Girişimcilerin para yönetiminde sıkça yaptığı hatalar

5 Haziran 2017
Sinan Oypan

Girişimcilikte para yönetimi çok önemlidir. Eldeki sermayenin doğru kullanılması, doğru alanlara yatırımların yapılması ve harcamaların kontrol altında tutulması girişimin sağlam bir şekilde ayakta durmasını sağlar.

Özellikle ilk kez kendi işini kuran girişimciler para yönetiminde bir takım sıkıntılar yaşayabiliyor. Bütçe yönetiminin nasıl yapılacağının bilinmemesi gereksiz harcamalar yapılmasına neden olup, şirketin elindeki sermayeyi kötü bir şekilde kullanılmasına sebep olabiliyor. Bu rehberimizde de girişimcilerin para yönetiminde sıkça yaptıkları hataları ele alıyor olacağız.

Finansal bir plan oluşturmamak

İlk günden bir finansal plan oluşturmak bir hayli önemlidir. Birçok girişimci bu aşamayı ilerleyen dönemlere bırakmaktadır; ancak bu bir hayli yanlış bir tutumdur. Bir finansal plan oluşturduğunuzda, elinizdeki sermayeyi nasıl yönetmeniz gerektiği konusunda bir fikir sahibi olursunuz.

Finansal planınızı oluştururken, elinizdeki sermayeyi, aylık olarak yapacağınız harcamaları, vergilerinizi ve diğer giderlerinizi hesaplamış olursunuz. Günlük ve haftalık harcamalarınızı kayıt altında tutarak, hangi işlemler için ne kadarlık bir para harcadığınızın takibini tutabilirsiniz. Bu takipleri yapmadığınızda elinizdeki sermayeyi kontrol edemeyebilir ve bir süre sonra zarar etmeye başlayabilirsiniz.

Para akışını takip etmemek

Kendi işinizi kurduğunuzda para kazanmanın yanı sıra bir takım paralar da harcayacaksınız. Bu sebeple de para akışınızı takip etmeniz gerekiyor. Aylık olarak ne kadarlık bir gelir elde ettiğinizi ve buna karşın ne kadarlık bir para harcadığınızı kontrol etmelisiniz. Bu para akışını kontrol etmek, gelirlerinizi ve karlılığınızı kontrol etmenizi sağlar. Bu kontrolleri ve takipleri yapmadığınızda karlılığınızı kontrol edemezsiniz ve gerekli alanlara yatırım yapmakta zorlanırsınız.

Harcamaları kontrol etmemek

Şirket harcamalarını da kontrol altında tutmanız gerekir. Gereksiz harcamalar yapmak elinizdeki sermayeyi gereksiz yere harcamanıza neden olabilir. Bunun kontrolünü sağlamak için de şirket olarak ne gibi harcamalar yaptığınız kontrol etmeniz gerekir. Böylelikle aylık olarak şirketinizin ne gibi ihtiyaçlarını olduğunu görebilir ve gereksiz gördüğünüz harcamaları kısarak, harcamalarınızı kontrol altına alabilirsiniz.

Vergileri düşünmemek

Bir şirket kurduğunuzda devlete ödemeniz gereken vergileri de göz önünde bulundurmanız gerekiyor. Aylık olarak ödenen KDV vergilerinin yanı sıra üç ayda bir ödenen stopaj ve geçici gelir vergilerini de hesaba katmanız gerekiyor. Bu vergilerin tutarlarını şirket gelirlerinden düşmeli ve vergilerinizi düzenli olarak ödemeniz gerekir. Bu ödemeleri yapmamanız sonucunda vergilerinize faiz uygulanabilir ve bu da daha yüksek meblağlarda ödemeler yapmanıza neden olabilir. Her ay ödemeniz gereken vergilerin miktarını hesaplayarak, gelirlerinizden bu vergiler için para ayırmanız gerekir.

Fazla kişiyi işe almak

İşletmeniz için çalışan personel alırken de dikkat etmeniz gerekiyor. Elinizdeki sermayenin ve gelirlerinizin bu personelin giderlerini karşılayabilmesi gerekir. Bu kişilerin maaşlarının yanı sıra devlete ödenen sigorta masraflarını da göz önünde bulundurmalısınız. Bu sebeple de şirketinizi büyütmek için yeni personel alımları yaparken, elinizdeki para akışının bu masrafları karşılayıp karşılayamayacağını dikkate almanız gerekir.

Dışarıdan çok fazla hizmet almak

Şirket içinde yapamadığınız bazı işleri dışarıdan destek alarak çözmeye çalışabilirsiniz. Bu oldukça doğal bir durum; ancak dışarıdan hizmet aldığınız kişilerin veya kurumların sayısının artması ekstradan para harcamanıza neden olabilir. Bu sebeple de dışarıdan hizmet almadan önce bu işlemleri kendiniz yapıp yapamayacağınızı kontrol etmelisiniz. Eğer mümkünse bu işleri yapacak kişileri işe almayı da düşünebilirsiniz. Dışarıdan aldığınız hizmetleri kısmak, giderlerinizi de azaltacaktır.

Şirket ve kişisel hesapları karıştırmak

Küçük girişimciler kendi hesaplarıyla şirket hesaplarını ayırmakta kimi zaman zorlanabiliyorlar. Bu da kişisel ve şirket hesaplarının birbirine karışmasına neden olabilir. Şirket ve kişisel hesaplarınızı ayrı tutmanız bir hayli önemlidir. Kendi harcamalarınız için kendinize ait bir hesap oluşturmalı, şirket harcamaları ve gelirleri için de bir şirket hesabı oluşturmalısınız ve bu ikisini ayrı tutmalısınız. Aksi takdirde şirket için gerekli olan parayı kendiniz harcayabilir ve bu da uzun vadede bazı sıkıntılar yaşamanıza neden olabilir.

Henüz kendi şirketiniz yoksa ve internet üzerinden satış yapacağınız bir işletme kurmak istiyorsanız İdeasotf e-ticaret altyapı çözümlerini inceleyebilrisiniz. Hizmetlerimizden yararlanarak kolay bir şekilde e-ticaret sitenizin kurulumunu yapabilirsiniz. Dilerseniz 15 günlük demo süreci başlatarak hizmetlerimizi de deneyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette rekabet stratejisi nasıl hazırlanır?
Rekabet stratejisi, e-ticarette üzerinde durulması gereken ve uzun vadeli başarı için de uygulanması gereken bir çalışmadır. Günümüzde birçok sektörde rekabetin ciddi şekilde artması, tüketicilerin marka sadakatlerinin azalarak,...
13 Haziran 2020
Sinan Oypan
2016'ya Yön Verecek Dijital Trendler Nelerdir?
E-ticaret gün geçtikçe daha çok işletmenin kullandığı bir kanal haline geliyor. İnternet fenomenlerinin hayatımıza her gün daha fazla girmesi bu kanalın gerekliliğini ve önemini vurguluyor. Gelişen teknoloji her yıl daha...
22 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
Facebook sayfa beğendirme yöntemleri
Facebook sayfa beğendirme yöntemleri nelerdir, facebook sayfa beğendirme için neler yapılmalıdır, facebook sayfa beğendirme için reklam kullanılmalı mıdır; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook sayfa...
4 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Mobil ticarette yapmanız ve yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Mobil ticaretin önemi her geçen yıl biraz daha artıyor. Son birkaç yıldır Türkiye e-ticaret sektöründe de mobil ticaretin gücü biraz daha artmaya başlıyor. Bunun en büyük sebeplerinden biri de akıllı telefon ve 3G internet veri...
16 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımlarında yapılan kullanıcı deneyimi hataları
Kullanıcı deneyimi, doğrudan geri dönüşümleri etkilediği için e-ticaret site tasarımlarındaki en önemli konulardan biridir. Kullanıcı deneyimi üzerine çalışmaların yapılmaması tüketicilerin site üzerindeki...
1 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticarette etkileyici bir blog içeriği nasıl yazılır?
İçerik pazarlamanın e-ticaret firmaları için bir hayli önemli bir yeri var. Organik olarak hedef kitleye erişmenin yanı sıra, alan adı ve sayfa değerini arama motorları üzerinde yükselterek, sitenin daha değerli hale gelmesine de...
23 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticarette duygusal pazarlamayı nasıl kullanabilirsiniz?
Duygusal pazarlama e-ticarette birçok farklı şekilde kullanılabilecek pazarlama yöntemlerinden biridiri. Önemli olan tüketicilerle ürünleriniz arasında bir bağ kurmak ve bu bağı bir duygu üzerine odaklamak olacaktır. Bunun yanı...
22 Mart 2018
Sinan Oypan
Kullanıcıları Satın Almaya Yönlendirmenin 5 Yolu
Pazarlama, tanıtım ve satış faaliyetlerinin dijital ortamlarda yapılması anlamına gelen e-ticaret, geleneksel ticaret yöntemleriyle yıllar süren bu faaliyetleri oldukça kısa zamanda ve geniş kitlelere yönelik olarak...
12 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
SEO ajansı seçerken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?
SEO ajansı seçmek, e-ticaret firmanızın arama motorları üzerindeki görünürlüğünü artırmak ve sitenizin SEO performansını artırmak için önemlidir. Tabii ki SEO ajansı seçerken de özellikle dikkat edilmesi gereken konular...
6 Eylül 2019
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar için dijital dönüşüm rehberi
Günümüzde dijital dönüşüm, fiziki mağazalar için de önem taşıyor; özellikle pandemi döneminde bu dönüşümün değeri daha da arttı. Dijital dönüşüm ile fiziki olarak yaptığınız işi internet ortamına taşıyabilir,...
28 Haziran 2020
Sinan Oypan
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 6 madde
Kendi işini kurmak isteyip ne iş yapabilirim diye düşünenlerin sayısı günümüzde gittikçe artıyor. İş kurmak istiyorum deyip elinde az bir sermayesi olanlar da küçük sermayeyle ne iş yapılır diye arayışlara giriyor. İş...
18 Kasım 2019
Sinan Oypan
Dikey video içeriklere neden önem vermelisiniz? (İnfografik)
Son dönemlerde video içerik çalışmalarında dikey videolar oldukça öne çıkmaya başladı ve bunun da nedeni akıllı telefonlarda tam ekran video izleme sağlayan sosyal ağlar oldu. Birçok kişi için dikey videolar tercih edilmese de...
17 Mart 2019
Sinan Oypan