2018’de fiziki mağazanızı internet satışlarına açarken bilmeniz gerekenler

2 Ocak 2018
Sinan Oypan
2018’de fiziki mağazanızı internet satışlarına açarken bilmeniz gerekenler
Tüketicilerin büyük bir bölümü halen fiziki mağazalardan alışveriş yapmayı tercih ediyor olsa da; internet kullanımının ve online alışverişlere olan güvenin artmasıyla beraber internet üzerinden yapılan alışverişlerin oranı da önemli ölçüde artış gösteriyor. 2018 yılında da internet üzerinden alışveriş yapan kişilerin sayısının daha da artması bekleniyor. Fiziki mağaza sahipleri mevcut işlerine devam ederken bir yandan da e-ticaret siteleri üzerinden satış yaparak, hem yeni kitlelere ulaşabilirler hem de isimlerini internet üzerinden duyurabilirler.

Online satışlara başlamak fiziki mağazalara ne gibi avantajlar sunuyor?

İnternet üzerinden satış yapmak fiziki mağazalara birçok farklı avantaj sunuyor. Bu avantajları şöyle sıralayabiliriz:
  • Sadece mağazanıza gelen kişilere bağımlı kalmaz; internet üzerinden yaptığınız pazarlama çalışmalarıyla daha geniş bir kitleye hizmet verebilirsiniz.
  • Mağazanızın açık olmadığı saat dilimlerinde de e-ticaret siteniz üzerinden satış yapmaya devam edebilirsiniz. Mağazanız kapalı dahi olsa, e-ticaret siteniz üzerinden tüketiciler ürünleri inceleyerek, satın alabilirler.
  • Mağazadan teslim al özelliğinden yararlanabilirsiniz. İnternetten verilen siparişlerde, mağazanıza yakın bölgelerde bulunan kişiler siparişlerini doğrudan mağazadan teslim alabilirler. Böylelikle kargo maliyetlerini düşürebilir ve ürünlerinizi daha hızlı bir şekilde teslim edebilirsiniz.
  • Tüketiciler ürünlerinizi mağazanızda inceleyebilirler. Birçok e-ticaret firmasının zorluk çektiği konulardan biri de ürünlerin incelenmesidir. Tüketiciler fiziki mağazanıza gelerek, ürünleri yakından inceleyebilirler. Böylelikle onların satın alma kararlarını etkileme şansınız daha yüksek olur.
Fiziki mağazanızı e-ticarete taşımanın başlıca avantajlarını bu şekilde listeleyebiliriz. Peki, 2018’de fiziki mağazanızı internete taşırmak için neler yapmanız gerekiyor?

İyi bir altyapı hizmeti alın

E-ticaret sitenizin altyapısı bir hayli önemlidir. Hem teknik olarak gelen trafiği karşılaması gerekir hem de olası internet saldırılarına karşın güvenli olmalıdır. Bunun yanı sıra performans olarak da hızlı olmalı ve kullanıcı deneyimini de olumlu bir şekilde etkilemelidir. Bu sebeple de bir altyapı hizmet sağlayıcıdan destek almanız, e-ticaret şirketinizi daha sağlam ve güvenli temeller üzerine kurmanıza yardımcı olur. İdeasoft e-ticaret altyapı paketlerini inceleyerek, ihtiyacınıza uygun çözümler bulabilir ve 1 günde fiziki mağazanız için güvenli bir e-ticaret sitesi oluşturabilirsiniz. Dilerseniz 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz.

Ödeme altyapınızı kurun

İnternet üzerinden satış yapabilmek için Sanal POS’a ihtiyacınız olacaktır. Doğrudan bankalarla anlaşmalar yaparak sanal POS edinebileceğiniz gibi, sanal POS hizmeti sunan ödeme sağlayıcılarıyla da anlaşarak, tüm bankaların sanal POS’larını edinebilirsiniz. Eğer kendi e-ticaret sitenizi kuracaksanız bu sanal POS işlemlerini kendiniz yapmanız gerekiyor. İdeasoft olarak müşterilerimize sanal POS hizmeti de sağlamaktayız. Hizmetlerimizden yararlanan müşterilerimiz ek bir işlem yapmadan bu sanal POS’lara sahip olabiliyor ve doğrudan e-ticaret siteleri üzerinden satış yapmaya başlayabiliyor.

Dijital pazarlama stratejisi ve bütçesi belirleyin

Fiziki mağazanızı internete taşıdıktan sonra, e-ticaret sitenizin tanıtımını yapmanız gerekecektir. Bu sebeple de bir dijital pazarlama stratejisine ihtiyaç duyacaksınız. Dijital pazarlama çalışmalarıyla markanızı duyurabilir, daha geniş bir hedef kitleye ulaşarak, internet kullanıcılarını web sitenize çekerek, onların siteniz üzerinden alışveriş yapmalarını sağlayabilirsiniz. Dijital pazarlama stratejisiyle beraber bir de pazarlama bütçesi ayırmanız gerekecek. Bu stratejileri destekleyecek ve besleyecek bir bütçe ile pazarlama çalışmalarınızdan olabilecek en yüksek geri dönüşümü almaya çalışmalısınız. Reklam ve pazarlama rehberleri bölümünden bu konu hakkında detaylı bilgilere ulaşarak, pazarlama çalışmalarınızı geliştirebilirsiniz.

Depo yönetimine dikkat edin

Hem fiziki mağaza üzerinde hem de e-ticaret siteniz üzerinde satış yapacağınız için stok ve depo yönetimini iyi bir şekilde yapmanız gerekir. Tükenen ürünlerinizi e-ticaret sitenizde de belirtmeniz gerekir. Aksi taktirde elinizde olmayan ürünleri satabileceğiniz için kötü bir marka algısı yaratarak, müşterilerinizi ve kendinizi zor durumda bırakabilirsiniz. Bu sebeple de stok yönetimini iyi bir şekilde yapmanız ve ürünlerin durum güncellemelerini yapmanız oldukça önemlidir.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Aynı içeriği birkaç kez paylaşırken nelere dikkat etmeniz gerekiyor?
Aynı içeriği birkaç kez paylaşırken nelere dikkat etmeniz gerekiyor?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken, ürettiğiniz içerikleri ilerleyen dönemlerde tekrar paylaşabilirsiniz. Tek bir içeriği birkaç kez paylaşmak da bir sıkıntı yok; ancak tekrar paylaşırken nasıl bir paylaşım...
11 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Snapchat hesap açma gerekli mi?
E-ticaret firmaları için Snapchat hesap açma gerekli mi?
Snapchat hesap açma, e-ticaret firmalarının sosyal medyada farklı ve popüler bir mecrada pazarlama çalışmaları yapmalarına olanak tanır. Farklı kanallarda yer almak, farklı hedef kitlelere ulaşmanıza olanak tanıyacağı için ve...
30 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 2. Bölüm
E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 2. Bölüm
Dünkü yazımızda e-ticaret sitelerindeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebileceğinize dair bir giriş yapmış ve olumsuz yorum yapan kullanıcı profillerini sizlerle paylaşmıştık. Bu profilleri belirlemek ve tanımak, olumsuz yorumlara...
25 Mart 2017
Sinan Oypan
ETBİS (Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi) Nedir ve Nasıl Kayıt Olunur?
ETBİS (Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi) Nedir ve Nasıl Kayıt Olunur?
ETBİS Resmî kurumlar, son dönemde ticari faaliyetlerin kontrolünü ve istatistiksel çalışmaların yapılmasını kolaylaştırmak adıma birtakım sistemler geliştiriyor. Yaşanan bu dönüşümün doğrudan e-ticaretle uğraşan...
17 Kasım 2021
Markethinkers
Kullanıcıların ürettikleri içeriklerle Instagram takipçilerinizi nasıl artırabilirsiniz?
Kullanıcıların ürettikleri içeriklerle Instagram takipçilerinizi nasıl artırabilirsiniz?
User Generated Content (UGC), yani kullanıcıların ürettikleri içerikler (KÜİ) sosyal mecralarda, özellikle Instagram’da takipçi artırmak için iyi bir yöntem. Takipçilerinizle etkileşime geçmek ve onları da markanızın...
6 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Instagram’dan canlı yayın nasıl yapılır?
Instagram’dan canlı yayın nasıl yapılır?
Son dönemlerde canlı yayınların popülerliği bir hayli artmaya başladı. Özellikle Facebook ve sonrasında Instagram üzerinden canlı yayın yapmanın mümkün olması, hem kullanıcıları hem de markaları canlı yayınlara...
20 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E ticaret site kurulumu için gerekli olan 72 özellik (İnfografik)
E ticaret site kurulumu için gerekli olan 72 özellik (İnfografik)
E ticaret site kurulumu yaparken, sitenizde bulunması gereken birçok farklı özellik bulunur ve herbirinin farklı bir amacı bulunur. Tasarımsal ögelerin yanı sıra teknik olarak da gerekli olan özellikler bulunmakta. WebAlive’ın...
12 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Yeni işletmeler için pazarlama ve tanıtım taktikleri
Yeni işletmeler için pazarlama ve tanıtım taktikleri
Yeni işletmeler için pazarlama çalışmaları oldukça önemlidir. Marka ve ürün bilinirliğini artırmak için farklı kanallar üzerinden reklam ve pazarlama çalışmaları yapmaları ve bu işler için belli bir bütçe ayırmaları...
15 Aralık 2017
Sinan Oypan
Marka imajı nedir ve neden önemlidir?
Marka imajı nedir ve neden önemlidir?
Marka imajı, günümüzde tüketicilerin memnuniyetini ve marka algısını tanımlamada önemli olan kriterlerden biri. Markanın kullanıcılar gözündeki imajı, şirketin büyümesine ya da zarar etmesine neden olabilecek durumlardan biri...
28 Ekim 2020
Sinan Oypan
Dikkat çeken bir iletişim sayfası hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Dikkat çeken bir iletişim sayfası hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizdeki önemli sayfalardan biri de iletişim sayfasıdır. Sitenizi ziyaret eden ve ürünleriniz hakkında detaylı bilgi almak ya da satın alma sonrasında size ulaşmak isteyen kişiler için bu sayfalar oldukça önemlidir....
10 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ihracat Nedir? E-ihracat Nasıl Yapılır?
E-ihracat Nedir? E-ihracat Nasıl Yapılır?
E-ihracat Ticaretin boyutu, hizmet ağının genişliğine göre büyür. Bu nedenle özellikle yurt dışına satış yapabilen firmalar için “büyük” unvanı kullanılır. Ülkeler arasında alım satımın yapıldığı bir ticaret...
17 Kasım 2021
Markethinkers
Şirketinizin kredi notunu yükseltmek için yapabileceğiniz çalışmalar
Şirketinizin kredi notunu yükseltmek için yapabileceğiniz çalışmalar
Kredi notu yükseltmek, bankalardan kredi ve kredi kartı alımlarınız sürecindeki etkenlerden biri olduğu için şirketiniz için de önemlidir. Şirketinizin kredi notunu yükseltmeniz, gerekli olan nakit akışını sağlamak ya da işinizi...
30 Mart 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın