Google Analytics kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler

11 Eylül 2018
Sinan Oypan

Google Analytics e-ticaret siteniz üzerinde gerçekleşen birçok eylemi takip edebileceğiniz ve sonrasında da bu eylemler ve aldığınız geri dönüşümlerin analizi ile yeni stratejiler geliştirmenize yardımcı olan bir araç. Ücretsiz olarak sitenizle ilişkilendirebileceğiniz bu araç hakkında bazı özellikleri ve hangi metrikleri takip edebileceğinizi bilmeniz, bu aracı daha etkin bir şekilde kullanmanıza yardımcı olacaktır.

Firma adınız ile bir Google hesabı açtıktan sonra Analytics üzerinden bir kod oluşturarak, bu kodu sitenize ekledikten sonra, web siteniz üzerindeki belli eylemleri bu araç üzerinden takip etmeye başlayabiliyorsunuz. Bu rehberimizde de temel olarak bilmeniz gerekenlerin üzerinde duracağız.

Uzun vadeli istatistik değerlendirmeleri

Google Analytics’i sitenize kurduğunuz günden itibaren, uzun ve kısa vadeli istatistik ölçümleri yapabiliyorsunuz. Aylık, üç aylık, yıllık ya da birkaç yıllık periyotlarda belirlediğiniz parametrele göre istatistiklerinizi analiz edebilirsiniz.

Tabii ki uzun vadeli analizlerde öne çıkan tarihlerdeki belli alanları görebilirsiniz; ancak bunu bir grafik olarak ele alarak, değişimleri ve gelişimleri anlayabilirsiniz. Zaman aralığını kısaltmanız, bu aralıklardaki daha detaylı sonuçları görmenizi sağlar.

İlgili rehber: Google Analytics'te E-ticaret İzleme Özelliği Nasıl Kullanılır?

Ziyaretçilerin aktiviteleri

Analytics üzerinden sitenizi ziyaret eden kişilerin, ne tür eylemler gerçekleştirdiklerini, sitenizde ne kadar kaldıklarını, kaç sayfa ziyaret ettiklerini ve bunun gibi metrikleri görebilirsiniz.

Oturum başına sitede geçirilen süre, toplam oturum sayısı, kullanıcı başına sayfa görüntülenme, sayfada geçirilen süre, siteyi terk etme oranı, Analytics’tek temel ziyaretçi aktivitelerini görmenizi sağlayan alanlardır. Bunları takip ederek, ziyaretçilerinizin sitenizde ne tür eylemler gerçekleştirdiği hakkında temel bir bilgi sahibi olabilirsiniz.

Ziyaretçilerin lokasyonları

Bu aracın size sunduğu metriklerden biri de sitenizi ziyaret eden kişilerin konum bilgileri hakkında da size bilgi veriyor olması. Sitenize en çok hangi şehirlerden trafik çektiğinizi görerek, reklam ve pazarlama kampanyalarınızı bu bölgeler odağında gerçekleştirebilir ve elinizdeki bütçeyi daha verimli bir şekilde kullanabilirsiniz.

Özellikle fiziki mağazası olan firmalar, konum odaklı verileri takip ederek, kendi konumlarına yakın olan bölgelere özel konum odaklı reklamlar vererek, kullanıcıları mağazaya da çekebilirler.

İlgili rehber: Google Analytics ile metriklerin ölçümlenmesinde dikkat edilmesi gerekenler

İşletim sistemi ve web tarayıcı analizi

Analytics’i kullanarak, sitenizi ziyaret eden kullanıcıların hangi web tarayıcısını ve hangi işletim sistemlerini kullandıklarını da görebilirsiniz. Bununla beraber mobil ya da masaüstü cihazlardan gelen ziyaretçilerin oranını da bu araç üzerinde görebilirsiniz.

Bu metrik sayesinde, reklamlarınız optimize ederken en çok ziyaretçi çektiğiniz işletim sistemlerine yönelik hedeflemeler yapabilirsiniz. Bununla beraber mobil ve masaüstü ziyaret oranlarını dikkate alarak, reklamlarınızı mobil ya da masaüstü odaklı verebilirsiniz.

Yine işletim sistemlerini baz alarak, en çok kullanılan işletim sistemi ve mobil cihazlara yönelik reklam hedeflemelerinizi de yapmaya başlayabilirsiniz.

Detaylı içerik ve sayfa trafik verileri

Genel ziyaret ve oturum sayılarının yanı sıra e-ticaret siteniz üzerindeki hangi sayfaların daha fazla trafik elde ettiğini görmek için de bu aracı kullanabilirsiniz. Böylelikle SEO konusunda iyi olan ya da desteğe ihtiyacı olan sayfalarınızı belirleyebilir; hangi ürünleriniz daha fazla dikkat çektiğini ve hangilerinin pazarlama çalışmalarıyla öne çıkartılması gerektiğini görebilirsiniz.

Trafiği iyi olan sayfalarınızda yaptığınız doğru çalışmaları, performansı kötü olan sayfalara da uygulayarak, bu sayfaların elde ettiği trafiği artıracak çalışmalar yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Sizin için hazırladığımız Google Analytics Gösterge Tablosu ile analizlerinizi kolaylaştırın

Detaylı trafik kaynak analizi

Google Analytics’te ölçümleyebileceğiniz metriklerden biri de trafik kaynaklarıdır. Web sitenize hangi mecralardan ve organik, sosyal ya da reklam içerikli kaynaklarından gelen trafiği ölçümleyebilirsiniz.

Bu metriği takip ettiğinizde, hangi alan üzerinde daha başarılı olduğunuzu ve yaptığınız çalışmaların nasıl bir sonuç getirdiğini görebilirsiniz. Örneğin, organik trafiğiniz, genel trafiğinizin küçük bir bölümünü oluşturuyor ve sosyal ile reklam kampanya trafiklerinizin bu trafiğin büyük bir bölümünü oluşturuyorsa, web sitenize ziyaretçi çekmek için reklamlara daha bağımlı olduğunuzu görebilirsiniz. Bu durumda da organik trafiğinizi artırmak için stratejiler belirleyerek SEO çalışmalarına yatırım yapabilirsiniz.

Gerçek zamanlı trafik

Analytics üzerinden gerçek zamanlı olarak da site trafiğinizi analiz edebilirsiniz. Anlık olarak sitenizi kaç kişinin ziyaret ettiğini görebilir, hangi sayfalarda vakit geçirdiklerini görebilirsiniz.

Anlık trafiğinizi artırmanız, gelen trafiğinizi de artırmanızı sağlayacaktır. Kimi zaman reklam ve özel kampanyalarla anlık trafiklerinizde artışlar olabilir. Anlık ziyaretçi oranınızı artırmak ve kullanıcıların sitede daha fazla vakit geçirmelerini sağlamak için site içeriklerinizi ilgi çekici hale getirmeniz, ürünlerinizle ilgili mümkün olduğunca çok bilgi vermeniz ve kullanıcıları bir eyleme geçirecek eyleme çağrı ifadeleri kullanabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette lojistik yönetimi ile ilgili kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticaretin en önemli bölümlerinden biri şüphesiz lojistiktir. Lojistik yönetiminin doğru yapılması ve planlanması, işlerin yolunda gitmesini sağlayacağı gibi, ürün yönetimi ve ürünlerin müşterilere gönderilmesinde daha az...
19 Şubat 2018
Sinan Oypan
İlk satışlarınızı yapmak için kullanabileceğiniz pazarlama ipuçları
E-ticarette ilk satışlarınızı yapabilmeniz işinizi yavaş yavaş rayına oturttuğunuzu görmenizi sağlar. Sitenizi kurduktan sonra bu satışlar hemen gerçekleşmeyebilir; ancak doğru çalışmaları yapmak ve adımları atmak ilk...
23 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Toplantı yönetimi için 11 online araç
Toplantı yönetimi özellikle bu günlerdeki virüs salgını döneminde evden çalışmaya geçen firmalar için önemli bir konu oldu. Genellikle yüz yüze ofis ortamında yapılan toplantılardan farklı olarak online toplantılarda farklı...
15 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile geri dönüşümlerini nasıl artırabilir?
E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile son dönemlerin en popüler sosyal ağlarından biri haline gelen TikTok üzerinden yeni kitlelere ulaşma ve geri dönüşümlerini artırma şansı yakalayabilirler. Özellikle genç internet...
1 Kasım 2019
Sinan Oypan
Sanal Mağaza Açmak İsteyenlere Öneriler
Sanal mağaza açmak, sanal dükkan açmak, online mağaza açmak, internet mağazası açmak, sanal pazar açmak, sanal market kurmak vb ne derseniz deyin; tek bir başlık altında topladığımızda internette mağaza açmak ili ilgili tüm merak...
24 Mayıs 2016
Ideasoft Admin
El yapımı ürünlerin satışını yaparken yararlanabileceğiniz ipuçları
Tüketiciler son dönemlerde fabrikasyon ürünler yerine biraz daha butik ve el yapımı ürünlere de önem vermeye başladı. Bunun yanı sıra kendi işini kurmak ve internetten satış yapmak isteyen kişiler de kendi ürettikleri ürünleri...
6 Haziran 2018
Sinan Oypan
Geri dönüşümlerinizi artıracak Pop-Up tasarımları için 5 ipucu
Pop-Up’lar e-ticaret sitelerinde ziyaretçileri belli eylemlere geçirmek için sıklıkla kullanılıyor. E-posta aboneliği, yeni kampanya duyuruları, indirim duyuruları ya da yeni ürün ve fırsatlarla ilgili bilgiler bu Pop-Up’lar...
16 Ocak 2018
Sinan Oypan
5 adımda 2017’deki sosyal medya reklamlarınızı nasıl planlayabilirsiniz?
Sosyal medya reklamları 2017’de de e-ticaret firmalarının sıkça başvuracağı tanıtım araçları arasında yer alacak. 2016’nın da sonuna geldiğimiz şu günlerde, e-ticaret firmalar 2017 yılı için pazarlama ve reklam planlarını...
22 Aralık 2016
Sinan Oypan
Corona virüs sonrası e-ticaret nasıl şekillenecek?
Dünya corona virüs salgınının bitmesini beklerken bir taraftan da salgın sonrası dünyanın nasıl şekilleneceği, şirketlerin izleyeceği yollar ve planlamalar merak konusu oldu. Corona virüs sonrası e-ticaret konusu da bunlardan biri…...
30 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
Instagram takipçi artırmak için influencer marketing
Instagram takipçi artırmak için influencer marketing çalışmaları oldukça etkili yöntemlerden biri. Takipçi sayısını artırmanın yanı sıra bu çalışmalar, marka ve ürün bilinirliğini artırırken, yeni hedef kitlelere ulaşma...
21 Ocak 2019
Sinan Oypan
Etkileşim yaratacak bir dijital deneyim sunmak için yapabileceğiniz 7 çalışma
E-ticaret siteniz üzerinde daha fazla etkileşim yaratmak, kullancı deneyimini artırmak ve ziyaretçilerinizin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlamak için bazı çalışmalar yapmanız gerekir. Tasarım söz konusu olduğunda...
22 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri Instagram’dan para kazanmak için neler yapabilir?
Instagram’dan para kazanmak günümüzde birçok e-ticaret firması için önemli bir konu. Kullanıcı kitlesinin fazla olması ve bu nedenle de sosyal ağlar arasındaki popülerliği e-ticaret firmalarının bu mecra üzerine daha fazla...
26 Kasım 2018
Sinan Oypan