Fiziki mağazanızın e-ticarette başarılı olmasına yardım edecek ipuçları

23 Haziran 2016
Sinan Oypan
Fiziki mağazanızın e-ticarette başarılı olmasına yardım edecek ipuçları

Fiziki mağazanızı internete taşıyarak yeni ve daha geniş hedef kitlelere ulaşabilirsiniz. Bir internet sitesi kurup, ürünlerinizi buraya yerleştirdiğinizde e-ticarete ilk adımlarınızı atabilirsiniz.

Sitenin altyapı işlerini çözüp, ödeme, güvenlik ve kargo gibi detayları da hallettiğinizde artık satış yapmaya başlayabilirsiniz. Bu işlemleri tek başınıza nasıl yapacağınız bilmiyorsanız, e-ticaret altyapı sistemlerinden de yararlanabilirsiniz. Konu hakkında daha fazla bilgi almak için İdeasoft e-ticaret altyapı paketlerini inceleyebilir ve destek alabilirsiniz.

Fakat sadece bunları yapmak size e-ticarette başarıyı getirmeyebilir. Sitenizin tam anlamıyla çalışıyor olması yeterli olmayacaktır. Sizin buraya müşteri çekmeniz ve markanızı tanıtmanız gerekecek. Bunun içinde bazı yöntemlere başvurmanız lazım. Bu rehberde de bunu sağlayabilmeniz için bazı ipuçları paylaşacağız.

İnsanlara sitenizi ziyaret etmeleri için bir sebep verin

E-ticaretin birçok sektöründe rekabet oldukça yüksek ve her geçen gün yeni e-ticaret siteleri açılıyor. Bu nedenle de firma olarak, müşteri çekebilmek için insanlara, sitenizi ziyaret etmeleri için bazı sebepler vermeniz gerekiyor.

Burada birçok farklı yaklaşım ele alınabilir. Aynı gün içinde kargo avantajı sunmanın yanı sıra ücretsiz kargo seçeneği de sunulabilir. Ürün konusunda farklılaşmak için bazı ürünleri sadece internet sitenizde satışa sunabilirsiniz.

İnternet üzerinde ürünlerle ilgili kampanyalar düzenleyerek, müşterilerinizi internet üzerinden alışveriş yönlendirebilirsiniz. Bunların yanı sıra teslimat seçenekleri arasında mağazadan gelip alma gibi alternatifler de sunabilirsiniz. Böylelikle kargo maliyetlerinizi düşürebilirsiniz. Ödeme işlemlerinin de mağazada alınmasını sağlayacak sistemler oluşturarak, müşterilerin beğenmedikleri ürünleri iade etme işlemleriyle de ilgilenmemiş olursunuz.

Özellikle kampanya dönemlerinde ürünleri kaçırmak istemeyen tüketiciler bu yöntemleri kullanmak isteyebilirler. Tabii ki siz de satışlarınızı korumak adına bu ürün teslimatlarının belli bir zaman dilimi içinde yapılmasını talep edebilir ve müşterilerinize bildirebilirsiniz.

Müşteri hizmetlerinizi geliştirin

Tüketicilerin e-ticarette en çok önem verdikleri konulardan biri de hızlı ve kaliteli bir müşteri destek hizmeti oluyor. Siparişler ya da ürünlerle ilgili bilgi almanın yanı sıra satış sonrası destek e-ticarette oldukça önemli bir role sahip.

Bu nedenle de e-ticaret siteniz için iyi bir müşteri destek sistemi kurmanız gerekiyor. İlk başlarda küçük hacimli işler yapıyor olsanız dahi, müşteri desteği sağlamak için bu işlerle ilgilenebilecek bir ya da birkaç kişiye ihtiyacınız olabilir.

Ürünler ve sistem hakkında bilgi sahibi olan birinin müşteri desteği sunması ve müşterilerle iyi bir ilişki kurması marka sadakatini artırabilir. Sonuçta tüketiciler her zaman bir yerlerden alışveriş yapmaya devam edecekler; ancak memnun kaldıkları hizmeti unutmayarak, oraya sadık kalacaklardır.

Yerel etkinliklerde yer alın

Yerel etkinliklerde boy göstermeniz ve bu etkinliklerde bir stand açmanız e-ticaret sitenizi tanıtmak için faydalı olabilir. Standınızı bir shoowroom olarak kullanabilirsiniz ve etkinliğe katılanlar standınızda ürünlerinizi inceleyebilirler.

Bunun yanı sıra standınızı ziyaret edenlere özel indirim kuponları sunabilirsiniz ve onları e-ticaret siteniz üzerinden alışveriş yapmaya yönlendirebilirsiniz.

Bu ziyaretçiler stand üzerinde ürünleri inceleme fırsatı bulabilecekler. Böylelikle internet üzerinden ürünü görmeden satın almak istemeyen tüketicilere de ulaşma fırsatı bulmuş olursunuz.

Dijital pazarlama çalışmaları yapın

E-ticaret sektöründe aktif olabilmek, marka bilinirliğinizi artırarak yeni hedef kitlelere ulaşabilmek için dijital pazarlama çalışmaları da yapmanız gerekecek.

Sosyal mecralar üzerinde içerik çalışmalarıyla markanızı tanıtabilir ve kullanıcılarla etkileşime geçebilirsiniz. Google ve sosyal medya reklamları ile ücretli gönderiler yayınlayarak ürünlerinizi ve hizmetleri geniş kitlelere duyurabilirsiniz.

