fbpx

Girişiminizi hayata geçirme aşamasında nelere dikkat etmelisiniz?

5 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Girişiminizi hayata geçirme aşamasında nelere dikkat etmelisiniz?

Sıfırdan bir internet girişimi kurmak oldukça zorlu bir süreç ve bu süreç içerisinde bazı çalışmaları önceden planlamak, girişiminizin kurulum sürecini biraz daha kolaylaştıracaktır.

Bu ön çalışmaları ve planlamaları yapmak, girişimin kurulum aşamasında karşınıza çıkabilecek bazı problemleri daha hızlı ve stressiz bir şekilde çözmenize yardımcı olacaktır.

Ekip içi iş bölümü yapın

Girişiminizdeki ekip içinde bir iş bölümü yapmalısınız. Ekipteki herkesin farklı alanlara odaklanması, farklı işlerin aynı anda yapılmasına yardımcı olacaktır. Girişimin kurulum aşamasında bu iş dağılımlarının yapılması, uzun vadede herkesin hangi işle ilgileneceği konusunda bir yol haritası çıkartacağı için, işlerin daha verimli bir şekilde ilerlemesini sağlar.

Tanıtım öncesinde duyurular yapın

Girişiminizin lansmanını yapmadan önce, bazı duyurular yapmaya başlayabilirsiniz. Sosyal medya hesaplarınız üzerinden girişiminizle ilgili bilgilerin paylaşımını yapabilir, ürünlerin tanıtımını yapabilir ve böylelikle bir merak uyandırabilirsiniz.

Tanıtım dönemine özel kampanya veya fırsatlar sunmayı planlıyorsanız, şirketin açılış tarihi öncesinde bu fırsatları duyurabilir ve indirim kuponları verebilirsiniz.

Açılış öncesi bir landing page hazırlayın

Girişimizin açılış süreci öncesinde duyurular yapmaya başladığınızda tüketiciler yönlendirebileceğiniz bir landing page hazırlayın. Sosyal mecralar üzerinden yaptığınız duyurular sonrasında tüketicileri bu landing page’e yönlendirebilirsiniz.

Bu sayfada şirketiniz, ürün veya hizmetleriniz, sunduğunuz fırsat ve kampanyalar hakkında detaylı bilgi verebilir ve açılış tarihinizi kullanıcılara sunabilirsiniz.

Beta sürüm için testler yapın

İşinizi yayına almadan önce beta aşamasına getirerek, bu süreç içerisinde testler yapabilirsiniz. Beta sürecindeyken sitenizle ilgili testler yapabilir, ürünlerinizi geliştirmek için bazı ön testler yapabilirsiniz.

Sitenizin performansınızı ölçümleyebilir, ödeme sayfalarının nasıl çalıştığını ve dikkati dağıtacak unsurlar olup olmadığını kontrol edebilir, site üzerinde yazım ve anlatım hataları varsa onları düzeltebilir, ürün sayfalarını ve açıklamalarını kontrol edebilirsiniz. Kısacası beta sürecinde internet sitenizi ve ürünlerinizi detaylı bir şekilde kontrol ederek, sistemin doğru çalıştığından emin olmalısınız.

Markanız için bir vizyon oluşturun

Girişiminizin kurulum aşamasında, markanız için bir vizyon oluşturmanız oldukça önemli. Bu vizyonu kurulum aşamasında belirlemek, uzun vadede bu vizyonun şirket kültürü haline dönüşmesini sağlayacaktır.

Kurucu ortaklarınızla beraber şirketinizin neyi temsil ettiğini, müşterilere nasıl bir hizmet vereceğini ve temsil ettiği değerleri belirlemelisiniz. Bu vizyonu oluşturduktan sonra bu vizyonu tüm çalışanlarınızla paylaşarak, bunu bir şirket kültürü haline getirmeye odaklanmalısınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yazacak konu bulamadığınızda yeni içerik fikirleri nasıl oluşturabilirsiniz?
Yazacak konu bulamadığınızda yeni içerik fikirleri nasıl oluşturabilirsiniz?
Blog içeriği oluşturmak bazen zor olabiliyor ve bu nedenle de bir süre sonra konu bulunamadığı için blog çalışmalarına ara verilebiliyor. Konu sıkıntısı çekmeye başladığınızda izleyebileceğiniz bazı yollar bulunuyor. Bu...
7 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya için farklı reklam fikirleri
Sosyal medya için farklı reklam fikirleri
Sosyal medyada farklı reklam fikirleri ile değişik hedef kitlelere ulaşabileceğiniz gibi etkileşim ve erişimlerinizi de artırabilirsiniz. Reklam kampanya fikirleri üzerinde çalışabileceğiniz gibi popüler reklam konuları üzerinde de...
29 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kargo maliyetlerini nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette kargo maliyetlerini nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette firmaların maliyetlerini artıran durumlardan biri de kargo süreçleridir. Tedarikçilerden gelen kargoların yanı sıra siparişler sonrasında müşterilere gönderilen kargolar, e-ticaret firmalarının maliyetlerini artırmakta....
12 Şubat 2018
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için arama motoru uyumluluğu ipuçları – 2020
Yeni başlayanlar için arama motoru uyumluluğu ipuçları – 2020
Arama motoru uyumluluğu, e-ticaret sitelerinin organik olarak trafik edinmeleri ve yeni kitlelere ulaşabilmeleri için önemlidir. SEO çalışmaları ile web sitenizin internetteki görünürlüğünü artırarak, kullanıcıların markanızla...
19 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Yeni ürünleriniz satmak için video içeriklerinizi nasıl hazırlayabilirsiniz?
Yeni ürünleriniz satmak için video içeriklerinizi nasıl hazırlayabilirsiniz?
Daha önceki yazılarımızda e-ticarette video kullanmanın öneminden bahsetmiştik. Videolar blog yazılarından ve fotoğraflardan daha çok ilgi görüyor ve ürünler hakkında daha görsel bir izlenim yarattığı için tüketicilerin...
1 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Başarılı Bir Moda Girişimi Nasıl Yaratılır?
Başarılı Bir Moda Girişimi Nasıl Yaratılır?
Moda girişimi; özgün tasarımların önemli hale gelmesiyle ürün ve hizmetlerin kişiye özel olması tüketiciler tarafından daha çok tercih ediliyor. Buna bağlı olarak fabrikasyon ürünlere olan talep de gittikçe daralıyor. Bu açıdan...
25 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
SWOT analizi nedir ve e-ticaret şirketleri için önemi
SWOT analizi nedir ve e-ticaret şirketleri için önemi
SWOT analizi nedir ve e-ticaret şirketleri için önemi nedir? Swot analizi örneği / swot analizi örnekleri ele alındığında en iyi swot analizi nasıl yapılır? Neden swot analizi yapmalısınız? Swot analizi ne demek? Bu ve daha...
16 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir marka sloganı nasıl yaratılır?
Akılda kalıcı bir marka sloganı nasıl yaratılır?
Akılda kalıcı bir marka sloganı yaratmanız, marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olurken, tüketicilerin gözünde de marka imajınızın oluşmasını sağlar. Başarılı ve iyi işler başaran firmaları öne çıkartan marka...
4 Nisan 2020
Sinan Oypan
Girişimciler için 5 satış ve pazarlama taktiği
Girişimciler için 5 satış ve pazarlama taktiği
Yeni girişimcilerin kendilerini ve ürünlerini tanıtmaları için hem satış hem de pazarlama taktiklerinden yararlanmaları gerekiyor. Bu iki unsur, yeni girişimler için oldukça önemlidir; çünkü pazarlama olmadan satış yapmak...
26 Ocak 2017
Sinan Oypan
Okula dönüş sürecinde e-ticaretten nasıl faydalanırsınız?
Okula dönüş sürecinde e-ticaretten nasıl faydalanırsınız?
Pandemi sürecinde okula dönüş günümüzde tartışmalı bir konu haline gelse de okul ihtiyaçları bu dönemde yine karşılanacaktır. Online ya da yüz yüze eğitim fark etmeksizin hem öğrencilerin hem de öğretim üyelerinin bu...
11 Eylül 2020
Sinan Oypan
Müzik aletlerinin online satışı nasıl yapılır?
Müzik aletlerinin online satışı nasıl yapılır?
E-ticaret sektörünün hızla büyüdüğü bu yıllarda özellikle enstruman mağazaları da sanal mağazacılığa giriş yapıyor. Türkiye genelinde isim yapmış pek çok mağaza artık internet üzerinden de satışlarını...
2 Eylül 2017
IdeaSoft
Sitenizde bulunması gereken e ticaret ödeme sistemleri
Sitenizde bulunması gereken e ticaret ödeme sistemleri
e ticaret ödeme sistemlerine ister elektronik ödeme sistemleri ister online ödeme sistemleri ister sanal ödeme sistemleri ister sanal pos ödeme sistemleri isterseniz de internet ödeme sistemleri olarak adlandırın bu yazımızda e ticaret...
10 Aralık 2016
Sinan Oypan