Her ay Google Analytics kullanırken sormanız gereken sorular

9 Mayıs 2019
Sinan Oypan

Google Analytics kullanımı, e-ticaret firmalarının günlük olarak yaptıkları çalışmalardan biri olduğu gibi bu araç, e-ticaret sitesiyle ilgili birçok verinin takibi için de oldukça önemlidir. Google Analytics kullanımı ile firmanızın güçlü olduğu yanları keşfederken, şirketinizin eksik ve gelişmesi gereken yanlarını da görebilirsiniz.

Birçok farklı metriğin takibinin yapılmasa da Google Analytics kullanımı iki ana temel üzerinde duruyor diyebiliriz.

Metrik takibi (Monitoring): İzlemekte olduğunuz verilerin takibinin yapılması,

Analiz: İzlenen verilerden elde edilen sonuçların analiz edilmesi.

Bu iki temel üzerinde de Google Analytics kullanımı sırasında sormanız gereken bir takım sorular bulunuyor. Her ay bu soruların yanıtlarını vermeniz, e-ticaret sitenizle ilgili stratejilerinizi daha etkili hale getirmenize yardımcı olacaktır. Bu soruları da gruplar halinde ele alacağız.

Web site trafiği ile ilgili sorular

Google Analytics kullanımı sırasında web site trafiğinizle ilgili birçok bilgiye ulaşabilirsiniz. Bu noktada da sormanız gereken bazı sorular bulunur. Bu soruların yanıtlar sitenize çektiğiniz trafikle ilgili birçok konuda size bilgi verecektir.

  • Sitenize gelen toplam trafik ne kadar?
  • Geçtiğimiz aya veya yıla kıyasla trafiğiniz ne durumda?
  • En çok hangi kanallardan trafik elde ettiniz?
  • Trafiğinizde belli bir dalgalanma var mı?
  • Trafik kaynaklarınızda da bu dalgalanmalar bulunuyor mu?

Google Analytics kullanımı sırasında sorduğunuz bu sorular, organik trafiğin yanı sıra diğer yönlendirme trafikleriniz hakkında da size bir takım bilgiler sunar. Trafiğinizde dalgalanma oluyorsa, bunun farklı sebepleri olabilir. Yönlendirme trafiklerini inceleyebilir, organik olarak aldığınız sonuçlara bakabilir ve hangi tarih aralıklarında bu dalgalanmaların olduğunu görebilirsiniz. Böylelikle dalgalanmalara neden olan durumların çözümlerini bulabilirsiniz.

Bunun yanı sıra genel site trafiğinizi de inceleyerek, kendinize yeni hedefler belirleyebilir, organik ve yönlendirme trafiğinizi artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Google Analytics ile metriklerin ölçümlenmesinde dikkat edilmesi gerekenler

Amaç odaklı sorular

Google Analytics kullanımı ile kendi amaçlarınız odağında takip edilecek metriklerinizi seçerek, kendi özel analizlerinizi yapabilirsiniz. SEO, trafik ve geri dönüşüm odağında bu metriklerin takiplerini ve sonrasında da strateji gelişimlerini yapabilirsiniz.

Bu noktada da sorabileceğiniz bazı sorular bulunuyor:

  • Son ay içerisinde kaç farklı hedefinizi gerçekleştirdiniz?
  • Önceki aylarla kıyaslama yapıldığında ne durumdasınız?
  • Hangi sayfalar üzerinden geri dönüşümler aldınız?
  • Bu geri dönüşümler beklediğiniz oranda mı?
  • Bu geri dönüşümler önceki aylara kıyasla ne oranda ilerlemiş?

Amaçlarınızla ilgili hazırladığınız metrik takipleri bulunuyorsa, bu sorulara o metrikleri de kapsayacak soruları dahil ederek analizlerinizi daha detaylı bir hale getirebilirsiniz.

İlgili rehber: Sizin için hazırladığımız Google Analytics Gösterge Tablosu ile analizlerinizi kolaylaştırın

Ürün sayfaları ile ilgili metrikler

Google Analytics kullanımı ile ürün sayfalarınızla ilgili de birçok veri toplayabilirsiniz. Bu veriler doğrultusunda hangi ürünlerinize daha fazla ilgi olduğunu, hangilerinin daha fazla organik hangilerinin daha fazla yönlendirme trafiğine bağlı kaldığını görebilirsiniz.

Bu analizler sonrasında da SEO konusunda desteklenmesi gereken sayfalarınızı bularak, organik trafiği artıracak ve ürünlerinizin arama motorlarında daha üst sıralara çıkmasını sağlayacak stratejiler geliştirebilirsiniz.

İlgili rehber: Google Analytics'te E-ticaret İzleme Özelliği Nasıl Kullanılır?

Ürün sayfalarınızla ilgili de sorabileceğiniz sorulardan bazıları da şöyle:

  • Ürün ve kategori sayfalarına gelen trafik nasıl?
  • Hangi ürün ve kategori sayfaları daha yüksek trafik alıyor, hangileri almıyor?
  • Bu trafikler, önceki aylara kıyasla ne durumda?
  • Ürün sayfalarına gelen trafik, hangi kaynaklardan geliyor?
  • Organik trafiğin az olduğu ürün ve kategori sayfaları hangileri?
  • Adwords kampanyalarından ürün sayfalarına gelen trafik oranı nasıl?

Ürün ve kategori sayfalarıyla ilgili bu tür soruları sormanız ve yanıtlamanız, ürün sayfalarınızı geliştirmeniz ve bu sayfalardan alacağınız geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olacaktır.

Organik olarak trafik çeken ürün sayfalarınızı analiz ederek, SEO konusunda yetersiz olan veya beklediğiniz performansı alamadığınız sayfalar için bir örnek oluşturabilir ve doğru yaptığınız stratejileri bu sayfalarda da uygulayabilirsiniz.

Bunun yanı sıra reklam kampanyalarıyla elde ettiğiniz trafikleri de ölçümleyerek, bu reklamlarına nasıl performans gösterdiğini görerek, reklam kampanyalarınızı geliştirebilirsiniz.

Google Analytics kullanımı ile web sitenize dair birçok veriyi analiz etme şansınız olduğu için yeni stratejiler oluşturma ve mevcut çalışmalarınızın verimliliğini gözlemleme konusunda çalışmalar yapabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Youtube takipçi sayısını artırmak için neler yapmanız gerekiyor?
Youtube video içerik üretimi yapan ve video reklam veren firmalar için önemli platformlardan biri. Bu da Youtube takipçi sayısını artırmanız anlamına geliyor. Youtube takipçi sayısını artırmak, videolarınızın daha fazla...
6 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz ve stratejileriniz yeni yıla hazır mı?
Yeni yıla son bir hafta kalmışken, artık yeni yıl için stratejilerinizi netleştirmeniz ve yeni yıl için e-ticaret sitenizi hazır hale getirmeniz gerekiyor. Yılbaşı kampanyalarının ardından da e-ticaret siteniz üzerinden daha iyi...
25 Aralık 2017
Sinan Oypan
Google optimizasyon neden önemli?
Google optimizasyon yani bir diğer adıyla da SEO çalışmaları, e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durması gereken konulardan biri. Organik arama trafiği yaratmak, güvenilirlik sağlamak ve rekabette öne çıkabilmek için bu...
17 Haziran 2020
Sinan Oypan
SEO: Sayfalarınızın doğru bir şekilde indekslenmemesine yol açan 5 sorun
E-ticaret sitenizin Google’da iyi bir şekilde indekslenmesi organik olarak daha çok trafik elde ederek, geri dönüşümlerinizi ve karlılığınızı artırmada önemli bir rol oynamaktadır. Ancak yapılan bir takım yanlışlar e-ticaret...
6 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticaret teması nedir ve tema seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Doğru e-ticaret teması, e-ticaret sitesinin göze daha görünmesini sağlarken, kullanıcı deneyimini geliştirerek ziyaretçilerin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini ve geri dönüşümleri artırmaya yardımcı olur. E-ticaret...
3 Aralık 2018
Sinan Oypan
Kredi kartı dolandırıcılığı ile nasıl mücadele edebilirsiniz?
Günümüzde internetten alışverişlerde, e-ticaret firmalarının baş etmesi gereken konulardan biri de kredi kartı dolandırıcılığı. Kredi kartı dolandırıcılığı nedeniyle hem birçok tüketici hem de firma ciddi zarar...
16 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı
Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı yazımıza geçmeden önce; bir önceki yazımızda Facebook üzerinde neden tek bir ideal paylaşım zamanı olmadığını ele almıştık. Dilerseniz aşağıdaki bağlantı üzerinden bu...
9 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Facebook reklam kampanyalarını masaüstü ve mobilde bir arada nasıl kullanabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamada en çok tercih edilen platformlardan biri halen Facebook. Gelişmiş reklam modelleri ve yüksek aktif kullanıcı sayısı Facebook’u, reklam verenler için önemli bir pazarlama alanı haline getiriyor. Mobil cihaz...
16 Kasım 2017
Sinan Oypan
Online satış yaparken kaçınmanız gereken 5 çalışma
Online satış yapmak için farklı stratejileri uygulamak ve belli çalışmaların üzerinde durmak gerekiyor. Tabii ki bunların yanı sıra online satış yaparken bazı çalışmalardan da kaçınmak bir hayli önemli. Doğru çalışmaları...
17 Aralık 2018
Sinan Oypan
Logo tasarımı yapmak için kullanabileceğiniz 7 araç
Kendi işinizi kurarken bir kurumsal kimliğe ihtiyacınız olur. Logo tasarımı da bu kurumsal kimliğin bir parçasıdır. Tasarımı doğru yapılmış bir logo marka bilinirliğini tüketicilerin hafızalarına yerleştirirken, markanızın...
14 Kasım 2017
Sinan Oypan
Youtube içerik üretmek e-ticaret firmaları için neden önemli?
Youtube içerik üretmek, videolarla tüketicilere ulaşmak geri dönüşümleri artırmak ve marka bilinirliği artırmak için oldukça önemli. Tabii ki Youtube üzerinde yer almanın sağladığı avantajlar sadece bunlarla da sınırlı...
6 Şubat 2020
Sinan Oypan
Alibaba'dan ürün tedarik etmek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Alibaba’dan ürün tedarik etmek / alibabadan ürün almak ya da dropshipping çalışmaları yapmak, farklı ürünleri temin etmenize yardımcı olacaktır. Özellikle çok satılan ve talep gören ürünlerde doğru tedarikçileri seçmek ve bu...
31 Ocak 2019
Sinan Oypan