Girişiminizi hayata geçirme aşamasında nelere dikkat etmelisiniz?

5 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Girişiminizi hayata geçirme aşamasında nelere dikkat etmelisiniz?

Sıfırdan bir internet girişimi kurmak oldukça zorlu bir süreç ve bu süreç içerisinde bazı çalışmaları önceden planlamak, girişiminizin kurulum sürecini biraz daha kolaylaştıracaktır.

Bu ön çalışmaları ve planlamaları yapmak, girişimin kurulum aşamasında karşınıza çıkabilecek bazı problemleri daha hızlı ve stressiz bir şekilde çözmenize yardımcı olacaktır.

Ekip içi iş bölümü yapın

Girişiminizdeki ekip içinde bir iş bölümü yapmalısınız. Ekipteki herkesin farklı alanlara odaklanması, farklı işlerin aynı anda yapılmasına yardımcı olacaktır. Girişimin kurulum aşamasında bu iş dağılımlarının yapılması, uzun vadede herkesin hangi işle ilgileneceği konusunda bir yol haritası çıkartacağı için, işlerin daha verimli bir şekilde ilerlemesini sağlar.

Tanıtım öncesinde duyurular yapın

Girişiminizin lansmanını yapmadan önce, bazı duyurular yapmaya başlayabilirsiniz. Sosyal medya hesaplarınız üzerinden girişiminizle ilgili bilgilerin paylaşımını yapabilir, ürünlerin tanıtımını yapabilir ve böylelikle bir merak uyandırabilirsiniz.

Tanıtım dönemine özel kampanya veya fırsatlar sunmayı planlıyorsanız, şirketin açılış tarihi öncesinde bu fırsatları duyurabilir ve indirim kuponları verebilirsiniz.

Açılış öncesi bir landing page hazırlayın

Girişimizin açılış süreci öncesinde duyurular yapmaya başladığınızda tüketiciler yönlendirebileceğiniz bir landing page hazırlayın. Sosyal mecralar üzerinden yaptığınız duyurular sonrasında tüketicileri bu landing page’e yönlendirebilirsiniz.

Bu sayfada şirketiniz, ürün veya hizmetleriniz, sunduğunuz fırsat ve kampanyalar hakkında detaylı bilgi verebilir ve açılış tarihinizi kullanıcılara sunabilirsiniz.

Beta sürüm için testler yapın

İşinizi yayına almadan önce beta aşamasına getirerek, bu süreç içerisinde testler yapabilirsiniz. Beta sürecindeyken sitenizle ilgili testler yapabilir, ürünlerinizi geliştirmek için bazı ön testler yapabilirsiniz.

Sitenizin performansınızı ölçümleyebilir, ödeme sayfalarının nasıl çalıştığını ve dikkati dağıtacak unsurlar olup olmadığını kontrol edebilir, site üzerinde yazım ve anlatım hataları varsa onları düzeltebilir, ürün sayfalarını ve açıklamalarını kontrol edebilirsiniz. Kısacası beta sürecinde internet sitenizi ve ürünlerinizi detaylı bir şekilde kontrol ederek, sistemin doğru çalıştığından emin olmalısınız.

Markanız için bir vizyon oluşturun

Girişiminizin kurulum aşamasında, markanız için bir vizyon oluşturmanız oldukça önemli. Bu vizyonu kurulum aşamasında belirlemek, uzun vadede bu vizyonun şirket kültürü haline dönüşmesini sağlayacaktır.

Kurucu ortaklarınızla beraber şirketinizin neyi temsil ettiğini, müşterilere nasıl bir hizmet vereceğini ve temsil ettiği değerleri belirlemelisiniz. Bu vizyonu oluşturduktan sonra bu vizyonu tüm çalışanlarınızla paylaşarak, bunu bir şirket kültürü haline getirmeye odaklanmalısınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 2. Bölüm
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 2. Bölüm
Kullanıcılar tarafından oluşturulan içerikler markaların pazarlama çalışmaları için oldukça etkilidir. Hem maliyetin düşük olması, hem tüketicilerle etkileşim yaratması hem de sosyal kanıt konusunda fayda sağlamasından...
19 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Youtube kanalınızı en iyi şekilde nasıl kullanabilirsiniz?
Youtube kanalınızı en iyi şekilde nasıl kullanabilirsiniz?
Youtube, en çok kullanılan sosyal mecralardan biri ve bu nedenle birçok marka da burada yer almaya çalışıyor. Youtube’daki görünürlüğü arıtabilmek ve daha fazla kişiye ulaşabilmek için Youtube hesabınız üzerinde bazı...
5 Eylül 2016
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar 2019’da gelirlerini nasıl daha fazla artırabilirler?
Fiziki mağazalar 2019’da gelirlerini nasıl daha fazla artırabilirler?
Perakende satışlarda gelirleri artırmak için birçok farklı yol bulunuyor. Günümüzde birçok tüketicinin herhangi bir ürün almadan önce internet üzerinden araştırma yapıyor olması ve e-ticaret firmalarındaki fırsatları takip...
12 Eylül 2018
Sinan Oypan
Ücretsiz ürün kampanyaları nasıl yapılır?
Ücretsiz ürün kampanyaları nasıl yapılır?
Ücretsiz ürün ya da promosyon ürün kampanyaları ile tüketicilere ulaşabilir, marka ve ürün bilinirliğini artırarak, yeni müşteriler kazanabilirsiniz. Tabii ki ücretsiz bir ürün verirken de bilmeniz gereken bazı konular bulunuyor....
17 Şubat 2020
Sinan Oypan
Dönüşüm oranı nedir ve bu oranı nasıl artırabilirsiniz?
Dönüşüm oranı nedir ve bu oranı nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette dönüşüm oranı, firmaların yaptıkları çalışmalarda ne kadar başarılı olduklarını gösteren metriklerden biridir. Tam olarak dönüşüm oranının tanımını vermemiz gerekirse: firma tarafından daha önceden...
27 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kriz yönetimi nasıl yapılmalı?
E-ticarette kriz yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz yönetimi, e-ticaret firmalarının kimi zaman ilgilenmeleri gereken konulardan biri olmak zorunda oluyor. İstenmeyen bir olaydan sonra ortaya çıkabilecek krizlerin yanı sıra markadan bağımsız olarak sektörün getirdiği ve dış...
10 Nisan 2020
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Wix Karşılaştırması
IdeaSoft ile Wix Karşılaştırması
Wix Nedir? Dünyanın en çok kullanılan web site oluşturucu platformlarından biri olan Wix, 2006 yılında kuruldu ve son derece hızlı bir şekilde büyüdü. İlk üç yılında 1 milyon kullanıcıya ulaşan platformu 2021 yılında 190...
20 Mayıs 2021
Markethinkers
Sosyal medya ile marka bilinirliğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya ile marka bilinirliğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamasıyla ilgili daha önceki yazılarımızda marka bilinirliğinden de sıkça bahsetmiştik. Sosyal medyanın marka bilinirliğini artırma konusunda markalara nasıl yardımcı olduğundan ve markaların bu özellik...
20 Şubat 2017
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 1. Bölüm
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 1. Bölüm
Geçtiğimiz günlerde ürün fotoğraflarınızın çekimlerini nasıl yapabileceğinizi anlattığımız bir yazı serisi paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan seriyi okuyabilirsiniz. Bu yazı serimizde ise ürün tanıtım videoları...
17 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaretteki ilk satışlarınızı yapmak için yararlanabileceğiniz ipuçları
E-ticaretteki ilk satışlarınızı yapmak için yararlanabileceğiniz ipuçları
Bir e-ticaret sitesi kurmak ve ürünlerinizi sergilemek oldukça kolay bir işlem; ancak satış yapmaya başlamak ve markanızı duyurmak ne yazık ki o kadar kolay değil. İlk satışları yapmak ilk etapta zor bir süreçtir ve bunun için...
4 Ocak 2018
Sinan Oypan
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak, birçok girişimcinin hayali ve son birkaç yıldır firmalar da masraflarını kısmak için evden çalışma modeline geçmekte. Evden iş yapma fikri kulağa güzel gelse de kendine has zorlukları da vardır. İş verimini...
8 Ocak 2020
Sinan Oypan
Reklam vermeden önce cevaplamanız gereken 5 önemli soru
Reklam vermeden önce cevaplamanız gereken 5 önemli soru
E-ticaret sitenizin marka bilinirliğini artırmak ve ürünlerinizin tanıtımını yapmak için reklam vermeden önce bazı sorulara yanıt vermeniz gerekiyor. Bunun sebebi ise, reklam vermeden önce hangi hedef kitleye yönelik çalışmalar...
4 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin