fbpx

Giyim kuşam ürünlerinde iadeleri nasıl azaltabilirsiniz?

7 Ağustos 2019
Sinan Oypan

Giyim kuşam ürünlerinde iadeler oldukça fazla olduğu için bu ürünleri satan e-ticaret firmaları için bu önemli bir sorun olabiliyor. Ürün iadesi marka değerine zarar verirken, müşteri memnuniyetsizliğini ve maddi zarara da neden olduğu için ürün iadelerini minimuma indirmek gerçekten önemlidir.

Ürün iadelerini azaltmak için yapılabilecek bir takım farklı çalışmalar bulunuyor. Bu rehberimizde de giyim kuşam ürünleriyle ilgili iadeleri azaltmak için neler yapabileceğinizi ele alacağız.

İlgili rehber: İade politikanızı oluştururken dikkat etmeniz gerekenler

Giyim kuşam ürünlerinde iadeleri azaltmak için yapabilecekleriniz

Ürününüz açıklamalarınızdakiyle aynı olsun

Giyim kuşam ürünleri alırken, kullanıcılar ürün hakkında daha fazla bilgi almak için ürünün açıklamalarını da detaylı bir şekilde inceleyecektir. Ürünle ilgili mümkün olduğunca çok bilgiyi vermeniz ve daha da önemli doğru bilgiler vermeniz tüketicilerin ürün hakkında gerçek bilgiler öğrenmesini sağlayacaktır.

Ürünün materyalini, ölçülerini, rengini ve kumaşının özelliklerini açıklama bölümlerinizde doğru bir şekilde vermeniz gerekir. Bu açıklamalarda yanıltıcı ifadeler kullanmanız, tüketicilerin ürünü iade etmesine neden olabilir.

İlgili rehber: E-ticaret şirketlerinde iade koşulları neden önemli?

Kaliteli, yüksek çözünürlüklü ve farklı açılardan çekilmiş ürün fotoğrafları kullanın

E-ticarette tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen en önemli faktörlerden biri de ürün fotoğraflarıdır. Giyim kuşam ürünlerinde bu fotoğraflar daha da önemli bir rol oynamaktadır. İadeleri azaltmak için ürün fotoğraflarınızda mümkün olduğunca ürünleri her açıdan göstermeniz gerekir. Yakın plan çekimlerle kumaşın detayları ve desenleri gösterilmelidir. Bunlara ek olarak fotoğraflarınızı yüksek kaliteli çekmeniz ve siteye yüklerken de çözünürlüğü çok düşürmeden koymanız önemlidir. Kullanıcılar bu fotoğraflara bakarak ürünün nasıl göründüğünü anlayabilmeli.

Bir diğer önemli nokta ise ürün fotoğraflarınızı düzenlerken, ürünün renklerini birebir korumanız gerekir. Ürünün rengini değiştirmeniz ve fotoğrafa filtre eklemeniz, renk konusunda algının bozulmasına neden olacağı için iadelere neden olabilir.

İlgili rehber: E-ticarette ürün iadeleri nasıl yönetilmelidir?

Ürünün fiyatı kalitesini yansıtmalı

Ürünün kalitesini, işçiliğini ve değerini fiyatıyla da yansıtabilirsiniz. Tabii ki burada ulaştığınız hedef kitle ve ürünlerinizin gerçek kalitesi de fiyatlarınıza etki edecek faktörler arasında yer alıyor. Ancak tüketicilerin ürünün kalitesi hakkında bir bilgisi olması için ürün fiyatlarınızı da ona göre ayarlamanız oldukça önemlidir. Gereğinden yüksek fiyat belirlemeniz müşterileri kaçırabilecekken, çok düşük fiyat belirlemeniz de ürünün kalitesinden şüphe edilmesine neden olacaktır.

İlgili rehber: E-ticarette ürün fiyatlandırma stratejileri nelerdir?

Fiyat stratejilerinizi belirlerken aynı zamanda rakip firmaların da fiyatlarını yakından takip etmeniz ve rekabetçi fiyat stratejileri de oluşturmanız gerekebilir. Bu konu ile ilgili daha fazla bilgiyi aşağıdaki rehberimizde bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Rekabetçi ürün fiyatlandırma stratejileri nasıl hazırlayabilirsiniz?

Ürünleri göndermeden önce defolu ürünleri kontrol edin

Giyim kuşam ürünlerinde fabrikasyon hatalar nedeniyle defolu ürünler de partilerin arasında karışabiliyor. Bu sebeple de siparişler göndermeden önce ürünleri gözden geçirerek, bir kalite kontrolünden geçirmeniz de olası defolu ürün durumlarında iadelerin gerçekleşmemesini sağlayacaktır.

İlgili rehber: Doğru iade yaklaşımıyla müşteri memnuniyetini nasıl artırabilirsiniz?

Ürün bedenlerini net bir şekilde verin

Giyim kuşam ürünleri satan firmalar genellikle bir beden rehberi ya da tablosu hazırlayarak, ürünlerinin boyutlarını ve ölçülerini belirtmekteler. Kıyafetlerin ölçülerini net bir şekilde belirtmek, farklı bedenlerin ölçülerini göstermek ve bunları ürün sayfalarına eklemek iadelerin azalmasına yardımcı olacak etkenlerden biri.

Buna ek olarak, ürün sayfalarına kullanıcıların kendi beden ölçülerini nasıl alabileceklerini gösteren açıklama metinleri eklemeniz ya da başka video veya rehber yazılarına yönlendirmeler yapmanız da kullanıcıların bu konuda daha fazla bilgi sahibi olmasını sağlar. Tüketicileri mümkün olduğunca bilgilendirmeniz iade süreçlerini de daha iyi yönetmenizi sağlayacaktır.

Mümkün olduğunda farklı bedenleri göstermek için farklı modellerle çalışın

Giyim kuşam ürünlerinde, farklı beden ölçülerini tercih eden tüketiciler olduğu için bu kişilere hitap etmek ve onların gözünde ürünü canlandırmak ve beden ölçülerini net bir şekilde anlamalarını sağlamak için ürün fotoğraflarında farklı beden ölçülerindeki modellerle de çalışmayı tercih edebilirsiniz.

Bu şekilde farklı bedenleri gösteren ürün fotoğraflarıyla tüketicilerin ürünleri daha iyi anlamalarını da sağlayabilirsiniz. Tabii ki herbir ürün için bu çekimleri yapmak maliyetli olacağı için belli bir kaç üründe standart ölçü oranlarını belirlemek için de bu yöntemi kullanmayı deneyebilirsiniz.

İlgili rehber: Kargo ve iade bilgilerinizi açık ve net bir şekilde nasıl açıklayabilirsiniz?

Ürünün bakım ve kullanım koşullarını da belirtin

Giyim kuşam ürünlerinde farklı kumaşlara göre farklı bakım ve saklama koşulları gerekebiliyor. Bu durumlardan kaynaklı sorunlarla karşılaşmamak için ürünün bakım ve kullanım koşullarını da ürün sayfalarında açık ve net bir şekilde belirterek, tüketicileri bilgilendirmeniz iade sorunlarının önüne geçmenize yardımcı olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Okula dönüş dönemine hazırlanmak için yararlanabileceğiniz kontrol listesi
Okula dönüş dönemiyle beraber yaz aylarının bitmesiyle yeni sezon da açılmaya başlıyor. Bu dönemde e-ticaret firmaları, durgun geçen yaz ayları sonrasında satışlarını tekrar artırabilmek için çalışmalara başlıyorlar....
17 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri memnuniyeti kazanma taktikleri
Sanal mağazanız müşterileriniz ile güçlü ilişkiler kurmanızı sağlayan bir araçtır. E-ticaret yapan kişiler için e ticarette satış arttırma teknikleri içinde, müşteriler üzerinde iyi bir satın alma deneyimi oluşturmak gelir....
21 Mart 2020
İbrahim Çelebi
İnternetten para kazanma rehberi
İnternet son 20 yılda milyonlarca insan için para kazanma ve ticaret aracı haline geldi. İnternet, bu alanı tamamen bir kariyer olarak görenler için de, yan projeler ile ek gelir kazanmak isteyler (Genç girişimciler, çalışanlar,...
9 Kasım 2016
Savaş Çetinkaya
Yeni bir e-ticaret sitesine ihtiyacınız olduğunu gösteren 5 durum
E-ticaret sektörünün değişen dinamiklerine ayak uydurmak için, belli zaman aralıklarında sitenizin güncellenmesi gerekmektedir. Kimi zamanlar da ise mevcut e-ticaret siteleri, yeni gelişmeleri destekleyemediği için yenilenmeye ihtiyaç...
28 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri edinme maliyeti (CAC) nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette dikkat edilmesi ve ölçümlenmesi gereken metriklerden biri de müşteri edinme maliyetidir. Bu metrik, yapılan pazarlama ve reklam stratejilerinin ne kadar etkili olduğunu anlamak için bir hayli önemlidir. Bu rehberimizde de...
24 Nisan 2018
Sinan Oypan
Sayfayı terk etme oranını düşürmek için yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticaret sitenizde özellikle üzerinde durmanız gereken metriklerden biri de sayfayı terk etme (Bounce Rate, Hemen Çıkma Oranı) oranıdır. Siteye gelen ziyaretçileri site üzerinde tutamamanız elde edeceğiniz geri dönüşümlerin de...
4 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Maillerin spama düşmesini engellemek
Maillerin spama düşmesini engellemek için yapılması gerekenler nelerdir, spam kutusuna gelen mesajlar arasında yer almamak için yapılması gerekenler nelerdir, gmail spam kutusuna düşmemenin yolları, mailler neden spama düşer yani mail...
25 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenize backlink almak için neler yapabilirsiniz?
E-ticarette backlink alma çalışmaları, web sitenin Google üzerinde daha iyi bir şekilde sıralanmasını sağlayarak, organik trafiğin de artmasına yardımcı olur. Tabii ki backlink alma derken, “backlink satın almak”dan...
20 Mayıs 2019
Sinan Oypan
SEO nedir nasıl yapılır? Yararları nelerdir?
SEO nedir nasıl yapılır? SEO'nun yararları nelerdir? SEO ile organik trafiği arttırma yöntemleri nelerdir? Bu ve daha fazlasının cevabı 'SEO nedir nasıl yapılır' adlı yazımızda. SEO nedir nasıl yapılır? E-ticaret sitenizin...
14 Aralık 2016
Sinan Oypan
Online satış için yeni mağaza açarken yapmanız gerekenler
İnternetten satış yapmak için yeni mağaza açarken, bir takım konuların üzerinde durmanız ve bir takım stratejiler belirlemeniz bir hayli önemli. Sıfırdan yeni mağaza açmak, kolay bir süreç değildir ve uzun vadede sağlam...
28 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin organik trafiğini nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin organik trafiğe ihtiyacı vardır. Organik trafiğiniz olmadan sadece reklamlara bağımlı kalmanız elinizdeki sermayeyi bu reklamlara ayırmanıza neden olabileceği gibi karlılığınızın da azalmasına neden olabilir....
27 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Görsellerinizde kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok fotoğraf sitesi
Pazarlama çalışmalarınızda ya da e-ticaret siteniz üzerinde stok fotoğraf kullanımından yararlanarak, çalışmalarınızın görsel kalitesini artırabilirsiniz. Reklam ve pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların dikkatini ve...
7 Mart 2020
Sinan Oypan