fbpx

Google optimizasyon neden önemli?

17 Haziran 2020
Sinan Oypan
Google optimizasyon neden önemli?
Google optimizasyon yani bir diğer adıyla da SEO çalışmaları, e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durması gereken konulardan biri. Organik arama trafiği yaratmak, güvenilirlik sağlamak ve rekabette öne çıkabilmek için bu çalışmaların yapılması gerekmektedir. Google optimizasyon çalışmalarında dikkat edilmesi gerekenleri önceki yazılarımızda da belirtmiştik. Yazı içerisinde de önemli başlıkları paylaşacağız; ancak bu yazımızda SEO çalışmalarının neden önemli olduğu üzerinde duracağız.

Google optimizasyon çalışmaları neden önemli? 

Web sitelerin öncelikli trafik kaynağı organik aramalardır

Organik arama sonuçlarında üst sıralara çıkmak, organik trafiğin artmasında önemli bir rol oynadığı için SEO çalışmalarına yatırım yapmak gerekmektedir. Rekabetin yüksek olduğu günümüzde organik olarak trafik edinememek, sadece reklamlara bağlı kalmanıza neden olacağı için sürekli olarak bir reklam bütçesine ihtiyaç duymanıza neden olur. Googgle optimizasyon çalışmaları ise organik olarak trafik elde etmenizi sağladığı için kullanıcıların yaptığı arma sorgularından sitenizi ziyaret etmeleri için bir kapı açar. Bu da organik olarak herhangi bir reklam ödemeden sitenize trafik çekmenize yardımcı olur. İlgili rehber: E ticaret SEO nasıl yapılır?

Güvenilirlik sağlar

Google optimizasyonu aynı zamanda kullanıcılara da güven vermenizi sağlar. Günümüzde black hat SEO yöntemlerle üst sıralara çıkmak pek mümkün olmadığı için Google, gerçekten bir içerik üretimi yapan ve bunu doğru bir şekilde yaparak, kullanıcılara web sitesi üzerinde iyi bir deneyim sunan sitelere de öncelik vermekte. Kullanıcılar bunun doğrudan farkında olmasalar da, yaptıkları arama sorgularına tam uyumlu olan sonuçları gördükleri için de ziyaret ettikleri web siteleri üzerinde daha fazla vakit harcayabilirler. Aynı zamanda içerik üretimi yapan firmaların da yaptıkları için daha profesyonel olduğunu da düşündükleri için markaya olan güvenleri de biraz daha artmış olur. İlgili rehber: Site içi SEO nasıl yapılır? | On Page SEO

Google optimizasyonu kullanıcı deneyimini de geliştirir

E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi çalışmaları aynı zamanda SEO çalışmalarına da etki eder. SEO çalışmalarınızı yaparken, hem arama sorgularına yönelik çalışmalar yaparsınız hem de web site üzerindeki içeriklerinizi de düzenlemiş olursunuz. Kullanıcı deneyimini geliştirmeniz de aynı zamanda web sitenizin kalitesini artırarak, kullanıcıları sitenizde daha fazla tutmanıza yardımcı olur. Bu da arama motorlarına, içeriğinizin ve sitenizin beklentileri karşıladığını belirttiği için arama sorgularındaki sıralamanızı daha üst sıralara çıkartır. İlgili rehber: Kullanıcı deneyimi SEO çalışmalarını nasıl etkiliyor?

SEO çalışmaları kullanıcıların satın alma döngüsüne etki ediyor

Google optimizasyon çalışmaları yaptığınızda, tüketicilerin bir ürünü satın alma süreçlerine de etki etmenize yardımcı olur. Tüketiciler bir ürünü satın almadan önce bir ürün araştırması yapmaya başlarlar. Bu araştırmalar, daha sonra ürünün teknik özellikleri, kullanıcı yorumları, ürün videoları ve ürünle ilgili içerik araştırmalarına dönebilmektedir. Bu süreçte tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemek için içerik odaklı SEO çalışmaları yaptığınızda da onların satın alma döngülerinde karşılarına çıkarak, onların satın alma kararlarını etkilemenize yardımcı olur. Bu da doğal olarak geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olmaktadır. İlgili rehber: Adım adım tüketicilerin satın alma süreci

SEO kurallarını anlamak internet ortamını anlamanızı sağlar

SEO kuralları ve algoritmaları belli aralıklara sürekli olarak güncellenmektedir. Bu güncellemeler, kullanıcı alışkanlıkları, sitelerin performans ve çalışmaları gibi deyatlardan veri analizleri yapılarak yapılmaktadır ve arama motorlarının birincil önceliği de kullanıcı deneyimini artırmaktır. Bu sebeple de SEO kurallarını ve uygulamalarını anlamanız, internet üzerindeki trendleri, kullanıcı yaklaşımlarını ve beklentilerini de anlamanıza yardımcı olduğu için işinizi geliştirirken yeni stratejiler geliştirmenize de yardımcı olur. Özellikle içerik üretimi ve metin yazımları ile tüketicilere ulaşmak istediğinizde bu bilgiler size bir takım detaylı verilere ulaşmanızı ve işinizi geliştirmenize yardımcı olur. İlgili rehber: E-ticaret sitenize kaliteli trafik çekecek 7 etkili içerik türü

Google optimizasyon çalışmaları genellikle pahalı değildir

Google optimizasyon çalışmalarınızı kendiniz yapabileceğiniz gibi bir ajans ile de çalışarak bu çalışmaları bu firmalara yaptırabilirsiniz. SEO çalışmaları düzenli ve doğru olarak yapıldığında, diğer reklam çalışmalarına kıyasla daha uygun fiyatlıdır. Eğer bu çalışmaları kendiniz yaparsanız ya da şirket içerisinde çözerseniz maliyetlerinizi daha da düşürebilirsiniz. Sosyal medya reklamları, Google Adwords gibi reklam odaklı çalışmalarla trafik çekmek için düzenli olarak reklam bütçeleri ayırmanız gerekir ve uzun vadede bu çalışmaların maliyetleri bir hayli yüksek olabilir. Bu nedenle de SEO çalışmalarınızın maliyetleri reklam odaklı çalışmalara kıyasla daha düşük olacaktır.

Uzun vadeli bir stratejidir

SEO uzun vadede size bazı kazanımlar sağlayacaktır. Kısa vadeli Google optimizasyon çalışmaları yapılamamaktadır ve bu çalışmaların meyvelerini uzun vadede toplayacakmışsınız gibi düşünmeniz gerekir. Uzun vadede size trafik sağlayacak olması uzun vadeli pazarlama çalışmalarınızı oluşturmanıza da yardımcı olur. Özellikle long tail SEO çalışmaları yaparak, satın alma sürecinde sonlara yaklaşmış olan tüketicilere de ulaşmanızı sağladığı için de uzun vadeli bir strateji olarak ele alındığın iyi sonuçlar vermektedir. İlgili rehber: Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini arttırma

Ölçülebilen bir çalışmadır

Google optimizasyon çalışmalarının önemli olmasının nedenlerinden biri ölçülebilen çalışmalar olmalarıdır. Yaptığınız SEO çalışmalarını, farklı zaman periyotları içerisinde inceleyerek, bu çalışmaların nasıl performans gösterdiğini inceleyebilir ve veri analizlerinizi yaparak, SEO performansını artıracak stratejiler de geliştirebilirsiniz. İlgili rehber: SEO Analizi | SEO Stratejisi Oluşturma

Sürekli olarak geliştirilebilir

SEO çalışmalarının avantajlarından biri de sürekli olarak geliştirilebilir olmasıdır. Yaptığınız analiz çalışmalarında, hangi sayfaların, hangi anahtar kelimelerin iyi performans gösterdiğini hangilerinin ise geliştirilmesi gerektiğini takip edebilirsiniz. Böylelikle mevcut sayfalar üzerinde geliştirmeler yapabilir, yeni anahtar kelimeler üzerine çalışabilir ve bu sayfaların performansını artırarak, SEO çalışmalarınızdan daha iyi sonuçlar alabilirsiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

B2B e ticaret satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak 6 ipucu
B2B e ticaret satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak 6 ipucu
B2B e-ticaret doğrudan firmalarla ilgili olduğu için B2C’ye kıyasla daha farklı bir yapıdadır. Site trafiği, ziyaretçi sayısı, yapılan işlem sayısı daha azdır; ancak toptan ürün satışı yapıldığı için tek bir siparişte...
8 Ocak 2017
Sinan Oypan
Instagram'da marka yaratmak için neler yapmalısınız?
Instagram'da marka yaratmak için neler yapmalısınız?
Instagram’da bir marka yaratmak için farklı stratejiler geliştirebilir ve bu stratejilerle markanızın geniş kitleler tarafından tanınmasını sağlayabilirsiniz. Bu stratejiler, marka kimliğinin oluşmasını sağlarken, şirket olarak...
30 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler neden önemli?
Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler neden önemli?
Eposta pazarlama çalışmaları, doğru stratejiler ve içeriklerle yapıldığında e-ticaret firmalarına yüksek geri dönüşümler sağlar. Eposta pazarlama çalışmaları da zaman içerisinde değişim göstermeye başladığı için,...
30 Nisan 2019
Sinan Oypan
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 2. Bölüm
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 2. Bölüm
E-ticarette ilk bir ay içinde ilk satışınızı nasıl yapabileceğinizi anlattığımız yazı serimizin bugün ikinci bölümünü ele alıyoruz. Dün yayınladığımız 1. bölümü buraya tıklayarak okuyabilirsiniz. İlk bölümde...
4 Mart 2017
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar yeni normal dönemi nasıl yönetmelidir?
Fiziki mağazalar yeni normal dönemi nasıl yönetmelidir?
Corona virüse yönelik yönetilen normalleşme süreci kapsamında kapatılan alışveriş merkezleri ve fiziki mağazalar geçtiğimiz günlerde belirli kurallar dahilinde açılmaya başladı. Pandemide online alışverişe olan ilginin...
18 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
Girişimciler için marka ismi bulma rehberi
Girişimciler için marka ismi bulma rehberi
Marka ismi bulma süreci, girişimci olmak isteyenlerin geçtiği ve çoğu zaman da zorlandığı süreçlerden biri. Doğru marka ismini bulmanın yanı sıra marka kimliğini yansıtacak ve tüketicilerin akılların kalacak bir isim bulmak da...
21 Haziran 2020
Sinan Oypan
KOSGEB destek kredisi nasıl alınır ve başvuru koşulları nelerdir?
KOSGEB destek kredisi nasıl alınır ve başvuru koşulları nelerdir?
Girişimciler için kredi desteği sağalayan KOSGEB’e başvurabilmek için girişimcilerin bazı kriterleri yerine getirmeleri gerektirmektedir. KOSGEB sadece KOBİ’lere destek sağlayan bir kurum değildir; girişimciler de KOSGEB’in...
17 Kasım 2016
Sinan Oypan
İş yerinizde size para ve zaman kaybettiren 5 iş
İş yerinizde size para ve zaman kaybettiren 5 iş
Ofislerde yapılan bazı işler, firmalara hem zaman hem de para kaybettirebiliyor. Özellikle bazı işler üzerine harcanan süre boşa bir çaba olabiliyor ve boşa geçen bu süre de işletmelere para kaybı olarak geri dönüyor. Firmalara...
7 Ekim 2016
Sinan Oypan
Yeni sanal mağaza açma sürecinde yapmanız gerekenler
Yeni sanal mağaza açma sürecinde yapmanız gerekenler
Yeni bir sanal mağaza açmak ve internet üzerinden satışa başlamak için bazı belli adımları atmanız ve ön hazırlıklarınızı yapmanız gerekmektedir. Bu yazımızda da bir e-ticaret sitesi kurmadan önce ve sitenizi yayınlamadan önce...
4 Mart 2020
Sinan Oypan
Mobil site yüklenme hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Mobil site yüklenme hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Web site hızının yanı sıra web sitenizin mobildeki açılma hızı da kullanıcı deneyimini önemli bir şekilde etkileyeceği için üzerinde durulması gereken bir konudur. Kullanıcıların mobil kullanım alışkanlıklarının artması...
13 Nisan 2018
Sinan Oypan
SEO problemleri ve yanıtları
SEO problemleri ve yanıtları
SEO problemleri ve SEO çalışmaları E-ticaret siteleri için bir hayli önemlidir. Tabii ki SEO çalışmaları yaparken firmalar birçok farklı problemle karşılaşabiliyor ve bu alana yeni olan kişilerin kafalarında soru işaretleri...
15 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler
Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler
Facebook ve Instagram video reklamları, günümüzde mevcut takipçilerle etkileşime girme ve yeni hedef kitlelere ulaşmak için oldukça ideal pazarlama yöntemleri arasında yer alıyor. Her iki platformun da aynı reklam yönetim...
5 Mart 2019
Sinan Oypan