Google reklam kalite puanını artırmak için kullanabileceğiniz taktikler

15 Mart 2019
Sinan Oypan
Google reklam kalite puanını artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
Google reklam kalitesi, reklamlarınızın performansı ve bu kampanyaların geri dönüşümü için önemli konulardan biridir. Reklam kalitesini artırmak için çalışmalar yapmanız, Google’ın reklamlarınızın performansını artırmasını sağlarken reklamlarınızın, kullanıcıların arama sorgularına da daha iyi yanıt vermesine yardımcı olur. Tabii ki Google reklam kalitesini artırmak için de bir takım çalışmaların yapılması gerekiyor. Bu rehberimizde de kalite puanını nasıl yükseltebileceğinizi ele alacağız. Ama öncelikle Google reklam kalite puanının ne olduğunu ele alalım.

Google reklam kalite puanı nedir?

Google reklam kalite puanı, PPC kampanyalarında kullandığınız anahtar kelimelerin ve eşleşmelerin uyumluluğunu ölçen bir puanlama sistemidir. Bu puanlama sistemi ile tıklama başına maliyetlerinizin ne olacağını öğrenebilirsiniz. Eğer kalite puanınız düşükse, reklam maliyetleriniz yüksek olabileceği gibi reklamlarınız performansı da düşebilir. Bu nedenle de Google reklam kalite puanınızı yükseltecek çalışmalar yapmanız önemlidir.

Kalite puanını etkileyen faktörler

Google reklam kalite puanını etkileyen birkaç farklı faktör bulunuyor. Bu faktörleri de şu şekilde sıralayabiliriz:
  • Reklam grubunuzdaki anahtar kelimelerin ne kadar uyumlu olduğu
  • Tıklama oranı (CTR)
  • Varış sayfalarınızın kalitesi
  • Reklam metninin uyumluluğu ve reklamla alakası
  • Kullanıcı deneyimi
  • Geçmiş reklamların performansları
Reklam kalite puanını etkileyen bu faktörleri bildikten sonra, kalite puanınızı yükseltmek için neler yapabileceğiniz ve hangi konular üzerine çalışmanız gerektiğini daha iyi anlamış olursunuz. Şimdi adım adım kalite puanını yükseltmek için yapabileceğiniz çalışmalara bakalım.

Kalite puanını yükseltmek için neler yapmalısınız?

İlk adım faktörleri anlamak

Yukarıda bahsetttiğimiz kalite puanını etkileyen faktörlerin herbirini iyi bir şekilde anlamanız ve reklamın hangi sürecinde bu faktörlerin kalite puanına etki yaptığını kavramanız, reklam kampanyalarınızı daha verimli bir şekilde oluşturmanıza yardımıcı olur. Reklam kampanyasını etkileyen faktörleri ve bu faktörleri olumsuz etkileyebilecek çalışmalar veya eylemleri analiz etmeniz, ilk etapta reklam kalite puanınızı artırma konusunda size yardımcı olur.

Reklam gruplarınızı hedefleyin

Reklam gruplarınızı daha hedefli kampanyalara dönüştürmeniz kalite puanını artırmak için yapacağınız ilk çalışmalardan biri olur. Birden fazla reklam grubu oluşturarak, birbiriyle ilgili olan kampanyaları bu grupları altında toplamanız hem bu reklamları ararken işinizi kolaylaştıracaktır hem de reklamların birbiriyle olan ilgisini artıracağı için puanınızı yükseltecektir. Eğer reklam kampanyalarınız birbiriyle uyumlu ve alakalı değilse, bu kampanyaları aynı grup içerisinde kullanmaktan kaçınmalısınız. Eğer reklam grubu kendi içerisinde, birbiriyle uyumlu anahtar kelimeleri barındırmalı ve bu reklam kampanyaları birbiriyle uyumlu olmalı. Bu uyumun olmaması ve farklı anahtar kelime yapılarının bulunduğu kampanyaların aynı grupta olması, kalite puanını olumsuz etkileyecektir.

Anahtar kelimelerinizi araştırın

Reklamlarınızın, arama sorgularına iyi bir şekilde yanıt verebilmesi için anahtar kelimelerinizi iyi bir şekilde seçmeniz önemlidir. Bu nedenle de reklam kampanyalarınızda kullanacağınız anahtar kelimelerinizi iyi araştırmanız ve reklam içeriğinizle uyumlu olan anahtar kelimeleri seçmeniz gerekir. Anahtar kelimelerin reklam içeriği ile uyumusuz olması ya da bu anahtar kelime arayışı ile gelen kullanıcıları alakasız bir varış sayfasına yönlendirmeniz, kalite puanını önemli ölçüde düşürecektir.

Varış sayfalarınızı düzenleyin

Varış sayfalarınızın kalitesi ve reklamla uyumluluğu da kalite puanınızı etkileyecektir. Reklam içeriği ile ilgili olan bir varış sayfasının olmayışı, kullanıcıları aldatabilecek bir yaklaşım olacağı için kalite puanınız düşecektir. Varış sayfalarınızdaki içeriğin reklamla uyumu önemli olduğu gibi bu sayfanın tasarımı ve sunduğu kullanıcı deneyimi de reklamın kalite puanı için önemli. Sayfa tasarımını sade ve kullanışlı yapmanın sıra, sayfa içerisindeki içeriklerde mümkün olduğunca detay sunarak, kullanıcıları sayfa üzerinde tutmanız ve onları eyleme geçirmeniz de önemlidir. Aşağıdaki rehberlerimi okuyarak, varış sayfanızı nasıl düzenlemeniz gerektiği hakkında bilgi alabilirsiniz. İlgili rehber: Varış sayfalarınızın (Landing Page) geri dönüşümlerini artırmanızı sağlayacak ipuçları İlgili rehber: Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 1. Bölüm İlgili rehber: Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 2. Bölüm İlgili rehber: Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 3. Bölüm

Reklam gruplarınızı küçük tutun

Reklam gruplarını da küçük tutmanız önemlidir. Google reklam kampanyalarınızda kullandığınız anahtar kelimeleri sınırlamanız, reklamların performansını artırmanıza yardımcı olacaktır. Genellikle 15 ile 20 anahtar kelime seçimi yapılması söylesen de bu yanlış bir yaklaşım olacaktır. Bu kadar kalabalık anahtar kelime gruplarının birbiriyle uyumu oldukça zor olacağı gibi yönetilmesi de bir hayli zordur. Bu sebeple de reklam gruplarınızdaki anahtar kelimeleri 1 ile 10 arasında tutmanız, hem reklam gruplarının birbiriyle uyumunu artıracaktır; hem de bu reklamların yönetimini kolaylaştıracaktır.

Negatif kelimeleri kullanın

Reklam eşleşmelerinin çok geniş olması, reklamlarınızın ulaşacağı kitleyi ve reklamlarınızın arama sorgularıyla ne kadar ilgili olacağını etkileyecektir. Reklamınızı çok geniş bir eşleme ile kullanmanız hem bütçenizi olumsuz etkileyecektir hem de kalite puanınızı. Bu sebeple de eşlemeleri daraltmak ve daha ilgili reklam kampanyaları hazırlayabilmek için negatif kelime kullanımlarını tercih etmelisiniz. Negatif kelime ve kelime grupları, yapılan aramalarda bu kalıpların dikkate alınmayarak, reklamınızın gösterilmemesini sağlar. Bu da daha iyi bir hedeflemele sağlayarak, reklamın kalitesini ve performansını artırır. Aşağıdaki rehberlerimizi okuyarak, Adwords reklam eşlemeleri hakkında daha fazla bilgi sahibi olabilirsiniz. İlgili rehber: Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 1. Bölüm İlgili rehber: Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 2. Bölüm

Kullanıcı deneyimini geliştirin

Google reklam kalite puanını etkileyen faktörler arasında kullanıcı deneyimi de gelmekte. Kullanıcı deneyimini geliştirmeniz ve reklamınıza tıklayan kullanıcıları site üzerinde daha fazla tutmanız, hem reklam kampanyanızın hem de sayfa içeriğinizin değerli olduğunu Google’a gösterecektir. Kullanıcıların site üzerinde kalmaları ve başka sayfaları da ziyaret etmeleri iyi bir kullanıcı deneyimi sunduğunuz gösterecektir. Bu nedenle de varış sayfalarınız üzerindeki kullanıcı deneyimini geliştirecek çalışmalar yapmanız oldukça önemlidir. İlgili rehber: Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri İlgili rehber: Kullanıcı deneyimi SEO çalışmalarını nasıl etkiliyor? İlgili rehber: E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi nasıl geliştirilebilir?
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Küçük işletmeler sosyal medyada nasıl daha başarlı olabilirler?
Küçük işletmeler sosyal medyada nasıl daha başarlı olabilirler?
Küçük işletmeler işlerini büyütmek, markalarını ve ürünlerini yeni ve farklı kitlelere tanıtmak ve yeni müşteri kitleleri edinmek için sosyal medya pazarlamadan yararlanabilirler. Sosyal ağlar, marka ve ürün bilinirliğini...
26 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret hosting seçimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticaret hosting seçimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Online alışverişlerde en önemli unsurlardan biri de e-ticaret hosting seçimidir. Doğru hosting seçimi e-ticaret sitenizin düzgün çalışmasını sağlarken, tüketicilerin güvenli bir şekilde internet üzerinden alışveriş...
26 Ekim 2018
Sinan Oypan
Growth Hacking Nedir? Ne İşe Yarar?
Growth Hacking Nedir? Ne İşe Yarar?
Growth Hacking Nedir? Ne İşe Yarar? Yeni bir projenin ilk aşamaları her zaman keyiflidir. Geliştirme sürecinde yeni fikirler ortaya atılır, farklı testler yapılır ve uygun stratejiler belirlenir. Ancak proje hayata geçtiği...
8 Ağustos 2021
Markethinkers
E-ticarette güvenli site izlenimini nasıl verebilirsiniz?
E-ticarette güvenli site izlenimini nasıl verebilirsiniz?
E-ticarette güvenli site izlenimini vermeniz, tüketicilerin siteniz üzerinde rahat bir şekilde alışveriş yapabilmelerine imkan sağlar. İnternetten alışverişlerde güven sorunu e-ticaret firmalarının en büyük mücadelelerinden biri....
6 Nisan 2020
Sinan Oypan
Yerel işletmeler internetten satışa nasıl başlayabilirler?
Yerel işletmeler internetten satışa nasıl başlayabilirler?
Yerel işletmeler, fiziki mağazaları üzerinden sadece belli bir konuma satış yapabildikleri için, işletmelerini büyütmeleri de daha zor olabiliyor. Sadece bu konumu ziyaret eden kişilerin belli bir bölümüne ulaşabildikleri için bu...
1 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Müşteri İlişkileri Nedir? E-ticarette Müşteri İlişkileri Nasıl Yürütülmelidir?
Müşteri İlişkileri Nedir? E-ticarette Müşteri İlişkileri Nasıl Yürütülmelidir?
Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) Nedir? Müşteri ilişkileri yönetimi ifadesinin kısaltması olarak kullanılan CRM, müşterilerle daha iyi ilişkiler kurmak ve bu ilişkileri yönetmek amacıyla kullanılan sürece ya da teknolojilere...
13 Ocak 2021
Markethinkers
Reklam fotoğrafları seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam fotoğrafları seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam fotoğrafları, reklam kampanyalarının geri dönüşümlerine doğrudan etki ettiği gibi tüketicilerin de ilgisini çekmek için önemli unsurlardan biri. Doğru reklam fotoğraflarını seçmek bu sebeple de reklamların yatırım...
21 Ekim 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmanız için Youtube kanalı oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret firmanız için Youtube kanalı oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizi tanıtmak ve işinizi duyurmak için kullanabileceğiniz pazarlama kanallarından biri de Youtube. Hem video içeriklere olan ilginin artması hem de Google’dan sonraki en büyük ikinci arama motoru özelliğine sahip olması...
19 Haziran 2017
Sinan Oypan
Dijital pazarlama ile ilgili yanlış bilinen bilgiler
Dijital pazarlama ile ilgili yanlış bilinen bilgiler
Dijital pazarlama hem fiziki mağazalar hem de e-ticaret şirketleri için oldukça önemli bir konudur. Doğru yapıldığında farklı hedef kitlelere ulaşılarak, marka ve ürün bilinirliğini artırma konusunda oldukça etkilidir. Ancak...
29 Eylül 2017
Sinan Oypan
Blog yazılarınızın kalitesini ve değerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
Blog yazılarınızın kalitesini ve değerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
Blog içerikleri oluşturmak başlı başına bir iştir ve iyi bir şekilde yapılmadığı takdirde beklenen sonuçları bu çalışmalardan almak da bir hayli zordur. E-ticaret firmaları blog çalışmalarıyla içerik pazarlamasına yönelse...
26 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Müşteri sadakatini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Müşteri sadakatini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Müşteri sadakati sağlamak, e-ticarette uzun vadede başarılı olmanıza yardımcı olur. Sadık müşterileriniz şirketinizin karlılığını artırmadaki en önemli faktörlerden biridir ve bu sebeple de bu konu üzerinde özellikle...
22 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticarette ürün kategori yönetiminde bilmeniz gerekenler
E-ticarette ürün kategori yönetiminde bilmeniz gerekenler
Ürün yönetimi söz konusu olduğunda ürün kategorileri ve ürünlerin nasıl kategorilendirildiği önemli bir konudur. Ürünlerinizi doğru bir şekilde kategorilendirmeniz, ziyaretçilerinizin bu ürünlere daha kolay bir şekilde...
2 Şubat 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın