fbpx

Girişimcilik hakkında bilinmesi gereken 46 önemli istatistik (İnfografik)

14 Kasım 2016
Sinan Oypan
Girişimcilik hakkında bilinmesi gereken 46 önemli istatistik (İnfografik)

Girişimcilik ekosistemi her geçen gün daha fazla talep görmeye başlıyor. Kişilerin, kendi işlerini yapma istekleri, farklı pazarlarda gördükleri fırsatlar ve kendi ekipleriyle çalışma istekleri gibi birçok faktör girişimcilik sektörünün büyümesinde önemli rol oynuyor.

Dünya genelindeki girişimcilik ekosistemine bakıldığında da son yıllarda bir büyüme olduğu görünüyor. Ekosistemin büyümesiyle beraber öğrenilmesi gereken de bir takım istatistikler ortaya çıkmaya başlıyor. Dealsunny bu konu ile oldukça kapsamlı bir infografik çalışması hazırlamış. İnfografiği aşağıda inceleyebilirsiniz. Önemli olan noktaların Türkçe halini de aşağıda metin olarak paylaşıyoruz.

Ülkelere göre girişimcilik istatistikleri

Dünya üzerindeki 7 milyar insanın 400 milyonunu girişimciler oluşturuyor. Başka bir deyişle her 18 kişiden biri kendi işini yapıyor.

En çok girişimcinin bulunduğu ülkeler:

  • Uganda %28,1
  • Tayland %16,7
  • Brezilya %13,8
  • Kamerun %13,7
  • Vietnam %13,3

Gelişmiş ülkeler bu sıralamada ilk 25’e dahi girmemiş durumda. Bunun sebebi ise: gelişmekte olan ülkelerde insanlar kendi işlerini yapmaya daha eğilimliler ve bunun sebebi bu alanlarda daha fazla fırsat görüyorlar. Bir başka sebep ise kendi kendine yetebilmek ve bir şirket sahibi olmak, bu ülkelerde para kazanmak için tek yol olabiliyor.

Girişimciliğe en az eğilim olan ülkeler ise:

  • Surinam Cumhuriyeti %0,2
  • Porto Riko %1,3
  • İtalya %1,3
  • Japonya %1,3
  • Fransa %1,7

Her üç kişiden ikisi girişimciliğin iyi bir kariyer seçimi olduğunu belirtiyor. Girişimcilikle ilgili aşağıdaki ifadelere ise en çok ve en az onaylayan ülkeler ise şöyle:

  • ”Girişimciliğin iyi bir kariyer seçimi olduğunu düşünüyorum.” Guatemala %95,62 - Porto Riko %16,73
  • ”Başarısız olmaktan çok korkuyorum.” Kazakistan %75,42 - Barbados %14,74
  • ”3 yıl içinde kendi işimi kurmak istiyorum.” Botsvana %61,85 - Norveç %4,78

Amerika, Çin ve Japonya dünyanın en büyük üç ekonomisini oluşturuyor olsalar da; girişimcilik eğiliminde ABD 42. sırada yer alırken, Japonya en az girişimcimlik eğilimi olan 4. ülke konumunda. Çin de ise nüfusun sadece yüzde 3,12’lik bölümü kendi işine sahip.

Tipik bir girişimci ise şöyle tanımlanıyor. Ortalama kırk yaşlarındadır. Yüzde 95,1’lik bölümü üniversite mezunu ve bunların yüzde 47’lik bir bölümü daha yüksek eğitim almış durumda. Yüzde 70’lik bir bölümü evli, yüzde 5’lik bir bölümü ise boşanmış ya da eşiyle ayrı yaşıyor.

Ortalama olarak yüzde 75,4’lük bir bölümü, kendi işini kurmadan önce başka firmalarda 6 veya daha fazla yıllık tecrübesi bulunuyor. Yüzde 1’den az bir bölümü ya çok zengin ya da çok fakir bir aileden geliyor. Yüzde 51,9’luk bir bölüm, kendi ailesi için kendi işini kuran ilk birey.

Girişimcilik yaşamı nasıl?

Bir kurucunun ortalama yıllık geliri 50 bin doların altında. Bir girişimci haftada ortalama olarak 66 saat çalışırken, normal bir çalışan haftada 47 saat çalışıyor. İki kurucusu olan firmalar genellikle daha başarılı girişimler oluyor.

Öğrencilerin yüzde 36’lık bir bölümü, okul hayatlarına devam ederken kendi girişimlerini kuruyor. Yüzde 21’lik bir bölüm ise mezun olduktan sonra iş bulamadıkları için kendi işini kurmayı seçiyor. Öğrencilerin yüzde 69’luk bir bölümü ise bir girişimde çalışmak istiyor.

İnsanlar neden girişimciliği seçiyor?

İlk sebep para olarak öne çıkıyor. Kendi işinin patronu olma isteği, işle ilgili karar verme özgürlüğü, kendi takımını seçme özgürlüğü ve yaptığı işlerle kendi adını duyurarak bir miras yaratmak ilk beş sebebi oluşturuyor.

Girişimcilikte kadının yeri

2007’ye kıyasla kadınların girişimcilikte yeri yüzde 30’lardan yüzde 36’lara çıkmış durumda. Alibaba’nın kurucusu Jack Ma, kadınların iç güdüleri ve mantık konusunda daha dengeli olduğunu söylüyor ve şirketteki çalışanların çoğunluğunu yüzde 52 ile kadınlar oluşturuyor.

Kadın girişimciler için en çok fırsat sunan 5 ülke ise şöyle: (Skorlar 0-100 arasında değerlendirilmiştir)

  • ABD - 71
  • Kanada - 69
  • Avustralya - 69
  • İsveç - 68
  • İngiltere - 65

Kadın girişimciler için en az fırsatı olduğu ülkeler ise:

  • Tunus - 29
  • Mısır - 24
  • Hindistan - 17
  • Pakistan - 14
  • Bangladeş - 12

Ülkelerin yüzde 61’lik bölümü kadınlara sunduğu fırsatlar konusunda skor ortalamasında 50’nin altında kalmış durumda.

Girişimcilik ve sermaye

Günümüzde girişimlerin yüzde 82’lik bir bölümü sermayesini kendi oluştuyor. Yüzde 41’lik bir bölüm, banka kredi alırken, yüzde 24’lük bir bölüm arkadaş ve ailelerinden maddi destek alıyor. Crowdfunding yolunu kullananlar yüzde 3’lük bir bölümü oluştururken, başlangıçta yatırım alanlar yüde 1’lik bir bölümü oluşturuyor.

En çok yatırım alan 3 sektör ise: Yazılım, Medya & Eğlence ve Bioteknoloji

Aşağıda infografiğin tamamını inceleyebilirsiniz.

Siz de kendi işinizi kurmak istiyor ve internet üzerinden satış yapmayı planlıyorsanız hizmetlerimizi inceleyerek e-ticaret paketlerimiz hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

girisimcilik-info
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yeni ürünleriniz satmak için video içeriklerinizi nasıl hazırlayabilirsiniz?
Yeni ürünleriniz satmak için video içeriklerinizi nasıl hazırlayabilirsiniz?
Daha önceki yazılarımızda e-ticarette video kullanmanın öneminden bahsetmiştik. Videolar blog yazılarından ve fotoğraflardan daha çok ilgi görüyor ve ürünler hakkında daha görsel bir izlenim yarattığı için tüketicilerin...
1 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E ticaret site kurulumu için gerekli olan 72 özellik (İnfografik)
E ticaret site kurulumu için gerekli olan 72 özellik (İnfografik)
E ticaret site kurulumu yaparken, sitenizde bulunması gereken birçok farklı özellik bulunur ve herbirinin farklı bir amacı bulunur. Tasarımsal ögelerin yanı sıra teknik olarak da gerekli olan özellikler bulunmakta. WebAlive’ın...
12 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Marka tescili yaptırmanız e-ticaret siteniz için neden önemli?
Marka tescili yaptırmanız e-ticaret siteniz için neden önemli?
Marka ismi ve logo yaratmak için saatlerce ya da günlerce uğraşan ve kendi markalarını yaratarak, bu markayı ileri taşımak isteyen girişimciler ve firmalar için marka tecili yaptırmak oldukça önemlidir. Markanın orijinalliğini...
11 Aralık 2018
Sinan Oypan
Kanal tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Kanal tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Kanal tanıtım videosu, Youtube hesabınızı yeni gören ve sayfanızı ziyaret eden kişilere içerikleriniz ve markanızla ilgili bilgi vermenizi sağlar. Tanıtım videosu ile Youtube’da gibi içerikler ürettiğinizi, kullanıcılara...
28 Eylül 2020
Sinan Oypan
Başarılı Bir E-Ticaret Sitesinde Olması Gereken 5 Temel Özellik
Başarılı Bir E-Ticaret Sitesinde Olması Gereken 5 Temel Özellik
Kullanımı son yıllarda gittikçe yaygınlaşan e-ticaret siteleri kullanıcılarına kolay ve zahmetsiz bir alışveriş deneyimi, sahibine ise aynı anda dünyanın her yerindeki potansiyel müşterilerine ulaşma imkânı tanıyor. Satış...
1 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfası nasıl hazırlanır?
Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfası nasıl hazırlanır?
E-ticaret sitenizde bulunması gereken alanlardan biri de Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfasıdır. Tüketiciler sitenize girdiklerinde, hizmetleriniz ve ürünleriniz hakkında detaylı bilgi almak isteyebilirler. Bu durumda da sizinle...
19 Ocak 2017
Sinan Oypan
Çok kanallı depo yönetimi nedir ve nasıl yapılmalıdır?
Çok kanallı depo yönetimi nedir ve nasıl yapılmalıdır?
Depo yönetimi, e-ticaret firmaları için önemli konulardan biri ve birden fazla kanal üzerinde satış çalışmaları yapanlar için de çok kanallı depo yönetiminin iyi bir şekilde yapılması gerekir. Kendi e-ticaret sitenizden satış...
18 Nisan 2019
Sinan Oypan
Moda sektöründekiler için düşük bütçeli içerik pazarlama ipuçları
Moda sektöründekiler için düşük bütçeli içerik pazarlama ipuçları
Moda sektöründe içerik pazarlamanın farklı türlerinden yararlanmak mümkün. Özellikle içerik üretimi için çok fazla bütçesi olmayan yeni veya orta ölçekli firmalar bu içerik çalışmalarından yararlanarak hem sitelerinin SEO...
1 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 1. Bölüm
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 1. Bölüm
Popülerliği artan ve bu sebeple de markaların da önemli sosyal medya kanallarından biri haline gelen Instagram, doğru kullanıldığında yeni hedef kitlelere ulaşma, marka bilinirliği artırma ve geri dönüşüm sağlama konusunda...
13 Eylül 2017
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere nasıl tekrar ulaşarak onları sitenize çekebilirsiniz?
Sepeti terk edenlere nasıl tekrar ulaşarak onları sitenize çekebilirsiniz?
Geçtiğimiz günlerde e-ticarette sepeti terk etme oranlarını düşürmek için neler yapabileceğinizi yazmıştık. Bu durum e-ticaret firmalarının başını ağrıtan konulardan biridir çünkü geri dönüşümlerini ciddi oranda...
25 Ekim 2016
Sinan Oypan
Landing Page SEO Ayarları
Landing Page SEO Ayarları
Landing Page SEO ayarları nasıl yapılmalıdır? Landing Page nasıl optimize edilmelidir? Landing Page SEO'da meta açıklamları ve anahtar kelime optimizasyonunun önemi ve daha fazlası bu yazımızda. E-ticaret siteniz üzerinde farklı...
10 Temmuz 2018
Sinan Oypan
SEO ajansı seçerken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?
SEO ajansı seçerken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?
SEO ajansı seçmek, e-ticaret firmanızın arama motorları üzerindeki görünürlüğünü artırmak ve sitenizin SEO performansını artırmak için önemlidir. Tabii ki SEO ajansı seçerken de özellikle dikkat edilmesi gereken konular...
6 Eylül 2019
Sinan Oypan