Girişimcilik yeteneklerinizi geliştirmek için yapmanız gerekenler

29 Temmuz 2016
Sinan Oypan

Kimileri girişimci olmak için doğmuş gibi görünebilirler; ancak diğer yetenekler gibi girişimcilik de geliştirilebilir bir yetenektir. Dünya çapında başarılı olmuş birçok büyük firmanın aslında ilk olarak küçük girişimler olarak hayata geçtiğini hepimiz biliyoruz. Bu girişimlerin arkasındaki kişilerin de birçoğunun ilk girişim öyküsü olmadığını da okumuşsunuzdur.

Buradaki önemli nokta, girişimcilik de zaman içinde öğrenilen ve geliştirilen bir yetenektir ve girişimcilik konusunda kendini geliştirmek isteyen kişilerin bu konuda kendilerine yatırım yapmaları gerekiyor.

Bu geliştirmeler sadece iş hayatındaki geliştirmeleri de kapsamıyor. Sosyal ilişkilerden, bütçe yönetimine, yöneticiliğe, teknik bilgi birikime ve satışa kadar birçok konu üstünde çalışılması gerekiyor. Bu yazımızda da bu konular üzerinde duracağız.

Farklı bir yol izleyin

Girişimciler, tek bir konu üzerinde odaklanmak zorunda değillerdir. Onların en önemli özelliği belli bir konudaki açığı veya eksiği görüp, bu alanda çalışmalar yapmaktır. Bu nedenle de bugüne kadar izlediğiniz yoldan çıkmanız ve farklı bir konu üzerine çalışmanız da sizin için yararlı olacaktır.

Tek bir kanala sabitlenmek, dış dünyada olan biteni görememenize neden olacağı için bazı fırsatları kaçırmanız anlamına gelecektir.

Bir iş kurun

Girişimcilik konusundaki en büyük tecrübeyi kazanabileceğiniz yegane yer, kendi işinizdir. Küçük çaplı da olsa bir işletme ya da girişim kurmak size birçok alanda tecrübe kazandıracaktır. Bu girişimin uzun vadede ayakta durması ya da çok büyük yatırımlar alması şart değil. Önemli olan, kendi başınıza bir işi yönetip ayakta tutabileceğinizi görmektir.

Yaşadığınız problemler karşısında edineceğiniz tecrübeler, yaptığınız hatalardan aldığınız dersler bir sonraki girişiminizde daha iyi kararlar almanıza yardımcı olacaktır.

Kendi bütçenizi yönetin

Bütçe yönetimi konusunda kendinizi geliştirmeniz, bir girişimin çatısı altında yapacağınız harcamalar konusunda daha detaycı bir yaklaşım izlemenize yardımcı olacaktır. Bütçe yönetiminin temel unsurlarını kavramaya başladığınızda bir işletmenin bütçe yönetimi konusunda da tecrübe kazanmaya başlarsınız.

Yönetmek için gönüllü olun

Küçük bir projede ya da iş yerinizdeki bir görevde, yönetici rolünü üstlenmek için gönüllü olmak da size yardımcı olacaktır. Bir ekibin nasıl yönetileceğini bilmek, bir projenin hangi aşamalardan geçeceğini öğrenmek ve bu sürecin iyi bir şekilde yönetilmesi için ne gibi çalışmalar yapılacağını görmek, bir girişim kurduğunuzda ekibinizi nasıl yöneteceğiniz konusunda size yol gösterecektir.

İletişim becerilerinizi geliştirin

Bir girişimcinin en önemli özelliklerinden biri de iyi bir iletişimci olmasıdır. İyi iletişim kuramayan girişimciler network’lerini genişletmek zorlanacakları gibi kendi ve markalarının isimlerini duyurmakta da zorlanırlar. Tabii ki bu iletişim eksikliği yatırım görüşmelerinde de girişimcinin karşısına çıkar.

Satış bölümünde çalışın

Şuan çalıştığınız bir şirket varsa, bu bölümün satış departmanıyla ortaklaşa bir proje oluşturmak ya da bu bölüme dahil olmak da önemli bir adım olacaktır. Böyle bir imkanınız bulunmuyorsa, satış konusunda ne gibi çalışmalar yapacağınızı gözden geçirin.

Satış kısmında çalışmak size birçok farklı tecrübe gösterecektir. Tüketicilerin nasıl düşüneceğini öğrenmek, bir ürünün fiyatlandırma politikasını belirlemek, pazarlık yapmak ve talep oluşturma gibi birçok alanda tecrübe kazanabilirsiniz.

Başkalarının işlerinde, onlara yardım edin

Bir konu hakkında deneyim kazanmanın en iyi yolu, o işi doğrudan yapmaktır. Kendi başınıza bir iş kurmadan önce, çevrenizdeki insanların işlerine gönüllü olarak yardım etmeyi teklif edin. İş tanımına göre bu işleri gerekirse küçük bütçeler karşılığında yapın.

Buradaki önemli nokta, daha önce yapmadığınız ya da teknik bilginizin az olduğu bir alanda işler yaparak, tecrübe ve bilgi birikiminizi artırmak olacaktır. Bir konuda ne kadar tecrübe sahibi olursanız, bu bilgi birikimini kendiniz için de kullanabilirsiniz.

Başka girişimcilerle tanışın

Sektörel etkinlikler ya da sosyal mecralar network’ünüzü genişletmek için ideal platformlardır. Network’ünüzü genişletmek, yeni şeyler öğrenmenizi sağlacağı gibi, isminizin de duyulmasını sağlayacaktır. Bu kişiler aracılığı ile ulaşmak istediğiniz kişilere ulaşabilir veya bu kişilerle ortaklaşa işler geliştirebilirsiniz.

Öğrenmeye devam edin

Bir girişimcinin asla vazgeçmemesi gereken şeylerden biri de devamlı olarak yeni bir şeyler öğrenmek olmalıdır. Özellikle internet sektöründe devamlı olarak gelişmeler ve yenilikler olmakta. Teknik alanlardaki gelişmeleri yakından takip etmek ve devamlı olarak yeni bir şeyler öğrenmek, bilgi birikiminizi artıracaktır. Öğrendiğiniz bilgileri kendi işinize yansıtabilir ya da öğrendikleriniz üzerinde yeni işler kurgulayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette kişiselleştirme neden önemlidir ve nasıl yapılır?
Online satışlarınızı ve müşteri memnuniyetinizi artırmak için kullanabileceğiniz yöntemlerden biri de e-ticarette kişiselleştirme çalışmaları yapmak. Online alışverişlerde tüketicilerin ilgisini çekebilecek ve onlarla ilgili...
17 Ocak 2017
Sinan Oypan
B2B nedir? B2B nasıl yapılır?
E-ticarette birçok iş modeli bulunuyor ve B2B de bu iş modellerinden biri olarak öne çıkmakta ve yaygın bir şekilde yapılmakta. B2B iş modeli hem geleneksel hem de online ticarette kullanılmakta. B2B nedir? B2B İngilizce...
2 Eylül 2019
Sinan Oypan
İşletmeler için Instagram canlı yayın rehberi
Instagram canlı yayın, şu sıralar yaşanan salgın nedeniyle oldukça popülerleşti. Kullanıcıların yanı sıra markalar da bu canlı yayınlarla evde vakit geçiren tüketicilerle iletişim içerisinde kalabilmekteler. Instagram canlı...
27 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticarette Instagram kullanmak için 10 sebep
Instagram günümüzde en aktif şekilde kullanılan sosyal ağlardan biri ve e-ticarette Instagram kullanmak için de birçok farklı sebep bulunmakta. Marka bilinirliği artırmak, ürün tanıtımı yapmak ve yeni hedef kitlelere ulaşma gibi...
16 Şubat 2020
Sinan Oypan
Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları
Sosyal içerik kalitesini artırmanız, sosyal ağlar üzerinde yaptığınız çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olur. Sosyal mecralar, e-ticaret firmaları için önemli pazarlama kanalları arasında yer aldığı...
6 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz ve stratejileriniz yeni yıla hazır mı?
Yeni yıla son bir hafta kalmışken, artık yeni yıl için stratejilerinizi netleştirmeniz ve yeni yıl için e-ticaret sitenizi hazır hale getirmeniz gerekiyor. Yılbaşı kampanyalarının ardından da e-ticaret siteniz üzerinden daha iyi...
25 Aralık 2017
Sinan Oypan
Blogunuzda hediye önerileri yazarak satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Blogunuzda hediye önerileri yazmak, satışlarınızı artırmanıza yardımcı olurken, farklı hedef kitlelere ulaşmanızı ve organik olarak da trafik çekmenize yardımcı olur. Özellikle tatil ve özel günler yaklaştığında bu...
22 Kasım 2018
Sinan Oypan
Siteniz ve görsel içeriklerinizde dikkat etmeniz gereken 7 tasarım ipucu
Görsellik günümüzdeki en önemli unsurlardan biri. Bunun sebeplerinden biri de insanlar olarak doğamızda görselliğe dikkat etmek var. Bu durumda da hayatımızın her alanında görsel unsurlar ilk olarak dikkatimizi...
11 Eylül 2016
Sinan Oypan
Inbound marketing nedir? E-ticaret siteleri Inbound pazarlamayı nasıl kullanabilir?
Geleneksel pazarlama çalışmalarına karşın 2005 yılında ortaya atılmış olan Inbound marketing, firmaların ürün ya da hizmetleriyle doğrudan ilgili olabilecek tüketici kitlelerine ulaşmalarını amaçlayan bir pazarlama yöntemi....
8 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-posta pazarlamalarından geri dönüş alamamanıza sebep olan 8 durum
E-posta pazarlama çalışmaları doğru yapıldığında günümüzde halen en çok geri dönüşüm sağlayan pazarlama araçları arasında yer alıyor. Ancak doğru bir strateji uygulanmadığında, yapılan çalışmalardan beklenen geri...
18 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Hedef kitlenize ulaşmak için Youtube’u nasıl kullanabilirsiniz?
Video içeriklerin etkileşim ve geri dönüşüm oranlarının artması Youtube gibi video platformlarının da reklam verenler ve firmalar için daha önemli hale gelmesini sağladı. Video içerik üretimi yapan firmalar Youtube üzerinden...
15 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Snapchat hesap açma gerekli mi?
Snapchat hesap açma, e-ticaret firmalarının sosyal medyada farklı ve popüler bir mecrada pazarlama çalışmaları yapmalarına olanak tanır. Farklı kanallarda yer almak, farklı hedef kitlelere ulaşmanıza olanak tanıyacağı için ve...
30 Ağustos 2020
Sinan Oypan