Girişimcilerin para yönetiminde sıkça yaptığı hatalar

5 Haziran 2017
Sinan Oypan
Girişimcilerin para yönetiminde sıkça yaptığı hatalar

Girişimcilikte para yönetimi çok önemlidir. Eldeki sermayenin doğru kullanılması, doğru alanlara yatırımların yapılması ve harcamaların kontrol altında tutulması girişimin sağlam bir şekilde ayakta durmasını sağlar.

Özellikle ilk kez kendi işini kuran girişimciler para yönetiminde bir takım sıkıntılar yaşayabiliyor. Bütçe yönetiminin nasıl yapılacağının bilinmemesi gereksiz harcamalar yapılmasına neden olup, şirketin elindeki sermayeyi kötü bir şekilde kullanılmasına sebep olabiliyor. Bu rehberimizde de girişimcilerin para yönetiminde sıkça yaptıkları hataları ele alıyor olacağız.

Finansal bir plan oluşturmamak

İlk günden bir finansal plan oluşturmak bir hayli önemlidir. Birçok girişimci bu aşamayı ilerleyen dönemlere bırakmaktadır; ancak bu bir hayli yanlış bir tutumdur. Bir finansal plan oluşturduğunuzda, elinizdeki sermayeyi nasıl yönetmeniz gerektiği konusunda bir fikir sahibi olursunuz.

Finansal planınızı oluştururken, elinizdeki sermayeyi, aylık olarak yapacağınız harcamaları, vergilerinizi ve diğer giderlerinizi hesaplamış olursunuz. Günlük ve haftalık harcamalarınızı kayıt altında tutarak, hangi işlemler için ne kadarlık bir para harcadığınızın takibini tutabilirsiniz. Bu takipleri yapmadığınızda elinizdeki sermayeyi kontrol edemeyebilir ve bir süre sonra zarar etmeye başlayabilirsiniz.

Para akışını takip etmemek

Kendi işinizi kurduğunuzda para kazanmanın yanı sıra bir takım paralar da harcayacaksınız. Bu sebeple de para akışınızı takip etmeniz gerekiyor. Aylık olarak ne kadarlık bir gelir elde ettiğinizi ve buna karşın ne kadarlık bir para harcadığınızı kontrol etmelisiniz. Bu para akışını kontrol etmek, gelirlerinizi ve karlılığınızı kontrol etmenizi sağlar. Bu kontrolleri ve takipleri yapmadığınızda karlılığınızı kontrol edemezsiniz ve gerekli alanlara yatırım yapmakta zorlanırsınız.

Harcamaları kontrol etmemek

Şirket harcamalarını da kontrol altında tutmanız gerekir. Gereksiz harcamalar yapmak elinizdeki sermayeyi gereksiz yere harcamanıza neden olabilir. Bunun kontrolünü sağlamak için de şirket olarak ne gibi harcamalar yaptığınız kontrol etmeniz gerekir. Böylelikle aylık olarak şirketinizin ne gibi ihtiyaçlarını olduğunu görebilir ve gereksiz gördüğünüz harcamaları kısarak, harcamalarınızı kontrol altına alabilirsiniz.

Vergileri düşünmemek

Bir şirket kurduğunuzda devlete ödemeniz gereken vergileri de göz önünde bulundurmanız gerekiyor. Aylık olarak ödenen KDV vergilerinin yanı sıra üç ayda bir ödenen stopaj ve geçici gelir vergilerini de hesaba katmanız gerekiyor. Bu vergilerin tutarlarını şirket gelirlerinden düşmeli ve vergilerinizi düzenli olarak ödemeniz gerekir. Bu ödemeleri yapmamanız sonucunda vergilerinize faiz uygulanabilir ve bu da daha yüksek meblağlarda ödemeler yapmanıza neden olabilir. Her ay ödemeniz gereken vergilerin miktarını hesaplayarak, gelirlerinizden bu vergiler için para ayırmanız gerekir.

Fazla kişiyi işe almak

İşletmeniz için çalışan personel alırken de dikkat etmeniz gerekiyor. Elinizdeki sermayenin ve gelirlerinizin bu personelin giderlerini karşılayabilmesi gerekir. Bu kişilerin maaşlarının yanı sıra devlete ödenen sigorta masraflarını da göz önünde bulundurmalısınız. Bu sebeple de şirketinizi büyütmek için yeni personel alımları yaparken, elinizdeki para akışının bu masrafları karşılayıp karşılayamayacağını dikkate almanız gerekir.

Dışarıdan çok fazla hizmet almak

Şirket içinde yapamadığınız bazı işleri dışarıdan destek alarak çözmeye çalışabilirsiniz. Bu oldukça doğal bir durum; ancak dışarıdan hizmet aldığınız kişilerin veya kurumların sayısının artması ekstradan para harcamanıza neden olabilir. Bu sebeple de dışarıdan hizmet almadan önce bu işlemleri kendiniz yapıp yapamayacağınızı kontrol etmelisiniz. Eğer mümkünse bu işleri yapacak kişileri işe almayı da düşünebilirsiniz. Dışarıdan aldığınız hizmetleri kısmak, giderlerinizi de azaltacaktır.

Şirket ve kişisel hesapları karıştırmak

Küçük girişimciler kendi hesaplarıyla şirket hesaplarını ayırmakta kimi zaman zorlanabiliyorlar. Bu da kişisel ve şirket hesaplarının birbirine karışmasına neden olabilir. Şirket ve kişisel hesaplarınızı ayrı tutmanız bir hayli önemlidir. Kendi harcamalarınız için kendinize ait bir hesap oluşturmalı, şirket harcamaları ve gelirleri için de bir şirket hesabı oluşturmalısınız ve bu ikisini ayrı tutmalısınız. Aksi takdirde şirket için gerekli olan parayı kendiniz harcayabilir ve bu da uzun vadede bazı sıkıntılar yaşamanıza neden olabilir.

Henüz kendi şirketiniz yoksa ve internet üzerinden satış yapacağınız bir işletme kurmak istiyorsanız İdeasotf e-ticaret altyapı çözümlerini inceleyebilrisiniz. Hizmetlerimizden yararlanarak kolay bir şekilde e-ticaret sitenizin kurulumunu yapabilirsiniz. Dilerseniz 15 günlük demo süreci başlatarak hizmetlerimizi de deneyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sık yapılan küçük ama önemli pazarlama strateji hataları
Sık yapılan küçük ama önemli pazarlama strateji hataları
Pazarlama strateji hataları, marka konumlandırması ve marka algısı sürecinde problemlerin oluşmasına neden olurken, pazarlama çalışmaları için ayrılan bütçenin de boşa harcanmasına neden olmakta. Markaların sık yaptığı ...
25 Ekim 2019
Sinan Oypan
Instagram’ın yeni algoritması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Instagram’ın yeni algoritması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Geçtiğimiz Mart ayında Instagram yeni algoritmasını duyurmuş ve kullanıcılardan büyük bir tepki almıştı. Bu algoritmayla beraber Instagram da Facebook gibi olma yolunda bir adım atmış olacaktı. Peki, bu algoritma nedir?...
7 Haziran 2016
Sinan Oypan
Mobil sitenizden geri dönüşümleriniz artırmanızı sağlayacak 7 ipucu
Mobil sitenizden geri dönüşümleriniz artırmanızı sağlayacak 7 ipucu
Mobil cihazların yaygınlaşması ve mobil internet kullanımının kullanıcılar arasında artmasıyla beraber e-ticaret sitelerinin mobil cihazlar üzerinden gelen trafiği de artmaya başladı. Mobil kullanımının bu kadar artmış...
23 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Clubhouse Nedir? Özellikleri Nelerdir? İşiniz İçin Nasıl Kullanabilirsiniz?
Clubhouse Nedir? Özellikleri Nelerdir? İşiniz İçin Nasıl Kullanabilirsiniz?
Sosyal medya, sosyal hayatı dijitale taşıdı ve bu taşınma işi hiç de bitecek gibi değil. Günlük hayatta fiziksel olarak yapılabilen pek çok aktivitenin sosyal medya platformları ve uygulamalar ile sanal ortamda da yapılabilmesi...
25 Şubat 2021
Markethinkers
Kullanıcı deneyimi ve tasarımın SEO’ya verebileceği zararlar
Kullanıcı deneyimi ve tasarımın SEO’ya verebileceği zararlar
Kullanıcı deneyimi ve site tasarımı ziyaretçilerin dikkatini çekmek, onları belli alanlara yönlendirmek ve onlara daha iyi bir deneyim sağlamak için oldukça önemli; ancak kimi zaman bu çalışmalar SEO çalışmalarına zarar...
30 Ocak 2018
Sinan Oypan
Kupon kodu nedir ve e-ticaret şirketleri için kupon kodu kullanım ipuçları
Kupon kodu nedir ve e-ticaret şirketleri için kupon kodu kullanım ipuçları
Kupon kodu kullanımı e-ticaret şirketlerinde oldukça yaygın olduğu gibi, tüketicileri siteye çekmek, aylık gelir ve satış hedeflerini tutturmak için de oldukça etkili bir araç. Kupon kodlarını etkili bir şekilde kullanma...
19 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Amazon'dan neler öğrenebilir?
E-ticaret firmaları Amazon'dan neler öğrenebilir?
Amazon, günümüzdeki en başarlı e-ticaret devlerinden biri ve e-ticaret firmaları da Amazon’un bu başarısından kendilerine dersler çıkarabilirler. Amazon günümüzde tabii ki finansal olarak büyük bir güce sahip olduğu için...
23 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Sahte takipçi satın almak neden markanıza zarar verir?
Sahte takipçi satın almak neden markanıza zarar verir?
Sosyal medya pazarlamada markaların dikkat ettikleri kriterlerden biri de takipçi sayısıdır. Geçtiğimiz günlerde yazdığımız ”Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik” isimli rehberimizde de bu konuya değinmiştik....
7 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-posta pazarlama 2017 trendleri
E-posta pazarlama 2017 trendleri
E-posta pazarlama 2017 trendlerini ele alacağımız bu e-ticaret rehberinde e-posta pazarlama 2017 ve daha sonraki yılların trendlerini ele alacağız. E-posta pazarlama yöntemleri önümüzdeki yıl biraz daha farklı bir yönde şekillenmeye...
15 Aralık 2016
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar için internet satış sitesi kurmak neden gerekli?
Fiziki mağazalar için internet satış sitesi kurmak neden gerekli?
İnternet satış sitesi kurmak, yaklaşık 6 aydır hayatımızda olan corona virüs ile mücadele ederken işletmeler için önemli bir çıkış yolu haline geldi. Küresel pandemi yaşamımızın her alanına etkisini sürdürürken, vaka...
12 Ağustos 2020
IdeaSoft
E-Ticarette Başarısızlığın Nedenleri Nelerdir
E-Ticarette Başarısızlığın Nedenleri Nelerdir
E-ticarette başarılı olmak, bu sektöre giren herkes gibi sizin de en temel hedeflerinizden biridir. Öyle de olmalıdır çünkü e-ticaret, işletmenizin geleceğine yaptığınız bir yatırımdır. Gelecekte tüm sektörler,...
3 Aralık 2021
IdeaSoft
Arkadaşlarınızla iş kurarken nelere dikkat etmelisiniz?
Arkadaşlarınızla iş kurarken nelere dikkat etmelisiniz?
Arkadaşlarla beraber bir girişim kurma fikri, şuanki girişimicilik ekosisteminde oldukça yaygın; fakat sosyal çevrenizdeki kişilerle iş yapmak her zaman iyi sonuçlar vermiyor. Arkadaşlık ve iş oldukça farklı kulvarlar ve...
3 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin