fbpx

Girişimci olmaktan korkanların arkasına sığındıkları bahaneler

20 Ağustos 2016
Sinan Oypan

Kendi işinin sahibi olmak isteyen ama bunu yapmaktan korkan kişiler genellikle benzer bahaneler üretiyorlar. Bu bahaneler yüzünden de birçok kişi kendi işini kuramıyor.

Tabii ki kendi işinizi kurmak zorlu bir süreçtir ve bu alanda başarılı olmak için çok ciddi bir özveri gerektirmektedir. Bu zorlu süreçler birçok kişinin gözünü korkutabiliyor ve geri adım atmasına neden olabiliyor. Başkalarının yaşadıkları bu zorluklar da kendi işini kurmaktan korkan girişimci adayları için de bahanelere dönüşebiliyor. Bu rehberde de bu bahanelerin üzerinde duracağız.

Çok yaşlı ya da çok genç olmak

En büyük ve en çok öne sürülen bahanelerden bir tanesi yaş problemidir. Birçok kişi yaşını bahane ederek kendi hayallerinin peşinde koşmaktan kaçınır. Bu kimi zaman çok yaşlı oldukları, kimi zaman da çok genç oldukları içindir.

Yaşlı olan kişiler, belli bir yaştan sonra yeni bir şeylere başlamanın mümkün olmadığını, bazı şeyleri sıfırdan kurmanın zor olabileceğini düşünüyorlar. Tabii ki bazı şeylere sıfırdan başlarken, elde edilen bazı konforlardan vazgeçilmesi gerekiyor. Ancak unutulmaması gereken şeylerden biri de, belli bir yaşa ulaşmakla beraber hem iş hayatında hem de kişisel olarak birçok tecrübeye sahip olma fırsatı vermektedir.

Kazanılan bu tecrübeler, sıfırdan bir iş kurulurken oldukça işe yarayabilir. İşle ilgili kararlar alınırken, bu tecrübelerden yola çıkarak bazı sorunlar daha su üstüne çıkmadan engellenebilir. Nasıl bir yönetim yapılacağı ya da ne tür kararlar alınırsa daha hızlı sonuca ulaşılabileceği bu tecrübeler sayesinde ortaya çıkmaktadır ve belli bir yaşa ulaşmak size bu fırsatı verir.

Bir de çok genç olduğu için bazı adımlar atmayanlar var. Genç yaşta olanların dezavantajı ise tecrübe eksikliklerinin olması. Fakat, genç yaşta olmanın da avantajları vardır. Birçok yeniliği daha yakından takip edebilir ve onlara daha kolay bir şekilde adapte olabilirsiniz. Tamamen gençlere yönelik işler yapmak için bu iyi bir fırsattır; çünkü onların taleplerini ve isteklerini bilirsiniz.

Yaptığınız ilk işin başarıya ulaşması gerekmiyor. Yaptığınız bu işten bazı dersler çıkartabilir ve tecrübe sahibi olabilirsiniz. Böylelikle hatalarınızdan ders alarak, yeni limanlara yelken açabilirsiniz.

Çevrem yeterince geniş değil

Bir iş kurarken çevrenizin geniş olması size bazı avantajlar sunacaktır. Bu hem işinizin için yatırım alma konusunda size bazı kapılar aralayabilecekken hem de işinizi daha hızlı bir şekilde tanıtmanıza olanak sağlayabilir.

Ancak şuan için çevrenizin geniş olmaması, bu durumun devamlı olarak böyle olacağı anlamına gelmiyor. Sektörle ilgili etkinliklere katılmak, sosyal mecralar üzerinden sektördeki kişilerle tanışarak, çevrenizi genişletmeye ve işinizi tanıtmaya başlayabilirsiniz. Siz iletişim kurmadığınız sürece, başkaları da size ulaşmaya çalışmayacaktır.

Yeterli zamanın olmaması

Şuanda düzenli bir işi olan kişilerin uydurdukları bahanelerden biri de yeterli zamanlarının olmamadığıdır. Kafanızda kendinize ait bir iş kurma fikri bulunuyorsa ve zamanı bahane ediyorsanız; büyük ihtimalle bu işe tam olarak inanmıyorsunuz ve inanmadığınız için de zamanınızı harcamak istemiyorsunuz.

Yapacağınız işe olan inancınız tam olduğunda, gereken zamanı yaratabilirsiniz. Bu iş sizi heyecanlandırıyorsa, gerek sosyal çevrenizden gerek uykunuzdan feragat ederek zaman yaratabilir ve iki işi de devam ettirebilirsiniz. Zamanınızın olmaması tamamen size bağlıdır.

Başarısızlık korkusu

Bir diğer bahane ise yapılan işteki başarısızlık korkusu. Herkes başarısız olmaktan korkar; ancak en büyük tecrübeler ve hayat dersleri başarısızlıklar ile gelir. Başarılı olmuş insanların hayatlarına baktığınızda, bu kişilerin devamlı bazı sorunlarla yüzleştiklerini, hayatta birçok kez başarısız olduktan sonra bazı başarıları elde ettiklerini görürsünüz.

Bunun sebebi ise, başarısızlıklar beraberinde tecrübeyi getirir. Ne kadar çok tecrübeniz olursa, bir sonraki adımınızı atarken kendinize daha çok güvenir ve daha doğru kararlar alırsınız. Bu nedenle başarısızlığı olumsuz bir durum olarak görmeyin. Yaptığınız hataları kabul edin ve yeni bir kapı açmak kendinizi teşvik edin.

Şuanki işimden ayrılamam

Hayatınızı devam ettirebilmeniz için maddi kaynaklara ihtiyacınız olacaktır ve bu nedenle de düzenli bir işinizin olması önemlidir. Fakat bu iş sizin hayallerinizin önüne geçiyorsa, bazı bahaneler üretmeye başlamışsınızdır.

Kendi işinizi kurmak için, kendinizi bu fikre adamanız gerekiyor. Kendinizi adadığınızda önünüze çıkan engeller size bir sorun teşkil etmeyecektir.Hem düzenli işinizi yapabilir hem de o işten arta kalan vakitlerinizde kendi işinizi hayata geçirmek için çalışmalar yapabilirsiniz.

İş kuracak param yok

En büyük bahanelerden bir diğeri de yeterli sermayenin olmaması. Bu durum bahanenin de ötesine geçerek kimi durumlarda gerçeklik payına da sahiptir. Fakat elinizdeki yetersizliklerden dolayı projenize başlamamak da başka bir sorundur.

Çok iyi bir projeniz bulunuyorsa, bu proje tüketicilerin hayatlarında bazı sorunları çözecekse ve siz bu projeye gerçekten inanıyorsanız, projenize start verebilir ve sonrasında taslak aşamasındayken yatırımcıların kapısını çalabilirsiniz. Büyük bir sermaye gerektiren ve gerçekten iddialı olan projelere yatırımcılar destek oluyorlar.

Mükemmel olmayı beklemek

Projenizi başlattıktan sonra bunu hayata geçirmezseniz de bir anlamı olmayacaktır. Birçok kişi, bu aşamada işin mükemmel olmasını beklemektedir. Bu da aslında başka bir bahanedir. Çünkü arkasında bazı korkular yatmaktadır.

Böyle bir bakış açısıyla işinizi hiçbir zaman mükemmel hale getiremeyebilirsiniz; çünkü devamlı olarak geliştirmek istersiniz. Bunun yerine projenize bir an önce start verin ve işinizi yoldayken mükemmelleştirmeye çalışın. Böylelikle kendi fikirleriniz haricinde son kullanıcının da fikirlerini alarak, projeyi daha iyi bir yerlere getirebilirsiniz. Daha da önemli işinize başlamış olursunuz ve artık daha fazla sorumluluk alacak hale gelmiş olursunuz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Şirket ismi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Şirket ismi seçerken dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, şirket ismi nasıl olmalı, şahıs şirketi isimleri / şahıs şirketi isim örnekleri / limited şirket isimleri / limited şirket isim örnekleri / yabancı şirket isimleri / yabancı...
30 Temmuz 2018
Sinan Oypan
PageSpeed Insights Nedir? Nasıl Kullanılır?
E-ticaret siteleri ile alışveriş merkezleri insanların cebine kadar girdi. Bilgisayardan, tabletten, telefondan alışveriş yapabilmek mümkün. Ürün ve hizmetler de çeşit zenginliğine sahip. Ama kullanıcıların e-ticaret sitelerinden...
16 Mart 2021
Markethinkers
Moda sektöründekiler için düşük bütçeli içerik pazarlama ipuçları
Moda sektöründe içerik pazarlamanın farklı türlerinden yararlanmak mümkün. Özellikle içerik üretimi için çok fazla bütçesi olmayan yeni veya orta ölçekli firmalar bu içerik çalışmalarından yararlanarak hem sitelerinin SEO...
1 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Eyleme Çağrı İfadelerinizi (CTA) geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticarette geri dönüşümleri artırmak için eyleme çağrı ifadelerinin önemli bir yeri bulunur. Doğru kullanılan CTA’ler geri dönüşümleri artırır. Doğru eyleme çağrı ifadeleri oluşturmak için kullanabileceğiniz bazı...
12 Ekim 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir!
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir! Bu yazımızda yapmamanız gereken sosyal medya hataları 'ndan 4 tanesini ele alacağız. Sosyal medya hataları Sosyal medya pazarlaması e-ticaret firmaları için oldukça önemli...
15 Ocak 2017
Sinan Oypan
Sevgililer Günü'nde kullanabileceğiniz satış artırma kampanyaları
Her yıl olduğu gibi Sevgililer Günü yine satış artırma kampanyaları için ideal bir zaman. Yılın ilk özel günü olması nedeniyle yılbaşından sonra durgun geçmiş olabilecek ilk haftaları biraz hareketlendirmek için bu dönem,...
3 Şubat 2019
Sinan Oypan
Google Ads Nedir? Nasıl Kullanılır?
Ticaretin temel yapı taşlarından birisinin reklam olduğu yadsınamaz bir gerçektir. Ticaretin şekli ne kadar değişirse değişsin, o şekle uygun bir reklamcılık yöntemi de mutlaka bulunur. Öyle ki dijital dünyadaki hızlı gelişim ile...
22 Şubat 2021
Markethinkers
Çapraz satış nedir ve satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?
Çapraz satış, ticarette tüketicilerin yaptıkları alışveriş tutarını artırmaları için kullanılan satış taktiklerinden biridir ve ortalama sepet tutarını artırmak için de önemli bir taktiktir. Günlük hayatımızda birçok...
23 Kasım 2018
Sinan Oypan
Facebook Piksel kullanım ipuçları
Facebook Piksel, Facebook ve Instagram reklamlarınızdan daha yüksek geri dönüşüm almanızı sağlayan bir takip kodu. Facebook Reklam Yöneticisi üzerinden bu kodu alıp, sitenize kurduğunuzda, bu takip kodu site ziyaretçilerinin farklı...
1 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Küçük işletmeler için SMS pazarlama taktikleri
Pazarlama konusu söz konusu olunca, günümüzde e-ticaret firmalarının yararlanabileceği birçok farklı yöntem bulunuyor. SMS pazarlama da bu yöntemlerden biri. Kampanya ve fırsatlarla ilgili bilgi SMS’leri göndermek, günümüzde...
3 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada yararlanma
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada nasıl yararlanabilirsiniz? Google Trends'te anahtar kelime hacimlerini nasıl öğrenebilirsiniz? Google Trendler ile ileriye dönük çalışmalarınızı nasıl planlayabilirsiniz? Bu ve daha fazla...
28 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Reklam resimleri seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam resimleri, reklamların performansını ve geri dönüşümünü ciddi şekilde etkilediği için özellikle üzerinde durulması gereken konulardan biri. İlgi çekici görseller kullanmak ve reklam türüne göre doğru formatları tercih...
22 Nisan 2020
Sinan Oypan