Rekabetten sıyrılabilmek için girişiminizin cevaplaması gereken 23 soru

11 Ekim 2016
Sinan Oypan
Rekabetten sıyrılabilmek için girişiminizin cevaplaması gereken 23 soru

Türkiye’deki girişimcilik sektörünün her gün giderek büyümesi ve özellikle e-ticaret sektörüne yeni oyuncuların girmesi, bu alandaki rekabetin de giderek artmasına neden oluyor. Bir de e-ticaret sektörüne adım atmak isteyen kişiler bulunuyor. Hal böyle olunca da girişimlerin kendilerini farklılaştırmaları ve bazı konulara yatırım yapmaları gerekiyor.

Rekabet sadece satış yapma alanında da bulunmuyor. Yatırım alma söz konusu olduğunda da ciddi bir rekabet bulunuyor. Yatırımcıların kapısı devamlı olarak farklı girişimciler tarafından çalınıyor. Tabii ki burada yapılan sunumlarda da farklılaşılması oldukça önemli. Hem sunumda hem de iş modelinde farklılaşmaların olmaması, girişimcilerin beklediklerini bulamamalarına neden oluyor.

Rekabetten sıyırılabilmek için kendinize bazı sorular sormanız gerekiyor. Bu soruların yanıtlarını dürüst bir şekilde verebiliyorsanız ve verdiğiniz yanıtları hayata geçirecek planlarınız varsa rekabet konusunda farklılaşmanız mümkün.

Aşağıda yazacağımız soruların üzerinde düşünmeniz ve bunlara yanıtlar bulmanız, iş planınızı ve stratejilerinizi geliştireceği gibi, yapacağınız sunumlarda da rakiplerinizin önüne geçmenize yardımcı olacaktır.

Hedefler

  • Önümüzdeki altı aylık periyottaki ilk önceliğiniz nedir?
  • En yakından takip ettiğiniz metrik nedir?
  • Exit (Çıkış) stratejiniz nedir?

Temel sorular

  • Ürün/hizmetiniz nasıl çalışıyor?
  • Hedef kitleniz ve müşterileriniz kimler?
  • Kontratlarınız/sözleşmeleriniz var mı? Varsa ne sıklıkta bunları yeniliyorsunuz?

Ekip

  • Ekibiniz bu sektöre neler katabilir ve ne gibi yenilikler sunabilir?
  • Şuanki ekibinizi büyütmeyi düşünüyorsanız, yeni alacağınız çalışanlar ne iş yapacaklar ve şirketteki görevleri ne olacak?

Avantajlar

  • Ürün/hizmetiniz, piyasadaki diğer ürünlerden neden daha iyi ya da ne gibi farklılıklar sunuyor?
  • Ürün/hizmetinizle ilgili patentleriniz var mı?
  • Sektördeki rakip firmalar kimler?
  • Rakiplerinizin ne kadar önündesiniz?

Ortaklıklar

  • Eğer yatırım alırsanız, yatırım sonrası ortalıktan beklentileriniz neler?
  • Strateji bir ortaklık çalışması yaptınız. Bu ortaklı size yarar mı sağlar, yoksa zarar mı getirir?

Büyüme

  • Elinizdeki iş hacmi, kapasiteniz ne kadar? Maksimum ne kadarlık iş yapabilirsiniz?
  • Büyüme stratejiniz nedir?

Fiyatlandırma ve karlılık

  • Upsell satışlarından elde ettiğiniz geliriniz ne kadar? Zaman içinde bunun ne kadar değişmesini bekliyorsunuz?
  • Elinizdeki verilerin analizini yapabiliyor musunuz? Yapamıyorsanız, bu konudaki planınız nedir?
  • Gelir modelinizi detaylı bir şekilde açıklayabilir misiniz?
  • Pazar payınız nedir?
  • Ürün satışında kar marjınızı çok mu yüksek tutuyorsunuz?
  • Ürün satışında kar marjınızı çok mu alçak tutuyorsunuz?

Gelecek planı

  • 1 milyon kullanıcıya nasıl ulaşacaksınız?
  • Şuanki trend uzun süre devam edecek mi? Ya da ne kadar daha devam edecek?
  • Yasal düzenlemelerle ilgili ne gibi bariyerleriniz var ve bunları çözmek için neler yapmaya ihtiyacınız var?

Yukarıdaki sorulara yanıt vermeniz, birçok konuda yeni fikirler elde etmenize ve stratejilerinizi geliştirmede size yardımcı olacaktır. Bir e-ticaret sitesi kurmak artık çok kolay olsa da rekabetten sıyrılmak ve bir farklılık sunmak için ekstra çalışmalar yapmanız gerekiyor. Hem yatırım görüşmelerinde hem de pazarda rakiplerinizi geçmek için firmanızı ve iş modelinizi devamlı olarak geliştirmeniz sizin yararınıza olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Promosyon ürünler ile satışları artırma taktikleri
Promosyon ürünler ile satışları artırma taktikleri
E-ticarette satışları artırmak, yeni kitlelere ulaşmak ve ortalama sepet tutarını artırmak için promosyon ürünler öne çıkartılmaktadır. Promosyonel ürünlerle, tüketicilere fırsatlar ya da kampanyalar sunmak hem kısa hem de...
6 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Tüketicilerin endişelerini gidermek için kullanabileceğiniz yöntemler
Tüketicilerin endişelerini gidermek için kullanabileceğiniz yöntemler
İnternetten alışverişlerde tüketicilerin halen güven problemleri olabiliyor. Kimi zaman alışveriş yapmayı düşündükleri siteye kimi zaman da ürünlere karşı olan bir takım güvensizlikler, tüketicilerin online alışveriş...
12 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Kendi işinizi en az maliyetle nasıl kurabilirsiniz?
Kendi işinizi en az maliyetle nasıl kurabilirsiniz?
Girişimci olmak isteyenleri en çok düşündüren konulardan biri de girişimlerine ya da projelerine finansman bulmak. Birçok girişimci elinde yeterli sermaye olmamasından dolayı işlerini finanse edemeyecekleri için, bu projelere...
19 Haziran 2016
Sinan Oypan
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 3. Bölüm
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 3. Bölüm
Dijital içeriklerin ölçümlenmesi, e-ticaret sitesinde ve sosyal mecralarda yapılan pazarlama çalışmalarından nasıl sonuçlar alındığının görülmesini sağlar. İnternet ortamında paylaşılan içerikler olması nedeniyle de bu...
16 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz Instagram hikaye düzenleme araçları
E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz Instagram hikaye düzenleme araçları
Sosyal medya pazarlamada Instagram’ın yeri oldukça büyük ve bu noktada da e-ticaret firmaları Instagram hikaye düzenleme çalışmaları yaparak, etkileşim ve erişimlerini artırmaya çalışıyor. Instagram hikaye düzenleme konusu bir...
15 Ocak 2019
Sinan Oypan
Firma reklamları ile geri dönüşümleri nasıl artırırsınız?
Firma reklamları ile geri dönüşümleri nasıl artırırsınız?
İnternette firma reklamları verirken, geri dönüşümlerinizi en yüksek şekilde alacak ayarları ve planlamaları yapmanız gerekir. İnternet reklamlarındaki rekabetin artması nedeniyle reklamlarda farklılaşabilmek, farklı reklam...
7 Aralık 2020
Sinan Oypan
Yeni sanal mağaza açma sürecinde yapmanız gerekenler
Yeni sanal mağaza açma sürecinde yapmanız gerekenler
Yeni bir sanal mağaza açmak ve internet üzerinden satışa başlamak için bazı belli adımları atmanız ve ön hazırlıklarınızı yapmanız gerekmektedir. Bu yazımızda da bir e-ticaret sitesi kurmadan önce ve sitenizi yayınlamadan önce...
4 Mart 2020
Sinan Oypan
İnternetten satış yapmak için neler gerekiyor?
İnternetten satış yapmak için neler gerekiyor?
İnternetten satış yapmak, günümüzde hayalinizdeki işi ortaya koymak ve girişimci olmak için yapabileceğiniz işlerden biri olarak öne çıkmakta. Türkiye’deki girişimcilik ekosisteminin büyümesi ve kullanıcıların internetten...
21 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Blog Nedir?
Blog Nedir?
İnternet ortaya çıktığında, kullanıcıların genellikle pasif pozisyonda kaldığı bir mecraydı. İçeriğindeki uçsuz bucaksız bilgi havuzu, sadece okunabilen, bakılabilen, izlenebilen ya da dinlenebilen bir yapıdaydı. Bu hâliyle de...
3 Eylül 2021
Markethinkers
E-ticarette ürün kategori yönetiminde bilmeniz gerekenler
E-ticarette ürün kategori yönetiminde bilmeniz gerekenler
Ürün yönetimi söz konusu olduğunda ürün kategorileri ve ürünlerin nasıl kategorilendirildiği önemli bir konudur. Ürünlerinizi doğru bir şekilde kategorilendirmeniz, ziyaretçilerinizin bu ürünlere daha kolay bir şekilde...
2 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinin açılma hızları birçok farklı sebepten dolayı önemli bir yere sahiptir. Kullanıcıları site üzerinde tutmak, sayfayı terk etme oranlarını düşürmek, geri dönüşümleri artırmak ve SEO için sayfaların...
9 Nisan 2018
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Shopify Karşılaştırması
IdeaSoft ile Shopify Karşılaştırması
Shopify Nedir? Shopify, dijital dünyanın en popüler markalarından biridir. Dünya genelinde hizmet veriyor oluşu, markaya bu popülariteyi getirmiştir. Üç arkadaşın snowboard ekipmanlarını internetten satmaya çalışması ile doğmuş...
7 Mayıs 2021
Markethinkers
E-ticareti Ücretsiz Deneyin