Google Analytics ile metriklerin ölçümlenmesinde dikkat edilmesi gerekenler

12 Mayıs 2017
Sinan Oypan

E-ticarette bazı metrikler belirlemeniz ve bunları ölçümlemeniz işinizi geliştirmenizde ve uzun vadede karlılığınızı artırabilmek için önemlidir. İşinizin başarılı olabilmesi için bir takım stratejiler belirlemeniz ve bunları farklı yöntemlerle analiz ve takip etmeniz gerekir. Bu incelemeler sonrasında da iş stratejilerinizi geliştirebilirsiniz.

Bu metriklerinizi ölçümlemek için Google Analytics’ten yararlanabilirsiniz. Ücretsiz olarak sitenizdeki istatistikleri takip edebileceğiniz Google Analytics üzerinde ölçümleyebileceğiniz metrikler ise şu şekilde:

  • Kitle: Google Analytics üzerindeki bu alan üzerinde, sitenizi ziyaret eden kişilerle ilgili bilgilere, site üzerinde nasıl bir aktivite gerçekleştirdiklerine ve hangi cihazlar üzerinden sitenizi ziyaret ettiklerine bakabilirsiniz.
  • Edinme: Bu alan üzerinde ise, ziyaretçilerinizin Google üzerinden mi, sosyal ağlardan mı, reklamlar üzerinden mi yoksa diğer kanallar üzerinden mi sitenizi ziyaret ettiğinizi ölçümleyebilirsiniz.
  • Davranış: Kitlenin ve e-ticaret sitenizin nasıl bir şekilde etkileşim halinde olduğunu bu alan üzerinden görebilirsiniz. Ziyaretçilerin hangi sayfaları ziyaret ettiklerini, sitenizin ne kadar hızlı geri dönüş sağladı ve hangi kupon kodlarını kullandıklarını bu alan üzerinden takip edebilirsiniz.
  • Dönüşümler: Bu sekmede ise, hangi siparişlerin tamamlandığı ve siparişlerin tamamlanmasının ne kadar sürdüğü gibi bilgilere ulaşabilirsiniz.

Tabii ki burada listelediklerimizden daha fazlasını da Google Analytics üzerinden ölçümleyebilirsiniz. Önemli gördüğünüz metrikler ile bir pano oluşturabilir, e-ticaret sitenizle ilgili diğer bilgileri, ödemeleri, toplam satış miktarını buradan takip edebilirsiniz.

Ancak Google Analytics konusunda yeniyseniz küçük adımlarla başlamanız daha iyi olacaktır. Birden bire çok fazla yüklenmeniz kafanızın karışmasına neden olacaktır. İlk başta küçük hedefler oluşturmak ve küçük takiplerde bulunarak, sonrasında kendinizi geliştirdikçe daha kapsamlı metrik takipleri yapabilirsiniz.

Sitenizin yaşını ve büyüme hızını dikkate alın

Eğer yeni açılan bir e-ticaret sitesiyseniz, uzun süredir var olan ve belli bir hacme ulaşmış olan e-ticaret siteleriyle kendinizi kıyaslamamanız gerekir. Çünkü onların öncelik verdikleri metrikler farklılık gösterecektir. Önceliklerin yanı sıra işlem hacimleri de daha fazla olduğu için bu tür analizlere yaklaşımları da farkılılaşır. Yeni bir e-ticaret siteniz varsa:

  • İlk önceliğiniz tüketicileri sitenize çekmek olacaktır. Onların hangi kanallar üzerinden sitenize çektiğinizi, sitenizde ne kadar zaman geçirdiklerini, ortalama olarak kaç sayfa ziyaret ettiklerini ölçümlemelisiniz. Eğer sitenize trafik çekemezseniz satış yapamazsınız ve ölçümleyebileceğiniz bir bilgi olmaz.
  • Eğer belli bir trafik yakaladıysanız ve yeni yeni satışlar yapmaya başladıysanız, sitenizi ziyaret edenlerin yoğunlukla hangi kanallar üzerinden geldiklerini takip etmeniz ve siteniz üzerinde hangi sayfalarda daha fazla vakit geçirdiklerini takip etmeniz gerekir.
  • Eğer satış oranlarınızda belli bir rutine ulaşmayı başardıysanız, bu satışların nasıl oluştuğunu, hangi fırsatlar sonrasında tüketicilerin alışveriş yaptıklarını, nelerden faydalandıklarını araştırmalısınız.

Öncelikli hedeflerinizi belirleyin ve onlara odaklanın

Öncelikli hedeflerinizi belirlemeniz ve bu doğrultuda çalışmalar ve analizler yapmanız da bir hayli önemlidir. Yeni bir e-ticaret sitesiyseniz ilk 100 satışınızı yapmak için bir hedef belirleyebilir; belli bir satış ortalaması tutturmuş orta hacimli bir firmaysanız yeni kanallar yaratarak farklı hedef kitlelere ulaşmayı hedefleyebilirsiniz. Her firmanın amaçları ve öncelikleri farklılık göstereceği için ihtiyaca yönelik bir analiz yapmak daha önemli bir hal alır.

  • Belli sayıda bir satış rakamını tutturmaya odaklandıysanız, önceliklerini “Dönüşümler” sekmesinin altındaki verileri incelemek olacaktır.
  • Sitenizi yeni açtıysanız ve trafiğinizi artırmak istiyorsanız, “Edinme” sekmesinin altındaki analiz araçlarını takip etmeniz organik ve sosyal kanallardan gelen trafiklerinizi incelemeniz gerekir.
  • Ortalama sepet tutarı üzerine bir amaç seçtiyseniz, siteniz üzerinde e-ticaret takibi için gerekli optimizasyonları yapmalı ve bu metrikleri takip etmelisiniz.

İlk başta çok fazla hedef belirlemeyin

Özellikle küçük ve yeni girişimlerin ilk etapta çok fazla hedef belirlemeleri kafa karışıklığına neden olabilir. Bunun yanı sıra tüm bu hedeflerin tutturulamaması da morallerin bozabilir. Bu sebeple de küçük ve az sayıda hedef koymak ve bu hedefleri tutturdukça hedeflerin sayısını artırmak daha doğru bir yol olur.

  • Tüm enerjinizi birden fazla hedef yerine tek bir tanesine ayırmak, daha etkili çalışmalar yapmanıza olanak sağlar.
  • Tek bir hedefi gerçekleştirdikten sonra neler olabileceğine ve yeni ne hedef koyabileceğinize odaklanın. Böylelikle dikkatiniz dağılmadan tek bir odak noktası üzerinden ilerleyebilirsiniz.
  • Bir seferde tek bir deneme ve test yapın. Böylelikle bu testin sonuçlarını daha iyi analiz edebilirsiniz. Bir anda farklı amaçlar üzerine denemeler ve testler yapmanız, sonuçları iyi analiz edememenize neden olur.

Seçtiğiniz hedefler pazarlama çalışmalarınızla da uyumlu olsun

Başka bir şekilde ifade etmek gerekirse, bir hedef belirlediğinizde bunu pazarlama çalışmalarınızla da desteklemeniz gerekir. Bu sayede hedefinizi tutturmak için pazarlama ve reklam çalışmaları da yapabilirsiniz. Eğer hedeflerinizi pazarlama stratejinize dahil etmezseniz, belirlediğiniz hedeflere ulaşamayabilirsiniz.

Pazarlama çalışmalarınızda bu hedefler için çalışmalar yaptığınızda, Google Analytics üzerinden veri takipleri yapabilirsiniz. Örneğin site trafiğinizi artırmak için SEO ve sosyal mecralar üzerinde çalışmalar yapabilir ve sonrasında Google Analytics üzerinden hangi kanal üzerinden sitenize daha fazla trafik çektiğinizi görebilirsiniz. Böylelikle pazarlama çalışmanız, siteniz için belirlediğiniz hedefi de desteklemiş olur.

Eğer yeni bir e-ticaret sitesi açmayı planlıyorsanız, güvenilir bir altyapıya da ihtiyacınız olacak. İdeasoft e-ticaret paketlerinden yararlandığınızda e-ticaret sitenizi hızlı bir şekilde kurabilir ve güvenilir altyapı hizmetlerimizden faydalanarak güvenli e-ticaret yapabilirsiniz. Dilerseniz 15 günlük demo süreci başlatarak hizmetlerimizi deneyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Facebook Pixel Nedir? | Facebook Pixel Kurulumu
Facebook Pixel nedir, facebook Pixel kurulumu nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazımızda. Facebook Pixel Nedir? Facebook Pixel, en basit hali ile bir JavaScript kod parçasıdır. Bu kod, kullanıcıların Facebook Business Manager...
6 Eylül 2018
Gökçe Beyazaslan
E-ticaret şirketinizin çalışanlarında olması gereken 7 özellik
E-ticaret sitenizin başarısı sadece sağlam bir altyapı, güzel bir tasarım ve ürün kalitesinde gizli değildir. Başarılı olmanızı sağlayacak en önemli faktör şirketinizde çalışan kişiler ve bu kişilerin nitelikleridir. Arka...
20 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri yorumlarının önemi ve satın alma kararlarına etkileri
E-ticarette tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörlerden biri de müşteri yorumları. Başka müşterilerin ya da kullanıcıların ürünler ve aldıkları hizmet hakkında yaptıkları yorumlar, siteyi ziyaret eden yeni...
23 Mart 2017
Sinan Oypan
Online market kurmanın avantajları nelerdir?
Son yıllardaki dijital dönüşümle hayatımıza giren online market uygulamaları corona virüs döneminde hayatımızı kolaylaştıran hizmetlerden biri oldu. Evde kaldığımız süreçte online süpermarket uygulamalarını sıkça tercih...
22 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
Tüketicilerin internet sitenizi sevmeleri için kullanmanız gereken 7 yöntem
Online satış yaparken, tüketicilere karşı en önemli silahınız internet sitenizdir. Bu alan sizin dükkanınız ve vitrininizdir. Bu nedenle de vitrininizi ve dükkanızı ne kadar dikkat çekici yaparsanız, tüketicileri burada daha uzun...
1 Eylül 2016
Sinan Oypan
Kurumsal firmalar için alternatif sosyal medya içerikleri
Kurumsal firmalar sosyal medya üzerinde etkileşim yaratabilecek uzun soluklu içerik fikirleri bulmakta zorlanabiliyorlar. Bu nedenle de düzenli paylaşımlar yapmaları zorlaştığı için de bu platformlar üzerinden bekledikleri geri...
12 Ekim 2020
Sinan Oypan
Dijital pazarlama çalışmalarında ölçümlenmesi gereken etkileşimler
Dijital pazarlama çalışmalarında etkileşimler, pazarlama çalışmalarının ne kadar kişiye eriştiğini ve erişilen kitlenin bu içerikleri ne kadar ilgi çekici bulduğunu görmesini sağlar. Etkileşimleri ölçerek, pazarlama...
5 Şubat 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşımı için en uygun zaman nasıl bulunur?
Sosyal medya yönetimindeki en önemli unsurlardan biri de doğru zamanda paylaşım yaparak, daha fazla kişiye ulaşmak ve etkileşimi artırmaktır. Tabii ki bunu yapmak için bazı testler ve analizler yapmanız gerekiyor. Sosyal...
18 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Yatırım almak isteyen girişimcilerin hazır olması gereken 5 soru
Yatırım almak yeni girişimcilerin işlerini büyütebilmek adına yatırımcılarla görüştüğü en önemli aşamadır. Ancak yatırımcıların dikkatini çekmek tek başına yeterli değil. Aynı zamanda yatırımcılarla yapılacak olan ...
20 Ekim 2017
Sinan Oypan
Fotoğraflarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Geçtiğimiz günlerde kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebileceğinizi anlattığımız bir yazı serisi yayınladık. Bildiğiniz gibi e-ticarette ürün fotoğrafları oldukça önemlidir. Bu fotoğrafların kaliteli ve ilgi çekici...
12 Mart 2017
Sinan Oypan
Ürün tanıtım video içeriklerinde mutlaka olması gereken 7 özellik
Ürün tanıtım video içerikleri, e-ticaret sitenizdeki ürünlerinizi ve hizmetlerinizi geniş kitlelere tanıtma ve ürünlerinize dikkat çekmek için oldukça ideal pazarlama araçlarıdır. Video içerikleri farklı konseptlerde...
10 Ocak 2019
Sinan Oypan
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 2. Bölüm
Dijital pazarlama çalışmaları yaparken, dijital içeriklerin ölçümlenmesi ve çalışmaların sonuçlarının analiz edilerek, bu içeriklerin performanslarının takip edilmesi, pazarlama çalışmaları için oldukça gereklidir. Dijital...
15 Ağustos 2017
Sinan Oypan