Girişimciliğin insanlar tarafından abartılan 4 yönü

17 Eylül 2016
Sinan Oypan
Girişimciliğin insanlar tarafından abartılan 4 yönü

Girişimcilik son dönemlerde oldukça popüler bir hal almaya başladı. Türkiye’de her geçen gün yeni bir girişim ortaya çıkıyor. Bu tabii ki girişimcilik ekosistemi için oldukça iyi bir durum olsa da girişimciliğin abartılan yönlerinden dolayı bazı kişiler beklediklerini bu alanda bulamayabiliyor ya da kendi girişimlerini kurmaya cesaret edemiyor.

Girişimciliğin iyi yanları olduğu gibi bazı olumsuz tarafları da bulunuyor. Ancak her iki yan da kimi zaman abartılabiliyor. Bunun sonucu da tabii ki farklı olumsuzluklara neden olabiliyor. Bu rehberimizin amacı da girişimciliğin aslında abartılan yönlerine değinmek olacak.

”Dahi olma” faktörü

Girişimcilik ekosisteminde, her zaman çok başarılı olan ya da dahi niteliği taşıyan insanlar incelenip, örnek alınmaktadır. Doğal olarak insanların birbirleriyle konuştukları konular da bu kişilerin dehası oluyor. Bu konuşmalar tabii ki bir süre sonra bazı kalıpların doğmasına da neden oluyor. “Girişimci olabilmek için dahi olmak gerekiyor.” gibi bazı kalıplar girişimcilerin gözünü korkutuyor.

Bir girişimci olmak için üstün zekanızın olması gerekmiyor. Bir fark yaratacak fikri olan, tüketicilere bir fayda sağlayacak, sektördeki bir açığı kapatacak bir projesi olan herkes kendi girişimini kurabilir. Tabii ki deha unsuru, burada diğer girişimcilerin önüne geçme konusunda yardımcı olabilir; fakat bir zorunluluk değildir.

Girişimcilik genlerden gelir

Abartılan bir diğer yön ise girişimciliğin kişinin DNA’sında olduğudur. Girişimcilik, inanılan bir fikrin/projenin hayata geçirilmesiyle ortaya çıkar ve bunun genlerle alakası yoktur. Ticaretle ilgilenen kişiler, nesilden nesile bu özelliklerini aktarıyor olabilirler ve yeni nesiller de buna ayak uydurabilir. Fakat bu illa ki bu şekilde olacak diye bir şey yok.

Girişimcilik kavramı saltanat şeklinde babadan oğula geçecek diye bir durum yoktur. Ailesinde daha önce kendi işini kurmamış kişiler de bu alanda kendilerini geliştirerek kendi girişimlerini hayata geçirebilirler. Önemli olan bu alanda kendinizi ne kadar geliştirdiğinizdir. Bilgi ve tecrübeye sahip olduktan sonra herhangi bir genetik zorunluluğa ihtiyaç yoktur.

Sermaye bulma problemi

Gerçeklik durumu yüksek olsa da aslında abartılan problemlerden biri de yatırım ya da sermaye bulma sorunu oluyor. Girişimlerde para her zaman büyük bir problem olmuştur. Ancak bir girişimi hayata geçirmek için de her zaman büyük sermayeler gerekmiyor.

Birçok kişi girişimciliğe atılmak için büyük sermayelere ihtiyacı olduğunu düşünür. Fakat bu yapılacak işe ve projeye göre değişiklik gösterebilir. Bunun yanı sıra herkes girişimcilikte yatırım almak gerektiğini de düşünüyor. Ancak kendi kaynaklarınızı oluşturmaya başladığınız da yatırım almadan da işinizi kurabilir ve ayakta tutabilirsiniz.

Gerçekten inandığınız bir proje olduğunda ve bu proje tüketicilere bir fayda sağlarken para da kazanacaksa o zaman yatırımcı bulmanız zaten daha kolay olacaktır. Yatırımcıların kapısı bu konuda açıktır; yeterki projenizin dikkat çekici ve karlılık sağlayacak bir yapısı olsun.

Kısa sürede başarılı olma zorunluluğu

Girişimcilerin kısa sürede başarılı olma gibi bir zorunlulukları olduğu da düşünülüyor; ama aslında durum pek de bu şekilde değil. Bir gecede başarının yakalanması pek de mümkün değildir. Girişimcilikte, uzun vadede kendini adamak ve birçok zorluğa göğüs germek gerekir. Yeni kurulan ve arkasında bir destek olmayan girişimler, birçok konuda zorlukla karşılaşacaklardır.

Parasal durumlar, hedef kitleye ulaşma sorunu, pazarlama çalışmaları, marka bilinirliği yaratma, ekip tarafında yaşanan problemler, ürün ve/ya hizmetlerin Ar-Ge çalışmaları, sektörel durgunluklar, Türkiye’deki gündemin çok hızlı değişmesinden dolayı yaşanan sıkıntılar gibi birçok etken girişimcilerin performansını doğrudan etkiler.

Başarılı olmuş girişimcilerin hikayelerini incelediğinizde bu kişilerin de bir gecede bu başarıyı yakalamadıklarını; aksine çok zorlu yollardan geçerek, yaptıkları işin arkasında durarak bu konulara geldiklerini göreceksiniz.

Bu sebeple de başarılı olma kavramını da abartmamak gerekiyor. İşinizi doğru bir şekilde yapıyorsanız ve doğru zamanda doğru kararları alarak yatırımlarınızı yapıyorsanız başarı zaten kendiliğinden gelecektir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

2021’de bilmeniz gereken Twitter istatistikleri
2021’de bilmeniz gereken Twitter istatistikleri
2021’de öne çıkan ve bilmeniz gereken Twitter istatistik verileri, Twitter üzerinde yaptığınız pazarlama ve reklam çalışmalarında size yardımcı olacaktır. Günümüzde popülerli devam eden ve halen aktif bir kullanıcı...
31 Mart 2019
Sinan Oypan
Mobil e-posta tasarımında dikkat etmeniz gerekenler
Mobil e-posta tasarımında dikkat etmeniz gerekenler
Mobil e-posta tasarımına sahip olmak e-posta pazarlamada, gönderilen içeriklerin daha fazla etkileşim almasını ve okunma oranlarını artırmasını sağlayacaktır. Bunun nedeni ise, e-posta kullanımında mobil cihazların etkisinin bir...
24 Haziran 2016
Sinan Oypan
2019'da görsel içerik pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler (İnfografik)
2019'da görsel içerik pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler (İnfografik)
Görsel içerik pazarlama her geçen daha önemli olmaya başlıyor ve içerik paylaşımlarında görsel içeriklerin olması, geri dönüşümleri de artırıyor. Yazılı içeriklerin yerini alan görseller, kullanıcıların dikkatini daha...
22 Mart 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya reklam türleri nelerdir?
Sosyal medya reklam türleri nelerdir?
Sosyal medya reklam türleri, etkleşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırırken, yeni kitlelere ulaşmanıza da yardımcı olmaktadır. Sosyal ağlar günümüzde en etkili pazarlama kanalları arasında yer aldığı için bu...
21 Eylül 2020
Sinan Oypan
Olumsuz müşteri yorumlarıyla ilgili yanlış bilinen 5 konu
Olumsuz müşteri yorumlarıyla ilgili yanlış bilinen 5 konu
E-ticarette müşteri yorumlarının sosyal kanıt konusunda önemli bir yeri vardır. Site üzerindeki müşteri yorumlarınızı artırmanız, sitenizden alışveriş yapacak olan kullanıcıların satın alma kararlarını etkilemesini sağlar...
9 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Yatırımcıları ikna etme ipuçları | Yatırım nasıl alınır?
Yatırımcıları ikna etme ipuçları | Yatırım nasıl alınır?
Yatırımcıları ikna etme bir startup için ilk adımı atmada en önemli ve zorlu kısımdır. Yatırımcıları ikna etme yolları nelerdir, yatırım nasıl alınır bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Girişimciler için,...
11 Haziran 2018
Sinan Oypan
İnternette kozmetik satışı yaparken nelere dikkat edilmeli
İnternette kozmetik satışı yaparken nelere dikkat edilmeli
Online kozmetik, özellikle de kadın hedef kitleye ulaşmak için oldukça etkili ve hızlı büyüyen bir sektör. Son yıllarda yapılan araştırmalara göre, çalışan kadınların %68’i internetten alışveriş yapmayı tercih ediyor....
15 Ağustos 2017
IdeaSoft
Yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimi
Yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimi
E-ticarette kampanya oluşturma ve bu oluşturulan kampanyaların yönetimi oldukça önemlidir. Kampanyalar marka bilinirliğini artırma, ürün tanıtımları yapma, tüketicilerle etkileşime geçme ve ekstra trafik oluşturmak için e-ticaret...
13 Şubat 2018
Sinan Oypan
Ürün fiyat bilgilerini gösterme ile ilgili 4 ipucu
Ürün fiyat bilgilerini gösterme ile ilgili 4 ipucu
E-ticarette ürün fiyatlandırma ve ürün fiyatlarını doğru bir şekilde konumlandırma bir hayli önemlidir. Site tasarımında doğru alanlarda doğru şekillerde fiyat bilgilerini vermek kullanıcı deneyimini olumlu bir şekilde...
9 Haziran 2017
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için e-ticarette kargo gönderimiyle ilgili 4 ipucu
Yeni başlayanlar için e-ticarette kargo gönderimiyle ilgili 4 ipucu
e-ticarette kargo anlaşmasında; kargo şirketleri ile anlaşma aşamasında dikkat edilecekler, kargo ile anlaşma aşamasında ürün boyutları ve ağırlıklarının önemi, e ticaret kargo gönderimlerinizde kargo paketleri ve kutuların...
21 Mart 2017
Sinan Oypan
Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?
Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken doğru bir mecrada yer almak, hem verdiğiniz emeğin hem de bu işler için ayırdığınız bütçenin karşılığını daha iyi bir şekilde almanızı sağlar. Her firma her mecrada...
19 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımında bulunan 3 temel öge
E-ticaret site tasarımında bulunan 3 temel öge
E-ticaret site tasarımı yapılırken özellikle dikkat edilmesi ve üzerinde durulması gereken temel ögeler bulunmakta. Bu unsurların eksik oluşu ya da amacına uygun bir şekilde tasarlanmaması, e-ticaret sitesini ziyaret edenlerin site...
6 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin