Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri

9 Ocak 2019
Sinan Oypan
Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi oldukça önemli unsurlardan biri. Hem ziyaretçilerin sitede rahatlıkla vakit geçirerek, belli bir eyleme geçmelerini sağlamak için hem de web sitenin SEO değerini güçlendirmek için kullanıcı deneyimi çalışmaları yapmak gerekiyor. Daha önceki yazılarımızda e-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimini geliştirmeye yönelik konuları ve kullanıcı deneyiminin SEO’ya etkilerini ele almıştık. Bugünkü rehberimizde ise Google’ın geçtiğimiz günlerde yayınladığı bir kullanıcı deneyimi geliştirme kaynağından, Google’ın gözünden kullanıcı deneyimine yönelik yapılması gerekenleri sizinle paylaşacağız. Google’ın kullanıcı deneyimi ile ilgili araştırmasını bu sayfadan inceleyebilirsiniz. İlgili rehber: E-ticarette kullanıcı deneyimi nedir ve neden önemlidir? Google’ın hazırladığı bu rehberde kullanıcı deneyiminin önemli olduğu alanlar 6 ana başlık altında toplanmış bulunuyor.
  • Ana sayfa, varış sayfaları (landing page)
  • Menü ve navigasyon
  • Site içi arama
  • Kategori ve ürün sayfaları
  • Geri dönüşüm
  • Form optimizasyonu
Yazının devamında da bu ana başlıklar altında yapılması gereken temel çalışmaların neler olduğunu paylaşıyoruz.

Ana sayfa ve varış sayfaları

Kullanıcı deneyimi söz konusu olduğunda, ana sayfa ve varış sayfalarının özellikle üzerinde durulması gerekiyor. Birçok kullanıcı sosyal mecralar, arama sorguları ya da diğer reklam içerikleri nedeniyle sitelerin ana sayfalarını daha çok ziyaret edebiliyor. Bu sebeple de ana sayfalar üzerinde kullanıcıları tutabilmek ve onları ilgili sayfalara yönlendirebilmek oldukça önemli. Bunun yanı sıra varış sayfaları da belli bir kampanya, hizmet, ürün ya da konu üzerinde hazırlandığı için kullanıcıların yine bu sayfalarda tutulması gerekiyor. Bu noktada Google şunları öneriyor.
  • Sayfanın üst bölümünde açık, ilgi ve dikkat çekici bir CTA (eyleme çağrı ifadesi) kullanın.
  • Kullanıcılara, ürün ya da hizmetlerinizin yararlarını ya da onlara sağlayacağınız faydaları da sayfanın en üst bölümünde paylaşın.
  • Tam ekran pop-up türü medya araçlarını kullanmayın.
  • Otomatik karosel görünümlü, hızlı hareket eden, kaydırmalı ürün görsellerini kullanmayın.
  • En önemli kategorilerinizi ana sayfanın başında gösterin
  • Okunaklı ve kolay anlaşılır yazı fontları kullanın
  • Sosyal kanıt öğelerini kullanın.

Menü ve navigasyon

Kullanıcı deneyiminde önemli rol oynayan bölümlerden biri de sitenin menü yapısı ve site üzerindeki genel navigasyon seçenekleridir. Ziyaretçilerin site üzerinde aradıkları ürünlere kolay ulaşabilmelerini sağlamanın yanı sıra site üzerinde gezinirken, rahat bir şekilde farklı sayfalara erişim sağlayabilmeleri için menü ve navigasyon üzerinde de çalışmalar yapmanız gerekir.
  • Mobilde, açılır kapanır menüleri kullanarak, görünümü sadeleştirin.
  • Eğer fiziki mağazanıza trafik çekmek istiyorsanız, mağaza konumlarınızı sitenizde gösterin.
  • Eğer telefon aramaları sizin için önemliyse, her sayfanın başında, telefon bilgilerinizi paylaşın.
  • Tüm menü içeriklerini tek bir sayfa üzerinde sunun.
  • Ana kategorilerinizi belirlerken, bu kategorilerin aldığı trafiği ölçümleyerek yapın ya da sizin için önemli olan kategorileri ilk başta gösterin.
  • Eğer alt kategorileriniz bulunuyorsa, sıralamayı alfabetik olarak yapın.

Site içi arama

Navigasyon ve kullanıcıların aradıkları ürünlere kolay ulaşabilmeleri açısından site içi arama özelliği de kullanıcı deneyimi bakımından önemli konulardan biri. Bu konu hakkında da şunları yapmanız önemli.
  • Site içi arama özelliğiniz sitenin en başında görünür bir şekilde yer almalı.
  • Otomatik öneri seçenekleri sunun
  • Otomatik sözcük tamamlama seçenekleriniz olsun
  • Yapılan her arama sonrasında, tam sonuç olmasa dahi ilgili ürünlere yönlendirme yapın.
  • Bir önceki ya da en çok yapılan arama sonuçlarını ekleyin

Kategori ve ürün sayfaları

E-ticaret sitenizin vitrinini oluşturan kategori ve ürün sayfalarının da kullanıcı deneyimi konusunda iyi bir şekilde hazırlanmış olması gerekir. Bu sayfalar üzerinde şunlara dikkat edebilirsiniz:
  • Ürünün, kullanıcıların hangi sorunlarını çözdüğünü veya onlara sağladığı faydaları sayfanın en üst bölümünde ele alın.
  • Kullanıcılara geniş kapsamlı filtreleme ve arama özellikleri sunun.
  • Aciliyet hissi uyandıracak ögeleri bu sayfalarda öne çıkartın.
  • Sayfanın ilk görünen alanında ürünün fiyat bilgilerini paylaşın.
  • Çok geniş ürün yelpazesi bulunuyorsa, ürünlerle ilgili kullanıcı yorumlarını paylaşın.

Geri dönüşüm

Kullanıcı deneyimi ile geri dönüşüm birbiriyle oldukça ilişkilidir. Geri dönüşümleri artırabilmek için kullanıcı deneyiminin iyi olması gerekir. Bu noktada da geri dönüşüm sağlanacak bölümlerde bir takım çalışmaların yapılması gerekir.
  • Bir ürün sepete eklendiğinde doğrudan satın alma sayfasına yönlendirme yapmayın.
  • Ödeme sayfalarındaki sayfadan çıkış alanlarını ve dikkat dağıtıcı ögelerin sayısını azaltın.
  • Eğer ikiden fazla adımda ödeme işlemini tamamlatıyorsanız, işlemin ilerleme sürecini gösteren bir ilerleme çubuğu kullanarak, ziyaretçileri adımlar hakkında bilgilendirin.
  • Ziyaretçi girişi ile ödeme işlemine izin verin.
  • Neden kullanıcıların bir hesap yaratmaları gerektiğine dair ilgi çekici bir eyleme çağrı ifadesi kullanın.
  • Ödeme alanlarınızdaki talimatları ve yapılaması gerekenleri açık ve basit bir şekilde belirtin.

Form optimizasyonu

Kullanıcı deneyiminin önemli olduğu alanlardan biri de site üzerindeki formlardır. Form kullanımlarının kolay olmasının yanı sıra hızlı bir şekilde de geri dönüşüm sağlaması gerekir. Bu noktada da şu adımları izleyebilirsiniz:
  • Formlarda doldurulması zorunlu olan alanları işaretlerin.
  • Formlarda her satırda onay ve doğrulama sürecini aktif edin.
  • Formlarda giriş yapılacak alan sayısını azaltarak, sürecin hızlı bir şekilde tamalanmasını sağlayın.
  • Gereksiz ve ihtiyacınız olmayan bilgileri talep etmeyin. Formlardan alacağınız geri dönüşümleri düşürecektir.
  • Mobil cihazlarda, ilgili satırlarda ilgili klavye seçeneklerini gösterin. (Telefon bilgileri gerektiğinde numara klavyesi, e-posta alanında “@, .com” gibi kısaltmalar ve benzeri.)
  • Otomatik tamamlama özelliklerini kullanın.
Google’ın e-ticaret siteleri üzerideki kullanıcı deneyimi ile ilgili ana önerileri bu şekilde. Google’ın hazırladığı bu PDF üzerindeki örnekleri inceleyerek, kendi e-ticaret sitenizde de bu çalışmaları yapabilir ve sitenizdeki kullanıcı deneyimini geliştirebilirsiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-İhracatta Pazar Araştırması Yapmak Neden Önemlidir?
E-İhracatta Pazar Araştırması Yapmak Neden Önemlidir?
Her tür ticari faaliyet, bir hazırlık ve ön araştırma süreci gerektirir. Hazırlık süreçlerine gerekli özenin gösterilmemesi hâlinde bu girişim için yapılan tüm yatırımlar, kısa sürede şirketin zarar hanesine yazılabilir....
27 Mart 2022
Markethinkers
PPC Nedir ve E-ticaret Firmaları İçin Neden Önemlidir?
PPC Nedir ve E-ticaret Firmaları İçin Neden Önemlidir?
Dijital pazarlamada öne çıkan ve markaların bilmesi gereken terimlerden biri PPC’dir. İngilizcede Pay Per Click olarak geçen, Türkçe karşılığı da “Tıklama Başına Maliyet” olan bu terim, internet üzerindeki reklam...
1 Mart 2018
Sinan Oypan
Instagram profil düzenleme ipuçları
Instagram profil düzenleme ipuçları
Instagram profil düzenleme ipuçları ile profilinizi detaylandırarak, ziyaretçilere sizi takip etmeleri için farklı sebepler sunabilirsiniz. Sosyal medya pazarlamada Instagram oldukça önemli bir görev üstlendiği için, profilinizi en...
14 Aralık 2020
Sinan Oypan
Bundle’lar ile kampanya ürünleri nasıl öne çıkartılır?
Bundle’lar ile kampanya ürünleri nasıl öne çıkartılır?
Kampanya ürünleri bir araya getirerek bir bundle haline dönüştürmek, ortalama sepet tutarını artırarak, daha yüksek satış hacimlerine ulaşmanıza yardımcı olur. Farklı şekillerde bu bundle’lar kullanılabilmektedir ve hedef...
10 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-posta Pazarlaması Nedir? Nasıl Yapılır?
E-posta Pazarlaması Nedir? Nasıl Yapılır?
E-Posta Pazarlama Nedir? Geleneksel posta servisi yerine elektronik ortamda gönderilen doğrudan postalara e-posta ya da elektronik posta adı verilmektedir. Peki e-posta pazarlaması nedir? E-posta pazarlama ya da email marketing; mevcut...
11 Ocak 2021
Markethinkers
E-ticaret firmaları hızlı büyüme ile nasıl baş edebilirler?
E-ticaret firmaları hızlı büyüme ile nasıl baş edebilirler?
E-ticaret firmaları için en sevindirici durumlardan biri de büyümedir. Bu şirketin ve yapılan işlerin başarılı olduğunun bir göstergesi olarak algılanabilir. Tabii ki bir de hızlı büyüme durumu bulunuyor. Sevindirici olarak...
13 Ocak 2017
Sinan Oypan
Instagram'da satış arttırma taktikleri ile geri dönüşümlerinizi artırın
Instagram'da satış arttırma taktikleri ile geri dönüşümlerinizi artırın
Instagram’da satış arttırma taktikleri ile, Instagram üzerinde yaptığınız çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm sağlayabilir ve karlılığınızı artırabilirsiniz. Instagramda satış arttırma çalışmaları yaparken, bir...
14 Haziran 2019
Sinan Oypan
2019’da öne çıkacak müşteri ilişkileri trendleri neler?
2019’da öne çıkacak müşteri ilişkileri trendleri neler?
2019’da e-ticaret firmalarının üzerinde durması gereken konulardan biri de müşteri ilişkileri. 2019’un müşteri ilişki trendlerine baktığımızda yapay zekanın ve çok kanallı müşteri destek hizmetlerinin öne çıktığını...
3 Ocak 2019
Sinan Oypan
Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?
Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken doğru bir mecrada yer almak, hem verdiğiniz emeğin hem de bu işler için ayırdığınız bütçenin karşılığını daha iyi bir şekilde almanızı sağlar. Her firma her mecrada...
19 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini kazanmanızı sağlayacak çalışmalar
E-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini kazanmanızı sağlayacak çalışmalar
E-ticaret sitesi üzerinde güven kazanmak, tüketicilerin markanıza olan bağlığını artırırken, sadık müşteri kitleleri edinmek için de önemlidir. İnternetten alışverişlerde tüketiciler, özellikle marka bilinirliği az olan...
28 Şubat 2019
Sinan Oypan
Kapsamlı bir müşteri hizmetleri servisinde hangi kanalların olması gerekir?
Kapsamlı bir müşteri hizmetleri servisinde hangi kanalların olması gerekir?
Kapsamlı bir müşteri hizmetleri servisinde, birçok farklı kanal yer alır ve tüketicilere bu farklı kanallar üzerinden hizmet sunulur. Birden fazla kanal üzerinde müşteri hizmetleri sunmak, hizmet kalitesini artırırken, farklı...
25 Mart 2019
Sinan Oypan
SEO trendleri | Geleceğin 5'lisi
SEO trendleri | Geleceğin 5'lisi
SEO trendleri arasında üzerinden durmanız gereken 5 önemli konuyu bu yazımızda ele alacağız. SEO trendleri ; SEO trendleri Arama motorlarındaki performansınızı artırmanız ve organik trafiğinizi artırmak için SEO çalışmalarına...
24 Ocak 2017
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın