Google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur?

1 Temmuz 2018
Gökçe Beyazaslan

Google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur? E-ticaret sitesi bazında inceleyeceğimiz google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur, yayınlanmadan önce nelere dikkat edilmelidir, aşamaları nelerdir bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda.

Dijital reklamların gerek hedef kitleye doğrudan ulaşması gerekse geleneksel reklam modellerine göre daha az maliyetli olması e-ticaret sitelerinin bu çalışmalara yönelmesini sağlıyor. Google reklam seçenekleri arasında ise Görüntülü Reklam Ağı, hedef kitlenize direkt olarak erişme imkanı sağladığından, özellikle marka bilinci yaratma noktasında büyük faydalar sağlıyor.

Görüntülü Reklam ağı Kampanyası; marka bilinirliği oluşturma, oluşturacağınız reklam metinleri ile tüketicilerin kararları etkileme ve web sitenizde işlem gerçekleştirecek etkiyi yaratma açısından, pazarlama hedefinize göre tercih edilebilecek bir kampanyadır. Aynı zamanda sizi doğrudan hedef kitlenize ulaştıracak, maliyeti diğer modellere nazaran daha düşük ve büyük rakiplerinizle aynı kulvarda yarışabileceğiniz bir reklam türüdür.

Görüntülü reklam modelleri ve izlemeniz gereken aşamalar nelerdir?

E-ticaret siteniz için görüntülü reklam oluşturmaya karar verdiğinizde, pazarlama hedeflerinizden birini seçerek veya hedef seçmeden reklam oluşturabileceğiniz 2 seçenek sunulur. Burada reklamınızın başarılı olması için Adwords önerilerini dikkate alarak hedefleme yapabilir veya hedef belirlemeden reklamınızı oluşturabilirsiniz. Bir örnekle;

Sizlere sunulan bu seçeneklere göre ekstra reklam modelleri de kullanabilirsiniz. Bunlar;

● İşlemlerinizi otomatik hale getiren Duyarlı Reklamlar; Duyarlı reklamların boyut, görünüm ve biçimleri, mevcut reklam alanlarına sığacak şekilde otomatik olarak ayarlanır. Reklam oluşturmak için reklam metninizi girip resimleriniz ve logonuzu eklemeniz yeterlidir. Duyarlı reklamlar sayesinde Google Görüntülü Reklam Ağı'nda reklam oluşturma işlemi, kısmen otomatik hâle getirilmiştir.

● Kontrolü sizin sağladığınız Resim Reklamlar; Reklamlarınız üzerinde daha fazla kontrol sahibi olmak istiyorsanız resim reklamlar oluşturup yüklemeniz mümkün. Reklamlarınızı, farklı boyutlarda resimler veya HTML5 olarak da yükleyebilirsiniz.

● Kullanıcıyı çeken Etkileşim Reklamları; Resim ve videolar kullanıcıyı reklama çeken en önemli detaylardan ikisi olarak karşımıza çıkıyor. YouTube ve Görüntülü Reklam Ağı'nda ilgi çekici resim ve video reklamlar yayınlayarak, hedef kitlenizle etkileşimi artırabilirsiniz.

● Kullanıcının mail kutusuna iletilen Gmail reklamları; Kullanıcılarınız mail kutusunu açtığında reklamınızla karşılaşabilir. Adwords ile hedef kitlenizin gelen kutularının üst sekmelerinde, genişletilebilir reklamlar gösterilmesini sağlayabilirsiniz.

Resim reklamlarda uyulması gereken ölçüler nelerdir?

Reklamınızdan en efektif sonucu alabilmek için resim reklamlarda dikkat edilmesi gereken birtakım kurallar bulunur.

- Resim reklamların dosya türlerinin boyutu maksimum 150 KB olmalıdır.

- Animasyon uzunluğu 30 saniyeyi aşmamalıdır.

- GIF reklamların hızı 5 kare/saniyeden yavaş olmalıdır.

Desteklenen reklam boyutları ise şöyledir;

Kare ve dikdörtgen

200 × 200 Küçük kare

240 × 400 Dikey dikdörtgen

250 × 250 Kare

250 × 360 Üçlü geniş ekran

300 × 250 Satır içi dikdörtgen

336 × 280 Büyük dikdörtgen

580 × 400 Netboard

Dikey

120 × 600 Dikey

160 × 600 Geniş dikey

300 × 600 Yarım sayfalık reklam

300 × 1050 Dikey

Leaderboard

468 × 60 Banner

728 × 90 Leaderboard

930 × 180 Üst banner

970 × 90 Büyük leaderboard

970 × 250 İlan tahtası

980 × 120 Panorama

Mobil

300 × 50 Mobil banner

320 × 50 Mobil banner

320 × 100 Büyük mobil banner

“google

Google Görüntülü Reklam Ağı ’nda Hedefleme nasıl yapılır?

Kampanyanızda tek hedeflemeyle ilerleyebilir, isterseniz daha hassas bir hedefleme için birden fazla hedefleme kullanabilirsiniz. Hedeflemeler, kampanyanızı özelleştirme ve daha sonra optimize etme açısından sizlere kolaylık sağlar.

Peki google görüntülü arama ağı reklamlarında hangi hedeflemeleri kullanabilirsiniz?

1- İçerik Hedefleme:

Anahtar Kelime Hedefleme

Google görüntülü reklam ağında reklamlarınızı, sizin belirlediğiniz anahtar kelimeleri içeren sitelerde gösterebilirsiniz. Ayrıca panelden anahtar kelime fikirleri alabilir, ne kadar erişime sahip olabileceğinizin tahminlerini görebilirsiniz.

Yerleşim hedefleme

Direkt hedef kitlenizi yakalamak amacıyla, reklamlarınızı sektörünüze ve müşterilerinizin zaman geçirdiği yerleşimlerde gösterebilirsiniz.

Belirli bir yerleşimi duraklatabilir veya etkinleştirebilir, yerleşimi kendiniz ayarlayabilir ve yerleşimleriniz için belirlediğiniz teklifleri düzenleyebilirsiniz.

Yerleşim aynı zamanda; bir web sitesi veya bir sitedeki belirli bir sayfa, bir mobil uygulama, video içerik ve hatta tek bir reklam birimi olabilir.

Konu hedefleme

İşletmenizin belirli müşterilere hitap etmesi gibi, müşterileriniz de belirli konulara ilgi duyuyor olabilir. Konu hedefleme kullanarak; ek trafik oluşturabilir, hızlı şekilde geniş bir kitleye ulaşabilir ve isterseniz ve sitenizle alakası olmayan sayfalarda görünürlüğünüzü kapatabilirsiniz.

Konu hedefleme ile AdWords reklamlarınızı; tarım, müzik ve başka pek çok alandaki birbirinden ayrı konuları içeren web sitelerinde konumlandırabilirsiniz. Örneğin müzik aletleri satışı gerçekleştiriyorsanız, müzik ve enstrümanlarla ilgili web sayfalarında reklamlarınız gösterilecektir.

Ayrıca örnek ekran görüntüsünde görüldüğü gibi konuları daha spesifik alt konulara da ayırmanız mümkün.

2- Hedef Kitleler

İlgi alanları ve yeniden pazarlama ile hedefleme

Hedef kitleler ile kullanıcıların ilgi alanlarına ve internet üzerindeki sürekli yaptıkları araştırmalara göre bir hedef koyabilirsiniz. Bu hedeflemeler ile sizinle etkileşime geçmiş ancak alışverişini tamamlamamış kitleyi yeniden yakalamanız mümkün olmaktadır. Bu ziyaretçilerin sitenizdeki hareketlerine göre yeniden pazarlama listeleri oluşturup, bu listeleri de hedefleyebilirsiniz. Yeniden pazarlama listelerini istediğiniz gibi özelleştirerek ürününüzü inceleyen veya ürününüzü sepete ekleyen kullanıcılarla yeniden bağlantı kurabilirsiniz.

Demografik hedeflemeyi de kullanarak yaş, cinsiyet, ebeveynlik durumuna göre de kullanıcılara ulaşmanız mümkün.

Google Görüntülü Reklam Ağı’nda Optimizasyon

Optimizasyonu sağlayabilmek için öncelikle panelinizde dönüşüm izlemenin kurulu olması gerekir. Yapılan çalışmalar sonucunda, dönüşüm oranınızın yüksek olduğu siteleri tespit ederek bu siteler üzerinde doğrudan hedeflemeler yapabilirsiniz.

Ayrıca yerleşim raporundan, sattığınız ürün ya da sunduğunuz hizmet ile ilgisi olmayan siteleri hariç tutabilirsiniz.

Reklamlarınızın doğru kitleye ulaşmasını sağlayan en önemli çalışmalardan negatif anahtar kelime çalışmasını, görüntülü reklamlarınız için de uygulayabilirsiniz.

Örneğin; sadece erkek gömleği sattığınızı düşünelim. Gömlek çok genel bir kelime olduğundan, kadın gömleklerini de kapsayacaktır. Reklamınızın sadece erkek kullanıcılara görünmesini istiyorsanız kadın kelimesini negatif anahtar kelimeler arasına ekleyip, reklamlarınızın gereksiz yayınını engelleyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-posta pazarlama ile nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?
E-posta pazarlama çalışmalarınızın sonuçlarından memnun değilseniz bu çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm alabilmek için mevcut çalışmalarınızı gözden geçirmeniz gerekecektir. Tüketicilere doğru bir şekilde...
6 Eylül 2018
Sinan Oypan
Blog fotoğrafları kullanırken nelere dikkat etmelisiniz?
Blog fotoğrafları, blog içeriklerinizin ilgi çekiciliğini artırma konusunda oldukça etkili olduğu için bu görselleri seçerken bazı unsurlara dikkat etmeniz gerekir. Blog içeriğiniz için doğru görselleri kullanmanız,...
12 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Twitter kullanımı ipuçları
Twitter kullanımı, günümüzde e-ticaret firmaları için halen önemli sosyal medya pazarlama çalışmalarından biri. Özellikle Instagram öncesinde oldukça popüler olan; ancak sonrasında popülerliği biraz azalmış olan bir platform...
17 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinin hazırlıklı olması gereken işletme giderleri neler?
E-ticaret sitesi kuranların ya da kurmak isteyenlerin aynı zamanda hazırlık olması gereken bir takım işletme giderleri bulunur. Bu işletme giderleri için hazırlıklı olmamanız, şirketinizin zarar etmesine ve beklenmedik nedenlerden...
14 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri yorumlarının önemi ve satın alma kararlarına etkileri
E-ticarette tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörlerden biri de müşteri yorumları. Başka müşterilerin ya da kullanıcıların ürünler ve aldıkları hizmet hakkında yaptıkları yorumlar, siteyi ziyaret eden yeni...
23 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticarette işletme yönetimi nasıl yapılır?
İşletme yönetimi, e-ticarette önemli bir yere sahip olduğu gibi şirketlerin de özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. Özellikle işlerini büyütmek isteyen küçük işletmelerin bu konu üzerinde çalışmaları...
18 Haziran 2020
Sinan Oypan
İnternette satacak ürün bulmak için kullanabileceğiniz yöntemler
İnternette ürün satmak ve online mağazanız üzerinden ürün satışı yaparak kendi işinizi yapmak istiyorsanız, internette satacak ürün araştırmaları yapmanız gerekiyor. İnternette satacak ürünleri bulmak için...
6 Kasım 2018
Sinan Oypan
İnternette kozmetik satışı yaparken nelere dikkat edilmeli
Online kozmetik, özellikle de kadın hedef kitleye ulaşmak için oldukça etkili ve hızlı büyüyen bir sektör. Son yıllarda yapılan araştırmalara göre, çalışan kadınların %68’i internetten alışveriş yapmayı tercih ediyor....
15 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
Ücretsiz olarak kullanabileceğiniz video düzenleme programları
Video düzenleme programları, masaüstü ya da dizüstü bilgisayarlarınızda (PC) e-ticaret siteniz için videoları düzenlemenize yardımcı olmakta. Özellikle video içerik üretmek ancak bir ajans ya da influencer ile çalışmak için...
12 Haziran 2019
Sinan Oypan
M-ticaret yaparken geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?
M-ticaret yani mobil ticaret, günümüzde internetten alışverişlerde önemli bir role sahip ve akıllı telefonlar üzerinden yapılan satın alma işlemleri her yıl artmakta. M-ticaret söz konusu olduğunda firmaların yapması gereken...
23 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticarette blog oluşturma ve yazma sırasında yapılan hatalar
E-ticarette blog oluşturma ve yazma, farklı tüketici kitlelerine ulaşma, organik ve sosyal yönlendirme trafiği çekme, farklı sitelerden link alarak site değerini artırma gibi konularda önemli bir araçtır. Blog oluşturma sürecinde ve...
4 Temmuz 2019
Sinan Oypan
En etkili ürün satış sayfasını hazırlamak için bilmeniz gerekenler
Ürün satış sayfaları, e-ticaret sitenizdeki geri dönüşümleri artırmak için önemli bir role sahiptir. Bu sayfalar üzerindeki içerikler, fotoğraflar, öğelerin konumlandırılması, kullanıcı yorumları gibi birçok detay...
18 Şubat 2019
Sinan Oypan