Giyim kuşam ürünlerinde iadeleri nasıl azaltabilirsiniz?

7 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Giyim kuşam ürünlerinde iadeleri nasıl azaltabilirsiniz?

Giyim kuşam ürünlerinde iadeler oldukça fazla olduğu için bu ürünleri satan e-ticaret firmaları için bu önemli bir sorun olabiliyor. Ürün iadesi marka değerine zarar verirken, müşteri memnuniyetsizliğini ve maddi zarara da neden olduğu için ürün iadelerini minimuma indirmek gerçekten önemlidir.

Ürün iadelerini azaltmak için yapılabilecek bir takım farklı çalışmalar bulunuyor. Bu rehberimizde de giyim kuşam ürünleriyle ilgili iadeleri azaltmak için neler yapabileceğinizi ele alacağız.

İlgili rehber: İade politikanızı oluştururken dikkat etmeniz gerekenler

Giyim kuşam ürünlerinde iadeleri azaltmak için yapabilecekleriniz

Ürününüz açıklamalarınızdakiyle aynı olsun

Giyim kuşam ürünleri alırken, kullanıcılar ürün hakkında daha fazla bilgi almak için ürünün açıklamalarını da detaylı bir şekilde inceleyecektir. Ürünle ilgili mümkün olduğunca çok bilgiyi vermeniz ve daha da önemli doğru bilgiler vermeniz tüketicilerin ürün hakkında gerçek bilgiler öğrenmesini sağlayacaktır.

Ürünün materyalini, ölçülerini, rengini ve kumaşının özelliklerini açıklama bölümlerinizde doğru bir şekilde vermeniz gerekir. Bu açıklamalarda yanıltıcı ifadeler kullanmanız, tüketicilerin ürünü iade etmesine neden olabilir.

İlgili rehber: E-ticaret şirketlerinde iade koşulları neden önemli?

Kaliteli, yüksek çözünürlüklü ve farklı açılardan çekilmiş ürün fotoğrafları kullanın

E-ticarette tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen en önemli faktörlerden biri de ürün fotoğraflarıdır. Giyim kuşam ürünlerinde bu fotoğraflar daha da önemli bir rol oynamaktadır. İadeleri azaltmak için ürün fotoğraflarınızda mümkün olduğunca ürünleri her açıdan göstermeniz gerekir. Yakın plan çekimlerle kumaşın detayları ve desenleri gösterilmelidir. Bunlara ek olarak fotoğraflarınızı yüksek kaliteli çekmeniz ve siteye yüklerken de çözünürlüğü çok düşürmeden koymanız önemlidir. Kullanıcılar bu fotoğraflara bakarak ürünün nasıl göründüğünü anlayabilmeli.

Bir diğer önemli nokta ise ürün fotoğraflarınızı düzenlerken, ürünün renklerini birebir korumanız gerekir. Ürünün rengini değiştirmeniz ve fotoğrafa filtre eklemeniz, renk konusunda algının bozulmasına neden olacağı için iadelere neden olabilir.

İlgili rehber: E-ticarette ürün iadeleri nasıl yönetilmelidir?

Ürünün fiyatı kalitesini yansıtmalı

Ürünün kalitesini, işçiliğini ve değerini fiyatıyla da yansıtabilirsiniz. Tabii ki burada ulaştığınız hedef kitle ve ürünlerinizin gerçek kalitesi de fiyatlarınıza etki edecek faktörler arasında yer alıyor. Ancak tüketicilerin ürünün kalitesi hakkında bir bilgisi olması için ürün fiyatlarınızı da ona göre ayarlamanız oldukça önemlidir. Gereğinden yüksek fiyat belirlemeniz müşterileri kaçırabilecekken, çok düşük fiyat belirlemeniz de ürünün kalitesinden şüphe edilmesine neden olacaktır.

İlgili rehber: E-ticarette ürün fiyatlandırma stratejileri nelerdir?

Fiyat stratejilerinizi belirlerken aynı zamanda rakip firmaların da fiyatlarını yakından takip etmeniz ve rekabetçi fiyat stratejileri de oluşturmanız gerekebilir. Bu konu ile ilgili daha fazla bilgiyi aşağıdaki rehberimizde bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Rekabetçi ürün fiyatlandırma stratejileri nasıl hazırlayabilirsiniz?

Ürünleri göndermeden önce defolu ürünleri kontrol edin

Giyim kuşam ürünlerinde fabrikasyon hatalar nedeniyle defolu ürünler de partilerin arasında karışabiliyor. Bu sebeple de siparişler göndermeden önce ürünleri gözden geçirerek, bir kalite kontrolünden geçirmeniz de olası defolu ürün durumlarında iadelerin gerçekleşmemesini sağlayacaktır.

İlgili rehber: Doğru iade yaklaşımıyla müşteri memnuniyetini nasıl artırabilirsiniz?

Ürün bedenlerini net bir şekilde verin

Giyim kuşam ürünleri satan firmalar genellikle bir beden rehberi ya da tablosu hazırlayarak, ürünlerinin boyutlarını ve ölçülerini belirtmekteler. Kıyafetlerin ölçülerini net bir şekilde belirtmek, farklı bedenlerin ölçülerini göstermek ve bunları ürün sayfalarına eklemek iadelerin azalmasına yardımcı olacak etkenlerden biri.

Buna ek olarak, ürün sayfalarına kullanıcıların kendi beden ölçülerini nasıl alabileceklerini gösteren açıklama metinleri eklemeniz ya da başka video veya rehber yazılarına yönlendirmeler yapmanız da kullanıcıların bu konuda daha fazla bilgi sahibi olmasını sağlar. Tüketicileri mümkün olduğunca bilgilendirmeniz iade süreçlerini de daha iyi yönetmenizi sağlayacaktır.

Mümkün olduğunda farklı bedenleri göstermek için farklı modellerle çalışın

Giyim kuşam ürünlerinde, farklı beden ölçülerini tercih eden tüketiciler olduğu için bu kişilere hitap etmek ve onların gözünde ürünü canlandırmak ve beden ölçülerini net bir şekilde anlamalarını sağlamak için ürün fotoğraflarında farklı beden ölçülerindeki modellerle de çalışmayı tercih edebilirsiniz.

Bu şekilde farklı bedenleri gösteren ürün fotoğraflarıyla tüketicilerin ürünleri daha iyi anlamalarını da sağlayabilirsiniz. Tabii ki herbir ürün için bu çekimleri yapmak maliyetli olacağı için belli bir kaç üründe standart ölçü oranlarını belirlemek için de bu yöntemi kullanmayı deneyebilirsiniz.

İlgili rehber: Kargo ve iade bilgilerinizi açık ve net bir şekilde nasıl açıklayabilirsiniz?

Ürünün bakım ve kullanım koşullarını da belirtin

Giyim kuşam ürünlerinde farklı kumaşlara göre farklı bakım ve saklama koşulları gerekebiliyor. Bu durumlardan kaynaklı sorunlarla karşılaşmamak için ürünün bakım ve kullanım koşullarını da ürün sayfalarında açık ve net bir şekilde belirterek, tüketicileri bilgilendirmeniz iade sorunlarının önüne geçmenize yardımcı olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kış indirimleri ile e-ticarette satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Kış indirimleri ile e-ticarette satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Kış indirimleri ile satışlarınızı artırmak için e-ticaret siteniz ve internet üzerinde yapabileceğiniz birçok farklı çalışma bulunuyor. Pandemi sürecinde işinizi internete taşımanız, olası bir ikinci dalgada işinize devam...
14 Eylül 2020
Sinan Oypan
Instagram Hikaye paylaşımları için alternatif fikirler (Örnekli Anlatım)
Instagram Hikaye paylaşımları için alternatif fikirler (Örnekli Anlatım)
Instagram Hikaye paylaşımları günümüzde oldukça popüler olması markaları da bu özelliği kullanmaya özellikle yönlendiriyor. Geçtiğimiz yıl içerisinde hikaye kullanımlarının artmasıyla beraber buradaki reklam modellerinin de...
15 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya görsel boyutları rehberi - 2020
Sosyal medya görsel boyutları rehberi - 2020
Sosyal medya görsel boyutları, pazarlama ve reklam çalışmalarınızda görsellerinizin her bir mecrada düzgün görünmesi için önemlidir. Sosyal ağlar günümüzde çok daha önemli bir yere sahi oldu. Kullanıcılar vakitlerinin büyük...
8 Nisan 2020
Sinan Oypan
Mobil reklamların e-ticaret firmaları için ne tür avantajları bulunuyor?
Mobil reklamların e-ticaret firmaları için ne tür avantajları bulunuyor?
Mobil cihaz kullanımlarının artması ve mobil internet penatrasyonunun artmasıyla beraber kullanıcıların mobil cihazlar üzerinde geçirdikleri süre artmaya başladı. Masaüstü cihazlar yerine günün her anında internet erişimi...
18 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kargo ücreti nasıl düşürülür?
E-ticarette kargo ücreti nasıl düşürülür?
Kargo ücreti, e-ticarette hem firmaların hem de tüketicilerin özellikle üzerinde durdukları konular arasında yer alıyor. E-ticaret firmaları kargo ücretini düşürmek için çalışmalar yaparken, tüketiciler de düşük ücretli ya da...
29 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Marka elçisi nedir ve pazarlamada neden önemlidir?
Marka elçisi nedir ve pazarlamada neden önemlidir?
Marka elçisi, günümüzde pazarlama çalışmalarında markalara birçok açıdan avantaj sağladığı gibi onlara farklılık da katar. Günümüzde rekabetin yüksek olması, markaları farklı pazarlama çalışmalarına yönlendirmekte....
7 Ekim 2020
Sinan Oypan
İnternetten Takı Satmak ve Satış Sitesi Kurmak Rehberi 2020
İnternetten Takı Satmak ve Satış Sitesi Kurmak Rehberi 2020
İnternetten takı satmak ve satış sitesi kurmak girişimcilerin ve işletmelerin sıklıkla tercih ettiği iş modellerinden biri oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurarak online takı satışı yapabilirsiniz; ancak tabii ki arkaplanda dikkat etmeniz...
10 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde yanıtlamanız gereken sık sorulan kargo gönderim soruları
E-ticaret sitenizde yanıtlamanız gereken sık sorulan kargo gönderim soruları
E-ticaret sitenizden alışveriş yapan tüketicilere bilgilendirmeniz oldukça önemli. Sık sorulan sorular sayfanızı bu nedenle de iyi bir şekilde düzenlemeniz gerekir. Bu sayfada yer vermeniz gereken konulardan biri de kargo gönderimi...
4 Kasım 2018
Sinan Oypan
Tüketiciler e-ticaret sitelerinden ne bekler?
Tüketiciler e-ticaret sitelerinden ne bekler?
Online alışverişlerde tüketicilerin e-ticaret firmalarından bir takım beklentileri vardır. Bu beklentilerin karşılanması, tüketicilerin satın alma kararlarına olumlu bir şekilde etki ettiği için firmaların geri dönüşüm...
7 Şubat 2018
Sinan Oypan
Instagram takipçi artırmak için influencer marketing
Instagram takipçi artırmak için influencer marketing
Instagram takipçi artırmak için influencer marketing çalışmaları oldukça etkili yöntemlerden biri. Takipçi sayısını artırmanın yanı sıra bu çalışmalar, marka ve ürün bilinirliğini artırırken, yeni hedef kitlelere ulaşma...
21 Ocak 2019
Sinan Oypan
Bir e-ticaret şirketinin iflas etmesine neden olan durumlar
Bir e-ticaret şirketinin iflas etmesine neden olan durumlar
E-ticarette başarı hikayelerinin yanı sıra başarısızlık hikayeleri de bulunuyor. Birçok firma farklı sebeplerden dolayı iflasını açıklayarak işini sonlandırabiliyor. Başarı hikayelerinden dersler alındığı gibi...
5 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Aynı gün kargo gönderimleri yapmak neden önemli ve buna nasıl hazırlanabilirsiniz?
Aynı gün kargo gönderimleri yapmak neden önemli ve buna nasıl hazırlanabilirsiniz?
E-ticarette kargo gönderim süreleri ve ücretleri tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler arasında yer alıyor. Bundan birkaç yıl önce kargo gönderim süreleri konusunda kullanıcılar daha uzun süre beklemeye...
17 Temmuz 2018
Sinan Oypan