Google Analytics ile metriklerin ölçümlenmesinde dikkat edilmesi gerekenler

12 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Google Analytics ile metriklerin ölçümlenmesinde dikkat edilmesi gerekenler
E-ticarette bazı metrikler belirlemeniz ve bunları ölçümlemeniz işinizi geliştirmenizde ve uzun vadede karlılığınızı artırabilmek için önemlidir. İşinizin başarılı olabilmesi için bir takım stratejiler belirlemeniz ve bunları farklı yöntemlerle analiz ve takip etmeniz gerekir. Bu incelemeler sonrasında da iş stratejilerinizi geliştirebilirsiniz. Bu metriklerinizi ölçümlemek için Google Analytics’ten yararlanabilirsiniz. Ücretsiz olarak sitenizdeki istatistikleri takip edebileceğiniz Google Analytics üzerinde ölçümleyebileceğiniz metrikler ise şu şekilde:
  • Kitle: Google Analytics üzerindeki bu alan üzerinde, sitenizi ziyaret eden kişilerle ilgili bilgilere, site üzerinde nasıl bir aktivite gerçekleştirdiklerine ve hangi cihazlar üzerinden sitenizi ziyaret ettiklerine bakabilirsiniz.
  • Edinme: Bu alan üzerinde ise, ziyaretçilerinizin Google üzerinden mi, sosyal ağlardan mı, reklamlar üzerinden mi yoksa diğer kanallar üzerinden mi sitenizi ziyaret ettiğinizi ölçümleyebilirsiniz.
  • Davranış: Kitlenin ve e-ticaret sitenizin nasıl bir şekilde etkileşim halinde olduğunu bu alan üzerinden görebilirsiniz. Ziyaretçilerin hangi sayfaları ziyaret ettiklerini, sitenizin ne kadar hızlı geri dönüş sağladı ve hangi kupon kodlarını kullandıklarını bu alan üzerinden takip edebilirsiniz.
  • Dönüşümler: Bu sekmede ise, hangi siparişlerin tamamlandığı ve siparişlerin tamamlanmasının ne kadar sürdüğü gibi bilgilere ulaşabilirsiniz.
Tabii ki burada listelediklerimizden daha fazlasını da Google Analytics üzerinden ölçümleyebilirsiniz. Önemli gördüğünüz metrikler ile bir pano oluşturabilir, e-ticaret sitenizle ilgili diğer bilgileri, ödemeleri, toplam satış miktarını buradan takip edebilirsiniz. Ancak Google Analytics konusunda yeniyseniz küçük adımlarla başlamanız daha iyi olacaktır. Birden bire çok fazla yüklenmeniz kafanızın karışmasına neden olacaktır. İlk başta küçük hedefler oluşturmak ve küçük takiplerde bulunarak, sonrasında kendinizi geliştirdikçe daha kapsamlı metrik takipleri yapabilirsiniz.

Sitenizin yaşını ve büyüme hızını dikkate alın

Eğer yeni açılan bir e-ticaret sitesiyseniz, uzun süredir var olan ve belli bir hacme ulaşmış olan e-ticaret siteleriyle kendinizi kıyaslamamanız gerekir. Çünkü onların öncelik verdikleri metrikler farklılık gösterecektir. Önceliklerin yanı sıra işlem hacimleri de daha fazla olduğu için bu tür analizlere yaklaşımları da farkılılaşır. Yeni bir e-ticaret siteniz varsa:
  • İlk önceliğiniz tüketicileri sitenize çekmek olacaktır. Onların hangi kanallar üzerinden sitenize çektiğinizi, sitenizde ne kadar zaman geçirdiklerini, ortalama olarak kaç sayfa ziyaret ettiklerini ölçümlemelisiniz. Eğer sitenize trafik çekemezseniz satış yapamazsınız ve ölçümleyebileceğiniz bir bilgi olmaz.
  • Eğer belli bir trafik yakaladıysanız ve yeni yeni satışlar yapmaya başladıysanız, sitenizi ziyaret edenlerin yoğunlukla hangi kanallar üzerinden geldiklerini takip etmeniz ve siteniz üzerinde hangi sayfalarda daha fazla vakit geçirdiklerini takip etmeniz gerekir.
  • Eğer satış oranlarınızda belli bir rutine ulaşmayı başardıysanız, bu satışların nasıl oluştuğunu, hangi fırsatlar sonrasında tüketicilerin alışveriş yaptıklarını, nelerden faydalandıklarını araştırmalısınız.

Öncelikli hedeflerinizi belirleyin ve onlara odaklanın

Öncelikli hedeflerinizi belirlemeniz ve bu doğrultuda çalışmalar ve analizler yapmanız da bir hayli önemlidir. Yeni bir e-ticaret sitesiyseniz ilk 100 satışınızı yapmak için bir hedef belirleyebilir; belli bir satış ortalaması tutturmuş orta hacimli bir firmaysanız yeni kanallar yaratarak farklı hedef kitlelere ulaşmayı hedefleyebilirsiniz. Her firmanın amaçları ve öncelikleri farklılık göstereceği için ihtiyaca yönelik bir analiz yapmak daha önemli bir hal alır.
  • Belli sayıda bir satış rakamını tutturmaya odaklandıysanız, önceliklerini “Dönüşümler” sekmesinin altındaki verileri incelemek olacaktır.
  • Sitenizi yeni açtıysanız ve trafiğinizi artırmak istiyorsanız, “Edinme” sekmesinin altındaki analiz araçlarını takip etmeniz organik ve sosyal kanallardan gelen trafiklerinizi incelemeniz gerekir.
  • Ortalama sepet tutarı üzerine bir amaç seçtiyseniz, siteniz üzerinde e-ticaret takibi için gerekli optimizasyonları yapmalı ve bu metrikleri takip etmelisiniz.

İlk başta çok fazla hedef belirlemeyin

Özellikle küçük ve yeni girişimlerin ilk etapta çok fazla hedef belirlemeleri kafa karışıklığına neden olabilir. Bunun yanı sıra tüm bu hedeflerin tutturulamaması da morallerin bozabilir. Bu sebeple de küçük ve az sayıda hedef koymak ve bu hedefleri tutturdukça hedeflerin sayısını artırmak daha doğru bir yol olur.
  • Tüm enerjinizi birden fazla hedef yerine tek bir tanesine ayırmak, daha etkili çalışmalar yapmanıza olanak sağlar.
  • Tek bir hedefi gerçekleştirdikten sonra neler olabileceğine ve yeni ne hedef koyabileceğinize odaklanın. Böylelikle dikkatiniz dağılmadan tek bir odak noktası üzerinden ilerleyebilirsiniz.
  • Bir seferde tek bir deneme ve test yapın. Böylelikle bu testin sonuçlarını daha iyi analiz edebilirsiniz. Bir anda farklı amaçlar üzerine denemeler ve testler yapmanız, sonuçları iyi analiz edememenize neden olur.

Seçtiğiniz hedefler pazarlama çalışmalarınızla da uyumlu olsun

Başka bir şekilde ifade etmek gerekirse, bir hedef belirlediğinizde bunu pazarlama çalışmalarınızla da desteklemeniz gerekir. Bu sayede hedefinizi tutturmak için pazarlama ve reklam çalışmaları da yapabilirsiniz. Eğer hedeflerinizi pazarlama stratejinize dahil etmezseniz, belirlediğiniz hedeflere ulaşamayabilirsiniz. Pazarlama çalışmalarınızda bu hedefler için çalışmalar yaptığınızda, Google Analytics üzerinden veri takipleri yapabilirsiniz. Örneğin site trafiğinizi artırmak için SEO ve sosyal mecralar üzerinde çalışmalar yapabilir ve sonrasında Google Analytics üzerinden hangi kanal üzerinden sitenize daha fazla trafik çektiğinizi görebilirsiniz. Böylelikle pazarlama çalışmanız, siteniz için belirlediğiniz hedefi de desteklemiş olur. Eğer yeni bir e-ticaret sitesi açmayı planlıyorsanız, güvenilir bir altyapıya da ihtiyacınız olacak. İdeasoft e-ticaret paketlerinden yararlandığınızda e-ticaret sitenizi hızlı bir şekilde kurabilir ve güvenilir altyapı hizmetlerimizden faydalanarak güvenli e-ticaret yapabilirsiniz. Dilerseniz 15 günlük demo süreci başlatarak hizmetlerimizi deneyebilirsiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Görsel ögeler e-posta pazarlama çalışmalarında nasıl kullanır?
Görsel ögeler e-posta pazarlama çalışmalarında nasıl kullanır?
Görsel ögeler, e-posta pazarlama çalışmalarında kullanmak, e-postaların tıklanma ve geri dönüşüm oranlarını artırmak için de oldukça önemlidir. Geçtiğimiz günlerde “Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler neden...
5 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Yatırım almanın şirketinize verebileceği 3 hasar
Yatırım almanın şirketinize verebileceği 3 hasar
Girişimciler, işlerini büyütmek ya da işlerini kurmak için yatırımcıların kapısını sıkça çalıyorlar. Tabii ki yatırım almak ve gelen sermaye ile işleri daha hızlı bir şekilde rayına sokma fikri kulağa hoş gelse de, kimi...
27 Ocak 2017
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada hikayecilik nasıl kullanılır?
Dijital pazarlamada hikayecilik nasıl kullanılır?
Dijital pazarlama çalışmalarında hikayecilik, marka ve ürüne talep yaratmayı sağlarken, reklam ve pazarlama çalışmalarının da daha ilgi çekici olmasını sağlar. Tüketiciler, sıradan bir ürün fotoğrafı ya da videosunu izleyerek,...
16 Mart 2020
Sinan Oypan
Instagram profil analizi ile rakiplerinizin önüne geçin
Instagram profil analizi ile rakiplerinizin önüne geçin
Instagram profil analizi ile rakiplerinizin pazarlama ve reklam stratejileri hakkında birçok bilgi edinebilir ve rekabette onların önüne geçebilirsiniz. Rakip analizi yapmak ve rakiplerin ne gibi çalışmalar yaptıklarını yakından...
30 Kasım 2020
Sinan Oypan
Online alışveriş yapanları fiziki mağazaya nasıl çekersiniz?
Online alışveriş yapanları fiziki mağazaya nasıl çekersiniz?
Fiziki mağazası olan e-ticaret firmaları, online alışveriş yapan kullanıcıları kendi mağazalarına çekmek için çalışabilirler. Aynı zamanda e-ticaret sitesi olmayan fiziki mağazalar da online alışveriş yapanları hedefleyerek,...
9 Nisan 2017
Sinan Oypan
E- Ticaret Nasıl Yapılır, Aşamaları Nelerdir?
E- Ticaret Nasıl Yapılır, Aşamaları Nelerdir?
Günümüzde e-ticaret siteleri hem ulusal hem de global ekonomide önemli bir yer tutuyor. Her geçen gün büyümesini devam ettiren bu sektör, yeni iş kurmak isteyenlerin girmek istediği alternatif bir alan olarak kabul ediliyor. Buna ek...
26 Şubat 2022
Markethinkers
Ağustos ayı için içerik pazarlama fikirleri
Ağustos ayı için içerik pazarlama fikirleri
Dönemsel olarak farklı içerik çalışmaları yaparak, e-ticaret sitenizin blog bölümünü canlı tutabilirsiniz. Aylık olarak planlar yapmak ve bir sonraki ay için bir plan belirlemek bu açıdan faydalı bir çalışmadır. Her ay ve her...
28 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticaret'e Yeni Başlayanlar için E-ticaret Rehberi
E-ticaret'e Yeni Başlayanlar için E-ticaret Rehberi
E-ticaret süreçleri e-ticaret sitesi kurmak ve online satış süreçlerine başlamak isteyen firmalar için dışarıdan bakıldığında zor bir süreç gibi görünebilir. Fakat adım adım takip edeceğiniz adımlardan oluşan bir süreçtir....
2 Nisan 2015
Seyhun Özkara
Yoğun dönemler için tedarik yönetimi ipuçları
Yoğun dönemler için tedarik yönetimi ipuçları
Özellikle son haftalarda Türkiye ve dünyada yaşanan salgından dolayı, tedarik yönetimi e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir konu olmaya başladı. Kullanıcıların internetten alışverişlere yönelmesi ve hızlı tüketim...
29 Mart 2020
Sinan Oypan
Çok kanallı depo yönetimi nedir ve nasıl yapılmalıdır?
Çok kanallı depo yönetimi nedir ve nasıl yapılmalıdır?
Depo yönetimi, e-ticaret firmaları için önemli konulardan biri ve birden fazla kanal üzerinde satış çalışmaları yapanlar için de çok kanallı depo yönetiminin iyi bir şekilde yapılması gerekir. Kendi e-ticaret sitenizden satış...
18 Nisan 2019
Sinan Oypan
Kullanıcı deneyimi SEO çalışmalarını nasıl etkiliyor?
Kullanıcı deneyimi SEO çalışmalarını nasıl etkiliyor?
SEO dendiği zaman genellikle akla anahtar kelime kullanımları, site üzerindeki link yapıları ya da metin yazımları gelse de SEO’yu etkileyen önemli faktörlerden biri de kullanıcı deneyimi. Web site üzerindeki kullanıcı deneyimi...
27 Aralık 2018
Sinan Oypan
Pandemi sonrası fiziki mağazalar neden e-ticarete yönelmeli?
Pandemi sonrası fiziki mağazalar neden e-ticarete yönelmeli?
2020 yılı pandemi ile geçti ve tüm dünya birçok konuda sıkıntılar yaşadı. Daha da önemli olan konu ise tüm dünyanın böyle bir salgın ve krize hazır olmadığı da görülmüş oldu. Tüm sektörler bu durumdan olumsuz etkilendi,...
3 Eylül 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın