Gerçek zamanlı pazarlama nedir ve önemi nedir?

1 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Gerçek zamanlı pazarlama nedir ve önemi nedir?

E-ticaret şirketinizin ve ürünlerinizin tanıtımını yaparken kullanabileceğiniz pazarlama yöntemlerinden biri de gerçek zamanlı pazarlamadır. Geçtiğimiz yıllarda da sıklıkla kullanılan ve halen kullanılmaya devam eden yöntemlerden biri olması nedeniyle, e-ticaret şirketinizde gerçek zamanlı pazarlama çalışmalarından yararlanabilirsiniz.

Gerçek zamanlı pazarlama nedir?

Gerçek zamanlı pazarlama, tüketicilerin güncel hayatında, medya kanallarında, sosyal medyada, dünyada ya da ülke içindeki güncel olayların ele alınarak, marka veya ürünlerle ilgili içeriklerin üretilerek, bu olayların olduğu an itibariyle pazarlama çalışmaları yapılmasıdır.

Gündemde olan konuların ele alınması ve tüketicilerle bu olaylar üzerinden bir etkileşime girilmesini sağladığı için gerçek zamanlı pazarlama marka ve ürün bilinirliğini artırmanın yanı sıra tüketicilere farklı bir şekilde ulaşmak için de oldukça önemlidir.

Gerçek zamanlı pazarlama, gündemde olan konuları ele aldığı için ve birçok kullanıcı bu konulardan haberdar olduğu için geniş kitlelere ulaşılması konusunda firmalara yardımcı olur.

Gerçek zamanlı pazarlama neden önemli?

Gerçek zamanlı pazarlama, birçok farklı nedenden dolayı firmalar için önemli bir yere sahiptir. Bu faydaları ise aşağıdaki gibi sıralayabiliriz.

Etkileşimleri artırır

Gerçek zamanlı pazarlamanın avantajlarından biri etkileşimleri artırmaktır. Güncel olaylardan yola çıkarak içerikler oluşturduğunuzda, bu güncel konuları yakından takip eden kişilerin de ilgisini çekmenize yardımcı olacaktır. Bunun yanı sıra mevcut kitleniz de bu olaylara yaklaşımınızdan dolayı içeriklerinizle daha fazla ilgilenebilir. Bu içerikleri oluşturmak ve güncel konularla markanızı bir şekilde bağdaştırmanız, takipçilerinizle olan etkileşimlerin artmasına yardımcı olacaktır.

Marka bilinirliğini artırmanızı sağlar

Güncel olayları konu aldığınızda, sosyal mecralar üzerinde yaptığınız paylaşımlarda doğru ve ilgili Hashtag’leri kullandığınızda içeriklerinizin daha geniş kitlelere ulaşmasını sağlayabilirsiniz. Bu şekilde paylaşımlarınızı yapmak, markanızın da bilinirliğini artırmanıza yardımcı olacaktır.

Kullanıcıların markanız hakkında konuşmalarını sağlar

Yaratıcı içerikler oluşturmak ve içeriklerinizin paylaşılmasını sağlamak, internet üzerinde kullanıcıların markanız hakkında daha fazla konuşmalarını sağlayacağı için sosyal kanıt için size önemli derece yardımcı olacak bir etkileşim yaratılmasını sağlar. Sosyal kanıt öğelerini artırdığınızda da markanıza olan ilginin de artmasını sağlayabilirsiniz.

Gerçek zamanlı pazarlama çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?/h2>

Gerçek zamanlı pazarlama çalışmaları yapmak için bilmeniz gereken bazı detaylar bulunuyor. Bu detayların üzerinde durmak gerçek zamanlı pazarlama çalışmalarınızı daha iyi bir hale getirmenize yardımcı olacaktır.

Güncel olayları takip edin

Güncel olayları yakından takip etmeniz oldukça önemlidir. Sosyal mecralarda ve medya üzerinde kullanıcıların en çok ilgi gösterdikleri ve kullanıcıların en çok konuştukları güncel konular üzerinde durmalı ve bu konuları düzenli olarak takip etmelisiniz.

Yaratıcı olmaya özen gösterin

Güncel konuların tamamı sizinle ilgili olmayabilir. Her konuyu markanıza uygulayamayabilirsiniz. Bu durumda da yaratıcı olmanız oldukça önemlidir. Markanız, ürünleriniz ya da sektörünüzle ilgili olabilecek konuları yakından takip etmeli ve sonrasında da bu konular üzerinde yaratıcı fikirler geliştirerek, pazarlama içeriklerinizi ortaya koymalısınız. Gerçek zamanlı pazarlama çalışmalarının etkili olabilmesi için, içeriklerin yaratıcı ve ilgi çekici olması gerekir.

Zamanlamaya dikkat etmelisiniz

Gerçek zamanlı pazarlamada zamanlama bir hayli önemlidir. Güncel konuları yakından takip etmeniz ve bu konu hakkında yapılan paylaşımların en sıcak olduğu dönemde içeriklerinizi paylaşmanız gerekir. Zamanlama konusunda geç kalmanız, konu değerini yitirdiği için beklediğiniz geri dönüşümleri alamamanıza neden olabilir. Çok öncesinde paylaşım yapmak, konu daha kullanıcılar arasında çok konuşulmaya başlanmadığı için anlaşılmayabilir ya da zamanı geldiğinde diğer içerikler arasında paylaşımınız kaybolabilir. Bu sebeple de paylaşım zamanınıza özellikle dikkat etmeniz gerekir.

İçerik üreteceğiniz konulara dikkat edin

Bir konu gündemde olduğu için onunla ilgili içerik üretmek zorunda değilsiniz. Her konu sizinle ilgili olmayabilir. Bunun yanı sıra gündemdeki konuların bazıları tüketiciler için çok hassas olabilir. Bu durumda da kullanıcıların bu duygularını yanlış yönde tetikleyecek içerikler üretmeniz, yarardan çok zarar etmenize neden olabilir. Tüketicilerin çok fazla hassas oldukları konulardan uzak durmak gerçek zamanlı pazarlamada daha önemli bir duruş olacaktır. Tüketicileri gücendirmek ve onların genel fikrinin aksine bir takım paylaşımlar yapmak markanıza ciddi zararlar verebilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Müşteri ilişkilerinde kurumsal iletişim nasıl olmalı?
Müşteri ilişkilerinde kurumsal iletişim nasıl olmalı?
Müşteri ilişkilerinde kurumsal iletişim, müşteri memnuniyetini artımada ve markanıza olan güveni artırmada önemli bir yeri vardır. Kurumsal diliniz, müşterilerinize olan yaklaşımınızı belirleyecektir. Bu süreçte müşteri...
25 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Kargo sürecinde müşterileri mutsuz eden 3 durum
Kargo sürecinde müşterileri mutsuz eden 3 durum
E-ticarette müşteri memnuniyetini sağlamak için en önemli unsurlardan biri de kargo ve kargo sürecinin yönetilmesi. Bu süreçte sorun yaşanmaması ve mümkün olan en kısa sürede kargonun, alıcıya teslim edilmesi, müşterilerin...
24 Aralık 2016
Sinan Oypan
Sesli arama SEO çalışması nasıl yapılır?
Sesli arama SEO çalışması nasıl yapılır?
Sesli arama SEO çalışması nasıl yapılır, SEO çalışmalarına sesli arama sorgularını nasıl dahil edilebilir, sesli arama nasıl açılır / Sesli arama nedir, sesli arama motoru ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Sesli...
11 Aralık 2017
Sinan Oypan
İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları
İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları
E-ticaret siteniz için ideal hedef kitlenizi bulmanız oldukça önemli. Pazarlama ve reklam çalışmalarınızda bu hedef kitleye yönelik çalışmalar yapmanız gerekecektir. Aksi takdirde daha geniş bir kitleye yönelik çalışmalar...
10 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticaret hosting seçimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticaret hosting seçimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Online alışverişlerde en önemli unsurlardan biri de e-ticaret hosting seçimidir. Doğru hosting seçimi e-ticaret sitenizin düzgün çalışmasını sağlarken, tüketicilerin güvenli bir şekilde internet üzerinden alışveriş...
26 Ekim 2018
Sinan Oypan
7 farklı Instagram bağlantı paylaşma yöntemi
7 farklı Instagram bağlantı paylaşma yöntemi
Instagram bağlantı paylaşma yöntemleri, e-ticaret sitenize yönlendirme trafiği çekmenizi sağladığı için geri dönüşümlerinize olumlu etki eder. Instagram üzerinde doğrudan link paylaşma olanakları daha az olsa da farklı...
29 Haziran 2019
Sinan Oypan
Facebook Reklam Modelleri ve Özellikleri Nelerdir?
Facebook Reklam Modelleri ve Özellikleri Nelerdir?
Facebook reklam modelleri ve özellikleri nelerdir adlı makalemize başlamadan önce Facebook'un markalar açısından kullanıma da bakmamız gerekiyor. Facebook, markalar tarafından sıkça kullanılan reklam platformları arasında yer alıyor....
24 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Ticaret Sicil Gazetesi Nedir? Nasıl Sorgulanır? Neden Gereklidir?
Ticaret Sicil Gazetesi Nedir? Nasıl Sorgulanır? Neden Gereklidir?
Ticaret ile uğraşan her girişim, resmî kurumlara bu konuya dair bildirimde bulunur. Bu andan itibaren o girişim, şirket kimliği kazanır ve pek çok faaliyeti kayıt altına alınır. Birtakım özellikleri karşılayan işletmelerin...
6 Ocak 2022
Markethinkers
Küçük işletmelerin e-ticaret sektöründe karşılaştıkları zorluklar
Küçük işletmelerin e-ticaret sektöründe karşılaştıkları zorluklar
E-ticaret sektöründe rekabetin bir hayli yoğun olması, küçük işletmelerin işini bir hayli zorlaştırıyor. Rekabetin yanı sıra internet üzerinden satış yapmanın getirdiği de bir takım zorluklar bulunuyor. Kendi işini kurmak...
19 Eylül 2017
Sinan Oypan
Girişimcileri ilgilendiren dijital marketing istatistikleri | 2019 (İnfografik)
Girişimcileri ilgilendiren dijital marketing istatistikleri | 2019 (İnfografik)
Dijital marketing çalışmaları, girişimcilerin internet üzerinden tüketicilere ulaşmalarını, marka bilinirliklerini ve gelirlerini artırmaları için önemli bir yere sahiptir. Doğru pazarlama çalışmalarını yapmak, doğru kanallara...
19 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Logo tasarımı yapmak için kullanabileceğiniz 7 araç
Logo tasarımı yapmak için kullanabileceğiniz 7 araç
Kendi işinizi kurarken bir kurumsal kimliğe ihtiyacınız olur. Logo tasarımı da bu kurumsal kimliğin bir parçasıdır. Tasarımı doğru yapılmış bir logo marka bilinirliğini tüketicilerin hafızalarına yerleştirirken, markanızın...
14 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları yakında Instagram üzerinden ürün satışı yapabilecekler
E-ticaret firmaları yakında Instagram üzerinden ürün satışı yapabilecekler
Son dönemlerde Instagram, reklam gelirlerini artırmak için firmalara farklı reklam modelleri sunmaya başladı. Markaların bu mecradaki faaliyetlerinin artması ve reklamlara da ilgi göstermesi, Instagram için yeni bir alan doğmasına...
8 Kasım 2016
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın