fbpx

Girişimcilerin para yönetiminde sıkça yaptığı hatalar

5 Haziran 2017
Sinan Oypan
Girişimcilerin para yönetiminde sıkça yaptığı hatalar

Girişimcilikte para yönetimi çok önemlidir. Eldeki sermayenin doğru kullanılması, doğru alanlara yatırımların yapılması ve harcamaların kontrol altında tutulması girişimin sağlam bir şekilde ayakta durmasını sağlar.

Özellikle ilk kez kendi işini kuran girişimciler para yönetiminde bir takım sıkıntılar yaşayabiliyor. Bütçe yönetiminin nasıl yapılacağının bilinmemesi gereksiz harcamalar yapılmasına neden olup, şirketin elindeki sermayeyi kötü bir şekilde kullanılmasına sebep olabiliyor. Bu rehberimizde de girişimcilerin para yönetiminde sıkça yaptıkları hataları ele alıyor olacağız.

Finansal bir plan oluşturmamak

İlk günden bir finansal plan oluşturmak bir hayli önemlidir. Birçok girişimci bu aşamayı ilerleyen dönemlere bırakmaktadır; ancak bu bir hayli yanlış bir tutumdur. Bir finansal plan oluşturduğunuzda, elinizdeki sermayeyi nasıl yönetmeniz gerektiği konusunda bir fikir sahibi olursunuz.

Finansal planınızı oluştururken, elinizdeki sermayeyi, aylık olarak yapacağınız harcamaları, vergilerinizi ve diğer giderlerinizi hesaplamış olursunuz. Günlük ve haftalık harcamalarınızı kayıt altında tutarak, hangi işlemler için ne kadarlık bir para harcadığınızın takibini tutabilirsiniz. Bu takipleri yapmadığınızda elinizdeki sermayeyi kontrol edemeyebilir ve bir süre sonra zarar etmeye başlayabilirsiniz.

Para akışını takip etmemek

Kendi işinizi kurduğunuzda para kazanmanın yanı sıra bir takım paralar da harcayacaksınız. Bu sebeple de para akışınızı takip etmeniz gerekiyor. Aylık olarak ne kadarlık bir gelir elde ettiğinizi ve buna karşın ne kadarlık bir para harcadığınızı kontrol etmelisiniz. Bu para akışını kontrol etmek, gelirlerinizi ve karlılığınızı kontrol etmenizi sağlar. Bu kontrolleri ve takipleri yapmadığınızda karlılığınızı kontrol edemezsiniz ve gerekli alanlara yatırım yapmakta zorlanırsınız.

Harcamaları kontrol etmemek

Şirket harcamalarını da kontrol altında tutmanız gerekir. Gereksiz harcamalar yapmak elinizdeki sermayeyi gereksiz yere harcamanıza neden olabilir. Bunun kontrolünü sağlamak için de şirket olarak ne gibi harcamalar yaptığınız kontrol etmeniz gerekir. Böylelikle aylık olarak şirketinizin ne gibi ihtiyaçlarını olduğunu görebilir ve gereksiz gördüğünüz harcamaları kısarak, harcamalarınızı kontrol altına alabilirsiniz.

Vergileri düşünmemek

Bir şirket kurduğunuzda devlete ödemeniz gereken vergileri de göz önünde bulundurmanız gerekiyor. Aylık olarak ödenen KDV vergilerinin yanı sıra üç ayda bir ödenen stopaj ve geçici gelir vergilerini de hesaba katmanız gerekiyor. Bu vergilerin tutarlarını şirket gelirlerinden düşmeli ve vergilerinizi düzenli olarak ödemeniz gerekir. Bu ödemeleri yapmamanız sonucunda vergilerinize faiz uygulanabilir ve bu da daha yüksek meblağlarda ödemeler yapmanıza neden olabilir. Her ay ödemeniz gereken vergilerin miktarını hesaplayarak, gelirlerinizden bu vergiler için para ayırmanız gerekir.

Fazla kişiyi işe almak

İşletmeniz için çalışan personel alırken de dikkat etmeniz gerekiyor. Elinizdeki sermayenin ve gelirlerinizin bu personelin giderlerini karşılayabilmesi gerekir. Bu kişilerin maaşlarının yanı sıra devlete ödenen sigorta masraflarını da göz önünde bulundurmalısınız. Bu sebeple de şirketinizi büyütmek için yeni personel alımları yaparken, elinizdeki para akışının bu masrafları karşılayıp karşılayamayacağını dikkate almanız gerekir.

Dışarıdan çok fazla hizmet almak

Şirket içinde yapamadığınız bazı işleri dışarıdan destek alarak çözmeye çalışabilirsiniz. Bu oldukça doğal bir durum; ancak dışarıdan hizmet aldığınız kişilerin veya kurumların sayısının artması ekstradan para harcamanıza neden olabilir. Bu sebeple de dışarıdan hizmet almadan önce bu işlemleri kendiniz yapıp yapamayacağınızı kontrol etmelisiniz. Eğer mümkünse bu işleri yapacak kişileri işe almayı da düşünebilirsiniz. Dışarıdan aldığınız hizmetleri kısmak, giderlerinizi de azaltacaktır.

Şirket ve kişisel hesapları karıştırmak

Küçük girişimciler kendi hesaplarıyla şirket hesaplarını ayırmakta kimi zaman zorlanabiliyorlar. Bu da kişisel ve şirket hesaplarının birbirine karışmasına neden olabilir. Şirket ve kişisel hesaplarınızı ayrı tutmanız bir hayli önemlidir. Kendi harcamalarınız için kendinize ait bir hesap oluşturmalı, şirket harcamaları ve gelirleri için de bir şirket hesabı oluşturmalısınız ve bu ikisini ayrı tutmalısınız. Aksi takdirde şirket için gerekli olan parayı kendiniz harcayabilir ve bu da uzun vadede bazı sıkıntılar yaşamanıza neden olabilir.

Henüz kendi şirketiniz yoksa ve internet üzerinden satış yapacağınız bir işletme kurmak istiyorsanız İdeasotf e-ticaret altyapı çözümlerini inceleyebilrisiniz. Hizmetlerimizden yararlanarak kolay bir şekilde e-ticaret sitenizin kurulumunu yapabilirsiniz. Dilerseniz 15 günlük demo süreci başlatarak hizmetlerimizi de deneyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Google Alışveriş Reklamları nın kapanması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Google Alışveriş Reklamları nın kapanması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Geçtiğimiz hafta Google kendi resmi blogunda yaptığı açıklamada Google Alışveriş Reklamları’nı 10 Ağustos 2020 tarihinden itibaren kaldıracağını açıkladı. Bu karar tabii ki e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir...
11 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Nakit akışı yönetimi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Nakit akışı yönetimi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Nakit akışı yönetimi, e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durmaları gereken konular arasında yer aldığı gibi yakından da takip edilmesi gereken bir konudur. Nakit akışı, belli bir zaman dilimi içerisinde şirketin...
27 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Ortaklık kurmadan önce dikkat etmeniz gereken 5 önemli detay
Ortaklık kurmadan önce dikkat etmeniz gereken 5 önemli detay
Kendi işinizi kurarken ya da bir e-ticaret sitesi açmak istiyorken, bir ya da birden fazla ortakla işe girmek isteyebilirsiniz. Bu hem maddi hem de manevi açıdan üzerinizden birçok yükü kaldırır. Ancak ortaklıkların doğru...
7 Ocak 2017
Sinan Oypan
Siteden ayrılanlara gösterebileceğiniz kampanya örnekleri
Siteden ayrılanlara gösterebileceğiniz kampanya örnekleri
Siteden ayrılan kullanıcıları, e-ticaret sitenizde tutabilmek ve onlardan bir geri dönüşüm alabilmek için kullanabileceğiniz bazı kampanya örnekleri bulunuyor. Bu kampanyalar, kullanıcıyı sitede tutmak ve onları belli bir eyleme...
10 Haziran 2019
Sinan Oypan
Kış indirimleri ile e-ticarette satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Kış indirimleri ile e-ticarette satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Kış indirimleri ile satışlarınızı artırmak için e-ticaret siteniz ve internet üzerinde yapabileceğiniz birçok farklı çalışma bulunuyor. Pandemi sürecinde işinizi internete taşımanız, olası bir ikinci dalgada işinize devam...
14 Eylül 2020
Sinan Oypan
Duygusal pazarlama nedir ve dijital pazarlamada neden önemlidir?
Duygusal pazarlama nedir ve dijital pazarlamada neden önemlidir?
Duygusal pazarlama, farkında olmadan da olsa birçok pazarlama çalışmasında yapılıyor. Tabii ki doğrudan bu amaçla yapılan pazarlama çalışmaları da bulunuyor. Tüketicilerin duygularına yönelik içerikler ve mesajlar üretmek,...
21 Mart 2018
Sinan Oypan
E-Fatura ve E-Arşiv Fatura Nedir? Farkları Nelerdir?
E-Fatura ve E-Arşiv Fatura Nedir? Farkları Nelerdir?
Her işinizi gören internet ortamının teknolojileri gelişmeye devam ederken geleneksel yöntemleri kullanmaya devam etseniz de bazı süreçlerinizi elektronik ortama taşımak zorunlu hale gelmiştir. Ticari kazanç sağlayan her eylemin...
15 Şubat 2021
Markethinkers
Site içi SEO nasıl yapılır? | On Page SEO
Site içi SEO nasıl yapılır? | On Page SEO
Site içi SEO, (on page SEO) internet üzerinde yayın yapan ve organik olarak trafik çekmek isteyen tüm web siteleri için oldukça önemlidir. SEO çalışmaları ile site içi SEO çalışmaları yapmak, web sitenin arama motorlarına uyumlu...
16 Ekim 2019
Sinan Oypan
Sepet ortalamasını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Sepet ortalamasını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Sitenizi ziyaret eden ve siteniz üzerinden alışveriş yapan kişilerin sepet ortalamalarını artırmak hem satışlarınızı hem de karlılığınızı artıracaktır. Tüketicilerin siteniz üzerinden tek seferde daha fazla alışveriş...
16 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Sayfayı terk etme oranını düşürmek için yararlanabileceğiniz taktikler
Sayfayı terk etme oranını düşürmek için yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticaret sitenizde özellikle üzerinde durmanız gereken metriklerden biri de sayfayı terk etme (Bounce Rate, Hemen Çıkma Oranı) oranıdır. Siteye gelen ziyaretçileri site üzerinde tutamamanız elde edeceğiniz geri dönüşümlerin de...
4 Temmuz 2018
Sinan Oypan
İçerik üretenlerin sıkça yaptığı hatalar ve çözümleri
İçerik üretenlerin sıkça yaptığı hatalar ve çözümleri
E-ticaret sitenizi güncel tutmak, ziyaretçilerinize yeni bilgiler sunmak, SEO çalışmaları yapmak ve takipçilerinizle etkileşime geçmek için blog içerikleri oluşturuyor olabilirsiniz. Ancak içerik üreten kişilerin çoğu zaman...
24 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Yaşça büyük hedef kitleye pazarlama çalışmaları nasıl yapılmalı?
Yaşça büyük hedef kitleye pazarlama çalışmaları nasıl yapılmalı?
İnternet kullanımının yaygınlaşmasıyla beraber yaşça büyük olan kesimler de artık internet üzerinde vakit geçiriyor ve markalarla etkileşime giriyorlar. Bu nedenle de hedef kitlesinde yaşça büyük kişiler yer alan firmaların,...
21 Ağustos 2017
Sinan Oypan