Google Adwords ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler

9 Temmuz 2020
Sinan Oypan

Bir Google Adwords ajansı ile çalışmak, Adwords reklam kampanyalarınızdan alacağınız geri dönüşüm ve sonuçları artırmanızı sağlar. Özellikle işini bilen ve bu konuda tecrübeli bir firma ile çalıştığınızda reklamlarınızın optimizasyonu doğru bir şekilde yapılabilir ve böylelikle yatırım getiriniz yüksek olur. Kampanyalarınızın performansının yükselmesi de alacağınız geri dönüşleri artıracaktır.

Tabii ki bir Google Adwords ajansı ile çalışmadan önce de onlardan mümkün olduğunca bilgi almanız gerekir. Bu süreçte sizin için doğru ajansı seçmek hem zaman hem de para konusunda oldukça kritiktir.

İlgili rehber: Facebook reklamları mı Google Adwords mü? Hangisini tercih etmelisiniz?

Google Adwords ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler

Google Partneri olup olmadıklarına bakın

Bu tamamen bir zorunluluk olmasa da dikkat edebileceğiniz bir noktadır. Google Partneri olmaları, belli bir bilgi birikimleri ve deneyimleri olduğunu göstereceği için bu Google Adwords ajansı ile daha güvenerek çalışma şansınız olacağı anlamına gelmektedir.

Aylık yönetim ücretleri nasıl?

Google Adwords ajansı seçerken, aylık olarak nasıl bir ödeme yapacağınızı da öğrenmeniz gerekir. Kimi ajanslar, harcayacağınız reklam bütçesine göre bir fiyat belirlerken kimi firmalar ise aylık olarak sabit bir tutar üzerinden ilerlemektedirler. Burada dikkat etmeniz gerekenlerden biri de bu ücretler, reklam bütçenize ek olacak maliyetlerdir. Bu fiyatlar, hizmet bedelidir ve reklam bütçesi haricinde belirtilir.

Yapılan harcamaları görebilecek misiniz?

Google Adwords ajansları farklı şekillerde çalışabilmekteler. Kimi firmalar sizden reklam ve hizmet ücretini toplu olarak alırlar ve kendi hesapları üzeriden reklamlarınızı yönetirler. Bu durumda da ajans sizinle harcama verilerini paylaşmakları sürece kampanyalara harcanan bütçeyi doğrudan göremezsiniz.

Kimi firma ise sizden hizmet bedelini temin eder ve sonrasında da sizin hesabınız üzerinden kampanyaları yönetirler. Bu durumda da sizin kredi kartı bilgileriniz ve kendi hesabınız üzerinden işlemler yapıldığı için yapılan çalışmaların ve harcanan paranın takibini yapabilirsiniz.

Bu iki durumda da reklam harcamalarınızın takibini bir şekilde yapabilecek bir anlaşma yapmanız gerekir. Aksi takdirde hangi kampanyalara nasıl bir harcama yapıldığını göremediğiniz için bütçenizin ne kadar verimli kullanıldığını da anlayamazsınız.

Eğer bütçenin tamamı kullanılmazsa ne olacak?

Kimi zaman reklam harcamalarınızdaki optimizasyonlar nedeniyle aylık olarak ayırdığınız reklam bütçesinin tamamı harcanmaz ve bu bütçeden geriye belli bir meblağ kalabilir. Bu durumda eğer bir önceki madde de belirttiğimiz gibi Google Adwords ajansı, aylık reklam bütçesini de sizden toplu olarak alıyorsa, bu artan paranın nasıl kullanılacağını da sormanız gerekmektedir. Normal koşullarda bu bütçe bir sonraki aya aktarılmaktadır; ancak emin olmak için bunu da sorarak durumu netleştirmeniz önemli bir detaydır.

İlgili rehber: Adwords reklamlarında para kaybetmenize neden olan hatalar

Alınan hizmet bedellerine dahil olan işler neler?

Google Adwords ajansı, yaptığı çalışmalar nedeniyle de sizden bir hizmet bedeli isteyecektir. Bu noktada da bu bütçeye hangi hizmetlerin dahil olduğunu öğrenmeniz gerekmektedir. Keyword araştırmaları, reklam hedeflemelerinin yapılması, reklam kampanyalarının bütçelerinin optimize edilmesi, performans artırmak için gerekli çalışmaların yapılması, raporlamalar gibi birçok farklı hizmet sunulabilmektedir. Bu süreçte ödediğiniz hizmet bedelinin karşılığında ne tür hizmetler alacağınızı da öğrenmeniz gerekmektedir.

İlgili rehber: Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri

İş modelinizle ilgili ne gibi stratejileri hayata geçirmeyi planlıyorlar?

Google Adwords ajansı ile görüşme sürecinde sizin iş modeliniz, ürün ve hizmetlerinizin tanıtımı ve kampanyaları ile ilgili nasıl bir stratejileri olduğunu da öğrenmenizde yarar vardır. Böylelikle sizin iş modelinize ve ürünlerinize özel bir strateji geliştirip geliştirmeyeceklerini öğrenebilirsiniz. Her firma için farklı bir strateji gerekmektedir. Bu nedenle de genel ve standart bir formül her firma için aynı sonuçları vermemektedir. Çalışacağınız ajansın sizin için özel stratejiler oluşturduğundan emin olmanız gerekmektedir.

Referanslarını sorun

Sizin yaptığınız işe benzer daha önceden çalıştıkları firmalar olup olmadığını da sormanızda yarar vardır. Bazı ajanslar belli sektörler üzerine odaklanmış olabilirler. Bu durumda da her sektör için aynı performansı gösteremeyebilirler.

Her sektörüne kendine ait dinamikleri vardır ve bunlara hakim olmak reklam performansını da artırır. Hedef kitleyi tanımak, ürünlere ve hizmetlere aşina olmak, test sürecini kısaltacağı için daha hızlı bir şekilde sonuçlar elde etmenizi sağlar.

Reklam bütçe ve teklif yönetimleri hakkında bilgi alın

Google Adwords ajansları ile görüşmelerinizde, Adwords kampanyalarındaki fiyat teklif ve bütçe yönetimlerinde ne gibi stratejiler kullandıklarını da öğrenmenizde yarar var. Her ajansın bu kampanyalara farklı bir yaklaşımı vardır ve kendi içlerinde belli bir stratejisi bulunur. Bu stratejilerin tamamını paylaşmayabilirler; ancak nasıl bir sistemleri olduğu konusunda size fikir verebilirler.

Raporlamaları ne sıklık yaptıklarını öğrenin

Google Adwords ajansları, yaptıkları çalışmaların raporlarını da hazırlamakla yükümlüdürler. Kampanyaların nasıl sonuç verdiğini, harcanan bütçeyi, sağlanan geri dönüşümleri, kullanılan anahtar kelimeleri, reklam modellerini size belli aralıklarda raporlamaları gerekir. Normalde bu raporlar aylık olarak yapılmaktır. Anlaşma sürecinde bu raporlamaların detayları ve ne sıklıkta yapıldığını da öğrenmeniz gerekmektedir.

Birbirinizle ne sıklıkta ve nasıl iletişim kuracaksınız?

Ajansın, müşterileri ile ne sıklıkta, hangi koşullarda ve hangi kanallarla iletişim kurduklarını da öğrenmenizde yarar var. Kendi şirketiniz içinde de bu işlerden sorumlu bir kişi olması gerektiği için ajansla olan iletişimin nasıl ve ne sıklıkta sağlanacağı hakkında da bir netlik oluşturmanız gerekmektedir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-ticaret siteniz için pazaryeri entegrasyonu gerekli midir?
Pazaryeri entegrasyonu için e-ticarette bir bütünü oluşturan parçalardan bir tanesi diyebiliriz. Pazaryeri entegrasyonları e-ticaret sitenizi dilediğiniz bir online pazaryerine entegre etmenizi sağlar. İşinize özel bir e ticaret sitesi...
7 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
Beden ölçü ipuçlarıyla, giyim ürünlerinde geri dönüşümlerinizi artırın
Online alışverişlerde tüketicilerin en çok sıkıntı duydukları alanlardan biri de giyim alışverişleri oluyor. Bunun sebebi ise internet üzerindeki kıyafetlerde beden sorunlarının yaşanabilecek olması. E-ticaret firmaları,...
12 Ekim 2016
Sinan Oypan
SEO Analizi | SEO Stratejisi Oluşturma
SEO analizi yaptıktan sonra SEO stratejinizi oluştururken nelere dikkat etmelisiniz ve SEO stratejisi belirlerken yapmanız gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. SEO Analizi | SEO stratejisi oluşturma E-ticaret sitenizin arama...
3 Nisan 2018
Sinan Oypan
Instagram onaylı hesap için neler yapmak gerekiyor?
Instagram onaylı hesap geçişi yapmak, Instagram profilinizin özgün, tanınmış ve doğrudan markanıza ait olduğunu göstermektedir. Mavi tik olarak da bilinen Instagram onaylı hesap geçişi için bazı unsurların üzerinde durmanız ve...
17 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşımlarının performansını nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya paylaşımları, organik olarak belli bir erişim getirse de, sosyal ağların algoritmaları bu erişimleri engelleyebiliyor. Bu noktada da sosyal medya paylaşımları daha fazla etkileşim alsın diye küçük reklamlarla...
11 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticarete atılmak isteyenler için küçük işletme fikirleri
E-ticarete atılmak ve kendi işini yapmak isteyen girişimciler küçük işletme fikirleri araştırarak, kendi online mağazalarını açabilirler ve internetten satışa başlayabilirler. Küçük işletme fikirleri, e-ticarete ilk kez adım...
28 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetimi ile e-ticaret sitenize nasıl trafik çekebilirsiniz?
E-ticaret siteleri için organik trafik önemli olsa da son birkaç yıldır sosyal medya üzerinden yönlendirilen trafiğin artması nedeniyle, bu mecralardan gelen ziyaretçilerin de önemi bir hayli artmaya başladı. Özellikle sosyal...
17 Ağustos 2016
Sinan Oypan
İçerik üretimi ve pazarlaması 2020'de nasıl şekillenecek?
İçerik üretimi ve içerik pazarlaması 2020’de de hem B2C hem de B2B firmaları için önemli pazarlama yöntemleri arasında yer almaya devam edecek. İçerik üretimi, tüketicilere ulaşmak, marka bilinirliği artırmak ve etkileşim...
9 Aralık 2019
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar neden online satış mağazası açmalı
E-ticaret sektörü son yıllarda ülkemizde bir hayli gelişmeye başladı ve önümüzdeki yıllarda da bu büyümenin devam etmesi bekleniyor. Günlük hayatta kullandığımız teknolojik cihazların artması ve internet kullanımının...
24 Şubat 2017
Sinan Oypan
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız?
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız, mobil uyumlu site neden önemli bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Mobile uyumlu SEO yapmak Mobil cihazlara uyumlu e-ticaret sitelerinin öneminden sıkça bahsediyoruz. Tabii...
3 Ekim 2016
Sinan Oypan
İleri seviye pazarlama yönetimi ipuçları
Pazarlama yönetimi doğru yapıldığında, firmanın marka ve ürün bilinirliği artırılırken, yeni hedef kitlelere ulaşılarak, sağlanan geri dönüşümler de artırılır. Pazarlama çalışmalarınızı bir adım daha ileri taşımak...
12 Şubat 2020
Sinan Oypan
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak, birçok girişimcinin hayali ve son birkaç yıldır firmalar da masraflarını kısmak için evden çalışma modeline geçmekte. Evden iş yapma fikri kulağa güzel gelse de kendine has zorlukları da vardır. İş verimini...
8 Ocak 2020
Sinan Oypan