Her ay Google Analytics kullanırken sormanız gereken sorular

9 Mayıs 2019
Sinan Oypan

Google Analytics kullanımı, e-ticaret firmalarının günlük olarak yaptıkları çalışmalardan biri olduğu gibi bu araç, e-ticaret sitesiyle ilgili birçok verinin takibi için de oldukça önemlidir. Google Analytics kullanımı ile firmanızın güçlü olduğu yanları keşfederken, şirketinizin eksik ve gelişmesi gereken yanlarını da görebilirsiniz.

Birçok farklı metriğin takibinin yapılmasa da Google Analytics kullanımı iki ana temel üzerinde duruyor diyebiliriz.

Metrik takibi (Monitoring): İzlemekte olduğunuz verilerin takibinin yapılması,

Analiz: İzlenen verilerden elde edilen sonuçların analiz edilmesi.

Bu iki temel üzerinde de Google Analytics kullanımı sırasında sormanız gereken bir takım sorular bulunuyor. Her ay bu soruların yanıtlarını vermeniz, e-ticaret sitenizle ilgili stratejilerinizi daha etkili hale getirmenize yardımcı olacaktır. Bu soruları da gruplar halinde ele alacağız.

Web site trafiği ile ilgili sorular

Google Analytics kullanımı sırasında web site trafiğinizle ilgili birçok bilgiye ulaşabilirsiniz. Bu noktada da sormanız gereken bazı sorular bulunur. Bu soruların yanıtlar sitenize çektiğiniz trafikle ilgili birçok konuda size bilgi verecektir.

  • Sitenize gelen toplam trafik ne kadar?
  • Geçtiğimiz aya veya yıla kıyasla trafiğiniz ne durumda?
  • En çok hangi kanallardan trafik elde ettiniz?
  • Trafiğinizde belli bir dalgalanma var mı?
  • Trafik kaynaklarınızda da bu dalgalanmalar bulunuyor mu?

Google Analytics kullanımı sırasında sorduğunuz bu sorular, organik trafiğin yanı sıra diğer yönlendirme trafikleriniz hakkında da size bir takım bilgiler sunar. Trafiğinizde dalgalanma oluyorsa, bunun farklı sebepleri olabilir. Yönlendirme trafiklerini inceleyebilir, organik olarak aldığınız sonuçlara bakabilir ve hangi tarih aralıklarında bu dalgalanmaların olduğunu görebilirsiniz. Böylelikle dalgalanmalara neden olan durumların çözümlerini bulabilirsiniz.

Bunun yanı sıra genel site trafiğinizi de inceleyerek, kendinize yeni hedefler belirleyebilir, organik ve yönlendirme trafiğinizi artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Google Analytics ile metriklerin ölçümlenmesinde dikkat edilmesi gerekenler

Amaç odaklı sorular

Google Analytics kullanımı ile kendi amaçlarınız odağında takip edilecek metriklerinizi seçerek, kendi özel analizlerinizi yapabilirsiniz. SEO, trafik ve geri dönüşüm odağında bu metriklerin takiplerini ve sonrasında da strateji gelişimlerini yapabilirsiniz.

Bu noktada da sorabileceğiniz bazı sorular bulunuyor:

  • Son ay içerisinde kaç farklı hedefinizi gerçekleştirdiniz?
  • Önceki aylarla kıyaslama yapıldığında ne durumdasınız?
  • Hangi sayfalar üzerinden geri dönüşümler aldınız?
  • Bu geri dönüşümler beklediğiniz oranda mı?
  • Bu geri dönüşümler önceki aylara kıyasla ne oranda ilerlemiş?

Amaçlarınızla ilgili hazırladığınız metrik takipleri bulunuyorsa, bu sorulara o metrikleri de kapsayacak soruları dahil ederek analizlerinizi daha detaylı bir hale getirebilirsiniz.

İlgili rehber: Sizin için hazırladığımız Google Analytics Gösterge Tablosu ile analizlerinizi kolaylaştırın

Ürün sayfaları ile ilgili metrikler

Google Analytics kullanımı ile ürün sayfalarınızla ilgili de birçok veri toplayabilirsiniz. Bu veriler doğrultusunda hangi ürünlerinize daha fazla ilgi olduğunu, hangilerinin daha fazla organik hangilerinin daha fazla yönlendirme trafiğine bağlı kaldığını görebilirsiniz.

Bu analizler sonrasında da SEO konusunda desteklenmesi gereken sayfalarınızı bularak, organik trafiği artıracak ve ürünlerinizin arama motorlarında daha üst sıralara çıkmasını sağlayacak stratejiler geliştirebilirsiniz.

İlgili rehber: Google Analytics'te E-ticaret İzleme Özelliği Nasıl Kullanılır?

Ürün sayfalarınızla ilgili de sorabileceğiniz sorulardan bazıları da şöyle:

  • Ürün ve kategori sayfalarına gelen trafik nasıl?
  • Hangi ürün ve kategori sayfaları daha yüksek trafik alıyor, hangileri almıyor?
  • Bu trafikler, önceki aylara kıyasla ne durumda?
  • Ürün sayfalarına gelen trafik, hangi kaynaklardan geliyor?
  • Organik trafiğin az olduğu ürün ve kategori sayfaları hangileri?
  • Adwords kampanyalarından ürün sayfalarına gelen trafik oranı nasıl?

Ürün ve kategori sayfalarıyla ilgili bu tür soruları sormanız ve yanıtlamanız, ürün sayfalarınızı geliştirmeniz ve bu sayfalardan alacağınız geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olacaktır.

Organik olarak trafik çeken ürün sayfalarınızı analiz ederek, SEO konusunda yetersiz olan veya beklediğiniz performansı alamadığınız sayfalar için bir örnek oluşturabilir ve doğru yaptığınız stratejileri bu sayfalarda da uygulayabilirsiniz.

Bunun yanı sıra reklam kampanyalarıyla elde ettiğiniz trafikleri de ölçümleyerek, bu reklamlarına nasıl performans gösterdiğini görerek, reklam kampanyalarınızı geliştirebilirsiniz.

Google Analytics kullanımı ile web sitenize dair birçok veriyi analiz etme şansınız olduğu için yeni stratejiler oluşturma ve mevcut çalışmalarınızın verimliliğini gözlemleme konusunda çalışmalar yapabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram Hikayelerini pazarlama çalışmalarında nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram hikayelerini pazarlama çalışmalarında neden kullanmalısınız, instagram hikayelerini paylaşırken dikkat etmeniz gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. Instagram’ın Hikayeler özelliği son dönemlerin en popüler içerik...
21 Ekim 2018
Sinan Oypan
Google optimizasyon neden önemli?
Google optimizasyon yani bir diğer adıyla da SEO çalışmaları, e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durması gereken konulardan biri. Organik arama trafiği yaratmak, güvenilirlik sağlamak ve rekabette öne çıkabilmek için bu...
17 Haziran 2020
Sinan Oypan
Dikkat çekici bir basın bülteni nasıl yazılır?
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak için kullanabileceğiniz araçlardan biri de basın bültenidir. Bir PR ajansı ile çalışıyorsanız, PR ajansınız sizin için basın bültenlerinizi hazırlayabilir ve bu bültenleri ilgili...
6 Mart 2017
Sinan Oypan
İnternet Üzerinden Parfüm Satışı Yapmak
Günümüzde dikey e-ticaret (belirli bir kategoride ürün veya hizmet satışı) tercih edildiği için internetten para kazanma yolları epeyce çeşitlenmiş bulunuyor. Siz de internetten parfüm satmak istiyorum diyorsanız, e-ticaret sitesi...
25 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
B2B firmaları için içerik pazarlama trendleri | 2019 (İnfografik)
İçerik pazarlama çalışmaları B2C firmaları için önemli olduğu gibi B2B firmaları için de gereklidir. İçerik pazarlama çalışmaları, organik olarak trafiği artırmanın yanı sıra, farklı hedef kitlelere ulaşmayı sağlarken,...
28 Nisan 2019
Sinan Oypan
Küçük işletmeler sosyal medyada nasıl daha başarlı olabilirler?
Küçük işletmeler işlerini büyütmek, markalarını ve ürünlerini yeni ve farklı kitlelere tanıtmak ve yeni müşteri kitleleri edinmek için sosyal medya pazarlamadan yararlanabilirler. Sosyal ağlar, marka ve ürün bilinirliğini...
26 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Arama motoru optimizasyonu ve pazarlaması arasındaki farklar
Arama motoru optimizasyonu ve arama motoru pazarlama, e-ticaret firmalarının sitelerine trafik çekmek ve geri dönüşüm sağlamak için kullandıkları yöntemlerdendir. Arama motoru optimizasyonu çalışmalarını, arama motoru pazarlama...
4 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kredi kartı sahteciliğine işaret eden 6 durum
E-ticaret firmalarının korkulu rüyalarından biri olarak sayılabilecek kredi kartı sahteciliği; firmaların özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. İnternet üzerinden yapılan sahtecilik işlemleri hem firmalara hem de...
27 Aralık 2017
Sinan Oypan
Ürün filtremele özelliklerinin önemi nedir ve nasıl kullanılmalıdır?
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri ve kullanıcı deneyimini artırmak için kullanılan özelliklerden biri de ürün filtreleme özellikleridir. Ürün filtremeleme özellikleriyle siteyi ziyaret edenler, aradıkları ürünlere daha...
4 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kullanıcı yorumları neden önemli
Kullanıcı yorumları, e-ticarette, tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemek için kullanılabilecek yöntemlerden biri. Kullanıcı yorumları, sosyal kanıt niteliğindedir ve diğer kullanıcılara ürünler ya da firma ile ilgili...
14 Şubat 2019
Sinan Oypan
Instagram İşletme Profiline Geçme Nasıl Yapılır?
Instagram işletme profiline geçme son günlerde işletmelerin sıklıkla yaptığı şeylerden biri. instagram işletme hesabı / instagram işletme profili neden kullanılmalıdır, instagram işletme profili nedir / instagram işletme hesabı...
8 Haziran 2018
Sinan Oypan
Sesli arama SEO çalışması nasıl yapılır?
Sesli arama SEO çalışması nasıl yapılır, SEO çalışmalarına sesli arama sorgularını nasıl dahil edilebilir, sesli arama nasıl açılır / Sesli arama nedir, sesli arama motoru ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Sesli...
11 Aralık 2017
Sinan Oypan