Geri dönüşümü yükseltecek infografik tasarımı yaparken nelere dikkat edilmeli? (İnfografik)

11 Mart 2019
Sinan Oypan

Geri dönüşümlerinizi artırmak, tüketicilere markanızla ilgili detaylı bilgiler sunmak ve markanızla ilgili içerikler yayınlamak için infografik tasarımı yapabilirsiniz. infografik tasarımı yapılırken bazı konuların ve tasarımsal olarak bazı detayların üzerinde durulması, bu içeriklerden alınacak geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olacaktır.

İnfografik tasarımı yaparken, görsel öğelerin yanı sıra yazılı içeriklerin de önemi vardır. Bununla beraber kullanılan renkler ve infografiğin uzunluğu gibi detaylar da bu içerikten alınacak geri dönüşümü etkileyecektir.

İnfografik tasarımı yaparken özellikle durmanız gereken konuları bir araya toplayan Spiralytics’in hazırladığı infografikten öne çıkanları da şu şekilde sıralayabiliriz:

Bir infografiğin anatomisi

İnfgorafik tasarımı yapmadan önce onun anatomisini yani tasarımsal ögeleri bilmeniz, içeriğinizin daha kaliteli ve etkileşime geçici bir hal almasını sağlar. Bu nedenle de öncelikle infografik tasarımı için anatomik olarak nelere ihtiyaç duyulduğunu ele alalım.

Veri: Konu başlığınızla ilgili bilgileri ve verileri listelemeniz önemlidir. Burada tüketicilerin yaşadıkları sorunlara ya da onların ihtiyaçlarına parmak basabilirsiniz. Bunun yanı sıra kullanıcılara ipuçları sunabileceğiniz gibi konuyla ilgili olan önemli bilgi, istatistik ve detayları da verileriniz içine almalısınız.

Tasarım: Okunaklı fontlar kullanmalı, renk şablonlarınız marka renklerinizle uyumlu olmalı ve görsel ögelerin verilerinizle de uyumlu olması gerekir.

Şablon: Şablonun akıcı olması ve verilen bilgilerin okunuşunun rahat olması gerekir. Bununla beraber boş alanları kullanmak ve çok sıkışık bir tasarım kullanmayarak, şablonun mobile uyumlu olması önemlidir.

Eyleme çağrı ifadeleri (CTA): İnfografiğiniz üzerinden geri dönüşüm elde edebilmek için eyleme çağrı ifadelerini de unutmamalısınız. Kullanıcıları bir eyleme geçirecek çağrılarınızın yanı sıra, sosyal medya paylaşım butonları, infografiğin doğrudan paylaşılmasını sağlayan HTML (embed) kodu ve tekliflerinize yönlendirme yapan linkleri de paylaşmalısınız.

İnfgorafik türleri

Önümüzdeki dönemlerde görmeye devam edeceğimiz bazı infgorafik türleri de bulunuyor. Bu türleri de şöyle sıralayabiliriz:

  • Kare infografikler
  • Gifographics
  • Interaktif infografikler
  • 3D (3 Boyutlu) illüstrasyonlar
  • Mikro infografikler

İnfografiklerden daha fazla geri dönüşüm almak için neler yapmalısınız?

İnfografik tasarımı yapmanız tek başına değildir bu nedenle de içeriklerinizden elde ettiğiniz geri dönüşümü artırmak için de bazı çalışmalar yapmanız gerekir. Bunları da şöyle ele alabiliriz:

Sosyal medya

İnfgorafiklerinizi sosyal ağlarda paylaşmak geri dönüşümlerinizi ve kullanıcıların bu içerikleri görme olasılıklarını daha da artırmakta. İnfografik çalışmaları yapan reklam verenlerin yüzde 69’u Linkedin üzerinden geri dönüşümlerini artırdıklarını belirtirken, yüzde 39’luk bir bölümü Facebook, yüzde 30’luk bir bölümü ise Twitter üzerinden geri dönüşümlerini artırdıklarını söylüyor.

Dijital yayıncılar

İnfgorafikte doğrudan yer almasa da bizim ekleyebileceğimiz ipuçlarından biri de sektörel dijital yayıncılara ulaşarak, infografiklerinizi bu mecralarda da yayınlatmayı deneyebilirsiniz. Özellikle sektörel bilgilerin yer aldığı ya da markanızı tanıttığınız infgorafikler ile bu mecralar üzerinde içeriklerinizi yayınlatarak, bu mecraların kendi kitlelerine ulaşabilirsiniz.

E-posta gönderileri

Tüketiciler, bir veya daha fazla görsel olduğunda e-posta içerikleriyle daha fazla etkileşime girmekte. Bu nedenle de e-posta pazarlama çalışmalarınızda da infografik paylaşımlarınızı yapabilirsiniz.

Dikkat çekici renkler

İnfografik tasarımı için renk seçimi oldukça önemlidir. Renklerin iyi seçilmesi ve dikkat çekici renklerin kullanılması bu içeriklerin daha fazla ilgi görmesini sağlar. Renkli içerik ve görsel kullanımları, bu infografiklerin okunurluğunu yüzde 80 artırmakta.

Aşağıda, infografik tasarımı ve infografiklerden geri dönüşümü artırmanın yollarını anlatan infografiği inceleyecebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

B2B siteleri için sosyal medya kullanım ipuçları – 2020
B2B siteleri için sosyal medya pazarlama ve yönetimi, yeni kitlelere ulaşarak ürünlerini tanıtabilmeleri ve ürünlere talep yaratabilmeleri için önemli. B2B firmalar doğrudan tüketicilere ulaşmıyor olsalar da ürünlerine talep...
14 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi
Reklamların performansını artrırabilmek için Instagram hedef kitle oluşturma sürecinde vakit harcamanız ve doğru ayarları yapmanız gerekir. Doğru ayarlar, her sektör ve her firma için değişiklik göstermektedir; çünkü her...
21 Nisan 2020
Sinan Oypan
Instagram reklam verme ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram reklam verme sürecinde, doğru adımları takip etmeniz ve doğru kampanyaları hazırlamanız alacağınız geri dönüşümleri artırır. Bir içerik hazırlayıp, doğrudan reklam kampanyası oluşturmak bu süreçte doğru bir...
21 Ekim 2020
Sinan Oypan
PPC nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
Dijital pazarlamada öne çıkan ve markaların bilmesi gereken terimlerden biri PPC’dir. İngilizce’de Pay Per Click olarak geçen, Türkçe karşılığı da “Tıklama Başına Maliyet” olan bu terim, internet üzerindeki reklam...
1 Mart 2018
Sinan Oypan
Yeni normal sonrası online satış şirketleri neler yapmalı?
Yeni normal sonrası, online satış yapan şirketler zorlu geçen ayların ardından yaptıkları çalışmalarda ve stratejilerde bir takım değişiklik yapmak zorunda kalabilirler. COVID-19 salgını sürecinde tüketicilerin eve kapanmaları...
19 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticarette A/B testleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
A/B testleri e-ticarette birçok farklı amaç için kullanılıyor. Herhangi bir eylemi farklı yollardan ele alarak, en iyi sonuçları ve performansı gösteren versiyonu bulmak için bu testlerden yararlanılıyor. A/B testlerinizi daha iyi...
25 Ocak 2018
Sinan Oypan
Canonical URL (etiket) nedir ve e-ticaret siteleri için neden önemlidir?
E-ticaret sitelerinin SEO çalışmalarında yapması gereken çalışmalardan biri de canonical URL ya da canonical etiket kullanımlarıdır. Arama motorlarında web sitenin daha iyi bir şekilde indekslenmesi ve sayfa değerlerinin...
6 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Amazon'dan neler öğrenebilir?
Amazon, günümüzdeki en başarlı e-ticaret devlerinden biri ve e-ticaret firmaları da Amazon’un bu başarısından kendilerine dersler çıkarabilirler. Amazon günümüzde tabii ki finansal olarak büyük bir güce sahip olduğu için...
23 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Ofis tutarken girişimler nelere dikkat etmelidir?
Ofis tutarken kısıtlı bütçe girişimcileri en çok zorlayan konulardan birisi. İşe ve girişime göre ihtiyaç duyulan ofis alanı farklılık gösterebiliyor. Küçük girişimlerin birçoğu home ofice sisteminden yararlansa da belli bir...
27 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Sosyal kanıt üzerine çalışmalar yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak ve tüketicilerin markanıza olan bakış açısını etkilemek için sosyal kanıt çalışmalarından yararlanabilirsiniz. Markanızın dışardan görünen imajı, tüketicilere yansıttığınız...
10 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Olumlu kullanıcı yorumlarına neden ve nasıl yanıt vermelisiniz?
E-ticaret siteniz üzerinde ya da sosyal mecralarda markanız, ürünleriniz ya da hizmetlerinizle ilgili olumlu yorum yapan kullanıcılara geri dönüş yapmanız, müşteri memnuniyetini artırma açısından oldukça önemlidir. Tüketicilerle...
6 Kasım 2017
Sinan Oypan
İşinizi geliştirmenize yardımcı olacak 25 ücretsiz online araç
E-ticaret sitenizin yönetirken bazı araçlar işinizi bir hayli kolaylaştıracaktır. İnternet üzerinden iş yaptığınız için bu araçların bazılarını da internet üzerinde kullanmanız gerekecek. Bu araçlar, iş yönetimi, dosya...
26 Aralık 2016
Sinan Oypan