fbpx

Fiziki mağazanızı internete taşımadan önce bilmeniz gerekenler

13 Haziran 2016
Sinan Oypan
Fiziki mağazanızı internete taşımadan önce bilmeniz gerekenler

Fiziki mağaza sahipleri internet üzerinden satış yapabilmek için e-ticaret sektörüne yönelmeye başlıyor. Türkiye’deki e-ticaret hacminin düzenli olarak artmasından ve kullanıcıların internetten alışveriş alışkanlığı edinmeye başlamasından dolayı, internet üzerinde varlık gösterebilmek, fiziki mağazalar için de bir hayli önemli olmaya başlıyor.

Ancak e-ticaret sektörüne girerek, online satış yapmaya başlamadan önce bir takım konular üzerinde düşünmeniz ve çalışmalar yapmanız gerekiyor. İnternet üzerinden satış yapma fikri cazip gelse de açacağınız e-ticaret sitenizin 7/24 açık bir mağaza olacağını unutmamanız ve gerekli yatırımları yapmanız gerekiyor. Bu rehberimizde de fiziki mağazanızı internete taşımadan önce nelere dikkat etmeniz gerektiği üzerinde duracağız.

Bu iş için belli bir sermayeniz var mı?

Bir e-ticaret sitesi açmanın da kendine has maliyetleri olacaktır. Site tasarımı, site altyapısı, sanal POS maliyetleri, güvenlik sertifikaları, reklam ve pazarlama çalışmaları için bir bütçe ayırmanız gerekecektir. Bunun yanı sıra e-ticaret sitenizin yönetimi için bir ekibiniz olacaksa, bu çalışanların maaşlarını da hesaba katmanız gerekiyor.

Site altyapısı ve tasarım konusunda İdeasoft e-ticaret altyapı paketlerinden bütçenize ve ihtiyacınıza uygun olan paketlerden birini seçerek, bu işlemleri daha hızlı ve uygun maliyetlerle çözüme ulaştırabilirsiniz.

Bir ekibiniz var mı?

E-ticaret sitenizi başlı başına bir iş olarak değerlendirmeniz gerekiyor. Bu nedenle de fiziki mağazanızın yanı sıra e-ticaret sitenizle de ilgilenecek bir ekibe ihtiyacınız olacaktır. İlk etapta bu işi bir kişi ile yönetebilirsiniz; fakat işlerin büyümesi ve marka bilinirliğinin artmasıyla beraber e-ticaret sitenizin yönetimi için bir ekibe ihtiyacınız olacaktır.

Bu ekibi oluşturmanız ve bu çalışanların da maaşlarını finanse edebilmeniz gerekecektir. Aksi takdirde, e-ticaret sitenizin yönetimi iyi yapılamadığı için buraya yaptığınız yatırımdan iyi bir geri dönüş alamazsınız.

İnternet üzerinden gelen talebi karşılayabilecek misiniz?

E-ticaret sitenizi açtığınızda, fiziki mağazanıza gelenler haricindeki müşterilerle ve siparişlerle de ilgilenmeniz gerekecektir. Elinizdeki iş gücü ve üretim hızı bu talebi karşılayabilecek bir boyutta mı? Eğer hazır ürünler satıyorsanız, stoğunuzdaki ürünler internet üzerindeki taleplere yetebilecek mi?

Bunun yanı sıra stok yönetiminizi de iyi yapmanız gerekecek. Fiziki mağazanızda sattığınız ürünlerin e-ticaret sitenizde de yer alması gerekiyor. Stoğunuzda tükenen ürünleri anında e-ticaret sitenizde de kaldırmanız oldukça önemli. Aksi takdirde, online alışveriş yapan kullanıcılar, stoğu biten ürünlerin siparişini verebilir ve böyle bir durumda da zor durumda kalmış olursunuz. Stokta olmayan ürünleri satmanızdan dolayı da müşterilerinizin güvenini sarsmış olursunuz.

Dijital pazarlama konusunda bilginiz var mı?

E-ticaret sitenizi kurduğunuzda dijital pazarlama alanınıda da çalışmalar yapmanız gerekiyor. İnternet kullanıcılarına ulaşabilmek için, dijital platformlar üzerinden reklam ve pazarlama çalışmaları yaparak onlara markanızı ve ürünlerinizi tanıtabilmelisiniz.

Sosyal mecralar üzerinde içerik çalışmaları yapmalı, Google ve sosyal medya reklamları ile e-ticaret sitenizin bilinirliğini artırmanız gerekiyor. Daha önce bu konularda çalışmalar yapmadıysanız, dışarıdan destek alabilirsiniz. Eğer dijital pazarlama konusunda bilgi sahibi olmak isterseniz, rehber yazılarımızı takip edebilir ve bu konular hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz.

Online müşteri desteği verebilecek misiniz?

İnternet üzerinde sipariş veren kullanıcıların sorularını yanıtlayabilmeniz ve onlara gerektiği durumlarda ürünler hakkında yardımcı olmalı ve sipariş sonrası yaşanabilecek sorunlarda destek sağlamanız gerekiyor.

Küçük çaplı bir e-ticaret sitesi ile işe başlayacaksanız bir çağrı merkezine ihtiyacınız olmayabilir; fakat yinede sitenize gelen ziyaretçilerin sorularını yanıtlayabilecek birine ihtiyacınız olacaktır.

Siparişleri zamanında teslim edebilecek misiniz?

İnternet üzerinden aldığınız siparişlerin takibini yapmanız ve bu siparişleri zamanına göndermeniz de oldukça önemli. Gün içinde bu siparişlerin takibini yaparak, belirttiğiniz zaman dilimleri içinde, bu ürünlerin gönderimini yapabilmelisiniz. Aksi takdirde, müşterileriniz belirtilen zaman dilimleri içinde siparişlerini alamadıkları için, bir sonraki alışverişlerinde sizi tercih etmeyebilirler.

Sipariş takiplerini belli aralıklarla yaparak, ürünlerin gönderimini tam vaktinde yaptığınızda müşteri sadakatini de artırmış olursunuz. Müşterilerinizi ne kadar mutlu ederseniz, onlar da markanıza bir o kadar sadık kalırlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Dijital Pazarla
Dijital Pazarla"ma" Yanında Ol!
Küresel bir salgın ile mücadele ettiğimiz zor günlere hazırlıksız yakalanan şirketler Covid-19 karşısında büyük bir sınav veriyor.Alınan tedbirlere hızlıca adapte olmak adına yeni iş modelleri geliştiren firmalar şimdi de...
31 Mart 2020
İbrahim Çelebi
E-ticaret sitenizde tüketicilerin bilinçaltını nasıl etkileyebilirsiniz?
E-ticaret sitenizde tüketicilerin bilinçaltını nasıl etkileyebilirsiniz?
Tüketicilerin bilinçaltlarına mesajlar göndermek, onların satın alma kararlarını doğrudan etkileyebilir. Tüketiciler çoğu zaman bunun farkında olmaz ve markalar bu yöntemi sıklıkla kullanırlar. Tüketicinin bilinçaltına...
3 Eylül 2016
Sinan Oypan
Küçük ve orta ölçekli firmalar için e posta pazarlama ipuçları
Küçük ve orta ölçekli firmalar için e posta pazarlama ipuçları
E posta pazarlama ipuçları küçük ve orta ölçekli firmalar için çok ciddi kazanımlar sağlayabilmektedir. Dijital pazarlama çalışmaları arasında en çok geri dönüşüm sağlayan e-postalar, küçük ve orta ölçekli firmaların,...
16 Ekim 2016
Sinan Oypan
Influencer Marketing ve E-ticaret Sektörü
Influencer Marketing ve E-ticaret Sektörü
Türkiye’de sosyal medya platformlarının kullanımının artması pazarlama tekniklerinin de şekil değiştirmesine neden olmuştur. Kullanıcıların internet üzerinde geçirdikleri sürenin çoğunlukla sosyal medya üzerinde olması...
6 Mart 2020
İbrahim Çelebi
Girişimcilerin, kişisel markalarını güçlendirmeleri için yapması gerekenler
Girişimcilerin, kişisel markalarını güçlendirmeleri için yapması gerekenler
Girişimcilerin, projelerini güçlendirmenin yanı sıra kişisel markalarını, yani kendi isimlerini de güçlendirmeleri gerekiyor. Başarılı bir kariyere ulaşmak için, işinize değer katarken kendi isminize de aynı değeri katmanız...
8 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E ticaret hosting seçimi yaparken bilmeniz gerekenler
E ticaret hosting seçimi yaparken bilmeniz gerekenler
E ticaret hosting seçimi, web sitenizin hızlı çalışması, gelen trafiği kaldırabilmesi ve sitenin güvenliği açısından oldukça önemli bir süreçtir. Güvenli bir hosting üzerine altyapınızı kurmanın yanı sıra seçeceğiniz...
28 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Yılbaşında E-ticaret Satışlarını Nasıl Arttırabilirsiniz?
Yılbaşında E-ticaret Satışlarını Nasıl Arttırabilirsiniz?
Yılbaşı pek çok e-ticaret sitesi için satışların patlama yaptığı bir dönemdir. Müşterilerin hem kendileri, hem de yakınları için en yoğun şekilde alışveriş yaptıkları dönemlerden biri olan yılbaşı sizin için de tüm...
24 Kasım 2013
Seyhun Özkara
Yaz mevsimi boyunca satışları artırmak için ipuçları
Yaz mevsimi boyunca satışları artırmak için ipuçları
Yaz mevsimi genellikle, birçok sektörde yavaş giden ve satışların düştüğü bir dönem olarak geçiyor ve bu da e-ticaret firmalarını olumsuz etkilemekte. Şirket çalışanlarının tatile gitmesi ve havaların ısınması burada önemli...
25 Mayıs 2020
Sinan Oypan
İnternetten kredi kartıyla alışverişlerde yeni düzenleme
İnternetten kredi kartıyla alışverişlerde yeni düzenleme
İnternetten kredi kartı ile alışverişlerde yeni düzenleme 17 Ağustos’ta yürürlüğe giriyor. BDDK tarafından alınan karar sonrasında, kredi kartı kullanıcılarının, internetten alışveriş yapabilmek için, 17 Ağustos’a kadar...
1 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-posta kampanya ölçümleme nasıl yapılır?
E-posta kampanya ölçümleme nasıl yapılır?
E-posta kampanya ölçümleme bir mailing çalışmasının belki de en önemli kısmıdır. Çünkü ancak bu e-posta kampanya ölçümleme ile mailing çalışmanızın başarıya ulaşıp ulaşmadığını anlayabilirsiniz. Bu sebeple de...
31 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaret'e Yeni Başlayanlar için E-ticaret Rehberi
E-ticaret'e Yeni Başlayanlar için E-ticaret Rehberi
E-ticaret süreçleri e-ticaret sitesi kurmak ve online satış süreçlerine başlamak isteyen firmalar için dışarıdan bakıldığında zor bir süreç gibi görünebilir. Fakat adım adım takip edeceğiniz adımlardan oluşan bir süreçtir....
2 Nisan 2015
Seyhun Özkara
Arama motorlarında organik trafiğinizin düşmesine neden olan durumlar
Arama motorlarında organik trafiğinizin düşmesine neden olan durumlar
Organik trafik, e-ticaret firmaları için arama motorlarından geri dönüş sağlamak için oldukça önemli kanallardan biri. Organik trafik olmadan uzun vadede e-ticaret sitelerinin ayakta kalması oldukça zordur. Organik trafiğin olmaması,...
20 Nisan 2018
Sinan Oypan