fbpx

Geri dönüşümü yükseltecek infografik tasarımı yaparken nelere dikkat edilmeli? (İnfografik)

11 Mart 2019
Sinan Oypan
Geri dönüşümü yükseltecek infografik tasarımı yaparken nelere dikkat edilmeli? (İnfografik)

Geri dönüşümlerinizi artırmak, tüketicilere markanızla ilgili detaylı bilgiler sunmak ve markanızla ilgili içerikler yayınlamak için infografik tasarımı yapabilirsiniz. infografik tasarımı yapılırken bazı konuların ve tasarımsal olarak bazı detayların üzerinde durulması, bu içeriklerden alınacak geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olacaktır.

İnfografik tasarımı yaparken, görsel öğelerin yanı sıra yazılı içeriklerin de önemi vardır. Bununla beraber kullanılan renkler ve infografiğin uzunluğu gibi detaylar da bu içerikten alınacak geri dönüşümü etkileyecektir.

İnfografik tasarımı yaparken özellikle durmanız gereken konuları bir araya toplayan Spiralytics’in hazırladığı infografikten öne çıkanları da şu şekilde sıralayabiliriz:

Bir infografiğin anatomisi

İnfgorafik tasarımı yapmadan önce onun anatomisini yani tasarımsal ögeleri bilmeniz, içeriğinizin daha kaliteli ve etkileşime geçici bir hal almasını sağlar. Bu nedenle de öncelikle infografik tasarımı için anatomik olarak nelere ihtiyaç duyulduğunu ele alalım.

Veri: Konu başlığınızla ilgili bilgileri ve verileri listelemeniz önemlidir. Burada tüketicilerin yaşadıkları sorunlara ya da onların ihtiyaçlarına parmak basabilirsiniz. Bunun yanı sıra kullanıcılara ipuçları sunabileceğiniz gibi konuyla ilgili olan önemli bilgi, istatistik ve detayları da verileriniz içine almalısınız.

Tasarım: Okunaklı fontlar kullanmalı, renk şablonlarınız marka renklerinizle uyumlu olmalı ve görsel ögelerin verilerinizle de uyumlu olması gerekir.

Şablon: Şablonun akıcı olması ve verilen bilgilerin okunuşunun rahat olması gerekir. Bununla beraber boş alanları kullanmak ve çok sıkışık bir tasarım kullanmayarak, şablonun mobile uyumlu olması önemlidir.

Eyleme çağrı ifadeleri (CTA): İnfografiğiniz üzerinden geri dönüşüm elde edebilmek için eyleme çağrı ifadelerini de unutmamalısınız. Kullanıcıları bir eyleme geçirecek çağrılarınızın yanı sıra, sosyal medya paylaşım butonları, infografiğin doğrudan paylaşılmasını sağlayan HTML (embed) kodu ve tekliflerinize yönlendirme yapan linkleri de paylaşmalısınız.

İnfgorafik türleri

Önümüzdeki dönemlerde görmeye devam edeceğimiz bazı infgorafik türleri de bulunuyor. Bu türleri de şöyle sıralayabiliriz:

  • Kare infografikler
  • Gifographics
  • Interaktif infografikler
  • 3D (3 Boyutlu) illüstrasyonlar
  • Mikro infografikler

İnfografiklerden daha fazla geri dönüşüm almak için neler yapmalısınız?

İnfografik tasarımı yapmanız tek başına değildir bu nedenle de içeriklerinizden elde ettiğiniz geri dönüşümü artırmak için de bazı çalışmalar yapmanız gerekir. Bunları da şöyle ele alabiliriz:

Sosyal medya

İnfgorafiklerinizi sosyal ağlarda paylaşmak geri dönüşümlerinizi ve kullanıcıların bu içerikleri görme olasılıklarını daha da artırmakta. İnfografik çalışmaları yapan reklam verenlerin yüzde 69’u Linkedin üzerinden geri dönüşümlerini artırdıklarını belirtirken, yüzde 39’luk bir bölümü Facebook, yüzde 30’luk bir bölümü ise Twitter üzerinden geri dönüşümlerini artırdıklarını söylüyor.

Dijital yayıncılar

İnfgorafikte doğrudan yer almasa da bizim ekleyebileceğimiz ipuçlarından biri de sektörel dijital yayıncılara ulaşarak, infografiklerinizi bu mecralarda da yayınlatmayı deneyebilirsiniz. Özellikle sektörel bilgilerin yer aldığı ya da markanızı tanıttığınız infgorafikler ile bu mecralar üzerinde içeriklerinizi yayınlatarak, bu mecraların kendi kitlelerine ulaşabilirsiniz.

E-posta gönderileri

Tüketiciler, bir veya daha fazla görsel olduğunda e-posta içerikleriyle daha fazla etkileşime girmekte. Bu nedenle de e-posta pazarlama çalışmalarınızda da infografik paylaşımlarınızı yapabilirsiniz.

Dikkat çekici renkler

İnfografik tasarımı için renk seçimi oldukça önemlidir. Renklerin iyi seçilmesi ve dikkat çekici renklerin kullanılması bu içeriklerin daha fazla ilgi görmesini sağlar. Renkli içerik ve görsel kullanımları, bu infografiklerin okunurluğunu yüzde 80 artırmakta.

Aşağıda, infografik tasarımı ve infografiklerden geri dönüşümü artırmanın yollarını anlatan infografiği inceleyecebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medya paylaşımı için en uygun zaman nasıl bulunur?
Sosyal medya paylaşımı için en uygun zaman nasıl bulunur?
Sosyal medya yönetimindeki en önemli unsurlardan biri de doğru zamanda paylaşım yaparak, daha fazla kişiye ulaşmak ve etkileşimi artırmaktır. Tabii ki bunu yapmak için bazı testler ve analizler yapmanız gerekiyor. Sosyal...
18 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Lojistik hizmetleri geliştirmek için neler yapabilirsiniz?
Lojistik hizmetleri geliştirmek için neler yapabilirsiniz?
E-ticarette lojistik hizmetleri geliştirmeniz, depo, stok ve ürün yönetiminizi kolaylaştırırıken, tedarik süreçlerinizi ve müşteri memnuniyetini artırır. Lojistik yönetimi, e-ticarette özellikle dikkat etmeniz gereken konulardan...
10 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 1. Bölüm
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 1. Bölüm
Geçtiğimiz günlerde mobile uyumlu site tasarımlarına neden önem vermeniz gerektiğine ve mobil uygulamaya gerçekten ihtiyacınız olup olmadığı konuları üzerinde bazı bilgiler paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan bu...
15 Mart 2017
Sinan Oypan
Kargo sürecinde müşterileri mutsuz eden 3 durum
Kargo sürecinde müşterileri mutsuz eden 3 durum
E-ticarette müşteri memnuniyetini sağlamak için en önemli unsurlardan biri de kargo ve kargo sürecinin yönetilmesi. Bu süreçte sorun yaşanmaması ve mümkün olan en kısa sürede kargonun, alıcıya teslim edilmesi, müşterilerin...
24 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde blog içerikleri üretmeniz için 6 önemli sebep
E-ticaret sitenizde blog içerikleri üretmeniz için 6 önemli sebep
Blog içerikleri üretmek e-ticaret firmaları için birçok önemli bir görevi üstlenmekte. Ancak birçok firma içerik pazarlama çalışmaları yapmak yerine farklı pazarlama kanallarına yöneliyor. Günümüzde kullanıcıların blog...
12 Haziran 2018
Sinan Oypan
Online mağazanız için niş bir pazar nasıl bulabilirsiniz?
Online mağazanız için niş bir pazar nasıl bulabilirsiniz?
E-ticaret sektörüne giriş yaparken, niş bir pazara odaklanmak birçok açıdan avantajlıdır. Dikey bir pazarda yer alacağınız için, bu pazarda isminizi daha kolay bir şekilde duyurmaya başlayabilirsiniz. Tabii ki rekabeti yoğun olan...
23 Kasım 2017
Sinan Oypan
E ticaret hukuku hakkında bilmeniz gerekenler
E ticaret hukuku hakkında bilmeniz gerekenler
E ticaret hukuku / e-ticaret hukuku diğer isimlendirmeleriyle elektronik ticaret kanunu, yeni e ticaret kanunu, e ticaret mevzuatı, e ticaret yönetmeliği, e ticaret kanunu yönetmeliği vb; özetle eticaret hukuku hakkında herşey bu mini e...
1 Kasım 2018
Sinan Oypan
Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatler nasıl belirlenir?
Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatler nasıl belirlenir?
Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatleri belirlemeniz, paylaşımlarınızdan alacağınız geri dönüşümleri artırmanızı sağlar. Tabii ki bu ideal paylaşım zamanları farklı şirketler ve sektörler için değişiklik...
9 Nisan 2020
Sinan Oypan
Kargo maliyetlerini düşürmek için ortalama sepet tutarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Kargo maliyetlerini düşürmek için ortalama sepet tutarınızı nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret firmalarının en yüksek gider kalemlerinden biri de kargo maliyetleridir. Kargo firmalarıyla anlaşmalar yapılsa dahi ürün gönderim başına belli bir ücret ödenmesi gerekir. Kargo maliyetlerini düşürmek için e-ticaret...
28 Şubat 2018
Sinan Oypan
Search Console Dosyası: Nedir, Veriler Nasıl Okunur, Web Sitesine Nasıl Entegre Edilir?
Search Console Dosyası: Nedir, Veriler Nasıl Okunur, Web Sitesine Nasıl Entegre Edilir?
Google Search Console Nedir? Bir internet sitesine sahip olan herkesin arama motoru görünürlüğünü artırmak için kullanması gereken araçlardan olan Google Search Console, çeşitli performans ölçümlemeleri içeren ücretsiz bir Google...
25 Ocak 2021
Markethinkers
E-ticarette video içerikler kullanmak neden önemli?
E-ticarette video içerikler kullanmak neden önemli?
E-ticarette içerik pazarlamadan yararlanmak, marka bilinirliği artırma, kullanıcılarla etkileşime girme ve site trafiğini artırmak için oldukça etkili bir yöntem. İçerik pazarlamada da video kullanmak, son dönemlerde oldukça...
20 Haziran 2016
Sinan Oypan
Mobil uygulamanızın daha fazla indirilmesine yardımcı olacak ipuçları
Mobil uygulamanızın daha fazla indirilmesine yardımcı olacak ipuçları
Mobil uygulama ile tüketicilere ulaşmayı planlıyorsanız, bu uygulama için birçok farklı pazarlama ve reklam kanalından yararlanmanız gerekebiliyor. Mobil uygulamalardaki rekabetin bir hayli fazla olması, firmaları da bu konuda...
13 Nisan 2017
Sinan Oypan