Girişimciler için 5 satış ve pazarlama taktiği

26 Ocak 2017
Sinan Oypan
Girişimciler için 5 satış ve pazarlama taktiği

Yeni girişimcilerin kendilerini ve ürünlerini tanıtmaları için hem satış hem de pazarlama taktiklerinden yararlanmaları gerekiyor. Bu iki unsur, yeni girişimler için oldukça önemlidir; çünkü pazarlama olmadan satış yapmak mümkün olmaz. Satış olmadıkça da şirketin ayakta durması pek mümkün olmaz.

Bu sebeplerle de yeni girişimlerin satış ve özellikle de pazarlama konusunda ciddi şekilde kafa yormaları ve üzerine çalışmalar yapmaları gerekiyor. Bu rehberimizde de girişimcilerin kullanabileceği 9 farklı satış ve pazarlama taktiğini paylaşacağız.

Ürünleriniz hazır olmadan onları pazarlamaya başlayın

Girişimciler çoğu zaman ürünlerinin tamamlanmasını ya da mükemmel bir hale gelmesini beklemektedirler. Ürünün satışa çıktığında bu şekilde olmasını istemek oldukça doğal ve olması gerekendir; ancak ürününüz daha piyasaya çıkmadan önce pazarlama çalışmalarına başlayabilirsiniz.

Ürününüz henüz hazır olmasada bu ürünler ilgili pazarlama çalışmaları yaparak, hedef kitlenize bu ürünü duyurmaya başlayabilirsiniz. Farklı kanallar üzerinden reklam çalışmaları yaparak tanıtımlarınıza başlayabilirsiniz. Bu çalışmalar, bir talep oluşturmanıza yardımcı olacağı gibi ürünle ilgili merak uyandırmanıza da yardımcı olacaktır.

Ürünün piyasaya çıkış tarihinden belli bir süre önce bu tanıtımları yapmaya başladığınızda, ön sipariş talepleri toplama fırsatınız da olur. Bu sayede ürünün üretim aşamasında kendinize sermaye edinmek için de bir kaynak oluşturabilirsiniz.

Çalışmalarınızı hızlı test edin ve hızlı bir şekilde hatalarınızı görün

Pazarlama çalışmalarınızı hızlı bir şekilde test etmeniz ve hatalarınızı hızlı bir şekilde görmeniz oldukça önemlidir. Eğer pazarlama çalışmalarınızın ölçümlenmesini yapamıyorsanız, yanlış çalışmalar yapıyor olabilirsiniz. Bunun sebebi de ölçümleyemediğiniz kampanyaların başarılı olup olmadığını göremezsiniz.

Pazarlama ve reklam çalışmalarına para ayıracaksanız, ayırdığınız paranın yatırım getirisini analiz edebilmelisiniz. Dijital platformlar üzerinde verdiğiniz reklam kampanyalarını ölçümleyebilir ve onları analiz edebilirsiniz. Bu analizleri hızlı bir şekilde yapmanız ve kampanyalarınızın sonuçlarının nasıl olduğunu görmeniz çok önemli.

İşin başında bu analizleri yaptığınızda yaptığınız hataları da daha hızlı görürsünüz. İlk başlarda küçük bütçelerle bu çalışmaları yapmak, hatalarınızdan ders almanıza ve ilerleyen dönemlerde daha doğru reklam kampanyalarına daha büyük bütçeler ayırmanıza yardımcı olur.

Farklı kanallardan reklam çalışmaları yapın

Markanızı ve ürünleriniz tanıtmak için farklı mecraları kullanmanız daha doğru olacaktır. Hedef kitleniz farklı sosyal ve dijital mecralar üzerinde yer alıyor olabilirler. Sadece sosyal medya reklamlarına değil, Google Adwords ve Adsense reklamlarına da yatırım yapmalısınız. Adwords reklamları arama motorları üzerinden kendinizi tanıtmanıza yardımcı olurken, Adsense reklamlar da farklı dijital mecralar üzerinde reklamlarınızın görünmesini sağlayarak, bu mecraları takip eden kişilere markanızı tanıtma fırsatı sağlar.

Müşterilerinizi dinleyin

Müşterilerinizi dinlemek de aslında size satış ve pazarlama konusunda birçok fikir verecektir. Müşterilerinizden gelen geri bildirimleri değerlendirmek ve bunları analiz etmek, hem işinizde hem de ürünlerinizde bir takım geliştirmeler yapmanıza olanak sağlayacaktır.

Müşterilerinizin, hizmetleriniz ve ürünlerini hakkında neler düşündüğünü öğrenin. Satış sonrasında onlara ulaşarak, bu konu hakkında onlara birkaç soru sorun ve onların geri dönüşleri üzerinden bazı değerlendirmeler yaparak, işinizi geliştirmek için bu yorumları kullanın.

Yorum yapan ve sizin hakkınızda konuşan müşterilerinizi ödüllendirin

E-ticaret siteniz üzerinde ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili yorum yapan, bunun yanı sıra sosyal mecralarda sizinle ilgili paylaşımlar yapan ve mutlu müşterilerinizi ödüllendirebilirsiniz.

Kulaktan kulağa pazarlama, firmalar için oldukça önemli bir kavramdır; çünkü burada tüketiciler firmaların reklamını kendileri yaparlar ve firmaların yaptıkları reklamlardan daha değerlidir.

Hizmetlerinizden memnun kalan ve bunun başkalarıyla paylaşan müşterilerinizi takip etmeli ve onlara bu sadakatlerinden dolayı ödüller verebilirsiniz. Sadık müşterilerinizi bu şekilde ödüllendirdiğinizde, onlar da bu memnuniyetlerini yeniden çevreleriyle paylaşacaklardır. Bu da kulaktan kulağa pazarlama için bir fırsat yaratmanızı sağlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler
Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler
Facebook ve Instagram video reklamları, günümüzde mevcut takipçilerle etkileşime girme ve yeni hedef kitlelere ulaşmak için oldukça ideal pazarlama yöntemleri arasında yer alıyor. Her iki platformun da aynı reklam yönetim...
5 Mart 2019
Sinan Oypan
Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi
Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi
Reklamların performansını artrırabilmek için Instagram hedef kitle oluşturma sürecinde vakit harcamanız ve doğru ayarları yapmanız gerekir. Doğru ayarlar, her sektör ve her firma için değişiklik göstermektedir; çünkü her...
21 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
Satış sonrası müşteri destek hizmetleriniz geliştirmenizi sağlacak ipuçları
Satış sonrası müşteri destek hizmetleriniz geliştirmenizi sağlacak ipuçları
E-ticarette müşteri destek hizmetlerini geliştirmek müşteri memnuniyetini ve sadakatini artırmak için oldukça önemlidir. Müşteri destek hizmetlerini satış öncesi ve satış sonrası olarak değerlendirmek gerekir. Müşterileriniz...
25 Mayıs 2018
Sinan Oypan
2018’de e-ticarette kişiselleştirmede nasıl başarılı olabilirsiniz?
2018’de e-ticarette kişiselleştirmede nasıl başarılı olabilirsiniz?
E-ticarette kişiselleştirme işlemi günümüzde geri dönüşümleri artırmak için oldukça iyi bir yöntem. Hem site üzerinde hem de pazarlama çalışmalarında bu kişiselleştirmeleri sunarak daha sadık ve mutlu müşteri kitleleri...
30 Kasım 2017
Sinan Oypan
Sitenizin SEO’sunu geliştirmek için kaçınmanız gereken uygulamalar
Sitenizin SEO’sunu geliştirmek için kaçınmanız gereken uygulamalar
Doğru bir SEO strateji uygulamak, e-ticaret sitenizin arama motorlarında daha iyi bir şekilde indekslenmesine yardımcı olur. Arama motorlarında üst sıralardaki görünürlüğünüzün artması da organik olarak elde edeceğiniz trafiğin...
25 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları yakında Instagram üzerinden ürün satışı yapabilecekler
E-ticaret firmaları yakında Instagram üzerinden ürün satışı yapabilecekler
Son dönemlerde Instagram, reklam gelirlerini artırmak için firmalara farklı reklam modelleri sunmaya başladı. Markaların bu mecradaki faaliyetlerinin artması ve reklamlara da ilgi göstermesi, Instagram için yeni bir alan doğmasına...
8 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde müşteri memnuniyetini nasıl sağlarsınız?
E-ticaret sitenizde müşteri memnuniyetini nasıl sağlarsınız?
Tüm işletmeleri başarıya ulaştıracak en önemli faktör müşteri memnuniyetidir. Satın aldığı ürün ya da hizmetten memnun olan müşteri, işletmenin diğer potansiyel müşteriler tarafından da tanınmasını sağlar ve bu sayede...
12 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 2. Bölüm
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 2. Bölüm
İnternet sitelerinden ayrılan ya da sepette ürün bıraktıktan sonra herhangi bir sebeple alışverişini tamamlamayan kullanıcılara tekrar ulaşmak ve onlardan geri dönüşüm sağlamak amacıyla yapılan reklam çalışmalarına...
11 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Videolarınızda kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok video sitesi
Videolarınızda kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok video sitesi
Reklam, ürün tanıtımı ya da sosyal ağlar için video içerik üretirken, stok video içeriklerinden yararlanmanız, içerik üretim sürecinizi hızlandıracaktır. Kendi videolarınızı hazırlarken, her zaman istediğiniz görüntüleri...
23 Ekim 2019
Sinan Oypan
Ürün fiyat bilgilerini gösterme ile ilgili 4 ipucu
Ürün fiyat bilgilerini gösterme ile ilgili 4 ipucu
E-ticarette ürün fiyatlandırma ve ürün fiyatlarını doğru bir şekilde konumlandırma bir hayli önemlidir. Site tasarımında doğru alanlarda doğru şekillerde fiyat bilgilerini vermek kullanıcı deneyimini olumlu bir şekilde...
9 Haziran 2017
Sinan Oypan
İleti Yönetim Sistemi (İYS) Nedir? Nelere Dikkat Edilmelidir?
İleti Yönetim Sistemi (İYS) Nedir? Nelere Dikkat Edilmelidir?
İleti Yönetim Sistemi (İYS) Nedir? Dijital ortamdaki izin süreçlerinin yönetilmesine ilişkin düzenlemelerin gelmesi üzerine, ticari elektronik ileti akışını düzenlemek amaçlı İleti Yönetim Sistemi devreye sokuldu. Peki, İleti...
16 Aralık 2020
Markethinkers
Yeni normalde internetten satılacak ürünler ve öne çıkan sektörler
Yeni normalde internetten satılacak ürünler ve öne çıkan sektörler
E-ticarete başlamak isteyen ve internetten satılacak ürünler konusunda arayışa giren işletmeler için e-ticaret pazarı birçok fırsatı içinde barındırıyor. Corona virüs sonrası tüketicilerin yaşam alanlarında güvendeyken,...
8 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
E-ticareti Ücretsiz Deneyin