Google Analytics ile metriklerin ölçümlenmesinde dikkat edilmesi gerekenler

12 Mayıs 2017
Sinan Oypan

E-ticarette bazı metrikler belirlemeniz ve bunları ölçümlemeniz işinizi geliştirmenizde ve uzun vadede karlılığınızı artırabilmek için önemlidir. İşinizin başarılı olabilmesi için bir takım stratejiler belirlemeniz ve bunları farklı yöntemlerle analiz ve takip etmeniz gerekir. Bu incelemeler sonrasında da iş stratejilerinizi geliştirebilirsiniz.

Bu metriklerinizi ölçümlemek için Google Analytics’ten yararlanabilirsiniz. Ücretsiz olarak sitenizdeki istatistikleri takip edebileceğiniz Google Analytics üzerinde ölçümleyebileceğiniz metrikler ise şu şekilde:

  • Kitle: Google Analytics üzerindeki bu alan üzerinde, sitenizi ziyaret eden kişilerle ilgili bilgilere, site üzerinde nasıl bir aktivite gerçekleştirdiklerine ve hangi cihazlar üzerinden sitenizi ziyaret ettiklerine bakabilirsiniz.
  • Edinme: Bu alan üzerinde ise, ziyaretçilerinizin Google üzerinden mi, sosyal ağlardan mı, reklamlar üzerinden mi yoksa diğer kanallar üzerinden mi sitenizi ziyaret ettiğinizi ölçümleyebilirsiniz.
  • Davranış: Kitlenin ve e-ticaret sitenizin nasıl bir şekilde etkileşim halinde olduğunu bu alan üzerinden görebilirsiniz. Ziyaretçilerin hangi sayfaları ziyaret ettiklerini, sitenizin ne kadar hızlı geri dönüş sağladı ve hangi kupon kodlarını kullandıklarını bu alan üzerinden takip edebilirsiniz.
  • Dönüşümler: Bu sekmede ise, hangi siparişlerin tamamlandığı ve siparişlerin tamamlanmasının ne kadar sürdüğü gibi bilgilere ulaşabilirsiniz.

Tabii ki burada listelediklerimizden daha fazlasını da Google Analytics üzerinden ölçümleyebilirsiniz. Önemli gördüğünüz metrikler ile bir pano oluşturabilir, e-ticaret sitenizle ilgili diğer bilgileri, ödemeleri, toplam satış miktarını buradan takip edebilirsiniz.

Ancak Google Analytics konusunda yeniyseniz küçük adımlarla başlamanız daha iyi olacaktır. Birden bire çok fazla yüklenmeniz kafanızın karışmasına neden olacaktır. İlk başta küçük hedefler oluşturmak ve küçük takiplerde bulunarak, sonrasında kendinizi geliştirdikçe daha kapsamlı metrik takipleri yapabilirsiniz.

Sitenizin yaşını ve büyüme hızını dikkate alın

Eğer yeni açılan bir e-ticaret sitesiyseniz, uzun süredir var olan ve belli bir hacme ulaşmış olan e-ticaret siteleriyle kendinizi kıyaslamamanız gerekir. Çünkü onların öncelik verdikleri metrikler farklılık gösterecektir. Önceliklerin yanı sıra işlem hacimleri de daha fazla olduğu için bu tür analizlere yaklaşımları da farkılılaşır. Yeni bir e-ticaret siteniz varsa:

  • İlk önceliğiniz tüketicileri sitenize çekmek olacaktır. Onların hangi kanallar üzerinden sitenize çektiğinizi, sitenizde ne kadar zaman geçirdiklerini, ortalama olarak kaç sayfa ziyaret ettiklerini ölçümlemelisiniz. Eğer sitenize trafik çekemezseniz satış yapamazsınız ve ölçümleyebileceğiniz bir bilgi olmaz.
  • Eğer belli bir trafik yakaladıysanız ve yeni yeni satışlar yapmaya başladıysanız, sitenizi ziyaret edenlerin yoğunlukla hangi kanallar üzerinden geldiklerini takip etmeniz ve siteniz üzerinde hangi sayfalarda daha fazla vakit geçirdiklerini takip etmeniz gerekir.
  • Eğer satış oranlarınızda belli bir rutine ulaşmayı başardıysanız, bu satışların nasıl oluştuğunu, hangi fırsatlar sonrasında tüketicilerin alışveriş yaptıklarını, nelerden faydalandıklarını araştırmalısınız.

Öncelikli hedeflerinizi belirleyin ve onlara odaklanın

Öncelikli hedeflerinizi belirlemeniz ve bu doğrultuda çalışmalar ve analizler yapmanız da bir hayli önemlidir. Yeni bir e-ticaret sitesiyseniz ilk 100 satışınızı yapmak için bir hedef belirleyebilir; belli bir satış ortalaması tutturmuş orta hacimli bir firmaysanız yeni kanallar yaratarak farklı hedef kitlelere ulaşmayı hedefleyebilirsiniz. Her firmanın amaçları ve öncelikleri farklılık göstereceği için ihtiyaca yönelik bir analiz yapmak daha önemli bir hal alır.

  • Belli sayıda bir satış rakamını tutturmaya odaklandıysanız, önceliklerini “Dönüşümler” sekmesinin altındaki verileri incelemek olacaktır.
  • Sitenizi yeni açtıysanız ve trafiğinizi artırmak istiyorsanız, “Edinme” sekmesinin altındaki analiz araçlarını takip etmeniz organik ve sosyal kanallardan gelen trafiklerinizi incelemeniz gerekir.
  • Ortalama sepet tutarı üzerine bir amaç seçtiyseniz, siteniz üzerinde e-ticaret takibi için gerekli optimizasyonları yapmalı ve bu metrikleri takip etmelisiniz.

İlk başta çok fazla hedef belirlemeyin

Özellikle küçük ve yeni girişimlerin ilk etapta çok fazla hedef belirlemeleri kafa karışıklığına neden olabilir. Bunun yanı sıra tüm bu hedeflerin tutturulamaması da morallerin bozabilir. Bu sebeple de küçük ve az sayıda hedef koymak ve bu hedefleri tutturdukça hedeflerin sayısını artırmak daha doğru bir yol olur.

  • Tüm enerjinizi birden fazla hedef yerine tek bir tanesine ayırmak, daha etkili çalışmalar yapmanıza olanak sağlar.
  • Tek bir hedefi gerçekleştirdikten sonra neler olabileceğine ve yeni ne hedef koyabileceğinize odaklanın. Böylelikle dikkatiniz dağılmadan tek bir odak noktası üzerinden ilerleyebilirsiniz.
  • Bir seferde tek bir deneme ve test yapın. Böylelikle bu testin sonuçlarını daha iyi analiz edebilirsiniz. Bir anda farklı amaçlar üzerine denemeler ve testler yapmanız, sonuçları iyi analiz edememenize neden olur.

Seçtiğiniz hedefler pazarlama çalışmalarınızla da uyumlu olsun

Başka bir şekilde ifade etmek gerekirse, bir hedef belirlediğinizde bunu pazarlama çalışmalarınızla da desteklemeniz gerekir. Bu sayede hedefinizi tutturmak için pazarlama ve reklam çalışmaları da yapabilirsiniz. Eğer hedeflerinizi pazarlama stratejinize dahil etmezseniz, belirlediğiniz hedeflere ulaşamayabilirsiniz.

Pazarlama çalışmalarınızda bu hedefler için çalışmalar yaptığınızda, Google Analytics üzerinden veri takipleri yapabilirsiniz. Örneğin site trafiğinizi artırmak için SEO ve sosyal mecralar üzerinde çalışmalar yapabilir ve sonrasında Google Analytics üzerinden hangi kanal üzerinden sitenize daha fazla trafik çektiğinizi görebilirsiniz. Böylelikle pazarlama çalışmanız, siteniz için belirlediğiniz hedefi de desteklemiş olur.

Eğer yeni bir e-ticaret sitesi açmayı planlıyorsanız, güvenilir bir altyapıya da ihtiyacınız olacak. İdeasoft e-ticaret paketlerinden yararlandığınızda e-ticaret sitenizi hızlı bir şekilde kurabilir ve güvenilir altyapı hizmetlerimizden faydalanarak güvenli e-ticaret yapabilirsiniz. Dilerseniz 15 günlük demo süreci başlatarak hizmetlerimizi deneyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram reklam verme ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram reklam verme sürecinde, doğru adımları takip etmeniz ve doğru kampanyaları hazırlamanız alacağınız geri dönüşümleri artırır. Bir içerik hazırlayıp, doğrudan reklam kampanyası oluşturmak bu süreçte doğru bir...
21 Ekim 2020
Sinan Oypan
Şirket kuruluşu sırasında girişimcilerin sık yaptığı hatalar
Şirket kuruluşu genellikle zor ve karışık bir süreçtir ve girişimciler bu süreçte bazı hataları yapabilmekte. E-ticaret şirket kuruluşu sırasında bu hataların göz ardı edilmesi ya da fark edilmemesi, ilerleyen zamanlarda bir...
28 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada başlık kullanımlarında dikkat edilmesi gerekenler
E-posta pazarlamada başlık kullanımları bir mailing çalışmasının başarısını etkileyen en önemli faktörlerindendir. Bu yazımızda e-posta pazarlamada başlık kullanımları ile ilgili dikkat edilmesi gerekenleri ele...
31 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Instagram ile e-ticaret sitenize trafik çekmek için neler yapabilirsiniz?
Instagram, sosyal ağlar arasında şuan oldukça popüler ve e-ticaret firmaları bu mecraya yönelerek instagramda satış yapmak ve farklı hedef kitlelere ulaşmaya çalışıyorlar. Sosyal medya pazarlama stratejinizde Instagram’a yer...
17 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımlarında yapılan kullanıcı deneyimi hataları
Kullanıcı deneyimi, doğrudan geri dönüşümleri etkilediği için e-ticaret site tasarımlarındaki en önemli konulardan biridir. Kullanıcı deneyimi üzerine çalışmaların yapılmaması tüketicilerin site üzerindeki...
1 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Youtube marka hesabı açarken nelere dikkat etmelisiniz?
Youtube marka hesabı açarak, e-ticaret sitenizi tanıtacak video içerikleri oluşturarak, yeni kitlelere de ulaşabilirsiniz. Youtube içerik üretimi günümüzde oldukça yaygınlaştığı gibi geçtiğimiz pandemi döneminde de birçok...
24 Haziran 2020
Sinan Oypan
Instagram'da satış arttırma taktikleri ile geri dönüşümlerinizi artırın
Instagram’da satış arttırma taktikleri ile, Instagram üzerinde yaptığınız çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm sağlayabilir ve karlılığınızı artırabilirsiniz. Instagramda satış arttırma çalışmaları yaparken, bir...
14 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticarette dikkat çekici bir menü tasarımı ve navigasyon hazırlama ipuçları
Menü tasarımı ve navigasyon, e-ticaret siteleri üzerinde tüketicilerin aradıkları ürün ya da içeriklere ulaşmalarını sağlar. Bu nedenle de kullanıcı deneyimi açısından da bu iki unsur önemli bir rol oynamaktadır. İyi...
14 Haziran 2020
Sinan Oypan
Ortaklık kurmadan önce dikkat etmeniz gereken 5 önemli detay
Kendi işinizi kurarken ya da bir e-ticaret sitesi açmak istiyorken, bir ya da birden fazla ortakla işe girmek isteyebilirsiniz. Bu hem maddi hem de manevi açıdan üzerinizden birçok yükü kaldırır. Ancak ortaklıkların doğru...
7 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?
Marka bilinirliği, tüketicilerin ürünleriniz, hizmetleriniz ve markanız hakkında daha fazla bilgi sahibi olmalarını sağlar. E-ticarette marka bilinirliğinizi artırmak için yararlanabileceğiniz birçok farklı yöntem ve strateji...
26 Mart 2020
Sinan Oypan
Sitenizin SEO’sunu geliştirmek için kaçınmanız gereken uygulamalar
Doğru bir SEO strateji uygulamak, e-ticaret sitenizin arama motorlarında daha iyi bir şekilde indekslenmesine yardımcı olur. Arama motorlarında üst sıralardaki görünürlüğünüzün artması da organik olarak elde edeceğiniz trafiğin...
25 Eylül 2017
Sinan Oypan
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 3. Bölüm
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak yazı serisinin son bölümünde içerik pazarlama ve ücretsiz olarak yapabileceğiniz çalışmalardan bahsedeceğiz. Önceki yazıları okumak isterseniz aşağıdaki bağlantıları...
5 Şubat 2017
Sinan Oypan