Yeni başlayanlar için girişim pazarlama ipuçları

19 Mart 2020
Sinan Oypan
Girişim pazarlama ipuçlarıyla, yeni kurduğunuz işinizin tanıtımı doğru ve verimli bir şekilde yaparak, işinizi büyütmek için ilk adımlarınızı atabilirsiniz. Başlangıçta düşük bütçeli pazarlama çalışmaları yaparak, elinizdeki sermayeyi de daha verimli bir şekilde kullanabilirsiniz. Bu rehberimizde de girişiminizin ve ürünlerinizin tanıtımını yapmak için kullanabileceğiniz pazarlama ipuçlarını ele alacağız.

Yeni başlayanlar için girişim pazarlama ipuçları

Pazar ve hedef kitle araştırmasıyla başlayın

Pazarlama stratejilerinizi geliştirebilmek için öncelikle pazar ve hedef kitle araştırmalarınızı yapmanız önemli. Pazardaki rekabeti, pazarın mevcut durumunu ve gelecekteki gelişimini analiz ederek, marka konumlandırmanızı yapabilirsiniz. Rakip analizi yaparak, rakip firmaların pazarlama çalışmalarına göz atabilir; onların stratejileriniz analiz ederek, kendi pazarlama stratejilerinize şekil verebilirsiniz. Bunun yanı sıra hedef kitlenizi de araştırmanız ve müşteri profillerinizi çıkartmanız önemlidir. Bu profiller doğrultusunda, müşterilerinize nasıl hitap edeceğinize, hangi kanalları kullanacağınıza ve ne tür içerikler hazırlayacağınıza karar verebilirsiniz. İlgili rehber: Rakiplerinizin hedef kitlelerine reklam vererek rekabette nasıl öne geçebilirsiniz?

Hangi kanalları kullanacağınızı belirleyin

Hedef kitle ve pazar araştırması yaptığınızda, ulaşacağınız kitlelere hangi kanallar üzerinden ulaşabileceğinizi de görürsünüz. Adwords kampanyaları, sosyal ağlar, dijital yayınlar, influencer pazarlama çalışmaları gibi farklı kanallar üzerinden tanıtım çalışmalarınızı yapabilirsiniz. Hedef kitlenizin ilgi alanlarına göre hangi sosyal ağları kullanacağınıza, hangi influencer hesaplarla çalışacağınıza, hangi dijital yayınlar üzerinde içerik çalışmaları yapabileceğinize karar vererek, içerik ve pazarlama stratejilerinizi oluşturabilirsiniz. İlgili rehber: Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?

Reklam bütçenizi belirleyin

Yıl içerisinde ne kadarlık bir reklam bütçesi kullanacağınıza da karar vermeniz önemlidir. Böylelikle yıl içerisindeki kampanya ve indirim dönemlerinizi belirleyerek, bütçenizi daha iyi bir şekilde yönetebilirsiniz. Hedef kitlenizin yer aldığı sosyal ağlar üzerinde günlük ya da haftalık olarak reklam kampanyaları çıkabilir; Adwords kampanyaları ile Google üzerinden trafik çekebilirsiniz. İlgili rehber: E-ticarette bütçe planlaması nedir ve nasıl yapılır?

İçerik pazarlama çalışmalarına yatırım yapın

Düşük bütçeyle marka ve ürün tanıtımı yapmanın etkili yöntemlerinden biri de içerik pazarlama çalışmalarıdır. Girişim pazarlama faaliyetlerinizde markanızı, ürünlerinizi ve hizmetlerinizi tanıtacak bir içerik planı oluşturarak, hem organik hem de sosyal kanallar üzerinden sitenize trafik çekebilirsiniz. Blog içerikleri hazırlayarak, marka ve ürün tanıtımı haricinde sektörünüzle ilgili anahtar kelimeler üzerine içerikler oluşturarak, organik olarak trafik çekmek için de çalışmalar yapabilirsiniz. İlgili rehber: Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?

Sosyal medya içerik planınızı oluşturun

Sosyal medya girişim pazarlama çalışmaları için oldukça etkilidir. Tüketicilere ulaşmak, yeni kitleler edinmek, marka ve ürün tanıtımı yapmak ve tüketicilerle iletişime geçmek için sosyal medya çalışmalarına yatırım yapmanız gerekir. Bu çalışmalar aynı zamanda düşük bütçeyle yapılabileceği için de pazarlama bütçenizi zorlamayacaktır. Bunun için bir sosyal medya içerik takvimi oluşturarak işe başlayabilirsiniz. İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur? Sosyal ağlar üzerinden organik olarak tüketicilere ulaşabilir, onlarla iletişime geçebilir ve onlara müşteri desteği sağlayabilirsiniz. Sosyal ağların reklamları ile erişimlerinizi de artırabilirsiniz. İlgili rehber: E-ticaret firmalarına sosyal medyanın faydaları nelerdir?

Video pazarlama çalışmalarına yatırım yapın

Video içerikler günümüzde en fazla etkileşimi getiren içerik türü olduğu için video pazarlama çalışmalarına yatırım yapmanız da faydalı olacaktır. Marka tanıtımının yanı sıra ürünlerinizi öne çıkartacak videolar hazırlayarak, sosyal ağlarda bu videoları paylaşabilirsiniz. İlgili rehber: Sosyal mecralar için video pazarlama rehberi Ürün tanıtım ve kutu açılışı gibi videoları ürün sayfalarınıza eklemeniz de ürünlerinize olan talebi artırmanızı ve tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemede önemli bir role sahiptir. İlgili rehber: E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz video konuları

Influencer pazarlama çalışmalarından yararlanın

Influencer pazarla günümüzde markaların sıklıkla tercih ettiği tanıtım çalışmaları arasında yer almakta. Girişim pazarlama stratejilerinize bu yöntemi de dahil edebilirsiniz. Hedef kitlenize hitap eden ve markanızla aynı doğrultuda iş yapan tanınmış kişi veya hesaplarla iş birliği yaparak, bu kişilerle çalışabilirsiniz. İlgili rehber: Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama stratejisinde neler olmalı? Marka ve ürün tanıtımının yanı sıra bu kişilerden sizinle ilgili içerik üretmelerini de isteyebilirsiniz. Böylelikle internet üzerindeki görünürlüğünüzü de artırabilirsiniz. İlgili rehber: Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?

Girişim pazarlama ile ilgili sık sorulan sorular

Girişim pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?

Dijital pazarlama stratejinizi oluştururken, öncelikle pazarlama bütçenizi belirlemeli, sonrasında da hedef kitlenizi analiz ederek müşteri profili çıkartmanız gerekir. Elinizdeki bütçe dahilinde ne tür içerik çalışamaları yapabileceğinize karar verdikten sonra size en çok geri dönüşümü sağlayacak olan kanalları belirleyerek içerik planınızı oluşturmanız gerekir. İlgili rehber: 2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi

Düşük bütçeli pazarlama yöntemleri nelerdir?

E-posta pazarlama, içerik pazarlama, sosyal medya yönetimi dijital pazarlama çalışmalarınızda kullanabileceğiniz düşük bütçeli pazarlama yöntemleri arasında yer almakta. Bunlara ek olarak sosyal ağlar üzerinde çekiliş ve yarışmalar yapmak da bu listeye dahil edilebilir. İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz düşük bütçeli dijital pazarlama yöntemleri
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette gelir gider hesaplama nasıl yapılır?
E-ticaret şirketinizin karlılığını görmek ve devam ettirmek için gelir gider hesaplama yapmanız bir hayli önemlidir. Şirketinizin gelir durumunu, nakit akışını ve harcamalarını hesaplayarak şirketinizin karlılığını...
5 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kargo maliyetlerini nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette firmaların maliyetlerini artıran durumlardan biri de kargo süreçleridir. Tedarikçilerden gelen kargoların yanı sıra siparişler sonrasında müşterilere gönderilen kargolar, e-ticaret firmalarının maliyetlerini artırmakta....
12 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Instagram Hikayeler özelliğinden nasıl faydalanabilirler?
Instagram’ın geçtiğimiz aylarda yayınladığı Hikayeler özelliği, platforma Snapchat vari bir hava katmıştı. Türkiye’de birçok e-ticaret firması Snapchat’te yer almakta zorlanıyorlar. Hem hedef kitle hem de paylaşılacak...
4 Kasım 2016
Sinan Oypan
Organik trafik mi sosyal trafik mi daha önemli?
E-ticaret sitenize gelen trafiğin kaynağı oldukça önemlidir. Hangi kaynaklardan trafik aldığınız belirlemek, hedef kitlenize ulaşmak için geliştireceğiniz stratejileri belirleme konusunda size yardımcı olur. Tabii ki tek bir kanala...
10 Ekim 2017
Sinan Oypan
İlgi çekici bir etkinlik videosu nasıl hazırlanır?
Etkinlik videosu, firma olarak katıldığınız ya da kendiniz düzenlediğiniz etkinlikleri öne çıkartmanızı ve tanıtımlarınız yapmanızı sağlar. Etkinliklerinizde çekeceğiniz farklı görüntülerle, sosyal ağlar veya e-ticaret...
28 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin başarısı için takip etmeniz gereken önemli metrikler
E-ticarette yaptığınız çalışmaların nasıl sonuçlar verdiğini ve başarı oranınızı görmek için bir takım metrikleri takip etmeniz gerekir. Bu metrikler, yaptığınız çalışmaların sonuçlarını ortaya koyacağı için iş...
15 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi Black Friday indirimlerine nasıl hazırlayabilirsiniz?
Black Friday indirimleri tüm dünyada tüketicilerin merakla beklediği konular arasında yer alıyor. Geçtiğimiz yıl Türkiye’de de internet üzerinde yapılmaya başlanan Black Friday indirimleri, tüketicilerin ilgisini çekmeyi...
3 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya video fikirleri
Sosyal medya video paylaşımları, sosyal medya pazarlama çalışmalarında en çok etkileşimi getiren içerik formatlarından biri olduğu için e-ticaret firmaları bu içeriklere yatırım yapmalı. Video son yıllarda yükselişte olduğu...
23 Haziran 2019
Sinan Oypan
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi, içerik pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların ilgi ve dikkatini çekmek için önemli olduğu gibi geri dönüşümlerinize de etki eder. Kullanıcıların ilgisini çekebilmek için de blog resmi seçiminde bazı...
17 Ocak 2020
Sinan Oypan
Girişimcilerin para yönetiminde sıkça yaptığı hatalar
Girişimcilikte para yönetimi çok önemlidir. Eldeki sermayenin doğru kullanılması, doğru alanlara yatırımların yapılması ve harcamaların kontrol altında tutulması girişimin sağlam bir şekilde ayakta durmasını...
5 Haziran 2017
Sinan Oypan
Sipariş detaylarıyla müşteri memnuniyetini nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette müşteri memnuniyetini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalardan biri de siparişler üzerinde özellikle çalışarak müşterilere özel çalışmalar yapmak olacaktır. Siparişleri detaylandırmak, hem sipariş...
26 Şubat 2017
Sinan Oypan
Facebook ürün etiketleme nasıl yapılır?
Facebook ürün etiketleme özelliğiyle, marka sayfalarında kullanılacak yeni bir özelliği daha sayfa yöneticilerine sundu. Bu özellikle beraber, sayfanız üzerinde bir ürün paylaşıyorsanız, bu ürünü etiketleyerek, ürün hakkında...
6 Ocak 2017
Sinan Oypan