Sizin için hazırladığımız Google Analytics Gösterge Tablosu ile analizlerinizi kolaylaştırın

7 Kasım 2016
Sinan Oypan

Google Analytics üzerinde kendi özel dashboard’larınızı hazırlayarak, ölçümlemelerinizi daha da detaylandırabilir ve giriş ekranınızda takip etmek istediğiniz öncelikli verileri doğrudan görebilirsiniz.

Bu yazımızda müşterilerimiz için hazırladığımız özel dashboard’u size anlatacağız. Bu eklentinin tüm özelliklerinden yararlanabilmek için öncelikle Analytics üzerinde e-ticaret dönüşüm takibini de aktif etmelisiniz. E-ticaret dönüşüm takibi aktif olmasa da bu eklentiyi kullanabilirsiniz; fakat “ciro” ve “sipariş” gibi ölçümlemeleri göremezsiniz. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak isterseniz “Google Analytics E-ticaret İzleme Özelliği nasıl kullanılır?” isimli yazımıza bakabilirsiniz.

İdeasoft yönetici panelize Google Analytics entegrasyonunu yapmak için de aşağıdaki videoyu izleyebilirsiniz.

Hazırladığımız bu eklentiyi eklentiyi aktifleştirmek için aşağıdaki linke tıklayın.

Google Analytics Özel Gösterge Tablosu'nu indirmek için tıklayın

Eklentiyi ilk açılışta özellikle Chrome üzerinden açmanız halinde bir sorunla karşılaşmayacaksınız. Diğer tarayıcılarda ilgili sayfaya yönlendirilemede sorun yaşayabilirsiniz. Linke tıkladıktan sonra aşağıdaki sayfaya yönleneceksiniz.

link-aktivasyon

Burada e-ticaret sitenizi ya da bu eklentiyi kullanmak istediğiniz internet sitenizi seçin ve “create” / “oluştur” butonuna tıklayın. Sonrasında bu eklenti otomatik olarak Analytics hesabınıza eklenecek. Bu eklentiye isterseniz kendi seçtiğiniz bir ismi verebilirsiniz. Açılışta “İdeasoft Analytics Dashboard” olarak görünecektir. Bu alana tıkladığınızda yeni bir isim verebilirsiniz. Bu tabloyu açtığınızda şöyle bir ekranınız olacak. (Resme tıklayarak büyük halini görebilirsiniz.)

ideasoft-google-analytics-dashboard-eklentisi

Şimdi de tek tek bu tablo üzerindeki alanları ele alalım ve hangi ölçümlemeleri yaptıklarını sizinle paylaşalım.Not: Bu veriler seçili zaman dilimine göre değişiklik gösterecektir. Bu sayede belli zaman aralıkları arasındaki verileri görmek için Analytics üzerinden zaman aralığı ayarları yapabilirsiniz.

Toplam satış cirosu

google-analytics-tablo-1

Bu alanda seçili zaman dilimi içerisindeki toplam satış cironuzu görebilirsiniz.

Safa Gösterimi

google-analytics-tablo-2

İnternet siteniz üzerindeki sayfa gösterimlerinin tamamını bu alanda görebilirsiniz.

Ziyaretler

google-analytics-tablo-3

Sitenizin toplamda kaç kez ziyaret edildiğini görebilirsiniz.

Ziyaretçi

google-analytics-tablo-4

Tekil ziyaretçi sayınızı bu alanda görebilirsiniz.

Siparişler

google-analytics-tablo-5

Seçili zaman aralığı içinde kaç adet sipariş aldığınızı da bu alanda görebilirsiniz.

Yönlendirilen trafik

google-analytics-tablo-6

Sitenize en fazla hangi kanallardan yönlendirme trafiği aldığınızı ve bu yönlendirme trafikleri ile ne kadarlık bir ciro elde ettiğinizi detaylı bir şekilde görebilirsiniz.

Ziyaretler & Ciro

google-analytics-tablo-7

Ziyaret başına ne kadar ciro yaptığınızı görmek için bu alanı kullanabilirsiniz. Oturum başına elde ettiğiniz ciroyu belli bir zaman dilimi içerisinde analiz edebilir ve günlere göre bir analiz yapabilirsiniz.

Kanallar

google-analytics-tablo-8

E-ticaret sitenize hangi kanallardan trafik aldığınızı görsel bir şekilde değerlendirebilirsiniz. Grafik üzerinde CPC, organik, yönlendirme ve diğer kanalları göreceksiniz. Bu kanallar üzerinden aldığınız trafikleri analiz ederek, stratejilerinizi güncelleyebilir ya da değiştirebilirsiniz.

Organik anahtar kelimeler

google-analytics-tablo-9

Bu bölüm üzerinde organik olarak hangi anahtar kelimelerden ne kadarlık bir trafik aldığınızı görmeniz mümkün. SEO çalışmalarınızın sonuçlarını da takip etmek için bu alan oldukça faydalı olacaktır. Bunun yanı sıra anahtar kelime seçimlerinizin size nasıl bir şekilde yansıdığını ve kelime grubu başına ne kadar trafik elde ettiğinizi burada görebilirsiniz.

İniş Sayfaları (Ürünler)

google-analytics-tablo-10

Ürünlerinizle ilgili olan iniş sayfalarınızın performansını değerlendirmek için bu alanı kullanabilirsiniz. Bu sayfaların ne kadar ziyaret edildiğini ve ortalama olarak sayfada kalma sürelerini bu alan üzerinde takip edebilirsiniz.

İniş Sayfaları (Kategori ve Markalar)

google-analytics-tablo-11

Marka ve kategori bazlı iniş sayfalarınızın geri dönüşümlerini takip etmek için bu alanı kullanabilirsiniz. Burada yine bu sayfaların görüntülenme sayılarını ve ortalama olarak bu sayfalarda geçirilen süreleri görebilirsiniz.

Son olarak

Analytics’e yeniden girdiğinizde bu bölüme ulaşmak için “Raporlama” bölümünün altındaki “Gösterge Tabloları” sekmesindeki “Gizli” sekmesine tıklamanız gerekiyor. Burada oluşturduğunuz bu eklentiyi görebilirsiniz.

Google Analytics üzerinde yaptığınız takipler, e-ticaret sitenizin performansını artırma konusunda size yardımcı olacaktır. Bu eklenti ile sizin için önemli olan verileri daha hızlı bir şekilde takip edebilirsiniz. eğer dilerseniz, eklentinin üst bölümünde “Add Segment” / “Segment Ekle” bölümünden, takip etmek istediğiniz özel alanları da bu alana ekleyebilirsiniz.

Google Analytics Özel Gösterge Tablosu'nu indirmek için tıklayın

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret firmanızın ismi iş alanınızı daraltıyor mu?
E-ticaret firmanız için isim seçerken dikkatli olmanız ve yaptığınız işi yansıtan bir isim seçmeniz oldukça önemlidir. İsim bulma işlemi bir girişim kurulurken atılan ilk adımlardan biridir. İlk etapta yapılan planlar ve...
18 Nisan 2017
Sinan Oypan
Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler
İnstagramda satış yapmak için gerekenler nelerdir, instagramdan satış nasıl yapılır, instagram ticari hesap açma, instagramda satış arttırmak için yapılması gerekenler, instagramda satış...
1 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticarette ürün fotoğraflarının kaliteli olması neden önemli?
E-ticaret sitenizin ana sayfasını mağazanızın vitrini olarak düşünebilirsiniz. Siteniz üzerindeki ürün fotoğraflarınız da, vitrininizde sergilediğiniz ürünlerdir. Bu nedenle de ürün fotoğraflarına önem vermeniz gerekiyor....
9 Ekim 2016
Sinan Oypan
Landing Page SEO Ayarları
Landing Page SEO ayarları nasıl yapılmalıdır? Landing Page nasıl optimize edilmelidir? Landing Page SEO'da meta açıklamları ve anahtar kelime optimizasyonunun önemi ve daha fazlası bu yazımızda. E-ticaret siteniz üzerinde farklı...
10 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Fiziki mağazanızın e-ticarette başarılı olmasına yardım edecek ipuçları
Fiziki mağazanızı internete taşıyarak yeni ve daha geniş hedef kitlelere ulaşabilirsiniz. Bir internet sitesi kurup, ürünlerinizi buraya yerleştirdiğinizde e-ticarete ilk adımlarınızı atabilirsiniz. Sitenin altyapı işlerini...
23 Haziran 2016
Sinan Oypan
Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?
Markalar, Instagram profili açmadan önce bazı ön çalışmaları yaparak, bu mecra üzerinde yapacakları çalışmaların verimini artırabilirler. Henüz Instagram’da yer almıyorsanız, öncesinde hedef kitle araştırması yaparak...
18 Temmuz 2020
Sinan Oypan
PPC reklam kampanyalarınızda kullanabileceğiniz ipuçları ve taktikler
İnternet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak, markanızı tanıtmak, yeni hedef kitlelere ulaşmak, ürünlerinizi tanıtmak ve web sitenize trafik çekmek için PPC reklam kampanyalarından yararlanabilirsiniz. Adwords reklamlarının...
31 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Kullanıcılar bir internet sitesini neden terk eder?
E-ticaret sitelerinin en çok sorun yaşadığı alanlardan biri de siteyi ziyaret edenlerin, kısa bir süre içinde siteyi terk etmeleri ya da sepette ürün bıraktıktan sonra siteden ayrılmaları. Google Analytics üzerinden “Bouce Rate”...
20 Kasım 2016
Sinan Oypan
Kriz iletişimi ve yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz iletişimi ve yönetimi günümüzde markaların üzerinde durmaları ve önem vermeleri konulardan biri. E-ticaret alanında tüketiciler birçok farklı konuda sorun yaşayabildikleri içim bu sorunlar iyi bir şekilde yönetilmediğinde...
20 Nisan 2020
Sinan Oypan
Web sitenizde başlık ve başlık etiketlerini nasıl kullanmalısınız?
E-ticaret sitenizdeki sayfalarda oluşturduğunuz metinlerde başlıkları doğru bir şekilde kullanmanız oldukça önemlidir. Hem ziyaretçileri doğru şekilde içerikleri okumalarını sağlarken, doğru başlık etiket kullanımlarıyla...
2 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticarette satışlarınızı artırmak için bundle ürünleri nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette satışlarınızı artırmak için farklı stratejilerden yararlanabilirsiniz. Bu stratejilerden biri de bundle ürünlerdir. Uzun süredir e-ticaret sitelerinde kullanılan bu yöntem kullanıcıların satın alma kararlarını...
23 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-posta pazarlama trendleri 2018
E-posta pazarlama trendleri 2018 yılında da marketing için önemli bir yere sahip. Çünkü yıllar geçse dahi pazarlama tarafında gücünü kaybetmeyen alanlardan biri de e-posta pazarlama. E-ticaret firmalarının en sık kullandıkları ve...
4 Aralık 2017
Sinan Oypan