Fiziki mağazalar yeni normal dönemi nasıl yönetmelidir?

18 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
Corona virüse yönelik yönetilen normalleşme süreci kapsamında kapatılan alışveriş merkezleri ve fiziki mağazalar geçtiğimiz günlerde belirli kurallar dahilinde açılmaya başladı. Pandemide online alışverişe olan ilginin artmasıyla e-ticarete yönelen fiziki mağazalar, bir taraftan da normalleşme çalışmalarına başladı. Geçtiğimiz günlerde alışveriş merkezlerinin açılma kararı alınsa da AVM’lerde beklenen yoğunluk yaşanmadı. İlk iki günde yüzde 20’lik bir kısım AVM’leri ziyaret etti. Çoğu işletme ise mağazasını henüz açmayarak genel duruma bakma kararı aldı. Belirli kurallar kapsamında fiziki mağazalarını açan işletmeler birçok kurala uymak zorundayken aynı zamanda da mağazalarına müşteri çekmenin yollarını aramaya başladı. Perakende sektörü normalleşme sürecine uygun yeni stratejiler geliştirirken bizler de bugün izlenilmesi gereken yolları birkaç başlıkta anlatacağız.

Fiziki mağazalarda tüketici endişesi nasıl önlenebilir?

İşletmeler öncelikle mağaza içinde hijyen ve sosyal mesafe kurallarına uyarak tüketicilerin mağazaya geldiğindeki endişesini en aza indirmeyi hedeflemelidir. Mağazaya sınırlı sayıda müşteri alınmalı, düzenli olarak ortak kullanım alanı dezenfekte edilmelidir. İçeriye maske ve eldivensiz kimse alınmayacağı gibi çalışan sağlığı açısından da gelen müşterilerin ateşi ölçülmelidir. Öte yandan çalışan personel pandemi salgın önlemleri kapsamında gerekli eğitimden geçirilmelidir. Sektörünüze göre mağazanızda risk planlaması yaparak, uygun adımları atabilirsiniz. Örneğin tekstil sektöründeyseniz deneme kabinleri kullanımını bir süreliğine askıya alabilir, bunun yerine iade/değişim alternatiflerini esnetebilirsiniz. Reyon düzenini sosyal mesafeye uygun yeniden dizayn edebilir, aynı anda çalışan sayısı olarak da dönüşümlü sisteme geçebilirsiniz. Mağaza açılış/kapanış saatlerinde ise yeni bir düzenlemeye gidebilirsiniz. Tüm gelişmelerden müşterilerinizi haberdar etmelisiniz.  
ÖNEMLİ NOT: Fiziki mağazalarda sosyal mesafe ve hijyen kurallarına uymak değişen tüketici davranışları üzerinde tek başına etkili değildir. Yapılan araştırma ve öngörülere göre corona virüs döneminde online alışverişe olan talep normalleşme döneminde de devam edecek. İşletmeler müşteri kaybının önüne geçmek için online platformlarda varlığını artırarak operasyonlarını dinamik bir şekilde yürütmelidir.
 

Dijitale yatırım yapın, dijital platformlardaki varlığınızı artırın

Fiziki mağazalar normalleşme sürecinde değişen tüketici davranışlarını baz alarak müşterilerine dijital kanallardan ulaşmalıdır. Örneğin market ziyaretindeki azalma ve online mağazalara yoğunluğa paralel olarak market işletmeleri online market uygulamasına geçme çalışmalarını hızlandırmalıdır. Böylece internetten sipariş almaya başlayabilir, müşterilerine alternatif seçenekler sunarak marka algısını güçlendirebilirler. Fiziki mağazanız için yapacağınız yatırımı dijitale kaydırmanın tam zamanı! Bununla ilgili yapabileceklerinizi birkaç başlıkta sıraladık; 1. İşinizi e-ticarete taşıyın Öncelikle e-ticaret siteniz yoksa işinizi e-ticarete taşımakla başlayın. Dilerseniz IdeaSoft altyapısı ile 1 günde e-ticaret sitesi sahibi olabilir, hiçbir detayı düşünmeden hızlıca satışa başlayabilirsiniz. Hemen başlamak için buradan detaylı bilgiye ulaşabilirsiniz. 2. Fiziki mağazanızda azalan müşteri yoğunluğunu e-ticaret ile telafi edin Fiziki mağazanıza yapacağınız yatırımı e-ticaret siteniz için kullanabilirsiniz. E-ticaret sitenize trafik çekmek için pazarlama çalışmaları yapabilir, yeni döneme özel yeni kampanyalar ve reklamlar çıkabilirsiniz. E-ticaret sitenizi arama motorlarında öne çıkaracak çalışmalara odaklanabilirsiniz. 3. Mobil uygulamalara ağırlık verin Ocak-Nisan 2020 aralığına bakıldığında mobil uygulama indirme oranında yüzde 11’lik bir artış yaşandı. E-ticaret sitenizin mobil uygulamasında pazarlama çalışmaları yapabilir, e-ticaret sitenizin etkileşim alanını artırabilirsiniz. Mobil uygulamaya özel kampanya, indirim, promosyonlar ve anlık bildirimler ile günün her saati kendinizi hatırlatabilirsiniz. 4. E-ticaret sitenizi geliştirin E-ticaret sitenizi rakiplerinizden ayrıştıracak, iyi bir müşteri deneyimi sunacak şekilde geliştirin. Site hızınıza, mobil uyumlu olmasına, seo çalışmalarına, ürün ve kategorilerin sunumuna, tasarımına önem vererek ziyaretçilerinizi müşteriye çevirmeyi hedefleyebilirsiniz. E-ticaret sitenizde bu dönemde tüketiciler için en aranılan özelliklerden teslimat seçeneklerinizi, ödeme sistemlerinizi geliştirmelisiniz. İlgili Rehber: Corona virüs salgınında fiziki mağazalar e-ticaretten nasıl yararlanabilir?

Mağaza içi kampanyalar düzenleyip, e-ticaret sitenizden duyurun

Fiziki mağazanızda hareketliliği artırmak için e-ticaret sitenizle ortak bir çalışma hedeflemelisiniz. Fiziki mağazanıza özel kampanyalar yapabilir bunları e-ticaret sitenizden online olarak duyurabilirsiniz. Bunun yanında online alışveriş yapan müşterilerinize fiziki mağazada kullanılmak üzere indirim kodları, promosyonlar tanımlayabilirsiniz.

Güvenli ödeme yöntemleri ile temassız alışverişe geçin

Müşterileriniz fiziki mağazaya geldiğinde olabildiğince temastan uzak bir şekilde ayrılmasını sağlamalısınız. Güvenli ödeme sistemleri geliştirerek tüketicilerin en hassas davrandığı para ile temas konusuna çözüm olabilecek temassız ödemeyi mümkün kılan seçenekler sunmalısınız.

İşletmenizi yeni normale uygun olarak geliştirin

Sonuç olarak yaşanan tüm gelişmelere, değişen tüketici davranışlarına bakıldığında tek başına bir fiziki mağazanın varlığı işletmelere zarar ettirmeye devam edeceği gibi e-ticaret olmadan yetersiz kalacak. Siz de geç kalmadan fiziki mağazanızı e-ticaret ile birlikte geliştirin ve satışlarınızı artırmaya odaklanın. İşinizi e-ticarete taşımak ya da sıfırdan iş kurmak için ücretsiz demo hesabı kurarak hizmetlerimizi öncesinde deneyebilirsiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Görsel ögeler e-posta pazarlama çalışmalarında nasıl kullanır?
Görsel ögeler, e-posta pazarlama çalışmalarında kullanmak, e-postaların tıklanma ve geri dönüşüm oranlarını artırmak için de oldukça önemlidir. Geçtiğimiz günlerde “Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler neden...
5 Mayıs 2019
Sinan Oypan
İnternetten Satış Yapmak İçin Bilmeniz Gerekenler
Ülkemizde eticaret ekosistemi gelişim gösterirken; büyük, orta ve küçük ölçekli işletmeler ürünlerini geniş kitlelere ulaştırmak için internetten satış yapmaya başladı. Hızlı...
20 Kasım 2019
Ideasoft Admin
Youtube üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Youtube üzerindeki görünürlüğü artırma çalışmaları yapmak, videolarınızın daha fazla izlenmesini ve ulaştığınız hedef kitleyi daha da büyütmenizi sağlar. Tabii ki buradaki etkileşimlerinizin artması video...
19 Nisan 2018
Sinan Oypan
Kendin yap ürünleri nasıl işe dönüştürülür?
Online alışveriş her geçen gün artarken e-ticaret pazarı da sektör çeşitliliğini artırmaya başlıyor. Bunlardan biri de “kendin yap” ingilizce tabiriyle DIY (Do It Yourself) sektörü… Özellikle son zamanlarda, pandeminin...
28 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
Instagram’da paylaşım için en doğru zamanı bulmak ve erişimleri artırmak
Günümüzün en popüler sosyal platformu olması nedeniyle Instagram üzerindeki erişimlerinizi artırmanız ve daha çok kişiye ulaşmanız, bu mecra üzerinden elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olur....
13 Eylül 2018
Sinan Oypan
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 2. Bölüm
Adwords reklam kampanyalarında doğru eşlemeleri doğru reklam kampanyalarında ve anahtar kelimelerde kulanmak, reklamlarınızın performansını önemli ölçüde artırır. Bu sebeple de Adwords eşlemeleri hakkında bilgi sahibi olmak ve...
11 Temmuz 2017
Sinan Oypan
2017’de kendi işinizi kurmanız için 6 farklı iş fikri
2017 yılında kendi işinizi kurmak istiyor; fakat iş fikri olarak ne yapacağınıza halen karar vermediyseniz, bu yazımız size bazı fikirler verebilir. Eğer kendi iş fikirlerinizi bulmak ve geniş bir yelpazede iş fikir ve modellerini...
29 Aralık 2016
Sinan Oypan
Marka konumlandırma nedir ve nasıl yapılır?
Marka konumlandırma, e-ticaret firmanızın sektörde ve pazarınızda kendine nasıl bir yer bulacağını belirlemeniz için gereklidir. Rekabet durumu, pazarın mevcut durumu ve şirketinizin ulaşmak istediği hedef kitleye göre markanın...
9 Mart 2020
Sinan Oypan
Kriz dönemlerinde pazarlama ve reklam verme nasıl yapılmalı?
Son birkaç aydır küresel olarak yaşanan sağlık krizi, firmaların pazarlama ve reklam verme yöntemlerini de değiştirmeye başladı. Yaşanan gelişmeler nedeniyle insanların alışveriş ve yaşam alışkanlıklarının değişmesi...
5 Nisan 2020
Sinan Oypan
Online satış sitesi fiziki mağazalara neler kazandırır?
Online satış sitesi kurmak, fiziki mağazaları yeni kitlelere açarken, uzun vadede gelirlerini daha fazla artırmalarına da yardımcı olur. E-ticarete girmek ve internetten satış yapmak fiziki mağazaların, daha önce ulaşamadıkları...
22 Mart 2020
Sinan Oypan
Facebook reklamlarından geri dönüşüm alamamanıza neden olan durumlar
Facebook reklamları günümüzde en sık kullanılan dijital pazarlama araçlarından biri. Hem küçük hem de büyük ölçekli firmalar, dijital pazarlama çalışmalarında Facebook reklamlarıyla geri dönüşümlerini artırmaya...
12 Aralık 2017
Sinan Oypan
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
E-ticarette pazarlama çalışmalarıyla web site trafiğinizi artırabilirsiniz; ancak karlılık oranı az ise bazı konuları yanlış yapıyor olabilirsiniz. Tüketiciler site üzerinde zaman geçiriyor; ancak alışveriş yapmıyorlarsa...
15 Ocak 2020
Sinan Oypan