İleri seviye Google Adwords reklam ipuçları

29 Mayıs 2020
Sinan Oypan
İleri seviye Google Adwords reklam ipuçları

Google Adwords reklam kampanyaları, Google üzerindeki arama sorguları üzerinden trafik çekmenize yardımcı olur. Adwords kampanyalarında dikkat edilmesi gereken farklı konular bulunmakta. Bunların yanı sıra da reklam performansını artırmak için de bazı ileri seviye stratejilerden yararlanmak gerekmekte.

İlgili rehber: Adwords reklamlarında para kaybetmenize neden olan hatalar

İleri seviye Google Adwords reklam ipuçları

Konum odaklı “Yakınımda Ne Var” alternatiflerini ele alın

Özellikle fiziki mağazanız bulunuyorsa, Google Adwords reklam kampanyalarınızda konum odaklı reklamlara yoğunlaşabilirsiniz. Kullanıcılar, yakınlarında bulunan hizmet veya ürünleri aradıkları için fiziki mağaza ya da mağazalarınızın bulunduğu konumlara yakın bölgeleri de kapsayan reklam içerikleri oluşturabilirsiniz.

Bulunduğunuz mahalleyi veya semti kapsayan reklam kampanyaları oluşturarak, Google aramaları üzerinden, fiziki mağazalarınıza tüketicileri çekebilirsiniz.

İnternetten alışverişlerde olduğu kadar offline alışverişlerde de Adwords kampanyalarınızdan yararlanabilirsiniz; çünkü kullanıcılar sürekli olarak telefonlarını kullanmaktalar ve aradıkları belli bir ürün ya da hizmet bulunuyorsa, bunları Google aramaları üzerinde soracaklardır. Bu kişilere ulaşmak için bu yöntemi kullanabilirsiniz.

Mobil reklamlarda telefonla arama özelliğini kullanın

Hizmetleriniz ve ürünleriniz hakkında bilgi vermek, satış öncesi ve sonrasında tüketicilere destek vermek için telefon halen sıklıkla kullanılan bir araç. Tüketiciler bir firmaya mesaj atmaktansa telefon ile daha hızlı bir şekilde çözüm almak istemekteler. Bu durumda da Google Adwords reklam verirken mobil cihazlara yönelik kampanyalarınızda reklam içeriğinize telefon numaranızı ve telefonla arama özelliğini aktive etmelisiniz.

Böylelikle reklamlarınız gören kullanıcılar, telefon numaranız ile doğrudan akıllı telefonları üzerinden firmanızı arayarak, satış öncesi ya da sonrasında destek alabilirler. Telefonla olan iletişimlerde tüketicileri belli bir geri dönüşüme yönlendirmek daha kolay ve etkili olduğu için bu yöntemi kullanmanız da reklam performansınızı ve alacağınız sonuçları artıracaktır.

Rakip firmalara yönelik hedefleme ve teklifler yapın

Google Adwords reklam çalışmalarında, birçok reklam verenin yaptığı çalışmalardan biri de rakip firmaların isimlerine ya da anahtar kelimelerine yönelik hedeflemeler ve teklifler yapmaktır. Ancak birçok kişinin unuttuğu konulardan biri de bu hedeflemeleri yaparken, sadece internet üzerinden hizmet veren rakip firmaların bulunmadığıdır.

Her firmanın, fiziki mağazası bulunan ve internette hizmet vermeyen de rakipleri bulunmakta. Bu durumda bu firmalar televizyon, radyo, gazete ya da dergi gibi platformlara reklam vermektedirler.

Adwords kampanyalarınızda rakiplerinize yönelik hedeflemeler yaparken, sadece internet üzerindeki rakiplerinizi ele almamalısınız. Fiziki olarak da bu işi yapan firmaları araştırarak, bu firmalara yönelikte hedefleme ve teklifler oluşturarak, reklamlarınızın kapsamını genişletmelisiniz.

İyi sonuç alan varış sayfalarınızı bulun

Daha önceden Adwords kampanyaları oluşturduysanız, iyi sonuç alan ve geri dönüşüm sağlayan varış (landing) sayfalarınızı analiz ederek, hangi safyalardan daha fazla dönüşüm aldığınızı görebilirsiniz.

Daha önce Google Adwords reklam kampanyası oluşturmadıysanız, Google Analytics üzerinde çok trafik alan ve kullanıcıları sayfa üzerinde uzun süre tutan sayfalarınızı analiz edebilirsiniz. Bunun yanı sıra bu işlem için sosyal medya reklamlarınızdan en yüksek performansı alan sayfaları da analiz edebilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette iyi bir landing page nasıl oluşturulur?

Varış sayfalarınızı analiz ettikten sonra ise iyi performans gösteren bu sayfalarınızı Adwords kampanyalarınızda da kullanın. Reklamlarınızı belli bir linke yönlendiriken bu varış sayfalarından yararlanabilirsiniz. Reklam içeriğiniz ve hedeflemeniz ne kadar ilgi çekici olursa olsun, kullanıcı yönlendirdiğiniz varış sayfalarının performansı düşükse bu sayfalardan yeterince sonuç alamazsınız. Bu sebeple de varış sayfalarının reklam kampanyalarında da rolü büyüktür.

İlgili rehber: Reklam vermeden önce landing page’lerinizin hazır olduğuna neden emin olmalısınız?

Bunu bir ileri seviyeye götürmek için iyi performans gösteren varış sayfalarnızın özelliklerini analiz etmeli ve bunları diğer sayfalarınıza da uygulamalısınız. Böylelikle genel olarak site performansınızı da artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Varış sayfalarınızın (Landing Page) geri dönüşümlerini artırmanızı sağlayacak ipuçları

Belli bir koşul içeren anahtar kelimelere odaklanın

Anahtar kelimeler Google Adwords reklam kampanyalarının en önemli bölümüdür. Bu sebeple de özellikle üzerinde durulması gereken bir konudur. Anahtar kelime araştırmalarınızda, spesifik ve sadece ürünü içeren kelime gruplarına yönelmektense belli bir koşul ya da eylemi de içeren anahtar kelimelere yönelmeniz, reklamlarınızın performansını artırmanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları için anahtar kelime bulma ipuçları

Örneğin, ayakkabı satışı yaptığınızda, ana anahtar kelimeleriniz ayakkabı çevresinde toparlanacaktır. Spor ayakkabı, kırmızı ayakkabı gibi. Ancak bunları daha da detaylandırmak için belli bir koşul ve eylemi de anahtar kelimelerinize ekleyebilirsiniz. “Yazlık ayakkabı”, Yürüyüş ayakkabası, düğün ayakkabısı” gibi farklı koşul içeren ve aranma hacmi olan anahtar kelimelere yönelmeniz, alacağınız sonuçları da artırmanıza yardımcı olacaktır. Bunu bir ileri seviyeye taşımak için de long tail anahtar kelimeleri kullanabilirsiniz. Bunu da bir sonraki madde de ele alıyoruz.

Long tail anahtar kelimeler kullanın

Long tail anahtar kelimeler de Google Adwords reklam kampanyalarında geri dönüşümleri artırmakta. Long tail kelime grupları, satın alma sürecinde belli bir karar aşamasına gelmiş ve satın almaya daha yakın olan kullanıcılar tarafından kullanıldığı için Adwords kampanyalarında da etkili sonuçlar verir.

İlgili rehber: Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir?

Örneğin, tekstil ürünleri sattığınızı varsayalım. Burada “kırmızı elbise” gibi bir anahtar kelime, genel arama sonuçları için uygundur. Ancak bunu long tail olarak kullandığınızda “kırmızı yazlık elbise, kırmızı düğün elbisesi, askılı kırmızı kimono” gibi farklı alternatifler halinde kullandığınızda, daha spesifik ve belli bir arama yapan kullanıcılara ulaşma şansınız olur.

İlgili rehber: Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini arttırma

Tüketiciler satın alma süreci öncesinde belli aramalar yaparlar ya da satın almak istedikleri ürünler kafalarında önceden belliyse doğrudan belli koşulları içeren arama sorgularını yapmaya başlarlar. Long tail anahtar kelime grupları da bu süreçte satın alma kararı vermeye yakın olan kullanıcıları yakalamanızda önemli bir rol oynar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitenizde uygulayabileceğiniz farklı indirim kampanyaları
E-ticaret sitenizde uygulayabileceğiniz farklı indirim kampanyaları
İndirim kampanyaları, yeni müşteriler edinmek ya da sitenizi ziyaret edenlerden geri dönüşüm kazanmak için iyi bir yöntemdir. Tabii ki indirim yaparken belli unsurları göz önünde bulundurmanız ve indirimlerde aşırıya kaçarak,...
20 Ocak 2019
Sinan Oypan
12 Maddede E-ticaret Pazarlama Trendleri - 2021
12 Maddede E-ticaret Pazarlama Trendleri - 2021
E-ticaret, yeni girişimciler için sınırsız imkânlar sunmakta ve oldukça avantajlı bir iş modeli olmaktadır. Geleneksel ticaretten bir türlü vazgeçmeyen KOBİ'ler için e-ticaret ve dijital alışveriş süreçleri daha korkutucu ve...
23 Ağustos 2021
IdeaSoft
E-ticarette işletme yönetimi nasıl yapılır?
E-ticarette işletme yönetimi nasıl yapılır?
İşletme yönetimi, e-ticarette önemli bir yere sahip olduğu gibi şirketlerin de özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. Özellikle işlerini büyütmek isteyen küçük işletmelerin bu konu üzerinde çalışmaları...
18 Haziran 2020
Sinan Oypan
E mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler
E mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler
E mağaza açmak ve internetten satış yapmak günümüzde oldukça kolaylaştı ve bu sayede birçok kişi hayalindeki işi hayata geçirebiliyor. Ancak tek başına bir online mağaza açmak yeterli değil. Site açma süreci kolay olsa da...
5 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri Instagram’dan para kazanmak için neler yapabilir?
E-ticaret şirketleri Instagram’dan para kazanmak için neler yapabilir?
Instagram’dan para kazanmak günümüzde birçok e-ticaret firması için önemli bir konu. Kullanıcı kitlesinin fazla olması ve bu nedenle de sosyal ağlar arasındaki popülerliği e-ticaret firmalarının bu mecra üzerine daha fazla...
26 Kasım 2018
Sinan Oypan
Instagram’daki görünürlüğünüzü daha fazla artırmanızı sağlayacak 4 ipucu
Instagram’daki görünürlüğünüzü daha fazla artırmanızı sağlayacak 4 ipucu
Sosyal medya pazarlamada Instagram, firmalar için oldukça önemli bir rol oynuyor. Son dönemlerde kullanıcıların bu platforma yönelmesi ve çeşitli reklam modelleriyle reklam verenelere birçok alternatifin sunulması da Instagram’ı...
20 Kasım 2017
Sinan Oypan
B2B'de online satışları artırmak için hangi ürün detayları üzerinde durulmalı?
B2B'de online satışları artırmak için hangi ürün detayları üzerinde durulmalı?
B2B’nin yapısı B2C’den farklı olsa da aslında iki tarafta da birçok benzerlik bulunuyor. Bu benzerliklerden biri de ürün sayfaları ve ürün detayları üzerindeki bilgiler. Son kullanıcı ya da toptan alıcı da olsa, bir internet...
27 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Tedarik aşaması sürecinde sık yaşanan problemler
Tedarik aşaması sürecinde sık yaşanan problemler
Tedarik aşaması ve tedarik zinciri yönetimi e-ticaret firmalarının işlerini etkili yapabilmesinde önemli rol oynayan faktörler arasında yer alır. Tedarik sürecinin iyi yönetilmesi, maliyetleri kontrol altına alırken, müşteri...
9 Ekim 2020
Sinan Oypan
Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları
Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları
Instagram reklam performanslarını artırmak, hem sağlayacağınız etkileşim oranlarını hem de reklamlarınızın yatırım getirilerini artıracaktır. Daha iyi geri dönüşümler sağlamaya başladığınızda, hem müşteri kitlenizi hem...
20 Aralık 2017
Sinan Oypan
Facebook reklam kampanyalarını masaüstü ve mobilde bir arada nasıl kullanabilirsiniz?
Facebook reklam kampanyalarını masaüstü ve mobilde bir arada nasıl kullanabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamada en çok tercih edilen platformlardan biri halen Facebook. Gelişmiş reklam modelleri ve yüksek aktif kullanıcı sayısı Facebook’u, reklam verenler için önemli bir pazarlama alanı haline getiriyor. Mobil cihaz...
16 Kasım 2017
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir marka logosu nasıl olur?
Akılda kalıcı bir marka logosu nasıl olur?
Marka logosu, markalaşma sürecinde bir firma için gerekli olduğu gibi bu logo markanın kimliğini de yansıttığı için de önemlidir. Logonun akılda kalıcı olması, tüketicilerin markanızı hatırlamalarını sağlarken, markanızın...
29 Haziran 2020
Sinan Oypan
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 1. Bölüm
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 1. Bölüm

İçerik pazarlama ve SEO, internet üzerinden iş yapan tüm firmalar için iki önemli unsurudur. Birbirileriyle ilişkileri olsa da aslında birbirinden ayrı kavramlardır ve e-ticaret sitesi üzerinde bunları uygularken bu farkların...
11 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin