Form doldurma alanlarının kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler

9 Nisan 2019
Sinan Oypan
Form doldurma alanlarının kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Form doldurma alanlarının kullanımı, e-ticarette geri dönüşüm sağlamanızı sağlayan bölümlerden biridir ve doğru bir şekilde optimize edilmelidir. Form doldurma alanlarının düzgün bir şekilde hazırlanmaması, kullanıcı deneyimini olumsuz etkileyeceği için kullanıcıların bu formları doldurmamalarına neden olabilir. Bunun önüne geçmek için de form doldurma alanları üzerinde bilmeniz gereken bazı konular bulunuyor. Bu rehberimizde de bu konuları ele alacağız.

E-ticaret sitenizde kullanacağınız formlar

Öncelikle e-ticaret sitenizde ne tür formlar kullanacağınız üzerinde duralım. Herbir form için farklı bir yaklaşımınızın olması gerekiyor. Tüm form çeşitlerinde aynı yaklaşımı izlemeniz doğru olmayacaktır. Peki, bu formlar neler?
  • E-posta abonelik formları
  • Ödeme sayfası formları
  • Üyelik formları
Bulunduğunuz sektöre ve yaptığınız iş modeline göre farklı türde formlara da ihtiyaç duyabilirsiniz; ancak temel olarak bu 3 form tipi e-ticaret sitelerinde standart olarak kullanılmaktadır.

Form doldurma alanlarında dikkat etmeniz gerekenler

Şimdi de bu 3 form türü için nelere dikkat etmeniz gerektiği üzerinde duralım.

E-posta abonelik formaları

E-posta pazarlama çalışmaları yaparak, kullanıcılara daha kişiselleştirilmiş bir alışveriş deneyimi sunmak için onların e-posta listelerinize abone olmalarını sağlamanız gerekir. Bunun için de sitenizin belli alanlarında e-posta abonelik formu kullanabilirsiniz. Bu form doldurma alanının kısa olması oldukça önemli. Kullanıcıların hızlı bir şekilde eyleme geçebilmeleri için e-posta abonelik form doldurma alanında çok fazla detayın olmaması gerekiyor. E-posta formlarında genellikle kullanıcılardan sadece e-posta adresinin istendiği bir alan kullanılmakta. Böylelikle kullanıcı başka bir bilgi girişi yapmadan hızlı bir şekilde e-posta listelerinize katılabilirler. Bunun yanı sıra kullanıcılara bir eyleme çağrı mesajı da sunmanız gerekir. Burada onların listenize abone olduklarında ne gibi fırsatlardan yararlanabileceklerini söylemeniz ve onlara bir değer katmanız gerekir. Aksi taktirde geri dönüşümleriniz düşük olabilir.

Ödeme sayfası formları

E-ticaret sitenizdeki en önemli form alanı ödeme sayfalarınızda yer alan bilgi formlarıdır. Bu form doldurma alanlarının en iyi şekilde optimize edilmesi gerekir. Kullanıcıların bu sayfalarda dikkatleri dağılmadan gerekli bilgileri doldurarak, satın alma işlemlerini gerçekleştirmeleri gerekmektedir. İlgili rehber: Ödeme sayfalarında dikkati dağıtan unsurlar nelerdir? Ödeme sayfalarında iki farklı yöntem kullanabilirsiniz. Birincisi; adım adım ödeme işlemlerinin tamamlanmasını sağlayan bir yapı kullanabilirsiniz. Bu seçenekte kullanıcılara her adımda farklı bir form gösterimi yapılmaktadır.
  • İlk adımda sepetteki ürünlerin bilgileri, kargo ücretleri ve toplam tutar gösterimi
  • İkinci adımda fatura ve kargo adresi bilgilerinin gösterimi
  • Üçüncü adımda ise ödeme bilgilerinin girişinin yapıldığı alanların gösterimi
Bu yöntem kullanıcıyı adım adım satın almaya hazırlamaktadır. Bu sistemin kullanımında sayfa yönlendirmelerinin hızlı bir şekilde yapılması önemli olduğu gibi, toplam satın alma işleminin kaç adımda yapılacağının gösterilmesi gerekir. Bununla beraber kullanıcının hangi adımda olduğunu da göstermelisiniz. Aşağıdaki örnekte de bunu görebilirsiniz. İkinci yöntem ise; tek bir sayfa üzerinde kullanıcılara tüm bu form doldurma alanlarını sunabilirsiniz. Sayfanın üst bölümünde sepet ve ürünleri gösterebilir; alt bölümde kargo ve fatura alan bilgilerine yer verebilir ve sayfanın en altında ise ödeme seçenekleri ve bilgi alanları gösterilebilir. Her iki seçenekte de önemli olan unsur, sadece gerekli olan bilgilerin alanlarını formlarınıza eklemeniz önemlidir. Fatura ve kargo adres alanlarında:
  • Ad soyad
  • TC kimlik numarası
  • Telefon numarası
  • E-posta adresi
  • Adres çubuğu
  • Şehir
  • İlçe
  • Posta kodu
Bu alanlar fatura ve kargo bölümü için yeterli alanlardır. Ödeme bölümünde ise
  • Ödeme seçenekleri
  • Taksit seçenekleri
  • (Kredi kartı ve ön ödemeli kart alışverişlerinde) Kart sahibinin adı soyadı, kart numarası, CVC kodu, Kart son kullanım tarihi
  • (Banka havalesinde) Kullanıcıların hangi bankalardan havale yapabileceklerinin bilgisi ve banka havale bilgileri

Üyelik formları

Bir diğer form modeli ise siteye üyelik formlarıdır. Form doldurma alanları arasında dikkat etmeniz gerekenlerden biri de bu formlardır. Kullanıcıların sitenize abone olmaları, onlara kişiselleştirilmiş ürün önerileri yapmanızı sağladığı için önemlidir. Üyelik form doldurma alanlarınızın da çok karmaşık olmaması ve gereksiz bilgileri talep etmemesi gerekir. Kullanıcılardan üyelik aşamasından çok fazla bilgi istemeniz, onları kaçırmanıza neden olabilecek durumlardan biridir. Çünkü kullanıcılar kendileriyle ilgili çok fazla detayı paylaşmak istemeyeceklerdir. Bu formlarda şu alanları kullanabilirsiniz:
  • Ad soyad bilgisi
  • E-posta adresi
  • Şifre
  • Sosyal ağlarla üyelik
Kullanıcılar kendi bilgilerinin girişini yaparak giriş yapabilecekleri gibi onlara sosyal ağ hesaplarıyla da üye olma fırsatı sunmalısınız. Kullanıcıların bir bölümü, sıfırdan bir hesap oluşturmak yerine sosyal ağ hesaplarıyla da giriş yapabilirler. Özellikle sosyal ağ hesaplarıyla giriş yapmaya yönlendirmeniz, onların profillerinde herkese açık olan bilgilerine erişmenizi sağlayacağı için onlara daha kişiselleştirilmiş deneyimler sunmanıza da olanak tanır. İlgili rehber: Social Login nedir? Social Login ile ilgili bilmeniz gerekenler
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İşyerim internette neden yer almalı?
İşyerim internette neden yer almalı?
Her geçen gün fiziki mağaza sahipleri, işlerini internete taşımak ve internet üzerinden satış yapmak için çalışmalar yapıyor. İş yerinizin internette yer alması, size birçok avantaj sağlıyor. E-ticaret sektörünün her geçen...
3 Aralık 2016
Sinan Oypan
E- Ticaret Firmaları İçin Youtube Rehberi
E- Ticaret Firmaları İçin Youtube Rehberi
YouTube, dünyanın en büyük markaları arasında yer almasının dışında günümüzde başlı başına bir iş sahasına dönüşmüş durumda. Bu platform için video içeriği üretme fikri, artık çok daha geniş bir etki alanı...
13 Mart 2022
Markethinkers
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 1. Bölüm
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 1. Bölüm

İçerik pazarlama ve SEO, internet üzerinden iş yapan tüm firmalar için iki önemli unsurudur. Birbirileriyle ilişkileri olsa da aslında birbirinden ayrı kavramlardır ve e-ticaret sitesi üzerinde bunları uygularken bu farkların...
11 Eylül 2017
Sinan Oypan
Instagram profil düzenleme ipuçları
Instagram profil düzenleme ipuçları
Instagram profil düzenleme ipuçları ile profilinizi detaylandırarak, ziyaretçilere sizi takip etmeleri için farklı sebepler sunabilirsiniz. Sosyal medya pazarlamada Instagram oldukça önemli bir görev üstlendiği için, profilinizi en...
14 Aralık 2020
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 3. Bölüm
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 3. Bölüm
Ürün tanıtım videoları son dönemlerde oldukça popüler olmaya başladı ve e-ticaret firmaları da hem geri dönüşümlerini artırmak hem de tüketicilere ürünlerini daha iyi yansıtmak için video içerikler üretiyor. Geçtiğimiz...
19 Mart 2017
Sinan Oypan
Mobil ticarette yapmanız ve yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Mobil ticarette yapmanız ve yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Mobil ticaretin önemi her geçen yıl biraz daha artıyor. Son birkaç yıldır Türkiye e-ticaret sektöründe de mobil ticaretin gücü biraz daha artmaya başlıyor. Bunun en büyük sebeplerinden biri de akıllı telefon ve 3G internet veri...
16 Şubat 2017
Sinan Oypan
Chatbot Nedir? E-Ticaret İçin Neden Önemlidir?
Chatbot Nedir? E-Ticaret İçin Neden Önemlidir?
Robotların hayatımızın her alanına nüfuz ettiğini söyleyebiliriz. Bu konu üzerine sürekli korku senaryoları yazılsa da günümüzdeki robotlar dünyayı ele geçirmek için değil, işlerimizi kolaylaştırmak için çalışırlar....
27 Şubat 2021
Markethinkers
Email Marketing Hataları | En Çok Yapılan 6 Hata
Email Marketing Hataları | En Çok Yapılan 6 Hata
Email marketing hataları arasından en çok yapılan 6 hatayı bu yazımızda ele alacağız. Geri dönüşüm ve cirosal olarak önemli bir yere sahip olan email marketing'de bu 6 hatayı bir daha yapmamak için gelin hep beraber yazımızı...
20 Mart 2018
Sinan Oypan
Video reklamlarınızda geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak ipuçları
Video reklamlarınızda geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak ipuçları
Video reklamlar sosyal mecralarda geri dönüşümleri artırmak için oldukça etkili pazarlama araçları haline geldi ve e-ticaret firmaları da ürün ve marka bilinirliklerini artırmak için bu reklamlardan yararlanıyor. Sosyal mecralar...
10 Nisan 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? | 2. Bölüm
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? | 2. Bölüm
E-ticaret firmalarının sosyal medya krizlerine karşı hazırlıklı olması ve önceden planlamalar yapmaları gerekir. Serimizin ilk bölümünde de bu hazırlık ve plan süreçlerinin yanı sıra krizlerin belirlenmesi ile ilgili...
27 Mart 2017
Sinan Oypan
E-posta kampanyalarında planlama nasıl yapılmalı?
E-posta kampanyalarında planlama nasıl yapılmalı?
E-posta kampanyalarında planlama hayati bir öneme sahiptir çünkü e-posta kampanyaları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Pazarlama çalışmaları arasında en yüksek geri dönüşüm oranlarına sahip olması nedeniyle marka,...
30 Mart 2017
Sinan Oypan
Geri dönüşümü yükseltecek infografik tasarımı yaparken nelere dikkat edilmeli? (İnfografik)
Geri dönüşümü yükseltecek infografik tasarımı yaparken nelere dikkat edilmeli? (İnfografik)
Geri dönüşümlerinizi artırmak, tüketicilere markanızla ilgili detaylı bilgiler sunmak ve markanızla ilgili içerikler yayınlamak için infografik tasarımı yapabilirsiniz. infografik tasarımı yapılırken bazı konuların ve tasarımsal...
11 Mart 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın