Girişimciliğin insanlar tarafından abartılan 4 yönü

17 Eylül 2016
Sinan Oypan

Girişimcilik son dönemlerde oldukça popüler bir hal almaya başladı. Türkiye’de her geçen gün yeni bir girişim ortaya çıkıyor. Bu tabii ki girişimcilik ekosistemi için oldukça iyi bir durum olsa da girişimciliğin abartılan yönlerinden dolayı bazı kişiler beklediklerini bu alanda bulamayabiliyor ya da kendi girişimlerini kurmaya cesaret edemiyor.

Girişimciliğin iyi yanları olduğu gibi bazı olumsuz tarafları da bulunuyor. Ancak her iki yan da kimi zaman abartılabiliyor. Bunun sonucu da tabii ki farklı olumsuzluklara neden olabiliyor. Bu rehberimizin amacı da girişimciliğin aslında abartılan yönlerine değinmek olacak.

”Dahi olma” faktörü

Girişimcilik ekosisteminde, her zaman çok başarılı olan ya da dahi niteliği taşıyan insanlar incelenip, örnek alınmaktadır. Doğal olarak insanların birbirleriyle konuştukları konular da bu kişilerin dehası oluyor. Bu konuşmalar tabii ki bir süre sonra bazı kalıpların doğmasına da neden oluyor. “Girişimci olabilmek için dahi olmak gerekiyor.” gibi bazı kalıplar girişimcilerin gözünü korkutuyor.

Bir girişimci olmak için üstün zekanızın olması gerekmiyor. Bir fark yaratacak fikri olan, tüketicilere bir fayda sağlayacak, sektördeki bir açığı kapatacak bir projesi olan herkes kendi girişimini kurabilir. Tabii ki deha unsuru, burada diğer girişimcilerin önüne geçme konusunda yardımcı olabilir; fakat bir zorunluluk değildir.

Girişimcilik genlerden gelir

Abartılan bir diğer yön ise girişimciliğin kişinin DNA’sında olduğudur. Girişimcilik, inanılan bir fikrin/projenin hayata geçirilmesiyle ortaya çıkar ve bunun genlerle alakası yoktur. Ticaretle ilgilenen kişiler, nesilden nesile bu özelliklerini aktarıyor olabilirler ve yeni nesiller de buna ayak uydurabilir. Fakat bu illa ki bu şekilde olacak diye bir şey yok.

Girişimcilik kavramı saltanat şeklinde babadan oğula geçecek diye bir durum yoktur. Ailesinde daha önce kendi işini kurmamış kişiler de bu alanda kendilerini geliştirerek kendi girişimlerini hayata geçirebilirler. Önemli olan bu alanda kendinizi ne kadar geliştirdiğinizdir. Bilgi ve tecrübeye sahip olduktan sonra herhangi bir genetik zorunluluğa ihtiyaç yoktur.

Sermaye bulma problemi

Gerçeklik durumu yüksek olsa da aslında abartılan problemlerden biri de yatırım ya da sermaye bulma sorunu oluyor. Girişimlerde para her zaman büyük bir problem olmuştur. Ancak bir girişimi hayata geçirmek için de her zaman büyük sermayeler gerekmiyor.

Birçok kişi girişimciliğe atılmak için büyük sermayelere ihtiyacı olduğunu düşünür. Fakat bu yapılacak işe ve projeye göre değişiklik gösterebilir. Bunun yanı sıra herkes girişimcilikte yatırım almak gerektiğini de düşünüyor. Ancak kendi kaynaklarınızı oluşturmaya başladığınız da yatırım almadan da işinizi kurabilir ve ayakta tutabilirsiniz.

Gerçekten inandığınız bir proje olduğunda ve bu proje tüketicilere bir fayda sağlarken para da kazanacaksa o zaman yatırımcı bulmanız zaten daha kolay olacaktır. Yatırımcıların kapısı bu konuda açıktır; yeterki projenizin dikkat çekici ve karlılık sağlayacak bir yapısı olsun.

Kısa sürede başarılı olma zorunluluğu

Girişimcilerin kısa sürede başarılı olma gibi bir zorunlulukları olduğu da düşünülüyor; ama aslında durum pek de bu şekilde değil. Bir gecede başarının yakalanması pek de mümkün değildir. Girişimcilikte, uzun vadede kendini adamak ve birçok zorluğa göğüs germek gerekir. Yeni kurulan ve arkasında bir destek olmayan girişimler, birçok konuda zorlukla karşılaşacaklardır.

Parasal durumlar, hedef kitleye ulaşma sorunu, pazarlama çalışmaları, marka bilinirliği yaratma, ekip tarafında yaşanan problemler, ürün ve/ya hizmetlerin Ar-Ge çalışmaları, sektörel durgunluklar, Türkiye’deki gündemin çok hızlı değişmesinden dolayı yaşanan sıkıntılar gibi birçok etken girişimcilerin performansını doğrudan etkiler.

Başarılı olmuş girişimcilerin hikayelerini incelediğinizde bu kişilerin de bir gecede bu başarıyı yakalamadıklarını; aksine çok zorlu yollardan geçerek, yaptıkları işin arkasında durarak bu konulara geldiklerini göreceksiniz.

Bu sebeple de başarılı olma kavramını da abartmamak gerekiyor. İşinizi doğru bir şekilde yapıyorsanız ve doğru zamanda doğru kararları alarak yatırımlarınızı yapıyorsanız başarı zaten kendiliğinden gelecektir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

B2B siteleri blog çalışmaları için içerik fikirleri nasıl bulabilirler?
Blog içerikleri B2B firmaları için oldukça önemli bir rol oynuyor. Web sitenin devamlı olarak güncellenmesi ve SEO çalışmaları yapılması nedeniyle B2B siteleri, arama motorlarındaki görünürlüklerini artırabilirler. B2B söz...
15 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticarette alan adı otoritenizi nasıl yükseltebilirsiniz?
SEO’da rakip analizinin önemini ve rakip analizinin nasıl yapılacağını önceki günlerde sizlerle paylaşmıştık. Aşağıdaki linklerden bu yazılara ulaşabilirsiniz. İlgili rehber: SEO’da rakip analizinin önemi İlgili...
19 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Müşterilerinizle daha iyi iletişim kurmanızı sağlayacak 4 yöntem
E-ticarette müşterilerle olan ilişkileriniz, işletmenizin başarısının ne kadar uzun vadeli olacağını belirleyen kriterlerden biridir. İyi iletişim kurmak ve bunu bir standart haline getirerek uzun vadede müşterilerinizle iyi bir...
1 Haziran 2017
Sinan Oypan
Küçük ve orta ölçekli firmalar için e posta pazarlama ipuçları
E posta pazarlama ipuçları küçük ve orta ölçekli firmalar için çok ciddi kazanımlar sağlayabilmektedir. Dijital pazarlama çalışmaları arasında en çok geri dönüşüm sağlayan e-postalar, küçük ve orta ölçekli firmaların,...
16 Ekim 2016
Sinan Oypan
Kullanıcı deneyimi SEO çalışmalarını nasıl etkiliyor?
SEO dendiği zaman genellikle akla anahtar kelime kullanımları, site üzerindeki link yapıları ya da metin yazımları gelse de SEO’yu etkileyen önemli faktörlerden biri de kullanıcı deneyimi. Web site üzerindeki kullanıcı deneyimi...
27 Aralık 2018
Sinan Oypan
Sadık müşteri kitlesi oluşturmak için neler yapmalısınız?
E-ticaret firmanızın uzun vadede başarılı olabilmesi için sadık müşterilere ihtiyacınız olacaktır. Müşteri sadakatini oluşturmak bu işteki altın anahtarınız da diyebiliriz. Tabii ki müşteri sadakatini yaratmak her zaman...
10 Kasım 2016
Sinan Oypan
Yeni ürün gamı pazarlaması yaparken kullanabileceğiniz taktikler
Yeni ürün gamı pazarlaması yaparken, tüketicilere ürünü mümkün olduğunca etkin bir şekilde tanıtmanız geri dönüşümlerinizi etkileyecektir. Ürünün özelliklerini, tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünü anlatmanın...
30 Mart 2020
Sinan Oypan
İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları
E-ticaret siteniz için ideal hedef kitlenizi bulmanız oldukça önemli. Pazarlama ve reklam çalışmalarınızda bu hedef kitleye yönelik çalışmalar yapmanız gerekecektir. Aksi takdirde daha geniş bir kitleye yönelik çalışmalar...
10 Haziran 2016
Sinan Oypan
2017 yılında e-ticaret trendleri neler olacak?
2016 yılının sonlarına yaklaşırken, birçok firma artık 2017 planlarını yapmaya başladı. Tabii ki reklam, satış ve pazarlama stratejilerinin yanı sıra iş geliştirme planları da bu dönemlerde yapılıyor. Söz konusu e-ticaret...
8 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticaret kargo anlaşmalarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette kargo anlaşmaları yapmanız, ürün gönderimleri yaparken maliyetlerinizi düşürmenize ve daha uygun fiyatlarla bu gönderileri yapmanızı sağlar. Doğru ve karlı kargo anlaşmaları yapmanız bu açıdan oldukça önemli....
30 Ekim 2018
Sinan Oypan
Sahte takipçi satın almak neden markanıza zarar verir?
Sosyal medya pazarlamada markaların dikkat ettikleri kriterlerden biri de takipçi sayısıdır. Geçtiğimiz günlerde yazdığımız ”Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik” isimli rehberimizde de bu konuya değinmiştik....
7 Haziran 2017
Sinan Oypan
Instagram'da marka yaratmak için neler yapmalısınız?
Instagram’da bir marka yaratmak için farklı stratejiler geliştirebilir ve bu stratejilerle markanızın geniş kitleler tarafından tanınmasını sağlayabilirsiniz. Bu stratejiler, marka kimliğinin oluşmasını sağlarken, şirket olarak...
30 Temmuz 2019
Sinan Oypan