Girişimciler için marka ismi bulma rehberi

21 Haziran 2020
Sinan Oypan

Marka ismi bulma süreci, girişimci olmak isteyenlerin geçtiği ve çoğu zaman da zorlandığı süreçlerden biri. Doğru marka ismini bulmanın yanı sıra marka kimliğini yansıtacak ve tüketicilerin akılların kalacak bir isim bulmak da önemlidir. Marka ismi, iş modeli, logo, site tasarımı gibi zaman içerisinde değiştirilebilen bir unsur olmadığı için de doğru ismi ilk etapta seçmek oldukça önemlidir.

İlgili rehber: Girişimci olmak için gerekli özelliklere sahip misiniz?

Marka ismi bulma rehberi

Akılda kalıcı olmalı

Markanız için isim seçerken ilk önceliklerinizden biri de seçtiğiniz ismin akılda kalıcı olmasıdır. Tüketiciler, marka isminizi farklı platformlar ve yerler üzerinde görebilirler. İsminizi gördükleri anda da markanızı araştırmayabilirler. İlerleyen bir zamanda da bu işlemi yapabilecekleri için markanızı hatırlamaları gerekir. Uzun, karmaşık, yan yana çok fazla sessiz ya da sesli harf olan isimlerin akılda kalması zorlaşır. Bu nedenle de akılda kalıcı ve hatırlanması kolay isimler seçmeye özen göstermelisiniz.

Zor hecelenen isimleri tercih etmeyin

Marka ismi, akılda kalıcı olması gerektiği gibi kolay da yazılabilir olmalı. Bu sebeple de marka isminizi seçerken, kolay hecelenebilen ve yazılabilen isimleri seçmeniz de önemli. Kullanıcılar markanızı hatırlar ancak yazarken zorlanırlarsa internet üzerinde arama yaparken markanızı bulamayabilirler. Bu da potansiyel geri dönüşümleri kaçırmanıza neden olacaktır.

Başka bir marka ya da konseptle karıştırılmasın

Marka ismi, kendi özgü yani orijinal olmalıdır. Başka bir firma ile çağırışım yapması isim karışıklığı nedeniyle tüketicilerin sizin markanız yerine farklı bir firmanın web sitesine ya da hizmetlerine yönelmelerine neden olabilir. Bununla beraber belli bir konsept, konu veya öge ile ilgili de isimler SEO konusunda size sorun çıkartabilir. İnternet üzerinde belli bir sıklıkta aranan kelimeleri içeren isimler üzerine bir marka kurguladığınızda, SEO çalışmalarınızda, bu konseptle ilgili içeriklerin önüne geçmeniz zorlaşabilir. İsim seçerken buna da dikkat etmenizde yarar vardır.

İşinizi büyütürken sizi kısıtlayacak bir isim seçmeyin

Marka ismi seçerken uzun vadeli düşünmenizde yarar var. İlerleyen zamanlarda işinizi büyütmek, yeni ürünler eklemek istediğinizde ya da pivot yapmaya karar verdiğinizde marka isminizin sizi kısıtlamaması gerekir. Bu marka algısını da bozacaktır. Bu nedenle de marka isminizde ürün adları gibi belli bir konsepte odaklanmış kelimeleri seçmemeye özen göstermeniz gerekir.

Marka isim alternatiflerinizi internette arayın

Marka ismi seçmeden önce, elinizdeki alternatiflerle ilgili internet üzerinde hızlı aramalar yapın. Seçtiğiniz isimle ilgili internet üzerinde ne tür içerikler var; aynı isimle başka markalar var mı, eğer bu isimle ilgili içerikler bulunuyorsa bunların ne ilgili olduğunu araştırmanız gerekir. Eğer kötü izlenim yaratan içerikler bulunuyorsa, bu isim doğru bir tercih olmayacaktır; sizinle ilgili olmasa da bu çağırışım markanızı olumsuz etkileyebilir. Bu nedenle de hızlı araştırmalar yapmanız da bu süreçte olduka önemli ve gereklidir.

Alan adı ve sosyal medya hesaplarının müsaitliğini kontrol edin

Marka ismi aynı zamanda alan adı ve sosyal ağlarda da kullanılacağı için, bu ismin müsatliğini de kullanmanız gerekir. Alan adı başkası tarafından alınmışsa, iki alternatifiniz bulunuyor. Bu kişi eğer satıyorsa bu alan adını satın alabilirsiniz; ancak bu normalden pahalıya mal olabilir. İkinci alternatif ise yeni bir isme yönelmek olacaktır. Alan adının alınmış olması, bu isimle yapılan başka bir iş olduğunu da gösterir.

Aynı şekilde sosyal medya hesaplarının da müsait olması önemlidir. Sosyal ağlarda kullanıcılara ulaşmak ve marka bilinirliğinizi artırmak isterken, kullanıcılar sizin hesabınızı benzer isimli hesaplarla karıştırabilirler. Bu da yine potansiyel geri dönüşümü kaybetmenize neden olur.

.com uzantılı alan adlarını tercih edin

Alan adı seçimi yaparken de özellike .com uzantılı isimleri tercih etmenizde de yarar var. Günümüzde .net, .co gibi birçok alternatif uznatı olsa da kullanıcı alışkanlıkları nedeniyle, kullanıcılar bir alan adı girişi yaparken otomatik olarak .com uzantısını düşünür. Bu durumda da farklı uzantınızın olması kullanıcı alışkanlığı nedeniyle kullanıcıların markanızın sitesine ulaşamamasına neden olabilir.

İlgili rehber: E-ticaret şirketiniz için doğru alan adını almak için neler yapmalısınız?

Kullanıcıların her alternatifte size ulaşabilmelerini sağlamak için .com, .co, .net gibi sık kullanılan ve akılda kalan tüm alan adlarını alabilir ve sonrasında da .com haricindeki alan isimlerini de 301 yönlendirmesi ile asıl web sitenize yönlendirebilirsiniz.

Alternatiflerinizi çevrenizdeki kişilerle paylaşın

Marka ismi seçiminde son aşamada da isim alternatifilerinizi beşe indirgemelisiniz. 5 isim arasında da seçim yapmak için sadece kendi düşüncelerinize yer vermeyin. Çok emin olduğunuz bir isim değilse, yakın çevrenizdeki kişilerle bu isim alternatiflerini paylaşarak, kulağa nasıl geldiğini sorun.

İsmin akılda kalıcı olup olmadığını ve kolay hatırda kalıp kalmayacağını sorun. Bunu bir ileriki aşamada da söylediğiniz isim alternatiflerini yazmalarını da isteyebilirsiniz. Böylelikle telaffuz ve yazım konusunda da ismin ne kadar etkili olduğunu da görebilirsiniz.

Sesli söylendiğinde kulağa iyi gelmeli

İsim alternatifleriniz üzerinde karar vermeye çalışırken, ismin kulağa da iyi geldiğinden emin olmalısınız. İçerisindeki harflerin tınlayışı, telafuzu ve kulakta bıraktığı tını da markaya olan bakış açısını etkiler. İsmin kulağa iyi gelmemesi de bilinçaltında kötü bir izlenim yaratacağı için üzerinde durmanız gereken konulardan biri.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-ticarette stok takibi ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette stok takibi, sipariş yönetimi, siparişlerin kargolanması ve sonrasında da stokların yenilenmesi söz konusu olduğunda önemli konulardan biri. Stok takibi yaparken, bir yandan da stok yönetimi çalışmaları da yapacağınız...
18 Kasım 2019
Sinan Oypan
Ürün açıklaması yazarken kullanabileceğiniz 8 yöntem
E-ticaret sitelerindeki en önemli geri dönüşüm unsurlarından biri de ürün açıklamalarıdır. Ürün açıklaması yazarken belli kurallara uymak ve tüketicilere ürünle ilgili mümkün olduğunca çok bilgi sunmak, geri...
14 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde bulunması gereken hukuki metinler
Online satış yaparken, e-ticaret siteniz üzerinde bulundurmanız gereken bir takım hukuki metinler bulunuyor. E-ticarette güven unsurunun oturtulmasının yanı sıra tüketici haklarının korunması için de bu metinlerin e-ticaret...
27 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticarette ilk e-posta neden önemlidir?
E-ticarette ilk e-posta hayati bir öneme sahiptir. Çükü e-ticarette en çok geri dönüşüm sağlayan pazarlama araçlarından biri e-posta pazarlamadır. Listenize abone olan kişilere gönderdiğiniz ilk e-posta çalışmasının yeri de bu...
15 Eylül 2016
Sinan Oypan
Sektöre güçlü bir giriş yapmak için uygulayabileceğiniz taktikler
Kendi işinizi kurarken sektöre güçlü bir giriş yapmak ve işinizi bu şekilde başlatmak doğru bir strateji olur. Başlangıçtan itibaren güvenilir bir strateji uyguladığınızda marka bilinirliğinizi ve markanıza olan güveni daha...
27 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde müşteri memnuniyetini nasıl sağlarsınız?
Tüm işletmeleri başarıya ulaştıracak en önemli faktör müşteri memnuniyetidir. Satın aldığı ürün ya da hizmetten memnun olan müşteri, işletmenin diğer potansiyel müşteriler tarafından da tanınmasını sağlar ve bu sayede...
12 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz Youtube içerik fikirleri
Video pazarlama çalışmaları günümüzde oldukça popüler ve e-ticaret sitenizi tanıtmak için de farklı Youtube içerik fikirleri üretmeniz gerekiyor. Değişik fikirlerin yanı sıra ürün ve marka bilinirliğini artırabileceğiniz...
2 Ocak 2019
Sinan Oypan
Ürünlerinizi sağlam bir şekilde teslim etmenizi sağlayacak paketleme ipuçları
E-ticarette ürün satma süreci, siparişin sağlam bir şekilde tüketiciye ulaşmasının ardından tamamlanır. Ürünün teslimatı sırasında yaşanabilecek sıkıntılar, siparişin hasarlı bir şekilde ulaşması, yanlış ürün...
2 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticarette marka oluşturma için neler yapmalı?
E-ticarette bir marka oluşturma, sadık müşteri kitleleri edinmenin yanı sıra markanıza, ürün ve hizmetlerinize olan güveni de artırır. Bu nedenle de sağlam bir marka olmak, kurumsal bir yapı ile yaptığınız tüm pazarlama ve...
24 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir başlık yazmak için 6 ipucu
Bir içeriğin en can alıcı noktası başlıktır ve bu nedenle iyi bir şekilde hazırlanılması ve üzerine düşünülmesi gerekir. Akılıda kalıcı ve dikkat çekici bir başlık yazmak da bu nedenle ayrı bir iştir. Yazıların,...
21 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticarette yaz sezonu için pazarlama taktikleri
Yaz sezonu genellikle birçok sektörde durgun geçse de bu sezonu hareketlendirmek için de bir takım çalışmalar yapılabilir. Yaz sezonu sürecinde tüketicilerin aralıklı olarak tatile çıkmaları, sektörlerin durgunlaşmasına neden...
2 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-posta pazarlama stratejisi oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
Her pazarlama çalışmasında olduğu gibi e-posta pazarlamada da belli bir stratejiye ihtiyacınız olacaktır. Belli bir stratejinizin olmaması, buradaki çalışmalarınızın düzensiz olmasına neden olacağı gibi, beklediğiniz...
8 Temmuz 2016
Sinan Oypan