Her ay Google Analytics kullanırken sormanız gereken sorular

9 Mayıs 2019
Sinan Oypan

Google Analytics kullanımı, e-ticaret firmalarının günlük olarak yaptıkları çalışmalardan biri olduğu gibi bu araç, e-ticaret sitesiyle ilgili birçok verinin takibi için de oldukça önemlidir. Google Analytics kullanımı ile firmanızın güçlü olduğu yanları keşfederken, şirketinizin eksik ve gelişmesi gereken yanlarını da görebilirsiniz.

Birçok farklı metriğin takibinin yapılmasa da Google Analytics kullanımı iki ana temel üzerinde duruyor diyebiliriz.

Metrik takibi (Monitoring): İzlemekte olduğunuz verilerin takibinin yapılması,

Analiz: İzlenen verilerden elde edilen sonuçların analiz edilmesi.

Bu iki temel üzerinde de Google Analytics kullanımı sırasında sormanız gereken bir takım sorular bulunuyor. Her ay bu soruların yanıtlarını vermeniz, e-ticaret sitenizle ilgili stratejilerinizi daha etkili hale getirmenize yardımcı olacaktır. Bu soruları da gruplar halinde ele alacağız.

Web site trafiği ile ilgili sorular

Google Analytics kullanımı sırasında web site trafiğinizle ilgili birçok bilgiye ulaşabilirsiniz. Bu noktada da sormanız gereken bazı sorular bulunur. Bu soruların yanıtlar sitenize çektiğiniz trafikle ilgili birçok konuda size bilgi verecektir.

  • Sitenize gelen toplam trafik ne kadar?
  • Geçtiğimiz aya veya yıla kıyasla trafiğiniz ne durumda?
  • En çok hangi kanallardan trafik elde ettiniz?
  • Trafiğinizde belli bir dalgalanma var mı?
  • Trafik kaynaklarınızda da bu dalgalanmalar bulunuyor mu?

Google Analytics kullanımı sırasında sorduğunuz bu sorular, organik trafiğin yanı sıra diğer yönlendirme trafikleriniz hakkında da size bir takım bilgiler sunar. Trafiğinizde dalgalanma oluyorsa, bunun farklı sebepleri olabilir. Yönlendirme trafiklerini inceleyebilir, organik olarak aldığınız sonuçlara bakabilir ve hangi tarih aralıklarında bu dalgalanmaların olduğunu görebilirsiniz. Böylelikle dalgalanmalara neden olan durumların çözümlerini bulabilirsiniz.

Bunun yanı sıra genel site trafiğinizi de inceleyerek, kendinize yeni hedefler belirleyebilir, organik ve yönlendirme trafiğinizi artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Google Analytics ile metriklerin ölçümlenmesinde dikkat edilmesi gerekenler

Amaç odaklı sorular

Google Analytics kullanımı ile kendi amaçlarınız odağında takip edilecek metriklerinizi seçerek, kendi özel analizlerinizi yapabilirsiniz. SEO, trafik ve geri dönüşüm odağında bu metriklerin takiplerini ve sonrasında da strateji gelişimlerini yapabilirsiniz.

Bu noktada da sorabileceğiniz bazı sorular bulunuyor:

  • Son ay içerisinde kaç farklı hedefinizi gerçekleştirdiniz?
  • Önceki aylarla kıyaslama yapıldığında ne durumdasınız?
  • Hangi sayfalar üzerinden geri dönüşümler aldınız?
  • Bu geri dönüşümler beklediğiniz oranda mı?
  • Bu geri dönüşümler önceki aylara kıyasla ne oranda ilerlemiş?

Amaçlarınızla ilgili hazırladığınız metrik takipleri bulunuyorsa, bu sorulara o metrikleri de kapsayacak soruları dahil ederek analizlerinizi daha detaylı bir hale getirebilirsiniz.

İlgili rehber: Sizin için hazırladığımız Google Analytics Gösterge Tablosu ile analizlerinizi kolaylaştırın

Ürün sayfaları ile ilgili metrikler

Google Analytics kullanımı ile ürün sayfalarınızla ilgili de birçok veri toplayabilirsiniz. Bu veriler doğrultusunda hangi ürünlerinize daha fazla ilgi olduğunu, hangilerinin daha fazla organik hangilerinin daha fazla yönlendirme trafiğine bağlı kaldığını görebilirsiniz.

Bu analizler sonrasında da SEO konusunda desteklenmesi gereken sayfalarınızı bularak, organik trafiği artıracak ve ürünlerinizin arama motorlarında daha üst sıralara çıkmasını sağlayacak stratejiler geliştirebilirsiniz.

İlgili rehber: Google Analytics'te E-ticaret İzleme Özelliği Nasıl Kullanılır?

Ürün sayfalarınızla ilgili de sorabileceğiniz sorulardan bazıları da şöyle:

  • Ürün ve kategori sayfalarına gelen trafik nasıl?
  • Hangi ürün ve kategori sayfaları daha yüksek trafik alıyor, hangileri almıyor?
  • Bu trafikler, önceki aylara kıyasla ne durumda?
  • Ürün sayfalarına gelen trafik, hangi kaynaklardan geliyor?
  • Organik trafiğin az olduğu ürün ve kategori sayfaları hangileri?
  • Adwords kampanyalarından ürün sayfalarına gelen trafik oranı nasıl?

Ürün ve kategori sayfalarıyla ilgili bu tür soruları sormanız ve yanıtlamanız, ürün sayfalarınızı geliştirmeniz ve bu sayfalardan alacağınız geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olacaktır.

Organik olarak trafik çeken ürün sayfalarınızı analiz ederek, SEO konusunda yetersiz olan veya beklediğiniz performansı alamadığınız sayfalar için bir örnek oluşturabilir ve doğru yaptığınız stratejileri bu sayfalarda da uygulayabilirsiniz.

Bunun yanı sıra reklam kampanyalarıyla elde ettiğiniz trafikleri de ölçümleyerek, bu reklamlarına nasıl performans gösterdiğini görerek, reklam kampanyalarınızı geliştirebilirsiniz.

Google Analytics kullanımı ile web sitenize dair birçok veriyi analiz etme şansınız olduğu için yeni stratejiler oluşturma ve mevcut çalışmalarınızın verimliliğini gözlemleme konusunda çalışmalar yapabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitenizde yanıtlamanız gereken sık sorulan kargo gönderim soruları
E-ticaret sitenizden alışveriş yapan tüketicilere bilgilendirmeniz oldukça önemli. Sık sorulan sorular sayfanızı bu nedenle de iyi bir şekilde düzenlemeniz gerekir. Bu sayfada yer vermeniz gereken konulardan biri de kargo gönderimi...
4 Kasım 2018
Sinan Oypan
Müşterilerinizle daha iyi iletişim kurmanızı sağlayacak 4 yöntem
E-ticarette müşterilerle olan ilişkileriniz, işletmenizin başarısının ne kadar uzun vadeli olacağını belirleyen kriterlerden biridir. İyi iletişim kurmak ve bunu bir standart haline getirerek uzun vadede müşterilerinizle iyi bir...
1 Haziran 2017
Sinan Oypan
Instagram’ı kullanarak site trafiğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamasında sıkça kullanılan mecralardan biri de Instagram. Özellikle son dönemlerde reklam özelliklerinin artması ve Instagram’ında kendi platformu üzerinden ürün satışlarına izin vereceğini açıklamasının...
4 Aralık 2016
Sinan Oypan
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 1. Bölüm
Sosyal kanıt konusunda markalara yardımcı olan pazarlama araçlarından biri de kullanıcıların markalar için hazırladıkları içeriklerdir. İngilizcesiyle “User Generated Content” (UGC) markayla, markanın takipçileri arasında bir...
18 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Ürün iadelerini azaltmak için yapmanız gerekenler
E-ticaret şirketlerinin en çok canlarını sıkan durumlardan biri de ürün iadeleri. Ürün iadelerinin birçok sebebi olabiliyor. Bunlar hem tüketici hem de firma kaynaklı olabiliyor. Tabii ki her zaman ürün iadeleri olacaktır; ancak bu...
16 Haziran 2016
Sinan Oypan
SEO ajansı seçerken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?
SEO ajansı seçmek, e-ticaret firmanızın arama motorları üzerindeki görünürlüğünü artırmak ve sitenizin SEO performansını artırmak için önemlidir. Tabii ki SEO ajansı seçerken de özellikle dikkat edilmesi gereken konular...
6 Eylül 2019
Sinan Oypan
Reklam vermeden önce landing page’lerinizin hazır olduğuna neden emin olmalısınız?
Online reklamlar vererek ürün ve marka tanıtımı yapmak isteyebilirsiniz; fakat reklamlarınızı vermeden önce ürünlerinizle ya da reklamınızla ilgili olan landing page’lerinizin (varış sayfalarınızın) hazır olması ve...
28 Haziran 2016
Sinan Oypan
SEO uyumlu makale nasıl yazılır?
SEO uyumlu makale nasıl yazılır, bir SEO uyumlu makale yayınlarken nelere dikkat etmeliyiz, SEO uyumlu makale örnekleri ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazımızda. SEO uyumlu makale nasıl yazılır? E-ticaret sitenize organik...
18 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticarette bir marka olmak için ne yapmanız gerekiyor?
E-ticarette bir marka olmak, uzun vadede şirketinizin başarısını artırırken, sadık müşteri kitleleri edinmenizi de sağlar. Birçok firmanın odağı ürün satışı yaparak, karlılığını artırmak olduğu için markalaşma konusuna...
16 Aralık 2020
Sinan Oypan
E-Ticaretin İşinize Olumlu Etkileri Nelerdir?
Girişimcilerin iş ağı oluşturmak, satış yapmak ve işletmelerini adım adım başarıya taşımak için son dönemde en sık kullandığı yöntemlerden biri e-ticarettir. Gelişen teknoloji sonucunda internetin öneminin artmasıyla ortaya...
31 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
Form doldurma alanlarının kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Form doldurma alanlarının kullanımı, e-ticarette geri dönüşüm sağlamanızı sağlayan bölümlerden biridir ve doğru bir şekilde optimize edilmelidir. Form doldurma alanlarının düzgün bir şekilde hazırlanmaması, kullanıcı...
9 Nisan 2019
Sinan Oypan
Yatırım yapmadan önce e-ticaret iş fikirleri nasıl test edilir?
İş fikirleri, her zaman karlı olmayabilir ve e-ticaret sitesi açmadan önce farklı iş fikirleri üzerinde durarak, alternatifleri değerlendirmeniz gerekir. E-ticaret iş fikirleri, her zaman ucuza mal olmayacağı için, yatırım yapmadan...
1 Haziran 2019
Sinan Oypan