Blog

Her ay Google Analytics kullanırken sormanız gereken sorular

Google Analytics kullanımı, e-ticaret firmalarının günlük olarak yaptıkları çalışmalardan biri olduğu gibi bu araç, e-ticaret sitesiyle ilgili birçok verinin takibi için de oldukça önemlidir. Google Analytics kullanımı ile firmanızın güçlü olduğu yanları keşfederken, şirketinizin eksik ve gelişmesi gereken yanlarını da görebilirsiniz.

Birçok farklı metriğin takibinin yapılmasa da Google Analytics kullanımı iki ana temel üzerinde duruyor diyebiliriz.

Metrik takibi (Monitoring): İzlemekte olduğunuz verilerin takibinin yapılması,

Analiz: İzlenen verilerden elde edilen sonuçların analiz edilmesi.

Bu iki temel üzerinde de Google Analytics kullanımı sırasında sormanız gereken bir takım sorular bulunuyor. Her ay bu soruların yanıtlarını vermeniz, e-ticaret sitenizle ilgili stratejilerinizi daha etkili hale getirmenize yardımcı olacaktır. Bu soruları da gruplar halinde ele alacağız.

Web site trafiği ile ilgili sorular

Google Analytics kullanımı sırasında web site trafiğinizle ilgili birçok bilgiye ulaşabilirsiniz. Bu noktada da sormanız gereken bazı sorular bulunur. Bu soruların yanıtlar sitenize çektiğiniz trafikle ilgili birçok konuda size bilgi verecektir.

  • Sitenize gelen toplam trafik ne kadar?
  • Geçtiğimiz aya veya yıla kıyasla trafiğiniz ne durumda?
  • En çok hangi kanallardan trafik elde ettiniz?
  • Trafiğinizde belli bir dalgalanma var mı?
  • Trafik kaynaklarınızda da bu dalgalanmalar bulunuyor mu?

Google Analytics kullanımı sırasında sorduğunuz bu sorular, organik trafiğin yanı sıra diğer yönlendirme trafikleriniz hakkında da size bir takım bilgiler sunar. Trafiğinizde dalgalanma oluyorsa, bunun farklı sebepleri olabilir. Yönlendirme trafiklerini inceleyebilir, organik olarak aldığınız sonuçlara bakabilir ve hangi tarih aralıklarında bu dalgalanmaların olduğunu görebilirsiniz. Böylelikle dalgalanmalara neden olan durumların çözümlerini bulabilirsiniz.

Bunun yanı sıra genel site trafiğinizi de inceleyerek, kendinize yeni hedefler belirleyebilir, organik ve yönlendirme trafiğinizi artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Google Analytics ile metriklerin ölçümlenmesinde dikkat edilmesi gerekenler

Amaç odaklı sorular

Google Analytics kullanımı ile kendi amaçlarınız odağında takip edilecek metriklerinizi seçerek, kendi özel analizlerinizi yapabilirsiniz. SEO, trafik ve geri dönüşüm odağında bu metriklerin takiplerini ve sonrasında da strateji gelişimlerini yapabilirsiniz.

Bu noktada da sorabileceğiniz bazı sorular bulunuyor:

  • Son ay içerisinde kaç farklı hedefinizi gerçekleştirdiniz?
  • Önceki aylarla kıyaslama yapıldığında ne durumdasınız?
  • Hangi sayfalar üzerinden geri dönüşümler aldınız?
  • Bu geri dönüşümler beklediğiniz oranda mı?
  • Bu geri dönüşümler önceki aylara kıyasla ne oranda ilerlemiş?

Amaçlarınızla ilgili hazırladığınız metrik takipleri bulunuyorsa, bu sorulara o metrikleri de kapsayacak soruları dahil ederek analizlerinizi daha detaylı bir hale getirebilirsiniz.

İlgili rehber: Sizin için hazırladığımız Google Analytics Gösterge Tablosu ile analizlerinizi kolaylaştırın

Ürün sayfaları ile ilgili metrikler

Google Analytics kullanımı ile ürün sayfalarınızla ilgili de birçok veri toplayabilirsiniz. Bu veriler doğrultusunda hangi ürünlerinize daha fazla ilgi olduğunu, hangilerinin daha fazla organik hangilerinin daha fazla yönlendirme trafiğine bağlı kaldığını görebilirsiniz.

Bu analizler sonrasında da SEO konusunda desteklenmesi gereken sayfalarınızı bularak, organik trafiği artıracak ve ürünlerinizin arama motorlarında daha üst sıralara çıkmasını sağlayacak stratejiler geliştirebilirsiniz.

İlgili rehber: Google Analytics'te E-ticaret İzleme Özelliği Nasıl Kullanılır?

Ürün sayfalarınızla ilgili de sorabileceğiniz sorulardan bazıları da şöyle:

  • Ürün ve kategori sayfalarına gelen trafik nasıl?
  • Hangi ürün ve kategori sayfaları daha yüksek trafik alıyor, hangileri almıyor?
  • Bu trafikler, önceki aylara kıyasla ne durumda?
  • Ürün sayfalarına gelen trafik, hangi kaynaklardan geliyor?
  • Organik trafiğin az olduğu ürün ve kategori sayfaları hangileri?
  • Adwords kampanyalarından ürün sayfalarına gelen trafik oranı nasıl?

Ürün ve kategori sayfalarıyla ilgili bu tür soruları sormanız ve yanıtlamanız, ürün sayfalarınızı geliştirmeniz ve bu sayfalardan alacağınız geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olacaktır.

Organik olarak trafik çeken ürün sayfalarınızı analiz ederek, SEO konusunda yetersiz olan veya beklediğiniz performansı alamadığınız sayfalar için bir örnek oluşturabilir ve doğru yaptığınız stratejileri bu sayfalarda da uygulayabilirsiniz.

Bunun yanı sıra reklam kampanyalarıyla elde ettiğiniz trafikleri de ölçümleyerek, bu reklamlarına nasıl performans gösterdiğini görerek, reklam kampanyalarınızı geliştirebilirsiniz.

Google Analytics kullanımı ile web sitenize dair birçok veriyi analiz etme şansınız olduğu için yeni stratejiler oluşturma ve mevcut çalışmalarınızın verimliliğini gözlemleme konusunda çalışmalar yapabilirsiniz.

En Çok Okunan Yazılar

E-ticaret ile ilgili Detaylı Bilgi Alın

Karar vermenize yardımcı olalım.
Paketlerimiz ile ilgili müşteri temsilcilerimiz sizi arasın.

E-Bültene Kayıt Olun

Siz de İşinizi E-ticaret’e Taşıyın!

Akıllı E-ticaret Paketlerini 15 gün ücretsiz deneyin. Kendi e-ticaret sitenizi oluşturun!