Geri dönüşüm sağlayacak 9 farklı kategori özelliği

27 Temmuz 2017
Sinan Oypan

E-ticaret sitelerinde kategorilerin büyük bir önemi vardır. Hem farklı ürünlere ulaşımı sağlarken, hem de e-ticaret sitesi üzerindeki ürün çeşitliliğinin görülmesini sağlarlar. Tabii ki bu kategorilerin doğru bir şekilde düzenlenmesi şirketlerin geri dönüşümlerini artırmalarına yardımcı olmaktadır. Hem tasarımsal hem de içerik olarak bu kategorilerin doyurucu olmaları gerekiyor.

Kategoriler üzerinde yapılacak bazı çalışmalar kullanıcı deneyimini artıracağı gibi, geri dönüşümlere de olumlu bir şekilde yansıyacaktır. Bu rehberimizde de kategorilerinizi geliştirmek için ne tür çalışmalar yapabileceğinizi ele alıyor olacağız.

Açıklayıcı başlıklar kullanın

Sade ve basit görünüm günümüzde en çok tercih edilen yöntemlerden biridir. Kategorilerinizin açıklayıcı olabilmesi için karmaşık bir yapıya ve metinlerle bu alanları doldurmanız gerekmiyor. Kategori başlıklarını açıklayıcı bir şekilde oluşturmak, kullanıcılara bu sayfada hangi ürünleri bulabileceklerini gösterecektir. Sayfanın başında açıklayıcı bir başlık kullanmak, ziyaretçilerin ihtiyaç duyduğu bilgiyi onlara verir.

Fotoğraflarda süreklilik sağlayın

062217-models-t-shirts

Kategorilerinizde ürün fotoğraflarını kullanırken, belli bir standardı koruyarak, fotoğraflarınızda sürekliliği sağlamaya özen gösterin. Öne çıkan fotoğraflarda aynı konsepti ya da aynı açıyı korumaya özen göstermeniz sayfanın belli bir düzeni korumasını sağlar.

Renklere göre filtremeler özelliği sunun

misguided-categories-1-e1500662484576

Ürünlerde farklı renk seçenekleri bulunuyorsa kategori sayfalarında renklere göre filtreleme özellikleri sunabilirsiniz. Farklı renklere göre filtreleme sunmak, kullanıcıların aradıkları ürünlere daha rahat ulaşmalarını sağlar.

Fiyata göre filtreleme özelliği sunun

Fiyata göre filtreleme özelliğinin iki dezavantajı olduğu düşünülse de olsa da yine de kullanıcı deneyimi açısından oldukça yararlıdır. Dezavantajları ele alacak olursak; ilk olarak fiyatları filtrelediğinizde daha fazla para harcamak isteyen kullanıcıları kaçırabileceğinizi düşünebilirsiniz. Bir diğer konu ise fiyat aralığının geniş olması (50 TL - 100 TL vb.), bu aralıkta çok fazla ürünün gösterilebilecek olmasıdır ve örneğin 70 TL'lik bütçesi olan bir kişiye çok fazla ürün seçeneği gösterilebilir.

Bu nedenle fiyat filtreleme özelliği kullanırken, tüketicinin kendinin bir aralık belirlemesine izin vermek ya da bu aralıkları daha dar tutmak daha doğru bir yaklaşım olur.

Hızlı yüklenen görsel ve sayfalar

Kategori sayfalarınızın ve bu sayfalarda gösterilen görselin hızlı yüklenmesi de geri dönüşümlerinize etki etmektedir. Sayfanın yavaş yüklenmesi, bekleme sürecini artıracağı için olumsuz bir kullanıcı deneyimine neden olacaktır. Bu da ziyaretçilerin sayfayı terk etmesine neden olabilir. Görsellerinizi iyi bir şekilde optimize etmeniz ve kategori sayfalarınız üzerindeki dosya boyutlarınızı küçülterek, yüklenme hızlarını artırmalısınız.

Ürünlerin mevcut renklerini gösterin

bonton-available-colors

Ürünlerin farklı renk seçenekleri bulunuyorsa, kategori sayfalarınızda ürünlerin fiyat ve açıklama kısımlarında bu alternatifleri de gösterebilirsiniz. Böylelikle farklı renk seçeneklerinin bulunduğunu gören kullanıcılar, ürünlere daha farklı bir şekilde yaklaşarak, bu renk alternatiflerini de incelemek isteyebilirler.

Ücretsiz kargo olan ürünleri belirtin

Bazı ürünlerinizde fiyattan dolayı ücretsiz kargo seçeneği sunuyor olabilirsiniz. Bu ürünlerin açıklama bölümlerinde ücretsiz kargo seçeneğini göstermek, kullanıcıların bu ürünlere olan ilgilisini artırabileceği gibi, ücretsiz kargodan yararlanmak isteyen kullanıcıları da bu ürünlere yönlendirebilir.

En çok satan ürünleri göstermemeye çalışın

En çok satan ürünleri göstermenin bir takım olumsuz etkileri olmaktadır. Özellikle küçük ve orta çaplı firmalar için en çok satan ürünleri göstermek 3 ana soruna neden olabilir.

  • En çok satan ürünlere odaklanan ziyaretçiler, fiyat, kalite ve oy olarak daha iyi sonuçlar alan ürünleri görmezden gelebilirler ve bu da diğer ürünlere olan ilginin azalmasına neden olabilir.
  • Devamlı olarak en çok satan ürünlere odaklanmanız, diğer ürünlerdeki stoklarınızı bitirmenizi zorlaştırır.
  • En çok satan ürünler çoğu zaman elinizdeki en iyi ürünler olmayabilir; bu nedenle de kalite ve satış konusunda zarara uğrayabilirsiniz.

En çok satan ürünler yerine, kalite, özellikler, fiyat ve kullanıcı yorumlarına odaklanmak daha doğru bir yaklaşım olur.

Fiyat ve stok durumunu gösterin

Kategori sayfalarınızda ürünlerin fiyat ve stok durumlarını da gösterin. Eğer belli ürünlerin stokları tükenmişse, kategori sayfalarınızda bu ürünlerin stokta olmadığını belirtmeniz, kullanıcıları bilgilendirmenizi sağlar. Fiyat bilgilerini de açık ve net bir şekilde göstererek, ürünler hakkında daha iyi bilgi vermenize yardımcı olur.

Kendi işinizi kurmak ve internetten satış yapmak istiyorsanız, İdeasoft e-ticaret altyapı paketlerinden yararlanarak, hızlı ve kolay bir şekilde kendi e-ticaret sitenizi kurabilirsiniz. Dilerseniz 15 günlük demo talebinde bulunarak, hizmetlerimizi denemeye başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Responsive tasarım ve e-ticaret siteleri için avantajları
Responsive “duyarlı” anlamına gelen bir diğer adıyla mobil uyumlu tasarımdır. Masaüstü, tablet, cep telefonu fark etmeksizin her cihaza duyarlı davranan, otomatik olarak tüm cihazlarla uyumlu hale gelebilen tasarım şeklidir. ...
20 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
Alan adı otoritesi nedir ve neden önemlidir?
Alan adı otoritesi ya da domain otoritesi, bir web sitesinin arama motorları üzerindeki gücünü ve değerini belirleyen bir metrik olarak öne çıkmaktadır. SEO çalışmaları için önemli olması nedeniyle alan adı otoritesini...
18 Eylül 2020
Sinan Oypan
El yapımı ürünler satabileceğiniz bir işi nasıl kurabilirsiniz?
El yapımı ürünler satmayı planlıyor ve kendi işinizi kurarak, internet üzerinden bu ürünleri satmak istiyorsanız bir takım adımları takip etmeniz gerekiyor. Kendi üretiminizi yapıyor olacağınız için normal bir B2C firmasından...
20 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri ile ilgili mini e-ticaret rehberimize hoşgeldiniz. Bu yazımızda adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri ile ilgili ayrıntılı bilgiye yer verilmektedir. Adwords...
26 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticarette bir marka olmak için ne yapmanız gerekiyor?
E-ticarette bir marka olmak, uzun vadede şirketinizin başarısını artırırken, sadık müşteri kitleleri edinmenizi de sağlar. Birçok firmanın odağı ürün satışı yaparak, karlılığını artırmak olduğu için markalaşma konusuna...
16 Aralık 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde müşteri memnuniyetini nasıl sağlarsınız?
Tüm işletmeleri başarıya ulaştıracak en önemli faktör müşteri memnuniyetidir. Satın aldığı ürün ya da hizmetten memnun olan müşteri, işletmenin diğer potansiyel müşteriler tarafından da tanınmasını sağlar ve bu sayede...
12 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
Dijital pazarlamada mikro sitelerin gücünden nasıl yararlanabilirsiniz?
Dijital pazarlamada farklı kanallardan yararlanmak, genel olarak yaptığınız pazarlama çalışmalarını destekleyecektir. Dijital pazarlama çalışmalarınızda yararlanabileceğiniz kanallardan biri de mikro sitelerdir. Mikro siteler,...
10 Ağustos 2016
Sinan Oypan
İşinizi geliştirmenize yardımcı olacak 25 ücretsiz online araç
E-ticaret sitenizin yönetirken bazı araçlar işinizi bir hayli kolaylaştıracaktır. İnternet üzerinden iş yaptığınız için bu araçların bazılarını da internet üzerinde kullanmanız gerekecek. Bu araçlar, iş yönetimi, dosya...
26 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-posta pazarlama ile ilgili en sık sorulan sorular ve yanıtları
E-posta pazarlama ile ilgili en sık sorulan sorular; e-posta gönderimi için en uygun zaman nedir, hangi sıklıkta e-posta göndermek gerekiyor, e-postaların uzunlukları ne kadar olmalı; bu ve daha fazlasının cevabı bu...
23 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde canlı destek sistemi kullanmak neden önemli
Canlı destek sistemi son yıllarda e-ticaret sitelerinde müşteri desteği konusunda firmalara birçok avantaj ve kolaylık sağlıyor. Canlı destek kullanımı firmalara yarar sağladığı gibi siteyi ziyaret eden kullanıcıların da satış...
3 Ocak 2018
Sinan Oypan
Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini arttırma
Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini nasıl arttırabilirsiniz, Long Tail Keywords SEO'da dikkat edilmesi gerekener ve daha fazlası bu yazımızda. Long Tail Keywords SEO Arama motoru optimizasyonu e-ticaret siteleri...
6 Mart 2018
Sinan Oypan
Hobinizi E-Ticarete Nasıl Dönüştürürsünüz?
Stresli yaşam koşullarında hobiler stresi kafamızdan atarak, rahatlamayı ve keyifli vakit geçirmeyi sağlar. Her insan zevkleri ve yeteneği ölçüsünde kendine bir hobi seçer. Bu hobiler kimi zaman dağcılık, yüzme, gastronomi, doğa...
26 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya