Girişiminizin satış ekibini kurarken dikkat etmeniz gereken 4 önemli husus

2 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Girişiminizin satış ekibini kurarken dikkat etmeniz gereken 4 önemli husus
Satış ekipleri, girişimlerin oldukça önemli bölümlerinden biridir ve bu birimlerin kuruluş aşamasında bazı hususlara dikkat edilmesi gerekmektedir. Hem ekip kurulumu sırasında hem de satış için kullanılacak olan teknolojilerin seçimi sırasında doğru adımların atılması, uzun vadede firmanızı daha başarılı bir hale getirecektir. Doğru kurgulanmış bir satış stratejisi ve bu stratejiyi destekleyecek yazılım ve araçlar, satış ekibinizin daha verimli bir şekilde çalışmasına yardımcı olacaktır. Bu rehberimizde de dikkat etmeniz gereken bu 4 önemli husus üzerinde duracağız.

Doğru yazılım ve araçları seçin

Satış ekibinizin, işleri takip edebilmesi, gelecek işleri planlayabilmesi ve yapılan işleri raporlayabilmeleri için bazı yazılım ve araçlara ihtiyaç duyabilirsiniz. Tabii ki günümüzde internet üzerinden ücretli veya ücretsiz birçok yazılıma ulaşmak mümkün. Burada kendi bütçenize uygun olan ve size istediğiniz çözümleri sunan araçlara odaklanmalısınız. Pipedrive, Nimble, Nutshell, Really Simple Systems ücretsiz veya uygun fiyatlı seçenekler sunmakta. Bu araçları inceleyerek kendinize en uygun olanına abone olarak, satış ekibinize bu araçları sunabilirsiniz.

Satış ekibinizi iletişim konusunda eğitin

Satıştaki en önemli unsurlardan biri de, müşterilerle doğru ve etkili bir iletişim içerisinde olmaktır. Müşterilerinize hangi mesajların ulaştırılması gerektiği konusunda bazı çalışmalar yapmış olabilirsiniz. Ya da müşterilerinize nasıl hitap etmeniz gerektiği konusunda bazı geri bildirimler ve/ya ön çalışmalar hazırlamış olabilirsiniz. Burada önemli olan, satış ekibinizdeki herkesin aynı yaklaşımı ve aynı dili kullanmaları. Bunu sağlamak için bazı sorular çıkartabilir ve bu soruların yanıtlarını bir standart olarak satış ekibinize sunabilirsiniz.
  • Biz ne satıyoruz?
  • Bunu nasıl satıyoruz?
  • Bunu kimlere satıyoruz?
  • Bunu yaparken tüketiciye nasıl bir değer sunuyoruz?
İlk etapta, bu sorular ve bunların yanıtlarıyla işe başlayabilirsiniz. Kendi sektörünüze ve şirketinizin dinamiklerine göre bu soruları şekillendirebilir ve soruların sayısını artırabilirsiniz. Bunu ekibinize göstermenin en iyi yollarından biri de, bu soruların yanıtlarını bir video olarak kaydetmek. Böylelikle satış ekibiniz, kullanılan tonlamalara, kelime seçimlerine, yapılan vurgulara ve diğer detaylara daha dikkatli bakabilirler.

Hedefleriniz belli ama aynı zamanda gerçekçi olsun

Satış bölümünde bazı hedeflerin olması oldukça doğaldır ve bu hedefler belli periyotları kapsamalı. Günlük, haftalık, aylık, 3 aylık, 6 aylık, yıllık ve 5 yıllık hedefler koyabilirsiniz. Buradaki amaç, satış ekibinizin performansını ve satışlarınızı artırarak, karlılığınızı da artırmak olacaktır elbette. Fakat bu hedefleri koyarken gerçekçi olmak da gerekiyor. Satış ekibinizin gerçekleştiremeyeceği ya da operasyonel olarak destekleyemeyeceğiniz hedefler koymanın bir anlamı olmayacaktır. Tabii ki kendi limitlerinizi ve satış ekibinizi ara sıra zorlamalısınız; ancak devamlı olarak bu beklentilerin gerçekleşmeyeceğini de göz önünde bulundurmalısınız. Dönemsel artışlar ve düşüşler olabileceği gibi sizin de operasyonel olarak yetersiz kaldığınız durumlar olabilir. Hedeflerinizi seçerken bu nedenle gerçekçi yaklaşmanız daha makul olur. Küçük hedeflerle başlayarak, bu hedefleri ilerleyen dönemlerde de büyütebilirsiniz. Eğer devamlı olarak hedeflerinizin üstünde sonuçlar alıyorsanız, o zaman stratejinizi buna göre şekillendirebilirsiniz.

Hedefleriniz konusunda gerektiği zamanlarda esnek olun

Bir önceki maddenin son paragrafında da belirttiğimiz gibi, dönemsel değişiklikler yaşanabilir ya da beklenmedik olaylar yaşanabilir. Bu durumlarda esnek davranmanız ve stratejilerinizde gerekli değişiklikleri yapmanız gerekir. Döviz kurlarının dalgalanması ya da sektörel durgunluklar gibi etkenler, firmaların satışlarını doğrudan etkiliyor. Bu nedenle de hızlı kararlar alıp, bir an önce bu stratejileri değiştirmeniz gerekecektir.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram’da 500 bin reklam veren arasından nasıl sıyırılabilirsiniz?
Instagram’da 500 bin reklam veren arasından nasıl sıyırılabilirsiniz?
Instagram reklamlarının popülerliği son dönemlerde hızlıca artmaya başlıyor. Instagram’ın yaptığı açıklamaya göre şuan 500 binden fazla reklam veren bu platformu kullanıyor. Bu rakam 6 ay önceye kıyasla yüzde 50 artmış...
5 Ekim 2016
Sinan Oypan
Organik Ürün Satışı Yapmak Rehberi 2020
Organik Ürün Satışı Yapmak Rehberi 2020
Organik ürün satışı yapmak istiyorum / organik gıda satışı yapmak istiyorum diyorsanız; organik ürünler online satış sitesi nasıl kurulur, organik ürün satışı için gerekli belgeler / internetten gıda satışı için gerekli...
21 Ağustos 2019
Sinan Oypan
''Showrooming''in e-ticaret firmalarına yararları nedir?
''Showrooming''in e-ticaret firmalarına yararları nedir?
E-ticaretin en büyük dezavantajlarından biri, tüketicilerin ürünleri bire bir inceleyememeleri. Tüketicilerin bir kısmı, ürünleri satın almadan önce incelemek ve ürünün kalitesini yakından görmek istiyorlar. Bu nedenle de online...
4 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşımlarının performansını nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya paylaşımlarının performansını nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya paylaşımları, organik olarak belli bir erişim getirse de, sosyal ağların algoritmaları bu erişimleri engelleyebiliyor. Bu noktada da sosyal medya paylaşımları daha fazla etkileşim alsın diye küçük reklamlarla...
11 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra izlenilmesi gereken yollar
Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra izlenilmesi gereken yollar
Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra, işletmelerin adım adım ve planlı bir şekilde atması gereken bazı adımlar bulunur. Online mağaza açmakla en önemli ve en büyük adımı atmış oluyorsunuz. Bundan sonra; e-ticaret sitenizi ve...
3 Temmuz 2020
IdeaSoft
Bir dijital ajans ile çalışmadan önce nelere dikkat etmelisiniz?
Bir dijital ajans ile çalışmadan önce nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizin dijital pazarlama ve diğer reklam çalışmalarını yapması için bir dijital ajans ile çalışmak isteyebilirsiniz. Dijital ajanslar, size yol gösterdikleri gibi, pazarlama ve reklam işlerinizi de sizin için...
7 Ocak 2019
Sinan Oypan
Inbound marketing nedir? E-ticaret siteleri Inbound pazarlamayı nasıl kullanabilir?
Inbound marketing nedir? E-ticaret siteleri Inbound pazarlamayı nasıl kullanabilir?
Geleneksel pazarlama çalışmalarına karşın 2005 yılında ortaya atılmış olan Inbound marketing, firmaların ürün ya da hizmetleriyle doğrudan ilgili olabilecek tüketici kitlelerine ulaşmalarını amaçlayan bir pazarlama yöntemi....
8 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticarette ölçümlenmesi gereken 5 müşteri etkileşimi metriği
E-ticarette ölçümlenmesi gereken 5 müşteri etkileşimi metriği
E-ticarette müşterilerle olan etkileşim bir hayli önemlidir. Müşterilerle iyi ilişkiler kurmak, doğru iletişim stratejilerini benimsemek ve bu iletişim ile müşteri sadakati oluşturmak e-ticaret sitelerinin başarısını artıran...
29 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-Ticarette Pinterest'in Yeri Nedir?
E-Ticarette Pinterest'in Yeri Nedir?
Pinterest Nedir? Pinterest, her ne kadar Türkiye’deki sosyal medya kitlesinden beklenen ilgiyi pek göremese de dünya üzerinde oldukça popüler bir platform. Ülkemizde ise etkilerini yavaş yavaş göstermeye başladı. Özellikle e-ticaret...
27 Ocak 2021
Markethinkers
Instagramda butik açmak isteyenler için tavsiyeler
Instagramda butik açmak isteyenler için tavsiyeler
Instagramda butik açmak istiyorum diyorsanız; instagram butikleri nasıl açılır / instagram kıyafet butik nasıl açılır, instagram’da butik açmak için gerekenler / butik açmak için ne gerekli, instagram butik açmak için ne kadar...
4 Aralık 2018
Sinan Oypan
Girişimcilerin, kişisel markalarını güçlendirmeleri için yapması gerekenler
Girişimcilerin, kişisel markalarını güçlendirmeleri için yapması gerekenler
Girişimcilerin, projelerini güçlendirmenin yanı sıra kişisel markalarını, yani kendi isimlerini de güçlendirmeleri gerekiyor. Başarılı bir kariyere ulaşmak için, işinize değer katarken kendi isminize de aynı değeri katmanız...
8 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Mobil SEO Nedir? Siteniz için Mobil SEO Rehberi
Mobil SEO Nedir? Siteniz için Mobil SEO Rehberi
E-ticaret sitesi sahibiyseniz SEO konusunda en azından temel bir bilginiz vardır. Fakat mobil SEO, daha farklı bir operasyondur. Sitenizin arama motorunda üst sıralarda görünmesini ve daha fazla ziyaretçi çekmesini sağlayan SEO, masaüstü...
20 Aralık 2021
Markethinkers
Detaylı Bilgi İçin Arayın