Google Analytics'te E-ticaret İzleme Özelliği Nasıl Kullanılır?

26 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya

Tüm web sitelerinde olduğu gibi e-ticaret sitelerinde de trafik detaylarını görebilmek son derece önemlidir. Bunun için kullanabileceğiniz pek çok farklı ve ücretsiz araç bulunuyor. Hemen hepsinde tek yapmanız gereken basit bir kodu IdeaSoft akıllı e-ticaret paketinize tanımlamak ve sonrasında ziyaretçilerinizin istatistiklerini takip etmek. Bu araçlar ziyaretçilerinizin sitenize hangi kaynaklardan ulaştıklarını, hangi anahtar kelimelerin sitenize trafik sağladığını, ziyaretçilerin hangi coğrafi bölgelerden geldiklerini ve sitenizde ne kadar zaman geçirerek ne gibi aksiyonlarda bulunduklarını kolaylıkla görmenizi sağlar.

Fakat bu ücretsiz servislerden biri olan Google Analytics’in sunduğu E-ticaret İzleme özelliği alışveriş siteleri için bundan çok daha fazlasını görebilmenizi sağlıyor. Peki E-ticaret İzleme özelliği nedir ve nasıl kullanılır?

E-ticaret İzleme ile neleri görebilirim?

Bu özellik e-ticaret sitenizde müşterilerinizin hangi üründen kaç adet aldıklarını ve bu işlemlerden ne kadar kazanç elde ettiğinizi görmenizi sağlar. Bu sayede hangi ürünlerinizin satışının daha iyi gittiğini görebileceğiniz gibi, satış başına elde ettiğiniz gelir ve işlem başına satılan ürün adedini pratik bir şekilde görebilirsiniz.

Daha ileri seviye raporlar içerisinde müşterilerin bir satın alma kararını ortalama ne sürede verdiklerini ve satın almanın ortalama olarak kaçıncı ziyarette gerçekleştiğini de görebilirsiniz.

E-ticaret İzleme özelliğini etkinleştirme

Google Analytics’i kurduğunuz anda E-ticaret İzleme özelliği aktif olmayacak ve e-ticaret ölçümlemesi hemen başlamayacak. Bunun için ilk olarak yapmanız gereken Analytics hesabınıza giriş yaptıktan sonra ekranın üst kısmında bulunan Yönetici sekmesine tıklayarak karşınıza çıkan üç sütundan en sağda yer alan Görünüm sütunda yer alan "Ayarları Görüntüle” satırına tıklamak.

"Ayarları Görüntüle” satırına tıkladığınızda karşınıza e-ticaret sitenizin tüm genel ayarlarının bulunduğu bir ekran gelecek. Burada aşağıya doğru indiğinizde "E-ticaret Ayarları”nı göreceksiniz. Eğer bu başlık altındaki "E-ticaret İzleme” satırının yanındaki açılan menüde "Evet, bir E-ticaret Sitesi” seçeneği görünüyorsa siteniz izlemeye hazır demektir. Eğer onun yerine "E-ticaret Sitesi Değil” seçeneğini görüyorsanız tıklayarak ilk önce bu seçeneği "Evet, bir E-ticaret Sitesi” ile değiştirmeniz gerekli.

Bu sırada para birimini de Türk Lirası’na değiştirmeyi unutmayın. Tüm bu işlemler tamamlandığında sayfanın en altındaki "Uygula” düğmesine tıklayın ve etkinleştirme işlemini tamamlayın.

Bundan sonra tek yapmanız gereken Google Analytics’in ilgili kodunu IdeaSoft yönetim paneli altındaki Ayarlar > SEO > Arama Motoru Servisleri kısmına girerek Kaydet düğmesine tıklamanız. Bu konuyla ilgili daha detaylı bilgiyi IdeaSoft destek sayfasında da bulabilirsiniz.

Eğer henüz IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile tanışmadıysanız şimdi tam zamanı. Hemen ücretsiz demo hesabına başvurun ve kazanmaya bugünden başlayın!

Kaynak: Eticaret.com - E-ticaret Bilgi Bankası

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Bir dijital ajans ile çalışmadan önce nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizin dijital pazarlama ve diğer reklam çalışmalarını yapması için bir dijital ajans ile çalışmak isteyebilirsiniz. Dijital ajanslar, size yol gösterdikleri gibi, pazarlama ve reklam işlerinizi de sizin için...
7 Ocak 2019
Sinan Oypan
İnternetten kıyafet satan sitelerin yapması ve yapmaması gereken 8 çalışma
İnternetten kıyafet satan siteler ya da kıyafet satmayı düşünen girişimciler, başlangıç sürecinde iş yönetimi ile ilgili konulara özellikle dikkat etmeli. İşin satış, pazarlama kısmının yanı sıra bir e-ticaret sitesi kurma...
20 Aralık 2018
Sinan Oypan
2017’de internet sitesi tasarım trendleri nasıl değişecek?
2017’ye az bir süre kaldı ve her yıl olduğu gibi tasarım konusunda da önümüzdeki yıl bazı değişikliklerin olacak. Yavaş yavaş internet site tasarımlarında da bu değişiklikleri görmeye de başladık. 2016’da olduğu gibi...
13 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinde iade koşulları neden önemli?
İnternetten alışverişler, fiziki mağazalara göre daha farklı bir yapıdadır ve tüketiciler de bu nedenle internetten alışverişlerde iade politikalarına daha fazla önem vermektedirler. E-ticaret firmalarının iade politikalarına bu...
3 Ağustos 2017
Sinan Oypan
SEO analiz raporu hazırlarken dikkat etmeniz gerekenler
SEO analiz raporu, e-ticaret siteniz üzerinde yaptığınız SEO çalışmalarının yatırım getirisini ve sonuçlarını görmek için önemlidir ve belli aralıklarla yapılması gerekir. SEO çalışmalarınız doğrultusunda yaptığınız...
24 Haziran 2019
Sinan Oypan
İnternetten para kazanma rehberi
İnternet son 20 yılda milyonlarca insan için para kazanma ve ticaret aracı haline geldi. İnternet, bu alanı tamamen bir kariyer olarak görenler için de, yan projeler ile ek gelir kazanmak isteyler (Genç girişimciler, çalışanlar,...
9 Kasım 2016
Savaş Çetinkaya
Email Marketing Hataları | En Çok Yapılan 6 Hata
Email marketing hataları arasından en çok yapılan 6 hatayı bu yazımızda ele alacağız. Geri dönüşüm ve cirosal olarak önemli bir yere sahip olan email marketing'de bu 6 hatayı bir daha yapmamak için gelin hep beraber yazımızı...
20 Mart 2018
Sinan Oypan
Stok devir hızı nedir, nasıl hesaplanır ve neden önemlidir?
E-ticarette stokların kaç kez yenilendiğini görmek için stok devir hızı, özellikle hesaplanması gereken konulardan biri olarak öne çıkmakta. Stokların yıl içerisindeki yenilenme süresi ve bu stoklar için harcanan miktarın yıl...
14 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Görsellerinizde kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok fotoğraf sitesi
Pazarlama çalışmalarınızda ya da e-ticaret siteniz üzerinde stok fotoğraf kullanımından yararlanarak, çalışmalarınızın görsel kalitesini artırabilirsiniz. Reklam ve pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların dikkatini ve...
7 Mart 2020
Sinan Oypan
İnternette kozmetik satışı yaparken nelere dikkat edilmeli
Online kozmetik, özellikle de kadın hedef kitleye ulaşmak için oldukça etkili ve hızlı büyüyen bir sektör. Son yıllarda yapılan araştırmalara göre, çalışan kadınların %68’i internetten alışveriş yapmayı tercih ediyor....
15 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
Kadın girişimcilere destek kredisi veren bankalar hangileri?
Türkiye girişimcilik ekosisteminde kadın girişimciler de artık yerlerini daha fazla almaya başlıyor. Hem devlet destekli krediler ile hem de bankalar kendi fonları ile bu kadın girişimcileri de destekleyerek, onları kendi işlerini...
24 Kasım 2016
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi ipuçları
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi için bir strateji oluşturmak ve atılacak adımları bilmek, ilk etapta en önemli konulardan biri. Para yatırıp bir iş kurmak kolay gibi görünse de işin arka plandaki yönetim sürecinin de...
31 Mayıs 2020
Sinan Oypan