fbpx

Girişimcilerin para yönetiminde sıkça yaptığı hatalar

5 Haziran 2017
Sinan Oypan

Girişimcilikte para yönetimi çok önemlidir. Eldeki sermayenin doğru kullanılması, doğru alanlara yatırımların yapılması ve harcamaların kontrol altında tutulması girişimin sağlam bir şekilde ayakta durmasını sağlar.

Özellikle ilk kez kendi işini kuran girişimciler para yönetiminde bir takım sıkıntılar yaşayabiliyor. Bütçe yönetiminin nasıl yapılacağının bilinmemesi gereksiz harcamalar yapılmasına neden olup, şirketin elindeki sermayeyi kötü bir şekilde kullanılmasına sebep olabiliyor. Bu rehberimizde de girişimcilerin para yönetiminde sıkça yaptıkları hataları ele alıyor olacağız.

Finansal bir plan oluşturmamak

İlk günden bir finansal plan oluşturmak bir hayli önemlidir. Birçok girişimci bu aşamayı ilerleyen dönemlere bırakmaktadır; ancak bu bir hayli yanlış bir tutumdur. Bir finansal plan oluşturduğunuzda, elinizdeki sermayeyi nasıl yönetmeniz gerektiği konusunda bir fikir sahibi olursunuz.

Finansal planınızı oluştururken, elinizdeki sermayeyi, aylık olarak yapacağınız harcamaları, vergilerinizi ve diğer giderlerinizi hesaplamış olursunuz. Günlük ve haftalık harcamalarınızı kayıt altında tutarak, hangi işlemler için ne kadarlık bir para harcadığınızın takibini tutabilirsiniz. Bu takipleri yapmadığınızda elinizdeki sermayeyi kontrol edemeyebilir ve bir süre sonra zarar etmeye başlayabilirsiniz.

Para akışını takip etmemek

Kendi işinizi kurduğunuzda para kazanmanın yanı sıra bir takım paralar da harcayacaksınız. Bu sebeple de para akışınızı takip etmeniz gerekiyor. Aylık olarak ne kadarlık bir gelir elde ettiğinizi ve buna karşın ne kadarlık bir para harcadığınızı kontrol etmelisiniz. Bu para akışını kontrol etmek, gelirlerinizi ve karlılığınızı kontrol etmenizi sağlar. Bu kontrolleri ve takipleri yapmadığınızda karlılığınızı kontrol edemezsiniz ve gerekli alanlara yatırım yapmakta zorlanırsınız.

Harcamaları kontrol etmemek

Şirket harcamalarını da kontrol altında tutmanız gerekir. Gereksiz harcamalar yapmak elinizdeki sermayeyi gereksiz yere harcamanıza neden olabilir. Bunun kontrolünü sağlamak için de şirket olarak ne gibi harcamalar yaptığınız kontrol etmeniz gerekir. Böylelikle aylık olarak şirketinizin ne gibi ihtiyaçlarını olduğunu görebilir ve gereksiz gördüğünüz harcamaları kısarak, harcamalarınızı kontrol altına alabilirsiniz.

Vergileri düşünmemek

Bir şirket kurduğunuzda devlete ödemeniz gereken vergileri de göz önünde bulundurmanız gerekiyor. Aylık olarak ödenen KDV vergilerinin yanı sıra üç ayda bir ödenen stopaj ve geçici gelir vergilerini de hesaba katmanız gerekiyor. Bu vergilerin tutarlarını şirket gelirlerinden düşmeli ve vergilerinizi düzenli olarak ödemeniz gerekir. Bu ödemeleri yapmamanız sonucunda vergilerinize faiz uygulanabilir ve bu da daha yüksek meblağlarda ödemeler yapmanıza neden olabilir. Her ay ödemeniz gereken vergilerin miktarını hesaplayarak, gelirlerinizden bu vergiler için para ayırmanız gerekir.

Fazla kişiyi işe almak

İşletmeniz için çalışan personel alırken de dikkat etmeniz gerekiyor. Elinizdeki sermayenin ve gelirlerinizin bu personelin giderlerini karşılayabilmesi gerekir. Bu kişilerin maaşlarının yanı sıra devlete ödenen sigorta masraflarını da göz önünde bulundurmalısınız. Bu sebeple de şirketinizi büyütmek için yeni personel alımları yaparken, elinizdeki para akışının bu masrafları karşılayıp karşılayamayacağını dikkate almanız gerekir.

Dışarıdan çok fazla hizmet almak

Şirket içinde yapamadığınız bazı işleri dışarıdan destek alarak çözmeye çalışabilirsiniz. Bu oldukça doğal bir durum; ancak dışarıdan hizmet aldığınız kişilerin veya kurumların sayısının artması ekstradan para harcamanıza neden olabilir. Bu sebeple de dışarıdan hizmet almadan önce bu işlemleri kendiniz yapıp yapamayacağınızı kontrol etmelisiniz. Eğer mümkünse bu işleri yapacak kişileri işe almayı da düşünebilirsiniz. Dışarıdan aldığınız hizmetleri kısmak, giderlerinizi de azaltacaktır.

Şirket ve kişisel hesapları karıştırmak

Küçük girişimciler kendi hesaplarıyla şirket hesaplarını ayırmakta kimi zaman zorlanabiliyorlar. Bu da kişisel ve şirket hesaplarının birbirine karışmasına neden olabilir. Şirket ve kişisel hesaplarınızı ayrı tutmanız bir hayli önemlidir. Kendi harcamalarınız için kendinize ait bir hesap oluşturmalı, şirket harcamaları ve gelirleri için de bir şirket hesabı oluşturmalısınız ve bu ikisini ayrı tutmalısınız. Aksi takdirde şirket için gerekli olan parayı kendiniz harcayabilir ve bu da uzun vadede bazı sıkıntılar yaşamanıza neden olabilir.

Henüz kendi şirketiniz yoksa ve internet üzerinden satış yapacağınız bir işletme kurmak istiyorsanız İdeasotf e-ticaret altyapı çözümlerini inceleyebilrisiniz. Hizmetlerimizden yararlanarak kolay bir şekilde e-ticaret sitenizin kurulumunu yapabilirsiniz. Dilerseniz 15 günlük demo süreci başlatarak hizmetlerimizi de deneyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sepete Ekle butonunuzun tasarımını yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizde satış yaparken geri dönüşümlerinizde en önemli göreve sahip ögelerden biri “Sepete Ekle” butonudur. İlk etapta üzerinde çok düşünülmese de tüketicilerin ürünle etkileşime girme ve ürünü satın alma...
22 Şubat 2019
Sinan Oypan
Geri dönüşümü yükseltecek infografik tasarımı yaparken nelere dikkat edilmeli? (İnfografik)
Geri dönüşümlerinizi artırmak, tüketicilere markanızla ilgili detaylı bilgiler sunmak ve markanızla ilgili içerikler yayınlamak için infografik tasarımı yapabilirsiniz. infografik tasarımı yapılırken bazı konuların ve...
11 Mart 2019
Sinan Oypan
Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler
Görsel reklam tasarımı yaparken, tüketicilerin ilgisini ve dikkatini çekecek tasarımlarınızın olması geri dönüşümlerinizi artırır. Reklam tasarımı yaparken dikkat edilmesi gereken bazı kurallar vardır. Bu kuralların, tasarım...
26 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Youtube kanalınızı en iyi şekilde nasıl kullanabilirsiniz?
Youtube, en çok kullanılan sosyal mecralardan biri ve bu nedenle birçok marka da burada yer almaya çalışıyor. Youtube’daki görünürlüğü arıtabilmek ve daha fazla kişiye ulaşabilmek için Youtube hesabınız üzerinde bazı...
5 Eylül 2016
Sinan Oypan
Native advertising nedir ve e-ticaret firmalarına ne gibi yararlar sağlar
Geçtiğimiz günlerde yazdığımız 2017 pazarlama trendleri ve 2017 içerik pazarlama trendleri yazılarında native advertising konusundan bahsetmiştik. Önümüzdeki yıl, şirketlerin bu alanda yaptıkları reklam ve pazarlama...
20 Aralık 2016
Sinan Oypan
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin!
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin adlı yazımızda çalıştığınız SEO ajansı ile yollarınızı ayırmanız gerektiğini belirten 5 durumu sizler için derledik. Eğer SEO Ajansınız bunları yapıyorsa sizin yararınıza...
25 Aralık 2016
Sinan Oypan
Instagram Story paylaşımlarını nasıl geliştirebilirsiniz?
Instagram Story, bir diğer adıyla da Instagram Hikaye paylaşımları, son dönemlerde oldukça popüler paylaşım formatlarından biri oldu. Kullanıcı alışkanlıklarının normal gönderilerden hikayelere geçmesi nedeniyle, geri...
11 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Büyük markaların Twitter yönetiminden alınması gereken 6 ders
Twitter halen e-ticaret firmalarının en sık kullandığı sosyal mecralardan biri. Birçok firma tüketicilerle etkileşime geçmek, ürünlerini tanıtmak, müşteri hizmetleri sunmak ve marka bilinirliklerini artırmak için Twitter’da yer...
31 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Neden güvenilir bir e-ticaret altyapı sistemi tercih etmelisiniz?
Kendi işinizi yapmak ya da fiziki işletmenizin e-ticaret sitesini kurmak istiyorsanız, öncelikle güvenilir bir altyapısı olan bir e-ticaret sitesi kurmanız gerekiyor. Kendi imkanlarınızla bir site kurabileceğiniz gibi, özel bir site...
21 Haziran 2018
Sinan Oypan
2016'ya Yön Verecek Dijital Trendler Nelerdir?
E-ticaret gün geçtikçe daha çok işletmenin kullandığı bir kanal haline geliyor. İnternet fenomenlerinin hayatımıza her gün daha fazla girmesi bu kanalın gerekliliğini ve önemini vurguluyor. Gelişen teknoloji her yıl daha...
22 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticaret siteniz için nasıl logo yapabilirsiniz?
E-ticaret siteniz için gerekli olanlardan biri de iyi bir logodur. Logonuzun dikkat çekici ve akılda kalıcı olması, markanızın bilinirliğini artırmada ve kurumsallaşma yolunda önemli bir adımdır. Tabii ki iyi bir logo yapmanın...
18 Ocak 2017
Sinan Oypan
Yeni işletmeler için pazarlama ve tanıtım taktikleri
Yeni işletmeler için pazarlama çalışmaları oldukça önemlidir. Marka ve ürün bilinirliğini artırmak için farklı kanallar üzerinden reklam ve pazarlama çalışmaları yapmaları ve bu işler için belli bir bütçe ayırmaları...
15 Aralık 2017
Sinan Oypan