fbpx

Girişimciler için 5 satış ve pazarlama taktiği

26 Ocak 2017
Sinan Oypan
Girişimciler için 5 satış ve pazarlama taktiği

Yeni girişimcilerin kendilerini ve ürünlerini tanıtmaları için hem satış hem de pazarlama taktiklerinden yararlanmaları gerekiyor. Bu iki unsur, yeni girişimler için oldukça önemlidir; çünkü pazarlama olmadan satış yapmak mümkün olmaz. Satış olmadıkça da şirketin ayakta durması pek mümkün olmaz.

Bu sebeplerle de yeni girişimlerin satış ve özellikle de pazarlama konusunda ciddi şekilde kafa yormaları ve üzerine çalışmalar yapmaları gerekiyor. Bu rehberimizde de girişimcilerin kullanabileceği 9 farklı satış ve pazarlama taktiğini paylaşacağız.

Ürünleriniz hazır olmadan onları pazarlamaya başlayın

Girişimciler çoğu zaman ürünlerinin tamamlanmasını ya da mükemmel bir hale gelmesini beklemektedirler. Ürünün satışa çıktığında bu şekilde olmasını istemek oldukça doğal ve olması gerekendir; ancak ürününüz daha piyasaya çıkmadan önce pazarlama çalışmalarına başlayabilirsiniz.

Ürününüz henüz hazır olmasada bu ürünler ilgili pazarlama çalışmaları yaparak, hedef kitlenize bu ürünü duyurmaya başlayabilirsiniz. Farklı kanallar üzerinden reklam çalışmaları yaparak tanıtımlarınıza başlayabilirsiniz. Bu çalışmalar, bir talep oluşturmanıza yardımcı olacağı gibi ürünle ilgili merak uyandırmanıza da yardımcı olacaktır.

Ürünün piyasaya çıkış tarihinden belli bir süre önce bu tanıtımları yapmaya başladığınızda, ön sipariş talepleri toplama fırsatınız da olur. Bu sayede ürünün üretim aşamasında kendinize sermaye edinmek için de bir kaynak oluşturabilirsiniz.

Çalışmalarınızı hızlı test edin ve hızlı bir şekilde hatalarınızı görün

Pazarlama çalışmalarınızı hızlı bir şekilde test etmeniz ve hatalarınızı hızlı bir şekilde görmeniz oldukça önemlidir. Eğer pazarlama çalışmalarınızın ölçümlenmesini yapamıyorsanız, yanlış çalışmalar yapıyor olabilirsiniz. Bunun sebebi de ölçümleyemediğiniz kampanyaların başarılı olup olmadığını göremezsiniz.

Pazarlama ve reklam çalışmalarına para ayıracaksanız, ayırdığınız paranın yatırım getirisini analiz edebilmelisiniz. Dijital platformlar üzerinde verdiğiniz reklam kampanyalarını ölçümleyebilir ve onları analiz edebilirsiniz. Bu analizleri hızlı bir şekilde yapmanız ve kampanyalarınızın sonuçlarının nasıl olduğunu görmeniz çok önemli.

İşin başında bu analizleri yaptığınızda yaptığınız hataları da daha hızlı görürsünüz. İlk başlarda küçük bütçelerle bu çalışmaları yapmak, hatalarınızdan ders almanıza ve ilerleyen dönemlerde daha doğru reklam kampanyalarına daha büyük bütçeler ayırmanıza yardımcı olur.

Farklı kanallardan reklam çalışmaları yapın

Markanızı ve ürünleriniz tanıtmak için farklı mecraları kullanmanız daha doğru olacaktır. Hedef kitleniz farklı sosyal ve dijital mecralar üzerinde yer alıyor olabilirler. Sadece sosyal medya reklamlarına değil, Google Adwords ve Adsense reklamlarına da yatırım yapmalısınız. Adwords reklamları arama motorları üzerinden kendinizi tanıtmanıza yardımcı olurken, Adsense reklamlar da farklı dijital mecralar üzerinde reklamlarınızın görünmesini sağlayarak, bu mecraları takip eden kişilere markanızı tanıtma fırsatı sağlar.

Müşterilerinizi dinleyin

Müşterilerinizi dinlemek de aslında size satış ve pazarlama konusunda birçok fikir verecektir. Müşterilerinizden gelen geri bildirimleri değerlendirmek ve bunları analiz etmek, hem işinizde hem de ürünlerinizde bir takım geliştirmeler yapmanıza olanak sağlayacaktır.

Müşterilerinizin, hizmetleriniz ve ürünlerini hakkında neler düşündüğünü öğrenin. Satış sonrasında onlara ulaşarak, bu konu hakkında onlara birkaç soru sorun ve onların geri dönüşleri üzerinden bazı değerlendirmeler yaparak, işinizi geliştirmek için bu yorumları kullanın.

Yorum yapan ve sizin hakkınızda konuşan müşterilerinizi ödüllendirin

E-ticaret siteniz üzerinde ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili yorum yapan, bunun yanı sıra sosyal mecralarda sizinle ilgili paylaşımlar yapan ve mutlu müşterilerinizi ödüllendirebilirsiniz.

Kulaktan kulağa pazarlama, firmalar için oldukça önemli bir kavramdır; çünkü burada tüketiciler firmaların reklamını kendileri yaparlar ve firmaların yaptıkları reklamlardan daha değerlidir.

Hizmetlerinizden memnun kalan ve bunun başkalarıyla paylaşan müşterilerinizi takip etmeli ve onlara bu sadakatlerinden dolayı ödüller verebilirsiniz. Sadık müşterilerinizi bu şekilde ödüllendirdiğinizde, onlar da bu memnuniyetlerini yeniden çevreleriyle paylaşacaklardır. Bu da kulaktan kulağa pazarlama için bir fırsat yaratmanızı sağlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ziyaretçiler sitenizi hangi sayfada terk ediyor ve bunun için neler yapabilirsiniz?
Ziyaretçiler sitenizi hangi sayfada terk ediyor ve bunun için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizi ziyaret eden kullanıcılar, belli bir noktada sitenizden ayrılarak sayfadan çıkma oranını yükseltebiliyor. Siteyi terk etme oranının yükselmesi de elde edebileceğiniz potansiyeli geri dönüşümleri kaçırmanıza;...
16 Aralık 2018
Sinan Oypan
Giyim kuşam ürünlerinde iadeleri nasıl azaltabilirsiniz?
Giyim kuşam ürünlerinde iadeleri nasıl azaltabilirsiniz?
Giyim kuşam ürünlerinde iadeler oldukça fazla olduğu için bu ürünleri satan e-ticaret firmaları için bu önemli bir sorun olabiliyor. Ürün iadesi marka değerine zarar verirken, müşteri memnuniyetsizliğini ve maddi zarara da neden...
7 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Online işletmenizin para kazandırmamasının 7 sebebi
Online işletmenizin para kazandırmamasının 7 sebebi
İnternet üzerinden tüketicilere ulaşmak isteyen firmalar ya da kişiler bir e-ticaret sitesi açarak, buradan satış yapmak istiyor. Çok kaliteli bir siteniz olsa dahi iş sadece burada bitmiyor. Sitenizi kurduktan sonra yapmanız gereken...
1 Ekim 2016
Sinan Oypan
Girişimcilik yeteneklerinizi geliştirmek için yapmanız gerekenler
Girişimcilik yeteneklerinizi geliştirmek için yapmanız gerekenler
Kimileri girişimci olmak için doğmuş gibi görünebilirler; ancak diğer yetenekler gibi girişimcilik de geliştirilebilir bir yetenektir. Dünya çapında başarılı olmuş birçok büyük firmanın aslında ilk olarak küçük girişimler...
29 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri yorumlarının önemi ve satın alma kararlarına etkileri
E-ticarette müşteri yorumlarının önemi ve satın alma kararlarına etkileri
E-ticarette tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörlerden biri de müşteri yorumları. Başka müşterilerin ya da kullanıcıların ürünler ve aldıkları hizmet hakkında yaptıkları yorumlar, siteyi ziyaret eden yeni...
23 Mart 2017
Sinan Oypan
Web Sitesi Trafiğini Öğrenmek ve Site Trafiğini Artırmak
Web Sitesi Trafiğini Öğrenmek ve Site Trafiğini Artırmak
Site Trafiği Nedir? Web site sahipleri için oldukça önemli olan site trafiği, genel anlamda bir web sitesini ziyaret eden kullanıcıları ifade eder. Çeşitli performans araçları ile analiz edilebilen site trafiği, hangi kaynaktan...
10 Şubat 2021
Markethinkers
Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?
Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?
Sosyal medya yarışması / sosyal medya yarışmaları nasıl yapılır? Bu yazımızda başarılı bir sosyal medya yarışması nasıl düzenlenir; sosyal medya yarışma örnekleri üzerinden inceleyeceğiz. Sosyal medya...
8 Mart 2017
Sinan Oypan
SEO uyumlu makale nasıl yazılır?
SEO uyumlu makale nasıl yazılır?
SEO uyumlu makale nasıl yazılır, bir SEO uyumlu makale yayınlarken nelere dikkat etmeliyiz, SEO uyumlu makale örnekleri ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazımızda. SEO uyumlu makale nasıl yazılır? E-ticaret sitenize organik...
18 Haziran 2018
Sinan Oypan
Youtube’u pazarlama kanalı olarak nasıl kullanabilirsiniz?
Youtube’u pazarlama kanalı olarak nasıl kullanabilirsiniz?
Video içeriklerin öneminin artması dolayısıyla Youtube firmalar arasında oldukça popüler bir mecra haline gelmeye başladı. Video içeriklerin öne çıkmasının yanı sıra Google’dan sonra en büyük ikinci arama motoru olma...
20 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Facebook mesajları nasıl kullanabilir?
E-ticaret firmaları Facebook mesajları nasıl kullanabilir?
Facebook mesajları, müşteri ilişkileri kurmak ve sosyal medya üzerinden müşteri hizmeti sunma konusunda e-ticaret firmalarına önemli bir kaynak sunuyor. Son yıllarda Facebook Messenger uygulaması üzerinden, şirket sayfalarına özel...
19 Nisan 2020
Sinan Oypan
Youtube marka hesabı açarken nelere dikkat etmelisiniz?
Youtube marka hesabı açarken nelere dikkat etmelisiniz?
Youtube marka hesabı açarak, e-ticaret sitenizi tanıtacak video içerikleri oluşturarak, yeni kitlelere de ulaşabilirsiniz. Youtube içerik üretimi günümüzde oldukça yaygınlaştığı gibi geçtiğimiz pandemi döneminde de birçok...
24 Haziran 2020
Sinan Oypan
Sosyal medyanın psikolojisini anlayarak pazarlama çalışmalarınızı geliştirin
Sosyal medyanın psikolojisini anlayarak pazarlama çalışmalarınızı geliştirin
Sosyal medya pazarlama markaların sıklıkla kullandığı pazarlama yöntemlerinden biri. Markaların sosyal ağlara bu kadar yönelmesinin sebebini ise, internet kullanıcılarının günlük zamanlarının önemli bir bölümünü bu...
12 Temmuz 2017
Sinan Oypan