2018’de fiziki mağazanızı internet satışlarına açarken bilmeniz gerekenler

2 Ocak 2018
Sinan Oypan

Tüketicilerin büyük bir bölümü halen fiziki mağazalardan alışveriş yapmayı tercih ediyor olsa da; internet kullanımının ve online alışverişlere olan güvenin artmasıyla beraber internet üzerinden yapılan alışverişlerin oranı da önemli ölçüde artış gösteriyor. 2018 yılında da internet üzerinden alışveriş yapan kişilerin sayısının daha da artması bekleniyor.

Fiziki mağaza sahipleri mevcut işlerine devam ederken bir yandan da e-ticaret siteleri üzerinden satış yaparak, hem yeni kitlelere ulaşabilirler hem de isimlerini internet üzerinden duyurabilirler.

Online satışlara başlamak fiziki mağazalara ne gibi avantajlar sunuyor?

İnternet üzerinden satış yapmak fiziki mağazalara birçok farklı avantaj sunuyor. Bu avantajları şöyle sıralayabiliriz:

  • Sadece mağazanıza gelen kişilere bağımlı kalmaz; internet üzerinden yaptığınız pazarlama çalışmalarıyla daha geniş bir kitleye hizmet verebilirsiniz.
  • Mağazanızın açık olmadığı saat dilimlerinde de e-ticaret siteniz üzerinden satış yapmaya devam edebilirsiniz. Mağazanız kapalı dahi olsa, e-ticaret siteniz üzerinden tüketiciler ürünleri inceleyerek, satın alabilirler.
  • Mağazadan teslim al özelliğinden yararlanabilirsiniz. İnternetten verilen siparişlerde, mağazanıza yakın bölgelerde bulunan kişiler siparişlerini doğrudan mağazadan teslim alabilirler. Böylelikle kargo maliyetlerini düşürebilir ve ürünlerinizi daha hızlı bir şekilde teslim edebilirsiniz.
  • Tüketiciler ürünlerinizi mağazanızda inceleyebilirler. Birçok e-ticaret firmasının zorluk çektiği konulardan biri de ürünlerin incelenmesidir. Tüketiciler fiziki mağazanıza gelerek, ürünleri yakından inceleyebilirler. Böylelikle onların satın alma kararlarını etkileme şansınız daha yüksek olur.

Fiziki mağazanızı e-ticarete taşımanın başlıca avantajlarını bu şekilde listeleyebiliriz. Peki, 2018’de fiziki mağazanızı internete taşırmak için neler yapmanız gerekiyor?

İyi bir altyapı hizmeti alın

E-ticaret sitenizin altyapısı bir hayli önemlidir. Hem teknik olarak gelen trafiği karşılaması gerekir hem de olası internet saldırılarına karşın güvenli olmalıdır. Bunun yanı sıra performans olarak da hızlı olmalı ve kullanıcı deneyimini de olumlu bir şekilde etkilemelidir. Bu sebeple de bir altyapı hizmet sağlayıcıdan destek almanız, e-ticaret şirketinizi daha sağlam ve güvenli temeller üzerine kurmanıza yardımcı olur.

İdeasoft e-ticaret altyapı paketlerini inceleyerek, ihtiyacınıza uygun çözümler bulabilir ve 1 günde fiziki mağazanız için güvenli bir e-ticaret sitesi oluşturabilirsiniz. Dilerseniz 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz.

Ödeme altyapınızı kurun

İnternet üzerinden satış yapabilmek için Sanal POS’a ihtiyacınız olacaktır. Doğrudan bankalarla anlaşmalar yaparak sanal POS edinebileceğiniz gibi, sanal POS hizmeti sunan ödeme sağlayıcılarıyla da anlaşarak, tüm bankaların sanal POS’larını edinebilirsiniz. Eğer kendi e-ticaret sitenizi kuracaksanız bu sanal POS işlemlerini kendiniz yapmanız gerekiyor.

İdeasoft olarak müşterilerimize sanal POS hizmeti de sağlamaktayız. Hizmetlerimizden yararlanan müşterilerimiz ek bir işlem yapmadan bu sanal POS’lara sahip olabiliyor ve doğrudan e-ticaret siteleri üzerinden satış yapmaya başlayabiliyor.

Dijital pazarlama stratejisi ve bütçesi belirleyin

Fiziki mağazanızı internete taşıdıktan sonra, e-ticaret sitenizin tanıtımını yapmanız gerekecektir. Bu sebeple de bir dijital pazarlama stratejisine ihtiyaç duyacaksınız. Dijital pazarlama çalışmalarıyla markanızı duyurabilir, daha geniş bir hedef kitleye ulaşarak, internet kullanıcılarını web sitenize çekerek, onların siteniz üzerinden alışveriş yapmalarını sağlayabilirsiniz.

Dijital pazarlama stratejisiyle beraber bir de pazarlama bütçesi ayırmanız gerekecek. Bu stratejileri destekleyecek ve besleyecek bir bütçe ile pazarlama çalışmalarınızdan olabilecek en yüksek geri dönüşümü almaya çalışmalısınız. Reklam ve pazarlama rehberleri bölümünden bu konu hakkında detaylı bilgilere ulaşarak, pazarlama çalışmalarınızı geliştirebilirsiniz.

Depo yönetimine dikkat edin

Hem fiziki mağaza üzerinde hem de e-ticaret siteniz üzerinde satış yapacağınız için stok ve depo yönetimini iyi bir şekilde yapmanız gerekir. Tükenen ürünlerinizi e-ticaret sitenizde de belirtmeniz gerekir. Aksi taktirde elinizde olmayan ürünleri satabileceğiniz için kötü bir marka algısı yaratarak, müşterilerinizi ve kendinizi zor durumda bırakabilirsiniz. Bu sebeple de stok yönetimini iyi bir şekilde yapmanız ve ürünlerin durum güncellemelerini yapmanız oldukça önemlidir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret site tasarımlarında yapılan kullanıcı deneyimi hataları
Kullanıcı deneyimi, doğrudan geri dönüşümleri etkilediği için e-ticaret site tasarımlarındaki en önemli konulardan biridir. Kullanıcı deneyimi üzerine çalışmaların yapılmaması tüketicilerin site üzerindeki...
1 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Instagram profil ziyareti nasıl artırılır?
Instagram profil ziyareti artırmak için, bu platform üzerindeki çalışmalarınız için bir plan yapmanız ve bir strateji oluşturmanız gerekir. Kullanıcıları profilinize çekmek ve sonrasında da sizi takip etmelerini sağlamak için...
20 Kasım 2020
Sinan Oypan
Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfası nasıl hazırlanır?
E-ticaret sitenizde bulunması gereken alanlardan biri de Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfasıdır. Tüketiciler sitenize girdiklerinde, hizmetleriniz ve ürünleriniz hakkında detaylı bilgi almak isteyebilirler. Bu durumda da sizinle...
19 Ocak 2017
Sinan Oypan
6 adımda rehber (how-to) içeriği nasıl oluşturulur?
E-ticaret firmalarının içerik pazarlamada en çok işlerine yarayabilecek içerik türlerinden biri de “rehber” (how-to) içerikleridir. Ürünler ve hizmetler hakkında tüketicileri bilgilendirici içerikler oluşturarak, hem...
9 Haziran 2016
Sinan Oypan
İnternetten Takı Satmak ve Satış Sitesi Kurmak Rehberi 2020
İnternetten takı satmak ve satış sitesi kurmak girişimcilerin ve işletmelerin sıklıkla tercih ettiği iş modellerinden biri oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurarak online takı satışı yapabilirsiniz; ancak tabii ki arkaplanda dikkat etmeniz...
10 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Web site SEO verileri pazarlama çalışmalarına nasıl katkı sağlar?
Web site SEO verilerinin analizini yapmak, sitenize gelen trafiği, trafiğin kaynağını, kullanıcıların davranışlarını ve önemli anahtar kelimeleri görmenizi sağlar. Bu veriler doğrultusunda da pazarlama çalışmalarınızı...
14 Mart 2020
Sinan Oypan
Instagram TV'yi pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram TV (IGTV), son dönemlerde markaların yönelmeye başladığı ve videolarla takipçilerine farklı içerikler sundukları bir alan olmaya başladı. Instagram TV gibi sosyal televizyonlar, 2019’da sosyal medya trendleri arasında yer...
13 Aralık 2018
Sinan Oypan
SEO raporu nasıl hazırlanır?
SEO raporu hazırlamak, e-ticaret sitenizin SEO performansını daha iyi analiz etmek ve bu konuda yaptığınız çalışmaları daha iyi bir şekilde takip etmenizi kolaylaştırır. Kendi SEO çalışmalarınızı yapıyorsanız, bu raporları...
27 Eylül 2019
Sinan Oypan
Yatay mı dikey e-ticaret mi sizin için daha uygun?
Yatay ve dikey e-ticaret iş modellerinin farklı amaçları bulunur ve her iki iş modelinin de kendine has avantaj ve dezavantajları bulunur. Kendi e-ticaret sitenizi açmadan önce hangi iş modeline yöneleceğinize ve bu iş modeline uygun...
21 Şubat 2018
Sinan Oypan
Eski içerikleri tekrar kullanarak pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmalarında eski paylaşımlar çoğu zaman uzun vadede unutuluyor. Bu tür çalışmalar genellikle kısa vadede kullanıldığı için, sadece organik arama sonuçları üzerinden trafik sağlanmasının yolunu...
8 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Salgın sürecinde ürün tedarik işlemlerinde dikkat etmeniz gerekenler
Yaşamakta olduğumuz bu salgın sürecinde ürün tedarik işlemlerinde de bir takım problemler oluşuyor ve e-ticare firmalarını zorda bırakıyor. Bu sebeple de ürün tedarik işlemlerinde ön hazırlıklar yapmanız ve bazı önemli...
3 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Trendyol Black Friday kampanyası nasıl yapılır?
Trendyol Black Friday kampanyası hazırlayarak, Kasım ayının sonunda gerçekleşecek olan bu indirim döneminde satışlarınızı artırabilirsiniz. Ülkemizde son birkaç yıldır Black Firday döneminde markaların katılımlarında artış...
14 Ekim 2019
Sinan Oypan