Girişimciler için 5 satış ve pazarlama taktiği

26 Ocak 2017
Sinan Oypan
Girişimciler için 5 satış ve pazarlama taktiği

Yeni girişimcilerin kendilerini ve ürünlerini tanıtmaları için hem satış hem de pazarlama taktiklerinden yararlanmaları gerekiyor. Bu iki unsur, yeni girişimler için oldukça önemlidir; çünkü pazarlama olmadan satış yapmak mümkün olmaz. Satış olmadıkça da şirketin ayakta durması pek mümkün olmaz.

Bu sebeplerle de yeni girişimlerin satış ve özellikle de pazarlama konusunda ciddi şekilde kafa yormaları ve üzerine çalışmalar yapmaları gerekiyor. Bu rehberimizde de girişimcilerin kullanabileceği 9 farklı satış ve pazarlama taktiğini paylaşacağız.

Ürünleriniz hazır olmadan onları pazarlamaya başlayın

Girişimciler çoğu zaman ürünlerinin tamamlanmasını ya da mükemmel bir hale gelmesini beklemektedirler. Ürünün satışa çıktığında bu şekilde olmasını istemek oldukça doğal ve olması gerekendir; ancak ürününüz daha piyasaya çıkmadan önce pazarlama çalışmalarına başlayabilirsiniz.

Ürününüz henüz hazır olmasada bu ürünler ilgili pazarlama çalışmaları yaparak, hedef kitlenize bu ürünü duyurmaya başlayabilirsiniz. Farklı kanallar üzerinden reklam çalışmaları yaparak tanıtımlarınıza başlayabilirsiniz. Bu çalışmalar, bir talep oluşturmanıza yardımcı olacağı gibi ürünle ilgili merak uyandırmanıza da yardımcı olacaktır.

Ürünün piyasaya çıkış tarihinden belli bir süre önce bu tanıtımları yapmaya başladığınızda, ön sipariş talepleri toplama fırsatınız da olur. Bu sayede ürünün üretim aşamasında kendinize sermaye edinmek için de bir kaynak oluşturabilirsiniz.

Çalışmalarınızı hızlı test edin ve hızlı bir şekilde hatalarınızı görün

Pazarlama çalışmalarınızı hızlı bir şekilde test etmeniz ve hatalarınızı hızlı bir şekilde görmeniz oldukça önemlidir. Eğer pazarlama çalışmalarınızın ölçümlenmesini yapamıyorsanız, yanlış çalışmalar yapıyor olabilirsiniz. Bunun sebebi de ölçümleyemediğiniz kampanyaların başarılı olup olmadığını göremezsiniz.

Pazarlama ve reklam çalışmalarına para ayıracaksanız, ayırdığınız paranın yatırım getirisini analiz edebilmelisiniz. Dijital platformlar üzerinde verdiğiniz reklam kampanyalarını ölçümleyebilir ve onları analiz edebilirsiniz. Bu analizleri hızlı bir şekilde yapmanız ve kampanyalarınızın sonuçlarının nasıl olduğunu görmeniz çok önemli.

İşin başında bu analizleri yaptığınızda yaptığınız hataları da daha hızlı görürsünüz. İlk başlarda küçük bütçelerle bu çalışmaları yapmak, hatalarınızdan ders almanıza ve ilerleyen dönemlerde daha doğru reklam kampanyalarına daha büyük bütçeler ayırmanıza yardımcı olur.

Farklı kanallardan reklam çalışmaları yapın

Markanızı ve ürünleriniz tanıtmak için farklı mecraları kullanmanız daha doğru olacaktır. Hedef kitleniz farklı sosyal ve dijital mecralar üzerinde yer alıyor olabilirler. Sadece sosyal medya reklamlarına değil, Google Adwords ve Adsense reklamlarına da yatırım yapmalısınız. Adwords reklamları arama motorları üzerinden kendinizi tanıtmanıza yardımcı olurken, Adsense reklamlar da farklı dijital mecralar üzerinde reklamlarınızın görünmesini sağlayarak, bu mecraları takip eden kişilere markanızı tanıtma fırsatı sağlar.

Müşterilerinizi dinleyin

Müşterilerinizi dinlemek de aslında size satış ve pazarlama konusunda birçok fikir verecektir. Müşterilerinizden gelen geri bildirimleri değerlendirmek ve bunları analiz etmek, hem işinizde hem de ürünlerinizde bir takım geliştirmeler yapmanıza olanak sağlayacaktır.

Müşterilerinizin, hizmetleriniz ve ürünlerini hakkında neler düşündüğünü öğrenin. Satış sonrasında onlara ulaşarak, bu konu hakkında onlara birkaç soru sorun ve onların geri dönüşleri üzerinden bazı değerlendirmeler yaparak, işinizi geliştirmek için bu yorumları kullanın.

Yorum yapan ve sizin hakkınızda konuşan müşterilerinizi ödüllendirin

E-ticaret siteniz üzerinde ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili yorum yapan, bunun yanı sıra sosyal mecralarda sizinle ilgili paylaşımlar yapan ve mutlu müşterilerinizi ödüllendirebilirsiniz.

Kulaktan kulağa pazarlama, firmalar için oldukça önemli bir kavramdır; çünkü burada tüketiciler firmaların reklamını kendileri yaparlar ve firmaların yaptıkları reklamlardan daha değerlidir.

Hizmetlerinizden memnun kalan ve bunun başkalarıyla paylaşan müşterilerinizi takip etmeli ve onlara bu sadakatlerinden dolayı ödüller verebilirsiniz. Sadık müşterilerinizi bu şekilde ödüllendirdiğinizde, onlar da bu memnuniyetlerini yeniden çevreleriyle paylaşacaklardır. Bu da kulaktan kulağa pazarlama için bir fırsat yaratmanızı sağlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

SWOT analizi nedir? Nasıl Yapılır? E-ticarette Swot Analizi Neden Önemlidir?
SWOT analizi nedir? Nasıl Yapılır? E-ticarette Swot Analizi Neden Önemlidir?
Yeni bir yola çıkmak her zaman heyecan vericidir. Şirket kurmak, uzun süredir tasarlanan bir projeye başlamak, uzun vadeli planlar oluşturmak gibi süreçler, iş hayatının belki de en heyecan verici anlarını sunar. Şirketin iş...
17 Ocak 2022
Markethinkers
Online işletmenizin para kazandırmamasının 7 sebebi
Online işletmenizin para kazandırmamasının 7 sebebi
İnternet üzerinden tüketicilere ulaşmak isteyen firmalar ya da kişiler bir e-ticaret sitesi açarak, buradan satış yapmak istiyor. Çok kaliteli bir siteniz olsa dahi iş sadece burada bitmiyor. Sitenizi kurduktan sonra yapmanız gereken...
1 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmanız için Youtube kanalı oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret firmanız için Youtube kanalı oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizi tanıtmak ve işinizi duyurmak için kullanabileceğiniz pazarlama kanallarından biri de Youtube. Hem video içeriklere olan ilginin artması hem de Google’dan sonraki en büyük ikinci arama motoru özelliğine sahip olması...
19 Haziran 2017
Sinan Oypan
2019’da öne çıkacak müşteri ilişkileri trendleri neler?
2019’da öne çıkacak müşteri ilişkileri trendleri neler?
2019’da e-ticaret firmalarının üzerinde durması gereken konulardan biri de müşteri ilişkileri. 2019’un müşteri ilişki trendlerine baktığımızda yapay zekanın ve çok kanallı müşteri destek hizmetlerinin öne çıktığını...
3 Ocak 2019
Sinan Oypan
Yeni girişimcilerin uygulaması gereken 6 strateji
Yeni girişimcilerin uygulaması gereken 6 strateji
Yeni girişimcilerin kendi işini kurması ve aklındaki projeyi hayata geçirmesi, yola doğru adımlar atarak çıkmalarında uzun vadede daha başarılı sonuçlar almalarını sağlar. İş kolu ve sektör fark etmeksizin, yeni bir iş...
30 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Markaların Instagram yönetiminde yaptıkları hatalar
Markaların Instagram yönetiminde yaptıkları hatalar
Günümüzün en popüler sosyal ağı olan Instagram, markaların da takipçileriyle etkileşime girmek ve hedef kitlelerinin genişletmek için kullandığı mecralardan biri halini aldı. Ancak Instagram yönetimi sırasında yapılan hatalar,...
16 Ekim 2017
Sinan Oypan
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 3. Bölüm
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 3. Bölüm
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak yazı serisinin son bölümünde içerik pazarlama ve ücretsiz olarak yapabileceğiniz çalışmalardan bahsedeceğiz. Önceki yazıları okumak isterseniz aşağıdaki bağlantıları...
5 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticarette satışlarınızı artırmak için bundle ürünleri nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette satışlarınızı artırmak için bundle ürünleri nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette satışlarınızı artırmak için farklı stratejilerden yararlanabilirsiniz. Bu stratejilerden biri de bundle ürünlerdir. Uzun süredir e-ticaret sitelerinde kullanılan bu yöntem kullanıcıların satın alma kararlarını...
23 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-Ticarette Kredi Kartı Dolandırıcılığını Önlemek İçin Neler Yapmalısınız?
E-Ticarette Kredi Kartı Dolandırıcılığını Önlemek İçin Neler Yapmalısınız?
İnternetten alışveriş yaparken en çok kullanılan ödeme şekli kredi kartıdır. Fakat bu konuda şöyle bir çelişki var ki kullanıcılar, ödeme bilgilerini online ortamda paylaşmaya çekinceyle yaklaşırlar. Bunun da nedeni genel...
20 Mayıs 2022
Markethinkers
İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları
İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları
E-ticaret siteniz için ideal hedef kitlenizi bulmanız oldukça önemli. Pazarlama ve reklam çalışmalarınızda bu hedef kitleye yönelik çalışmalar yapmanız gerekecektir. Aksi takdirde daha geniş bir kitleye yönelik çalışmalar...
10 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz popüler pazarlama türleri
E-ticarette kullanabileceğiniz popüler pazarlama türleri
İnternet üzerinden satış yaparken, tüketicilere ulaşmak, marka ve ürün bilinirliğini artırmak için farklı pazarlama türleri ile çalışmalar yapmanız gerekir. Pazarlama çalışmalarınızın kapsamını artırmak ve farklı...
26 Nisan 2020
Sinan Oypan
Başarılı bir e-posta kampanyası için 12 temel öğe
Başarılı bir e-posta kampanyası için 12 temel öğe
E-posta kampanyası / e-posta pazarlama çalışmaları e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerine doğrudan etki eder ve diğer pazarlama çalışmalarından daha fazla yatırım getirisi sağlar. Bu sebeple de bir e-posta abone listesi...
18 Nisan 2018
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın