Girişimlerin başarız olmalarına neden olan durumlar ve bunlardan kaçınma yolları

8 Şubat 2018
Sinan Oypan
Girişimlerin başarız olmalarına neden olan durumlar ve bunlardan kaçınma yolları

Girişimcilik uzaktan kolay görünse de işin içine girildiğinde aslında bir hayli zorlu bir süreçtir. 9/6 mesaiyi bırakarak kendi işinizi kurma fikri güzel gelse de girişimcilikte başarılı olmak için birçok fedakarlık yapmak ve birçok sorunla ilgilenmek gerekebilir.

Tabii ki bu söylediklerimiz gözünüzü korkutmasın, doğru adımların atılması ve girişime doğru bir bakış açısıyla yaklaşmak, işinizin başarılı olmasını da sağlayacaktır. Bu rehberimiz girişimlerin sıklıkla başarısız olmasına neden olan ortak sebepleri ve bu durumlardan nasıl kaçınabileceğinizi ele alacağız.

CBInsights’ın yaptığı bir araştırma sonucunda ortaya çıkan verilerle elde edilen bir araştırma, bu ortak sebepleri ortaya koyuyor. Bu grafikteki bilgiler şu şekilde:

  • Ürünün pazarının olmaması %42
  • Sermayenin tükenmesi %29
  • Doğru ekibin olmaması %23
  • Rekabetle baş edilememesi %19
  • Fiyat ya da maliyet problemleri %18
  • Kalitesiz ürünler %17
  • İş modelinin yetersiz ya da hiç oturmamış oluşu %17
  • Yetersiz pazarlama çalışmaları %14
  • Kötü müşteri ilişkileri %14
  • Ürünün yanlış zamanlarda sunulması %13
  • Odak kaybı yaşanması %13
  • Ekip ve ortaklar arasında yaşanan uyumsuzluk %13
  • Pivot çalışmalarının kötü sonuç vermesi %10
  • Tutkunun olmayışı %9
  • Konumun kötü oluşu %9
  • Yatırımcıların ilgi göstermemesi %8
  • Yasal zorluklar ve engeller %8
  • Network eksikliği %8
  • Psikolojik yıpranma %8
  • Pivot geçişinin yapılamaması %7

1516660029_Startup-Failure-Top-Reasons

Bu sorunlardan nasıl kaçınabilirsiniz?

İş planı hazırlamak

Girişimcilikle ilgili en önemli ön hazırlıklardan biri de iyi bir iş planı hazırlamaktır. İş planınızın olması, şirketinizin temellerini, amaçlarını, gelecek hedeflerini, finansal beklentilerini ve pazarlama ile satış planları ile ilgili detayları içerir. Bu bilgileri önceden hazırlamak ve iş sürecinde iş planını güncelleyerek stratejilerinizle entegre bir şekilde yürütmek, girişiminize olumlu bir katkı sağlayacaktır. Böylelikle şirketinizin temel taşlarını belirlemiş olursunuz ve şirketinizi nasıl yöneteceğiniz konusunda bir planınız olur.

İlgili rehber: İş planı nasıl hazırlanır? İş Planı Örnekleri

Araştırma yapmak

Girişim fikriniz ya da ürününüz size ya da çevrenizdeki kişilere enteresan veya yeni gelebilir; ancak bu ürün ya da iş modeli hedef pazarınıza uygun olmayabilir ya da onların ilgisini çekmeyebilir. Bu nedenle de öncelikle pazar araştırması yapmanız, tüketicilerin beklentilerini ve ihtiyaçlarını iyi bir şekilde analiz etmelisiniz.

Pazarı araştırmak, pazardaki rekabeti incelemek, tüketicilerin benzer ürünlere ne tepkiler verdiğini incelemek fikrinize ya da ürününüze ne kadarlık bir talep olacağını görmenize yardımcı olur. Böylelikle işinize para yatırmadan önce pazar ve talep hakkında bilgi sahibi olursunuz.

Sermaye yönetimi

Sermaye yönetimi girişimlerin başarısının arkasında yatan en önemli faktörlerden biridir. Eldeki paranın doğru bir şekilde yönetilmesi, doğru yerlere harcanması ve sermayenin büyütülmesi, girişimin uzun vadede başarılı olmasına yardımcı olur.

İş planınızda sermaye yönetimini, elinizdeki bütçeyi, satış, reklam ve pazarlama bütçelerinizi doğru bir şekilde kategorilendirmeniz gerekir. Bunun yanı sıra şirket masrafları, çalışanların maaşları, vergiler gibi birçok detayı da düşünmeniz gerekir. Tüm bu detayları iyi bir şekilde analiz ederek, doğru hesaplamalarınızı yapmanız ve elinizdeki sermayeyi bu doğrultuda kullanmanız gerekir. Aksi takdirde takip edilmeyen ya da gereksiz yere yapılan harcamalar girişiminizin nakit akışını durduracaktır ve bu da başarısız olmanıza neden olacaktır.

Ekip yönetimi

Başarılı girişimlerin arkasında iyi motive olmuş ve uyumlu ekipler bulunur. Ekibinizi iyi seçmeniz, onları iyi eğitmeniz ve şirket kültürünüzü onlara iyi bir şekilde yansıtmanız da işinizin başarılı olmasına yardımcı olur. Ekibinizin uyumsuz ya da mutsuz olması, performanslarını da kötü bir şekilde etkileyecektir.

Ekibin yanı sıra şirket ortaklarının da bir uyum içerisinde olması gerekir. Şirketin geleceği, gideceği yön konusunda bir ortak paydada buluşulması ve tüm ortakların şirkete değer vererek çalışması gerekir. Ortaklarla yaşanan anlaşmazlıklar da şirketin başarısını ve geleceğini olumsuz etkileyecektir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Siteniz ve görsel içeriklerinizde dikkat etmeniz gereken 7 tasarım ipucu
Siteniz ve görsel içeriklerinizde dikkat etmeniz gereken 7 tasarım ipucu
Görsellik günümüzdeki en önemli unsurlardan biri. Bunun sebeplerinden biri de insanlar olarak doğamızda görselliğe dikkat etmek var. Bu durumda da hayatımızın her alanında görsel unsurlar ilk olarak dikkatimizi...
11 Eylül 2016
Sinan Oypan
Fiziki mağazadan online mağaza geçişinde bilmeniz gerekenler
Fiziki mağazadan online mağaza geçişinde bilmeniz gerekenler
Fiziki mağazası olanlar, online mağaza açarak internet üzerinde satış yapabilir ve yeni hedef kitlelere ulaşarak e-ticaretin avantajlarından yararlanabilirler. Uzun süredir fiziki mağazanız olabilir ve ticaret ile ilgili birçok konuyu...
7 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz yurtdışına satış için hazır mı?
E-ticaret siteniz yurtdışına satış için hazır mı?
Yurtdışına satış yapmak ve farklı ülkelere açılmak e-ticaret firmalarının büyümesine katkı sağlayacak durumlardan biridir. Bu fikir kulağa güzel gelse de yurtdışı satışlarını ve operasyonlarını yürütmek bir hayli zor...
18 Aralık 2017
Sinan Oypan
Hızlı bir şekilde gelirlerinizi artırmanızı sağlayacak satış teknikleri
Hızlı bir şekilde gelirlerinizi artırmanızı sağlayacak satış teknikleri
Farklı satış kanallarını ve farklı satış teknikleri kullanmanız e-ticaret sitenizde elde edeceğiniz gelirleri artırmanızı sağlarken, sürecin de daha hızlı olmasını sağlar. Tabii ki her firma için ve her sektör için bu...
3 Mart 2019
Sinan Oypan
Farklı ülkelere açılmayı düşünüyorsanız bilmeniz gereken 4 konu
Farklı ülkelere açılmayı düşünüyorsanız bilmeniz gereken 4 konu
Yurtdışına satış yapmak veya bu ülkelere yatırım yapmak üzerinde bir hayli düşünülmesi gereken konulardır. Bilmediğiniz bir pazara açılmak, bu ülkenin dinamiklerini öğrenmek, yasal konular ve lojistik gibi birçok detay göz...
30 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Lojistik hizmetleri geliştirmek için neler yapabilirsiniz?
Lojistik hizmetleri geliştirmek için neler yapabilirsiniz?
E-ticarette lojistik hizmetleri geliştirmeniz, depo, stok ve ürün yönetiminizi kolaylaştırırıken, tedarik süreçlerinizi ve müşteri memnuniyetini artırır. Lojistik yönetimi, e-ticarette özellikle dikkat etmeniz gereken konulardan...
10 Temmuz 2020
Sinan Oypan
FOMO'yu kullanabileceğiniz pazarlama teknikleri
FOMO'yu kullanabileceğiniz pazarlama teknikleri
FOMO (Fear of Missing out), yani Türkçesiyle “birşeyleri kaçırma korkusu”, pazarlama teknikleri ile birleştirildiğinde, firmalara iyi geri dönüşüm sağlayabilecek bir araçtır. İnternet kullanıcılarının birçoğunda olan FOMO,...
10 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Gerilla pazarlama nedir, avantajları nelerdir? (Gerilla pazarlama örnekleri)
Gerilla pazarlama nedir, avantajları nelerdir? (Gerilla pazarlama örnekleri)
Son yıllarda özellikle birçok firmanın başvurduğu; markaya dikkat çekerek, marka bilinirliğini artırmak için yapılan gerilla pazarlama çalışmaları, hiç beklenmedik bir anda tüketicilerin karşısına çıkması ve yaratıcı...
7 Ağustos 2018
Sinan Oypan
SEO problemleri ve yanıtları
SEO problemleri ve yanıtları
SEO problemleri ve SEO çalışmaları E-ticaret siteleri için bir hayli önemlidir. Tabii ki SEO çalışmaları yaparken firmalar birçok farklı problemle karşılaşabiliyor ve bu alana yeni olan kişilerin kafalarında soru işaretleri...
15 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Yanlış kullanılan fotoğraflar e-ticaret sitenize nasıl zarar verir?
Yanlış kullanılan fotoğraflar e-ticaret sitenize nasıl zarar verir?
Bugüne kadarki yazılarımızda e-ticaret sitenizde fotoğraf kullanırken dikkat etmeniz noktalara ve fotoğraf çekimi ile ilgili bilgilere yer verdik. Ancak iyi, kaliteli ve dikkat çekici fotoğraflar kullanmanın yanı sıra e-ticaret...
8 Haziran 2017
Sinan Oypan
Satış sonrası e-posta çalışmaları nasıl yapılır?
Satış sonrası e-posta çalışmaları nasıl yapılır?
Satış sonrası e-posta çalışmaları her firma için hayati bir önem arz etmektedir. Müşterilerinizle uzun süreli ilişkiler kurabilmek ve onları sadık müşterilere dönüştürmeniz bir hayli önemlidir. Satış işlemi...
8 Aralık 2017
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için e-ticarette satış artırma teknikleri
Yeni başlayanlar için e-ticarette satış artırma teknikleri
E-ticaret sektörüne atılan girişimcilerin ve şirketini büyütmek isteyenlerin kullanması gereken bir takım satış artırma teknikleri bulunuyor. Bu satış artırma teknikleri, tüketicilerin dikkatini çekmek, onları web sitesinde...
18 Aralık 2019
Sinan Oypan