Geri dönüşümü yükseltecek infografik tasarımı yaparken nelere dikkat edilmeli? (İnfografik)

11 Mart 2019
Sinan Oypan
Geri dönüşümü yükseltecek infografik tasarımı yaparken nelere dikkat edilmeli? (İnfografik)
Geri dönüşümlerinizi artırmak, tüketicilere markanızla ilgili detaylı bilgiler sunmak ve markanızla ilgili içerikler yayınlamak için infografik tasarımı yapabilirsiniz. infografik tasarımı yapılırken bazı konuların ve tasarımsal olarak bazı detayların üzerinde durulması, bu içeriklerden alınacak geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olacaktır. İnfografik tasarımı yaparken, görsel öğelerin yanı sıra yazılı içeriklerin de önemi vardır. Bununla beraber kullanılan renkler ve infografiğin uzunluğu gibi detaylar da bu içerikten alınacak geri dönüşümü etkileyecektir. İnfografik tasarımı yaparken özellikle durmanız gereken konuları bir araya toplayan Spiralytics’in hazırladığı infografikten öne çıkanları da şu şekilde sıralayabiliriz:

Bir infografiğin anatomisi

İnfgorafik tasarımı yapmadan önce onun anatomisini yani tasarımsal ögeleri bilmeniz, içeriğinizin daha kaliteli ve etkileşime geçici bir hal almasını sağlar. Bu nedenle de öncelikle infografik tasarımı için anatomik olarak nelere ihtiyaç duyulduğunu ele alalım. Veri: Konu başlığınızla ilgili bilgileri ve verileri listelemeniz önemlidir. Burada tüketicilerin yaşadıkları sorunlara ya da onların ihtiyaçlarına parmak basabilirsiniz. Bunun yanı sıra kullanıcılara ipuçları sunabileceğiniz gibi konuyla ilgili olan önemli bilgi, istatistik ve detayları da verileriniz içine almalısınız. Tasarım: Okunaklı fontlar kullanmalı, renk şablonlarınız marka renklerinizle uyumlu olmalı ve görsel ögelerin verilerinizle de uyumlu olması gerekir. Şablon: Şablonun akıcı olması ve verilen bilgilerin okunuşunun rahat olması gerekir. Bununla beraber boş alanları kullanmak ve çok sıkışık bir tasarım kullanmayarak, şablonun mobile uyumlu olması önemlidir. Eyleme çağrı ifadeleri (CTA): İnfografiğiniz üzerinden geri dönüşüm elde edebilmek için eyleme çağrı ifadelerini de unutmamalısınız. Kullanıcıları bir eyleme geçirecek çağrılarınızın yanı sıra, sosyal medya paylaşım butonları, infografiğin doğrudan paylaşılmasını sağlayan HTML (embed) kodu ve tekliflerinize yönlendirme yapan linkleri de paylaşmalısınız.

İnfgorafik türleri

Önümüzdeki dönemlerde görmeye devam edeceğimiz bazı infgorafik türleri de bulunuyor. Bu türleri de şöyle sıralayabiliriz:
  • Kare infografikler
  • Gifographics
  • Interaktif infografikler
  • 3D (3 Boyutlu) illüstrasyonlar
  • Mikro infografikler

İnfografiklerden daha fazla geri dönüşüm almak için neler yapmalısınız?

İnfografik tasarımı yapmanız tek başına değildir bu nedenle de içeriklerinizden elde ettiğiniz geri dönüşümü artırmak için de bazı çalışmalar yapmanız gerekir. Bunları da şöyle ele alabiliriz:

Sosyal medya

İnfgorafiklerinizi sosyal ağlarda paylaşmak geri dönüşümlerinizi ve kullanıcıların bu içerikleri görme olasılıklarını daha da artırmakta. İnfografik çalışmaları yapan reklam verenlerin yüzde 69’u Linkedin üzerinden geri dönüşümlerini artırdıklarını belirtirken, yüzde 39’luk bir bölümü Facebook, yüzde 30’luk bir bölümü ise Twitter üzerinden geri dönüşümlerini artırdıklarını söylüyor.

Dijital yayıncılar

İnfgorafikte doğrudan yer almasa da bizim ekleyebileceğimiz ipuçlarından biri de sektörel dijital yayıncılara ulaşarak, infografiklerinizi bu mecralarda da yayınlatmayı deneyebilirsiniz. Özellikle sektörel bilgilerin yer aldığı ya da markanızı tanıttığınız infgorafikler ile bu mecralar üzerinde içeriklerinizi yayınlatarak, bu mecraların kendi kitlelerine ulaşabilirsiniz.

E-posta gönderileri

Tüketiciler, bir veya daha fazla görsel olduğunda e-posta içerikleriyle daha fazla etkileşime girmekte. Bu nedenle de e-posta pazarlama çalışmalarınızda da infografik paylaşımlarınızı yapabilirsiniz.

Dikkat çekici renkler

İnfografik tasarımı için renk seçimi oldukça önemlidir. Renklerin iyi seçilmesi ve dikkat çekici renklerin kullanılması bu içeriklerin daha fazla ilgi görmesini sağlar. Renkli içerik ve görsel kullanımları, bu infografiklerin okunurluğunu yüzde 80 artırmakta. Aşağıda, infografik tasarımı ve infografiklerden geri dönüşümü artırmanın yollarını anlatan infografiği inceleyecebilirsiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-Ticarette Gümrükleme Hakkında Bilmeniz Gerekenler
E-Ticarette Gümrükleme Hakkında Bilmeniz Gerekenler
Her geçen gün biraz daha büyüyen bir sektör olan e-ticarette taraflar her zaman alıcı ve satıcı ile sınırlı değildir. Dünya çapında genişleyerek uluslararası ticareti kolaylaştıran e-ticaret sektörüne, hâliyle resmî kurumlar...
19 Şubat 2022
Markethinkers
Google Ads Reklam Türleri Nelerdir?
Google Ads Reklam Türleri Nelerdir?
Reklam, temelinde yüzeysel bir kavram gibi görülebilir. Fakat hemen her şeyi içine alan dijital dünya reklamı da dışarıda bırakmış değil. Dolayısıyla reklamlar da değişti, gelişti ve dijitalleşti. Dijitalleşmeye önemli...
24 Şubat 2021
Markethinkers
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 2. Bölüm
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 2. Bölüm
Instagram üzerinden daha fazla verim almak ve etkileşim oranlarını artırmak için, iyi bir yönetim yapılması gerekir. Instagram yönetimini etkin bir şekilde yapmak için farklı farklı araçlardan yararlanmak gerekir. Dünkü...
14 Eylül 2017
Sinan Oypan
Küçük girişimler için geri dönüşüm getiren pazarlama stratejileri
Küçük girişimler için geri dönüşüm getiren pazarlama stratejileri
Küçük girişimler için pazarlama stratejileri, geri dönüşümlerini artırarak markalarını büyütmeleri için oldukça önemlidir. Doğru kanallar üzerinden doğru pazarlama çalışmalarını yapmak, dijital pazarlama taktikleri ile...
13 Eylül 2019
Sinan Oypan
Bir problemi çözen ürünü tanıtmak için kullanabileceğiniz yöntemler
Bir problemi çözen ürünü tanıtmak için kullanabileceğiniz yöntemler
Bir problemi çözen ürünü tanıtmak ve ürünün hangi problemler çözdüğünü anlatmak tüketicilerin gözünde ürünün değerini artıracağı gibi ürüne olan talebin de artmasını sağlar. Tüketicilerin problemlerini çözen bir...
8 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kampanya planlaması nasıl yapılır?
E-ticarette kampanya planlaması nasıl yapılır?
E-ticarette farklı kampanyalar düzenlemek, marka bilinirliği ve satışları artırmak için sıklıkla kullanılan pazarlama ve reklam araçlarından biri. Dünkü yazımızda yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimine dair bir...
14 Şubat 2018
Sinan Oypan
API Nedir?
API Nedir?
Web sitesi ve mobil uygulama gibi dijital araçlar, karmaşık işlemlerin kolaylıkla halledilmesini sağlar. Söz konusu kolaylık, yazılımcılar tarafından yapılan geliştirmeler sayesinde kullanıcılara sunulur. Bu...
23 Mayıs 2021
Markethinkers
E-ticarette Sanal POS ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette Sanal POS ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternet üzerinden satış yaparken ve kredi kartı ile ödeme alırken, Sanal POS’lardan yararlanmak gerekiyor. POS (point of sale), Türkçesiyle “ödeme noktası” anlamına gelmektedir. Sanal POS ise online mecralar üzerinden ödeme...
25 Nisan 2017
Sinan Oypan
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 2. Bölüm
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 2. Bölüm
Adwords reklam kampanyalarında doğru eşlemeleri doğru reklam kampanyalarında ve anahtar kelimelerde kulanmak, reklamlarınızın performansını önemli ölçüde artırır. Bu sebeple de Adwords eşlemeleri hakkında bilgi sahibi olmak ve...
11 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz stok kontrol yöntemleri
E-ticarette kullanabileceğiniz stok kontrol yöntemleri
Stok kontrol yöntemleri, e-ticarette işinizi yaparken daha sağlık ve kontrollü bir şekilde deponuzu yönetmenizi sağlarken, stok maliyetlerinizi de düşürerek, daha bilinçli bir şekilde de deponuzu kontrol etmenizi sağlar. Stok...
7 Ekim 2019
Sinan Oypan
Online işletmenizin para kazandırmamasının 7 sebebi
Online işletmenizin para kazandırmamasının 7 sebebi
İnternet üzerinden tüketicilere ulaşmak isteyen firmalar ya da kişiler bir e-ticaret sitesi açarak, buradan satış yapmak istiyor. Çok kaliteli bir siteniz olsa dahi iş sadece burada bitmiyor. Sitenizi kurduktan sonra yapmanız gereken...
1 Ekim 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?
Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?
Sosyal medya pazarlamada belli bir stratejinin ve düzenin olması, bu alandaki çalışmalarınızdan daha fazla verim almanızı sağlayabilir. Birçok e-ticaret firmasının yaptığı hatalardan biri de sosyal mecralarda bir içerik takvimi...
8 Haziran 2016
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın