir. Kişilerin çevrimiçi ürün incelemelerini daha iyi analiz etmesini sağlayan bir güncellemedir. Elde edilen verilerin gerçek görsel ve yorumlar üzerinde kolayca değerlendirilmesi için geliştirilmiştir. Gerçek kullanıcılar tarafından ifade edilen deneyimlerini yansıtır. Arama sonuçlarında, orijinal ve bilgilendirici incelemelerin daha fazla öne çıkmasını sağlayan bir algoritma güncellemesi olarak ifade edilir.

Google, söz konusu güncellemeyi geliştirirken ürün incelemelerini sunan web sitelerinin güvenilirliği ve otoritesini de öne çıkarır. Güvenilir sonuçlar veren web sitelerini, doğru ve gerçek satış yapan e-ticaret sayfalarını daha hızlı şekilde öne çıkarıp üst sıralarda konumlandırır. Özetlemek gerekirse, Google Review Update Algoritması, çevrimiçi aramalarında hızlı, güvenilir, doğru ve gerçek sonuçları vermek için güncellenmiştir. Ürün değerlendirmelerine göre sonuç veren bir sistemdir.

Google Algoritmaları

Google Review Update Algoritması Nasıl Çalışır?

Google Review Update Algoritması çalışma prensipleri, gerçek kullanıcıların yaptığı işlemlerle şekillenir. Algoritmanın daha hızlı sonuç vermesi için Google, kullanıcıların yaptığı aramaları analiz edebilir. Google Review Update Algoritması nasıl çalışır konusuna birkaç örnek verelim:

  • İşletmelere dair kullanıcılardan gelen yorumlar, incelemeler, dil kalitesi ve kullanılan kelimeler algoritmayı etkileyebilir.
  • Kullanıcının Google haritalarına yaptığı yorumlar, eski aramalar ve yorumlar, eklenen önceki veriler Google Review Update Algoritmasının daha verimli sonuç vermesinde etkili olabilir.
  • Google Review Update Algoritmasından doğru sonuçlar alınması için aynı IP adresinden gelen farklı ve benzer yorumlar incelenir.
  • E-ticaret sitelerinin ve işletme sayfalarının farklı platformlardaki itibarı da Google Review Update Algoritması sonuçlarına yansıyabilir.
  • Google kullanıcılarının ürün inceleme güncellemesinden en iyi şekilde faydalanması için, var olan veriler sık sık güncellenir.

Örneğin bir ürün araştırması için Google kullanıyorsunuz ve arama motorunda aradığınız ürün için karşınıza web sayfaları çıkıyor. Karşınıza çıkan sıralamada yer alan web sayfaları, e-ticaret alanında itibar kazanmış, iyi yorum almış, güvenilir alışveriş imkanı sunan sayfalardır. İşte bu algoritma, ürün incelemelerinde olumlu yorum alan web sitelerini öne çıkarmak için kullanılır.

Google Review Update Uygulamasını Çalıştırmak

Google Review Update Algoritmasının E-ticaretteki Önemi Nedir?

Google Review Update Algoritmasından, günümüzde yaygın şekilde e-ticarette faydalanılır. Hem satış yapan firmaları hem de müşterileri yakından ilgilendiren bu algoritma, daha iyi hizmet almanın da temelini oluşturur. E-ticaretteki öneminden detaylı şekilde bahsetmemiz gerekir.

Sıralama ve Görünürlük Üzerinde Etkilidir

Google, kullanıcıların arama sonuçlarında daha iyi deneyimler yaşamasını hedefler. Bunun için de düzenli olarak review algoritmalarını günceller. İyi bir inceleme puanına, pozitif içerikli yorumlara sahip olan e-ticaret siteleri sıralamada daha fazla öne çıkar.

Bu özellik sayesinde, işletmelerin görünürlüğü artabilir. Böylece daha fazla trafik ve potansiyel müşteri çekme şansı söz konusu olabilir. E-ticarette oldukça önemli bir algoritma olduğunu söylemek mümkündür.

İtibar ve Güven Sağlar

Google Review Update Algoritması, e-ticaret yapan firmaların itibarını yükseltmeye yardım eder. Güvenli bir alışveriş ve ürün inceleme ortamının oluşmasını altyapı bakımından destekler.

İşletmelerin gerçek kullanıcı yorumlarına yer veren bir sistemle ilerlediği için kişiler, gerçek yorumlara daha kolay ulaşır. Bu yorumlar sayesinde, e-ticaret yapan kişiler hakkında daha gerçekçi yorumlara ulaşılır.

Hizmet İçin Sosyal Kanıt Oluşturur

Ürün inceleme ve araştırma yapma konusunda öne çıkan Google Review Update Algoritması, Google kullanıcıları için birer kanıt niteliğindedir. Firma ve şirketlerin ne kadar çok pozitif yorumu olursa, hizmeti almak isteyen kişinin de güveni o kadar iyi şekilde sağlanabilir.

Rekabet Avantajı Sağlar

Algoritmaya göre, yüksek inceleme puanına ve olumlu yorumlara sahip olan işletmeler, rakiplerine göre avantajlıdır. Google sonuçlarında daha üst sıralara çıkmak, e-ticarette rekabeti temsil eder. Bu rekabette yer almak isteyen e-ticaret sayfaları, daha çok olumlu yorum almak için daha sıkı çalışır.

Müşteri Memnuniyeti Kazandırır

Google Review Update Algoritması, işletmelerin daha geniş coğrafyaya yayılmasını kolaylaştırır. E-ticaret hem ülke içinde hem de dışında mümkün olduğundan, algoritma sonuçları sayesinde firmalar daha geniş kitleye hitap edebilir. Bu da müşteri memnuniyetinin artmasına imkan tanır. Olumlu inceleme yorumlarına sahip olan e-ticaret firmaları, bu sektörde bir adım daha öne çıkabilir.

Google Review Update Nasıl Kullanılır?

Google Review Update Algoritması Hangi Dillerde Sonuç Verir?

E-ticaret dünyanın pek çok bölgesinde yaygın şekilde yapılıyor. Google üzerinden sonuç almak isteyen kişiler ise, yaşadıkları bölgenin dilini kullanabiliyor. Ayrıca Google dil seçeneklerinde yer alan pek çok dil yardımıyla algoritma sonuçlarından faydalanmak da mümkün.

Güncellemeye göre İngilizce, İspanyolca, Almanca, Fransızca, İtalyanca, Vietnamca, Endonezyaca, Rusça, Felemenkçe, Portekizce ve Lehçe dahil olmak üzere dünya genelinde kullanılan birçok dile uygun şekilde algoritma doğru ve gerçek verileri sunmaya devam ediyor.

Google Dil Seçenekleri

E-ticaret Sitelerindeki Yorumlar Artık Daha Önemli

E-ticaret sitelerini inceleyen müşterilerin, ürün veya hizmetleri satın almasını etkileyen en önemli faktörlerden biridir müşteri yorumları. Müşteri yorumlarının önemi, web sitelerinin öne çıkmasını da etkilemekte. Olumlu ve yönlendirici yorumlar sayesinde, endişe duyan müşterilerin endişesi önlenebilir.

Bu sayede ürün ve hizmeti satın almak isteyen müşterilerin satın alma potansiyeli de hızlanır. Tüketiciler, doğru ve gerçekçi bilgileri web sitesinde gördüğünde, siteye olan güveni artacağından satışların da yükselmesini sağlar.

Spam Yorum Çalışması Google Review Update Algoritma Güncellemesine Takılır mı?

Birçok kişinin merak ettiği bu soruya evet yanıtını vermek mümkündür. Çünkü, Google inceleme algoritmasının güncellemeleri, spam yorum çalışmalarını etkileyecek gelişmeler gösterebilir. Google, sürekli olarak algoritmasını geliştirmektedir. Bununla beraber, spam yorumları tespit etme yeteneklerini iyileştirmeye çalışmaktadır.

Yeni bir güncelleme söz konusu olduğunda ve  yayımlandığında, spam yorumları daha etkili bir şekilde tespit etmek için yeni filtreler veya teknikler getirilmektedir.

Google Review Update Güncellemesinden Web Siteyi Kurtarmak Mümkün mü?

Google Review Update güncellemesi, e-ticarette aktif olduğunuz web sitenizin sıralamasını olumsuz etkileyebilecek gelişmeler gösterebilir. Bu olumsuz gelişmelerden etkilenmemek için web sitenizi analiz edebilirsiniz. Bu tür bir güncelleme, belirli bir dönemde Google'ın arama algoritmasında yapılan değişiklikleri ifade etmektedir. Güncellemeler, arama sonuçlarında sıralamanızı etkileyebileceğinden web sitenizi kurtarabilirsiniz.

  • Öncelikle güncelleme üzerine var olan bilgileri okuyarak, web sitenizin neden etkilendiğini anlamalısınız.
  • Web sitenizdeki içeriği dikkatli şekilde gözden geçirerek disiplinli bir yol çizebilirsiniz.
  • Kullanıcılar için değerli, orijinal ve kaliteli içerik sağladığınızdan emin olarak web sitenizi geliştirmeye devam edebilirsiniz.
  • Web sitenizin teknik yapısını gözden geçirdikten ve iyileştirmeler yaptıktan sonra sıralamada üst sıralara daha kolay ulaşabilirsiniz.

Google Review Update Algoritması Hakkında Sıkça Sorulan Sorular

Google Arama Sonuçları Ne Zaman Güncellenir?

Google, daha iyi sonuçlar vermek ve kullanıcılara doğru bilgileri ulaştırmak için her sene neredeyse 500 - 600 defa güncelleme yapmaktadır.

Son Google Review Update Güncellemesi Ne Zaman?

Son verilere göre Google Review Update güncellemesini  Kasım 2023  ayında gerçekleştirdi. Yılda birkaç defa iyileştirme güncelleştirmelerinin yapıldığı da bilinmektedir.

Google Arama Sonuçları Neye Göre Sıralanıyor?

Google üzerinden bir bilgi almak istediğinizde, arama sonuçları bazı kriterlere göre sıralanmaktadır. Bu kriterler, sorgunuzdaki kelimeler, sayfaların alaka düzeyi ve kullanılabilirliğine göre sonuç verir. Aynı şekilde veri kaynaklarının uzmanlığı, arama yaptığınız konumunuz ve tarayıcı ayarlarınız gibi birçok faktör ve sinyalden etkilenir.

Google Arama Sonuçları

İlginizi Çekebilir:

Google Analytics 4 ile Web Sitelerinizi İzlemek İçin Adım Adım Kılavuz

E- Ticaret Siteleri İçin Etkili Google Analytics Kullanımı

Google Merchant Center Nedir? E- Ticaretteki Kullanımı Nasıldır?

CRM Nedir? CRM Programları Nasıl Kullanılır?

Webinar Nedir? Nasıl Kullanılır? Faydaları Nelerdir?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

Pokemon Go’dan öğrenilebilecek içerik pazarlama dersleri
Pokemon Go’dan öğrenilebilecek içerik pazarlama dersleri
Pokemon Go Temmuz ayında çıktığında ortalığı kasıp kavurmuştu. Hatta o dönemde Pokemon Go’yu e-ticaret ve fiziki mağazanız için nasıl kullanabileceğinize dair bir rehber yayınlamıştık. Şu sıralar biraz dilden düşmüş...
19 Eylül 2016
Ferad Osman Sali
Şirketiniz için belirlemeniz gereken sosyal medya hedefleri nelerdir?
Şirketiniz için belirlemeniz gereken sosyal medya hedefleri nelerdir?
Sosyal medya yönetimi ve pazarlama e-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir. Marka bilinirliğini artırma, ürün tanıtımları yapmak ve tüketicilerle etkileşim kurabilmek için sosyal ağlar günümüzde sıklıkla ve öncelikle...
19 Şubat 2017
Ferad Osman Sali
Yatırım Nasıl Alınır? Girişiminize Yatırımcı Bulmak
Yatırım Nasıl Alınır? Girişiminize Yatırımcı Bulmak
Yatırım nasıl alınır, yatırımcıları girişiminize çekmek için yapmanız gerekenler nelerdir, yatırım alırken göz önünde bulundurmanız gerekenler ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Yatırım Nasıl...
7 Eylül 2023
Ferad Osman Sali
Mevcut içeriklerinizde SEO geliştirmelerini nasıl yapabilirsiniz?
Mevcut içeriklerinizde SEO geliştirmelerini nasıl yapabilirsiniz?
Sitenizin SEO performansını yükseltmek için yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. Özellikle site üzerindeki içeriklerinizde yapacağınız geliştirmeler ve değiştirmeler arama motorlarındaki görünürlüğünüzü de...
6 Aralık 2016
Ferad Osman Sali
NFC Nedir? Nasıl Kullanılır?
NFC Nedir? Nasıl Kullanılır?
Teknolojinin gelişimine bağlı olarak günlük alışkanlıklarımız değişiyor. Hayatlarımızın parçası olan işlemleri artık teknolojinin yardımı ile çok daha zahmetsiz şekilde yapabiliyoruz. Son yıllarda hayatımızın nasıl...
9 Aralık 2021
Savaş Çetinkaya
E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken web sayfaları
E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken web sayfaları
E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken ve tüketicilerin kolay erişebilmleri gereken bazı web sayfaları bulunur. Bu sayfalar, hem e-ticaret sitesinin ne ile ilgili olduğunu gösterir hem de firma ile hizmetleri hakkında bir takım...
13 Temmuz 2019
Ferad Osman Sali