fbpx

Hızlı bir şekilde gelirlerinizi artırmanızı sağlayacak satış teknikleri

3 Mart 2019
Sinan Oypan

Farklı satış kanallarını ve farklı satış teknikleri kullanmanız e-ticaret sitenizde elde edeceğiniz gelirleri artırmanızı sağlarken, sürecin de daha hızlı olmasını sağlar. Tabii ki her firma için ve her sektör için bu satış teknikleri değişiklik gösterebilir. Ancak genel olarak tüketicilere ulaşmak ve marka bilinirliğinizi artırarak, ürünlerinizde talep yaratmak için kullanabileceğiniz satış teknikleri de bulunuyor.

Gelirlerinizi hızlı bir şekilde artırmak için kullanabileceğiniz satış tekniklerinden bazılarını da bu rehberimizde ele alacağız. Bu teknikleri kullanırken kendi stratejilerinizi geliştirmeniz ve kendi hedef kitlenize göre de değiştirmeniz gerekebileceğini de hatırlatalım.

Çapraz satış ve Upsell taktiklerini kullanın

E-ticaretteki gelirlerinizi artırmak için ortalama sepet tutarını da artırmanız gerekir. Bunun için de çapraz satış ve Upsell çalışmaları yapabilirsiniz. Belli bir ürünle ilgilenen kullanıcılara aksesuar ürünleri de sunabilirsiniz. Bunun yanı sıra ilgili ürünler bölümünde bu ürünün bir üst modeli ya da daha kaliteli versiyonunu sunarak kullanıcıları bu ürünlere yönlendirmeye çalışabilirsiniz.

Bu çalışmalar kullanıcıların satın alma kararlarını etkileyeceği için önemlidir. Bununla beraber bundle ürünler yapmanız ve ürünün yanındaki aksesuar ürünleri beraberinde satmanız ve toplam tutarı daha düşük tutarak bir indirim sunmanız, hem tüketicilerin bu ürünleri satın alma ihtimalini artırır hem de sepet ortalamasını artırmanısı sağlar. Bu konu hakkında daha detaylı bilgi için aşağıdaki rehberimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Sepet ortalamasını artırmak için neler yapabilirsiniz?

Instagram üzerinde satışları deneyin

Instagram günümüzde internet kullanıcılarının en yoğun kullandığı sosyal ağlardan biri ve bu kadar popüler olması da markaların satış kanalı için Instagram’ı kullanlarına neden oluyor. Marka bilinirliğini artırarak ürünlerinizi daha geniş kitlelere duyurmak için Instagram üzerinde sosyal medya pazarlama çalışmaları yapabilirsiniz. Instagram’ın reklam modelleri ile reklam kampanyaları hazırlayabilir ve yeni kitlelere ulaşabilirsiniz.

İdeaSoft müşterileri, InstaShop özelliği ile kendi mağazalarındaki ürünleri Instagram üzerinde de satışa çıkartarak, takipçilerini doğrudan ürünleri satın almaya yönlendirebiliyorlar. İdeaSoft e-ticaret paketlerini inceleyerek hizmetlerimiz hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz. InstaShop özelliğini de inceleyerek Instagram’da nasıl satış yapabileceğinizi öğrenebilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunmanız halinde ise hizmetlerimizi hemen denemeye başlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram'da satış yapmak için neler yapmanız gerekiyor?

Sepeti terk etme oranını düşürün

Satış teknikleri arasında ele alacağımız konulardan biri de sepeti terk etme oranlarını düşürmektir. E-ticaret firmaları sepette ürün bırakılması nedeniyle ya da ödeme sayfasında tüketicilerin siteyi terk etmeleri nedeniyle para kaybetmekteler. Bunun önüne geçmeniz satışlarınızı artırma da önemli bir rol oynar.

Sepette ürün bırakanlara yönelik, retargeting reklamlar çalışmaları yapmak ya da onlara hatırlatma e-postaları göndermek, tüketicilerin siteye tekrar gelerek bu ürünleri satın almalarında etkili bir rol oynar.

Bunun yanı sıra ödeme sayfalarında dikkat dağıtıcı unsurları kaldırmak ve ödeme sürecini kolaylaştırmak da tüketicilerin daha hızlı bir şekilde ödeme işlemini tamamlamalarına yardımcı olur.

İlgili rehber: Ödeme sayfalarında sepeti terk etme oranlarını düşürmenizi sağlayacak ipuçları

Facebook mağaza kurulumunu yapın

Sosyal medyadaki görünürlüğünüzü ve sosyal medyadan elde edeceğiniz geri dönüşümü artırmanın bir diğer yolu da Facebook mağazası açmaktır. Facebook’taki takipçilerinizin marka sayfanız üzerinden doğrudan ürünleri incelemelerini sağlayarak, ürünleri doğrudan satın almalarına da yarımcı olur.

İdeaSoft müşterileri Facebook mağaza entegrasyonu sayesinde, mağazalarındaki ürünleri doğrudan Facebook mağazalarına aktararak, hızlı ve kolay bir şekilde Facebook mağaza kurulumlarını gerçekleştirebiliyorlar. Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler isimli rehberimizden bu konu hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

Site üzerindeki kullanıcı deneyimini geliştirin

Doğrudan satış teknikleri arasında yer almayıp daha çok tasarımsal bir konu olsa da kullanıcı deneyimini geliştirmek tüketicilerin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini ve daha faza sayfa görüntülemelerini sağlar. Tüketicilere kolay bir alışveriş deneyimi sunmanız ve aradıkları ürünlere kolay bir şekilde ulaşmalarını sağlamanız, tüketici memnuniyetini artıracaktır.

Kullanıcı deneyimini bir diğer avantajı ise, tüketicileri site üzerinde daha fazla tuttuğunuzda ve onların daha fazla sayfa görüntülemelerini sağladığınızda sitenizin SEO’sunu da geliştirmiş olursunuz ve böylelikle daha fazla organik trafik elde edebilirsiniz.

İlgili rehber: Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri

İlgili rehber: Kullanıcı deneyimi SEO çalışmalarını nasıl etkiliyor?

Canlı destek sistemi kullanın

Canlı destek sistemi de satış teknikleri arasında yer almakta. Tüketicilere site üzerinde anlık olarak destek sunuyor olmanız, yeni bir satış kanalı da oluşturmanıza yardımcı olur. Alışveriş sırasında sorun yaşayan ya da ürünlerle ilgili daha fazla bilgi almak isteyen kullanıcılar canlı destek sistemi ile size anında ulaşabilirler.

Siz de bu fırsatı satışa dönüştürmek için kullanabilirsiniz. Canlı destek ile onlara gerekli bilgileri sunabilir ve bire bir görüşmelerde onların satın alma kararlarını etkileyecek konuşmalar gerçekleştirebilirsiniz.

Onlar için bir sipariş oluşturma ve onları doğrudan satın alma sayfalarına yönlendirerek, geri dönüşümlerinizi ve gelirlerinizi artırabilirsiniz. Canlı destek hizmetiyle satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak ipuçları isimli rehberimizden bu konu hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizde canlı destek sistemi kullanmak neden önemli

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Tüketicilerin endişelerini gidermek için kullanabileceğiniz yöntemler
İnternetten alışverişlerde tüketicilerin halen güven problemleri olabiliyor. Kimi zaman alışveriş yapmayı düşündükleri siteye kimi zaman da ürünlere karşı olan bir takım güvensizlikler, tüketicilerin online alışveriş...
12 Temmuz 2018
Sinan Oypan
IdeaSoft’a Yeni Yılda Yeni Başarı
E-ticaret yazılımı alanında sektör lideri IdeaSoft, Türkiye’nin en hızlı büyüyen 100 şirketi arasında ikinci kez yerini aldı. Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) öncülüğünde, Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma...
6 Şubat 2017
Savaş Çetinkaya
Satış sonrası e-posta gönderimi neden önemli?
Satış sonrası e-posta gönderimi maling kampanyalarında çok önemli bir yere sahiptir. E-ticaret firmalarındae-posta pazarlamanın rolü bilindiği üzere oldukça büyük ve e-posta pazarlamadan farklı şekillerde yararlanmak mümkün....
3 Haziran 2016
Sinan Oypan
Fiyat bilgilendirme sayfalarında kullanabileceğiniz taktikler
E-ticaret siteniz üzerindeki fiyat bilgilendirme sayfalarında bir takım çalışmalar yapmanız ve bu sayfaları hem tasarım hem de içerik olarak geliştirmeniz, bu sayfalar üzerinden elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza...
8 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Online itibar yönetimi hakkında bilmeniz gerekenler
Online itibar yönetimi, internet üzerinden iş yapan tüm kurum ve kişilerin özellikle üzerinde durması gereken konulardan biri. Adından da anlaşılabileceği gibi bu kavram, internet üzerinde yaptığınız işler sonucunda edindiğiniz...
23 Nisan 2019
Sinan Oypan
Kısa mesaj reklamları yaparken kullanabileceğiniz taktikleri
Kısa mesaj reklamlar, tüketicilere ulaşmak için hem fiziksel hem de online mağazalar tarafından sıklıkla kullanılan reklam yöntemlerinden biri. Kısa mesajlarla ile tüketicilere reklam gösterimleri yaparken dikkat etmeniz gereken bazı...
18 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticarette strateji planı nedir ve nasıl hazırlanır?
E-ticarette bir strateji planı ya da bir diğer adıyla stratejik planlama yapmak, uzun vadede şirketin hedeflerine daha hızlı bir şekilde ulaşmasına yardımcı olur. Strateji planı hazırlamak ilk etapta biraz vakit alabilir; ancak uzun...
17 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Black Friday indirim dönemi için yapmanız gereken kontrol listesi
Black Friday indirim dönemi, son birkaç yıldır Türkiye’de de ilgi ve talep görmeye başladığı için e-ticaret siteleri bu döneme şimdiden hazırlanmaya başlamalılar. Bu sene 29 Kasım Cuma gününe denk gelecek olan Black Friday...
30 Eylül 2019
Sinan Oypan
Sitenizde bulunması gereken e ticaret ödeme sistemleri
e ticaret ödeme sistemlerine ister elektronik ödeme sistemleri ister online ödeme sistemleri ister sanal ödeme sistemleri ister sanal pos ödeme sistemleri isterseniz de internet ödeme sistemleri olarak adlandırın bu yazımızda e ticaret...
10 Aralık 2016
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin dijital ajanslarla çalışmalarının avantajları
Dijital pazarlama çalışmaları sırasında iyi sonuçlar alabilmek için profesyonel destek almak gerekebiliyor. Küçük işletmeler için dijital pazarlama çalışmalarının oldukça önemi vardır; çünkü marka bilinirliğini artırmak...
24 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Instagram onaylı hesap için neler yapmak gerekiyor?
Instagram onaylı hesap geçişi yapmak, Instagram profilinizin özgün, tanınmış ve doğrudan markanıza ait olduğunu göstermektedir. Mavi tik olarak da bilinen Instagram onaylı hesap geçişi için bazı unsurların üzerinde durmanız ve...
17 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin e-ticaret sektöründe karşılaştıkları zorluklar
E-ticaret sektöründe rekabetin bir hayli yoğun olması, küçük işletmelerin işini bir hayli zorlaştırıyor. Rekabetin yanı sıra internet üzerinden satış yapmanın getirdiği de bir takım zorluklar bulunuyor. Kendi işini kurmak...
19 Eylül 2017
Sinan Oypan