fbpx

Google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur?

1 Temmuz 2018
IdeaSoft
Google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur?

Google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur? E-ticaret sitesi bazında inceleyeceğimiz google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur, yayınlanmadan önce nelere dikkat edilmelidir, aşamaları nelerdir bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda.

Dijital reklamların gerek hedef kitleye doğrudan ulaşması gerekse geleneksel reklam modellerine göre daha az maliyetli olması e-ticaret sitelerinin bu çalışmalara yönelmesini sağlıyor. Google reklam seçenekleri arasında ise Görüntülü Reklam Ağı, hedef kitlenize direkt olarak erişme imkanı sağladığından, özellikle marka bilinci yaratma noktasında büyük faydalar sağlıyor.

Görüntülü Reklam ağı Kampanyası; marka bilinirliği oluşturma, oluşturacağınız reklam metinleri ile tüketicilerin kararları etkileme ve web sitenizde işlem gerçekleştirecek etkiyi yaratma açısından, pazarlama hedefinize göre tercih edilebilecek bir kampanyadır. Aynı zamanda sizi doğrudan hedef kitlenize ulaştıracak, maliyeti diğer modellere nazaran daha düşük ve büyük rakiplerinizle aynı kulvarda yarışabileceğiniz bir reklam türüdür.

Görüntülü reklam modelleri ve izlemeniz gereken aşamalar nelerdir?

E-ticaret siteniz için görüntülü reklam oluşturmaya karar verdiğinizde, pazarlama hedeflerinizden birini seçerek veya hedef seçmeden reklam oluşturabileceğiniz 2 seçenek sunulur. Burada reklamınızın başarılı olması için Adwords önerilerini dikkate alarak hedefleme yapabilir veya hedef belirlemeden reklamınızı oluşturabilirsiniz. Bir örnekle;

Sizlere sunulan bu seçeneklere göre ekstra reklam modelleri de kullanabilirsiniz. Bunlar;

● İşlemlerinizi otomatik hale getiren Duyarlı Reklamlar; Duyarlı reklamların boyut, görünüm ve biçimleri, mevcut reklam alanlarına sığacak şekilde otomatik olarak ayarlanır. Reklam oluşturmak için reklam metninizi girip resimleriniz ve logonuzu eklemeniz yeterlidir. Duyarlı reklamlar sayesinde Google Görüntülü Reklam Ağı'nda reklam oluşturma işlemi, kısmen otomatik hâle getirilmiştir.

● Kontrolü sizin sağladığınız Resim Reklamlar; Reklamlarınız üzerinde daha fazla kontrol sahibi olmak istiyorsanız resim reklamlar oluşturup yüklemeniz mümkün. Reklamlarınızı, farklı boyutlarda resimler veya HTML5 olarak da yükleyebilirsiniz.

● Kullanıcıyı çeken Etkileşim Reklamları; Resim ve videolar kullanıcıyı reklama çeken en önemli detaylardan ikisi olarak karşımıza çıkıyor. YouTube ve Görüntülü Reklam Ağı'nda ilgi çekici resim ve video reklamlar yayınlayarak, hedef kitlenizle etkileşimi artırabilirsiniz.

● Kullanıcının mail kutusuna iletilen Gmail reklamları; Kullanıcılarınız mail kutusunu açtığında reklamınızla karşılaşabilir. Adwords ile hedef kitlenizin gelen kutularının üst sekmelerinde, genişletilebilir reklamlar gösterilmesini sağlayabilirsiniz.

Resim reklamlarda uyulması gereken ölçüler nelerdir?

Reklamınızdan en efektif sonucu alabilmek için resim reklamlarda dikkat edilmesi gereken birtakım kurallar bulunur.

- Resim reklamların dosya türlerinin boyutu maksimum 150 KB olmalıdır.

- Animasyon uzunluğu 30 saniyeyi aşmamalıdır.

- GIF reklamların hızı 5 kare/saniyeden yavaş olmalıdır.

Desteklenen reklam boyutları ise şöyledir;

Kare ve dikdörtgen

200 × 200 Küçük kare

240 × 400 Dikey dikdörtgen

250 × 250 Kare

250 × 360 Üçlü geniş ekran

300 × 250 Satır içi dikdörtgen

336 × 280 Büyük dikdörtgen

580 × 400 Netboard

Dikey

120 × 600 Dikey

160 × 600 Geniş dikey

300 × 600 Yarım sayfalık reklam

300 × 1050 Dikey

Leaderboard

468 × 60 Banner

728 × 90 Leaderboard

930 × 180 Üst banner

970 × 90 Büyük leaderboard

970 × 250 İlan tahtası

980 × 120 Panorama

Mobil

300 × 50 Mobil banner

320 × 50 Mobil banner

320 × 100 Büyük mobil banner

“google

Google Görüntülü Reklam Ağı ’nda Hedefleme nasıl yapılır?

Kampanyanızda tek hedeflemeyle ilerleyebilir, isterseniz daha hassas bir hedefleme için birden fazla hedefleme kullanabilirsiniz. Hedeflemeler, kampanyanızı özelleştirme ve daha sonra optimize etme açısından sizlere kolaylık sağlar.

Peki google görüntülü arama ağı reklamlarında hangi hedeflemeleri kullanabilirsiniz?

1- İçerik Hedefleme:

Anahtar Kelime Hedefleme

Google görüntülü reklam ağında reklamlarınızı, sizin belirlediğiniz anahtar kelimeleri içeren sitelerde gösterebilirsiniz. Ayrıca panelden anahtar kelime fikirleri alabilir, ne kadar erişime sahip olabileceğinizin tahminlerini görebilirsiniz.

Yerleşim hedefleme

Direkt hedef kitlenizi yakalamak amacıyla, reklamlarınızı sektörünüze ve müşterilerinizin zaman geçirdiği yerleşimlerde gösterebilirsiniz.

Belirli bir yerleşimi duraklatabilir veya etkinleştirebilir, yerleşimi kendiniz ayarlayabilir ve yerleşimleriniz için belirlediğiniz teklifleri düzenleyebilirsiniz.

Yerleşim aynı zamanda; bir web sitesi veya bir sitedeki belirli bir sayfa, bir mobil uygulama, video içerik ve hatta tek bir reklam birimi olabilir.

Konu hedefleme

İşletmenizin belirli müşterilere hitap etmesi gibi, müşterileriniz de belirli konulara ilgi duyuyor olabilir. Konu hedefleme kullanarak; ek trafik oluşturabilir, hızlı şekilde geniş bir kitleye ulaşabilir ve isterseniz ve sitenizle alakası olmayan sayfalarda görünürlüğünüzü kapatabilirsiniz.

Konu hedefleme ile AdWords reklamlarınızı; tarım, müzik ve başka pek çok alandaki birbirinden ayrı konuları içeren web sitelerinde konumlandırabilirsiniz. Örneğin müzik aletleri satışı gerçekleştiriyorsanız, müzik ve enstrümanlarla ilgili web sayfalarında reklamlarınız gösterilecektir.

Ayrıca örnek ekran görüntüsünde görüldüğü gibi konuları daha spesifik alt konulara da ayırmanız mümkün.

2- Hedef Kitleler

İlgi alanları ve yeniden pazarlama ile hedefleme

Hedef kitleler ile kullanıcıların ilgi alanlarına ve internet üzerindeki sürekli yaptıkları araştırmalara göre bir hedef koyabilirsiniz. Bu hedeflemeler ile sizinle etkileşime geçmiş ancak alışverişini tamamlamamış kitleyi yeniden yakalamanız mümkün olmaktadır. Bu ziyaretçilerin sitenizdeki hareketlerine göre yeniden pazarlama listeleri oluşturup, bu listeleri de hedefleyebilirsiniz. Yeniden pazarlama listelerini istediğiniz gibi özelleştirerek ürününüzü inceleyen veya ürününüzü sepete ekleyen kullanıcılarla yeniden bağlantı kurabilirsiniz.

Demografik hedeflemeyi de kullanarak yaş, cinsiyet, ebeveynlik durumuna göre de kullanıcılara ulaşmanız mümkün.

Google Görüntülü Reklam Ağı’nda Optimizasyon

Optimizasyonu sağlayabilmek için öncelikle panelinizde dönüşüm izlemenin kurulu olması gerekir. Yapılan çalışmalar sonucunda, dönüşüm oranınızın yüksek olduğu siteleri tespit ederek bu siteler üzerinde doğrudan hedeflemeler yapabilirsiniz.

Ayrıca yerleşim raporundan, sattığınız ürün ya da sunduğunuz hizmet ile ilgisi olmayan siteleri hariç tutabilirsiniz.

Reklamlarınızın doğru kitleye ulaşmasını sağlayan en önemli çalışmalardan negatif anahtar kelime çalışmasını, görüntülü reklamlarınız için de uygulayabilirsiniz.

Örneğin; sadece erkek gömleği sattığınızı düşünelim. Gömlek çok genel bir kelime olduğundan, kadın gömleklerini de kapsayacaktır. Reklamınızın sadece erkek kullanıcılara görünmesini istiyorsanız kadın kelimesini negatif anahtar kelimeler arasına ekleyip, reklamlarınızın gereksiz yayınını engelleyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Amazonda Satış Yapmak için Mağaza Açma Rehberi 2021
Amazonda Satış Yapmak için Mağaza Açma Rehberi 2021
Amazonda satış yapmak bir diğer deyişle Amazonda mağaza açma ile ilgili tüm gerekli konuları ve merak edilenleri bir rehber olarak bölümler halinde sizler için oluşturmaya çalıştık. Dünyanın en büyük e-ticaret firmalarından...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
İnternet üzerinden yapılabilecek girişimci iş fikirleri
İnternet üzerinden yapılabilecek girişimci iş fikirleri
2020’de işini internette taşımak ya da bir e-ticaret sitesi üzerinden satış yapmak isteyenler için internetten yapılabilecek girişimci iş fikirleri bulunuyor. Kendi işinizi yapmak istiyorsanız yeni yılda burada yer verdiğimiz iş...
20 Aralık 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde tüketicilerin bilinçaltını nasıl etkileyebilirsiniz?
E-ticaret sitenizde tüketicilerin bilinçaltını nasıl etkileyebilirsiniz?
Tüketicilerin bilinçaltlarına mesajlar göndermek, onların satın alma kararlarını doğrudan etkileyebilir. Tüketiciler çoğu zaman bunun farkında olmaz ve markalar bu yöntemi sıklıkla kullanırlar. Tüketicinin bilinçaltına...
3 Eylül 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetiminde süreklilik neden önemli?
Sosyal medya yönetiminde süreklilik neden önemli?
Sosyal medya pazarlaması ile ilgili yazılarımızda devamlı olarak bahsettiğimiz konulardan biri de yaptığınız çalışmaların sürekliliğinin olması oldu. Süreklilik, sosyal medyadaki başarınız için oldukça önemli bir...
12 Kasım 2016
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimi yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Ürün fotoğraf çekimi yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Ürün fotoğraf çekimi, tüketicilerin satın alma kararlarını etkileme ve e-ticaret sitelerinde ürünleri öne çıkartma sürecinde önemli konulardan biri. Ürün fotoğrafları, e-ticaret sitelerinin vitrinlerindeki ürünleri gösterir...
28 Nisan 2020
Sinan Oypan
Kadın girişimcilere destek kredisi veren bankalar hangileri?
Kadın girişimcilere destek kredisi veren bankalar hangileri?
Türkiye girişimcilik ekosisteminde kadın girişimciler de artık yerlerini daha fazla almaya başlıyor. Hem devlet destekli krediler ile hem de bankalar kendi fonları ile bu kadın girişimcileri de destekleyerek, onları kendi işlerini...
24 Kasım 2016
Sinan Oypan
Kargo gönderme sürecinde müşteri deneyimini nasıl geliştirebilirsiniz?
Kargo gönderme sürecinde müşteri deneyimini nasıl geliştirebilirsiniz?
Kargo gönderme süreci, e-ticarette müşteri deneyimin artırmak için önemli bir konudur ve kargo ile ilgili konuların iyi yönetilmesi gerekir. İnternetten alışverişlerde tüketicilerin en çok önem verdikleri konulardan biri olması...
12 Temmuz 2019
Sinan Oypan
2018’de içerik pazarlama alanında öne çıkacak trendler
2018’de içerik pazarlama alanında öne çıkacak trendler
İçerik pazarlama çalışmaları organik olarak trafik elde etmenin yanı sıra sosyal mecralar üzerinden de tüketicilere ulaşılmasını sağlıyor. Marka ve ürün bilinirliğini artırmak için oldukça ideal olan içerik pazarlama...
6 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde kredi kartı dolandırıcılığını nasıl önleyebilirsiniz?
E-ticaret sitenizde kredi kartı dolandırıcılığını nasıl önleyebilirsiniz?
İnternetten alışverişlerde e-ticaret firmalarının en korkulu rüyalarından biri de kredi kartı dolandırıcılığı ile karşılaşmak. Kredi kartı dolandırıcılığı hem tüketicileri mağdur ederken hem de bu işlemin...
13 Şubat 2019
Sinan Oypan
Stratejik SEO çalışmalarının faydaları neler?
Stratejik SEO çalışmalarının faydaları neler?
Stratejik SEO çalışmaları, e-ticaret firmalarına birçok yarar sağladığı için dijital pazarlama çalışmalarında da öncelikli sırada yer alan uygulamalar arasında yer almakta. SEO çalışmaları için belli bir strateji...
25 Kasım 2019
Sinan Oypan
Facebook Reklam Modelleri ve Özellikleri Nelerdir?
Facebook Reklam Modelleri ve Özellikleri Nelerdir?
Facebook reklam modelleri ve özellikleri nelerdir adlı makalemize başlamadan önce Facebook'un markalar açısından kullanıma da bakmamız gerekiyor. Facebook, markalar tarafından sıkça kullanılan reklam platformları arasında yer alıyor....
24 Mayıs 2017
Sinan Oypan
KOSGEB destek kredisi nasıl alınır ve başvuru koşulları nelerdir?
KOSGEB destek kredisi nasıl alınır ve başvuru koşulları nelerdir?
Girişimciler için kredi desteği sağalayan KOSGEB’e başvurabilmek için girişimcilerin bazı kriterleri yerine getirmeleri gerektirmektedir. KOSGEB sadece KOBİ’lere destek sağlayan bir kurum değildir; girişimciler de KOSGEB’in...
17 Kasım 2016
Sinan Oypan