Sizin için hazırladığımız Google Analytics Gösterge Tablosu ile analizlerinizi kolaylaştırın

7 Kasım 2016
Sinan Oypan
Sizin için hazırladığımız Google Analytics Gösterge Tablosu ile analizlerinizi kolaylaştırın

Google Analytics üzerinde kendi özel dashboard’larınızı hazırlayarak, ölçümlemelerinizi daha da detaylandırabilir ve giriş ekranınızda takip etmek istediğiniz öncelikli verileri doğrudan görebilirsiniz.

Bu yazımızda müşterilerimiz için hazırladığımız özel dashboard’u size anlatacağız. Bu eklentinin tüm özelliklerinden yararlanabilmek için öncelikle Analytics üzerinde e-ticaret dönüşüm takibini de aktif etmelisiniz. E-ticaret dönüşüm takibi aktif olmasa da bu eklentiyi kullanabilirsiniz; fakat “ciro” ve “sipariş” gibi ölçümlemeleri göremezsiniz. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak isterseniz “Google Analytics E-ticaret İzleme Özelliği nasıl kullanılır?” isimli yazımıza bakabilirsiniz.

İdeasoft yönetici panelize Google Analytics entegrasyonunu yapmak için de aşağıdaki videoyu izleyebilirsiniz.

Hazırladığımız bu eklentiyi eklentiyi aktifleştirmek için aşağıdaki linke tıklayın.

Google Analytics Özel Gösterge Tablosu'nu indirmek için tıklayın

Eklentiyi ilk açılışta özellikle Chrome üzerinden açmanız halinde bir sorunla karşılaşmayacaksınız. Diğer tarayıcılarda ilgili sayfaya yönlendirilemede sorun yaşayabilirsiniz. Linke tıkladıktan sonra aşağıdaki sayfaya yönleneceksiniz.

link-aktivasyon

Burada e-ticaret sitenizi ya da bu eklentiyi kullanmak istediğiniz internet sitenizi seçin ve “create” / “oluştur” butonuna tıklayın. Sonrasında bu eklenti otomatik olarak Analytics hesabınıza eklenecek. Bu eklentiye isterseniz kendi seçtiğiniz bir ismi verebilirsiniz. Açılışta “İdeasoft Analytics Dashboard” olarak görünecektir. Bu alana tıkladığınızda yeni bir isim verebilirsiniz. Bu tabloyu açtığınızda şöyle bir ekranınız olacak. (Resme tıklayarak büyük halini görebilirsiniz.)

ideasoft-google-analytics-dashboard-eklentisi

Şimdi de tek tek bu tablo üzerindeki alanları ele alalım ve hangi ölçümlemeleri yaptıklarını sizinle paylaşalım.Not: Bu veriler seçili zaman dilimine göre değişiklik gösterecektir. Bu sayede belli zaman aralıkları arasındaki verileri görmek için Analytics üzerinden zaman aralığı ayarları yapabilirsiniz.

Toplam satış cirosu

google-analytics-tablo-1

Bu alanda seçili zaman dilimi içerisindeki toplam satış cironuzu görebilirsiniz.

Safa Gösterimi

google-analytics-tablo-2

İnternet siteniz üzerindeki sayfa gösterimlerinin tamamını bu alanda görebilirsiniz.

Ziyaretler

google-analytics-tablo-3

Sitenizin toplamda kaç kez ziyaret edildiğini görebilirsiniz.

Ziyaretçi

google-analytics-tablo-4

Tekil ziyaretçi sayınızı bu alanda görebilirsiniz.

Siparişler

google-analytics-tablo-5

Seçili zaman aralığı içinde kaç adet sipariş aldığınızı da bu alanda görebilirsiniz.

Yönlendirilen trafik

google-analytics-tablo-6

Sitenize en fazla hangi kanallardan yönlendirme trafiği aldığınızı ve bu yönlendirme trafikleri ile ne kadarlık bir ciro elde ettiğinizi detaylı bir şekilde görebilirsiniz.

Ziyaretler & Ciro

google-analytics-tablo-7

Ziyaret başına ne kadar ciro yaptığınızı görmek için bu alanı kullanabilirsiniz. Oturum başına elde ettiğiniz ciroyu belli bir zaman dilimi içerisinde analiz edebilir ve günlere göre bir analiz yapabilirsiniz.

Kanallar

google-analytics-tablo-8

E-ticaret sitenize hangi kanallardan trafik aldığınızı görsel bir şekilde değerlendirebilirsiniz. Grafik üzerinde CPC, organik, yönlendirme ve diğer kanalları göreceksiniz. Bu kanallar üzerinden aldığınız trafikleri analiz ederek, stratejilerinizi güncelleyebilir ya da değiştirebilirsiniz.

Organik anahtar kelimeler

google-analytics-tablo-9

Bu bölüm üzerinde organik olarak hangi anahtar kelimelerden ne kadarlık bir trafik aldığınızı görmeniz mümkün. SEO çalışmalarınızın sonuçlarını da takip etmek için bu alan oldukça faydalı olacaktır. Bunun yanı sıra anahtar kelime seçimlerinizin size nasıl bir şekilde yansıdığını ve kelime grubu başına ne kadar trafik elde ettiğinizi burada görebilirsiniz.

İniş Sayfaları (Ürünler)

google-analytics-tablo-10

Ürünlerinizle ilgili olan iniş sayfalarınızın performansını değerlendirmek için bu alanı kullanabilirsiniz. Bu sayfaların ne kadar ziyaret edildiğini ve ortalama olarak sayfada kalma sürelerini bu alan üzerinde takip edebilirsiniz.

İniş Sayfaları (Kategori ve Markalar)

google-analytics-tablo-11

Marka ve kategori bazlı iniş sayfalarınızın geri dönüşümlerini takip etmek için bu alanı kullanabilirsiniz. Burada yine bu sayfaların görüntülenme sayılarını ve ortalama olarak bu sayfalarda geçirilen süreleri görebilirsiniz.

Son olarak

Analytics’e yeniden girdiğinizde bu bölüme ulaşmak için “Raporlama” bölümünün altındaki “Gösterge Tabloları” sekmesindeki “Gizli” sekmesine tıklamanız gerekiyor. Burada oluşturduğunuz bu eklentiyi görebilirsiniz.

Google Analytics üzerinde yaptığınız takipler, e-ticaret sitenizin performansını artırma konusunda size yardımcı olacaktır. Bu eklenti ile sizin için önemli olan verileri daha hızlı bir şekilde takip edebilirsiniz. eğer dilerseniz, eklentinin üst bölümünde “Add Segment” / “Segment Ekle” bölümünden, takip etmek istediğiniz özel alanları da bu alana ekleyebilirsiniz.

Google Analytics Özel Gösterge Tablosu'nu indirmek için tıklayın

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Şirket kuruluşu sırasında girişimcilerin sık yaptığı hatalar
Şirket kuruluşu sırasında girişimcilerin sık yaptığı hatalar
Şirket kuruluşu genellikle zor ve karışık bir süreçtir ve girişimciler bu süreçte bazı hataları yapabilmekte. E-ticaret şirket kuruluşu sırasında bu hataların göz ardı edilmesi ya da fark edilmemesi, ilerleyen zamanlarda bir...
28 Ocak 2019
Sinan Oypan
Ürün yaşam eğrisi nedir ve evreleri nelerdir?
Ürün yaşam eğrisi nedir ve evreleri nelerdir?
Ürün yaşam eğrisi, herbir ürün için farklı derecelerde gerçekleşen ve herbir ürün için de geçerli olan kavramlardan biridir. Herbir ürünün belli bir yaşam döngüsü vardır ve bunu yönetmek önemli olduğu gibi, bu süreyi...
2 Temmuz 2020
Sinan Oypan
12 Maddede E-ticaret Pazarlama Trendleri - 2021
12 Maddede E-ticaret Pazarlama Trendleri - 2021
E-ticaret, yeni girişimciler için sınırsız imkânlar sunmakta ve oldukça avantajlı bir iş modeli olmaktadır. Geleneksel ticaretten bir türlü vazgeçmeyen KOBİ'ler için e-ticaret ve dijital alışveriş süreçleri daha korkutucu ve...
23 Ağustos 2021
IdeaSoft
İnternetten antika ürün satmak isteyenler neler yapmalı?
İnternetten antika ürün satmak isteyenler neler yapmalı?
Antika ürün satmak / antika eşya satmak istiyorum diyor ve internetten ikinci el antika eşya satışı yapmak istiyorsanız bu yazı tam size göre. İnternetten antika ürün satmak Antika ürünlerin satışı ve ikinci el eşya...
14 Ağustos 2017
IdeaSoft
E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz video fikirleri
E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz video fikirleri
Video fikirleri bulmak ve farklı video içeriklerle e-ticaret sitenizi öne çıkartmak, yeni hedef kitlelere ulaşmanıza yardımcı olurken, ürünlerinizi tanıtmanızı da sağlar. Tabii ki farklı video fikirleri bulmak ve video...
13 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin bilgi veritabanını öne çıkarmak için 5 ipucu
E-ticaret sitenizin bilgi veritabanını öne çıkarmak için 5 ipucu
E-ticarette 7/24 müşteri desteği sağlamak oldukça zor bir iştir. Devamlı olarak müşterilerinden çağrılar alan ve müşteri hizmetleri bölümü oldukça yoğun olan firmalar için bilgi veritabanları oldukça önemlidir. Bu...
20 Eylül 2016
Sinan Oypan
İletişim sayfası tasarımlarında sık yapılan hatalar
İletişim sayfası tasarımlarında sık yapılan hatalar
İletişim sayfası e-ticaret sitenizdeki en önemli sayfalardan biri olduğu için, tasarım ve içerik olarak tüketicileri birçok konuda bilgilendirmeli ve yönlendirmeli. Tüketiciler, satın alma öncesi ya da sonrasında markanızla kolay...
21 Haziran 2019
Sinan Oypan
2019’da öne çıkacak web site tasarım trendleri neler olacak?
2019’da öne çıkacak web site tasarım trendleri neler olacak?
Web site tasarım trendleri 2019’da yine biraz değişecek; ancak 2018’de popüler olan ya da popülerleşmeye başlamış olan bazı trendler, bu yıl da karşımıza çıkacak. Web site tasarım trendleri, kullanıcı alışkanlıkları ve...
11 Ocak 2019
Sinan Oypan
Instagram reklam verme ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram reklam verme ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram reklam verme sürecinde, doğru adımları takip etmeniz ve doğru kampanyaları hazırlamanız alacağınız geri dönüşümleri artırır. Bir içerik hazırlayıp, doğrudan reklam kampanyası oluşturmak bu süreçte doğru bir...
21 Ekim 2020
Sinan Oypan
Mobil e-posta tasarımında dikkat etmeniz gerekenler
Mobil e-posta tasarımında dikkat etmeniz gerekenler
Mobil e-posta tasarımına sahip olmak e-posta pazarlamada, gönderilen içeriklerin daha fazla etkileşim almasını ve okunma oranlarını artırmasını sağlayacaktır. Bunun nedeni ise, e-posta kullanımında mobil cihazların etkisinin bir...
24 Haziran 2016
Sinan Oypan
Facebook reklam hataları | 3 ölümcül hata
Facebook reklam hataları | 3 ölümcül hata
Facebook reklam hataları günümüzde sosyal medya reklamı veren firmalar için hayati bir öneme sahiptir. Bu yazımızda sizinle facebook reklam hataları arasından yapmamanız gereken 3 ölümcül hatayı ele alacağız. Facebook reklam...
30 Ağustos 2016
Sinan Oypan
6 adımda rehber (how-to) içeriği nasıl oluşturulur?
6 adımda rehber (how-to) içeriği nasıl oluşturulur?
E-ticaret firmalarının içerik pazarlamada en çok işlerine yarayabilecek içerik türlerinden biri de “rehber” (how-to) içerikleridir. Ürünler ve hizmetler hakkında tüketicileri bilgilendirici içerikler oluşturarak, hem...
9 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin