fbpx

Sizin için hazırladığımız Google Analytics Gösterge Tablosu ile analizlerinizi kolaylaştırın

7 Kasım 2016
Sinan Oypan
Sizin için hazırladığımız Google Analytics Gösterge Tablosu ile analizlerinizi kolaylaştırın

Google Analytics üzerinde kendi özel dashboard’larınızı hazırlayarak, ölçümlemelerinizi daha da detaylandırabilir ve giriş ekranınızda takip etmek istediğiniz öncelikli verileri doğrudan görebilirsiniz.

Bu yazımızda müşterilerimiz için hazırladığımız özel dashboard’u size anlatacağız. Bu eklentinin tüm özelliklerinden yararlanabilmek için öncelikle Analytics üzerinde e-ticaret dönüşüm takibini de aktif etmelisiniz. E-ticaret dönüşüm takibi aktif olmasa da bu eklentiyi kullanabilirsiniz; fakat “ciro” ve “sipariş” gibi ölçümlemeleri göremezsiniz. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak isterseniz “Google Analytics E-ticaret İzleme Özelliği nasıl kullanılır?” isimli yazımıza bakabilirsiniz.

İdeasoft yönetici panelize Google Analytics entegrasyonunu yapmak için de aşağıdaki videoyu izleyebilirsiniz.

Hazırladığımız bu eklentiyi eklentiyi aktifleştirmek için aşağıdaki linke tıklayın.

Google Analytics Özel Gösterge Tablosu'nu indirmek için tıklayın

Eklentiyi ilk açılışta özellikle Chrome üzerinden açmanız halinde bir sorunla karşılaşmayacaksınız. Diğer tarayıcılarda ilgili sayfaya yönlendirilemede sorun yaşayabilirsiniz. Linke tıkladıktan sonra aşağıdaki sayfaya yönleneceksiniz.

link-aktivasyon

Burada e-ticaret sitenizi ya da bu eklentiyi kullanmak istediğiniz internet sitenizi seçin ve “create” / “oluştur” butonuna tıklayın. Sonrasında bu eklenti otomatik olarak Analytics hesabınıza eklenecek. Bu eklentiye isterseniz kendi seçtiğiniz bir ismi verebilirsiniz. Açılışta “İdeasoft Analytics Dashboard” olarak görünecektir. Bu alana tıkladığınızda yeni bir isim verebilirsiniz. Bu tabloyu açtığınızda şöyle bir ekranınız olacak. (Resme tıklayarak büyük halini görebilirsiniz.)

ideasoft-google-analytics-dashboard-eklentisi

Şimdi de tek tek bu tablo üzerindeki alanları ele alalım ve hangi ölçümlemeleri yaptıklarını sizinle paylaşalım.Not: Bu veriler seçili zaman dilimine göre değişiklik gösterecektir. Bu sayede belli zaman aralıkları arasındaki verileri görmek için Analytics üzerinden zaman aralığı ayarları yapabilirsiniz.

Toplam satış cirosu

google-analytics-tablo-1

Bu alanda seçili zaman dilimi içerisindeki toplam satış cironuzu görebilirsiniz.

Safa Gösterimi

google-analytics-tablo-2

İnternet siteniz üzerindeki sayfa gösterimlerinin tamamını bu alanda görebilirsiniz.

Ziyaretler

google-analytics-tablo-3

Sitenizin toplamda kaç kez ziyaret edildiğini görebilirsiniz.

Ziyaretçi

google-analytics-tablo-4

Tekil ziyaretçi sayınızı bu alanda görebilirsiniz.

Siparişler

google-analytics-tablo-5

Seçili zaman aralığı içinde kaç adet sipariş aldığınızı da bu alanda görebilirsiniz.

Yönlendirilen trafik

google-analytics-tablo-6

Sitenize en fazla hangi kanallardan yönlendirme trafiği aldığınızı ve bu yönlendirme trafikleri ile ne kadarlık bir ciro elde ettiğinizi detaylı bir şekilde görebilirsiniz.

Ziyaretler & Ciro

google-analytics-tablo-7

Ziyaret başına ne kadar ciro yaptığınızı görmek için bu alanı kullanabilirsiniz. Oturum başına elde ettiğiniz ciroyu belli bir zaman dilimi içerisinde analiz edebilir ve günlere göre bir analiz yapabilirsiniz.

Kanallar

google-analytics-tablo-8

E-ticaret sitenize hangi kanallardan trafik aldığınızı görsel bir şekilde değerlendirebilirsiniz. Grafik üzerinde CPC, organik, yönlendirme ve diğer kanalları göreceksiniz. Bu kanallar üzerinden aldığınız trafikleri analiz ederek, stratejilerinizi güncelleyebilir ya da değiştirebilirsiniz.

Organik anahtar kelimeler

google-analytics-tablo-9

Bu bölüm üzerinde organik olarak hangi anahtar kelimelerden ne kadarlık bir trafik aldığınızı görmeniz mümkün. SEO çalışmalarınızın sonuçlarını da takip etmek için bu alan oldukça faydalı olacaktır. Bunun yanı sıra anahtar kelime seçimlerinizin size nasıl bir şekilde yansıdığını ve kelime grubu başına ne kadar trafik elde ettiğinizi burada görebilirsiniz.

İniş Sayfaları (Ürünler)

google-analytics-tablo-10

Ürünlerinizle ilgili olan iniş sayfalarınızın performansını değerlendirmek için bu alanı kullanabilirsiniz. Bu sayfaların ne kadar ziyaret edildiğini ve ortalama olarak sayfada kalma sürelerini bu alan üzerinde takip edebilirsiniz.

İniş Sayfaları (Kategori ve Markalar)

google-analytics-tablo-11

Marka ve kategori bazlı iniş sayfalarınızın geri dönüşümlerini takip etmek için bu alanı kullanabilirsiniz. Burada yine bu sayfaların görüntülenme sayılarını ve ortalama olarak bu sayfalarda geçirilen süreleri görebilirsiniz.

Son olarak

Analytics’e yeniden girdiğinizde bu bölüme ulaşmak için “Raporlama” bölümünün altındaki “Gösterge Tabloları” sekmesindeki “Gizli” sekmesine tıklamanız gerekiyor. Burada oluşturduğunuz bu eklentiyi görebilirsiniz.

Google Analytics üzerinde yaptığınız takipler, e-ticaret sitenizin performansını artırma konusunda size yardımcı olacaktır. Bu eklenti ile sizin için önemli olan verileri daha hızlı bir şekilde takip edebilirsiniz. eğer dilerseniz, eklentinin üst bölümünde “Add Segment” / “Segment Ekle” bölümünden, takip etmek istediğiniz özel alanları da bu alana ekleyebilirsiniz.

Google Analytics Özel Gösterge Tablosu'nu indirmek için tıklayın

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret siteniz için blog yazmaya başlarken neler yapmalısınız?
E-ticaret siteniz için blog yazmaya başlarken neler yapmalısınız?
İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için büyük önem taşıyan pazarlama faaliyetlerinden biri ve bunu en iyi şekilde yapabilmek için e-ticaret firmanız için bir blog oluşturmanız gerekiyor. Türkiye’deki e-ticaret sitelerinin...
12 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Orijinal ürün açıklamaları oluşturmak için neler yapmalısınız?
Orijinal ürün açıklamaları oluşturmak için neler yapmalısınız?
Ürün açıklamalarının tüketicilerin satın alma kararlarına büyük bir etkisi bulunuyor. Dikkat ve ilgi çeken orijinal ürün açıklamaları oluşturduğunuzda ziyaretçileri sayfa üzerinde de daha fazla tutabilirsiniz. Yetersiz ve...
18 Ekim 2017
Sinan Oypan
Yeni girişimlerin e-ticarette sıkça yaptığı hatalar
Yeni girişimlerin e-ticarette sıkça yaptığı hatalar
Yeni bir girişim başlatma ve internet üzerinden ürünlerinizi satışa çıkartma fikri cazip olsa da şirketinizi ilk açtığınız zamanlarda özellikle dikkat etmeniz gereken bir takım unsurlar bulunur. Doğru planların ve stratejilerin...
5 Haziran 2018
Sinan Oypan
Youtube içerik üretmek e-ticaret firmaları için neden önemli?
Youtube içerik üretmek e-ticaret firmaları için neden önemli?
Youtube içerik üretmek, videolarla tüketicilere ulaşmak geri dönüşümleri artırmak ve marka bilinirliği artırmak için oldukça önemli. Tabii ki Youtube üzerinde yer almanın sağladığı avantajlar sadece bunlarla da sınırlı...
6 Şubat 2020
Sinan Oypan
IdeaSoft Youtube sayfamız yeni video içerikleriyle yayında!
IdeaSoft Youtube sayfamız yeni video içerikleriyle yayında!
2 yılı aşkın bir süredir e-ticaret sektörü, e-ticaret yapan ve yapacak girişimciler için sayısız içerik ürettik. Dijital pazarlamadan sosyal medyaya, kargo yönetiminden SEO'ya kadar neredeyse değinmediğimiz konu ve içerik kalmadı....
9 Ocak 2018
Seyhun Özkara
Google Adwords ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler
Google Adwords ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler
Bir Google Adwords ajansı ile çalışmak, Adwords reklam kampanyalarınızdan alacağınız geri dönüşüm ve sonuçları artırmanızı sağlar. Özellikle işini bilen ve bu konuda tecrübeli bir firma ile çalıştığınızda...
9 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Mobil SEO ’nun e-ticaret sitelerine katkıları
Mobil SEO ’nun e-ticaret sitelerine katkıları
Mobil SEO ’nun e-ticaret sitelerine katkılarını incelediğimiz bu yazımızda mobilin önemini ve mobil SEO'nun ne kadar hayati bir önemi olduğunu ele alacağız. Mobil SEO’nun e-ticaret sitelerine katkıları Mobil cihaz kullanım...
26 Ekim 2016
Sinan Oypan
Müzik aletlerinin online satışı nasıl yapılır?
Müzik aletlerinin online satışı nasıl yapılır?
E-ticaret sektörünün hızla büyüdüğü bu yıllarda özellikle enstruman mağazaları da sanal mağazacılığa giriş yapıyor. Türkiye genelinde isim yapmış pek çok mağaza artık internet üzerinden de satışlarını...
2 Eylül 2017
IdeaSoft
Facebook Pixel Nedir? | Facebook Pixel Kurulumu
Facebook Pixel Nedir? | Facebook Pixel Kurulumu
Facebook Pixel nedir, facebook Pixel kurulumu nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazımızda. Facebook Pixel Nedir? Facebook Pixel, en basit hali ile bir JavaScript kod parçasıdır. Bu kod, kullanıcıların Facebook Business Manager...
6 Eylül 2018
IdeaSoft
SWOT analizi nedir ve e-ticaret şirketleri için önemi
SWOT analizi nedir ve e-ticaret şirketleri için önemi
SWOT analizi nedir ve e-ticaret şirketleri için önemi nedir? Swot analizi örneği / swot analizi örnekleri ele alındığında en iyi swot analizi nasıl yapılır? Neden swot analizi yapmalısınız? Swot analizi ne demek? Bu ve daha...
16 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar için internetten satış yapmanın avantajları neler?
Fiziki mağazalar için internetten satış yapmanın avantajları neler?
Bir e-ticaret sitesi kurarak internetten satış yapmak günümüzde oldukça kolay olmaya başladı. Kendi işini kurmak isteyenler, dropshipping ya da kendi ürünlerini üreterek kendi hayallerini hayata geçirebiliyor. Ancak bir yandan da...
14 Eylül 2018
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımında bulunan 3 temel öge
E-ticaret site tasarımında bulunan 3 temel öge
E-ticaret site tasarımı yapılırken özellikle dikkat edilmesi ve üzerinde durulması gereken temel ögeler bulunmakta. Bu unsurların eksik oluşu ya da amacına uygun bir şekilde tasarlanmaması, e-ticaret sitesini ziyaret edenlerin site...
6 Şubat 2019
Sinan Oypan