fbpx

2018’de fiziki mağazanızı internet satışlarına açarken bilmeniz gerekenler

2 Ocak 2018
Sinan Oypan
2018’de fiziki mağazanızı internet satışlarına açarken bilmeniz gerekenler

Tüketicilerin büyük bir bölümü halen fiziki mağazalardan alışveriş yapmayı tercih ediyor olsa da; internet kullanımının ve online alışverişlere olan güvenin artmasıyla beraber internet üzerinden yapılan alışverişlerin oranı da önemli ölçüde artış gösteriyor. 2018 yılında da internet üzerinden alışveriş yapan kişilerin sayısının daha da artması bekleniyor.

Fiziki mağaza sahipleri mevcut işlerine devam ederken bir yandan da e-ticaret siteleri üzerinden satış yaparak, hem yeni kitlelere ulaşabilirler hem de isimlerini internet üzerinden duyurabilirler.

Online satışlara başlamak fiziki mağazalara ne gibi avantajlar sunuyor?

İnternet üzerinden satış yapmak fiziki mağazalara birçok farklı avantaj sunuyor. Bu avantajları şöyle sıralayabiliriz:

  • Sadece mağazanıza gelen kişilere bağımlı kalmaz; internet üzerinden yaptığınız pazarlama çalışmalarıyla daha geniş bir kitleye hizmet verebilirsiniz.
  • Mağazanızın açık olmadığı saat dilimlerinde de e-ticaret siteniz üzerinden satış yapmaya devam edebilirsiniz. Mağazanız kapalı dahi olsa, e-ticaret siteniz üzerinden tüketiciler ürünleri inceleyerek, satın alabilirler.
  • Mağazadan teslim al özelliğinden yararlanabilirsiniz. İnternetten verilen siparişlerde, mağazanıza yakın bölgelerde bulunan kişiler siparişlerini doğrudan mağazadan teslim alabilirler. Böylelikle kargo maliyetlerini düşürebilir ve ürünlerinizi daha hızlı bir şekilde teslim edebilirsiniz.
  • Tüketiciler ürünlerinizi mağazanızda inceleyebilirler. Birçok e-ticaret firmasının zorluk çektiği konulardan biri de ürünlerin incelenmesidir. Tüketiciler fiziki mağazanıza gelerek, ürünleri yakından inceleyebilirler. Böylelikle onların satın alma kararlarını etkileme şansınız daha yüksek olur.

Fiziki mağazanızı e-ticarete taşımanın başlıca avantajlarını bu şekilde listeleyebiliriz. Peki, 2018’de fiziki mağazanızı internete taşırmak için neler yapmanız gerekiyor?

İyi bir altyapı hizmeti alın

E-ticaret sitenizin altyapısı bir hayli önemlidir. Hem teknik olarak gelen trafiği karşılaması gerekir hem de olası internet saldırılarına karşın güvenli olmalıdır. Bunun yanı sıra performans olarak da hızlı olmalı ve kullanıcı deneyimini de olumlu bir şekilde etkilemelidir. Bu sebeple de bir altyapı hizmet sağlayıcıdan destek almanız, e-ticaret şirketinizi daha sağlam ve güvenli temeller üzerine kurmanıza yardımcı olur.

İdeasoft e-ticaret altyapı paketlerini inceleyerek, ihtiyacınıza uygun çözümler bulabilir ve 1 günde fiziki mağazanız için güvenli bir e-ticaret sitesi oluşturabilirsiniz. Dilerseniz 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz.

Ödeme altyapınızı kurun

İnternet üzerinden satış yapabilmek için Sanal POS’a ihtiyacınız olacaktır. Doğrudan bankalarla anlaşmalar yaparak sanal POS edinebileceğiniz gibi, sanal POS hizmeti sunan ödeme sağlayıcılarıyla da anlaşarak, tüm bankaların sanal POS’larını edinebilirsiniz. Eğer kendi e-ticaret sitenizi kuracaksanız bu sanal POS işlemlerini kendiniz yapmanız gerekiyor.

İdeasoft olarak müşterilerimize sanal POS hizmeti de sağlamaktayız. Hizmetlerimizden yararlanan müşterilerimiz ek bir işlem yapmadan bu sanal POS’lara sahip olabiliyor ve doğrudan e-ticaret siteleri üzerinden satış yapmaya başlayabiliyor.

Dijital pazarlama stratejisi ve bütçesi belirleyin

Fiziki mağazanızı internete taşıdıktan sonra, e-ticaret sitenizin tanıtımını yapmanız gerekecektir. Bu sebeple de bir dijital pazarlama stratejisine ihtiyaç duyacaksınız. Dijital pazarlama çalışmalarıyla markanızı duyurabilir, daha geniş bir hedef kitleye ulaşarak, internet kullanıcılarını web sitenize çekerek, onların siteniz üzerinden alışveriş yapmalarını sağlayabilirsiniz.

Dijital pazarlama stratejisiyle beraber bir de pazarlama bütçesi ayırmanız gerekecek. Bu stratejileri destekleyecek ve besleyecek bir bütçe ile pazarlama çalışmalarınızdan olabilecek en yüksek geri dönüşümü almaya çalışmalısınız. Reklam ve pazarlama rehberleri bölümünden bu konu hakkında detaylı bilgilere ulaşarak, pazarlama çalışmalarınızı geliştirebilirsiniz.

Depo yönetimine dikkat edin

Hem fiziki mağaza üzerinde hem de e-ticaret siteniz üzerinde satış yapacağınız için stok ve depo yönetimini iyi bir şekilde yapmanız gerekir. Tükenen ürünlerinizi e-ticaret sitenizde de belirtmeniz gerekir. Aksi taktirde elinizde olmayan ürünleri satabileceğiniz için kötü bir marka algısı yaratarak, müşterilerinizi ve kendinizi zor durumda bırakabilirsiniz. Bu sebeple de stok yönetimini iyi bir şekilde yapmanız ve ürünlerin durum güncellemelerini yapmanız oldukça önemlidir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sayfayı terk etme oranlarını nasıl düşürebilirsiniz?
Sayfayı terk etme oranlarını nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette dikkat edilmesi gerekenlerden biri de sayfayı terk etme (Bounce Rate) oranlarıdır. Bu oranın yüksek olması, siteye gelen ziyaretçilerin, site üzerinde fazla vakit geçirmediklerini ve siteden ayrıldıklarını gösterir....
17 Ekim 2017
Sinan Oypan
Organik instagram sayfa büyütme stratejileri
Organik instagram sayfa büyütme stratejileri
instagram sayfa büyütme stratejileri nelerdir, instagram fan sayfası nasıl açılır, instagram fan sayfası açmak için dikkat edilmesi gerekenler; özetle instagram sayfası nasıl büyütülür ve daha fazlası bu yazımızda. instagram...
31 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Instagram’daki etkileşiminizi artırmanızı sağlayacak 3 öneri
Instagram’daki etkileşiminizi artırmanızı sağlayacak 3 öneri
Instagram üzerinden daha fazla kişiye ulaşabilmek, reklamlarınızı gösterebilmek, ürünlerinizi tanıtabilmek ve böylelikle de sitenizi trafik çekerek satışlarınızı artırabilmeniz için etkileşim oranlarınızı da artırmanız...
29 Ekim 2016
Sinan Oypan
Mobil site üzerinde müşteri hizmetleri sunarken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil site üzerinde müşteri hizmetleri sunarken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil site tasarımı, masaüstü görünümün mobil cihazlara uyumlu hale getirilmesiyle hazırlansa da müşteri hizmetleri söz konusu olduğunda mobil cihazlarda tasarımı yaparken bazı konulara dikkat etmek ve kullanıcı deneyimi odaklı...
26 Şubat 2019
Sinan Oypan
Amazonda Satış Yapmak için Mağaza Açma Rehberi 2021
Amazonda Satış Yapmak için Mağaza Açma Rehberi 2021
Amazonda satış yapmak bir diğer deyişle Amazonda mağaza açma ile ilgili tüm gerekli konuları ve merak edilenleri bir rehber olarak bölümler halinde sizler için oluşturmaya çalıştık. Dünyanın en büyük e-ticaret firmalarından...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir başlık yazmak için 6 ipucu
Akılda kalıcı bir başlık yazmak için 6 ipucu
Bir içeriğin en can alıcı noktası başlıktır ve bu nedenle iyi bir şekilde hazırlanılması ve üzerine düşünülmesi gerekir. Akılıda kalıcı ve dikkat çekici bir başlık yazmak da bu nedenle ayrı bir iştir. Yazıların,...
21 Eylül 2016
Sinan Oypan
Web mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler
Web mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler
Kendi işinizi yapmak ve internetten satış için web mağaza açmayı düşünüyorsanız, öncesinde yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor. Bu çalışmalar, yapacağınız işini temellerini atmanızı sağlayacağı gibi...
27 Haziran 2020
Sinan Oypan
Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?
Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?
Ücretsiz kargo seçeneği e-ticaret firmalarının satışlarını artırmak için kullandığı pazarlama taktiklerinden biri. Tabii ki ücretsiz kargo sunmak ekstra maliyetler oluşturabileceği için öncelikle bu pazarlama taktiğini kendi...
12 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinde iade koşulları neden önemli?
E-ticaret şirketlerinde iade koşulları neden önemli?
İnternetten alışverişler, fiziki mağazalara göre daha farklı bir yapıdadır ve tüketiciler de bu nedenle internetten alışverişlerde iade politikalarına daha fazla önem vermektedirler. E-ticaret firmalarının iade politikalarına bu...
3 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Nakit akışı yönetimi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Nakit akışı yönetimi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Nakit akışı yönetimi, e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durmaları gereken konular arasında yer aldığı gibi yakından da takip edilmesi gereken bir konudur. Nakit akışı, belli bir zaman dilimi içerisinde şirketin...
27 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Her e-ticaret sitesinde olması gereken 72 özellik (İnfografik)
Her e-ticaret sitesinde olması gereken 72 özellik (İnfografik)
Her e-ticaret sitesi içerisinde bazı özelliklerin olması gerekir ve bu özelliklerin herbirinin farklı amacı bulunur. Sıfırdan bir e-ticaret sitesi kurarken bu özellikleri web sitenize eklemeniz faydalı olacaktır. Bu unsurların...
2 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticarette tedarikçi firmalarla çalışırken bilmeniz gerekenler
E-ticarette tedarikçi firmalarla çalışırken bilmeniz gerekenler
E-ticarette tedarikçi firmalar ile çalışırken özellikle bazı konulara dikkat etmeniz ve çalıştığınız tedarikçi firmaları iyi seçmeniz; aynı zamanda da bu firmalarla olan ilişkilerinizi iyi tutmanız önemlidir. Kendi üretimini...
24 Aralık 2018
Sinan Oypan