Fuar etkinlikleri B2B firmaları için neden önemli?

5 Ocak 2019
Sinan Oypan
Fuar etkinlikleri B2B firmaları için neden önemli?

B2B firmalarının yapması gereken en önemli konulardan biri farklı ve büyük şirketlere ulaşarak, kendi ürünlerini bu firmalara satmak olduğu için fuar etkinlikleri, B2B firmaları için büyük önem taşımakta. Fuarlar ve ticari etkinlikler, farklı firma ve kitlelere ulaşarak, ürün ile marka bilinirliğini artırmak için oldukça önemlidir.

B2B firmalarının fuar etkinlikleri konusunda kendi sektörlerine ve ürünlerine uygun olanları araştırmaları ve mümkün oldukça bunlara katılmaları, satışlarını ve marka bilinirliklerini artırmalarına yardımcı olur. Peki genel olarak ele aldığımızda fuar etkinlikleri neden B2B için önemlidir?

Potansiyel müşterilere ulaşma fırsatı sağlar

Fuar etkinlikleri, potansiyel müşterilere ve yeni hedef kitlelere ulaşma şansınızı daha fazla artırır. Fuarlar genellikle bir konsept ve sektör üzerinde yoğunlaştığı için, bu fuara gelen kişilerin hepsinin sizin müşteriniz olma potansiyeli vardır. Bu nedenle de fuar standınızın olması ve burada ürünlerinizi ya da hizmetlerinizi sergileyerek ziyaretçilere göstermeniz, ürünlerinize olan ilginin artırmanızı sağlar.

Potansiyeli kitleyle bire bir iletişim kurmanıza yardımcı olur

Fuarlar, doğrudan insanlarla yüz yüze iletişim kurarak, anında yanıtlar vermenizi ve hizmetlerinizi sergilerken, yaptığınız işi görsel olarak anlattığınızda, potansiyel müşterilerinizle bire bir daha yakın bir ilişki kurmanızı sağlar.

Bire bir iletişim kurma fırsatı, iş anlaşmaları yapma ya da karşınızdaki kişinin ihtiyaçlarını anlayarak, onlara özel daha kapsamlı çözümler sunmanın da kapılarını aralar.

Geri bildirim alma fırsatınız olur

İşinizi ve stratejilerinizi geliştirmek için ziyaretçilerden veya müşterilerden geri bildirim alma fırsatınız olacağı için de işinizi ve stratejilerinizi geliştirmek için de bir fırsat edinmiş olursunuz. Doğrudan ürünleri deneyen kullanıcılardan geri bildirimler alarak ürünleriniz hakkında da geri dönüşler alma şansınız olur.

Sektörel yenilik ve gelişmeleri takip edebilirsiniz

Fuar etkinliklerinin güzel ve etkili taraflarından biri de sektördeki yenilikleri ve gelişmeleri takip etmeniz için iyi bir fırsattır. Rakip firmaların neler yaptığını, ne hizmetler sunduğunu, ne tür pazarlama çalışmaları yaptıklarını, standlarının nasıl olduğunu, müşterilerle iletişimin nasıl olduğunu gözlemleyebilirsiniz.

Sektördeki firmaların da ne tür çalışmalar yaptıklarını araştırabilir ve sektördeki gelişmeleri yakından takip ederek, kendi iş stratejilerinizi geliştirmek için bu çalışmalardan yararlanabilirsiniz.

Fuar etkinliklerine katılmadan önce

Fuar etkinliklerine katılmayı düşünüyorsanız öncesinde düşünmeniz ve hazırlık yapmanız gereken bazı konular bulunuyor. Bunları dikkate almanız oldukça önemli.

  • Katılacağınız fuarı iyi araştırmalısınız. Sizinle ilgili bir hedef kitlenin bu fuarda yer alacağından emin olmanız oldukça önemli.
  • Fuara katılım ve stand ücretlerini öğrenmelisiniz. Bu maliyetleri karşılayabilecek pazarlama bütçenizin olduğundan emin olmanız gerekir.
  • Fuara gerekli katılım sağlanacağından emin olun. Katılımın olmaması, dilediğiniz geri dönüşümleri alamamanıza neden olacaktır.
  • Ürün ve hizmetlerinizi kontrol ederek, potansiyel müşterilerinizin karşısına en iyi sunumla çıkacağınızdan emin olun.
  • Fuarlar birkaç gün sürebileceği için, fuar süresince orada bulunarak yetkili çalışanlarınızın olabileceğinden emin olun.
  • Fuardaki rekabetin yoğun olabileceğini unutmamalı ve bu rekabete hazırlıklı olmalısınız.
  • Fuar merkezine ulaşım ve konaklama koşullarını araştırmalı ve bunların masraflarını da bütçenize dahil etmelisiniz.

Fuar etkinlikleri, her firma için uygun olmayabilir. Bu sebeple de öncelikle yaptığınız çalışmaların ve hizmetlerin bu fuarlara uygun olup olmadığını araştırmanız gerekir. Size bir geri dönüşüm sağlamayacaksa fuarlara katılmanız gerekmeyecektir tabii ki. Bu sebeple de yaptığınız işle ilgili olan fuarları ve bu fuarlara katılanları araştırmanız ilk etapta olduka önemli. Rakiplerinizden bu fuarlara katılanlar olup olmadığını da araştırarak, bir ön bilgi sahibi olabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medya stratejisi nasıl daha iyi hale getirilir?
Sosyal medya stratejisi nasıl daha iyi hale getirilir?
Sosyal medya stratejisi, sosyal ağlarda yaptığınız pazarlama çalışmalarınızın verimini artırma açısından önemli olduğundan, geliştirilmesi ve zaman içerisinde güncellenmesi gerekir. Daha iyi bir sosyal medya stratejisi...
26 Haziran 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya hesap yönetimi nasıl yapılır?
Sosyal medya hesap yönetimi nasıl yapılır?
Sosyal medya hesap yönetimi, sosyal ağlardaki pazarlama, reklam ve müşteri destek çalışmalarınızın temelini oluşturmaktadır. Doğru bir şekilde yönetilmeyen hesaplar, firmaların bu mecralar üzerindeki çalışmalarını olumsuz...
21 Mart 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 2. Bölüm
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 2. Bölüm
Sosyal medya stratejisi / sosyal medya stratejileri oluşturmak, pazarlama çalışmalarınızda daha bilinçli bir şekilde ilerlemenize yardımcı olur. Ne tür çalışmalar yapacağınızı bildiğinizde, daha doğru bir şekilde...
27 Haziran 2017
Sinan Oypan
Gerçek zamanlı pazarlama nedir ve önemi nedir?
Gerçek zamanlı pazarlama nedir ve önemi nedir?
E-ticaret şirketinizin ve ürünlerinizin tanıtımını yaparken kullanabileceğiniz pazarlama yöntemlerinden biri de gerçek zamanlı pazarlamadır. Geçtiğimiz yıllarda da sıklıkla kullanılan ve halen kullanılmaya devam eden...
1 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Başarılı Bir İş Fikri Nasıl Ortaya Çıkar?
Başarılı Bir İş Fikri Nasıl Ortaya Çıkar?
Birçok kişi kendi işini kurmak ister ancak ilk adımın ne olacağını veya nasıl başlamaları gerektiği konusunda tereddüt yaşayabilirler. Bir diğer konu ise iş kurmak için doğru bir zamanın olup olmadığı sorunsalıdır....
12 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
Yatay ve dikey e-ticaretin farklılıkları nelerdir?
Yatay ve dikey e-ticaretin farklılıkları nelerdir?
E-ticaret kendi içerisinde farklı modellere ayrılmaktadır. Bu modeller iş yapısına göre ve site üzerinde satılan ürünler olmak üzere farklı şekilde kategorize edilebilir. İş modeli olarak bakıldığında B2B, B2C, C2C en yaygın...
20 Şubat 2018
Sinan Oypan
Girişimcilerin para yönetiminde sıkça yaptığı hatalar
Girişimcilerin para yönetiminde sıkça yaptığı hatalar
Girişimcilikte para yönetimi çok önemlidir. Eldeki sermayenin doğru kullanılması, doğru alanlara yatırımların yapılması ve harcamaların kontrol altında tutulması girişimin sağlam bir şekilde ayakta durmasını...
5 Haziran 2017
Sinan Oypan
Instagram'da tanıtım yapma stratejileri
Instagram'da tanıtım yapma stratejileri
Instagramda tanıtım yapma günümüzde birçok e-ticaret firması için öncelikler arasında yer aldığı gibi bir standart haline de geldi. Ürün ve marka tanıtımları için sosyal medya pazarlama önemli bir rol oynuyor ve günümüzün...
8 Haziran 2020
Sinan Oypan
Firmanız için PR ajansı seçerken dikkat etmeniz gerekenler
Firmanız için PR ajansı seçerken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret firmanızın tanıtımını yapabilmek için bir PR ajansına ihtiyaç duyabilirsiniz. Marka tanıtımı yapmak, hedef kitleye doğru bir şekilde ulaşmak ve müşteri portföyünü genişletirken marka bilinirliğini de artırmak için...
16 Nisan 2017
Sinan Oypan
Google Alışveriş Reklamlarının kapanması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Google Alışveriş Reklamlarının kapanması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Geçtiğimiz hafta Google kendi resmi blogunda yaptığı açıklamada Google Alışveriş Reklamları’nı 10 Ağustos 2020 tarihinden itibaren kaldıracağını açıkladı. Bu karar tabii ki e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir durum...
11 Ağustos 2020
Sinan Oypan
CMS-İçerik Yönetim Sistemi Nedir?
CMS-İçerik Yönetim Sistemi Nedir?
Bir web sitesine girdiğimizde karşımıza çok sayıda bileşen çıkar. Bu sitede bulunan metin içerikleri, görseller, videolar, yorum bölümleri ve bağlantılar gibi birçok öge, kompleks ve bütünlüklü bir yapı oluşturur. Sayfalar...
4 Ekim 2021
Markethinkers
E-ticarette lojistik yönetimi nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette lojistik yönetimi nedir ve neden önemlidir?
Online bir mağaza sahibi olduğunuzda, sadece ürünlerinizi site üzerinde sergilemeniz ve müşterilerle iletişime geçerek, pazarlama çalışmaları yapmanız yeterli değildir. Tüm bu çalışmaların başarılı bir şekilde...
16 Şubat 2018
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın