İleri seviye Google Adwords reklam ipuçları

29 Mayıs 2020
Sinan Oypan
İleri seviye Google Adwords reklam ipuçları

Google Adwords reklam kampanyaları, Google üzerindeki arama sorguları üzerinden trafik çekmenize yardımcı olur. Adwords kampanyalarında dikkat edilmesi gereken farklı konular bulunmakta. Bunların yanı sıra da reklam performansını artırmak için de bazı ileri seviye stratejilerden yararlanmak gerekmekte.

İlgili rehber: Adwords reklamlarında para kaybetmenize neden olan hatalar

İleri seviye Google Adwords reklam ipuçları

Konum odaklı “Yakınımda Ne Var” alternatiflerini ele alın

Özellikle fiziki mağazanız bulunuyorsa, Google Adwords reklam kampanyalarınızda konum odaklı reklamlara yoğunlaşabilirsiniz. Kullanıcılar, yakınlarında bulunan hizmet veya ürünleri aradıkları için fiziki mağaza ya da mağazalarınızın bulunduğu konumlara yakın bölgeleri de kapsayan reklam içerikleri oluşturabilirsiniz.

Bulunduğunuz mahalleyi veya semti kapsayan reklam kampanyaları oluşturarak, Google aramaları üzerinden, fiziki mağazalarınıza tüketicileri çekebilirsiniz.

İnternetten alışverişlerde olduğu kadar offline alışverişlerde de Adwords kampanyalarınızdan yararlanabilirsiniz; çünkü kullanıcılar sürekli olarak telefonlarını kullanmaktalar ve aradıkları belli bir ürün ya da hizmet bulunuyorsa, bunları Google aramaları üzerinde soracaklardır. Bu kişilere ulaşmak için bu yöntemi kullanabilirsiniz.

Mobil reklamlarda telefonla arama özelliğini kullanın

Hizmetleriniz ve ürünleriniz hakkında bilgi vermek, satış öncesi ve sonrasında tüketicilere destek vermek için telefon halen sıklıkla kullanılan bir araç. Tüketiciler bir firmaya mesaj atmaktansa telefon ile daha hızlı bir şekilde çözüm almak istemekteler. Bu durumda da Google Adwords reklam verirken mobil cihazlara yönelik kampanyalarınızda reklam içeriğinize telefon numaranızı ve telefonla arama özelliğini aktive etmelisiniz.

Böylelikle reklamlarınız gören kullanıcılar, telefon numaranız ile doğrudan akıllı telefonları üzerinden firmanızı arayarak, satış öncesi ya da sonrasında destek alabilirler. Telefonla olan iletişimlerde tüketicileri belli bir geri dönüşüme yönlendirmek daha kolay ve etkili olduğu için bu yöntemi kullanmanız da reklam performansınızı ve alacağınız sonuçları artıracaktır.

Rakip firmalara yönelik hedefleme ve teklifler yapın

Google Adwords reklam çalışmalarında, birçok reklam verenin yaptığı çalışmalardan biri de rakip firmaların isimlerine ya da anahtar kelimelerine yönelik hedeflemeler ve teklifler yapmaktır. Ancak birçok kişinin unuttuğu konulardan biri de bu hedeflemeleri yaparken, sadece internet üzerinden hizmet veren rakip firmaların bulunmadığıdır.

Her firmanın, fiziki mağazası bulunan ve internette hizmet vermeyen de rakipleri bulunmakta. Bu durumda bu firmalar televizyon, radyo, gazete ya da dergi gibi platformlara reklam vermektedirler.

Adwords kampanyalarınızda rakiplerinize yönelik hedeflemeler yaparken, sadece internet üzerindeki rakiplerinizi ele almamalısınız. Fiziki olarak da bu işi yapan firmaları araştırarak, bu firmalara yönelikte hedefleme ve teklifler oluşturarak, reklamlarınızın kapsamını genişletmelisiniz.

İyi sonuç alan varış sayfalarınızı bulun

Daha önceden Adwords kampanyaları oluşturduysanız, iyi sonuç alan ve geri dönüşüm sağlayan varış (landing) sayfalarınızı analiz ederek, hangi safyalardan daha fazla dönüşüm aldığınızı görebilirsiniz.

Daha önce Google Adwords reklam kampanyası oluşturmadıysanız, Google Analytics üzerinde çok trafik alan ve kullanıcıları sayfa üzerinde uzun süre tutan sayfalarınızı analiz edebilirsiniz. Bunun yanı sıra bu işlem için sosyal medya reklamlarınızdan en yüksek performansı alan sayfaları da analiz edebilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette iyi bir landing page nasıl oluşturulur?

Varış sayfalarınızı analiz ettikten sonra ise iyi performans gösteren bu sayfalarınızı Adwords kampanyalarınızda da kullanın. Reklamlarınızı belli bir linke yönlendiriken bu varış sayfalarından yararlanabilirsiniz. Reklam içeriğiniz ve hedeflemeniz ne kadar ilgi çekici olursa olsun, kullanıcı yönlendirdiğiniz varış sayfalarının performansı düşükse bu sayfalardan yeterince sonuç alamazsınız. Bu sebeple de varış sayfalarının reklam kampanyalarında da rolü büyüktür.

İlgili rehber: Reklam vermeden önce landing page’lerinizin hazır olduğuna neden emin olmalısınız?

Bunu bir ileri seviyeye götürmek için iyi performans gösteren varış sayfalarnızın özelliklerini analiz etmeli ve bunları diğer sayfalarınıza da uygulamalısınız. Böylelikle genel olarak site performansınızı da artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Varış sayfalarınızın (Landing Page) geri dönüşümlerini artırmanızı sağlayacak ipuçları

Belli bir koşul içeren anahtar kelimelere odaklanın

Anahtar kelimeler Google Adwords reklam kampanyalarının en önemli bölümüdür. Bu sebeple de özellikle üzerinde durulması gereken bir konudur. Anahtar kelime araştırmalarınızda, spesifik ve sadece ürünü içeren kelime gruplarına yönelmektense belli bir koşul ya da eylemi de içeren anahtar kelimelere yönelmeniz, reklamlarınızın performansını artırmanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları için anahtar kelime bulma ipuçları

Örneğin, ayakkabı satışı yaptığınızda, ana anahtar kelimeleriniz ayakkabı çevresinde toparlanacaktır. Spor ayakkabı, kırmızı ayakkabı gibi. Ancak bunları daha da detaylandırmak için belli bir koşul ve eylemi de anahtar kelimelerinize ekleyebilirsiniz. “Yazlık ayakkabı”, Yürüyüş ayakkabası, düğün ayakkabısı” gibi farklı koşul içeren ve aranma hacmi olan anahtar kelimelere yönelmeniz, alacağınız sonuçları da artırmanıza yardımcı olacaktır. Bunu bir ileri seviyeye taşımak için de long tail anahtar kelimeleri kullanabilirsiniz. Bunu da bir sonraki madde de ele alıyoruz.

Long tail anahtar kelimeler kullanın

Long tail anahtar kelimeler de Google Adwords reklam kampanyalarında geri dönüşümleri artırmakta. Long tail kelime grupları, satın alma sürecinde belli bir karar aşamasına gelmiş ve satın almaya daha yakın olan kullanıcılar tarafından kullanıldığı için Adwords kampanyalarında da etkili sonuçlar verir.

İlgili rehber: Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir?

Örneğin, tekstil ürünleri sattığınızı varsayalım. Burada “kırmızı elbise” gibi bir anahtar kelime, genel arama sonuçları için uygundur. Ancak bunu long tail olarak kullandığınızda “kırmızı yazlık elbise, kırmızı düğün elbisesi, askılı kırmızı kimono” gibi farklı alternatifler halinde kullandığınızda, daha spesifik ve belli bir arama yapan kullanıcılara ulaşma şansınız olur.

İlgili rehber: Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini arttırma

Tüketiciler satın alma süreci öncesinde belli aramalar yaparlar ya da satın almak istedikleri ürünler kafalarında önceden belliyse doğrudan belli koşulları içeren arama sorgularını yapmaya başlarlar. Long tail anahtar kelime grupları da bu süreçte satın alma kararı vermeye yakın olan kullanıcıları yakalamanızda önemli bir rol oynar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Trendyol Mağaza Açmak Rehberi 2021
Trendyol Mağaza Açmak Rehberi 2021
Trendyol Mağaza Açma / Trendyol Mağaza Açmak yani trendyol da satış yapmak yapmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. İnternetten satış yapmak isteyen girişimciler ve şirketler, Trendyol mağaza açma / Trendyol...
5 Eylül 2019
Sinan Oypan
Kendi işinizi en az maliyetle nasıl kurabilirsiniz?
Kendi işinizi en az maliyetle nasıl kurabilirsiniz?
Girişimci olmak isteyenleri en çok düşündüren konulardan biri de girişimlerine ya da projelerine finansman bulmak. Birçok girişimci elinde yeterli sermaye olmamasından dolayı işlerini finanse edemeyecekleri için, bu projelere...
19 Haziran 2016
Sinan Oypan
Moda ve tekstil sektörleri için sosyal medya pazarlama ipuçları
Moda ve tekstil sektörleri için sosyal medya pazarlama ipuçları
Sosyal medyadan en çok yararlanma potansiyeli olan sektörler moda ve tekstil sektörleridir. Bu sektörlerin ürünleri görsel olarak kullanıcılara daha fazla hitap ettiği ve farklı içerik konseptleri üretilebildiği için, sosyal...
25 Haziran 2018
Sinan Oypan
IdeaAkademi'de Online Kayıt Dönemi Başladı
IdeaAkademi'de Online Kayıt Dönemi Başladı
IdeaAkademi olarak, çağımızın ve geleceğin yükselen sektörü olan E-ticaret ile ilgili süreçleri ve uygulamaları ayrıntılı bir şekilde öğreterek, hayata geçirmenize ve etkin bir şekilde kullanmanıza yardımcı olmayı...
16 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
Akılda kalıcı bir marka logosu nasıl olur?
Akılda kalıcı bir marka logosu nasıl olur?
Marka logosu, markalaşma sürecinde bir firma için gerekli olduğu gibi bu logo markanın kimliğini de yansıttığı için de önemlidir. Logonun akılda kalıcı olması, tüketicilerin markanızı hatırlamalarını sağlarken, markanızın...
29 Haziran 2020
Sinan Oypan
Yılbaşı satışlarını artırmak için SEO çalışması
Yılbaşı satışlarını artırmak için SEO çalışması
Yılbaşı satışlarını artırmak için yapacağınız SEO çalışmaları, özellikle yıl sonu hedeflerini tutturmak ve yılı iyi bir şekilde kapatmak için önemli. Tüketiciler yıl sonu indirimlerini bekledikleri için bu dönemde online...
10 Aralık 2018
Sinan Oypan
Ziyaretçiler sitenizi hangi sayfada terk ediyor ve bunun için neler yapabilirsiniz?
Ziyaretçiler sitenizi hangi sayfada terk ediyor ve bunun için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizi ziyaret eden kullanıcılar, belli bir noktada sitenizden ayrılarak sayfadan çıkma oranını yükseltebiliyor. Siteyi terk etme oranının yükselmesi de elde edebileceğiniz potansiyeli geri dönüşümleri kaçırmanıza;...
16 Aralık 2018
Sinan Oypan
Affiliate marketing nedir ve e-ticaret firmaları bunu nasıl kullanabilir?
Affiliate marketing nedir ve e-ticaret firmaları bunu nasıl kullanabilir?
Affiliate marketing, internet üzerinden para kazanmak isteyen ya da e-ticaret sitesine daha fazla geri dönüşüm sağlamak isteyenlerin kullandığı pazarlama yöntemidir. Affiliate marketing ile, e-ticaret firmaları kendi ürünlerini...
20 Nisan 2019
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için reklam stratejisi rehberi
Yeni başlayanlar için reklam stratejisi rehberi
Doğru reklam stratejisi şirketinizin tanıtımını daha etkili bir şekilde yapmanızı sağlarken, elinizdeki bütçeyi de daha iyi bir şekilde yönetmenize yardımcı olur. Doğru strateji için de reklam kampanyaları hazırlarken bazı...
22 Şubat 2020
Sinan Oypan
Sevgililer Günü için kullanabileceğiniz reklam ve pazarlama taktikleri
Sevgililer Günü için kullanabileceğiniz reklam ve pazarlama taktikleri
Sevgililer Günü’ne sayılı günler kaldı ve artık bu özel gün için reklam ve pazarlama çalışmalarına başlamanız gerekiyor. Tüketiciler bu özel gün için yapacakları alışverişleri genellikle son birkaç gün yaptıkları...
8 Şubat 2017
Sinan Oypan
Ürün fotoğrafı nasıl çekilir? | 3. Bölüm
Ürün fotoğrafı nasıl çekilir? | 3. Bölüm
Ürün fotoğrafı nasıl çekilir, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi,...
11 Mart 2017
Sinan Oypan
Bebek Mağazası Açmak | Online Bebek Giyim Mağazası Açmak
Bebek Mağazası Açmak | Online Bebek Giyim Mağazası Açmak
Bebek mağazası açmak için gerekenler nelerdir, online bebek giyim mağazası açmak ve satış yapmak için dikkat edilmesi gerekenler nelerdir? Özetle bebek mağazası açmak istiyorum / çoçuk giyim mağazası açmak istiyorum diyorsanız ve...
23 Ağustos 2017
IdeaSoft