Girişimcilik hakkında bilinmesi gereken 46 önemli istatistik (İnfografik)

14 Kasım 2016
Sinan Oypan
Girişimcilik hakkında bilinmesi gereken 46 önemli istatistik (İnfografik)

Girişimcilik ekosistemi her geçen gün daha fazla talep görmeye başlıyor. Kişilerin, kendi işlerini yapma istekleri, farklı pazarlarda gördükleri fırsatlar ve kendi ekipleriyle çalışma istekleri gibi birçok faktör girişimcilik sektörünün büyümesinde önemli rol oynuyor.

Dünya genelindeki girişimcilik ekosistemine bakıldığında da son yıllarda bir büyüme olduğu görünüyor. Ekosistemin büyümesiyle beraber öğrenilmesi gereken de bir takım istatistikler ortaya çıkmaya başlıyor. Dealsunny bu konu ile oldukça kapsamlı bir infografik çalışması hazırlamış. İnfografiği aşağıda inceleyebilirsiniz. Önemli olan noktaların Türkçe halini de aşağıda metin olarak paylaşıyoruz.

Ülkelere göre girişimcilik istatistikleri

Dünya üzerindeki 7 milyar insanın 400 milyonunu girişimciler oluşturuyor. Başka bir deyişle her 18 kişiden biri kendi işini yapıyor.

En çok girişimcinin bulunduğu ülkeler:

  • Uganda %28,1
  • Tayland %16,7
  • Brezilya %13,8
  • Kamerun %13,7
  • Vietnam %13,3

Gelişmiş ülkeler bu sıralamada ilk 25’e dahi girmemiş durumda. Bunun sebebi ise: gelişmekte olan ülkelerde insanlar kendi işlerini yapmaya daha eğilimliler ve bunun sebebi bu alanlarda daha fazla fırsat görüyorlar. Bir başka sebep ise kendi kendine yetebilmek ve bir şirket sahibi olmak, bu ülkelerde para kazanmak için tek yol olabiliyor.

Girişimciliğe en az eğilim olan ülkeler ise:

  • Surinam Cumhuriyeti %0,2
  • Porto Riko %1,3
  • İtalya %1,3
  • Japonya %1,3
  • Fransa %1,7

Her üç kişiden ikisi girişimciliğin iyi bir kariyer seçimi olduğunu belirtiyor. Girişimcilikle ilgili aşağıdaki ifadelere ise en çok ve en az onaylayan ülkeler ise şöyle:

  • ”Girişimciliğin iyi bir kariyer seçimi olduğunu düşünüyorum.” Guatemala %95,62 - Porto Riko %16,73
  • ”Başarısız olmaktan çok korkuyorum.” Kazakistan %75,42 - Barbados %14,74
  • ”3 yıl içinde kendi işimi kurmak istiyorum.” Botsvana %61,85 - Norveç %4,78

Amerika, Çin ve Japonya dünyanın en büyük üç ekonomisini oluşturuyor olsalar da; girişimcilik eğiliminde ABD 42. sırada yer alırken, Japonya en az girişimcimlik eğilimi olan 4. ülke konumunda. Çin de ise nüfusun sadece yüzde 3,12’lik bölümü kendi işine sahip.

Tipik bir girişimci ise şöyle tanımlanıyor. Ortalama kırk yaşlarındadır. Yüzde 95,1’lik bölümü üniversite mezunu ve bunların yüzde 47’lik bir bölümü daha yüksek eğitim almış durumda. Yüzde 70’lik bir bölümü evli, yüzde 5’lik bir bölümü ise boşanmış ya da eşiyle ayrı yaşıyor.

Ortalama olarak yüzde 75,4’lük bir bölümü, kendi işini kurmadan önce başka firmalarda 6 veya daha fazla yıllık tecrübesi bulunuyor. Yüzde 1’den az bir bölümü ya çok zengin ya da çok fakir bir aileden geliyor. Yüzde 51,9’luk bir bölüm, kendi ailesi için kendi işini kuran ilk birey.

Girişimcilik yaşamı nasıl?

Bir kurucunun ortalama yıllık geliri 50 bin doların altında. Bir girişimci haftada ortalama olarak 66 saat çalışırken, normal bir çalışan haftada 47 saat çalışıyor. İki kurucusu olan firmalar genellikle daha başarılı girişimler oluyor.

Öğrencilerin yüzde 36’lık bir bölümü, okul hayatlarına devam ederken kendi girişimlerini kuruyor. Yüzde 21’lik bir bölüm ise mezun olduktan sonra iş bulamadıkları için kendi işini kurmayı seçiyor. Öğrencilerin yüzde 69’luk bir bölümü ise bir girişimde çalışmak istiyor.

İnsanlar neden girişimciliği seçiyor?

İlk sebep para olarak öne çıkıyor. Kendi işinin patronu olma isteği, işle ilgili karar verme özgürlüğü, kendi takımını seçme özgürlüğü ve yaptığı işlerle kendi adını duyurarak bir miras yaratmak ilk beş sebebi oluşturuyor.

Girişimcilikte kadının yeri

2007’ye kıyasla kadınların girişimcilikte yeri yüzde 30’lardan yüzde 36’lara çıkmış durumda. Alibaba’nın kurucusu Jack Ma, kadınların iç güdüleri ve mantık konusunda daha dengeli olduğunu söylüyor ve şirketteki çalışanların çoğunluğunu yüzde 52 ile kadınlar oluşturuyor.

Kadın girişimciler için en çok fırsat sunan 5 ülke ise şöyle: (Skorlar 0-100 arasında değerlendirilmiştir)

  • ABD - 71
  • Kanada - 69
  • Avustralya - 69
  • İsveç - 68
  • İngiltere - 65

Kadın girişimciler için en az fırsatı olduğu ülkeler ise:

  • Tunus - 29
  • Mısır - 24
  • Hindistan - 17
  • Pakistan - 14
  • Bangladeş - 12

Ülkelerin yüzde 61’lik bölümü kadınlara sunduğu fırsatlar konusunda skor ortalamasında 50’nin altında kalmış durumda.

Girişimcilik ve sermaye

Günümüzde girişimlerin yüzde 82’lik bir bölümü sermayesini kendi oluştuyor. Yüzde 41’lik bir bölüm, banka kredi alırken, yüzde 24’lük bir bölüm arkadaş ve ailelerinden maddi destek alıyor. Crowdfunding yolunu kullananlar yüzde 3’lük bir bölümü oluştururken, başlangıçta yatırım alanlar yüde 1’lik bir bölümü oluşturuyor.

En çok yatırım alan 3 sektör ise: Yazılım, Medya & Eğlence ve Bioteknoloji

Aşağıda infografiğin tamamını inceleyebilirsiniz.

Siz de kendi işinizi kurmak istiyor ve internet üzerinden satış yapmayı planlıyorsanız hizmetlerimizi inceleyerek e-ticaret paketlerimiz hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

girisimcilik-info
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yaz mevsimi boyunca satışları artırmak için ipuçları
Yaz mevsimi boyunca satışları artırmak için ipuçları
Yaz mevsimi genellikle, birçok sektörde yavaş giden ve satışların düştüğü bir dönem olarak geçiyor ve bu da e-ticaret firmalarını olumsuz etkilemekte. Şirket çalışanlarının tatile gitmesi ve havaların ısınması burada önemli...
25 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Online işletmenizin para kazandırmamasının 7 sebebi
Online işletmenizin para kazandırmamasının 7 sebebi
İnternet üzerinden tüketicilere ulaşmak isteyen firmalar ya da kişiler bir e-ticaret sitesi açarak, buradan satış yapmak istiyor. Çok kaliteli bir siteniz olsa dahi iş sadece burada bitmiyor. Sitenizi kurduktan sonra yapmanız gereken...
1 Ekim 2016
Sinan Oypan
Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına faydaları
Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına faydaları
Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına ne gibi faydaları vardır, bu faydalar nelerdir gelin hep beraber inceleyeylim. E-ticaret siteniz üzerinde yapabileceğiniz SEO çalışmalarından biri de long tail anahtar kelimeler...
15 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Satışlarınızı artıracak ücretsiz kargo promosyonları
Satışlarınızı artıracak ücretsiz kargo promosyonları
Ücretsiz kargo seçeneği internetten alışverişlerde tüketicilerin talep ettikleri ve e-ticaret firmalarının da geri dönüşümlerini artırdıkları promosyonlardan biri. Tüketicilere sadece belli dönemlerde ücretsiz kargo hizmetini...
8 Kasım 2018
Sinan Oypan
Persona Nedir? Nasıl Oluşturulur? E-ticaret Stratejisi için Nasıl Yararlanılır?
Persona Nedir? Nasıl Oluşturulur? E-ticaret Stratejisi için Nasıl Yararlanılır?
E-ticaret sitenizin halihazırda bulunan belirli bir müşteri kitlesi vardır. Bunun dışında bir de hedef kitle olarak belirlediğiniz bir potansiyel müşteri grubu vardır. Dijital pazarlama çalışmalarınızı bu hedef kitleye...
29 Mart 2021
Markethinkers
İndirim yapmadan geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak satış taktikleri
İndirim yapmadan geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak satış taktikleri
E-ticarette rekabetin artmasıyla beraber satış taktikleri kullanarak, indirime bağımlı kalmadan satışlarınızı artırmanız gerekebiliyor. Çünkü sadece indirimlere bağımlı kalmanız yapacağınız satış adetlerini artırmanıza...
8 Şubat 2019
Sinan Oypan
İnternetten Satış Yapmak İçin Bilmeniz Gerekenler
İnternetten Satış Yapmak İçin Bilmeniz Gerekenler
Yeni bir iş kurmak ya da mevcut işinizi büyütmek istiyorsanız, aklınıza gelen ilk fikir internetten satış yapmak olabilir. Çünkü günümüzde, ürünlerinizi internetten satıyor olmanız, fiziksel mağazanızın bile önüne...
24 Eylül 2021
Markethinkers
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri ile ilgili mini e-ticaret rehberimize hoşgeldiniz. Bu yazımızda adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri ile ilgili ayrıntılı bilgiye yer verilmektedir. Adwords...
26 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Sipariş detaylarıyla müşteri memnuniyetini nasıl artırabilirsiniz?
Sipariş detaylarıyla müşteri memnuniyetini nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette müşteri memnuniyetini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalardan biri de siparişler üzerinde özellikle çalışarak müşterilere özel çalışmalar yapmak olacaktır. Siparişleri detaylandırmak, hem sipariş...
26 Şubat 2017
Sinan Oypan
SEO ve strateji geliştirmede negatif yorumları nasıl kullanabilirsiniz?
SEO ve strateji geliştirmede negatif yorumları nasıl kullanabilirsiniz?
Negatif yorumlar genellikle e-ticaret firmalarının istemedikleri birşeydir. Ancak doğru açıdan bakıldığında olumsuz yorumlar e-ticaret firmalarına yeni stratejler geliştirme de bir hayli yardımcı olabilir. Tüketicilerin ürün ve...
7 Eylül 2018
Sinan Oypan
Video pazarlamada ölçümlenmesi gereken 7 metrik
Video pazarlamada ölçümlenmesi gereken 7 metrik
Video içerik üretiminin artışıyla beraber birçok firma Youtube, Facebook ve Instagram üzerinde video içeriklerini öne çıkartmaya başladı. Etkileşim ve geri dönüşüm oranlarının görsel ve yazılı içeriklere kıyasla daha fazla...
6 Ekim 2017
Sinan Oypan
Canlı destek hizmetiyle satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak ipuçları
Canlı destek hizmetiyle satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak ipuçları

Son yıllarda site ziyaretçileriyle hızlı bir şekilde iletişime geçmek ve onlara yardımcı olmak için kullanılan sistemlerden biri de canlı destek yazılımları. Bu yazılımlarla site üzerinde kullanıcılara bir mesaj kutusu...
31 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin