Form doldurma alanlarının kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler

9 Nisan 2019
Sinan Oypan
Form doldurma alanlarının kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler

Form doldurma alanlarının kullanımı, e-ticarette geri dönüşüm sağlamanızı sağlayan bölümlerden biridir ve doğru bir şekilde optimize edilmelidir. Form doldurma alanlarının düzgün bir şekilde hazırlanmaması, kullanıcı deneyimini olumsuz etkileyeceği için kullanıcıların bu formları doldurmamalarına neden olabilir. Bunun önüne geçmek için de form doldurma alanları üzerinde bilmeniz gereken bazı konular bulunuyor. Bu rehberimizde de bu konuları ele alacağız.

E-ticaret sitenizde kullanacağınız formlar

Öncelikle e-ticaret sitenizde ne tür formlar kullanacağınız üzerinde duralım. Herbir form için farklı bir yaklaşımınızın olması gerekiyor. Tüm form çeşitlerinde aynı yaklaşımı izlemeniz doğru olmayacaktır. Peki, bu formlar neler?

  • E-posta abonelik formları
  • Ödeme sayfası formları
  • Üyelik formları

Bulunduğunuz sektöre ve yaptığınız iş modeline göre farklı türde formlara da ihtiyaç duyabilirsiniz; ancak temel olarak bu 3 form tipi e-ticaret sitelerinde standart olarak kullanılmaktadır.

Form doldurma alanlarında dikkat etmeniz gerekenler

Şimdi de bu 3 form türü için nelere dikkat etmeniz gerektiği üzerinde duralım.

E-posta abonelik formaları

E-posta pazarlama çalışmaları yaparak, kullanıcılara daha kişiselleştirilmiş bir alışveriş deneyimi sunmak için onların e-posta listelerinize abone olmalarını sağlamanız gerekir. Bunun için de sitenizin belli alanlarında e-posta abonelik formu kullanabilirsiniz. Bu form doldurma alanının kısa olması oldukça önemli. Kullanıcıların hızlı bir şekilde eyleme geçebilmeleri için e-posta abonelik form doldurma alanında çok fazla detayın olmaması gerekiyor.

E-posta formlarında genellikle kullanıcılardan sadece e-posta adresinin istendiği bir alan kullanılmakta. Böylelikle kullanıcı başka bir bilgi girişi yapmadan hızlı bir şekilde e-posta listelerinize katılabilirler.

Bunun yanı sıra kullanıcılara bir eyleme çağrı mesajı da sunmanız gerekir. Burada onların listenize abone olduklarında ne gibi fırsatlardan yararlanabileceklerini söylemeniz ve onlara bir değer katmanız gerekir. Aksi taktirde geri dönüşümleriniz düşük olabilir.

Ödeme sayfası formları

E-ticaret sitenizdeki en önemli form alanı ödeme sayfalarınızda yer alan bilgi formlarıdır. Bu form doldurma alanlarının en iyi şekilde optimize edilmesi gerekir. Kullanıcıların bu sayfalarda dikkatleri dağılmadan gerekli bilgileri doldurarak, satın alma işlemlerini gerçekleştirmeleri gerekmektedir.

İlgili rehber: Ödeme sayfalarında dikkati dağıtan unsurlar nelerdir?

Ödeme sayfalarında iki farklı yöntem kullanabilirsiniz. Birincisi; adım adım ödeme işlemlerinin tamamlanmasını sağlayan bir yapı kullanabilirsiniz. Bu seçenekte kullanıcılara her adımda farklı bir form gösterimi yapılmaktadır.

  • İlk adımda sepetteki ürünlerin bilgileri, kargo ücretleri ve toplam tutar gösterimi
  • İkinci adımda fatura ve kargo adresi bilgilerinin gösterimi
  • Üçüncü adımda ise ödeme bilgilerinin girişinin yapıldığı alanların gösterimi

Bu yöntem kullanıcıyı adım adım satın almaya hazırlamaktadır. Bu sistemin kullanımında sayfa yönlendirmelerinin hızlı bir şekilde yapılması önemli olduğu gibi, toplam satın alma işleminin kaç adımda yapılacağının gösterilmesi gerekir. Bununla beraber kullanıcının hangi adımda olduğunu da göstermelisiniz. Aşağıdaki örnekte de bunu görebilirsiniz.

İkinci yöntem ise; tek bir sayfa üzerinde kullanıcılara tüm bu form doldurma alanlarını sunabilirsiniz. Sayfanın üst bölümünde sepet ve ürünleri gösterebilir; alt bölümde kargo ve fatura alan bilgilerine yer verebilir ve sayfanın en altında ise ödeme seçenekleri ve bilgi alanları gösterilebilir.

Her iki seçenekte de önemli olan unsur, sadece gerekli olan bilgilerin alanlarını formlarınıza eklemeniz önemlidir. Fatura ve kargo adres alanlarında:

  • Ad soyad
  • TC kimlik numarası
  • Telefon numarası
  • E-posta adresi
  • Adres çubuğu
  • Şehir
  • İlçe
  • Posta kodu

Bu alanlar fatura ve kargo bölümü için yeterli alanlardır. Ödeme bölümünde ise

  • Ödeme seçenekleri
  • Taksit seçenekleri
  • (Kredi kartı ve ön ödemeli kart alışverişlerinde) Kart sahibinin adı soyadı, kart numarası, CVC kodu, Kart son kullanım tarihi
  • (Banka havalesinde) Kullanıcıların hangi bankalardan havale yapabileceklerinin bilgisi ve banka havale bilgileri

Üyelik formları

Bir diğer form modeli ise siteye üyelik formlarıdır. Form doldurma alanları arasında dikkat etmeniz gerekenlerden biri de bu formlardır. Kullanıcıların sitenize abone olmaları, onlara kişiselleştirilmiş ürün önerileri yapmanızı sağladığı için önemlidir.

Üyelik form doldurma alanlarınızın da çok karmaşık olmaması ve gereksiz bilgileri talep etmemesi gerekir. Kullanıcılardan üyelik aşamasından çok fazla bilgi istemeniz, onları kaçırmanıza neden olabilecek durumlardan biridir. Çünkü kullanıcılar kendileriyle ilgili çok fazla detayı paylaşmak istemeyeceklerdir.

Bu formlarda şu alanları kullanabilirsiniz:

  • Ad soyad bilgisi
  • E-posta adresi
  • Şifre
  • Sosyal ağlarla üyelik

Kullanıcılar kendi bilgilerinin girişini yaparak giriş yapabilecekleri gibi onlara sosyal ağ hesaplarıyla da üye olma fırsatı sunmalısınız. Kullanıcıların bir bölümü, sıfırdan bir hesap oluşturmak yerine sosyal ağ hesaplarıyla da giriş yapabilirler. Özellikle sosyal ağ hesaplarıyla giriş yapmaya yönlendirmeniz, onların profillerinde herkese açık olan bilgilerine erişmenizi sağlayacağı için onlara daha kişiselleştirilmiş deneyimler sunmanıza da olanak tanır.

İlgili rehber: Social Login nedir? Social Login ile ilgili bilmeniz gerekenler

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medya yönetimi yaparken uymanız gereken 6 kural
Sosyal medya yönetimi yaparken uymanız gereken 6 kural
Sosyal medya yönetimi, yeni hedef kitlelere ulaşma ve marka ile ürün bilinirliğini artırmak için e-ticaret firmaları için oldukça önemli. Sosyal medya yönetim ipuçları sayfamızdan farklı konular hakkında detaylı bilgiler...
11 Kasım 2016
Sinan Oypan
İleti Yönetim Sistemi (İYS) Nedir? Nelere Dikkat Edilmelidir?
İleti Yönetim Sistemi (İYS) Nedir? Nelere Dikkat Edilmelidir?
İleti Yönetim Sistemi (İYS) Nedir? Dijital ortamdaki izin süreçlerinin yönetilmesine ilişkin düzenlemelerin gelmesi üzerine, ticari elektronik ileti akışını düzenlemek amaçlı İleti Yönetim Sistemi devreye sokuldu. Peki, İleti...
16 Aralık 2020
Markethinkers
Web trafiğinizi analiz ederken bilmeniz gereken terimler
Web trafiğinizi analiz ederken bilmeniz gereken terimler
E-ticaret sitenizin trafiğini yakından takip etmeniz oldukça önemlidir. Sitenize gelen ziyaretçileri bilmek, bu ziyaretçilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi, kaç sayfayı ziyaret ettiklerini ve bunlara ek olarak yeni ziyaretçilerle...
16 Nisan 2018
Sinan Oypan
Şirket performans analizi için ölçmeniz gereken metrikler hangileri?
Şirket performans analizi için ölçmeniz gereken metrikler hangileri?
Şirketiniz için performans analiz çalışmaları yapmanız, şirketinizin durumu hakkında size bir takım bilgiler sunarken, ilerleyen dönemler için de stratejiler belirlerken size yardımcı olur. Şirket performans analizi yaparken...
19 Ocak 2019
Sinan Oypan
Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler
Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler
Görsel reklam tasarımı yaparken, tüketicilerin ilgisini ve dikkatini çekecek tasarımlarınızın olması geri dönüşümlerinizi artırır. Reklam tasarımı yaparken dikkat edilmesi gereken bazı kurallar vardır. Bu kuralların, tasarım...
26 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Ana sayfada slider kullanmak e-ticarette neden iyi bir yöntem değil?
Ana sayfada slider kullanmak e-ticarette neden iyi bir yöntem değil?
İnternet sitesi tasarımlarında slider kullanmak oldukça yaygın yöntemlerden biri; ancak son birkaç yıldır tasarım trendlerinin değişmesi ve kullanıcı deneyimini artıracak yeni çözümlerin araştırılması, ana sayfada slider...
16 Temmuz 2016
Sinan Oypan
İnternet alışveriş sitesi kurmanın avantajları
İnternet alışveriş sitesi kurmanın avantajları
Pandemi yaşam tarzımızda kökten değişiklikler yaptığı gibi alışveriş alışkanlıklarımız da kökten değişti.Pandeminin etkisiyle internet alışveriş sitesi açmak konusuna ilgi arttı. Online alışveriş ise son 7 ayda...
29 Ağustos 2020
IdeaSoft
IdeaSoft E-ticaret Sözlüğü Yayında!
IdeaSoft E-ticaret Sözlüğü Yayında!
Özellikle yeni başlayanlar için e-ticaret ile ilgili bazı terimler çok yabancı ve anlaşılmaz gelebilir. Bunda yabancı dillerden gelmiş ve sektörde yaygın olarak kullanılan kelimelerin sayısının da etkisi büyük. Üstelik e-ticaret...
6 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya
E-ticarette satış yönetimi için takip etmeniz gereken metrikleri
E-ticarette satış yönetimi için takip etmeniz gereken metrikleri
E-ticaret şirketinizde satış yönetimi yapılabilmesi ve yapılan satışların doğru bir şekilde analiz edilmesi için ölçümlemeniz gereken bazı metrikler bulunuyor. Bu metriklerin ölçümlenmemesi, şirketinizin yaptığı...
14 Mart 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya için video çekme ipuçları
Sosyal medya için video çekme ipuçları
Sosyal medya için video çekmek, etkileşimlerinizi artıracağı gibi yeni hedef kitlelere ulaşmanıza da yardımcı olarak, marka imajınızı güçlendirir. Video içeriklere olan talebin artışta olması, sosyal ağlar üzerinde de video...
15 Mart 2020
Sinan Oypan
İnternet sitenize trafik çekmenizi sağlayacak 16 yöntem
İnternet sitenize trafik çekmenizi sağlayacak 16 yöntem
İnternet sitenizin trafiğini artırmanız, gelirlerinizi de artırmanıza yardımcı olacaktır. E-ticaret sitenize trafik çekmek için birçok farklı yöntem bulunuyor ve bunları yaptığınızda hem trafiğinizi hem de gelirlerinizi...
6 Ekim 2016
Sinan Oypan
Black Friday indirimleriyle satışlarınızı artırma yöntemleri
Black Friday indirimleriyle satışlarınızı artırma yöntemleri
Black Friday’in yaklaşmasıyla beraber hem tüketiciler hem de firmalar, kampanyalı satışlara hazırlanmaya başladılar. Tüketicilerin bir bölümü, şuanki alışverişlerini bekleterek, bu yıl 27 Kasım Cuma gününe denk gelen Black...
13 Kasım 2020
Sinan Oypan