Girişimcilik yeteneklerinizi geliştirmek için yapmanız gerekenler

29 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Girişimcilik yeteneklerinizi geliştirmek için yapmanız gerekenler
Kimileri girişimci olmak için doğmuş gibi görünebilirler; ancak diğer yetenekler gibi girişimcilik de geliştirilebilir bir yetenektir. Dünya çapında başarılı olmuş birçok büyük firmanın aslında ilk olarak küçük girişimler olarak hayata geçtiğini hepimiz biliyoruz. Bu girişimlerin arkasındaki kişilerin de birçoğunun ilk girişim öyküsü olmadığını da okumuşsunuzdur. Buradaki önemli nokta, girişimcilik de zaman içinde öğrenilen ve geliştirilen bir yetenektir ve girişimcilik konusunda kendini geliştirmek isteyen kişilerin bu konuda kendilerine yatırım yapmaları gerekiyor. Bu geliştirmeler sadece iş hayatındaki geliştirmeleri de kapsamıyor. Sosyal ilişkilerden, bütçe yönetimine, yöneticiliğe, teknik bilgi birikime ve satışa kadar birçok konu üstünde çalışılması gerekiyor. Bu yazımızda da bu konular üzerinde duracağız.

Farklı bir yol izleyin

Girişimciler, tek bir konu üzerinde odaklanmak zorunda değillerdir. Onların en önemli özelliği belli bir konudaki açığı veya eksiği görüp, bu alanda çalışmalar yapmaktır. Bu nedenle de bugüne kadar izlediğiniz yoldan çıkmanız ve farklı bir konu üzerine çalışmanız da sizin için yararlı olacaktır. Tek bir kanala sabitlenmek, dış dünyada olan biteni görememenize neden olacağı için bazı fırsatları kaçırmanız anlamına gelecektir.

Bir iş kurun

Girişimcilik konusundaki en büyük tecrübeyi kazanabileceğiniz yegane yer, kendi işinizdir. Küçük çaplı da olsa bir işletme ya da girişim kurmak size birçok alanda tecrübe kazandıracaktır. Bu girişimin uzun vadede ayakta durması ya da çok büyük yatırımlar alması şart değil. Önemli olan, kendi başınıza bir işi yönetip ayakta tutabileceğinizi görmektir. Yaşadığınız problemler karşısında edineceğiniz tecrübeler, yaptığınız hatalardan aldığınız dersler bir sonraki girişiminizde daha iyi kararlar almanıza yardımcı olacaktır.

Kendi bütçenizi yönetin

Bütçe yönetimi konusunda kendinizi geliştirmeniz, bir girişimin çatısı altında yapacağınız harcamalar konusunda daha detaycı bir yaklaşım izlemenize yardımcı olacaktır. Bütçe yönetiminin temel unsurlarını kavramaya başladığınızda bir işletmenin bütçe yönetimi konusunda da tecrübe kazanmaya başlarsınız.

Yönetmek için gönüllü olun

Küçük bir projede ya da iş yerinizdeki bir görevde, yönetici rolünü üstlenmek için gönüllü olmak da size yardımcı olacaktır. Bir ekibin nasıl yönetileceğini bilmek, bir projenin hangi aşamalardan geçeceğini öğrenmek ve bu sürecin iyi bir şekilde yönetilmesi için ne gibi çalışmalar yapılacağını görmek, bir girişim kurduğunuzda ekibinizi nasıl yöneteceğiniz konusunda size yol gösterecektir.

İletişim becerilerinizi geliştirin

Bir girişimcinin en önemli özelliklerinden biri de iyi bir iletişimci olmasıdır. İyi iletişim kuramayan girişimciler network’lerini genişletmek zorlanacakları gibi kendi ve markalarının isimlerini duyurmakta da zorlanırlar. Tabii ki bu iletişim eksikliği yatırım görüşmelerinde de girişimcinin karşısına çıkar.

Satış bölümünde çalışın

Şuan çalıştığınız bir şirket varsa, bu bölümün satış departmanıyla ortaklaşa bir proje oluşturmak ya da bu bölüme dahil olmak da önemli bir adım olacaktır. Böyle bir imkanınız bulunmuyorsa, satış konusunda ne gibi çalışmalar yapacağınızı gözden geçirin. Satış kısmında çalışmak size birçok farklı tecrübe gösterecektir. Tüketicilerin nasıl düşüneceğini öğrenmek, bir ürünün fiyatlandırma politikasını belirlemek, pazarlık yapmak ve talep oluşturma gibi birçok alanda tecrübe kazanabilirsiniz.

Başkalarının işlerinde, onlara yardım edin

Bir konu hakkında deneyim kazanmanın en iyi yolu, o işi doğrudan yapmaktır. Kendi başınıza bir iş kurmadan önce, çevrenizdeki insanların işlerine gönüllü olarak yardım etmeyi teklif edin. İş tanımına göre bu işleri gerekirse küçük bütçeler karşılığında yapın. Buradaki önemli nokta, daha önce yapmadığınız ya da teknik bilginizin az olduğu bir alanda işler yaparak, tecrübe ve bilgi birikiminizi artırmak olacaktır. Bir konuda ne kadar tecrübe sahibi olursanız, bu bilgi birikimini kendiniz için de kullanabilirsiniz.

Başka girişimcilerle tanışın

Sektörel etkinlikler ya da sosyal mecralar network’ünüzü genişletmek için ideal platformlardır. Network’ünüzü genişletmek, yeni şeyler öğrenmenizi sağlacağı gibi, isminizin de duyulmasını sağlayacaktır. Bu kişiler aracılığı ile ulaşmak istediğiniz kişilere ulaşabilir veya bu kişilerle ortaklaşa işler geliştirebilirsiniz.

