Gerçek zamanlı pazarlama nedir ve önemi nedir?

1 Mayıs 2018
Sinan Oypan

E-ticaret şirketinizin ve ürünlerinizin tanıtımını yaparken kullanabileceğiniz pazarlama yöntemlerinden biri de gerçek zamanlı pazarlamadır. Geçtiğimiz yıllarda da sıklıkla kullanılan ve halen kullanılmaya devam eden yöntemlerden biri olması nedeniyle, e-ticaret şirketinizde gerçek zamanlı pazarlama çalışmalarından yararlanabilirsiniz.

Gerçek zamanlı pazarlama nedir?

Gerçek zamanlı pazarlama, tüketicilerin güncel hayatında, medya kanallarında, sosyal medyada, dünyada ya da ülke içindeki güncel olayların ele alınarak, marka veya ürünlerle ilgili içeriklerin üretilerek, bu olayların olduğu an itibariyle pazarlama çalışmaları yapılmasıdır.

Gündemde olan konuların ele alınması ve tüketicilerle bu olaylar üzerinden bir etkileşime girilmesini sağladığı için gerçek zamanlı pazarlama marka ve ürün bilinirliğini artırmanın yanı sıra tüketicilere farklı bir şekilde ulaşmak için de oldukça önemlidir.

Gerçek zamanlı pazarlama, gündemde olan konuları ele aldığı için ve birçok kullanıcı bu konulardan haberdar olduğu için geniş kitlelere ulaşılması konusunda firmalara yardımcı olur.

Gerçek zamanlı pazarlama neden önemli?

Gerçek zamanlı pazarlama, birçok farklı nedenden dolayı firmalar için önemli bir yere sahiptir. Bu faydaları ise aşağıdaki gibi sıralayabiliriz.

Etkileşimleri artırır

Gerçek zamanlı pazarlamanın avantajlarından biri etkileşimleri artırmaktır. Güncel olaylardan yola çıkarak içerikler oluşturduğunuzda, bu güncel konuları yakından takip eden kişilerin de ilgisini çekmenize yardımcı olacaktır. Bunun yanı sıra mevcut kitleniz de bu olaylara yaklaşımınızdan dolayı içeriklerinizle daha fazla ilgilenebilir. Bu içerikleri oluşturmak ve güncel konularla markanızı bir şekilde bağdaştırmanız, takipçilerinizle olan etkileşimlerin artmasına yardımcı olacaktır.

Marka bilinirliğini artırmanızı sağlar

Güncel olayları konu aldığınızda, sosyal mecralar üzerinde yaptığınız paylaşımlarda doğru ve ilgili Hashtag’leri kullandığınızda içeriklerinizin daha geniş kitlelere ulaşmasını sağlayabilirsiniz. Bu şekilde paylaşımlarınızı yapmak, markanızın da bilinirliğini artırmanıza yardımcı olacaktır.

Kullanıcıların markanız hakkında konuşmalarını sağlar

Yaratıcı içerikler oluşturmak ve içeriklerinizin paylaşılmasını sağlamak, internet üzerinde kullanıcıların markanız hakkında daha fazla konuşmalarını sağlayacağı için sosyal kanıt için size önemli derece yardımcı olacak bir etkileşim yaratılmasını sağlar. Sosyal kanıt öğelerini artırdığınızda da markanıza olan ilginin de artmasını sağlayabilirsiniz.

Gerçek zamanlı pazarlama çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?/h2>

Gerçek zamanlı pazarlama çalışmaları yapmak için bilmeniz gereken bazı detaylar bulunuyor. Bu detayların üzerinde durmak gerçek zamanlı pazarlama çalışmalarınızı daha iyi bir hale getirmenize yardımcı olacaktır.

Güncel olayları takip edin

Güncel olayları yakından takip etmeniz oldukça önemlidir. Sosyal mecralarda ve medya üzerinde kullanıcıların en çok ilgi gösterdikleri ve kullanıcıların en çok konuştukları güncel konular üzerinde durmalı ve bu konuları düzenli olarak takip etmelisiniz.

Yaratıcı olmaya özen gösterin

Güncel konuların tamamı sizinle ilgili olmayabilir. Her konuyu markanıza uygulayamayabilirsiniz. Bu durumda da yaratıcı olmanız oldukça önemlidir. Markanız, ürünleriniz ya da sektörünüzle ilgili olabilecek konuları yakından takip etmeli ve sonrasında da bu konular üzerinde yaratıcı fikirler geliştirerek, pazarlama içeriklerinizi ortaya koymalısınız. Gerçek zamanlı pazarlama çalışmalarının etkili olabilmesi için, içeriklerin yaratıcı ve ilgi çekici olması gerekir.

Zamanlamaya dikkat etmelisiniz

Gerçek zamanlı pazarlamada zamanlama bir hayli önemlidir. Güncel konuları yakından takip etmeniz ve bu konu hakkında yapılan paylaşımların en sıcak olduğu dönemde içeriklerinizi paylaşmanız gerekir. Zamanlama konusunda geç kalmanız, konu değerini yitirdiği için beklediğiniz geri dönüşümleri alamamanıza neden olabilir. Çok öncesinde paylaşım yapmak, konu daha kullanıcılar arasında çok konuşulmaya başlanmadığı için anlaşılmayabilir ya da zamanı geldiğinde diğer içerikler arasında paylaşımınız kaybolabilir. Bu sebeple de paylaşım zamanınıza özellikle dikkat etmeniz gerekir.

İçerik üreteceğiniz konulara dikkat edin

Bir konu gündemde olduğu için onunla ilgili içerik üretmek zorunda değilsiniz. Her konu sizinle ilgili olmayabilir. Bunun yanı sıra gündemdeki konuların bazıları tüketiciler için çok hassas olabilir. Bu durumda da kullanıcıların bu duygularını yanlış yönde tetikleyecek içerikler üretmeniz, yarardan çok zarar etmenize neden olabilir. Tüketicilerin çok fazla hassas oldukları konulardan uzak durmak gerçek zamanlı pazarlamada daha önemli bir duruş olacaktır. Tüketicileri gücendirmek ve onların genel fikrinin aksine bir takım paylaşımlar yapmak markanıza ciddi zararlar verebilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kitle iletişim araçları nelerdir ve şirketler bunları nasıl kullanabilir?
Kitle iletişim araçları, çok uzun zamandır var olmakla beraber, teknolojinin değişimi ile beraber de şekil ve form değiştirmektedir.. Geçtiğimiz yüz yılda basılı gazete, dergi, radyo, televizyon ve sinema gibi formları olan kitle...
13 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Web mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler
Kendi işinizi yapmak ve internetten satış için web mağaza açmayı düşünüyorsanız, öncesinde yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor. Bu çalışmalar, yapacağınız işini temellerini atmanızı sağlayacağı gibi...
27 Haziran 2020
Sinan Oypan
Ücretsiz e ticaret yazılımları neden kullanılmamalıdır?
Ücretsiz e ticaret sitesi kurmak / ücretsiz e ticaret yazılımı kullanmak / ücretsiz e ticaret scripti kullanmak siz nasıl adlandırırsanız adlandırın ücretsiz eticaret sitesi kurmanın getirdikleri nelerdir, bu yazımızda ele...
28 Ekim 2018
Sinan Oypan
Geciken sipariş sonrasında müşterilerle nasıl iletişim kurmalısınız?
E-ticarette yaşanan problemlerden biri de siparişlerin gecikmesi ve müşterinin eline ürünlerin gecikmeli olarak ulaşması oluyor. Müşteri memnuniyetini ve marka imajını zedeleyen bir durum olsa da, kimi zaman bu gecikmeler kargo...
2 Ağustos 2017
Sinan Oypan
İşinizi geliştirmek için rekabetten nasıl faydalanabilirsiniz?
İşi geliştirip, daha iyi bir yere getirmek, daha fazla müşteriye sahip olmak ve karlılığı artırmak tüm şirketlerin öncelikli amaçları arasındadır. Tüm bunları yapabilmek için birçok strateji belirlenebilir, farklı yöntemlere...
8 Eylül 2016
Sinan Oypan
Canlı video yayınları yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Facebook Live uygulaması ile beraber, içerik üretiminde canlı yayın videolar oldukça kolaylaşmaya başladı. Facebook’un yanı sıra Youtube üzerinden de canlı yayınlar yapılabiliyor. Şu an Instagram da bu uygulamayı bazı kanallar...
19 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmanız için Youtube kanalı oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizi tanıtmak ve işinizi duyurmak için kullanabileceğiniz pazarlama kanallarından biri de Youtube. Hem video içeriklere olan ilginin artması hem de Google’dan sonraki en büyük ikinci arama motoru özelliğine sahip olması...
19 Haziran 2017
Sinan Oypan
Sosyal medyada en çok etkileşim getiren içerik türleri
Sosyal medya üzerinde paylaşım yaparken ki asıl amaç takipçilerle etkileşime geçmek oluyor. Tabii ki bunu sağlamak için de doğru içerik türlerinden yararlanmak ve takipçilerin beklentilerini karşılamak gerekiyor. Doğru içerik...
23 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir marka sloganı nasıl yaratılır?
Akılda kalıcı bir marka sloganı yaratmanız, marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olurken, tüketicilerin gözünde de marka imajınızın oluşmasını sağlar. Başarılı ve iyi işler başaran firmaları öne çıkartan marka...
4 Nisan 2020
Sinan Oypan
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 2. Bölüm
Dünkü yazımızda Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmalarınızı nasıl yapabileceğiniz konusuna giriş yapmıştık ve planlama, bütçe dağıtımı ve sosyal medya reklamları yönetimi ile ilgili bilgileri sizinle...
4 Şubat 2017
Sinan Oypan
Affiliate marketing'in e-ticaret sitelerine sağladığı avantajlar neler?
Geçtiğimiz günlerde affiliate marketing nedir sorusunun yanıtını vererek, affiliate marketing çalışmalarını nasıl yapabileceğinizi ele almıştık. Doğru yapıldığında e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerini artırmada...
22 Nisan 2019
Sinan Oypan
İlgi çekici ürün kutusu tasarımları nasıl yapılır?
İlgi çekici ürün kutusu tasarımları, ürün satışlarını artırabileceği gibi tüketicilerin de dikkatini daha fazla çektiği için ürüne olan merakı da artırır. Bunun yanı sıra ilgi çekici kutu tasarımları, kutu açılım...
6 Haziran 2020
Sinan Oypan