Google optimizasyon neden önemli?

17 Haziran 2020
Sinan Oypan
Google optimizasyon yani bir diğer adıyla da SEO çalışmaları, e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durması gereken konulardan biri. Organik arama trafiği yaratmak, güvenilirlik sağlamak ve rekabette öne çıkabilmek için bu çalışmaların yapılması gerekmektedir. Google optimizasyon çalışmalarında dikkat edilmesi gerekenleri önceki yazılarımızda da belirtmiştik. Yazı içerisinde de önemli başlıkları paylaşacağız; ancak bu yazımızda SEO çalışmalarının neden önemli olduğu üzerinde duracağız.

Google optimizasyon çalışmaları neden önemli? 

Web sitelerin öncelikli trafik kaynağı organik aramalardır

Organik arama sonuçlarında üst sıralara çıkmak, organik trafiğin artmasında önemli bir rol oynadığı için SEO çalışmalarına yatırım yapmak gerekmektedir. Rekabetin yüksek olduğu günümüzde organik olarak trafik edinememek, sadece reklamlara bağlı kalmanıza neden olacağı için sürekli olarak bir reklam bütçesine ihtiyaç duymanıza neden olur. Googgle optimizasyon çalışmaları ise organik olarak trafik elde etmenizi sağladığı için kullanıcıların yaptığı arma sorgularından sitenizi ziyaret etmeleri için bir kapı açar. Bu da organik olarak herhangi bir reklam ödemeden sitenize trafik çekmenize yardımcı olur. İlgili rehber: E ticaret SEO nasıl yapılır?

Güvenilirlik sağlar

Google optimizasyonu aynı zamanda kullanıcılara da güven vermenizi sağlar. Günümüzde black hat SEO yöntemlerle üst sıralara çıkmak pek mümkün olmadığı için Google, gerçekten bir içerik üretimi yapan ve bunu doğru bir şekilde yaparak, kullanıcılara web sitesi üzerinde iyi bir deneyim sunan sitelere de öncelik vermekte. Kullanıcılar bunun doğrudan farkında olmasalar da, yaptıkları arama sorgularına tam uyumlu olan sonuçları gördükleri için de ziyaret ettikleri web siteleri üzerinde daha fazla vakit harcayabilirler. Aynı zamanda içerik üretimi yapan firmaların da yaptıkları için daha profesyonel olduğunu da düşündükleri için markaya olan güvenleri de biraz daha artmış olur. İlgili rehber: Site içi SEO nasıl yapılır? | On Page SEO

Google optimizasyonu kullanıcı deneyimini de geliştirir

E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi çalışmaları aynı zamanda SEO çalışmalarına da etki eder. SEO çalışmalarınızı yaparken, hem arama sorgularına yönelik çalışmalar yaparsınız hem de web site üzerindeki içeriklerinizi de düzenlemiş olursunuz. Kullanıcı deneyimini geliştirmeniz de aynı zamanda web sitenizin kalitesini artırarak, kullanıcıları sitenizde daha fazla tutmanıza yardımcı olur. Bu da arama motorlarına, içeriğinizin ve sitenizin beklentileri karşıladığını belirttiği için arama sorgularındaki sıralamanızı daha üst sıralara çıkartır. İlgili rehber: Kullanıcı deneyimi SEO çalışmalarını nasıl etkiliyor?

SEO çalışmaları kullanıcıların satın alma döngüsüne etki ediyor

Google optimizasyon çalışmaları yaptığınızda, tüketicilerin bir ürünü satın alma süreçlerine de etki etmenize yardımcı olur. Tüketiciler bir ürünü satın almadan önce bir ürün araştırması yapmaya başlarlar. Bu araştırmalar, daha sonra ürünün teknik özellikleri, kullanıcı yorumları, ürün videoları ve ürünle ilgili içerik araştırmalarına dönebilmektedir. Bu süreçte tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemek için içerik odaklı SEO çalışmaları yaptığınızda da onların satın alma döngülerinde karşılarına çıkarak, onların satın alma kararlarını etkilemenize yardımcı olur. Bu da doğal olarak geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olmaktadır. İlgili rehber: Adım adım tüketicilerin satın alma süreci

SEO kurallarını anlamak internet ortamını anlamanızı sağlar

SEO kuralları ve algoritmaları belli aralıklara sürekli olarak güncellenmektedir. Bu güncellemeler, kullanıcı alışkanlıkları, sitelerin performans ve çalışmaları gibi deyatlardan veri analizleri yapılarak yapılmaktadır ve arama motorlarının birincil önceliği de kullanıcı deneyimini artırmaktır. Bu sebeple de SEO kurallarını ve uygulamalarını anlamanız, internet üzerindeki trendleri, kullanıcı yaklaşımlarını ve beklentilerini de anlamanıza yardımcı olduğu için işinizi geliştirirken yeni stratejiler geliştirmenize de yardımcı olur. Özellikle içerik üretimi ve metin yazımları ile tüketicilere ulaşmak istediğinizde bu bilgiler size bir takım detaylı verilere ulaşmanızı ve işinizi geliştirmenize yardımcı olur. İlgili rehber: E-ticaret sitenize kaliteli trafik çekecek 7 etkili içerik türü

Google optimizasyon çalışmaları genellikle pahalı değildir

Google optimizasyon çalışmalarınızı kendiniz yapabileceğiniz gibi bir ajans ile de çalışarak bu çalışmaları bu firmalara yaptırabilirsiniz. SEO çalışmaları düzenli ve doğru olarak yapıldığında, diğer reklam çalışmalarına kıyasla daha uygun fiyatlıdır. Eğer bu çalışmaları kendiniz yaparsanız ya da şirket içerisinde çözerseniz maliyetlerinizi daha da düşürebilirsiniz. Sosyal medya reklamları, Google Adwords gibi reklam odaklı çalışmalarla trafik çekmek için düzenli olarak reklam bütçeleri ayırmanız gerekir ve uzun vadede bu çalışmaların maliyetleri bir hayli yüksek olabilir. Bu nedenle de SEO çalışmalarınızın maliyetleri reklam odaklı çalışmalara kıyasla daha düşük olacaktır.

Uzun vadeli bir stratejidir

SEO uzun vadede size bazı kazanımlar sağlayacaktır. Kısa vadeli Google optimizasyon çalışmaları yapılamamaktadır ve bu çalışmaların meyvelerini uzun vadede toplayacakmışsınız gibi düşünmeniz gerekir. Uzun vadede size trafik sağlayacak olması uzun vadeli pazarlama çalışmalarınızı oluşturmanıza da yardımcı olur. Özellikle long tail SEO çalışmaları yaparak, satın alma sürecinde sonlara yaklaşmış olan tüketicilere de ulaşmanızı sağladığı için de uzun vadeli bir strateji olarak ele alındığın iyi sonuçlar vermektedir. İlgili rehber: Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini arttırma

Ölçülebilen bir çalışmadır

Google optimizasyon çalışmalarının önemli olmasının nedenlerinden biri ölçülebilen çalışmalar olmalarıdır. Yaptığınız SEO çalışmalarını, farklı zaman periyotları içerisinde inceleyerek, bu çalışmaların nasıl performans gösterdiğini inceleyebilir ve veri analizlerinizi yaparak, SEO performansını artıracak stratejiler de geliştirebilirsiniz. İlgili rehber: SEO Analizi | SEO Stratejisi Oluşturma

Sürekli olarak geliştirilebilir

SEO çalışmalarının avantajlarından biri de sürekli olarak geliştirilebilir olmasıdır. Yaptığınız analiz çalışmalarında, hangi sayfaların, hangi anahtar kelimelerin iyi performans gösterdiğini hangilerinin ise geliştirilmesi gerektiğini takip edebilirsiniz. Böylelikle mevcut sayfalar üzerinde geliştirmeler yapabilir, yeni anahtar kelimeler üzerine çalışabilir ve bu sayfaların performansını artırarak, SEO çalışmalarınızdan daha iyi sonuçlar alabilirsiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Videolarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlayacak ipuçları
Video içerikler günümüzde en çok etkileşimi sağlayan içerik türleri arasında yer alıyor. Kullanıcıların videolara ilgi artmasının yanı sıra sosyal mecraların da video içerikleri daha fazl ön plana çıkartıyor olması ve...
1 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticarette alan adı otoritenizi nasıl yükseltebilirsiniz?
SEO’da rakip analizinin önemini ve rakip analizinin nasıl yapılacağını önceki günlerde sizlerle paylaşmıştık. Aşağıdaki linklerden bu yazılara ulaşabilirsiniz. İlgili rehber: SEO’da rakip analizinin önemi İlgili...
19 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticarette yaz sezonu için pazarlama taktikleri
Yaz sezonu genellikle birçok sektörde durgun geçse de bu sezonu hareketlendirmek için de bir takım çalışmalar yapılabilir. Yaz sezonu sürecinde tüketicilerin aralıklı olarak tatile çıkmaları, sektörlerin durgunlaşmasına neden...
2 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Satışlarınızı artırmak için ürün sayfalarınızda yapabileceğiniz düzenlemeler
Ürün sayfaları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Satışları gerçekleştirmek ve geri dönüşümleri artırmak için bu sayfaların en iyi şekilde optimize edilmesi gerekir. Bu sayfanın içeriği tüketicilerin satın alma...
22 Aralık 2017
Sinan Oypan
En verimli e-posta gönderim günü nasıl belirlenir?
E-posta gönderim günü eposta çalışmalarınızın başarıya ulaşmasında çok önemli bir yere sahiptir. Bilindiği üzere e posta pazarlama, günümüzde e-ticaret firmalarının halen en çok verim ve geri dönüşüm sağladığı...
6 Şubat 2017
Sinan Oypan
Dikey e-ticaretin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Türk e-ticaret ekosisteminde önemli bir yere sahip olan firmaların yer aldığı dikey e-ticaret pazarı, son yıllarda daha da önemli bir alan haline gelmeye başlıyor. Dikey e-ticaret firmalarının sayısı artması ve yeni oyuncuların...
6 Haziran 2017
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar 2019’da gelirlerini nasıl daha fazla artırabilirler?
Perakende satışlarda gelirleri artırmak için birçok farklı yol bulunuyor. Günümüzde birçok tüketicinin herhangi bir ürün almadan önce internet üzerinden araştırma yapıyor olması ve e-ticaret firmalarındaki fırsatları takip...
12 Eylül 2018
Sinan Oypan
Dikkat çekici bir basın bülteni nasıl yazılır?
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak için kullanabileceğiniz araçlardan biri de basın bültenidir. Bir PR ajansı ile çalışıyorsanız, PR ajansınız sizin için basın bültenlerinizi hazırlayabilir ve bu bültenleri ilgili...
6 Mart 2017
Sinan Oypan
Facebook'da Takipçi Arttırma İpuçları
Facebook takipçi kasma (face takipçi kasma) diğer bir deyişle facebook takipçi arttırma, facebook takipçi açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazıda. Facebook üzerinde açmış olduğunuz sayfanızın çok fazla sayıda kişi...
13 Mart 2014
Savaş Çetinkaya
Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret siteniz üzerinde SEO çalışmaları yaparken özellikle üzerinde durmanız gereken unsurlardan biri de meta açıklamalarıdır. Web siteniz üzerindeki her sayfa üzerinde bulunması gereken bu meta açıklamaları üzerinde gerekli...
11 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?
Blog çalışmalarından verim alabilmek için belli bir planınızın olması oldukça faydalı olmaktadır. Önceden hazırlanmış bir planın olması, içerik konusunda daha detaylı çalışmalar için vakit kazanmanıza yardımcı olacağı...
11 Nisan 2017
Sinan Oypan
Online market kurmanın avantajları nelerdir?
Son yıllardaki dijital dönüşümle hayatımıza giren online market uygulamaları corona virüs döneminde hayatımızı kolaylaştıran hizmetlerden biri oldu. Evde kaldığımız süreçte online süpermarket uygulamalarını sıkça tercih...
22 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi