Girişimciliğin insanlar tarafından abartılan 4 yönü

17 Eylül 2016
Sinan Oypan
Girişimciliğin insanlar tarafından abartılan 4 yönü

Girişimcilik son dönemlerde oldukça popüler bir hal almaya başladı. Türkiye’de her geçen gün yeni bir girişim ortaya çıkıyor. Bu tabii ki girişimcilik ekosistemi için oldukça iyi bir durum olsa da girişimciliğin abartılan yönlerinden dolayı bazı kişiler beklediklerini bu alanda bulamayabiliyor ya da kendi girişimlerini kurmaya cesaret edemiyor.

Girişimciliğin iyi yanları olduğu gibi bazı olumsuz tarafları da bulunuyor. Ancak her iki yan da kimi zaman abartılabiliyor. Bunun sonucu da tabii ki farklı olumsuzluklara neden olabiliyor. Bu rehberimizin amacı da girişimciliğin aslında abartılan yönlerine değinmek olacak.

”Dahi olma” faktörü

Girişimcilik ekosisteminde, her zaman çok başarılı olan ya da dahi niteliği taşıyan insanlar incelenip, örnek alınmaktadır. Doğal olarak insanların birbirleriyle konuştukları konular da bu kişilerin dehası oluyor. Bu konuşmalar tabii ki bir süre sonra bazı kalıpların doğmasına da neden oluyor. “Girişimci olabilmek için dahi olmak gerekiyor.” gibi bazı kalıplar girişimcilerin gözünü korkutuyor.

Bir girişimci olmak için üstün zekanızın olması gerekmiyor. Bir fark yaratacak fikri olan, tüketicilere bir fayda sağlayacak, sektördeki bir açığı kapatacak bir projesi olan herkes kendi girişimini kurabilir. Tabii ki deha unsuru, burada diğer girişimcilerin önüne geçme konusunda yardımcı olabilir; fakat bir zorunluluk değildir.

Girişimcilik genlerden gelir

Abartılan bir diğer yön ise girişimciliğin kişinin DNA’sında olduğudur. Girişimcilik, inanılan bir fikrin/projenin hayata geçirilmesiyle ortaya çıkar ve bunun genlerle alakası yoktur. Ticaretle ilgilenen kişiler, nesilden nesile bu özelliklerini aktarıyor olabilirler ve yeni nesiller de buna ayak uydurabilir. Fakat bu illa ki bu şekilde olacak diye bir şey yok.

Girişimcilik kavramı saltanat şeklinde babadan oğula geçecek diye bir durum yoktur. Ailesinde daha önce kendi işini kurmamış kişiler de bu alanda kendilerini geliştirerek kendi girişimlerini hayata geçirebilirler. Önemli olan bu alanda kendinizi ne kadar geliştirdiğinizdir. Bilgi ve tecrübeye sahip olduktan sonra herhangi bir genetik zorunluluğa ihtiyaç yoktur.

Sermaye bulma problemi

Gerçeklik durumu yüksek olsa da aslında abartılan problemlerden biri de yatırım ya da sermaye bulma sorunu oluyor. Girişimlerde para her zaman büyük bir problem olmuştur. Ancak bir girişimi hayata geçirmek için de her zaman büyük sermayeler gerekmiyor.

Birçok kişi girişimciliğe atılmak için büyük sermayelere ihtiyacı olduğunu düşünür. Fakat bu yapılacak işe ve projeye göre değişiklik gösterebilir. Bunun yanı sıra herkes girişimcilikte yatırım almak gerektiğini de düşünüyor. Ancak kendi kaynaklarınızı oluşturmaya başladığınız da yatırım almadan da işinizi kurabilir ve ayakta tutabilirsiniz.

Gerçekten inandığınız bir proje olduğunda ve bu proje tüketicilere bir fayda sağlarken para da kazanacaksa o zaman yatırımcı bulmanız zaten daha kolay olacaktır. Yatırımcıların kapısı bu konuda açıktır; yeterki projenizin dikkat çekici ve karlılık sağlayacak bir yapısı olsun.

Kısa sürede başarılı olma zorunluluğu

Girişimcilerin kısa sürede başarılı olma gibi bir zorunlulukları olduğu da düşünülüyor; ama aslında durum pek de bu şekilde değil. Bir gecede başarının yakalanması pek de mümkün değildir. Girişimcilikte, uzun vadede kendini adamak ve birçok zorluğa göğüs germek gerekir. Yeni kurulan ve arkasında bir destek olmayan girişimler, birçok konuda zorlukla karşılaşacaklardır.

Parasal durumlar, hedef kitleye ulaşma sorunu, pazarlama çalışmaları, marka bilinirliği yaratma, ekip tarafında yaşanan problemler, ürün ve/ya hizmetlerin Ar-Ge çalışmaları, sektörel durgunluklar, Türkiye’deki gündemin çok hızlı değişmesinden dolayı yaşanan sıkıntılar gibi birçok etken girişimcilerin performansını doğrudan etkiler.

Başarılı olmuş girişimcilerin hikayelerini incelediğinizde bu kişilerin de bir gecede bu başarıyı yakalamadıklarını; aksine çok zorlu yollardan geçerek, yaptıkları işin arkasında durarak bu konulara geldiklerini göreceksiniz.

Bu sebeple de başarılı olma kavramını da abartmamak gerekiyor. İşinizi doğru bir şekilde yapıyorsanız ve doğru zamanda doğru kararları alarak yatırımlarınızı yapıyorsanız başarı zaten kendiliğinden gelecektir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Rakiplerinizi analiz ederek ürün ve kampanya kalitenizi nasıl artırabilirsiniz?
Rakiplerinizi analiz ederek ürün ve kampanya kalitenizi nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette rakip analizi yapmak, rakip firmaların reklam ve pazarlama çalışmalarını incelemek ve araştırmalardan geri bildirimler çıkartmak kendi iş stratejilerinizi daha iyi hale getirmenize yardımcı olur. Sektörde sizden daha iyi...
12 Nisan 2018
Sinan Oypan
Küçük işletmeler için bütçe yönetimi ipuçları
Küçük işletmeler için bütçe yönetimi ipuçları
Bütçe yönetimi, elinizdeki sermayeyi iyi yönetmenizi sağlarken, uzun vade de elinizde nakit kalmasını sağladığı için gereklidir. Bütçe yönetimi hem operasyonel alan da hem de yapacağınız tanıtım alanında da kontrollü bir...
20 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımlarında yapılan kullanıcı deneyimi hataları
E-ticaret site tasarımlarında yapılan kullanıcı deneyimi hataları
Kullanıcı deneyimi, doğrudan geri dönüşümleri etkilediği için e-ticaret site tasarımlarındaki en önemli konulardan biridir. Kullanıcı deneyimi üzerine çalışmaların yapılmaması tüketicilerin site üzerindeki...
1 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Neden SEO optimizasyon yapmalısınız?
Neden SEO optimizasyon yapmalısınız?
SEO optimizsyon, e-ticarette öne çıkabilmek, yeni kitlelere ulaşabilmek ve organik olarak web siteye trafik çekebilmek için bir hayli önemlidir. Günümüzde halen önemli olduğu gibi önümüzdeki senelerde de SEO çalışmaları...
13 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Facebook Reklam Stratejilerinde Mutlaka Kullanmanız Gerekenler
Facebook Reklam Stratejilerinde Mutlaka Kullanmanız Gerekenler
Facebook reklam stratejileri nelerdir, facebookta reklam vermek / facebook'a reklam vermede dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, facebook hedef kitle seçimi ve daha fazlası bu yazıda. Facebook Reklam Stratejileri Facebook reklamları...
3 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-Ticaret Sitenizi Sevgililer Günü'ne Nasıl Hazırlarsınız?
E-Ticaret Sitenizi Sevgililer Günü'ne Nasıl Hazırlarsınız?
Dünyanın her yerinde insanlar, Sevgililer Günü’nde sevgilerini ifade etmek için çeşitli planlar yapmaktadır. İnsanların birbirlerine olan sevgilerini çeşitli yollarla gösterdikleri özel bir gün olan 14 Şubat, aynı zamanda...
28 Ocak 2021
Markethinkers
Ürün fiyat bilgilerini gösterme ile ilgili 4 ipucu
Ürün fiyat bilgilerini gösterme ile ilgili 4 ipucu
E-ticarette ürün fiyatlandırma ve ürün fiyatlarını doğru bir şekilde konumlandırma bir hayli önemlidir. Site tasarımında doğru alanlarda doğru şekillerde fiyat bilgilerini vermek kullanıcı deneyimini olumlu bir şekilde...
9 Haziran 2017
Sinan Oypan
Fiyat bilgilendirme sayfalarında kullanabileceğiniz taktikler
Fiyat bilgilendirme sayfalarında kullanabileceğiniz taktikler
E-ticaret siteniz üzerindeki fiyat bilgilendirme sayfalarında bir takım çalışmalar yapmanız ve bu sayfaları hem tasarım hem de içerik olarak geliştirmeniz, bu sayfalar üzerinden elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza...
8 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir!
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir!
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir! Bu yazımızda yapmamanız gereken sosyal medya hataları 'ndan 4 tanesini ele alacağız. Sosyal medya hataları Sosyal medya pazarlaması e-ticaret firmaları için oldukça önemli...
15 Ocak 2017
Sinan Oypan
Kullanıcıların ürettikleri içeriklerle Instagram takipçilerinizi nasıl artırabilirsiniz?
Kullanıcıların ürettikleri içeriklerle Instagram takipçilerinizi nasıl artırabilirsiniz?
User Generated Content (UGC), yani kullanıcıların ürettikleri içerikler (KÜİ) sosyal mecralarda, özellikle Instagram’da takipçi artırmak için iyi bir yöntem. Takipçilerinizle etkileşime geçmek ve onları da markanızın...
6 Temmuz 2016
Sinan Oypan
İnternet üzerinden yapılabilecek girişimci iş fikirleri
İnternet üzerinden yapılabilecek girişimci iş fikirleri
2020’de işini internette taşımak ya da bir e-ticaret sitesi üzerinden satış yapmak isteyenler için internetten yapılabilecek girişimci iş fikirleri bulunuyor. Kendi işinizi yapmak istiyorsanız yeni yılda burada yer verdiğimiz iş...
20 Aralık 2019
Sinan Oypan
İndirim dönemlerinde e-posta pazarlama hataları
İndirim dönemlerinde e-posta pazarlama hataları
İndirim dönemlerinde e-posta pazarlama çalışmalarınızı artırarak, takipçilerinize ve müşterilerinize ulaşmak; böylelikle de geri dönüşümlerinizi artırmak isteyebilirsiniz, tatil deönemlerinde de. E-posta pazarlama...
22 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin