Girişimciler için marka ismi bulma rehberi

21 Haziran 2020
Sinan Oypan
Girişimciler için marka ismi bulma rehberi

Marka ismi bulma süreci, girişimci olmak isteyenlerin geçtiği ve çoğu zaman da zorlandığı süreçlerden biri. Doğru marka ismini bulmanın yanı sıra marka kimliğini yansıtacak ve tüketicilerin akılların kalacak bir isim bulmak da önemlidir. Marka ismi, iş modeli, logo, site tasarımı gibi zaman içerisinde değiştirilebilen bir unsur olmadığı için de doğru ismi ilk etapta seçmek oldukça önemlidir.

İlgili rehber: Girişimci olmak için gerekli özelliklere sahip misiniz?

Marka ismi bulma rehberi

Akılda kalıcı olmalı

Markanız için isim seçerken ilk önceliklerinizden biri de seçtiğiniz ismin akılda kalıcı olmasıdır. Tüketiciler, marka isminizi farklı platformlar ve yerler üzerinde görebilirler. İsminizi gördükleri anda da markanızı araştırmayabilirler. İlerleyen bir zamanda da bu işlemi yapabilecekleri için markanızı hatırlamaları gerekir. Uzun, karmaşık, yan yana çok fazla sessiz ya da sesli harf olan isimlerin akılda kalması zorlaşır. Bu nedenle de akılda kalıcı ve hatırlanması kolay isimler seçmeye özen göstermelisiniz.

Zor hecelenen isimleri tercih etmeyin

Marka ismi, akılda kalıcı olması gerektiği gibi kolay da yazılabilir olmalı. Bu sebeple de marka isminizi seçerken, kolay hecelenebilen ve yazılabilen isimleri seçmeniz de önemli. Kullanıcılar markanızı hatırlar ancak yazarken zorlanırlarsa internet üzerinde arama yaparken markanızı bulamayabilirler. Bu da potansiyel geri dönüşümleri kaçırmanıza neden olacaktır.

Başka bir marka ya da konseptle karıştırılmasın

Marka ismi, kendi özgü yani orijinal olmalıdır. Başka bir firma ile çağırışım yapması isim karışıklığı nedeniyle tüketicilerin sizin markanız yerine farklı bir firmanın web sitesine ya da hizmetlerine yönelmelerine neden olabilir. Bununla beraber belli bir konsept, konu veya öge ile ilgili de isimler SEO konusunda size sorun çıkartabilir. İnternet üzerinde belli bir sıklıkta aranan kelimeleri içeren isimler üzerine bir marka kurguladığınızda, SEO çalışmalarınızda, bu konseptle ilgili içeriklerin önüne geçmeniz zorlaşabilir. İsim seçerken buna da dikkat etmenizde yarar vardır.

İşinizi büyütürken sizi kısıtlayacak bir isim seçmeyin

Marka ismi seçerken uzun vadeli düşünmenizde yarar var. İlerleyen zamanlarda işinizi büyütmek, yeni ürünler eklemek istediğinizde ya da pivot yapmaya karar verdiğinizde marka isminizin sizi kısıtlamaması gerekir. Bu marka algısını da bozacaktır. Bu nedenle de marka isminizde ürün adları gibi belli bir konsepte odaklanmış kelimeleri seçmemeye özen göstermeniz gerekir.

Marka isim alternatiflerinizi internette arayın

Marka ismi seçmeden önce, elinizdeki alternatiflerle ilgili internet üzerinde hızlı aramalar yapın. Seçtiğiniz isimle ilgili internet üzerinde ne tür içerikler var; aynı isimle başka markalar var mı, eğer bu isimle ilgili içerikler bulunuyorsa bunların ne ilgili olduğunu araştırmanız gerekir. Eğer kötü izlenim yaratan içerikler bulunuyorsa, bu isim doğru bir tercih olmayacaktır; sizinle ilgili olmasa da bu çağırışım markanızı olumsuz etkileyebilir. Bu nedenle de hızlı araştırmalar yapmanız da bu süreçte olduka önemli ve gereklidir.

Alan adı ve sosyal medya hesaplarının müsaitliğini kontrol edin

Marka ismi aynı zamanda alan adı ve sosyal ağlarda da kullanılacağı için, bu ismin müsatliğini de kullanmanız gerekir. Alan adı başkası tarafından alınmışsa, iki alternatifiniz bulunuyor. Bu kişi eğer satıyorsa bu alan adını satın alabilirsiniz; ancak bu normalden pahalıya mal olabilir. İkinci alternatif ise yeni bir isme yönelmek olacaktır. Alan adının alınmış olması, bu isimle yapılan başka bir iş olduğunu da gösterir.

Aynı şekilde sosyal medya hesaplarının da müsait olması önemlidir. Sosyal ağlarda kullanıcılara ulaşmak ve marka bilinirliğinizi artırmak isterken, kullanıcılar sizin hesabınızı benzer isimli hesaplarla karıştırabilirler. Bu da yine potansiyel geri dönüşümü kaybetmenize neden olur.

.com uzantılı alan adlarını tercih edin

Alan adı seçimi yaparken de özellike .com uzantılı isimleri tercih etmenizde de yarar var. Günümüzde .net, .co gibi birçok alternatif uznatı olsa da kullanıcı alışkanlıkları nedeniyle, kullanıcılar bir alan adı girişi yaparken otomatik olarak .com uzantısını düşünür. Bu durumda da farklı uzantınızın olması kullanıcı alışkanlığı nedeniyle kullanıcıların markanızın sitesine ulaşamamasına neden olabilir.

İlgili rehber: E-ticaret şirketiniz için doğru alan adını almak için neler yapmalısınız?

Kullanıcıların her alternatifte size ulaşabilmelerini sağlamak için .com, .co, .net gibi sık kullanılan ve akılda kalan tüm alan adlarını alabilir ve sonrasında da .com haricindeki alan isimlerini de 301 yönlendirmesi ile asıl web sitenize yönlendirebilirsiniz.

Alternatiflerinizi çevrenizdeki kişilerle paylaşın

Marka ismi seçiminde son aşamada da isim alternatifilerinizi beşe indirgemelisiniz. 5 isim arasında da seçim yapmak için sadece kendi düşüncelerinize yer vermeyin. Çok emin olduğunuz bir isim değilse, yakın çevrenizdeki kişilerle bu isim alternatiflerini paylaşarak, kulağa nasıl geldiğini sorun.

İsmin akılda kalıcı olup olmadığını ve kolay hatırda kalıp kalmayacağını sorun. Bunu bir ileriki aşamada da söylediğiniz isim alternatiflerini yazmalarını da isteyebilirsiniz. Böylelikle telaffuz ve yazım konusunda da ismin ne kadar etkili olduğunu da görebilirsiniz.

Sesli söylendiğinde kulağa iyi gelmeli

İsim alternatifleriniz üzerinde karar vermeye çalışırken, ismin kulağa da iyi geldiğinden emin olmalısınız. İçerisindeki harflerin tınlayışı, telafuzu ve kulakta bıraktığı tını da markaya olan bakış açısını etkiler. İsmin kulağa iyi gelmemesi de bilinçaltında kötü bir izlenim yaratacağı için üzerinde durmanız gereken konulardan biri.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Kıyafet satan siteler için Pinterest neden önemli?
Kıyafet satan siteler için Pinterest neden önemli?
Sosyal medya pazarlama söz konusu olduğunda Pinterest, kıyafet satan siteler için aslında oldukça etkili platformlardan biri. Türkiye’de de belli bir kullanıcı tabanının olması ve Pinterest’in de Türkçe dil desteğinin...
19 Nisan 2019
Sinan Oypan
Apple’ın pazarlama stratejisinden öğrenilebilecek 8 ders
Apple’ın pazarlama stratejisinden öğrenilebilecek 8 ders
iPhone 7’nin tanıtılmasıyla beraber Apple ile ilgili haberler de artmaya başladı. Teknoloji dünyasının merakla beklediği bu gelişmeden sonra birçok mecrada Apple ile ilgili haberler de arttı. Ancak burada ele alacağımız konu biraz...
12 Eylül 2016
Sinan Oypan
Instagram'ın algoritması ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram'ın algoritması ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya pazarlamada Instagram oldukça önemli bir yere sahip. Birçok reklam veren ve marka, hedef kitlelerine ulaşmak için Instagram’ı kullanıyor. Hem B2B hem B2C tarafında Instagram oldukça yaygın. Bu kadar yaygın olan bir...
16 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri yorumlarının önemi ve satın alma kararlarına etkileri
E-ticarette müşteri yorumlarının önemi ve satın alma kararlarına etkileri
E-ticarette tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörlerden biri de müşteri yorumları. Başka müşterilerin ya da kullanıcıların ürünler ve aldıkları hizmet hakkında yaptıkları yorumlar, siteyi ziyaret eden yeni...
23 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama ilkeleri nelerdir?
E-ticarette pazarlama ilkeleri nelerdir?
Doğru stratejileri geliştirebilmek, marka ve ürününüzü tüketicilere verimli bir şekilde ulaştırabilmek için pazarlama ilkeleri hakkında bilginizin olması gerekir. Bu sebeple de bu rehberimizde de pazarlamanın ilkelerini ve en...
28 Şubat 2020
Sinan Oypan
Instagram'da ürün satmak isteyenlere alternatif fikirler
Instagram'da ürün satmak isteyenlere alternatif fikirler
Instagram’da ürün satmak isteyenlere alternatif fikirleri ele alacağımız bu yazımızın yanında; instagram satış fikirleri, instagramda ne satılır / instagramda ne satabilirim, instagramda satış kargo ve daha fazlasını da ele...
9 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticarette en çok satılan ürünler: Salgın dönemi Nisan yansımaları
E-ticarette en çok satılan ürünler: Salgın dönemi Nisan yansımaları
E-ticarette en çok satılan ürünler üzerinde corona virüs etkileri devam ediyor. Mart ve Nisan ayında internetten satılan ürünleri karşılaştırdığımızda, evde kaldığımız sürelerin online alışverişteki tüketici...
29 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
E-ticaret Siteleri için Kapsamlı Black Friday (Kara Cuma) Rehberi
E-ticaret Siteleri için Kapsamlı Black Friday (Kara Cuma) Rehberi
Kasım ayının başlarından, hatta Ekim’in sonlarından itibaren televizyonda, internet sitelerinde, sosyal medyada, billboardlarda, otobüs duraklarında yoğun bir reklam kampanyası görülmeye başlar. İnternet kullanıcıları için...
4 Ekim 2021
Markethinkers
E-ticaret şirketleri Instagram’dan para kazanmak için neler yapabilir?
E-ticaret şirketleri Instagram’dan para kazanmak için neler yapabilir?
Instagram’dan para kazanmak günümüzde birçok e-ticaret firması için önemli bir konu. Kullanıcı kitlesinin fazla olması ve bu nedenle de sosyal ağlar arasındaki popülerliği e-ticaret firmalarının bu mecra üzerine daha fazla...
26 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada başlık kullanımlarında dikkat edilmesi gerekenler
E-posta pazarlamada başlık kullanımlarında dikkat edilmesi gerekenler
E-posta pazarlamada başlık kullanımları bir mailing çalışmasının başarısını etkileyen en önemli faktörlerindendir. Bu yazımızda e-posta pazarlamada başlık kullanımları ile ilgili dikkat edilmesi gerekenleri ele...
31 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Kargo gönderimi ile ilgili stratejileri geliştirirken bilmeniz gerekenler
Kargo gönderimi ile ilgili stratejileri geliştirirken bilmeniz gerekenler
Bir e-ticaret sitesinin en önemli unsurlarından biri de kargo ve depo yönetimidir. Doğru kurgulanmış bir kargo ve depo yönetimi stratejisi, uzun vadede siparişlerinizin doğru bir şekilde teslim edilmesini sağlarken, kargo ve depo...
8 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticarette ürün kategori yönetiminde bilmeniz gerekenler
E-ticarette ürün kategori yönetiminde bilmeniz gerekenler
Ürün yönetimi söz konusu olduğunda ürün kategorileri ve ürünlerin nasıl kategorilendirildiği önemli bir konudur. Ürünlerinizi doğru bir şekilde kategorilendirmeniz, ziyaretçilerinizin bu ürünlere daha kolay bir şekilde...
2 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin