Yeni başlayanlar için girişim pazarlama ipuçları

19 Mart 2020
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için girişim pazarlama ipuçları
Girişim pazarlama ipuçlarıyla, yeni kurduğunuz işinizin tanıtımı doğru ve verimli bir şekilde yaparak, işinizi büyütmek için ilk adımlarınızı atabilirsiniz. Başlangıçta düşük bütçeli pazarlama çalışmaları yaparak, elinizdeki sermayeyi de daha verimli bir şekilde kullanabilirsiniz. Bu rehberimizde de girişiminizin ve ürünlerinizin tanıtımını yapmak için kullanabileceğiniz pazarlama ipuçlarını ele alacağız.

Yeni başlayanlar için girişim pazarlama ipuçları

Pazar ve hedef kitle araştırmasıyla başlayın

Pazarlama stratejilerinizi geliştirebilmek için öncelikle pazar ve hedef kitle araştırmalarınızı yapmanız önemli. Pazardaki rekabeti, pazarın mevcut durumunu ve gelecekteki gelişimini analiz ederek, marka konumlandırmanızı yapabilirsiniz. Rakip analizi yaparak, rakip firmaların pazarlama çalışmalarına göz atabilir; onların stratejileriniz analiz ederek, kendi pazarlama stratejilerinize şekil verebilirsiniz. Bunun yanı sıra hedef kitlenizi de araştırmanız ve müşteri profillerinizi çıkartmanız önemlidir. Bu profiller doğrultusunda, müşterilerinize nasıl hitap edeceğinize, hangi kanalları kullanacağınıza ve ne tür içerikler hazırlayacağınıza karar verebilirsiniz. İlgili rehber: Rakiplerinizin hedef kitlelerine reklam vererek rekabette nasıl öne geçebilirsiniz?

Hangi kanalları kullanacağınızı belirleyin

Hedef kitle ve pazar araştırması yaptığınızda, ulaşacağınız kitlelere hangi kanallar üzerinden ulaşabileceğinizi de görürsünüz. Adwords kampanyaları, sosyal ağlar, dijital yayınlar, influencer pazarlama çalışmaları gibi farklı kanallar üzerinden tanıtım çalışmalarınızı yapabilirsiniz. Hedef kitlenizin ilgi alanlarına göre hangi sosyal ağları kullanacağınıza, hangi influencer hesaplarla çalışacağınıza, hangi dijital yayınlar üzerinde içerik çalışmaları yapabileceğinize karar vererek, içerik ve pazarlama stratejilerinizi oluşturabilirsiniz. İlgili rehber: Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?

Reklam bütçenizi belirleyin

Yıl içerisinde ne kadarlık bir reklam bütçesi kullanacağınıza da karar vermeniz önemlidir. Böylelikle yıl içerisindeki kampanya ve indirim dönemlerinizi belirleyerek, bütçenizi daha iyi bir şekilde yönetebilirsiniz. Hedef kitlenizin yer aldığı sosyal ağlar üzerinde günlük ya da haftalık olarak reklam kampanyaları çıkabilir; Adwords kampanyaları ile Google üzerinden trafik çekebilirsiniz. İlgili rehber: E-ticarette bütçe planlaması nedir ve nasıl yapılır?

İçerik pazarlama çalışmalarına yatırım yapın

Düşük bütçeyle marka ve ürün tanıtımı yapmanın etkili yöntemlerinden biri de içerik pazarlama çalışmalarıdır. Girişim pazarlama faaliyetlerinizde markanızı, ürünlerinizi ve hizmetlerinizi tanıtacak bir içerik planı oluşturarak, hem organik hem de sosyal kanallar üzerinden sitenize trafik çekebilirsiniz. Blog içerikleri hazırlayarak, marka ve ürün tanıtımı haricinde sektörünüzle ilgili anahtar kelimeler üzerine içerikler oluşturarak, organik olarak trafik çekmek için de çalışmalar yapabilirsiniz. İlgili rehber: Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?

Sosyal medya içerik planınızı oluşturun

Sosyal medya girişim pazarlama çalışmaları için oldukça etkilidir. Tüketicilere ulaşmak, yeni kitleler edinmek, marka ve ürün tanıtımı yapmak ve tüketicilerle iletişime geçmek için sosyal medya çalışmalarına yatırım yapmanız gerekir. Bu çalışmalar aynı zamanda düşük bütçeyle yapılabileceği için de pazarlama bütçenizi zorlamayacaktır. Bunun için bir sosyal medya içerik takvimi oluşturarak işe başlayabilirsiniz. İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur? Sosyal ağlar üzerinden organik olarak tüketicilere ulaşabilir, onlarla iletişime geçebilir ve onlara müşteri desteği sağlayabilirsiniz. Sosyal ağların reklamları ile erişimlerinizi de artırabilirsiniz. İlgili rehber: E-ticaret firmalarına sosyal medyanın faydaları nelerdir?

Video pazarlama çalışmalarına yatırım yapın

Video içerikler günümüzde en fazla etkileşimi getiren içerik türü olduğu için video pazarlama çalışmalarına yatırım yapmanız da faydalı olacaktır. Marka tanıtımının yanı sıra ürünlerinizi öne çıkartacak videolar hazırlayarak, sosyal ağlarda bu videoları paylaşabilirsiniz. İlgili rehber: Sosyal mecralar için video pazarlama rehberi Ürün tanıtım ve kutu açılışı gibi videoları ürün sayfalarınıza eklemeniz de ürünlerinize olan talebi artırmanızı ve tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemede önemli bir role sahiptir. İlgili rehber: E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz video konuları

Influencer pazarlama çalışmalarından yararlanın

Influencer pazarla günümüzde markaların sıklıkla tercih ettiği tanıtım çalışmaları arasında yer almakta. Girişim pazarlama stratejilerinize bu yöntemi de dahil edebilirsiniz. Hedef kitlenize hitap eden ve markanızla aynı doğrultuda iş yapan tanınmış kişi veya hesaplarla iş birliği yaparak, bu kişilerle çalışabilirsiniz. İlgili rehber: Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama stratejisinde neler olmalı? Marka ve ürün tanıtımının yanı sıra bu kişilerden sizinle ilgili içerik üretmelerini de isteyebilirsiniz. Böylelikle internet üzerindeki görünürlüğünüzü de artırabilirsiniz. İlgili rehber: Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?

Girişim pazarlama ile ilgili sık sorulan sorular

Girişim pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?

Dijital pazarlama stratejinizi oluştururken, öncelikle pazarlama bütçenizi belirlemeli, sonrasında da hedef kitlenizi analiz ederek müşteri profili çıkartmanız gerekir. Elinizdeki bütçe dahilinde ne tür içerik çalışamaları yapabileceğinize karar verdikten sonra size en çok geri dönüşümü sağlayacak olan kanalları belirleyerek içerik planınızı oluşturmanız gerekir. İlgili rehber: 2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi

Düşük bütçeli pazarlama yöntemleri nelerdir?

E-posta pazarlama, içerik pazarlama, sosyal medya yönetimi dijital pazarlama çalışmalarınızda kullanabileceğiniz düşük bütçeli pazarlama yöntemleri arasında yer almakta. Bunlara ek olarak sosyal ağlar üzerinde çekiliş ve yarışmalar yapmak da bu listeye dahil edilebilir. İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz düşük bütçeli dijital pazarlama yöntemleri
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

N11'de Mağaza Açmak  | N11 Entegrasyonu
N11'de Mağaza Açmak | N11 Entegrasyonu
n11'de mağaza açmak ve n11 de satış yapmak istiyorsunuz ama n11 mağaza ücretleri nedir, n11 mağaza komisyon oranları yani satışınızdan n11 yüzde kaç komisyon alacak, n11 mağaza açmak için...
2 Ocak 2017
Savaş Çetinkaya
Youtube’u pazarlama kanalı olarak nasıl kullanabilirsiniz?
Youtube’u pazarlama kanalı olarak nasıl kullanabilirsiniz?
Video içeriklerin öneminin artması dolayısıyla Youtube firmalar arasında oldukça popüler bir mecra haline gelmeye başladı. Video içeriklerin öne çıkmasının yanı sıra Google’dan sonra en büyük ikinci arama motoru olma...
20 Haziran 2017
Sinan Oypan
Blog yazılarınızı geliştirmenizi sağlayacak yöntemler
Blog yazılarınızı geliştirmenizi sağlayacak yöntemler
Blog yazılarınızı geliştirmek ve onlardan daha fazla geri dönüşüm almanız, daha fazla tüketiciye ulaşmanızı sağlarken, sitenize çekeceğiniz trafiği de artırmanıza yardımcı olur. Blog yazıları e-ticaret sitenize birçok...
19 Mart 2019
Sinan Oypan
Ürün tanıtımı yapmak için kullanabileceğiniz yöntemler
Ürün tanıtımı yapmak için kullanabileceğiniz yöntemler
E-ticaret sitenize müşteri çekebilmek ve geri dönüşümlerinizi artırabilmek için ürün tanıtımı yapmanız bir hayli önemlidir. Yeni veya mevcut ürünleriniz için farklı dijital pazarlama çalışmalarından yararlanarak bu...
3 Mart 2020
Sinan Oypan
Tedarik aşaması sürecinde sık yaşanan problemler
Tedarik aşaması sürecinde sık yaşanan problemler
Tedarik aşaması ve tedarik zinciri yönetimi e-ticaret firmalarının işlerini etkili yapabilmesinde önemli rol oynayan faktörler arasında yer alır. Tedarik sürecinin iyi yönetilmesi, maliyetleri kontrol altına alırken, müşteri...
9 Ekim 2020
Sinan Oypan
E-Fatura ve E-Arşiv Fatura Nedir? Farkları Nelerdir?
E-Fatura ve E-Arşiv Fatura Nedir? Farkları Nelerdir?
Her işinizi gören internet ortamının teknolojileri gelişmeye devam ederken geleneksel yöntemleri kullanmaya devam etseniz de bazı süreçlerinizi elektronik ortama taşımak zorunlu hale gelmiştir. Ticari kazanç sağlayan her eylemin...
15 Şubat 2021
Markethinkers
Sepeti terk etme oranlarınızı düşürmenize yardımcı olacak ipuçları
Sepeti terk etme oranlarınızı düşürmenize yardımcı olacak ipuçları
E-ticaret sitelerinin en büyük problemlerinden biri şüphesiz sepete ürün ekledikten sonra satın almayı tamamlayan kullanıcılar. Sepeti terk etme oranlarının yükselmesi birçok durumun habercisi olabilir. Bunun yanı sıra bu...
2 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?
E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?
Marka bilinirliği, tüketicilerin ürünleriniz, hizmetleriniz ve markanız hakkında daha fazla bilgi sahibi olmalarını sağlar. E-ticarette marka bilinirliğinizi artırmak için yararlanabileceğiniz birçok farklı yöntem ve strateji...
26 Mart 2020
Sinan Oypan
B2B siteler salgın döneminde e-ticarete daha fazla nasıl adapte olabilirler?
B2B siteler salgın döneminde e-ticarete daha fazla nasıl adapte olabilirler?
B2B siteler, COVID-19 virüs salgını döneminde birçok işletme gibi e-ticarete yönelmeye başladılar ve bunun mantıklı sebepleri bulunuyor. Salgın nedeniyle uygulanan sokağa çıkma engelleri ve sosyal mesafe önlemleri, B2B sitelerin de...
29 Nisan 2020
Sinan Oypan
Sosyal medyanın psikolojisini anlayarak pazarlama çalışmalarınızı geliştirin
Sosyal medyanın psikolojisini anlayarak pazarlama çalışmalarınızı geliştirin
Sosyal medya pazarlama markaların sıklıkla kullandığı pazarlama yöntemlerinden biri. Markaların sosyal ağlara bu kadar yönelmesinin sebebini ise, internet kullanıcılarının günlük zamanlarının önemli bir bölümünü bu...
12 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Link Kısaltma Nedir?
Link Kısaltma Nedir?
Bir siteye gitmek için sitenin bilinen adını adres çubuğuna yazmak yeterlidir. Fakat söz konusu sitenin spesifik bir sayfasına gidebilmek için uzunca bir linke ihtiyaç duyulur. Karakter sayısı 2000’in üzerine kadar çıkabilen bu...
5 Eylül 2021
Markethinkers
Okula dönüş sürecinde e-ticaretten nasıl faydalanırsınız?
Okula dönüş sürecinde e-ticaretten nasıl faydalanırsınız?
Pandemi sürecinde okula dönüş günümüzde tartışmalı bir konu haline gelse de okul ihtiyaçları bu dönemde yine karşılanacaktır. Online ya da yüz yüze eğitim fark etmeksizin hem öğrencilerin hem de öğretim üyelerinin bu...
11 Eylül 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin