Fiziki mağazanızı internete taşımadan önce bilmeniz gerekenler

13 Haziran 2016
Sinan Oypan

Fiziki mağaza sahipleri internet üzerinden satış yapabilmek için e-ticaret sektörüne yönelmeye başlıyor. Türkiye’deki e-ticaret hacminin düzenli olarak artmasından ve kullanıcıların internetten alışveriş alışkanlığı edinmeye başlamasından dolayı, internet üzerinde varlık gösterebilmek, fiziki mağazalar için de bir hayli önemli olmaya başlıyor.

Ancak e-ticaret sektörüne girerek, online satış yapmaya başlamadan önce bir takım konular üzerinde düşünmeniz ve çalışmalar yapmanız gerekiyor. İnternet üzerinden satış yapma fikri cazip gelse de açacağınız e-ticaret sitenizin 7/24 açık bir mağaza olacağını unutmamanız ve gerekli yatırımları yapmanız gerekiyor. Bu rehberimizde de fiziki mağazanızı internete taşımadan önce nelere dikkat etmeniz gerektiği üzerinde duracağız.

Bu iş için belli bir sermayeniz var mı?

Bir e-ticaret sitesi açmanın da kendine has maliyetleri olacaktır. Site tasarımı, site altyapısı, sanal POS maliyetleri, güvenlik sertifikaları, reklam ve pazarlama çalışmaları için bir bütçe ayırmanız gerekecektir. Bunun yanı sıra e-ticaret sitenizin yönetimi için bir ekibiniz olacaksa, bu çalışanların maaşlarını da hesaba katmanız gerekiyor.

Site altyapısı ve tasarım konusunda İdeasoft e-ticaret altyapı paketlerinden bütçenize ve ihtiyacınıza uygun olan paketlerden birini seçerek, bu işlemleri daha hızlı ve uygun maliyetlerle çözüme ulaştırabilirsiniz.

Bir ekibiniz var mı?

E-ticaret sitenizi başlı başına bir iş olarak değerlendirmeniz gerekiyor. Bu nedenle de fiziki mağazanızın yanı sıra e-ticaret sitenizle de ilgilenecek bir ekibe ihtiyacınız olacaktır. İlk etapta bu işi bir kişi ile yönetebilirsiniz; fakat işlerin büyümesi ve marka bilinirliğinin artmasıyla beraber e-ticaret sitenizin yönetimi için bir ekibe ihtiyacınız olacaktır.

Bu ekibi oluşturmanız ve bu çalışanların da maaşlarını finanse edebilmeniz gerekecektir. Aksi takdirde, e-ticaret sitenizin yönetimi iyi yapılamadığı için buraya yaptığınız yatırımdan iyi bir geri dönüş alamazsınız.

İnternet üzerinden gelen talebi karşılayabilecek misiniz?

E-ticaret sitenizi açtığınızda, fiziki mağazanıza gelenler haricindeki müşterilerle ve siparişlerle de ilgilenmeniz gerekecektir. Elinizdeki iş gücü ve üretim hızı bu talebi karşılayabilecek bir boyutta mı? Eğer hazır ürünler satıyorsanız, stoğunuzdaki ürünler internet üzerindeki taleplere yetebilecek mi?

Bunun yanı sıra stok yönetiminizi de iyi yapmanız gerekecek. Fiziki mağazanızda sattığınız ürünlerin e-ticaret sitenizde de yer alması gerekiyor. Stoğunuzda tükenen ürünleri anında e-ticaret sitenizde de kaldırmanız oldukça önemli. Aksi takdirde, online alışveriş yapan kullanıcılar, stoğu biten ürünlerin siparişini verebilir ve böyle bir durumda da zor durumda kalmış olursunuz. Stokta olmayan ürünleri satmanızdan dolayı da müşterilerinizin güvenini sarsmış olursunuz.

Dijital pazarlama konusunda bilginiz var mı?

E-ticaret sitenizi kurduğunuzda dijital pazarlama alanınıda da çalışmalar yapmanız gerekiyor. İnternet kullanıcılarına ulaşabilmek için, dijital platformlar üzerinden reklam ve pazarlama çalışmaları yaparak onlara markanızı ve ürünlerinizi tanıtabilmelisiniz.

Sosyal mecralar üzerinde içerik çalışmaları yapmalı, Google ve sosyal medya reklamları ile e-ticaret sitenizin bilinirliğini artırmanız gerekiyor. Daha önce bu konularda çalışmalar yapmadıysanız, dışarıdan destek alabilirsiniz. Eğer dijital pazarlama konusunda bilgi sahibi olmak isterseniz, rehber yazılarımızı takip edebilir ve bu konular hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz.

Online müşteri desteği verebilecek misiniz?

İnternet üzerinde sipariş veren kullanıcıların sorularını yanıtlayabilmeniz ve onlara gerektiği durumlarda ürünler hakkında yardımcı olmalı ve sipariş sonrası yaşanabilecek sorunlarda destek sağlamanız gerekiyor.

Küçük çaplı bir e-ticaret sitesi ile işe başlayacaksanız bir çağrı merkezine ihtiyacınız olmayabilir; fakat yinede sitenize gelen ziyaretçilerin sorularını yanıtlayabilecek birine ihtiyacınız olacaktır.

Siparişleri zamanında teslim edebilecek misiniz?

İnternet üzerinden aldığınız siparişlerin takibini yapmanız ve bu siparişleri zamanına göndermeniz de oldukça önemli. Gün içinde bu siparişlerin takibini yaparak, belirttiğiniz zaman dilimleri içinde, bu ürünlerin gönderimini yapabilmelisiniz. Aksi takdirde, müşterileriniz belirtilen zaman dilimleri içinde siparişlerini alamadıkları için, bir sonraki alışverişlerinde sizi tercih etmeyebilirler.

Sipariş takiplerini belli aralıklarla yaparak, ürünlerin gönderimini tam vaktinde yaptığınızda müşteri sadakatini de artırmış olursunuz. Müşterilerinizi ne kadar mutlu ederseniz, onlar da markanıza bir o kadar sadık kalırlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kullanıcılar bir internet sitesini neden terk eder?
E-ticaret sitelerinin en çok sorun yaşadığı alanlardan biri de siteyi ziyaret edenlerin, kısa bir süre içinde siteyi terk etmeleri ya da sepette ürün bıraktıktan sonra siteden ayrılmaları. Google Analytics üzerinden “Bouce Rate”...
20 Kasım 2016
Sinan Oypan
İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları
Proje yönetim araçları, uzaktan çalışan ekipler veya ekibinin performansını ve çalışmalarını takip etmek isteyenlere çözüm sağlayan yazılımlardır. Ekip yönetimi, yeni iş atamaları, mevcut işlerin takibi, ekip işi...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticarette geri dönüşüm sağlayan video içerik türleri
Özellikle son 2 yıldır, video içeriklerin popülerleşmeye başlamasıyla beraber şirketler için video pazarlamanın önemi biraz daha artmaya başladı. Youtube haricinde Facebook ve Instagram üzerinde de video paylaşımlarının artması...
8 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama ilkeleri nelerdir?
Doğru stratejileri geliştirebilmek, marka ve ürününüzü tüketicilere verimli bir şekilde ulaştırabilmek için pazarlama ilkeleri hakkında bilginizin olması gerekir. Bu sebeple de bu rehberimizde de pazarlamanın ilkelerini ve en...
28 Şubat 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlamada mutlaka yapmanız gereken çalışmalar
Her firma sosyal medya üzerinde varlık gösteriyor; ancak her firma bu mecralarda üzerinden bekledikleri geri dönüşleri alamıyor. Sosyal medya yönetiminde özellikle dikkat edilmesi gereken bir takım hususlar bulunuyor. Sosyal medya...
3 Nisan 2017
Sinan Oypan
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 2. Bölüm
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri etkileyen birçok faktör bulunuyor. E-ticaret site tasarımının yanı sıra kullanılan içerikler ve içeriklerin konumları ziyaretçilerin eylemlerini etkiliyor. E-ticaret sitesi sahiplerinin, geri...
14 Temmuz 2017
Sinan Oypan
5 adımda müşteri memnuniyeti stratejinizi nasıl geliştirebilirsiniz?
E-ticarette müşteri memnuniyeti sağlamak ve sadık müşterilere sahip olmak, şirketinizin uzun vadede ayakta kalmasını ve büyümesine yardımcı olacaktır. Yeni hedef kitlelerle, yeni müşterilere ulaşmak önemli olsa da sadık bir...
29 Haziran 2016
Sinan Oypan
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizi nasıl duyurabilirsiniz?
Yeni bir e-ticaret sitesi açmayı planlıyorsanız ya da yeni bir site kurduysanız bundan sonraki süreçte markanızı tanıtmanız gerekecek. Farklı ve geniş hedef kitlelere ulaşabilmek için bazı pazarlama ve tanıtım çalışmaları...
28 Ekim 2016
Sinan Oypan
2019’da öne çıkacak müşteri ilişkileri trendleri neler?
2019’da e-ticaret firmalarının üzerinde durması gereken konulardan biri de müşteri ilişkileri. 2019’un müşteri ilişki trendlerine baktığımızda yapay zekanın ve çok kanallı müşteri destek hizmetlerinin öne çıktığını...
3 Ocak 2019
Sinan Oypan
Eyleme Çağrı İfadelerinizi (CTA) geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticarette geri dönüşümleri artırmak için eyleme çağrı ifadelerinin önemli bir yeri bulunur. Doğru kullanılan CTA’ler geri dönüşümleri artırır. Doğru eyleme çağrı ifadeleri oluşturmak için kullanabileceğiniz bazı...
12 Ekim 2017
Sinan Oypan
Ziyaretçi girişiyle ödemelere izin vermek neden önemli?
E-ticaret siteleri eskiden ödeme işlemleri için tüketicilerin abone olmalarını zorunlu tutmayı tercih ediyorlardı; ancak son yıllarda artık ziyaretçi girişi ile yapılan alışverişlerin önemi de artmaya başladı. Tüketiciler her...
9 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Twitter paylaşım fikirleri
E-ticaret firmaları sosyal medya üzerinde etkileşim yaratarak, marka bilinirliğini artırmak ve sitelerine trafik göndermek için farklı Twitter paylaşım fikirlerinden yararlanabilirler. Twitter üzerinde aktif bir şekilde yer alarak,...
27 Kasım 2019
Sinan Oypan