Girişimcilik hakkında bilinmesi gereken 46 önemli istatistik (İnfografik)

14 Kasım 2016
Sinan Oypan

Girişimcilik ekosistemi her geçen gün daha fazla talep görmeye başlıyor. Kişilerin, kendi işlerini yapma istekleri, farklı pazarlarda gördükleri fırsatlar ve kendi ekipleriyle çalışma istekleri gibi birçok faktör girişimcilik sektörünün büyümesinde önemli rol oynuyor.

Dünya genelindeki girişimcilik ekosistemine bakıldığında da son yıllarda bir büyüme olduğu görünüyor. Ekosistemin büyümesiyle beraber öğrenilmesi gereken de bir takım istatistikler ortaya çıkmaya başlıyor. Dealsunny bu konu ile oldukça kapsamlı bir infografik çalışması hazırlamış. İnfografiği aşağıda inceleyebilirsiniz. Önemli olan noktaların Türkçe halini de aşağıda metin olarak paylaşıyoruz.

Ülkelere göre girişimcilik istatistikleri

Dünya üzerindeki 7 milyar insanın 400 milyonunu girişimciler oluşturuyor. Başka bir deyişle her 18 kişiden biri kendi işini yapıyor.

En çok girişimcinin bulunduğu ülkeler:

  • Uganda %28,1
  • Tayland %16,7
  • Brezilya %13,8
  • Kamerun %13,7
  • Vietnam %13,3

Gelişmiş ülkeler bu sıralamada ilk 25’e dahi girmemiş durumda. Bunun sebebi ise: gelişmekte olan ülkelerde insanlar kendi işlerini yapmaya daha eğilimliler ve bunun sebebi bu alanlarda daha fazla fırsat görüyorlar. Bir başka sebep ise kendi kendine yetebilmek ve bir şirket sahibi olmak, bu ülkelerde para kazanmak için tek yol olabiliyor.

Girişimciliğe en az eğilim olan ülkeler ise:

  • Surinam Cumhuriyeti %0,2
  • Porto Riko %1,3
  • İtalya %1,3
  • Japonya %1,3
  • Fransa %1,7

Her üç kişiden ikisi girişimciliğin iyi bir kariyer seçimi olduğunu belirtiyor. Girişimcilikle ilgili aşağıdaki ifadelere ise en çok ve en az onaylayan ülkeler ise şöyle:

  • ”Girişimciliğin iyi bir kariyer seçimi olduğunu düşünüyorum.” Guatemala %95,62 - Porto Riko %16,73
  • ”Başarısız olmaktan çok korkuyorum.” Kazakistan %75,42 - Barbados %14,74
  • ”3 yıl içinde kendi işimi kurmak istiyorum.” Botsvana %61,85 - Norveç %4,78

Amerika, Çin ve Japonya dünyanın en büyük üç ekonomisini oluşturuyor olsalar da; girişimcilik eğiliminde ABD 42. sırada yer alırken, Japonya en az girişimcimlik eğilimi olan 4. ülke konumunda. Çin de ise nüfusun sadece yüzde 3,12’lik bölümü kendi işine sahip.

Tipik bir girişimci ise şöyle tanımlanıyor. Ortalama kırk yaşlarındadır. Yüzde 95,1’lik bölümü üniversite mezunu ve bunların yüzde 47’lik bir bölümü daha yüksek eğitim almış durumda. Yüzde 70’lik bir bölümü evli, yüzde 5’lik bir bölümü ise boşanmış ya da eşiyle ayrı yaşıyor.

Ortalama olarak yüzde 75,4’lük bir bölümü, kendi işini kurmadan önce başka firmalarda 6 veya daha fazla yıllık tecrübesi bulunuyor. Yüzde 1’den az bir bölümü ya çok zengin ya da çok fakir bir aileden geliyor. Yüzde 51,9’luk bir bölüm, kendi ailesi için kendi işini kuran ilk birey.

Girişimcilik yaşamı nasıl?

Bir kurucunun ortalama yıllık geliri 50 bin doların altında. Bir girişimci haftada ortalama olarak 66 saat çalışırken, normal bir çalışan haftada 47 saat çalışıyor. İki kurucusu olan firmalar genellikle daha başarılı girişimler oluyor.

Öğrencilerin yüzde 36’lık bir bölümü, okul hayatlarına devam ederken kendi girişimlerini kuruyor. Yüzde 21’lik bir bölüm ise mezun olduktan sonra iş bulamadıkları için kendi işini kurmayı seçiyor. Öğrencilerin yüzde 69’luk bir bölümü ise bir girişimde çalışmak istiyor.

İnsanlar neden girişimciliği seçiyor?

İlk sebep para olarak öne çıkıyor. Kendi işinin patronu olma isteği, işle ilgili karar verme özgürlüğü, kendi takımını seçme özgürlüğü ve yaptığı işlerle kendi adını duyurarak bir miras yaratmak ilk beş sebebi oluşturuyor.

Girişimcilikte kadının yeri

2007’ye kıyasla kadınların girişimcilikte yeri yüzde 30’lardan yüzde 36’lara çıkmış durumda. Alibaba’nın kurucusu Jack Ma, kadınların iç güdüleri ve mantık konusunda daha dengeli olduğunu söylüyor ve şirketteki çalışanların çoğunluğunu yüzde 52 ile kadınlar oluşturuyor.

Kadın girişimciler için en çok fırsat sunan 5 ülke ise şöyle: (Skorlar 0-100 arasında değerlendirilmiştir)

  • ABD - 71
  • Kanada - 69
  • Avustralya - 69
  • İsveç - 68
  • İngiltere - 65

Kadın girişimciler için en az fırsatı olduğu ülkeler ise:

  • Tunus - 29
  • Mısır - 24
  • Hindistan - 17
  • Pakistan - 14
  • Bangladeş - 12

Ülkelerin yüzde 61’lik bölümü kadınlara sunduğu fırsatlar konusunda skor ortalamasında 50’nin altında kalmış durumda.

Girişimcilik ve sermaye

Günümüzde girişimlerin yüzde 82’lik bir bölümü sermayesini kendi oluştuyor. Yüzde 41’lik bir bölüm, banka kredi alırken, yüzde 24’lük bir bölüm arkadaş ve ailelerinden maddi destek alıyor. Crowdfunding yolunu kullananlar yüzde 3’lük bir bölümü oluştururken, başlangıçta yatırım alanlar yüde 1’lik bir bölümü oluşturuyor.

En çok yatırım alan 3 sektör ise: Yazılım, Medya & Eğlence ve Bioteknoloji

Aşağıda infografiğin tamamını inceleyebilirsiniz.

Siz de kendi işinizi kurmak istiyor ve internet üzerinden satış yapmayı planlıyorsanız hizmetlerimizi inceleyerek e-ticaret paketlerimiz hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

girisimcilik-info
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

2018’de e-ticarette kişiselleştirmede nasıl başarılı olabilirsiniz?
E-ticarette kişiselleştirme işlemi günümüzde geri dönüşümleri artırmak için oldukça iyi bir yöntem. Hem site üzerinde hem de pazarlama çalışmalarında bu kişiselleştirmeleri sunarak daha sadık ve mutlu müşteri kitleleri...
30 Kasım 2017
Sinan Oypan
Instagram'ın algoritması ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya pazarlamada Instagram oldukça önemli bir yere sahip. Birçok reklam veren ve marka, hedef kitlelerine ulaşmak için Instagram’ı kullanıyor. Hem B2B hem B2C tarafında Instagram oldukça yaygın. Bu kadar yaygın olan bir...
16 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için sosyal medyanın önemi nedir?
Sosyal medya pazarlama, günümüzdeki en yaygın kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri ve bu nedenle de sosyal medyanın önemi, e-ticaret şirketleri için bir hayli yüksek. Sosyal medyanın önemi, özellikle Facebook’un 2007 yılında...
17 Ocak 2019
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 1. Bölüm
Geçtiğimiz günlerde ürün fotoğraflarınızın çekimlerini nasıl yapabileceğinizi anlattığımız bir yazı serisi paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan seriyi okuyabilirsiniz. Bu yazı serimizde ise ürün tanıtım videoları...
17 Mart 2017
Sinan Oypan
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
E-ticarette pazarlama çalışmalarıyla web site trafiğinizi artırabilirsiniz; ancak karlılık oranı az ise bazı konuları yanlış yapıyor olabilirsiniz. Tüketiciler site üzerinde zaman geçiriyor; ancak alışveriş yapmıyorlarsa...
15 Ocak 2020
Sinan Oypan
Kargo gönderme sürecinde müşteri deneyimini nasıl geliştirebilirsiniz?
Kargo gönderme süreci, e-ticarette müşteri deneyimin artırmak için önemli bir konudur ve kargo ile ilgili konuların iyi yönetilmesi gerekir. İnternetten alışverişlerde tüketicilerin en çok önem verdikleri konulardan biri olması...
12 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Basın bülteninizi göndermeden önce dikkat etmeniz gerekenler
Dünkü yazımızda dikkat çekici bir basın bülteninin nasıl hazırlanacağını sizinle paylaşmıştık. Bugünkü yazımızda da basın bülteninizi yayıncılara göndermedence dikkat etmeniz ve bilmeniz gereken bir takım detayları...
7 Mart 2017
Sinan Oypan
Sosyal kanıt nedir ve e-ticaret firmalarına yararları nelerdir?
Sosyal kanıt uzun süredir hem günlük hayattaki davranışları hem de tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemektedir. Başkalarının fikirlerinden ve deneyimlerinden yola çıkarak kararlar vermek ve bu önceki kararlara göre kendi...
3 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Kampanya dönemi stok yapma taktikleri
Kampanya ve fırsat dönemleri öncesinde e-ticaret sitenizde stok yapma ve yönetim çalışmalarına ağırlık vermeniz gerekir. Stok yapmak ve kampanya sürecinde öne çıkacak olan ürünleri e-ticaret sitenizde mevcut halde tutmanız ve...
23 Ekim 2020
Sinan Oypan
E-ticarette lojistik yönetimi nedir ve neden önemlidir?
Online bir mağaza sahibi olduğunuzda, sadece ürünlerinizi site üzerinde sergilemeniz ve müşterilerle iletişime geçerek, pazarlama çalışmaları yapmanız yeterli değildir. Tüm bu çalışmaların başarılı bir şekilde...
16 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları
İçerik pazarlama, e-ticarette satış arttırmanın yolları arasında yer almakta ve doğru yapıldığında geri dönüşümlere iyi bir etkisi bulunmaktadır. İçerik pazarlama stratejileri belirlemek ve yapılacak çalışmaları bir plan...
15 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin Twitter takipçi sayısını artırmak için neler yapmalısınız?
Twitter takipçi artırma çalışmaları, e-ticaret sitenizin Twitter üzerindeki etkileşimlerini ve geri dönüşümlerini artırmak için oldukça önemli. Organik olarak takipçi artırma çalışmaları yapmak, doğrudan sizinle ilgilenen...
3 Nisan 2019
Sinan Oypan