Google optimizasyon neden önemli?

17 Haziran 2020
Sinan Oypan
Google optimizasyon neden önemli?
Google optimizasyon yani bir diğer adıyla da SEO çalışmaları, e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durması gereken konulardan biri. Organik arama trafiği yaratmak, güvenilirlik sağlamak ve rekabette öne çıkabilmek için bu çalışmaların yapılması gerekmektedir. Google optimizasyon çalışmalarında dikkat edilmesi gerekenleri önceki yazılarımızda da belirtmiştik. Yazı içerisinde de önemli başlıkları paylaşacağız; ancak bu yazımızda SEO çalışmalarının neden önemli olduğu üzerinde duracağız.

Google optimizasyon çalışmaları neden önemli? 

Web sitelerin öncelikli trafik kaynağı organik aramalardır

Organik arama sonuçlarında üst sıralara çıkmak, organik trafiğin artmasında önemli bir rol oynadığı için SEO çalışmalarına yatırım yapmak gerekmektedir. Rekabetin yüksek olduğu günümüzde organik olarak trafik edinememek, sadece reklamlara bağlı kalmanıza neden olacağı için sürekli olarak bir reklam bütçesine ihtiyaç duymanıza neden olur. Googgle optimizasyon çalışmaları ise organik olarak trafik elde etmenizi sağladığı için kullanıcıların yaptığı arma sorgularından sitenizi ziyaret etmeleri için bir kapı açar. Bu da organik olarak herhangi bir reklam ödemeden sitenize trafik çekmenize yardımcı olur. İlgili rehber: E ticaret SEO nasıl yapılır?

Güvenilirlik sağlar

Google optimizasyonu aynı zamanda kullanıcılara da güven vermenizi sağlar. Günümüzde black hat SEO yöntemlerle üst sıralara çıkmak pek mümkün olmadığı için Google, gerçekten bir içerik üretimi yapan ve bunu doğru bir şekilde yaparak, kullanıcılara web sitesi üzerinde iyi bir deneyim sunan sitelere de öncelik vermekte. Kullanıcılar bunun doğrudan farkında olmasalar da, yaptıkları arama sorgularına tam uyumlu olan sonuçları gördükleri için de ziyaret ettikleri web siteleri üzerinde daha fazla vakit harcayabilirler. Aynı zamanda içerik üretimi yapan firmaların da yaptıkları için daha profesyonel olduğunu da düşündükleri için markaya olan güvenleri de biraz daha artmış olur. İlgili rehber: Site içi SEO nasıl yapılır? | On Page SEO

Google optimizasyonu kullanıcı deneyimini de geliştirir

E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi çalışmaları aynı zamanda SEO çalışmalarına da etki eder. SEO çalışmalarınızı yaparken, hem arama sorgularına yönelik çalışmalar yaparsınız hem de web site üzerindeki içeriklerinizi de düzenlemiş olursunuz. Kullanıcı deneyimini geliştirmeniz de aynı zamanda web sitenizin kalitesini artırarak, kullanıcıları sitenizde daha fazla tutmanıza yardımcı olur. Bu da arama motorlarına, içeriğinizin ve sitenizin beklentileri karşıladığını belirttiği için arama sorgularındaki sıralamanızı daha üst sıralara çıkartır. İlgili rehber: Kullanıcı deneyimi SEO çalışmalarını nasıl etkiliyor?

SEO çalışmaları kullanıcıların satın alma döngüsüne etki ediyor

Google optimizasyon çalışmaları yaptığınızda, tüketicilerin bir ürünü satın alma süreçlerine de etki etmenize yardımcı olur. Tüketiciler bir ürünü satın almadan önce bir ürün araştırması yapmaya başlarlar. Bu araştırmalar, daha sonra ürünün teknik özellikleri, kullanıcı yorumları, ürün videoları ve ürünle ilgili içerik araştırmalarına dönebilmektedir. Bu süreçte tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemek için içerik odaklı SEO çalışmaları yaptığınızda da onların satın alma döngülerinde karşılarına çıkarak, onların satın alma kararlarını etkilemenize yardımcı olur. Bu da doğal olarak geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olmaktadır. İlgili rehber: Adım adım tüketicilerin satın alma süreci

