Rekabetten sıyrılabilmek için girişiminizin cevaplaması gereken 23 soru

11 Ekim 2016
Sinan Oypan
Rekabetten sıyrılabilmek için girişiminizin cevaplaması gereken 23 soru

Türkiye’deki girişimcilik sektörünün her gün giderek büyümesi ve özellikle e-ticaret sektörüne yeni oyuncuların girmesi, bu alandaki rekabetin de giderek artmasına neden oluyor. Bir de e-ticaret sektörüne adım atmak isteyen kişiler bulunuyor. Hal böyle olunca da girişimlerin kendilerini farklılaştırmaları ve bazı konulara yatırım yapmaları gerekiyor.

Rekabet sadece satış yapma alanında da bulunmuyor. Yatırım alma söz konusu olduğunda da ciddi bir rekabet bulunuyor. Yatırımcıların kapısı devamlı olarak farklı girişimciler tarafından çalınıyor. Tabii ki burada yapılan sunumlarda da farklılaşılması oldukça önemli. Hem sunumda hem de iş modelinde farklılaşmaların olmaması, girişimcilerin beklediklerini bulamamalarına neden oluyor.

Rekabetten sıyırılabilmek için kendinize bazı sorular sormanız gerekiyor. Bu soruların yanıtlarını dürüst bir şekilde verebiliyorsanız ve verdiğiniz yanıtları hayata geçirecek planlarınız varsa rekabet konusunda farklılaşmanız mümkün.

Aşağıda yazacağımız soruların üzerinde düşünmeniz ve bunlara yanıtlar bulmanız, iş planınızı ve stratejilerinizi geliştireceği gibi, yapacağınız sunumlarda da rakiplerinizin önüne geçmenize yardımcı olacaktır.

Hedefler

  • Önümüzdeki altı aylık periyottaki ilk önceliğiniz nedir?
  • En yakından takip ettiğiniz metrik nedir?
  • Exit (Çıkış) stratejiniz nedir?

Temel sorular

  • Ürün/hizmetiniz nasıl çalışıyor?
  • Hedef kitleniz ve müşterileriniz kimler?
  • Kontratlarınız/sözleşmeleriniz var mı? Varsa ne sıklıkta bunları yeniliyorsunuz?

Ekip

  • Ekibiniz bu sektöre neler katabilir ve ne gibi yenilikler sunabilir?
  • Şuanki ekibinizi büyütmeyi düşünüyorsanız, yeni alacağınız çalışanlar ne iş yapacaklar ve şirketteki görevleri ne olacak?

Avantajlar

  • Ürün/hizmetiniz, piyasadaki diğer ürünlerden neden daha iyi ya da ne gibi farklılıklar sunuyor?
  • Ürün/hizmetinizle ilgili patentleriniz var mı?
  • Sektördeki rakip firmalar kimler?
  • Rakiplerinizin ne kadar önündesiniz?

Ortaklıklar

  • Eğer yatırım alırsanız, yatırım sonrası ortalıktan beklentileriniz neler?
  • Strateji bir ortaklık çalışması yaptınız. Bu ortaklı size yarar mı sağlar, yoksa zarar mı getirir?

Büyüme

  • Elinizdeki iş hacmi, kapasiteniz ne kadar? Maksimum ne kadarlık iş yapabilirsiniz?
  • Büyüme stratejiniz nedir?

Fiyatlandırma ve karlılık

  • Upsell satışlarından elde ettiğiniz geliriniz ne kadar? Zaman içinde bunun ne kadar değişmesini bekliyorsunuz?
  • Elinizdeki verilerin analizini yapabiliyor musunuz? Yapamıyorsanız, bu konudaki planınız nedir?
  • Gelir modelinizi detaylı bir şekilde açıklayabilir misiniz?
  • Pazar payınız nedir?
  • Ürün satışında kar marjınızı çok mu yüksek tutuyorsunuz?
  • Ürün satışında kar marjınızı çok mu alçak tutuyorsunuz?

Gelecek planı

  • 1 milyon kullanıcıya nasıl ulaşacaksınız?
  • Şuanki trend uzun süre devam edecek mi? Ya da ne kadar daha devam edecek?
  • Yasal düzenlemelerle ilgili ne gibi bariyerleriniz var ve bunları çözmek için neler yapmaya ihtiyacınız var?

Yukarıdaki sorulara yanıt vermeniz, birçok konuda yeni fikirler elde etmenize ve stratejilerinizi geliştirmede size yardımcı olacaktır. Bir e-ticaret sitesi kurmak artık çok kolay olsa da rekabetten sıyrılmak ve bir farklılık sunmak için ekstra çalışmalar yapmanız gerekiyor. Hem yatırım görüşmelerinde hem de pazarda rakiplerinizi geçmek için firmanızı ve iş modelinizi devamlı olarak geliştirmeniz sizin yararınıza olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Tüketiciler e-ticaret sitelerinden ne bekler?
Tüketiciler e-ticaret sitelerinden ne bekler?
Online alışverişlerde tüketicilerin e-ticaret firmalarından bir takım beklentileri vardır. Bu beklentilerin karşılanması, tüketicilerin satın alma kararlarına olumlu bir şekilde etki ettiği için firmaların geri dönüşüm...
7 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği artırmak için organik olarak arama sorguları üzerinden kullanıcılara ulaşma haricinde de yapabileceğiniz çalışmalar bulunuyor. Site trafiğini artırmanız, e-ticaret sitenize daha fazla tüketiciyi çekmenizi...
20 Ocak 2020
Sinan Oypan
Yılbaşı satışlarını artırmak için SEO çalışması
Yılbaşı satışlarını artırmak için SEO çalışması
Yılbaşı satışlarını artırmak için yapacağınız SEO çalışmaları, özellikle yıl sonu hedeflerini tutturmak ve yılı iyi bir şekilde kapatmak için önemli. Tüketiciler yıl sonu indirimlerini bekledikleri için bu dönemde online...
10 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmanız için Youtube kanalı oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret firmanız için Youtube kanalı oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizi tanıtmak ve işinizi duyurmak için kullanabileceğiniz pazarlama kanallarından biri de Youtube. Hem video içeriklere olan ilginin artması hem de Google’dan sonraki en büyük ikinci arama motoru özelliğine sahip olması...
19 Haziran 2017
Sinan Oypan
Web Sitesi Trafiğini Öğrenmek ve Site Trafiğini Artırmak
Web Sitesi Trafiğini Öğrenmek ve Site Trafiğini Artırmak
Site Trafiği Nedir? Web site sahipleri için oldukça önemli olan site trafiği, genel anlamda bir web sitesini ziyaret eden kullanıcıları ifade eder. Çeşitli performans araçları ile analiz edilebilen site trafiği, hangi kaynaktan...
10 Şubat 2021
Markethinkers
Mobil uygulama ve site tasarımlarında sıkça yapılan hatalar
Mobil uygulama ve site tasarımlarında sıkça yapılan hatalar
Günümüzde mobile uyumluluk artık bir standart haline gelmeye başlıyor. Arama motorlarının mobile uyumlu sitelere daha fazla öncelik tanıyor olmasının yanı sıra kullanıcıların mobil cihaz kullanımlarının artması ve...
14 Nisan 2017
Sinan Oypan
Headless E-Commerce Nedir? Özellikleri Nelerdir?
Headless E-Commerce Nedir? Özellikleri Nelerdir?
İnternet ortamını ve dijital dünyayı en efektif biçimde zenginleştiren öğelerden biri hiç şüphesiz e-ticaret siteleridir. Hem dijital araçların kullanılması hem de sonuç olarak elle tutulabilir, fiziksel bir nesneye sahip olunması,...
14 Mayıs 2021
Markethinkers
E-ticarette ürün paketleme neden önemli?
E-ticarette ürün paketleme neden önemli?
E-ticaret sitenizde sattığınız ürünlerin tüketicilere nasıl gönderildiği önemli bir konu olduğu için ürün paketleme konusu üzerinde durmanız gerekmektedir. Ürünün paket, ambalaj veya kutu seçiminin yanı sıra paket ...
7 Şubat 2020
Sinan Oypan
Sık yapılan küçük ama önemli pazarlama strateji hataları
Sık yapılan küçük ama önemli pazarlama strateji hataları
Pazarlama strateji hataları, marka konumlandırması ve marka algısı sürecinde problemlerin oluşmasına neden olurken, pazarlama çalışmaları için ayrılan bütçenin de boşa harcanmasına neden olmakta. Markaların sık yaptığı ...
25 Ekim 2019
Sinan Oypan
Blog içeriklerinizin hızlı bir şekilde paylaşılmasını sağlayacak ipuçları
Blog içeriklerinizin hızlı bir şekilde paylaşılmasını sağlayacak ipuçları
Blog içerikleri oluşturmak e-ticaret sitenize birçok farklı şekilde katkı sağlar. Hem SEO açısıdan etkili olurken, sitenizin güncel kalmasını sağlar; bunlara ek olarak yeni hedef kitlelere ulaşma ve sosyal mecralarda etkileşim...
19 Mart 2018
Sinan Oypan
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 3. Bölüm
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 3. Bölüm
E-ticaretteki ilk satışlarınızı nasıl yapabileceğinizi anlattığımız yazı serimizin 3. ve son bölümüne geldik. Yazı serimizin önceki bölümlerini aşağıdaki linklerden okuyabilirsiniz. 30 günde e-ticaretteki ilk...
5 Mart 2017
Sinan Oypan
Blogunuz için içerik planı yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Blogunuz için içerik planı yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları yaparken bir plana sadık olmanız ve bu plan dahilinde çalışmalarınızı yapmanız, uzun vadede içerik çalışmalarınızın daha sağlıklı olmasına yardımcı olacaktır. Tabii ki içerik planı...
21 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin