Blog

Geri dönüşümü yükseltecek infografik tasarımı yaparken nelere dikkat edilmeli? (İnfografik)

Geri dönüşümlerinizi artırmak, tüketicilere markanızla ilgili detaylı bilgiler sunmak ve markanızla ilgili içerikler yayınlamak için infografik tasarımı yapabilirsiniz. infografik tasarımı yapılırken bazı konuların ve tasarımsal olarak bazı detayların üzerinde durulması, bu içeriklerden alınacak geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olacaktır.

İnfografik tasarımı yaparken, görsel öğelerin yanı sıra yazılı içeriklerin de önemi vardır. Bununla beraber kullanılan renkler ve infografiğin uzunluğu gibi detaylar da bu içerikten alınacak geri dönüşümü etkileyecektir.

İnfografik tasarımı yaparken özellikle durmanız gereken konuları bir araya toplayan Spiralytics’in hazırladığı infografikten öne çıkanları da şu şekilde sıralayabiliriz:

Bir infografiğin anatomisi

İnfgorafik tasarımı yapmadan önce onun anatomisini yani tasarımsal ögeleri bilmeniz, içeriğinizin daha kaliteli ve etkileşime geçici bir hal almasını sağlar. Bu nedenle de öncelikle infografik tasarımı için anatomik olarak nelere ihtiyaç duyulduğunu ele alalım.

Veri: Konu başlığınızla ilgili bilgileri ve verileri listelemeniz önemlidir. Burada tüketicilerin yaşadıkları sorunlara ya da onların ihtiyaçlarına parmak basabilirsiniz. Bunun yanı sıra kullanıcılara ipuçları sunabileceğiniz gibi konuyla ilgili olan önemli bilgi, istatistik ve detayları da verileriniz içine almalısınız.

Tasarım: Okunaklı fontlar kullanmalı, renk şablonlarınız marka renklerinizle uyumlu olmalı ve görsel ögelerin verilerinizle de uyumlu olması gerekir.

Şablon: Şablonun akıcı olması ve verilen bilgilerin okunuşunun rahat olması gerekir. Bununla beraber boş alanları kullanmak ve çok sıkışık bir tasarım kullanmayarak, şablonun mobile uyumlu olması önemlidir.

Eyleme çağrı ifadeleri (CTA): İnfografiğiniz üzerinden geri dönüşüm elde edebilmek için eyleme çağrı ifadelerini de unutmamalısınız. Kullanıcıları bir eyleme geçirecek çağrılarınızın yanı sıra, sosyal medya paylaşım butonları, infografiğin doğrudan paylaşılmasını sağlayan HTML (embed) kodu ve tekliflerinize yönlendirme yapan linkleri de paylaşmalısınız.

İnfgorafik türleri

Önümüzdeki dönemlerde görmeye devam edeceğimiz bazı infgorafik türleri de bulunuyor. Bu türleri de şöyle sıralayabiliriz:

  • Kare infografikler
  • Gifographics
  • Interaktif infografikler
  • 3D (3 Boyutlu) illüstrasyonlar
  • Mikro infografikler

İnfografiklerden daha fazla geri dönüşüm almak için neler yapmalısınız?

İnfografik tasarımı yapmanız tek başına değildir bu nedenle de içeriklerinizden elde ettiğiniz geri dönüşümü artırmak için de bazı çalışmalar yapmanız gerekir. Bunları da şöyle ele alabiliriz:

Sosyal medya

İnfgorafiklerinizi sosyal ağlarda paylaşmak geri dönüşümlerinizi ve kullanıcıların bu içerikleri görme olasılıklarını daha da artırmakta. İnfografik çalışmaları yapan reklam verenlerin yüzde 69’u Linkedin üzerinden geri dönüşümlerini artırdıklarını belirtirken, yüzde 39’luk bir bölümü Facebook, yüzde 30’luk bir bölümü ise Twitter üzerinden geri dönüşümlerini artırdıklarını söylüyor.

Dijital yayıncılar

İnfgorafikte doğrudan yer almasa da bizim ekleyebileceğimiz ipuçlarından biri de sektörel dijital yayıncılara ulaşarak, infografiklerinizi bu mecralarda da yayınlatmayı deneyebilirsiniz. Özellikle sektörel bilgilerin yer aldığı ya da markanızı tanıttığınız infgorafikler ile bu mecralar üzerinde içeriklerinizi yayınlatarak, bu mecraların kendi kitlelerine ulaşabilirsiniz.

E-posta gönderileri

Tüketiciler, bir veya daha fazla görsel olduğunda e-posta içerikleriyle daha fazla etkileşime girmekte. Bu nedenle de e-posta pazarlama çalışmalarınızda da infografik paylaşımlarınızı yapabilirsiniz.

Dikkat çekici renkler

İnfografik tasarımı için renk seçimi oldukça önemlidir. Renklerin iyi seçilmesi ve dikkat çekici renklerin kullanılması bu içeriklerin daha fazla ilgi görmesini sağlar. Renkli içerik ve görsel kullanımları, bu infografiklerin okunurluğunu yüzde 80 artırmakta.

Aşağıda, infografik tasarımı ve infografiklerden geri dönüşümü artırmanın yollarını anlatan infografiği inceleyecebilirsiniz.

En Çok Okunan Yazılar

E-ticaret ile ilgili Detaylı Bilgi Alın

Karar vermenize yardımcı olalım.
Paketlerimiz ile ilgili müşteri temsilcilerimiz sizi arasın.

E-Bültene Kayıt Olun

Siz de İşinizi E-ticaret’e Taşıyın!

Akıllı E-ticaret Paketlerini 15 gün ücretsiz deneyin. Kendi e-ticaret sitenizi oluşturun!