SEO kurallarını anlamak internet ortamını anlamanızı sağlar

SEO kuralları ve algoritmaları belli aralıklara sürekli olarak güncellenmektedir. Bu güncellemeler, kullanıcı alışkanlıkları, sitelerin performans ve çalışmaları gibi deyatlardan veri analizleri yapılarak yapılmaktadır ve arama motorlarının birincil önceliği de kullanıcı deneyimini artırmaktır. Bu sebeple de SEO kurallarını ve uygulamalarını anlamanız, internet üzerindeki trendleri, kullanıcı yaklaşımlarını ve beklentilerini de anlamanıza yardımcı olduğu için işinizi geliştirirken yeni stratejiler geliştirmenize de yardımcı olur. Özellikle içerik üretimi ve metin yazımları ile tüketicilere ulaşmak istediğinizde bu bilgiler size bir takım detaylı verilere ulaşmanızı ve işinizi geliştirmenize yardımcı olur. İlgili rehber: E-ticaret sitenize kaliteli trafik çekecek 7 etkili içerik türü

Google optimizasyon çalışmaları genellikle pahalı değildir

Google optimizasyon çalışmalarınızı kendiniz yapabileceğiniz gibi bir ajans ile de çalışarak bu çalışmaları bu firmalara yaptırabilirsiniz. SEO çalışmaları düzenli ve doğru olarak yapıldığında, diğer reklam çalışmalarına kıyasla daha uygun fiyatlıdır. Eğer bu çalışmaları kendiniz yaparsanız ya da şirket içerisinde çözerseniz maliyetlerinizi daha da düşürebilirsiniz. Sosyal medya reklamları, Google Adwords gibi reklam odaklı çalışmalarla trafik çekmek için düzenli olarak reklam bütçeleri ayırmanız gerekir ve uzun vadede bu çalışmaların maliyetleri bir hayli yüksek olabilir. Bu nedenle de SEO çalışmalarınızın maliyetleri reklam odaklı çalışmalara kıyasla daha düşük olacaktır.

Uzun vadeli bir stratejidir

SEO uzun vadede size bazı kazanımlar sağlayacaktır. Kısa vadeli Google optimizasyon çalışmaları yapılamamaktadır ve bu çalışmaların meyvelerini uzun vadede toplayacakmışsınız gibi düşünmeniz gerekir. Uzun vadede size trafik sağlayacak olması uzun vadeli pazarlama çalışmalarınızı oluşturmanıza da yardımcı olur. Özellikle long tail SEO çalışmaları yaparak, satın alma sürecinde sonlara yaklaşmış olan tüketicilere de ulaşmanızı sağladığı için de uzun vadeli bir strateji olarak ele alındığın iyi sonuçlar vermektedir. İlgili rehber: Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini arttırma

Ölçülebilen bir çalışmadır

Google optimizasyon çalışmalarının önemli olmasının nedenlerinden biri ölçülebilen çalışmalar olmalarıdır. Yaptığınız SEO çalışmalarını, farklı zaman periyotları içerisinde inceleyerek, bu çalışmaların nasıl performans gösterdiğini inceleyebilir ve veri analizlerinizi yaparak, SEO performansını artıracak stratejiler de geliştirebilirsiniz. İlgili rehber: SEO Analizi | SEO Stratejisi Oluşturma

Sürekli olarak geliştirilebilir

SEO çalışmalarının avantajlarından biri de sürekli olarak geliştirilebilir olmasıdır. Yaptığınız analiz çalışmalarında, hangi sayfaların, hangi anahtar kelimelerin iyi performans gösterdiğini hangilerinin ise geliştirilmesi gerektiğini takip edebilirsiniz. Böylelikle mevcut sayfalar üzerinde geliştirmeler yapabilir, yeni anahtar kelimeler üzerine çalışabilir ve bu sayfaların performansını artırarak, SEO çalışmalarınızdan daha iyi sonuçlar alabilirsiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram pazarlama çalışmalarınızı bir adım ileri taşımanızı sağlayacak ipuçları
Instagram pazarlama çalışmalarınızı bir adım ileri taşımanızı sağlayacak ipuçları
Instagram pazarlama çalışmaları, bu platform üzerinde yaptığınız paylaşımların kullanıcılar tarafından daha fazla ilgi görmesine ve etkileşim oranlarınızı artırmanıza yardımcı olur. Instagram pazarlama çalışmalarını...
30 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Sanal POS nedir? Nasıl ve nereden alınır?
Sanal POS nedir? Nasıl ve nereden alınır?
Sanal POS nedir, sanal pos nasıl alınır, sanal pos nasıl kurulur, sanal pos ücretleri, sanal pos komisyon oranları, sanal pos entegrasyonu, sanal pos ödemeleri, sanal pos hizmeti veren firmalar, online pos alırken gerekenler, sanal pos...
10 Ağustos 2017
IdeaSoft
E-ticarette blog yönetimi nasıl yapılır?
E-ticarette blog yönetimi nasıl yapılır?
Blog yönetimi, doğru yapıldığında e-ticaret sitesine organik trafik sağlamanın yanı sıra yeni kitlelere ulaşma konusunda da önemli bir görev üstlenir. Blog yönetimi yaparken özellikle dikkat edilmesi gereken unsurlar bulunur. Bu...
27 Temmuz 2020
Sinan Oypan
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 2. Bölüm
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 2. Bölüm
İçerik pazarlama ve SEO birbiriyle uyum içerisinde olan; ancak iki farklı kavramdır. Bu sebeple de internet siteleri üzerinde bu çalışmaları yaparken ve bu iki unsur için stratejiler belirlerken öncelikle aralarındaki farkları bilmek...
12 Eylül 2017
Sinan Oypan
Pazaryeri Nedir? Pazaryeri Mağazasının E-ticaret Sitesinden Farkı Nedir?
Pazaryeri Nedir? Pazaryeri Mağazasının E-ticaret Sitesinden Farkı Nedir?
Tüketicilerin alışveriş alışkanlıklarını değiştiren ve online alışverişin ciddi bir piyasa oluşturmasını sağlayan en önemli unsurlardan biri pazayerleridir. Her konuda geleneksel yöntemlerden beslenen e-ticaret sektörü,...
29 Mayıs 2021
Markethinkers
Reklam vermeden önce cevaplamanız gereken 5 önemli soru
Reklam vermeden önce cevaplamanız gereken 5 önemli soru
E-ticaret sitenizin marka bilinirliğini artırmak ve ürünlerinizin tanıtımını yapmak için reklam vermeden önce bazı sorulara yanıt vermeniz gerekiyor. Bunun sebebi ise, reklam vermeden önce hangi hedef kitleye yönelik çalışmalar...
4 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımlarında Flat Design kullanmanın avantajları nelerdir?
E-ticaret site tasarımlarında Flat Design kullanmanın avantajları nelerdir?
Flat Design, son birkaç yıldır web site ve arayüz tasarımlarında sıklıkla kullanılmaya başlandı. Özellike 2012 ve 2013 yıllarında Windows 8 ve iOS7’de bu tasarım ögelerinin kullanılması, Flat Design’ın popülerliğini...
17 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Mobil e-posta tasarımında dikkat etmeniz gerekenler
Mobil e-posta tasarımında dikkat etmeniz gerekenler
Mobil e-posta tasarımına sahip olmak e-posta pazarlamada, gönderilen içeriklerin daha fazla etkileşim almasını ve okunma oranlarını artırmasını sağlayacaktır. Bunun nedeni ise, e-posta kullanımında mobil cihazların etkisinin bir...
24 Haziran 2016
Sinan Oypan
Ürün açıklaması yazarken kullanabileceğiniz 8 yöntem
Ürün açıklaması yazarken kullanabileceğiniz 8 yöntem
E-ticaret sitelerindeki en önemli geri dönüşüm unsurlarından biri de ürün açıklamalarıdır. Ürün açıklaması yazarken belli kurallara uymak ve tüketicilere ürünle ilgili mümkün olduğunca çok bilgi sunmak, geri...
14 Kasım 2018
Sinan Oypan
Influencer Marketing ve E-ticaret Sektörü
Influencer Marketing ve E-ticaret Sektörü
Türkiye’de sosyal medya platformlarının kullanımının artması pazarlama tekniklerinin de şekil değiştirmesine neden olmuştur. Kullanıcıların internet üzerinde geçirdikleri sürenin çoğunlukla sosyal medya üzerinde olması...
6 Mart 2020
İbrahim Çelebi
2019’da dikkate almanız gereken içerik pazarlama trendleri
2019’da dikkate almanız gereken içerik pazarlama trendleri
İçerik pazarlama, dijital pazarlama çalışmalarında önemli bir yere sahip. İçerik üretimi yapmak, organik olarak e-ticaret sitenize trafik çekmenizi sağlarken, sosyal medya üzerinde etkileşim yaratmanıza da olanak tanır. Hem SEO hem...
15 Aralık 2018
Sinan Oypan
Blog yazılarınızın kalitesini ve değerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
Blog yazılarınızın kalitesini ve değerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
Blog içerikleri oluşturmak başlı başına bir iştir ve iyi bir şekilde yapılmadığı takdirde beklenen sonuçları bu çalışmalardan almak da bir hayli zordur. E-ticaret firmaları blog çalışmalarıyla içerik pazarlamasına...
26 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin