Girişimci olmaktan korkanların arkasına sığındıkları bahaneler

20 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Girişimci olmaktan korkanların arkasına sığındıkları bahaneler

Kendi işinin sahibi olmak isteyen ama bunu yapmaktan korkan kişiler genellikle benzer bahaneler üretiyorlar. Bu bahaneler yüzünden de birçok kişi kendi işini kuramıyor.

Tabii ki kendi işinizi kurmak zorlu bir süreçtir ve bu alanda başarılı olmak için çok ciddi bir özveri gerektirmektedir. Bu zorlu süreçler birçok kişinin gözünü korkutabiliyor ve geri adım atmasına neden olabiliyor. Başkalarının yaşadıkları bu zorluklar da kendi işini kurmaktan korkan girişimci adayları için de bahanelere dönüşebiliyor. Bu rehberde de bu bahanelerin üzerinde duracağız.

Çok yaşlı ya da çok genç olmak

En büyük ve en çok öne sürülen bahanelerden bir tanesi yaş problemidir. Birçok kişi yaşını bahane ederek kendi hayallerinin peşinde koşmaktan kaçınır. Bu kimi zaman çok yaşlı oldukları, kimi zaman da çok genç oldukları içindir.

Yaşlı olan kişiler, belli bir yaştan sonra yeni bir şeylere başlamanın mümkün olmadığını, bazı şeyleri sıfırdan kurmanın zor olabileceğini düşünüyorlar. Tabii ki bazı şeylere sıfırdan başlarken, elde edilen bazı konforlardan vazgeçilmesi gerekiyor. Ancak unutulmaması gereken şeylerden biri de, belli bir yaşa ulaşmakla beraber hem iş hayatında hem de kişisel olarak birçok tecrübeye sahip olma fırsatı vermektedir.

Kazanılan bu tecrübeler, sıfırdan bir iş kurulurken oldukça işe yarayabilir. İşle ilgili kararlar alınırken, bu tecrübelerden yola çıkarak bazı sorunlar daha su üstüne çıkmadan engellenebilir. Nasıl bir yönetim yapılacağı ya da ne tür kararlar alınırsa daha hızlı sonuca ulaşılabileceği bu tecrübeler sayesinde ortaya çıkmaktadır ve belli bir yaşa ulaşmak size bu fırsatı verir.

Bir de çok genç olduğu için bazı adımlar atmayanlar var. Genç yaşta olanların dezavantajı ise tecrübe eksikliklerinin olması. Fakat, genç yaşta olmanın da avantajları vardır. Birçok yeniliği daha yakından takip edebilir ve onlara daha kolay bir şekilde adapte olabilirsiniz. Tamamen gençlere yönelik işler yapmak için bu iyi bir fırsattır; çünkü onların taleplerini ve isteklerini bilirsiniz.

Yaptığınız ilk işin başarıya ulaşması gerekmiyor. Yaptığınız bu işten bazı dersler çıkartabilir ve tecrübe sahibi olabilirsiniz. Böylelikle hatalarınızdan ders alarak, yeni limanlara yelken açabilirsiniz.

Çevrem yeterince geniş değil

Bir iş kurarken çevrenizin geniş olması size bazı avantajlar sunacaktır. Bu hem işinizin için yatırım alma konusunda size bazı kapılar aralayabilecekken hem de işinizi daha hızlı bir şekilde tanıtmanıza olanak sağlayabilir.

Ancak şuan için çevrenizin geniş olmaması, bu durumun devamlı olarak böyle olacağı anlamına gelmiyor. Sektörle ilgili etkinliklere katılmak, sosyal mecralar üzerinden sektördeki kişilerle tanışarak, çevrenizi genişletmeye ve işinizi tanıtmaya başlayabilirsiniz. Siz iletişim kurmadığınız sürece, başkaları da size ulaşmaya çalışmayacaktır.

Yeterli zamanın olmaması

Şuanda düzenli bir işi olan kişilerin uydurdukları bahanelerden biri de yeterli zamanlarının olmamadığıdır. Kafanızda kendinize ait bir iş kurma fikri bulunuyorsa ve zamanı bahane ediyorsanız; büyük ihtimalle bu işe tam olarak inanmıyorsunuz ve inanmadığınız için de zamanınızı harcamak istemiyorsunuz.

Yapacağınız işe olan inancınız tam olduğunda, gereken zamanı yaratabilirsiniz. Bu iş sizi heyecanlandırıyorsa, gerek sosyal çevrenizden gerek uykunuzdan feragat ederek zaman yaratabilir ve iki işi de devam ettirebilirsiniz. Zamanınızın olmaması tamamen size bağlıdır.

Başarısızlık korkusu

Bir diğer bahane ise yapılan işteki başarısızlık korkusu. Herkes başarısız olmaktan korkar; ancak en büyük tecrübeler ve hayat dersleri başarısızlıklar ile gelir. Başarılı olmuş insanların hayatlarına baktığınızda, bu kişilerin devamlı bazı sorunlarla yüzleştiklerini, hayatta birçok kez başarısız olduktan sonra bazı başarıları elde ettiklerini görürsünüz.

Bunun sebebi ise, başarısızlıklar beraberinde tecrübeyi getirir. Ne kadar çok tecrübeniz olursa, bir sonraki adımınızı atarken kendinize daha çok güvenir ve daha doğru kararlar alırsınız. Bu nedenle başarısızlığı olumsuz bir durum olarak görmeyin. Yaptığınız hataları kabul edin ve yeni bir kapı açmak kendinizi teşvik edin.

Şuanki işimden ayrılamam

Hayatınızı devam ettirebilmeniz için maddi kaynaklara ihtiyacınız olacaktır ve bu nedenle de düzenli bir işinizin olması önemlidir. Fakat bu iş sizin hayallerinizin önüne geçiyorsa, bazı bahaneler üretmeye başlamışsınızdır.

Kendi işinizi kurmak için, kendinizi bu fikre adamanız gerekiyor. Kendinizi adadığınızda önünüze çıkan engeller size bir sorun teşkil etmeyecektir.Hem düzenli işinizi yapabilir hem de o işten arta kalan vakitlerinizde kendi işinizi hayata geçirmek için çalışmalar yapabilirsiniz.

İş kuracak param yok

En büyük bahanelerden bir diğeri de yeterli sermayenin olmaması. Bu durum bahanenin de ötesine geçerek kimi durumlarda gerçeklik payına da sahiptir. Fakat elinizdeki yetersizliklerden dolayı projenize başlamamak da başka bir sorundur.

Çok iyi bir projeniz bulunuyorsa, bu proje tüketicilerin hayatlarında bazı sorunları çözecekse ve siz bu projeye gerçekten inanıyorsanız, projenize start verebilir ve sonrasında taslak aşamasındayken yatırımcıların kapısını çalabilirsiniz. Büyük bir sermaye gerektiren ve gerçekten iddialı olan projelere yatırımcılar destek oluyorlar.

Mükemmel olmayı beklemek

Projenizi başlattıktan sonra bunu hayata geçirmezseniz de bir anlamı olmayacaktır. Birçok kişi, bu aşamada işin mükemmel olmasını beklemektedir. Bu da aslında başka bir bahanedir. Çünkü arkasında bazı korkular yatmaktadır.

Böyle bir bakış açısıyla işinizi hiçbir zaman mükemmel hale getiremeyebilirsiniz; çünkü devamlı olarak geliştirmek istersiniz. Bunun yerine projenize bir an önce start verin ve işinizi yoldayken mükemmelleştirmeye çalışın. Böylelikle kendi fikirleriniz haricinde son kullanıcının da fikirlerini alarak, projeyi daha iyi bir yerlere getirebilirsiniz. Daha da önemli işinize başlamış olursunuz ve artık daha fazla sorumluluk alacak hale gelmiş olursunuz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Girişimciler için 5 satış ve pazarlama taktiği
Girişimciler için 5 satış ve pazarlama taktiği
Yeni girişimcilerin kendilerini ve ürünlerini tanıtmaları için hem satış hem de pazarlama taktiklerinden yararlanmaları gerekiyor. Bu iki unsur, yeni girişimler için oldukça önemlidir; çünkü pazarlama olmadan satış yapmak...
26 Ocak 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?
Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?
Sosyal medya yarışması / sosyal medya yarışmaları nasıl yapılır? Bu yazımızda başarılı bir sosyal medya yarışması nasıl düzenlenir; sosyal medya yarışma örnekleri üzerinden inceleyeceğiz. Sosyal medya...
8 Mart 2017
Sinan Oypan
Dergi ve gazete gibi offline mecralardaki reklamlarınızı nasıl ölçümleyebilirsiniz?
Dergi ve gazete gibi offline mecralardaki reklamlarınızı nasıl ölçümleyebilirsiniz?
Firmalar sadece internet üzerinden reklam vermek zorunda değiller. Basılı ve görsel yayınları kullanarak da reklam çalışmaları yapabilirler. Gazete, dergi, broşür, afiş, bilboard, radyo ve TV reklamları gibi farklı kanallar...
5 Ocak 2017
Sinan Oypan
Reklam sloganları ve metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam sloganları ve metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam sloganları ve metinleri, reklam kampanyalarınızın başarısını doğrudan etkileyen faktörlerin başında gelmektedir. Google Adwords ya da sosyal medya reklam kampanyalarınızdan daha fazla dönüşüm alabilmek için reklam...
23 Aralık 2020
Sinan Oypan
PR ajansları ile çalışırken dikkat etmeniz gerekenler
PR ajansları ile çalışırken dikkat etmeniz gerekenler
PR ajansları ile çalışmak, e-ticaret firmanızı büyütmek, yeni kitlelere ulaşmak, internetteki görünürlüğünüzü ve marka gücünüzü artırmak için önemlidir. Doğru tanıtım çalışmalarını yapmak, markanızın ön plana...
1 Eylül 2020
Sinan Oypan
E-Ticarette Lojistik İle İlgili İpuçları
E-Ticarette Lojistik İle İlgili İpuçları
E-ticaret, pek çok noktada geleneksel ticaretten ayrılır. İki iş modeli arasındaki en önemli farklardan biri, mekâna olan bağlılıktan ileri gelir. Yani geleneksel ticaret; mağaza ya da market gibi fiziksel alanlarda yapılırken...
15 Mart 2022
Markethinkers
Kötü müşteri ilişkilerinin e-ticaret firmalarına verdiği zararlar
Kötü müşteri ilişkilerinin e-ticaret firmalarına verdiği zararlar
E-ticarette başarılı olabilmek için öncelikli olarak müşteri memnuniyetini sağlamanız gerekiyor. Mutlu müşterileriniz yoksa firma olarak bir takım sıkıntılar yaşamaya başlayabilirsiniz. Uzun vadede kötü müşteri ilişkilerine...
23 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-Ticaret ve Podcast: Podcast ile Marka Bilinirliğini Artırma
E-Ticaret ve Podcast: Podcast ile Marka Bilinirliğini Artırma
Podcast Nedir? Podcast Ne Demek? Zamanla daha çok dijitalleşen dünyada radyo yayınları, haberler, söyleşiler ya da genel sohbetler podcast adı verilen yayınlarda yapılmaktadır. Peki, podcast nedir ne işe yarar? Podcast ne demek?...
20 Ocak 2021
Markethinkers
Yılbaşında geri dönüşümlerinizi artıracak dijital pazarlama çalışmaları
Yılbaşında geri dönüşümlerinizi artıracak dijital pazarlama çalışmaları
Yılbaşı için geri sayımlar başladı ve firmalar da yavaş yavaş pazarlama çalışmalarıyla yılbaşı satışlarını artırmak için planlar yapmaya başladı. Dijital pazarlama çalışmaları aracılığıyla yılbaşına özel kampanya...
7 Aralık 2017
Sinan Oypan
Yatırımcıları ikna etme ipuçları | Yatırım nasıl alınır?
Yatırımcıları ikna etme ipuçları | Yatırım nasıl alınır?
Yatırımcıları ikna etme bir startup için ilk adımı atmada en önemli ve zorlu kısımdır. Yatırımcıları ikna etme yolları nelerdir, yatırım nasıl alınır bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Girişimciler için,...
11 Haziran 2018
Sinan Oypan
Marka imajı nedir ve neden önemlidir?
Marka imajı nedir ve neden önemlidir?
Marka imajı, günümüzde tüketicilerin memnuniyetini ve marka algısını tanımlamada önemli olan kriterlerden biri. Markanın kullanıcılar gözündeki imajı, şirketin büyümesine ya da zarar etmesine neden olabilecek durumlardan biri...
28 Ekim 2020
Sinan Oypan
E-Ticaret Sitenizi Sevgililer Günü'ne Nasıl Hazırlarsınız?
E-Ticaret Sitenizi Sevgililer Günü'ne Nasıl Hazırlarsınız?
Dünyanın her yerinde insanlar, Sevgililer Günü’nde sevgilerini ifade etmek için çeşitli planlar yapmaktadır. İnsanların birbirlerine olan sevgilerini çeşitli yollarla gösterdikleri özel bir gün olan 14 Şubat, aynı zamanda...
28 Ocak 2021
Markethinkers
Detaylı Bilgi İçin Arayın