Form doldurma alanlarının kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler

9 Nisan 2019
Sinan Oypan

Form doldurma alanlarının kullanımı, e-ticarette geri dönüşüm sağlamanızı sağlayan bölümlerden biridir ve doğru bir şekilde optimize edilmelidir. Form doldurma alanlarının düzgün bir şekilde hazırlanmaması, kullanıcı deneyimini olumsuz etkileyeceği için kullanıcıların bu formları doldurmamalarına neden olabilir. Bunun önüne geçmek için de form doldurma alanları üzerinde bilmeniz gereken bazı konular bulunuyor. Bu rehberimizde de bu konuları ele alacağız.

E-ticaret sitenizde kullanacağınız formlar

Öncelikle e-ticaret sitenizde ne tür formlar kullanacağınız üzerinde duralım. Herbir form için farklı bir yaklaşımınızın olması gerekiyor. Tüm form çeşitlerinde aynı yaklaşımı izlemeniz doğru olmayacaktır. Peki, bu formlar neler?

  • E-posta abonelik formları
  • Ödeme sayfası formları
  • Üyelik formları

Bulunduğunuz sektöre ve yaptığınız iş modeline göre farklı türde formlara da ihtiyaç duyabilirsiniz; ancak temel olarak bu 3 form tipi e-ticaret sitelerinde standart olarak kullanılmaktadır.

Form doldurma alanlarında dikkat etmeniz gerekenler

Şimdi de bu 3 form türü için nelere dikkat etmeniz gerektiği üzerinde duralım.

E-posta abonelik formaları

E-posta pazarlama çalışmaları yaparak, kullanıcılara daha kişiselleştirilmiş bir alışveriş deneyimi sunmak için onların e-posta listelerinize abone olmalarını sağlamanız gerekir. Bunun için de sitenizin belli alanlarında e-posta abonelik formu kullanabilirsiniz. Bu form doldurma alanının kısa olması oldukça önemli. Kullanıcıların hızlı bir şekilde eyleme geçebilmeleri için e-posta abonelik form doldurma alanında çok fazla detayın olmaması gerekiyor.

E-posta formlarında genellikle kullanıcılardan sadece e-posta adresinin istendiği bir alan kullanılmakta. Böylelikle kullanıcı başka bir bilgi girişi yapmadan hızlı bir şekilde e-posta listelerinize katılabilirler.

Bunun yanı sıra kullanıcılara bir eyleme çağrı mesajı da sunmanız gerekir. Burada onların listenize abone olduklarında ne gibi fırsatlardan yararlanabileceklerini söylemeniz ve onlara bir değer katmanız gerekir. Aksi taktirde geri dönüşümleriniz düşük olabilir.

Ödeme sayfası formları

E-ticaret sitenizdeki en önemli form alanı ödeme sayfalarınızda yer alan bilgi formlarıdır. Bu form doldurma alanlarının en iyi şekilde optimize edilmesi gerekir. Kullanıcıların bu sayfalarda dikkatleri dağılmadan gerekli bilgileri doldurarak, satın alma işlemlerini gerçekleştirmeleri gerekmektedir.

İlgili rehber: Ödeme sayfalarında dikkati dağıtan unsurlar nelerdir?

Ödeme sayfalarında iki farklı yöntem kullanabilirsiniz. Birincisi; adım adım ödeme işlemlerinin tamamlanmasını sağlayan bir yapı kullanabilirsiniz. Bu seçenekte kullanıcılara her adımda farklı bir form gösterimi yapılmaktadır.

  • İlk adımda sepetteki ürünlerin bilgileri, kargo ücretleri ve toplam tutar gösterimi
  • İkinci adımda fatura ve kargo adresi bilgilerinin gösterimi
  • Üçüncü adımda ise ödeme bilgilerinin girişinin yapıldığı alanların gösterimi

Bu yöntem kullanıcıyı adım adım satın almaya hazırlamaktadır. Bu sistemin kullanımında sayfa yönlendirmelerinin hızlı bir şekilde yapılması önemli olduğu gibi, toplam satın alma işleminin kaç adımda yapılacağının gösterilmesi gerekir. Bununla beraber kullanıcının hangi adımda olduğunu da göstermelisiniz. Aşağıdaki örnekte de bunu görebilirsiniz.

İkinci yöntem ise; tek bir sayfa üzerinde kullanıcılara tüm bu form doldurma alanlarını sunabilirsiniz. Sayfanın üst bölümünde sepet ve ürünleri gösterebilir; alt bölümde kargo ve fatura alan bilgilerine yer verebilir ve sayfanın en altında ise ödeme seçenekleri ve bilgi alanları gösterilebilir.

Her iki seçenekte de önemli olan unsur, sadece gerekli olan bilgilerin alanlarını formlarınıza eklemeniz önemlidir. Fatura ve kargo adres alanlarında:

  • Ad soyad
  • TC kimlik numarası
  • Telefon numarası
  • E-posta adresi
  • Adres çubuğu
  • Şehir
  • İlçe
  • Posta kodu

Bu alanlar fatura ve kargo bölümü için yeterli alanlardır. Ödeme bölümünde ise

  • Ödeme seçenekleri
  • Taksit seçenekleri
  • (Kredi kartı ve ön ödemeli kart alışverişlerinde) Kart sahibinin adı soyadı, kart numarası, CVC kodu, Kart son kullanım tarihi
  • (Banka havalesinde) Kullanıcıların hangi bankalardan havale yapabileceklerinin bilgisi ve banka havale bilgileri

Üyelik formları

Bir diğer form modeli ise siteye üyelik formlarıdır. Form doldurma alanları arasında dikkat etmeniz gerekenlerden biri de bu formlardır. Kullanıcıların sitenize abone olmaları, onlara kişiselleştirilmiş ürün önerileri yapmanızı sağladığı için önemlidir.

