Google Alışveriş Reklamları nın kapanması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?

11 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Google Alışveriş Reklamları nın kapanması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?

Geçtiğimiz hafta Google kendi resmi blogunda yaptığı açıklamada Google Alışveriş Reklamları’nı 10 Ağustos 2020 tarihinden itibaren kaldıracağını açıkladı. Bu karar tabii ki e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir durum oldu; çünkü birçok firma Google Alışveriş Reklamları ile arama sorgularından web sitesine trafik çekmekteydi ve satışlarını artırma konusunda da önemli bir araçtı. Adwords kampanyaları ile farklı ürünleri öne çıkartmak ve doğrudan satın alma sayfasına yölendirme yapma, ürün fiyatı sergileme, ürün puanlarını gösterme gibi özelliklerinin olması da bu özelliği e-ticaret firmaları için oldukça etkili kılıyordu.

Aynı şekilde kullanıcılar tarafından baktığımızda da, belli bir ürün arayan kullanıcılar istedikleri ürünleri arama motoru üzerinde doğrudan görerek, ürünün satın alma sayfasına hızlı bir şekilde gidebilmekteydiler. Bu durum kullanıcıları da etkileyecektir ve onların satın alma alışkanlıklarını da değiştirmeye başlayacaktır.

Google Alışveriş Reklamları neden kaldırıldı?

Konuyu bilmeyenler için Google Alıveriş Reklamları’nın neden kaldırıldığını kısaca açıklayalım. Rekabet Kurumu’nun, 2020’nin başında Google’ın Alıveriş Karşılaştırma Servisleri’nin (AKS) rekabette eşitlik sağlaması yönünde bir karar aldı. Bu süreçte Google, Rekabet Kurulu’nun bu kararına karşın AKS’nin, hem kullanıcıların hem de reklam verenlerin kullanım deneyimlerini geliştirmeye ve rekabeti dengelemeye yönelik bazı adımlar atmış olsa da iki tarafın çözüm sürecinde anlaşamaması nedeniyle, Google 10 Ağustos’ta bu reklam hizmetini durdurma kararını almış bulunuyor. Google Resmi Blog sayfasındaki açıklamanın tamamına buradan ulaşabilirsiniz.

Google Alışveriş Reklamları’nın kapanması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?

Google Alışveriş Reklamları’nın kapatılması, asıl reklam harcamalarını Adwords kampanyaları üzerinden yapan e-ticaret firmalarını doğrudan etkileyecek. Büyük bütçe ayıran firmalar, bu reklamlar üzerinden ciddi bir trafik çekmekteydiler.

Doğrudan ürün fotoğrafı üzerinden reklamların kullanıcılara sunulması, ürün fotoğraf ve puanlarının reklamların üzerinde gösterilmesi, kullanıcıların satın alma kararlarını etkiliyordu; ancak dünden itibaren bu reklamların kaldırılması artık e-ticaret firmalarını farklı arayışlar içerisine yönlendirecek.

Bu durum Adwords reklam kampanyalarına yatırım yapan firmaları, farklı pazarlama ve reklam stratejilerine yönelmeye itecektir. Burada tabii ki birçok faktör ortaya çıkacak. Çünkü yıl içerisinde geliştirilen tüm pazarlama ve reklam stratejilerinin yönü değişmek zorunda kalacak. Bu da hızlı bir şekilde adımların atılarak, farklı kanallara adapte olmayı gerektirecektir.

Google Alışveriş Reklamları ile sitesine belli oranda trafik çeken ve satışlarını artıran firmalar da bu karardan ciddi şekilde etkilenecektir; çünkü bir anda ciddi satış düşüşleri gerçekleşmeye başlayacaktır. Bu da şirketin normal gelirlerinin ve karının düşmesine neden olabilir.

Kendi e-ticaret sitesindeki ürünlere reklam çıkanların yanı sıra sanal pazaryeri üzerinde ürün satışı yapan ancak Adwords reklamlarıyla ürünlerini öne çıkartan firmalar da bu durumda ciddi bir zarar görecektir. Özellikle kendi e-ticaret sitesi bulunmayan ve sadece sanal pazaryerlerinde ürün satışı yapan firmaları, ürünlerini öne çıkartmakta zorlanacaklar. Bu noktada da firmaların kendi e-ticaret sitelerini kurmaları ya da kendi siteleri üzerinden reklam çıkmaları bir gereklilik haline gelecektir.

İlgili rehber: Online pazar yerleri mi yoksa kendi e-ticaret siteniz mi avantajlı?

Özellikle marka bilinirliği üzerine çalışmalar yapmamış olan firmalar bu karardan sonra ciddi şekilde etkilenebilir. Çünkü Google Alışveriş Reklamları’nda öne çıkan sorgularda kullanıcıların ilk odağı ürünlerde oluyordu ve ürünleri fiyatlarına ya da puanlarına göre kıyaslıyordu. Şu an ise Google’dan gelen trafikte kullanıcıların ilk tercihi bildikleri markalar üzerinden alışveriş yapmak olabilir. Bu durumda da marka bilinirliğini artırmak, internetten satış yapan firmalar için önemli bir unsur olacaktır.

İlgili rehber: E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?

Peki, bu durum online satış yapanları çaresiz bırakıyor mu? Tabii ki hayır. İnternette reklam ve pazarlama çalışmalarınızı yapabileceğiniz birçok farklı kanal bulunuyor ve bunlar üzerinden ilerlemeniz, buradaki açıklarınızı kapamanıza yardımcı olacaktır.

Google Alışveriş Reklamları yerine kullanabileceğiniz alternatifler

Facebook reklamları

Google Alışveriş Reklamları yerine kullanabileceğiniz alternatiflerden biri Facebook reklamlarıdır. Sosyal ağlar günümüzde e-ticaret firmalarının sıklıkla kullandığı reklam mecraları olduğu için bu süreçte stratejilerinizi Facebook reklamlarına doğru kayıdarabilirsiniz. Eğer hedef kitleniz aktif bir şekilde bu platformda yer alıyorsa, farklı reklam modelleri, ürün kategorileri, Facebook mağaza açımı ile tüketicilere bu mecra üzerinden ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook reklam hataları ve kaçınma yöntemleri

Instagram reklamları

Facebook’un yanı sıra Instagram reklamlarından da bu dönemde yararlanabilirsiniz. Facebook’taki reklam modellerinin Instagram üzerinde de bulunması; aynı zamanda günümüzde kullanıcıların Instagram’ı daha çok kullanıyor olmaları, bu platformu da reklam kampanyaları için daha ideal bir hale getirmekte.

İlgili rehber: Instagram'da reklam verirken özellikle dikkat etmeniz gerekenler

Instagram reklamlarının yanı sıra e-ticaret sitenizdeki ürünleri doğrudan Instagram’da sergilemek için InstaShop uygulamamızdan yararlanabilirsiniz. Bu uygulama sayesinde ürünlerinizi Instagram reklamlarınızda öne çıkartarak, satışlarınızı artırmak için reklam kampanyaları oluşturabilirsiniz.

İlgili rehber: InstaShop uygulaması ile online mağazanızı Instagram'a taşıyın

Twitter reklamları

Twitter üzerinde belli bir kitleniz bulunuyorsa ve hedef kitlenize buradan daha iyi ulaşabileceğinizi düşünüyorsanız Google Alışveriş Reklamları yerine Twitter üzerinde de reklam kampanyaları oluşturabilirsiniz.

İlgili rehber: Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatler nasıl belirlenir?

Linkedin reklamları

Google Alışveriş Reklamları’na alternatif olarak kullanabileceğiniz bir diğer kanal ise Linkedin reklamlarıdır. Özellikle B2B tarafında iş yapan firmalar için Linkedin reklamları daha etkili olacaktır. Sektörel olarak bakıldığında bu durum değişiklik gösterebilmektedir; ancak genellikle bu reklamlar B2B firmalarınca tercih edilmektedir.

İlgili rehber: Sık yapılan Linkedin reklam hataları

E-posta pazarlama çalışmaları

E-posta pazarlama çalışmaları da kullanabileceğiniz alternatiflerden biri. E-posta listelerinizdeki abonelere düzenli olarak yeni ürünler, kampanyalı ürünler ya da hatırlama mesajlarıyla ulaşarak, reklamlarınıza devam edebilirsiniz. Bu çalışmaların tek dezavantajı, mevcut abone kitlenize hitap edebiliyor oluşunuzdur. Yeni kitlelere ulaşmak için e-posta pazarlama çalışmaları etkisiz olacaktır. Bu nedenle de bu çalışmaları sosyal medya reklamlarınızla bir arada kullanmanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

İlgili rehber: Başarılı bir e-posta kampanyası için 12 temel öğe

Influencer pazarlama çalışmaları

Google Alışveriş Reklamları özellikle yeni kitlelere ulaşma konusunda etkiliydi; ancak bu reklamların kalkmasının ardından sosyal medya ile yeni kitlelere ulaşmayı deneyebilirsiniz. Bunun yanı sıra yapabileceğiniz çalışmalardan biri de influencer pazarlama olabilir. Sosyal ağlardaki tanınmış kişi veya hesaplarla işbirlikleri yaparak, ürün ve marka tanıtımı yaparak, bu hesapların hitap ettikleri kitlelere ulaşarak, farklı bir hedef kitleye ürünlerinizi tanıtma şansı bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram influencer hesaplarla çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E ticarette şirket kurmak neden gerekli ve önemli?
E ticarette şirket kurmak neden gerekli ve önemli?
E-ticaret sitesi kurmak, internetten satış yapmak veya online mağazanız ile kendi işinizi kurmak için için şirket kurmak gerekmektedir. Şirket kurmak farklı şekillerde yapılabilmektedir. Şahıs, anonim ve limited şirket...
26 Haziran 2020
Sinan Oypan
Geri dönüşüm sağlayan bir video içerik stratejisinde neler olmalı?
Geri dönüşüm sağlayan bir video içerik stratejisinde neler olmalı?
Video içerik stratejileri, günümüzde işletmelerin asıl strateji odakları haline gelmeye başlamasıyla beraber, pazarlama ve reklam stratejilerinin de önemli bir bölümünü oluşturuyor. 2016’da popülerleşmeye başlayan ve 2017’de...
28 Mart 2019
Sinan Oypan
Ürün iadelerini azaltmak için yapmanız gerekenler
Ürün iadelerini azaltmak için yapmanız gerekenler
E-ticaret şirketlerinin en çok canlarını sıkan durumlardan biri de ürün iadeleri. Ürün iadelerinin birçok sebebi olabiliyor. Bunlar hem tüketici hem de firma kaynaklı olabiliyor. Tabii ki her zaman ürün iadeleri olacaktır; ancak bu...
16 Haziran 2016
Sinan Oypan
Etkili bir tedarik zinciri yönetimi için ipuçları
Etkili bir tedarik zinciri yönetimi için ipuçları
E-ticarette etkili bir tedarik zinciri yönetimi yapmak, uzun vadede sektörde başarılı olmanın sırlarından biri olarak öne çıkmakta. Ürün tedariklerinin etkin bir şekilde yapılması, ürünlerin tüketicilere sorunsuz ve hızlı bir...
30 Aralık 2020
Sinan Oypan
İlgi çekici bir tanıtım yazısı nasıl yazılır?
İlgi çekici bir tanıtım yazısı nasıl yazılır?
İlgi çekici bir tanıtım yazısı yazmanız, pazarlama çalışmalarınızda ve dijital yayıncılara ulaştığınızda daha iyi sonuçlar almanıza yardımcı olur. İşin pazarlama tarafından baktığımızda tanıtım yazınızı, web...
16 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kullanıcı yorumlarına alternatif olarak kullanılabilecek yöntemler
E-ticarette kullanıcı yorumlarına alternatif olarak kullanılabilecek yöntemler
E-ticaret sitelerinde kullanıcı yorumları, tüketicilerin satın alma kararlarını önemli şekilde etkilemektedir. Ama kimi zaman web site üzerinde bu kullanıcı yorumları oluşturmak zor olabilir. Bu tür durumlarda da farklı...
24 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Facebook video fikirleri
E-ticaret firmaları için Facebook video fikirleri
Facebook video içerikleri, etkileşimleri ve geri dönüşümleri artırma için etkili olduğu gibi yeni kitlelere ulaşma konusunda da etkilidir. Farklı içerik türlerinden ve fikirlerinden yararlanmak, kullanıcılarla farklı etkileşimler...
24 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Okula dönüş dönemine hazırlanmak için yararlanabileceğiniz kontrol listesi
Okula dönüş dönemine hazırlanmak için yararlanabileceğiniz kontrol listesi
Okula dönüş dönemiyle beraber yaz aylarının bitmesiyle yeni sezon da açılmaya başlıyor. Bu dönemde e-ticaret firmaları, durgun geçen yaz ayları sonrasında satışlarını tekrar artırabilmek için çalışmalara başlıyorlar....
17 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Özel alışveriş sitelerinin düşüşü ve dikey e-ticaretin yükselişi
Özel alışveriş sitelerinin düşüşü ve dikey e-ticaretin yükselişi
Kendi işini kurmak isteyen girişimciler yeni iş fikirleri üzerine düşünürken, e-ticaret modellerini de göz önünde bulundurmaya çalışıyorlar. Farklı iş modelleri girişimcilerin yapacakları yatırımları doğrudan etkilerken,...
2 Haziran 2017
Sinan Oypan
Instagram takipçilerinizi organik olarak nasıl artırabilirsiniz?
Instagram takipçilerinizi organik olarak nasıl artırabilirsiniz?
instagram takipçilerinizi / instagram beğenilerinizi organik olarak nasıl arttırabilirsiniz ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada önemli bir yere sahip olan Instagram üzerinde etkin olmak ve takipçi...
26 Mart 2018
Sinan Oypan
Dijital Reklam Çeşitleri Nelerdir? Dijital Pazarlama Reklamları Nasıl Yapılmalıdır?
Dijital Reklam Çeşitleri Nelerdir? Dijital Pazarlama Reklamları Nasıl Yapılmalıdır?
Dijital pazarlama ve e-ticaret, birbirinden ayrılması mümkün olmayan iki terimdir. E-ticareti dijital satış olarak nitelendirebileceğimiz için, satışa konu olan ürün ve hizmetlerin dijital mecrada pazarlanması da kaçınılmaz olur....
8 Ocak 2022
Markethinkers
Sosyal medyada en çok etkileşim getiren içerik türleri
Sosyal medyada en çok etkileşim getiren içerik türleri
Sosyal medya üzerinde paylaşım yaparken ki asıl amaç takipçilerle etkileşime geçmek oluyor. Tabii ki bunu sağlamak için de doğru içerik türlerinden yararlanmak ve takipçilerin beklentilerini karşılamak gerekiyor. Doğru içerik...
23 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin