Google Adwords ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler

9 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Google Adwords ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler

Bir Google Adwords ajansı ile çalışmak, Adwords reklam kampanyalarınızdan alacağınız geri dönüşüm ve sonuçları artırmanızı sağlar. Özellikle işini bilen ve bu konuda tecrübeli bir firma ile çalıştığınızda reklamlarınızın optimizasyonu doğru bir şekilde yapılabilir ve böylelikle yatırım getiriniz yüksek olur. Kampanyalarınızın performansının yükselmesi de alacağınız geri dönüşleri artıracaktır.

Tabii ki bir Google Adwords ajansı ile çalışmadan önce de onlardan mümkün olduğunca bilgi almanız gerekir. Bu süreçte sizin için doğru ajansı seçmek hem zaman hem de para konusunda oldukça kritiktir.

İlgili rehber: Facebook reklamları mı Google Adwords mü? Hangisini tercih etmelisiniz?

Google Adwords ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler

Google Partneri olup olmadıklarına bakın

Bu tamamen bir zorunluluk olmasa da dikkat edebileceğiniz bir noktadır. Google Partneri olmaları, belli bir bilgi birikimleri ve deneyimleri olduğunu göstereceği için bu Google Adwords ajansı ile daha güvenerek çalışma şansınız olacağı anlamına gelmektedir.

Aylık yönetim ücretleri nasıl?

Google Adwords ajansı seçerken, aylık olarak nasıl bir ödeme yapacağınızı da öğrenmeniz gerekir. Kimi ajanslar, harcayacağınız reklam bütçesine göre bir fiyat belirlerken kimi firmalar ise aylık olarak sabit bir tutar üzerinden ilerlemektedirler. Burada dikkat etmeniz gerekenlerden biri de bu ücretler, reklam bütçenize ek olacak maliyetlerdir. Bu fiyatlar, hizmet bedelidir ve reklam bütçesi haricinde belirtilir.

Yapılan harcamaları görebilecek misiniz?

Google Adwords ajansları farklı şekillerde çalışabilmekteler. Kimi firmalar sizden reklam ve hizmet ücretini toplu olarak alırlar ve kendi hesapları üzeriden reklamlarınızı yönetirler. Bu durumda da ajans sizinle harcama verilerini paylaşmakları sürece kampanyalara harcanan bütçeyi doğrudan göremezsiniz.

Kimi firma ise sizden hizmet bedelini temin eder ve sonrasında da sizin hesabınız üzerinden kampanyaları yönetirler. Bu durumda da sizin kredi kartı bilgileriniz ve kendi hesabınız üzerinden işlemler yapıldığı için yapılan çalışmaların ve harcanan paranın takibini yapabilirsiniz.

Bu iki durumda da reklam harcamalarınızın takibini bir şekilde yapabilecek bir anlaşma yapmanız gerekir. Aksi takdirde hangi kampanyalara nasıl bir harcama yapıldığını göremediğiniz için bütçenizin ne kadar verimli kullanıldığını da anlayamazsınız.

Eğer bütçenin tamamı kullanılmazsa ne olacak?

Kimi zaman reklam harcamalarınızdaki optimizasyonlar nedeniyle aylık olarak ayırdığınız reklam bütçesinin tamamı harcanmaz ve bu bütçeden geriye belli bir meblağ kalabilir. Bu durumda eğer bir önceki madde de belirttiğimiz gibi Google Adwords ajansı, aylık reklam bütçesini de sizden toplu olarak alıyorsa, bu artan paranın nasıl kullanılacağını da sormanız gerekmektedir. Normal koşullarda bu bütçe bir sonraki aya aktarılmaktadır; ancak emin olmak için bunu da sorarak durumu netleştirmeniz önemli bir detaydır.

İlgili rehber: Adwords reklamlarında para kaybetmenize neden olan hatalar

Alınan hizmet bedellerine dahil olan işler neler?

Google Adwords ajansı, yaptığı çalışmalar nedeniyle de sizden bir hizmet bedeli isteyecektir. Bu noktada da bu bütçeye hangi hizmetlerin dahil olduğunu öğrenmeniz gerekmektedir. Keyword araştırmaları, reklam hedeflemelerinin yapılması, reklam kampanyalarının bütçelerinin optimize edilmesi, performans artırmak için gerekli çalışmaların yapılması, raporlamalar gibi birçok farklı hizmet sunulabilmektedir. Bu süreçte ödediğiniz hizmet bedelinin karşılığında ne tür hizmetler alacağınızı da öğrenmeniz gerekmektedir.

İlgili rehber: Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri

İş modelinizle ilgili ne gibi stratejileri hayata geçirmeyi planlıyorlar?

Google Adwords ajansı ile görüşme sürecinde sizin iş modeliniz, ürün ve hizmetlerinizin tanıtımı ve kampanyaları ile ilgili nasıl bir stratejileri olduğunu da öğrenmenizde yarar vardır. Böylelikle sizin iş modelinize ve ürünlerinize özel bir strateji geliştirip geliştirmeyeceklerini öğrenebilirsiniz. Her firma için farklı bir strateji gerekmektedir. Bu nedenle de genel ve standart bir formül her firma için aynı sonuçları vermemektedir. Çalışacağınız ajansın sizin için özel stratejiler oluşturduğundan emin olmanız gerekmektedir.

Referanslarını sorun

Sizin yaptığınız işe benzer daha önceden çalıştıkları firmalar olup olmadığını da sormanızda yarar vardır. Bazı ajanslar belli sektörler üzerine odaklanmış olabilirler. Bu durumda da her sektör için aynı performansı gösteremeyebilirler.

Her sektörüne kendine ait dinamikleri vardır ve bunlara hakim olmak reklam performansını da artırır. Hedef kitleyi tanımak, ürünlere ve hizmetlere aşina olmak, test sürecini kısaltacağı için daha hızlı bir şekilde sonuçlar elde etmenizi sağlar.

Reklam bütçe ve teklif yönetimleri hakkında bilgi alın

Google Adwords ajansları ile görüşmelerinizde, Adwords kampanyalarındaki fiyat teklif ve bütçe yönetimlerinde ne gibi stratejiler kullandıklarını da öğrenmenizde yarar var. Her ajansın bu kampanyalara farklı bir yaklaşımı vardır ve kendi içlerinde belli bir stratejisi bulunur. Bu stratejilerin tamamını paylaşmayabilirler; ancak nasıl bir sistemleri olduğu konusunda size fikir verebilirler.

Raporlamaları ne sıklık yaptıklarını öğrenin

Google Adwords ajansları, yaptıkları çalışmaların raporlarını da hazırlamakla yükümlüdürler. Kampanyaların nasıl sonuç verdiğini, harcanan bütçeyi, sağlanan geri dönüşümleri, kullanılan anahtar kelimeleri, reklam modellerini size belli aralıklarda raporlamaları gerekir. Normalde bu raporlar aylık olarak yapılmaktır. Anlaşma sürecinde bu raporlamaların detayları ve ne sıklıkta yapıldığını da öğrenmeniz gerekmektedir.

Birbirinizle ne sıklıkta ve nasıl iletişim kuracaksınız?

Ajansın, müşterileri ile ne sıklıkta, hangi koşullarda ve hangi kanallarla iletişim kurduklarını da öğrenmenizde yarar var. Kendi şirketiniz içinde de bu işlerden sorumlu bir kişi olması gerektiği için ajansla olan iletişimin nasıl ve ne sıklıkta sağlanacağı hakkında da bir netlik oluşturmanız gerekmektedir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

SEO: Sayfalarınızın doğru bir şekilde indekslenmemesine yol açan 5 sorun
SEO: Sayfalarınızın doğru bir şekilde indekslenmemesine yol açan 5 sorun
E-ticaret sitenizin Google’da iyi bir şekilde indekslenmesi organik olarak daha çok trafik elde ederek, geri dönüşümlerinizi ve karlılığınızı artırmada önemli bir rol oynamaktadır. Ancak yapılan bir takım yanlışlar e-ticaret...
6 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Instagram’da başarının sırrı mükemmel fotoğraflar değil
Instagram’da başarının sırrı mükemmel fotoğraflar değil
Özellikle geçtiğimiz yıl Instagram, firmalar arasında bir hayli popüler olmaya başladı. İnternet kullanıcılarının bir kısmının artık bu platformu daha aktif bir şekilde kullanıyor olmaları ve Instagram’ın markalara sunduğu...
25 Ocak 2017
Sinan Oypan
Mobil uygulamanızın daha fazla indirilmesine yardımcı olacak ipuçları
Mobil uygulamanızın daha fazla indirilmesine yardımcı olacak ipuçları
Mobil uygulama ile tüketicilere ulaşmayı planlıyorsanız, bu uygulama için birçok farklı pazarlama ve reklam kanalından yararlanmanız gerekebiliyor. Mobil uygulamalardaki rekabetin bir hayli fazla olması, firmaları da bu konuda...
13 Nisan 2017
Sinan Oypan
Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir?
Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir?
Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir? Hepsi ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-ticaret firmalarının SEO konusuna özellikle yatırım yapmaları gerekiyor. Organik arama sonuçlarında ön sıralara çıkabilmek ve bu sayede de...
23 Nisan 2017
Sinan Oypan
İade politikanızı oluştururken dikkat etmeniz gerekenler
İade politikanızı oluştururken dikkat etmeniz gerekenler
İnternet üzerinden satış yaparken, arka planda hazır olarak durması gereken politikalardan biri de iadeler hakkında ne gibi çalışmalar yapılacağıdır. Bir e-ticaret sitesi açmak ve ürünleri satmaya başlamak tek başına yeterli...
26 Nisan 2017
Sinan Oypan
El yapımı ürünler satabileceğiniz bir işi nasıl kurabilirsiniz?
El yapımı ürünler satabileceğiniz bir işi nasıl kurabilirsiniz?
El yapımı ürünler satmayı planlıyor ve kendi işinizi kurarak, internet üzerinden bu ürünleri satmak istiyorsanız bir takım adımları takip etmeniz gerekiyor. Kendi üretiminizi yapıyor olacağınız için normal bir B2C firmasından...
20 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?
Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?
Markalar, Instagram profili açmadan önce bazı ön çalışmaları yaparak, bu mecra üzerinde yapacakları çalışmaların verimini artırabilirler. Henüz Instagram’da yer almıyorsanız, öncesinde hedef kitle araştırması yaparak...
18 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Görsel ögeler e-posta pazarlama çalışmalarında nasıl kullanır?
Görsel ögeler e-posta pazarlama çalışmalarında nasıl kullanır?
Görsel ögeler, e-posta pazarlama çalışmalarında kullanmak, e-postaların tıklanma ve geri dönüşüm oranlarını artırmak için de oldukça önemlidir. Geçtiğimiz günlerde “Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler neden...
5 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Hepsiburada mağazası açmak | Hepsiburada Entegrasyonu
Hepsiburada mağazası açmak | Hepsiburada Entegrasyonu
Hepsiburada mağazası açmak, hepsiburada mağaza ücreti / fiyatları, hepsiburada satış komisyonu yani hepsiburada komisyon oranları, hepsiburada da ürün satmak, satış yapmak ve hepsiburada’da satıcı olmak için size hepsiburada...
7 Şubat 2017
Savaş Çetinkaya
E ticarete nasıl başlanır? - 2020
E ticarete nasıl başlanır? - 2020
E ticarete nasıl başlanır sorusu bugünlerde, tüketicilerin internetten alışveriş alışkanlıklarının değişmesiyle birçok kişinin aklına gelmekte. Başlangıç sürecinde atılması gereken birçok adım ve üzerinde karar verilmesi...
5 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E satış sitesi kurmak için neler gerekli?
E satış sitesi kurmak için neler gerekli?
E satış sitesi kurarak, internetten satışlar yapmaya başlayabilir, kendi işinizi kurarak hayalinizdeki işe sahip olabilirsiniz. Günümüzde e satış sitesi kurmak genellikle kolay bir süreç olsa da işin zor kısmı, işi yönetmek...
2 Haziran 2020
Sinan Oypan
Magento E-ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2021
Magento E-ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2021
Magento e ticaret sitesi kurmak rehberimizde, bir açık kaynak yazılım olan Magento’yu artıları ve eksileriyle ele alıyoruz. Bu rehberimizde de Magento nedir, Magento kurulumu nasıl yapılır / Magento nasıl kurulur, Magento teması /...
30 Eylül 2019
Sinan Oypan