Girişimlerin başarız olmalarına neden olan durumlar ve bunlardan kaçınma yolları

8 Şubat 2018
Sinan Oypan
Girişimlerin başarız olmalarına neden olan durumlar ve bunlardan kaçınma yolları
Girişimcilik uzaktan kolay görünse de işin içine girildiğinde aslında bir hayli zorlu bir süreçtir. 9/6 mesaiyi bırakarak kendi işinizi kurma fikri güzel gelse de girişimcilikte başarılı olmak için birçok fedakarlık yapmak ve birçok sorunla ilgilenmek gerekebilir. Tabii ki bu söylediklerimiz gözünüzü korkutmasın, doğru adımların atılması ve girişime doğru bir bakış açısıyla yaklaşmak, işinizin başarılı olmasını da sağlayacaktır. Bu rehberimiz girişimlerin sıklıkla başarısız olmasına neden olan ortak sebepleri ve bu durumlardan nasıl kaçınabileceğinizi ele alacağız. CBInsights’ın yaptığı bir araştırma sonucunda ortaya çıkan verilerle elde edilen bir araştırma, bu ortak sebepleri ortaya koyuyor. Bu grafikteki bilgiler şu şekilde:
  • Ürünün pazarının olmaması %42
  • Sermayenin tükenmesi %29
  • Doğru ekibin olmaması %23
  • Rekabetle baş edilememesi %19
  • Fiyat ya da maliyet problemleri %18
  • Kalitesiz ürünler %17
  • İş modelinin yetersiz ya da hiç oturmamış oluşu %17
  • Yetersiz pazarlama çalışmaları %14
  • Kötü müşteri ilişkileri %14
  • Ürünün yanlış zamanlarda sunulması %13
  • Odak kaybı yaşanması %13
  • Ekip ve ortaklar arasında yaşanan uyumsuzluk %13
  • Pivot çalışmalarının kötü sonuç vermesi %10
  • Tutkunun olmayışı %9
  • Konumun kötü oluşu %9
  • Yatırımcıların ilgi göstermemesi %8
  • Yasal zorluklar ve engeller %8
  • Network eksikliği %8
  • Psikolojik yıpranma %8
  • Pivot geçişinin yapılamaması %7
1516660029_Startup-Failure-Top-Reasons

Bu sorunlardan nasıl kaçınabilirsiniz?

İş planı hazırlamak

Girişimcilikle ilgili en önemli ön hazırlıklardan biri de iyi bir iş planı hazırlamaktır. İş planınızın olması, şirketinizin temellerini, amaçlarını, gelecek hedeflerini, finansal beklentilerini ve pazarlama ile satış planları ile ilgili detayları içerir. Bu bilgileri önceden hazırlamak ve iş sürecinde iş planını güncelleyerek stratejilerinizle entegre bir şekilde yürütmek, girişiminize olumlu bir katkı sağlayacaktır. Böylelikle şirketinizin temel taşlarını belirlemiş olursunuz ve şirketinizi nasıl yöneteceğiniz konusunda bir planınız olur. İlgili rehber: İş planı nasıl hazırlanır? İş Planı Örnekleri

Araştırma yapmak

Girişim fikriniz ya da ürününüz size ya da çevrenizdeki kişilere enteresan veya yeni gelebilir; ancak bu ürün ya da iş modeli hedef pazarınıza uygun olmayabilir ya da onların ilgisini çekmeyebilir. Bu nedenle de öncelikle pazar araştırması yapmanız, tüketicilerin beklentilerini ve ihtiyaçlarını iyi bir şekilde analiz etmelisiniz. Pazarı araştırmak, pazardaki rekabeti incelemek, tüketicilerin benzer ürünlere ne tepkiler verdiğini incelemek fikrinize ya da ürününüze ne kadarlık bir talep olacağını görmenize yardımcı olur. Böylelikle işinize para yatırmadan önce pazar ve talep hakkında bilgi sahibi olursunuz.

Sermaye yönetimi

Sermaye yönetimi girişimlerin başarısının arkasında yatan en önemli faktörlerden biridir. Eldeki paranın doğru bir şekilde yönetilmesi, doğru yerlere harcanması ve sermayenin büyütülmesi, girişimin uzun vadede başarılı olmasına yardımcı olur. İş planınızda sermaye yönetimini, elinizdeki bütçeyi, satış, reklam ve pazarlama bütçelerinizi doğru bir şekilde kategorilendirmeniz gerekir. Bunun yanı sıra şirket masrafları, çalışanların maaşları, vergiler gibi birçok detayı da düşünmeniz gerekir. Tüm bu detayları iyi bir şekilde analiz ederek, doğru hesaplamalarınızı yapmanız ve elinizdeki sermayeyi bu doğrultuda kullanmanız gerekir. Aksi takdirde takip edilmeyen ya da gereksiz yere yapılan harcamalar girişiminizin nakit akışını durduracaktır ve bu da başarısız olmanıza neden olacaktır.

Ekip yönetimi

Başarılı girişimlerin arkasında iyi motive olmuş ve uyumlu ekipler bulunur. Ekibinizi iyi seçmeniz, onları iyi eğitmeniz ve şirket kültürünüzü onlara iyi bir şekilde yansıtmanız da işinizin başarılı olmasına yardımcı olur. Ekibinizin uyumsuz ya da mutsuz olması, performanslarını da kötü bir şekilde etkileyecektir. Ekibin yanı sıra şirket ortaklarının da bir uyum içerisinde olması gerekir. Şirketin geleceği, gideceği yön konusunda bir ortak paydada buluşulması ve tüm ortakların şirkete değer vererek çalışması gerekir. Ortaklarla yaşanan anlaşmazlıklar da şirketin başarısını ve geleceğini olumsuz etkileyecektir.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Youtube marka hesabı açarken nelere dikkat etmelisiniz?
Youtube marka hesabı açarken nelere dikkat etmelisiniz?
Youtube marka hesabı açarak, e-ticaret sitenizi tanıtacak video içerikleri oluşturarak, yeni kitlelere de ulaşabilirsiniz. Youtube içerik üretimi günümüzde oldukça yaygınlaştığı gibi geçtiğimiz pandemi döneminde de birçok...
24 Haziran 2020
Sinan Oypan
Az sermaye ile iş kurmak mümkün mü?
Az sermaye ile iş kurmak mümkün mü?
Kendi işini yapmak ve hayalini gerçekleştirmek isteyenler az sermaye ile iş kurmak ve internetten satış için farklı alternatifler aramakta. Peki, az sermaye ile iş kurmak mümkün mü? Eğer yapılabiliyorsa e-ticaret alanında neler...
4 Haziran 2020
Sinan Oypan
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 1. Bölüm
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 1. Bölüm
E-ticaret firmaları online reklam konusunda Adwords kampanyalarına yatırım yapıyorlar. Google üzerindeki arama sorguları üzerinden tüketicileri yakalamak için bu yöntem oldukça faydalı bir reklam aracı. Adwords kampanyaları...
10 Temmuz 2017
Sinan Oypan
URL nedir? Ne İşe Yarar?
URL nedir? Ne İşe Yarar?
İnternet insan hayatına ilk girdiğinde günümüzdeki kadar derin ve kapsamlı değildi. Fakat yine de her bir sayfanın kendine özgü özellikleri vardı. Bu durum günümüzde de geçerliliğini korumaktadır. Tarayıcınızdan girdiğiniz bir...
6 Ağustos 2021
Markethinkers
E-ticarette ürün fotoğraflarının kaliteli olması neden önemli?
E-ticarette ürün fotoğraflarının kaliteli olması neden önemli?
E-ticaret sitenizin ana sayfasını mağazanızın vitrini olarak düşünebilirsiniz. Siteniz üzerindeki ürün fotoğraflarınız da, vitrininizde sergilediğiniz ürünlerdir. Bu nedenle de ürün fotoğraflarına önem vermeniz gerekiyor....
9 Ekim 2016
Sinan Oypan
Black Hat SEO Nedir? Zararları Nelerdir?
Black Hat SEO Nedir? Zararları Nelerdir?
E-ticaret siteniz ne kadar göz önünde olursa, potansiyel müşterilerin sizi tercihi etme ihtimali de o kadar artar. Kazancınızın artması için de bu ihtimalin yüksek olması gerekir. Ama bu ihtimal kendi kendine artmaz. Sizin de bir şeyler...
19 Mart 2021
Markethinkers
Instagram'da ürün satmak isteyenlere alternatif fikirler
Instagram'da ürün satmak isteyenlere alternatif fikirler
Instagram’da ürün satmak isteyenlere alternatif fikirleri ele alacağımız bu yazımızın yanında; instagram satış fikirleri, instagramda ne satılır / instagramda ne satabilirim, instagramda satış kargo ve daha fazlasını da ele...
9 Aralık 2018
Sinan Oypan
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 6 madde
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 6 madde
Kendi işini kurmak isteyip ne iş yapabilirim diye düşünenlerin sayısı günümüzde gittikçe artıyor. İş kurmak istiyorum deyip elinde az bir sermayesi olanlar da küçük sermayeyle ne iş yapılır diye arayışlara giriyor. İş...
18 Kasım 2019
Sinan Oypan
Güven Damgası Nedir? Güven Damgası Nasıl Alınır?
Güven Damgası Nedir? Güven Damgası Nasıl Alınır?
Güven konusu, e-ticaretin önündeki belki de en önemli sorun. Her ne kadar son yıllarda internet üzerinden alışveriş yapmaya yönelik endişelerde bir azalma gözlense de hâlâ azımsanmayacak bir kitle, bu konuya mesafeli yaklaşıyor....
27 Ocak 2022
Markethinkers
Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz reklam türleri
Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz reklam türleri
E-ticaret firmanızın tanıtımı için farklı reklam türleri kullanarak, dijital pazarlama çalışmalarınızı güçlendirerek geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. İnternet üzerinde birçok farklı reklam modeli olduğu için,...
20 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Facebook sayfa beğendirme yöntemleri
Facebook sayfa beğendirme yöntemleri
Facebook sayfa beğendirme yöntemleri nelerdir, facebook sayfa beğendirme için neler yapılmalıdır, facebook sayfa beğendirme için reklam kullanılmalı mıdır; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook sayfa...
4 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticaret Siteleri İçin Hosting Neden Önemlidir?
E-ticaret Siteleri İçin Hosting Neden Önemlidir?
Online alışveriş sitelerinde arka tarafta yapılması ve dikkat edilmesi gereken birçok unsur bulunuyor. Sitenin altyapısının yanı sıra e-ticaret sitenizin barındırıldığı sunucu, başka bir deyişle satın aldığınız hosting...
27 Nisan 2017
Savaş Çetinkaya
Detaylı Bilgi İçin Arayın