Fiziki mağazanızı internete taşımadan önce bilmeniz gerekenler

13 Haziran 2016
Sinan Oypan
Fiziki mağazanızı internete taşımadan önce bilmeniz gerekenler

Fiziki mağaza sahipleri internet üzerinden satış yapabilmek için e-ticaret sektörüne yönelmeye başlıyor. Türkiye’deki e-ticaret hacminin düzenli olarak artmasından ve kullanıcıların internetten alışveriş alışkanlığı edinmeye başlamasından dolayı, internet üzerinde varlık gösterebilmek, fiziki mağazalar için de bir hayli önemli olmaya başlıyor.

Ancak e-ticaret sektörüne girerek, online satış yapmaya başlamadan önce bir takım konular üzerinde düşünmeniz ve çalışmalar yapmanız gerekiyor. İnternet üzerinden satış yapma fikri cazip gelse de açacağınız e-ticaret sitenizin 7/24 açık bir mağaza olacağını unutmamanız ve gerekli yatırımları yapmanız gerekiyor. Bu rehberimizde de fiziki mağazanızı internete taşımadan önce nelere dikkat etmeniz gerektiği üzerinde duracağız.

Bu iş için belli bir sermayeniz var mı?

Bir e-ticaret sitesi açmanın da kendine has maliyetleri olacaktır. Site tasarımı, site altyapısı, sanal POS maliyetleri, güvenlik sertifikaları, reklam ve pazarlama çalışmaları için bir bütçe ayırmanız gerekecektir. Bunun yanı sıra e-ticaret sitenizin yönetimi için bir ekibiniz olacaksa, bu çalışanların maaşlarını da hesaba katmanız gerekiyor.

Site altyapısı ve tasarım konusunda İdeasoft e-ticaret altyapı paketlerinden bütçenize ve ihtiyacınıza uygun olan paketlerden birini seçerek, bu işlemleri daha hızlı ve uygun maliyetlerle çözüme ulaştırabilirsiniz.

Bir ekibiniz var mı?

E-ticaret sitenizi başlı başına bir iş olarak değerlendirmeniz gerekiyor. Bu nedenle de fiziki mağazanızın yanı sıra e-ticaret sitenizle de ilgilenecek bir ekibe ihtiyacınız olacaktır. İlk etapta bu işi bir kişi ile yönetebilirsiniz; fakat işlerin büyümesi ve marka bilinirliğinin artmasıyla beraber e-ticaret sitenizin yönetimi için bir ekibe ihtiyacınız olacaktır.

Bu ekibi oluşturmanız ve bu çalışanların da maaşlarını finanse edebilmeniz gerekecektir. Aksi takdirde, e-ticaret sitenizin yönetimi iyi yapılamadığı için buraya yaptığınız yatırımdan iyi bir geri dönüş alamazsınız.

İnternet üzerinden gelen talebi karşılayabilecek misiniz?

E-ticaret sitenizi açtığınızda, fiziki mağazanıza gelenler haricindeki müşterilerle ve siparişlerle de ilgilenmeniz gerekecektir. Elinizdeki iş gücü ve üretim hızı bu talebi karşılayabilecek bir boyutta mı? Eğer hazır ürünler satıyorsanız, stoğunuzdaki ürünler internet üzerindeki taleplere yetebilecek mi?

Bunun yanı sıra stok yönetiminizi de iyi yapmanız gerekecek. Fiziki mağazanızda sattığınız ürünlerin e-ticaret sitenizde de yer alması gerekiyor. Stoğunuzda tükenen ürünleri anında e-ticaret sitenizde de kaldırmanız oldukça önemli. Aksi takdirde, online alışveriş yapan kullanıcılar, stoğu biten ürünlerin siparişini verebilir ve böyle bir durumda da zor durumda kalmış olursunuz. Stokta olmayan ürünleri satmanızdan dolayı da müşterilerinizin güvenini sarsmış olursunuz.

Dijital pazarlama konusunda bilginiz var mı?

E-ticaret sitenizi kurduğunuzda dijital pazarlama alanınıda da çalışmalar yapmanız gerekiyor. İnternet kullanıcılarına ulaşabilmek için, dijital platformlar üzerinden reklam ve pazarlama çalışmaları yaparak onlara markanızı ve ürünlerinizi tanıtabilmelisiniz.

Sosyal mecralar üzerinde içerik çalışmaları yapmalı, Google ve sosyal medya reklamları ile e-ticaret sitenizin bilinirliğini artırmanız gerekiyor. Daha önce bu konularda çalışmalar yapmadıysanız, dışarıdan destek alabilirsiniz. Eğer dijital pazarlama konusunda bilgi sahibi olmak isterseniz, rehber yazılarımızı takip edebilir ve bu konular hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz.

Online müşteri desteği verebilecek misiniz?

İnternet üzerinde sipariş veren kullanıcıların sorularını yanıtlayabilmeniz ve onlara gerektiği durumlarda ürünler hakkında yardımcı olmalı ve sipariş sonrası yaşanabilecek sorunlarda destek sağlamanız gerekiyor.

Küçük çaplı bir e-ticaret sitesi ile işe başlayacaksanız bir çağrı merkezine ihtiyacınız olmayabilir; fakat yinede sitenize gelen ziyaretçilerin sorularını yanıtlayabilecek birine ihtiyacınız olacaktır.

Siparişleri zamanında teslim edebilecek misiniz?

İnternet üzerinden aldığınız siparişlerin takibini yapmanız ve bu siparişleri zamanına göndermeniz de oldukça önemli. Gün içinde bu siparişlerin takibini yaparak, belirttiğiniz zaman dilimleri içinde, bu ürünlerin gönderimini yapabilmelisiniz. Aksi takdirde, müşterileriniz belirtilen zaman dilimleri içinde siparişlerini alamadıkları için, bir sonraki alışverişlerinde sizi tercih etmeyebilirler.

Sipariş takiplerini belli aralıklarla yaparak, ürünlerin gönderimini tam vaktinde yaptığınızda müşteri sadakatini de artırmış olursunuz. Müşterilerinizi ne kadar mutlu ederseniz, onlar da markanıza bir o kadar sadık kalırlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?
Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?
Influencer marketing son yıllarda öne çıkan ve önümüzdeki yıl da popülerliğine devam edecek olan pazarlama kanallarından biri. Yeni hedef kitlelere ulaşma, marka ve ürün bilinirliği artırarak farkındalık yaratmak için bu...
13 Aralık 2017
Sinan Oypan
SMS reklamlarını e-ticaret sitenizde nasıl kullanabilirsiniz?
SMS reklamlarını e-ticaret sitenizde nasıl kullanabilirsiniz?
SMS reklamları, e-ticaret firmalarınca da yaygın bir şekilde kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri. Tüketicilerin akıllı telefonları üzerinde çokça vakit geçiriyor olmaları da SMS reklamlarının geri dönüşümlerini olumlu bir...
8 Mart 2019
Sinan Oypan
Dönüşüm oranı nedir ve bu oranı nasıl artırabilirsiniz?
Dönüşüm oranı nedir ve bu oranı nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette dönüşüm oranı, firmaların yaptıkları çalışmalarda ne kadar başarılı olduklarını gösteren metriklerden biridir. Tam olarak dönüşüm oranının tanımını vermemiz gerekirse: firma tarafından daha önceden...
27 Şubat 2017
Sinan Oypan
İçerik çalışmalarıyla online görünürlüğünüzü nasıl artırabilirsiniz?
İçerik çalışmalarıyla online görünürlüğünüzü nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin online görünürlüğünü artırmanız birçok açıdan önemlidir. Dijital platformlarda daha fazla görünmeniz, yeni hedef kitlelere ulaşmanızı sağlarken, elde edeceğiniz geri dönüşümlerin de artmasını sağlar....
11 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi, içerik pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların ilgi ve dikkatini çekmek için önemli olduğu gibi geri dönüşümlerinize de etki eder. Kullanıcıların ilgisini çekebilmek için de blog resmi seçiminde bazı...
17 Ocak 2020
Sinan Oypan
Kargo gönderme sürecinde müşteri deneyimini nasıl geliştirebilirsiniz?
Kargo gönderme sürecinde müşteri deneyimini nasıl geliştirebilirsiniz?
Kargo gönderme süreci, e-ticarette müşteri deneyimin artırmak için önemli bir konudur ve kargo ile ilgili konuların iyi yönetilmesi gerekir. İnternetten alışverişlerde tüketicilerin en çok önem verdikleri konulardan biri olması...
12 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Meta açıklamasını kesinlikle yazmanız gereken sayfalar hangileridir?
Meta açıklamasını kesinlikle yazmanız gereken sayfalar hangileridir?
Meta açıklamaları e-ticaret siteleri için oldukça önemli unsurlardan biridir. Web sitenin arama motorlarında iyi bir şekilde indekslenmesine yardımcı olduğu gibi, kullanıcılara sayfanın içeriği hakkında bilgi vererek, onların...
14 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Facebook reklam kampanyalarını masaüstü ve mobilde bir arada nasıl kullanabilirsiniz?
Facebook reklam kampanyalarını masaüstü ve mobilde bir arada nasıl kullanabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamada en çok tercih edilen platformlardan biri halen Facebook. Gelişmiş reklam modelleri ve yüksek aktif kullanıcı sayısı Facebook’u, reklam verenler için önemli bir pazarlama alanı haline getiriyor. Mobil cihaz...
16 Kasım 2017
Sinan Oypan
En popüler Youtube video konuları - 2019 (İnfografik)
En popüler Youtube video konuları - 2019 (İnfografik)
Youtube, video paylaşımı konusunda en etkili platformlardan biri olduğu için popüler Youtube video konuları, e-ticaret firmaları için önemlidir. 2019’da popüler olan ve kullanıcıların izlemekten en çok keyif aldığı Youtube...
29 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Fiziki mağazadan online mağaza geçişinde bilmeniz gerekenler
Fiziki mağazadan online mağaza geçişinde bilmeniz gerekenler
Fiziki mağazası olanlar, online mağaza açarak internet üzerinde satış yapabilir ve yeni hedef kitlelere ulaşarak e-ticaretin avantajlarından yararlanabilirler. Uzun süredir fiziki mağazanız olabilir ve ticaret ile ilgili birçok konuyu...
7 Haziran 2019
Sinan Oypan
Yılbaşı kampanyaları tanıtımı için kullanabileceğiniz yöntemler
Yılbaşı kampanyaları tanıtımı için kullanabileceğiniz yöntemler
Yılbaşı kampanyaları, yeni yıla girmeden önce yıl sonu satışlarını artırmak için e-ticaret firmalarına bir fırsat yarattığı için özellikle üzerinde durulması gereken çalışmalardan biri. Yılbaşı kampanyaları tanıtımı...
13 Aralık 2019
Sinan Oypan
Rakiplerinizi analiz ederek ürün ve kampanya kalitenizi nasıl artırabilirsiniz?
Rakiplerinizi analiz ederek ürün ve kampanya kalitenizi nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette rakip analizi yapmak, rakip firmaların reklam ve pazarlama çalışmalarını incelemek ve araştırmalardan geri bildirimler çıkartmak kendi iş stratejilerinizi daha iyi hale getirmenize yardımcı olur. Sektörde sizden daha iyi...
12 Nisan 2018
Sinan Oypan