fbpx

Google Analytics'te E-ticaret İzleme Özelliği Nasıl Kullanılır?

26 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya
Google Analytics'te E-ticaret İzleme Özelliği Nasıl Kullanılır?

Tüm web sitelerinde olduğu gibi e-ticaret sitelerinde de trafik detaylarını görebilmek son derece önemlidir. Bunun için kullanabileceğiniz pek çok farklı ve ücretsiz araç bulunuyor. Hemen hepsinde tek yapmanız gereken basit bir kodu IdeaSoft akıllı e-ticaret paketinize tanımlamak ve sonrasında ziyaretçilerinizin istatistiklerini takip etmek. Bu araçlar ziyaretçilerinizin sitenize hangi kaynaklardan ulaştıklarını, hangi anahtar kelimelerin sitenize trafik sağladığını, ziyaretçilerin hangi coğrafi bölgelerden geldiklerini ve sitenizde ne kadar zaman geçirerek ne gibi aksiyonlarda bulunduklarını kolaylıkla görmenizi sağlar.

Fakat bu ücretsiz servislerden biri olan Google Analytics’in sunduğu E-ticaret İzleme özelliği alışveriş siteleri için bundan çok daha fazlasını görebilmenizi sağlıyor. Peki E-ticaret İzleme özelliği nedir ve nasıl kullanılır?

E-ticaret İzleme ile neleri görebilirim?

Bu özellik e-ticaret sitenizde müşterilerinizin hangi üründen kaç adet aldıklarını ve bu işlemlerden ne kadar kazanç elde ettiğinizi görmenizi sağlar. Bu sayede hangi ürünlerinizin satışının daha iyi gittiğini görebileceğiniz gibi, satış başına elde ettiğiniz gelir ve işlem başına satılan ürün adedini pratik bir şekilde görebilirsiniz.

Daha ileri seviye raporlar içerisinde müşterilerin bir satın alma kararını ortalama ne sürede verdiklerini ve satın almanın ortalama olarak kaçıncı ziyarette gerçekleştiğini de görebilirsiniz.

E-ticaret İzleme özelliğini etkinleştirme

Google Analytics’i kurduğunuz anda E-ticaret İzleme özelliği aktif olmayacak ve e-ticaret ölçümlemesi hemen başlamayacak. Bunun için ilk olarak yapmanız gereken Analytics hesabınıza giriş yaptıktan sonra ekranın üst kısmında bulunan Yönetici sekmesine tıklayarak karşınıza çıkan üç sütundan en sağda yer alan Görünüm sütunda yer alan "Ayarları Görüntüle” satırına tıklamak.

"Ayarları Görüntüle” satırına tıkladığınızda karşınıza e-ticaret sitenizin tüm genel ayarlarının bulunduğu bir ekran gelecek. Burada aşağıya doğru indiğinizde "E-ticaret Ayarları”nı göreceksiniz. Eğer bu başlık altındaki "E-ticaret İzleme” satırının yanındaki açılan menüde "Evet, bir E-ticaret Sitesi” seçeneği görünüyorsa siteniz izlemeye hazır demektir. Eğer onun yerine "E-ticaret Sitesi Değil” seçeneğini görüyorsanız tıklayarak ilk önce bu seçeneği "Evet, bir E-ticaret Sitesi” ile değiştirmeniz gerekli.

Bu sırada para birimini de Türk Lirası’na değiştirmeyi unutmayın. Tüm bu işlemler tamamlandığında sayfanın en altındaki "Uygula” düğmesine tıklayın ve etkinleştirme işlemini tamamlayın.

Bundan sonra tek yapmanız gereken Google Analytics’in ilgili kodunu IdeaSoft yönetim paneli altındaki Ayarlar > SEO > Arama Motoru Servisleri kısmına girerek Kaydet düğmesine tıklamanız.

Eğer henüz IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile tanışmadıysanız şimdi tam zamanı. Hemen ücretsiz demo hesabına başvurun ve kazanmaya bugünden başlayın!

Kaynak: Eticaret.com - E-ticaret Bilgi Bankası

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-ticaret firmanız için Youtube kanalı oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret firmanız için Youtube kanalı oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizi tanıtmak ve işinizi duyurmak için kullanabileceğiniz pazarlama kanallarından biri de Youtube. Hem video içeriklere olan ilginin artması hem de Google’dan sonraki en büyük ikinci arama motoru özelliğine sahip olması...
19 Haziran 2017
Sinan Oypan
Müzik aletlerinin online satışı nasıl yapılır?
Müzik aletlerinin online satışı nasıl yapılır?
E-ticaret sektörünün hızla büyüdüğü bu yıllarda özellikle enstruman mağazaları da sanal mağazacılığa giriş yapıyor. Türkiye genelinde isim yapmış pek çok mağaza artık internet üzerinden de satışlarını...
2 Eylül 2017
IdeaSoft
Hiyerarşik kategori yönetimi e-ticaret sitenizde satışları nasıl artırır?
Hiyerarşik kategori yönetimi e-ticaret sitenizde satışları nasıl artırır?
Kategori yönetimi, ürünleri belli bir sıra ve düzen içerisinde e-ticaret sitenizde listelemek satışlarınıza etki eden faktörler arasında yer alıyor. Kategori yönetimini yaparken hiyerarşik bir düzen kullanmak ve kategorileri belli...
20 Mart 2019
Sinan Oypan
Responsive tasarım ve e-ticaret siteleri için avantajları
Responsive tasarım ve e-ticaret siteleri için avantajları
Responsive “duyarlı” anlamına gelen bir diğer adıyla mobil uyumlu tasarımdır. Masaüstü, tablet, cep telefonu fark etmeksizin her cihaza duyarlı davranan, otomatik olarak tüm cihazlarla uyumlu hale gelebilen tasarım şeklidir. ...
20 Ağustos 2020
IdeaSoft
Instagram’da paylaşım yapmak için en ideal saatler
Instagram’da paylaşım yapmak için en ideal saatler
Instagram’da paylaşım yapmak, sosyal medya paylaşım saatleri özellikle instagram paylaşım saatleri, instagramda hangi saatlerde paylaşım yapılmalı yani instagram en iyi paylaşım saatleri ve daha fazla bu yazımızda… Sosyal medya...
5 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi yayınlamadan önce bakmanız gereken kontrol listesi
E-ticaret sitenizi yayınlamadan önce bakmanız gereken kontrol listesi
E-ticaret sitenizi yayına almadan önce son düzenlemeleri yapmak ve siteyi gözden geçirmek için bir kontrol listesi oluşturmanız önemlidir. Hangi alanlara son bir kez daha bakılması gerektiğini ve web site üzerinde hangi bölümlerin...
18 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri edinme maliyeti (CAC) nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette müşteri edinme maliyeti (CAC) nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette dikkat edilmesi ve ölçümlenmesi gereken metriklerden biri de müşteri edinme maliyetidir. Bu metrik, yapılan pazarlama ve reklam stratejilerinin ne kadar etkili olduğunu anlamak için bir hayli önemlidir. Bu rehberimizde de...
24 Nisan 2018
Sinan Oypan
E ticaret hukuku hakkında bilmeniz gerekenler
E ticaret hukuku hakkında bilmeniz gerekenler
E ticaret hukuku / e-ticaret hukuku diğer isimlendirmeleriyle elektronik ticaret kanunu, yeni e ticaret kanunu, e ticaret mevzuatı, e ticaret yönetmeliği, e ticaret kanunu yönetmeliği vb; özetle eticaret hukuku hakkında herşey bu mini e...
1 Kasım 2018
Sinan Oypan
E ticarette şirket kurmak neden gerekli ve önemli?
E ticarette şirket kurmak neden gerekli ve önemli?
E-ticaret sitesi kurmak, internetten satış yapmak veya online mağazanız ile kendi işinizi kurmak için için şirket kurmak gerekmektedir. Şirket kurmak farklı şekillerde yapılabilmektedir. Şahıs, anonim ve limited şirket...
26 Haziran 2020
Sinan Oypan
2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?
2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?
E posta pazarlaması, 2020’de de e-ticaret firmaların radarında olacak pazarlama çalışmalarından biri olmaya devam edecek. E posta gönderimleri doğru bir şekilde kurgulandığında, en yüksek geri dönüşümü sağlayan pazarlama...
2 Ocak 2020
Sinan Oypan
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 1. Bölüm
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 1. Bölüm

İçerik pazarlama ve SEO, internet üzerinden iş yapan tüm firmalar için iki önemli unsurudur. Birbirileriyle ilişkileri olsa da aslında birbirinden ayrı kavramlardır ve e-ticaret sitesi üzerinde bunları uygularken bu farkların...
11 Eylül 2017
Sinan Oypan
Sesli arama SEO çalışması nasıl yapılır?
Sesli arama SEO çalışması nasıl yapılır?
Sesli arama SEO çalışması nasıl yapılır, SEO çalışmalarına sesli arama sorgularını nasıl dahil edilebilir, sesli arama nasıl açılır / Sesli arama nedir, sesli arama motoru ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Sesli...
11 Aralık 2017
Sinan Oypan