Fuar etkinlikleri B2B firmaları için neden önemli?

5 Ocak 2019
Sinan Oypan

B2B firmalarının yapması gereken en önemli konulardan biri farklı ve büyük şirketlere ulaşarak, kendi ürünlerini bu firmalara satmak olduğu için fuar etkinlikleri, B2B firmaları için büyük önem taşımakta. Fuarlar ve ticari etkinlikler, farklı firma ve kitlelere ulaşarak, ürün ile marka bilinirliğini artırmak için oldukça önemlidir.

B2B firmalarının fuar etkinlikleri konusunda kendi sektörlerine ve ürünlerine uygun olanları araştırmaları ve mümkün oldukça bunlara katılmaları, satışlarını ve marka bilinirliklerini artırmalarına yardımcı olur. Peki genel olarak ele aldığımızda fuar etkinlikleri neden B2B için önemlidir?

Potansiyel müşterilere ulaşma fırsatı sağlar

Fuar etkinlikleri, potansiyel müşterilere ve yeni hedef kitlelere ulaşma şansınızı daha fazla artırır. Fuarlar genellikle bir konsept ve sektör üzerinde yoğunlaştığı için, bu fuara gelen kişilerin hepsinin sizin müşteriniz olma potansiyeli vardır. Bu nedenle de fuar standınızın olması ve burada ürünlerinizi ya da hizmetlerinizi sergileyerek ziyaretçilere göstermeniz, ürünlerinize olan ilginin artırmanızı sağlar.

Potansiyeli kitleyle bire bir iletişim kurmanıza yardımcı olur

Fuarlar, doğrudan insanlarla yüz yüze iletişim kurarak, anında yanıtlar vermenizi ve hizmetlerinizi sergilerken, yaptığınız işi görsel olarak anlattığınızda, potansiyel müşterilerinizle bire bir daha yakın bir ilişki kurmanızı sağlar.

Bire bir iletişim kurma fırsatı, iş anlaşmaları yapma ya da karşınızdaki kişinin ihtiyaçlarını anlayarak, onlara özel daha kapsamlı çözümler sunmanın da kapılarını aralar.

Geri bildirim alma fırsatınız olur

İşinizi ve stratejilerinizi geliştirmek için ziyaretçilerden veya müşterilerden geri bildirim alma fırsatınız olacağı için de işinizi ve stratejilerinizi geliştirmek için de bir fırsat edinmiş olursunuz. Doğrudan ürünleri deneyen kullanıcılardan geri bildirimler alarak ürünleriniz hakkında da geri dönüşler alma şansınız olur.

Sektörel yenilik ve gelişmeleri takip edebilirsiniz

Fuar etkinliklerinin güzel ve etkili taraflarından biri de sektördeki yenilikleri ve gelişmeleri takip etmeniz için iyi bir fırsattır. Rakip firmaların neler yaptığını, ne hizmetler sunduğunu, ne tür pazarlama çalışmaları yaptıklarını, standlarının nasıl olduğunu, müşterilerle iletişimin nasıl olduğunu gözlemleyebilirsiniz.

Sektördeki firmaların da ne tür çalışmalar yaptıklarını araştırabilir ve sektördeki gelişmeleri yakından takip ederek, kendi iş stratejilerinizi geliştirmek için bu çalışmalardan yararlanabilirsiniz.

Fuar etkinliklerine katılmadan önce

Fuar etkinliklerine katılmayı düşünüyorsanız öncesinde düşünmeniz ve hazırlık yapmanız gereken bazı konular bulunuyor. Bunları dikkate almanız oldukça önemli.

  • Katılacağınız fuarı iyi araştırmalısınız. Sizinle ilgili bir hedef kitlenin bu fuarda yer alacağından emin olmanız oldukça önemli.
  • Fuara katılım ve stand ücretlerini öğrenmelisiniz. Bu maliyetleri karşılayabilecek pazarlama bütçenizin olduğundan emin olmanız gerekir.
  • Fuara gerekli katılım sağlanacağından emin olun. Katılımın olmaması, dilediğiniz geri dönüşümleri alamamanıza neden olacaktır.
  • Ürün ve hizmetlerinizi kontrol ederek, potansiyel müşterilerinizin karşısına en iyi sunumla çıkacağınızdan emin olun.
  • Fuarlar birkaç gün sürebileceği için, fuar süresince orada bulunarak yetkili çalışanlarınızın olabileceğinden emin olun.
  • Fuardaki rekabetin yoğun olabileceğini unutmamalı ve bu rekabete hazırlıklı olmalısınız.
  • Fuar merkezine ulaşım ve konaklama koşullarını araştırmalı ve bunların masraflarını da bütçenize dahil etmelisiniz.

Fuar etkinlikleri, her firma için uygun olmayabilir. Bu sebeple de öncelikle yaptığınız çalışmaların ve hizmetlerin bu fuarlara uygun olup olmadığını araştırmanız gerekir. Size bir geri dönüşüm sağlamayacaksa fuarlara katılmanız gerekmeyecektir tabii ki. Bu sebeple de yaptığınız işle ilgili olan fuarları ve bu fuarlara katılanları araştırmanız ilk etapta olduka önemli. Rakiplerinizden bu fuarlara katılanlar olup olmadığını da araştırarak, bir ön bilgi sahibi olabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Reklam resimleri seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam resimleri, reklamların performansını ve geri dönüşümünü ciddi şekilde etkilediği için özellikle üzerinde durulması gereken konulardan biri. İlgi çekici görseller kullanmak ve reklam türüne göre doğru formatları tercih...
22 Nisan 2020
Sinan Oypan
Marka elçisi nedir ve pazarlamada neden önemlidir?
Marka elçisi, günümüzde pazarlama çalışmalarında markalara birçok açıdan avantaj sağladığı gibi onlara farklılık da katar. Günümüzde rekabetin yüksek olması, markaları farklı pazarlama çalışmalarına yönlendirmekte....
7 Ekim 2020
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için 10 adımda blog yazma rehberi
E-ticaret siteniz için blog yazmak, e-ticaret sitenizi düzenli olarak güncel tutmanızı sağlarken, hazırlayacağınız blog yazılarıyla ziyaretçilerinizi bilgilendirebilir, eğlendirebilir ve organik olarak arama motorlarından trafik...
20 Kasım 2018
Sinan Oypan
Aylık olarak e-ticaret sitenizde takip etmeniz gereken 9 veri
E-ticaret siteniz üzerinde aylık olarak takip etmeniz ve incelemeniz gereken bir takım veriler bulunuyor. Bu verileri takip etmeye başladığınızda, genel olarak satış, reklam ve pazarlama konusunda e-ticaret firmanızın ne durumda...
20 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmanın önemi
E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmanın önemi nedir, e-posta abonelerini farklı gruplara ayırmada dikkat edilmesi gerekenler nelerdir; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-posta pazarlamadan yararlanan e-ticaret...
12 Haziran 2016
Sinan Oypan
Ücretsiz e ticaret yazılımları neden kullanılmamalıdır?
Ücretsiz e ticaret sitesi kurmak / ücretsiz e ticaret yazılımı kullanmak / ücretsiz e ticaret scripti kullanmak siz nasıl adlandırırsanız adlandırın ücretsiz eticaret sitesi kurmanın getirdikleri nelerdir, bu yazımızda ele...
28 Ekim 2018
Sinan Oypan
İnternetten kredi kartıyla alışverişlerde yeni düzenleme
İnternetten kredi kartı ile alışverişlerde yeni düzenleme 17 Ağustos’ta yürürlüğe giriyor. BDDK tarafından alınan karar sonrasında, kredi kartı kullanıcılarının, internetten alışveriş yapabilmek için, 17 Ağustos’a kadar...
1 Ağustos 2017
Sinan Oypan
İlgi çekici Instagram profil fotoğrafı nasıl hazırlanır?
İlgi çekici bir Instagram profil fotoğrafı hazırlamak zor bir iş gibi görünse de, doğru yapılması gereken bir çalışmadır. Marka imajı ve markalaşma sürecinde bu tür küçük detayların bir hayli önemi vardır....
9 Kasım 2020
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için yıllık değerlendirme raporu neden önemli?
Yeni yılın başlangıcıyla beraber, yeni yıl için yeni strateji ve fikirler geliştirmek gerekiyor; ancak yapılması gereken çalışmalardan biri de yıllık değerlendirme raporu hazırlamak. Bunun nedeni ise yeni yıldaki çalışmaları...
16 Ocak 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya itibar yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya itibar yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler nelerdir? Sosyal medya itibar yönetimi nasıl yapılır? Sosyal medyada kurumsal itibar yönetimi ile ilgili tüm merak ettikeriniz bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada dikkat...
14 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticaret siteleri fiziki mağaza yönetiminden ne öğrenebilir?
Fiziki mağazalar, e-ticaret firmalarından birçok konuda ders alabilecekleri gibi, e-ticaret siteleri de fiziki mağaza yönetimi konusundan birçok şey öğrenebilir. Fiziki mağaza yönetimi, e-ticarete kıyasla çok uzun süredir yapılmakta...
28 Mayıs 2019
Sinan Oypan
İlgi çekici fırsat ürün tanıtımları nasıl yapılır?
Fırsat ürün tanıtımlarını ilgi çekici hale getirmek, kampanyalı ürünlerinizi daha fazla öne çıkartmanızı sağlarken, geri dönüşümlerinizi de artırır. Kampanyalı ürünlerinizi öne çıkartmak için kullanabileceğiniz...
3 Nisan 2020
Sinan Oypan