Giyim kuşam ürünlerinde iadeleri nasıl azaltabilirsiniz?

7 Ağustos 2019
Sinan Oypan

Giyim kuşam ürünlerinde iadeler oldukça fazla olduğu için bu ürünleri satan e-ticaret firmaları için bu önemli bir sorun olabiliyor. Ürün iadesi marka değerine zarar verirken, müşteri memnuniyetsizliğini ve maddi zarara da neden olduğu için ürün iadelerini minimuma indirmek gerçekten önemlidir.

Ürün iadelerini azaltmak için yapılabilecek bir takım farklı çalışmalar bulunuyor. Bu rehberimizde de giyim kuşam ürünleriyle ilgili iadeleri azaltmak için neler yapabileceğinizi ele alacağız.

İlgili rehber: İade politikanızı oluştururken dikkat etmeniz gerekenler

Giyim kuşam ürünlerinde iadeleri azaltmak için yapabilecekleriniz

Ürününüz açıklamalarınızdakiyle aynı olsun

Giyim kuşam ürünleri alırken, kullanıcılar ürün hakkında daha fazla bilgi almak için ürünün açıklamalarını da detaylı bir şekilde inceleyecektir. Ürünle ilgili mümkün olduğunca çok bilgiyi vermeniz ve daha da önemli doğru bilgiler vermeniz tüketicilerin ürün hakkında gerçek bilgiler öğrenmesini sağlayacaktır.

Ürünün materyalini, ölçülerini, rengini ve kumaşının özelliklerini açıklama bölümlerinizde doğru bir şekilde vermeniz gerekir. Bu açıklamalarda yanıltıcı ifadeler kullanmanız, tüketicilerin ürünü iade etmesine neden olabilir.

İlgili rehber: E-ticaret şirketlerinde iade koşulları neden önemli?

Kaliteli, yüksek çözünürlüklü ve farklı açılardan çekilmiş ürün fotoğrafları kullanın

E-ticarette tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen en önemli faktörlerden biri de ürün fotoğraflarıdır. Giyim kuşam ürünlerinde bu fotoğraflar daha da önemli bir rol oynamaktadır. İadeleri azaltmak için ürün fotoğraflarınızda mümkün olduğunca ürünleri her açıdan göstermeniz gerekir. Yakın plan çekimlerle kumaşın detayları ve desenleri gösterilmelidir. Bunlara ek olarak fotoğraflarınızı yüksek kaliteli çekmeniz ve siteye yüklerken de çözünürlüğü çok düşürmeden koymanız önemlidir. Kullanıcılar bu fotoğraflara bakarak ürünün nasıl göründüğünü anlayabilmeli.

Bir diğer önemli nokta ise ürün fotoğraflarınızı düzenlerken, ürünün renklerini birebir korumanız gerekir. Ürünün rengini değiştirmeniz ve fotoğrafa filtre eklemeniz, renk konusunda algının bozulmasına neden olacağı için iadelere neden olabilir.

İlgili rehber: E-ticarette ürün iadeleri nasıl yönetilmelidir?

Ürünün fiyatı kalitesini yansıtmalı

Ürünün kalitesini, işçiliğini ve değerini fiyatıyla da yansıtabilirsiniz. Tabii ki burada ulaştığınız hedef kitle ve ürünlerinizin gerçek kalitesi de fiyatlarınıza etki edecek faktörler arasında yer alıyor. Ancak tüketicilerin ürünün kalitesi hakkında bir bilgisi olması için ürün fiyatlarınızı da ona göre ayarlamanız oldukça önemlidir. Gereğinden yüksek fiyat belirlemeniz müşterileri kaçırabilecekken, çok düşük fiyat belirlemeniz de ürünün kalitesinden şüphe edilmesine neden olacaktır.

İlgili rehber: E-ticarette ürün fiyatlandırma stratejileri nelerdir?

Fiyat stratejilerinizi belirlerken aynı zamanda rakip firmaların da fiyatlarını yakından takip etmeniz ve rekabetçi fiyat stratejileri de oluşturmanız gerekebilir. Bu konu ile ilgili daha fazla bilgiyi aşağıdaki rehberimizde bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Rekabetçi ürün fiyatlandırma stratejileri nasıl hazırlayabilirsiniz?

Ürünleri göndermeden önce defolu ürünleri kontrol edin

Giyim kuşam ürünlerinde fabrikasyon hatalar nedeniyle defolu ürünler de partilerin arasında karışabiliyor. Bu sebeple de siparişler göndermeden önce ürünleri gözden geçirerek, bir kalite kontrolünden geçirmeniz de olası defolu ürün durumlarında iadelerin gerçekleşmemesini sağlayacaktır.

İlgili rehber: Doğru iade yaklaşımıyla müşteri memnuniyetini nasıl artırabilirsiniz?

Ürün bedenlerini net bir şekilde verin

Giyim kuşam ürünleri satan firmalar genellikle bir beden rehberi ya da tablosu hazırlayarak, ürünlerinin boyutlarını ve ölçülerini belirtmekteler. Kıyafetlerin ölçülerini net bir şekilde belirtmek, farklı bedenlerin ölçülerini göstermek ve bunları ürün sayfalarına eklemek iadelerin azalmasına yardımcı olacak etkenlerden biri.

Buna ek olarak, ürün sayfalarına kullanıcıların kendi beden ölçülerini nasıl alabileceklerini gösteren açıklama metinleri eklemeniz ya da başka video veya rehber yazılarına yönlendirmeler yapmanız da kullanıcıların bu konuda daha fazla bilgi sahibi olmasını sağlar. Tüketicileri mümkün olduğunca bilgilendirmeniz iade süreçlerini de daha iyi yönetmenizi sağlayacaktır.

Mümkün olduğunda farklı bedenleri göstermek için farklı modellerle çalışın

Giyim kuşam ürünlerinde, farklı beden ölçülerini tercih eden tüketiciler olduğu için bu kişilere hitap etmek ve onların gözünde ürünü canlandırmak ve beden ölçülerini net bir şekilde anlamalarını sağlamak için ürün fotoğraflarında farklı beden ölçülerindeki modellerle de çalışmayı tercih edebilirsiniz.

Bu şekilde farklı bedenleri gösteren ürün fotoğraflarıyla tüketicilerin ürünleri daha iyi anlamalarını da sağlayabilirsiniz. Tabii ki herbir ürün için bu çekimleri yapmak maliyetli olacağı için belli bir kaç üründe standart ölçü oranlarını belirlemek için de bu yöntemi kullanmayı deneyebilirsiniz.

İlgili rehber: Kargo ve iade bilgilerinizi açık ve net bir şekilde nasıl açıklayabilirsiniz?

Ürünün bakım ve kullanım koşullarını da belirtin

Giyim kuşam ürünlerinde farklı kumaşlara göre farklı bakım ve saklama koşulları gerekebiliyor. Bu durumlardan kaynaklı sorunlarla karşılaşmamak için ürünün bakım ve kullanım koşullarını da ürün sayfalarında açık ve net bir şekilde belirterek, tüketicileri bilgilendirmeniz iade sorunlarının önüne geçmenize yardımcı olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret firmalarının kullanabileceğini blog konuları
E-ticaret firmaları içerik pazarlama çalışmalarında farklı blog konuları üzerinde durarak, web sitelerine trafik çekerek, marka ile ürün bilinirliklerini artırabilirler. Her endüstriye göre blog konuları farklılık gösterse de,...
25 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Blogunuzda yazmamanız gereken 3 içerik türü
İçerik pazarlama çalışmalarınızı yapmak aslında pek de kolay bir iş değildir. Doğru içerik türlerini bulmak, doğru ve kaliteli metinler oluşturmak, doğru kitleye sunum yapmak, içerik pazarlama çalışmalarının kalitesini ve...
9 Eylül 2016
Sinan Oypan
Youtube üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Youtube üzerindeki görünürlüğü artırma çalışmaları yapmak, videolarınızın daha fazla izlenmesini ve ulaştığınız hedef kitleyi daha da büyütmenizi sağlar. Tabii ki buradaki etkileşimlerinizin artması video...
19 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticarette güven kazanmak için neler yapmalısınız?
E-ticarette güven kazanmak, sadık müşteri kitleleri kazanmanıza yardımcı olurken, kulaktan kulağa pazarlama sayesinde yeni kitlelere ulaşmanızı da kolaylaştırır. Bunların yanı sıra marka imajınızın güçlenmesi açısından da...
6 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticarette A/B testleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
A/B testleri e-ticarette birçok farklı amaç için kullanılıyor. Herhangi bir eylemi farklı yollardan ele alarak, en iyi sonuçları ve performansı gösteren versiyonu bulmak için bu testlerden yararlanılıyor. A/B testlerinizi daha iyi...
25 Ocak 2018
Sinan Oypan
A/B testi nedir ve e-ticaret için önemi
A/B testi nedir ve e-ticaret firmaları için A/B testi neden önemlidir? A/B testleri ne için yapılır? A/B testi nasıl yapılır? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Rehber yazılarımızda sıkça A/B testlerinden bahsediyoruz....
24 Eylül 2016
Sinan Oypan
Girişimci olmaktan korkanların arkasına sığındıkları bahaneler
Kendi işinin sahibi olmak isteyen ama bunu yapmaktan korkan kişiler genellikle benzer bahaneler üretiyorlar. Bu bahaneler yüzünden de birçok kişi kendi işini kuramıyor. Tabii ki kendi işinizi kurmak zorlu bir süreçtir ve bu alanda...
20 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Kendi niş pazarınızı nasıl bulabilirsiniz?
Bir girişimci olmak istiyorsanız, karşılaşacağınız en büyük zorluklardan biri de size uygun bir iş alanı ve pazarı bulmak olacaktır. Size uygun bir niş pazarı nasıl bulacağınızı ve bu pazarda neler yapabileceğinizi önceden...
25 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 2. Bölüm
Dünkü yazımızda e-ticaret sitelerindeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebileceğinize dair bir giriş yapmış ve olumsuz yorum yapan kullanıcı profillerini sizlerle paylaşmıştık. Bu profilleri belirlemek ve tanımak, olumsuz yorumlara...
25 Mart 2017
Sinan Oypan
Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama stratejisinde neler olmalı?
Influencer pazarlama stratejileri, tanınmış kişi ya da hesaplarla yapacağınız pazarlama ve reklam çalışmalarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanız için önemlidir. Belli bir strateji olmadan doğruca anlaşma yapmak ve bir...
21 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz yurtdışına satış için hazır mı?
Yurtdışına satış yapmak ve farklı ülkelere açılmak e-ticaret firmalarının büyümesine katkı sağlayacak durumlardan biridir. Bu fikir kulağa güzel gelse de yurtdışı satışlarını ve operasyonlarını yürütmek bir hayli zor...
18 Aralık 2017
Sinan Oypan
Bir sonraki e-posta kampanyanızda deneyebileceğiniz 5 taktik
E-posta pazarlama çalışmalarınızı düzenli olarak geliştirmek ve farklı stratejilerle bu çalışmaları desteklemek, uzun vadede e-posta çalışmalarınızdan alacağınız geri dönüşümleri de olumlu bir şekilde etkileyecektir....
22 Ağustos 2017
Sinan Oypan