Girişiminizi hayata geçirme aşamasında nelere dikkat etmelisiniz?

5 Temmuz 2016
Sinan Oypan

Sıfırdan bir internet girişimi kurmak oldukça zorlu bir süreç ve bu süreç içerisinde bazı çalışmaları önceden planlamak, girişiminizin kurulum sürecini biraz daha kolaylaştıracaktır.

Bu ön çalışmaları ve planlamaları yapmak, girişimin kurulum aşamasında karşınıza çıkabilecek bazı problemleri daha hızlı ve stressiz bir şekilde çözmenize yardımcı olacaktır.

Ekip içi iş bölümü yapın

Girişiminizdeki ekip içinde bir iş bölümü yapmalısınız. Ekipteki herkesin farklı alanlara odaklanması, farklı işlerin aynı anda yapılmasına yardımcı olacaktır. Girişimin kurulum aşamasında bu iş dağılımlarının yapılması, uzun vadede herkesin hangi işle ilgileneceği konusunda bir yol haritası çıkartacağı için, işlerin daha verimli bir şekilde ilerlemesini sağlar.

Tanıtım öncesinde duyurular yapın

Girişiminizin lansmanını yapmadan önce, bazı duyurular yapmaya başlayabilirsiniz. Sosyal medya hesaplarınız üzerinden girişiminizle ilgili bilgilerin paylaşımını yapabilir, ürünlerin tanıtımını yapabilir ve böylelikle bir merak uyandırabilirsiniz.

Tanıtım dönemine özel kampanya veya fırsatlar sunmayı planlıyorsanız, şirketin açılış tarihi öncesinde bu fırsatları duyurabilir ve indirim kuponları verebilirsiniz.

Açılış öncesi bir landing page hazırlayın

Girişimizin açılış süreci öncesinde duyurular yapmaya başladığınızda tüketiciler yönlendirebileceğiniz bir landing page hazırlayın. Sosyal mecralar üzerinden yaptığınız duyurular sonrasında tüketicileri bu landing page’e yönlendirebilirsiniz.

Bu sayfada şirketiniz, ürün veya hizmetleriniz, sunduğunuz fırsat ve kampanyalar hakkında detaylı bilgi verebilir ve açılış tarihinizi kullanıcılara sunabilirsiniz.

Beta sürüm için testler yapın

İşinizi yayına almadan önce beta aşamasına getirerek, bu süreç içerisinde testler yapabilirsiniz. Beta sürecindeyken sitenizle ilgili testler yapabilir, ürünlerinizi geliştirmek için bazı ön testler yapabilirsiniz.

Sitenizin performansınızı ölçümleyebilir, ödeme sayfalarının nasıl çalıştığını ve dikkati dağıtacak unsurlar olup olmadığını kontrol edebilir, site üzerinde yazım ve anlatım hataları varsa onları düzeltebilir, ürün sayfalarını ve açıklamalarını kontrol edebilirsiniz. Kısacası beta sürecinde internet sitenizi ve ürünlerinizi detaylı bir şekilde kontrol ederek, sistemin doğru çalıştığından emin olmalısınız.

Markanız için bir vizyon oluşturun

Girişiminizin kurulum aşamasında, markanız için bir vizyon oluşturmanız oldukça önemli. Bu vizyonu kurulum aşamasında belirlemek, uzun vadede bu vizyonun şirket kültürü haline dönüşmesini sağlayacaktır.

Kurucu ortaklarınızla beraber şirketinizin neyi temsil ettiğini, müşterilere nasıl bir hizmet vereceğini ve temsil ettiği değerleri belirlemelisiniz. Bu vizyonu oluşturduktan sonra bu vizyonu tüm çalışanlarınızla paylaşarak, bunu bir şirket kültürü haline getirmeye odaklanmalısınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medya stratejisi nasıl daha iyi hale getirilir?
Sosyal medya stratejisi, sosyal ağlarda yaptığınız pazarlama çalışmalarınızın verimini artırma açısından önemli olduğundan, geliştirilmesi ve zaman içerisinde güncellenmesi gerekir. Daha iyi bir sosyal medya stratejisi...
26 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz ve stratejileriniz yeni yıla hazır mı?
Yeni yıla son bir hafta kalmışken, artık yeni yıl için stratejilerinizi netleştirmeniz ve yeni yıl için e-ticaret sitenizi hazır hale getirmeniz gerekiyor. Yılbaşı kampanyalarının ardından da e-ticaret siteniz üzerinden daha iyi...
25 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 1. Bölüm
E-ticaret sitelerinde satışı artırmak için farklı pazarlama ve reklam stratejileri geliştirilir. Bu stratejilerin yanı sıra e-ticaret sitesi üzerinde de yapılacak bir takım çalışmalar bulunur. Genel olarak satışları ve geri...
15 Eylül 2017
Sinan Oypan
Facebook Piksel kullanmanın avantajları nelerdir?
Facebook Piksel aracı, Facebook üzerindeki reklamlarınızın başarısını ölçmenizi sağlayarak, geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayan bir araçtır. Bu reklamların başarısını ölçümlemenin yanı sıra siteniz üzerinde...
15 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Buffer’ın müşteri hizmetlerinden alınacak 3 önemli ders
E-ticarette müşteri memnuniyeti, işin devamlılığı için oldukça önemli faktörlerden biridir. Mutlu müşterilerinizin olması, daha uzun süre ayakta durmanızı sağlayacağı gibi şirketinizin büyüyerek karlı bir hale gelmesine de...
28 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Instagram içerik üretme taktikleri
Instagram içerik üretme taktikleri, Instagram’da orijinal ve etkileşim sağlayacak içerikler üretmenize yardımcı olur. Sosyal medya için orijinal içerik üretebilmek ve takipçilerinizle etkileşime geçmeye sağlamak için belli bir...
16 Eylül 2020
Sinan Oypan
Google Analytics'te E-ticaret İzleme Özelliği Nasıl Kullanılır?
Tüm web sitelerinde olduğu gibi e-ticaret sitelerinde de trafik detaylarını görebilmek son derece önemlidir. Bunun için kullanabileceğiniz pek çok farklı ve ücretsiz araç bulunuyor. Hemen hepsinde tek yapmanız gereken basit bir kodu...
26 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya
Okul öncesi dönemde satışlarınızı artıracak satış ve pazarlama ipuçları
Okul öncesi dönemi, satışların en çok arttığı ve markaların en çok kampanya yaptıkları dönemlerden biridir. Genç nüfusu fazla olan bir ülke olarak, okula dönüş dönemlerinin önemi ülkemizde biraz daha artıyor. Bu dönemde...
5 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticarette depo raf sistemi ile ilgili ipuçları
Depo raf sistemi oluşturmak, e-ticarette depo yönetimi söz konusu olduğunda önemli konulardan biri olarak öne çıkmakta. Doğru raf düzenini yapmanız, karmaşıklığı ortadan kaldıracağı gibi ürün siparişlerinin hazırlanma...
22 Ocak 2020
Sinan Oypan
Instagram etkileşim arttırma yöntemleri
Instagram etkileşim arttırma çalışmalarında, takipçilerinizin ilgisini ve dikkatini çekebilecek içerik ve paylaşım stratejileri oluşturmanız gerekir. Kullanıcıların ilgisini çekmeden ve onlarla belli bir iletişim kurmadan...
23 Temmuz 2020
Sinan Oypan
2019’da radarınızda olması gereken dijital pazarlama trendleri
2019’da dijital pazarlama trendleri yine değişiklik gösterecek; ancak 2018’da popülerleşmeye başlayan bazı akımların 2019’da da popülerliği devam ediyor olacak. 2019’un dijital pazarlama trendlerini ele aldığımızda,...
18 Aralık 2018
Sinan Oypan
SEO nasıl yapılır?
SEO nasıl yapılır, SEO çalışması nasıl yapılır, SEO çalışmalarında anahtar kelime seçimi nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazımızda. SEO nasıl yapılır? E-ticaret sitenizi yeni kurduysanız ve SEO çalışmaları için...
3 Kasım 2017
Sinan Oypan