Üyelik form doldurma alanlarınızın da çok karmaşık olmaması ve gereksiz bilgileri talep etmemesi gerekir. Kullanıcılardan üyelik aşamasından çok fazla bilgi istemeniz, onları kaçırmanıza neden olabilecek durumlardan biridir. Çünkü kullanıcılar kendileriyle ilgili çok fazla detayı paylaşmak istemeyeceklerdir.

Bu formlarda şu alanları kullanabilirsiniz:

  • Ad soyad bilgisi
  • E-posta adresi
  • Şifre
  • Sosyal ağlarla üyelik

Kullanıcılar kendi bilgilerinin girişini yaparak giriş yapabilecekleri gibi onlara sosyal ağ hesaplarıyla da üye olma fırsatı sunmalısınız. Kullanıcıların bir bölümü, sıfırdan bir hesap oluşturmak yerine sosyal ağ hesaplarıyla da giriş yapabilirler. Özellikle sosyal ağ hesaplarıyla giriş yapmaya yönlendirmeniz, onların profillerinde herkese açık olan bilgilerine erişmenizi sağlayacağı için onlara daha kişiselleştirilmiş deneyimler sunmanıza da olanak tanır.

İlgili rehber: Social Login nedir? Social Login ile ilgili bilmeniz gerekenler

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E ticaret hukuku hakkında bilmeniz gerekenler
E ticaret hukuku / e-ticaret hukuku diğer isimlendirmeleriyle elektronik ticaret kanunu, yeni e ticaret kanunu, e ticaret mevzuatı, e ticaret yönetmeliği, e ticaret kanunu yönetmeliği vb; özetle eticaret hukuku hakkında herşey bu mini e...
1 Kasım 2018
Sinan Oypan
Sevgililer Günü’nde satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Sevgililer Günü her yıl olduğu gibi e-ticaret firmalarının dört gözle beklediği dönemlerden biri. E-ticaret firmaları bu dönemde düzenledikleri kampanyalar ve fırsatlarla satışlarını artırabilirler. Tüketicilerin ilgi...
29 Ocak 2018
Sinan Oypan
En etkili ürün satış sayfasını hazırlamak için bilmeniz gerekenler
Ürün satış sayfaları, e-ticaret sitenizdeki geri dönüşümleri artırmak için önemli bir role sahiptir. Bu sayfalar üzerindeki içerikler, fotoğraflar, öğelerin konumlandırılması, kullanıcı yorumları gibi birçok detay...
18 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken web sayfaları
E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken ve tüketicilerin kolay erişebilmleri gereken bazı web sayfaları bulunur. Bu sayfalar, hem e-ticaret sitesinin ne ile ilgili olduğunu gösterir hem de firma ile hizmetleri hakkında bir takım...
13 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Blog yazılarınızın kalitesini ve değerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
Blog içerikleri oluşturmak başlı başına bir iştir ve iyi bir şekilde yapılmadığı takdirde beklenen sonuçları bu çalışmalardan almak da bir hayli zordur. E-ticaret firmaları blog çalışmalarıyla içerik pazarlamasına...
26 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya reklam türleri nelerdir?
Sosyal medya reklam türleri, etkleşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırırken, yeni kitlelere ulaşmanıza da yardımcı olmaktadır. Sosyal ağlar günümüzde en etkili pazarlama kanalları arasında yer aldığı için bu...
21 Eylül 2020
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada hikayecilik nasıl kullanılır?
Dijital pazarlama çalışmalarında hikayecilik, marka ve ürüne talep yaratmayı sağlarken, reklam ve pazarlama çalışmalarının da daha ilgi çekici olmasını sağlar. Tüketiciler, sıradan bir ürün fotoğrafı ya da videosunu izleyerek,...
16 Mart 2020
Sinan Oypan
Reklam hazırlama sürecinde plan ve strateji oluşturma
Reklam hazırlama süreci oldukça ciddi bir planlama ve strateji gerektirdiği için, bu süreci en iyi şekilde yönetmek için bir planınızın olması gerekir. Reklam ile ilgili sürece dahil olan kişilerin bu plana uymaları ve belirlenen...
8 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-posta pazarlama stratejisi oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
Her pazarlama çalışmasında olduğu gibi e-posta pazarlamada da belli bir stratejiye ihtiyacınız olacaktır. Belli bir stratejinizin olmaması, buradaki çalışmalarınızın düzensiz olmasına neden olacağı gibi, beklediğiniz...
8 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Şirket ismi belirlemek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Şirket ismi belirlemek şirket kuruluşunda çok önemli bir yere sahiptir. Şahıs şirketi isimleri / limited şirketi isimleri / ingilizce şirket isimleri / şahıs şirketi ingilizce / uluslararası şirket isimleri, şirket isimleri...
23 Kasım 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kampanya planlaması nasıl yapılır?
E-ticarette farklı kampanyalar düzenlemek, marka bilinirliği ve satışları artırmak için sıklıkla kullanılan pazarlama ve reklam araçlarından biri. Dünkü yazımızda yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimine dair bir...
14 Şubat 2018
Sinan Oypan
Ürün iadelerine neden 6 durum
Tüketicilerin ve e-ticaret firmalarının canını sıkan durumlardan biri de ürün iadeleridir. Tüketiciler, herhangi bir sebepten dolayı ürünü iade etmek zorunda kaldıklarında, bu süreçteki prosedürlerle uğraşmak istemediklerinden...
21 Ocak 2017
Sinan Oypan