fbpx

Fiziki mağazanızın e-ticarette başarılı olmasına yardım edecek ipuçları

23 Haziran 2016
Sinan Oypan

Fiziki mağazanızı internete taşıyarak yeni ve daha geniş hedef kitlelere ulaşabilirsiniz. Bir internet sitesi kurup, ürünlerinizi buraya yerleştirdiğinizde e-ticarete ilk adımlarınızı atabilirsiniz.

Sitenin altyapı işlerini çözüp, ödeme, güvenlik ve kargo gibi detayları da hallettiğinizde artık satış yapmaya başlayabilirsiniz. Bu işlemleri tek başınıza nasıl yapacağınız bilmiyorsanız, e-ticaret altyapı sistemlerinden de yararlanabilirsiniz. Konu hakkında daha fazla bilgi almak için İdeasoft e-ticaret altyapı paketlerini inceleyebilir ve destek alabilirsiniz.

Fakat sadece bunları yapmak size e-ticarette başarıyı getirmeyebilir. Sitenizin tam anlamıyla çalışıyor olması yeterli olmayacaktır. Sizin buraya müşteri çekmeniz ve markanızı tanıtmanız gerekecek. Bunun içinde bazı yöntemlere başvurmanız lazım. Bu rehberde de bunu sağlayabilmeniz için bazı ipuçları paylaşacağız.

İnsanlara sitenizi ziyaret etmeleri için bir sebep verin

E-ticaretin birçok sektöründe rekabet oldukça yüksek ve her geçen gün yeni e-ticaret siteleri açılıyor. Bu nedenle de firma olarak, müşteri çekebilmek için insanlara, sitenizi ziyaret etmeleri için bazı sebepler vermeniz gerekiyor.

Burada birçok farklı yaklaşım ele alınabilir. Aynı gün içinde kargo avantajı sunmanın yanı sıra ücretsiz kargo seçeneği de sunulabilir. Ürün konusunda farklılaşmak için bazı ürünleri sadece internet sitenizde satışa sunabilirsiniz.

İnternet üzerinde ürünlerle ilgili kampanyalar düzenleyerek, müşterilerinizi internet üzerinden alışveriş yönlendirebilirsiniz. Bunların yanı sıra teslimat seçenekleri arasında mağazadan gelip alma gibi alternatifler de sunabilirsiniz. Böylelikle kargo maliyetlerinizi düşürebilirsiniz. Ödeme işlemlerinin de mağazada alınmasını sağlayacak sistemler oluşturarak, müşterilerin beğenmedikleri ürünleri iade etme işlemleriyle de ilgilenmemiş olursunuz.

Özellikle kampanya dönemlerinde ürünleri kaçırmak istemeyen tüketiciler bu yöntemleri kullanmak isteyebilirler. Tabii ki siz de satışlarınızı korumak adına bu ürün teslimatlarının belli bir zaman dilimi içinde yapılmasını talep edebilir ve müşterilerinize bildirebilirsiniz.

Müşteri hizmetlerinizi geliştirin

Tüketicilerin e-ticarette en çok önem verdikleri konulardan biri de hızlı ve kaliteli bir müşteri destek hizmeti oluyor. Siparişler ya da ürünlerle ilgili bilgi almanın yanı sıra satış sonrası destek e-ticarette oldukça önemli bir role sahip.

Bu nedenle de e-ticaret siteniz için iyi bir müşteri destek sistemi kurmanız gerekiyor. İlk başlarda küçük hacimli işler yapıyor olsanız dahi, müşteri desteği sağlamak için bu işlerle ilgilenebilecek bir ya da birkaç kişiye ihtiyacınız olabilir.

Ürünler ve sistem hakkında bilgi sahibi olan birinin müşteri desteği sunması ve müşterilerle iyi bir ilişki kurması marka sadakatini artırabilir. Sonuçta tüketiciler her zaman bir yerlerden alışveriş yapmaya devam edecekler; ancak memnun kaldıkları hizmeti unutmayarak, oraya sadık kalacaklardır.

Yerel etkinliklerde yer alın

Yerel etkinliklerde boy göstermeniz ve bu etkinliklerde bir stand açmanız e-ticaret sitenizi tanıtmak için faydalı olabilir. Standınızı bir shoowroom olarak kullanabilirsiniz ve etkinliğe katılanlar standınızda ürünlerinizi inceleyebilirler.

Bunun yanı sıra standınızı ziyaret edenlere özel indirim kuponları sunabilirsiniz ve onları e-ticaret siteniz üzerinden alışveriş yapmaya yönlendirebilirsiniz.

Bu ziyaretçiler stand üzerinde ürünleri inceleme fırsatı bulabilecekler. Böylelikle internet üzerinden ürünü görmeden satın almak istemeyen tüketicilere de ulaşma fırsatı bulmuş olursunuz.

Dijital pazarlama çalışmaları yapın

E-ticaret sektöründe aktif olabilmek, marka bilinirliğinizi artırarak yeni hedef kitlelere ulaşabilmek için dijital pazarlama çalışmaları da yapmanız gerekecek.

Sosyal mecralar üzerinde içerik çalışmalarıyla markanızı tanıtabilir ve kullanıcılarla etkileşime geçebilirsiniz. Google ve sosyal medya reklamları ile ücretli gönderiler yayınlayarak ürünlerinizi ve hizmetleri geniş kitlelere duyurabilirsiniz.

Dijital pazarlama alanında yapılabilecek birçok farklı aktivite bulunuyor ve fiziki mağazanızı internete taşıdığınızda, marka bilinirliğinizi artırmak için bu alana yatırım yapmanız gerekiyor.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İşinizde başarıyı uzun süre devam ettirememenize neden olan 4 durum
Girişimcilikte herkesin asıl amacı başarıya ulaşarak, yaptığı işi uzun süre ayakta tutmak ya da işi daha iyiye götürmek için çalışmalar yapmaktır. Fakat bazı başarılar elde etmek, girişimciler de bazı kötü etkiler de...
6 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Ürün iadelerine neden 6 durum
Tüketicilerin ve e-ticaret firmalarının canını sıkan durumlardan biri de ürün iadeleridir. Tüketiciler, herhangi bir sebepten dolayı ürünü iade etmek zorunda kaldıklarında, bu süreçteki prosedürlerle uğraşmak istemediklerinden...
21 Ocak 2017
Sinan Oypan
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 2. Bölüm
İnternet sitelerinden ayrılan ya da sepette ürün bıraktıktan sonra herhangi bir sebeple alışverişini tamamlamayan kullanıcılara tekrar ulaşmak ve onlardan geri dönüşüm sağlamak amacıyla yapılan reklam çalışmalarına...
11 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 3. Bölüm
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak yazı serisinin son bölümünde içerik pazarlama ve ücretsiz olarak yapabileceğiniz çalışmalardan bahsedeceğiz. Önceki yazıları okumak isterseniz aşağıdaki bağlantıları...
5 Şubat 2017
Sinan Oypan
ROAS Nedir? Nasıl Hesaplanır?
Dijital reklamların her kitleye ulaşılabilecek yeni yöntemlerinin doğması ve e-ticaret sektörünün büyümesinde rol oynaması, yeni nesil ticari araçların geliştirilmesine neden oldu. Söz konusu reklamların asıl cazibesi ise...
20 Şubat 2021
Markethinkers
Sosyal medyada müşteri desteği sağlama hakkında bilmeniz gerekenler
Müşteri desteği sağlama konusunda sosyal medya son yıllarda oldukça önemli bir rol oynamaya başladı. Telefon ya da e-posta ile iletişim kurmak istemeyen kullanıcılar, markaların sosyal medya hesapları üzerinden müşteri desteği...
17 Nisan 2017
Sinan Oypan
E posta gönderim sıklığı ne olmalıdır?
E posta gönderim sıklığı; E-posta pazarlama yaparken, firmaların en sık sordukları sorulardan birisidir. E-ticaret firmalarına oldukça yüksek oranda geri dönüşüm sağladığı için, e-ticaret firmaları her fırsatta e-posta...
14 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticarette finans yönetimi ile ilgili dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret şirketinizin karlılığını sağlamak ve sürdürmek için finans yönetimi oldukça önemli bir konudur. Özellikle küçük ve büyümeyi amaçlayan şirketlerin, bütçe yönetimlerini ve sermayelerini doğru bir şekilde...
15 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde uygulayabileceğiniz farklı indirim kampanyaları
İndirim kampanyaları, yeni müşteriler edinmek ya da sitenizi ziyaret edenlerden geri dönüşüm kazanmak için iyi bir yöntemdir. Tabii ki indirim yaparken belli unsurları göz önünde bulundurmanız ve indirimlerde aşırıya kaçarak,...
20 Ocak 2019
Sinan Oypan
Pazarlama iletişimi stratejsi nedir ve neden önemlidir?
Pazarlama iletişimi, marka ve ürün tanıtımı yapmak ve marka bilinirliğini artırmak için e-ticaret firmaları için önemli bir yere sahiptir. Pazarlama çalışmalarınız tek bir çatı altında toplamak ve bir bütün içerisinde bu...
8 Mart 2020
Sinan Oypan
İnternet online mağazanızda hangi ürünleri satabilirsiniz?
Online mağazanızda ürün satışı yapmak için birçok farklı ürün grubu bulunuyor. Kendi e-ticaret siteniz üzerinde ürün satışı yapabileceğiniz gibi, online pazaryerlerinde de bu satışları gerçekleştirebilirsiniz. İnternette...
29 Ekim 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Twitter kullanımı ipuçları
Twitter kullanımı, günümüzde e-ticaret firmaları için halen önemli sosyal medya pazarlama çalışmalarından biri. Özellikle Instagram öncesinde oldukça popüler olan; ancak sonrasında popülerliği biraz azalmış olan bir platform...
17 Haziran 2019
Sinan Oypan