Form doldurma alanlarının kullanımı, e-ticarette geri dönüşüm sağlamanızı sağlayan bölümlerden biridir ve doğru bir şekilde optimize edilmelidir. Form doldurma alanlarının düzgün bir şekilde hazırlanmaması, kullanıcı deneyimini olumsuz etkileyeceği için kullanıcıların bu formları doldurmamalarına neden olabilir. Bunun önüne geçmek için de form doldurma alanları üzerinde bilmeniz gereken bazı konular bulunuyor. Bu rehberimizde de bu konuları ele alacağız.
İkinci yöntem ise; tek bir sayfa üzerinde kullanıcılara tüm bu form doldurma alanlarını sunabilirsiniz. Sayfanın üst bölümünde sepet ve ürünleri gösterebilir; alt bölümde kargo ve fatura alan bilgilerine yer verebilir ve sayfanın en altında ise ödeme seçenekleri ve bilgi alanları gösterilebilir.
Her iki seçenekte de önemli olan unsur, sadece gerekli olan bilgilerin alanlarını formlarınıza eklemeniz önemlidir. Fatura ve kargo adres alanlarında:
E-ticaret sitenizde kullanacağınız formlar
Öncelikle e-ticaret sitenizde ne tür formlar kullanacağınız üzerinde duralım. Herbir form için farklı bir yaklaşımınızın olması gerekiyor. Tüm form çeşitlerinde aynı yaklaşımı izlemeniz doğru olmayacaktır. Peki, bu formlar neler?- E-posta abonelik formları
- Ödeme sayfası formları
- Üyelik formları
Form doldurma alanlarında dikkat etmeniz gerekenler
Şimdi de bu 3 form türü için nelere dikkat etmeniz gerektiği üzerinde duralım.E-posta abonelik formaları
E-posta pazarlama çalışmaları yaparak, kullanıcılara daha kişiselleştirilmiş bir alışveriş deneyimi sunmak için onların e-posta listelerinize abone olmalarını sağlamanız gerekir. Bunun için de sitenizin belli alanlarında e-posta abonelik formu kullanabilirsiniz. Bu form doldurma alanının kısa olması oldukça önemli. Kullanıcıların hızlı bir şekilde eyleme geçebilmeleri için e-posta abonelik form doldurma alanında çok fazla detayın olmaması gerekiyor. E-posta formlarında genellikle kullanıcılardan sadece e-posta adresinin istendiği bir alan kullanılmakta. Böylelikle kullanıcı başka bir bilgi girişi yapmadan hızlı bir şekilde e-posta listelerinize katılabilirler. Bunun yanı sıra kullanıcılara bir eyleme çağrı mesajı da sunmanız gerekir. Burada onların listenize abone olduklarında ne gibi fırsatlardan yararlanabileceklerini söylemeniz ve onlara bir değer katmanız gerekir. Aksi taktirde geri dönüşümleriniz düşük olabilir.Ödeme sayfası formları
E-ticaret sitenizdeki en önemli form alanı ödeme sayfalarınızda yer alan bilgi formlarıdır. Bu form doldurma alanlarının en iyi şekilde optimize edilmesi gerekir. Kullanıcıların bu sayfalarda dikkatleri dağılmadan gerekli bilgileri doldurarak, satın alma işlemlerini gerçekleştirmeleri gerekmektedir. İlgili rehber: Ödeme sayfalarında dikkati dağıtan unsurlar nelerdir? Ödeme sayfalarında iki farklı yöntem kullanabilirsiniz. Birincisi; adım adım ödeme işlemlerinin tamamlanmasını sağlayan bir yapı kullanabilirsiniz. Bu seçenekte kullanıcılara her adımda farklı bir form gösterimi yapılmaktadır.- İlk adımda sepetteki ürünlerin bilgileri, kargo ücretleri ve toplam tutar gösterimi
- İkinci adımda fatura ve kargo adresi bilgilerinin gösterimi
- Üçüncü adımda ise ödeme bilgilerinin girişinin yapıldığı alanların gösterimi
- Ad soyad
- TC kimlik numarası
- Telefon numarası
- E-posta adresi
- Adres çubuğu
- Şehir
- İlçe
- Posta kodu
- Ödeme seçenekleri
- Taksit seçenekleri
- (Kredi kartı ve ön ödemeli kart alışverişlerinde) Kart sahibinin adı soyadı, kart numarası, CVC kodu, Kart son kullanım tarihi
- (Banka havalesinde) Kullanıcıların hangi bankalardan havale yapabileceklerinin bilgisi ve banka havale bilgileri
Üyelik formları
Bir diğer form modeli ise siteye üyelik formlarıdır. Form doldurma alanları arasında dikkat etmeniz gerekenlerden biri de bu formlardır. Kullanıcıların sitenize abone olmaları, onlara kişiselleştirilmiş ürün önerileri yapmanızı sağladığı için önemlidir. Üyelik form doldurma alanlarınızın da çok karmaşık olmaması ve gereksiz bilgileri talep etmemesi gerekir. Kullanıcılardan üyelik aşamasından çok fazla bilgi istemeniz, onları kaçırmanıza neden olabilecek durumlardan biridir. Çünkü kullanıcılar kendileriyle ilgili çok fazla detayı paylaşmak istemeyeceklerdir. Bu formlarda şu alanları kullanabilirsiniz:- Ad soyad bilgisi
- E-posta adresi
- Şifre
- Sosyal ağlarla üyelik
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.
En çok okunan yazılar
- Online satış sitesi kurmak istiyorum, ne yapmalıyım?
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- Instagram'dan satış yapmak isteyenler için altın öneriler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
- Sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler
- Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
E-ticarete başlayın
En çok okunan yazılar
Benzer yazılar