fbpx

Gerçek zamanlı pazarlama nedir ve önemi nedir?

1 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Gerçek zamanlı pazarlama nedir ve önemi nedir?

E-ticaret şirketinizin ve ürünlerinizin tanıtımını yaparken kullanabileceğiniz pazarlama yöntemlerinden biri de gerçek zamanlı pazarlamadır. Geçtiğimiz yıllarda da sıklıkla kullanılan ve halen kullanılmaya devam eden yöntemlerden biri olması nedeniyle, e-ticaret şirketinizde gerçek zamanlı pazarlama çalışmalarından yararlanabilirsiniz.

Gerçek zamanlı pazarlama nedir?

Gerçek zamanlı pazarlama, tüketicilerin güncel hayatında, medya kanallarında, sosyal medyada, dünyada ya da ülke içindeki güncel olayların ele alınarak, marka veya ürünlerle ilgili içeriklerin üretilerek, bu olayların olduğu an itibariyle pazarlama çalışmaları yapılmasıdır.

Gündemde olan konuların ele alınması ve tüketicilerle bu olaylar üzerinden bir etkileşime girilmesini sağladığı için gerçek zamanlı pazarlama marka ve ürün bilinirliğini artırmanın yanı sıra tüketicilere farklı bir şekilde ulaşmak için de oldukça önemlidir.

Gerçek zamanlı pazarlama, gündemde olan konuları ele aldığı için ve birçok kullanıcı bu konulardan haberdar olduğu için geniş kitlelere ulaşılması konusunda firmalara yardımcı olur.

Gerçek zamanlı pazarlama neden önemli?

Gerçek zamanlı pazarlama, birçok farklı nedenden dolayı firmalar için önemli bir yere sahiptir. Bu faydaları ise aşağıdaki gibi sıralayabiliriz.

Etkileşimleri artırır

Gerçek zamanlı pazarlamanın avantajlarından biri etkileşimleri artırmaktır. Güncel olaylardan yola çıkarak içerikler oluşturduğunuzda, bu güncel konuları yakından takip eden kişilerin de ilgisini çekmenize yardımcı olacaktır. Bunun yanı sıra mevcut kitleniz de bu olaylara yaklaşımınızdan dolayı içeriklerinizle daha fazla ilgilenebilir. Bu içerikleri oluşturmak ve güncel konularla markanızı bir şekilde bağdaştırmanız, takipçilerinizle olan etkileşimlerin artmasına yardımcı olacaktır.

Marka bilinirliğini artırmanızı sağlar

Güncel olayları konu aldığınızda, sosyal mecralar üzerinde yaptığınız paylaşımlarda doğru ve ilgili Hashtag’leri kullandığınızda içeriklerinizin daha geniş kitlelere ulaşmasını sağlayabilirsiniz. Bu şekilde paylaşımlarınızı yapmak, markanızın da bilinirliğini artırmanıza yardımcı olacaktır.

Kullanıcıların markanız hakkında konuşmalarını sağlar

Yaratıcı içerikler oluşturmak ve içeriklerinizin paylaşılmasını sağlamak, internet üzerinde kullanıcıların markanız hakkında daha fazla konuşmalarını sağlayacağı için sosyal kanıt için size önemli derece yardımcı olacak bir etkileşim yaratılmasını sağlar. Sosyal kanıt öğelerini artırdığınızda da markanıza olan ilginin de artmasını sağlayabilirsiniz.

Gerçek zamanlı pazarlama çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?/h2>

Gerçek zamanlı pazarlama çalışmaları yapmak için bilmeniz gereken bazı detaylar bulunuyor. Bu detayların üzerinde durmak gerçek zamanlı pazarlama çalışmalarınızı daha iyi bir hale getirmenize yardımcı olacaktır.

Güncel olayları takip edin

Güncel olayları yakından takip etmeniz oldukça önemlidir. Sosyal mecralarda ve medya üzerinde kullanıcıların en çok ilgi gösterdikleri ve kullanıcıların en çok konuştukları güncel konular üzerinde durmalı ve bu konuları düzenli olarak takip etmelisiniz.

Yaratıcı olmaya özen gösterin

Güncel konuların tamamı sizinle ilgili olmayabilir. Her konuyu markanıza uygulayamayabilirsiniz. Bu durumda da yaratıcı olmanız oldukça önemlidir. Markanız, ürünleriniz ya da sektörünüzle ilgili olabilecek konuları yakından takip etmeli ve sonrasında da bu konular üzerinde yaratıcı fikirler geliştirerek, pazarlama içeriklerinizi ortaya koymalısınız. Gerçek zamanlı pazarlama çalışmalarının etkili olabilmesi için, içeriklerin yaratıcı ve ilgi çekici olması gerekir.

Zamanlamaya dikkat etmelisiniz

Gerçek zamanlı pazarlamada zamanlama bir hayli önemlidir. Güncel konuları yakından takip etmeniz ve bu konu hakkında yapılan paylaşımların en sıcak olduğu dönemde içeriklerinizi paylaşmanız gerekir. Zamanlama konusunda geç kalmanız, konu değerini yitirdiği için beklediğiniz geri dönüşümleri alamamanıza neden olabilir. Çok öncesinde paylaşım yapmak, konu daha kullanıcılar arasında çok konuşulmaya başlanmadığı için anlaşılmayabilir ya da zamanı geldiğinde diğer içerikler arasında paylaşımınız kaybolabilir. Bu sebeple de paylaşım zamanınıza özellikle dikkat etmeniz gerekir.

İçerik üreteceğiniz konulara dikkat edin

Bir konu gündemde olduğu için onunla ilgili içerik üretmek zorunda değilsiniz. Her konu sizinle ilgili olmayabilir. Bunun yanı sıra gündemdeki konuların bazıları tüketiciler için çok hassas olabilir. Bu durumda da kullanıcıların bu duygularını yanlış yönde tetikleyecek içerikler üretmeniz, yarardan çok zarar etmenize neden olabilir. Tüketicilerin çok fazla hassas oldukları konulardan uzak durmak gerçek zamanlı pazarlamada daha önemli bir duruş olacaktır. Tüketicileri gücendirmek ve onların genel fikrinin aksine bir takım paylaşımlar yapmak markanıza ciddi zararlar verebilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi, içerik pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların ilgi ve dikkatini çekmek için önemli olduğu gibi geri dönüşümlerinize de etki eder. Kullanıcıların ilgisini çekebilmek için de blog resmi seçiminde bazı...
17 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticarette güven kazanmak için neler yapmalısınız?
E-ticarette güven kazanmak için neler yapmalısınız?
E-ticarette güven kazanmak, sadık müşteri kitleleri kazanmanıza yardımcı olurken, kulaktan kulağa pazarlama sayesinde yeni kitlelere ulaşmanızı da kolaylaştırır. Bunların yanı sıra marka imajınızın güçlenmesi açısından da...
6 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Ücretsiz e ticaret yazılımları neden kullanılmamalıdır?
Ücretsiz e ticaret yazılımları neden kullanılmamalıdır?
Ücretsiz e ticaret sitesi kurmak / ücretsiz e ticaret yazılımı kullanmak / ücretsiz e ticaret scripti kullanmak siz nasıl adlandırırsanız adlandırın ücretsiz eticaret sitesi kurmanın getirdikleri nelerdir, bu yazımızda ele...
28 Ekim 2018
Sinan Oypan
Şirket ismi bulmanızı kolaylaştıracak 5 yöntem
Şirket ismi bulmanızı kolaylaştıracak 5 yöntem
Şirket ismi bulma konusu genellikle birçok girişimcinin takıldığı alanlardan biri oluyor ve zorlu bir sürece dönebiliyor. Bunun nedeni de şirketinizin adının uzun yıllar boyunca markanızı yansıtacak olması ve marka bilinirliğiniz...
14 Nisan 2019
Sinan Oypan
Twitter hesap açma sırasında bilmeniz gerekenler
Twitter hesap açma sırasında bilmeniz gerekenler
İşletmeniz için Twitter hesap açma sırasında bazı konulara dikkat etmeniz ve profilinizi mümkün olduğunca detaylandırmanız gerekir. Profilinizi ziyaret edenler ve markanızı Twitter’da takip etmek isteyen kullanıcılar buradaki...
16 Kasım 2020
Sinan Oypan
E-ticarette ürün yorumları nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette ürün yorumları nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette ürün yorumları, sosyal kanıt niteliği taşıdığı için tüketicilerin ürüne yaklaşımları ve satışları doğrudan etkiler. Başka kullanıcıların ürünlerle ilgili yorumları, sitenizi ziyaret eden ve ürün...
12 Mart 2020
Sinan Oypan
Markaların Instagram yönetiminde yaptıkları hatalar
Markaların Instagram yönetiminde yaptıkları hatalar
Günümüzün en popüler sosyal ağı olan Instagram, markaların da takipçileriyle etkileşime girmek ve hedef kitlelerinin genişletmek için kullandığı mecralardan biri halini aldı. Ancak Instagram yönetimi sırasında yapılan hatalar,...
16 Ekim 2017
Sinan Oypan
Organik instagram sayfa büyütme stratejileri
Organik instagram sayfa büyütme stratejileri
instagram sayfa büyütme stratejileri nelerdir, instagram fan sayfası nasıl açılır, instagram fan sayfası açmak için dikkat edilmesi gerekenler; özetle instagram sayfası nasıl büyütülür ve daha fazlası bu yazımızda. instagram...
31 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Snapchat video fikirleri
E-ticaret firmaları için Snapchat video fikirleri
Snapchat video fikirleri ile bu platformda markanız ve ürünlerinizle ilgilenebilecek genç kitlelere ulaşabilir ve onlarla etkileşime geçebilirsiniz. Farklı içerik türlerini denemek ve ilgi çekici video içerikler hazırlamanız,...
30 Eylül 2020
Sinan Oypan
Ürün fiyat bilgilerini gösterme ile ilgili 4 ipucu
Ürün fiyat bilgilerini gösterme ile ilgili 4 ipucu
E-ticarette ürün fiyatlandırma ve ürün fiyatlarını doğru bir şekilde konumlandırma bir hayli önemlidir. Site tasarımında doğru alanlarda doğru şekillerde fiyat bilgilerini vermek kullanıcı deneyimini olumlu bir şekilde...
9 Haziran 2017
Sinan Oypan
Rekabetçi ürün fiyatlandırma stratejileri nasıl hazırlayabilirsiniz?
Rekabetçi ürün fiyatlandırma stratejileri nasıl hazırlayabilirsiniz?
İnternet üzerinden satış yaparken ürün fiyatlandırma stratejileri üzerinde çalışmak ve ürünlerinizi hem tüketicilere uygun hem de pazarda rekabet edebilecek bir hale getirmeniz oldukça önemli. Ürün fiyatlandırma stratejileri...
18 Mart 2019
Sinan Oypan
Kargo gönderimi ile ilgili stratejileri geliştirirken bilmeniz gerekenler
Kargo gönderimi ile ilgili stratejileri geliştirirken bilmeniz gerekenler
Bir e-ticaret sitesinin en önemli unsurlarından biri de kargo ve depo yönetimidir. Doğru kurgulanmış bir kargo ve depo yönetimi stratejisi, uzun vadede siparişlerinizin doğru bir şekilde teslim edilmesini sağlarken, kargo ve depo...
8 Mayıs 2018
Sinan Oypan