Girişimcilik yeteneklerinizi geliştirmek için yapmanız gerekenler

29 Temmuz 2016
Sinan Oypan

Kimileri girişimci olmak için doğmuş gibi görünebilirler; ancak diğer yetenekler gibi girişimcilik de geliştirilebilir bir yetenektir. Dünya çapında başarılı olmuş birçok büyük firmanın aslında ilk olarak küçük girişimler olarak hayata geçtiğini hepimiz biliyoruz. Bu girişimlerin arkasındaki kişilerin de birçoğunun ilk girişim öyküsü olmadığını da okumuşsunuzdur.

Buradaki önemli nokta, girişimcilik de zaman içinde öğrenilen ve geliştirilen bir yetenektir ve girişimcilik konusunda kendini geliştirmek isteyen kişilerin bu konuda kendilerine yatırım yapmaları gerekiyor.

Bu geliştirmeler sadece iş hayatındaki geliştirmeleri de kapsamıyor. Sosyal ilişkilerden, bütçe yönetimine, yöneticiliğe, teknik bilgi birikime ve satışa kadar birçok konu üstünde çalışılması gerekiyor. Bu yazımızda da bu konular üzerinde duracağız.

Farklı bir yol izleyin

Girişimciler, tek bir konu üzerinde odaklanmak zorunda değillerdir. Onların en önemli özelliği belli bir konudaki açığı veya eksiği görüp, bu alanda çalışmalar yapmaktır. Bu nedenle de bugüne kadar izlediğiniz yoldan çıkmanız ve farklı bir konu üzerine çalışmanız da sizin için yararlı olacaktır.

Tek bir kanala sabitlenmek, dış dünyada olan biteni görememenize neden olacağı için bazı fırsatları kaçırmanız anlamına gelecektir.

Bir iş kurun

Girişimcilik konusundaki en büyük tecrübeyi kazanabileceğiniz yegane yer, kendi işinizdir. Küçük çaplı da olsa bir işletme ya da girişim kurmak size birçok alanda tecrübe kazandıracaktır. Bu girişimin uzun vadede ayakta durması ya da çok büyük yatırımlar alması şart değil. Önemli olan, kendi başınıza bir işi yönetip ayakta tutabileceğinizi görmektir.

Yaşadığınız problemler karşısında edineceğiniz tecrübeler, yaptığınız hatalardan aldığınız dersler bir sonraki girişiminizde daha iyi kararlar almanıza yardımcı olacaktır.

Kendi bütçenizi yönetin

Bütçe yönetimi konusunda kendinizi geliştirmeniz, bir girişimin çatısı altında yapacağınız harcamalar konusunda daha detaycı bir yaklaşım izlemenize yardımcı olacaktır. Bütçe yönetiminin temel unsurlarını kavramaya başladığınızda bir işletmenin bütçe yönetimi konusunda da tecrübe kazanmaya başlarsınız.

Yönetmek için gönüllü olun

Küçük bir projede ya da iş yerinizdeki bir görevde, yönetici rolünü üstlenmek için gönüllü olmak da size yardımcı olacaktır. Bir ekibin nasıl yönetileceğini bilmek, bir projenin hangi aşamalardan geçeceğini öğrenmek ve bu sürecin iyi bir şekilde yönetilmesi için ne gibi çalışmalar yapılacağını görmek, bir girişim kurduğunuzda ekibinizi nasıl yöneteceğiniz konusunda size yol gösterecektir.

İletişim becerilerinizi geliştirin

Bir girişimcinin en önemli özelliklerinden biri de iyi bir iletişimci olmasıdır. İyi iletişim kuramayan girişimciler network’lerini genişletmek zorlanacakları gibi kendi ve markalarının isimlerini duyurmakta da zorlanırlar. Tabii ki bu iletişim eksikliği yatırım görüşmelerinde de girişimcinin karşısına çıkar.

Satış bölümünde çalışın

Şuan çalıştığınız bir şirket varsa, bu bölümün satış departmanıyla ortaklaşa bir proje oluşturmak ya da bu bölüme dahil olmak da önemli bir adım olacaktır. Böyle bir imkanınız bulunmuyorsa, satış konusunda ne gibi çalışmalar yapacağınızı gözden geçirin.

Satış kısmında çalışmak size birçok farklı tecrübe gösterecektir. Tüketicilerin nasıl düşüneceğini öğrenmek, bir ürünün fiyatlandırma politikasını belirlemek, pazarlık yapmak ve talep oluşturma gibi birçok alanda tecrübe kazanabilirsiniz.

Başkalarının işlerinde, onlara yardım edin

Bir konu hakkında deneyim kazanmanın en iyi yolu, o işi doğrudan yapmaktır. Kendi başınıza bir iş kurmadan önce, çevrenizdeki insanların işlerine gönüllü olarak yardım etmeyi teklif edin. İş tanımına göre bu işleri gerekirse küçük bütçeler karşılığında yapın.

Buradaki önemli nokta, daha önce yapmadığınız ya da teknik bilginizin az olduğu bir alanda işler yaparak, tecrübe ve bilgi birikiminizi artırmak olacaktır. Bir konuda ne kadar tecrübe sahibi olursanız, bu bilgi birikimini kendiniz için de kullanabilirsiniz.

Başka girişimcilerle tanışın

Sektörel etkinlikler ya da sosyal mecralar network’ünüzü genişletmek için ideal platformlardır. Network’ünüzü genişletmek, yeni şeyler öğrenmenizi sağlacağı gibi, isminizin de duyulmasını sağlayacaktır. Bu kişiler aracılığı ile ulaşmak istediğiniz kişilere ulaşabilir veya bu kişilerle ortaklaşa işler geliştirebilirsiniz.

Öğrenmeye devam edin

Bir girişimcinin asla vazgeçmemesi gereken şeylerden biri de devamlı olarak yeni bir şeyler öğrenmek olmalıdır. Özellikle internet sektöründe devamlı olarak gelişmeler ve yenilikler olmakta. Teknik alanlardaki gelişmeleri yakından takip etmek ve devamlı olarak yeni bir şeyler öğrenmek, bilgi birikiminizi artıracaktır. Öğrendiğiniz bilgileri kendi işinize yansıtabilir ya da öğrendikleriniz üzerinde yeni işler kurgulayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Google Analytics ile metriklerin ölçümlenmesinde dikkat edilmesi gerekenler
E-ticarette bazı metrikler belirlemeniz ve bunları ölçümlemeniz işinizi geliştirmenizde ve uzun vadede karlılığınızı artırabilmek için önemlidir. İşinizin başarılı olabilmesi için bir takım stratejiler belirlemeniz ve...
12 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Sanal mağaza açmak için 5 neden
Sanal mağaza açma; hızla dijitalleşen yeni dünya düzeninde en çok tercih edilen alanlar arasında yer alıyor. Özellikle pandemi sürecinde online yürütebilen işler son derece önemli olurken; kendi işini evinden yönetebilme esnekliği...
30 Temmuz 2020
Gökçe Beyazaslan
Adım adım tüketicilerin satın alma süreçleri
Online satış yapmak isteyen firmalar, tüketicilerin satın alma süreçlerinin nasıl ilerlediğini bilmeleri, satış ve pazarlama stratejileri geliştirirken oldukça önemlidir. Hangi mecralarda nasıl yer alınacağı, ne tür pazarlama...
28 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticaret siteleri fiziki mağaza yönetiminden ne öğrenebilir?
Fiziki mağazalar, e-ticaret firmalarından birçok konuda ders alabilecekleri gibi, e-ticaret siteleri de fiziki mağaza yönetimi konusundan birçok şey öğrenebilir. Fiziki mağaza yönetimi, e-ticarete kıyasla çok uzun süredir yapılmakta...
28 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Instagram'da satış arttırma taktikleri ile geri dönüşümlerinizi artırın
Instagram’da satış arttırma taktikleri ile, Instagram üzerinde yaptığınız çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm sağlayabilir ve karlılığınızı artırabilirsiniz. Instagramda satış arttırma çalışmaları yaparken, bir...
14 Haziran 2019
Sinan Oypan
Ücretsiz e ticaret yazılımları neden kullanılmamalıdır?
Ücretsiz e ticaret sitesi kurmak / ücretsiz e ticaret yazılımı kullanmak / ücretsiz e ticaret scripti kullanmak siz nasıl adlandırırsanız adlandırın ücretsiz eticaret sitesi kurmanın getirdikleri nelerdir, bu yazımızda ele...
28 Ekim 2018
Sinan Oypan
İnternette satacak ürün bulmak için kullanabileceğiniz yöntemler
İnternette ürün satmak ve online mağazanız üzerinden ürün satışı yaparak kendi işinizi yapmak istiyorsanız, internette satacak ürün araştırmaları yapmanız gerekiyor. İnternette satacak ürünleri bulmak için...
6 Kasım 2018
Sinan Oypan
Reklam analizi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam analizi yaptığınızda, dijital veya fiziksel kanallar üzerindeki reklamlarınızın nasıl bir performans sergilediğini ve yatırım getirinizi ölçebilirsiniz. Reklam kampanyalarınız sonrasında analiz yapmadığınızda bu...
14 Şubat 2020
Sinan Oypan
Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Home office çalışmak ve home ofis işler son yıllarda birçok işletme tarafından tercih edilmeye başlandı. Özellikle küçük ve yeni kurulan girişimler bir ofis tutmak yerine evden çalışarak işlerini gerçekleştirerek,...
3 Ocak 2020
Sinan Oypan
Farklı ülkelere açılmayı düşünüyorsanız bilmeniz gereken 4 konu
Yurtdışına satış yapmak veya bu ülkelere yatırım yapmak üzerinde bir hayli düşünülmesi gereken konulardır. Bilmediğiniz bir pazara açılmak, bu ülkenin dinamiklerini öğrenmek, yasal konular ve lojistik gibi birçok detay göz...
30 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-posta pazarlama stratejisi oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
Her pazarlama çalışmasında olduğu gibi e-posta pazarlamada da belli bir stratejiye ihtiyacınız olacaktır. Belli bir stratejinizin olmaması, buradaki çalışmalarınızın düzensiz olmasına neden olacağı gibi, beklediğiniz...
8 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Fiziki mağazanızın e-ticarette başarılı olmasına yardım edecek ipuçları
Fiziki mağazanızı internete taşıyarak yeni ve daha geniş hedef kitlelere ulaşabilirsiniz. Bir internet sitesi kurup, ürünlerinizi buraya yerleştirdiğinizde e-ticarete ilk adımlarınızı atabilirsiniz. Sitenin altyapı işlerini...
23 Haziran 2016
Sinan Oypan