Fiziki mağazanızın e-ticarette başarılı olmasına yardım edecek ipuçları

23 Haziran 2016
Sinan Oypan
Fiziki mağazanızın e-ticarette başarılı olmasına yardım edecek ipuçları

Fiziki mağazanızı internete taşıyarak yeni ve daha geniş hedef kitlelere ulaşabilirsiniz. Bir internet sitesi kurup, ürünlerinizi buraya yerleştirdiğinizde e-ticarete ilk adımlarınızı atabilirsiniz.

Sitenin altyapı işlerini çözüp, ödeme, güvenlik ve kargo gibi detayları da hallettiğinizde artık satış yapmaya başlayabilirsiniz. Bu işlemleri tek başınıza nasıl yapacağınız bilmiyorsanız, e-ticaret altyapı sistemlerinden de yararlanabilirsiniz. Konu hakkında daha fazla bilgi almak için İdeasoft e-ticaret altyapı paketlerini inceleyebilir ve destek alabilirsiniz.

Fakat sadece bunları yapmak size e-ticarette başarıyı getirmeyebilir. Sitenizin tam anlamıyla çalışıyor olması yeterli olmayacaktır. Sizin buraya müşteri çekmeniz ve markanızı tanıtmanız gerekecek. Bunun içinde bazı yöntemlere başvurmanız lazım. Bu rehberde de bunu sağlayabilmeniz için bazı ipuçları paylaşacağız.

İnsanlara sitenizi ziyaret etmeleri için bir sebep verin

E-ticaretin birçok sektöründe rekabet oldukça yüksek ve her geçen gün yeni e-ticaret siteleri açılıyor. Bu nedenle de firma olarak, müşteri çekebilmek için insanlara, sitenizi ziyaret etmeleri için bazı sebepler vermeniz gerekiyor.

Burada birçok farklı yaklaşım ele alınabilir. Aynı gün içinde kargo avantajı sunmanın yanı sıra ücretsiz kargo seçeneği de sunulabilir. Ürün konusunda farklılaşmak için bazı ürünleri sadece internet sitenizde satışa sunabilirsiniz.

İnternet üzerinde ürünlerle ilgili kampanyalar düzenleyerek, müşterilerinizi internet üzerinden alışveriş yönlendirebilirsiniz. Bunların yanı sıra teslimat seçenekleri arasında mağazadan gelip alma gibi alternatifler de sunabilirsiniz. Böylelikle kargo maliyetlerinizi düşürebilirsiniz. Ödeme işlemlerinin de mağazada alınmasını sağlayacak sistemler oluşturarak, müşterilerin beğenmedikleri ürünleri iade etme işlemleriyle de ilgilenmemiş olursunuz.

Özellikle kampanya dönemlerinde ürünleri kaçırmak istemeyen tüketiciler bu yöntemleri kullanmak isteyebilirler. Tabii ki siz de satışlarınızı korumak adına bu ürün teslimatlarının belli bir zaman dilimi içinde yapılmasını talep edebilir ve müşterilerinize bildirebilirsiniz.

Müşteri hizmetlerinizi geliştirin

Tüketicilerin e-ticarette en çok önem verdikleri konulardan biri de hızlı ve kaliteli bir müşteri destek hizmeti oluyor. Siparişler ya da ürünlerle ilgili bilgi almanın yanı sıra satış sonrası destek e-ticarette oldukça önemli bir role sahip.

Bu nedenle de e-ticaret siteniz için iyi bir müşteri destek sistemi kurmanız gerekiyor. İlk başlarda küçük hacimli işler yapıyor olsanız dahi, müşteri desteği sağlamak için bu işlerle ilgilenebilecek bir ya da birkaç kişiye ihtiyacınız olabilir.

Ürünler ve sistem hakkında bilgi sahibi olan birinin müşteri desteği sunması ve müşterilerle iyi bir ilişki kurması marka sadakatini artırabilir. Sonuçta tüketiciler her zaman bir yerlerden alışveriş yapmaya devam edecekler; ancak memnun kaldıkları hizmeti unutmayarak, oraya sadık kalacaklardır.

Yerel etkinliklerde yer alın

Yerel etkinliklerde boy göstermeniz ve bu etkinliklerde bir stand açmanız e-ticaret sitenizi tanıtmak için faydalı olabilir. Standınızı bir shoowroom olarak kullanabilirsiniz ve etkinliğe katılanlar standınızda ürünlerinizi inceleyebilirler.

Bunun yanı sıra standınızı ziyaret edenlere özel indirim kuponları sunabilirsiniz ve onları e-ticaret siteniz üzerinden alışveriş yapmaya yönlendirebilirsiniz.

Bu ziyaretçiler stand üzerinde ürünleri inceleme fırsatı bulabilecekler. Böylelikle internet üzerinden ürünü görmeden satın almak istemeyen tüketicilere de ulaşma fırsatı bulmuş olursunuz.

Dijital pazarlama çalışmaları yapın

E-ticaret sektöründe aktif olabilmek, marka bilinirliğinizi artırarak yeni hedef kitlelere ulaşabilmek için dijital pazarlama çalışmaları da yapmanız gerekecek.

Sosyal mecralar üzerinde içerik çalışmalarıyla markanızı tanıtabilir ve kullanıcılarla etkileşime geçebilirsiniz. Google ve sosyal medya reklamları ile ücretli gönderiler yayınlayarak ürünlerinizi ve hizmetleri geniş kitlelere duyurabilirsiniz.

Dijital pazarlama alanında yapılabilecek birçok farklı aktivite bulunuyor ve fiziki mağazanızı internete taşıdığınızda, marka bilinirliğinizi artırmak için bu alana yatırım yapmanız gerekiyor.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Alibaba'dan ürün tedarik etmek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Alibaba'dan ürün tedarik etmek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Alibaba’dan ürün tedarik etmek / alibabadan ürün almak ya da dropshipping çalışmaları yapmak, farklı ürünleri temin etmenize yardımcı olacaktır. Özellikle çok satılan ve talep gören ürünlerde doğru tedarikçileri seçmek ve bu...
31 Ocak 2019
Sinan Oypan
2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?
2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?
E posta pazarlaması, 2020’de de e-ticaret firmaların radarında olacak pazarlama çalışmalarından biri olmaya devam edecek. E posta gönderimleri doğru bir şekilde kurgulandığında, en yüksek geri dönüşümü sağlayan pazarlama...
2 Ocak 2020
Sinan Oypan
Müşterilerinize daha güvenli bir alışveriş deneyimi sunmak için neler yapabilirsiniz?
Müşterilerinize daha güvenli bir alışveriş deneyimi sunmak için neler yapabilirsiniz?
Online alışverişlerde müşterilerinizin güvenliğini sağlamak sizin sorumluluğunuzdadır. Müşterilerin güvenliğinin yanı sıra internetteki sahtecilik saldırılarına karşı kendinizi de korumanız gerekir. Güvenilir bir online...
21 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Twitter paylaşım fikirleri
E-ticaret firmaları için Twitter paylaşım fikirleri
E-ticaret firmaları sosyal medya üzerinde etkileşim yaratarak, marka bilinirliğini artırmak ve sitelerine trafik göndermek için farklı Twitter paylaşım fikirlerinden yararlanabilirler. Twitter üzerinde aktif bir şekilde yer alarak,...
27 Kasım 2019
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir marka sloganı nasıl yaratılır?
Akılda kalıcı bir marka sloganı nasıl yaratılır?
Akılda kalıcı bir marka sloganı yaratmanız, marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olurken, tüketicilerin gözünde de marka imajınızın oluşmasını sağlar. Başarılı ve iyi işler başaran firmaları öne çıkartan marka...
4 Nisan 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? | 1. Bölüm
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? | 1. Bölüm
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? Sosyal medya krizleri nasıl çözülür? Sosyal medya kriz yönetimi sırasında dikkat etmeniz gerekenler nelerdir? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Sosyal medya pazarlama, e-ticaret...
26 Mart 2017
Sinan Oypan
Rakip SEO Analizi Nasıl Yapılır?
Rakip SEO Analizi Nasıl Yapılır?
Rakip SEO analizi nasıl yapılır, nelere dikkat edilmelidir ve daha fazlası bu yazımızda. Dünkü yazımızda SEO’da rakip analizinin önemi üzerinde durmuştuk. Bugünkü yazımızda da SEO’da rakip analizi yaparken nelere dikkat...
18 Temmuz 2016
Sinan Oypan
''Nasıl yapılır?'' temalı içerik çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?
''Nasıl yapılır?'' temalı içerik çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin blog bölümünde etkileşimi artırmak ve kullanıcılara bir değer sunabilmek için “Nasıl yapılı?” temalı içerikler oluşturmayı deneyebilirsiniz. Bu tür içerikler hem kullanıcılara bir değer sunarken hem de...
14 Şubat 2017
Sinan Oypan
Mobil reklamların e-ticaret firmaları için ne tür avantajları bulunuyor?
Mobil reklamların e-ticaret firmaları için ne tür avantajları bulunuyor?
Mobil cihaz kullanımlarının artması ve mobil internet penatrasyonunun artmasıyla beraber kullanıcıların mobil cihazlar üzerinde geçirdikleri süre artmaya başladı. Masaüstü cihazlar yerine günün her anında internet erişimi...
18 Temmuz 2018
Sinan Oypan
B2B e-posta kampanyaları nasıl verimli yapılır?
B2B e-posta kampanyaları nasıl verimli yapılır?
B2B e-posta kampanyaları yani e-posta pazarlama B2B firmaları için diğer pazarlama yöntemlerinden daha önemlidir. Çoğu zaman sosyal mecraların ya da Google Adwords çalışmalarının bir adım da ötesinde durur. Bunun sebebi ise, B2B...
7 Nisan 2017
Sinan Oypan
Google Ads Nedir? Nasıl Kullanılır?
Google Ads Nedir? Nasıl Kullanılır?
Ticaretin temel yapı taşlarından birisinin reklam olduğu yadsınamaz bir gerçektir. Ticaretin şekli ne kadar değişirse değişsin, o şekle uygun bir reklamcılık yöntemi de mutlaka bulunur. Öyle ki dijital dünyadaki hızlı gelişim ile...
22 Şubat 2021
Markethinkers
Geri dönüşümlerinizi artıracak Pop-Up tasarımları için 5 ipucu
Geri dönüşümlerinizi artıracak Pop-Up tasarımları için 5 ipucu
Pop-Up’lar e-ticaret sitelerinde ziyaretçileri belli eylemlere geçirmek için sıklıkla kullanılıyor. E-posta aboneliği, yeni kampanya duyuruları, indirim duyuruları ya da yeni ürün ve fırsatlarla ilgili bilgiler bu Pop-Up’lar...
16 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin