Girişimcilerin para yönetiminde sıkça yaptığı hatalar

5 Haziran 2017
Sinan Oypan

Girişimcilikte para yönetimi çok önemlidir. Eldeki sermayenin doğru kullanılması, doğru alanlara yatırımların yapılması ve harcamaların kontrol altında tutulması girişimin sağlam bir şekilde ayakta durmasını sağlar.

Özellikle ilk kez kendi işini kuran girişimciler para yönetiminde bir takım sıkıntılar yaşayabiliyor. Bütçe yönetiminin nasıl yapılacağının bilinmemesi gereksiz harcamalar yapılmasına neden olup, şirketin elindeki sermayeyi kötü bir şekilde kullanılmasına sebep olabiliyor. Bu rehberimizde de girişimcilerin para yönetiminde sıkça yaptıkları hataları ele alıyor olacağız.

Finansal bir plan oluşturmamak

İlk günden bir finansal plan oluşturmak bir hayli önemlidir. Birçok girişimci bu aşamayı ilerleyen dönemlere bırakmaktadır; ancak bu bir hayli yanlış bir tutumdur. Bir finansal plan oluşturduğunuzda, elinizdeki sermayeyi nasıl yönetmeniz gerektiği konusunda bir fikir sahibi olursunuz.

Finansal planınızı oluştururken, elinizdeki sermayeyi, aylık olarak yapacağınız harcamaları, vergilerinizi ve diğer giderlerinizi hesaplamış olursunuz. Günlük ve haftalık harcamalarınızı kayıt altında tutarak, hangi işlemler için ne kadarlık bir para harcadığınızın takibini tutabilirsiniz. Bu takipleri yapmadığınızda elinizdeki sermayeyi kontrol edemeyebilir ve bir süre sonra zarar etmeye başlayabilirsiniz.

Para akışını takip etmemek

Kendi işinizi kurduğunuzda para kazanmanın yanı sıra bir takım paralar da harcayacaksınız. Bu sebeple de para akışınızı takip etmeniz gerekiyor. Aylık olarak ne kadarlık bir gelir elde ettiğinizi ve buna karşın ne kadarlık bir para harcadığınızı kontrol etmelisiniz. Bu para akışını kontrol etmek, gelirlerinizi ve karlılığınızı kontrol etmenizi sağlar. Bu kontrolleri ve takipleri yapmadığınızda karlılığınızı kontrol edemezsiniz ve gerekli alanlara yatırım yapmakta zorlanırsınız.

Harcamaları kontrol etmemek

Şirket harcamalarını da kontrol altında tutmanız gerekir. Gereksiz harcamalar yapmak elinizdeki sermayeyi gereksiz yere harcamanıza neden olabilir. Bunun kontrolünü sağlamak için de şirket olarak ne gibi harcamalar yaptığınız kontrol etmeniz gerekir. Böylelikle aylık olarak şirketinizin ne gibi ihtiyaçlarını olduğunu görebilir ve gereksiz gördüğünüz harcamaları kısarak, harcamalarınızı kontrol altına alabilirsiniz.

Vergileri düşünmemek

Bir şirket kurduğunuzda devlete ödemeniz gereken vergileri de göz önünde bulundurmanız gerekiyor. Aylık olarak ödenen KDV vergilerinin yanı sıra üç ayda bir ödenen stopaj ve geçici gelir vergilerini de hesaba katmanız gerekiyor. Bu vergilerin tutarlarını şirket gelirlerinden düşmeli ve vergilerinizi düzenli olarak ödemeniz gerekir. Bu ödemeleri yapmamanız sonucunda vergilerinize faiz uygulanabilir ve bu da daha yüksek meblağlarda ödemeler yapmanıza neden olabilir. Her ay ödemeniz gereken vergilerin miktarını hesaplayarak, gelirlerinizden bu vergiler için para ayırmanız gerekir.

Fazla kişiyi işe almak

İşletmeniz için çalışan personel alırken de dikkat etmeniz gerekiyor. Elinizdeki sermayenin ve gelirlerinizin bu personelin giderlerini karşılayabilmesi gerekir. Bu kişilerin maaşlarının yanı sıra devlete ödenen sigorta masraflarını da göz önünde bulundurmalısınız. Bu sebeple de şirketinizi büyütmek için yeni personel alımları yaparken, elinizdeki para akışının bu masrafları karşılayıp karşılayamayacağını dikkate almanız gerekir.

Dışarıdan çok fazla hizmet almak

Şirket içinde yapamadığınız bazı işleri dışarıdan destek alarak çözmeye çalışabilirsiniz. Bu oldukça doğal bir durum; ancak dışarıdan hizmet aldığınız kişilerin veya kurumların sayısının artması ekstradan para harcamanıza neden olabilir. Bu sebeple de dışarıdan hizmet almadan önce bu işlemleri kendiniz yapıp yapamayacağınızı kontrol etmelisiniz. Eğer mümkünse bu işleri yapacak kişileri işe almayı da düşünebilirsiniz. Dışarıdan aldığınız hizmetleri kısmak, giderlerinizi de azaltacaktır.

Şirket ve kişisel hesapları karıştırmak

Küçük girişimciler kendi hesaplarıyla şirket hesaplarını ayırmakta kimi zaman zorlanabiliyorlar. Bu da kişisel ve şirket hesaplarının birbirine karışmasına neden olabilir. Şirket ve kişisel hesaplarınızı ayrı tutmanız bir hayli önemlidir. Kendi harcamalarınız için kendinize ait bir hesap oluşturmalı, şirket harcamaları ve gelirleri için de bir şirket hesabı oluşturmalısınız ve bu ikisini ayrı tutmalısınız. Aksi takdirde şirket için gerekli olan parayı kendiniz harcayabilir ve bu da uzun vadede bazı sıkıntılar yaşamanıza neden olabilir.

Henüz kendi şirketiniz yoksa ve internet üzerinden satış yapacağınız bir işletme kurmak istiyorsanız İdeasotf e-ticaret altyapı çözümlerini inceleyebilrisiniz. Hizmetlerimizden yararlanarak kolay bir şekilde e-ticaret sitenizin kurulumunu yapabilirsiniz. Dilerseniz 15 günlük demo süreci başlatarak hizmetlerimizi de deneyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yeni işletmeler için pazarlama ve tanıtım taktikleri
Yeni işletmeler için pazarlama çalışmaları oldukça önemlidir. Marka ve ürün bilinirliğini artırmak için farklı kanallar üzerinden reklam ve pazarlama çalışmaları yapmaları ve bu işler için belli bir bütçe ayırmaları...
15 Aralık 2017
Sinan Oypan
Müşterilerinizi korkutmadan onlar hakkında detaylı bilgileri nasıl alabilirsiniz?
E-ticarette kişiselleştirme ve hedef kitleyi yakından tanımak firmalara birçok avantaj sağlamaktadır. Müşterilerinizin ne istediklerini bilmek, onların ilgi alanlarını öğrenmek, satın alma davranışları hakkında bilgi sahibi...
2 Ekim 2016
Sinan Oypan
Kış indirimleri ile e-ticarette satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Kış indirimleri ile satışlarınızı artırmak için e-ticaret siteniz ve internet üzerinde yapabileceğiniz birçok farklı çalışma bulunuyor. Pandemi sürecinde işinizi internete taşımanız, olası bir ikinci dalgada işinize devam...
14 Eylül 2020
Sinan Oypan
İlgi çekici ürün kutusu tasarımları nasıl yapılır?
İlgi çekici ürün kutusu tasarımları, ürün satışlarını artırabileceği gibi tüketicilerin de dikkatini daha fazla çektiği için ürüne olan merakı da artırır. Bunun yanı sıra ilgi çekici kutu tasarımları, kutu açılım...
6 Haziran 2020
Sinan Oypan
Sanal POS nedir? Nasıl ve nereden alınır?
Sanal POS nedir, sanal pos nasıl alınır, sanal pos nasıl kurulur, sanal pos ücretleri, sanal pos komisyon oranları, sanal pos entegrasyonu, sanal pos ödemeleri, sanal pos hizmeti veren firmalar, online pos alırken gerekenler, sanal pos...
10 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
Sosyal medya paylaşım butonları sitede nasıl kullanılmalı?
Sosyal medya paylaşım butonları e-ticaret sitenizde kullanmanız, web sitenizi ziyaret edenlerin sosyal hesaplarınızı da görmelerine yardımcı olur. Sosyal medya paylaşım butonlarını kullanarak, sosyal mecralardaki etkileşim ve...
13 Ocak 2019
Sinan Oypan
İnternette satacak ürün bulmak için kullanabileceğiniz yöntemler
İnternette ürün satmak ve online mağazanız üzerinden ürün satışı yaparak kendi işinizi yapmak istiyorsanız, internette satacak ürün araştırmaları yapmanız gerekiyor. İnternette satacak ürünleri bulmak için...
6 Kasım 2018
Sinan Oypan
Youtube takipçi sayısını artırmak için neler yapmanız gerekiyor?
Youtube video içerik üretimi yapan ve video reklam veren firmalar için önemli platformlardan biri. Bu da Youtube takipçi sayısını artırmanız anlamına geliyor. Youtube takipçi sayısını artırmak, videolarınızın daha fazla...
6 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticarette tedarikçi firmalarla çalışırken bilmeniz gerekenler
E-ticarette tedarikçi firmalar ile çalışırken özellikle bazı konulara dikkat etmeniz ve çalıştığınız tedarikçi firmaları iyi seçmeniz; aynı zamanda da bu firmalarla olan ilişkilerinizi iyi tutmanız önemlidir. Kendi üretimini...
24 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticarette lojistik yönetimi nedir ve neden önemlidir?
Online bir mağaza sahibi olduğunuzda, sadece ürünlerinizi site üzerinde sergilemeniz ve müşterilerle iletişime geçerek, pazarlama çalışmaları yapmanız yeterli değildir. Tüm bu çalışmaların başarılı bir şekilde...
16 Şubat 2018
Sinan Oypan
Ürün fotoğrafı nasıl çekilir? | 3. Bölüm
Ürün fotoğrafı nasıl çekilir, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi,...
11 Mart 2017
Sinan Oypan
İş planınızı tek sayfa olacak şekilde nasıl hazırlarsınız?
Fikrini bir işe dönüştürmek isteyen girişimcilerin ilk olarak yaptıkları ya da yapmaları gereken çalışmalardan biri de iş planı hazırlamak. İş planı hazırlamak, hem uzun vadede neler yapabileceğinizi görmeniz hem de doğru bir...
1 Şubat 2017
Sinan Oypan