Fiziki mağazalar yeni normal dönemi nasıl yönetmelidir?

18 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
Fiziki mağazalar yeni normal dönemi nasıl yönetmelidir?
Corona virüse yönelik yönetilen normalleşme süreci kapsamında kapatılan alışveriş merkezleri ve fiziki mağazalar geçtiğimiz günlerde belirli kurallar dahilinde açılmaya başladı. Pandemide online alışverişe olan ilginin artmasıyla e-ticarete yönelen fiziki mağazalar, bir taraftan da normalleşme çalışmalarına başladı. Geçtiğimiz günlerde alışveriş merkezlerinin açılma kararı alınsa da AVM’lerde beklenen yoğunluk yaşanmadı. İlk iki günde yüzde 20’lik bir kısım AVM’leri ziyaret etti. Çoğu işletme ise mağazasını henüz açmayarak genel duruma bakma kararı aldı. Belirli kurallar kapsamında fiziki mağazalarını açan işletmeler birçok kurala uymak zorundayken aynı zamanda da mağazalarına müşteri çekmenin yollarını aramaya başladı. Perakende sektörü normalleşme sürecine uygun yeni stratejiler geliştirirken bizler de bugün izlenilmesi gereken yolları birkaç başlıkta anlatacağız.

Fiziki mağazalarda tüketici endişesi nasıl önlenebilir?

İşletmeler öncelikle mağaza içinde hijyen ve sosyal mesafe kurallarına uyarak tüketicilerin mağazaya geldiğindeki endişesini en aza indirmeyi hedeflemelidir. Mağazaya sınırlı sayıda müşteri alınmalı, düzenli olarak ortak kullanım alanı dezenfekte edilmelidir. İçeriye maske ve eldivensiz kimse alınmayacağı gibi çalışan sağlığı açısından da gelen müşterilerin ateşi ölçülmelidir. Öte yandan çalışan personel pandemi salgın önlemleri kapsamında gerekli eğitimden geçirilmelidir. Sektörünüze göre mağazanızda risk planlaması yaparak, uygun adımları atabilirsiniz. Örneğin tekstil sektöründeyseniz deneme kabinleri kullanımını bir süreliğine askıya alabilir, bunun yerine iade/değişim alternatiflerini esnetebilirsiniz. Reyon düzenini sosyal mesafeye uygun yeniden dizayn edebilir, aynı anda çalışan sayısı olarak da dönüşümlü sisteme geçebilirsiniz. Mağaza açılış/kapanış saatlerinde ise yeni bir düzenlemeye gidebilirsiniz. Tüm gelişmelerden müşterilerinizi haberdar etmelisiniz.  
ÖNEMLİ NOT: Fiziki mağazalarda sosyal mesafe ve hijyen kurallarına uymak değişen tüketici davranışları üzerinde tek başına etkili değildir. Yapılan araştırma ve öngörülere göre corona virüs döneminde online alışverişe olan talep normalleşme döneminde de devam edecek. İşletmeler müşteri kaybının önüne geçmek için online platformlarda varlığını artırarak operasyonlarını dinamik bir şekilde yürütmelidir.
 

Dijitale yatırım yapın, dijital platformlardaki varlığınızı artırın

Fiziki mağazalar normalleşme sürecinde değişen tüketici davranışlarını baz alarak müşterilerine dijital kanallardan ulaşmalıdır. Örneğin market ziyaretindeki azalma ve online mağazalara yoğunluğa paralel olarak market işletmeleri online market uygulamasına geçme çalışmalarını hızlandırmalıdır. Böylece internetten sipariş almaya başlayabilir, müşterilerine alternatif seçenekler sunarak marka algısını güçlendirebilirler. Fiziki mağazanız için yapacağınız yatırımı dijitale kaydırmanın tam zamanı! Bununla ilgili yapabileceklerinizi birkaç başlıkta sıraladık; 1. İşinizi e-ticarete taşıyın Öncelikle e-ticaret siteniz yoksa işinizi e-ticarete taşımakla başlayın. Dilerseniz IdeaSoft altyapısı ile 1 günde e-ticaret sitesi sahibi olabilir, hiçbir detayı düşünmeden hızlıca satışa başlayabilirsiniz. Hemen başlamak için buradan detaylı bilgiye ulaşabilirsiniz. 2. Fiziki mağazanızda azalan müşteri yoğunluğunu e-ticaret ile telafi edin Fiziki mağazanıza yapacağınız yatırımı e-ticaret siteniz için kullanabilirsiniz. E-ticaret sitenize trafik çekmek için pazarlama çalışmaları yapabilir, yeni döneme özel yeni kampanyalar ve reklamlar çıkabilirsiniz. E-ticaret sitenizi arama motorlarında öne çıkaracak çalışmalara odaklanabilirsiniz. 3. Mobil uygulamalara ağırlık verin Ocak-Nisan 2020 aralığına bakıldığında mobil uygulama indirme oranında yüzde 11’lik bir artış yaşandı. E-ticaret sitenizin mobil uygulamasında pazarlama çalışmaları yapabilir, e-ticaret sitenizin etkileşim alanını artırabilirsiniz. Mobil uygulamaya özel kampanya, indirim, promosyonlar ve anlık bildirimler ile günün her saati kendinizi hatırlatabilirsiniz. 4. E-ticaret sitenizi geliştirin E-ticaret sitenizi rakiplerinizden ayrıştıracak, iyi bir müşteri deneyimi sunacak şekilde geliştirin. Site hızınıza, mobil uyumlu olmasına, seo çalışmalarına, ürün ve kategorilerin sunumuna, tasarımına önem vererek ziyaretçilerinizi müşteriye çevirmeyi hedefleyebilirsiniz. E-ticaret sitenizde bu dönemde tüketiciler için en aranılan özelliklerden teslimat seçeneklerinizi, ödeme sistemlerinizi geliştirmelisiniz. İlgili Rehber: Corona virüs salgınında fiziki mağazalar e-ticaretten nasıl yararlanabilir?

Mağaza içi kampanyalar düzenleyip, e-ticaret sitenizden duyurun

Fiziki mağazanızda hareketliliği artırmak için e-ticaret sitenizle ortak bir çalışma hedeflemelisiniz. Fiziki mağazanıza özel kampanyalar yapabilir bunları e-ticaret sitenizden online olarak duyurabilirsiniz. Bunun yanında online alışveriş yapan müşterilerinize fiziki mağazada kullanılmak üzere indirim kodları, promosyonlar tanımlayabilirsiniz.

Güvenli ödeme yöntemleri ile temassız alışverişe geçin

Müşterileriniz fiziki mağazaya geldiğinde olabildiğince temastan uzak bir şekilde ayrılmasını sağlamalısınız. Güvenli ödeme sistemleri geliştirerek tüketicilerin en hassas davrandığı para ile temas konusuna çözüm olabilecek temassız ödemeyi mümkün kılan seçenekler sunmalısınız.

İşletmenizi yeni normale uygun olarak geliştirin

Sonuç olarak yaşanan tüm gelişmelere, değişen tüketici davranışlarına bakıldığında tek başına bir fiziki mağazanın varlığı işletmelere zarar ettirmeye devam edeceği gibi e-ticaret olmadan yetersiz kalacak. Siz de geç kalmadan fiziki mağazanızı e-ticaret ile birlikte geliştirin ve satışlarınızı artırmaya odaklanın. İşinizi e-ticarete taşımak ya da sıfırdan iş kurmak için ücretsiz demo hesabı kurarak hizmetlerimizi öncesinde deneyebilirsiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Hazır e-ticaret paketlerini tercih etmeniz için 10 neden
Hazır e-ticaret paketlerini tercih etmeniz için 10 neden
Hazır e-ticaret paketleri daha önce e-ticaret sitesi kurmamış ya da teknik konularla ilgilenmeden sadece işine odaklanarak müşterilerine iyi bir online alışveriş deneyimi sunmak isteyen firmalar tarafından sıklıkla tercih ediliyor. Bu...
27 Ekim 2018
Sinan Oypan
Sosyal kanıt üzerine çalışmalar yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Sosyal kanıt üzerine çalışmalar yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak ve tüketicilerin markanıza olan bakış açısını etkilemek için sosyal kanıt çalışmalarından yararlanabilirsiniz. Markanızın dışardan görünen imajı, tüketicilere yansıttığınız...
10 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri
Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi oldukça önemli unsurlardan biri. Hem ziyaretçilerin sitede rahatlıkla vakit geçirerek, belli bir eyleme geçmelerini sağlamak için hem de web sitenin SEO değerini güçlendirmek için kullanıcı...
9 Ocak 2019
Sinan Oypan
Marka ismi seçmenin 8 önemli kuralı
Marka ismi seçmenin 8 önemli kuralı
Marka ismi seçmek hem eğlenceli hem de zor bir iştir; çünkü bu isim sizin kimliğinizi ve yaptığınız işi yansıtacaktır. Tabii ki her zaman yaptığınız işle ilgili bir isim seçmeniz gerekmemekte; ancak markalaşma sürecinde...
4 Eylül 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarının kullanabileceğini blog konuları
E-ticaret firmalarının kullanabileceğini blog konuları
E-ticaret firmaları içerik pazarlama çalışmalarında farklı blog konuları üzerinde durarak, web sitelerine trafik çekerek, marka ile ürün bilinirliklerini artırabilirler. Her endüstriye göre blog konuları farklılık gösterse de,...
25 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Yatırımcıları ikna etme ipuçları | Yatırım nasıl alınır?
Yatırımcıları ikna etme ipuçları | Yatırım nasıl alınır?
Yatırımcıları ikna etme bir startup için ilk adımı atmada en önemli ve zorlu kısımdır. Yatırımcıları ikna etme yolları nelerdir, yatırım nasıl alınır bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Girişimciler için,...
11 Haziran 2018
Sinan Oypan
Satış sonrası e-posta çalışmaları nasıl yapılır?
Satış sonrası e-posta çalışmaları nasıl yapılır?
Satış sonrası e-posta çalışmaları her firma için hayati bir önem arz etmektedir. Müşterilerinizle uzun süreli ilişkiler kurabilmek ve onları sadık müşterilere dönüştürmeniz bir hayli önemlidir. Satış işlemi...
8 Aralık 2017
Sinan Oypan
İnternetten para kazanma rehberi
İnternetten para kazanma rehberi
İnternet son 20 yılda milyonlarca insan için para kazanma ve ticaret aracı haline geldi. İnternet, bu alanı tamamen bir kariyer olarak görenler için de, yan projeler ile ek gelir kazanmak isteyler (Genç girişimciler, çalışanlar,...
9 Kasım 2016
Savaş Çetinkaya
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin!
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin!
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin adlı yazımızda çalıştığınız SEO ajansı ile yollarınızı ayırmanız gerektiğini belirten 5 durumu sizler için derledik. Eğer SEO Ajansınız bunları yapıyorsa sizin yararınıza...
25 Aralık 2016
Sinan Oypan
Girişimciler için 5 satış ve pazarlama taktiği
Girişimciler için 5 satış ve pazarlama taktiği
Yeni girişimcilerin kendilerini ve ürünlerini tanıtmaları için hem satış hem de pazarlama taktiklerinden yararlanmaları gerekiyor. Bu iki unsur, yeni girişimler için oldukça önemlidir; çünkü pazarlama olmadan satış yapmak...
26 Ocak 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşımı için en uygun zaman nasıl bulunur?
Sosyal medya paylaşımı için en uygun zaman nasıl bulunur?
Sosyal medya yönetimindeki en önemli unsurlardan biri de doğru zamanda paylaşım yaparak, daha fazla kişiye ulaşmak ve etkileşimi artırmaktır. Tabii ki bunu yapmak için bazı testler ve analizler yapmanız gerekiyor. Sosyal...
18 Ağustos 2016
Sinan Oypan
İnternetten Satış Yapmak İçin Bilmeniz Gerekenler
İnternetten Satış Yapmak İçin Bilmeniz Gerekenler
Ülkemizde eticaret ekosistemi gelişim gösterirken; büyük, orta ve küçük ölçekli işletmeler ürünlerini geniş kitlelere ulaştırmak için internetten satış yapmaya başladı. Hızlı...
20 Kasım 2019
IdeaSoft