fbpx

Girişimciliğin insanlar tarafından abartılan 4 yönü

17 Eylül 2016
Sinan Oypan
Girişimciliğin insanlar tarafından abartılan 4 yönü

Girişimcilik son dönemlerde oldukça popüler bir hal almaya başladı. Türkiye’de her geçen gün yeni bir girişim ortaya çıkıyor. Bu tabii ki girişimcilik ekosistemi için oldukça iyi bir durum olsa da girişimciliğin abartılan yönlerinden dolayı bazı kişiler beklediklerini bu alanda bulamayabiliyor ya da kendi girişimlerini kurmaya cesaret edemiyor.

Girişimciliğin iyi yanları olduğu gibi bazı olumsuz tarafları da bulunuyor. Ancak her iki yan da kimi zaman abartılabiliyor. Bunun sonucu da tabii ki farklı olumsuzluklara neden olabiliyor. Bu rehberimizin amacı da girişimciliğin aslında abartılan yönlerine değinmek olacak.

”Dahi olma” faktörü

Girişimcilik ekosisteminde, her zaman çok başarılı olan ya da dahi niteliği taşıyan insanlar incelenip, örnek alınmaktadır. Doğal olarak insanların birbirleriyle konuştukları konular da bu kişilerin dehası oluyor. Bu konuşmalar tabii ki bir süre sonra bazı kalıpların doğmasına da neden oluyor. “Girişimci olabilmek için dahi olmak gerekiyor.” gibi bazı kalıplar girişimcilerin gözünü korkutuyor.

Bir girişimci olmak için üstün zekanızın olması gerekmiyor. Bir fark yaratacak fikri olan, tüketicilere bir fayda sağlayacak, sektördeki bir açığı kapatacak bir projesi olan herkes kendi girişimini kurabilir. Tabii ki deha unsuru, burada diğer girişimcilerin önüne geçme konusunda yardımcı olabilir; fakat bir zorunluluk değildir.

Girişimcilik genlerden gelir

Abartılan bir diğer yön ise girişimciliğin kişinin DNA’sında olduğudur. Girişimcilik, inanılan bir fikrin/projenin hayata geçirilmesiyle ortaya çıkar ve bunun genlerle alakası yoktur. Ticaretle ilgilenen kişiler, nesilden nesile bu özelliklerini aktarıyor olabilirler ve yeni nesiller de buna ayak uydurabilir. Fakat bu illa ki bu şekilde olacak diye bir şey yok.

Girişimcilik kavramı saltanat şeklinde babadan oğula geçecek diye bir durum yoktur. Ailesinde daha önce kendi işini kurmamış kişiler de bu alanda kendilerini geliştirerek kendi girişimlerini hayata geçirebilirler. Önemli olan bu alanda kendinizi ne kadar geliştirdiğinizdir. Bilgi ve tecrübeye sahip olduktan sonra herhangi bir genetik zorunluluğa ihtiyaç yoktur.

Sermaye bulma problemi

Gerçeklik durumu yüksek olsa da aslında abartılan problemlerden biri de yatırım ya da sermaye bulma sorunu oluyor. Girişimlerde para her zaman büyük bir problem olmuştur. Ancak bir girişimi hayata geçirmek için de her zaman büyük sermayeler gerekmiyor.

Birçok kişi girişimciliğe atılmak için büyük sermayelere ihtiyacı olduğunu düşünür. Fakat bu yapılacak işe ve projeye göre değişiklik gösterebilir. Bunun yanı sıra herkes girişimcilikte yatırım almak gerektiğini de düşünüyor. Ancak kendi kaynaklarınızı oluşturmaya başladığınız da yatırım almadan da işinizi kurabilir ve ayakta tutabilirsiniz.

Gerçekten inandığınız bir proje olduğunda ve bu proje tüketicilere bir fayda sağlarken para da kazanacaksa o zaman yatırımcı bulmanız zaten daha kolay olacaktır. Yatırımcıların kapısı bu konuda açıktır; yeterki projenizin dikkat çekici ve karlılık sağlayacak bir yapısı olsun.

Kısa sürede başarılı olma zorunluluğu

Girişimcilerin kısa sürede başarılı olma gibi bir zorunlulukları olduğu da düşünülüyor; ama aslında durum pek de bu şekilde değil. Bir gecede başarının yakalanması pek de mümkün değildir. Girişimcilikte, uzun vadede kendini adamak ve birçok zorluğa göğüs germek gerekir. Yeni kurulan ve arkasında bir destek olmayan girişimler, birçok konuda zorlukla karşılaşacaklardır.

Parasal durumlar, hedef kitleye ulaşma sorunu, pazarlama çalışmaları, marka bilinirliği yaratma, ekip tarafında yaşanan problemler, ürün ve/ya hizmetlerin Ar-Ge çalışmaları, sektörel durgunluklar, Türkiye’deki gündemin çok hızlı değişmesinden dolayı yaşanan sıkıntılar gibi birçok etken girişimcilerin performansını doğrudan etkiler.

Başarılı olmuş girişimcilerin hikayelerini incelediğinizde bu kişilerin de bir gecede bu başarıyı yakalamadıklarını; aksine çok zorlu yollardan geçerek, yaptıkları işin arkasında durarak bu konulara geldiklerini göreceksiniz.

Bu sebeple de başarılı olma kavramını da abartmamak gerekiyor. İşinizi doğru bir şekilde yapıyorsanız ve doğru zamanda doğru kararları alarak yatırımlarınızı yapıyorsanız başarı zaten kendiliğinden gelecektir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Küçük işletmelerin e-ticaret sektöründe karşılaştıkları zorluklar
Küçük işletmelerin e-ticaret sektöründe karşılaştıkları zorluklar
E-ticaret sektöründe rekabetin bir hayli yoğun olması, küçük işletmelerin işini bir hayli zorlaştırıyor. Rekabetin yanı sıra internet üzerinden satış yapmanın getirdiği de bir takım zorluklar bulunuyor. Kendi işini kurmak...
19 Eylül 2017
Sinan Oypan
Yeni ürün gamı pazarlaması yaparken kullanabileceğiniz taktikler
Yeni ürün gamı pazarlaması yaparken kullanabileceğiniz taktikler
Yeni ürün gamı pazarlaması yaparken, tüketicilere ürünü mümkün olduğunca etkin bir şekilde tanıtmanız geri dönüşümlerinizi etkileyecektir. Ürünün özelliklerini, tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünü anlatmanın...
30 Mart 2020
Sinan Oypan
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 3. Bölüm
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 3. Bölüm
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak yazı serisinin son bölümünde içerik pazarlama ve ücretsiz olarak yapabileceğiniz çalışmalardan bahsedeceğiz. Önceki yazıları okumak isterseniz aşağıdaki bağlantıları...
5 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-posta pazarlamalarından geri dönüş alamamanıza sebep olan 8 durum
E-posta pazarlamalarından geri dönüş alamamanıza sebep olan 8 durum
E-posta pazarlama çalışmaları doğru yapıldığında günümüzde halen en çok geri dönüşüm sağlayan pazarlama araçları arasında yer alıyor. Ancak doğru bir strateji uygulanmadığında, yapılan çalışmalardan beklenen geri...
18 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 1. Bölüm
Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 1. Bölüm
Ürün fotoğraf çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf...
9 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticarette geri dönüşümleri düşüren 6 uygulama
E-ticarette geri dönüşümleri düşüren 6 uygulama
E-ticaret sitelerinde yapılan bazı uygulamalar, kullanıcı deneyimini olumsuz etkilemesinden dolayı geri dönüşümlerin düşmesine neden olabiliyor. Geri dönüşümlerin düşüş göstermesi de doğal olarak şirketi zarara sokuyor. Bu...
9 Ekim 2017
Sinan Oypan
İyi bir müşteri destek servisinde olması gerekenler
İyi bir müşteri destek servisinde olması gerekenler
E-ticarette iyi bir müşteri hizmeti sunuyor olmak, müşteri memnuniyetini artırarak, sadık müşterilere ulaşmak için oldukça önemlidir. Müşteri hizmetleri konusunda eksik olan firmalar, bu kitleleri elde etmekte zorlandıkları için...
26 Ocak 2018
Sinan Oypan
Rakiplerinizi analiz ederek ürün ve kampanya kalitenizi nasıl artırabilirsiniz?
Rakiplerinizi analiz ederek ürün ve kampanya kalitenizi nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette rakip analizi yapmak, rakip firmaların reklam ve pazarlama çalışmalarını incelemek ve araştırmalardan geri bildirimler çıkartmak kendi iş stratejilerinizi daha iyi hale getirmenize yardımcı olur. Sektörde sizden daha iyi...
12 Nisan 2018
Sinan Oypan
Girişimciler için marka ismi bulma rehberi
Girişimciler için marka ismi bulma rehberi
Marka ismi bulma süreci, girişimci olmak isteyenlerin geçtiği ve çoğu zaman da zorlandığı süreçlerden biri. Doğru marka ismini bulmanın yanı sıra marka kimliğini yansıtacak ve tüketicilerin akılların kalacak bir isim bulmak da...
21 Haziran 2020
Sinan Oypan
Video reklamlar verirken üzerinde durmanız gereken 4 kriter
Video reklamlar verirken üzerinde durmanız gereken 4 kriter
Sosyal mecralar üzerindeki video izlenim oranlarının artması ve video içeriklerin oluşturulmasının da artık eskiye kıyasla daha kolay bir hale gelmesi, markalar için video reklamların önünü açmaya başladı. Eskiden çoğunlukla...
28 Ocak 2017
Sinan Oypan
Markanız için dijital ajans seçmeden önce bilmeniz gerekenler
Markanız için dijital ajans seçmeden önce bilmeniz gerekenler
E-ticaret firmanızın internet üzerinde pazarlama çalışmaları için bir dijital pazarlama ajansı ile çalışabilirsiniz. Fakat her ajansın çalışma biçimi ve sunduğu hizmetler farklılık gösterecektir. Bunun yanı sıra sizin de...
21 Ekim 2016
Sinan Oypan
SEO ajansı seçerken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?
SEO ajansı seçerken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?
SEO ajansı seçmek, e-ticaret firmanızın arama motorları üzerindeki görünürlüğünü artırmak ve sitenizin SEO performansını artırmak için önemlidir. Tabii ki SEO ajansı seçerken de özellikle dikkat edilmesi gereken konular...
6 Eylül 2019
Sinan Oypan