Rekabetten sıyrılabilmek için girişiminizin cevaplaması gereken 23 soru

11 Ekim 2016
Sinan Oypan

Türkiye’deki girişimcilik sektörünün her gün giderek büyümesi ve özellikle e-ticaret sektörüne yeni oyuncuların girmesi, bu alandaki rekabetin de giderek artmasına neden oluyor. Bir de e-ticaret sektörüne adım atmak isteyen kişiler bulunuyor. Hal böyle olunca da girişimlerin kendilerini farklılaştırmaları ve bazı konulara yatırım yapmaları gerekiyor.

Rekabet sadece satış yapma alanında da bulunmuyor. Yatırım alma söz konusu olduğunda da ciddi bir rekabet bulunuyor. Yatırımcıların kapısı devamlı olarak farklı girişimciler tarafından çalınıyor. Tabii ki burada yapılan sunumlarda da farklılaşılması oldukça önemli. Hem sunumda hem de iş modelinde farklılaşmaların olmaması, girişimcilerin beklediklerini bulamamalarına neden oluyor.

Rekabetten sıyırılabilmek için kendinize bazı sorular sormanız gerekiyor. Bu soruların yanıtlarını dürüst bir şekilde verebiliyorsanız ve verdiğiniz yanıtları hayata geçirecek planlarınız varsa rekabet konusunda farklılaşmanız mümkün.

Aşağıda yazacağımız soruların üzerinde düşünmeniz ve bunlara yanıtlar bulmanız, iş planınızı ve stratejilerinizi geliştireceği gibi, yapacağınız sunumlarda da rakiplerinizin önüne geçmenize yardımcı olacaktır.

Hedefler

  • Önümüzdeki altı aylık periyottaki ilk önceliğiniz nedir?
  • En yakından takip ettiğiniz metrik nedir?
  • Exit (Çıkış) stratejiniz nedir?

Temel sorular

  • Ürün/hizmetiniz nasıl çalışıyor?
  • Hedef kitleniz ve müşterileriniz kimler?
  • Kontratlarınız/sözleşmeleriniz var mı? Varsa ne sıklıkta bunları yeniliyorsunuz?

Ekip

  • Ekibiniz bu sektöre neler katabilir ve ne gibi yenilikler sunabilir?
  • Şuanki ekibinizi büyütmeyi düşünüyorsanız, yeni alacağınız çalışanlar ne iş yapacaklar ve şirketteki görevleri ne olacak?

Avantajlar

  • Ürün/hizmetiniz, piyasadaki diğer ürünlerden neden daha iyi ya da ne gibi farklılıklar sunuyor?
  • Ürün/hizmetinizle ilgili patentleriniz var mı?
  • Sektördeki rakip firmalar kimler?
  • Rakiplerinizin ne kadar önündesiniz?

Ortaklıklar

  • Eğer yatırım alırsanız, yatırım sonrası ortalıktan beklentileriniz neler?
  • Strateji bir ortaklık çalışması yaptınız. Bu ortaklı size yarar mı sağlar, yoksa zarar mı getirir?

Büyüme

  • Elinizdeki iş hacmi, kapasiteniz ne kadar? Maksimum ne kadarlık iş yapabilirsiniz?
  • Büyüme stratejiniz nedir?

Fiyatlandırma ve karlılık

  • Upsell satışlarından elde ettiğiniz geliriniz ne kadar? Zaman içinde bunun ne kadar değişmesini bekliyorsunuz?
  • Elinizdeki verilerin analizini yapabiliyor musunuz? Yapamıyorsanız, bu konudaki planınız nedir?
  • Gelir modelinizi detaylı bir şekilde açıklayabilir misiniz?
  • Pazar payınız nedir?
  • Ürün satışında kar marjınızı çok mu yüksek tutuyorsunuz?
  • Ürün satışında kar marjınızı çok mu alçak tutuyorsunuz?

Gelecek planı

  • 1 milyon kullanıcıya nasıl ulaşacaksınız?
  • Şuanki trend uzun süre devam edecek mi? Ya da ne kadar daha devam edecek?
  • Yasal düzenlemelerle ilgili ne gibi bariyerleriniz var ve bunları çözmek için neler yapmaya ihtiyacınız var?

Yukarıdaki sorulara yanıt vermeniz, birçok konuda yeni fikirler elde etmenize ve stratejilerinizi geliştirmede size yardımcı olacaktır. Bir e-ticaret sitesi kurmak artık çok kolay olsa da rekabetten sıyrılmak ve bir farklılık sunmak için ekstra çalışmalar yapmanız gerekiyor. Hem yatırım görüşmelerinde hem de pazarda rakiplerinizi geçmek için firmanızı ve iş modelinizi devamlı olarak geliştirmeniz sizin yararınıza olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal sorumluluk projeleri pazarlamada nasıl kullanılır?
Sosyal sorumluluk projeleri, şirketinizin belli konulardaki duyarlılığını gösterirken, marka imajınızı da tüketicilerin gözünde olumlu yönde etkiler. Farklı projelerde yer almak ya da yani projeler başlatarak, tüketicilerin önem...
27 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette ödeme sayfalarının optimizasyonu için ipuçları
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümler için en önemli alan ödeme sayfalarıdır. Bu sayfaların doğru bir şekilde kurgulanması ve kullanıcı deneyimine göre optimize edilmesi, satışların gerçekleşmesine yardımcı olur. İyi bir...
1 Şubat 2018
Sinan Oypan
Salgın süresince müşteri iletişimi nasıl yapılmalı?
Müşteri iletişimi, günümüzde yaşanan bu virüs salgın sürecinde e-ticaret firmaları için daha da önemli bir hal almaya başladı. Salgın nedeniyle birçok işeletme çalışma şekillerini değiştirmek zorunda kaldı. E-ticaret...
30 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin bilgi veritabanını öne çıkarmak için 5 ipucu
E-ticarette 7/24 müşteri desteği sağlamak oldukça zor bir iştir. Devamlı olarak müşterilerinden çağrılar alan ve müşteri hizmetleri bölümü oldukça yoğun olan firmalar için bilgi veritabanları oldukça önemlidir. Bu...
20 Eylül 2016
Sinan Oypan
Şirketler için uzaktan ortak çalışma alanı yönetimi ipuçları
Bugünlerde şirketler uzaktan çalışma yöntemine geçmeye başladılar ve ortak çalışma alanı yönetimi de önemli konular arasında yer alıyor. Uzaktan ortak çalışma sistemi üzerine geliştirmeler yapmak ve şirket çalışanlarını...
2 Nisan 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?
Sosyal medya yarışması / sosyal medya yarışmaları nasıl yapılır? Bu yazımızda başarılı bir sosyal medya yarışması nasıl düzenlenir; sosyal medya yarışma örnekleri üzerinden inceleyeceğiz. Sosyal medya...
8 Mart 2017
Sinan Oypan
Yurtdışına açılmadan önce kendinize sormanız gereken sorular
Yurtiçinde belli bir başarıya ulaştıktan sonra şirketinizi yurtdışı pazarla açmayı düşünüyor olabilirsiniz. Yurtiçindeki faaliyetlerin aksine yurtdışı pazarlarının dinamikleri biraz daha farklıdır. Daha önce böyle bir...
26 Eylül 2017
Sinan Oypan
Dijital pazarlama planınızı basit bir hale nasıl getirebilirsiniz?
Marka bilinirliğini artırarak, yeni hedef kitlelere ulaşmak için dijital pazarlama çalışmalarından yararlanmak gerekiyor ve bunu layıkıyla yerine getirmek için de bir pazarlama stratejisine ihtiyacınız olacaktır. Yeni kurulan veya...
24 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Özel alışveriş sitelerinin düşüşü ve dikey e-ticaretin yükselişi
Kendi işini kurmak isteyen girişimciler yeni iş fikirleri üzerine düşünürken, e-ticaret modellerini de göz önünde bulundurmaya çalışıyorlar. Farklı iş modelleri girişimcilerin yapacakları yatırımları doğrudan etkilerken,...
2 Haziran 2017
Sinan Oypan
Canlı destek sistemi ile müşterilerin sorunlarını nasıl çözebilirsiniz?
Canlı destek sistemi, son yıllarda e-ticaret sitelerinin müşteri desteği sağlama konusunda oldukça işine yarıyor ve tüketicilere daha hızlı geri dönüş sağlanmasına yardımcı oluyor. Canlı destek sistemi, web sitesini ziyaret...
28 Haziran 2019
Sinan Oypan
Turizm firmaları için dijital pazarlama ipuçları
Turizm firmaları için dijital pazarlama çalışmaları günümüzde oldukça önemli yer aldığı gibi geri dönüşümlerini artırmak için de önemlidir. Tüketicilerin büyük bir bölümü yılda ortalama 2 kez tatile çıkmakta ve tatile...
10 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Ürün iadelerine neden 6 durum
Tüketicilerin ve e-ticaret firmalarının canını sıkan durumlardan biri de ürün iadeleridir. Tüketiciler, herhangi bir sebepten dolayı ürünü iade etmek zorunda kaldıklarında, bu süreçteki prosedürlerle uğraşmak istemediklerinden...
21 Ocak 2017
Sinan Oypan