fbpx

Girişimcilik yeteneklerinizi geliştirmek için yapmanız gerekenler

29 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Girişimcilik yeteneklerinizi geliştirmek için yapmanız gerekenler

Kimileri girişimci olmak için doğmuş gibi görünebilirler; ancak diğer yetenekler gibi girişimcilik de geliştirilebilir bir yetenektir. Dünya çapında başarılı olmuş birçok büyük firmanın aslında ilk olarak küçük girişimler olarak hayata geçtiğini hepimiz biliyoruz. Bu girişimlerin arkasındaki kişilerin de birçoğunun ilk girişim öyküsü olmadığını da okumuşsunuzdur.

Buradaki önemli nokta, girişimcilik de zaman içinde öğrenilen ve geliştirilen bir yetenektir ve girişimcilik konusunda kendini geliştirmek isteyen kişilerin bu konuda kendilerine yatırım yapmaları gerekiyor.

Bu geliştirmeler sadece iş hayatındaki geliştirmeleri de kapsamıyor. Sosyal ilişkilerden, bütçe yönetimine, yöneticiliğe, teknik bilgi birikime ve satışa kadar birçok konu üstünde çalışılması gerekiyor. Bu yazımızda da bu konular üzerinde duracağız.

Farklı bir yol izleyin

Girişimciler, tek bir konu üzerinde odaklanmak zorunda değillerdir. Onların en önemli özelliği belli bir konudaki açığı veya eksiği görüp, bu alanda çalışmalar yapmaktır. Bu nedenle de bugüne kadar izlediğiniz yoldan çıkmanız ve farklı bir konu üzerine çalışmanız da sizin için yararlı olacaktır.

Tek bir kanala sabitlenmek, dış dünyada olan biteni görememenize neden olacağı için bazı fırsatları kaçırmanız anlamına gelecektir.

Bir iş kurun

Girişimcilik konusundaki en büyük tecrübeyi kazanabileceğiniz yegane yer, kendi işinizdir. Küçük çaplı da olsa bir işletme ya da girişim kurmak size birçok alanda tecrübe kazandıracaktır. Bu girişimin uzun vadede ayakta durması ya da çok büyük yatırımlar alması şart değil. Önemli olan, kendi başınıza bir işi yönetip ayakta tutabileceğinizi görmektir.

Yaşadığınız problemler karşısında edineceğiniz tecrübeler, yaptığınız hatalardan aldığınız dersler bir sonraki girişiminizde daha iyi kararlar almanıza yardımcı olacaktır.

Kendi bütçenizi yönetin

Bütçe yönetimi konusunda kendinizi geliştirmeniz, bir girişimin çatısı altında yapacağınız harcamalar konusunda daha detaycı bir yaklaşım izlemenize yardımcı olacaktır. Bütçe yönetiminin temel unsurlarını kavramaya başladığınızda bir işletmenin bütçe yönetimi konusunda da tecrübe kazanmaya başlarsınız.

Yönetmek için gönüllü olun

Küçük bir projede ya da iş yerinizdeki bir görevde, yönetici rolünü üstlenmek için gönüllü olmak da size yardımcı olacaktır. Bir ekibin nasıl yönetileceğini bilmek, bir projenin hangi aşamalardan geçeceğini öğrenmek ve bu sürecin iyi bir şekilde yönetilmesi için ne gibi çalışmalar yapılacağını görmek, bir girişim kurduğunuzda ekibinizi nasıl yöneteceğiniz konusunda size yol gösterecektir.

İletişim becerilerinizi geliştirin

Bir girişimcinin en önemli özelliklerinden biri de iyi bir iletişimci olmasıdır. İyi iletişim kuramayan girişimciler network’lerini genişletmek zorlanacakları gibi kendi ve markalarının isimlerini duyurmakta da zorlanırlar. Tabii ki bu iletişim eksikliği yatırım görüşmelerinde de girişimcinin karşısına çıkar.

Satış bölümünde çalışın

Şuan çalıştığınız bir şirket varsa, bu bölümün satış departmanıyla ortaklaşa bir proje oluşturmak ya da bu bölüme dahil olmak da önemli bir adım olacaktır. Böyle bir imkanınız bulunmuyorsa, satış konusunda ne gibi çalışmalar yapacağınızı gözden geçirin.

Satış kısmında çalışmak size birçok farklı tecrübe gösterecektir. Tüketicilerin nasıl düşüneceğini öğrenmek, bir ürünün fiyatlandırma politikasını belirlemek, pazarlık yapmak ve talep oluşturma gibi birçok alanda tecrübe kazanabilirsiniz.

Başkalarının işlerinde, onlara yardım edin

Bir konu hakkında deneyim kazanmanın en iyi yolu, o işi doğrudan yapmaktır. Kendi başınıza bir iş kurmadan önce, çevrenizdeki insanların işlerine gönüllü olarak yardım etmeyi teklif edin. İş tanımına göre bu işleri gerekirse küçük bütçeler karşılığında yapın.

Buradaki önemli nokta, daha önce yapmadığınız ya da teknik bilginizin az olduğu bir alanda işler yaparak, tecrübe ve bilgi birikiminizi artırmak olacaktır. Bir konuda ne kadar tecrübe sahibi olursanız, bu bilgi birikimini kendiniz için de kullanabilirsiniz.

Başka girişimcilerle tanışın

Sektörel etkinlikler ya da sosyal mecralar network’ünüzü genişletmek için ideal platformlardır. Network’ünüzü genişletmek, yeni şeyler öğrenmenizi sağlacağı gibi, isminizin de duyulmasını sağlayacaktır. Bu kişiler aracılığı ile ulaşmak istediğiniz kişilere ulaşabilir veya bu kişilerle ortaklaşa işler geliştirebilirsiniz.

Öğrenmeye devam edin

Bir girişimcinin asla vazgeçmemesi gereken şeylerden biri de devamlı olarak yeni bir şeyler öğrenmek olmalıdır. Özellikle internet sektöründe devamlı olarak gelişmeler ve yenilikler olmakta. Teknik alanlardaki gelişmeleri yakından takip etmek ve devamlı olarak yeni bir şeyler öğrenmek, bilgi birikiminizi artıracaktır. Öğrendiğiniz bilgileri kendi işinize yansıtabilir ya da öğrendikleriniz üzerinde yeni işler kurgulayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri nelerdir? - 1. Bölüm
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri nelerdir? - 1. Bölüm
Adwords kampanyalarından iyi sonuçlar almak, e-ticaret sitenizdeki geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olacaktır. Tabii ki Adwords kampanyalarından iyi sonuçlar almak için doğru anahtar kelimeleri kullanmak, doğru stratejileri...
25 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Yatırımcılarla görüşmeye gitmeden önce yapmanız gerekenler
Yatırımcılarla görüşmeye gitmeden önce yapmanız gerekenler
Yeni bir iş kurduysanız ya da kurmayı planlıyorsanız, finansman desteği sağlamak için melek yatırımcılarla görüşebilirsiniz. Projenizi ya da işinizi onlara sunabilir ve onları ikna etmeyi başarırsanız, işinizi hayata geçirmek...
29 Kasım 2016
Sinan Oypan
İşinizi geliştirmek için rekabetten nasıl faydalanabilirsiniz?
İşinizi geliştirmek için rekabetten nasıl faydalanabilirsiniz?
İşi geliştirip, daha iyi bir yere getirmek, daha fazla müşteriye sahip olmak ve karlılığı artırmak tüm şirketlerin öncelikli amaçları arasındadır. Tüm bunları yapabilmek için birçok strateji belirlenebilir, farklı yöntemlere...
8 Eylül 2016
Sinan Oypan
Instagram’dan canlı yayın nasıl yapılır?
Instagram’dan canlı yayın nasıl yapılır?
Son dönemlerde canlı yayınların popülerliği bir hayli artmaya başladı. Özellikle Facebook ve sonrasında Instagram üzerinden canlı yayın yapmanın mümkün olması, hem kullanıcıları hem de markaları canlı yayınlara...
20 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Etkili bir tedarik zinciri yönetimi için ipuçları
Etkili bir tedarik zinciri yönetimi için ipuçları
E-ticarette etkili bir tedarik zinciri yönetimi yapmak, uzun vadede sektörde başarılı olmanın sırlarından biri olarak öne çıkmakta. Ürün tedariklerinin etkin bir şekilde yapılması, ürünlerin tüketicilere sorunsuz ve hızlı bir...
30 Aralık 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için itibar yönetimi ipuçları
E-ticaret firmaları için itibar yönetimi ipuçları
İtibar yönetimi e-ticaret firmalarınun marka bilinirlikleri ve imajları için önemli olduğu gibi müşteri sadakati kazanmaları için de önemlidir. Markaların, itibarlarını doğru bir şekilde yönetmeleri, rekabeti yüksek olan...
14 Nisan 2020
Sinan Oypan
Başarılı küçük işletmelerin yararlandığı 6 finansal alışkanlık
Başarılı küçük işletmelerin yararlandığı 6 finansal alışkanlık
E-ticarette başarılı olabilmek için iyi bir finansal yönetim gerekir. Eldeki sermaye ve kazanç iyi yönetilmediğinde uzun vadede şirketler birçok sorunla baş etmek zorunda kalabilirler. Eldeki parayı iyi yönetmek için de işin...
11 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Marka değeri nedir, nasıl artırılır?
Marka değeri nedir, nasıl artırılır?
Marka değeri, zaman içerisinde oluşan ve firmalarını satmak ya da firmalarına yatırım almak isteyen girişimcilerin radarında olması gereken bir konu. Marka değerini artırmak için birçok farklı alanda çalışmalar yapılması...
9 Aralık 2020
Sinan Oypan
Facebook reklam performansını ölçmek için 6 yol
Facebook reklam performansını ölçmek için 6 yol
Facebook reklam performansını ölçmek, yatırım getirinizi ve reklamlarınızdan nasıl bir geri dönüş aldığınızı analiz etmek için oldukça gerekli çalışmalardan biri. Reklamların performansını belirleyen farklı kriterler...
22 Kasım 2019
Sinan Oypan
Günümüzde içerik pazarlama çalışmalarının durumu (İnfografik | 2019)
Günümüzde içerik pazarlama çalışmalarının durumu (İnfografik | 2019)
Günümüzde içerik pazarlama, firmalar ve reklam verenler için oldukça önemli pazarlama kanallarından biri olmaya devam ediyor. Kullanıcılara farklı içeriklerle ulaşmak, SEO odaklı içeriklerle organik olarak web siteye trafik çekmek,...
7 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Sesli arama motoru uyumluluğu için neler yapmanız gerekiyor?
Sesli arama motoru uyumluluğu için neler yapmanız gerekiyor?
Sesli arama motoru uyumluluğu günümüzde e-ticaret firmaları için daha önemli bir hal almaya başladığı için bu konuda stratejilerin geliştirilmesi gerekiyor. Akıllı cihazların tüketiciler arasındaki kullanımının artmasıyla...
9 Ekim 2019
Sinan Oypan
Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler neden önemli?
Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler neden önemli?
Eposta pazarlama çalışmaları, doğru stratejiler ve içeriklerle yapıldığında e-ticaret firmalarına yüksek geri dönüşümler sağlar. Eposta pazarlama çalışmaları da zaman içerisinde değişim göstermeye başladığı için,...
30 Nisan 2019
Sinan Oypan