Fiziki mağazanızın e-ticarette başarılı olmasına yardım edecek ipuçları

23 Haziran 2016
Ferad Osman Sali
Fiziki mağazanızın e-ticarette başarılı olmasına yardım edecek ipuçları
Fiziki mağazanızı internete taşıyarak yeni ve daha geniş hedef kitlelere ulaşabilirsiniz. Bir internet sitesi kurup, ürünlerinizi buraya yerleştirdiğinizde e-ticarete ilk adımlarınızı atabilirsiniz. Sitenin altyapı işlerini çözüp, ödeme, güvenlik ve kargo gibi detayları da hallettiğinizde artık satış yapmaya başlayabilirsiniz. Bu işlemleri tek başınıza nasıl yapacağınız bilmiyorsanız, e-ticaret altyapı sistemlerinden de yararlanabilirsiniz. Konu hakkında daha fazla bilgi almak için İdeasoft e-ticaret altyapı paketlerini inceleyebilir ve destek alabilirsiniz. Fakat sadece bunları yapmak size e-ticarette başarıyı getirmeyebilir. Sitenizin tam anlamıyla çalışıyor olması yeterli olmayacaktır. Sizin buraya müşteri çekmeniz ve markanızı tanıtmanız gerekecek. Bunun içinde bazı yöntemlere başvurmanız lazım. Bu rehberde de bunu sağlayabilmeniz için bazı ipuçları paylaşacağız.

İnsanlara sitenizi ziyaret etmeleri için bir sebep verin

E-ticaretin birçok sektöründe rekabet oldukça yüksek ve her geçen gün yeni e-ticaret siteleri açılıyor. Bu nedenle de firma olarak, müşteri çekebilmek için insanlara, sitenizi ziyaret etmeleri için bazı sebepler vermeniz gerekiyor. Burada birçok farklı yaklaşım ele alınabilir. Aynı gün içinde kargo avantajı sunmanın yanı sıra ücretsiz kargo seçeneği de sunulabilir. Ürün konusunda farklılaşmak için bazı ürünleri sadece internet sitenizde satışa sunabilirsiniz. İnternet üzerinde ürünlerle ilgili kampanyalar düzenleyerek, müşterilerinizi internet üzerinden alışveriş yönlendirebilirsiniz. Bunların yanı sıra teslimat seçenekleri arasında mağazadan gelip alma gibi alternatifler de sunabilirsiniz. Böylelikle kargo maliyetlerinizi düşürebilirsiniz. Ödeme işlemlerinin de mağazada alınmasını sağlayacak sistemler oluşturarak, müşterilerin beğenmedikleri ürünleri iade etme işlemleriyle de ilgilenmemiş olursunuz. Özellikle kampanya dönemlerinde ürünleri kaçırmak istemeyen tüketiciler bu yöntemleri kullanmak isteyebilirler. Tabii ki siz de satışlarınızı korumak adına bu ürün teslimatlarının belli bir zaman dilimi içinde yapılmasını talep edebilir ve müşterilerinize bildirebilirsiniz.

Müşteri hizmetlerinizi geliştirin

Tüketicilerin e-ticarette en çok önem verdikleri konulardan biri de hızlı ve kaliteli bir müşteri destek hizmeti oluyor. Siparişler ya da ürünlerle ilgili bilgi almanın yanı sıra satış sonrası destek e-ticarette oldukça önemli bir role sahip. Bu nedenle de e-ticaret siteniz için iyi bir müşteri destek sistemi kurmanız gerekiyor. İlk başlarda küçük hacimli işler yapıyor olsanız dahi, müşteri desteği sağlamak için bu işlerle ilgilenebilecek bir ya da birkaç kişiye ihtiyacınız olabilir. Ürünler ve sistem hakkında bilgi sahibi olan birinin müşteri desteği sunması ve müşterilerle iyi bir ilişki kurması marka sadakatini artırabilir. Sonuçta tüketiciler her zaman bir yerlerden alışveriş yapmaya devam edecekler; ancak memnun kaldıkları hizmeti unutmayarak, oraya sadık kalacaklardır.

Yerel etkinliklerde yer alın

Yerel etkinliklerde boy göstermeniz ve bu etkinliklerde bir stand açmanız e-ticaret sitenizi tanıtmak için faydalı olabilir. Standınızı bir shoowroom olarak kullanabilirsiniz ve etkinliğe katılanlar standınızda ürünlerinizi inceleyebilirler. Bunun yanı sıra standınızı ziyaret edenlere özel indirim kuponları sunabilirsiniz ve onları e-ticaret siteniz üzerinden alışveriş yapmaya yönlendirebilirsiniz. Bu ziyaretçiler stand üzerinde ürünleri inceleme fırsatı bulabilecekler. Böylelikle internet üzerinden ürünü görmeden satın almak istemeyen tüketicilere de ulaşma fırsatı bulmuş olursunuz.

Dijital pazarlama çalışmaları yapın

E-ticaret sektöründe aktif olabilmek, marka bilinirliğinizi artırarak yeni hedef kitlelere ulaşabilmek için dijital pazarlama çalışmaları da yapmanız gerekecek. Sosyal mecralar üzerinde içerik çalışmalarıyla markanızı tanıtabilir ve kullanıcılarla etkileşime geçebilirsiniz. Google ve sosyal medya reklamları ile ücretli gönderiler yayınlayarak ürünlerinizi ve hizmetleri geniş kitlelere duyurabilirsiniz. Dijital pazarlama alanında yapılabilecek birçok farklı aktivite bulunuyor ve fiziki mağazanızı internete taşıdığınızda, marka bilinirliğinizi artırmak için bu alana yatırım yapmanız gerekiyor.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

Sosyal medyada içerik paylaşım sıklığı nasıl planlanır?
Sosyal medyada içerik paylaşım sıklığı nasıl planlanır?
Sosyal medyada içerik paylaşım sıklığı, hesaplarınızı büyütme ve kullanıcılarla etkileşimi artırmak için önemli konulardan biridir. Paylaşımlarınızı düzenli bir şekilde yapmanın yanı sıra belli bir rutinde yapmanız,...
23 Eylül 2020
Ferad Osman Sali
E-ticaret firmaları için Snapchat hesap açma gerekli mi?
E-ticaret firmaları için Snapchat hesap açma gerekli mi?
Snapchat hesap açma, e-ticaret firmalarının sosyal medyada farklı ve popüler bir mecrada pazarlama çalışmaları yapmalarına olanak tanır. Farklı kanallarda yer almak, farklı hedef kitlelere ulaşmanıza olanak tanıyacağı için ve...
30 Ağustos 2020
Ferad Osman Sali
E-ticaret firmaları için site yönetimi ipuçları
E-ticaret firmaları için site yönetimi ipuçları
Site yönetim çalışmaları ve web siteyi geliştirerek, pazarlama çalışmalarıyla bunları desteklemek e-ticaret firmaları için önemli konulardan biri. Site yönetiminizi geliştirerek, çalışmalarınızın performansını artırabilir...
9 Haziran 2020
Ferad Osman Sali
Gerçek zamanlı pazarlama nedir ve önemi nedir?
Gerçek zamanlı pazarlama nedir ve önemi nedir?
E-ticaret şirketinizin ve ürünlerinizin tanıtımını yaparken kullanabileceğiniz pazarlama yöntemlerinden biri de gerçek zamanlı pazarlamadır. Geçtiğimiz yıllarda da sıklıkla kullanılan ve halen kullanılmaya devam eden...
1 Mayıs 2018
Ferad Osman Sali
Youtube için kutu açılım videolarını nasıl çekebilirsiniz?
Youtube için kutu açılım videolarını nasıl çekebilirsiniz?
Kutu açılım videoları, Youtube’da en çok izlenen videolar arasında yer aldığı gibi en çok etkileşim getiren video türlerinden biri. Ürün tanıttımları yapmak, yeni kitlelere ulaşmak ve sosyal ağlar üzerinde etkileşim...
25 Nisan 2020
Ferad Osman Sali
İnternet online mağazanızda hangi ürünleri satabilirsiniz?
İnternet online mağazanızda hangi ürünleri satabilirsiniz?
Online mağazanızda ürün satışı yapmak için birçok farklı ürün grubu bulunuyor. Kendi e-ticaret siteniz üzerinde ürün satışı yapabileceğiniz gibi, online pazaryerlerinde de bu satışları gerçekleştirebilirsiniz. İnternette...
29 Ekim 2018
Ferad Osman Sali