Google reklam kalite puanını artırmak için kullanabileceğiniz taktikler

15 Mart 2019
Ferad Osman Sali
Google reklam kalite puanını artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
Google reklam kalitesi, reklamlarınızın performansı ve bu kampanyaların geri dönüşümü için önemli konulardan biridir. Reklam kalitesini artırmak için çalışmalar yapmanız, Google’ın reklamlarınızın performansını artırmasını sağlarken reklamlarınızın, kullanıcıların arama sorgularına da daha iyi yanıt vermesine yardımcı olur. Tabii ki Google reklam kalitesini artırmak için de bir takım çalışmaların yapılması gerekiyor. Bu rehberimizde de kalite puanını nasıl yükseltebileceğinizi ele alacağız. Ama öncelikle Google reklam kalite puanının ne olduğunu ele alalım.

Google reklam kalite puanı nedir?

Google reklam kalite puanı, PPC kampanyalarında kullandığınız anahtar kelimelerin ve eşleşmelerin uyumluluğunu ölçen bir puanlama sistemidir. Bu puanlama sistemi ile tıklama başına maliyetlerinizin ne olacağını öğrenebilirsiniz. Eğer kalite puanınız düşükse, reklam maliyetleriniz yüksek olabileceği gibi reklamlarınız performansı da düşebilir. Bu nedenle de Google reklam kalite puanınızı yükseltecek çalışmalar yapmanız önemlidir.

Kalite puanını etkileyen faktörler

Google reklam kalite puanını etkileyen birkaç farklı faktör bulunuyor. Bu faktörleri de şu şekilde sıralayabiliriz:
  • Reklam grubunuzdaki anahtar kelimelerin ne kadar uyumlu olduğu
  • Tıklama oranı (CTR)
  • Varış sayfalarınızın kalitesi
  • Reklam metninin uyumluluğu ve reklamla alakası
  • Kullanıcı deneyimi
  • Geçmiş reklamların performansları
Reklam kalite puanını etkileyen bu faktörleri bildikten sonra, kalite puanınızı yükseltmek için neler yapabileceğiniz ve hangi konular üzerine çalışmanız gerektiğini daha iyi anlamış olursunuz. Şimdi adım adım kalite puanını yükseltmek için yapabileceğiniz çalışmalara bakalım.

Kalite puanını yükseltmek için neler yapmalısınız?

İlk adım faktörleri anlamak

Yukarıda bahsetttiğimiz kalite puanını etkileyen faktörlerin herbirini iyi bir şekilde anlamanız ve reklamın hangi sürecinde bu faktörlerin kalite puanına etki yaptığını kavramanız, reklam kampanyalarınızı daha verimli bir şekilde oluşturmanıza yardımıcı olur. Reklam kampanyasını etkileyen faktörleri ve bu faktörleri olumsuz etkileyebilecek çalışmalar veya eylemleri analiz etmeniz, ilk etapta reklam kalite puanınızı artırma konusunda size yardımcı olur.

Reklam gruplarınızı hedefleyin

Reklam gruplarınızı daha hedefli kampanyalara dönüştürmeniz kalite puanını artırmak için yapacağınız ilk çalışmalardan biri olur. Birden fazla reklam grubu oluşturarak, birbiriyle ilgili olan kampanyaları bu grupları altında toplamanız hem bu reklamları ararken işinizi kolaylaştıracaktır hem de reklamların birbiriyle olan ilgisini artıracağı için puanınızı yükseltecektir. Eğer reklam kampanyalarınız birbiriyle uyumlu ve alakalı değilse, bu kampanyaları aynı grup içerisinde kullanmaktan kaçınmalısınız. Eğer reklam grubu kendi içerisinde, birbiriyle uyumlu anahtar kelimeleri barındırmalı ve bu reklam kampanyaları birbiriyle uyumlu olmalı. Bu uyumun olmaması ve farklı anahtar kelime yapılarının bulunduğu kampanyaların aynı grupta olması, kalite puanını olumsuz etkileyecektir.

Anahtar kelimelerinizi araştırın

Reklamlarınızın, arama sorgularına iyi bir şekilde yanıt verebilmesi için anahtar kelimelerinizi iyi bir şekilde seçmeniz önemlidir. Bu nedenle de reklam kampanyalarınızda kullanacağınız anahtar kelimelerinizi iyi araştırmanız ve reklam içeriğinizle uyumlu olan anahtar kelimeleri seçmeniz gerekir. Anahtar kelimelerin reklam içeriği ile uyumusuz olması ya da bu anahtar kelime arayışı ile gelen kullanıcıları alakasız bir varış sayfasına yönlendirmeniz, kalite puanını önemli ölçüde düşürecektir.

Varış sayfalarınızı düzenleyin

Varış sayfalarınızın kalitesi ve reklamla uyumluluğu da kalite puanınızı etkileyecektir. Reklam içeriği ile ilgili olan bir varış sayfasının olmayışı, kullanıcıları aldatabilecek bir yaklaşım olacağı için kalite puanınız düşecektir. Varış sayfalarınızdaki içeriğin reklamla uyumu önemli olduğu gibi bu sayfanın tasarımı ve sunduğu kullanıcı deneyimi de reklamın kalite puanı için önemli. Sayfa tasarımını sade ve kullanışlı yapmanın sıra, sayfa içerisindeki içeriklerde mümkün olduğunca detay sunarak, kullanıcıları sayfa üzerinde tutmanız ve onları eyleme geçirmeniz de önemlidir. Aşağıdaki rehberlerimi okuyarak, varış sayfanızı nasıl düzenlemeniz gerektiği hakkında bilgi alabilirsiniz. İlgili rehber: Varış sayfalarınızın (Landing Page) geri dönüşümlerini artırmanızı sağlayacak ipuçları İlgili rehber: Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 1. Bölüm İlgili rehber: Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 2. Bölüm İlgili rehber: Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 3. Bölüm

Reklam gruplarınızı küçük tutun

Reklam gruplarını da küçük tutmanız önemlidir. Google reklam kampanyalarınızda kullandığınız anahtar kelimeleri sınırlamanız, reklamların performansını artırmanıza yardımcı olacaktır. Genellikle 15 ile 20 anahtar kelime seçimi yapılması söylesen de bu yanlış bir yaklaşım olacaktır. Bu kadar kalabalık anahtar kelime gruplarının birbiriyle uyumu oldukça zor olacağı gibi yönetilmesi de bir hayli zordur. Bu sebeple de reklam gruplarınızdaki anahtar kelimeleri 1 ile 10 arasında tutmanız, hem reklam gruplarının birbiriyle uyumunu artıracaktır; hem de bu reklamların yönetimini kolaylaştıracaktır.

Negatif kelimeleri kullanın

Reklam eşleşmelerinin çok geniş olması, reklamlarınızın ulaşacağı kitleyi ve reklamlarınızın arama sorgularıyla ne kadar ilgili olacağını etkileyecektir. Reklamınızı çok geniş bir eşleme ile kullanmanız hem bütçenizi olumsuz etkileyecektir hem de kalite puanınızı. Bu sebeple de eşlemeleri daraltmak ve daha ilgili reklam kampanyaları hazırlayabilmek için negatif kelime kullanımlarını tercih etmelisiniz. Negatif kelime ve kelime grupları, yapılan aramalarda bu kalıpların dikkate alınmayarak, reklamınızın gösterilmemesini sağlar. Bu da daha iyi bir hedeflemele sağlayarak, reklamın kalitesini ve performansını artırır. Aşağıdaki rehberlerimizi okuyarak, Adwords reklam eşlemeleri hakkında daha fazla bilgi sahibi olabilirsiniz. İlgili rehber: Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 1. Bölüm İlgili rehber: Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 2. Bölüm

Kullanıcı deneyimini geliştirin

Google reklam kalite puanını etkileyen faktörler arasında kullanıcı deneyimi de gelmekte. Kullanıcı deneyimini geliştirmeniz ve reklamınıza tıklayan kullanıcıları site üzerinde daha fazla tutmanız, hem reklam kampanyanızın hem de sayfa içeriğinizin değerli olduğunu Google’a gösterecektir. Kullanıcıların site üzerinde kalmaları ve başka sayfaları da ziyaret etmeleri iyi bir kullanıcı deneyimi sunduğunuz gösterecektir. Bu nedenle de varış sayfalarınız üzerindeki kullanıcı deneyimini geliştirecek çalışmalar yapmanız oldukça önemlidir. İlgili rehber: Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri İlgili rehber: Kullanıcı deneyimi SEO çalışmalarını nasıl etkiliyor? İlgili rehber: E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi nasıl geliştirilebilir?
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

E-Ticaret Sitelerinde İndirim Kuponu Stratejisi
E-Ticaret Sitelerinde İndirim Kuponu Stratejisi
E-ticaret dünyasının hızla büyümesiyle birlikte, işletmeler müşteri ilgisini çekmek ve sadakat oluşturmak için indirim kuponu gibi çeşitli pazarlama stratejilerine yöneliyor. Bu stratejilerden biri de indirim...
19 Ekim 2023
Ferad Osman Sali
Güçlü bir içerik pazarlama stratejisi nasıl hazırlanır?
Güçlü bir içerik pazarlama stratejisi nasıl hazırlanır?
İçerik pazarlama çalışmalarında güçlü bir stratejinizin olması, yaptığınız çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri önemli ölçüde artıracaktır. Belli bir plan dahilinde ilerlemek ve çalışmalarınız için...
16 Mart 2019
Ferad Osman Sali
E-Ticarette Toptan Almak ve Satmak Nasıl Yapılır?
E-Ticarette Toptan Almak ve Satmak Nasıl Yapılır?
Online alışveriş dünyası sadece işletmeler için değil, girişimciler için de avantajlıdır. Bu nedenle e ticaret yapmak isteyen birçok kişi vardır. Ancak bu durum aynı zamanda ürünlerin olmadığını da gösterir. Dolayısıyla ilk...
16 Şubat 2023
Ferad Osman Sali
Estonya Vergi Oranları ve Vergi Hesaplama
Estonya Vergi Oranları ve Vergi Hesaplama
Estonya’da ticaret veya e-ticaret yapmak istiyorsanız, vergi sistemini bilmeniz gerekmekte. Estonya’da vergi oldukça liberal bir yapıda. Zira yeniden yatırımda kullanılan karın, vergi oranı yüzde 0 olarak görülmekte. Yeniden yatırım...
30 Ocak 2023
Ferad Osman Sali
E-ticaret yapmak isteyen işletmelerin yaşadığı korkular
E-ticaret yapmak isteyen işletmelerin yaşadığı korkular
E-ticaret yapmak günümüzde en çok tercih edilen iş modellerinden biri haline geldi. Yaşanan hızlı dijitalleşme, olağanüstü durumlar, küresel krizler dijital araçların kullanımını yoğunlaştırırken, iş dünyası da işini...
16 Temmuz 2020
IdeaSoft
50 büyük e-ticaret sitesinin analizinden öne çıkan önemli bilgiler
50 büyük e-ticaret sitesinin analizinden öne çıkan önemli bilgiler
Günümüzde bir e-ticaret sitesi kurmak tek başına yeterli değil, işinizi büyütmek için doğru adımları atmanız, sitenizi iyi tasarlamanız, altyapınızı iyi kurmanız gerekir. Büyük ve başarılı e-ticaret siteleri bunları iyi bir...
26 Mart 2019
Ferad Osman Sali