Girişimcilik hakkında bilinmesi gereken 46 önemli istatistik (İnfografik)

14 Kasım 2016
Sinan Oypan
Girişimcilik hakkında bilinmesi gereken 46 önemli istatistik (İnfografik)
Girişimcilik ekosistemi her geçen gün daha fazla talep görmeye başlıyor. Kişilerin, kendi işlerini yapma istekleri, farklı pazarlarda gördükleri fırsatlar ve kendi ekipleriyle çalışma istekleri gibi birçok faktör girişimcilik sektörünün büyümesinde önemli rol oynuyor. Dünya genelindeki girişimcilik ekosistemine bakıldığında da son yıllarda bir büyüme olduğu görünüyor. Ekosistemin büyümesiyle beraber öğrenilmesi gereken de bir takım istatistikler ortaya çıkmaya başlıyor. Dealsunny bu konu ile oldukça kapsamlı bir infografik çalışması hazırlamış. İnfografiği aşağıda inceleyebilirsiniz. Önemli olan noktaların Türkçe halini de aşağıda metin olarak paylaşıyoruz.

Ülkelere göre girişimcilik istatistikleri

Dünya üzerindeki 7 milyar insanın 400 milyonunu girişimciler oluşturuyor. Başka bir deyişle her 18 kişiden biri kendi işini yapıyor. En çok girişimcinin bulunduğu ülkeler:
  • Uganda %28,1
  • Tayland %16,7
  • Brezilya %13,8
  • Kamerun %13,7
  • Vietnam %13,3
Gelişmiş ülkeler bu sıralamada ilk 25’e dahi girmemiş durumda. Bunun sebebi ise: gelişmekte olan ülkelerde insanlar kendi işlerini yapmaya daha eğilimliler ve bunun sebebi bu alanlarda daha fazla fırsat görüyorlar. Bir başka sebep ise kendi kendine yetebilmek ve bir şirket sahibi olmak, bu ülkelerde para kazanmak için tek yol olabiliyor. Girişimciliğe en az eğilim olan ülkeler ise:
  • Surinam Cumhuriyeti %0,2
  • Porto Riko %1,3
  • İtalya %1,3
  • Japonya %1,3
  • Fransa %1,7
Her üç kişiden ikisi girişimciliğin iyi bir kariyer seçimi olduğunu belirtiyor. Girişimcilikle ilgili aşağıdaki ifadelere ise en çok ve en az onaylayan ülkeler ise şöyle:
  • ”Girişimciliğin iyi bir kariyer seçimi olduğunu düşünüyorum.” Guatemala %95,62 - Porto Riko %16,73
  • ”Başarısız olmaktan çok korkuyorum.” Kazakistan %75,42 - Barbados %14,74
  • ”3 yıl içinde kendi işimi kurmak istiyorum.” Botsvana %61,85 - Norveç %4,78
Amerika, Çin ve Japonya dünyanın en büyük üç ekonomisini oluşturuyor olsalar da; girişimcilik eğiliminde ABD 42. sırada yer alırken, Japonya en az girişimcimlik eğilimi olan 4. ülke konumunda. Çin de ise nüfusun sadece yüzde 3,12’lik bölümü kendi işine sahip. Tipik bir girişimci ise şöyle tanımlanıyor. Ortalama kırk yaşlarındadır. Yüzde 95,1’lik bölümü üniversite mezunu ve bunların yüzde 47’lik bir bölümü daha yüksek eğitim almış durumda. Yüzde 70’lik bir bölümü evli, yüzde 5’lik bir bölümü ise boşanmış ya da eşiyle ayrı yaşıyor. Ortalama olarak yüzde 75,4’lük bir bölümü, kendi işini kurmadan önce başka firmalarda 6 veya daha fazla yıllık tecrübesi bulunuyor. Yüzde 1’den az bir bölümü ya çok zengin ya da çok fakir bir aileden geliyor. Yüzde 51,9’luk bir bölüm, kendi ailesi için kendi işini kuran ilk birey.

Girişimcilik yaşamı nasıl?

Bir kurucunun ortalama yıllık geliri 50 bin doların altında. Bir girişimci haftada ortalama olarak 66 saat çalışırken, normal bir çalışan haftada 47 saat çalışıyor. İki kurucusu olan firmalar genellikle daha başarılı girişimler oluyor. Öğrencilerin yüzde 36’lık bir bölümü, okul hayatlarına devam ederken kendi girişimlerini kuruyor. Yüzde 21’lik bir bölüm ise mezun olduktan sonra iş bulamadıkları için kendi işini kurmayı seçiyor. Öğrencilerin yüzde 69’luk bir bölümü ise bir girişimde çalışmak istiyor.

İnsanlar neden girişimciliği seçiyor?

İlk sebep para olarak öne çıkıyor. Kendi işinin patronu olma isteği, işle ilgili karar verme özgürlüğü, kendi takımını seçme özgürlüğü ve yaptığı işlerle kendi adını duyurarak bir miras yaratmak ilk beş sebebi oluşturuyor.

Girişimcilikte kadının yeri

2007’ye kıyasla kadınların girişimcilikte yeri yüzde 30’lardan yüzde 36’lara çıkmış durumda. Alibaba’nın kurucusu Jack Ma, kadınların iç güdüleri ve mantık konusunda daha dengeli olduğunu söylüyor ve şirketteki çalışanların çoğunluğunu yüzde 52 ile kadınlar oluşturuyor. Kadın girişimciler için en çok fırsat sunan 5 ülke ise şöyle: (Skorlar 0-100 arasında değerlendirilmiştir)
  • ABD - 71
  • Kanada - 69
  • Avustralya - 69
  • İsveç - 68
  • İngiltere - 65
Kadın girişimciler için en az fırsatı olduğu ülkeler ise:
  • Tunus - 29
  • Mısır - 24
  • Hindistan - 17
  • Pakistan - 14
  • Bangladeş - 12
Ülkelerin yüzde 61’lik bölümü kadınlara sunduğu fırsatlar konusunda skor ortalamasında 50’nin altında kalmış durumda.

Girişimcilik ve sermaye

Günümüzde girişimlerin yüzde 82’lik bir bölümü sermayesini kendi oluştuyor. Yüzde 41’lik bir bölüm, banka kredi alırken, yüzde 24’lük bir bölüm arkadaş ve ailelerinden maddi destek alıyor. Crowdfunding yolunu kullananlar yüzde 3’lük bir bölümü oluştururken, başlangıçta yatırım alanlar yüde 1’lik bir bölümü oluşturuyor. En çok yatırım alan 3 sektör ise: Yazılım, Medya & Eğlence ve Bioteknoloji Aşağıda infografiğin tamamını inceleyebilirsiniz. Siz de kendi işinizi kurmak istiyor ve internet üzerinden satış yapmayı planlıyorsanız hizmetlerimizi inceleyerek e-ticaret paketlerimiz hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz. girisimcilik-info
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Magento E-ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2021
Magento E-ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2021
Magento e ticaret sitesi kurmak rehberimizde, bir açık kaynak yazılım olan Magento’yu artıları ve eksileriyle ele alıyoruz. Bu rehberimizde de Magento nedir, Magento kurulumu nasıl yapılır / Magento nasıl kurulur, Magento teması /...
30 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticarette bir marka olmak için ne yapmanız gerekiyor?
E-ticarette bir marka olmak için ne yapmanız gerekiyor?
E-ticarette bir marka olmak, uzun vadede şirketinizin başarısını artırırken, sadık müşteri kitleleri edinmenizi de sağlar. Birçok firmanın odağı ürün satışı yaparak, karlılığını artırmak olduğu için markalaşma konusuna...
16 Aralık 2020
Sinan Oypan
Black Friday için kullanabileceğiniz 6 sıra dışı kampanya alternatifi
Black Friday için kullanabileceğiniz 6 sıra dışı kampanya alternatifi
Black Friday kampanyaları bu indirim döneminde satışlarınızı artırma konusunda size yardımcı olabilecek pazarlama çalışmaları arasında yer alıyor. Geleneksel promosyon çalışmaları yerine tüketicilerin ilgisini çekebilecek...
10 Kasım 2018
Sinan Oypan
Instagram'da satış arttırma taktikleri ile geri dönüşümlerinizi artırın
Instagram'da satış arttırma taktikleri ile geri dönüşümlerinizi artırın
Instagram’da satış arttırma taktikleri ile, Instagram üzerinde yaptığınız çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm sağlayabilir ve karlılığınızı artırabilirsiniz. Instagramda satış arttırma çalışmaları yaparken, bir...
14 Haziran 2019
Sinan Oypan
Kullanıcı deneyimi ve tasarımın SEO’ya verebileceği zararlar
Kullanıcı deneyimi ve tasarımın SEO’ya verebileceği zararlar
Kullanıcı deneyimi ve site tasarımı ziyaretçilerin dikkatini çekmek, onları belli alanlara yönlendirmek ve onlara daha iyi bir deneyim sağlamak için oldukça önemli; ancak kimi zaman bu çalışmalar SEO çalışmalarına zarar...
30 Ocak 2018
Sinan Oypan
B2B e-posta kampanyaları nasıl verimli yapılır?
B2B e-posta kampanyaları nasıl verimli yapılır?
B2B e-posta kampanyaları yani e-posta pazarlama B2B firmaları için diğer pazarlama yöntemlerinden daha önemlidir. Çoğu zaman sosyal mecraların ya da Google Adwords çalışmalarının bir adım da ötesinde durur. Bunun sebebi ise, B2B...
7 Nisan 2017
Sinan Oypan
Daha iyi bir strateji için içerik pazarlamada ölçümlemeniz gereken metrikler
Daha iyi bir strateji için içerik pazarlamada ölçümlemeniz gereken metrikler
İçerik pazarlama çalışmalarından daha iyi sonuçlar almak ve daha iyi stratejiler geliştirerek sonraki dönemlerde daha verimli işler yapmak için bazı metriklerin üzerinde durmak, bunları analiz etmek ve sonuçlarını görmek gerekir....
22 Eylül 2017
Sinan Oypan
Dikey e-ticaretin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Dikey e-ticaretin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Türk e-ticaret ekosisteminde önemli bir yere sahip olan firmaların yer aldığı dikey e-ticaret pazarı, son yıllarda daha da önemli bir alan haline gelmeye başlıyor. Dikey e-ticaret firmalarının sayısı artması ve yeni oyuncuların...
6 Haziran 2017
Sinan Oypan
SEO Analizi | SEO Stratejisi Oluşturma
SEO Analizi | SEO Stratejisi Oluşturma
SEO analizi yaptıktan sonra SEO stratejinizi oluştururken nelere dikkat etmelisiniz ve SEO stratejisi belirlerken yapmanız gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. SEO Analizi | SEO stratejisi oluşturma E-ticaret sitenizin arama...
3 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticarette mart ayında çok satılan ürünler
E-ticarette mart ayında çok satılan ürünler
E-ticarette mart ayında çok satılan ürünler ve mart ayında satışı azalan ürünler koronavirüs nedeniyle şekil değiştirdi. Küresel salgın ile mücadele edilen bir dönemden geçen tüketiciler, e-ticaret sitelerinden...
7 Nisan 2020
IdeaSoft
Pazarlamada sosyal medyanın yararları neler?
Pazarlamada sosyal medyanın yararları neler?
Markalar için, sosyal medyanın yararları pazarlama çalışmalarında da öne çıkmakta ve sosyal ağlar birçok fırsatı markalara sağlamakta. Günümüzde sosyal medya, tanıtım ve duyurular için önemli bir kanal olmakla beraber bu...
18 Nisan 2020
Sinan Oypan
E ticarette şirket kurmak neden gerekli ve önemli?
E ticarette şirket kurmak neden gerekli ve önemli?
E-ticaret sitesi kurmak, internetten satış yapmak veya online mağazanız ile kendi işinizi kurmak için için şirket kurmak gerekmektedir. Şirket kurmak farklı şekillerde yapılabilmektedir. Şahıs, anonim ve limited şirket...
26 Haziran 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın