Form doldurma alanlarının kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler

9 Nisan 2019
Sinan Oypan
Form doldurma alanlarının kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler

Form doldurma alanlarının kullanımı, e-ticarette geri dönüşüm sağlamanızı sağlayan bölümlerden biridir ve doğru bir şekilde optimize edilmelidir. Form doldurma alanlarının düzgün bir şekilde hazırlanmaması, kullanıcı deneyimini olumsuz etkileyeceği için kullanıcıların bu formları doldurmamalarına neden olabilir. Bunun önüne geçmek için de form doldurma alanları üzerinde bilmeniz gereken bazı konular bulunuyor. Bu rehberimizde de bu konuları ele alacağız.

E-ticaret sitenizde kullanacağınız formlar

Öncelikle e-ticaret sitenizde ne tür formlar kullanacağınız üzerinde duralım. Herbir form için farklı bir yaklaşımınızın olması gerekiyor. Tüm form çeşitlerinde aynı yaklaşımı izlemeniz doğru olmayacaktır. Peki, bu formlar neler?

  • E-posta abonelik formları
  • Ödeme sayfası formları
  • Üyelik formları

Bulunduğunuz sektöre ve yaptığınız iş modeline göre farklı türde formlara da ihtiyaç duyabilirsiniz; ancak temel olarak bu 3 form tipi e-ticaret sitelerinde standart olarak kullanılmaktadır.

Form doldurma alanlarında dikkat etmeniz gerekenler

Şimdi de bu 3 form türü için nelere dikkat etmeniz gerektiği üzerinde duralım.

E-posta abonelik formaları

E-posta pazarlama çalışmaları yaparak, kullanıcılara daha kişiselleştirilmiş bir alışveriş deneyimi sunmak için onların e-posta listelerinize abone olmalarını sağlamanız gerekir. Bunun için de sitenizin belli alanlarında e-posta abonelik formu kullanabilirsiniz. Bu form doldurma alanının kısa olması oldukça önemli. Kullanıcıların hızlı bir şekilde eyleme geçebilmeleri için e-posta abonelik form doldurma alanında çok fazla detayın olmaması gerekiyor.

E-posta formlarında genellikle kullanıcılardan sadece e-posta adresinin istendiği bir alan kullanılmakta. Böylelikle kullanıcı başka bir bilgi girişi yapmadan hızlı bir şekilde e-posta listelerinize katılabilirler.

Bunun yanı sıra kullanıcılara bir eyleme çağrı mesajı da sunmanız gerekir. Burada onların listenize abone olduklarında ne gibi fırsatlardan yararlanabileceklerini söylemeniz ve onlara bir değer katmanız gerekir. Aksi taktirde geri dönüşümleriniz düşük olabilir.

Ödeme sayfası formları

E-ticaret sitenizdeki en önemli form alanı ödeme sayfalarınızda yer alan bilgi formlarıdır. Bu form doldurma alanlarının en iyi şekilde optimize edilmesi gerekir. Kullanıcıların bu sayfalarda dikkatleri dağılmadan gerekli bilgileri doldurarak, satın alma işlemlerini gerçekleştirmeleri gerekmektedir.

İlgili rehber: Ödeme sayfalarında dikkati dağıtan unsurlar nelerdir?

Ödeme sayfalarında iki farklı yöntem kullanabilirsiniz. Birincisi; adım adım ödeme işlemlerinin tamamlanmasını sağlayan bir yapı kullanabilirsiniz. Bu seçenekte kullanıcılara her adımda farklı bir form gösterimi yapılmaktadır.

  • İlk adımda sepetteki ürünlerin bilgileri, kargo ücretleri ve toplam tutar gösterimi
  • İkinci adımda fatura ve kargo adresi bilgilerinin gösterimi
  • Üçüncü adımda ise ödeme bilgilerinin girişinin yapıldığı alanların gösterimi

Bu yöntem kullanıcıyı adım adım satın almaya hazırlamaktadır. Bu sistemin kullanımında sayfa yönlendirmelerinin hızlı bir şekilde yapılması önemli olduğu gibi, toplam satın alma işleminin kaç adımda yapılacağının gösterilmesi gerekir. Bununla beraber kullanıcının hangi adımda olduğunu da göstermelisiniz. Aşağıdaki örnekte de bunu görebilirsiniz.

İkinci yöntem ise; tek bir sayfa üzerinde kullanıcılara tüm bu form doldurma alanlarını sunabilirsiniz. Sayfanın üst bölümünde sepet ve ürünleri gösterebilir; alt bölümde kargo ve fatura alan bilgilerine yer verebilir ve sayfanın en altında ise ödeme seçenekleri ve bilgi alanları gösterilebilir.

Her iki seçenekte de önemli olan unsur, sadece gerekli olan bilgilerin alanlarını formlarınıza eklemeniz önemlidir. Fatura ve kargo adres alanlarında:

  • Ad soyad
  • TC kimlik numarası
  • Telefon numarası
  • E-posta adresi
  • Adres çubuğu
  • Şehir
  • İlçe
  • Posta kodu

Bu alanlar fatura ve kargo bölümü için yeterli alanlardır. Ödeme bölümünde ise

  • Ödeme seçenekleri
  • Taksit seçenekleri
  • (Kredi kartı ve ön ödemeli kart alışverişlerinde) Kart sahibinin adı soyadı, kart numarası, CVC kodu, Kart son kullanım tarihi
  • (Banka havalesinde) Kullanıcıların hangi bankalardan havale yapabileceklerinin bilgisi ve banka havale bilgileri

Üyelik formları

Bir diğer form modeli ise siteye üyelik formlarıdır. Form doldurma alanları arasında dikkat etmeniz gerekenlerden biri de bu formlardır. Kullanıcıların sitenize abone olmaları, onlara kişiselleştirilmiş ürün önerileri yapmanızı sağladığı için önemlidir.

Üyelik form doldurma alanlarınızın da çok karmaşık olmaması ve gereksiz bilgileri talep etmemesi gerekir. Kullanıcılardan üyelik aşamasından çok fazla bilgi istemeniz, onları kaçırmanıza neden olabilecek durumlardan biridir. Çünkü kullanıcılar kendileriyle ilgili çok fazla detayı paylaşmak istemeyeceklerdir.

Bu formlarda şu alanları kullanabilirsiniz:

  • Ad soyad bilgisi
  • E-posta adresi
  • Şifre
  • Sosyal ağlarla üyelik

Kullanıcılar kendi bilgilerinin girişini yaparak giriş yapabilecekleri gibi onlara sosyal ağ hesaplarıyla da üye olma fırsatı sunmalısınız. Kullanıcıların bir bölümü, sıfırdan bir hesap oluşturmak yerine sosyal ağ hesaplarıyla da giriş yapabilirler. Özellikle sosyal ağ hesaplarıyla giriş yapmaya yönlendirmeniz, onların profillerinde herkese açık olan bilgilerine erişmenizi sağlayacağı için onlara daha kişiselleştirilmiş deneyimler sunmanıza da olanak tanır.

İlgili rehber: Social Login nedir? Social Login ile ilgili bilmeniz gerekenler

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternetten ne satabilirsiniz?
İnternetten ne satabilirsiniz?
E-ticaret sektörü ve örnek siteler, yeni girişimciler için çok heyecan vericidir fakat önemli kararları da alabilmeniz gerekir. Eğer e-ticaret siteis açmak istiyorsanız alabileceğiniz en önemli kararlardan birisi de hangi ürünün...
25 Nisan 2014
Seyhun Özkara
Eski içerikleri tekrar kullanarak pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Eski içerikleri tekrar kullanarak pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmalarında eski paylaşımlar çoğu zaman uzun vadede unutuluyor. Bu tür çalışmalar genellikle kısa vadede kullanıldığı için, sadece organik arama sonuçları üzerinden trafik sağlanmasının yolunu...
8 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 2. Bölüm
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 2. Bölüm
Ürün lansmanlarına doğru bir strateji ve detaylı bir planlama ile yaklaşıldığında lansmanın başarılı olması daha muhtemeldir. Plan program olmadan lansman çalışmaları yapmak, istenilen hedeflere ulaşılmasını bir hayli...
26 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Kadın girişimcilere destek kredisi veren bankalar hangileri?
Kadın girişimcilere destek kredisi veren bankalar hangileri?
Türkiye girişimcilik ekosisteminde kadın girişimciler de artık yerlerini daha fazla almaya başlıyor. Hem devlet destekli krediler ile hem de bankalar kendi fonları ile bu kadın girişimcileri de destekleyerek, onları kendi işlerini...
24 Kasım 2016
Sinan Oypan
Çapraz satış nedir ve satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?
Çapraz satış nedir ve satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?
Çapraz satış, ticarette tüketicilerin yaptıkları alışveriş tutarını artırmaları için kullanılan satış taktiklerinden biridir ve ortalama sepet tutarını artırmak için de önemli bir taktiktir. Günlük hayatımızda birçok...
23 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri yorumlarının önemi ve satın alma kararlarına etkileri
E-ticarette müşteri yorumlarının önemi ve satın alma kararlarına etkileri
E-ticarette tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörlerden biri de müşteri yorumları. Başka müşterilerin ya da kullanıcıların ürünler ve aldıkları hizmet hakkında yaptıkları yorumlar, siteyi ziyaret eden yeni...
23 Mart 2017
Sinan Oypan
E posta pazarlama ile düzenli abone nasıl artırılır?
E posta pazarlama ile düzenli abone nasıl artırılır?
E posta pazarlama, e-ticaret firmalarına en çok geri dönüşüm sağlayan kanallardan biri olan, kişiselleştirilmiş pazarlama çalışmalarının yanı sıra tüketicilere doğrudan ulaşma fırsatı sunduğu için de önemlidir. Bu...
12 Nisan 2019
Sinan Oypan
Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama stratejisinde neler olmalı?
Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama stratejisinde neler olmalı?
Influencer pazarlama stratejileri, tanınmış kişi ya da hesaplarla yapacağınız pazarlama ve reklam çalışmalarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanız için önemlidir. Belli bir strateji olmadan doğruca anlaşma yapmak ve bir...
21 Nisan 2019
Sinan Oypan
E mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler
E mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler
E mağaza açmak ve internetten satış yapmak günümüzde oldukça kolaylaştı ve bu sayede birçok kişi hayalindeki işi hayata geçirebiliyor. Ancak tek başına bir online mağaza açmak yeterli değil. Site açma süreci kolay olsa da...
5 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Dijital pazarlama çalışmalarında ölçümlenmesi gereken etkileşimler
Dijital pazarlama çalışmalarında ölçümlenmesi gereken etkileşimler
Dijital pazarlama çalışmalarında etkileşimler, pazarlama çalışmalarının ne kadar kişiye eriştiğini ve erişilen kitlenin bu içerikleri ne kadar ilgi çekici bulduğunu görmesini sağlar. Etkileşimleri ölçerek, pazarlama...
5 Şubat 2018
Sinan Oypan
Kulaktan kulağa pazarlamada nasıl başarılı olabilirsiniz?
Kulaktan kulağa pazarlamada nasıl başarılı olabilirsiniz?
Kullanıcıların bir ürün alırken ya da bir ürünü araştırırken ilk başvurdukları kişiler genellikle çevrelerindeki kişilerdir. Onların tavsiyeleri ve görüşlerine değer vererek satın alma kararlarını şekillendirirler. Bu da...
1 Eylül 2017
Sinan Oypan
Instagram reklamları nasıl verilir? - 1. Bölüm
Instagram reklamları nasıl verilir? - 1. Bölüm
Instagram, marka bilinirliği, ürün tanıtımı ve takipçilerle etkileşime geçmek için günümüzdeki en popüler sosyal ağ olarak öne çıkıyor. Facebook’un reklam modellerinin bu platformda da kullanılabiliyor oluşu da markaların...
6 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin