Fiziki mağazanızı internete taşımadan önce bilmeniz gerekenler

13 Haziran 2016
Sinan Oypan
Fiziki mağazanızı internete taşımadan önce bilmeniz gerekenler

Fiziki mağaza sahipleri internet üzerinden satış yapabilmek için e-ticaret sektörüne yönelmeye başlıyor. Türkiye’deki e-ticaret hacminin düzenli olarak artmasından ve kullanıcıların internetten alışveriş alışkanlığı edinmeye başlamasından dolayı, internet üzerinde varlık gösterebilmek, fiziki mağazalar için de bir hayli önemli olmaya başlıyor.

Ancak e-ticaret sektörüne girerek, online satış yapmaya başlamadan önce bir takım konular üzerinde düşünmeniz ve çalışmalar yapmanız gerekiyor. İnternet üzerinden satış yapma fikri cazip gelse de açacağınız e-ticaret sitenizin 7/24 açık bir mağaza olacağını unutmamanız ve gerekli yatırımları yapmanız gerekiyor. Bu rehberimizde de fiziki mağazanızı internete taşımadan önce nelere dikkat etmeniz gerektiği üzerinde duracağız.

Bu iş için belli bir sermayeniz var mı?

Bir e-ticaret sitesi açmanın da kendine has maliyetleri olacaktır. Site tasarımı, site altyapısı, sanal POS maliyetleri, güvenlik sertifikaları, reklam ve pazarlama çalışmaları için bir bütçe ayırmanız gerekecektir. Bunun yanı sıra e-ticaret sitenizin yönetimi için bir ekibiniz olacaksa, bu çalışanların maaşlarını da hesaba katmanız gerekiyor.

Site altyapısı ve tasarım konusunda İdeasoft e-ticaret altyapı paketlerinden bütçenize ve ihtiyacınıza uygun olan paketlerden birini seçerek, bu işlemleri daha hızlı ve uygun maliyetlerle çözüme ulaştırabilirsiniz.

Bir ekibiniz var mı?

E-ticaret sitenizi başlı başına bir iş olarak değerlendirmeniz gerekiyor. Bu nedenle de fiziki mağazanızın yanı sıra e-ticaret sitenizle de ilgilenecek bir ekibe ihtiyacınız olacaktır. İlk etapta bu işi bir kişi ile yönetebilirsiniz; fakat işlerin büyümesi ve marka bilinirliğinin artmasıyla beraber e-ticaret sitenizin yönetimi için bir ekibe ihtiyacınız olacaktır.

Bu ekibi oluşturmanız ve bu çalışanların da maaşlarını finanse edebilmeniz gerekecektir. Aksi takdirde, e-ticaret sitenizin yönetimi iyi yapılamadığı için buraya yaptığınız yatırımdan iyi bir geri dönüş alamazsınız.

İnternet üzerinden gelen talebi karşılayabilecek misiniz?

E-ticaret sitenizi açtığınızda, fiziki mağazanıza gelenler haricindeki müşterilerle ve siparişlerle de ilgilenmeniz gerekecektir. Elinizdeki iş gücü ve üretim hızı bu talebi karşılayabilecek bir boyutta mı? Eğer hazır ürünler satıyorsanız, stoğunuzdaki ürünler internet üzerindeki taleplere yetebilecek mi?

Bunun yanı sıra stok yönetiminizi de iyi yapmanız gerekecek. Fiziki mağazanızda sattığınız ürünlerin e-ticaret sitenizde de yer alması gerekiyor. Stoğunuzda tükenen ürünleri anında e-ticaret sitenizde de kaldırmanız oldukça önemli. Aksi takdirde, online alışveriş yapan kullanıcılar, stoğu biten ürünlerin siparişini verebilir ve böyle bir durumda da zor durumda kalmış olursunuz. Stokta olmayan ürünleri satmanızdan dolayı da müşterilerinizin güvenini sarsmış olursunuz.

Dijital pazarlama konusunda bilginiz var mı?

E-ticaret sitenizi kurduğunuzda dijital pazarlama alanınıda da çalışmalar yapmanız gerekiyor. İnternet kullanıcılarına ulaşabilmek için, dijital platformlar üzerinden reklam ve pazarlama çalışmaları yaparak onlara markanızı ve ürünlerinizi tanıtabilmelisiniz.

Sosyal mecralar üzerinde içerik çalışmaları yapmalı, Google ve sosyal medya reklamları ile e-ticaret sitenizin bilinirliğini artırmanız gerekiyor. Daha önce bu konularda çalışmalar yapmadıysanız, dışarıdan destek alabilirsiniz. Eğer dijital pazarlama konusunda bilgi sahibi olmak isterseniz, rehber yazılarımızı takip edebilir ve bu konular hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz.

Online müşteri desteği verebilecek misiniz?

İnternet üzerinde sipariş veren kullanıcıların sorularını yanıtlayabilmeniz ve onlara gerektiği durumlarda ürünler hakkında yardımcı olmalı ve sipariş sonrası yaşanabilecek sorunlarda destek sağlamanız gerekiyor.

Küçük çaplı bir e-ticaret sitesi ile işe başlayacaksanız bir çağrı merkezine ihtiyacınız olmayabilir; fakat yinede sitenize gelen ziyaretçilerin sorularını yanıtlayabilecek birine ihtiyacınız olacaktır.

Siparişleri zamanında teslim edebilecek misiniz?

İnternet üzerinden aldığınız siparişlerin takibini yapmanız ve bu siparişleri zamanına göndermeniz de oldukça önemli. Gün içinde bu siparişlerin takibini yaparak, belirttiğiniz zaman dilimleri içinde, bu ürünlerin gönderimini yapabilmelisiniz. Aksi takdirde, müşterileriniz belirtilen zaman dilimleri içinde siparişlerini alamadıkları için, bir sonraki alışverişlerinde sizi tercih etmeyebilirler.

Sipariş takiplerini belli aralıklarla yaparak, ürünlerin gönderimini tam vaktinde yaptığınızda müşteri sadakatini de artırmış olursunuz. Müşterilerinizi ne kadar mutlu ederseniz, onlar da markanıza bir o kadar sadık kalırlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette başarı için kalite içerik üretmek neden önemli?
E-ticarette başarı için kalite içerik üretmek neden önemli?
Kaliteli içerik üretmek, e-ticarette başarılı olmak için önemli detaylardan biri olduğu için e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biridir. E-ticaret siteniz üzerinde iyi bir kullanıcı deneyimi...
1 Nisan 2019
Sinan Oypan
Reklam analizi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam analizi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam analizi yaptığınızda, dijital veya fiziksel kanallar üzerindeki reklamlarınızın nasıl bir performans sergilediğini ve yatırım getirinizi ölçebilirsiniz. Reklam kampanyalarınız sonrasında analiz yapmadığınızda bu...
14 Şubat 2020
Sinan Oypan
Mobil ticaret optimizasyonunda üzerinde durulması gereken 6 konu
Mobil ticaret optimizasyonunda üzerinde durulması gereken 6 konu
Mobil ticaret, hızlı bir şekilde büyümeye devam ediyor ve 2021 yılında toplam e-ticaret satışlarının yüzde 54’ünün mobil üzerinden gerçekleşmesi bekleniyor. Günümüzün dijital çağında akıllı telefonları sürekli...
27 Mart 2019
Sinan Oypan
Youtube takipçi sayısını artırmak için neler yapmanız gerekiyor?
Youtube takipçi sayısını artırmak için neler yapmanız gerekiyor?
Youtube video içerik üretimi yapan ve video reklam veren firmalar için önemli platformlardan biri. Bu da Youtube takipçi sayısını artırmanız anlamına geliyor. Youtube takipçi sayısını artırmak, videolarınızın daha fazla...
6 Aralık 2018
Sinan Oypan
Instagram Hikayeler özelliğini kullanmak için neler yapmalısınız?
Instagram Hikayeler özelliğini kullanmak için neler yapmalısınız?
Geçtiğimiz aylarda Instagram, yeni bir özellik tanıttı. Hikayeler (Stories) isimli bu özellik ile beraber Instagram, Snapchat’e benzer bir yenilik sunmuş oldu. Her geçen daha da büyüyen Snapchat’le yarışma zorunluluğu hisseden, bu...
2 Kasım 2016
Sinan Oypan
E ticaret site kurulumu için gerekli olan 72 özellik (İnfografik)
E ticaret site kurulumu için gerekli olan 72 özellik (İnfografik)
E ticaret site kurulumu yaparken, sitenizde bulunması gereken birçok farklı özellik bulunur ve herbirinin farklı bir amacı bulunur. Tasarımsal ögelerin yanı sıra teknik olarak da gerekli olan özellikler bulunmakta. WebAlive’ın...
12 Mayıs 2020
Sinan Oypan
2017’de internet sitesi tasarım trendleri nasıl değişecek?
2017’de internet sitesi tasarım trendleri nasıl değişecek?
2017’ye az bir süre kaldı ve her yıl olduğu gibi tasarım konusunda da önümüzdeki yıl bazı değişikliklerin olacak. Yavaş yavaş internet site tasarımlarında da bu değişiklikleri görmeye de başladık. 2016’da olduğu gibi...
13 Kasım 2016
Sinan Oypan
5 adımda müşteri memnuniyeti stratejinizi nasıl geliştirebilirsiniz?
5 adımda müşteri memnuniyeti stratejinizi nasıl geliştirebilirsiniz?
E-ticarette müşteri memnuniyeti sağlamak ve sadık müşterilere sahip olmak, şirketinizin uzun vadede ayakta kalmasını ve büyümesine yardımcı olacaktır. Yeni hedef kitlelerle, yeni müşterilere ulaşmak önemli olsa da sadık bir kitle...
29 Haziran 2016
Sinan Oypan
Takı satışı yapanlar için dijital pazarlama ipuçları
Takı satışı yapanlar için dijital pazarlama ipuçları
İnternetten takı satışı yapan firmalar için dijital pazarlama çalışmaları, geri dönüşümlerini ve satışlarını artırmak için gereklidir. Bu çalışmalar olmadan sadece organik büyümeye bağımlı kalmak, beklenen sonuçların...
8 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimlerinde kullanabileceğiniz ipuçları
Ürün fotoğraf çekimlerinde kullanabileceğiniz ipuçları
Ürün fotoğrafları e-ticarette büyük önem taşımaktadır. Doğru kurgulanmış ve kaliteli olarak çekilmiş fotoğraflar, kullanıcıların satın alma kararlarına doğrudan etki eder. Bu sebeple de e-ticaret sitelerinin, ürün fotoğraf...
25 Ekim 2017
Sinan Oypan
Dijital pazarlama çalışmalarının 4 temel taşı
Dijital pazarlama çalışmalarının 4 temel taşı
Dijital pazarlama çalışmaları için bir strateji oluştururken ana temel taşlar üzerinde durmak ve stratejilerinizi bu temel taşları üzerine koymak alınacak geri dönüşümleri artırır. Tabii ki bu temel taşları oluşturabilmek...
2 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 1. Bölüm
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 1. Bölüm
Retargeting reklamlar e-ticaret firmalarının sıklıkla kullandığı reklam araçları arasında yer alıyor. Retargeting reklamlar, herhangi bir sebeple siteden ayrılan ziyaretçilere tekrar ulaşmak ve onları tekrar siteye çekmek amacıyla...
10 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın