Girişimci olmaktan korkanların arkasına sığındıkları bahaneler

20 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Girişimci olmaktan korkanların arkasına sığındıkları bahaneler

Kendi işinin sahibi olmak isteyen ama bunu yapmaktan korkan kişiler genellikle benzer bahaneler üretiyorlar. Bu bahaneler yüzünden de birçok kişi kendi işini kuramıyor.

Tabii ki kendi işinizi kurmak zorlu bir süreçtir ve bu alanda başarılı olmak için çok ciddi bir özveri gerektirmektedir. Bu zorlu süreçler birçok kişinin gözünü korkutabiliyor ve geri adım atmasına neden olabiliyor. Başkalarının yaşadıkları bu zorluklar da kendi işini kurmaktan korkan girişimci adayları için de bahanelere dönüşebiliyor. Bu rehberde de bu bahanelerin üzerinde duracağız.

Çok yaşlı ya da çok genç olmak

En büyük ve en çok öne sürülen bahanelerden bir tanesi yaş problemidir. Birçok kişi yaşını bahane ederek kendi hayallerinin peşinde koşmaktan kaçınır. Bu kimi zaman çok yaşlı oldukları, kimi zaman da çok genç oldukları içindir.

Yaşlı olan kişiler, belli bir yaştan sonra yeni bir şeylere başlamanın mümkün olmadığını, bazı şeyleri sıfırdan kurmanın zor olabileceğini düşünüyorlar. Tabii ki bazı şeylere sıfırdan başlarken, elde edilen bazı konforlardan vazgeçilmesi gerekiyor. Ancak unutulmaması gereken şeylerden biri de, belli bir yaşa ulaşmakla beraber hem iş hayatında hem de kişisel olarak birçok tecrübeye sahip olma fırsatı vermektedir.

Kazanılan bu tecrübeler, sıfırdan bir iş kurulurken oldukça işe yarayabilir. İşle ilgili kararlar alınırken, bu tecrübelerden yola çıkarak bazı sorunlar daha su üstüne çıkmadan engellenebilir. Nasıl bir yönetim yapılacağı ya da ne tür kararlar alınırsa daha hızlı sonuca ulaşılabileceği bu tecrübeler sayesinde ortaya çıkmaktadır ve belli bir yaşa ulaşmak size bu fırsatı verir.

Bir de çok genç olduğu için bazı adımlar atmayanlar var. Genç yaşta olanların dezavantajı ise tecrübe eksikliklerinin olması. Fakat, genç yaşta olmanın da avantajları vardır. Birçok yeniliği daha yakından takip edebilir ve onlara daha kolay bir şekilde adapte olabilirsiniz. Tamamen gençlere yönelik işler yapmak için bu iyi bir fırsattır; çünkü onların taleplerini ve isteklerini bilirsiniz.

Yaptığınız ilk işin başarıya ulaşması gerekmiyor. Yaptığınız bu işten bazı dersler çıkartabilir ve tecrübe sahibi olabilirsiniz. Böylelikle hatalarınızdan ders alarak, yeni limanlara yelken açabilirsiniz.

Çevrem yeterince geniş değil

Bir iş kurarken çevrenizin geniş olması size bazı avantajlar sunacaktır. Bu hem işinizin için yatırım alma konusunda size bazı kapılar aralayabilecekken hem de işinizi daha hızlı bir şekilde tanıtmanıza olanak sağlayabilir.

Ancak şuan için çevrenizin geniş olmaması, bu durumun devamlı olarak böyle olacağı anlamına gelmiyor. Sektörle ilgili etkinliklere katılmak, sosyal mecralar üzerinden sektördeki kişilerle tanışarak, çevrenizi genişletmeye ve işinizi tanıtmaya başlayabilirsiniz. Siz iletişim kurmadığınız sürece, başkaları da size ulaşmaya çalışmayacaktır.

Yeterli zamanın olmaması

Şuanda düzenli bir işi olan kişilerin uydurdukları bahanelerden biri de yeterli zamanlarının olmamadığıdır. Kafanızda kendinize ait bir iş kurma fikri bulunuyorsa ve zamanı bahane ediyorsanız; büyük ihtimalle bu işe tam olarak inanmıyorsunuz ve inanmadığınız için de zamanınızı harcamak istemiyorsunuz.

Yapacağınız işe olan inancınız tam olduğunda, gereken zamanı yaratabilirsiniz. Bu iş sizi heyecanlandırıyorsa, gerek sosyal çevrenizden gerek uykunuzdan feragat ederek zaman yaratabilir ve iki işi de devam ettirebilirsiniz. Zamanınızın olmaması tamamen size bağlıdır.

Başarısızlık korkusu

Bir diğer bahane ise yapılan işteki başarısızlık korkusu. Herkes başarısız olmaktan korkar; ancak en büyük tecrübeler ve hayat dersleri başarısızlıklar ile gelir. Başarılı olmuş insanların hayatlarına baktığınızda, bu kişilerin devamlı bazı sorunlarla yüzleştiklerini, hayatta birçok kez başarısız olduktan sonra bazı başarıları elde ettiklerini görürsünüz.

Bunun sebebi ise, başarısızlıklar beraberinde tecrübeyi getirir. Ne kadar çok tecrübeniz olursa, bir sonraki adımınızı atarken kendinize daha çok güvenir ve daha doğru kararlar alırsınız. Bu nedenle başarısızlığı olumsuz bir durum olarak görmeyin. Yaptığınız hataları kabul edin ve yeni bir kapı açmak kendinizi teşvik edin.

Şuanki işimden ayrılamam

Hayatınızı devam ettirebilmeniz için maddi kaynaklara ihtiyacınız olacaktır ve bu nedenle de düzenli bir işinizin olması önemlidir. Fakat bu iş sizin hayallerinizin önüne geçiyorsa, bazı bahaneler üretmeye başlamışsınızdır.

Kendi işinizi kurmak için, kendinizi bu fikre adamanız gerekiyor. Kendinizi adadığınızda önünüze çıkan engeller size bir sorun teşkil etmeyecektir.Hem düzenli işinizi yapabilir hem de o işten arta kalan vakitlerinizde kendi işinizi hayata geçirmek için çalışmalar yapabilirsiniz.

İş kuracak param yok

En büyük bahanelerden bir diğeri de yeterli sermayenin olmaması. Bu durum bahanenin de ötesine geçerek kimi durumlarda gerçeklik payına da sahiptir. Fakat elinizdeki yetersizliklerden dolayı projenize başlamamak da başka bir sorundur.

Çok iyi bir projeniz bulunuyorsa, bu proje tüketicilerin hayatlarında bazı sorunları çözecekse ve siz bu projeye gerçekten inanıyorsanız, projenize start verebilir ve sonrasında taslak aşamasındayken yatırımcıların kapısını çalabilirsiniz. Büyük bir sermaye gerektiren ve gerçekten iddialı olan projelere yatırımcılar destek oluyorlar.

Mükemmel olmayı beklemek

Projenizi başlattıktan sonra bunu hayata geçirmezseniz de bir anlamı olmayacaktır. Birçok kişi, bu aşamada işin mükemmel olmasını beklemektedir. Bu da aslında başka bir bahanedir. Çünkü arkasında bazı korkular yatmaktadır.

Böyle bir bakış açısıyla işinizi hiçbir zaman mükemmel hale getiremeyebilirsiniz; çünkü devamlı olarak geliştirmek istersiniz. Bunun yerine projenize bir an önce start verin ve işinizi yoldayken mükemmelleştirmeye çalışın. Böylelikle kendi fikirleriniz haricinde son kullanıcının da fikirlerini alarak, projeyi daha iyi bir yerlere getirebilirsiniz. Daha da önemli işinize başlamış olursunuz ve artık daha fazla sorumluluk alacak hale gelmiş olursunuz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret firmaları neden mobil reklamlara önem vermeliler?
E-ticaret firmaları neden mobil reklamlara önem vermeliler?
Mobil e-ticaret firmaları için birçok farklı açıdan önemli bir hal alıyor. Mobile uyumlu e-ticaret sitelerinin yanı sıra artık mobil cihazlarda gösterilen reklamlar da e-ticarette önemli bir yere sahip. Mobil kullanıcılara odaklı...
23 Şubat 2018
Sinan Oypan
Hedef kitlenizi analiz ederek pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Hedef kitlenizi analiz ederek pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Pazarlama çalışmalarında hedef kitlenizi tanımanız bir hayli önemlidir. Onların demografik yapısını, ilgi alanlarını, alışveriş alışkanlıklarını, satın alma kararlarını nasıl verdiklerini ve ne sıklıkta online...
13 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi için tanıtım videosu hazırlama ipuçları
E-ticaret sitesi için tanıtım videosu hazırlama ipuçları
E-ticaret şirketiniz için pazarlama çalışmaları yaparken, bir tanıtım videosu hazırlamak doğru bir yaklaşım olacaktır. Markanızı henüz tanımayan kitlelere, yaptığınız işleri ve hizmetleri anlatmak için tanıtım...
9 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Video reklamlarınızda geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak ipuçları
Video reklamlarınızda geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak ipuçları
Video reklamlar sosyal mecralarda geri dönüşümleri artırmak için oldukça etkili pazarlama araçları haline geldi ve e-ticaret firmaları da ürün ve marka bilinirliklerini artırmak için bu reklamlardan yararlanıyor. Sosyal mecralar...
10 Nisan 2018
Sinan Oypan
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 2. Bölüm
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 2. Bölüm
İşletmenizin tanıtımını yapmak için ücretli reklamlardan yararlanmanız gerekebilir. Ancak hangi reklam platformunun sizin işinize yarayacağınızı bilmiyorsanız, işiniz biraz zor olabilir. Bu sebeple de hazırladığımız rehber...
23 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinin yaptığı bütçe yönetim hataları
E-ticaret şirketlerinin yaptığı bütçe yönetim hataları
Bütçe yönetimi, e-ticaret firmaları için önemli konular arasında yer aldığı için özellikle dikkat edilmesi gereken unsurlardan biridir. Nakit akışını kontrol etmek, harcamaları kontrol altında tutmak ve şirketin kasasındaki...
17 Şubat 2019
Sinan Oypan
Şirketiniz için belirlemeniz gereken sosyal medya hedefleri nelerdir?
Şirketiniz için belirlemeniz gereken sosyal medya hedefleri nelerdir?
Sosyal medya yönetimi ve pazarlama e-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir. Marka bilinirliğini artırma, ürün tanıtımları yapmak ve tüketicilerle etkileşim kurabilmek için sosyal ağlar günümüzde sıklıkla ve öncelikle...
19 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama ilkeleri nelerdir?
E-ticarette pazarlama ilkeleri nelerdir?
Doğru stratejileri geliştirebilmek, marka ve ürününüzü tüketicilere verimli bir şekilde ulaştırabilmek için pazarlama ilkeleri hakkında bilginizin olması gerekir. Bu sebeple de bu rehberimizde de pazarlamanın ilkelerini ve en...
28 Şubat 2020
Sinan Oypan
Basın bülteninizi göndermeden önce dikkat etmeniz gerekenler
Basın bülteninizi göndermeden önce dikkat etmeniz gerekenler
Dünkü yazımızda dikkat çekici bir basın bülteninin nasıl hazırlanacağını sizinle paylaşmıştık. Bugünkü yazımızda da basın bülteninizi yayıncılara göndermedence dikkat etmeniz ve bilmeniz gereken bir takım detayları...
7 Mart 2017
Sinan Oypan
Blog yazılarınızı geliştirmenizi sağlayacak yöntemler
Blog yazılarınızı geliştirmenizi sağlayacak yöntemler
Blog yazılarınızı geliştirmek ve onlardan daha fazla geri dönüşüm almanız, daha fazla tüketiciye ulaşmanızı sağlarken, sitenize çekeceğiniz trafiği de artırmanıza yardımcı olur. Blog yazıları e-ticaret sitenize birçok...
19 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde hemen uygulayabileceğiniz ileri seviye SEO teknikleri
E-ticaret sitenizde hemen uygulayabileceğiniz ileri seviye SEO teknikleri
E-ticaret sitenizi arama motorlarının daha iyi tarayabildiği ve daha iyi indeksleyebildiği bir hale getirmek organik olarak elde edeceğiniz trafiği artıracağı için, elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olur....
13 Kasım 2017
Sinan Oypan
İçerik pazarlama için kullanabileceğin 16 içerik türü
İçerik pazarlama için kullanabileceğin 16 içerik türü
Blog, sosyal medya, video yani kısaca içerik pazarlamanın her alanında kullanabileceğiniz birçok içerik türü bulunmaktadır. Doğru bir strateji ve kaliteli içerik üretimi ile beraber içerik pazarlama çalışmalarınızdan...
12 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin