Geri dönüşüm sağlayacak 9 farklı kategori özelliği

27 Temmuz 2017
Sinan Oypan

E-ticaret sitelerinde kategorilerin büyük bir önemi vardır. Hem farklı ürünlere ulaşımı sağlarken, hem de e-ticaret sitesi üzerindeki ürün çeşitliliğinin görülmesini sağlarlar. Tabii ki bu kategorilerin doğru bir şekilde düzenlenmesi şirketlerin geri dönüşümlerini artırmalarına yardımcı olmaktadır. Hem tasarımsal hem de içerik olarak bu kategorilerin doyurucu olmaları gerekiyor.

Kategoriler üzerinde yapılacak bazı çalışmalar kullanıcı deneyimini artıracağı gibi, geri dönüşümlere de olumlu bir şekilde yansıyacaktır. Bu rehberimizde de kategorilerinizi geliştirmek için ne tür çalışmalar yapabileceğinizi ele alıyor olacağız.

Açıklayıcı başlıklar kullanın

Sade ve basit görünüm günümüzde en çok tercih edilen yöntemlerden biridir. Kategorilerinizin açıklayıcı olabilmesi için karmaşık bir yapıya ve metinlerle bu alanları doldurmanız gerekmiyor. Kategori başlıklarını açıklayıcı bir şekilde oluşturmak, kullanıcılara bu sayfada hangi ürünleri bulabileceklerini gösterecektir. Sayfanın başında açıklayıcı bir başlık kullanmak, ziyaretçilerin ihtiyaç duyduğu bilgiyi onlara verir.

Fotoğraflarda süreklilik sağlayın

062217-models-t-shirts

Kategorilerinizde ürün fotoğraflarını kullanırken, belli bir standardı koruyarak, fotoğraflarınızda sürekliliği sağlamaya özen gösterin. Öne çıkan fotoğraflarda aynı konsepti ya da aynı açıyı korumaya özen göstermeniz sayfanın belli bir düzeni korumasını sağlar.

Renklere göre filtremeler özelliği sunun

misguided-categories-1-e1500662484576

Ürünlerde farklı renk seçenekleri bulunuyorsa kategori sayfalarında renklere göre filtreleme özellikleri sunabilirsiniz. Farklı renklere göre filtreleme sunmak, kullanıcıların aradıkları ürünlere daha rahat ulaşmalarını sağlar.

Fiyata göre filtreleme özelliği sunun

Fiyata göre filtreleme özelliğinin iki dezavantajı olduğu düşünülse de olsa da yine de kullanıcı deneyimi açısından oldukça yararlıdır. Dezavantajları ele alacak olursak; ilk olarak fiyatları filtrelediğinizde daha fazla para harcamak isteyen kullanıcıları kaçırabileceğinizi düşünebilirsiniz. Bir diğer konu ise fiyat aralığının geniş olması (50 TL - 100 TL vb.), bu aralıkta çok fazla ürünün gösterilebilecek olmasıdır ve örneğin 70 TL'lik bütçesi olan bir kişiye çok fazla ürün seçeneği gösterilebilir.

Bu nedenle fiyat filtreleme özelliği kullanırken, tüketicinin kendinin bir aralık belirlemesine izin vermek ya da bu aralıkları daha dar tutmak daha doğru bir yaklaşım olur.

Hızlı yüklenen görsel ve sayfalar

Kategori sayfalarınızın ve bu sayfalarda gösterilen görselin hızlı yüklenmesi de geri dönüşümlerinize etki etmektedir. Sayfanın yavaş yüklenmesi, bekleme sürecini artıracağı için olumsuz bir kullanıcı deneyimine neden olacaktır. Bu da ziyaretçilerin sayfayı terk etmesine neden olabilir. Görsellerinizi iyi bir şekilde optimize etmeniz ve kategori sayfalarınız üzerindeki dosya boyutlarınızı küçülterek, yüklenme hızlarını artırmalısınız.

Ürünlerin mevcut renklerini gösterin

bonton-available-colors

Ürünlerin farklı renk seçenekleri bulunuyorsa, kategori sayfalarınızda ürünlerin fiyat ve açıklama kısımlarında bu alternatifleri de gösterebilirsiniz. Böylelikle farklı renk seçeneklerinin bulunduğunu gören kullanıcılar, ürünlere daha farklı bir şekilde yaklaşarak, bu renk alternatiflerini de incelemek isteyebilirler.

Ücretsiz kargo olan ürünleri belirtin

Bazı ürünlerinizde fiyattan dolayı ücretsiz kargo seçeneği sunuyor olabilirsiniz. Bu ürünlerin açıklama bölümlerinde ücretsiz kargo seçeneğini göstermek, kullanıcıların bu ürünlere olan ilgilisini artırabileceği gibi, ücretsiz kargodan yararlanmak isteyen kullanıcıları da bu ürünlere yönlendirebilir.

En çok satan ürünleri göstermemeye çalışın

En çok satan ürünleri göstermenin bir takım olumsuz etkileri olmaktadır. Özellikle küçük ve orta çaplı firmalar için en çok satan ürünleri göstermek 3 ana soruna neden olabilir.

  • En çok satan ürünlere odaklanan ziyaretçiler, fiyat, kalite ve oy olarak daha iyi sonuçlar alan ürünleri görmezden gelebilirler ve bu da diğer ürünlere olan ilginin azalmasına neden olabilir.
  • Devamlı olarak en çok satan ürünlere odaklanmanız, diğer ürünlerdeki stoklarınızı bitirmenizi zorlaştırır.
  • En çok satan ürünler çoğu zaman elinizdeki en iyi ürünler olmayabilir; bu nedenle de kalite ve satış konusunda zarara uğrayabilirsiniz.

En çok satan ürünler yerine, kalite, özellikler, fiyat ve kullanıcı yorumlarına odaklanmak daha doğru bir yaklaşım olur.

Fiyat ve stok durumunu gösterin

Kategori sayfalarınızda ürünlerin fiyat ve stok durumlarını da gösterin. Eğer belli ürünlerin stokları tükenmişse, kategori sayfalarınızda bu ürünlerin stokta olmadığını belirtmeniz, kullanıcıları bilgilendirmenizi sağlar. Fiyat bilgilerini de açık ve net bir şekilde göstererek, ürünler hakkında daha iyi bilgi vermenize yardımcı olur.

Kendi işinizi kurmak ve internetten satış yapmak istiyorsanız, İdeasoft e-ticaret altyapı paketlerinden yararlanarak, hızlı ve kolay bir şekilde kendi e-ticaret sitenizi kurabilirsiniz. Dilerseniz 15 günlük demo talebinde bulunarak, hizmetlerimizi denemeye başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

SEO çalışmaları nasıl şekillenecek? | 2019 İnfografik
SEO çalışmaları her konuda olduğu gibi yıldan yıla farklı bir kulvara geçecek ve markaların bu değişime ayak uydurması gerekecek. SEO çalışmaları özellikle uzun vadede iyi sonuçlar getirerek, organik olarak sürekli bir trafik...
26 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticaret hosting seçimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Online alışverişlerde en önemli unsurlardan biri de e-ticaret hosting seçimidir. Doğru hosting seçimi e-ticaret sitenizin düzgün çalışmasını sağlarken, tüketicilerin güvenli bir şekilde internet üzerinden alışveriş...
26 Ekim 2018
Sinan Oypan
Satış sonrası e-posta gönderimi neden önemli?
Satış sonrası e-posta gönderimi maling kampanyalarında çok önemli bir yere sahiptir. E-ticaret firmalarındae-posta pazarlamanın rolü bilindiği üzere oldukça büyük ve e-posta pazarlamadan farklı şekillerde yararlanmak mümkün....
3 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini kazanmanızı sağlayacak çalışmalar
E-ticaret sitesi üzerinde güven kazanmak, tüketicilerin markanıza olan bağlığını artırırken, sadık müşteri kitleleri edinmek için de önemlidir. İnternetten alışverişlerde tüketiciler, özellikle marka bilinirliği az olan...
28 Şubat 2019
Sinan Oypan
Yeni bir e-ticaret sitesine ihtiyacınız olduğunu gösteren 5 durum
E-ticaret sektörünün değişen dinamiklerine ayak uydurmak için, belli zaman aralıklarında sitenizin güncellenmesi gerekmektedir. Kimi zamanlar da ise mevcut e-ticaret siteleri, yeni gelişmeleri destekleyemediği için yenilenmeye ihtiyaç...
28 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticarette evden çalışmak için bir ekip kurarken bilmeniz gerekenler
Evden çalışmak, günümüzde e-ticaret firmaları için mümkün olan seçenekler arasında yer aldığı gibi birçok kişinin de istediği birşeydir. Evden çalışmak, dışardan bakıldığında kolaymış gibi dursa da aslında...
16 Haziran 2019
Sinan Oypan
İş planınızı tek sayfa olacak şekilde nasıl hazırlarsınız?
Fikrini bir işe dönüştürmek isteyen girişimcilerin ilk olarak yaptıkları ya da yapmaları gereken çalışmalardan biri de iş planı hazırlamak. İş planı hazırlamak, hem uzun vadede neler yapabileceğinizi görmeniz hem de doğru bir...
1 Şubat 2017
Sinan Oypan
Fiziki mağazanızın e-ticarette başarılı olmasına yardım edecek ipuçları
Fiziki mağazanızı internete taşıyarak yeni ve daha geniş hedef kitlelere ulaşabilirsiniz. Bir internet sitesi kurup, ürünlerinizi buraya yerleştirdiğinizde e-ticarete ilk adımlarınızı atabilirsiniz. Sitenin altyapı işlerini...
23 Haziran 2016
Sinan Oypan
Youtube videolarında takip etmeniz gereken 10 metrik
Geçtiğimiz günlerde Youtube’da üst sıralarda videoların listelenmesiyle ilgili bir takım bilgileri ve araştırmaları sizlerle paylaşmıştık. Videolarınız üzerinde yapacağınız bir takım çalışmalar, görüntülenmelerinizi ve...
12 Ocak 2018
Sinan Oypan
Marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olacak ipuçları
Marka bilinirliğini artırmak, tüketiciler arasında markanızın daha çok bilinmesini, markanız hakkında daha çok konuşulmasını ve markanızla ilgilenen kişilerin sayısını artırmayı sağlar. Bu sebeple de özellikle küçük ve...
2 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Girişiminizi hayata geçirme aşamasında nelere dikkat etmelisiniz?
Sıfırdan bir internet girişimi kurmak oldukça zorlu bir süreç ve bu süreç içerisinde bazı çalışmaları önceden planlamak, girişiminizin kurulum sürecini biraz daha kolaylaştıracaktır. Bu ön çalışmaları ve planlamaları...
5 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Sevgililer Günü için kullanabileceğiniz reklam ve pazarlama taktikleri
Sevgililer Günü’ne sayılı günler kaldı ve artık bu özel gün için reklam ve pazarlama çalışmalarına başlamanız gerekiyor. Tüketiciler bu özel gün için yapacakları alışverişleri genellikle son birkaç gün yaptıkları...
8 Şubat 2017
Sinan Oypan