fbpx

Google Alışveriş Reklamları nın kapanması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?

11 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Google Alışveriş Reklamları nın kapanması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?

Geçtiğimiz hafta Google kendi resmi blogunda yaptığı açıklamada Google Alışveriş Reklamları’nı 10 Ağustos 2020 tarihinden itibaren kaldıracağını açıkladı. Bu karar tabii ki e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir durum oldu; çünkü birçok firma Google Alışveriş Reklamları ile arama sorgularından web sitesine trafik çekmekteydi ve satışlarını artırma konusunda da önemli bir araçtı. Adwords kampanyaları ile farklı ürünleri öne çıkartmak ve doğrudan satın alma sayfasına yölendirme yapma, ürün fiyatı sergileme, ürün puanlarını gösterme gibi özelliklerinin olması da bu özelliği e-ticaret firmaları için oldukça etkili kılıyordu.

Aynı şekilde kullanıcılar tarafından baktığımızda da, belli bir ürün arayan kullanıcılar istedikleri ürünleri arama motoru üzerinde doğrudan görerek, ürünün satın alma sayfasına hızlı bir şekilde gidebilmekteydiler. Bu durum kullanıcıları da etkileyecektir ve onların satın alma alışkanlıklarını da değiştirmeye başlayacaktır.

Google Alışveriş Reklamları neden kaldırıldı?

Konuyu bilmeyenler için Google Alıveriş Reklamları’nın neden kaldırıldığını kısaca açıklayalım. Rekabet Kurumu’nun, 2020’nin başında Google’ın Alıveriş Karşılaştırma Servisleri’nin (AKS) rekabette eşitlik sağlaması yönünde bir karar aldı. Bu süreçte Google, Rekabet Kurulu’nun bu kararına karşın AKS’nin, hem kullanıcıların hem de reklam verenlerin kullanım deneyimlerini geliştirmeye ve rekabeti dengelemeye yönelik bazı adımlar atmış olsa da iki tarafın çözüm sürecinde anlaşamaması nedeniyle, Google 10 Ağustos’ta bu reklam hizmetini durdurma kararını almış bulunuyor. Google Resmi Blog sayfasındaki açıklamanın tamamına buradan ulaşabilirsiniz.

Google Alışveriş Reklamları’nın kapanması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?

Google Alışveriş Reklamları’nın kapatılması, asıl reklam harcamalarını Adwords kampanyaları üzerinden yapan e-ticaret firmalarını doğrudan etkileyecek. Büyük bütçe ayıran firmalar, bu reklamlar üzerinden ciddi bir trafik çekmekteydiler.

Doğrudan ürün fotoğrafı üzerinden reklamların kullanıcılara sunulması, ürün fotoğraf ve puanlarının reklamların üzerinde gösterilmesi, kullanıcıların satın alma kararlarını etkiliyordu; ancak dünden itibaren bu reklamların kaldırılması artık e-ticaret firmalarını farklı arayışlar içerisine yönlendirecek.

Bu durum Adwords reklam kampanyalarına yatırım yapan firmaları, farklı pazarlama ve reklam stratejilerine yönelmeye itecektir. Burada tabii ki birçok faktör ortaya çıkacak. Çünkü yıl içerisinde geliştirilen tüm pazarlama ve reklam stratejilerinin yönü değişmek zorunda kalacak. Bu da hızlı bir şekilde adımların atılarak, farklı kanallara adapte olmayı gerektirecektir.

Google Alışveriş Reklamları ile sitesine belli oranda trafik çeken ve satışlarını artıran firmalar da bu karardan ciddi şekilde etkilenecektir; çünkü bir anda ciddi satış düşüşleri gerçekleşmeye başlayacaktır. Bu da şirketin normal gelirlerinin ve karının düşmesine neden olabilir.

Kendi e-ticaret sitesindeki ürünlere reklam çıkanların yanı sıra sanal pazaryeri üzerinde ürün satışı yapan ancak Adwords reklamlarıyla ürünlerini öne çıkartan firmalar da bu durumda ciddi bir zarar görecektir. Özellikle kendi e-ticaret sitesi bulunmayan ve sadece sanal pazaryerlerinde ürün satışı yapan firmaları, ürünlerini öne çıkartmakta zorlanacaklar. Bu noktada da firmaların kendi e-ticaret sitelerini kurmaları ya da kendi siteleri üzerinden reklam çıkmaları bir gereklilik haline gelecektir.

İlgili rehber: Online pazar yerleri mi yoksa kendi e-ticaret siteniz mi avantajlı?

Özellikle marka bilinirliği üzerine çalışmalar yapmamış olan firmalar bu karardan sonra ciddi şekilde etkilenebilir. Çünkü Google Alışveriş Reklamları’nda öne çıkan sorgularda kullanıcıların ilk odağı ürünlerde oluyordu ve ürünleri fiyatlarına ya da puanlarına göre kıyaslıyordu. Şu an ise Google’dan gelen trafikte kullanıcıların ilk tercihi bildikleri markalar üzerinden alışveriş yapmak olabilir. Bu durumda da marka bilinirliğini artırmak, internetten satış yapan firmalar için önemli bir unsur olacaktır.

İlgili rehber: E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?

Peki, bu durum online satış yapanları çaresiz bırakıyor mu? Tabii ki hayır. İnternette reklam ve pazarlama çalışmalarınızı yapabileceğiniz birçok farklı kanal bulunuyor ve bunlar üzerinden ilerlemeniz, buradaki açıklarınızı kapamanıza yardımcı olacaktır.

Google Alışveriş Reklamları yerine kullanabileceğiniz alternatifler

Facebook reklamları

Google Alışveriş Reklamları yerine kullanabileceğiniz alternatiflerden biri Facebook reklamlarıdır. Sosyal ağlar günümüzde e-ticaret firmalarının sıklıkla kullandığı reklam mecraları olduğu için bu süreçte stratejilerinizi Facebook reklamlarına doğru kayıdarabilirsiniz. Eğer hedef kitleniz aktif bir şekilde bu platformda yer alıyorsa, farklı reklam modelleri, ürün kategorileri, Facebook mağaza açımı ile tüketicilere bu mecra üzerinden ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook reklam hataları ve kaçınma yöntemleri

Instagram reklamları

Facebook’un yanı sıra Instagram reklamlarından da bu dönemde yararlanabilirsiniz. Facebook’taki reklam modellerinin Instagram üzerinde de bulunması; aynı zamanda günümüzde kullanıcıların Instagram’ı daha çok kullanıyor olmaları, bu platformu da reklam kampanyaları için daha ideal bir hale getirmekte.

İlgili rehber: Instagram'da reklam verirken özellikle dikkat etmeniz gerekenler

Instagram reklamlarının yanı sıra e-ticaret sitenizdeki ürünleri doğrudan Instagram’da sergilemek için InstaShop uygulamamızdan yararlanabilirsiniz. Bu uygulama sayesinde ürünlerinizi Instagram reklamlarınızda öne çıkartarak, satışlarınızı artırmak için reklam kampanyaları oluşturabilirsiniz.

İlgili rehber: InstaShop uygulaması ile online mağazanızı Instagram'a taşıyın

Twitter reklamları

Twitter üzerinde belli bir kitleniz bulunuyorsa ve hedef kitlenize buradan daha iyi ulaşabileceğinizi düşünüyorsanız Google Alışveriş Reklamları yerine Twitter üzerinde de reklam kampanyaları oluşturabilirsiniz.

İlgili rehber: Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatler nasıl belirlenir?

Linkedin reklamları

Google Alışveriş Reklamları’na alternatif olarak kullanabileceğiniz bir diğer kanal ise Linkedin reklamlarıdır. Özellikle B2B tarafında iş yapan firmalar için Linkedin reklamları daha etkili olacaktır. Sektörel olarak bakıldığında bu durum değişiklik gösterebilmektedir; ancak genellikle bu reklamlar B2B firmalarınca tercih edilmektedir.

İlgili rehber: Sık yapılan Linkedin reklam hataları

E-posta pazarlama çalışmaları

E-posta pazarlama çalışmaları da kullanabileceğiniz alternatiflerden biri. E-posta listelerinizdeki abonelere düzenli olarak yeni ürünler, kampanyalı ürünler ya da hatırlama mesajlarıyla ulaşarak, reklamlarınıza devam edebilirsiniz. Bu çalışmaların tek dezavantajı, mevcut abone kitlenize hitap edebiliyor oluşunuzdur. Yeni kitlelere ulaşmak için e-posta pazarlama çalışmaları etkisiz olacaktır. Bu nedenle de bu çalışmaları sosyal medya reklamlarınızla bir arada kullanmanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

İlgili rehber: Başarılı bir e-posta kampanyası için 12 temel öğe

Influencer pazarlama çalışmaları

Google Alışveriş Reklamları özellikle yeni kitlelere ulaşma konusunda etkiliydi; ancak bu reklamların kalkmasının ardından sosyal medya ile yeni kitlelere ulaşmayı deneyebilirsiniz. Bunun yanı sıra yapabileceğiniz çalışmalardan biri de influencer pazarlama olabilir. Sosyal ağlardaki tanınmış kişi veya hesaplarla işbirlikleri yaparak, ürün ve marka tanıtımı yaparak, bu hesapların hitap ettikleri kitlelere ulaşarak, farklı bir hedef kitleye ürünlerinizi tanıtma şansı bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram influencer hesaplarla çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

SEO analiz nasıl yapılır?
SEO analiz nasıl yapılır?
E-ticaret siteniz için SEO analiz çalışmaları yapmanız, arama motoru uyumluluğu söz konusu olduğunda sitenizin ne durumda olduğunu görmenizi sağlar. SEO analiz çalışmaları, mevcut durumunuzu gösterdiği gibi, yanlış ya da sonuç...
11 Ekim 2019
Sinan Oypan
PageSpeed Insights Nedir? Nasıl Kullanılır?
PageSpeed Insights Nedir? Nasıl Kullanılır?
E-ticaret siteleri ile alışveriş merkezleri insanların cebine kadar girdi. Bilgisayardan, tabletten, telefondan alışveriş yapabilmek mümkün. Ürün ve hizmetler de çeşit zenginliğine sahip. Ama kullanıcıların e-ticaret sitelerinden...
16 Mart 2021
Markethinkers
E-ticaret şirketleri için yıllık değerlendirme raporu neden önemli?
E-ticaret şirketleri için yıllık değerlendirme raporu neden önemli?
Yeni yılın başlangıcıyla beraber, yeni yıl için yeni strateji ve fikirler geliştirmek gerekiyor; ancak yapılması gereken çalışmalardan biri de yıllık değerlendirme raporu hazırlamak. Bunun nedeni ise yeni yıldaki çalışmaları...
16 Ocak 2019
Sinan Oypan
Müşteri hizmetlerinde “İlk Temasta Çözüm” nedir ve neden önemlidir?
Müşteri hizmetlerinde “İlk Temasta Çözüm” nedir ve neden önemlidir?
Müşteri hizmetleri e-ticaret firmalarının en önemli alanlarından biridir ve müşteri memnuniyetini artırma adına bu bölümlerin üzerinde önemli bir yük bulunur. Satış öncesi ve sonrasında müşterilerle iyi iletişim kurmak ve...
27 Kasım 2017
Sinan Oypan
SEO problemleri ve yanıtları
SEO problemleri ve yanıtları
SEO problemleri ve SEO çalışmaları E-ticaret siteleri için bir hayli önemlidir. Tabii ki SEO çalışmaları yaparken firmalar birçok farklı problemle karşılaşabiliyor ve bu alana yeni olan kişilerin kafalarında soru işaretleri...
15 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 1. Bölüm
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 1. Bölüm
E-ticaret şirketinizin marka bilinirliğini ve internet üzerindeki görünürlüğünü artırmak için SEO ve SMM’e (sosyal medya pazarlama) ihtiyacınız vardır. Sosyal medya pazarlama birçok e-ticaret firmasının yapmakta olduğu...
20 Eylül 2017
Sinan Oypan
Girişimlerin başarız olmalarına neden olan durumlar ve bunlardan kaçınma yolları
Girişimlerin başarız olmalarına neden olan durumlar ve bunlardan kaçınma yolları
Girişimcilik uzaktan kolay görünse de işin içine girildiğinde aslında bir hayli zorlu bir süreçtir. 9/6 mesaiyi bırakarak kendi işinizi kurma fikri güzel gelse de girişimcilikte başarılı olmak için birçok fedakarlık yapmak ve...
8 Şubat 2018
Sinan Oypan
Influencer Marketing ve E-ticaret Sektörü
Influencer Marketing ve E-ticaret Sektörü
Türkiye’de sosyal medya platformlarının kullanımının artması pazarlama tekniklerinin de şekil değiştirmesine neden olmuştur. Kullanıcıların internet üzerinde geçirdikleri sürenin çoğunlukla sosyal medya üzerinde olması...
6 Mart 2020
İbrahim Çelebi
E-ticaret firmalarının bilmesi gereken 7 sosyal medya istatistiği
E-ticaret firmalarının bilmesi gereken 7 sosyal medya istatistiği
E-ticaret firmaları sosyal mecralardan sıkça yararlanıyorlar. Marka veya ürünü tanıtımı yapmanın yanı sıra tüketicilerle etkileşime geçmek için de bu mecralarda yer alıyorlar. Bu platformlarda yer alan firmaların, dönemsel...
27 Eylül 2016
Sinan Oypan
Blogunuzda yazmamanız gereken 3 içerik türü
Blogunuzda yazmamanız gereken 3 içerik türü
İçerik pazarlama çalışmalarınızı yapmak aslında pek de kolay bir iş değildir. Doğru içerik türlerini bulmak, doğru ve kaliteli metinler oluşturmak, doğru kitleye sunum yapmak, içerik pazarlama çalışmalarının kalitesini ve...
9 Eylül 2016
Sinan Oypan
Videolarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlayacak ipuçları
Videolarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlayacak ipuçları
Video içerikler günümüzde en çok etkileşimi sağlayan içerik türleri arasında yer alıyor. Kullanıcıların videolara ilgi artmasının yanı sıra sosyal mecraların da video içerikleri daha fazl ön plana çıkartıyor olması ve...
1 Haziran 2018
Sinan Oypan
Stoğu tükenen ürünleri e-ticaret sitenizde nasıl yönetmelisiniz?
Stoğu tükenen ürünleri e-ticaret sitenizde nasıl yönetmelisiniz?
Online mağazanız üzerinde kimi ürünlerin belli dönemlerde stokları tükenebilir. Tedarikçilerinizden bu ürünleri yeniden temin edecek olsanız dahi belli bir süre bu ürünleri tüketicilere satamazsınız. Stokta kalmayan ürünlerin...
31 Mayıs 2018
Sinan Oypan