Hızlı bir şekilde gelirlerinizi artırmanızı sağlayacak satış teknikleri

3 Mart 2019
Sinan Oypan
Hızlı bir şekilde gelirlerinizi artırmanızı sağlayacak satış teknikleri

Farklı satış kanallarını ve farklı satış teknikleri kullanmanız e-ticaret sitenizde elde edeceğiniz gelirleri artırmanızı sağlarken, sürecin de daha hızlı olmasını sağlar. Tabii ki her firma için ve her sektör için bu satış teknikleri değişiklik gösterebilir. Ancak genel olarak tüketicilere ulaşmak ve marka bilinirliğinizi artırarak, ürünlerinizde talep yaratmak için kullanabileceğiniz satış teknikleri de bulunuyor.

Gelirlerinizi hızlı bir şekilde artırmak için kullanabileceğiniz satış tekniklerinden bazılarını da bu rehberimizde ele alacağız. Bu teknikleri kullanırken kendi stratejilerinizi geliştirmeniz ve kendi hedef kitlenize göre de değiştirmeniz gerekebileceğini de hatırlatalım.

Çapraz satış ve Upsell taktiklerini kullanın

E-ticaretteki gelirlerinizi artırmak için ortalama sepet tutarını da artırmanız gerekir. Bunun için de çapraz satış ve Upsell çalışmaları yapabilirsiniz. Belli bir ürünle ilgilenen kullanıcılara aksesuar ürünleri de sunabilirsiniz. Bunun yanı sıra ilgili ürünler bölümünde bu ürünün bir üst modeli ya da daha kaliteli versiyonunu sunarak kullanıcıları bu ürünlere yönlendirmeye çalışabilirsiniz.

Bu çalışmalar kullanıcıların satın alma kararlarını etkileyeceği için önemlidir. Bununla beraber bundle ürünler yapmanız ve ürünün yanındaki aksesuar ürünleri beraberinde satmanız ve toplam tutarı daha düşük tutarak bir indirim sunmanız, hem tüketicilerin bu ürünleri satın alma ihtimalini artırır hem de sepet ortalamasını artırmanısı sağlar. Bu konu hakkında daha detaylı bilgi için aşağıdaki rehberimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Sepet ortalamasını artırmak için neler yapabilirsiniz?

Instagram üzerinde satışları deneyin

Instagram günümüzde internet kullanıcılarının en yoğun kullandığı sosyal ağlardan biri ve bu kadar popüler olması da markaların satış kanalı için Instagram’ı kullanlarına neden oluyor. Marka bilinirliğini artırarak ürünlerinizi daha geniş kitlelere duyurmak için Instagram üzerinde sosyal medya pazarlama çalışmaları yapabilirsiniz. Instagram’ın reklam modelleri ile reklam kampanyaları hazırlayabilir ve yeni kitlelere ulaşabilirsiniz.

İdeaSoft müşterileri, InstaShop özelliği ile kendi mağazalarındaki ürünleri Instagram üzerinde de satışa çıkartarak, takipçilerini doğrudan ürünleri satın almaya yönlendirebiliyorlar. İdeaSoft e-ticaret paketlerini inceleyerek hizmetlerimiz hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz. InstaShop özelliğini de inceleyerek Instagram’da nasıl satış yapabileceğinizi öğrenebilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunmanız halinde ise hizmetlerimizi hemen denemeye başlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram'da satış yapmak için neler yapmanız gerekiyor?

Sepeti terk etme oranını düşürün

Satış teknikleri arasında ele alacağımız konulardan biri de sepeti terk etme oranlarını düşürmektir. E-ticaret firmaları sepette ürün bırakılması nedeniyle ya da ödeme sayfasında tüketicilerin siteyi terk etmeleri nedeniyle para kaybetmekteler. Bunun önüne geçmeniz satışlarınızı artırma da önemli bir rol oynar.

Sepette ürün bırakanlara yönelik, retargeting reklamlar çalışmaları yapmak ya da onlara hatırlatma e-postaları göndermek, tüketicilerin siteye tekrar gelerek bu ürünleri satın almalarında etkili bir rol oynar.

Bunun yanı sıra ödeme sayfalarında dikkat dağıtıcı unsurları kaldırmak ve ödeme sürecini kolaylaştırmak da tüketicilerin daha hızlı bir şekilde ödeme işlemini tamamlamalarına yardımcı olur.

İlgili rehber: Ödeme sayfalarında sepeti terk etme oranlarını düşürmenizi sağlayacak ipuçları

Facebook mağaza kurulumunu yapın

Sosyal medyadaki görünürlüğünüzü ve sosyal medyadan elde edeceğiniz geri dönüşümü artırmanın bir diğer yolu da Facebook mağazası açmaktır. Facebook’taki takipçilerinizin marka sayfanız üzerinden doğrudan ürünleri incelemelerini sağlayarak, ürünleri doğrudan satın almalarına da yarımcı olur.

İdeaSoft müşterileri Facebook mağaza entegrasyonu sayesinde, mağazalarındaki ürünleri doğrudan Facebook mağazalarına aktararak, hızlı ve kolay bir şekilde Facebook mağaza kurulumlarını gerçekleştirebiliyorlar. Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler isimli rehberimizden bu konu hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

Site üzerindeki kullanıcı deneyimini geliştirin

Doğrudan satış teknikleri arasında yer almayıp daha çok tasarımsal bir konu olsa da kullanıcı deneyimini geliştirmek tüketicilerin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini ve daha faza sayfa görüntülemelerini sağlar. Tüketicilere kolay bir alışveriş deneyimi sunmanız ve aradıkları ürünlere kolay bir şekilde ulaşmalarını sağlamanız, tüketici memnuniyetini artıracaktır.

Kullanıcı deneyimini bir diğer avantajı ise, tüketicileri site üzerinde daha fazla tuttuğunuzda ve onların daha fazla sayfa görüntülemelerini sağladığınızda sitenizin SEO’sunu da geliştirmiş olursunuz ve böylelikle daha fazla organik trafik elde edebilirsiniz.

İlgili rehber: Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri

İlgili rehber: Kullanıcı deneyimi SEO çalışmalarını nasıl etkiliyor?

Canlı destek sistemi kullanın

Canlı destek sistemi de satış teknikleri arasında yer almakta. Tüketicilere site üzerinde anlık olarak destek sunuyor olmanız, yeni bir satış kanalı da oluşturmanıza yardımcı olur. Alışveriş sırasında sorun yaşayan ya da ürünlerle ilgili daha fazla bilgi almak isteyen kullanıcılar canlı destek sistemi ile size anında ulaşabilirler.

Siz de bu fırsatı satışa dönüştürmek için kullanabilirsiniz. Canlı destek ile onlara gerekli bilgileri sunabilir ve bire bir görüşmelerde onların satın alma kararlarını etkileyecek konuşmalar gerçekleştirebilirsiniz.

Onlar için bir sipariş oluşturma ve onları doğrudan satın alma sayfalarına yönlendirerek, geri dönüşümlerinizi ve gelirlerinizi artırabilirsiniz. Canlı destek hizmetiyle satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak ipuçları isimli rehberimizden bu konu hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizde canlı destek sistemi kullanmak neden önemli

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Youtube'da video listelenme kriterleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Youtube'da video listelenme kriterleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Video içeriklerin öneminin artmasıyla beraber Youtube üzerinde içerik paylaşan firmaların sayısı da artmaya başladı. Youtube üzerinde tüketicilerle etkileşim ve iletişime geçmek önemli olsa da her gün yüzlerce videonun...
9 Ocak 2018
Sinan Oypan
B2B e ticaret satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak 6 ipucu
B2B e ticaret satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak 6 ipucu
B2B e-ticaret doğrudan firmalarla ilgili olduğu için B2C’ye kıyasla daha farklı bir yapıdadır. Site trafiği, ziyaretçi sayısı, yapılan işlem sayısı daha azdır; ancak toptan ürün satışı yapıldığı için tek bir siparişte...
8 Ocak 2017
Sinan Oypan
Ziyaretçiler sitenizi hangi sayfada terk ediyor ve bunun için neler yapabilirsiniz?
Ziyaretçiler sitenizi hangi sayfada terk ediyor ve bunun için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizi ziyaret eden kullanıcılar, belli bir noktada sitenizden ayrılarak sayfadan çıkma oranını yükseltebiliyor. Siteyi terk etme oranının yükselmesi de elde edebileceğiniz potansiyeli geri dönüşümleri kaçırmanıza;...
16 Aralık 2018
Sinan Oypan
Aynı gün kargo gönderimleri yapmak neden önemli ve buna nasıl hazırlanabilirsiniz?
Aynı gün kargo gönderimleri yapmak neden önemli ve buna nasıl hazırlanabilirsiniz?
E-ticarette kargo gönderim süreleri ve ücretleri tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler arasında yer alıyor. Bundan birkaç yıl önce kargo gönderim süreleri konusunda kullanıcılar daha uzun süre beklemeye...
17 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Instagram video ve görsel reklam ölçüleri - (Örnekli Anlatım - 2020)
Instagram video ve görsel reklam ölçüleri - (Örnekli Anlatım - 2020)
Instagram video ve görsel reklam ölçülerini iyi bir şekilde bilmeniz, bu mecra üzerinde reklam kampanyaları hazırlarken işinizi kolaylaştıracaktır. Instagram video ve görsel reklamlarında kullanılan bu...
7 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini kazanmanızı sağlayacak çalışmalar
E-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini kazanmanızı sağlayacak çalışmalar
E-ticaret sitesi üzerinde güven kazanmak, tüketicilerin markanıza olan bağlığını artırırken, sadık müşteri kitleleri edinmek için de önemlidir. İnternetten alışverişlerde tüketiciler, özellikle marka bilinirliği az olan...
28 Şubat 2019
Sinan Oypan
7 adımda sosyal medya yönetim stratejisini nasıl hazırlayabilirsiniz?
7 adımda sosyal medya yönetim stratejisini nasıl hazırlayabilirsiniz?
Sosyal medya yönetimi e-ticaret firmaları için günümüzde önemli bir yere sahip. Hem organik hem de ücretli reklamlarla yeni hedef kitlelere ulaşılarak, marka ve ürün bilinirliği artırılabileceği gibi hem de mevcut takipçilerle...
20 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Web trafiğinizi analiz ederken bilmeniz gereken terimler
Web trafiğinizi analiz ederken bilmeniz gereken terimler
E-ticaret sitenizin trafiğini yakından takip etmeniz oldukça önemlidir. Sitenize gelen ziyaretçileri bilmek, bu ziyaretçilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi, kaç sayfayı ziyaret ettiklerini ve bunlara ek olarak yeni ziyaretçilerle...
16 Nisan 2018
Sinan Oypan
Mobil uygulamanızın daha fazla indirilmesine yardımcı olacak ipuçları
Mobil uygulamanızın daha fazla indirilmesine yardımcı olacak ipuçları
Mobil uygulama ile tüketicilere ulaşmayı planlıyorsanız, bu uygulama için birçok farklı pazarlama ve reklam kanalından yararlanmanız gerekebiliyor. Mobil uygulamalardaki rekabetin bir hayli fazla olması, firmaları da bu konuda...
13 Nisan 2017
Sinan Oypan
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 1. Bölüm
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 1. Bölüm
Retargeting reklamlar e-ticaret firmalarının sıklıkla kullandığı reklam araçları arasında yer alıyor. Retargeting reklamlar, herhangi bir sebeple siteden ayrılan ziyaretçilere tekrar ulaşmak ve onları tekrar siteye çekmek...
10 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Mobil uygulama ve site tasarımlarında sıkça yapılan hatalar
Mobil uygulama ve site tasarımlarında sıkça yapılan hatalar
Günümüzde mobile uyumluluk artık bir standart haline gelmeye başlıyor. Arama motorlarının mobile uyumlu sitelere daha fazla öncelik tanıyor olmasının yanı sıra kullanıcıların mobil cihaz kullanımlarının artması ve...
14 Nisan 2017
Sinan Oypan
Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir?
Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir?
Influencer Marketing nedir / influencer marketing nedir, influencer marketing ne demek; özetle influencer marketing nedir ve influencer marketing ile ilgili daha fazlası bu yazımızda. Influencer marketing uzun süredir farklı kanallar...
2 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin