fbpx

Girişiminizin satış ekibini kurarken dikkat etmeniz gereken 4 önemli husus

2 Ağustos 2016
Sinan Oypan

Satış ekipleri, girişimlerin oldukça önemli bölümlerinden biridir ve bu birimlerin kuruluş aşamasında bazı hususlara dikkat edilmesi gerekmektedir. Hem ekip kurulumu sırasında hem de satış için kullanılacak olan teknolojilerin seçimi sırasında doğru adımların atılması, uzun vadede firmanızı daha başarılı bir hale getirecektir.

Doğru kurgulanmış bir satış stratejisi ve bu stratejiyi destekleyecek yazılım ve araçlar, satış ekibinizin daha verimli bir şekilde çalışmasına yardımcı olacaktır. Bu rehberimizde de dikkat etmeniz gereken bu 4 önemli husus üzerinde duracağız.

Doğru yazılım ve araçları seçin

Satış ekibinizin, işleri takip edebilmesi, gelecek işleri planlayabilmesi ve yapılan işleri raporlayabilmeleri için bazı yazılım ve araçlara ihtiyaç duyabilirsiniz. Tabii ki günümüzde internet üzerinden ücretli veya ücretsiz birçok yazılıma ulaşmak mümkün. Burada kendi bütçenize uygun olan ve size istediğiniz çözümleri sunan araçlara odaklanmalısınız.

Pipedrive, Nimble, Nutshell, Really Simple Systems ücretsiz veya uygun fiyatlı seçenekler sunmakta. Bu araçları inceleyerek kendinize en uygun olanına abone olarak, satış ekibinize bu araçları sunabilirsiniz.

Satış ekibinizi iletişim konusunda eğitin

Satıştaki en önemli unsurlardan biri de, müşterilerle doğru ve etkili bir iletişim içerisinde olmaktır. Müşterilerinize hangi mesajların ulaştırılması gerektiği konusunda bazı çalışmalar yapmış olabilirsiniz. Ya da müşterilerinize nasıl hitap etmeniz gerektiği konusunda bazı geri bildirimler ve/ya ön çalışmalar hazırlamış olabilirsiniz.

Burada önemli olan, satış ekibinizdeki herkesin aynı yaklaşımı ve aynı dili kullanmaları. Bunu sağlamak için bazı sorular çıkartabilir ve bu soruların yanıtlarını bir standart olarak satış ekibinize sunabilirsiniz.

  • Biz ne satıyoruz?
  • Bunu nasıl satıyoruz?
  • Bunu kimlere satıyoruz?
  • Bunu yaparken tüketiciye nasıl bir değer sunuyoruz?

İlk etapta, bu sorular ve bunların yanıtlarıyla işe başlayabilirsiniz. Kendi sektörünüze ve şirketinizin dinamiklerine göre bu soruları şekillendirebilir ve soruların sayısını artırabilirsiniz.

Bunu ekibinize göstermenin en iyi yollarından biri de, bu soruların yanıtlarını bir video olarak kaydetmek. Böylelikle satış ekibiniz, kullanılan tonlamalara, kelime seçimlerine, yapılan vurgulara ve diğer detaylara daha dikkatli bakabilirler.

Hedefleriniz belli ama aynı zamanda gerçekçi olsun

Satış bölümünde bazı hedeflerin olması oldukça doğaldır ve bu hedefler belli periyotları kapsamalı. Günlük, haftalık, aylık, 3 aylık, 6 aylık, yıllık ve 5 yıllık hedefler koyabilirsiniz. Buradaki amaç, satış ekibinizin performansını ve satışlarınızı artırarak, karlılığınızı da artırmak olacaktır elbette.

Fakat bu hedefleri koyarken gerçekçi olmak da gerekiyor. Satış ekibinizin gerçekleştiremeyeceği ya da operasyonel olarak destekleyemeyeceğiniz hedefler koymanın bir anlamı olmayacaktır. Tabii ki kendi limitlerinizi ve satış ekibinizi ara sıra zorlamalısınız; ancak devamlı olarak bu beklentilerin gerçekleşmeyeceğini de göz önünde bulundurmalısınız.

Dönemsel artışlar ve düşüşler olabileceği gibi sizin de operasyonel olarak yetersiz kaldığınız durumlar olabilir. Hedeflerinizi seçerken bu nedenle gerçekçi yaklaşmanız daha makul olur. Küçük hedeflerle başlayarak, bu hedefleri ilerleyen dönemlerde de büyütebilirsiniz. Eğer devamlı olarak hedeflerinizin üstünde sonuçlar alıyorsanız, o zaman stratejinizi buna göre şekillendirebilirsiniz.

Hedefleriniz konusunda gerektiği zamanlarda esnek olun

Bir önceki maddenin son paragrafında da belirttiğimiz gibi, dönemsel değişiklikler yaşanabilir ya da beklenmedik olaylar yaşanabilir. Bu durumlarda esnek davranmanız ve stratejilerinizde gerekli değişiklikleri yapmanız gerekir.

Döviz kurlarının dalgalanması ya da sektörel durgunluklar gibi etkenler, firmaların satışlarını doğrudan etkiliyor. Bu nedenle de hızlı kararlar alıp, bir an önce bu stratejileri değiştirmeniz gerekecektir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette mart ayında çok satılan ürünler
E-ticarette mart ayında çok satılan ürünler ve mart ayında satışı azalan ürünler koronavirüs nedeniyle şekil değiştirdi. Küresel salgın ile mücadele edilen bir dönemden geçen tüketiciler, e-ticaret sitelerinden...
7 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 2. Bölüm
Instagram üzerinden daha fazla verim almak ve etkileşim oranlarını artırmak için, iyi bir yönetim yapılması gerekir. Instagram yönetimini etkin bir şekilde yapmak için farklı farklı araçlardan yararlanmak gerekir. Dünkü...
14 Eylül 2017
Sinan Oypan
Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları arttı
Corona virüsün yayılım göstermeye başladığı ilk zamanlardan itibaren nakit ödemeler virüsün potansiyel taşıyıcısı olduğundan dolayı tüketiciler temassız ödeme ve internetten ödeme sistemlerine yöneldi. 2020’nin ilk 6...
22 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
Banner tasarımlarında dikkat edilmesi gereken hususlar
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak, ürünlerinizi veya hizmetlerinizin reklamını yapmak ya da kampanyalarınızı duyurmak için banner reklamlardan yararlanabilirsiniz. Banner tasarımlarınızı yaparken de dikkat etmeniz ve...
2 Eylül 2016
Sinan Oypan
Promosyon ürünler ile satışları artırma taktikleri
E-ticarette satışları artırmak, yeni kitlelere ulaşmak ve ortalama sepet tutarını artırmak için promosyon ürünler öne çıkartılmaktadır. Promosyonel ürünlerle, tüketicilere fırsatlar ya da kampanyalar sunmak hem kısa hem de...
6 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticarette SMS pazarlamadan nasıl yararlanabilirsiniz?
SMS kullanımları pazarlama alanında e-posta ve diğer dijital kanallardan daha eskiye dayanıyor. Bu sebeple de hem firmaların hem de kullanıcıların daha alışkın olduğu pazarlama araçlarından biri. Tüketicilere doğrudan telefon...
27 Şubat 2018
Sinan Oypan
Hazır e-ticaret paketlerini tercih etmeniz için 10 neden
Hazır e-ticaret paketleri daha önce e-ticaret sitesi kurmamış ya da teknik konularla ilgilenmeden sadece işine odaklanarak müşterilerine iyi bir online alışveriş deneyimi sunmak isteyen firmalar tarafından sıklıkla tercih ediliyor. Bu...
27 Ekim 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya trendleri 2017’de nasıl değişecek?
Diğer tüm alanlarda olduğu gibi 2017’de sosyal medyada da bir takım değişiklikler olacak. Kullanıcıların beklentilerinin değişmesi ve teknolojik gelişmelerin sosyal mecralara uygulanması da markaların bu yeniliklere ayak uydurmaya...
18 Aralık 2016
Sinan Oypan
SEO problemleri ve yanıtları
SEO problemleri ve SEO çalışmaları E-ticaret siteleri için bir hayli önemlidir. Tabii ki SEO çalışmaları yaparken firmalar birçok farklı problemle karşılaşabiliyor ve bu alana yeni olan kişilerin kafalarında soru işaretleri...
15 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Sosyal mecralarda ne tür canlı yayınlar yapabilirsiniz?
Özellikle Instagram’ın canlı yayın özelliğini duyurmasının ardından, hem kullanıcılar hem de markalar canlı yayın içeriklerine bir hayli önem vermeye başladı. Canlı yayın yapmanın kolay bir hale gelmesi ve herkes tarafından...
24 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Organik olarak sosyal medyada nasıl büyüyebilir ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz?
Sosyal medya üzerindeki görünürlüğünüzü ve etkileşimlerinizi artırmak, bu mecralar üzerinden daha fazla geri dönüşüm elde etmenize yardımcı olur. Organik olarak erişimlerinizi artırmanız, son birkaç yıldır oldukça...
24 Ocak 2018
Sinan Oypan
Sayfayı terk etme oranını düşürmek için yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticaret sitenizde özellikle üzerinde durmanız gereken metriklerden biri de sayfayı terk etme (Bounce Rate, Hemen Çıkma Oranı) oranıdır. Siteye gelen ziyaretçileri site üzerinde tutamamanız elde edeceğiniz geri dönüşümlerin de...
4 Temmuz 2018
Sinan Oypan