Google Ads Reklam Türleri Nelerdir?

24 Şubat 2021
Markethinkers
Google Ads Reklam Türleri Nelerdir?

Reklam, temelinde yüzeysel bir kavram gibi görülebilir. Fakat hemen her şeyi içine alan dijital dünya reklamı da dışarıda bırakmış değil. Dolayısıyla reklamlar da değişti, gelişti ve dijitalleşti. Dijitalleşmeye önemli katkıları bulunan Google ise bu işten de geri kalmadı ve Ads’i (eski adıyla Adwords) hizmete açtı. Peki e-ticaret sitelerinin en önemli hamlelerini oluşturan Google Ads’in gelişme süreci, günümüze neleri getirdi?

Google Ads Reklam Türleri Hangileridir?

Milenyumun başında, tarihler 23 Ekim 2000’i gösterdiğinde Google Adwords hizmet vermeye başladı. Platform, 24 Temmuz 2018’de Google Ads adını aldı. Adından daha önemlisi, işlevi. Evet, bu hizmet dijital ortamda reklam vermenize yarayan bir sistem kurmuş durumda. Ama nasıl bir sistem?

Her ihtiyaç için farklı bir çözüm sunan Google Ads reklam türleri, e-ticaret dünyasındaki pazarlama kolunun önemli bir bölümünü oluşturmakta. Bu reklamlardan verim almak için her bir türün çalışma prensibini bilmek ve doğru bir şekilde kullanmak lazım.

Eğer bu detaylarla çok fazla uğraşmak istemezseniz, IdeaSoft’un sunduğu OtoPilot hizmetinden faydalanabilirsiniz. OtoPilot, akıllı bir reklam otomasyonudur, e-ticaret sitenizin alışveriş ve dinamik arama ağı reklam işlemlerini en verimli şekilde halleder. Ama yine de Google Ads reklam türlerinin neler olduğunu bilmekte fayda vardır.

Arama Ağı Reklamları (Search Ads)

En temel Google Ads reklam türlerini içeren grup arama ağı reklamlarıdır. Google arama ağı, arama motorunun sonuç sayfasını, bu sayfanın sekmelerini ve türevlerini içerir. Dolayısıyla bu bölümlerde gösterilen reklamlar, arama ağı reklamları ana grubuna dahildir. Bu reklamlar arama sonuçlarının altında ya da üstünde, Görseller ve Alışveriş sekmelerinde, Haritalar ve Google Play uygulamalarında gösterilir. Ayrıca Google arama ağı iş ortakları grubundaki web sitelerinde yayınlanması da mümkündür.

Metin Reklamlar - Standart Arama Ağı Reklamı

Google Ads reklam türleri arasında en yaygın kullanılan yöntemlerden birisi metin reklamlardır. Bu reklam türü ile bir e-ticaret sitesinin ürün ve hizmetleri arama ağında ve görüntülü reklam ağında gösterilir. Genellikle reklam olduklarını belli eden bir ibare ile gösterilirler. Arama motorunun sonuç sayfasında ilk sıralarda yer alabilmeye olanak tanıyan reklamlardır.

Alışveriş Reklamları

Alışveriş reklamları, e-ticaret sitelerini ve online alışveriş alışkanlığı olan kullanıcıları yakından ilgilendiren bir reklam türüdür. Alışveriş reklamları Google’ın alışveriş sekmesinde gösterilir. Reklam ürün görseli, ürün adı, fiyatı, satıcı adı ve bazı farklı bilgiler içerir. Bu sayede kullanıcılar reklama tıklamadan önce de ürün hakkında bilgi sahibi olur. İhtiyaç duyulan bir ürünün aranmasının ardından gösterim sağlandığı için yüksek bir dönüşüm oranı yakalanabilir.

Alışveriş reklamlarından faydalanabilmek için Google Merchant Center kullanmanız gerekir. Merchant Center’a ürünlerinizi ve gerekli bilgileri aktarmanız halinde Google algoritması, ilgili aramalarda reklamlarınızı gösterir. Söz konusu işlemleri basit ve hızlı bir şekilde gerçekleştiren OtoPilot gibi bir akıllı reklam otomasyonu da mevcuttur.

Dinamik Arama Ağı

Dinamik arama ağı reklamları, kapsamlı yapısı bulunan ve envanteri geniş olan web siteler için idealdir. Anahtar kelime eşlemesi ile çalışır ve reklam içeriğinin başlığı ve açılış sayfası doğrudan web sitesinden alır. Site sahibi sadece bir reklam öğesi açıklaması ekler. Dinamik arama ağı reklamlarının diğer arama ağı yöntemlerinden farkı, kullanıcının yaptığı arama ile daha yakından ilgili olması ve web sitesinin ana sayfasına değil, doğrudan kullanıcının ihtiyacını karşılayacak olan sayfaya yönlendirmesidir.

Görüntülü Reklam Ağı Reklamları (Display Ads)

Görüntülü reklam ağı ve bu ağdan gösterilen reklamlar, doğru kitleye ulaşabilmek adına geliştirilmiş stratejilerden oluşur. Bu reklamlar web sitelerinde, YouTube videolarında, Gmail’de ve mobil uygulamalarda gösterilir. Görsel temelli reklamları içerir.

Resim Reklamları

Bir e-ticaret sitesini, bu sitenin ürününü ya da hizmetini tanıtan görselin bulunduğu bir reklam türüdür. Reklam görseli kullanıcı tarafından hazırlanarak Google Ads’e yüklenir. Görsel, statik resim ya da animasyon formatında olabilir. İş ortağı web siteleri ile birlikte görüntülü reklam ağının tüm bölümlerinde gösterilebilir. Görselin herhangi bir yerine tıklanması halinde kullanıcı, ilgili web sitesine yönlendirilir.

Görüntülü Alışveriş Reklamları

Görüntülü alışveriş reklamlarında, reklama konu olan ürünün görseli, reklamın büyük bir bölümünü oluşturur. Potansiyel müşteriler reklama konu olan ürünü net bir şekilde görerek ilgili web sitesine yönelirler. Görüntülü reklam ağındaki tüm alanlarda bu reklamlar gösterilebilir. Ayrıca alışverişe teşvik eden video reklamları da görüntülü alışveriş reklamı olarak kabul etmek mümkündür.

Video Reklamlar

Video reklamlar, tek başına bir video olarak ya da diğer videoların yayınlarının içinde yer alabilen, YouTube ve görüntülü arama ağının tamamında gösterilebilen reklam türleridir. Google Ads reklam türlerinin önemli bir bölümünü oluşturan bu reklamlarda video, reklam veren e-ticaret sitesi sahibi tarafından temin edilir.

Trueview Video Reklamlar

TrueView for Action reklamlar, temelde bir video reklam değildir fakat video reklamların önemli bir bileşenidir. Bu reklam türü ile video reklamlara bir CTA, yani harekete geçirici mesaj ve buton eklenebilir. Harekete geçirici mesaj, başlık ve bitiş ekranı gibi öğelerden oluşabilen bu reklam eklentisine tıklayan kullanıcı, videoda gördüğü ürün ya da hizmete doğrudan ulaşabilir.

Video Discovery Reklamları

Video Discovery, YouTube’a özel bir reklam türüdür. Masaüstü sitede videoların yan tarafındaki reklam alanı ve arama sonuçları, mobil cihazlarda ise YouTube ana sayfası gibi kullanıcıların video içerikleri keşfettikleri alanlarda gösterilir.

Bu reklamlar videonun küçük resmi ve birkaç satırlık açıklama metninden oluşur. Kullanıcıların reklamı izlemesi için videoya tıklaması gerekir. Ardından video, YouTube izletme sayfasında oynar ya da kullanıcıyı kanal ana sayfasına yönlendirir.

Bumper Reklamları

Bumper reklamlar, atlanamayan video içi reklamlardır. En fazla 6 saniye uzunluğa sahip olabilen bu reklamlar herhangi bir videodan önce, sonra ya da oynatma sırasında gösterilir, kullanıcılar bu reklamı geçemez. YouTube’da, Google iş ortağı web sitelerinde ve mobil uygulamalarda gösterilir.

Yayın Dışı Reklamlar

Google Ads reklam türleri arasında mobile özel olmasıyla öne çıkan yayın dışı reklamlar, mobil kullanıcılardan oluşan potansiyel müşteri kitlesine ulaşmak amacıyla yayınlanır. Yayın dışı video reklamlar, göründükleri an sesleri kapalı bir şekilde oynamaya başlarlar. Reklamı gören kullanıcı, sesi açmak videoya dokunabilir. YouTube’da kullanılamayan bu reklam türü, iş ortağı web sitelerinde (mobilden girildiğinde) ve mobil uygulamalarda gösterilir.

Remarketing Reklamları (Yeniden Pazarlama Reklamları)

Remarketing reklamları, e-ticaret sitelerinin en önemli dijital pazarlama araçlarından birisidir. Bu reklamlar kişiselleştirilmiş olarak gösterildikleri için dönüşüm oranları oldukça yüksektir. Remarketing reklamlar, kullanıcıya, daha önce ziyaret ettiği e-ticaret sitesini ve incelediği ürünü spesifik olarak hatırlatır. Bu da e-ticaret sitesinden alışveriş yapmadan çıkan bir kullanıcının geri dönme ve alışveriş yapma ihtimalini artırır.

Remarketing reklamları 5 farklı şekilde kullanılabilmektedir.

  • Standart Remarketing

Bir web sitesinin geçmişteki ziyaretçilerine, farklı web sitelerine ya da mobil uygulamalara göz atarken reklam gösterilmesi yöntemidir.

  • Dinamik Remarketing

E-ticaret siteleri için kullanışlı olan bu yöntem, kullanıcının geçmişte incelediği bir ürünün doğrudan reklam olarak gösterilmesi yöntemidir.

  • Arama Ağı Reklamlarına Yönelik Remarketing

Bir web sitesinden ayrılan kullanıcıya, bir sonraki aramasında, ayrıldığı sitenin reklamının gösterilmesi yöntemidir.

  • Video Remarketing

Video üzerinden pazarlama yapanlar için ideal olan video remarketing, etkileşime girilen bir videonun, YouTube ya da diğer görüntülü arama ağı araçlarında tekrar gösterilmesi yöntemidir.

  • Müşteri Listesiyle Remarketing

Google Ads’in müşteri eşleştirme yöntemi sayesinde bir e-ticaret sitesinin, müşterilerin verdiği bilgilerden oluşan listeler aracılığıyla, farklı Google ürünlerinde reklam göstermesi yöntemidir.

Uygulama Reklamları

Uygulama reklamları, çoğunlukla ücretli uygulama ile hizmet sunan firmalar ve uygulamaya sahip olan e-ticaret siteleri tarafından kullanılır. Uygulama sahibinin Google Ads hesabı üzerinden gireceği bir metin ve ekleyeceği görsel öğeler ile oluşturulan reklamlar görüntülü reklam ağı, arama ağı, YouTube, Google Play gibi pek çok farklı yerde gösterilebilir. Pek çok reklamın aksine tek tek tasarlanmasına gerek yoktur. Google Ads, mevcut öğeleri işleyerek uygulama reklamlarını farklı reklam alanlarına göre optimize eder.

Alışveriş Reklamları (Shopping Ads)

Google Ads reklam türleri arasından en çok tercih edilenlerden birisi Shopping Ads, yani alışveriş reklamlarıdır. E-ticaret sitelerinin dijital pazarlama çalışmalarının temelini bu reklamlar oluşturur. Bu reklam türü; söz konusu site ya da ürün ile doğrudan ilgili potansiyel müşterilere gösterilme, doğrudan ürün içerip satış odaklı olma, yüksek görüntülenme ve dönüşüm oranlarına sahip olma ve ölçülebilirlik gibi avantajlardan dolayı sıklıkla tercih edilir.

Alışveriş reklamlarının 3 farklı türü vardır.

  • Ürün Alışveriş Reklamları

Merchant Center’a yüklenmiş olan ürün verileri ile oluşturulan reklamlardır. 2021 Mart itibariyle Türkiye’de sadece bu alışveriş reklamı türü kullanılabilmektedir.

  • Vitrin Alışveriş Reklamları

Aynı satıcının birbiri ile alakalı ürünlerini grup halinde gösteren ve karşılaştırma yapmaya olanak tanıyan reklamlardır. 2021 yılının Mart ayı itibariyle sadece 20 ülkede kullanılabilmektedir.

  • Yerel Envanter Reklamları

Bu alışveriş reklamı türü, e-ticaret siteleri tarafından kullanılamamaktadır. Sadece fiziksel mağazalara özeldir. Reklamda bir ürün görünür ve ürünün altında mağazanın adresi, telefon numarası, çalışma saatleri gibi bilgiler yer alır. 2021 yılının Mart ayı itibariyle 14 ülkede kullanılabilmektedir.

Telefon Araması Üreten Reklamlar

Telefon araması üreten reklamlar sayesinde kullanıcılar, doğrudan ilgili kişi ya da kurum ile iletişime geçebilirler. Kullanıcıları telefonla aramaya teşvik etmek için tasarlanan bu reklamlar, yalnızca telefon araması yapabilen cihazlarda gösterilir. Reklama tıklanması ile birlikte, reklama konu olan telefon numarası, telefonun arama ekranında belirir ve kullanıcıya sadece arama tuşuna dokunmak kalır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-posta pazarlamada video içerikler nasıl kullanılabilir?
E-posta pazarlamada video içerikler nasıl kullanılabilir?
E-posta pazarlamada video içerikler nasıl kullanılabilir? E-posta pazarlamada video içerik kullanımı ile ilgili dikkat edilmesi gerekenler nelerdir? Bu ve e-posta pazarlamada video kullanımı ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu...
24 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 1. Bölüm
E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 1. Bölüm
E-ticarette kullanıcı yorumlarının, tüketicilerin satın alma kararlarına büyük etkisi vardır. Dünkü yazımızda bu konuyu detaylı bir şekilde anlatmıştık. Dilerseniz aşağıdaki bağlantıdan dünkü yazımıza...
24 Mart 2017
Sinan Oypan
Girişimcilik yeteneklerinizi geliştirmek için yapmanız gerekenler
Girişimcilik yeteneklerinizi geliştirmek için yapmanız gerekenler
Kimileri girişimci olmak için doğmuş gibi görünebilirler; ancak diğer yetenekler gibi girişimcilik de geliştirilebilir bir yetenektir. Dünya çapında başarılı olmuş birçok büyük firmanın aslında ilk olarak küçük girişimler...
29 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Rakiplerinizi analiz ederek ürün ve kampanya kalitenizi nasıl artırabilirsiniz?
Rakiplerinizi analiz ederek ürün ve kampanya kalitenizi nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette rakip analizi yapmak, rakip firmaların reklam ve pazarlama çalışmalarını incelemek ve araştırmalardan geri bildirimler çıkartmak kendi iş stratejilerinizi daha iyi hale getirmenize yardımcı olur. Sektörde sizden daha iyi...
12 Nisan 2018
Sinan Oypan
Corona virüs salgınında fiziki mağazalar e-ticaretten nasıl yararlanabilir?
Corona virüs salgınında fiziki mağazalar e-ticaretten nasıl yararlanabilir?
Corona virüs salgını nedenilye insanların dışarıya çıkmamaları, özellikle fiziki mağazaları ciddi bir şekilde etkilemeye başladı. Sokağa çıkmama uyarıları devam ederken de fiziki mağazalar, işlerini devam ettirebilmek için...
25 Mart 2020
Sinan Oypan
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 2. Bölüm
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 2. Bölüm
Adwords reklam kampanyalarında doğru eşlemeleri doğru reklam kampanyalarında ve anahtar kelimelerde kulanmak, reklamlarınızın performansını önemli ölçüde artırır. Bu sebeple de Adwords eşlemeleri hakkında bilgi sahibi olmak ve...
11 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmanızı rakiplerinizden farklılaştırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret firmanızı rakiplerinizden farklılaştırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sektörünün büyümesiyle beraber, sektördeki rekabette önemli bir şekilde artmaya başladı. Benzer ürün gamlarını satan e-ticaret sitlerinin artmasıyla beraber, firmalar bu rekabetle baş etmekte zorlanabiliyorlar. Aynı...
1 Nisan 2017
Sinan Oypan
Hızlı bir şekilde gelirlerinizi artırmanızı sağlayacak satış teknikleri
Hızlı bir şekilde gelirlerinizi artırmanızı sağlayacak satış teknikleri
Farklı satış kanallarını ve farklı satış teknikleri kullanmanız e-ticaret sitenizde elde edeceğiniz gelirleri artırmanızı sağlarken, sürecin de daha hızlı olmasını sağlar. Tabii ki her firma için ve her sektör için bu...
3 Mart 2019
Sinan Oypan
Instagram Hikayeler özelliğini kullanmak için neler yapmalısınız?
Instagram Hikayeler özelliğini kullanmak için neler yapmalısınız?
Geçtiğimiz aylarda Instagram, yeni bir özellik tanıttı. Hikayeler (Stories) isimli bu özellik ile beraber Instagram, Snapchat’e benzer bir yenilik sunmuş oldu. Her geçen daha da büyüyen Snapchat’le yarışma zorunluluğu hisseden, bu...
2 Kasım 2016
Sinan Oypan
Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatler nasıl belirlenir?
Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatler nasıl belirlenir?
Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatleri belirlemeniz, paylaşımlarınızdan alacağınız geri dönüşümleri artırmanızı sağlar. Tabii ki bu ideal paylaşım zamanları farklı şirketler ve sektörler için değişiklik...
9 Nisan 2020
Sinan Oypan
B2B firmaları sosyal medyayı nasıl kullanabilirler?
B2B firmaları sosyal medyayı nasıl kullanabilirler?
Sosyal medya pazarlama B2C firmaları için oldukça etkili sonuçlar veriyor. Ancak B2B firmaları kimi zaman sosyal ağlardan yararlanmakta zorluk çekebiliyorlar. Sosyal medya pazarlama marka bilinirliği, ürün tanıtımı gibi konularda...
6 Nisan 2017
Sinan Oypan
İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları
İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları
Proje yönetim araçları, uzaktan çalışan ekipler veya ekibinin performansını ve çalışmalarını takip etmek isteyenlere çözüm sağlayan yazılımlardır. Ekip yönetimi, yeni iş atamaları, mevcut işlerin takibi, ekip işi...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan