fbpx

Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri

9 Ocak 2019
Sinan Oypan
Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri

E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi oldukça önemli unsurlardan biri. Hem ziyaretçilerin sitede rahatlıkla vakit geçirerek, belli bir eyleme geçmelerini sağlamak için hem de web sitenin SEO değerini güçlendirmek için kullanıcı deneyimi çalışmaları yapmak gerekiyor.

Daha önceki yazılarımızda e-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimini geliştirmeye yönelik konuları ve kullanıcı deneyiminin SEO’ya etkilerini ele almıştık. Bugünkü rehberimizde ise Google’ın geçtiğimiz günlerde yayınladığı bir kullanıcı deneyimi geliştirme kaynağından, Google’ın gözünden kullanıcı deneyimine yönelik yapılması gerekenleri sizinle paylaşacağız. Google’ın kullanıcı deneyimi ile ilgili araştırmasını bu sayfadan inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette kullanıcı deneyimi nedir ve neden önemlidir?

Google’ın hazırladığı bu rehberde kullanıcı deneyiminin önemli olduğu alanlar 6 ana başlık altında toplanmış bulunuyor.

  • Ana sayfa, varış sayfaları (landing page)
  • Menü ve navigasyon
  • Site içi arama
  • Kategori ve ürün sayfaları
  • Geri dönüşüm
  • Form optimizasyonu

Yazının devamında da bu ana başlıklar altında yapılması gereken temel çalışmaların neler olduğunu paylaşıyoruz.

Ana sayfa ve varış sayfaları

Kullanıcı deneyimi söz konusu olduğunda, ana sayfa ve varış sayfalarının özellikle üzerinde durulması gerekiyor. Birçok kullanıcı sosyal mecralar, arama sorguları ya da diğer reklam içerikleri nedeniyle sitelerin ana sayfalarını daha çok ziyaret edebiliyor. Bu sebeple de ana sayfalar üzerinde kullanıcıları tutabilmek ve onları ilgili sayfalara yönlendirebilmek oldukça önemli. Bunun yanı sıra varış sayfaları da belli bir kampanya, hizmet, ürün ya da konu üzerinde hazırlandığı için kullanıcıların yine bu sayfalarda tutulması gerekiyor. Bu noktada Google şunları öneriyor.

  • Sayfanın üst bölümünde açık, ilgi ve dikkat çekici bir CTA (eyleme çağrı ifadesi) kullanın.
  • Kullanıcılara, ürün ya da hizmetlerinizin yararlarını ya da onlara sağlayacağınız faydaları da sayfanın en üst bölümünde paylaşın.
  • Tam ekran pop-up türü medya araçlarını kullanmayın.
  • Otomatik karosel görünümlü, hızlı hareket eden, kaydırmalı ürün görsellerini kullanmayın.
  • En önemli kategorilerinizi ana sayfanın başında gösterin
  • Okunaklı ve kolay anlaşılır yazı fontları kullanın
  • Sosyal kanıt öğelerini kullanın.

Menü ve navigasyon

Kullanıcı deneyiminde önemli rol oynayan bölümlerden biri de sitenin menü yapısı ve site üzerindeki genel navigasyon seçenekleridir. Ziyaretçilerin site üzerinde aradıkları ürünlere kolay ulaşabilmelerini sağlamanın yanı sıra site üzerinde gezinirken, rahat bir şekilde farklı sayfalara erişim sağlayabilmeleri için menü ve navigasyon üzerinde de çalışmalar yapmanız gerekir.

  • Mobilde, açılır kapanır menüleri kullanarak, görünümü sadeleştirin.
  • Eğer fiziki mağazanıza trafik çekmek istiyorsanız, mağaza konumlarınızı sitenizde gösterin.
  • Eğer telefon aramaları sizin için önemliyse, her sayfanın başında, telefon bilgilerinizi paylaşın.
  • Tüm menü içeriklerini tek bir sayfa üzerinde sunun.
  • Ana kategorilerinizi belirlerken, bu kategorilerin aldığı trafiği ölçümleyerek yapın ya da sizin için önemli olan kategorileri ilk başta gösterin.
  • Eğer alt kategorileriniz bulunuyorsa, sıralamayı alfabetik olarak yapın.

Site içi arama

Navigasyon ve kullanıcıların aradıkları ürünlere kolay ulaşabilmeleri açısından site içi arama özelliği de kullanıcı deneyimi bakımından önemli konulardan biri. Bu konu hakkında da şunları yapmanız önemli.

  • Site içi arama özelliğiniz sitenin en başında görünür bir şekilde yer almalı.
  • Otomatik öneri seçenekleri sunun
  • Otomatik sözcük tamamlama seçenekleriniz olsun
  • Yapılan her arama sonrasında, tam sonuç olmasa dahi ilgili ürünlere yönlendirme yapın.
  • Bir önceki ya da en çok yapılan arama sonuçlarını ekleyin

Kategori ve ürün sayfaları

E-ticaret sitenizin vitrinini oluşturan kategori ve ürün sayfalarının da kullanıcı deneyimi konusunda iyi bir şekilde hazırlanmış olması gerekir. Bu sayfalar üzerinde şunlara dikkat edebilirsiniz:

  • Ürünün, kullanıcıların hangi sorunlarını çözdüğünü veya onlara sağladığı faydaları sayfanın en üst bölümünde ele alın.
  • Kullanıcılara geniş kapsamlı filtreleme ve arama özellikleri sunun.
  • Aciliyet hissi uyandıracak ögeleri bu sayfalarda öne çıkartın.
  • Sayfanın ilk görünen alanında ürünün fiyat bilgilerini paylaşın.
  • Çok geniş ürün yelpazesi bulunuyorsa, ürünlerle ilgili kullanıcı yorumlarını paylaşın.

Geri dönüşüm

Kullanıcı deneyimi ile geri dönüşüm birbiriyle oldukça ilişkilidir. Geri dönüşümleri artırabilmek için kullanıcı deneyiminin iyi olması gerekir. Bu noktada da geri dönüşüm sağlanacak bölümlerde bir takım çalışmaların yapılması gerekir.

  • Bir ürün sepete eklendiğinde doğrudan satın alma sayfasına yönlendirme yapmayın.
  • Ödeme sayfalarındaki sayfadan çıkış alanlarını ve dikkat dağıtıcı ögelerin sayısını azaltın.
  • Eğer ikiden fazla adımda ödeme işlemini tamamlatıyorsanız, işlemin ilerleme sürecini gösteren bir ilerleme çubuğu kullanarak, ziyaretçileri adımlar hakkında bilgilendirin.
  • Ziyaretçi girişi ile ödeme işlemine izin verin.
  • Neden kullanıcıların bir hesap yaratmaları gerektiğine dair ilgi çekici bir eyleme çağrı ifadesi kullanın.
  • Ödeme alanlarınızdaki talimatları ve yapılaması gerekenleri açık ve basit bir şekilde belirtin.

Form optimizasyonu

Kullanıcı deneyiminin önemli olduğu alanlardan biri de site üzerindeki formlardır. Form kullanımlarının kolay olmasının yanı sıra hızlı bir şekilde de geri dönüşüm sağlaması gerekir. Bu noktada da şu adımları izleyebilirsiniz:

  • Formlarda doldurulması zorunlu olan alanları işaretlerin.
  • Formlarda her satırda onay ve doğrulama sürecini aktif edin.
  • Formlarda giriş yapılacak alan sayısını azaltarak, sürecin hızlı bir şekilde tamalanmasını sağlayın.
  • Gereksiz ve ihtiyacınız olmayan bilgileri talep etmeyin. Formlardan alacağınız geri dönüşümleri düşürecektir.
  • Mobil cihazlarda, ilgili satırlarda ilgili klavye seçeneklerini gösterin. (Telefon bilgileri gerektiğinde numara klavyesi, e-posta alanında “@, .com” gibi kısaltmalar ve benzeri.)
  • Otomatik tamamlama özelliklerini kullanın.

Google’ın e-ticaret siteleri üzerideki kullanıcı deneyimi ile ilgili ana önerileri bu şekilde. Google’ın hazırladığı bu PDF üzerindeki örnekleri inceleyerek, kendi e-ticaret sitenizde de bu çalışmaları yapabilir ve sitenizdeki kullanıcı deneyimini geliştirebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram'da satış arttırma taktikleri ile geri dönüşümlerinizi artırın
Instagram'da satış arttırma taktikleri ile geri dönüşümlerinizi artırın
Instagram’da satış arttırma taktikleri ile, Instagram üzerinde yaptığınız çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm sağlayabilir ve karlılığınızı artırabilirsiniz. Instagramda satış arttırma çalışmaları yaparken, bir...
14 Haziran 2019
Sinan Oypan
Web site SEO verileri pazarlama çalışmalarına nasıl katkı sağlar?
Web site SEO verileri pazarlama çalışmalarına nasıl katkı sağlar?
Web site SEO verilerinin analizini yapmak, sitenize gelen trafiği, trafiğin kaynağını, kullanıcıların davranışlarını ve önemli anahtar kelimeleri görmenizi sağlar. Bu veriler doğrultusunda da pazarlama çalışmalarınızı...
14 Mart 2020
Sinan Oypan
Instagram profil analizi ile rakiplerinizin önüne geçin
Instagram profil analizi ile rakiplerinizin önüne geçin
Instagram profil analizi ile rakiplerinizin pazarlama ve reklam stratejileri hakkında birçok bilgi edinebilir ve rekabette onların önüne geçebilirsiniz. Rakip analizi yapmak ve rakiplerin ne gibi çalışmalar yaptıklarını yakından...
30 Kasım 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetimi ile ilgili yanlış bilinenler
Sosyal medya yönetimi ile ilgili yanlış bilinenler
Sosyal medya yönetimi ve pazarlama e-ticaret firmalarının öncelikli pazarlama çalışmaları arasında yer alıyor. Ulaşılan hedef kitleyi büyütme, marka bilinirliğini artırma, ürünleri tanıtma ve tüketicilerle etkileşime geçme...
4 Ekim 2017
Sinan Oypan
Geri dönüşümü yükseltecek infografik tasarımı yaparken nelere dikkat edilmeli? (İnfografik)
Geri dönüşümü yükseltecek infografik tasarımı yaparken nelere dikkat edilmeli? (İnfografik)
Geri dönüşümlerinizi artırmak, tüketicilere markanızla ilgili detaylı bilgiler sunmak ve markanızla ilgili içerikler yayınlamak için infografik tasarımı yapabilirsiniz. infografik tasarımı yapılırken bazı konuların ve...
11 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticarette bir marka olmak için ne yapmanız gerekiyor?
E-ticarette bir marka olmak için ne yapmanız gerekiyor?
E-ticarette bir marka olmak, uzun vadede şirketinizin başarısını artırırken, sadık müşteri kitleleri edinmenizi de sağlar. Birçok firmanın odağı ürün satışı yaparak, karlılığını artırmak olduğu için markalaşma konusuna...
16 Aralık 2020
Sinan Oypan
Görsel SEO Optimizasyonu
Görsel SEO Optimizasyonu
Görsel SEO optimizasyonu yaparak; e-ticaret sitenizdeki görsellerin arama motorlarına uyumlu hale getirmek için kullanacağınız SEO taktikleri, organik olarak görsel aramalarından trafik çekmenizi sağlarken, aynı zamanda...
2 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticarette lojistik yönetimi ile ilgili kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticarette lojistik yönetimi ile ilgili kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticaretin en önemli bölümlerinden biri şüphesiz lojistiktir. Lojistik yönetiminin doğru yapılması ve planlanması, işlerin yolunda gitmesini sağlayacağı gibi, ürün yönetimi ve ürünlerin müşterilere gönderilmesinde daha az...
19 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticarette olumsuz kullanıcı yorumları neden önemli?
E-ticarette olumsuz kullanıcı yorumları neden önemli?
E-ticarette kullanıcı yorumları, sosyal kanıt ve kullanıcıların satın alma kararlarını etkilemek için oldukça önemlidir. Tabii ki olumlu kullanıcı yorumları önemli olsa da, olumsuz yorumların da önemli bir yeri bulunur. Sadece...
26 Mayıs 2018
Sinan Oypan
SEO rakip analizi yapmanın önemi
SEO rakip analizi yapmanın önemi
SEO rakip analizi yapmanın önemine geçmeden önce SEO üzerinde konuşmakta yarar var. E-ticarette SEO oldukça önemli bir unsur. Doğru bir SEO yapısının kurgulanması ve site genelinde bunun uygulanması, organik arama sonuçlarında üst...
17 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-posta kampanyalarının optimizasyonu için test etmeniz gereken 3 element
E-posta kampanyalarının optimizasyonu için test etmeniz gereken 3 element
E-posta pazarlamalarından yüksek verim almak, hem içeriklerinizi daha çok kişiye ulaştırmanızı sağlar hem de geri dönüşümlerinizin artmasına yardımcı olur. E-posta abone sayınız yüksek olsa da gönderiler sonrasındaki açılma...
9 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi için tanıtım videosu hazırlama ipuçları
E-ticaret sitesi için tanıtım videosu hazırlama ipuçları
E-ticaret şirketiniz için pazarlama çalışmaları yaparken, bir tanıtım videosu hazırlamak doğru bir yaklaşım olacaktır. Markanızı henüz tanımayan kitlelere, yaptığınız işleri ve hizmetleri anlatmak için tanıtım...
9 Mayıs 2020
Sinan Oypan