Geri dönüşüm sağlayacak 9 farklı kategori özelliği

27 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Geri dönüşüm sağlayacak 9 farklı kategori özelliği

E-ticaret sitelerinde kategorilerin büyük bir önemi vardır. Hem farklı ürünlere ulaşımı sağlarken, hem de e-ticaret sitesi üzerindeki ürün çeşitliliğinin görülmesini sağlarlar. Tabii ki bu kategorilerin doğru bir şekilde düzenlenmesi şirketlerin geri dönüşümlerini artırmalarına yardımcı olmaktadır. Hem tasarımsal hem de içerik olarak bu kategorilerin doyurucu olmaları gerekiyor.

Kategoriler üzerinde yapılacak bazı çalışmalar kullanıcı deneyimini artıracağı gibi, geri dönüşümlere de olumlu bir şekilde yansıyacaktır. Bu rehberimizde de kategorilerinizi geliştirmek için ne tür çalışmalar yapabileceğinizi ele alıyor olacağız.

Açıklayıcı başlıklar kullanın

Sade ve basit görünüm günümüzde en çok tercih edilen yöntemlerden biridir. Kategorilerinizin açıklayıcı olabilmesi için karmaşık bir yapıya ve metinlerle bu alanları doldurmanız gerekmiyor. Kategori başlıklarını açıklayıcı bir şekilde oluşturmak, kullanıcılara bu sayfada hangi ürünleri bulabileceklerini gösterecektir. Sayfanın başında açıklayıcı bir başlık kullanmak, ziyaretçilerin ihtiyaç duyduğu bilgiyi onlara verir.

Fotoğraflarda süreklilik sağlayın

062217-models-t-shirts

Kategorilerinizde ürün fotoğraflarını kullanırken, belli bir standardı koruyarak, fotoğraflarınızda sürekliliği sağlamaya özen gösterin. Öne çıkan fotoğraflarda aynı konsepti ya da aynı açıyı korumaya özen göstermeniz sayfanın belli bir düzeni korumasını sağlar.

Renklere göre filtremeler özelliği sunun

misguided-categories-1-e1500662484576

Ürünlerde farklı renk seçenekleri bulunuyorsa kategori sayfalarında renklere göre filtreleme özellikleri sunabilirsiniz. Farklı renklere göre filtreleme sunmak, kullanıcıların aradıkları ürünlere daha rahat ulaşmalarını sağlar.

Fiyata göre filtreleme özelliği sunun

Fiyata göre filtreleme özelliğinin iki dezavantajı olduğu düşünülse de olsa da yine de kullanıcı deneyimi açısından oldukça yararlıdır. Dezavantajları ele alacak olursak; ilk olarak fiyatları filtrelediğinizde daha fazla para harcamak isteyen kullanıcıları kaçırabileceğinizi düşünebilirsiniz. Bir diğer konu ise fiyat aralığının geniş olması (50 TL - 100 TL vb.), bu aralıkta çok fazla ürünün gösterilebilecek olmasıdır ve örneğin 70 TL'lik bütçesi olan bir kişiye çok fazla ürün seçeneği gösterilebilir.

Bu nedenle fiyat filtreleme özelliği kullanırken, tüketicinin kendinin bir aralık belirlemesine izin vermek ya da bu aralıkları daha dar tutmak daha doğru bir yaklaşım olur.

Hızlı yüklenen görsel ve sayfalar

Kategori sayfalarınızın ve bu sayfalarda gösterilen görselin hızlı yüklenmesi de geri dönüşümlerinize etki etmektedir. Sayfanın yavaş yüklenmesi, bekleme sürecini artıracağı için olumsuz bir kullanıcı deneyimine neden olacaktır. Bu da ziyaretçilerin sayfayı terk etmesine neden olabilir. Görsellerinizi iyi bir şekilde optimize etmeniz ve kategori sayfalarınız üzerindeki dosya boyutlarınızı küçülterek, yüklenme hızlarını artırmalısınız.

Ürünlerin mevcut renklerini gösterin

bonton-available-colors

Ürünlerin farklı renk seçenekleri bulunuyorsa, kategori sayfalarınızda ürünlerin fiyat ve açıklama kısımlarında bu alternatifleri de gösterebilirsiniz. Böylelikle farklı renk seçeneklerinin bulunduğunu gören kullanıcılar, ürünlere daha farklı bir şekilde yaklaşarak, bu renk alternatiflerini de incelemek isteyebilirler.

Ücretsiz kargo olan ürünleri belirtin

Bazı ürünlerinizde fiyattan dolayı ücretsiz kargo seçeneği sunuyor olabilirsiniz. Bu ürünlerin açıklama bölümlerinde ücretsiz kargo seçeneğini göstermek, kullanıcıların bu ürünlere olan ilgilisini artırabileceği gibi, ücretsiz kargodan yararlanmak isteyen kullanıcıları da bu ürünlere yönlendirebilir.

En çok satan ürünleri göstermemeye çalışın

En çok satan ürünleri göstermenin bir takım olumsuz etkileri olmaktadır. Özellikle küçük ve orta çaplı firmalar için en çok satan ürünleri göstermek 3 ana soruna neden olabilir.

  • En çok satan ürünlere odaklanan ziyaretçiler, fiyat, kalite ve oy olarak daha iyi sonuçlar alan ürünleri görmezden gelebilirler ve bu da diğer ürünlere olan ilginin azalmasına neden olabilir.
  • Devamlı olarak en çok satan ürünlere odaklanmanız, diğer ürünlerdeki stoklarınızı bitirmenizi zorlaştırır.
  • En çok satan ürünler çoğu zaman elinizdeki en iyi ürünler olmayabilir; bu nedenle de kalite ve satış konusunda zarara uğrayabilirsiniz.

En çok satan ürünler yerine, kalite, özellikler, fiyat ve kullanıcı yorumlarına odaklanmak daha doğru bir yaklaşım olur.

Fiyat ve stok durumunu gösterin

Kategori sayfalarınızda ürünlerin fiyat ve stok durumlarını da gösterin. Eğer belli ürünlerin stokları tükenmişse, kategori sayfalarınızda bu ürünlerin stokta olmadığını belirtmeniz, kullanıcıları bilgilendirmenizi sağlar. Fiyat bilgilerini de açık ve net bir şekilde göstererek, ürünler hakkında daha iyi bilgi vermenize yardımcı olur.

Kendi işinizi kurmak ve internetten satış yapmak istiyorsanız, İdeasoft e-ticaret altyapı paketlerinden yararlanarak, hızlı ve kolay bir şekilde kendi e-ticaret sitenizi kurabilirsiniz. Dilerseniz 15 günlük demo talebinde bulunarak, hizmetlerimizi denemeye başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E ticaret hukuku hakkında bilmeniz gerekenler
E ticaret hukuku hakkında bilmeniz gerekenler
E ticaret hukuku / e-ticaret hukuku diğer isimlendirmeleriyle elektronik ticaret kanunu, yeni e ticaret kanunu, e ticaret mevzuatı, e ticaret yönetmeliği, e ticaret kanunu yönetmeliği vb; özetle eticaret hukuku hakkında herşey bu mini e...
1 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ihracat Nedir? E-ihracat Nasıl Yapılır?
E-ihracat Nedir? E-ihracat Nasıl Yapılır?
E-ihracat Ticaretin boyutu, hizmet ağının genişliğine göre büyür. Bu nedenle özellikle yurt dışına satış yapabilen firmalar için “büyük” unvanı kullanılır. Ülkeler arasında alım satımın yapıldığı bir ticaret...
17 Kasım 2021
Markethinkers
Dikey e-ticaretin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Dikey e-ticaretin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Türk e-ticaret ekosisteminde önemli bir yere sahip olan firmaların yer aldığı dikey e-ticaret pazarı, son yıllarda daha da önemli bir alan haline gelmeye başlıyor. Dikey e-ticaret firmalarının sayısı artması ve yeni oyuncuların...
6 Haziran 2017
Sinan Oypan
2019’da dikkate almanız gereken içerik pazarlama trendleri
2019’da dikkate almanız gereken içerik pazarlama trendleri
İçerik pazarlama, dijital pazarlama çalışmalarında önemli bir yere sahip. İçerik üretimi yapmak, organik olarak e-ticaret sitenize trafik çekmenizi sağlarken, sosyal medya üzerinde etkileşim yaratmanıza da olanak tanır. Hem SEO hem...
15 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-posta pazarlamalarından geri dönüş alamamanıza sebep olan 8 durum
E-posta pazarlamalarından geri dönüş alamamanıza sebep olan 8 durum
E-posta pazarlama çalışmaları doğru yapıldığında günümüzde halen en çok geri dönüşüm sağlayan pazarlama araçları arasında yer alıyor. Ancak doğru bir strateji uygulanmadığında, yapılan çalışmalardan beklenen geri...
18 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Neden bir ürün değil de bir marka yaratmalısınız?
Neden bir ürün değil de bir marka yaratmalısınız?
Birçok firma bir ürün yaratmayı ya da piyasaya sürmeyi daha önemli olarak düşünse de aslında işin bir de marka yaratma süreci vardır ve bu daha da önemlidir. Markaya olan bağlılık bir ürüne olan bağlılıktan daha sağlamdır...
28 Haziran 2017
Sinan Oypan
Fatura Çeşitleri Nelerdir? Fatura Nasıl Kesilir?
Fatura Çeşitleri Nelerdir? Fatura Nasıl Kesilir?
Ticaretin alıcı ya da satıcı farketmeksizin hangi tarafında olursanız olun sürekli göz önünde olan bir belge vardır: Fatura. Faturanın temelde ne olduğu herkes tarafından biliniyor olsa da asıl amacını, içeriğini ve daha da...
22 Şubat 2021
Markethinkers
Organik olarak sosyal medyada nasıl büyüyebilir ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz?
Organik olarak sosyal medyada nasıl büyüyebilir ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz?
Sosyal medya üzerindeki görünürlüğünüzü ve etkileşimlerinizi artırmak, bu mecralar üzerinden daha fazla geri dönüşüm elde etmenize yardımcı olur. Organik olarak erişimlerinizi artırmanız, son birkaç yıldır oldukça...
24 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticaret teması nedir ve tema seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret teması nedir ve tema seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Doğru e-ticaret teması, e-ticaret sitesinin göze daha görünmesini sağlarken, kullanıcı deneyimini geliştirerek ziyaretçilerin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini ve geri dönüşümleri artırmaya yardımcı olur. E-ticaret...
3 Aralık 2018
Sinan Oypan
Kurumsal firmalar için alternatif sosyal medya içerikleri
Kurumsal firmalar için alternatif sosyal medya içerikleri
Kurumsal firmalar sosyal medya üzerinde etkileşim yaratabilecek uzun soluklu içerik fikirleri bulmakta zorlanabiliyorlar. Bu nedenle de düzenli paylaşımlar yapmaları zorlaştığı için de bu platformlar üzerinden bekledikleri geri...
12 Ekim 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya ile marka bilinirliğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya ile marka bilinirliğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamasıyla ilgili daha önceki yazılarımızda marka bilinirliğinden de sıkça bahsetmiştik. Sosyal medyanın marka bilinirliğini artırma konusunda markalara nasıl yardımcı olduğundan ve markaların bu özellik...
20 Şubat 2017
Sinan Oypan
Blogunuzda hediye önerileri yazarak satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Blogunuzda hediye önerileri yazarak satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Blogunuzda hediye önerileri yazmak, satışlarınızı artırmanıza yardımcı olurken, farklı hedef kitlelere ulaşmanızı ve organik olarak da trafik çekmenize yardımcı olur. Özellikle tatil ve özel günler yaklaştığında bu...
22 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin