fbpx

Her ay Google Analytics kullanırken sormanız gereken sorular

9 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Her ay Google Analytics kullanırken sormanız gereken sorular

Google Analytics kullanımı, e-ticaret firmalarının günlük olarak yaptıkları çalışmalardan biri olduğu gibi bu araç, e-ticaret sitesiyle ilgili birçok verinin takibi için de oldukça önemlidir. Google Analytics kullanımı ile firmanızın güçlü olduğu yanları keşfederken, şirketinizin eksik ve gelişmesi gereken yanlarını da görebilirsiniz.

Birçok farklı metriğin takibinin yapılmasa da Google Analytics kullanımı iki ana temel üzerinde duruyor diyebiliriz.

Metrik takibi (Monitoring): İzlemekte olduğunuz verilerin takibinin yapılması,

Analiz: İzlenen verilerden elde edilen sonuçların analiz edilmesi.

Bu iki temel üzerinde de Google Analytics kullanımı sırasında sormanız gereken bir takım sorular bulunuyor. Her ay bu soruların yanıtlarını vermeniz, e-ticaret sitenizle ilgili stratejilerinizi daha etkili hale getirmenize yardımcı olacaktır. Bu soruları da gruplar halinde ele alacağız.

Web site trafiği ile ilgili sorular

Google Analytics kullanımı sırasında web site trafiğinizle ilgili birçok bilgiye ulaşabilirsiniz. Bu noktada da sormanız gereken bazı sorular bulunur. Bu soruların yanıtlar sitenize çektiğiniz trafikle ilgili birçok konuda size bilgi verecektir.

  • Sitenize gelen toplam trafik ne kadar?
  • Geçtiğimiz aya veya yıla kıyasla trafiğiniz ne durumda?
  • En çok hangi kanallardan trafik elde ettiniz?
  • Trafiğinizde belli bir dalgalanma var mı?
  • Trafik kaynaklarınızda da bu dalgalanmalar bulunuyor mu?

Google Analytics kullanımı sırasında sorduğunuz bu sorular, organik trafiğin yanı sıra diğer yönlendirme trafikleriniz hakkında da size bir takım bilgiler sunar. Trafiğinizde dalgalanma oluyorsa, bunun farklı sebepleri olabilir. Yönlendirme trafiklerini inceleyebilir, organik olarak aldığınız sonuçlara bakabilir ve hangi tarih aralıklarında bu dalgalanmaların olduğunu görebilirsiniz. Böylelikle dalgalanmalara neden olan durumların çözümlerini bulabilirsiniz.

Bunun yanı sıra genel site trafiğinizi de inceleyerek, kendinize yeni hedefler belirleyebilir, organik ve yönlendirme trafiğinizi artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Google Analytics ile metriklerin ölçümlenmesinde dikkat edilmesi gerekenler

Amaç odaklı sorular

Google Analytics kullanımı ile kendi amaçlarınız odağında takip edilecek metriklerinizi seçerek, kendi özel analizlerinizi yapabilirsiniz. SEO, trafik ve geri dönüşüm odağında bu metriklerin takiplerini ve sonrasında da strateji gelişimlerini yapabilirsiniz.

Bu noktada da sorabileceğiniz bazı sorular bulunuyor:

  • Son ay içerisinde kaç farklı hedefinizi gerçekleştirdiniz?
  • Önceki aylarla kıyaslama yapıldığında ne durumdasınız?
  • Hangi sayfalar üzerinden geri dönüşümler aldınız?
  • Bu geri dönüşümler beklediğiniz oranda mı?
  • Bu geri dönüşümler önceki aylara kıyasla ne oranda ilerlemiş?

Amaçlarınızla ilgili hazırladığınız metrik takipleri bulunuyorsa, bu sorulara o metrikleri de kapsayacak soruları dahil ederek analizlerinizi daha detaylı bir hale getirebilirsiniz.

İlgili rehber: Sizin için hazırladığımız Google Analytics Gösterge Tablosu ile analizlerinizi kolaylaştırın

Ürün sayfaları ile ilgili metrikler

Google Analytics kullanımı ile ürün sayfalarınızla ilgili de birçok veri toplayabilirsiniz. Bu veriler doğrultusunda hangi ürünlerinize daha fazla ilgi olduğunu, hangilerinin daha fazla organik hangilerinin daha fazla yönlendirme trafiğine bağlı kaldığını görebilirsiniz.

Bu analizler sonrasında da SEO konusunda desteklenmesi gereken sayfalarınızı bularak, organik trafiği artıracak ve ürünlerinizin arama motorlarında daha üst sıralara çıkmasını sağlayacak stratejiler geliştirebilirsiniz.

İlgili rehber: Google Analytics'te E-ticaret İzleme Özelliği Nasıl Kullanılır?

Ürün sayfalarınızla ilgili de sorabileceğiniz sorulardan bazıları da şöyle:

  • Ürün ve kategori sayfalarına gelen trafik nasıl?
  • Hangi ürün ve kategori sayfaları daha yüksek trafik alıyor, hangileri almıyor?
  • Bu trafikler, önceki aylara kıyasla ne durumda?
  • Ürün sayfalarına gelen trafik, hangi kaynaklardan geliyor?
  • Organik trafiğin az olduğu ürün ve kategori sayfaları hangileri?
  • Adwords kampanyalarından ürün sayfalarına gelen trafik oranı nasıl?

Ürün ve kategori sayfalarıyla ilgili bu tür soruları sormanız ve yanıtlamanız, ürün sayfalarınızı geliştirmeniz ve bu sayfalardan alacağınız geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olacaktır.

Organik olarak trafik çeken ürün sayfalarınızı analiz ederek, SEO konusunda yetersiz olan veya beklediğiniz performansı alamadığınız sayfalar için bir örnek oluşturabilir ve doğru yaptığınız stratejileri bu sayfalarda da uygulayabilirsiniz.

Bunun yanı sıra reklam kampanyalarıyla elde ettiğiniz trafikleri de ölçümleyerek, bu reklamlarına nasıl performans gösterdiğini görerek, reklam kampanyalarınızı geliştirebilirsiniz.

Google Analytics kullanımı ile web sitenize dair birçok veriyi analiz etme şansınız olduğu için yeni stratejiler oluşturma ve mevcut çalışmalarınızın verimliliğini gözlemleme konusunda çalışmalar yapabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitelerinin başarılı olamamalarına neden olan 7 durum
E-ticaret sitelerinin başarılı olamamalarına neden olan 7 durum
İnternet üzerinden satış yapmak için bir e-ticaret sitesi kurmanız tek başına yeterli değildir. Siz sitenizi açabilirsiniz; ancak tüketicileri buraya çekemedikten ve onları site üzerinde tutarak alışveriş yapmaya...
10 Şubat 2017
Sinan Oypan
SMS reklamlarını e-ticaret sitenizde nasıl kullanabilirsiniz?
SMS reklamlarını e-ticaret sitenizde nasıl kullanabilirsiniz?
SMS reklamları, e-ticaret firmalarınca da yaygın bir şekilde kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri. Tüketicilerin akıllı telefonları üzerinde çokça vakit geçiriyor olmaları da SMS reklamlarının geri dönüşümlerini olumlu bir...
8 Mart 2019
Sinan Oypan
E-Ticaret Sitelerinde Google Tag Manager Kurulumu Nasıl Yapılır?
E-Ticaret Sitelerinde Google Tag Manager Kurulumu Nasıl Yapılır?
Google Tag Manager Nedir? GTM Ücretli Midir? Google’ın web sitesi yöneticileri ve dijital pazarlama uzmanları için geliştirdiği birtakım araçlar bulunmaktadır. Site yapılandırması ve pazarlama yönetimi için adeta bir kurtarıcı...
23 Ocak 2021
Markethinkers
IdeaSoft E-ticaret Sözlüğü Yayında!
IdeaSoft E-ticaret Sözlüğü Yayında!
Özellikle yeni başlayanlar için e-ticaret ile ilgili bazı terimler çok yabancı ve anlaşılmaz gelebilir. Bunda yabancı dillerden gelmiş ve sektörde yaygın olarak kullanılan kelimelerin sayısının da etkisi büyük. Üstelik e-ticaret...
6 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya
Yerel işletmeler internetten satışa nasıl başlayabilirler?
Yerel işletmeler internetten satışa nasıl başlayabilirler?
Yerel işletmeler, fiziki mağazaları üzerinden sadece belli bir konuma satış yapabildikleri için, işletmelerini büyütmeleri de daha zor olabiliyor. Sadece bu konumu ziyaret eden kişilerin belli bir bölümüne ulaşabildikleri için bu...
1 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi kurmak istiyorum diyenlere başlangıç ipuçları
E-ticaret sitesi kurmak istiyorum diyenlere başlangıç ipuçları
E-ticaret sitesi kurmak istiyorum fakat nereden başlayacağımı bilmiyorum diyorsanız, e-ticaret nasıl yapılır konusunda endişeleriniz varsa bu yazımızda e ticaret sitesi kurmak için gerekenler konusunda bazı ipuçlarını...
14 Ağustos 2020
IdeaSoft
Modası geçmiş 4 içerik pazarlama çalışması
Modası geçmiş 4 içerik pazarlama çalışması
İçerik pazarlama çalışmalarında iyi sonuçlar alabilmek için gündemi ve trendleri takip etmek bir hayli önemlidir. Sürekli aynı stratejiyi uygulamak uzun vadede beklediğiniz sonuçları almanızın önüne geçebilir. Modası geçmiş...
28 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Black Friday indirimleriyle satışlarınızı artırma yöntemleri
Black Friday indirimleriyle satışlarınızı artırma yöntemleri
Black Friday’in yaklaşmasıyla beraber hem tüketiciler hem de firmalar, kampanyalı satışlara hazırlanmaya başladılar. Tüketicilerin bir bölümü, şuanki alışverişlerini bekleterek, bu yıl 27 Kasım Cuma gününe denk gelen Black...
13 Kasım 2020
Sinan Oypan
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
E-ticarette pazarlama çalışmalarıyla web site trafiğinizi artırabilirsiniz; ancak karlılık oranı az ise bazı konuları yanlış yapıyor olabilirsiniz. Tüketiciler site üzerinde zaman geçiriyor; ancak alışveriş yapmıyorlarsa...
15 Ocak 2020
Sinan Oypan
Müşterilerinize teşekkür etmek için kullanabileceğiniz 5 yöntem
Müşterilerinize teşekkür etmek için kullanabileceğiniz 5 yöntem
Müşteri memnuniyetini artırmak ve sadık müşteri kitleleri oluşturmak için müşterilerinizle olan iletişimlerinizi geliştirmeniz gerekmektedir. Bu ilişkileri satış öncesi ve sonrası destekle de geliştirebileceğiniz gibi satış...
5 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? | 2. Bölüm
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? | 2. Bölüm
E-ticaret firmalarının sosyal medya krizlerine karşı hazırlıklı olması ve önceden planlamalar yapmaları gerekir. Serimizin ilk bölümünde de bu hazırlık ve plan süreçlerinin yanı sıra krizlerin belirlenmesi ile ilgili...
27 Mart 2017
Sinan Oypan
Google reklam kalite puanını artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
Google reklam kalite puanını artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
Google reklam kalitesi, reklamlarınızın performansı ve bu kampanyaların geri dönüşümü için önemli konulardan biridir. Reklam kalitesini artırmak için çalışmalar yapmanız, Google’ın reklamlarınızın performansını...
15 Mart 2019
Sinan Oypan