Google Analytics üzerinde kendi özel dashboard’larınızı hazırlayarak, ölçümlemelerinizi daha da detaylandırabilir ve giriş ekranınızda takip etmek istediğiniz öncelikli verileri doğrudan görebilirsiniz.
Bu yazımızda müşterilerimiz için hazırladığımız özel dashboard’u size anlatacağız. Bu eklentinin tüm özelliklerinden yararlanabilmek için öncelikle Analytics üzerinde e-ticaret dönüşüm takibini de aktif etmelisiniz. E-ticaret dönüşüm takibi aktif olmasa da bu eklentiyi kullanabilirsiniz; fakat “ciro” ve “sipariş” gibi ölçümlemeleri göremezsiniz. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak isterseniz “Google Analytics E-ticaret İzleme Özelliği nasıl kullanılır?” isimli yazımıza bakabilirsiniz.
İdeasoft yönetici panelize Google Analytics entegrasyonunu yapmak için de aşağıdaki videoyu izleyebilirsiniz.
Hazırladığımız bu eklentiyi eklentiyi aktifleştirmek için aşağıdaki linke tıklayın.
Burada e-ticaret sitenizi ya da bu eklentiyi kullanmak istediğiniz internet sitenizi seçin ve “create” / “oluştur” butonuna tıklayın. Sonrasında bu eklenti otomatik olarak Analytics hesabınıza eklenecek. Bu eklentiye isterseniz kendi seçtiğiniz bir ismi verebilirsiniz. Açılışta “İdeasoft Analytics Dashboard” olarak görünecektir. Bu alana tıkladığınızda yeni bir isim verebilirsiniz. Bu tabloyu açtığınızda şöyle bir ekranınız olacak. (Resme tıklayarak büyük halini görebilirsiniz.)
Şimdi de tek tek bu tablo üzerindeki alanları ele alalım ve hangi ölçümlemeleri yaptıklarını sizinle paylaşalım.Not: Bu veriler seçili zaman dilimine göre değişiklik gösterecektir. Bu sayede belli zaman aralıkları arasındaki verileri görmek için Analytics üzerinden zaman aralığı ayarları yapabilirsiniz.
Bu alanda seçili zaman dilimi içerisindeki toplam satış cironuzu görebilirsiniz.
İnternet siteniz üzerindeki sayfa gösterimlerinin tamamını bu alanda görebilirsiniz.
Sitenizin toplamda kaç kez ziyaret edildiğini görebilirsiniz.
Tekil ziyaretçi sayınızı bu alanda görebilirsiniz.
Seçili zaman aralığı içinde kaç adet sipariş aldığınızı da bu alanda görebilirsiniz.
Sitenize en fazla hangi kanallardan yönlendirme trafiği aldığınızı ve bu yönlendirme trafikleri ile ne kadarlık bir ciro elde ettiğinizi detaylı bir şekilde görebilirsiniz.
Ziyaret başına ne kadar ciro yaptığınızı görmek için bu alanı kullanabilirsiniz. Oturum başına elde ettiğiniz ciroyu belli bir zaman dilimi içerisinde analiz edebilir ve günlere göre bir analiz yapabilirsiniz.
E-ticaret sitenize hangi kanallardan trafik aldığınızı görsel bir şekilde değerlendirebilirsiniz. Grafik üzerinde CPC, organik, yönlendirme ve diğer kanalları göreceksiniz. Bu kanallar üzerinden aldığınız trafikleri analiz ederek, stratejilerinizi güncelleyebilir ya da değiştirebilirsiniz.
Bu bölüm üzerinde organik olarak hangi anahtar kelimelerden ne kadarlık bir trafik aldığınızı görmeniz mümkün. SEO çalışmalarınızın sonuçlarını da takip etmek için bu alan oldukça faydalı olacaktır. Bunun yanı sıra anahtar kelime seçimlerinizin size nasıl bir şekilde yansıdığını ve kelime grubu başına ne kadar trafik elde ettiğinizi burada görebilirsiniz.
Ürünlerinizle ilgili olan iniş sayfalarınızın performansını değerlendirmek için bu alanı kullanabilirsiniz. Bu sayfaların ne kadar ziyaret edildiğini ve ortalama olarak sayfada kalma sürelerini bu alan üzerinde takip edebilirsiniz.
Marka ve kategori bazlı iniş sayfalarınızın geri dönüşümlerini takip etmek için bu alanı kullanabilirsiniz. Burada yine bu sayfaların görüntülenme sayılarını ve ortalama olarak bu sayfalarda geçirilen süreleri görebilirsiniz.
Google Analytics Özel Gösterge Tablosu'nu indirmek için tıklayın
Eklentiyi ilk açılışta özellikle Chrome üzerinden açmanız halinde bir sorunla karşılaşmayacaksınız. Diğer tarayıcılarda ilgili sayfaya yönlendirilemede sorun yaşayabilirsiniz. Linke tıkladıktan sonra aşağıdaki sayfaya yönleneceksiniz.

Toplam satış cirosu

Safa Gösterimi

Ziyaretler

Ziyaretçi

Siparişler

Yönlendirilen trafik

Ziyaretler & Ciro

Kanallar

Organik anahtar kelimeler

İniş Sayfaları (Ürünler)

İniş Sayfaları (Kategori ve Markalar)

Son olarak
Analytics’e yeniden girdiğinizde bu bölüme ulaşmak için “Raporlama” bölümünün altındaki “Gösterge Tabloları” sekmesindeki “Gizli” sekmesine tıklamanız gerekiyor. Burada oluşturduğunuz bu eklentiyi görebilirsiniz. Google Analytics üzerinde yaptığınız takipler, e-ticaret sitenizin performansını artırma konusunda size yardımcı olacaktır. Bu eklenti ile sizin için önemli olan verileri daha hızlı bir şekilde takip edebilirsiniz. eğer dilerseniz, eklentinin üst bölümünde “Add Segment” / “Segment Ekle” bölümünden, takip etmek istediğiniz özel alanları da bu alana ekleyebilirsiniz.Google Analytics Özel Gösterge Tablosu'nu indirmek için tıklayın
İçindekiler
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.
En çok okunan yazılar
- E ihracat nedir? E ihracat nasıl yapılır?
- E ticaret nedir, E ticaret nasıl yapılır
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- E-ticarette ne satılır? E-ticarette internetten en çok satılan ürünler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
E-ticarete başlayın
En Çok Okunan Yazılar
Popüler Videolar
Benzer yazılar