fbpx

Fiziki mağazalar yeni normal dönemi nasıl yönetmelidir?

18 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
Corona virüse yönelik yönetilen normalleşme süreci kapsamında kapatılan alışveriş merkezleri ve fiziki mağazalar geçtiğimiz günlerde belirli kurallar dahilinde açılmaya başladı. Pandemide online alışverişe olan ilginin artmasıyla e-ticarete yönelen fiziki mağazalar, bir taraftan da normalleşme çalışmalarına başladı. Geçtiğimiz günlerde alışveriş merkezlerinin açılma kararı alınsa da AVM’lerde beklenen yoğunluk yaşanmadı. İlk iki günde yüzde 20’lik bir kısım AVM’leri ziyaret etti. Çoğu işletme ise mağazasını henüz açmayarak genel duruma bakma kararı aldı. Belirli kurallar kapsamında fiziki mağazalarını açan işletmeler birçok kurala uymak zorundayken aynı zamanda da mağazalarına müşteri çekmenin yollarını aramaya başladı. Perakende sektörü normalleşme sürecine uygun yeni stratejiler geliştirirken bizler de bugün izlenilmesi gereken yolları birkaç başlıkta anlatacağız.

Fiziki mağazalarda tüketici endişesi nasıl önlenebilir?

İşletmeler öncelikle mağaza içinde hijyen ve sosyal mesafe kurallarına uyarak tüketicilerin mağazaya geldiğindeki endişesini en aza indirmeyi hedeflemelidir. Mağazaya sınırlı sayıda müşteri alınmalı, düzenli olarak ortak kullanım alanı dezenfekte edilmelidir. İçeriye maske ve eldivensiz kimse alınmayacağı gibi çalışan sağlığı açısından da gelen müşterilerin ateşi ölçülmelidir. Öte yandan çalışan personel pandemi salgın önlemleri kapsamında gerekli eğitimden geçirilmelidir. Sektörünüze göre mağazanızda risk planlaması yaparak, uygun adımları atabilirsiniz. Örneğin tekstil sektöründeyseniz deneme kabinleri kullanımını bir süreliğine askıya alabilir, bunun yerine iade/değişim alternatiflerini esnetebilirsiniz. Reyon düzenini sosyal mesafeye uygun yeniden dizayn edebilir, aynı anda çalışan sayısı olarak da dönüşümlü sisteme geçebilirsiniz. Mağaza açılış/kapanış saatlerinde ise yeni bir düzenlemeye gidebilirsiniz. Tüm gelişmelerden müşterilerinizi haberdar etmelisiniz.  
ÖNEMLİ NOT: Fiziki mağazalarda sosyal mesafe ve hijyen kurallarına uymak değişen tüketici davranışları üzerinde tek başına etkili değildir. Yapılan araştırma ve öngörülere göre corona virüs döneminde online alışverişe olan talep normalleşme döneminde de devam edecek. İşletmeler müşteri kaybının önüne geçmek için online platformlarda varlığını artırarak operasyonlarını dinamik bir şekilde yürütmelidir.
 

Dijitale yatırım yapın, dijital platformlardaki varlığınızı artırın

Fiziki mağazalar normalleşme sürecinde değişen tüketici davranışlarını baz alarak müşterilerine dijital kanallardan ulaşmalıdır. Örneğin market ziyaretindeki azalma ve online mağazalara yoğunluğa paralel olarak market işletmeleri online market uygulamasına geçme çalışmalarını hızlandırmalıdır. Böylece internetten sipariş almaya başlayabilir, müşterilerine alternatif seçenekler sunarak marka algısını güçlendirebilirler. Fiziki mağazanız için yapacağınız yatırımı dijitale kaydırmanın tam zamanı! Bununla ilgili yapabileceklerinizi birkaç başlıkta sıraladık; 1. İşinizi e-ticarete taşıyın Öncelikle e-ticaret siteniz yoksa işinizi e-ticarete taşımakla başlayın. Dilerseniz IdeaSoft altyapısı ile 1 günde e-ticaret sitesi sahibi olabilir, hiçbir detayı düşünmeden hızlıca satışa başlayabilirsiniz. Hemen başlamak için buradan detaylı bilgiye ulaşabilirsiniz. 2. Fiziki mağazanızda azalan müşteri yoğunluğunu e-ticaret ile telafi edin Fiziki mağazanıza yapacağınız yatırımı e-ticaret siteniz için kullanabilirsiniz. E-ticaret sitenize trafik çekmek için pazarlama çalışmaları yapabilir, yeni döneme özel yeni kampanyalar ve reklamlar çıkabilirsiniz. E-ticaret sitenizi arama motorlarında öne çıkaracak çalışmalara odaklanabilirsiniz. 3. Mobil uygulamalara ağırlık verin Ocak-Nisan 2020 aralığına bakıldığında mobil uygulama indirme oranında yüzde 11’lik bir artış yaşandı. E-ticaret sitenizin mobil uygulamasında pazarlama çalışmaları yapabilir, e-ticaret sitenizin etkileşim alanını artırabilirsiniz. Mobil uygulamaya özel kampanya, indirim, promosyonlar ve anlık bildirimler ile günün her saati kendinizi hatırlatabilirsiniz. 4. E-ticaret sitenizi geliştirin E-ticaret sitenizi rakiplerinizden ayrıştıracak, iyi bir müşteri deneyimi sunacak şekilde geliştirin. Site hızınıza, mobil uyumlu olmasına, seo çalışmalarına, ürün ve kategorilerin sunumuna, tasarımına önem vererek ziyaretçilerinizi müşteriye çevirmeyi hedefleyebilirsiniz. E-ticaret sitenizde bu dönemde tüketiciler için en aranılan özelliklerden teslimat seçeneklerinizi, ödeme sistemlerinizi geliştirmelisiniz. İlgili Rehber: Corona virüs salgınında fiziki mağazalar e-ticaretten nasıl yararlanabilir?

Mağaza içi kampanyalar düzenleyip, e-ticaret sitenizden duyurun

Fiziki mağazanızda hareketliliği artırmak için e-ticaret sitenizle ortak bir çalışma hedeflemelisiniz. Fiziki mağazanıza özel kampanyalar yapabilir bunları e-ticaret sitenizden online olarak duyurabilirsiniz. Bunun yanında online alışveriş yapan müşterilerinize fiziki mağazada kullanılmak üzere indirim kodları, promosyonlar tanımlayabilirsiniz.

Güvenli ödeme yöntemleri ile temassız alışverişe geçin

Müşterileriniz fiziki mağazaya geldiğinde olabildiğince temastan uzak bir şekilde ayrılmasını sağlamalısınız. Güvenli ödeme sistemleri geliştirerek tüketicilerin en hassas davrandığı para ile temas konusuna çözüm olabilecek temassız ödemeyi mümkün kılan seçenekler sunmalısınız.

İşletmenizi yeni normale uygun olarak geliştirin

Sonuç olarak yaşanan tüm gelişmelere, değişen tüketici davranışlarına bakıldığında tek başına bir fiziki mağazanın varlığı işletmelere zarar ettirmeye devam edeceği gibi e-ticaret olmadan yetersiz kalacak. Siz de geç kalmadan fiziki mağazanızı e-ticaret ile birlikte geliştirin ve satışlarınızı artırmaya odaklanın. İşinizi e-ticarete taşımak ya da sıfırdan iş kurmak için ücretsiz demo hesabı kurarak hizmetlerimizi öncesinde deneyebilirsiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette kargo ücreti nasıl düşürülür?
Kargo ücreti, e-ticarette hem firmaların hem de tüketicilerin özellikle üzerinde durdukları konular arasında yer alıyor. E-ticaret firmaları kargo ücretini düşürmek için çalışmalar yaparken, tüketiciler de düşük ücretli ya da...
29 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Kulaktan kulağa pazarlamada nasıl başarılı olabilirsiniz?
Kullanıcıların bir ürün alırken ya da bir ürünü araştırırken ilk başvurdukları kişiler genellikle çevrelerindeki kişilerdir. Onların tavsiyeleri ve görüşlerine değer vererek satın alma kararlarını şekillendirirler. Bu da...
1 Eylül 2017
Sinan Oypan
Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
Facebook'ta mağaza açmak çok kolay. Facebooktan satış yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle facebook üzerinden satış yapmak istiyorum mu diyorsunuz? Facebook store nasıl açılır, facebook mağaza açmak için gerekenler, facebook...
25 Ekim 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticarette A/B testleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
A/B testleri e-ticarette birçok farklı amaç için kullanılıyor. Herhangi bir eylemi farklı yollardan ele alarak, en iyi sonuçları ve performansı gösteren versiyonu bulmak için bu testlerden yararlanılıyor. A/B testlerinizi daha iyi...
25 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticarette geri dönüşüm sağlayan video içerik türleri
Özellikle son 2 yıldır, video içeriklerin popülerleşmeye başlamasıyla beraber şirketler için video pazarlamanın önemi biraz daha artmaya başladı. Youtube haricinde Facebook ve Instagram üzerinde de video paylaşımlarının artması...
8 Nisan 2017
Sinan Oypan
Facebook Reklam Ölçüleri Kullanım Rehberi
Facebook reklam ölçüleri yani facebook reklam görsel boyutu, facebook / instagram video boyutu, instagram fotoğraf ölçüleri, facebook görsel boyutları özetle facebook reklam görsel boyutları bu yazımızda. Reklamlarda facebook ve...
14 Aralık 2017
Sinan Oypan
İlgi çekecek ürün videoları hazırlamak için 5 ipucu
Video içerik üretmek artık eskiye kıyasla oldukça kolay ve akıllı telefonlar üzerindeki uygulamalar ile akıcı, akılda kalıcı ve ilgi çekici videolar hazırlamak oldukça mümkün. Elinizde video içerikler için belli bir bütçe...
29 Ocak 2017
Sinan Oypan
Sanal mağaza nasıl açılır?
Sanal mağaza, e-ticarete ilk adım olduğu için önemli bir konudur ve sanal mağaza açarken dikkat etmeniz gereken birçok önemli unsur vardır. Sanal mağaza açma süreci öncelikle yapacağınız iş ve niş ile başlar, sonrasında...
21 Şubat 2020
Sinan Oypan
Fiziki mağazanız için en iyi e-ticaret paketini nasıl seçebilirsiniz?
Fiziki mağazanızı internete taşımak ve online satış yapmak istiyorsanız iyi bir e-ticaret paketi seçmeniz gerekiyor. Sizin için en iyi e-ticaret paketini bulmak için mevcut paketleri incelemeniz ve bu paketlerin sunduğu avantajların...
30 Ocak 2019
Sinan Oypan
Başarılı bir marka yaratmak için ipuçları
E-ticaret sektöründe başarılı ve uzun ömürlü bir marka yaratmak için izlenmesi gereken birçok farklı adım ve strateji bulunuyor. Doğru adımları atmanız ve işin en başında bir marka kimliği yaratmanız, uzun vadede markalaşma...
19 Ekim 2020
Sinan Oypan
Logo tasarımı yapmak için kullanabileceğiniz 7 araç
Kendi işinizi kurarken bir kurumsal kimliğe ihtiyacınız olur. Logo tasarımı da bu kurumsal kimliğin bir parçasıdır. Tasarımı doğru yapılmış bir logo marka bilinirliğini tüketicilerin hafızalarına yerleştirirken, markanızın...
14 Kasım 2017
Sinan Oypan
Müşterilerinizin devamlı sizden alışveriş yapmalarını sağlayacak yöntemler
E-ticaret sektöründe uzun vadede başarılı olabilmek için, sadık müşteri kitlelerine ihtiyacınız vardır. Yeni hedef kitlelere ulaşmak için çalışmalar yapsanız da devamlı olarak sizden alışveriş yapan sadık müşterileriniz,...
22 Ocak 2017
Sinan Oypan