Girişiminizi hayata geçirme aşamasında nelere dikkat etmelisiniz?

5 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Girişiminizi hayata geçirme aşamasında nelere dikkat etmelisiniz?

Sıfırdan bir internet girişimi kurmak oldukça zorlu bir süreç ve bu süreç içerisinde bazı çalışmaları önceden planlamak, girişiminizin kurulum sürecini biraz daha kolaylaştıracaktır.

Bu ön çalışmaları ve planlamaları yapmak, girişimin kurulum aşamasında karşınıza çıkabilecek bazı problemleri daha hızlı ve stressiz bir şekilde çözmenize yardımcı olacaktır.

Ekip içi iş bölümü yapın

Girişiminizdeki ekip içinde bir iş bölümü yapmalısınız. Ekipteki herkesin farklı alanlara odaklanması, farklı işlerin aynı anda yapılmasına yardımcı olacaktır. Girişimin kurulum aşamasında bu iş dağılımlarının yapılması, uzun vadede herkesin hangi işle ilgileneceği konusunda bir yol haritası çıkartacağı için, işlerin daha verimli bir şekilde ilerlemesini sağlar.

Tanıtım öncesinde duyurular yapın

Girişiminizin lansmanını yapmadan önce, bazı duyurular yapmaya başlayabilirsiniz. Sosyal medya hesaplarınız üzerinden girişiminizle ilgili bilgilerin paylaşımını yapabilir, ürünlerin tanıtımını yapabilir ve böylelikle bir merak uyandırabilirsiniz.

Tanıtım dönemine özel kampanya veya fırsatlar sunmayı planlıyorsanız, şirketin açılış tarihi öncesinde bu fırsatları duyurabilir ve indirim kuponları verebilirsiniz.

Açılış öncesi bir landing page hazırlayın

Girişimizin açılış süreci öncesinde duyurular yapmaya başladığınızda tüketiciler yönlendirebileceğiniz bir landing page hazırlayın. Sosyal mecralar üzerinden yaptığınız duyurular sonrasında tüketicileri bu landing page’e yönlendirebilirsiniz.

Bu sayfada şirketiniz, ürün veya hizmetleriniz, sunduğunuz fırsat ve kampanyalar hakkında detaylı bilgi verebilir ve açılış tarihinizi kullanıcılara sunabilirsiniz.

Beta sürüm için testler yapın

İşinizi yayına almadan önce beta aşamasına getirerek, bu süreç içerisinde testler yapabilirsiniz. Beta sürecindeyken sitenizle ilgili testler yapabilir, ürünlerinizi geliştirmek için bazı ön testler yapabilirsiniz.

Sitenizin performansınızı ölçümleyebilir, ödeme sayfalarının nasıl çalıştığını ve dikkati dağıtacak unsurlar olup olmadığını kontrol edebilir, site üzerinde yazım ve anlatım hataları varsa onları düzeltebilir, ürün sayfalarını ve açıklamalarını kontrol edebilirsiniz. Kısacası beta sürecinde internet sitenizi ve ürünlerinizi detaylı bir şekilde kontrol ederek, sistemin doğru çalıştığından emin olmalısınız.

Markanız için bir vizyon oluşturun

Girişiminizin kurulum aşamasında, markanız için bir vizyon oluşturmanız oldukça önemli. Bu vizyonu kurulum aşamasında belirlemek, uzun vadede bu vizyonun şirket kültürü haline dönüşmesini sağlayacaktır.

Kurucu ortaklarınızla beraber şirketinizin neyi temsil ettiğini, müşterilere nasıl bir hizmet vereceğini ve temsil ettiği değerleri belirlemelisiniz. Bu vizyonu oluşturduktan sonra bu vizyonu tüm çalışanlarınızla paylaşarak, bunu bir şirket kültürü haline getirmeye odaklanmalısınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Mobil uygulama yerine neden mobil siteye yönlenmelisiniz?
Mobil uygulama yerine neden mobil siteye yönlenmelisiniz?
Mobil cihaz kullanımının artmasıyla beraber e-ticaret de bu kanala doğru şekillenmeye başladı. Mobil cihazlar üzerinde kullanılan uygulamaların yanı sıra mobil cihazlara uyumlu web sitelerinin kullanımı da arttı. Tabii ki bu...
22 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde İstek Listesi özelliğinin önemi
E-ticaret sitelerinde İstek Listesi özelliğinin önemi
E-ticaret sitelerinin içinde birçok farklı özellik bulunmaktadır ve bunlardan biri de istek Listesi özelliğidir. Kullanıcılar etkileşime geçmek, onlara kolaylık sağlamak, ürün takibi yapmak ve kullanıcıların hangi ürünlere daha...
21 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Çok kanallı müşteri hizmeti sunma ile ilgili bilmeniz gerekenler
Çok kanallı müşteri hizmeti sunma ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticaret şirketlerinin başarılı olmasını sağlayan faktörlerden biri de iyi müşteri destek hizmetlerinin kalitesi. İyi bir destek hizmetinin sunulması, sadık müşteriler kazanmayı sağladığı gibi müşteri memnuniyetinin de...
5 Mart 2018
Sinan Oypan
Reklam ajansı seçerken bilmeniz gerekenler
Reklam ajansı seçerken bilmeniz gerekenler
Reklam ajansı ile çalıştığınızda, e-ticaret sitenizin tanıtım çalışmalarını daha verimli bir hale getirebilir ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Dijital pazarlama ve reklam çalışmalarınızı dışarıdan hizmet...
26 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?
E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?
E-ticaret siteleri, reklam ve pazarlama çalışmalarında retargeting reklam modellerini de sıkça kullanıyorlar. Herhangi bir sebeple web siteden ayrılan, sepette ürün bırakan kullanıcılara yönelik hatırlatma ve onları tekrar siteye...
30 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmanın önemi
E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmanın önemi
E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmanın önemi nedir, e-posta abonelerini farklı gruplara ayırmada dikkat edilmesi gerekenler nelerdir; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-posta pazarlamadan yararlanan e-ticaret...
12 Haziran 2016
Sinan Oypan
Olumlu kullanıcı yorumlarına neden ve nasıl yanıt vermelisiniz?
Olumlu kullanıcı yorumlarına neden ve nasıl yanıt vermelisiniz?
E-ticaret siteniz üzerinde ya da sosyal mecralarda markanız, ürünleriniz ya da hizmetlerinizle ilgili olumlu yorum yapan kullanıcılara geri dönüş yapmanız, müşteri memnuniyetini artırma açısından oldukça önemlidir. Tüketicilerle...
6 Kasım 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya çalışmaları SEO’yu nasıl etkiliyor?
Sosyal medya çalışmaları SEO’yu nasıl etkiliyor?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yapmak aynı zamanda SEO için de etkili olmakta. Birçok sosyal mecranın içerikleri, arama motorlarında indekslendiği için şirketlerin SEO çalışmalarına olumlu şekilde etki ediyor. Peki, sosyal...
19 Haziran 2018
Sinan Oypan
Girişimciler için 5 satış ve pazarlama taktiği
Girişimciler için 5 satış ve pazarlama taktiği
Yeni girişimcilerin kendilerini ve ürünlerini tanıtmaları için hem satış hem de pazarlama taktiklerinden yararlanmaları gerekiyor. Bu iki unsur, yeni girişimler için oldukça önemlidir; çünkü pazarlama olmadan satış yapmak...
26 Ocak 2017
Sinan Oypan
Performans pazarlama çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?
Performans pazarlama çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?
Geçtiğimiz günlerde performans pazarlama hakkında bir giriş yapmıştık ve performans pazarlamanın ne olduğu ve nasıl ölçümlenebileceği üzerinde durmuştuk. Performans pazarlama farklı alanlarda ve farklı amaçlarla...
15 Şubat 2019
Sinan Oypan
Müşteri ilişkilerinde kurumsal iletişim nasıl olmalı?
Müşteri ilişkilerinde kurumsal iletişim nasıl olmalı?
Müşteri ilişkilerinde kurumsal iletişim, müşteri memnuniyetini artımada ve markanıza olan güveni artırmada önemli bir yeri vardır. Kurumsal diliniz, müşterilerinize olan yaklaşımınızı belirleyecektir. Bu süreçte müşteri...
25 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Nakit akışı yönetimi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Nakit akışı yönetimi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Nakit akışı yönetimi, e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durmaları gereken konular arasında yer aldığı gibi yakından da takip edilmesi gereken bir konudur. Nakit akışı, belli bir zaman dilimi içerisinde şirketin...
27 Temmuz 2019
Sinan Oypan