Girişiminizin satış ekibini kurarken dikkat etmeniz gereken 4 önemli husus

2 Ağustos 2016
Ferad Osman Sali
Girişiminizin satış ekibini kurarken dikkat etmeniz gereken 4 önemli husus
Satış ekipleri, girişimlerin oldukça önemli bölümlerinden biridir ve bu birimlerin kuruluş aşamasında bazı hususlara dikkat edilmesi gerekmektedir. Hem ekip kurulumu sırasında hem de satış için kullanılacak olan teknolojilerin seçimi sırasında doğru adımların atılması, uzun vadede firmanızı daha başarılı bir hale getirecektir. Doğru kurgulanmış bir satış stratejisi ve bu stratejiyi destekleyecek yazılım ve araçlar, satış ekibinizin daha verimli bir şekilde çalışmasına yardımcı olacaktır. Bu rehberimizde de dikkat etmeniz gereken bu 4 önemli husus üzerinde duracağız.

Doğru yazılım ve araçları seçin

Satış ekibinizin, işleri takip edebilmesi, gelecek işleri planlayabilmesi ve yapılan işleri raporlayabilmeleri için bazı yazılım ve araçlara ihtiyaç duyabilirsiniz. Tabii ki günümüzde internet üzerinden ücretli veya ücretsiz birçok yazılıma ulaşmak mümkün. Burada kendi bütçenize uygun olan ve size istediğiniz çözümleri sunan araçlara odaklanmalısınız. Pipedrive, Nimble, Nutshell, Really Simple Systems ücretsiz veya uygun fiyatlı seçenekler sunmakta. Bu araçları inceleyerek kendinize en uygun olanına abone olarak, satış ekibinize bu araçları sunabilirsiniz.

Satış ekibinizi iletişim konusunda eğitin

Satıştaki en önemli unsurlardan biri de, müşterilerle doğru ve etkili bir iletişim içerisinde olmaktır. Müşterilerinize hangi mesajların ulaştırılması gerektiği konusunda bazı çalışmalar yapmış olabilirsiniz. Ya da müşterilerinize nasıl hitap etmeniz gerektiği konusunda bazı geri bildirimler ve/ya ön çalışmalar hazırlamış olabilirsiniz. Burada önemli olan, satış ekibinizdeki herkesin aynı yaklaşımı ve aynı dili kullanmaları. Bunu sağlamak için bazı sorular çıkartabilir ve bu soruların yanıtlarını bir standart olarak satış ekibinize sunabilirsiniz.
  • Biz ne satıyoruz?
  • Bunu nasıl satıyoruz?
  • Bunu kimlere satıyoruz?
  • Bunu yaparken tüketiciye nasıl bir değer sunuyoruz?
İlk etapta, bu sorular ve bunların yanıtlarıyla işe başlayabilirsiniz. Kendi sektörünüze ve şirketinizin dinamiklerine göre bu soruları şekillendirebilir ve soruların sayısını artırabilirsiniz. Bunu ekibinize göstermenin en iyi yollarından biri de, bu soruların yanıtlarını bir video olarak kaydetmek. Böylelikle satış ekibiniz, kullanılan tonlamalara, kelime seçimlerine, yapılan vurgulara ve diğer detaylara daha dikkatli bakabilirler.

Hedefleriniz belli ama aynı zamanda gerçekçi olsun

Satış bölümünde bazı hedeflerin olması oldukça doğaldır ve bu hedefler belli periyotları kapsamalı. Günlük, haftalık, aylık, 3 aylık, 6 aylık, yıllık ve 5 yıllık hedefler koyabilirsiniz. Buradaki amaç, satış ekibinizin performansını ve satışlarınızı artırarak, karlılığınızı da artırmak olacaktır elbette. Fakat bu hedefleri koyarken gerçekçi olmak da gerekiyor. Satış ekibinizin gerçekleştiremeyeceği ya da operasyonel olarak destekleyemeyeceğiniz hedefler koymanın bir anlamı olmayacaktır. Tabii ki kendi limitlerinizi ve satış ekibinizi ara sıra zorlamalısınız; ancak devamlı olarak bu beklentilerin gerçekleşmeyeceğini de göz önünde bulundurmalısınız. Dönemsel artışlar ve düşüşler olabileceği gibi sizin de operasyonel olarak yetersiz kaldığınız durumlar olabilir. Hedeflerinizi seçerken bu nedenle gerçekçi yaklaşmanız daha makul olur. Küçük hedeflerle başlayarak, bu hedefleri ilerleyen dönemlerde de büyütebilirsiniz. Eğer devamlı olarak hedeflerinizin üstünde sonuçlar alıyorsanız, o zaman stratejinizi buna göre şekillendirebilirsiniz.

Hedefleriniz konusunda gerektiği zamanlarda esnek olun

Bir önceki maddenin son paragrafında da belirttiğimiz gibi, dönemsel değişiklikler yaşanabilir ya da beklenmedik olaylar yaşanabilir. Bu durumlarda esnek davranmanız ve stratejilerinizde gerekli değişiklikleri yapmanız gerekir. Döviz kurlarının dalgalanması ya da sektörel durgunluklar gibi etkenler, firmaların satışlarını doğrudan etkiliyor. Bu nedenle de hızlı kararlar alıp, bir an önce bu stratejileri değiştirmeniz gerekecektir.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

Blogunuz için içerik planı yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Blogunuz için içerik planı yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları yaparken bir plana sadık olmanız ve bu plan dahilinde çalışmalarınızı yapmanız, uzun vadede içerik çalışmalarınızın daha sağlıklı olmasına yardımcı olacaktır. Tabii ki içerik planı...
21 Aralık 2016
Ferad Osman Sali
KOBİ’ler E-ticaretle Satışlarını %30 Artırıyor
KOBİ’ler E-ticaretle Satışlarını %30 Artırıyor
Geleneksel ticaretin aksine hızlı bir büyüme ivmesi yakalayan e-ticaret; tüketicileri, şirketleri ve ekonomileri hızla dijitalleştiriyor. Tüketicilerin %78’i bugün internetten araştırarak satın alma kararını veriyor. E-ticaretin...
7 Kasım 2019
Savaş Çetinkaya
Network nedir? Network Nasıl Oluşturulur?
Network nedir? Network Nasıl Oluşturulur?
Network kurmak, iş hayatında çevrenizi genişletmek ve isminizi duyurmak için oldukça önemlidir. Dolayısıyla bulunduğunuz sektör içindeki ya da farklı sektörlerdeki kişilerle iyi ilişkiler kurmak fayda sağlar. Bu rehberimizde...
30 Ağustos 2019
Ferad Osman Sali
Şirketiniz için belirlemeniz gereken sosyal medya hedefleri nelerdir?
Şirketiniz için belirlemeniz gereken sosyal medya hedefleri nelerdir?
Sosyal medya yönetimi ve pazarlama e-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir. Marka bilinirliğini artırma, ürün tanıtımları yapmak ve tüketicilerle etkileşim kurabilmek için sosyal ağlar günümüzde sıklıkla ve öncelikle...
19 Şubat 2017
Ferad Osman Sali
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 3. Bölüm
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 3. Bölüm
Ürün tanıtım videoları son dönemlerde oldukça popüler olmaya başladı ve e-ticaret firmaları da hem geri dönüşümlerini artırmak hem de tüketicilere ürünlerini daha iyi yansıtmak için video içerikler üretiyor. Geçtiğimiz...
19 Mart 2017
Ferad Osman Sali
Bir sonraki e-posta kampanyanızda deneyebileceğiniz 5 taktik
Bir sonraki e-posta kampanyanızda deneyebileceğiniz 5 taktik
E-posta pazarlama çalışmalarınızı düzenli olarak geliştirmek ve farklı stratejilerle bu çalışmaları desteklemek, uzun vadede e-posta çalışmalarınızdan alacağınız geri dönüşümleri de olumlu bir şekilde etkileyecektir....
22 Ağustos 2017
Ferad Osman Sali