2018’de fiziki mağazanızı internet satışlarına açarken bilmeniz gerekenler

2 Ocak 2018
Sinan Oypan

Tüketicilerin büyük bir bölümü halen fiziki mağazalardan alışveriş yapmayı tercih ediyor olsa da; internet kullanımının ve online alışverişlere olan güvenin artmasıyla beraber internet üzerinden yapılan alışverişlerin oranı da önemli ölçüde artış gösteriyor. 2018 yılında da internet üzerinden alışveriş yapan kişilerin sayısının daha da artması bekleniyor.

Fiziki mağaza sahipleri mevcut işlerine devam ederken bir yandan da e-ticaret siteleri üzerinden satış yaparak, hem yeni kitlelere ulaşabilirler hem de isimlerini internet üzerinden duyurabilirler.

Online satışlara başlamak fiziki mağazalara ne gibi avantajlar sunuyor?

İnternet üzerinden satış yapmak fiziki mağazalara birçok farklı avantaj sunuyor. Bu avantajları şöyle sıralayabiliriz:

  • Sadece mağazanıza gelen kişilere bağımlı kalmaz; internet üzerinden yaptığınız pazarlama çalışmalarıyla daha geniş bir kitleye hizmet verebilirsiniz.
  • Mağazanızın açık olmadığı saat dilimlerinde de e-ticaret siteniz üzerinden satış yapmaya devam edebilirsiniz. Mağazanız kapalı dahi olsa, e-ticaret siteniz üzerinden tüketiciler ürünleri inceleyerek, satın alabilirler.
  • Mağazadan teslim al özelliğinden yararlanabilirsiniz. İnternetten verilen siparişlerde, mağazanıza yakın bölgelerde bulunan kişiler siparişlerini doğrudan mağazadan teslim alabilirler. Böylelikle kargo maliyetlerini düşürebilir ve ürünlerinizi daha hızlı bir şekilde teslim edebilirsiniz.
  • Tüketiciler ürünlerinizi mağazanızda inceleyebilirler. Birçok e-ticaret firmasının zorluk çektiği konulardan biri de ürünlerin incelenmesidir. Tüketiciler fiziki mağazanıza gelerek, ürünleri yakından inceleyebilirler. Böylelikle onların satın alma kararlarını etkileme şansınız daha yüksek olur.

Fiziki mağazanızı e-ticarete taşımanın başlıca avantajlarını bu şekilde listeleyebiliriz. Peki, 2018’de fiziki mağazanızı internete taşırmak için neler yapmanız gerekiyor?

İyi bir altyapı hizmeti alın

E-ticaret sitenizin altyapısı bir hayli önemlidir. Hem teknik olarak gelen trafiği karşılaması gerekir hem de olası internet saldırılarına karşın güvenli olmalıdır. Bunun yanı sıra performans olarak da hızlı olmalı ve kullanıcı deneyimini de olumlu bir şekilde etkilemelidir. Bu sebeple de bir altyapı hizmet sağlayıcıdan destek almanız, e-ticaret şirketinizi daha sağlam ve güvenli temeller üzerine kurmanıza yardımcı olur.

İdeasoft e-ticaret altyapı paketlerini inceleyerek, ihtiyacınıza uygun çözümler bulabilir ve 1 günde fiziki mağazanız için güvenli bir e-ticaret sitesi oluşturabilirsiniz. Dilerseniz 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz.

Ödeme altyapınızı kurun

İnternet üzerinden satış yapabilmek için Sanal POS’a ihtiyacınız olacaktır. Doğrudan bankalarla anlaşmalar yaparak sanal POS edinebileceğiniz gibi, sanal POS hizmeti sunan ödeme sağlayıcılarıyla da anlaşarak, tüm bankaların sanal POS’larını edinebilirsiniz. Eğer kendi e-ticaret sitenizi kuracaksanız bu sanal POS işlemlerini kendiniz yapmanız gerekiyor.

İdeasoft olarak müşterilerimize sanal POS hizmeti de sağlamaktayız. Hizmetlerimizden yararlanan müşterilerimiz ek bir işlem yapmadan bu sanal POS’lara sahip olabiliyor ve doğrudan e-ticaret siteleri üzerinden satış yapmaya başlayabiliyor.

Dijital pazarlama stratejisi ve bütçesi belirleyin

Fiziki mağazanızı internete taşıdıktan sonra, e-ticaret sitenizin tanıtımını yapmanız gerekecektir. Bu sebeple de bir dijital pazarlama stratejisine ihtiyaç duyacaksınız. Dijital pazarlama çalışmalarıyla markanızı duyurabilir, daha geniş bir hedef kitleye ulaşarak, internet kullanıcılarını web sitenize çekerek, onların siteniz üzerinden alışveriş yapmalarını sağlayabilirsiniz.

Dijital pazarlama stratejisiyle beraber bir de pazarlama bütçesi ayırmanız gerekecek. Bu stratejileri destekleyecek ve besleyecek bir bütçe ile pazarlama çalışmalarınızdan olabilecek en yüksek geri dönüşümü almaya çalışmalısınız. Reklam ve pazarlama rehberleri bölümünden bu konu hakkında detaylı bilgilere ulaşarak, pazarlama çalışmalarınızı geliştirebilirsiniz.

Depo yönetimine dikkat edin

Hem fiziki mağaza üzerinde hem de e-ticaret siteniz üzerinde satış yapacağınız için stok ve depo yönetimini iyi bir şekilde yapmanız gerekir. Tükenen ürünlerinizi e-ticaret sitenizde de belirtmeniz gerekir. Aksi taktirde elinizde olmayan ürünleri satabileceğiniz için kötü bir marka algısı yaratarak, müşterilerinizi ve kendinizi zor durumda bırakabilirsiniz. Bu sebeple de stok yönetimini iyi bir şekilde yapmanız ve ürünlerin durum güncellemelerini yapmanız oldukça önemlidir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır?
E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi,...
10 Ekim 2016
Sinan Oypan
Yılbaşı kampanyaları tanıtımı için kullanabileceğiniz yöntemler
Yılbaşı kampanyaları, yeni yıla girmeden önce yıl sonu satışlarını artırmak için e-ticaret firmalarına bir fırsat yarattığı için özellikle üzerinde durulması gereken çalışmalardan biri. Yılbaşı kampanyaları tanıtımı...
13 Aralık 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz video fikirleri
Video fikirleri bulmak ve farklı video içeriklerle e-ticaret sitenizi öne çıkartmak, yeni hedef kitlelere ulaşmanıza yardımcı olurken, ürünlerinizi tanıtmanızı da sağlar. Tabii ki farklı video fikirleri bulmak ve video...
13 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Sektöre güçlü bir giriş yapmak için uygulayabileceğiniz taktikler
Kendi işinizi kurarken sektöre güçlü bir giriş yapmak ve işinizi bu şekilde başlatmak doğru bir strateji olur. Başlangıçtan itibaren güvenilir bir strateji uyguladığınızda marka bilinirliğinizi ve markanıza olan güveni daha...
27 Eylül 2017
Sinan Oypan
Facebook sayfa beğeni nasıl artırılır?
Günümüzün en önemli pazarlama kanallarından biri olması nedeniyle Facebook sayfa beğeni artırma çalışmaları, dijital pazarlama çalışmalarının gündeminde olmalı. Aktif kullanıcı sayısı en yüksek olan mecra olmasının yanı...
11 Aralık 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi sahtecilik (Fraud) işlemlerinden nasıl koruyabilirsiniz?
E-ticaret sektöründe firmaların başını en çok yakan ve marka bilinirliklerine en çok zarar veren durum sahtecilik işlemleridir. Kredi kartı ile yapılan sahtecilik işlemleri, ya da bir diğer bilinen ismiyle Fraud, firmaları ciddi...
24 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımlarında Flat Design kullanmanın avantajları nelerdir?
Flat Design, son birkaç yıldır web site ve arayüz tasarımlarında sıklıkla kullanılmaya başlandı. Özellike 2012 ve 2013 yıllarında Windows 8 ve iOS7’de bu tasarım ögelerinin kullanılması, Flat Design’ın popülerliğini...
17 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Rekabetten sıyrılabilmek için girişiminizin cevaplaması gereken 23 soru
Türkiye’deki girişimcilik sektörünün her gün giderek büyümesi ve özellikle e-ticaret sektörüne yeni oyuncuların girmesi, bu alandaki rekabetin de giderek artmasına neden oluyor. Bir de e-ticaret sektörüne adım atmak isteyen...
11 Ekim 2016
Sinan Oypan
SEO ajansı seçerken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?
SEO ajansı seçmek, e-ticaret firmanızın arama motorları üzerindeki görünürlüğünü artırmak ve sitenizin SEO performansını artırmak için önemlidir. Tabii ki SEO ajansı seçerken de özellikle dikkat edilmesi gereken konular...
6 Eylül 2019
Sinan Oypan
Rekabetçi ürün fiyatlandırma stratejileri nasıl hazırlayabilirsiniz?
İnternet üzerinden satış yaparken ürün fiyatlandırma stratejileri üzerinde çalışmak ve ürünlerinizi hem tüketicilere uygun hem de pazarda rekabet edebilecek bir hale getirmeniz oldukça önemli. Ürün fiyatlandırma stratejileri...
18 Mart 2019
Sinan Oypan
Aynı gün kargo gönderimleri yapmak neden önemli ve buna nasıl hazırlanabilirsiniz?
E-ticarette kargo gönderim süreleri ve ücretleri tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler arasında yer alıyor. Bundan birkaç yıl önce kargo gönderim süreleri konusunda kullanıcılar daha uzun süre beklemeye...
17 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticarette stok takibi ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette stok takibi, sipariş yönetimi, siparişlerin kargolanması ve sonrasında da stokların yenilenmesi söz konusu olduğunda önemli konulardan biri. Stok takibi yaparken, bir yandan da stok yönetimi çalışmaları da yapacağınız...
18 Kasım 2019
Sinan Oypan