Geri dönüşüm sağlayacak 9 farklı kategori özelliği

27 Temmuz 2017
Sinan Oypan

E-ticaret sitelerinde kategorilerin büyük bir önemi vardır. Hem farklı ürünlere ulaşımı sağlarken, hem de e-ticaret sitesi üzerindeki ürün çeşitliliğinin görülmesini sağlarlar. Tabii ki bu kategorilerin doğru bir şekilde düzenlenmesi şirketlerin geri dönüşümlerini artırmalarına yardımcı olmaktadır. Hem tasarımsal hem de içerik olarak bu kategorilerin doyurucu olmaları gerekiyor.

Kategoriler üzerinde yapılacak bazı çalışmalar kullanıcı deneyimini artıracağı gibi, geri dönüşümlere de olumlu bir şekilde yansıyacaktır. Bu rehberimizde de kategorilerinizi geliştirmek için ne tür çalışmalar yapabileceğinizi ele alıyor olacağız.

Açıklayıcı başlıklar kullanın

Sade ve basit görünüm günümüzde en çok tercih edilen yöntemlerden biridir. Kategorilerinizin açıklayıcı olabilmesi için karmaşık bir yapıya ve metinlerle bu alanları doldurmanız gerekmiyor. Kategori başlıklarını açıklayıcı bir şekilde oluşturmak, kullanıcılara bu sayfada hangi ürünleri bulabileceklerini gösterecektir. Sayfanın başında açıklayıcı bir başlık kullanmak, ziyaretçilerin ihtiyaç duyduğu bilgiyi onlara verir.

Fotoğraflarda süreklilik sağlayın

062217-models-t-shirts

Kategorilerinizde ürün fotoğraflarını kullanırken, belli bir standardı koruyarak, fotoğraflarınızda sürekliliği sağlamaya özen gösterin. Öne çıkan fotoğraflarda aynı konsepti ya da aynı açıyı korumaya özen göstermeniz sayfanın belli bir düzeni korumasını sağlar.

Renklere göre filtremeler özelliği sunun

misguided-categories-1-e1500662484576

Ürünlerde farklı renk seçenekleri bulunuyorsa kategori sayfalarında renklere göre filtreleme özellikleri sunabilirsiniz. Farklı renklere göre filtreleme sunmak, kullanıcıların aradıkları ürünlere daha rahat ulaşmalarını sağlar.

Fiyata göre filtreleme özelliği sunun

Fiyata göre filtreleme özelliğinin iki dezavantajı olduğu düşünülse de olsa da yine de kullanıcı deneyimi açısından oldukça yararlıdır. Dezavantajları ele alacak olursak; ilk olarak fiyatları filtrelediğinizde daha fazla para harcamak isteyen kullanıcıları kaçırabileceğinizi düşünebilirsiniz. Bir diğer konu ise fiyat aralığının geniş olması (50 TL - 100 TL vb.), bu aralıkta çok fazla ürünün gösterilebilecek olmasıdır ve örneğin 70 TL'lik bütçesi olan bir kişiye çok fazla ürün seçeneği gösterilebilir.

Bu nedenle fiyat filtreleme özelliği kullanırken, tüketicinin kendinin bir aralık belirlemesine izin vermek ya da bu aralıkları daha dar tutmak daha doğru bir yaklaşım olur.

Hızlı yüklenen görsel ve sayfalar

Kategori sayfalarınızın ve bu sayfalarda gösterilen görselin hızlı yüklenmesi de geri dönüşümlerinize etki etmektedir. Sayfanın yavaş yüklenmesi, bekleme sürecini artıracağı için olumsuz bir kullanıcı deneyimine neden olacaktır. Bu da ziyaretçilerin sayfayı terk etmesine neden olabilir. Görsellerinizi iyi bir şekilde optimize etmeniz ve kategori sayfalarınız üzerindeki dosya boyutlarınızı küçülterek, yüklenme hızlarını artırmalısınız.

Ürünlerin mevcut renklerini gösterin

bonton-available-colors

Ürünlerin farklı renk seçenekleri bulunuyorsa, kategori sayfalarınızda ürünlerin fiyat ve açıklama kısımlarında bu alternatifleri de gösterebilirsiniz. Böylelikle farklı renk seçeneklerinin bulunduğunu gören kullanıcılar, ürünlere daha farklı bir şekilde yaklaşarak, bu renk alternatiflerini de incelemek isteyebilirler.

Ücretsiz kargo olan ürünleri belirtin

Bazı ürünlerinizde fiyattan dolayı ücretsiz kargo seçeneği sunuyor olabilirsiniz. Bu ürünlerin açıklama bölümlerinde ücretsiz kargo seçeneğini göstermek, kullanıcıların bu ürünlere olan ilgilisini artırabileceği gibi, ücretsiz kargodan yararlanmak isteyen kullanıcıları da bu ürünlere yönlendirebilir.

En çok satan ürünleri göstermemeye çalışın

En çok satan ürünleri göstermenin bir takım olumsuz etkileri olmaktadır. Özellikle küçük ve orta çaplı firmalar için en çok satan ürünleri göstermek 3 ana soruna neden olabilir.

  • En çok satan ürünlere odaklanan ziyaretçiler, fiyat, kalite ve oy olarak daha iyi sonuçlar alan ürünleri görmezden gelebilirler ve bu da diğer ürünlere olan ilginin azalmasına neden olabilir.
  • Devamlı olarak en çok satan ürünlere odaklanmanız, diğer ürünlerdeki stoklarınızı bitirmenizi zorlaştırır.
  • En çok satan ürünler çoğu zaman elinizdeki en iyi ürünler olmayabilir; bu nedenle de kalite ve satış konusunda zarara uğrayabilirsiniz.

En çok satan ürünler yerine, kalite, özellikler, fiyat ve kullanıcı yorumlarına odaklanmak daha doğru bir yaklaşım olur.

Fiyat ve stok durumunu gösterin

Kategori sayfalarınızda ürünlerin fiyat ve stok durumlarını da gösterin. Eğer belli ürünlerin stokları tükenmişse, kategori sayfalarınızda bu ürünlerin stokta olmadığını belirtmeniz, kullanıcıları bilgilendirmenizi sağlar. Fiyat bilgilerini de açık ve net bir şekilde göstererek, ürünler hakkında daha iyi bilgi vermenize yardımcı olur.

Kendi işinizi kurmak ve internetten satış yapmak istiyorsanız, İdeasoft e-ticaret altyapı paketlerinden yararlanarak, hızlı ve kolay bir şekilde kendi e-ticaret sitenizi kurabilirsiniz. Dilerseniz 15 günlük demo talebinde bulunarak, hizmetlerimizi denemeye başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette ürün iadeleri nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette firmaların sıklıkla karşılaştıkları durumlardan biri de ürün iadeleridir. Ürün iadelerine birçok farklı sebep neden olabilir. Bunlar firma kaynaklı olabileceği gibi kullanıcı kaynaklı da olabilir. Her iki durumda da...
8 Ocak 2018
Sinan Oypan
İçerik pazarlama için kullanabileceğin 16 içerik türü
Blog, sosyal medya, video yani kısaca içerik pazarlamanın her alanında kullanabileceğiniz birçok içerik türü bulunmaktadır. Doğru bir strateji ve kaliteli içerik üretimi ile beraber içerik pazarlama çalışmalarınızdan...
12 Nisan 2017
Sinan Oypan
Okula dönüş dönemini en iyi şekilde geçirmek için neler yapabilirsiniz?
Her yıl olduğu gibi Eylül ayı e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Yaz döneminin sona ermesiyle beraber yeni bir sezonun başlaması satışları artırma konusunda oldukça etkilidir. Yaz döneminin sona ermesi ve okulların da...
4 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-posta pazarlama ile ilgili en sık sorulan sorular ve yanıtları
E-posta pazarlama ile ilgili en sık sorulan sorular; e-posta gönderimi için en uygun zaman nedir, hangi sıklıkta e-posta göndermek gerekiyor, e-postaların uzunlukları ne kadar olmalı; bu ve daha fazlasının cevabı bu...
23 Ekim 2016
Sinan Oypan
Kendi işinizi en az maliyetle nasıl kurabilirsiniz?
Girişimci olmak isteyenleri en çok düşündüren konulardan biri de girişimlerine ya da projelerine finansman bulmak. Birçok girişimci elinde yeterli sermaye olmamasından dolayı işlerini finanse edemeyecekleri için, bu projelere...
19 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile geri dönüşümlerini nasıl artırabilir?
E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile son dönemlerin en popüler sosyal ağlarından biri haline gelen TikTok üzerinden yeni kitlelere ulaşma ve geri dönüşümlerini artırma şansı yakalayabilirler. Özellikle genç internet...
1 Kasım 2019
Sinan Oypan
Hedef kitlenize ulaşmak için Youtube’u nasıl kullanabilirsiniz?
Video içeriklerin etkileşim ve geri dönüşüm oranlarının artması Youtube gibi video platformlarının da reklam verenler ve firmalar için daha önemli hale gelmesini sağladı. Video içerik üretimi yapan firmalar Youtube üzerinden...
15 Mart 2018
Sinan Oypan
Blog fotoğrafları kullanırken nelere dikkat etmelisiniz?
Blog fotoğrafları, blog içeriklerinizin ilgi çekiciliğini artırma konusunda oldukça etkili olduğu için bu görselleri seçerken bazı unsurlara dikkat etmeniz gerekir. Blog içeriğiniz için doğru görselleri kullanmanız,...
12 Ağustos 2019
Sinan Oypan
SEO problemleri ve yanıtları
SEO problemleri ve SEO çalışmaları E-ticaret siteleri için bir hayli önemlidir. Tabii ki SEO çalışmaları yaparken firmalar birçok farklı problemle karşılaşabiliyor ve bu alana yeni olan kişilerin kafalarında soru işaretleri...
15 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?
Sosyal medya yarışması / sosyal medya yarışmaları nasıl yapılır? Bu yazımızda başarılı bir sosyal medya yarışması nasıl düzenlenir; sosyal medya yarışma örnekleri üzerinden inceleyeceğiz. Sosyal medya...
8 Mart 2017
Sinan Oypan
En verimli e-posta gönderim günü nasıl belirlenir?
E-posta gönderim günü eposta çalışmalarınızın başarıya ulaşmasında çok önemli bir yere sahiptir. Bilindiği üzere e posta pazarlama, günümüzde e-ticaret firmalarının halen en çok verim ve geri dönüşüm sağladığı...
6 Şubat 2017
Sinan Oypan
Instagram’ın istatistik özellikleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram üzerinde yaptığınız tüm çalışmaların sonuçlarını Instagram Analytics aracı üzerinden gözlemleyerek, çalışmalarınızın sonuçları hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz. Bu çalışmaların sonuçlarını...
7 Haziran 2018
Sinan Oypan