Dijital pazarlama alanında yapılabilecek birçok farklı aktivite bulunuyor ve fiziki mağazanızı internete taşıdığınızda, marka bilinirliğinizi artırmak için bu alana yatırım yapmanız gerekiyor.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette kargo maliyetlerini nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette kargo maliyetlerini nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette firmaların maliyetlerini artıran durumlardan biri de kargo süreçleridir. Tedarikçilerden gelen kargoların yanı sıra siparişler sonrasında müşterilere gönderilen kargolar, e-ticaret firmalarının maliyetlerini artırmakta....
12 Şubat 2018
Sinan Oypan
Instagram etkileşim arttırma yöntemleri
Instagram etkileşim arttırma yöntemleri
Instagram etkileşim arttırma çalışmalarında, takipçilerinizin ilgisini ve dikkatini çekebilecek içerik ve paylaşım stratejileri oluşturmanız gerekir. Kullanıcıların ilgisini çekmeden ve onlarla belli bir iletişim kurmadan...
23 Temmuz 2020
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Ecwid Karşılaştırması
IdeaSoft ile Ecwid Karşılaştırması
Ecwid Nedir? Ecwid, e-ticaret için ihtiyaç duyulan teknolojilerin pek çoğunu sunan bir hizmettir. Özellikle e-ticarete yeni başlamak isteyenler için başlangıç araçlarını içeren paketleri ile dikkat çeker. Bu özelliği ile yeni...
1 Mayıs 2021
Markethinkers
Okula dönüş sürecinde e-ticaretten nasıl faydalanırsınız?
Okula dönüş sürecinde e-ticaretten nasıl faydalanırsınız?
Pandemi sürecinde okula dönüş günümüzde tartışmalı bir konu haline gelse de okul ihtiyaçları bu dönemde yine karşılanacaktır. Online ya da yüz yüze eğitim fark etmeksizin hem öğrencilerin hem de öğretim üyelerinin bu...
11 Eylül 2020
Sinan Oypan
Satış sonrası e-posta çalışmaları nasıl yapılır?
Satış sonrası e-posta çalışmaları nasıl yapılır?
Satış sonrası e-posta çalışmaları her firma için hayati bir önem arz etmektedir. Müşterilerinizle uzun süreli ilişkiler kurabilmek ve onları sadık müşterilere dönüştürmeniz bir hayli önemlidir. Satış işlemi...
8 Aralık 2017
Sinan Oypan
Youtube izlenme süresini artırmak için neler yapabilirsiniz?
Youtube izlenme süresini artırmak için neler yapabilirsiniz?
Video içeriklerin popülerleşmesiyle beraber Youtube içeriklerine olan ilgi de artmaya başlıyor. Bu noktada da Youtube izlenme süreleri, markalar için ölçümlenmesi gereken bir metrik halini almaya başlıyor. Youtube videolarının geri...
6 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Black Friday için kullanabileceğiniz 6 sıra dışı kampanya alternatifi
Black Friday için kullanabileceğiniz 6 sıra dışı kampanya alternatifi
Black Friday kampanyaları bu indirim döneminde satışlarınızı artırma konusunda size yardımcı olabilecek pazarlama çalışmaları arasında yer alıyor. Geleneksel promosyon çalışmaları yerine tüketicilerin ilgisini çekebilecek...
10 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticarette ürün yorumları nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette ürün yorumları nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette ürün yorumları, sosyal kanıt niteliği taşıdığı için tüketicilerin ürüne yaklaşımları ve satışları doğrudan etkiler. Başka kullanıcıların ürünlerle ilgili yorumları, sitenizi ziyaret eden ve ürün...
12 Mart 2020
Sinan Oypan
Instagram ile e-ticaret sitenize trafik çekmek için neler yapabilirsiniz?
Instagram ile e-ticaret sitenize trafik çekmek için neler yapabilirsiniz?
Instagram, sosyal ağlar arasında şuan oldukça popüler ve e-ticaret firmaları bu mecraya yönelerek instagramda satış yapmak ve farklı hedef kitlelere ulaşmaya çalışıyorlar. Sosyal medya pazarlama stratejinizde Instagram’a yer...
17 Haziran 2016
Sinan Oypan
Domain alma sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
Domain alma sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
Domain alma ve seçimi, yeni bir e-ticaret sitesi kurarken öncelikli olarak yapmanız gereken çalışmalar arasında yer alıyor. Şirket ismi bulma da tabii ki bu süreçte üzerinde durmanız gereken bir konu. Şirket isminizi bulurken, domain...
27 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Sayfa yüklenme hızı geri dönüşüm oranlarını nasıl etkiliyor?
Sayfa yüklenme hızı geri dönüşüm oranlarını nasıl etkiliyor?
Günümüzde tüketicilerin en çok önem verdikleri konulardan biri de hız. Özellikle internetten alışverişlerde hızlı gönderim gibi beklentileri olduğu gibi alışveriş yaptıkları e-ticaret sitelerinin sayfa yüklenme hızlarının...
13 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Girişimci olmaktan korkanların arkasına sığındıkları bahaneler
Girişimci olmaktan korkanların arkasına sığındıkları bahaneler
Kendi işinin sahibi olmak isteyen ama bunu yapmaktan korkan kişiler genellikle benzer bahaneler üretiyorlar. Bu bahaneler yüzünden de birçok kişi kendi işini kuramıyor. Tabii ki kendi işinizi kurmak zorlu bir süreçtir ve bu alanda...
20 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin