Google Alışveriş Reklamları nın kapanması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?

11 Ağustos 2020
Sinan Oypan

Geçtiğimiz hafta Google kendi resmi blogunda yaptığı açıklamada Google Alışveriş Reklamları’nı 10 Ağustos 2020 tarihinden itibaren kaldıracağını açıkladı. Bu karar tabii ki e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir durum oldu; çünkü birçok firma Google Alışveriş Reklamları ile arama sorgularından web sitesine trafik çekmekteydi ve satışlarını artırma konusunda da önemli bir araçtı. Adwords kampanyaları ile farklı ürünleri öne çıkartmak ve doğrudan satın alma sayfasına yölendirme yapma, ürün fiyatı sergileme, ürün puanlarını gösterme gibi özelliklerinin olması da bu özelliği e-ticaret firmaları için oldukça etkili kılıyordu.

Aynı şekilde kullanıcılar tarafından baktığımızda da, belli bir ürün arayan kullanıcılar istedikleri ürünleri arama motoru üzerinde doğrudan görerek, ürünün satın alma sayfasına hızlı bir şekilde gidebilmekteydiler. Bu durum kullanıcıları da etkileyecektir ve onların satın alma alışkanlıklarını da değiştirmeye başlayacaktır.

Google Alışveriş Reklamları neden kaldırıldı?

Konuyu bilmeyenler için Google Alıveriş Reklamları’nın neden kaldırıldığını kısaca açıklayalım. Rekabet Kurumu’nun, 2020’nin başında Google’ın Alıveriş Karşılaştırma Servisleri’nin (AKS) rekabette eşitlik sağlaması yönünde bir karar aldı. Bu süreçte Google, Rekabet Kurulu’nun bu kararına karşın AKS’nin, hem kullanıcıların hem de reklam verenlerin kullanım deneyimlerini geliştirmeye ve rekabeti dengelemeye yönelik bazı adımlar atmış olsa da iki tarafın çözüm sürecinde anlaşamaması nedeniyle, Google 10 Ağustos’ta bu reklam hizmetini durdurma kararını almış bulunuyor. Google Resmi Blog sayfasındaki açıklamanın tamamına buradan ulaşabilirsiniz.

Google Alışveriş Reklamları’nın kapanması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?

Google Alışveriş Reklamları’nın kapatılması, asıl reklam harcamalarını Adwords kampanyaları üzerinden yapan e-ticaret firmalarını doğrudan etkileyecek. Büyük bütçe ayıran firmalar, bu reklamlar üzerinden ciddi bir trafik çekmekteydiler.

Doğrudan ürün fotoğrafı üzerinden reklamların kullanıcılara sunulması, ürün fotoğraf ve puanlarının reklamların üzerinde gösterilmesi, kullanıcıların satın alma kararlarını etkiliyordu; ancak dünden itibaren bu reklamların kaldırılması artık e-ticaret firmalarını farklı arayışlar içerisine yönlendirecek.

Bu durum Adwords reklam kampanyalarına yatırım yapan firmaları, farklı pazarlama ve reklam stratejilerine yönelmeye itecektir. Burada tabii ki birçok faktör ortaya çıkacak. Çünkü yıl içerisinde geliştirilen tüm pazarlama ve reklam stratejilerinin yönü değişmek zorunda kalacak. Bu da hızlı bir şekilde adımların atılarak, farklı kanallara adapte olmayı gerektirecektir.

Google Alışveriş Reklamları ile sitesine belli oranda trafik çeken ve satışlarını artıran firmalar da bu karardan ciddi şekilde etkilenecektir; çünkü bir anda ciddi satış düşüşleri gerçekleşmeye başlayacaktır. Bu da şirketin normal gelirlerinin ve karının düşmesine neden olabilir.

Kendi e-ticaret sitesindeki ürünlere reklam çıkanların yanı sıra sanal pazaryeri üzerinde ürün satışı yapan ancak Adwords reklamlarıyla ürünlerini öne çıkartan firmalar da bu durumda ciddi bir zarar görecektir. Özellikle kendi e-ticaret sitesi bulunmayan ve sadece sanal pazaryerlerinde ürün satışı yapan firmaları, ürünlerini öne çıkartmakta zorlanacaklar. Bu noktada da firmaların kendi e-ticaret sitelerini kurmaları ya da kendi siteleri üzerinden reklam çıkmaları bir gereklilik haline gelecektir.

İlgili rehber: Online pazar yerleri mi yoksa kendi e-ticaret siteniz mi avantajlı?

Özellikle marka bilinirliği üzerine çalışmalar yapmamış olan firmalar bu karardan sonra ciddi şekilde etkilenebilir. Çünkü Google Alışveriş Reklamları’nda öne çıkan sorgularda kullanıcıların ilk odağı ürünlerde oluyordu ve ürünleri fiyatlarına ya da puanlarına göre kıyaslıyordu. Şu an ise Google’dan gelen trafikte kullanıcıların ilk tercihi bildikleri markalar üzerinden alışveriş yapmak olabilir. Bu durumda da marka bilinirliğini artırmak, internetten satış yapan firmalar için önemli bir unsur olacaktır.

İlgili rehber: E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?

Peki, bu durum online satış yapanları çaresiz bırakıyor mu? Tabii ki hayır. İnternette reklam ve pazarlama çalışmalarınızı yapabileceğiniz birçok farklı kanal bulunuyor ve bunlar üzerinden ilerlemeniz, buradaki açıklarınızı kapamanıza yardımcı olacaktır.

Google Alışveriş Reklamları yerine kullanabileceğiniz alternatifler

Facebook reklamları

Google Alışveriş Reklamları yerine kullanabileceğiniz alternatiflerden biri Facebook reklamlarıdır. Sosyal ağlar günümüzde e-ticaret firmalarının sıklıkla kullandığı reklam mecraları olduğu için bu süreçte stratejilerinizi Facebook reklamlarına doğru kayıdarabilirsiniz. Eğer hedef kitleniz aktif bir şekilde bu platformda yer alıyorsa, farklı reklam modelleri, ürün kategorileri, Facebook mağaza açımı ile tüketicilere bu mecra üzerinden ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook reklam hataları ve kaçınma yöntemleri

Instagram reklamları

Facebook’un yanı sıra Instagram reklamlarından da bu dönemde yararlanabilirsiniz. Facebook’taki reklam modellerinin Instagram üzerinde de bulunması; aynı zamanda günümüzde kullanıcıların Instagram’ı daha çok kullanıyor olmaları, bu platformu da reklam kampanyaları için daha ideal bir hale getirmekte.

İlgili rehber: Instagram'da reklam verirken özellikle dikkat etmeniz gerekenler

Instagram reklamlarının yanı sıra e-ticaret sitenizdeki ürünleri doğrudan Instagram’da sergilemek için InstaShop uygulamamızdan yararlanabilirsiniz. Bu uygulama sayesinde ürünlerinizi Instagram reklamlarınızda öne çıkartarak, satışlarınızı artırmak için reklam kampanyaları oluşturabilirsiniz.

İlgili rehber: InstaShop uygulaması ile online mağazanızı Instagram'a taşıyın

Twitter reklamları

Twitter üzerinde belli bir kitleniz bulunuyorsa ve hedef kitlenize buradan daha iyi ulaşabileceğinizi düşünüyorsanız Google Alışveriş Reklamları yerine Twitter üzerinde de reklam kampanyaları oluşturabilirsiniz.

İlgili rehber: Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatler nasıl belirlenir?

Linkedin reklamları

Google Alışveriş Reklamları’na alternatif olarak kullanabileceğiniz bir diğer kanal ise Linkedin reklamlarıdır. Özellikle B2B tarafında iş yapan firmalar için Linkedin reklamları daha etkili olacaktır. Sektörel olarak bakıldığında bu durum değişiklik gösterebilmektedir; ancak genellikle bu reklamlar B2B firmalarınca tercih edilmektedir.

İlgili rehber: Sık yapılan Linkedin reklam hataları

E-posta pazarlama çalışmaları

E-posta pazarlama çalışmaları da kullanabileceğiniz alternatiflerden biri. E-posta listelerinizdeki abonelere düzenli olarak yeni ürünler, kampanyalı ürünler ya da hatırlama mesajlarıyla ulaşarak, reklamlarınıza devam edebilirsiniz. Bu çalışmaların tek dezavantajı, mevcut abone kitlenize hitap edebiliyor oluşunuzdur. Yeni kitlelere ulaşmak için e-posta pazarlama çalışmaları etkisiz olacaktır. Bu nedenle de bu çalışmaları sosyal medya reklamlarınızla bir arada kullanmanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

İlgili rehber: Başarılı bir e-posta kampanyası için 12 temel öğe

Influencer pazarlama çalışmaları

Google Alışveriş Reklamları özellikle yeni kitlelere ulaşma konusunda etkiliydi; ancak bu reklamların kalkmasının ardından sosyal medya ile yeni kitlelere ulaşmayı deneyebilirsiniz. Bunun yanı sıra yapabileceğiniz çalışmalardan biri de influencer pazarlama olabilir. Sosyal ağlardaki tanınmış kişi veya hesaplarla işbirlikleri yaparak, ürün ve marka tanıtımı yaparak, bu hesapların hitap ettikleri kitlelere ulaşarak, farklı bir hedef kitleye ürünlerinizi tanıtma şansı bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram influencer hesaplarla çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

İşletmeler için Instagram hesap yönetimi için ipuçları
Instagram hesap yönetimi için bir strateji ve içerik planınızı oluşturmanız; uzun vadede bu platform üzerinden daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlar. Instagram hesap yönetimi yaparken bazı kurallara dikkat etmeniz ve bazı...
2 Kasım 2020
Sinan Oypan
Organik trafik mi sosyal trafik mi daha önemli?
E-ticaret sitenize gelen trafiğin kaynağı oldukça önemlidir. Hangi kaynaklardan trafik aldığınız belirlemek, hedef kitlenize ulaşmak için geliştireceğiniz stratejileri belirleme konusunda size yardımcı olur. Tabii ki tek bir kanala...
10 Ekim 2017
Sinan Oypan
Yeni bir iş kurarken özellikle üstünde durmanız gereken 5 unsur
Yeni bir girişim kurmadan önce bazı ön çalışmalar yapmak gerekebiliyor. Bu ön çalışmalarda şirketinizle ilgili birçok detayı belirlemeniz ve nasıl bir yol izlemeniz gerektiğini planlamalısınız. Sıfırdan bir girişim kurmak...
28 Kasım 2016
Sinan Oypan
Dijital Pazarlama Nedir? Çeşitleri Nelerdir?
Söz konusu pazarlama olduğunda ne yapmanız gerektiğini siz değil, müşterileriniz belirler. Tabii onlara kulak veriyorsanız... Pazarlama stratejinizin yüzünü, potansiyel müşterilerinizin olduğu yöne çevirmelisiniz. Günümüz...
17 Şubat 2021
Markethinkers
Sosyal mecralarda ne tür canlı yayınlar yapabilirsiniz?
Özellikle Instagram’ın canlı yayın özelliğini duyurmasının ardından, hem kullanıcılar hem de markalar canlı yayın içeriklerine bir hayli önem vermeye başladı. Canlı yayın yapmanın kolay bir hale gelmesi ve herkes tarafından...
24 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Müşterilerinizi memnun etmek mi istiyorsunuz? Hızlı geri dönüş yapın
E-ticaret sitenizi ziyaret eden kullanıcıları ve müşterilerinizi memnun etmek için önelikle yapmanız gerkenler onların sorularına ve sıkıntılarına hızlı bir şekilde geri dönüş yapmanız gerekiyor. Online alışverişlerde...
20 Ocak 2017
Sinan Oypan
B2B'de online satışları artırmak için hangi ürün detayları üzerinde durulmalı?
B2B’nin yapısı B2C’den farklı olsa da aslında iki tarafta da birçok benzerlik bulunuyor. Bu benzerliklerden biri de ürün sayfaları ve ürün detayları üzerindeki bilgiler. Son kullanıcı ya da toptan alıcı da olsa, bir internet...
27 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Reklam vermeden önce landing page’lerinizin hazır olduğuna neden emin olmalısınız?
Online reklamlar vererek ürün ve marka tanıtımı yapmak isteyebilirsiniz; fakat reklamlarınızı vermeden önce ürünlerinizle ya da reklamınızla ilgili olan landing page’lerinizin (varış sayfalarınızın) hazır olması ve...
28 Haziran 2016
Sinan Oypan
Site üzerinde geçirilen süreyi artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
E-ticaret sitelerinde geçirilen süreyi artırmak, kullanıcıların site üzerinde daha fazla ürünü incelemesini sağlarken, aynı zamanda geri dönüşümlerin de artırılmasına yardımcı olur. Web site trafiği analizlerinde de önemli...
23 Nisan 2018
Sinan Oypan
Marka ismi seçmenin 8 önemli kuralı
Marka ismi seçmek hem eğlenceli hem de zor bir iştir; çünkü bu isim sizin kimliğinizi ve yaptığınız işi yansıtacaktır. Tabii ki her zaman yaptığınız işle ilgili bir isim seçmeniz gerekmemekte; ancak markalaşma sürecinde...
4 Eylül 2020
Sinan Oypan
Girişimcilerin, kişisel markalarını güçlendirmeleri için yapması gerekenler
Girişimcilerin, projelerini güçlendirmenin yanı sıra kişisel markalarını, yani kendi isimlerini de güçlendirmeleri gerekiyor. Başarılı bir kariyere ulaşmak için, işinize değer katarken kendi isminize de aynı değeri katmanız...
8 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Sık yapılan küçük ama önemli pazarlama strateji hataları
Pazarlama strateji hataları, marka konumlandırması ve marka algısı sürecinde problemlerin oluşmasına neden olurken, pazarlama çalışmaları için ayrılan bütçenin de boşa harcanmasına neden olmakta. Markaların sık yaptığı ...
25 Ekim 2019
Sinan Oypan