Google Analytics kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler

11 Eylül 2018
Sinan Oypan
Google Analytics kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler

Google Analytics e-ticaret siteniz üzerinde gerçekleşen birçok eylemi takip edebileceğiniz ve sonrasında da bu eylemler ve aldığınız geri dönüşümlerin analizi ile yeni stratejiler geliştirmenize yardımcı olan bir araç. Ücretsiz olarak sitenizle ilişkilendirebileceğiniz bu araç hakkında bazı özellikleri ve hangi metrikleri takip edebileceğinizi bilmeniz, bu aracı daha etkin bir şekilde kullanmanıza yardımcı olacaktır.

Firma adınız ile bir Google hesabı açtıktan sonra Analytics üzerinden bir kod oluşturarak, bu kodu sitenize ekledikten sonra, web siteniz üzerindeki belli eylemleri bu araç üzerinden takip etmeye başlayabiliyorsunuz. Bu rehberimizde de temel olarak bilmeniz gerekenlerin üzerinde duracağız.

Uzun vadeli istatistik değerlendirmeleri

Google Analytics’i sitenize kurduğunuz günden itibaren, uzun ve kısa vadeli istatistik ölçümleri yapabiliyorsunuz. Aylık, üç aylık, yıllık ya da birkaç yıllık periyotlarda belirlediğiniz parametrele göre istatistiklerinizi analiz edebilirsiniz.

Tabii ki uzun vadeli analizlerde öne çıkan tarihlerdeki belli alanları görebilirsiniz; ancak bunu bir grafik olarak ele alarak, değişimleri ve gelişimleri anlayabilirsiniz. Zaman aralığını kısaltmanız, bu aralıklardaki daha detaylı sonuçları görmenizi sağlar.

İlgili rehber: Google Analytics'te E-ticaret İzleme Özelliği Nasıl Kullanılır?

Ziyaretçilerin aktiviteleri

Analytics üzerinden sitenizi ziyaret eden kişilerin, ne tür eylemler gerçekleştirdiklerini, sitenizde ne kadar kaldıklarını, kaç sayfa ziyaret ettiklerini ve bunun gibi metrikleri görebilirsiniz.

Oturum başına sitede geçirilen süre, toplam oturum sayısı, kullanıcı başına sayfa görüntülenme, sayfada geçirilen süre, siteyi terk etme oranı, Analytics’tek temel ziyaretçi aktivitelerini görmenizi sağlayan alanlardır. Bunları takip ederek, ziyaretçilerinizin sitenizde ne tür eylemler gerçekleştirdiği hakkında temel bir bilgi sahibi olabilirsiniz.

Ziyaretçilerin lokasyonları

Bu aracın size sunduğu metriklerden biri de sitenizi ziyaret eden kişilerin konum bilgileri hakkında da size bilgi veriyor olması. Sitenize en çok hangi şehirlerden trafik çektiğinizi görerek, reklam ve pazarlama kampanyalarınızı bu bölgeler odağında gerçekleştirebilir ve elinizdeki bütçeyi daha verimli bir şekilde kullanabilirsiniz.

Özellikle fiziki mağazası olan firmalar, konum odaklı verileri takip ederek, kendi konumlarına yakın olan bölgelere özel konum odaklı reklamlar vererek, kullanıcıları mağazaya da çekebilirler.

İlgili rehber: Google Analytics ile metriklerin ölçümlenmesinde dikkat edilmesi gerekenler

İşletim sistemi ve web tarayıcı analizi

Analytics’i kullanarak, sitenizi ziyaret eden kullanıcıların hangi web tarayıcısını ve hangi işletim sistemlerini kullandıklarını da görebilirsiniz. Bununla beraber mobil ya da masaüstü cihazlardan gelen ziyaretçilerin oranını da bu araç üzerinde görebilirsiniz.

Bu metrik sayesinde, reklamlarınız optimize ederken en çok ziyaretçi çektiğiniz işletim sistemlerine yönelik hedeflemeler yapabilirsiniz. Bununla beraber mobil ve masaüstü ziyaret oranlarını dikkate alarak, reklamlarınızı mobil ya da masaüstü odaklı verebilirsiniz.

Yine işletim sistemlerini baz alarak, en çok kullanılan işletim sistemi ve mobil cihazlara yönelik reklam hedeflemelerinizi de yapmaya başlayabilirsiniz.

Detaylı içerik ve sayfa trafik verileri

Genel ziyaret ve oturum sayılarının yanı sıra e-ticaret siteniz üzerindeki hangi sayfaların daha fazla trafik elde ettiğini görmek için de bu aracı kullanabilirsiniz. Böylelikle SEO konusunda iyi olan ya da desteğe ihtiyacı olan sayfalarınızı belirleyebilir; hangi ürünleriniz daha fazla dikkat çektiğini ve hangilerinin pazarlama çalışmalarıyla öne çıkartılması gerektiğini görebilirsiniz.

Trafiği iyi olan sayfalarınızda yaptığınız doğru çalışmaları, performansı kötü olan sayfalara da uygulayarak, bu sayfaların elde ettiği trafiği artıracak çalışmalar yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Sizin için hazırladığımız Google Analytics Gösterge Tablosu ile analizlerinizi kolaylaştırın

Detaylı trafik kaynak analizi

Google Analytics’te ölçümleyebileceğiniz metriklerden biri de trafik kaynaklarıdır. Web sitenize hangi mecralardan ve organik, sosyal ya da reklam içerikli kaynaklarından gelen trafiği ölçümleyebilirsiniz.

Bu metriği takip ettiğinizde, hangi alan üzerinde daha başarılı olduğunuzu ve yaptığınız çalışmaların nasıl bir sonuç getirdiğini görebilirsiniz. Örneğin, organik trafiğiniz, genel trafiğinizin küçük bir bölümünü oluşturuyor ve sosyal ile reklam kampanya trafiklerinizin bu trafiğin büyük bir bölümünü oluşturuyorsa, web sitenize ziyaretçi çekmek için reklamlara daha bağımlı olduğunuzu görebilirsiniz. Bu durumda da organik trafiğinizi artırmak için stratejiler belirleyerek SEO çalışmalarına yatırım yapabilirsiniz.

Gerçek zamanlı trafik

Analytics üzerinden gerçek zamanlı olarak da site trafiğinizi analiz edebilirsiniz. Anlık olarak sitenizi kaç kişinin ziyaret ettiğini görebilir, hangi sayfalarda vakit geçirdiklerini görebilirsiniz.

Anlık trafiğinizi artırmanız, gelen trafiğinizi de artırmanızı sağlayacaktır. Kimi zaman reklam ve özel kampanyalarla anlık trafiklerinizde artışlar olabilir. Anlık ziyaretçi oranınızı artırmak ve kullanıcıların sitede daha fazla vakit geçirmelerini sağlamak için site içeriklerinizi ilgi çekici hale getirmeniz, ürünlerinizle ilgili mümkün olduğunca çok bilgi vermeniz ve kullanıcıları bir eyleme geçirecek eyleme çağrı ifadeleri kullanabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Tüketicilerin internet sitenizi sevmeleri için kullanmanız gereken 7 yöntem
Tüketicilerin internet sitenizi sevmeleri için kullanmanız gereken 7 yöntem
Online satış yaparken, tüketicilere karşı en önemli silahınız internet sitenizdir. Bu alan sizin dükkanınız ve vitrininizdir. Bu nedenle de vitrininizi ve dükkanızı ne kadar dikkat çekici yaparsanız, tüketicileri burada daha uzun...
1 Eylül 2016
Sinan Oypan
Eski içerikleri tekrar kullanarak pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Eski içerikleri tekrar kullanarak pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmalarında eski paylaşımlar çoğu zaman uzun vadede unutuluyor. Bu tür çalışmalar genellikle kısa vadede kullanıldığı için, sadece organik arama sonuçları üzerinden trafik sağlanmasının yolunu...
8 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Blogunuzda yazmamanız gereken 3 içerik türü
Blogunuzda yazmamanız gereken 3 içerik türü
İçerik pazarlama çalışmalarınızı yapmak aslında pek de kolay bir iş değildir. Doğru içerik türlerini bulmak, doğru ve kaliteli metinler oluşturmak, doğru kitleye sunum yapmak, içerik pazarlama çalışmalarının kalitesini ve...
9 Eylül 2016
Sinan Oypan
Başarılı Bir İş Planında Neler Olmalıdır?
Başarılı Bir İş Planında Neler Olmalıdır?
İş planı ister hizmet ister üretim sektöründe olsun tüm firmalar için oldukça önemli ve gereklidir. Firmalar çoğu zaman finansman ya da sermayedar bulmak için iş planı hazırlarlar, ancak iş planı aslında firmanın iç...
27 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
Markaların bilmesi gereken Instagram istatistikleri | 2019
Markaların bilmesi gereken Instagram istatistikleri | 2019
Instagram istatistik verilerini incelemek, bu mecra üzerinde yaptığınız pazarlama çalışmalarını geliştirmenizi sağlayacaktır. Kullanıcıların davranışlarını anlamak ve gönderi etkileşimlerinin nasıl etkilendiğini görmek...
9 Ağustos 2019
Sinan Oypan
İşinizi geliştirmek için rekabetten nasıl faydalanabilirsiniz?
İşinizi geliştirmek için rekabetten nasıl faydalanabilirsiniz?
İşi geliştirip, daha iyi bir yere getirmek, daha fazla müşteriye sahip olmak ve karlılığı artırmak tüm şirketlerin öncelikli amaçları arasındadır. Tüm bunları yapabilmek için birçok strateji belirlenebilir, farklı yöntemlere...
8 Eylül 2016
Sinan Oypan
Online işletme kurma sürecinde bilmeniz gerekenler
Online işletme kurma sürecinde bilmeniz gerekenler
Girişimciler ve kendi işini yapmak isteyenler için online işletme kurma büyük bir adım ve özenle yapılması gereken bir iş. Bu süreçte bir e-ticaret sitesi kurmadan önce ve kurma aşamasında yapılması gereken çalışmalar...
13 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Pandemi sonrası fiziki mağazalar neden e-ticarete yönelmeli?
Pandemi sonrası fiziki mağazalar neden e-ticarete yönelmeli?
2020 yılı pandemi ile geçti ve tüm dünya birçok konuda sıkıntılar yaşadı. Daha da önemli olan konu ise tüm dünyanın böyle bir salgın ve krize hazır olmadığı da görülmüş oldu. Tüm sektörler bu durumdan olumsuz etkilendi,...
3 Eylül 2020
Sinan Oypan
E-ticarette hızlı teslimat ipuçları
E-ticarette hızlı teslimat ipuçları
E-ticarette hızlı teslimat, günümüzde rekabette öne çıkmak ve müşteri memnuniyetini artırma da önemli bir rol oynamakta. Tüketicilerin siparişlerini hızlı bir şekilde hazırlamanın yanı sıra onlara daha hızlı gönderiler...
8 Mayıs 2020
Sinan Oypan
2017’de online satışlarınızı artırmanızı sağlayacak 7 taktik
2017’de online satışlarınızı artırmanızı sağlayacak 7 taktik
2017’de internet üzerinden yaptığınız satışları artırmak için farklı yöntemlerden ve taktiklerden yararlanabilirsiniz. Özellikle küçük ve orta ölçekli firmalar, iş ve satış hacimlerini artırmak için 2017 stratejilerini...
12 Ocak 2017
Sinan Oypan
Site içi SEO nasıl yapılır? | Ürün Sayfaları
Site içi SEO nasıl yapılır? | Ürün Sayfaları
Site içi SEO nasıl yapılır? E-Ticaret sitesi ürün sayfalarında site içi SEO ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazımızda. E-ticaret sitenizi kurmanız tek başına yeterli değil. Sitenize eklediğiniz ürünlerinizin arama...
4 Eylül 2018
Sinan Oypan
IdeaAkademi'de Online Kayıt Dönemi Başladı
IdeaAkademi'de Online Kayıt Dönemi Başladı
IdeaAkademi olarak, çağımızın ve geleceğin yükselen sektörü olan E-ticaret ile ilgili süreçleri ve uygulamaları ayrıntılı bir şekilde öğreterek, hayata geçirmenize ve etkin bir şekilde kullanmanıza yardımcı olmayı...
16 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya