Sizin için hazırladığımız Google Analytics Gösterge Tablosu ile analizlerinizi kolaylaştırın

7 Kasım 2016
Ferad Osman Sali
Sizin için hazırladığımız Google Analytics Gösterge Tablosu ile analizlerinizi kolaylaştırın
Google Analytics üzerinde kendi özel dashboard’larınızı hazırlayarak, ölçümlemelerinizi daha da detaylandırabilir ve giriş ekranınızda takip etmek istediğiniz öncelikli verileri doğrudan görebilirsiniz. Bu yazımızda müşterilerimiz için hazırladığımız özel dashboard’u size anlatacağız. Bu eklentinin tüm özelliklerinden yararlanabilmek için öncelikle Analytics üzerinde e-ticaret dönüşüm takibini de aktif etmelisiniz. E-ticaret dönüşüm takibi aktif olmasa da bu eklentiyi kullanabilirsiniz; fakat “ciro” ve “sipariş” gibi ölçümlemeleri göremezsiniz. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak isterseniz “Google Analytics E-ticaret İzleme Özelliği nasıl kullanılır?” isimli yazımıza bakabilirsiniz. İdeasoft yönetici panelize Google Analytics entegrasyonunu yapmak için de aşağıdaki videoyu izleyebilirsiniz.

Hazırladığımız bu eklentiyi eklentiyi aktifleştirmek için aşağıdaki linke tıklayın.

Google Analytics Özel Gösterge Tablosu'nu indirmek için tıklayın

Eklentiyi ilk açılışta özellikle Chrome üzerinden açmanız halinde bir sorunla karşılaşmayacaksınız. Diğer tarayıcılarda ilgili sayfaya yönlendirilemede sorun yaşayabilirsiniz. Linke tıkladıktan sonra aşağıdaki sayfaya yönleneceksiniz. link-aktivasyon Burada e-ticaret sitenizi ya da bu eklentiyi kullanmak istediğiniz internet sitenizi seçin ve “create” / “oluştur” butonuna tıklayın. Sonrasında bu eklenti otomatik olarak Analytics hesabınıza eklenecek. Bu eklentiye isterseniz kendi seçtiğiniz bir ismi verebilirsiniz. Açılışta “İdeasoft Analytics Dashboard” olarak görünecektir. Bu alana tıkladığınızda yeni bir isim verebilirsiniz. Bu tabloyu açtığınızda şöyle bir ekranınız olacak. (Resme tıklayarak büyük halini görebilirsiniz.) ideasoft-google-analytics-dashboard-eklentisi Şimdi de tek tek bu tablo üzerindeki alanları ele alalım ve hangi ölçümlemeleri yaptıklarını sizinle paylaşalım.Not: Bu veriler seçili zaman dilimine göre değişiklik gösterecektir. Bu sayede belli zaman aralıkları arasındaki verileri görmek için Analytics üzerinden zaman aralığı ayarları yapabilirsiniz.

Toplam satış cirosu

google-analytics-tablo-1 Bu alanda seçili zaman dilimi içerisindeki toplam satış cironuzu görebilirsiniz.

Safa Gösterimi

google-analytics-tablo-2 İnternet siteniz üzerindeki sayfa gösterimlerinin tamamını bu alanda görebilirsiniz.

Ziyaretler

google-analytics-tablo-3 Sitenizin toplamda kaç kez ziyaret edildiğini görebilirsiniz.

Ziyaretçi

google-analytics-tablo-4 Tekil ziyaretçi sayınızı bu alanda görebilirsiniz.

Siparişler

google-analytics-tablo-5 Seçili zaman aralığı içinde kaç adet sipariş aldığınızı da bu alanda görebilirsiniz.

Yönlendirilen trafik

google-analytics-tablo-6 Sitenize en fazla hangi kanallardan yönlendirme trafiği aldığınızı ve bu yönlendirme trafikleri ile ne kadarlık bir ciro elde ettiğinizi detaylı bir şekilde görebilirsiniz.

Ziyaretler & Ciro

google-analytics-tablo-7 Ziyaret başına ne kadar ciro yaptığınızı görmek için bu alanı kullanabilirsiniz. Oturum başına elde ettiğiniz ciroyu belli bir zaman dilimi içerisinde analiz edebilir ve günlere göre bir analiz yapabilirsiniz.

Kanallar

google-analytics-tablo-8 E-ticaret sitenize hangi kanallardan trafik aldığınızı görsel bir şekilde değerlendirebilirsiniz. Grafik üzerinde CPC, organik, yönlendirme ve diğer kanalları göreceksiniz. Bu kanallar üzerinden aldığınız trafikleri analiz ederek, stratejilerinizi güncelleyebilir ya da değiştirebilirsiniz.

Organik anahtar kelimeler

google-analytics-tablo-9 Bu bölüm üzerinde organik olarak hangi anahtar kelimelerden ne kadarlık bir trafik aldığınızı görmeniz mümkün. SEO çalışmalarınızın sonuçlarını da takip etmek için bu alan oldukça faydalı olacaktır. Bunun yanı sıra anahtar kelime seçimlerinizin size nasıl bir şekilde yansıdığını ve kelime grubu başına ne kadar trafik elde ettiğinizi burada görebilirsiniz.

İniş Sayfaları (Ürünler)

google-analytics-tablo-10 Ürünlerinizle ilgili olan iniş sayfalarınızın performansını değerlendirmek için bu alanı kullanabilirsiniz. Bu sayfaların ne kadar ziyaret edildiğini ve ortalama olarak sayfada kalma sürelerini bu alan üzerinde takip edebilirsiniz.

İniş Sayfaları (Kategori ve Markalar)

google-analytics-tablo-11 Marka ve kategori bazlı iniş sayfalarınızın geri dönüşümlerini takip etmek için bu alanı kullanabilirsiniz. Burada yine bu sayfaların görüntülenme sayılarını ve ortalama olarak bu sayfalarda geçirilen süreleri görebilirsiniz.

Son olarak

Analytics’e yeniden girdiğinizde bu bölüme ulaşmak için “Raporlama” bölümünün altındaki “Gösterge Tabloları” sekmesindeki “Gizli” sekmesine tıklamanız gerekiyor. Burada oluşturduğunuz bu eklentiyi görebilirsiniz. Google Analytics üzerinde yaptığınız takipler, e-ticaret sitenizin performansını artırma konusunda size yardımcı olacaktır. Bu eklenti ile sizin için önemli olan verileri daha hızlı bir şekilde takip edebilirsiniz. eğer dilerseniz, eklentinin üst bölümünde “Add Segment” / “Segment Ekle” bölümünden, takip etmek istediğiniz özel alanları da bu alana ekleyebilirsiniz.

Google Analytics Özel Gösterge Tablosu'nu indirmek için tıklayın

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

E-Ticaret Sitenizin Tasarımını Nasıl Yapmalısınız?
E-Ticaret Sitenizin Tasarımını Nasıl Yapmalısınız?
Herhangi bir ihtiyacımızı gidermek üzere girdiğimiz mağazada kendimizi nasıl hissettiğimiz, satın alma davranışlarımızı doğrudan etkiler. Dükkân ferah ve göze hoş gelen şekilde dekore edilmişse, bunun yanında ürünlerin...
20 Haziran 2022
Savaş Çetinkaya
Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir?
Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir?
Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir? Hepsi ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-ticaret firmalarının SEO konusuna özellikle yatırım yapmaları gerekiyor. Organik arama sonuçlarında ön sıralara çıkabilmek ve bu sayede de...
23 Nisan 2017
Ferad Osman Sali
Ortaklık kurmadan önce dikkat etmeniz gereken 5 önemli detay
Ortaklık kurmadan önce dikkat etmeniz gereken 5 önemli detay
Kendi işinizi kurarken ya da bir e-ticaret sitesi açmak istiyorken, bir ya da birden fazla ortakla işe girmek isteyebilirsiniz. Bu hem maddi hem de manevi açıdan üzerinizden birçok yükü kaldırır. Ancak ortaklıkların doğru...
7 Ocak 2017
Ferad Osman Sali
Dönüşüm Oranı Nedir, Nasıl Arttırılır?
Dönüşüm Oranı Nedir, Nasıl Arttırılır?
Hedef kitle ve tüketicilerin firmayla olan deneyimi hakkında bilgi edinmek, marka başarısını artırmanın önemli yollarından biridir. Dönüşüm oranı ölçümleri, bu konuda detaylı veri toplamanıza yardımcı olur. E-ticaret ve sosyal...
21 Eylül 2022
Savaş Çetinkaya
Ürün yaşam eğrisi nedir ve evreleri nelerdir?
Ürün yaşam eğrisi nedir ve evreleri nelerdir?
Ürün yaşam eğrisi, herbir ürün için farklı derecelerde gerçekleşen ve herbir ürün için de geçerli olan kavramlardan biridir. Herbir ürünün belli bir yaşam döngüsü vardır. Ve bunu yönetmek önemli olduğu gibi, bu süreyi...
2 Temmuz 2020
Ferad Osman Sali
Buybox Nasıl Kazanılır ? Pazaryerlerinde Buybox Kazanmak
Buybox Nasıl Kazanılır ? Pazaryerlerinde Buybox Kazanmak
Amazon'un "Buy Box" özelliği, Amazon üzerinde bir ürünün birden fazla satıcısı olduğunda, Amazon'un bu satıcılar arasından birini "öne çıkan satıcı" olarak seçtiği bir sistemdir. Bu öne çıkan satıcı, ürünün ayrıntı...
15 Haziran 2023
Ferad Osman Sali