fbpx

Fuar etkinlikleri B2B firmaları için neden önemli?

5 Ocak 2019
Sinan Oypan
Fuar etkinlikleri B2B firmaları için neden önemli?

B2B firmalarının yapması gereken en önemli konulardan biri farklı ve büyük şirketlere ulaşarak, kendi ürünlerini bu firmalara satmak olduğu için fuar etkinlikleri, B2B firmaları için büyük önem taşımakta. Fuarlar ve ticari etkinlikler, farklı firma ve kitlelere ulaşarak, ürün ile marka bilinirliğini artırmak için oldukça önemlidir.

B2B firmalarının fuar etkinlikleri konusunda kendi sektörlerine ve ürünlerine uygun olanları araştırmaları ve mümkün oldukça bunlara katılmaları, satışlarını ve marka bilinirliklerini artırmalarına yardımcı olur. Peki genel olarak ele aldığımızda fuar etkinlikleri neden B2B için önemlidir?

Potansiyel müşterilere ulaşma fırsatı sağlar

Fuar etkinlikleri, potansiyel müşterilere ve yeni hedef kitlelere ulaşma şansınızı daha fazla artırır. Fuarlar genellikle bir konsept ve sektör üzerinde yoğunlaştığı için, bu fuara gelen kişilerin hepsinin sizin müşteriniz olma potansiyeli vardır. Bu nedenle de fuar standınızın olması ve burada ürünlerinizi ya da hizmetlerinizi sergileyerek ziyaretçilere göstermeniz, ürünlerinize olan ilginin artırmanızı sağlar.

Potansiyeli kitleyle bire bir iletişim kurmanıza yardımcı olur

Fuarlar, doğrudan insanlarla yüz yüze iletişim kurarak, anında yanıtlar vermenizi ve hizmetlerinizi sergilerken, yaptığınız işi görsel olarak anlattığınızda, potansiyel müşterilerinizle bire bir daha yakın bir ilişki kurmanızı sağlar.

Bire bir iletişim kurma fırsatı, iş anlaşmaları yapma ya da karşınızdaki kişinin ihtiyaçlarını anlayarak, onlara özel daha kapsamlı çözümler sunmanın da kapılarını aralar.

Geri bildirim alma fırsatınız olur

İşinizi ve stratejilerinizi geliştirmek için ziyaretçilerden veya müşterilerden geri bildirim alma fırsatınız olacağı için de işinizi ve stratejilerinizi geliştirmek için de bir fırsat edinmiş olursunuz. Doğrudan ürünleri deneyen kullanıcılardan geri bildirimler alarak ürünleriniz hakkında da geri dönüşler alma şansınız olur.

Sektörel yenilik ve gelişmeleri takip edebilirsiniz

Fuar etkinliklerinin güzel ve etkili taraflarından biri de sektördeki yenilikleri ve gelişmeleri takip etmeniz için iyi bir fırsattır. Rakip firmaların neler yaptığını, ne hizmetler sunduğunu, ne tür pazarlama çalışmaları yaptıklarını, standlarının nasıl olduğunu, müşterilerle iletişimin nasıl olduğunu gözlemleyebilirsiniz.

Sektördeki firmaların da ne tür çalışmalar yaptıklarını araştırabilir ve sektördeki gelişmeleri yakından takip ederek, kendi iş stratejilerinizi geliştirmek için bu çalışmalardan yararlanabilirsiniz.

Fuar etkinliklerine katılmadan önce

Fuar etkinliklerine katılmayı düşünüyorsanız öncesinde düşünmeniz ve hazırlık yapmanız gereken bazı konular bulunuyor. Bunları dikkate almanız oldukça önemli.

  • Katılacağınız fuarı iyi araştırmalısınız. Sizinle ilgili bir hedef kitlenin bu fuarda yer alacağından emin olmanız oldukça önemli.
  • Fuara katılım ve stand ücretlerini öğrenmelisiniz. Bu maliyetleri karşılayabilecek pazarlama bütçenizin olduğundan emin olmanız gerekir.
  • Fuara gerekli katılım sağlanacağından emin olun. Katılımın olmaması, dilediğiniz geri dönüşümleri alamamanıza neden olacaktır.
  • Ürün ve hizmetlerinizi kontrol ederek, potansiyel müşterilerinizin karşısına en iyi sunumla çıkacağınızdan emin olun.
  • Fuarlar birkaç gün sürebileceği için, fuar süresince orada bulunarak yetkili çalışanlarınızın olabileceğinden emin olun.
  • Fuardaki rekabetin yoğun olabileceğini unutmamalı ve bu rekabete hazırlıklı olmalısınız.
  • Fuar merkezine ulaşım ve konaklama koşullarını araştırmalı ve bunların masraflarını da bütçenize dahil etmelisiniz.

Fuar etkinlikleri, her firma için uygun olmayabilir. Bu sebeple de öncelikle yaptığınız çalışmaların ve hizmetlerin bu fuarlara uygun olup olmadığını araştırmanız gerekir. Size bir geri dönüşüm sağlamayacaksa fuarlara katılmanız gerekmeyecektir tabii ki. Bu sebeple de yaptığınız işle ilgili olan fuarları ve bu fuarlara katılanları araştırmanız ilk etapta olduka önemli. Rakiplerinizden bu fuarlara katılanlar olup olmadığını da araştırarak, bir ön bilgi sahibi olabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medya için farklı reklam fikirleri
Sosyal medya için farklı reklam fikirleri
Sosyal medyada farklı reklam fikirleri ile değişik hedef kitlelere ulaşabileceğiniz gibi etkileşim ve erişimlerinizi de artırabilirsiniz. Reklam kampanya fikirleri üzerinde çalışabileceğiniz gibi popüler reklam konuları üzerinde de...
29 Ocak 2020
Sinan Oypan
Okula dönüş dönemine hazırlanmak için yararlanabileceğiniz kontrol listesi
Okula dönüş dönemine hazırlanmak için yararlanabileceğiniz kontrol listesi
Okula dönüş dönemiyle beraber yaz aylarının bitmesiyle yeni sezon da açılmaya başlıyor. Bu dönemde e-ticaret firmaları, durgun geçen yaz ayları sonrasında satışlarını tekrar artırabilmek için çalışmalara başlıyorlar....
17 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Instagram Anket özelliğini pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram Anket özelliğini pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram geçtiğimiz günlerde yeni Anket özelliğini Instagram Hikayeler üzerinde kullanıma açtı. Bu özellik ile markaların takipçileriyle daha fazla etkileşime girmesi için de yeni kapılar açılmış oldu. Etkileşim ve erişim...
7 Kasım 2017
Sinan Oypan
Instagram'da satış arttırma taktikleri ile geri dönüşümlerinizi artırın
Instagram'da satış arttırma taktikleri ile geri dönüşümlerinizi artırın
Instagram’da satış arttırma taktikleri ile, Instagram üzerinde yaptığınız çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm sağlayabilir ve karlılığınızı artırabilirsiniz. Instagramda satış arttırma çalışmaları yaparken, bir...
14 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde blog içerikleri üretmeniz için 6 önemli sebep
E-ticaret sitenizde blog içerikleri üretmeniz için 6 önemli sebep
Blog içerikleri üretmek e-ticaret firmaları için birçok önemli bir görevi üstlenmekte. Ancak birçok firma içerik pazarlama çalışmaları yapmak yerine farklı pazarlama kanallarına yöneliyor. Günümüzde kullanıcıların blog...
12 Haziran 2018
Sinan Oypan
Soru cevap videoları neden önemli ve nasıl hazırlanır?
Soru cevap videoları neden önemli ve nasıl hazırlanır?
Soru cevap videoları, son dönemlerde kullanıcılarla etkileşime girmek ve onlara belli konularda bilgi vermek için oldukça popüler. Video içeriklerin etkileşimlerinin yüksek olmasının yanı sıra yeni kitlelere ulaşma, SEO, marka ve...
13 Mart 2020
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için blog sayfası tasarım ipuçları
Yeni başlayanlar için blog sayfası tasarım ipuçları
Blog sayfası tasarımı okuyucuların, blog üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlarken, diğer yazılarınızı da incelemeye teşvik eder. Blog sayfası, e-ticaret siteleri için önemli bir trafik ve geri dönüşüm kaynağı olduğu...
19 Haziran 2019
Sinan Oypan
Web trafiğinizi analiz ederken bilmeniz gereken terimler
Web trafiğinizi analiz ederken bilmeniz gereken terimler
E-ticaret sitenizin trafiğini yakından takip etmeniz oldukça önemlidir. Sitenize gelen ziyaretçileri bilmek, bu ziyaretçilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi, kaç sayfayı ziyaret ettiklerini ve bunlara ek olarak yeni ziyaretçilerle...
16 Nisan 2018
Sinan Oypan
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 3. Bölüm
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 3. Bölüm
E-ticaretteki ilk satışlarınızı nasıl yapabileceğinizi anlattığımız yazı serimizin 3. ve son bölümüne geldik. Yazı serimizin önceki bölümlerini aşağıdaki linklerden okuyabilirsiniz. 30 günde e-ticaretteki ilk...
5 Mart 2017
Sinan Oypan
SEO çalışmaları nasıl şekillenecek? | 2019 İnfografik
SEO çalışmaları nasıl şekillenecek? | 2019 İnfografik
SEO çalışmaları her konuda olduğu gibi yıldan yıla farklı bir kulvara geçecek ve markaların bu değişime ayak uydurması gerekecek. SEO çalışmaları özellikle uzun vadede iyi sonuçlar getirerek, organik olarak sürekli bir trafik...
26 Aralık 2018
Sinan Oypan
Fotoğraflarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Fotoğraflarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Geçtiğimiz günlerde kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebileceğinizi anlattığımız bir yazı serisi yayınladık. Bildiğiniz gibi e-ticarette ürün fotoğrafları oldukça önemlidir. Bu fotoğrafların kaliteli ve ilgi çekici...
12 Mart 2017
Sinan Oypan
Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?
Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?
Influencer marketing son yıllarda öne çıkan ve önümüzdeki yıl da popülerliğine devam edecek olan pazarlama kanallarından biri. Yeni hedef kitlelere ulaşma, marka ve ürün bilinirliği artırarak farkındalık yaratmak için bu...
13 Aralık 2017
Sinan Oypan