fbpx

Google Adwords ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler

9 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Google Adwords ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler

Bir Google Adwords ajansı ile çalışmak, Adwords reklam kampanyalarınızdan alacağınız geri dönüşüm ve sonuçları artırmanızı sağlar. Özellikle işini bilen ve bu konuda tecrübeli bir firma ile çalıştığınızda reklamlarınızın optimizasyonu doğru bir şekilde yapılabilir ve böylelikle yatırım getiriniz yüksek olur. Kampanyalarınızın performansının yükselmesi de alacağınız geri dönüşleri artıracaktır.

Tabii ki bir Google Adwords ajansı ile çalışmadan önce de onlardan mümkün olduğunca bilgi almanız gerekir. Bu süreçte sizin için doğru ajansı seçmek hem zaman hem de para konusunda oldukça kritiktir.

İlgili rehber: Facebook reklamları mı Google Adwords mü? Hangisini tercih etmelisiniz?

Google Adwords ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler

Google Partneri olup olmadıklarına bakın

Bu tamamen bir zorunluluk olmasa da dikkat edebileceğiniz bir noktadır. Google Partneri olmaları, belli bir bilgi birikimleri ve deneyimleri olduğunu göstereceği için bu Google Adwords ajansı ile daha güvenerek çalışma şansınız olacağı anlamına gelmektedir.

Aylık yönetim ücretleri nasıl?

Google Adwords ajansı seçerken, aylık olarak nasıl bir ödeme yapacağınızı da öğrenmeniz gerekir. Kimi ajanslar, harcayacağınız reklam bütçesine göre bir fiyat belirlerken kimi firmalar ise aylık olarak sabit bir tutar üzerinden ilerlemektedirler. Burada dikkat etmeniz gerekenlerden biri de bu ücretler, reklam bütçenize ek olacak maliyetlerdir. Bu fiyatlar, hizmet bedelidir ve reklam bütçesi haricinde belirtilir.

Yapılan harcamaları görebilecek misiniz?

Google Adwords ajansları farklı şekillerde çalışabilmekteler. Kimi firmalar sizden reklam ve hizmet ücretini toplu olarak alırlar ve kendi hesapları üzeriden reklamlarınızı yönetirler. Bu durumda da ajans sizinle harcama verilerini paylaşmakları sürece kampanyalara harcanan bütçeyi doğrudan göremezsiniz.

Kimi firma ise sizden hizmet bedelini temin eder ve sonrasında da sizin hesabınız üzerinden kampanyaları yönetirler. Bu durumda da sizin kredi kartı bilgileriniz ve kendi hesabınız üzerinden işlemler yapıldığı için yapılan çalışmaların ve harcanan paranın takibini yapabilirsiniz.

Bu iki durumda da reklam harcamalarınızın takibini bir şekilde yapabilecek bir anlaşma yapmanız gerekir. Aksi takdirde hangi kampanyalara nasıl bir harcama yapıldığını göremediğiniz için bütçenizin ne kadar verimli kullanıldığını da anlayamazsınız.

Eğer bütçenin tamamı kullanılmazsa ne olacak?

Kimi zaman reklam harcamalarınızdaki optimizasyonlar nedeniyle aylık olarak ayırdığınız reklam bütçesinin tamamı harcanmaz ve bu bütçeden geriye belli bir meblağ kalabilir. Bu durumda eğer bir önceki madde de belirttiğimiz gibi Google Adwords ajansı, aylık reklam bütçesini de sizden toplu olarak alıyorsa, bu artan paranın nasıl kullanılacağını da sormanız gerekmektedir. Normal koşullarda bu bütçe bir sonraki aya aktarılmaktadır; ancak emin olmak için bunu da sorarak durumu netleştirmeniz önemli bir detaydır.

İlgili rehber: Adwords reklamlarında para kaybetmenize neden olan hatalar

Alınan hizmet bedellerine dahil olan işler neler?

Google Adwords ajansı, yaptığı çalışmalar nedeniyle de sizden bir hizmet bedeli isteyecektir. Bu noktada da bu bütçeye hangi hizmetlerin dahil olduğunu öğrenmeniz gerekmektedir. Keyword araştırmaları, reklam hedeflemelerinin yapılması, reklam kampanyalarının bütçelerinin optimize edilmesi, performans artırmak için gerekli çalışmaların yapılması, raporlamalar gibi birçok farklı hizmet sunulabilmektedir. Bu süreçte ödediğiniz hizmet bedelinin karşılığında ne tür hizmetler alacağınızı da öğrenmeniz gerekmektedir.

İlgili rehber: Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri

İş modelinizle ilgili ne gibi stratejileri hayata geçirmeyi planlıyorlar?

Google Adwords ajansı ile görüşme sürecinde sizin iş modeliniz, ürün ve hizmetlerinizin tanıtımı ve kampanyaları ile ilgili nasıl bir stratejileri olduğunu da öğrenmenizde yarar vardır. Böylelikle sizin iş modelinize ve ürünlerinize özel bir strateji geliştirip geliştirmeyeceklerini öğrenebilirsiniz. Her firma için farklı bir strateji gerekmektedir. Bu nedenle de genel ve standart bir formül her firma için aynı sonuçları vermemektedir. Çalışacağınız ajansın sizin için özel stratejiler oluşturduğundan emin olmanız gerekmektedir.

Referanslarını sorun

Sizin yaptığınız işe benzer daha önceden çalıştıkları firmalar olup olmadığını da sormanızda yarar vardır. Bazı ajanslar belli sektörler üzerine odaklanmış olabilirler. Bu durumda da her sektör için aynı performansı gösteremeyebilirler.

Her sektörüne kendine ait dinamikleri vardır ve bunlara hakim olmak reklam performansını da artırır. Hedef kitleyi tanımak, ürünlere ve hizmetlere aşina olmak, test sürecini kısaltacağı için daha hızlı bir şekilde sonuçlar elde etmenizi sağlar.

Reklam bütçe ve teklif yönetimleri hakkında bilgi alın

Google Adwords ajansları ile görüşmelerinizde, Adwords kampanyalarındaki fiyat teklif ve bütçe yönetimlerinde ne gibi stratejiler kullandıklarını da öğrenmenizde yarar var. Her ajansın bu kampanyalara farklı bir yaklaşımı vardır ve kendi içlerinde belli bir stratejisi bulunur. Bu stratejilerin tamamını paylaşmayabilirler; ancak nasıl bir sistemleri olduğu konusunda size fikir verebilirler.

Raporlamaları ne sıklık yaptıklarını öğrenin

Google Adwords ajansları, yaptıkları çalışmaların raporlarını da hazırlamakla yükümlüdürler. Kampanyaların nasıl sonuç verdiğini, harcanan bütçeyi, sağlanan geri dönüşümleri, kullanılan anahtar kelimeleri, reklam modellerini size belli aralıklarda raporlamaları gerekir. Normalde bu raporlar aylık olarak yapılmaktır. Anlaşma sürecinde bu raporlamaların detayları ve ne sıklıkta yapıldığını da öğrenmeniz gerekmektedir.

Birbirinizle ne sıklıkta ve nasıl iletişim kuracaksınız?

Ajansın, müşterileri ile ne sıklıkta, hangi koşullarda ve hangi kanallarla iletişim kurduklarını da öğrenmenizde yarar var. Kendi şirketiniz içinde de bu işlerden sorumlu bir kişi olması gerektiği için ajansla olan iletişimin nasıl ve ne sıklıkta sağlanacağı hakkında da bir netlik oluşturmanız gerekmektedir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz Instagram hikaye düzenleme araçları
E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz Instagram hikaye düzenleme araçları
Sosyal medya pazarlamada Instagram’ın yeri oldukça büyük ve bu noktada da e-ticaret firmaları Instagram hikaye düzenleme çalışmaları yaparak, etkileşim ve erişimlerini artırmaya çalışıyor. Instagram hikaye düzenleme konusu bir...
15 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kişiselleştirme neden önemlidir ve nasıl yapılır?
E-ticarette kişiselleştirme neden önemlidir ve nasıl yapılır?
Online satışlarınızı ve müşteri memnuniyetinizi artırmak için kullanabileceğiniz yöntemlerden biri de e-ticarette kişiselleştirme çalışmaları yapmak. Online alışverişlerde tüketicilerin ilgisini çekebilecek ve onlarla ilgili...
17 Ocak 2017
Sinan Oypan
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 1. Bölüm
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 1. Bölüm
Retargeting reklamlar e-ticaret firmalarının sıklıkla kullandığı reklam araçları arasında yer alıyor. Retargeting reklamlar, herhangi bir sebeple siteden ayrılan ziyaretçilere tekrar ulaşmak ve onları tekrar siteye çekmek...
10 Ağustos 2017
Sinan Oypan
B2B'de online satışları artırmak için hangi ürün detayları üzerinde durulmalı?
B2B'de online satışları artırmak için hangi ürün detayları üzerinde durulmalı?
B2B’nin yapısı B2C’den farklı olsa da aslında iki tarafta da birçok benzerlik bulunuyor. Bu benzerliklerden biri de ürün sayfaları ve ürün detayları üzerindeki bilgiler. Son kullanıcı ya da toptan alıcı da olsa, bir internet...
27 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Okula dönüş dönemini en iyi şekilde geçirmek için neler yapabilirsiniz?
Okula dönüş dönemini en iyi şekilde geçirmek için neler yapabilirsiniz?
Her yıl olduğu gibi Eylül ayı e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Yaz döneminin sona ermesiyle beraber yeni bir sezonun başlaması satışları artırma konusunda oldukça etkilidir. Yaz döneminin sona ermesi ve okulların da...
4 Eylül 2017
Sinan Oypan
Site içi SEO nasıl yapılır? | On Page SEO
Site içi SEO nasıl yapılır? | On Page SEO
Site içi SEO, (on page SEO) internet üzerinde yayın yapan ve organik olarak trafik çekmek isteyen tüm web siteleri için oldukça önemlidir. SEO çalışmaları ile site içi SEO çalışmaları yapmak, web sitenin arama motorlarına uyumlu...
16 Ekim 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini kazanmanızı sağlayacak çalışmalar
E-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini kazanmanızı sağlayacak çalışmalar
E-ticaret sitesi üzerinde güven kazanmak, tüketicilerin markanıza olan bağlığını artırırken, sadık müşteri kitleleri edinmek için de önemlidir. İnternetten alışverişlerde tüketiciler, özellikle marka bilinirliği az olan...
28 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticaret Siteleri İçin Hosting Neden Önemlidir?
E-ticaret Siteleri İçin Hosting Neden Önemlidir?
Online alışveriş sitelerinde arka tarafta yapılması ve dikkat edilmesi gereken birçok unsur bulunuyor. Sitenin altyapısının yanı sıra e-ticaret sitenizin barındırıldığı sunucu, başka bir deyişle satın aldığınız hosting...
27 Nisan 2017
Savaş Çetinkaya
Kendi ürünlerinizi üretmenin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Kendi ürünlerinizi üretmenin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Dünkü yazımızda toptan ürün almanın artıları ve eksilerini el almıştık. E-ticarette faydalanabileceğiniz yöntemlerden biri ise kendi ürünlerinizi üretmek. Kendi ürünlerinizi üretmenin hem avantajları hem de dezavantajları...
4 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Online Satışlarınızı Artıracak Sihirli Değnek: Canlı Destek Sistemi
Online Satışlarınızı Artıracak Sihirli Değnek: Canlı Destek Sistemi
E-ticaret sitesi sahiplerinin çoğu potansiyel müşterilerine anlık olarak destek olmanın satışları artırmak için ne denli önemli olduğunun farkındadır. Bu yüzden müşterilerine destek sağlamak için çağrı merkezlerine oldukça...
21 Nisan 2017
Savaş Çetinkaya
Mobil reklamların e-ticaret firmaları için ne tür avantajları bulunuyor?
Mobil reklamların e-ticaret firmaları için ne tür avantajları bulunuyor?
Mobil cihaz kullanımlarının artması ve mobil internet penatrasyonunun artmasıyla beraber kullanıcıların mobil cihazlar üzerinde geçirdikleri süre artmaya başladı. Masaüstü cihazlar yerine günün her anında internet erişimi...
18 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Agile Marketing Nedir? E-ticaret Sitelerine Faydaları Nelerdir?
Agile Marketing Nedir? E-ticaret Sitelerine Faydaları Nelerdir?
Bir e-ticaret girişimcisi olarak, yeniliğe ve değişime açık olduğunuzu bu sektöre girerek göstermiş bulunmaktasınız. Fakat yeniliğin ve değişimin sonu gelmez. Bu konuda devamlılık sağlayabilmek, e-ticaret için önemli bir...
5 Mart 2021
Markethinkers