Girişiminizin satış ekibini kurarken dikkat etmeniz gereken 4 önemli husus

2 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Girişiminizin satış ekibini kurarken dikkat etmeniz gereken 4 önemli husus

Satış ekipleri, girişimlerin oldukça önemli bölümlerinden biridir ve bu birimlerin kuruluş aşamasında bazı hususlara dikkat edilmesi gerekmektedir. Hem ekip kurulumu sırasında hem de satış için kullanılacak olan teknolojilerin seçimi sırasında doğru adımların atılması, uzun vadede firmanızı daha başarılı bir hale getirecektir.

Doğru kurgulanmış bir satış stratejisi ve bu stratejiyi destekleyecek yazılım ve araçlar, satış ekibinizin daha verimli bir şekilde çalışmasına yardımcı olacaktır. Bu rehberimizde de dikkat etmeniz gereken bu 4 önemli husus üzerinde duracağız.

Doğru yazılım ve araçları seçin

Satış ekibinizin, işleri takip edebilmesi, gelecek işleri planlayabilmesi ve yapılan işleri raporlayabilmeleri için bazı yazılım ve araçlara ihtiyaç duyabilirsiniz. Tabii ki günümüzde internet üzerinden ücretli veya ücretsiz birçok yazılıma ulaşmak mümkün. Burada kendi bütçenize uygun olan ve size istediğiniz çözümleri sunan araçlara odaklanmalısınız.

Pipedrive, Nimble, Nutshell, Really Simple Systems ücretsiz veya uygun fiyatlı seçenekler sunmakta. Bu araçları inceleyerek kendinize en uygun olanına abone olarak, satış ekibinize bu araçları sunabilirsiniz.

Satış ekibinizi iletişim konusunda eğitin

Satıştaki en önemli unsurlardan biri de, müşterilerle doğru ve etkili bir iletişim içerisinde olmaktır. Müşterilerinize hangi mesajların ulaştırılması gerektiği konusunda bazı çalışmalar yapmış olabilirsiniz. Ya da müşterilerinize nasıl hitap etmeniz gerektiği konusunda bazı geri bildirimler ve/ya ön çalışmalar hazırlamış olabilirsiniz.

Burada önemli olan, satış ekibinizdeki herkesin aynı yaklaşımı ve aynı dili kullanmaları. Bunu sağlamak için bazı sorular çıkartabilir ve bu soruların yanıtlarını bir standart olarak satış ekibinize sunabilirsiniz.

  • Biz ne satıyoruz?
  • Bunu nasıl satıyoruz?
  • Bunu kimlere satıyoruz?
  • Bunu yaparken tüketiciye nasıl bir değer sunuyoruz?

İlk etapta, bu sorular ve bunların yanıtlarıyla işe başlayabilirsiniz. Kendi sektörünüze ve şirketinizin dinamiklerine göre bu soruları şekillendirebilir ve soruların sayısını artırabilirsiniz.

Bunu ekibinize göstermenin en iyi yollarından biri de, bu soruların yanıtlarını bir video olarak kaydetmek. Böylelikle satış ekibiniz, kullanılan tonlamalara, kelime seçimlerine, yapılan vurgulara ve diğer detaylara daha dikkatli bakabilirler.

Hedefleriniz belli ama aynı zamanda gerçekçi olsun

Satış bölümünde bazı hedeflerin olması oldukça doğaldır ve bu hedefler belli periyotları kapsamalı. Günlük, haftalık, aylık, 3 aylık, 6 aylık, yıllık ve 5 yıllık hedefler koyabilirsiniz. Buradaki amaç, satış ekibinizin performansını ve satışlarınızı artırarak, karlılığınızı da artırmak olacaktır elbette.

Fakat bu hedefleri koyarken gerçekçi olmak da gerekiyor. Satış ekibinizin gerçekleştiremeyeceği ya da operasyonel olarak destekleyemeyeceğiniz hedefler koymanın bir anlamı olmayacaktır. Tabii ki kendi limitlerinizi ve satış ekibinizi ara sıra zorlamalısınız; ancak devamlı olarak bu beklentilerin gerçekleşmeyeceğini de göz önünde bulundurmalısınız.

Dönemsel artışlar ve düşüşler olabileceği gibi sizin de operasyonel olarak yetersiz kaldığınız durumlar olabilir. Hedeflerinizi seçerken bu nedenle gerçekçi yaklaşmanız daha makul olur. Küçük hedeflerle başlayarak, bu hedefleri ilerleyen dönemlerde de büyütebilirsiniz. Eğer devamlı olarak hedeflerinizin üstünde sonuçlar alıyorsanız, o zaman stratejinizi buna göre şekillendirebilirsiniz.

Hedefleriniz konusunda gerektiği zamanlarda esnek olun

Bir önceki maddenin son paragrafında da belirttiğimiz gibi, dönemsel değişiklikler yaşanabilir ya da beklenmedik olaylar yaşanabilir. Bu durumlarda esnek davranmanız ve stratejilerinizde gerekli değişiklikleri yapmanız gerekir.

Döviz kurlarının dalgalanması ya da sektörel durgunluklar gibi etkenler, firmaların satışlarını doğrudan etkiliyor. Bu nedenle de hızlı kararlar alıp, bir an önce bu stratejileri değiştirmeniz gerekecektir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette kullanabileceğiniz popüler pazarlama türleri
E-ticarette kullanabileceğiniz popüler pazarlama türleri
İnternet üzerinden satış yaparken, tüketicilere ulaşmak, marka ve ürün bilinirliğini artırmak için farklı pazarlama türleri ile çalışmalar yapmanız gerekir. Pazarlama çalışmalarınızın kapsamını artırmak ve farklı...
26 Nisan 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya fenomenleri ile çalışırken kullanabileceğiniz ipuçları
Sosyal medya fenomenleri ile çalışırken kullanabileceğiniz ipuçları
Sosyal medya fenomenleri, uzun zamandır pazarlama çalışmalarında aktif bir şekilde yer alıyor ve markalar da bu kişi ve hesaplarla iş ortaklığı yapıyor. Doğru fenomenlerle çalışmak, doğru hedef kitleye ulaşırken marka ve ürün...
13 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticarette dikkat çekici bir menü tasarımı ve navigasyon hazırlama ipuçları
E-ticarette dikkat çekici bir menü tasarımı ve navigasyon hazırlama ipuçları
Menü tasarımı ve navigasyon, e-ticaret siteleri üzerinde tüketicilerin aradıkları ürün ya da içeriklere ulaşmalarını sağlar. Bu nedenle de kullanıcı deneyimi açısından da bu iki unsur önemli bir rol oynamaktadır. İyi...
14 Haziran 2020
Sinan Oypan
Dijital Pazarlama Nedir? Çeşitleri Nelerdir?
Dijital Pazarlama Nedir? Çeşitleri Nelerdir?
Söz konusu pazarlama olduğunda ne yapmanız gerektiğini siz değil, müşterileriniz belirler. Tabii onlara kulak veriyorsanız... Pazarlama stratejinizin yüzünü, potansiyel müşterilerinizin olduğu yöne çevirmelisiniz. Günümüz...
17 Şubat 2021
Markethinkers
E-ticarette kargo ücreti nasıl düşürülür?
E-ticarette kargo ücreti nasıl düşürülür?
Kargo ücreti, e-ticarette hem firmaların hem de tüketicilerin özellikle üzerinde durdukları konular arasında yer alıyor. E-ticaret firmaları kargo ücretini düşürmek için çalışmalar yaparken, tüketiciler de düşük ücretli ya da...
29 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Yaz dönemi için kampanyalar hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Yaz dönemi için kampanyalar hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Mayıs ayıyla beraber bahar döneminden yavaş yavaş çıkmaya ve yaz sezonuna geçiş yapmaya başlıyoruz. Bu değişimle beraber e-ticaret firmaları da yaz dönemi için farklı kampanya çalışmaları yapmaya başlıyor. Yaz dönemine...
3 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Facebook reklam vermek neden hala önemli?
Facebook reklam vermek neden hala önemli?
Facebook reklam vermek, günümüzde halen e-ticaret firmaları için önemli pazarlama yöntemlerinden biri olarak öne çıkmakta. Facebook dediğimizde sadece bu platformu değil aynı zamanda Instagram’ı da ele almak gerekiyor....
20 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticarette başarının altın kuralları
E-ticarette başarının altın kuralları
Bir e-ticareti sitesi açmak ve internetten satış yapmak ya da iş yerinizi internete taşımak, e-ticaret altyapı yazılımları sayesinde oldukça kolay. Fakat uzun vadede şirketinizi ayakta tutmak, gelirlerinizi ve karlılığınızı...
7 Aralık 2016
Sinan Oypan
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada yararlanma
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada yararlanma
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada nasıl yararlanabilirsiniz? Google Trends'te anahtar kelime hacimlerini nasıl öğrenebilirsiniz? Google Trendler ile ileriye dönük çalışmalarınızı nasıl planlayabilirsiniz? Bu ve daha fazla...
28 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Farklı ülkelere açılmayı düşünüyorsanız bilmeniz gereken 4 konu
Farklı ülkelere açılmayı düşünüyorsanız bilmeniz gereken 4 konu
Yurtdışına satış yapmak veya bu ülkelere yatırım yapmak üzerinde bir hayli düşünülmesi gereken konulardır. Bilmediğiniz bir pazara açılmak, bu ülkenin dinamiklerini öğrenmek, yasal konular ve lojistik gibi birçok detay göz...
30 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımlarında Flat Design kullanmanın avantajları nelerdir?
E-ticaret site tasarımlarında Flat Design kullanmanın avantajları nelerdir?
Flat Design, son birkaç yıldır web site ve arayüz tasarımlarında sıklıkla kullanılmaya başlandı. Özellike 2012 ve 2013 yıllarında Windows 8 ve iOS7’de bu tasarım ögelerinin kullanılması, Flat Design’ın popülerliğini...
17 Mayıs 2018
Sinan Oypan
İnternetten Takı Satmak ve Satış Sitesi Kurmak Rehberi 2020
İnternetten Takı Satmak ve Satış Sitesi Kurmak Rehberi 2020
İnternetten takı satmak ve satış sitesi kurmak girişimcilerin ve işletmelerin sıklıkla tercih ettiği iş modellerinden biri oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurarak online takı satışı yapabilirsiniz; ancak tabii ki arkaplanda dikkat etmeniz...
10 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin