Google Ads Reklam Türleri Nelerdir?

24 Şubat 2021
Markethinkers
Google Ads Reklam Türleri Nelerdir?

Reklam, temelinde yüzeysel bir kavram gibi görülebilir. Fakat hemen her şeyi içine alan dijital dünya reklamı da dışarıda bırakmış değil. Dolayısıyla reklamlar da değişti, gelişti ve dijitalleşti. Dijitalleşmeye önemli katkıları bulunan Google ise bu işten de geri kalmadı ve Ads’i (eski adıyla Adwords) hizmete açtı. Peki e-ticaret sitelerinin en önemli hamlelerini oluşturan Google Ads’in gelişme süreci, günümüze neleri getirdi?

Google Ads Reklam Türleri Hangileridir?

Milenyumun başında, tarihler 23 Ekim 2000’i gösterdiğinde Google Adwords hizmet vermeye başladı. Platform, 24 Temmuz 2018’de Google Ads adını aldı. Adından daha önemlisi, işlevi. Evet, bu hizmet dijital ortamda reklam vermenize yarayan bir sistem kurmuş durumda. Ama nasıl bir sistem?

Her ihtiyaç için farklı bir çözüm sunan Google Ads reklam türleri, e-ticaret dünyasındaki pazarlama kolunun önemli bir bölümünü oluşturmakta. Bu reklamlardan verim almak için her bir türün çalışma prensibini bilmek ve doğru bir şekilde kullanmak lazım.

Eğer bu detaylarla çok fazla uğraşmak istemezseniz, IdeaSoft’un sunduğu OtoPilot hizmetinden faydalanabilirsiniz. OtoPilot, akıllı bir reklam otomasyonudur, e-ticaret sitenizin alışveriş ve dinamik arama ağı reklam işlemlerini en verimli şekilde halleder. Ama yine de Google Ads reklam türlerinin neler olduğunu bilmekte fayda vardır.

Arama Ağı Reklamları (Search Ads)

En temel Google Ads reklam türlerini içeren grup arama ağı reklamlarıdır. Google arama ağı, arama motorunun sonuç sayfasını, bu sayfanın sekmelerini ve türevlerini içerir. Dolayısıyla bu bölümlerde gösterilen reklamlar, arama ağı reklamları ana grubuna dahildir. Bu reklamlar arama sonuçlarının altında ya da üstünde, Görseller ve Alışveriş sekmelerinde, Haritalar ve Google Play uygulamalarında gösterilir. Ayrıca Google arama ağı iş ortakları grubundaki web sitelerinde yayınlanması da mümkündür.

Metin Reklamlar - Standart Arama Ağı Reklamı

Google Ads reklam türleri arasında en yaygın kullanılan yöntemlerden birisi metin reklamlardır. Bu reklam türü ile bir e-ticaret sitesinin ürün ve hizmetleri arama ağında ve görüntülü reklam ağında gösterilir. Genellikle reklam olduklarını belli eden bir ibare ile gösterilirler. Arama motorunun sonuç sayfasında ilk sıralarda yer alabilmeye olanak tanıyan reklamlardır.

Alışveriş Reklamları

Alışveriş reklamları, e-ticaret sitelerini ve online alışveriş alışkanlığı olan kullanıcıları yakından ilgilendiren bir reklam türüdür. Alışveriş reklamları Google’ın alışveriş sekmesinde gösterilir. Reklam ürün görseli, ürün adı, fiyatı, satıcı adı ve bazı farklı bilgiler içerir. Bu sayede kullanıcılar reklama tıklamadan önce de ürün hakkında bilgi sahibi olur. İhtiyaç duyulan bir ürünün aranmasının ardından gösterim sağlandığı için yüksek bir dönüşüm oranı yakalanabilir.

Alışveriş reklamlarından faydalanabilmek için Google Merchant Center kullanmanız gerekir. Merchant Center’a ürünlerinizi ve gerekli bilgileri aktarmanız halinde Google algoritması, ilgili aramalarda reklamlarınızı gösterir. Söz konusu işlemleri basit ve hızlı bir şekilde gerçekleştiren OtoPilot gibi bir akıllı reklam otomasyonu da mevcuttur.

Dinamik Arama Ağı

Dinamik arama ağı reklamları, kapsamlı yapısı bulunan ve envanteri geniş olan web siteler için idealdir. Anahtar kelime eşlemesi ile çalışır ve reklam içeriğinin başlığı ve açılış sayfası doğrudan web sitesinden alır. Site sahibi sadece bir reklam öğesi açıklaması ekler. Dinamik arama ağı reklamlarının diğer arama ağı yöntemlerinden farkı, kullanıcının yaptığı arama ile daha yakından ilgili olması ve web sitesinin ana sayfasına değil, doğrudan kullanıcının ihtiyacını karşılayacak olan sayfaya yönlendirmesidir.

Görüntülü Reklam Ağı Reklamları (Display Ads)

Görüntülü reklam ağı ve bu ağdan gösterilen reklamlar, doğru kitleye ulaşabilmek adına geliştirilmiş stratejilerden oluşur. Bu reklamlar web sitelerinde, YouTube videolarında, Gmail’de ve mobil uygulamalarda gösterilir. Görsel temelli reklamları içerir.

Resim Reklamları

Bir e-ticaret sitesini, bu sitenin ürününü ya da hizmetini tanıtan görselin bulunduğu bir reklam türüdür. Reklam görseli kullanıcı tarafından hazırlanarak Google Ads’e yüklenir. Görsel, statik resim ya da animasyon formatında olabilir. İş ortağı web siteleri ile birlikte görüntülü reklam ağının tüm bölümlerinde gösterilebilir. Görselin herhangi bir yerine tıklanması halinde kullanıcı, ilgili web sitesine yönlendirilir.

Görüntülü Alışveriş Reklamları

Görüntülü alışveriş reklamlarında, reklama konu olan ürünün görseli, reklamın büyük bir bölümünü oluşturur. Potansiyel müşteriler reklama konu olan ürünü net bir şekilde görerek ilgili web sitesine yönelirler. Görüntülü reklam ağındaki tüm alanlarda bu reklamlar gösterilebilir. Ayrıca alışverişe teşvik eden video reklamları da görüntülü alışveriş reklamı olarak kabul etmek mümkündür.

Video Reklamlar

Video reklamlar, tek başına bir video olarak ya da diğer videoların yayınlarının içinde yer alabilen, YouTube ve görüntülü arama ağının tamamında gösterilebilen reklam türleridir. Google Ads reklam türlerinin önemli bir bölümünü oluşturan bu reklamlarda video, reklam veren e-ticaret sitesi sahibi tarafından temin edilir.

Trueview Video Reklamlar

TrueView for Action reklamlar, temelde bir video reklam değildir fakat video reklamların önemli bir bileşenidir. Bu reklam türü ile video reklamlara bir CTA, yani harekete geçirici mesaj ve buton eklenebilir. Harekete geçirici mesaj, başlık ve bitiş ekranı gibi öğelerden oluşabilen bu reklam eklentisine tıklayan kullanıcı, videoda gördüğü ürün ya da hizmete doğrudan ulaşabilir.

Video Discovery Reklamları

Video Discovery, YouTube’a özel bir reklam türüdür. Masaüstü sitede videoların yan tarafındaki reklam alanı ve arama sonuçları, mobil cihazlarda ise YouTube ana sayfası gibi kullanıcıların video içerikleri keşfettikleri alanlarda gösterilir.

Bu reklamlar videonun küçük resmi ve birkaç satırlık açıklama metninden oluşur. Kullanıcıların reklamı izlemesi için videoya tıklaması gerekir. Ardından video, YouTube izletme sayfasında oynar ya da kullanıcıyı kanal ana sayfasına yönlendirir.

Bumper Reklamları

Bumper reklamlar, atlanamayan video içi reklamlardır. En fazla 6 saniye uzunluğa sahip olabilen bu reklamlar herhangi bir videodan önce, sonra ya da oynatma sırasında gösterilir, kullanıcılar bu reklamı geçemez. YouTube’da, Google iş ortağı web sitelerinde ve mobil uygulamalarda gösterilir.

Yayın Dışı Reklamlar

Google Ads reklam türleri arasında mobile özel olmasıyla öne çıkan yayın dışı reklamlar, mobil kullanıcılardan oluşan potansiyel müşteri kitlesine ulaşmak amacıyla yayınlanır. Yayın dışı video reklamlar, göründükleri an sesleri kapalı bir şekilde oynamaya başlarlar. Reklamı gören kullanıcı, sesi açmak videoya dokunabilir. YouTube’da kullanılamayan bu reklam türü, iş ortağı web sitelerinde (mobilden girildiğinde) ve mobil uygulamalarda gösterilir.

Remarketing Reklamları (Yeniden Pazarlama Reklamları)

Remarketing reklamları, e-ticaret sitelerinin en önemli dijital pazarlama araçlarından birisidir. Bu reklamlar kişiselleştirilmiş olarak gösterildikleri için dönüşüm oranları oldukça yüksektir. Remarketing reklamlar, kullanıcıya, daha önce ziyaret ettiği e-ticaret sitesini ve incelediği ürünü spesifik olarak hatırlatır. Bu da e-ticaret sitesinden alışveriş yapmadan çıkan bir kullanıcının geri dönme ve alışveriş yapma ihtimalini artırır.

Remarketing reklamları 5 farklı şekilde kullanılabilmektedir.

  • Standart Remarketing

Bir web sitesinin geçmişteki ziyaretçilerine, farklı web sitelerine ya da mobil uygulamalara göz atarken reklam gösterilmesi yöntemidir.

  • Dinamik Remarketing

E-ticaret siteleri için kullanışlı olan bu yöntem, kullanıcının geçmişte incelediği bir ürünün doğrudan reklam olarak gösterilmesi yöntemidir.

  • Arama Ağı Reklamlarına Yönelik Remarketing

Bir web sitesinden ayrılan kullanıcıya, bir sonraki aramasında, ayrıldığı sitenin reklamının gösterilmesi yöntemidir.

  • Video Remarketing

Video üzerinden pazarlama yapanlar için ideal olan video remarketing, etkileşime girilen bir videonun, YouTube ya da diğer görüntülü arama ağı araçlarında tekrar gösterilmesi yöntemidir.

  • Müşteri Listesiyle Remarketing

Google Ads’in müşteri eşleştirme yöntemi sayesinde bir e-ticaret sitesinin, müşterilerin verdiği bilgilerden oluşan listeler aracılığıyla, farklı Google ürünlerinde reklam göstermesi yöntemidir.

Uygulama Reklamları

Uygulama reklamları, çoğunlukla ücretli uygulama ile hizmet sunan firmalar ve uygulamaya sahip olan e-ticaret siteleri tarafından kullanılır. Uygulama sahibinin Google Ads hesabı üzerinden gireceği bir metin ve ekleyeceği görsel öğeler ile oluşturulan reklamlar görüntülü reklam ağı, arama ağı, YouTube, Google Play gibi pek çok farklı yerde gösterilebilir. Pek çok reklamın aksine tek tek tasarlanmasına gerek yoktur. Google Ads, mevcut öğeleri işleyerek uygulama reklamlarını farklı reklam alanlarına göre optimize eder.

Alışveriş Reklamları (Shopping Ads)

Google Ads reklam türleri arasından en çok tercih edilenlerden birisi Shopping Ads, yani alışveriş reklamlarıdır. E-ticaret sitelerinin dijital pazarlama çalışmalarının temelini bu reklamlar oluşturur. Bu reklam türü; söz konusu site ya da ürün ile doğrudan ilgili potansiyel müşterilere gösterilme, doğrudan ürün içerip satış odaklı olma, yüksek görüntülenme ve dönüşüm oranlarına sahip olma ve ölçülebilirlik gibi avantajlardan dolayı sıklıkla tercih edilir.

Alışveriş reklamlarının 3 farklı türü vardır.

  • Ürün Alışveriş Reklamları

Merchant Center’a yüklenmiş olan ürün verileri ile oluşturulan reklamlardır. 2021 Mart itibariyle Türkiye’de sadece bu alışveriş reklamı türü kullanılabilmektedir.

  • Vitrin Alışveriş Reklamları

Aynı satıcının birbiri ile alakalı ürünlerini grup halinde gösteren ve karşılaştırma yapmaya olanak tanıyan reklamlardır. 2021 yılının Mart ayı itibariyle sadece 20 ülkede kullanılabilmektedir.

  • Yerel Envanter Reklamları

Bu alışveriş reklamı türü, e-ticaret siteleri tarafından kullanılamamaktadır. Sadece fiziksel mağazalara özeldir. Reklamda bir ürün görünür ve ürünün altında mağazanın adresi, telefon numarası, çalışma saatleri gibi bilgiler yer alır. 2021 yılının Mart ayı itibariyle 14 ülkede kullanılabilmektedir.

Telefon Araması Üreten Reklamlar

Telefon araması üreten reklamlar sayesinde kullanıcılar, doğrudan ilgili kişi ya da kurum ile iletişime geçebilirler. Kullanıcıları telefonla aramaya teşvik etmek için tasarlanan bu reklamlar, yalnızca telefon araması yapabilen cihazlarda gösterilir. Reklama tıklanması ile birlikte, reklama konu olan telefon numarası, telefonun arama ekranında belirir ve kullanıcıya sadece arama tuşuna dokunmak kalır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Kargo sürecinde müşterileri mutsuz eden 3 durum
Kargo sürecinde müşterileri mutsuz eden 3 durum
E-ticarette müşteri memnuniyetini sağlamak için en önemli unsurlardan biri de kargo ve kargo sürecinin yönetilmesi. Bu süreçte sorun yaşanmaması ve mümkün olan en kısa sürede kargonun, alıcıya teslim edilmesi, müşterilerin...
24 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticaret'e Yeni Başlayanlar için E-ticaret Rehberi
E-ticaret'e Yeni Başlayanlar için E-ticaret Rehberi
E-ticaret süreçleri e-ticaret sitesi kurmak ve online satış süreçlerine başlamak isteyen firmalar için dışarıdan bakıldığında zor bir süreç gibi görünebilir. Fakat adım adım takip edeceğiniz adımlardan oluşan bir süreçtir....
2 Nisan 2015
Seyhun Özkara
Youtube'da video listelenme kriterleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Youtube'da video listelenme kriterleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Video içeriklerin öneminin artmasıyla beraber Youtube üzerinde içerik paylaşan firmaların sayısı da artmaya başladı. Youtube üzerinde tüketicilerle etkileşim ve iletişime geçmek önemli olsa da her gün yüzlerce videonun...
9 Ocak 2018
Sinan Oypan
Online mağazanız için niş bir pazar nasıl bulabilirsiniz?
Online mağazanız için niş bir pazar nasıl bulabilirsiniz?
E-ticaret sektörüne giriş yaparken, niş bir pazara odaklanmak birçok açıdan avantajlıdır. Dikey bir pazarda yer alacağınız için, bu pazarda isminizi daha kolay bir şekilde duyurmaya başlayabilirsiniz. Tabii ki rekabeti yoğun olan...
23 Kasım 2017
Sinan Oypan
Kargo gönderimi ile ilgili stratejileri geliştirirken bilmeniz gerekenler
Kargo gönderimi ile ilgili stratejileri geliştirirken bilmeniz gerekenler
Bir e-ticaret sitesinin en önemli unsurlarından biri de kargo ve depo yönetimidir. Doğru kurgulanmış bir kargo ve depo yönetimi stratejisi, uzun vadede siparişlerinizin doğru bir şekilde teslim edilmesini sağlarken, kargo ve depo...
8 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Youtube kanalınızı en iyi şekilde nasıl kullanabilirsiniz?
Youtube kanalınızı en iyi şekilde nasıl kullanabilirsiniz?
Youtube, en çok kullanılan sosyal mecralardan biri ve bu nedenle birçok marka da burada yer almaya çalışıyor. Youtube’daki görünürlüğü arıtabilmek ve daha fazla kişiye ulaşabilmek için Youtube hesabınız üzerinde bazı...
5 Eylül 2016
Sinan Oypan
Kendi niş pazarınızı nasıl bulabilirsiniz?
Kendi niş pazarınızı nasıl bulabilirsiniz?
Bir girişimci olmak istiyorsanız, karşılaşacağınız en büyük zorluklardan biri de size uygun bir iş alanı ve pazarı bulmak olacaktır. Size uygun bir niş pazarı nasıl bulacağınızı ve bu pazarda neler yapabileceğinizi önceden...
25 Haziran 2016
Sinan Oypan
İnternette satacak ürün bulmak için kullanabileceğiniz yöntemler
İnternette satacak ürün bulmak için kullanabileceğiniz yöntemler
İnternette ürün satmak ve online mağazanız üzerinden ürün satışı yaparak kendi işinizi yapmak istiyorsanız, internette satacak ürün araştırmaları yapmanız gerekiyor. İnternette satacak ürünleri bulmak için...
6 Kasım 2018
Sinan Oypan
Sitenizde bulunması gereken e ticaret ödeme sistemleri
Sitenizde bulunması gereken e ticaret ödeme sistemleri
e ticaret ödeme sistemlerine ister elektronik ödeme sistemleri ister online ödeme sistemleri ister sanal ödeme sistemleri ister sanal pos ödeme sistemleri isterseniz de internet ödeme sistemleri olarak adlandırın bu yazımızda e ticaret...
10 Aralık 2016
Sinan Oypan
Rakiplerinizi analiz ederek ürün ve kampanya kalitenizi nasıl artırabilirsiniz?
Rakiplerinizi analiz ederek ürün ve kampanya kalitenizi nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette rakip analizi yapmak, rakip firmaların reklam ve pazarlama çalışmalarını incelemek ve araştırmalardan geri bildirimler çıkartmak kendi iş stratejilerinizi daha iyi hale getirmenize yardımcı olur. Sektörde sizden daha iyi...
12 Nisan 2018
Sinan Oypan
Facebook Piksel kullanmanın avantajları nelerdir?
Facebook Piksel kullanmanın avantajları nelerdir?
Facebook Piksel aracı, Facebook üzerindeki reklamlarınızın başarısını ölçmenizi sağlayarak, geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayan bir araçtır. Bu reklamların başarısını ölçümlemenin yanı sıra siteniz üzerinde...
15 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticaret kargo anlaşmalarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticaret kargo anlaşmalarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette kargo anlaşmaları yapmanız, ürün gönderimleri yaparken maliyetlerinizi düşürmenize ve daha uygun fiyatlarla bu gönderileri yapmanızı sağlar. Doğru ve karlı kargo anlaşmaları yapmanız bu açıdan oldukça önemli....
30 Ekim 2018
Sinan Oypan