fbpx

Rekabetten sıyrılabilmek için girişiminizin cevaplaması gereken 23 soru

11 Ekim 2016
Sinan Oypan
Rekabetten sıyrılabilmek için girişiminizin cevaplaması gereken 23 soru

Türkiye’deki girişimcilik sektörünün her gün giderek büyümesi ve özellikle e-ticaret sektörüne yeni oyuncuların girmesi, bu alandaki rekabetin de giderek artmasına neden oluyor. Bir de e-ticaret sektörüne adım atmak isteyen kişiler bulunuyor. Hal böyle olunca da girişimlerin kendilerini farklılaştırmaları ve bazı konulara yatırım yapmaları gerekiyor.

Rekabet sadece satış yapma alanında da bulunmuyor. Yatırım alma söz konusu olduğunda da ciddi bir rekabet bulunuyor. Yatırımcıların kapısı devamlı olarak farklı girişimciler tarafından çalınıyor. Tabii ki burada yapılan sunumlarda da farklılaşılması oldukça önemli. Hem sunumda hem de iş modelinde farklılaşmaların olmaması, girişimcilerin beklediklerini bulamamalarına neden oluyor.

Rekabetten sıyırılabilmek için kendinize bazı sorular sormanız gerekiyor. Bu soruların yanıtlarını dürüst bir şekilde verebiliyorsanız ve verdiğiniz yanıtları hayata geçirecek planlarınız varsa rekabet konusunda farklılaşmanız mümkün.

Aşağıda yazacağımız soruların üzerinde düşünmeniz ve bunlara yanıtlar bulmanız, iş planınızı ve stratejilerinizi geliştireceği gibi, yapacağınız sunumlarda da rakiplerinizin önüne geçmenize yardımcı olacaktır.

Hedefler

  • Önümüzdeki altı aylık periyottaki ilk önceliğiniz nedir?
  • En yakından takip ettiğiniz metrik nedir?
  • Exit (Çıkış) stratejiniz nedir?

Temel sorular

  • Ürün/hizmetiniz nasıl çalışıyor?
  • Hedef kitleniz ve müşterileriniz kimler?
  • Kontratlarınız/sözleşmeleriniz var mı? Varsa ne sıklıkta bunları yeniliyorsunuz?

Ekip

  • Ekibiniz bu sektöre neler katabilir ve ne gibi yenilikler sunabilir?
  • Şuanki ekibinizi büyütmeyi düşünüyorsanız, yeni alacağınız çalışanlar ne iş yapacaklar ve şirketteki görevleri ne olacak?

Avantajlar

  • Ürün/hizmetiniz, piyasadaki diğer ürünlerden neden daha iyi ya da ne gibi farklılıklar sunuyor?
  • Ürün/hizmetinizle ilgili patentleriniz var mı?
  • Sektördeki rakip firmalar kimler?
  • Rakiplerinizin ne kadar önündesiniz?

Ortaklıklar

  • Eğer yatırım alırsanız, yatırım sonrası ortalıktan beklentileriniz neler?
  • Strateji bir ortaklık çalışması yaptınız. Bu ortaklı size yarar mı sağlar, yoksa zarar mı getirir?

Büyüme

  • Elinizdeki iş hacmi, kapasiteniz ne kadar? Maksimum ne kadarlık iş yapabilirsiniz?
  • Büyüme stratejiniz nedir?

Fiyatlandırma ve karlılık

  • Upsell satışlarından elde ettiğiniz geliriniz ne kadar? Zaman içinde bunun ne kadar değişmesini bekliyorsunuz?
  • Elinizdeki verilerin analizini yapabiliyor musunuz? Yapamıyorsanız, bu konudaki planınız nedir?
  • Gelir modelinizi detaylı bir şekilde açıklayabilir misiniz?
  • Pazar payınız nedir?
  • Ürün satışında kar marjınızı çok mu yüksek tutuyorsunuz?
  • Ürün satışında kar marjınızı çok mu alçak tutuyorsunuz?

Gelecek planı

  • 1 milyon kullanıcıya nasıl ulaşacaksınız?
  • Şuanki trend uzun süre devam edecek mi? Ya da ne kadar daha devam edecek?
  • Yasal düzenlemelerle ilgili ne gibi bariyerleriniz var ve bunları çözmek için neler yapmaya ihtiyacınız var?

Yukarıdaki sorulara yanıt vermeniz, birçok konuda yeni fikirler elde etmenize ve stratejilerinizi geliştirmede size yardımcı olacaktır. Bir e-ticaret sitesi kurmak artık çok kolay olsa da rekabetten sıyrılmak ve bir farklılık sunmak için ekstra çalışmalar yapmanız gerekiyor. Hem yatırım görüşmelerinde hem de pazarda rakiplerinizi geçmek için firmanızı ve iş modelinizi devamlı olarak geliştirmeniz sizin yararınıza olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Markalar için Instagram TV (IGTV) kullanım rehberi
Markalar için Instagram TV (IGTV) kullanım rehberi
Instagram’ın bir süredir kullanımda olan uygulamalarından biri de Instagram TV yani IGTV. Bu özellik ile Instagram üzerinde daha uzun süreli videolar yükleyerek, takipçilerinize farklı mesajlar ve içerikler...
19 Eylül 2018
Sinan Oypan
Basın bülteni ve kiti hazırlamak e-ticaret firmaları için neden önemli?
Basın bülteni ve kiti hazırlamak e-ticaret firmaları için neden önemli?
Basın bülteni ve basın kiti, e-ticaret firmalarının PR çalışması için oldukça önemli olan iki unsur ve üzerinde çalışılması gereken konulardır. Basın bülteni ve kitinizi çalıştığınız ajanslar hazırlayabilmektedir;...
9 Şubat 2020
Sinan Oypan
Okula dönüş dönemini en iyi şekilde geçirmek için neler yapabilirsiniz?
Okula dönüş dönemini en iyi şekilde geçirmek için neler yapabilirsiniz?
Her yıl olduğu gibi Eylül ayı e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Yaz döneminin sona ermesiyle beraber yeni bir sezonun başlaması satışları artırma konusunda oldukça etkilidir. Yaz döneminin sona ermesi ve okulların da...
4 Eylül 2017
Sinan Oypan
Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?
Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi tasarımı üzerinde çalışmak, ziyaretçilerin site üzerinde daha rahat gezinmelerini sağlarken, site üzerinde de daha fazla vakit geçirmelerine yardımcı olur. Web site üzerinde daha fazla vakit...
25 Haziran 2019
Sinan Oypan
Neden SEO optimizasyon yapmalısınız?
Neden SEO optimizasyon yapmalısınız?
SEO optimizsyon, e-ticarette öne çıkabilmek, yeni kitlelere ulaşabilmek ve organik olarak web siteye trafik çekebilmek için bir hayli önemlidir. Günümüzde halen önemli olduğu gibi önümüzdeki senelerde de SEO çalışmaları...
13 Temmuz 2020
Sinan Oypan
B2B e ticaret satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak 6 ipucu
B2B e ticaret satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak 6 ipucu
B2B e-ticaret doğrudan firmalarla ilgili olduğu için B2C’ye kıyasla daha farklı bir yapıdadır. Site trafiği, ziyaretçi sayısı, yapılan işlem sayısı daha azdır; ancak toptan ürün satışı yapıldığı için tek bir siparişte...
8 Ocak 2017
Sinan Oypan
Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri nasıl hesaplanır?
Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri nasıl hesaplanır?
E-ticaret sitesi maliyetleri, yıllık bazda hesaplanmalı ve böylelikle şirket için gerekli sermayenin hazır edilmesi gerekir. Yıllık bazda e-ticaret sitesi maliyetleri, farklı kalemlerden oluşur ve sitenizi yönetirken tüm maliyet...
31 Mayıs 2019
Sinan Oypan
B2B'de online satışları artırmak için hangi ürün detayları üzerinde durulmalı?
B2B'de online satışları artırmak için hangi ürün detayları üzerinde durulmalı?
B2B’nin yapısı B2C’den farklı olsa da aslında iki tarafta da birçok benzerlik bulunuyor. Bu benzerliklerden biri de ürün sayfaları ve ürün detayları üzerindeki bilgiler. Son kullanıcı ya da toptan alıcı da olsa, bir internet...
27 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Yeni ürün araştırma yöntemleri nelerdir?
Yeni ürün araştırma yöntemleri nelerdir?
İnternetten ürün satış yapmak isteyen ya da yeni ürünler bulmak isteyenler farklı araştırma yöntemleri kullanarak, satacak yeni ürünler bulabilirler. Yeni ve farklı ürünler, tüketicilere ulaşmak için etkili olacağı gibi...
9 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 2. Bölüm
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 2. Bölüm
E-ticaret siteleri üzerinde yapılacak tasarım ve kullanıcı deneyimi geliştirmeleri, pazarlama ve reklam stratejileriyle desteklendiğinde satışları artırmak için oldukça etkilidir. Ziyaretçileri site üzerinde tutmak, onların...
18 Eylül 2017
Sinan Oypan
Yatay ve dikey e-ticaretin farklılıkları nelerdir?
Yatay ve dikey e-ticaretin farklılıkları nelerdir?
E-ticaret kendi içerisinde farklı modellere ayrılmaktadır. Bu modeller iş yapısına göre ve site üzerinde satılan ürünler olmak üzere farklı şekilde kategorize edilebilir. İş modeli olarak bakıldığında B2B, B2C, C2C en yaygın...
20 Şubat 2018
Sinan Oypan
Konum bazlı reklamlar neden önemli?
Konum bazlı reklamlar neden önemli?
Mobil cihazlarda gösterilen konum bazlı reklamlar, tüketicilere ulaşma ve onlara fırsatlar sunma konusunda e-firmalara kolaylık sağlıyor. Konum bazlı reklamlar hem e-ticaret hem de fiziki mağazası bulunan firmalar için oldukça...
17 Şubat 2017
Sinan Oypan