Hızlı bir şekilde gelirlerinizi artırmanızı sağlayacak satış teknikleri

3 Mart 2019
Sinan Oypan
Hızlı bir şekilde gelirlerinizi artırmanızı sağlayacak satış teknikleri
Farklı satış kanallarını ve farklı satış teknikleri kullanmanız e-ticaret sitenizde elde edeceğiniz gelirleri artırmanızı sağlarken, sürecin de daha hızlı olmasını sağlar. Tabii ki her firma için ve her sektör için bu satış teknikleri değişiklik gösterebilir. Ancak genel olarak tüketicilere ulaşmak ve marka bilinirliğinizi artırarak, ürünlerinizde talep yaratmak için kullanabileceğiniz satış teknikleri de bulunuyor. Gelirlerinizi hızlı bir şekilde artırmak için kullanabileceğiniz satış tekniklerinden bazılarını da bu rehberimizde ele alacağız. Bu teknikleri kullanırken kendi stratejilerinizi geliştirmeniz ve kendi hedef kitlenize göre de değiştirmeniz gerekebileceğini de hatırlatalım.

Çapraz satış ve Upsell taktiklerini kullanın

E-ticaretteki gelirlerinizi artırmak için ortalama sepet tutarını da artırmanız gerekir. Bunun için de çapraz satış ve Upsell çalışmaları yapabilirsiniz. Belli bir ürünle ilgilenen kullanıcılara aksesuar ürünleri de sunabilirsiniz. Bunun yanı sıra ilgili ürünler bölümünde bu ürünün bir üst modeli ya da daha kaliteli versiyonunu sunarak kullanıcıları bu ürünlere yönlendirmeye çalışabilirsiniz. Bu çalışmalar kullanıcıların satın alma kararlarını etkileyeceği için önemlidir. Bununla beraber bundle ürünler yapmanız ve ürünün yanındaki aksesuar ürünleri beraberinde satmanız ve toplam tutarı daha düşük tutarak bir indirim sunmanız, hem tüketicilerin bu ürünleri satın alma ihtimalini artırır hem de sepet ortalamasını artırmanısı sağlar. Bu konu hakkında daha detaylı bilgi için aşağıdaki rehberimizi okuyabilirsiniz. İlgili rehber: Sepet ortalamasını artırmak için neler yapabilirsiniz?

Instagram üzerinde satışları deneyin

Instagram günümüzde internet kullanıcılarının en yoğun kullandığı sosyal ağlardan biri ve bu kadar popüler olması da markaların satış kanalı için Instagram’ı kullanlarına neden oluyor. Marka bilinirliğini artırarak ürünlerinizi daha geniş kitlelere duyurmak için Instagram üzerinde sosyal medya pazarlama çalışmaları yapabilirsiniz. Instagram’ın reklam modelleri ile reklam kampanyaları hazırlayabilir ve yeni kitlelere ulaşabilirsiniz. İdeaSoft müşterileri, InstaShop özelliği ile kendi mağazalarındaki ürünleri Instagram üzerinde de satışa çıkartarak, takipçilerini doğrudan ürünleri satın almaya yönlendirebiliyorlar. İdeaSoft e-ticaret paketlerini inceleyerek hizmetlerimiz hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz. InstaShop özelliğini de inceleyerek Instagram’da nasıl satış yapabileceğinizi öğrenebilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunmanız halinde ise hizmetlerimizi hemen denemeye başlayabilirsiniz. İlgili rehber: Instagram'da satış yapmak için neler yapmanız gerekiyor?

Sepeti terk etme oranını düşürün

Satış teknikleri arasında ele alacağımız konulardan biri de sepeti terk etme oranlarını düşürmektir. E-ticaret firmaları sepette ürün bırakılması nedeniyle ya da ödeme sayfasında tüketicilerin siteyi terk etmeleri nedeniyle para kaybetmekteler. Bunun önüne geçmeniz satışlarınızı artırma da önemli bir rol oynar. Sepette ürün bırakanlara yönelik, retargeting reklamlar çalışmaları yapmak ya da onlara hatırlatma e-postaları göndermek, tüketicilerin siteye tekrar gelerek bu ürünleri satın almalarında etkili bir rol oynar. Bunun yanı sıra ödeme sayfalarında dikkat dağıtıcı unsurları kaldırmak ve ödeme sürecini kolaylaştırmak da tüketicilerin daha hızlı bir şekilde ödeme işlemini tamamlamalarına yardımcı olur. İlgili rehber: Ödeme sayfalarında sepeti terk etme oranlarını düşürmenizi sağlayacak ipuçları

Facebook mağaza kurulumunu yapın

Sosyal medyadaki görünürlüğünüzü ve sosyal medyadan elde edeceğiniz geri dönüşümü artırmanın bir diğer yolu da Facebook mağazası açmaktır. Facebook’taki takipçilerinizin marka sayfanız üzerinden doğrudan ürünleri incelemelerini sağlayarak, ürünleri doğrudan satın almalarına da yarımcı olur. İdeaSoft müşterileri Facebook mağaza entegrasyonu sayesinde, mağazalarındaki ürünleri doğrudan Facebook mağazalarına aktararak, hızlı ve kolay bir şekilde Facebook mağaza kurulumlarını gerçekleştirebiliyorlar. Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler isimli rehberimizden bu konu hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

Site üzerindeki kullanıcı deneyimini geliştirin

Doğrudan satış teknikleri arasında yer almayıp daha çok tasarımsal bir konu olsa da kullanıcı deneyimini geliştirmek tüketicilerin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini ve daha faza sayfa görüntülemelerini sağlar. Tüketicilere kolay bir alışveriş deneyimi sunmanız ve aradıkları ürünlere kolay bir şekilde ulaşmalarını sağlamanız, tüketici memnuniyetini artıracaktır. Kullanıcı deneyimini bir diğer avantajı ise, tüketicileri site üzerinde daha fazla tuttuğunuzda ve onların daha fazla sayfa görüntülemelerini sağladığınızda sitenizin SEO’sunu da geliştirmiş olursunuz ve böylelikle daha fazla organik trafik elde edebilirsiniz. İlgili rehber: Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri İlgili rehber: Kullanıcı deneyimi SEO çalışmalarını nasıl etkiliyor?

Canlı destek sistemi kullanın

Canlı destek sistemi de satış teknikleri arasında yer almakta. Tüketicilere site üzerinde anlık olarak destek sunuyor olmanız, yeni bir satış kanalı da oluşturmanıza yardımcı olur. Alışveriş sırasında sorun yaşayan ya da ürünlerle ilgili daha fazla bilgi almak isteyen kullanıcılar canlı destek sistemi ile size anında ulaşabilirler. Siz de bu fırsatı satışa dönüştürmek için kullanabilirsiniz. Canlı destek ile onlara gerekli bilgileri sunabilir ve bire bir görüşmelerde onların satın alma kararlarını etkileyecek konuşmalar gerçekleştirebilirsiniz. Onlar için bir sipariş oluşturma ve onları doğrudan satın alma sayfalarına yönlendirerek, geri dönüşümlerinizi ve gelirlerinizi artırabilirsiniz. Canlı destek hizmetiyle satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak ipuçları isimli rehberimizden bu konu hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz. İlgili rehber: E-ticaret sitenizde canlı destek sistemi kullanmak neden önemli
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Rekabetten sıyrılabilmek için girişiminizin cevaplaması gereken 23 soru
Rekabetten sıyrılabilmek için girişiminizin cevaplaması gereken 23 soru
Türkiye’deki girişimcilik sektörünün her gün giderek büyümesi ve özellikle e-ticaret sektörüne yeni oyuncuların girmesi, bu alandaki rekabetin de giderek artmasına neden oluyor. Bir de e-ticaret sektörüne adım atmak isteyen...
11 Ekim 2016
Sinan Oypan
2017’de online satışlarınızı artırmanızı sağlayacak 7 taktik
2017’de online satışlarınızı artırmanızı sağlayacak 7 taktik
2017’de internet üzerinden yaptığınız satışları artırmak için farklı yöntemlerden ve taktiklerden yararlanabilirsiniz. Özellikle küçük ve orta ölçekli firmalar, iş ve satış hacimlerini artırmak için 2017 stratejilerini...
12 Ocak 2017
Sinan Oypan
Dijital İçerik Üretimi Nedir? Dijital İçerik Nasıl Üretilir?
Dijital İçerik Üretimi Nedir? Dijital İçerik Nasıl Üretilir?
Seneler önce yazılan kitapların, çekilen filmlerin öngördüğü dijital çağda yaşıyoruz. Bilfiil bu dönüşümün içinde yaşadığımız için farkına varmasak da en basit faaliyetleri bile artık dijital mecralar üzerinden...
10 Ocak 2022
Markethinkers
Fiziki mağazalar için internet satış sitesi kurmak neden gerekli?
Fiziki mağazalar için internet satış sitesi kurmak neden gerekli?
İnternet satış sitesi kurmak, yaklaşık 6 aydır hayatımızda olan corona virüs ile mücadele ederken işletmeler için önemli bir çıkış yolu haline geldi. Küresel pandemi yaşamımızın her alanına etkisini sürdürürken, vaka...
12 Ağustos 2020
IdeaSoft
Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?
Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette satışlarınızı artırmak için kullanabileceğiniz farklı strateji ve yöntemler bulunuyor. Bu yöntemlerden biri de aciliyet hissi yaratmaktır. Tüketicilerin hızlı karar vermelerini ve onları hızlı bir şekilde satın almaya...
29 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 1. Bölüm
E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 1. Bölüm
E-ticarette kullanıcı yorumlarının, tüketicilerin satın alma kararlarına büyük etkisi vardır. Dünkü yazımızda bu konuyu detaylı bir şekilde anlatmıştık. Dilerseniz aşağıdaki bağlantıdan dünkü yazımıza...
24 Mart 2017
Sinan Oypan
E Posta Pazarlama ile Düzenli Abone Nasıl Artırılır?
E Posta Pazarlama ile Düzenli Abone Nasıl Artırılır?
E posta pazarlama, e-ticaret firmalarına en çok geri dönüşüm sağlayan kanallardan biri olan, kişiselleştirilmiş pazarlama çalışmalarının yanı sıra tüketicilere doğrudan ulaşma fırsatı sunduğu için de önemlidir. Bu...
12 Nisan 2019
Sinan Oypan
Blog kurma sürecinde özellikle bilmeniz gerekenler
Blog kurma sürecinde özellikle bilmeniz gerekenler
Blog kurma, e-ticaret sitelerinin içerik pazarlama çalışmalarında özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri olarak öne çıkmakta. Doğru stratejiyle hazırlanmış bir blog, uzun vadede hem e-ticaret sitesine SEO değeri katar...
18 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Kendi niş pazarınızı nasıl bulabilirsiniz?
Kendi niş pazarınızı nasıl bulabilirsiniz?
Bir girişimci olmak istiyorsanız, karşılaşacağınız en büyük zorluklardan biri de size uygun bir iş alanı ve pazarı bulmak olacaktır. Size uygun bir niş pazarı nasıl bulacağınızı ve bu pazarda neler yapabileceğinizi önceden...
25 Haziran 2016
Sinan Oypan
7 adımda sosyal medya yönetim stratejisini nasıl hazırlayabilirsiniz?
7 adımda sosyal medya yönetim stratejisini nasıl hazırlayabilirsiniz?
Sosyal medya yönetimi e-ticaret firmaları için günümüzde önemli bir yere sahip. Hem organik hem de ücretli reklamlarla yeni hedef kitlelere ulaşılarak, marka ve ürün bilinirliği artırılabileceği gibi hem de mevcut takipçilerle...
20 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Dikkat çeken bir iletişim sayfası hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Dikkat çeken bir iletişim sayfası hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizdeki önemli sayfalardan biri de iletişim sayfasıdır. Sitenizi ziyaret eden ve ürünleriniz hakkında detaylı bilgi almak ya da satın alma sonrasında size ulaşmak isteyen kişiler için bu sayfalar oldukça önemlidir....
10 Ağustos 2018
Sinan Oypan
3D Güvenlik nedir ve neden önemlidir?
3D Güvenlik nedir ve neden önemlidir?
3D Güvenlik, e-ticaret firmalarının uzun bir süredir kullandığı ve internetten alışverişleri kullanıcılar için daha güvenli bir hale getiren 2 aşamalı doğrulama gerektiren bir koruma sistemidir. 3D Güvenlik ile kullanıcıların...
20 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın