Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri

9 Ocak 2019
Sinan Oypan
Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri

E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi oldukça önemli unsurlardan biri. Hem ziyaretçilerin sitede rahatlıkla vakit geçirerek, belli bir eyleme geçmelerini sağlamak için hem de web sitenin SEO değerini güçlendirmek için kullanıcı deneyimi çalışmaları yapmak gerekiyor.

Daha önceki yazılarımızda e-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimini geliştirmeye yönelik konuları ve kullanıcı deneyiminin SEO’ya etkilerini ele almıştık. Bugünkü rehberimizde ise Google’ın geçtiğimiz günlerde yayınladığı bir kullanıcı deneyimi geliştirme kaynağından, Google’ın gözünden kullanıcı deneyimine yönelik yapılması gerekenleri sizinle paylaşacağız. Google’ın kullanıcı deneyimi ile ilgili araştırmasını bu sayfadan inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette kullanıcı deneyimi nedir ve neden önemlidir?

Google’ın hazırladığı bu rehberde kullanıcı deneyiminin önemli olduğu alanlar 6 ana başlık altında toplanmış bulunuyor.

  • Ana sayfa, varış sayfaları (landing page)
  • Menü ve navigasyon
  • Site içi arama
  • Kategori ve ürün sayfaları
  • Geri dönüşüm
  • Form optimizasyonu

Yazının devamında da bu ana başlıklar altında yapılması gereken temel çalışmaların neler olduğunu paylaşıyoruz.

Ana sayfa ve varış sayfaları

Kullanıcı deneyimi söz konusu olduğunda, ana sayfa ve varış sayfalarının özellikle üzerinde durulması gerekiyor. Birçok kullanıcı sosyal mecralar, arama sorguları ya da diğer reklam içerikleri nedeniyle sitelerin ana sayfalarını daha çok ziyaret edebiliyor. Bu sebeple de ana sayfalar üzerinde kullanıcıları tutabilmek ve onları ilgili sayfalara yönlendirebilmek oldukça önemli. Bunun yanı sıra varış sayfaları da belli bir kampanya, hizmet, ürün ya da konu üzerinde hazırlandığı için kullanıcıların yine bu sayfalarda tutulması gerekiyor. Bu noktada Google şunları öneriyor.

  • Sayfanın üst bölümünde açık, ilgi ve dikkat çekici bir CTA (eyleme çağrı ifadesi) kullanın.
  • Kullanıcılara, ürün ya da hizmetlerinizin yararlarını ya da onlara sağlayacağınız faydaları da sayfanın en üst bölümünde paylaşın.
  • Tam ekran pop-up türü medya araçlarını kullanmayın.
  • Otomatik karosel görünümlü, hızlı hareket eden, kaydırmalı ürün görsellerini kullanmayın.
  • En önemli kategorilerinizi ana sayfanın başında gösterin
  • Okunaklı ve kolay anlaşılır yazı fontları kullanın
  • Sosyal kanıt öğelerini kullanın.

Menü ve navigasyon

Kullanıcı deneyiminde önemli rol oynayan bölümlerden biri de sitenin menü yapısı ve site üzerindeki genel navigasyon seçenekleridir. Ziyaretçilerin site üzerinde aradıkları ürünlere kolay ulaşabilmelerini sağlamanın yanı sıra site üzerinde gezinirken, rahat bir şekilde farklı sayfalara erişim sağlayabilmeleri için menü ve navigasyon üzerinde de çalışmalar yapmanız gerekir.

  • Mobilde, açılır kapanır menüleri kullanarak, görünümü sadeleştirin.
  • Eğer fiziki mağazanıza trafik çekmek istiyorsanız, mağaza konumlarınızı sitenizde gösterin.
  • Eğer telefon aramaları sizin için önemliyse, her sayfanın başında, telefon bilgilerinizi paylaşın.
  • Tüm menü içeriklerini tek bir sayfa üzerinde sunun.
  • Ana kategorilerinizi belirlerken, bu kategorilerin aldığı trafiği ölçümleyerek yapın ya da sizin için önemli olan kategorileri ilk başta gösterin.
  • Eğer alt kategorileriniz bulunuyorsa, sıralamayı alfabetik olarak yapın.

Site içi arama

Navigasyon ve kullanıcıların aradıkları ürünlere kolay ulaşabilmeleri açısından site içi arama özelliği de kullanıcı deneyimi bakımından önemli konulardan biri. Bu konu hakkında da şunları yapmanız önemli.

