Fiziki mağazalar yeni normal dönemi nasıl yönetmelidir?

18 Mayıs 2020
IdeaSoft
Fiziki mağazalar yeni normal dönemi nasıl yönetmelidir?
Corona virüse yönelik yönetilen normalleşme süreci kapsamında kapatılan alışveriş merkezleri ve fiziki mağazalar geçtiğimiz günlerde belirli kurallar dahilinde açılmaya başladı. Pandemide online alışverişe olan ilginin artmasıyla e-ticarete yönelen fiziki mağazalar, bir taraftan da normalleşme çalışmalarına başladı. Geçtiğimiz günlerde alışveriş merkezlerinin açılma kararı alınsa da AVM’lerde beklenen yoğunluk yaşanmadı. İlk iki günde yüzde 20’lik bir kısım AVM’leri ziyaret etti. Çoğu işletme ise mağazasını henüz açmayarak genel duruma bakma kararı aldı. Belirli kurallar kapsamında fiziki mağazalarını açan işletmeler birçok kurala uymak zorundayken aynı zamanda da mağazalarına müşteri çekmenin yollarını aramaya başladı. Perakende sektörü normalleşme sürecine uygun yeni stratejiler geliştirirken bizler de bugün izlenilmesi gereken yolları birkaç başlıkta anlatacağız.

Fiziki mağazalarda tüketici endişesi nasıl önlenebilir?

İşletmeler öncelikle mağaza içinde hijyen ve sosyal mesafe kurallarına uyarak tüketicilerin mağazaya geldiğindeki endişesini en aza indirmeyi hedeflemelidir. Mağazaya sınırlı sayıda müşteri alınmalı, düzenli olarak ortak kullanım alanı dezenfekte edilmelidir. İçeriye maske ve eldivensiz kimse alınmayacağı gibi çalışan sağlığı açısından da gelen müşterilerin ateşi ölçülmelidir. Öte yandan çalışan personel pandemi salgın önlemleri kapsamında gerekli eğitimden geçirilmelidir. Sektörünüze göre mağazanızda risk planlaması yaparak, uygun adımları atabilirsiniz. Örneğin tekstil sektöründeyseniz deneme kabinleri kullanımını bir süreliğine askıya alabilir, bunun yerine iade/değişim alternatiflerini esnetebilirsiniz. Reyon düzenini sosyal mesafeye uygun yeniden dizayn edebilir, aynı anda çalışan sayısı olarak da dönüşümlü sisteme geçebilirsiniz. Mağaza açılış/kapanış saatlerinde ise yeni bir düzenlemeye gidebilirsiniz. Tüm gelişmelerden müşterilerinizi haberdar etmelisiniz.  
ÖNEMLİ NOT: Fiziki mağazalarda sosyal mesafe ve hijyen kurallarına uymak değişen tüketici davranışları üzerinde tek başına etkili değildir. Yapılan araştırma ve öngörülere göre corona virüs döneminde online alışverişe olan talep normalleşme döneminde de devam edecek. İşletmeler müşteri kaybının önüne geçmek için online platformlarda varlığını artırarak operasyonlarını dinamik bir şekilde yürütmelidir.
 

Dijitale yatırım yapın, dijital platformlardaki varlığınızı artırın

Fiziki mağazalar normalleşme sürecinde değişen tüketici davranışlarını baz alarak müşterilerine dijital kanallardan ulaşmalıdır. Örneğin market ziyaretindeki azalma ve online mağazalara yoğunluğa paralel olarak market işletmeleri online market uygulamasına geçme çalışmalarını hızlandırmalıdır. Böylece internetten sipariş almaya başlayabilir, müşterilerine alternatif seçenekler sunarak marka algısını güçlendirebilirler. Fiziki mağazanız için yapacağınız yatırımı dijitale kaydırmanın tam zamanı! Bununla ilgili yapabileceklerinizi birkaç başlıkta sıraladık; 1. İşinizi e-ticarete taşıyın Öncelikle e-ticaret siteniz yoksa işinizi e-ticarete taşımakla başlayın. Dilerseniz IdeaSoft altyapısı ile 1 günde e-ticaret sitesi sahibi olabilir, hiçbir detayı düşünmeden hızlıca satışa başlayabilirsiniz. Hemen başlamak için buradan detaylı bilgiye ulaşabilirsiniz. 2. Fiziki mağazanızda azalan müşteri yoğunluğunu e-ticaret ile telafi edin Fiziki mağazanıza yapacağınız yatırımı e-ticaret siteniz için kullanabilirsiniz. E-ticaret sitenize trafik çekmek için pazarlama çalışmaları yapabilir, yeni döneme özel yeni kampanyalar ve reklamlar çıkabilirsiniz. E-ticaret sitenizi arama motorlarında öne çıkaracak çalışmalara odaklanabilirsiniz. 3. Mobil uygulamalara ağırlık verin Ocak-Nisan 2020 aralığına bakıldığında mobil uygulama indirme oranında yüzde 11’lik bir artış yaşandı. E-ticaret sitenizin mobil uygulamasında pazarlama çalışmaları yapabilir, e-ticaret sitenizin etkileşim alanını artırabilirsiniz. Mobil uygulamaya özel kampanya, indirim, promosyonlar ve anlık bildirimler ile günün her saati kendinizi hatırlatabilirsiniz. 4. E-ticaret sitenizi geliştirin E-ticaret sitenizi rakiplerinizden ayrıştıracak, iyi bir müşteri deneyimi sunacak şekilde geliştirin. Site hızınıza, mobil uyumlu olmasına, seo çalışmalarına, ürün ve kategorilerin sunumuna, tasarımına önem vererek ziyaretçilerinizi müşteriye çevirmeyi hedefleyebilirsiniz. E-ticaret sitenizde bu dönemde tüketiciler için en aranılan özelliklerden teslimat seçeneklerinizi, ödeme sistemlerinizi geliştirmelisiniz. İlgili Rehber: Corona virüs salgınında fiziki mağazalar e-ticaretten nasıl yararlanabilir?

Mağaza içi kampanyalar düzenleyip, e-ticaret sitenizden duyurun

Fiziki mağazanızda hareketliliği artırmak için e-ticaret sitenizle ortak bir çalışma hedeflemelisiniz. Fiziki mağazanıza özel kampanyalar yapabilir bunları e-ticaret sitenizden online olarak duyurabilirsiniz. Bunun yanında online alışveriş yapan müşterilerinize fiziki mağazada kullanılmak üzere indirim kodları, promosyonlar tanımlayabilirsiniz.

Güvenli ödeme yöntemleri ile temassız alışverişe geçin

Müşterileriniz fiziki mağazaya geldiğinde olabildiğince temastan uzak bir şekilde ayrılmasını sağlamalısınız. Güvenli ödeme sistemleri geliştirerek tüketicilerin en hassas davrandığı para ile temas konusuna çözüm olabilecek temassız ödemeyi mümkün kılan seçenekler sunmalısınız.

İşletmenizi yeni normale uygun olarak geliştirin

Sonuç olarak yaşanan tüm gelişmelere, değişen tüketici davranışlarına bakıldığında tek başına bir fiziki mağazanın varlığı işletmelere zarar ettirmeye devam edeceği gibi e-ticaret olmadan yetersiz kalacak. Siz de geç kalmadan fiziki mağazanızı e-ticaret ile birlikte geliştirin ve satışlarınızı artırmaya odaklanın. İşinizi e-ticarete taşımak ya da sıfırdan iş kurmak için ücretsiz demo hesabı kurarak hizmetlerimizi öncesinde deneyebilirsiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?
instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?
instagram çekiliş yapma için bilmeniz gerekenler nelerdir, instagramda çekiliş nasıl yapılır / instagram çekiliş nasıl yapılır, instagram çekilişi yaparken nelere dikkat edilmelidir, instagram çekilişlerinde yapmanız ve yapmamanız...
7 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Yeni iş fikirleri bulmak için kullanabileceğiniz 5 yöntem
Yeni iş fikirleri bulmak için kullanabileceğiniz 5 yöntem
Yeni iş fikirleri bulmak, e ticaret iş fikirleri / e ticaret fikirleri bulmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazıda. Yeni bir iş fikri bulmak kimi zaman zor olabiliyor. Yenilikleri takip etmek, tüketicilerin yaşadıkları sorunları...
27 Aralık 2016
Sinan Oypan
Kriz dönemlerinde pazarlama ve reklam verme nasıl yapılmalı?
Kriz dönemlerinde pazarlama ve reklam verme nasıl yapılmalı?
Son birkaç aydır küresel olarak yaşanan sağlık krizi, firmaların pazarlama ve reklam verme yöntemlerini de değiştirmeye başladı. Yaşanan gelişmeler nedeniyle insanların alışveriş ve yaşam alışkanlıklarının değişmesi...
5 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinin başarılı olamamalarına neden olan 7 durum
E-ticaret sitelerinin başarılı olamamalarına neden olan 7 durum
İnternet üzerinden satış yapmak için bir e-ticaret sitesi kurmanız tek başına yeterli değildir. Siz sitenizi açabilirsiniz; ancak tüketicileri buraya çekemedikten ve onları site üzerinde tutarak alışveriş yapmaya...
10 Şubat 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetimi yaparken uymanız gereken 6 kural
Sosyal medya yönetimi yaparken uymanız gereken 6 kural
Sosyal medya yönetimi, yeni hedef kitlelere ulaşma ve marka ile ürün bilinirliğini artırmak için e-ticaret firmaları için oldukça önemli. Sosyal medya yönetim ipuçları sayfamızdan farklı konular hakkında detaylı bilgiler...
11 Kasım 2016
Sinan Oypan
Online işletme kurma sürecinde bilmeniz gerekenler
Online işletme kurma sürecinde bilmeniz gerekenler
Girişimciler ve kendi işini yapmak isteyenler için online işletme kurma büyük bir adım ve özenle yapılması gereken bir iş. Bu süreçte bir e-ticaret sitesi kurmadan önce ve kurma aşamasında yapılması gereken çalışmalar...
13 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada video içerikler nasıl kullanılabilir?
E-posta pazarlamada video içerikler nasıl kullanılabilir?
E-posta pazarlamada video içerikler nasıl kullanılabilir? E-posta pazarlamada video içerik kullanımı ile ilgili dikkat edilmesi gerekenler nelerdir? Bu ve e-posta pazarlamada video kullanımı ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu...
24 Ekim 2017
Sinan Oypan
İşletmeler İçin Twitter Kullanım Rehberi
İşletmeler İçin Twitter Kullanım Rehberi
Twitter ile güçlerini birleştiren e-ticaret işletmeleri, sosyal medyayı en faydalı şekilde kullananlar arasında gösterilebilir. Temelinde insanların iletişim kurmasını sağlama amacı yatan sosyal ağlar, günümüzde amacından...
17 Aralık 2021
Markethinkers
E-ticarette öne çıkmanızı sağlayacak rekabet stratejileri
E-ticarette öne çıkmanızı sağlayacak rekabet stratejileri
E-ticaret sektöründe diğer firmaların önüne geçerek, farklılık yaratabilmek için rekabet stratejileri geliştirmeniz gerekmektedir. Rekabet stratejilerinizi belirlerken, pazarın durumunu, tüketicileri, rakip firmaları ve trendleri...
8 Kasım 2019
Sinan Oypan
Yazılım Nedir?
Yazılım Nedir?
Karmaşık tablolar arasında aranılan bilgi, birkaç saniye hatta daha da kısa bir zaman içinde bulunabiliyor. Video oyunları, çok kompleks yapılara dönüşmüş durumda. Sanat, tabletlerin ekranına dokunarak üretilebiliyor. Ticaret,...
8 Eylül 2021
Markethinkers
Organik instagram sayfa büyütme stratejileri
Organik instagram sayfa büyütme stratejileri
instagram sayfa büyütme stratejileri nelerdir, instagram fan sayfası nasıl açılır, instagram fan sayfası açmak için dikkat edilmesi gerekenler; özetle instagram sayfası nasıl büyütülür ve daha fazlası bu yazımızda. instagram...
31 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-posta pazarlama ipuçları | Yeni müşteriden sadık müşteriye
E-posta pazarlama ipuçları | Yeni müşteriden sadık müşteriye
E-posta pazarlama ipuçları ve e-posta pazarlama çalışmalarıyla yeni müşterilerinizi sadık kitlelere çevirebilecek çalışmalar yapabilirsiniz. Farklı e-posta şablonları kullanmak, farklı zaman dönemleri içinde farklı içerikler...
19 Ocak 2018
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın