Fiziki mağazanızın e-ticarette başarılı olmasına yardım edecek ipuçları

23 Haziran 2016
Sinan Oypan
Fiziki mağazanızın e-ticarette başarılı olmasına yardım edecek ipuçları

Fiziki mağazanızı internete taşıyarak yeni ve daha geniş hedef kitlelere ulaşabilirsiniz. Bir internet sitesi kurup, ürünlerinizi buraya yerleştirdiğinizde e-ticarete ilk adımlarınızı atabilirsiniz.

Sitenin altyapı işlerini çözüp, ödeme, güvenlik ve kargo gibi detayları da hallettiğinizde artık satış yapmaya başlayabilirsiniz. Bu işlemleri tek başınıza nasıl yapacağınız bilmiyorsanız, e-ticaret altyapı sistemlerinden de yararlanabilirsiniz. Konu hakkında daha fazla bilgi almak için İdeasoft e-ticaret altyapı paketlerini inceleyebilir ve destek alabilirsiniz.

Fakat sadece bunları yapmak size e-ticarette başarıyı getirmeyebilir. Sitenizin tam anlamıyla çalışıyor olması yeterli olmayacaktır. Sizin buraya müşteri çekmeniz ve markanızı tanıtmanız gerekecek. Bunun içinde bazı yöntemlere başvurmanız lazım. Bu rehberde de bunu sağlayabilmeniz için bazı ipuçları paylaşacağız.

İnsanlara sitenizi ziyaret etmeleri için bir sebep verin

E-ticaretin birçok sektöründe rekabet oldukça yüksek ve her geçen gün yeni e-ticaret siteleri açılıyor. Bu nedenle de firma olarak, müşteri çekebilmek için insanlara, sitenizi ziyaret etmeleri için bazı sebepler vermeniz gerekiyor.

Burada birçok farklı yaklaşım ele alınabilir. Aynı gün içinde kargo avantajı sunmanın yanı sıra ücretsiz kargo seçeneği de sunulabilir. Ürün konusunda farklılaşmak için bazı ürünleri sadece internet sitenizde satışa sunabilirsiniz.

İnternet üzerinde ürünlerle ilgili kampanyalar düzenleyerek, müşterilerinizi internet üzerinden alışveriş yönlendirebilirsiniz. Bunların yanı sıra teslimat seçenekleri arasında mağazadan gelip alma gibi alternatifler de sunabilirsiniz. Böylelikle kargo maliyetlerinizi düşürebilirsiniz. Ödeme işlemlerinin de mağazada alınmasını sağlayacak sistemler oluşturarak, müşterilerin beğenmedikleri ürünleri iade etme işlemleriyle de ilgilenmemiş olursunuz.

Özellikle kampanya dönemlerinde ürünleri kaçırmak istemeyen tüketiciler bu yöntemleri kullanmak isteyebilirler. Tabii ki siz de satışlarınızı korumak adına bu ürün teslimatlarının belli bir zaman dilimi içinde yapılmasını talep edebilir ve müşterilerinize bildirebilirsiniz.

Müşteri hizmetlerinizi geliştirin

Tüketicilerin e-ticarette en çok önem verdikleri konulardan biri de hızlı ve kaliteli bir müşteri destek hizmeti oluyor. Siparişler ya da ürünlerle ilgili bilgi almanın yanı sıra satış sonrası destek e-ticarette oldukça önemli bir role sahip.

Bu nedenle de e-ticaret siteniz için iyi bir müşteri destek sistemi kurmanız gerekiyor. İlk başlarda küçük hacimli işler yapıyor olsanız dahi, müşteri desteği sağlamak için bu işlerle ilgilenebilecek bir ya da birkaç kişiye ihtiyacınız olabilir.

Ürünler ve sistem hakkında bilgi sahibi olan birinin müşteri desteği sunması ve müşterilerle iyi bir ilişki kurması marka sadakatini artırabilir. Sonuçta tüketiciler her zaman bir yerlerden alışveriş yapmaya devam edecekler; ancak memnun kaldıkları hizmeti unutmayarak, oraya sadık kalacaklardır.

Yerel etkinliklerde yer alın

Yerel etkinliklerde boy göstermeniz ve bu etkinliklerde bir stand açmanız e-ticaret sitenizi tanıtmak için faydalı olabilir. Standınızı bir shoowroom olarak kullanabilirsiniz ve etkinliğe katılanlar standınızda ürünlerinizi inceleyebilirler.

Bunun yanı sıra standınızı ziyaret edenlere özel indirim kuponları sunabilirsiniz ve onları e-ticaret siteniz üzerinden alışveriş yapmaya yönlendirebilirsiniz.

Bu ziyaretçiler stand üzerinde ürünleri inceleme fırsatı bulabilecekler. Böylelikle internet üzerinden ürünü görmeden satın almak istemeyen tüketicilere de ulaşma fırsatı bulmuş olursunuz.

Dijital pazarlama çalışmaları yapın

E-ticaret sektöründe aktif olabilmek, marka bilinirliğinizi artırarak yeni hedef kitlelere ulaşabilmek için dijital pazarlama çalışmaları da yapmanız gerekecek.

Sosyal mecralar üzerinde içerik çalışmalarıyla markanızı tanıtabilir ve kullanıcılarla etkileşime geçebilirsiniz. Google ve sosyal medya reklamları ile ücretli gönderiler yayınlayarak ürünlerinizi ve hizmetleri geniş kitlelere duyurabilirsiniz.

Dijital pazarlama alanında yapılabilecek birçok farklı aktivite bulunuyor ve fiziki mağazanızı internete taşıdığınızda, marka bilinirliğinizi artırmak için bu alana yatırım yapmanız gerekiyor.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

IdeaSoft E-ticaret Sözlüğü Yayında!
IdeaSoft E-ticaret Sözlüğü Yayında!
Özellikle yeni başlayanlar için e-ticaret ile ilgili bazı terimler çok yabancı ve anlaşılmaz gelebilir. Bunda yabancı dillerden gelmiş ve sektörde yaygın olarak kullanılan kelimelerin sayısının da etkisi büyük. Üstelik e-ticaret...
6 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya
İndirim yapmadan geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak satış taktikleri
İndirim yapmadan geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak satış taktikleri
E-ticarette rekabetin artmasıyla beraber satış taktikleri kullanarak, indirime bağımlı kalmadan satışlarınızı artırmanız gerekebiliyor. Çünkü sadece indirimlere bağımlı kalmanız yapacağınız satış adetlerini artırmanıza...
8 Şubat 2019
Sinan Oypan
Stok devir hızı nedir, nasıl hesaplanır ve neden önemlidir?
Stok devir hızı nedir, nasıl hesaplanır ve neden önemlidir?
E-ticarette stokların kaç kez yenilendiğini görmek için stok devir hızı, özellikle hesaplanması gereken konulardan biri olarak öne çıkmakta. Stokların yıl içerisindeki yenilenme süresi ve bu stoklar için harcanan miktarın yıl...
14 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Girişimcilerin, kişisel markalarını güçlendirmeleri için yapması gerekenler
Girişimcilerin, kişisel markalarını güçlendirmeleri için yapması gerekenler
Girişimcilerin, projelerini güçlendirmenin yanı sıra kişisel markalarını, yani kendi isimlerini de güçlendirmeleri gerekiyor. Başarılı bir kariyere ulaşmak için, işinize değer katarken kendi isminize de aynı değeri katmanız...
8 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Küçük işletmeler için SMS pazarlama taktikleri
Küçük işletmeler için SMS pazarlama taktikleri
Pazarlama konusu söz konusu olunca, günümüzde e-ticaret firmalarının yararlanabileceği birçok farklı yöntem bulunuyor. SMS pazarlama da bu yöntemlerden biri. Kampanya ve fırsatlarla ilgili bilgi SMS’leri göndermek, günümüzde...
3 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticaret için Önemli Özel Günler (2021)
E-ticaret için Önemli Özel Günler (2021)
E-ticaret dünyasında her günün farklı bir hareketliliği ve bu hareketliliği sağlayan farklı müşteri kitleleri vardır. Bu hareketliliği fırsata çevirmenin yolu ise özel günleri bilmekten geçer. E-ticarete etkisi olan özel günler...
9 Şubat 2021
Markethinkers
E-Fatura ve E-Arşiv Fatura Nedir? Farkları Nelerdir?
E-Fatura ve E-Arşiv Fatura Nedir? Farkları Nelerdir?
Her işinizi gören internet ortamının teknolojileri gelişmeye devam ederken geleneksel yöntemleri kullanmaya devam etseniz de bazı süreçlerinizi elektronik ortama taşımak zorunlu hale gelmiştir. Ticari kazanç sağlayan her eylemin...
15 Şubat 2021
Markethinkers
Landing Page SEO Ayarları
Landing Page SEO Ayarları
Landing Page SEO ayarları nasıl yapılmalıdır? Landing Page nasıl optimize edilmelidir? Landing Page SEO'da meta açıklamları ve anahtar kelime optimizasyonunun önemi ve daha fazlası bu yazımızda. E-ticaret siteniz üzerinde farklı...
10 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak için stratejiler
Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak için stratejiler
Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak, takipçilerle daha fazla iletişim kurmanızı sağlarken, Instagram üzerindeki görünürlüğünüzü artırmanıza yardımcı olur. Etkileşimleri artırabilmek için de farklı stratejiler...
27 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Şirketiniz için belirlemeniz gereken sosyal medya hedefleri nelerdir?
Şirketiniz için belirlemeniz gereken sosyal medya hedefleri nelerdir?
Sosyal medya yönetimi ve pazarlama e-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir. Marka bilinirliğini artırma, ürün tanıtımları yapmak ve tüketicilerle etkileşim kurabilmek için sosyal ağlar günümüzde sıklıkla ve öncelikle...
19 Şubat 2017
Sinan Oypan
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 6 madde
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 6 madde
Kendi işini kurmak isteyip ne iş yapabilirim diye düşünenlerin sayısı günümüzde gittikçe artıyor. İş kurmak istiyorum deyip elinde az bir sermayesi olanlar da küçük sermayeyle ne iş yapılır diye arayışlara giriyor. İş...
18 Kasım 2019
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderirken nelere dikkat etmelisiniz?
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderirken nelere dikkat etmelisiniz?
Hatırlatma e-postası e-ticaret şirketleri için hayati bir öneme sahiptir. Ama e-ticaret firmalarının büyük bir çoğunluğu sepette ürün bırakan kullanıcılara hatırlatma e-posta göndermiyor. Bu da potansiyel müşterileri...
25 Ağustos 2017
Sinan Oypan