Google optimizasyon neden önemli?

17 Haziran 2020
Sinan Oypan
Google optimizasyon neden önemli?
Google optimizasyon yani bir diğer adıyla da SEO çalışmaları, e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durması gereken konulardan biri. Organik arama trafiği yaratmak, güvenilirlik sağlamak ve rekabette öne çıkabilmek için bu çalışmaların yapılması gerekmektedir. Google optimizasyon çalışmalarında dikkat edilmesi gerekenleri önceki yazılarımızda da belirtmiştik. Yazı içerisinde de önemli başlıkları paylaşacağız; ancak bu yazımızda SEO çalışmalarının neden önemli olduğu üzerinde duracağız.

Google optimizasyon çalışmaları neden önemli? 

Web sitelerin öncelikli trafik kaynağı organik aramalardır

Organik arama sonuçlarında üst sıralara çıkmak, organik trafiğin artmasında önemli bir rol oynadığı için SEO çalışmalarına yatırım yapmak gerekmektedir. Rekabetin yüksek olduğu günümüzde organik olarak trafik edinememek, sadece reklamlara bağlı kalmanıza neden olacağı için sürekli olarak bir reklam bütçesine ihtiyaç duymanıza neden olur. Googgle optimizasyon çalışmaları ise organik olarak trafik elde etmenizi sağladığı için kullanıcıların yaptığı arma sorgularından sitenizi ziyaret etmeleri için bir kapı açar. Bu da organik olarak herhangi bir reklam ödemeden sitenize trafik çekmenize yardımcı olur. İlgili rehber: E ticaret SEO nasıl yapılır?

Güvenilirlik sağlar

Google optimizasyonu aynı zamanda kullanıcılara da güven vermenizi sağlar. Günümüzde black hat SEO yöntemlerle üst sıralara çıkmak pek mümkün olmadığı için Google, gerçekten bir içerik üretimi yapan ve bunu doğru bir şekilde yaparak, kullanıcılara web sitesi üzerinde iyi bir deneyim sunan sitelere de öncelik vermekte. Kullanıcılar bunun doğrudan farkında olmasalar da, yaptıkları arama sorgularına tam uyumlu olan sonuçları gördükleri için de ziyaret ettikleri web siteleri üzerinde daha fazla vakit harcayabilirler. Aynı zamanda içerik üretimi yapan firmaların da yaptıkları için daha profesyonel olduğunu da düşündükleri için markaya olan güvenleri de biraz daha artmış olur. İlgili rehber: Site içi SEO nasıl yapılır? | On Page SEO

Google optimizasyonu kullanıcı deneyimini de geliştirir

E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi çalışmaları aynı zamanda SEO çalışmalarına da etki eder. SEO çalışmalarınızı yaparken, hem arama sorgularına yönelik çalışmalar yaparsınız hem de web site üzerindeki içeriklerinizi de düzenlemiş olursunuz. Kullanıcı deneyimini geliştirmeniz de aynı zamanda web sitenizin kalitesini artırarak, kullanıcıları sitenizde daha fazla tutmanıza yardımcı olur. Bu da arama motorlarına, içeriğinizin ve sitenizin beklentileri karşıladığını belirttiği için arama sorgularındaki sıralamanızı daha üst sıralara çıkartır. İlgili rehber: Kullanıcı deneyimi SEO çalışmalarını nasıl etkiliyor?

SEO çalışmaları kullanıcıların satın alma döngüsüne etki ediyor

Google optimizasyon çalışmaları yaptığınızda, tüketicilerin bir ürünü satın alma süreçlerine de etki etmenize yardımcı olur. Tüketiciler bir ürünü satın almadan önce bir ürün araştırması yapmaya başlarlar. Bu araştırmalar, daha sonra ürünün teknik özellikleri, kullanıcı yorumları, ürün videoları ve ürünle ilgili içerik araştırmalarına dönebilmektedir. Bu süreçte tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemek için içerik odaklı SEO çalışmaları yaptığınızda da onların satın alma döngülerinde karşılarına çıkarak, onların satın alma kararlarını etkilemenize yardımcı olur. Bu da doğal olarak geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olmaktadır. İlgili rehber: Adım adım tüketicilerin satın alma süreci

SEO kurallarını anlamak internet ortamını anlamanızı sağlar

SEO kuralları ve algoritmaları belli aralıklara sürekli olarak güncellenmektedir. Bu güncellemeler, kullanıcı alışkanlıkları, sitelerin performans ve çalışmaları gibi deyatlardan veri analizleri yapılarak yapılmaktadır ve arama motorlarının birincil önceliği de kullanıcı deneyimini artırmaktır. Bu sebeple de SEO kurallarını ve uygulamalarını anlamanız, internet üzerindeki trendleri, kullanıcı yaklaşımlarını ve beklentilerini de anlamanıza yardımcı olduğu için işinizi geliştirirken yeni stratejiler geliştirmenize de yardımcı olur. Özellikle içerik üretimi ve metin yazımları ile tüketicilere ulaşmak istediğinizde bu bilgiler size bir takım detaylı verilere ulaşmanızı ve işinizi geliştirmenize yardımcı olur. İlgili rehber: E-ticaret sitenize kaliteli trafik çekecek 7 etkili içerik türü

Google optimizasyon çalışmaları genellikle pahalı değildir

Google optimizasyon çalışmalarınızı kendiniz yapabileceğiniz gibi bir ajans ile de çalışarak bu çalışmaları bu firmalara yaptırabilirsiniz. SEO çalışmaları düzenli ve doğru olarak yapıldığında, diğer reklam çalışmalarına kıyasla daha uygun fiyatlıdır. Eğer bu çalışmaları kendiniz yaparsanız ya da şirket içerisinde çözerseniz maliyetlerinizi daha da düşürebilirsiniz. Sosyal medya reklamları, Google Adwords gibi reklam odaklı çalışmalarla trafik çekmek için düzenli olarak reklam bütçeleri ayırmanız gerekir ve uzun vadede bu çalışmaların maliyetleri bir hayli yüksek olabilir. Bu nedenle de SEO çalışmalarınızın maliyetleri reklam odaklı çalışmalara kıyasla daha düşük olacaktır.

Uzun vadeli bir stratejidir

SEO uzun vadede size bazı kazanımlar sağlayacaktır. Kısa vadeli Google optimizasyon çalışmaları yapılamamaktadır ve bu çalışmaların meyvelerini uzun vadede toplayacakmışsınız gibi düşünmeniz gerekir. Uzun vadede size trafik sağlayacak olması uzun vadeli pazarlama çalışmalarınızı oluşturmanıza da yardımcı olur. Özellikle long tail SEO çalışmaları yaparak, satın alma sürecinde sonlara yaklaşmış olan tüketicilere de ulaşmanızı sağladığı için de uzun vadeli bir strateji olarak ele alındığın iyi sonuçlar vermektedir. İlgili rehber: Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini arttırma

Ölçülebilen bir çalışmadır

Google optimizasyon çalışmalarının önemli olmasının nedenlerinden biri ölçülebilen çalışmalar olmalarıdır. Yaptığınız SEO çalışmalarını, farklı zaman periyotları içerisinde inceleyerek, bu çalışmaların nasıl performans gösterdiğini inceleyebilir ve veri analizlerinizi yaparak, SEO performansını artıracak stratejiler de geliştirebilirsiniz. İlgili rehber: SEO Analizi | SEO Stratejisi Oluşturma

Sürekli olarak geliştirilebilir

SEO çalışmalarının avantajlarından biri de sürekli olarak geliştirilebilir olmasıdır. Yaptığınız analiz çalışmalarında, hangi sayfaların, hangi anahtar kelimelerin iyi performans gösterdiğini hangilerinin ise geliştirilmesi gerektiğini takip edebilirsiniz. Böylelikle mevcut sayfalar üzerinde geliştirmeler yapabilir, yeni anahtar kelimeler üzerine çalışabilir ve bu sayfaların performansını artırarak, SEO çalışmalarınızdan daha iyi sonuçlar alabilirsiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

SEO raporu nasıl hazırlanır?
SEO raporu nasıl hazırlanır?
SEO raporu hazırlamak, e-ticaret sitenizin SEO performansını daha iyi analiz etmek ve bu konuda yaptığınız çalışmaları daha iyi bir şekilde takip etmenizi kolaylaştırır. Kendi SEO çalışmalarınızı yapıyorsanız, bu raporları...
27 Eylül 2019
Sinan Oypan
E ticaret vergileri hangileridir? | E ticaret vergi süreci
E ticaret vergileri hangileridir? | E ticaret vergi süreci
E ticaret vergi / e ticaret vergileri nelerdir, e ticaret firmaları / e ticaret şirketlerinin ödemekle yükümlü olduğu şirket vergileri nelerdir, e ticarette vergilendirme / e ticaret vergilendirmede hangi kalemler mevcuttur, şahıs şirketi...
28 Kasım 2018
Sinan Oypan
SEO rakip analizi yapmanın önemi
SEO rakip analizi yapmanın önemi
SEO rakip analizi yapmanın önemine geçmeden önce SEO üzerinde konuşmakta yarar var. E-ticarette SEO oldukça önemli bir unsur. Doğru bir SEO yapısının kurgulanması ve site genelinde bunun uygulanması, organik arama sonuçlarında üst...
17 Temmuz 2016
Sinan Oypan
SEO taktikleri ve stratejisi arasındaki farklar nelerdir?
SEO taktikleri ve stratejisi arasındaki farklar nelerdir?
SEO taktikleri ve stratejisi, e-ticaret firmalarının organik trafiklerini artırarak, sitelerine daha fazla ziyaretçi çekmeleri için oldukça önemli konular arasındadır. Doğru SEO stratejilerinin belirlenmesi, doğru SEO taktiklerinin de...
11 Nisan 2019
Sinan Oypan
Banner tasarımlarında dikkat edilmesi gereken hususlar
Banner tasarımlarında dikkat edilmesi gereken hususlar
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak, ürünlerinizi veya hizmetlerinizin reklamını yapmak ya da kampanyalarınızı duyurmak için banner reklamlardan yararlanabilirsiniz. Banner tasarımlarınızı yaparken de dikkat etmeniz ve...
2 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-posta pazarlama 2017 trendleri
E-posta pazarlama 2017 trendleri
E-posta pazarlama 2017 trendlerini ele alacağımız bu e-ticaret rehberinde e-posta pazarlama 2017 ve daha sonraki yılların trendlerini ele alacağız. E-posta pazarlama yöntemleri önümüzdeki yıl biraz daha farklı bir yönde şekillenmeye...
15 Aralık 2016
Sinan Oypan
Sosyal mecralar kampanya tanıtımları için nasıl kullanılır?
Sosyal mecralar kampanya tanıtımları için nasıl kullanılır?
Sosyal mecralar ürün, marka ve kampanya tanıtımları yapmak için uzun süredir firmalar tarafından sıklıkla kullanılmakta. Günümüzde tanıtım için en sık kullanılan dijital pazarlama yöntemlerinden biri olması nedeniyle...
6 Eylül 2020
Sinan Oypan
Eyleme Çağrı İfadelerinizi (CTA) geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
Eyleme Çağrı İfadelerinizi (CTA) geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticarette geri dönüşümleri artırmak için eyleme çağrı ifadelerinin önemli bir yeri bulunur. Doğru kullanılan CTA’ler geri dönüşümleri artırır. Doğru eyleme çağrı ifadeleri oluşturmak için kullanabileceğiniz bazı...
12 Ekim 2017
Sinan Oypan
Müşteri memnuniyetini artırmak için kaçınmanız gereken davranışlar
Müşteri memnuniyetini artırmak için kaçınmanız gereken davranışlar
E-ticaret siteleri, uzun vadede başarılı olabilmek için öncelikle müşterilerine değer vermeli ve müşteri memnuniyetlerini artırmalılar. Müşteri memnuniyetinin yüksek olması, firmanızın sadık müşteriler kazanmasına yardımcı...
28 Şubat 2017
Sinan Oypan
İçerik pazarlama stratejinizi başarıya ulaştıracak 4 taktik
İçerik pazarlama stratejinizi başarıya ulaştıracak 4 taktik
Pazarlamada son dönemlerde içeriğin gücü bir hayli artmaya başladı. Hem yazılı, hem görsel hem de video içerikler firmaların kendilerini tanıtmalarında ve marka bilinirliklerini artırmada oldukça önemli bir rol...
10 Nisan 2017
Sinan Oypan
Link Kısaltma Nedir?
Link Kısaltma Nedir?
Bir siteye gitmek için sitenin bilinen adını adres çubuğuna yazmak yeterlidir. Fakat söz konusu sitenin spesifik bir sayfasına gidebilmek için uzunca bir linke ihtiyaç duyulur. Karakter sayısı 2000’in üzerine kadar çıkabilen bu...
5 Eylül 2021
Markethinkers
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farklar
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farklar
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farkları nelerdir, dropshipping ve online pazar yerleri hangi konularda birbirinden ayrılmaktadır, dropshipping ve online pazar yerleri ele alındığında hangisi daha avantajlıdır. Bu ve daha...
15 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin