Girişimciler için 5 satış ve pazarlama taktiği

26 Ocak 2017
Sinan Oypan

Yeni girişimcilerin kendilerini ve ürünlerini tanıtmaları için hem satış hem de pazarlama taktiklerinden yararlanmaları gerekiyor. Bu iki unsur, yeni girişimler için oldukça önemlidir; çünkü pazarlama olmadan satış yapmak mümkün olmaz. Satış olmadıkça da şirketin ayakta durması pek mümkün olmaz.

Bu sebeplerle de yeni girişimlerin satış ve özellikle de pazarlama konusunda ciddi şekilde kafa yormaları ve üzerine çalışmalar yapmaları gerekiyor. Bu rehberimizde de girişimcilerin kullanabileceği 9 farklı satış ve pazarlama taktiğini paylaşacağız.

Ürünleriniz hazır olmadan onları pazarlamaya başlayın

Girişimciler çoğu zaman ürünlerinin tamamlanmasını ya da mükemmel bir hale gelmesini beklemektedirler. Ürünün satışa çıktığında bu şekilde olmasını istemek oldukça doğal ve olması gerekendir; ancak ürününüz daha piyasaya çıkmadan önce pazarlama çalışmalarına başlayabilirsiniz.

Ürününüz henüz hazır olmasada bu ürünler ilgili pazarlama çalışmaları yaparak, hedef kitlenize bu ürünü duyurmaya başlayabilirsiniz. Farklı kanallar üzerinden reklam çalışmaları yaparak tanıtımlarınıza başlayabilirsiniz. Bu çalışmalar, bir talep oluşturmanıza yardımcı olacağı gibi ürünle ilgili merak uyandırmanıza da yardımcı olacaktır.

Ürünün piyasaya çıkış tarihinden belli bir süre önce bu tanıtımları yapmaya başladığınızda, ön sipariş talepleri toplama fırsatınız da olur. Bu sayede ürünün üretim aşamasında kendinize sermaye edinmek için de bir kaynak oluşturabilirsiniz.

Çalışmalarınızı hızlı test edin ve hızlı bir şekilde hatalarınızı görün

Pazarlama çalışmalarınızı hızlı bir şekilde test etmeniz ve hatalarınızı hızlı bir şekilde görmeniz oldukça önemlidir. Eğer pazarlama çalışmalarınızın ölçümlenmesini yapamıyorsanız, yanlış çalışmalar yapıyor olabilirsiniz. Bunun sebebi de ölçümleyemediğiniz kampanyaların başarılı olup olmadığını göremezsiniz.

Pazarlama ve reklam çalışmalarına para ayıracaksanız, ayırdığınız paranın yatırım getirisini analiz edebilmelisiniz. Dijital platformlar üzerinde verdiğiniz reklam kampanyalarını ölçümleyebilir ve onları analiz edebilirsiniz. Bu analizleri hızlı bir şekilde yapmanız ve kampanyalarınızın sonuçlarının nasıl olduğunu görmeniz çok önemli.

İşin başında bu analizleri yaptığınızda yaptığınız hataları da daha hızlı görürsünüz. İlk başlarda küçük bütçelerle bu çalışmaları yapmak, hatalarınızdan ders almanıza ve ilerleyen dönemlerde daha doğru reklam kampanyalarına daha büyük bütçeler ayırmanıza yardımcı olur.

Farklı kanallardan reklam çalışmaları yapın

Markanızı ve ürünleriniz tanıtmak için farklı mecraları kullanmanız daha doğru olacaktır. Hedef kitleniz farklı sosyal ve dijital mecralar üzerinde yer alıyor olabilirler. Sadece sosyal medya reklamlarına değil, Google Adwords ve Adsense reklamlarına da yatırım yapmalısınız. Adwords reklamları arama motorları üzerinden kendinizi tanıtmanıza yardımcı olurken, Adsense reklamlar da farklı dijital mecralar üzerinde reklamlarınızın görünmesini sağlayarak, bu mecraları takip eden kişilere markanızı tanıtma fırsatı sağlar.

Müşterilerinizi dinleyin

Müşterilerinizi dinlemek de aslında size satış ve pazarlama konusunda birçok fikir verecektir. Müşterilerinizden gelen geri bildirimleri değerlendirmek ve bunları analiz etmek, hem işinizde hem de ürünlerinizde bir takım geliştirmeler yapmanıza olanak sağlayacaktır.

Müşterilerinizin, hizmetleriniz ve ürünlerini hakkında neler düşündüğünü öğrenin. Satış sonrasında onlara ulaşarak, bu konu hakkında onlara birkaç soru sorun ve onların geri dönüşleri üzerinden bazı değerlendirmeler yaparak, işinizi geliştirmek için bu yorumları kullanın.

Yorum yapan ve sizin hakkınızda konuşan müşterilerinizi ödüllendirin

E-ticaret siteniz üzerinde ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili yorum yapan, bunun yanı sıra sosyal mecralarda sizinle ilgili paylaşımlar yapan ve mutlu müşterilerinizi ödüllendirebilirsiniz.

Kulaktan kulağa pazarlama, firmalar için oldukça önemli bir kavramdır; çünkü burada tüketiciler firmaların reklamını kendileri yaparlar ve firmaların yaptıkları reklamlardan daha değerlidir.

Hizmetlerinizden memnun kalan ve bunun başkalarıyla paylaşan müşterilerinizi takip etmeli ve onlara bu sadakatlerinden dolayı ödüller verebilirsiniz. Sadık müşterilerinizi bu şekilde ödüllendirdiğinizde, onlar da bu memnuniyetlerini yeniden çevreleriyle paylaşacaklardır. Bu da kulaktan kulağa pazarlama için bir fırsat yaratmanızı sağlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?
İçerik pazarlama çalışmalarınızı yaparken bir yönetim planı hazırlamanız, bu çalışmalarınızın performansını ve bunlardan alacağınzı geri dönüşümleri artırır. Yönetim planınızı oluştururken, içerik pazarlama...
22 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri memnuniyeti kazanma taktikleri
Sanal mağazanız müşterileriniz ile güçlü ilişkiler kurmanızı sağlayan bir araçtır. E-ticaret yapan kişiler için e ticarette satış arttırma teknikleri içinde, müşteriler üzerinde iyi bir satın alma deneyimi oluşturmak gelir....
21 Mart 2020
İbrahim Çelebi
E-ticaret sitesi kurmak için gerekenler nelerdir?
e-ticaret sitesi kurmak, e ticaret sitesi kurulumu için zaman ayırmak, e ticaret sitesi nasıl kurulur, e ticaret sitesi yapmak yani e ticaret sitesi kurmak için gerekenler, ticari web sitesi kurmak için sanal pos ve güvenlik süreci özetle e...
5 Mart 2015
Seyhun Özkara
E-ticarette SMS pazarlamadan nasıl yararlanabilirsiniz?
SMS kullanımları pazarlama alanında e-posta ve diğer dijital kanallardan daha eskiye dayanıyor. Bu sebeple de hem firmaların hem de kullanıcıların daha alışkın olduğu pazarlama araçlarından biri. Tüketicilere doğrudan telefon...
27 Şubat 2018
Sinan Oypan
Ev Hanımlarına İnternetten Satışta Vergi Muafiyeti Geldi
Ev hanımlarına internetten satışta vergi muafiyeti geldi. Evde çalışanlar için vergi mükellefiyeti-muafiyeti şartları, ev hanımı vergi muafiyeti için gerekli belgeler nelerdir, evden satış yapmak vergisi, internetten satış vergi...
15 Mart 2019
Seyhun Özkara
SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri
SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri yazımızda e ticaret sitelerinin URL'lerini nasıl kullanmalısınız, nelere dikkat etmelisiniz ve daha fazlasının cevabını bulacaksınız. SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri E-ticaret...
19 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için e-ticarette kargo gönderimiyle ilgili 4 ipucu
e-ticarette kargo anlaşmasında; kargo şirketleri ile anlaşma aşamasında dikkat edilecekler, kargo ile anlaşma aşamasında ürün boyutları ve ağırlıklarının önemi, e ticaret kargo gönderimlerinizde kargo paketleri ve kutuların...
21 Mart 2017
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar 2019’da gelirlerini nasıl daha fazla artırabilirler?
Perakende satışlarda gelirleri artırmak için birçok farklı yol bulunuyor. Günümüzde birçok tüketicinin herhangi bir ürün almadan önce internet üzerinden araştırma yapıyor olması ve e-ticaret firmalarındaki fırsatları takip...
12 Eylül 2018
Sinan Oypan
E-ticarette ilk e-posta neden önemlidir?
E-ticarette ilk e-posta hayati bir öneme sahiptir. Çükü e-ticarette en çok geri dönüşüm sağlayan pazarlama araçlarından biri e-posta pazarlamadır. Listenize abone olan kişilere gönderdiğiniz ilk e-posta çalışmasının yeri de bu...
15 Eylül 2016
Sinan Oypan
Yeni ürün lansmanı yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticarette yeni ürün lansmanı sırasında tüketicilerin dikkatini çekmek ve ürüne olan talebi artırmak için yapabileceğiniz birçok çalışma bulunuyor. Tüketicilerin tepkisini ölçmek, ürünün hatalarını görmek, geri...
1 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Görsellerinizde kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok fotoğraf sitesi
Pazarlama çalışmalarınızda ya da e-ticaret siteniz üzerinde stok fotoğraf kullanımından yararlanarak, çalışmalarınızın görsel kalitesini artırabilirsiniz. Reklam ve pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların dikkatini ve...
7 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette “Güven Damgası” ile ilgili bilmeniz gerekenler
Türk e-ticaret ekosisteminde tüketicilerin online alışverişe olan güvenlerinin artırılması ve şirketlerin de bu konuda daha dikkatli olmaları amacıyla hazırlanan Elektronik Ticarette Güven Damgası Hakkında Tebliğ geçtiğimiz...
12 Haziran 2017
Sinan Oypan