Google Adwords ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler

9 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Google Adwords ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler

Bir Google Adwords ajansı ile çalışmak, Adwords reklam kampanyalarınızdan alacağınız geri dönüşüm ve sonuçları artırmanızı sağlar. Özellikle işini bilen ve bu konuda tecrübeli bir firma ile çalıştığınızda reklamlarınızın optimizasyonu doğru bir şekilde yapılabilir ve böylelikle yatırım getiriniz yüksek olur. Kampanyalarınızın performansının yükselmesi de alacağınız geri dönüşleri artıracaktır.

Tabii ki bir Google Adwords ajansı ile çalışmadan önce de onlardan mümkün olduğunca bilgi almanız gerekir. Bu süreçte sizin için doğru ajansı seçmek hem zaman hem de para konusunda oldukça kritiktir.

İlgili rehber: Facebook reklamları mı Google Adwords mü? Hangisini tercih etmelisiniz?

Google Adwords ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler

Google Partneri olup olmadıklarına bakın

Bu tamamen bir zorunluluk olmasa da dikkat edebileceğiniz bir noktadır. Google Partneri olmaları, belli bir bilgi birikimleri ve deneyimleri olduğunu göstereceği için bu Google Adwords ajansı ile daha güvenerek çalışma şansınız olacağı anlamına gelmektedir.

Aylık yönetim ücretleri nasıl?

Google Adwords ajansı seçerken, aylık olarak nasıl bir ödeme yapacağınızı da öğrenmeniz gerekir. Kimi ajanslar, harcayacağınız reklam bütçesine göre bir fiyat belirlerken kimi firmalar ise aylık olarak sabit bir tutar üzerinden ilerlemektedirler. Burada dikkat etmeniz gerekenlerden biri de bu ücretler, reklam bütçenize ek olacak maliyetlerdir. Bu fiyatlar, hizmet bedelidir ve reklam bütçesi haricinde belirtilir.

Yapılan harcamaları görebilecek misiniz?

Google Adwords ajansları farklı şekillerde çalışabilmekteler. Kimi firmalar sizden reklam ve hizmet ücretini toplu olarak alırlar ve kendi hesapları üzeriden reklamlarınızı yönetirler. Bu durumda da ajans sizinle harcama verilerini paylaşmakları sürece kampanyalara harcanan bütçeyi doğrudan göremezsiniz.

Kimi firma ise sizden hizmet bedelini temin eder ve sonrasında da sizin hesabınız üzerinden kampanyaları yönetirler. Bu durumda da sizin kredi kartı bilgileriniz ve kendi hesabınız üzerinden işlemler yapıldığı için yapılan çalışmaların ve harcanan paranın takibini yapabilirsiniz.

Bu iki durumda da reklam harcamalarınızın takibini bir şekilde yapabilecek bir anlaşma yapmanız gerekir. Aksi takdirde hangi kampanyalara nasıl bir harcama yapıldığını göremediğiniz için bütçenizin ne kadar verimli kullanıldığını da anlayamazsınız.

Eğer bütçenin tamamı kullanılmazsa ne olacak?

Kimi zaman reklam harcamalarınızdaki optimizasyonlar nedeniyle aylık olarak ayırdığınız reklam bütçesinin tamamı harcanmaz ve bu bütçeden geriye belli bir meblağ kalabilir. Bu durumda eğer bir önceki madde de belirttiğimiz gibi Google Adwords ajansı, aylık reklam bütçesini de sizden toplu olarak alıyorsa, bu artan paranın nasıl kullanılacağını da sormanız gerekmektedir. Normal koşullarda bu bütçe bir sonraki aya aktarılmaktadır; ancak emin olmak için bunu da sorarak durumu netleştirmeniz önemli bir detaydır.

İlgili rehber: Adwords reklamlarında para kaybetmenize neden olan hatalar

Alınan hizmet bedellerine dahil olan işler neler?

Google Adwords ajansı, yaptığı çalışmalar nedeniyle de sizden bir hizmet bedeli isteyecektir. Bu noktada da bu bütçeye hangi hizmetlerin dahil olduğunu öğrenmeniz gerekmektedir. Keyword araştırmaları, reklam hedeflemelerinin yapılması, reklam kampanyalarının bütçelerinin optimize edilmesi, performans artırmak için gerekli çalışmaların yapılması, raporlamalar gibi birçok farklı hizmet sunulabilmektedir. Bu süreçte ödediğiniz hizmet bedelinin karşılığında ne tür hizmetler alacağınızı da öğrenmeniz gerekmektedir.

İlgili rehber: Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri

İş modelinizle ilgili ne gibi stratejileri hayata geçirmeyi planlıyorlar?

Google Adwords ajansı ile görüşme sürecinde sizin iş modeliniz, ürün ve hizmetlerinizin tanıtımı ve kampanyaları ile ilgili nasıl bir stratejileri olduğunu da öğrenmenizde yarar vardır. Böylelikle sizin iş modelinize ve ürünlerinize özel bir strateji geliştirip geliştirmeyeceklerini öğrenebilirsiniz. Her firma için farklı bir strateji gerekmektedir. Bu nedenle de genel ve standart bir formül her firma için aynı sonuçları vermemektedir. Çalışacağınız ajansın sizin için özel stratejiler oluşturduğundan emin olmanız gerekmektedir.

Referanslarını sorun

Sizin yaptığınız işe benzer daha önceden çalıştıkları firmalar olup olmadığını da sormanızda yarar vardır. Bazı ajanslar belli sektörler üzerine odaklanmış olabilirler. Bu durumda da her sektör için aynı performansı gösteremeyebilirler.

Her sektörüne kendine ait dinamikleri vardır ve bunlara hakim olmak reklam performansını da artırır. Hedef kitleyi tanımak, ürünlere ve hizmetlere aşina olmak, test sürecini kısaltacağı için daha hızlı bir şekilde sonuçlar elde etmenizi sağlar.

Reklam bütçe ve teklif yönetimleri hakkında bilgi alın

Google Adwords ajansları ile görüşmelerinizde, Adwords kampanyalarındaki fiyat teklif ve bütçe yönetimlerinde ne gibi stratejiler kullandıklarını da öğrenmenizde yarar var. Her ajansın bu kampanyalara farklı bir yaklaşımı vardır ve kendi içlerinde belli bir stratejisi bulunur. Bu stratejilerin tamamını paylaşmayabilirler; ancak nasıl bir sistemleri olduğu konusunda size fikir verebilirler.

Raporlamaları ne sıklık yaptıklarını öğrenin

Google Adwords ajansları, yaptıkları çalışmaların raporlarını da hazırlamakla yükümlüdürler. Kampanyaların nasıl sonuç verdiğini, harcanan bütçeyi, sağlanan geri dönüşümleri, kullanılan anahtar kelimeleri, reklam modellerini size belli aralıklarda raporlamaları gerekir. Normalde bu raporlar aylık olarak yapılmaktır. Anlaşma sürecinde bu raporlamaların detayları ve ne sıklıkta yapıldığını da öğrenmeniz gerekmektedir.

Birbirinizle ne sıklıkta ve nasıl iletişim kuracaksınız?

Ajansın, müşterileri ile ne sıklıkta, hangi koşullarda ve hangi kanallarla iletişim kurduklarını da öğrenmenizde yarar var. Kendi şirketiniz içinde de bu işlerden sorumlu bir kişi olması gerektiği için ajansla olan iletişimin nasıl ve ne sıklıkta sağlanacağı hakkında da bir netlik oluşturmanız gerekmektedir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Girişiminizi hayata geçirme aşamasında nelere dikkat etmelisiniz?
Girişiminizi hayata geçirme aşamasında nelere dikkat etmelisiniz?
Sıfırdan bir internet girişimi kurmak oldukça zorlu bir süreç ve bu süreç içerisinde bazı çalışmaları önceden planlamak, girişiminizin kurulum sürecini biraz daha kolaylaştıracaktır. Bu ön çalışmaları ve planlamaları...
5 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticarette depo raf sistemi ile ilgili ipuçları
E-ticarette depo raf sistemi ile ilgili ipuçları
Depo raf sistemi oluşturmak, e-ticarette depo yönetimi söz konusu olduğunda önemli konulardan biri olarak öne çıkmakta. Doğru raf düzenini yapmanız, karmaşıklığı ortadan kaldıracağı gibi ürün siparişlerinin hazırlanma...
22 Ocak 2020
Sinan Oypan
Nakit akışı yönetimi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Nakit akışı yönetimi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Nakit akışı yönetimi, e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durmaları gereken konular arasında yer aldığı gibi yakından da takip edilmesi gereken bir konudur. Nakit akışı, belli bir zaman dilimi içerisinde şirketin...
27 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmanızı rakiplerinizden farklılaştırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret firmanızı rakiplerinizden farklılaştırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sektörünün büyümesiyle beraber, sektördeki rekabette önemli bir şekilde artmaya başladı. Benzer ürün gamlarını satan e-ticaret sitlerinin artmasıyla beraber, firmalar bu rekabetle baş etmekte zorlanabiliyorlar. Aynı...
1 Nisan 2017
Sinan Oypan
Video reklamlar verirken üzerinde durmanız gereken 4 kriter
Video reklamlar verirken üzerinde durmanız gereken 4 kriter
Sosyal mecralar üzerindeki video izlenim oranlarının artması ve video içeriklerin oluşturulmasının da artık eskiye kıyasla daha kolay bir hale gelmesi, markalar için video reklamların önünü açmaya başladı. Eskiden çoğunlukla...
28 Ocak 2017
Sinan Oypan
Şirketiniz için belirlemeniz gereken sosyal medya hedefleri nelerdir?
Şirketiniz için belirlemeniz gereken sosyal medya hedefleri nelerdir?
Sosyal medya yönetimi ve pazarlama e-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir. Marka bilinirliğini artırma, ürün tanıtımları yapmak ve tüketicilerle etkileşim kurabilmek için sosyal ağlar günümüzde sıklıkla ve öncelikle...
19 Şubat 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya ile marka bilinirliğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya ile marka bilinirliğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamasıyla ilgili daha önceki yazılarımızda marka bilinirliğinden de sıkça bahsetmiştik. Sosyal medyanın marka bilinirliğini artırma konusunda markalara nasıl yardımcı olduğundan ve markaların bu özellik...
20 Şubat 2017
Sinan Oypan
Mobil reklamların e-ticaret firmaları için ne tür avantajları bulunuyor?
Mobil reklamların e-ticaret firmaları için ne tür avantajları bulunuyor?
Mobil cihaz kullanımlarının artması ve mobil internet penatrasyonunun artmasıyla beraber kullanıcıların mobil cihazlar üzerinde geçirdikleri süre artmaya başladı. Masaüstü cihazlar yerine günün her anında internet erişimi...
18 Temmuz 2018
Sinan Oypan
En trend Youtube video fikirleri
En trend Youtube video fikirleri
Trend Youtube video fikirleri, video pazarlama çalışmalarınızda yeni kitlelere ulaşmanıza ve marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olur. Kullanıcıların video içerikler üzerinde daha fazla zaman geçirmeleri ve görüntülü...
26 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Sosyal ağlarda takipçi artırma için neler yapmalısınız?
Sosyal ağlarda takipçi artırma için neler yapmalısınız?
Sosyal ağlarda takipçi artırma çalışmaları yapmanız, markanızın daha fazla kişiye ulaşmasını sağladığı gibi ürünlerinize talep yaratmak için de önemlidir. Takipçi sayınızı artırmak için sosyal ağlarda yapabileceğiniz...
14 Ekim 2020
Sinan Oypan
E-ticarette geri dönüşümleri düşüren 6 uygulama
E-ticarette geri dönüşümleri düşüren 6 uygulama
E-ticaret sitelerinde yapılan bazı uygulamalar, kullanıcı deneyimini olumsuz etkilemesinden dolayı geri dönüşümlerin düşmesine neden olabiliyor. Geri dönüşümlerin düşüş göstermesi de doğal olarak şirketi zarara sokuyor. Bu...
9 Ekim 2017
Sinan Oypan
SEO nasıl yapılır?
SEO nasıl yapılır?
SEO nasıl yapılır, SEO çalışması nasıl yapılır, SEO çalışmalarında anahtar kelime seçimi nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazımızda. SEO nasıl yapılır? E-ticaret sitenizi yeni kurduysanız ve SEO çalışmaları için...
3 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin