Hızlı bir şekilde gelirlerinizi artırmanızı sağlayacak satış teknikleri

3 Mart 2019
Sinan Oypan

Farklı satış kanallarını ve farklı satış teknikleri kullanmanız e-ticaret sitenizde elde edeceğiniz gelirleri artırmanızı sağlarken, sürecin de daha hızlı olmasını sağlar. Tabii ki her firma için ve her sektör için bu satış teknikleri değişiklik gösterebilir. Ancak genel olarak tüketicilere ulaşmak ve marka bilinirliğinizi artırarak, ürünlerinizde talep yaratmak için kullanabileceğiniz satış teknikleri de bulunuyor.

Gelirlerinizi hızlı bir şekilde artırmak için kullanabileceğiniz satış tekniklerinden bazılarını da bu rehberimizde ele alacağız. Bu teknikleri kullanırken kendi stratejilerinizi geliştirmeniz ve kendi hedef kitlenize göre de değiştirmeniz gerekebileceğini de hatırlatalım.

Çapraz satış ve Upsell taktiklerini kullanın

E-ticaretteki gelirlerinizi artırmak için ortalama sepet tutarını da artırmanız gerekir. Bunun için de çapraz satış ve Upsell çalışmaları yapabilirsiniz. Belli bir ürünle ilgilenen kullanıcılara aksesuar ürünleri de sunabilirsiniz. Bunun yanı sıra ilgili ürünler bölümünde bu ürünün bir üst modeli ya da daha kaliteli versiyonunu sunarak kullanıcıları bu ürünlere yönlendirmeye çalışabilirsiniz.

Bu çalışmalar kullanıcıların satın alma kararlarını etkileyeceği için önemlidir. Bununla beraber bundle ürünler yapmanız ve ürünün yanındaki aksesuar ürünleri beraberinde satmanız ve toplam tutarı daha düşük tutarak bir indirim sunmanız, hem tüketicilerin bu ürünleri satın alma ihtimalini artırır hem de sepet ortalamasını artırmanısı sağlar. Bu konu hakkında daha detaylı bilgi için aşağıdaki rehberimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Sepet ortalamasını artırmak için neler yapabilirsiniz?

Instagram üzerinde satışları deneyin

Instagram günümüzde internet kullanıcılarının en yoğun kullandığı sosyal ağlardan biri ve bu kadar popüler olması da markaların satış kanalı için Instagram’ı kullanlarına neden oluyor. Marka bilinirliğini artırarak ürünlerinizi daha geniş kitlelere duyurmak için Instagram üzerinde sosyal medya pazarlama çalışmaları yapabilirsiniz. Instagram’ın reklam modelleri ile reklam kampanyaları hazırlayabilir ve yeni kitlelere ulaşabilirsiniz.

İdeaSoft müşterileri, InstaShop özelliği ile kendi mağazalarındaki ürünleri Instagram üzerinde de satışa çıkartarak, takipçilerini doğrudan ürünleri satın almaya yönlendirebiliyorlar. İdeaSoft e-ticaret paketlerini inceleyerek hizmetlerimiz hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz. InstaShop özelliğini de inceleyerek Instagram’da nasıl satış yapabileceğinizi öğrenebilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunmanız halinde ise hizmetlerimizi hemen denemeye başlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram'da satış yapmak için neler yapmanız gerekiyor?

Sepeti terk etme oranını düşürün

Satış teknikleri arasında ele alacağımız konulardan biri de sepeti terk etme oranlarını düşürmektir. E-ticaret firmaları sepette ürün bırakılması nedeniyle ya da ödeme sayfasında tüketicilerin siteyi terk etmeleri nedeniyle para kaybetmekteler. Bunun önüne geçmeniz satışlarınızı artırma da önemli bir rol oynar.

Sepette ürün bırakanlara yönelik, retargeting reklamlar çalışmaları yapmak ya da onlara hatırlatma e-postaları göndermek, tüketicilerin siteye tekrar gelerek bu ürünleri satın almalarında etkili bir rol oynar.

Bunun yanı sıra ödeme sayfalarında dikkat dağıtıcı unsurları kaldırmak ve ödeme sürecini kolaylaştırmak da tüketicilerin daha hızlı bir şekilde ödeme işlemini tamamlamalarına yardımcı olur.

İlgili rehber: Ödeme sayfalarında sepeti terk etme oranlarını düşürmenizi sağlayacak ipuçları

Facebook mağaza kurulumunu yapın

Sosyal medyadaki görünürlüğünüzü ve sosyal medyadan elde edeceğiniz geri dönüşümü artırmanın bir diğer yolu da Facebook mağazası açmaktır. Facebook’taki takipçilerinizin marka sayfanız üzerinden doğrudan ürünleri incelemelerini sağlayarak, ürünleri doğrudan satın almalarına da yarımcı olur.

İdeaSoft müşterileri Facebook mağaza entegrasyonu sayesinde, mağazalarındaki ürünleri doğrudan Facebook mağazalarına aktararak, hızlı ve kolay bir şekilde Facebook mağaza kurulumlarını gerçekleştirebiliyorlar. Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler isimli rehberimizden bu konu hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

Site üzerindeki kullanıcı deneyimini geliştirin

Doğrudan satış teknikleri arasında yer almayıp daha çok tasarımsal bir konu olsa da kullanıcı deneyimini geliştirmek tüketicilerin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini ve daha faza sayfa görüntülemelerini sağlar. Tüketicilere kolay bir alışveriş deneyimi sunmanız ve aradıkları ürünlere kolay bir şekilde ulaşmalarını sağlamanız, tüketici memnuniyetini artıracaktır.

Kullanıcı deneyimini bir diğer avantajı ise, tüketicileri site üzerinde daha fazla tuttuğunuzda ve onların daha fazla sayfa görüntülemelerini sağladığınızda sitenizin SEO’sunu da geliştirmiş olursunuz ve böylelikle daha fazla organik trafik elde edebilirsiniz.

İlgili rehber: Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri

İlgili rehber: Kullanıcı deneyimi SEO çalışmalarını nasıl etkiliyor?

Canlı destek sistemi kullanın

Canlı destek sistemi de satış teknikleri arasında yer almakta. Tüketicilere site üzerinde anlık olarak destek sunuyor olmanız, yeni bir satış kanalı da oluşturmanıza yardımcı olur. Alışveriş sırasında sorun yaşayan ya da ürünlerle ilgili daha fazla bilgi almak isteyen kullanıcılar canlı destek sistemi ile size anında ulaşabilirler.

Siz de bu fırsatı satışa dönüştürmek için kullanabilirsiniz. Canlı destek ile onlara gerekli bilgileri sunabilir ve bire bir görüşmelerde onların satın alma kararlarını etkileyecek konuşmalar gerçekleştirebilirsiniz.

Onlar için bir sipariş oluşturma ve onları doğrudan satın alma sayfalarına yönlendirerek, geri dönüşümlerinizi ve gelirlerinizi artırabilirsiniz. Canlı destek hizmetiyle satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak ipuçları isimli rehberimizden bu konu hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizde canlı destek sistemi kullanmak neden önemli

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Fiziki mağazalar neden online satış mağazası açmalı
E-ticaret sektörü son yıllarda ülkemizde bir hayli gelişmeye başladı ve önümüzdeki yıllarda da bu büyümenin devam etmesi bekleniyor. Günlük hayatta kullandığımız teknolojik cihazların artması ve internet kullanımının...
24 Şubat 2017
Sinan Oypan
Kendin yap ürünleri nasıl işe dönüştürülür?
Online alışveriş her geçen gün artarken e-ticaret pazarı da sektör çeşitliliğini artırmaya başlıyor. Bunlardan biri de “kendin yap” ingilizce tabiriyle DIY (Do It Yourself) sektörü… Özellikle son zamanlarda, pandeminin...
28 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler
Görsel reklam tasarımı yaparken, tüketicilerin ilgisini ve dikkatini çekecek tasarımlarınızın olması geri dönüşümlerinizi artırır. Reklam tasarımı yaparken dikkat edilmesi gereken bazı kurallar vardır. Bu kuralların, tasarım...
26 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Mobil ticaret optimizasyonunda üzerinde durulması gereken 6 konu
Mobil ticaret, hızlı bir şekilde büyümeye devam ediyor ve 2021 yılında toplam e-ticaret satışlarının yüzde 54’ünün mobil üzerinden gerçekleşmesi bekleniyor. Günümüzün dijital çağında akıllı telefonları sürekli...
27 Mart 2019
Sinan Oypan
Instagram'da gerçek takipçi kazanma stratejileri
Instagram’da gerçek takipçi kazanma, ulaştığınız kitleyi büyütme ve marka bilinirliğinizi artırma açısından oldukça önemli. Takipçi kazanma tek başına yeterli bir kriter olmasa da, ürün ve kampanya tanıtımlarını daha...
7 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Twitter hesap açma sırasında bilmeniz gerekenler
İşletmeniz için Twitter hesap açma sırasında bazı konulara dikkat etmeniz ve profilinizi mümkün olduğunca detaylandırmanız gerekir. Profilinizi ziyaret edenler ve markanızı Twitter’da takip etmek isteyen kullanıcılar buradaki...
16 Kasım 2020
Sinan Oypan
Dijital pazarlama çalışmalarında ölçümlenmesi gereken etkileşimler
Dijital pazarlama çalışmalarında etkileşimler, pazarlama çalışmalarının ne kadar kişiye eriştiğini ve erişilen kitlenin bu içerikleri ne kadar ilgi çekici bulduğunu görmesini sağlar. Etkileşimleri ölçerek, pazarlama...
5 Şubat 2018
Sinan Oypan
Yeni E ticaret Siteleri için 10 Önemli Öneri!
Türkiye’de e-ticaret’in her geçen gün büyüdüğü ve bir çok irili ufaklı işletme’nin fiziki mağazaları’nın yanında sanal mağazalarını da hayata geçirdiği bu dönemde, yeni açılan e-ticaret siteleri için önemli birkaç...
30 Ağustos 2018
Savaş Çetinkaya
Instagram'da satış yapmak için neler yapmanız gerekiyor?
Instagram’da satış yapma fikri birçok kişinin son dönemlerde yoğunlaştığı iş fikirlerinden biri haline geldi. Instagram’ın popülerleşmesi ve reklam modellerinin gelişmesiyle beraber bu platform bir satış kanalı haline gelmeye...
5 Aralık 2018
Sinan Oypan
Müşterilerinizi memnun etmek mi istiyorsunuz? Hızlı geri dönüş yapın
E-ticaret sitenizi ziyaret eden kullanıcıları ve müşterilerinizi memnun etmek için önelikle yapmanız gerkenler onların sorularına ve sıkıntılarına hızlı bir şekilde geri dönüş yapmanız gerekiyor. Online alışverişlerde...
20 Ocak 2017
Sinan Oypan
Fiziki mağazadan online mağaza geçişinde bilmeniz gerekenler
Fiziki mağazası olanlar, online mağaza açarak internet üzerinde satış yapabilir ve yeni hedef kitlelere ulaşarak e-ticaretin avantajlarından yararlanabilirler. Uzun süredir fiziki mağazanız olabilir ve ticaret ile ilgili birçok konuyu...
7 Haziran 2019
Sinan Oypan
Amazonda Satış Yapmak için Mağaza Açma Rehberi 2020
Amazonda satış yapmak bir diğer deyişle Amazonda mağaza açma ile ilgili tüm gerekli konuları ve merak edilenleri bir rehber olarak bölümler halinde sizler için oluşturmaya çalıştık. Dünyanın en büyük e-ticaret firmalarından...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan