Google Adwords ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler

9 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Google Adwords ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler

Bir Google Adwords ajansı ile çalışmak, Adwords reklam kampanyalarınızdan alacağınız geri dönüşüm ve sonuçları artırmanızı sağlar. Özellikle işini bilen ve bu konuda tecrübeli bir firma ile çalıştığınızda reklamlarınızın optimizasyonu doğru bir şekilde yapılabilir ve böylelikle yatırım getiriniz yüksek olur. Kampanyalarınızın performansının yükselmesi de alacağınız geri dönüşleri artıracaktır.

Tabii ki bir Google Adwords ajansı ile çalışmadan önce de onlardan mümkün olduğunca bilgi almanız gerekir. Bu süreçte sizin için doğru ajansı seçmek hem zaman hem de para konusunda oldukça kritiktir.

İlgili rehber: Facebook reklamları mı Google Adwords mü? Hangisini tercih etmelisiniz?

Google Adwords ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler

Google Partneri olup olmadıklarına bakın

Bu tamamen bir zorunluluk olmasa da dikkat edebileceğiniz bir noktadır. Google Partneri olmaları, belli bir bilgi birikimleri ve deneyimleri olduğunu göstereceği için bu Google Adwords ajansı ile daha güvenerek çalışma şansınız olacağı anlamına gelmektedir.

Aylık yönetim ücretleri nasıl?

Google Adwords ajansı seçerken, aylık olarak nasıl bir ödeme yapacağınızı da öğrenmeniz gerekir. Kimi ajanslar, harcayacağınız reklam bütçesine göre bir fiyat belirlerken kimi firmalar ise aylık olarak sabit bir tutar üzerinden ilerlemektedirler. Burada dikkat etmeniz gerekenlerden biri de bu ücretler, reklam bütçenize ek olacak maliyetlerdir. Bu fiyatlar, hizmet bedelidir ve reklam bütçesi haricinde belirtilir.

Yapılan harcamaları görebilecek misiniz?

Google Adwords ajansları farklı şekillerde çalışabilmekteler. Kimi firmalar sizden reklam ve hizmet ücretini toplu olarak alırlar ve kendi hesapları üzeriden reklamlarınızı yönetirler. Bu durumda da ajans sizinle harcama verilerini paylaşmakları sürece kampanyalara harcanan bütçeyi doğrudan göremezsiniz.

Kimi firma ise sizden hizmet bedelini temin eder ve sonrasında da sizin hesabınız üzerinden kampanyaları yönetirler. Bu durumda da sizin kredi kartı bilgileriniz ve kendi hesabınız üzerinden işlemler yapıldığı için yapılan çalışmaların ve harcanan paranın takibini yapabilirsiniz.

Bu iki durumda da reklam harcamalarınızın takibini bir şekilde yapabilecek bir anlaşma yapmanız gerekir. Aksi takdirde hangi kampanyalara nasıl bir harcama yapıldığını göremediğiniz için bütçenizin ne kadar verimli kullanıldığını da anlayamazsınız.

Eğer bütçenin tamamı kullanılmazsa ne olacak?

Kimi zaman reklam harcamalarınızdaki optimizasyonlar nedeniyle aylık olarak ayırdığınız reklam bütçesinin tamamı harcanmaz ve bu bütçeden geriye belli bir meblağ kalabilir. Bu durumda eğer bir önceki madde de belirttiğimiz gibi Google Adwords ajansı, aylık reklam bütçesini de sizden toplu olarak alıyorsa, bu artan paranın nasıl kullanılacağını da sormanız gerekmektedir. Normal koşullarda bu bütçe bir sonraki aya aktarılmaktadır; ancak emin olmak için bunu da sorarak durumu netleştirmeniz önemli bir detaydır.

İlgili rehber: Adwords reklamlarında para kaybetmenize neden olan hatalar

Alınan hizmet bedellerine dahil olan işler neler?

Google Adwords ajansı, yaptığı çalışmalar nedeniyle de sizden bir hizmet bedeli isteyecektir. Bu noktada da bu bütçeye hangi hizmetlerin dahil olduğunu öğrenmeniz gerekmektedir. Keyword araştırmaları, reklam hedeflemelerinin yapılması, reklam kampanyalarının bütçelerinin optimize edilmesi, performans artırmak için gerekli çalışmaların yapılması, raporlamalar gibi birçok farklı hizmet sunulabilmektedir. Bu süreçte ödediğiniz hizmet bedelinin karşılığında ne tür hizmetler alacağınızı da öğrenmeniz gerekmektedir.

İlgili rehber: Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri

İş modelinizle ilgili ne gibi stratejileri hayata geçirmeyi planlıyorlar?

Google Adwords ajansı ile görüşme sürecinde sizin iş modeliniz, ürün ve hizmetlerinizin tanıtımı ve kampanyaları ile ilgili nasıl bir stratejileri olduğunu da öğrenmenizde yarar vardır. Böylelikle sizin iş modelinize ve ürünlerinize özel bir strateji geliştirip geliştirmeyeceklerini öğrenebilirsiniz. Her firma için farklı bir strateji gerekmektedir. Bu nedenle de genel ve standart bir formül her firma için aynı sonuçları vermemektedir. Çalışacağınız ajansın sizin için özel stratejiler oluşturduğundan emin olmanız gerekmektedir.

Referanslarını sorun

Sizin yaptığınız işe benzer daha önceden çalıştıkları firmalar olup olmadığını da sormanızda yarar vardır. Bazı ajanslar belli sektörler üzerine odaklanmış olabilirler. Bu durumda da her sektör için aynı performansı gösteremeyebilirler.

Her sektörüne kendine ait dinamikleri vardır ve bunlara hakim olmak reklam performansını da artırır. Hedef kitleyi tanımak, ürünlere ve hizmetlere aşina olmak, test sürecini kısaltacağı için daha hızlı bir şekilde sonuçlar elde etmenizi sağlar.

Reklam bütçe ve teklif yönetimleri hakkında bilgi alın

Google Adwords ajansları ile görüşmelerinizde, Adwords kampanyalarındaki fiyat teklif ve bütçe yönetimlerinde ne gibi stratejiler kullandıklarını da öğrenmenizde yarar var. Her ajansın bu kampanyalara farklı bir yaklaşımı vardır ve kendi içlerinde belli bir stratejisi bulunur. Bu stratejilerin tamamını paylaşmayabilirler; ancak nasıl bir sistemleri olduğu konusunda size fikir verebilirler.

Raporlamaları ne sıklık yaptıklarını öğrenin

Google Adwords ajansları, yaptıkları çalışmaların raporlarını da hazırlamakla yükümlüdürler. Kampanyaların nasıl sonuç verdiğini, harcanan bütçeyi, sağlanan geri dönüşümleri, kullanılan anahtar kelimeleri, reklam modellerini size belli aralıklarda raporlamaları gerekir. Normalde bu raporlar aylık olarak yapılmaktır. Anlaşma sürecinde bu raporlamaların detayları ve ne sıklıkta yapıldığını da öğrenmeniz gerekmektedir.

Birbirinizle ne sıklıkta ve nasıl iletişim kuracaksınız?

Ajansın, müşterileri ile ne sıklıkta, hangi koşullarda ve hangi kanallarla iletişim kurduklarını da öğrenmenizde yarar var. Kendi şirketiniz içinde de bu işlerden sorumlu bir kişi olması gerektiği için ajansla olan iletişimin nasıl ve ne sıklıkta sağlanacağı hakkında da bir netlik oluşturmanız gerekmektedir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Okula dönüş dönemine hazırlanmak için yararlanabileceğiniz kontrol listesi
Okula dönüş dönemine hazırlanmak için yararlanabileceğiniz kontrol listesi
Okula dönüş dönemiyle beraber yaz aylarının bitmesiyle yeni sezon da açılmaya başlıyor. Bu dönemde e-ticaret firmaları, durgun geçen yaz ayları sonrasında satışlarını tekrar artırabilmek için çalışmalara başlıyorlar....
17 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Yılbaşında etkileşimlerinizi artıracak sosyal medya yönetimi ipuçları
Yılbaşında etkileşimlerinizi artıracak sosyal medya yönetimi ipuçları
Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber markalar sosyal medya yönetimi ile etkileşimlerini artırarak, yıl sonu satışlarını artıracak çalışmalarını planlamaya başlıyor. Bu süreçte sosyal medya yönetimi oldukça önemli; çünkü...
19 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticarette ürün iadeleri nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette ürün iadeleri nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette firmaların sıklıkla karşılaştıkları durumlardan biri de ürün iadeleridir. Ürün iadelerine birçok farklı sebep neden olabilir. Bunlar firma kaynaklı olabileceği gibi kullanıcı kaynaklı da olabilir. Her iki durumda da...
8 Ocak 2018
Sinan Oypan
Yeni ürün lansmanı yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Yeni ürün lansmanı yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticarette yeni ürün lansmanı sırasında tüketicilerin dikkatini çekmek ve ürüne olan talebi artırmak için yapabileceğiniz birçok çalışma bulunuyor. Tüketicilerin tepkisini ölçmek, ürünün hatalarını görmek, geri...
1 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Canlı destek sistemi ile müşterilerin sorunlarını nasıl çözebilirsiniz?
Canlı destek sistemi ile müşterilerin sorunlarını nasıl çözebilirsiniz?
Canlı destek sistemi, son yıllarda e-ticaret sitelerinin müşteri desteği sağlama konusunda oldukça işine yarıyor ve tüketicilere daha hızlı geri dönüş sağlanmasına yardımcı oluyor. Canlı destek sistemi, web sitesini ziyaret...
28 Haziran 2019
Sinan Oypan
Ürün açıklamalarınızı geri dönüşümünüz artıracak şekilde nasıl yazabilirisiniz?
Ürün açıklamalarınızı geri dönüşümünüz artıracak şekilde nasıl yazabilirisiniz?
Online satışlarda e-ticaret firmalarının en çok üzerinde durmaları gereken konulardan biri de ürün açıklamalarıdır. Tüketicilerin, ürünler hakkında bilgi alabilecekleri bu alanlar üzerine özel çalışmalar yapmak geri...
21 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetimi ile ilgili yanlış bilinenler
Sosyal medya yönetimi ile ilgili yanlış bilinenler
Sosyal medya yönetimi ve pazarlama e-ticaret firmalarının öncelikli pazarlama çalışmaları arasında yer alıyor. Ulaşılan hedef kitleyi büyütme, marka bilinirliğini artırma, ürünleri tanıtma ve tüketicilerle etkileşime geçme...
4 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımında bulunan 3 temel öge
E-ticaret site tasarımında bulunan 3 temel öge
E-ticaret site tasarımı yapılırken özellikle dikkat edilmesi ve üzerinde durulması gereken temel ögeler bulunmakta. Bu unsurların eksik oluşu ya da amacına uygun bir şekilde tasarlanmaması, e-ticaret sitesini ziyaret edenlerin site...
6 Şubat 2019
Sinan Oypan
Toptan satış kanalı ile perakendecilere nasıl ulaşabilirsiniz?
Toptan satış kanalı ile perakendecilere nasıl ulaşabilirsiniz?
Toptan satış diğer adıyla B2B, e-ticaret pazarının büyük bir bölümünü oluşturmakta. Toptan satış kanalı ile perakende satış yapan firmalara ulaşmak ve ürünlerinizi doğru pazarlara ulaştırmak gelirlerinizi artırmanıza...
5 Ağustos 2019
Sinan Oypan
İlgi çekici bir sosyal medya paylaşımı için bilmeniz gerekenler
İlgi çekici bir sosyal medya paylaşımı için bilmeniz gerekenler
Sosyal medya paylaşım için farklı yöntemler kullanabilir ve sosyal ağlar üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Günümüzde sosyal medya üzerindeki rekabetin de yoğun olması nedeniyle ilgi çekici...
29 Ocak 2019
Sinan Oypan
Black Hat SEO Nedir? Zararları Nelerdir?
Black Hat SEO Nedir? Zararları Nelerdir?
E-ticaret siteniz ne kadar göz önünde olursa, potansiyel müşterilerin sizi tercihi etme ihtimali de o kadar artar. Kazancınızın artması için de bu ihtimalin yüksek olması gerekir. Ama bu ihtimal kendi kendine artmaz. Sizin de bir şeyler...
19 Mart 2021
Markethinkers
Video reklamlarda ölçümlemeniz gereken metrikler
Video reklamlarda ölçümlemeniz gereken metrikler
Video reklam çalışmalarınızı yaparken geri dönüşümlerinizi iyi bir şekilde analiz edebilmek ve çalışmalarınızın verimliliğini anlayabilmek için bazı metrikleri takip etmeniz gerekir. Bu metrikler, video reklam...
10 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin