Yeni başlayanlar için girişim pazarlama ipuçları

19 Mart 2020
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için girişim pazarlama ipuçları
Girişim pazarlama ipuçlarıyla, yeni kurduğunuz işinizin tanıtımı doğru ve verimli bir şekilde yaparak, işinizi büyütmek için ilk adımlarınızı atabilirsiniz. Başlangıçta düşük bütçeli pazarlama çalışmaları yaparak, elinizdeki sermayeyi de daha verimli bir şekilde kullanabilirsiniz. Bu rehberimizde de girişiminizin ve ürünlerinizin tanıtımını yapmak için kullanabileceğiniz pazarlama ipuçlarını ele alacağız.

Yeni başlayanlar için girişim pazarlama ipuçları

Pazar ve hedef kitle araştırmasıyla başlayın

Pazarlama stratejilerinizi geliştirebilmek için öncelikle pazar ve hedef kitle araştırmalarınızı yapmanız önemli. Pazardaki rekabeti, pazarın mevcut durumunu ve gelecekteki gelişimini analiz ederek, marka konumlandırmanızı yapabilirsiniz. Rakip analizi yaparak, rakip firmaların pazarlama çalışmalarına göz atabilir; onların stratejileriniz analiz ederek, kendi pazarlama stratejilerinize şekil verebilirsiniz. Bunun yanı sıra hedef kitlenizi de araştırmanız ve müşteri profillerinizi çıkartmanız önemlidir. Bu profiller doğrultusunda, müşterilerinize nasıl hitap edeceğinize, hangi kanalları kullanacağınıza ve ne tür içerikler hazırlayacağınıza karar verebilirsiniz. İlgili rehber: Rakiplerinizin hedef kitlelerine reklam vererek rekabette nasıl öne geçebilirsiniz?

Hangi kanalları kullanacağınızı belirleyin

Hedef kitle ve pazar araştırması yaptığınızda, ulaşacağınız kitlelere hangi kanallar üzerinden ulaşabileceğinizi de görürsünüz. Adwords kampanyaları, sosyal ağlar, dijital yayınlar, influencer pazarlama çalışmaları gibi farklı kanallar üzerinden tanıtım çalışmalarınızı yapabilirsiniz. Hedef kitlenizin ilgi alanlarına göre hangi sosyal ağları kullanacağınıza, hangi influencer hesaplarla çalışacağınıza, hangi dijital yayınlar üzerinde içerik çalışmaları yapabileceğinize karar vererek, içerik ve pazarlama stratejilerinizi oluşturabilirsiniz. İlgili rehber: Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?

Reklam bütçenizi belirleyin

Yıl içerisinde ne kadarlık bir reklam bütçesi kullanacağınıza da karar vermeniz önemlidir. Böylelikle yıl içerisindeki kampanya ve indirim dönemlerinizi belirleyerek, bütçenizi daha iyi bir şekilde yönetebilirsiniz. Hedef kitlenizin yer aldığı sosyal ağlar üzerinde günlük ya da haftalık olarak reklam kampanyaları çıkabilir; Adwords kampanyaları ile Google üzerinden trafik çekebilirsiniz. İlgili rehber: E-ticarette bütçe planlaması nedir ve nasıl yapılır?

İçerik pazarlama çalışmalarına yatırım yapın

Düşük bütçeyle marka ve ürün tanıtımı yapmanın etkili yöntemlerinden biri de içerik pazarlama çalışmalarıdır. Girişim pazarlama faaliyetlerinizde markanızı, ürünlerinizi ve hizmetlerinizi tanıtacak bir içerik planı oluşturarak, hem organik hem de sosyal kanallar üzerinden sitenize trafik çekebilirsiniz. Blog içerikleri hazırlayarak, marka ve ürün tanıtımı haricinde sektörünüzle ilgili anahtar kelimeler üzerine içerikler oluşturarak, organik olarak trafik çekmek için de çalışmalar yapabilirsiniz. İlgili rehber: Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?

Sosyal medya içerik planınızı oluşturun

Sosyal medya girişim pazarlama çalışmaları için oldukça etkilidir. Tüketicilere ulaşmak, yeni kitleler edinmek, marka ve ürün tanıtımı yapmak ve tüketicilerle iletişime geçmek için sosyal medya çalışmalarına yatırım yapmanız gerekir. Bu çalışmalar aynı zamanda düşük bütçeyle yapılabileceği için de pazarlama bütçenizi zorlamayacaktır. Bunun için bir sosyal medya içerik takvimi oluşturarak işe başlayabilirsiniz. İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur? Sosyal ağlar üzerinden organik olarak tüketicilere ulaşabilir, onlarla iletişime geçebilir ve onlara müşteri desteği sağlayabilirsiniz. Sosyal ağların reklamları ile erişimlerinizi de artırabilirsiniz. İlgili rehber: E-ticaret firmalarına sosyal medyanın faydaları nelerdir?

Video pazarlama çalışmalarına yatırım yapın

Video içerikler günümüzde en fazla etkileşimi getiren içerik türü olduğu için video pazarlama çalışmalarına yatırım yapmanız da faydalı olacaktır. Marka tanıtımının yanı sıra ürünlerinizi öne çıkartacak videolar hazırlayarak, sosyal ağlarda bu videoları paylaşabilirsiniz. İlgili rehber: Sosyal mecralar için video pazarlama rehberi Ürün tanıtım ve kutu açılışı gibi videoları ürün sayfalarınıza eklemeniz de ürünlerinize olan talebi artırmanızı ve tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemede önemli bir role sahiptir. İlgili rehber: E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz video konuları

Influencer pazarlama çalışmalarından yararlanın

Influencer pazarla günümüzde markaların sıklıkla tercih ettiği tanıtım çalışmaları arasında yer almakta. Girişim pazarlama stratejilerinize bu yöntemi de dahil edebilirsiniz. Hedef kitlenize hitap eden ve markanızla aynı doğrultuda iş yapan tanınmış kişi veya hesaplarla iş birliği yaparak, bu kişilerle çalışabilirsiniz. İlgili rehber: Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama stratejisinde neler olmalı? Marka ve ürün tanıtımının yanı sıra bu kişilerden sizinle ilgili içerik üretmelerini de isteyebilirsiniz. Böylelikle internet üzerindeki görünürlüğünüzü de artırabilirsiniz. İlgili rehber: Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?

Girişim pazarlama ile ilgili sık sorulan sorular

Girişim pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?

Dijital pazarlama stratejinizi oluştururken, öncelikle pazarlama bütçenizi belirlemeli, sonrasında da hedef kitlenizi analiz ederek müşteri profili çıkartmanız gerekir. Elinizdeki bütçe dahilinde ne tür içerik çalışamaları yapabileceğinize karar verdikten sonra size en çok geri dönüşümü sağlayacak olan kanalları belirleyerek içerik planınızı oluşturmanız gerekir. İlgili rehber: 2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi

Düşük bütçeli pazarlama yöntemleri nelerdir?

E-posta pazarlama, içerik pazarlama, sosyal medya yönetimi dijital pazarlama çalışmalarınızda kullanabileceğiniz düşük bütçeli pazarlama yöntemleri arasında yer almakta. Bunlara ek olarak sosyal ağlar üzerinde çekiliş ve yarışmalar yapmak da bu listeye dahil edilebilir. İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz düşük bütçeli dijital pazarlama yöntemleri
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

2019’da dikkate almanız gereken içerik pazarlama trendleri
2019’da dikkate almanız gereken içerik pazarlama trendleri
İçerik pazarlama, dijital pazarlama çalışmalarında önemli bir yere sahip. İçerik üretimi yapmak, organik olarak e-ticaret sitenize trafik çekmenizi sağlarken, sosyal medya üzerinde etkileşim yaratmanıza da olanak tanır. Hem SEO hem...
15 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz video fikirleri
E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz video fikirleri
Video fikirleri bulmak ve farklı video içeriklerle e-ticaret sitenizi öne çıkartmak, yeni hedef kitlelere ulaşmanıza yardımcı olurken, ürünlerinizi tanıtmanızı da sağlar. Tabii ki farklı video fikirleri bulmak ve video...
13 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Alibaba ve AliExpress Satış Yapmak Rehberi 2021
Alibaba ve AliExpress Satış Yapmak Rehberi 2021
AliExpress satış yapmak / Alibaba satış yapmak rehberimize hoşgeldiniz. Alibaba mağaza açmak / aliexpress mağaza açma diğer bir deyişle Alibaba dükkan açmak / AliExpress dükkan açmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret...
9 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Markaların günlük olarak yaptığı Instagram hataları
Markaların günlük olarak yaptığı Instagram hataları
Instagram hataları, markaların bu mecra üzerinde elde ettikleri geri dönüşümlerin azalmasına neden oluyor. Markaların büyük bir bölümünün de günlük olarak yaptığı benzer Instagram hataları, markaların hem zaman hem de para...
21 Aralık 2018
Sinan Oypan
Stok devir hızı nedir, nasıl hesaplanır ve neden önemlidir?
Stok devir hızı nedir, nasıl hesaplanır ve neden önemlidir?
E-ticarette stokların kaç kez yenilendiğini görmek için stok devir hızı, özellikle hesaplanması gereken konulardan biri olarak öne çıkmakta. Stokların yıl içerisindeki yenilenme süresi ve bu stoklar için harcanan miktarın yıl...
14 Ağustos 2019
Sinan Oypan
2018’de öne çıkacak sosyal medya trendleri
2018’de öne çıkacak sosyal medya trendleri
Teknolojik gelişmelerin yanı sıra kullanıcı alışkanlıklarının değişmesiyle beraber sosyal mecralar da yeniden şekilleniyor. Her yıl olduğu gibi önümüzdeki yıl da sosyal medya trendlerinde bir takım değişiklikler olurken,...
28 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticarette lojistik yönetimi ile ilgili kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticarette lojistik yönetimi ile ilgili kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticaretin en önemli bölümlerinden biri şüphesiz lojistiktir. Lojistik yönetiminin doğru yapılması ve planlanması, işlerin yolunda gitmesini sağlayacağı gibi, ürün yönetimi ve ürünlerin müşterilere gönderilmesinde daha az...
19 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi Black Friday indirimlerine nasıl hazırlayabilirsiniz?
E-ticaret sitenizi Black Friday indirimlerine nasıl hazırlayabilirsiniz?
Black Friday indirimleri tüm dünyada tüketicilerin merakla beklediği konular arasında yer alıyor. Geçtiğimiz yıl Türkiye’de de internet üzerinde yapılmaya başlanan Black Friday indirimleri, tüketicilerin ilgisini çekmeyi...
3 Kasım 2018
Sinan Oypan
Mobil site üzerinde müşteri hizmetleri sunarken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil site üzerinde müşteri hizmetleri sunarken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil site tasarımı, masaüstü görünümün mobil cihazlara uyumlu hale getirilmesiyle hazırlansa da müşteri hizmetleri söz konusu olduğunda mobil cihazlarda tasarımı yaparken bazı konulara dikkat etmek ve kullanıcı deneyimi odaklı...
26 Şubat 2019
Sinan Oypan
Marka tescili yaptırmanız e-ticaret siteniz için neden önemli?
Marka tescili yaptırmanız e-ticaret siteniz için neden önemli?
Marka ismi ve logo yaratmak için saatlerce ya da günlerce uğraşan ve kendi markalarını yaratarak, bu markayı ileri taşımak isteyen girişimciler ve firmalar için marka tecili yaptırmak oldukça önemlidir. Markanın orijinalliğini...
11 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi sahtecilik (Fraud) işlemlerinden nasıl koruyabilirsiniz?
E-ticaret sitenizi sahtecilik (Fraud) işlemlerinden nasıl koruyabilirsiniz?
E-ticaret sektöründe firmaların başını en çok yakan ve marka bilinirliklerine en çok zarar veren durum sahtecilik işlemleridir. Kredi kartı ile yapılan sahtecilik işlemleri, ya da bir diğer bilinen ismiyle Fraud, firmaları ciddi...
24 Ekim 2016
Sinan Oypan
Başarılı bir e-posta kampanyası için 12 temel öğe
Başarılı bir e-posta kampanyası için 12 temel öğe
E-posta kampanyası / e-posta pazarlama çalışmaları e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerine doğrudan etki eder ve diğer pazarlama çalışmalarından daha fazla yatırım getirisi sağlar. Bu sebeple de bir e-posta abone listesi...
18 Nisan 2018
Sinan Oypan