Girişimcilik yeteneklerinizi geliştirmek için yapmanız gerekenler

29 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Girişimcilik yeteneklerinizi geliştirmek için yapmanız gerekenler

Kimileri girişimci olmak için doğmuş gibi görünebilirler; ancak diğer yetenekler gibi girişimcilik de geliştirilebilir bir yetenektir. Dünya çapında başarılı olmuş birçok büyük firmanın aslında ilk olarak küçük girişimler olarak hayata geçtiğini hepimiz biliyoruz. Bu girişimlerin arkasındaki kişilerin de birçoğunun ilk girişim öyküsü olmadığını da okumuşsunuzdur.

Buradaki önemli nokta, girişimcilik de zaman içinde öğrenilen ve geliştirilen bir yetenektir ve girişimcilik konusunda kendini geliştirmek isteyen kişilerin bu konuda kendilerine yatırım yapmaları gerekiyor.

Bu geliştirmeler sadece iş hayatındaki geliştirmeleri de kapsamıyor. Sosyal ilişkilerden, bütçe yönetimine, yöneticiliğe, teknik bilgi birikime ve satışa kadar birçok konu üstünde çalışılması gerekiyor. Bu yazımızda da bu konular üzerinde duracağız.

Farklı bir yol izleyin

Girişimciler, tek bir konu üzerinde odaklanmak zorunda değillerdir. Onların en önemli özelliği belli bir konudaki açığı veya eksiği görüp, bu alanda çalışmalar yapmaktır. Bu nedenle de bugüne kadar izlediğiniz yoldan çıkmanız ve farklı bir konu üzerine çalışmanız da sizin için yararlı olacaktır.

Tek bir kanala sabitlenmek, dış dünyada olan biteni görememenize neden olacağı için bazı fırsatları kaçırmanız anlamına gelecektir.

Bir iş kurun

Girişimcilik konusundaki en büyük tecrübeyi kazanabileceğiniz yegane yer, kendi işinizdir. Küçük çaplı da olsa bir işletme ya da girişim kurmak size birçok alanda tecrübe kazandıracaktır. Bu girişimin uzun vadede ayakta durması ya da çok büyük yatırımlar alması şart değil. Önemli olan, kendi başınıza bir işi yönetip ayakta tutabileceğinizi görmektir.

Yaşadığınız problemler karşısında edineceğiniz tecrübeler, yaptığınız hatalardan aldığınız dersler bir sonraki girişiminizde daha iyi kararlar almanıza yardımcı olacaktır.

Kendi bütçenizi yönetin

Bütçe yönetimi konusunda kendinizi geliştirmeniz, bir girişimin çatısı altında yapacağınız harcamalar konusunda daha detaycı bir yaklaşım izlemenize yardımcı olacaktır. Bütçe yönetiminin temel unsurlarını kavramaya başladığınızda bir işletmenin bütçe yönetimi konusunda da tecrübe kazanmaya başlarsınız.

Yönetmek için gönüllü olun

Küçük bir projede ya da iş yerinizdeki bir görevde, yönetici rolünü üstlenmek için gönüllü olmak da size yardımcı olacaktır. Bir ekibin nasıl yönetileceğini bilmek, bir projenin hangi aşamalardan geçeceğini öğrenmek ve bu sürecin iyi bir şekilde yönetilmesi için ne gibi çalışmalar yapılacağını görmek, bir girişim kurduğunuzda ekibinizi nasıl yöneteceğiniz konusunda size yol gösterecektir.

İletişim becerilerinizi geliştirin

Bir girişimcinin en önemli özelliklerinden biri de iyi bir iletişimci olmasıdır. İyi iletişim kuramayan girişimciler network’lerini genişletmek zorlanacakları gibi kendi ve markalarının isimlerini duyurmakta da zorlanırlar. Tabii ki bu iletişim eksikliği yatırım görüşmelerinde de girişimcinin karşısına çıkar.

Satış bölümünde çalışın

Şuan çalıştığınız bir şirket varsa, bu bölümün satış departmanıyla ortaklaşa bir proje oluşturmak ya da bu bölüme dahil olmak da önemli bir adım olacaktır. Böyle bir imkanınız bulunmuyorsa, satış konusunda ne gibi çalışmalar yapacağınızı gözden geçirin.

Satış kısmında çalışmak size birçok farklı tecrübe gösterecektir. Tüketicilerin nasıl düşüneceğini öğrenmek, bir ürünün fiyatlandırma politikasını belirlemek, pazarlık yapmak ve talep oluşturma gibi birçok alanda tecrübe kazanabilirsiniz.

Başkalarının işlerinde, onlara yardım edin

Bir konu hakkında deneyim kazanmanın en iyi yolu, o işi doğrudan yapmaktır. Kendi başınıza bir iş kurmadan önce, çevrenizdeki insanların işlerine gönüllü olarak yardım etmeyi teklif edin. İş tanımına göre bu işleri gerekirse küçük bütçeler karşılığında yapın.

Buradaki önemli nokta, daha önce yapmadığınız ya da teknik bilginizin az olduğu bir alanda işler yaparak, tecrübe ve bilgi birikiminizi artırmak olacaktır. Bir konuda ne kadar tecrübe sahibi olursanız, bu bilgi birikimini kendiniz için de kullanabilirsiniz.

Başka girişimcilerle tanışın

Sektörel etkinlikler ya da sosyal mecralar network’ünüzü genişletmek için ideal platformlardır. Network’ünüzü genişletmek, yeni şeyler öğrenmenizi sağlacağı gibi, isminizin de duyulmasını sağlayacaktır. Bu kişiler aracılığı ile ulaşmak istediğiniz kişilere ulaşabilir veya bu kişilerle ortaklaşa işler geliştirebilirsiniz.

Öğrenmeye devam edin

Bir girişimcinin asla vazgeçmemesi gereken şeylerden biri de devamlı olarak yeni bir şeyler öğrenmek olmalıdır. Özellikle internet sektöründe devamlı olarak gelişmeler ve yenilikler olmakta. Teknik alanlardaki gelişmeleri yakından takip etmek ve devamlı olarak yeni bir şeyler öğrenmek, bilgi birikiminizi artıracaktır. Öğrendiğiniz bilgileri kendi işinize yansıtabilir ya da öğrendikleriniz üzerinde yeni işler kurgulayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

B2B'de online satışları artırmak için hangi ürün detayları üzerinde durulmalı?
B2B'de online satışları artırmak için hangi ürün detayları üzerinde durulmalı?
B2B’nin yapısı B2C’den farklı olsa da aslında iki tarafta da birçok benzerlik bulunuyor. Bu benzerliklerden biri de ürün sayfaları ve ürün detayları üzerindeki bilgiler. Son kullanıcı ya da toptan alıcı da olsa, bir internet...
27 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Niş pazar ürünlerini nasıl bulabilirsiniz?
Niş pazar ürünlerini nasıl bulabilirsiniz?
E-ticarette niş pazar araştırmaları yaparak henüz keşfedilmemiş ya da fazla yatırım yapılmamış ürün gruplarını bulabilirsiniz. Niş pazar ürünleri ile daha düşük trafik hacimlerine ve daha az kitleye ulaşılsa da, talep...
22 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlığını etkileyen faktörler
Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlığını etkileyen faktörler
Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlıklarını etkileyen birçok farklı etken bulunmaktadır ve bu etkenler firmaların yaptıkları satışları etkilemekte. Tüketicilerin online olarak yaptıkları alışverişlerde dikkat...
2 Mart 2020
Sinan Oypan
Sevgililer Günü’nde satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Sevgililer Günü’nde satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Sevgililer Günü her yıl olduğu gibi e-ticaret firmalarının dört gözle beklediği dönemlerden biri. E-ticaret firmaları bu dönemde düzenledikleri kampanyalar ve fırsatlarla satışlarını artırabilirler. Tüketicilerin ilgi...
29 Ocak 2018
Sinan Oypan
Siteden ayrılanlara gösterebileceğiniz kampanya örnekleri
Siteden ayrılanlara gösterebileceğiniz kampanya örnekleri
Siteden ayrılan kullanıcıları, e-ticaret sitenizde tutabilmek ve onlardan bir geri dönüşüm alabilmek için kullanabileceğiniz bazı kampanya örnekleri bulunuyor. Bu kampanyalar, kullanıcıyı sitede tutmak ve onları belli bir eyleme...
10 Haziran 2019
Sinan Oypan
Ürün açıklaması yazarken kullanabileceğiniz 8 yöntem
Ürün açıklaması yazarken kullanabileceğiniz 8 yöntem
E-ticaret sitelerindeki en önemli geri dönüşüm unsurlarından biri de ürün açıklamalarıdır. Ürün açıklaması yazarken belli kurallara uymak ve tüketicilere ürünle ilgili mümkün olduğunca çok bilgi sunmak, geri...
14 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenize backlink almak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenize backlink almak için neler yapabilirsiniz?
E-ticarette backlink alma çalışmaları, web sitenin Google üzerinde daha iyi bir şekilde sıralanmasını sağlayarak, organik trafiğin de artmasına yardımcı olur. Tabii ki backlink alma derken, “backlink satın almak”dan...
20 Mayıs 2019
Sinan Oypan
2018’de e-ticaret şirketiniz için koyabileceğiniz hedefler
2018’de e-ticaret şirketiniz için koyabileceğiniz hedefler
2018 yılının ilk günü geldi ve artık e-ticaret şirketiniz için belirlediğiniz stratejileri ve hedefleri uygulamak için adımlar atmaya başlayabilirsiniz. Bu yılı bir öncekinden daha iyi bir hale getirmek ve 2018’i bu hedefleri...
1 Ocak 2018
Sinan Oypan
SEO çalışmaları nasıl şekillenecek? | 2019 İnfografik
SEO çalışmaları nasıl şekillenecek? | 2019 İnfografik
SEO çalışmaları her konuda olduğu gibi yıldan yıla farklı bir kulvara geçecek ve markaların bu değişime ayak uydurması gerekecek. SEO çalışmaları özellikle uzun vadede iyi sonuçlar getirerek, organik olarak sürekli bir trafik...
26 Aralık 2018
Sinan Oypan
Yazılım Nedir?
Yazılım Nedir?
Karmaşık tablolar arasında aranılan bilgi, birkaç saniye hatta daha da kısa bir zaman içinde bulunabiliyor. Video oyunları, çok kompleks yapılara dönüşmüş durumda. Sanat, tabletlerin ekranına dokunarak üretilebiliyor. Ticaret,...
8 Eylül 2021
Markethinkers
E-ticaret firmaları hızlı büyüme ile nasıl baş edebilirler?
E-ticaret firmaları hızlı büyüme ile nasıl baş edebilirler?
E-ticaret firmaları için en sevindirici durumlardan biri de büyümedir. Bu şirketin ve yapılan işlerin başarılı olduğunun bir göstergesi olarak algılanabilir. Tabii ki bir de hızlı büyüme durumu bulunuyor. Sevindirici olarak...
13 Ocak 2017
Sinan Oypan
Yurtdışına açılmadan önce kendinize sormanız gereken sorular
Yurtdışına açılmadan önce kendinize sormanız gereken sorular
Yurtiçinde belli bir başarıya ulaştıktan sonra şirketinizi yurtdışı pazarla açmayı düşünüyor olabilirsiniz. Yurtiçindeki faaliyetlerin aksine yurtdışı pazarlarının dinamikleri biraz daha farklıdır. Daha önce böyle bir...
26 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin