Girişiminizi hayata geçirme aşamasında nelere dikkat etmelisiniz?

5 Temmuz 2016
Ferad Osman Sali
Girişiminizi hayata geçirme aşamasında nelere dikkat etmelisiniz?
Sıfırdan bir internet girişimi kurmak oldukça zorlu bir süreç ve bu süreç içerisinde bazı çalışmaları önceden planlamak, girişiminizin kurulum sürecini biraz daha kolaylaştıracaktır. Bu ön çalışmaları ve planlamaları yapmak, girişimin kurulum aşamasında karşınıza çıkabilecek bazı problemleri daha hızlı ve stressiz bir şekilde çözmenize yardımcı olacaktır.

Ekip içi iş bölümü yapın

Girişiminizdeki ekip içinde bir iş bölümü yapmalısınız. Ekipteki herkesin farklı alanlara odaklanması, farklı işlerin aynı anda yapılmasına yardımcı olacaktır. Girişimin kurulum aşamasında bu iş dağılımlarının yapılması, uzun vadede herkesin hangi işle ilgileneceği konusunda bir yol haritası çıkartacağı için, işlerin daha verimli bir şekilde ilerlemesini sağlar.

Tanıtım öncesinde duyurular yapın

Girişiminizin lansmanını yapmadan önce, bazı duyurular yapmaya başlayabilirsiniz. Sosyal medya hesaplarınız üzerinden girişiminizle ilgili bilgilerin paylaşımını yapabilir, ürünlerin tanıtımını yapabilir ve böylelikle bir merak uyandırabilirsiniz. Tanıtım dönemine özel kampanya veya fırsatlar sunmayı planlıyorsanız, şirketin açılış tarihi öncesinde bu fırsatları duyurabilir ve indirim kuponları verebilirsiniz.

Açılış öncesi bir landing page hazırlayın

Girişimizin açılış süreci öncesinde duyurular yapmaya başladığınızda tüketiciler yönlendirebileceğiniz bir landing page hazırlayın. Sosyal mecralar üzerinden yaptığınız duyurular sonrasında tüketicileri bu landing page’e yönlendirebilirsiniz. Bu sayfada şirketiniz, ürün veya hizmetleriniz, sunduğunuz fırsat ve kampanyalar hakkında detaylı bilgi verebilir ve açılış tarihinizi kullanıcılara sunabilirsiniz.

Beta sürüm için testler yapın

İşinizi yayına almadan önce beta aşamasına getirerek, bu süreç içerisinde testler yapabilirsiniz. Beta sürecindeyken sitenizle ilgili testler yapabilir, ürünlerinizi geliştirmek için bazı ön testler yapabilirsiniz. Sitenizin performansınızı ölçümleyebilir, ödeme sayfalarının nasıl çalıştığını ve dikkati dağıtacak unsurlar olup olmadığını kontrol edebilir, site üzerinde yazım ve anlatım hataları varsa onları düzeltebilir, ürün sayfalarını ve açıklamalarını kontrol edebilirsiniz. Kısacası beta sürecinde internet sitenizi ve ürünlerinizi detaylı bir şekilde kontrol ederek, sistemin doğru çalıştığından emin olmalısınız.

Markanız için bir vizyon oluşturun

Girişiminizin kurulum aşamasında, markanız için bir vizyon oluşturmanız oldukça önemli. Bu vizyonu kurulum aşamasında belirlemek, uzun vadede bu vizyonun şirket kültürü haline dönüşmesini sağlayacaktır. Kurucu ortaklarınızla beraber şirketinizin neyi temsil ettiğini, müşterilere nasıl bir hizmet vereceğini ve temsil ettiği değerleri belirlemelisiniz. Bu vizyonu oluşturduktan sonra bu vizyonu tüm çalışanlarınızla paylaşarak, bunu bir şirket kültürü haline getirmeye odaklanmalısınız.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

E-ticarette Haziran ayı satış verileri
E-ticarette Haziran ayı satış verileri
E-ticarette haziran ayı satış verileri her ay olduğu gibi bu ay da pek çok farklı sektörü içinde barındırıyor. E-ticarete olan talep her geçen gün ivme kazanırken, online platformlarda satışa sunulan ürün çeşitliliği de...
10 Temmuz 2020
IdeaSoft
Headless E-Commerce Nedir? Özellikleri Nelerdir?
Headless E-Commerce Nedir? Özellikleri Nelerdir?
İnternet ortamını ve dijital dünyayı en efektif biçimde zenginleştiren öğelerden biri hiç şüphesiz e-ticaret siteleridir. Hem dijital araçların kullanılması hem de sonuç olarak elle tutulabilir, fiziksel bir nesneye sahip olunması,...
14 Mayıs 2021
Savaş Çetinkaya
IdeaSoft - 2017 KOBİ E-ticaret Raporu yayınlandı
IdeaSoft - 2017 KOBİ E-ticaret Raporu yayınlandı
Küçük ve orta ölçekli işletmelere e-ticaret süreçlerinde ışık tutması amacıyla hazırladığımız 2017 Kobi E-ticaret Raporu yayında! Kobilerin e-ticaretteki rolüne ilişkin önemli detaylar içeren raporumuzda; aktif...
28 Mayıs 2018
Savaş Çetinkaya
Big Data Nedir? E-ticarette Big Data'nın Yeri Nedir?
Big Data Nedir? E-ticarette Big Data'nın Yeri Nedir?
İçinde bulunduğumuz çağa “bilgi çağı” denmesinin oldukça haklı sebepleri vardır. Çünkü teknoloji bir yandan hayatı kolaylaştırırken bir yandan da kolaylaştırdığı hayat ile ilgili her şeyi öğrenir. Örneğin cep...
26 Nisan 2021
Savaş Çetinkaya
Organik trafik elde etmenizi sağlayacak içerik stratejisi nasıl geliştirebilirsiniz?
Organik trafik elde etmenizi sağlayacak içerik stratejisi nasıl geliştirebilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları e-ticaret sitenizin organik trafik elde etmesi için oldukça önemlidir. Farklı içerikler üreterek blog çalışmaları yapabilir ve farklı hedef kitlelere ulaşarak organik olarak elde edebileceğiniz...
13 Temmuz 2018
Ferad Osman Sali
DAP Teslim Şekli Nedir?
DAP Teslim Şekli Nedir?
İhracat dünyasına girmek istiyorsanız, teslim şekillerini ayrıntılı olarak bilmeniz gerekir. Bu başlık altında çok sayıda unsur vardır. DAP teslim şekli de bunlardan bir tanesidir. [youtube_embed videocode="-ZLOX5K5Jr0"...
16 Ocak 2023
Ferad Osman Sali