Girişiminizin satış ekibini kurarken dikkat etmeniz gereken 4 önemli husus

2 Ağustos 2016
Sinan Oypan

Satış ekipleri, girişimlerin oldukça önemli bölümlerinden biridir ve bu birimlerin kuruluş aşamasında bazı hususlara dikkat edilmesi gerekmektedir. Hem ekip kurulumu sırasında hem de satış için kullanılacak olan teknolojilerin seçimi sırasında doğru adımların atılması, uzun vadede firmanızı daha başarılı bir hale getirecektir.

Doğru kurgulanmış bir satış stratejisi ve bu stratejiyi destekleyecek yazılım ve araçlar, satış ekibinizin daha verimli bir şekilde çalışmasına yardımcı olacaktır. Bu rehberimizde de dikkat etmeniz gereken bu 4 önemli husus üzerinde duracağız.

Doğru yazılım ve araçları seçin

Satış ekibinizin, işleri takip edebilmesi, gelecek işleri planlayabilmesi ve yapılan işleri raporlayabilmeleri için bazı yazılım ve araçlara ihtiyaç duyabilirsiniz. Tabii ki günümüzde internet üzerinden ücretli veya ücretsiz birçok yazılıma ulaşmak mümkün. Burada kendi bütçenize uygun olan ve size istediğiniz çözümleri sunan araçlara odaklanmalısınız.

Pipedrive, Nimble, Nutshell, Really Simple Systems ücretsiz veya uygun fiyatlı seçenekler sunmakta. Bu araçları inceleyerek kendinize en uygun olanına abone olarak, satış ekibinize bu araçları sunabilirsiniz.

Satış ekibinizi iletişim konusunda eğitin

Satıştaki en önemli unsurlardan biri de, müşterilerle doğru ve etkili bir iletişim içerisinde olmaktır. Müşterilerinize hangi mesajların ulaştırılması gerektiği konusunda bazı çalışmalar yapmış olabilirsiniz. Ya da müşterilerinize nasıl hitap etmeniz gerektiği konusunda bazı geri bildirimler ve/ya ön çalışmalar hazırlamış olabilirsiniz.

Burada önemli olan, satış ekibinizdeki herkesin aynı yaklaşımı ve aynı dili kullanmaları. Bunu sağlamak için bazı sorular çıkartabilir ve bu soruların yanıtlarını bir standart olarak satış ekibinize sunabilirsiniz.

  • Biz ne satıyoruz?
  • Bunu nasıl satıyoruz?
  • Bunu kimlere satıyoruz?
  • Bunu yaparken tüketiciye nasıl bir değer sunuyoruz?

İlk etapta, bu sorular ve bunların yanıtlarıyla işe başlayabilirsiniz. Kendi sektörünüze ve şirketinizin dinamiklerine göre bu soruları şekillendirebilir ve soruların sayısını artırabilirsiniz.

Bunu ekibinize göstermenin en iyi yollarından biri de, bu soruların yanıtlarını bir video olarak kaydetmek. Böylelikle satış ekibiniz, kullanılan tonlamalara, kelime seçimlerine, yapılan vurgulara ve diğer detaylara daha dikkatli bakabilirler.

Hedefleriniz belli ama aynı zamanda gerçekçi olsun

Satış bölümünde bazı hedeflerin olması oldukça doğaldır ve bu hedefler belli periyotları kapsamalı. Günlük, haftalık, aylık, 3 aylık, 6 aylık, yıllık ve 5 yıllık hedefler koyabilirsiniz. Buradaki amaç, satış ekibinizin performansını ve satışlarınızı artırarak, karlılığınızı da artırmak olacaktır elbette.

Fakat bu hedefleri koyarken gerçekçi olmak da gerekiyor. Satış ekibinizin gerçekleştiremeyeceği ya da operasyonel olarak destekleyemeyeceğiniz hedefler koymanın bir anlamı olmayacaktır. Tabii ki kendi limitlerinizi ve satış ekibinizi ara sıra zorlamalısınız; ancak devamlı olarak bu beklentilerin gerçekleşmeyeceğini de göz önünde bulundurmalısınız.

Dönemsel artışlar ve düşüşler olabileceği gibi sizin de operasyonel olarak yetersiz kaldığınız durumlar olabilir. Hedeflerinizi seçerken bu nedenle gerçekçi yaklaşmanız daha makul olur. Küçük hedeflerle başlayarak, bu hedefleri ilerleyen dönemlerde de büyütebilirsiniz. Eğer devamlı olarak hedeflerinizin üstünde sonuçlar alıyorsanız, o zaman stratejinizi buna göre şekillendirebilirsiniz.

Hedefleriniz konusunda gerektiği zamanlarda esnek olun

Bir önceki maddenin son paragrafında da belirttiğimiz gibi, dönemsel değişiklikler yaşanabilir ya da beklenmedik olaylar yaşanabilir. Bu durumlarda esnek davranmanız ve stratejilerinizde gerekli değişiklikleri yapmanız gerekir.

Döviz kurlarının dalgalanması ya da sektörel durgunluklar gibi etkenler, firmaların satışlarını doğrudan etkiliyor. Bu nedenle de hızlı kararlar alıp, bir an önce bu stratejileri değiştirmeniz gerekecektir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Satış odaklı video içeriklerde yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Satış odaklı video içerik üretimi sırasında bazı konuların üzerinde özellikle durarak, videolarınızın kalitesini artırmanız oldukça önemli. Bu videoların belli bir geri dönüşüm sağlayabilmesi için bir takım kuralları...
6 Nisan 2019
Sinan Oypan
Birden fazla cihaz kullanan tüketicilere yönelik satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Online alışverişlerde artık birçok tüketici, alışverişini tamamlamadan önce birden fazla cihaz kullanıyor. E-ticaretin böyle şekillenmesinden dolayı da e-ticaret firmalarının kullanıcı alışkanlıklarını iyi gözlemlemesi ve...
25 Ağustos 2016
Sinan Oypan
İnternetten Takı Satmak ve Satış Sitesi Kurmak Rehberi 2020
İnternetten takı satmak ve satış sitesi kurmak girişimcilerin ve işletmelerin sıklıkla tercih ettiği iş modellerinden biri oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurarak online takı satışı yapabilirsiniz; ancak tabii ki arkaplanda dikkat etmeniz...
10 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 1. Bölüm
E-ticaret sitenizin ve ürünlerinizin tanıtımını yapmak ve Google üzerinden sitenize dönüşümler sağlamak için Google Adwords kampanyalarından yararlanabilirsiniz. Adwords, Google’ın reklam aracı ve bu araç üzerinde kendi...
18 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi kurmak için gerekenler nelerdir?
e-ticaret sitesi kurmak, e ticaret sitesi kurulumu için zaman ayırmak, e ticaret sitesi nasıl kurulur, e ticaret sitesi yapmak yani e ticaret sitesi kurmak için gerekenler, ticari web sitesi kurmak için sanal pos ve güvenlik süreci özetle e...
5 Mart 2015
Seyhun Özkara
Yeni bir iş kurmak isteyenlere öneriler
Yaşanan ekonomik sıkıntılar, ek iş olarak iş kurmak isteyenler veya maaşlı çalışmak istemeyen bireyler kendi işini kurma yolunu seçiyor. Günümüzde girişimcilerin sayısının artması, teknoloji ve interneti iyi kullanmanın...
3 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Mobil sitenizden geri dönüşümleriniz artırmanızı sağlayacak 7 ipucu
Mobil cihazların yaygınlaşması ve mobil internet kullanımının kullanıcılar arasında artmasıyla beraber e-ticaret sitelerinin mobil cihazlar üzerinden gelen trafiği de artmaya başladı. Mobil kullanımının bu kadar artmış...
23 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Özel alışveriş sitelerinin düşüşü ve dikey e-ticaretin yükselişi
Kendi işini kurmak isteyen girişimciler yeni iş fikirleri üzerine düşünürken, e-ticaret modellerini de göz önünde bulundurmaya çalışıyorlar. Farklı iş modelleri girişimcilerin yapacakları yatırımları doğrudan etkilerken,...
2 Haziran 2017
Sinan Oypan
İlgi çekici bir etkinlik videosu nasıl hazırlanır?
Etkinlik videosu, firma olarak katıldığınız ya da kendiniz düzenlediğiniz etkinlikleri öne çıkartmanızı ve tanıtımlarınız yapmanızı sağlar. Etkinliklerinizde çekeceğiniz farklı görüntülerle, sosyal ağlar veya e-ticaret...
28 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde görsel optimizasyonunu sağlayacak ipuçları
E-ticaret sitenizin görsel arama sorgularında daha iyi bir şekilde indekslenmesi ve görsel içerikleriniz üzerinden sitenize trafik sağlamak için görsel optimizasyonunu yapmanız gerekiyor. İşin SEO kısmının yanı sıra site...
11 Ocak 2018
Sinan Oypan
Instagram ile e-ticaret sitenize trafik çekmek için neler yapabilirsiniz?
Instagram, sosyal ağlar arasında şuan oldukça popüler ve e-ticaret firmaları bu mecraya yönelerek instagramda satış yapmak ve farklı hedef kitlelere ulaşmaya çalışıyorlar. Sosyal medya pazarlama stratejinizde Instagram’a yer...
17 Haziran 2016
Sinan Oypan
Google optimizasyon neden önemli?
Google optimizasyon yani bir diğer adıyla da SEO çalışmaları, e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durması gereken konulardan biri. Organik arama trafiği yaratmak, güvenilirlik sağlamak ve rekabette öne çıkabilmek için bu...
17 Haziran 2020
Sinan Oypan