Öğrenmeye devam edin

Bir girişimcinin asla vazgeçmemesi gereken şeylerden biri de devamlı olarak yeni bir şeyler öğrenmek olmalıdır. Özellikle internet sektöründe devamlı olarak gelişmeler ve yenilikler olmakta. Teknik alanlardaki gelişmeleri yakından takip etmek ve devamlı olarak yeni bir şeyler öğrenmek, bilgi birikiminizi artıracaktır. Öğrendiğiniz bilgileri kendi işinize yansıtabilir ya da öğrendikleriniz üzerinde yeni işler kurgulayabilirsiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medya görsel hazırlama rehberi
Sosyal medya görsel hazırlama rehberi
Sosyal medya görsel hazırlama / sosyal mecralar üzerinde görsel içerik hazırlamak için mobil cihazlarda kullanılan birçok farklı araç bulunuyor. Son dönemlerde özellikle Instagram Hikaye paylaşımlarının popülerleşmeye...
1 Kasım 2017
Sinan Oypan
Kötü müşterilerin işletmenize zarar verdiğini gösteren 4 işaret
Kötü müşterilerin işletmenize zarar verdiğini gösteren 4 işaret
Genellikle e-ticaret sitenizi ve işinizi geliştirmekle ilgili bilgileri paylaştık sizinle; ancak bir de işletmenize zarar verebilecek kötü müşteriler olduğu gerçeğini de unutmamak gerekiyor. Bir e-ticaret sitesi sahibiyseniz ve uzun...
16 Aralık 2016
Sinan Oypan
Dijital pazarlama çalışmalarında ölçümlenmesi gereken etkileşimler
Dijital pazarlama çalışmalarında ölçümlenmesi gereken etkileşimler
Dijital pazarlama çalışmalarında etkileşimler, pazarlama çalışmalarının ne kadar kişiye eriştiğini ve erişilen kitlenin bu içerikleri ne kadar ilgi çekici bulduğunu görmesini sağlar. Etkileşimleri ölçerek, pazarlama...
5 Şubat 2018
Sinan Oypan
CMS-İçerik Yönetim Sistemi Nedir?
CMS-İçerik Yönetim Sistemi Nedir?
Bir web sitesine girdiğimizde karşımıza çok sayıda bileşen çıkar. Bu sitede bulunan metin içerikleri, görseller, videolar, yorum bölümleri ve bağlantılar gibi birçok öge, kompleks ve bütünlüklü bir yapı oluşturur. Sayfalar...
4 Ekim 2021
Markethinkers
E-ticarette bir marka olmak için ne yapmanız gerekiyor?
E-ticarette bir marka olmak için ne yapmanız gerekiyor?
E-ticarette bir marka olmak, uzun vadede şirketinizin başarısını artırırken, sadık müşteri kitleleri edinmenizi de sağlar. Birçok firmanın odağı ürün satışı yaparak, karlılığını artırmak olduğu için markalaşma konusuna...
16 Aralık 2020
Sinan Oypan
E-ticaret kargo anlaşmalarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticaret kargo anlaşmalarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette kargo anlaşmaları yapmanız, ürün gönderimleri yaparken maliyetlerinizi düşürmenize ve daha uygun fiyatlarla bu gönderileri yapmanızı sağlar. Doğru ve karlı kargo anlaşmaları yapmanız bu açıdan oldukça önemli....
30 Ekim 2018
Sinan Oypan
Facebook reklamlarından geri dönüşüm alamamanıza neden olan durumlar
Facebook reklamlarından geri dönüşüm alamamanıza neden olan durumlar
Facebook reklamları günümüzde en sık kullanılan dijital pazarlama araçlarından biri. Hem küçük hem de büyük ölçekli firmalar, dijital pazarlama çalışmalarında Facebook reklamlarıyla geri dönüşümlerini artırmaya...
12 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticarete yeni olanların özellikle dikkat etmesi gereken konular
E-ticarete yeni olanların özellikle dikkat etmesi gereken konular
E-ticarete yeni adım atanların arkaplandaki konular hakkında çok fazla bilgisi olmayabiliyor. Kervan yolda düzülüyor olsa da kendi e-ticaret sitenizi açmadan önce ya da sitenizi ilk açtığınızda bir takım konulara özellikle dikkat...
24 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Fiziki mağazadan online mağaza geçişinde bilmeniz gerekenler
Fiziki mağazadan online mağaza geçişinde bilmeniz gerekenler
Fiziki mağazası olanlar, online mağaza açarak internet üzerinde satış yapabilir ve yeni hedef kitlelere ulaşarak e-ticaretin avantajlarından yararlanabilirler. Uzun süredir fiziki mağazanız olabilir ve ticaret ile ilgili birçok konuyu...
7 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-posta kampanyalarının optimizasyonu için test etmeniz gereken 3 element
E-posta kampanyalarının optimizasyonu için test etmeniz gereken 3 element
E-posta pazarlamalarından yüksek verim almak, hem içeriklerinizi daha çok kişiye ulaştırmanızı sağlar hem de geri dönüşümlerinizin artmasına yardımcı olur. E-posta abone sayınız yüksek olsa da gönderiler sonrasındaki açılma...
9 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Ürün incelemesi hazırlarken bilmeniz gerekenler
Ürün incelemesi hazırlarken bilmeniz gerekenler
Ürün incelemesi, e-ticaret sitenizde sattığınız ürünlere bir talep yaratmak ve tüketicilere ürünlerinizle ilgili detaylı bilgiler sunmanıza yardımcı olur. Ürün incelemeleri sadece etkileşim yaratmak amacıyla kullanılmaz; aynı...
11 Şubat 2020
Sinan Oypan
Konum bazlı reklamlar neden önemli?
Konum bazlı reklamlar neden önemli?
Mobil cihazlarda gösterilen konum bazlı reklamlar, tüketicilere ulaşma ve onlara fırsatlar sunma konusunda e-firmalara kolaylık sağlıyor. Konum bazlı reklamlar hem e-ticaret hem de fiziki mağazası bulunan firmalar için oldukça...
17 Şubat 2017
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın