Fiziki mağazanızı internete taşımadan önce bilmeniz gerekenler

13 Haziran 2016
Sinan Oypan

Fiziki mağaza sahipleri internet üzerinden satış yapabilmek için e-ticaret sektörüne yönelmeye başlıyor. Türkiye’deki e-ticaret hacminin düzenli olarak artmasından ve kullanıcıların internetten alışveriş alışkanlığı edinmeye başlamasından dolayı, internet üzerinde varlık gösterebilmek, fiziki mağazalar için de bir hayli önemli olmaya başlıyor.

Ancak e-ticaret sektörüne girerek, online satış yapmaya başlamadan önce bir takım konular üzerinde düşünmeniz ve çalışmalar yapmanız gerekiyor. İnternet üzerinden satış yapma fikri cazip gelse de açacağınız e-ticaret sitenizin 7/24 açık bir mağaza olacağını unutmamanız ve gerekli yatırımları yapmanız gerekiyor. Bu rehberimizde de fiziki mağazanızı internete taşımadan önce nelere dikkat etmeniz gerektiği üzerinde duracağız.

Bu iş için belli bir sermayeniz var mı?

Bir e-ticaret sitesi açmanın da kendine has maliyetleri olacaktır. Site tasarımı, site altyapısı, sanal POS maliyetleri, güvenlik sertifikaları, reklam ve pazarlama çalışmaları için bir bütçe ayırmanız gerekecektir. Bunun yanı sıra e-ticaret sitenizin yönetimi için bir ekibiniz olacaksa, bu çalışanların maaşlarını da hesaba katmanız gerekiyor.

Site altyapısı ve tasarım konusunda İdeasoft e-ticaret altyapı paketlerinden bütçenize ve ihtiyacınıza uygun olan paketlerden birini seçerek, bu işlemleri daha hızlı ve uygun maliyetlerle çözüme ulaştırabilirsiniz.

Bir ekibiniz var mı?

E-ticaret sitenizi başlı başına bir iş olarak değerlendirmeniz gerekiyor. Bu nedenle de fiziki mağazanızın yanı sıra e-ticaret sitenizle de ilgilenecek bir ekibe ihtiyacınız olacaktır. İlk etapta bu işi bir kişi ile yönetebilirsiniz; fakat işlerin büyümesi ve marka bilinirliğinin artmasıyla beraber e-ticaret sitenizin yönetimi için bir ekibe ihtiyacınız olacaktır.

Bu ekibi oluşturmanız ve bu çalışanların da maaşlarını finanse edebilmeniz gerekecektir. Aksi takdirde, e-ticaret sitenizin yönetimi iyi yapılamadığı için buraya yaptığınız yatırımdan iyi bir geri dönüş alamazsınız.

İnternet üzerinden gelen talebi karşılayabilecek misiniz?

E-ticaret sitenizi açtığınızda, fiziki mağazanıza gelenler haricindeki müşterilerle ve siparişlerle de ilgilenmeniz gerekecektir. Elinizdeki iş gücü ve üretim hızı bu talebi karşılayabilecek bir boyutta mı? Eğer hazır ürünler satıyorsanız, stoğunuzdaki ürünler internet üzerindeki taleplere yetebilecek mi?

Bunun yanı sıra stok yönetiminizi de iyi yapmanız gerekecek. Fiziki mağazanızda sattığınız ürünlerin e-ticaret sitenizde de yer alması gerekiyor. Stoğunuzda tükenen ürünleri anında e-ticaret sitenizde de kaldırmanız oldukça önemli. Aksi takdirde, online alışveriş yapan kullanıcılar, stoğu biten ürünlerin siparişini verebilir ve böyle bir durumda da zor durumda kalmış olursunuz. Stokta olmayan ürünleri satmanızdan dolayı da müşterilerinizin güvenini sarsmış olursunuz.

Dijital pazarlama konusunda bilginiz var mı?

E-ticaret sitenizi kurduğunuzda dijital pazarlama alanınıda da çalışmalar yapmanız gerekiyor. İnternet kullanıcılarına ulaşabilmek için, dijital platformlar üzerinden reklam ve pazarlama çalışmaları yaparak onlara markanızı ve ürünlerinizi tanıtabilmelisiniz.

Sosyal mecralar üzerinde içerik çalışmaları yapmalı, Google ve sosyal medya reklamları ile e-ticaret sitenizin bilinirliğini artırmanız gerekiyor. Daha önce bu konularda çalışmalar yapmadıysanız, dışarıdan destek alabilirsiniz. Eğer dijital pazarlama konusunda bilgi sahibi olmak isterseniz, rehber yazılarımızı takip edebilir ve bu konular hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz.

Online müşteri desteği verebilecek misiniz?

İnternet üzerinde sipariş veren kullanıcıların sorularını yanıtlayabilmeniz ve onlara gerektiği durumlarda ürünler hakkında yardımcı olmalı ve sipariş sonrası yaşanabilecek sorunlarda destek sağlamanız gerekiyor.

Küçük çaplı bir e-ticaret sitesi ile işe başlayacaksanız bir çağrı merkezine ihtiyacınız olmayabilir; fakat yinede sitenize gelen ziyaretçilerin sorularını yanıtlayabilecek birine ihtiyacınız olacaktır.

Siparişleri zamanında teslim edebilecek misiniz?

İnternet üzerinden aldığınız siparişlerin takibini yapmanız ve bu siparişleri zamanına göndermeniz de oldukça önemli. Gün içinde bu siparişlerin takibini yaparak, belirttiğiniz zaman dilimleri içinde, bu ürünlerin gönderimini yapabilmelisiniz. Aksi takdirde, müşterileriniz belirtilen zaman dilimleri içinde siparişlerini alamadıkları için, bir sonraki alışverişlerinde sizi tercih etmeyebilirler.

Sipariş takiplerini belli aralıklarla yaparak, ürünlerin gönderimini tam vaktinde yaptığınızda müşteri sadakatini de artırmış olursunuz. Müşterilerinizi ne kadar mutlu ederseniz, onlar da markanıza bir o kadar sadık kalırlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?
İçerik pazarlama çalışmalarınızı yaparken bir yönetim planı hazırlamanız, bu çalışmalarınızın performansını ve bunlardan alacağınzı geri dönüşümleri artırır. Yönetim planınızı oluştururken, içerik pazarlama...
22 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada gönderen ismini nasıl düzenlemelisiniz?
Dikkat çekici bir başlıkla e-posta gönderimi yapmak ve e-posta gönderen ismini doğru bir şekilde kurgulamak e-posta çalışmalarınızın verimini ve geri dönüşümünü artırabilirsiniz. Gönderen ismi, e-postanın kimden geldiğini...
11 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Psikolojik fiyatlandırma nedir ve nasıl yapılır?
E-ticarette satışları artırmak için farklı satış taktiklerinden yararlanmak gerekiyor. Bu taktiklerinde başında da psikolojik fiyatlandırma geliyor. Doğru ürünlerde doğru bir stratejiye sahip olmak, tüketicilere daha iyi...
22 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için pazaryeri entegrasyonu gerekli midir?
Pazaryeri entegrasyonu için e-ticarette bir bütünü oluşturan parçalardan bir tanesi diyebiliriz. Pazaryeri entegrasyonları e-ticaret sitenizi dilediğiniz bir online pazaryerine entegre etmenizi sağlar. İşinize özel bir e ticaret sitesi...
7 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
Ürünlerinizi sağlam bir şekilde teslim etmenizi sağlayacak paketleme ipuçları
E-ticarette ürün satma süreci, siparişin sağlam bir şekilde tüketiciye ulaşmasının ardından tamamlanır. Ürünün teslimatı sırasında yaşanabilecek sıkıntılar, siparişin hasarlı bir şekilde ulaşması, yanlış ürün...
2 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde canlı destek sistemi kullanmak neden önemli
Canlı destek sistemi son yıllarda e-ticaret sitelerinde müşteri desteği konusunda firmalara birçok avantaj ve kolaylık sağlıyor. Canlı destek kullanımı firmalara yarar sağladığı gibi siteyi ziyaret eden kullanıcıların da satış...
3 Ocak 2018
Sinan Oypan
İnternetten pahalı ürün satmanızı kolaylaştıracak taktikler
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicileri ikna etmek ve onların sitenize güvenmelerini sağlamanız önemli. Her ne kadar bu konular üzerinde çalışıyor olsanız da ürünlerin fiyatları artıkça tüketicilerin internet...
29 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlamanın 5 temel elementi
Dijital pazarlamada markaların ve reklam verenlerin sıklıkla yararlandıkları mecralar arasında sosyal platformlar yer alıyor. Sosyal medya tüketicilere ulaşmak, yeni hedef kitleler bulmak, tüketicilerle iletişimde kalmak ve...
18 Ocak 2018
Sinan Oypan
Görsel tasarım ögelerini e-ticaret sitenizde hangi amaçlarla kullanabilirsiniz?
Görsel tasım ögeleri, e-ticaret sitenizde kullanıcılarla etkileşime geçmek ve onların satın alma kararlarını etkilemede önemli bir rol oynar. Görselliğin günümüzde oldukça önemli olması ve görsel tasarım ögeleri ile...
1 Mart 2019
Sinan Oypan
B2B nedir? B2B nasıl yapılır?
E-ticarette birçok iş modeli bulunuyor ve B2B de bu iş modellerinden biri olarak öne çıkmakta ve yaygın bir şekilde yapılmakta. B2B iş modeli hem geleneksel hem de online ticarette kullanılmakta. B2B nedir? B2B İngilizce...
2 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz Instagram hikaye düzenleme araçları
Sosyal medya pazarlamada Instagram’ın yeri oldukça büyük ve bu noktada da e-ticaret firmaları Instagram hikaye düzenleme çalışmaları yaparak, etkileşim ve erişimlerini artırmaya çalışıyor. Instagram hikaye düzenleme konusu bir...
15 Ocak 2019
Sinan Oypan
Bundle’lar ile kampanya ürünleri nasıl öne çıkartılır?
Kampanya ürünleri bir araya getirerek bir bundle haline dönüştürmek, ortalama sepet tutarını artırarak, daha yüksek satış hacimlerine ulaşmanıza yardımcı olur. Farklı şekillerde bu bundle’lar kullanılabilmektedir ve hedef...
10 Şubat 2020
Sinan Oypan