fbpx

Google Analytics ile metriklerin ölçümlenmesinde dikkat edilmesi gerekenler

12 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Google Analytics ile metriklerin ölçümlenmesinde dikkat edilmesi gerekenler

E-ticarette bazı metrikler belirlemeniz ve bunları ölçümlemeniz işinizi geliştirmenizde ve uzun vadede karlılığınızı artırabilmek için önemlidir. İşinizin başarılı olabilmesi için bir takım stratejiler belirlemeniz ve bunları farklı yöntemlerle analiz ve takip etmeniz gerekir. Bu incelemeler sonrasında da iş stratejilerinizi geliştirebilirsiniz.

Bu metriklerinizi ölçümlemek için Google Analytics’ten yararlanabilirsiniz. Ücretsiz olarak sitenizdeki istatistikleri takip edebileceğiniz Google Analytics üzerinde ölçümleyebileceğiniz metrikler ise şu şekilde:

  • Kitle: Google Analytics üzerindeki bu alan üzerinde, sitenizi ziyaret eden kişilerle ilgili bilgilere, site üzerinde nasıl bir aktivite gerçekleştirdiklerine ve hangi cihazlar üzerinden sitenizi ziyaret ettiklerine bakabilirsiniz.
  • Edinme: Bu alan üzerinde ise, ziyaretçilerinizin Google üzerinden mi, sosyal ağlardan mı, reklamlar üzerinden mi yoksa diğer kanallar üzerinden mi sitenizi ziyaret ettiğinizi ölçümleyebilirsiniz.
  • Davranış: Kitlenin ve e-ticaret sitenizin nasıl bir şekilde etkileşim halinde olduğunu bu alan üzerinden görebilirsiniz. Ziyaretçilerin hangi sayfaları ziyaret ettiklerini, sitenizin ne kadar hızlı geri dönüş sağladı ve hangi kupon kodlarını kullandıklarını bu alan üzerinden takip edebilirsiniz.
  • Dönüşümler: Bu sekmede ise, hangi siparişlerin tamamlandığı ve siparişlerin tamamlanmasının ne kadar sürdüğü gibi bilgilere ulaşabilirsiniz.

Tabii ki burada listelediklerimizden daha fazlasını da Google Analytics üzerinden ölçümleyebilirsiniz. Önemli gördüğünüz metrikler ile bir pano oluşturabilir, e-ticaret sitenizle ilgili diğer bilgileri, ödemeleri, toplam satış miktarını buradan takip edebilirsiniz.

Ancak Google Analytics konusunda yeniyseniz küçük adımlarla başlamanız daha iyi olacaktır. Birden bire çok fazla yüklenmeniz kafanızın karışmasına neden olacaktır. İlk başta küçük hedefler oluşturmak ve küçük takiplerde bulunarak, sonrasında kendinizi geliştirdikçe daha kapsamlı metrik takipleri yapabilirsiniz.

Sitenizin yaşını ve büyüme hızını dikkate alın

Eğer yeni açılan bir e-ticaret sitesiyseniz, uzun süredir var olan ve belli bir hacme ulaşmış olan e-ticaret siteleriyle kendinizi kıyaslamamanız gerekir. Çünkü onların öncelik verdikleri metrikler farklılık gösterecektir. Önceliklerin yanı sıra işlem hacimleri de daha fazla olduğu için bu tür analizlere yaklaşımları da farkılılaşır. Yeni bir e-ticaret siteniz varsa:

  • İlk önceliğiniz tüketicileri sitenize çekmek olacaktır. Onların hangi kanallar üzerinden sitenize çektiğinizi, sitenizde ne kadar zaman geçirdiklerini, ortalama olarak kaç sayfa ziyaret ettiklerini ölçümlemelisiniz. Eğer sitenize trafik çekemezseniz satış yapamazsınız ve ölçümleyebileceğiniz bir bilgi olmaz.
  • Eğer belli bir trafik yakaladıysanız ve yeni yeni satışlar yapmaya başladıysanız, sitenizi ziyaret edenlerin yoğunlukla hangi kanallar üzerinden geldiklerini takip etmeniz ve siteniz üzerinde hangi sayfalarda daha fazla vakit geçirdiklerini takip etmeniz gerekir.
  • Eğer satış oranlarınızda belli bir rutine ulaşmayı başardıysanız, bu satışların nasıl oluştuğunu, hangi fırsatlar sonrasında tüketicilerin alışveriş yaptıklarını, nelerden faydalandıklarını araştırmalısınız.

Öncelikli hedeflerinizi belirleyin ve onlara odaklanın

Öncelikli hedeflerinizi belirlemeniz ve bu doğrultuda çalışmalar ve analizler yapmanız da bir hayli önemlidir. Yeni bir e-ticaret sitesiyseniz ilk 100 satışınızı yapmak için bir hedef belirleyebilir; belli bir satış ortalaması tutturmuş orta hacimli bir firmaysanız yeni kanallar yaratarak farklı hedef kitlelere ulaşmayı hedefleyebilirsiniz. Her firmanın amaçları ve öncelikleri farklılık göstereceği için ihtiyaca yönelik bir analiz yapmak daha önemli bir hal alır.

  • Belli sayıda bir satış rakamını tutturmaya odaklandıysanız, önceliklerini “Dönüşümler” sekmesinin altındaki verileri incelemek olacaktır.
  • Sitenizi yeni açtıysanız ve trafiğinizi artırmak istiyorsanız, “Edinme” sekmesinin altındaki analiz araçlarını takip etmeniz organik ve sosyal kanallardan gelen trafiklerinizi incelemeniz gerekir.
  • Ortalama sepet tutarı üzerine bir amaç seçtiyseniz, siteniz üzerinde e-ticaret takibi için gerekli optimizasyonları yapmalı ve bu metrikleri takip etmelisiniz.

İlk başta çok fazla hedef belirlemeyin

Özellikle küçük ve yeni girişimlerin ilk etapta çok fazla hedef belirlemeleri kafa karışıklığına neden olabilir. Bunun yanı sıra tüm bu hedeflerin tutturulamaması da morallerin bozabilir. Bu sebeple de küçük ve az sayıda hedef koymak ve bu hedefleri tutturdukça hedeflerin sayısını artırmak daha doğru bir yol olur.

  • Tüm enerjinizi birden fazla hedef yerine tek bir tanesine ayırmak, daha etkili çalışmalar yapmanıza olanak sağlar.
  • Tek bir hedefi gerçekleştirdikten sonra neler olabileceğine ve yeni ne hedef koyabileceğinize odaklanın. Böylelikle dikkatiniz dağılmadan tek bir odak noktası üzerinden ilerleyebilirsiniz.
  • Bir seferde tek bir deneme ve test yapın. Böylelikle bu testin sonuçlarını daha iyi analiz edebilirsiniz. Bir anda farklı amaçlar üzerine denemeler ve testler yapmanız, sonuçları iyi analiz edememenize neden olur.

Seçtiğiniz hedefler pazarlama çalışmalarınızla da uyumlu olsun

Başka bir şekilde ifade etmek gerekirse, bir hedef belirlediğinizde bunu pazarlama çalışmalarınızla da desteklemeniz gerekir. Bu sayede hedefinizi tutturmak için pazarlama ve reklam çalışmaları da yapabilirsiniz. Eğer hedeflerinizi pazarlama stratejinize dahil etmezseniz, belirlediğiniz hedeflere ulaşamayabilirsiniz.

Pazarlama çalışmalarınızda bu hedefler için çalışmalar yaptığınızda, Google Analytics üzerinden veri takipleri yapabilirsiniz. Örneğin site trafiğinizi artırmak için SEO ve sosyal mecralar üzerinde çalışmalar yapabilir ve sonrasında Google Analytics üzerinden hangi kanal üzerinden sitenize daha fazla trafik çektiğinizi görebilirsiniz. Böylelikle pazarlama çalışmanız, siteniz için belirlediğiniz hedefi de desteklemiş olur.

Eğer yeni bir e-ticaret sitesi açmayı planlıyorsanız, güvenilir bir altyapıya da ihtiyacınız olacak. İdeasoft e-ticaret paketlerinden yararlandığınızda e-ticaret sitenizi hızlı bir şekilde kurabilir ve güvenilir altyapı hizmetlerimizden faydalanarak güvenli e-ticaret yapabilirsiniz. Dilerseniz 15 günlük demo süreci başlatarak hizmetlerimizi deneyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette sunucu kiralama ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette sunucu kiralama ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternetten satış yaparken sunucu kiralama işlemi özellikle dikkat etmeniz ve özen göstermeniz gereken konulardan biridir. Yanlış hostingi seçmek, işinizi tehlikeye atacağı gibi para ve zaman kaybetmenize de neden olur. Aynı zamanda...
4 Ağustos 2020
Sinan Oypan
İçerik pazarlama çalışmalarınızın sonuç vermemesinin 5 nedeni
İçerik pazarlama çalışmalarınızın sonuç vermemesinin 5 nedeni
E-ticaret firmaları alan adı otoritelerini ve SEO değerlerini güçlendirmek, yeni tüketicilere ulaşmak, organik ve sosyal yönlendirme trafiği çekmek ve marka değeri yaratmak için içerik pazarlama çalışmaları yapıyorlar. Fakat bu...
4 Ekim 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetimi yaparken uymanız gereken 6 kural
Sosyal medya yönetimi yaparken uymanız gereken 6 kural
Sosyal medya yönetimi, yeni hedef kitlelere ulaşma ve marka ile ürün bilinirliğini artırmak için e-ticaret firmaları için oldukça önemli. Sosyal medya yönetim ipuçları sayfamızdan farklı konular hakkında detaylı bilgiler...
11 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticarette başarının altın kuralları
E-ticarette başarının altın kuralları
Bir e-ticareti sitesi açmak ve internetten satış yapmak ya da iş yerinizi internete taşımak, e-ticaret altyapı yazılımları sayesinde oldukça kolay. Fakat uzun vadede şirketinizi ayakta tutmak, gelirlerinizi ve karlılığınızı...
7 Aralık 2016
Sinan Oypan
2019’da dikkate almanız gereken içerik pazarlama trendleri
2019’da dikkate almanız gereken içerik pazarlama trendleri
İçerik pazarlama, dijital pazarlama çalışmalarında önemli bir yere sahip. İçerik üretimi yapmak, organik olarak e-ticaret sitenize trafik çekmenizi sağlarken, sosyal medya üzerinde etkileşim yaratmanıza da olanak tanır. Hem SEO hem...
15 Aralık 2018
Sinan Oypan
Ücretsiz ürün kampanyaları nasıl yapılır?
Ücretsiz ürün kampanyaları nasıl yapılır?
Ücretsiz ürün ya da promosyon ürün kampanyaları ile tüketicilere ulaşabilir, marka ve ürün bilinirliğini artırarak, yeni müşteriler kazanabilirsiniz. Tabii ki ücretsiz bir ürün verirken de bilmeniz gereken bazı konular bulunuyor....
17 Şubat 2020
Sinan Oypan
Müşterilerinize teşekkür etmek için kullanabileceğiniz 5 yöntem
Müşterilerinize teşekkür etmek için kullanabileceğiniz 5 yöntem
Müşteri memnuniyetini artırmak ve sadık müşteri kitleleri oluşturmak için müşterilerinizle olan iletişimlerinizi geliştirmeniz gerekmektedir. Bu ilişkileri satış öncesi ve sonrası destekle de geliştirebileceğiniz gibi satış...
5 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Yatay ve dikey e-ticaretin farklılıkları nelerdir?
Yatay ve dikey e-ticaretin farklılıkları nelerdir?
E-ticaret kendi içerisinde farklı modellere ayrılmaktadır. Bu modeller iş yapısına göre ve site üzerinde satılan ürünler olmak üzere farklı şekilde kategorize edilebilir. İş modeli olarak bakıldığında B2B, B2C, C2C en yaygın...
20 Şubat 2018
Sinan Oypan
Rakiplerinizin anahtar kelimelerini takip etmenizi sağlayacak 3 araç
Rakiplerinizin anahtar kelimelerini takip etmenizi sağlayacak 3 araç
E-ticaret firmalarının en çok yatırım yaptıkları alanlardan biri de arama motoru optimizasyonu. SEO kurgularının iyi yapılması, firmalara Google üzerinden organik trafik sağlar. Tabii ki bu durum firmalar arası rekabetin de yoğun...
30 Eylül 2016
Sinan Oypan
Fuar etkinlikleri B2B firmaları için neden önemli?
Fuar etkinlikleri B2B firmaları için neden önemli?
B2B firmalarının yapması gereken en önemli konulardan biri farklı ve büyük şirketlere ulaşarak, kendi ürünlerini bu firmalara satmak olduğu için fuar etkinlikleri, B2B firmaları için büyük önem taşımakta. Fuarlar ve ticari...
5 Ocak 2019
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için girişim pazarlama ipuçları
Yeni başlayanlar için girişim pazarlama ipuçları
Girişim pazarlama ipuçlarıyla, yeni kurduğunuz işinizin tanıtımı doğru ve verimli bir şekilde yaparak, işinizi büyütmek için ilk adımlarınızı atabilirsiniz. Başlangıçta düşük bütçeli pazarlama çalışmaları yaparak,...
19 Mart 2020
Sinan Oypan
Olumsuz müşteri yorumlarıyla ilgili yanlış bilinen 5 konu
Olumsuz müşteri yorumlarıyla ilgili yanlış bilinen 5 konu
E-ticarette müşteri yorumlarının sosyal kanıt konusunda önemli bir yeri vardır. Site üzerindeki müşteri yorumlarınızı artırmanız, sitenizden alışveriş yapacak olan kullanıcıların satın alma kararlarını etkilemesini sağlar...
9 Ağustos 2018
Sinan Oypan