Yeni başlayanlar için girişim pazarlama ipuçları

19 Mart 2020
Ferad Osman Sali
Yeni başlayanlar için girişim pazarlama ipuçları
Girişim pazarlama ipuçlarıyla, yeni kurduğunuz işinizin tanıtımı doğru ve verimli bir şekilde yaparak, işinizi büyütmek için ilk adımlarınızı atabilirsiniz. Başlangıçta düşük bütçeli pazarlama çalışmaları yaparak, elinizdeki sermayeyi de daha verimli bir şekilde kullanabilirsiniz. Bu rehberimizde de girişiminizin ve ürünlerinizin tanıtımını yapmak için kullanabileceğiniz pazarlama ipuçlarını ele alacağız.

Yeni başlayanlar için girişim pazarlama ipuçları

Pazar ve hedef kitle araştırmasıyla başlayın

Pazarlama stratejilerinizi geliştirebilmek için öncelikle pazar ve hedef kitle araştırmalarınızı yapmanız önemli. Pazardaki rekabeti, pazarın mevcut durumunu ve gelecekteki gelişimini analiz ederek, marka konumlandırmanızı yapabilirsiniz. Rakip analizi yaparak, rakip firmaların pazarlama çalışmalarına göz atabilir; onların stratejileriniz analiz ederek, kendi pazarlama stratejilerinize şekil verebilirsiniz. Bunun yanı sıra hedef kitlenizi de araştırmanız ve müşteri profillerinizi çıkartmanız önemlidir. Bu profiller doğrultusunda, müşterilerinize nasıl hitap edeceğinize, hangi kanalları kullanacağınıza ve ne tür içerikler hazırlayacağınıza karar verebilirsiniz. İlgili rehber: Rakiplerinizin hedef kitlelerine reklam vererek rekabette nasıl öne geçebilirsiniz?

Hangi kanalları kullanacağınızı belirleyin

Hedef kitle ve pazar araştırması yaptığınızda, ulaşacağınız kitlelere hangi kanallar üzerinden ulaşabileceğinizi de görürsünüz. Adwords kampanyaları, sosyal ağlar, dijital yayınlar, influencer pazarlama çalışmaları gibi farklı kanallar üzerinden tanıtım çalışmalarınızı yapabilirsiniz. Hedef kitlenizin ilgi alanlarına göre hangi sosyal ağları kullanacağınıza, hangi influencer hesaplarla çalışacağınıza, hangi dijital yayınlar üzerinde içerik çalışmaları yapabileceğinize karar vererek, içerik ve pazarlama stratejilerinizi oluşturabilirsiniz. İlgili rehber: Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?

Reklam bütçenizi belirleyin

Yıl içerisinde ne kadarlık bir reklam bütçesi kullanacağınıza da karar vermeniz önemlidir. Böylelikle yıl içerisindeki kampanya ve indirim dönemlerinizi belirleyerek, bütçenizi daha iyi bir şekilde yönetebilirsiniz. Hedef kitlenizin yer aldığı sosyal ağlar üzerinde günlük ya da haftalık olarak reklam kampanyaları çıkabilir; Adwords kampanyaları ile Google üzerinden trafik çekebilirsiniz. İlgili rehber: E-ticarette bütçe planlaması nedir ve nasıl yapılır?

İçerik pazarlama çalışmalarına yatırım yapın

Düşük bütçeyle marka ve ürün tanıtımı yapmanın etkili yöntemlerinden biri de içerik pazarlama çalışmalarıdır. Girişim pazarlama faaliyetlerinizde markanızı, ürünlerinizi ve hizmetlerinizi tanıtacak bir içerik planı oluşturarak, hem organik hem de sosyal kanallar üzerinden sitenize trafik çekebilirsiniz. Blog içerikleri hazırlayarak, marka ve ürün tanıtımı haricinde sektörünüzle ilgili anahtar kelimeler üzerine içerikler oluşturarak, organik olarak trafik çekmek için de çalışmalar yapabilirsiniz. İlgili rehber: Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?

Sosyal medya içerik planınızı oluşturun

Sosyal medya girişim pazarlama çalışmaları için oldukça etkilidir. Tüketicilere ulaşmak, yeni kitleler edinmek, marka ve ürün tanıtımı yapmak ve tüketicilerle iletişime geçmek için sosyal medya çalışmalarına yatırım yapmanız gerekir. Bu çalışmalar aynı zamanda düşük bütçeyle yapılabileceği için de pazarlama bütçenizi zorlamayacaktır. Bunun için bir sosyal medya içerik takvimi oluşturarak işe başlayabilirsiniz. İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur? Sosyal ağlar üzerinden organik olarak tüketicilere ulaşabilir, onlarla iletişime geçebilir ve onlara müşteri desteği sağlayabilirsiniz. Sosyal ağların reklamları ile erişimlerinizi de artırabilirsiniz. İlgili rehber: E-ticaret firmalarına sosyal medyanın faydaları nelerdir?

Video pazarlama çalışmalarına yatırım yapın

Video içerikler günümüzde en fazla etkileşimi getiren içerik türü olduğu için video pazarlama çalışmalarına yatırım yapmanız da faydalı olacaktır. Marka tanıtımının yanı sıra ürünlerinizi öne çıkartacak videolar hazırlayarak, sosyal ağlarda bu videoları paylaşabilirsiniz. İlgili rehber: Sosyal mecralar için video pazarlama rehberi Ürün tanıtım ve kutu açılışı gibi videoları ürün sayfalarınıza eklemeniz de ürünlerinize olan talebi artırmanızı ve tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemede önemli bir role sahiptir. İlgili rehber: E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz video konuları

Influencer pazarlama çalışmalarından yararlanın

Influencer pazarla günümüzde markaların sıklıkla tercih ettiği tanıtım çalışmaları arasında yer almakta. Girişim pazarlama stratejilerinize bu yöntemi de dahil edebilirsiniz. Hedef kitlenize hitap eden ve markanızla aynı doğrultuda iş yapan tanınmış kişi veya hesaplarla iş birliği yaparak, bu kişilerle çalışabilirsiniz. İlgili rehber: Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama stratejisinde neler olmalı? Marka ve ürün tanıtımının yanı sıra bu kişilerden sizinle ilgili içerik üretmelerini de isteyebilirsiniz. Böylelikle internet üzerindeki görünürlüğünüzü de artırabilirsiniz. İlgili rehber: Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?

Girişim pazarlama ile ilgili sık sorulan sorular

Girişim pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?

Dijital pazarlama stratejinizi oluştururken, öncelikle pazarlama bütçenizi belirlemeli, sonrasında da hedef kitlenizi analiz ederek müşteri profili çıkartmanız gerekir. Elinizdeki bütçe dahilinde ne tür içerik çalışamaları yapabileceğinize karar verdikten sonra size en çok geri dönüşümü sağlayacak olan kanalları belirleyerek içerik planınızı oluşturmanız gerekir. İlgili rehber: Dijital Pazarlama Çeşitleri ve Stratejileri

Düşük bütçeli pazarlama yöntemleri nelerdir?

E-posta pazarlama, içerik pazarlama, sosyal medya yönetimi dijital pazarlama çalışmalarınızda kullanabileceğiniz düşük bütçeli pazarlama yöntemleri arasında yer almakta. Bunlara ek olarak sosyal ağlar üzerinde çekiliş ve yarışmalar yapmak da bu listeye dahil edilebilir. İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz düşük bütçeli dijital pazarlama yöntemleri
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

Web Tarayıcı Nedir?
Web Tarayıcı Nedir?
Dünyadaki toplam internet sitesi sayısı,internetlivestats.com'un sağladığı güncel verilere göre 1 milyar 850 milyonun üzerinde. Her saniye ortalama 4 ila 5 internet sitesi açıldığını düşünürsek, bu sayının yakında 2 milyarı...
7 Eylül 2021
Savaş Çetinkaya
Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları arttı
Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları arttı
Corona virüsün yayılım göstermeye başladığı ilk zamanlardan itibaren nakit ödemeler virüsün potansiyel taşıyıcısı olduğundan dolayı tüketiciler temassız ödeme ve internetten ödeme sistemlerine yöneldi. 2020’nin ilk 6...
22 Ağustos 2020
IdeaSoft
Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?
Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette satışlarınızı artırmak için kullanabileceğiniz farklı strateji ve yöntemler bulunuyor. Bu yöntemlerden biri de aciliyet hissi yaratmaktır. Tüketicilerin hızlı karar vermelerini ve onları hızlı bir şekilde satın almaya...
29 Aralık 2017
Ferad Osman Sali
Yeni normalde internetten satılacak ürünler ve öne çıkan sektörler
Yeni normalde internetten satılacak ürünler ve öne çıkan sektörler
E-ticarete başlamak isteyen ve internetten satılacak ürünler konusunda arayışa giren işletmeler için e-ticaret pazarı birçok fırsatı içinde barındırıyor. Corona virüs sonrası tüketicilerin yaşam alanlarında güvendeyken,...
8 Mayıs 2020
IdeaSoft
Girişimcilerin para yönetiminde sıkça yaptığı hatalar
Girişimcilerin para yönetiminde sıkça yaptığı hatalar
Girişimcilikte para yönetimi çok önemlidir. Eldeki sermayenin doğru kullanılması, doğru alanlara yatırımların yapılması ve harcamaların kontrol altında tutulması girişimin sağlam bir şekilde ayakta durmasını...
5 Haziran 2017
Ferad Osman Sali
Sektör Analizi Nasıl Yapılır ve Neden Önemlidir?
Sektör Analizi Nasıl Yapılır ve Neden Önemlidir?
Pazarı tanımak, daha iyi stratejiler geliştirmek ve rakiplerin önüne geçebilmek için sektör analizi yapmak gerekir. Özellikle yeni başlayanlar, bir işe girişmeden önce o sektörü detaylı olarak araştırmalı ve fikir sahibi...
26 Ağustos 2022
Savaş Çetinkaya