Giyim kuşam ürünlerinde iadeleri nasıl azaltabilirsiniz?

7 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Giyim kuşam ürünlerinde iadeleri nasıl azaltabilirsiniz?

Giyim kuşam ürünlerinde iadeler oldukça fazla olduğu için bu ürünleri satan e-ticaret firmaları için bu önemli bir sorun olabiliyor. Ürün iadesi marka değerine zarar verirken, müşteri memnuniyetsizliğini ve maddi zarara da neden olduğu için ürün iadelerini minimuma indirmek gerçekten önemlidir.

Ürün iadelerini azaltmak için yapılabilecek bir takım farklı çalışmalar bulunuyor. Bu rehberimizde de giyim kuşam ürünleriyle ilgili iadeleri azaltmak için neler yapabileceğinizi ele alacağız.

İlgili rehber: İade politikanızı oluştururken dikkat etmeniz gerekenler

Giyim kuşam ürünlerinde iadeleri azaltmak için yapabilecekleriniz

Ürününüz açıklamalarınızdakiyle aynı olsun

Giyim kuşam ürünleri alırken, kullanıcılar ürün hakkında daha fazla bilgi almak için ürünün açıklamalarını da detaylı bir şekilde inceleyecektir. Ürünle ilgili mümkün olduğunca çok bilgiyi vermeniz ve daha da önemli doğru bilgiler vermeniz tüketicilerin ürün hakkında gerçek bilgiler öğrenmesini sağlayacaktır.

Ürünün materyalini, ölçülerini, rengini ve kumaşının özelliklerini açıklama bölümlerinizde doğru bir şekilde vermeniz gerekir. Bu açıklamalarda yanıltıcı ifadeler kullanmanız, tüketicilerin ürünü iade etmesine neden olabilir.

İlgili rehber: E-ticaret şirketlerinde iade koşulları neden önemli?

Kaliteli, yüksek çözünürlüklü ve farklı açılardan çekilmiş ürün fotoğrafları kullanın

E-ticarette tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen en önemli faktörlerden biri de ürün fotoğraflarıdır. Giyim kuşam ürünlerinde bu fotoğraflar daha da önemli bir rol oynamaktadır. İadeleri azaltmak için ürün fotoğraflarınızda mümkün olduğunca ürünleri her açıdan göstermeniz gerekir. Yakın plan çekimlerle kumaşın detayları ve desenleri gösterilmelidir. Bunlara ek olarak fotoğraflarınızı yüksek kaliteli çekmeniz ve siteye yüklerken de çözünürlüğü çok düşürmeden koymanız önemlidir. Kullanıcılar bu fotoğraflara bakarak ürünün nasıl göründüğünü anlayabilmeli.

Bir diğer önemli nokta ise ürün fotoğraflarınızı düzenlerken, ürünün renklerini birebir korumanız gerekir. Ürünün rengini değiştirmeniz ve fotoğrafa filtre eklemeniz, renk konusunda algının bozulmasına neden olacağı için iadelere neden olabilir.

İlgili rehber: E-ticarette ürün iadeleri nasıl yönetilmelidir?

Ürünün fiyatı kalitesini yansıtmalı

Ürünün kalitesini, işçiliğini ve değerini fiyatıyla da yansıtabilirsiniz. Tabii ki burada ulaştığınız hedef kitle ve ürünlerinizin gerçek kalitesi de fiyatlarınıza etki edecek faktörler arasında yer alıyor. Ancak tüketicilerin ürünün kalitesi hakkında bir bilgisi olması için ürün fiyatlarınızı da ona göre ayarlamanız oldukça önemlidir. Gereğinden yüksek fiyat belirlemeniz müşterileri kaçırabilecekken, çok düşük fiyat belirlemeniz de ürünün kalitesinden şüphe edilmesine neden olacaktır.

İlgili rehber: E-ticarette ürün fiyatlandırma stratejileri nelerdir?

Fiyat stratejilerinizi belirlerken aynı zamanda rakip firmaların da fiyatlarını yakından takip etmeniz ve rekabetçi fiyat stratejileri de oluşturmanız gerekebilir. Bu konu ile ilgili daha fazla bilgiyi aşağıdaki rehberimizde bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Rekabetçi ürün fiyatlandırma stratejileri nasıl hazırlayabilirsiniz?

Ürünleri göndermeden önce defolu ürünleri kontrol edin

Giyim kuşam ürünlerinde fabrikasyon hatalar nedeniyle defolu ürünler de partilerin arasında karışabiliyor. Bu sebeple de siparişler göndermeden önce ürünleri gözden geçirerek, bir kalite kontrolünden geçirmeniz de olası defolu ürün durumlarında iadelerin gerçekleşmemesini sağlayacaktır.

İlgili rehber: Doğru iade yaklaşımıyla müşteri memnuniyetini nasıl artırabilirsiniz?

Ürün bedenlerini net bir şekilde verin

Giyim kuşam ürünleri satan firmalar genellikle bir beden rehberi ya da tablosu hazırlayarak, ürünlerinin boyutlarını ve ölçülerini belirtmekteler. Kıyafetlerin ölçülerini net bir şekilde belirtmek, farklı bedenlerin ölçülerini göstermek ve bunları ürün sayfalarına eklemek iadelerin azalmasına yardımcı olacak etkenlerden biri.

Buna ek olarak, ürün sayfalarına kullanıcıların kendi beden ölçülerini nasıl alabileceklerini gösteren açıklama metinleri eklemeniz ya da başka video veya rehber yazılarına yönlendirmeler yapmanız da kullanıcıların bu konuda daha fazla bilgi sahibi olmasını sağlar. Tüketicileri mümkün olduğunca bilgilendirmeniz iade süreçlerini de daha iyi yönetmenizi sağlayacaktır.

Mümkün olduğunda farklı bedenleri göstermek için farklı modellerle çalışın

Giyim kuşam ürünlerinde, farklı beden ölçülerini tercih eden tüketiciler olduğu için bu kişilere hitap etmek ve onların gözünde ürünü canlandırmak ve beden ölçülerini net bir şekilde anlamalarını sağlamak için ürün fotoğraflarında farklı beden ölçülerindeki modellerle de çalışmayı tercih edebilirsiniz.

Bu şekilde farklı bedenleri gösteren ürün fotoğraflarıyla tüketicilerin ürünleri daha iyi anlamalarını da sağlayabilirsiniz. Tabii ki herbir ürün için bu çekimleri yapmak maliyetli olacağı için belli bir kaç üründe standart ölçü oranlarını belirlemek için de bu yöntemi kullanmayı deneyebilirsiniz.

İlgili rehber: Kargo ve iade bilgilerinizi açık ve net bir şekilde nasıl açıklayabilirsiniz?

Ürünün bakım ve kullanım koşullarını da belirtin

Giyim kuşam ürünlerinde farklı kumaşlara göre farklı bakım ve saklama koşulları gerekebiliyor. Bu durumlardan kaynaklı sorunlarla karşılaşmamak için ürünün bakım ve kullanım koşullarını da ürün sayfalarında açık ve net bir şekilde belirterek, tüketicileri bilgilendirmeniz iade sorunlarının önüne geçmenize yardımcı olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

2018’de niş e-ticaret sitesi açarken yararlanabileceğiniz ipuçları
2018’de niş e-ticaret sitesi açarken yararlanabileceğiniz ipuçları
Niş pazarlar halen Türkiye’de talepte olan bir alan. Birçok sektörde doldurulabilecek niş iş alanları bulunuyor. Yatay e-ticaret sitelerine kıyasla belli ürün veya kategorilerine yönelmek ve daha niş bir kitleye ulaşmak, yeni...
21 Aralık 2017
Sinan Oypan
İçerik pazarlamanın e-ticaret firmanıza ne gibi yararları olur?
İçerik pazarlamanın e-ticaret firmanıza ne gibi yararları olur?
2017’de pazarlama trendlerinde içerik pazarlamanın bu yıl oldukça önemli bir hale geleceğinden bahsetmiştik. Bunun nedeni de artık tüketiciler, doğrudan reklam içeriklerini görmek istemeyip, kendilerine bir fayda sağlayacak...
31 Ocak 2017
Sinan Oypan
Ürün iadelerine neden 6 durum
Ürün iadelerine neden 6 durum
Tüketicilerin ve e-ticaret firmalarının canını sıkan durumlardan biri de ürün iadeleridir. Tüketiciler, herhangi bir sebepten dolayı ürünü iade etmek zorunda kaldıklarında, bu süreçteki prosedürlerle uğraşmak istemediklerinden...
21 Ocak 2017
Sinan Oypan
Günde 10 dakika ayırarak SEO performansınızı nasıl artırabilirsiniz
Günde 10 dakika ayırarak SEO performansınızı nasıl artırabilirsiniz
SEO performansınızı artırmak, Google üzerindeki görünürlüğünüzü artırcağı için, sizin daha fazla kişiye ulaşmanıza, daha fazla kullanıcının sitenizi görüntülemesine ve dolayısıyla da bu ziyaretçileri müşterilere...
12 Aralık 2016
Sinan Oypan
Pazarlama Otomasyonu Nedir?
Pazarlama Otomasyonu Nedir?
Özelleştirilebilir dijital alanlar ve her geçen gün daha da hızlanan akış, e-ticaret sitelerinin pazarlama anlayışlarını güncellemesini zorunlu kılmaktadır. E-ticarette etkin bir pazarlama için kişiselleştirme ve hızın bir arada...
26 Mayıs 2021
Markethinkers
E-ticarette dikkat çekici bir menü tasarımı ve navigasyon hazırlama ipuçları
E-ticarette dikkat çekici bir menü tasarımı ve navigasyon hazırlama ipuçları
Menü tasarımı ve navigasyon, e-ticaret siteleri üzerinde tüketicilerin aradıkları ürün ya da içeriklere ulaşmalarını sağlar. Bu nedenle de kullanıcı deneyimi açısından da bu iki unsur önemli bir rol oynamaktadır. İyi...
14 Haziran 2020
Sinan Oypan
Markaların Instagram yönetiminde yaptıkları hatalar
Markaların Instagram yönetiminde yaptıkları hatalar
Günümüzün en popüler sosyal ağı olan Instagram, markaların da takipçileriyle etkileşime girmek ve hedef kitlelerinin genişletmek için kullandığı mecralardan biri halini aldı. Ancak Instagram yönetimi sırasında yapılan hatalar,...
16 Ekim 2017
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar 2019’da gelirlerini nasıl daha fazla artırabilirler?
Fiziki mağazalar 2019’da gelirlerini nasıl daha fazla artırabilirler?
Perakende satışlarda gelirleri artırmak için birçok farklı yol bulunuyor. Günümüzde birçok tüketicinin herhangi bir ürün almadan önce internet üzerinden araştırma yapıyor olması ve e-ticaret firmalarındaki fırsatları takip...
12 Eylül 2018
Sinan Oypan
Blog yazıları ve stratejilerinde kaçınmanız gereken hatalar
Blog yazıları ve stratejilerinde kaçınmanız gereken hatalar
Blog yazısı hazırlarken ve blog stratejilerinizi belirlerken kaçınmanız gereken bir takım hatalar bulunur. Bu hataları düzenli olarak yapmanız, içerik stratejinizin başarısız olmasına ve blog yazılarınızın da beklediğiniz...
26 Nisan 2019
Sinan Oypan
Şirketlerin Instagram yönetiminde sıkça yaptıkları hatalar
Şirketlerin Instagram yönetiminde sıkça yaptıkları hatalar
Şu an en hızlı büyüyen ve kullanıcılara arasında en popüler olan sosyal mecra şüphesiz Instagram. Instagram’da yer almak ve tüketicilere bu kanal üzerinden ulaşmak markalar için de bir hayli önemli. Bu sebeple de birçok firma bu...
20 Haziran 2017
Sinan Oypan
Sanal dükkan açmanın avantajları nelerdir?
Sanal dükkan açmanın avantajları nelerdir?
Sanal dükkan açmak ve internetten satışlara başlamak hem fiziki mağazarlar için hem de girişimci olmak isteyenler için önemlidir. Sanal dükkanınızın olması size bir takım fırsatlar sunmaktadır ve günümüzde birçok kişi...
30 Haziran 2020
Sinan Oypan
Ürünlerinizi sağlam bir şekilde teslim etmenizi sağlayacak paketleme ipuçları
Ürünlerinizi sağlam bir şekilde teslim etmenizi sağlayacak paketleme ipuçları
E-ticarette ürün satma süreci, siparişin sağlam bir şekilde tüketiciye ulaşmasının ardından tamamlanır. Ürünün teslimatı sırasında yaşanabilecek sıkıntılar, siparişin hasarlı bir şekilde ulaşması, yanlış ürün...
2 Ocak 2017
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın