fbpx

Google Analytics kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler

11 Eylül 2018
Sinan Oypan

Google Analytics e-ticaret siteniz üzerinde gerçekleşen birçok eylemi takip edebileceğiniz ve sonrasında da bu eylemler ve aldığınız geri dönüşümlerin analizi ile yeni stratejiler geliştirmenize yardımcı olan bir araç. Ücretsiz olarak sitenizle ilişkilendirebileceğiniz bu araç hakkında bazı özellikleri ve hangi metrikleri takip edebileceğinizi bilmeniz, bu aracı daha etkin bir şekilde kullanmanıza yardımcı olacaktır.

Firma adınız ile bir Google hesabı açtıktan sonra Analytics üzerinden bir kod oluşturarak, bu kodu sitenize ekledikten sonra, web siteniz üzerindeki belli eylemleri bu araç üzerinden takip etmeye başlayabiliyorsunuz. Bu rehberimizde de temel olarak bilmeniz gerekenlerin üzerinde duracağız.

Uzun vadeli istatistik değerlendirmeleri

Google Analytics’i sitenize kurduğunuz günden itibaren, uzun ve kısa vadeli istatistik ölçümleri yapabiliyorsunuz. Aylık, üç aylık, yıllık ya da birkaç yıllık periyotlarda belirlediğiniz parametrele göre istatistiklerinizi analiz edebilirsiniz.

Tabii ki uzun vadeli analizlerde öne çıkan tarihlerdeki belli alanları görebilirsiniz; ancak bunu bir grafik olarak ele alarak, değişimleri ve gelişimleri anlayabilirsiniz. Zaman aralığını kısaltmanız, bu aralıklardaki daha detaylı sonuçları görmenizi sağlar.

İlgili rehber: Google Analytics'te E-ticaret İzleme Özelliği Nasıl Kullanılır?

Ziyaretçilerin aktiviteleri

Analytics üzerinden sitenizi ziyaret eden kişilerin, ne tür eylemler gerçekleştirdiklerini, sitenizde ne kadar kaldıklarını, kaç sayfa ziyaret ettiklerini ve bunun gibi metrikleri görebilirsiniz.

Oturum başına sitede geçirilen süre, toplam oturum sayısı, kullanıcı başına sayfa görüntülenme, sayfada geçirilen süre, siteyi terk etme oranı, Analytics’tek temel ziyaretçi aktivitelerini görmenizi sağlayan alanlardır. Bunları takip ederek, ziyaretçilerinizin sitenizde ne tür eylemler gerçekleştirdiği hakkında temel bir bilgi sahibi olabilirsiniz.

Ziyaretçilerin lokasyonları

Bu aracın size sunduğu metriklerden biri de sitenizi ziyaret eden kişilerin konum bilgileri hakkında da size bilgi veriyor olması. Sitenize en çok hangi şehirlerden trafik çektiğinizi görerek, reklam ve pazarlama kampanyalarınızı bu bölgeler odağında gerçekleştirebilir ve elinizdeki bütçeyi daha verimli bir şekilde kullanabilirsiniz.

Özellikle fiziki mağazası olan firmalar, konum odaklı verileri takip ederek, kendi konumlarına yakın olan bölgelere özel konum odaklı reklamlar vererek, kullanıcıları mağazaya da çekebilirler.

İlgili rehber: Google Analytics ile metriklerin ölçümlenmesinde dikkat edilmesi gerekenler

İşletim sistemi ve web tarayıcı analizi

Analytics’i kullanarak, sitenizi ziyaret eden kullanıcıların hangi web tarayıcısını ve hangi işletim sistemlerini kullandıklarını da görebilirsiniz. Bununla beraber mobil ya da masaüstü cihazlardan gelen ziyaretçilerin oranını da bu araç üzerinde görebilirsiniz.

Bu metrik sayesinde, reklamlarınız optimize ederken en çok ziyaretçi çektiğiniz işletim sistemlerine yönelik hedeflemeler yapabilirsiniz. Bununla beraber mobil ve masaüstü ziyaret oranlarını dikkate alarak, reklamlarınızı mobil ya da masaüstü odaklı verebilirsiniz.

Yine işletim sistemlerini baz alarak, en çok kullanılan işletim sistemi ve mobil cihazlara yönelik reklam hedeflemelerinizi de yapmaya başlayabilirsiniz.

Detaylı içerik ve sayfa trafik verileri

Genel ziyaret ve oturum sayılarının yanı sıra e-ticaret siteniz üzerindeki hangi sayfaların daha fazla trafik elde ettiğini görmek için de bu aracı kullanabilirsiniz. Böylelikle SEO konusunda iyi olan ya da desteğe ihtiyacı olan sayfalarınızı belirleyebilir; hangi ürünleriniz daha fazla dikkat çektiğini ve hangilerinin pazarlama çalışmalarıyla öne çıkartılması gerektiğini görebilirsiniz.

Trafiği iyi olan sayfalarınızda yaptığınız doğru çalışmaları, performansı kötü olan sayfalara da uygulayarak, bu sayfaların elde ettiği trafiği artıracak çalışmalar yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Sizin için hazırladığımız Google Analytics Gösterge Tablosu ile analizlerinizi kolaylaştırın

Detaylı trafik kaynak analizi

Google Analytics’te ölçümleyebileceğiniz metriklerden biri de trafik kaynaklarıdır. Web sitenize hangi mecralardan ve organik, sosyal ya da reklam içerikli kaynaklarından gelen trafiği ölçümleyebilirsiniz.

Bu metriği takip ettiğinizde, hangi alan üzerinde daha başarılı olduğunuzu ve yaptığınız çalışmaların nasıl bir sonuç getirdiğini görebilirsiniz. Örneğin, organik trafiğiniz, genel trafiğinizin küçük bir bölümünü oluşturuyor ve sosyal ile reklam kampanya trafiklerinizin bu trafiğin büyük bir bölümünü oluşturuyorsa, web sitenize ziyaretçi çekmek için reklamlara daha bağımlı olduğunuzu görebilirsiniz. Bu durumda da organik trafiğinizi artırmak için stratejiler belirleyerek SEO çalışmalarına yatırım yapabilirsiniz.

Gerçek zamanlı trafik

Analytics üzerinden gerçek zamanlı olarak da site trafiğinizi analiz edebilirsiniz. Anlık olarak sitenizi kaç kişinin ziyaret ettiğini görebilir, hangi sayfalarda vakit geçirdiklerini görebilirsiniz.

Anlık trafiğinizi artırmanız, gelen trafiğinizi de artırmanızı sağlayacaktır. Kimi zaman reklam ve özel kampanyalarla anlık trafiklerinizde artışlar olabilir. Anlık ziyaretçi oranınızı artırmak ve kullanıcıların sitede daha fazla vakit geçirmelerini sağlamak için site içeriklerinizi ilgi çekici hale getirmeniz, ürünlerinizle ilgili mümkün olduğunca çok bilgi vermeniz ve kullanıcıları bir eyleme geçirecek eyleme çağrı ifadeleri kullanabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İş kurma kredisi veren bankalar hangileri ve bu kredilere nasıl başvurulur?
Kendi işinizi kurmak ya da başarılı olacağını düşündüğünüz bir projenizi hayata geçirmek istiyor; ancak elinizde işe başlamak ya da işi büyütmek için yeterli sermayeniz yok. Böyle bir durum içerisindeyseniz, iş kurmak için...
23 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticarette fiyatları düşürmek, sektöre ve firmanıza nasıl zarar veriyor?
E-ticaret sektörünün en çok sıkıntı yaşadığı durumlardan biri de fiyat odaklı rekabet nedeniyle kar marjlarının ciddi oranda düşmesi oluyor. Sektöre devamlı olarak yeni oyuncuların girmesi ve yeni oyuncuların marka...
15 Ekim 2016
Sinan Oypan
Görsel ögeler e-posta pazarlama çalışmalarında nasıl kullanır?
Görsel ögeler, e-posta pazarlama çalışmalarında kullanmak, e-postaların tıklanma ve geri dönüşüm oranlarını artırmak için de oldukça önemlidir. Geçtiğimiz günlerde “Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler neden...
5 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Markalar için Instagram içerik fikirleri - 2020
Instagram içerik fikirleri, kullanıcılarla olan etkileşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırmak; aynı zamanda da içeriklerinizi çeşitlendirmek için önemlidir. Markalar, Instagram paylaşımlarında genellikle tek türde içerik...
2 Eylül 2020
Sinan Oypan
Reklam hazırlama sürecinde plan ve strateji oluşturma
Reklam hazırlama süreci oldukça ciddi bir planlama ve strateji gerektirdiği için, bu süreci en iyi şekilde yönetmek için bir planınızın olması gerekir. Reklam ile ilgili sürece dahil olan kişilerin bu plana uymaları ve belirlenen...
8 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için nasıl logo yapabilirsiniz?
E-ticaret siteniz için gerekli olanlardan biri de iyi bir logodur. Logonuzun dikkat çekici ve akılda kalıcı olması, markanızın bilinirliğini artırmada ve kurumsallaşma yolunda önemli bir adımdır. Tabii ki iyi bir logo yapmanın...
18 Ocak 2017
Sinan Oypan
Blog içeriklerinizde olması gereken 5 özellik
Blog içerikleri oluşturmak, takipçilerinizle etkileşim kurmanızı, onlara bir değer sunmanızı sağlarken, aynı zamanda sitenizi güncel tutar ve organik arama sonuçları üzerinden sitenize trafik çekmenize yardımcı olur. Tabii ki...
15 Şubat 2017
Sinan Oypan
Yoğun satış dönemlerinde stok yönetimi için ipuçları
Yoğun satış ve tatil dönemlerinde stok yönetimi, e-ticaret firmaları için daha da önemli bir konu haline geldiği için özenle yapılması gereken çalışmalardan biri oluyor. Yıl sonu yaklaşırken, yılbaşı satışlarını artırmak...
16 Aralık 2019
Sinan Oypan
Salgın süresince müşteri iletişimi nasıl yapılmalı?
Müşteri iletişimi, günümüzde yaşanan bu virüs salgın sürecinde e-ticaret firmaları için daha da önemli bir hal almaya başladı. Salgın nedeniyle birçok işeletme çalışma şekillerini değiştirmek zorunda kaldı. E-ticaret...
30 Nisan 2020
Sinan Oypan
Mobil ticaret optimizasyonunda üzerinde durulması gereken 6 konu
Mobil ticaret, hızlı bir şekilde büyümeye devam ediyor ve 2021 yılında toplam e-ticaret satışlarının yüzde 54’ünün mobil üzerinden gerçekleşmesi bekleniyor. Günümüzün dijital çağında akıllı telefonları sürekli...
27 Mart 2019
Sinan Oypan
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri nelerdir? - 1. Bölüm
Adwords kampanyalarından iyi sonuçlar almak, e-ticaret sitenizdeki geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olacaktır. Tabii ki Adwords kampanyalarından iyi sonuçlar almak için doğru anahtar kelimeleri kullanmak, doğru stratejileri...
25 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Kıyafet satan siteler için Pinterest neden önemli?
Sosyal medya pazarlama söz konusu olduğunda Pinterest, kıyafet satan siteler için aslında oldukça etkili platformlardan biri. Türkiye’de de belli bir kullanıcı tabanının olması ve Pinterest’in de Türkçe dil desteğinin...
19 Nisan 2019
Sinan Oypan