fbpx

Girişimlerin başarız olmalarına neden olan durumlar ve bunlardan kaçınma yolları

8 Şubat 2018
Sinan Oypan

Girişimcilik uzaktan kolay görünse de işin içine girildiğinde aslında bir hayli zorlu bir süreçtir. 9/6 mesaiyi bırakarak kendi işinizi kurma fikri güzel gelse de girişimcilikte başarılı olmak için birçok fedakarlık yapmak ve birçok sorunla ilgilenmek gerekebilir.

Tabii ki bu söylediklerimiz gözünüzü korkutmasın, doğru adımların atılması ve girişime doğru bir bakış açısıyla yaklaşmak, işinizin başarılı olmasını da sağlayacaktır. Bu rehberimiz girişimlerin sıklıkla başarısız olmasına neden olan ortak sebepleri ve bu durumlardan nasıl kaçınabileceğinizi ele alacağız.

CBInsights’ın yaptığı bir araştırma sonucunda ortaya çıkan verilerle elde edilen bir araştırma, bu ortak sebepleri ortaya koyuyor. Bu grafikteki bilgiler şu şekilde:

  • Ürünün pazarının olmaması %42
  • Sermayenin tükenmesi %29
  • Doğru ekibin olmaması %23
  • Rekabetle baş edilememesi %19
  • Fiyat ya da maliyet problemleri %18
  • Kalitesiz ürünler %17
  • İş modelinin yetersiz ya da hiç oturmamış oluşu %17
  • Yetersiz pazarlama çalışmaları %14
  • Kötü müşteri ilişkileri %14
  • Ürünün yanlış zamanlarda sunulması %13
  • Odak kaybı yaşanması %13
  • Ekip ve ortaklar arasında yaşanan uyumsuzluk %13
  • Pivot çalışmalarının kötü sonuç vermesi %10
  • Tutkunun olmayışı %9
  • Konumun kötü oluşu %9
  • Yatırımcıların ilgi göstermemesi %8
  • Yasal zorluklar ve engeller %8
  • Network eksikliği %8
  • Psikolojik yıpranma %8
  • Pivot geçişinin yapılamaması %7

1516660029_Startup-Failure-Top-Reasons

Bu sorunlardan nasıl kaçınabilirsiniz?

İş planı hazırlamak

Girişimcilikle ilgili en önemli ön hazırlıklardan biri de iyi bir iş planı hazırlamaktır. İş planınızın olması, şirketinizin temellerini, amaçlarını, gelecek hedeflerini, finansal beklentilerini ve pazarlama ile satış planları ile ilgili detayları içerir. Bu bilgileri önceden hazırlamak ve iş sürecinde iş planını güncelleyerek stratejilerinizle entegre bir şekilde yürütmek, girişiminize olumlu bir katkı sağlayacaktır. Böylelikle şirketinizin temel taşlarını belirlemiş olursunuz ve şirketinizi nasıl yöneteceğiniz konusunda bir planınız olur.

İlgili rehber: İş planı nasıl hazırlanır? İş Planı Örnekleri

Araştırma yapmak

Girişim fikriniz ya da ürününüz size ya da çevrenizdeki kişilere enteresan veya yeni gelebilir; ancak bu ürün ya da iş modeli hedef pazarınıza uygun olmayabilir ya da onların ilgisini çekmeyebilir. Bu nedenle de öncelikle pazar araştırması yapmanız, tüketicilerin beklentilerini ve ihtiyaçlarını iyi bir şekilde analiz etmelisiniz.

Pazarı araştırmak, pazardaki rekabeti incelemek, tüketicilerin benzer ürünlere ne tepkiler verdiğini incelemek fikrinize ya da ürününüze ne kadarlık bir talep olacağını görmenize yardımcı olur. Böylelikle işinize para yatırmadan önce pazar ve talep hakkında bilgi sahibi olursunuz.

Sermaye yönetimi

Sermaye yönetimi girişimlerin başarısının arkasında yatan en önemli faktörlerden biridir. Eldeki paranın doğru bir şekilde yönetilmesi, doğru yerlere harcanması ve sermayenin büyütülmesi, girişimin uzun vadede başarılı olmasına yardımcı olur.

İş planınızda sermaye yönetimini, elinizdeki bütçeyi, satış, reklam ve pazarlama bütçelerinizi doğru bir şekilde kategorilendirmeniz gerekir. Bunun yanı sıra şirket masrafları, çalışanların maaşları, vergiler gibi birçok detayı da düşünmeniz gerekir. Tüm bu detayları iyi bir şekilde analiz ederek, doğru hesaplamalarınızı yapmanız ve elinizdeki sermayeyi bu doğrultuda kullanmanız gerekir. Aksi takdirde takip edilmeyen ya da gereksiz yere yapılan harcamalar girişiminizin nakit akışını durduracaktır ve bu da başarısız olmanıza neden olacaktır.

Ekip yönetimi

Başarılı girişimlerin arkasında iyi motive olmuş ve uyumlu ekipler bulunur. Ekibinizi iyi seçmeniz, onları iyi eğitmeniz ve şirket kültürünüzü onlara iyi bir şekilde yansıtmanız da işinizin başarılı olmasına yardımcı olur. Ekibinizin uyumsuz ya da mutsuz olması, performanslarını da kötü bir şekilde etkileyecektir.

Ekibin yanı sıra şirket ortaklarının da bir uyum içerisinde olması gerekir. Şirketin geleceği, gideceği yön konusunda bir ortak paydada buluşulması ve tüm ortakların şirkete değer vererek çalışması gerekir. Ortaklarla yaşanan anlaşmazlıklar da şirketin başarısını ve geleceğini olumsuz etkileyecektir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram influencer hesaplarla çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram influencer hesaplarla, son dönemlerde birçok markanın tanıtım ve marka bilinirliği için başvurduğu yöntemlerden biri oldu. Tanınmış kişi ve hesaplar, geniş kitlelere ulaşma imkanı sağladıkları için markalar ürün...
5 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Günde 10 dakika ayırarak SEO performansınızı nasıl artırabilirsiniz
SEO performansınızı artırmak, Google üzerindeki görünürlüğünüzü artırcağı için, sizin daha fazla kişiye ulaşmanıza, daha fazla kullanıcının sitenizi görüntülemesine ve dolayısıyla da bu ziyaretçileri müşterilere...
12 Aralık 2016
Sinan Oypan
Trafik analizinde yeni ve geri dönen kullanıcılar ne ifade eder, bu metrik hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitelerinin trafik analizinde üzerinde durulması gereken metriklerden biri de yeni ve geri dönen kullanıcılardır. Bu metrik, web site trafiğinizin hangi kitlelere ulaştığını ve sadık kullanıcı oranlarını belirlemenizde...
25 Nisan 2018
Sinan Oypan
Instagram fotoğraf açıklaması yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Instagram fotoğraf açıklaması yazmak ve bunu dikkat çekici bir şekilde yapmak, kullanıcıların paylaşımlarınızla daha fazla etkileşime girmesine yardımcı olur. Kullanıcılar her ne kadar fotoğraf ve videolara dikkat ediyor gibi...
27 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticarette stok takibi ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette stok takibi, sipariş yönetimi, siparişlerin kargolanması ve sonrasında da stokların yenilenmesi söz konusu olduğunda önemli konulardan biri. Stok takibi yaparken, bir yandan da stok yönetimi çalışmaları da yapacağınız...
18 Kasım 2019
Sinan Oypan
Geri dönüşüm sağlayacak 9 farklı kategori özelliği
E-ticaret sitelerinde kategorilerin büyük bir önemi vardır. Hem farklı ürünlere ulaşımı sağlarken, hem de e-ticaret sitesi üzerindeki ürün çeşitliliğinin görülmesini sağlarlar. Tabii ki bu kategorilerin doğru bir şekilde...
27 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Pandemide internette en çok satan ürünler
E-ticaret sektörü son yılların en yüksek büyüme oranını gösterirken e-ticaret yapmak isteyenlerin internette en çok satan ürünler konusunda arayışları da artıyor. Biz de sizler için son 7 aydaki e-ticaret verilerini analiz ederek...
26 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
Başarılı bir tatil dönemi kampanyasının 5 önemli kuralı
Kurban Bayramı’nın yaklaşmakta olduğu şu dönemlerde, markalar bayram tatiline yönelik reklam çalışmaları yapmaya başlıyorlar. Bu bayram dönemi, 2017’deki Ramazan Bayramı’na kadarki son uzun tatil dönemi olması nedeniyle de...
26 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde yanıtlamanız gereken sık sorulan kargo gönderim soruları
E-ticaret sitenizden alışveriş yapan tüketicilere bilgilendirmeniz oldukça önemli. Sık sorulan sorular sayfanızı bu nedenle de iyi bir şekilde düzenlemeniz gerekir. Bu sayfada yer vermeniz gereken konulardan biri de kargo gönderimi...
4 Kasım 2018
Sinan Oypan
Instagram Hikayelerini pazarlama çalışmalarında nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram hikayelerini pazarlama çalışmalarında neden kullanmalısınız, instagram hikayelerini paylaşırken dikkat etmeniz gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. Instagram’ın Hikayeler özelliği son dönemlerin en popüler içerik...
21 Ekim 2018
Sinan Oypan
E-ticarette neden SEO araçları kullanmalısınız?
SEO araçları, e-ticaret sitenizin arama motorlarına optimizasyonunun nasıl olduğunu ölçümleme de SEO performansınızı artırmada önemli bir rol oynar. SEO araçları kullanmadan da performans artırma ve ölçümleme çalışmaları...
13 Haziran 2019
Sinan Oypan
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır?
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır yazımıda etkili bir influencer marketing çalışması nasıl yapılırın ipuçlarını sizlere vereceğiz. Influencer marketing ne demek? Influencer marketing son...
29 Kasım 2017
Sinan Oypan