  • Site içi arama özelliğiniz sitenin en başında görünür bir şekilde yer almalı.
  • Otomatik öneri seçenekleri sunun
  • Otomatik sözcük tamamlama seçenekleriniz olsun
  • Yapılan her arama sonrasında, tam sonuç olmasa dahi ilgili ürünlere yönlendirme yapın.
  • Bir önceki ya da en çok yapılan arama sonuçlarını ekleyin

Kategori ve ürün sayfaları

E-ticaret sitenizin vitrinini oluşturan kategori ve ürün sayfalarının da kullanıcı deneyimi konusunda iyi bir şekilde hazırlanmış olması gerekir. Bu sayfalar üzerinde şunlara dikkat edebilirsiniz:

  • Ürünün, kullanıcıların hangi sorunlarını çözdüğünü veya onlara sağladığı faydaları sayfanın en üst bölümünde ele alın.
  • Kullanıcılara geniş kapsamlı filtreleme ve arama özellikleri sunun.
  • Aciliyet hissi uyandıracak ögeleri bu sayfalarda öne çıkartın.
  • Sayfanın ilk görünen alanında ürünün fiyat bilgilerini paylaşın.
  • Çok geniş ürün yelpazesi bulunuyorsa, ürünlerle ilgili kullanıcı yorumlarını paylaşın.

Geri dönüşüm

Kullanıcı deneyimi ile geri dönüşüm birbiriyle oldukça ilişkilidir. Geri dönüşümleri artırabilmek için kullanıcı deneyiminin iyi olması gerekir. Bu noktada da geri dönüşüm sağlanacak bölümlerde bir takım çalışmaların yapılması gerekir.

  • Bir ürün sepete eklendiğinde doğrudan satın alma sayfasına yönlendirme yapmayın.
  • Ödeme sayfalarındaki sayfadan çıkış alanlarını ve dikkat dağıtıcı ögelerin sayısını azaltın.
  • Eğer ikiden fazla adımda ödeme işlemini tamamlatıyorsanız, işlemin ilerleme sürecini gösteren bir ilerleme çubuğu kullanarak, ziyaretçileri adımlar hakkında bilgilendirin.
  • Ziyaretçi girişi ile ödeme işlemine izin verin.
  • Neden kullanıcıların bir hesap yaratmaları gerektiğine dair ilgi çekici bir eyleme çağrı ifadesi kullanın.
  • Ödeme alanlarınızdaki talimatları ve yapılaması gerekenleri açık ve basit bir şekilde belirtin.

Form optimizasyonu

Kullanıcı deneyiminin önemli olduğu alanlardan biri de site üzerindeki formlardır. Form kullanımlarının kolay olmasının yanı sıra hızlı bir şekilde de geri dönüşüm sağlaması gerekir. Bu noktada da şu adımları izleyebilirsiniz:

  • Formlarda doldurulması zorunlu olan alanları işaretlerin.
  • Formlarda her satırda onay ve doğrulama sürecini aktif edin.
  • Formlarda giriş yapılacak alan sayısını azaltarak, sürecin hızlı bir şekilde tamalanmasını sağlayın.
  • Gereksiz ve ihtiyacınız olmayan bilgileri talep etmeyin. Formlardan alacağınız geri dönüşümleri düşürecektir.
  • Mobil cihazlarda, ilgili satırlarda ilgili klavye seçeneklerini gösterin. (Telefon bilgileri gerektiğinde numara klavyesi, e-posta alanında “@, .com” gibi kısaltmalar ve benzeri.)
  • Otomatik tamamlama özelliklerini kullanın.

Google’ın e-ticaret siteleri üzerideki kullanıcı deneyimi ile ilgili ana önerileri bu şekilde. Google’ın hazırladığı bu PDF üzerindeki örnekleri inceleyerek, kendi e-ticaret sitenizde de bu çalışmaları yapabilir ve sitenizdeki kullanıcı deneyimini geliştirebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette ürün yorumları nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette ürün yorumları nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette ürün yorumları, sosyal kanıt niteliği taşıdığı için tüketicilerin ürüne yaklaşımları ve satışları doğrudan etkiler. Başka kullanıcıların ürünlerle ilgili yorumları, sitenizi ziyaret eden ve ürün...
12 Mart 2020
Sinan Oypan
İnternette kozmetik satışı yaparken nelere dikkat edilmeli
İnternette kozmetik satışı yaparken nelere dikkat edilmeli
Online kozmetik, özellikle de kadın hedef kitleye ulaşmak için oldukça etkili ve hızlı büyüyen bir sektör. Son yıllarda yapılan araştırmalara göre, çalışan kadınların %68’i internetten alışveriş yapmayı tercih ediyor....
15 Ağustos 2017
IdeaSoft
Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 2. Bölüm
Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 2. Bölüm
Ürün çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi, ...
10 Mart 2017
Sinan Oypan
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 1. Bölüm
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 1. Bölüm
Geçtiğimiz günlerde mobile uyumlu site tasarımlarına neden önem vermeniz gerektiğine ve mobil uygulamaya gerçekten ihtiyacınız olup olmadığı konuları üzerinde bazı bilgiler paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan bu...
15 Mart 2017
Sinan Oypan
Sadık müşteri kitlesi oluşturmak için neler yapmalısınız?
Sadık müşteri kitlesi oluşturmak için neler yapmalısınız?
E-ticaret firmanızın uzun vadede başarılı olabilmesi için sadık müşterilere ihtiyacınız olacaktır. Müşteri sadakatini oluşturmak bu işteki altın anahtarınız da diyebiliriz. Tabii ki müşteri sadakatini yaratmak her zaman...
10 Kasım 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya çalışmaları SEO’yu nasıl etkiliyor?
Sosyal medya çalışmaları SEO’yu nasıl etkiliyor?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yapmak aynı zamanda SEO için de etkili olmakta. Birçok sosyal mecranın içerikleri, arama motorlarında indekslendiği için şirketlerin SEO çalışmalarına olumlu şekilde etki ediyor. Peki, sosyal...
19 Haziran 2018
Sinan Oypan
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 1. Bölüm
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 1. Bölüm
E-ticaret şirketinizin marka bilinirliğini ve internet üzerindeki görünürlüğünü artırmak için SEO ve SMM’e (sosyal medya pazarlama) ihtiyacınız vardır. Sosyal medya pazarlama birçok e-ticaret firmasının yapmakta olduğu...
20 Eylül 2017
Sinan Oypan
Online alışveriş yapanları fiziki mağazaya nasıl çekersiniz?
Online alışveriş yapanları fiziki mağazaya nasıl çekersiniz?
Fiziki mağazası olan e-ticaret firmaları, online alışveriş yapan kullanıcıları kendi mağazalarına çekmek için çalışabilirler. Aynı zamanda e-ticaret sitesi olmayan fiziki mağazalar da online alışveriş yapanları hedefleyerek,...
9 Nisan 2017
Sinan Oypan
Etkinlikleri öne çıkartacak sosyal medya kullanımı ipuçları
Etkinlikleri öne çıkartacak sosyal medya kullanımı ipuçları
E-ticaret siteniz özelinde düzenlediğiniz ya da sponsorluğunu yaptığınız etkinliklerde sosyal medya kullanımı ipuçları ile bu etkinliklerinizi öne çıkartabilirsiniz. Etkinliklerinizi öne çıkartmanız, sosyal ağlar üzerinde daha...
25 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Bayram kampanyaları ile satışlarınızı artıracak taktikler
Bayram kampanyaları ile satışlarınızı artıracak taktikler
Bayram kampanyaları, tatil dönemlerinde e-ticaret sitenize tüketiciler çekmek için iyi ve etkili satış taktikleri arasında yer alıyor. Bayram ve tatil dönemlerinde tüketiciler, hem kendileri hem de sevdikleri için alışveriş...
16 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Instagram profil ziyareti nasıl artırılır?
Instagram profil ziyareti nasıl artırılır?
Instagram profil ziyareti artırmak için, bu platform üzerindeki çalışmalarınız için bir plan yapmanız ve bir strateji oluşturmanız gerekir. Kullanıcıları profilinize çekmek ve sonrasında da sizi takip etmelerini sağlamak için...
20 Kasım 2020
Sinan Oypan
Instagram'da satış yapmak için neler yapmanız gerekiyor?
Instagram'da satış yapmak için neler yapmanız gerekiyor?
Instagram’da satış yapma fikri birçok kişinin son dönemlerde yoğunlaştığı iş fikirlerinden biri haline geldi. Instagram’ın popülerleşmesi ve reklam modellerinin gelişmesiyle beraber bu platform bir satış kanalı haline gelmeye...
5 Aralık 2018
Sinan Oypan