fbpx

Yeni başlayanlar için girişim pazarlama ipuçları

19 Mart 2020
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için girişim pazarlama ipuçları
Girişim pazarlama ipuçlarıyla, yeni kurduğunuz işinizin tanıtımı doğru ve verimli bir şekilde yaparak, işinizi büyütmek için ilk adımlarınızı atabilirsiniz. Başlangıçta düşük bütçeli pazarlama çalışmaları yaparak, elinizdeki sermayeyi de daha verimli bir şekilde kullanabilirsiniz. Bu rehberimizde de girişiminizin ve ürünlerinizin tanıtımını yapmak için kullanabileceğiniz pazarlama ipuçlarını ele alacağız.

Yeni başlayanlar için girişim pazarlama ipuçları

Pazar ve hedef kitle araştırmasıyla başlayın

Pazarlama stratejilerinizi geliştirebilmek için öncelikle pazar ve hedef kitle araştırmalarınızı yapmanız önemli. Pazardaki rekabeti, pazarın mevcut durumunu ve gelecekteki gelişimini analiz ederek, marka konumlandırmanızı yapabilirsiniz. Rakip analizi yaparak, rakip firmaların pazarlama çalışmalarına göz atabilir; onların stratejileriniz analiz ederek, kendi pazarlama stratejilerinize şekil verebilirsiniz. Bunun yanı sıra hedef kitlenizi de araştırmanız ve müşteri profillerinizi çıkartmanız önemlidir. Bu profiller doğrultusunda, müşterilerinize nasıl hitap edeceğinize, hangi kanalları kullanacağınıza ve ne tür içerikler hazırlayacağınıza karar verebilirsiniz. İlgili rehber: Rakiplerinizin hedef kitlelerine reklam vererek rekabette nasıl öne geçebilirsiniz?

Hangi kanalları kullanacağınızı belirleyin

Hedef kitle ve pazar araştırması yaptığınızda, ulaşacağınız kitlelere hangi kanallar üzerinden ulaşabileceğinizi de görürsünüz. Adwords kampanyaları, sosyal ağlar, dijital yayınlar, influencer pazarlama çalışmaları gibi farklı kanallar üzerinden tanıtım çalışmalarınızı yapabilirsiniz. Hedef kitlenizin ilgi alanlarına göre hangi sosyal ağları kullanacağınıza, hangi influencer hesaplarla çalışacağınıza, hangi dijital yayınlar üzerinde içerik çalışmaları yapabileceğinize karar vererek, içerik ve pazarlama stratejilerinizi oluşturabilirsiniz. İlgili rehber: Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?

Reklam bütçenizi belirleyin

Yıl içerisinde ne kadarlık bir reklam bütçesi kullanacağınıza da karar vermeniz önemlidir. Böylelikle yıl içerisindeki kampanya ve indirim dönemlerinizi belirleyerek, bütçenizi daha iyi bir şekilde yönetebilirsiniz. Hedef kitlenizin yer aldığı sosyal ağlar üzerinde günlük ya da haftalık olarak reklam kampanyaları çıkabilir; Adwords kampanyaları ile Google üzerinden trafik çekebilirsiniz. İlgili rehber: E-ticarette bütçe planlaması nedir ve nasıl yapılır?

İçerik pazarlama çalışmalarına yatırım yapın

Düşük bütçeyle marka ve ürün tanıtımı yapmanın etkili yöntemlerinden biri de içerik pazarlama çalışmalarıdır. Girişim pazarlama faaliyetlerinizde markanızı, ürünlerinizi ve hizmetlerinizi tanıtacak bir içerik planı oluşturarak, hem organik hem de sosyal kanallar üzerinden sitenize trafik çekebilirsiniz. Blog içerikleri hazırlayarak, marka ve ürün tanıtımı haricinde sektörünüzle ilgili anahtar kelimeler üzerine içerikler oluşturarak, organik olarak trafik çekmek için de çalışmalar yapabilirsiniz. İlgili rehber: Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?

Sosyal medya içerik planınızı oluşturun

Sosyal medya girişim pazarlama çalışmaları için oldukça etkilidir. Tüketicilere ulaşmak, yeni kitleler edinmek, marka ve ürün tanıtımı yapmak ve tüketicilerle iletişime geçmek için sosyal medya çalışmalarına yatırım yapmanız gerekir. Bu çalışmalar aynı zamanda düşük bütçeyle yapılabileceği için de pazarlama bütçenizi zorlamayacaktır. Bunun için bir sosyal medya içerik takvimi oluşturarak işe başlayabilirsiniz. İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur? Sosyal ağlar üzerinden organik olarak tüketicilere ulaşabilir, onlarla iletişime geçebilir ve onlara müşteri desteği sağlayabilirsiniz. Sosyal ağların reklamları ile erişimlerinizi de artırabilirsiniz. İlgili rehber: E-ticaret firmalarına sosyal medyanın faydaları nelerdir?

Video pazarlama çalışmalarına yatırım yapın

Video içerikler günümüzde en fazla etkileşimi getiren içerik türü olduğu için video pazarlama çalışmalarına yatırım yapmanız da faydalı olacaktır. Marka tanıtımının yanı sıra ürünlerinizi öne çıkartacak videolar hazırlayarak, sosyal ağlarda bu videoları paylaşabilirsiniz. İlgili rehber: Sosyal mecralar için video pazarlama rehberi Ürün tanıtım ve kutu açılışı gibi videoları ürün sayfalarınıza eklemeniz de ürünlerinize olan talebi artırmanızı ve tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemede önemli bir role sahiptir. İlgili rehber: E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz video konuları

Influencer pazarlama çalışmalarından yararlanın

Influencer pazarla günümüzde markaların sıklıkla tercih ettiği tanıtım çalışmaları arasında yer almakta. Girişim pazarlama stratejilerinize bu yöntemi de dahil edebilirsiniz. Hedef kitlenize hitap eden ve markanızla aynı doğrultuda iş yapan tanınmış kişi veya hesaplarla iş birliği yaparak, bu kişilerle çalışabilirsiniz. İlgili rehber: Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama stratejisinde neler olmalı? Marka ve ürün tanıtımının yanı sıra bu kişilerden sizinle ilgili içerik üretmelerini de isteyebilirsiniz. Böylelikle internet üzerindeki görünürlüğünüzü de artırabilirsiniz. İlgili rehber: Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?

Girişim pazarlama ile ilgili sık sorulan sorular

Girişim pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?

Dijital pazarlama stratejinizi oluştururken, öncelikle pazarlama bütçenizi belirlemeli, sonrasında da hedef kitlenizi analiz ederek müşteri profili çıkartmanız gerekir. Elinizdeki bütçe dahilinde ne tür içerik çalışamaları yapabileceğinize karar verdikten sonra size en çok geri dönüşümü sağlayacak olan kanalları belirleyerek içerik planınızı oluşturmanız gerekir. İlgili rehber: 2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi

Düşük bütçeli pazarlama yöntemleri nelerdir?

E-posta pazarlama, içerik pazarlama, sosyal medya yönetimi dijital pazarlama çalışmalarınızda kullanabileceğiniz düşük bütçeli pazarlama yöntemleri arasında yer almakta. Bunlara ek olarak sosyal ağlar üzerinde çekiliş ve yarışmalar yapmak da bu listeye dahil edilebilir. İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz düşük bütçeli dijital pazarlama yöntemleri
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İş kurma kredisi veren bankalar hangileri ve bu kredilere nasıl başvurulur?
İş kurma kredisi veren bankalar hangileri ve bu kredilere nasıl başvurulur?
Kendi işinizi kurmak ya da başarılı olacağını düşündüğünüz bir projenizi hayata geçirmek istiyor; ancak elinizde işe başlamak ya da işi büyütmek için yeterli sermayeniz yok. Böyle bir durum içerisindeyseniz, iş kurmak için...
23 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticarette bir marka olmak için ne yapmanız gerekiyor?
E-ticarette bir marka olmak için ne yapmanız gerekiyor?
E-ticarette bir marka olmak, uzun vadede şirketinizin başarısını artırırken, sadık müşteri kitleleri edinmenizi de sağlar. Birçok firmanın odağı ürün satışı yaparak, karlılığını artırmak olduğu için markalaşma konusuna...
16 Aralık 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde bulunması gereken hukuki metinler
E-ticaret sitelerinde bulunması gereken hukuki metinler
Online satış yaparken, e-ticaret siteniz üzerinde bulundurmanız gereken bir takım hukuki metinler bulunuyor. E-ticarette güven unsurunun oturtulmasının yanı sıra tüketici haklarının korunması için de bu metinlerin e-ticaret...
27 Nisan 2017
Sinan Oypan
İş yerinizde size para ve zaman kaybettiren 5 iş
İş yerinizde size para ve zaman kaybettiren 5 iş
Ofislerde yapılan bazı işler, firmalara hem zaman hem de para kaybettirebiliyor. Özellikle bazı işler üzerine harcanan süre boşa bir çaba olabiliyor ve boşa geçen bu süre de işletmelere para kaybı olarak geri dönüyor. Firmalara...
7 Ekim 2016
Sinan Oypan
Rekabeti yüksek bir pazarda öne çıkmanıza yardımcı olabilecek ipuçları
Rekabeti yüksek bir pazarda öne çıkmanıza yardımcı olabilecek ipuçları
E-ticaret şirketleri arasındaki rekabet her geçen gün biraz daha artıyor. Sektörlerin büyümesi ve her gün yeni firmaların pazara dahil olması, sektörde tutunmayı zorlaştırabiliyor. Bu nedenle de rekabeti yüksek olan pazarlarda...
5 Eylül 2018
Sinan Oypan
Blog'da video kullanarak sitede geçirilen süreyi nasıl artırabilirsiniz?
Blog'da video kullanarak sitede geçirilen süreyi nasıl artırabilirsiniz?
Blog’da video kullanmak, içeriği ziyaret edenlerin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlarken, video kullanımı bu içeriğe olan ilgiyi de artırır. Video içeriklerin popülerleşmesi, blog yazılarına olan ilgiyi biraz...
11 Temmuz 2019
Sinan Oypan
SEO ve strateji geliştirmede negatif yorumları nasıl kullanabilirsiniz?
SEO ve strateji geliştirmede negatif yorumları nasıl kullanabilirsiniz?
Negatif yorumlar genellikle e-ticaret firmalarının istemedikleri birşeydir. Ancak doğru açıdan bakıldığında olumsuz yorumlar e-ticaret firmalarına yeni stratejler geliştirme de bir hayli yardımcı olabilir. Tüketicilerin ürün ve...
7 Eylül 2018
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri edinme maliyeti (CAC) nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette müşteri edinme maliyeti (CAC) nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette dikkat edilmesi ve ölçümlenmesi gereken metriklerden biri de müşteri edinme maliyetidir. Bu metrik, yapılan pazarlama ve reklam stratejilerinin ne kadar etkili olduğunu anlamak için bir hayli önemlidir. Bu rehberimizde de...
24 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kullanıcı yorumlarına alternatif olarak kullanılabilecek yöntemler
E-ticarette kullanıcı yorumlarına alternatif olarak kullanılabilecek yöntemler
E-ticaret sitelerinde kullanıcı yorumları, tüketicilerin satın alma kararlarını önemli şekilde etkilemektedir. Ama kimi zaman web site üzerinde bu kullanıcı yorumları oluşturmak zor olabilir. Bu tür durumlarda da farklı...
24 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E ticarette vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler
E ticarette vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler
E ticarette vergilendirme süreci, e ticaret vergi çeşitleri, e ticaret fatura kesmek, e ticaret vergilendirilmesi ile ilgili bilmeniz gerekenler, e ticaret vergi mükellefiyeti; özetle e ticaretin vergilendirilmesi /elektronik ticaretin...
30 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticarette geri dönüşüm sağlayan video içerik türleri
E-ticarette geri dönüşüm sağlayan video içerik türleri
Özellikle son 2 yıldır, video içeriklerin popülerleşmeye başlamasıyla beraber şirketler için video pazarlamanın önemi biraz daha artmaya başladı. Youtube haricinde Facebook ve Instagram üzerinde de video paylaşımlarının artması...
8 Nisan 2017
Sinan Oypan
Yeni başlayanların e-ticarette stok yönetiminde dikkat etmesi gerekenler
Yeni başlayanların e-ticarette stok yönetiminde dikkat etmesi gerekenler
E-ticarette stok yönetimi, arkaplanda olan ancak işin bel kemiğini oluşturan temel öğelerden biridir. Stok yönetiminin doğru ve iyi bir şekilde yapılması şirketin satış konusunda sorun yaşamamasını sağlar. E-ticarete yeni giren...
10 Kasım 2017
Sinan Oypan