Fiziki mağazalar yeni normal dönemi nasıl yönetmelidir?

18 Mayıs 2020
IdeaSoft
Fiziki mağazalar yeni normal dönemi nasıl yönetmelidir?
Corona virüse yönelik yönetilen normalleşme süreci kapsamında kapatılan alışveriş merkezleri ve fiziki mağazalar geçtiğimiz günlerde belirli kurallar dahilinde açılmaya başladı. Pandemide online alışverişe olan ilginin artmasıyla e-ticarete yönelen fiziki mağazalar, bir taraftan da normalleşme çalışmalarına başladı. Geçtiğimiz günlerde alışveriş merkezlerinin açılma kararı alınsa da AVM’lerde beklenen yoğunluk yaşanmadı. İlk iki günde yüzde 20’lik bir kısım AVM’leri ziyaret etti. Çoğu işletme ise mağazasını henüz açmayarak genel duruma bakma kararı aldı. Belirli kurallar kapsamında fiziki mağazalarını açan işletmeler birçok kurala uymak zorundayken aynı zamanda da mağazalarına müşteri çekmenin yollarını aramaya başladı. Perakende sektörü normalleşme sürecine uygun yeni stratejiler geliştirirken bizler de bugün izlenilmesi gereken yolları birkaç başlıkta anlatacağız.

Fiziki mağazalarda tüketici endişesi nasıl önlenebilir?

İşletmeler öncelikle mağaza içinde hijyen ve sosyal mesafe kurallarına uyarak tüketicilerin mağazaya geldiğindeki endişesini en aza indirmeyi hedeflemelidir. Mağazaya sınırlı sayıda müşteri alınmalı, düzenli olarak ortak kullanım alanı dezenfekte edilmelidir. İçeriye maske ve eldivensiz kimse alınmayacağı gibi çalışan sağlığı açısından da gelen müşterilerin ateşi ölçülmelidir. Öte yandan çalışan personel pandemi salgın önlemleri kapsamında gerekli eğitimden geçirilmelidir. Sektörünüze göre mağazanızda risk planlaması yaparak, uygun adımları atabilirsiniz. Örneğin tekstil sektöründeyseniz deneme kabinleri kullanımını bir süreliğine askıya alabilir, bunun yerine iade/değişim alternatiflerini esnetebilirsiniz. Reyon düzenini sosyal mesafeye uygun yeniden dizayn edebilir, aynı anda çalışan sayısı olarak da dönüşümlü sisteme geçebilirsiniz. Mağaza açılış/kapanış saatlerinde ise yeni bir düzenlemeye gidebilirsiniz. Tüm gelişmelerden müşterilerinizi haberdar etmelisiniz.  
ÖNEMLİ NOT: Fiziki mağazalarda sosyal mesafe ve hijyen kurallarına uymak değişen tüketici davranışları üzerinde tek başına etkili değildir. Yapılan araştırma ve öngörülere göre corona virüs döneminde online alışverişe olan talep normalleşme döneminde de devam edecek. İşletmeler müşteri kaybının önüne geçmek için online platformlarda varlığını artırarak operasyonlarını dinamik bir şekilde yürütmelidir.
 

Dijitale yatırım yapın, dijital platformlardaki varlığınızı artırın

Fiziki mağazalar normalleşme sürecinde değişen tüketici davranışlarını baz alarak müşterilerine dijital kanallardan ulaşmalıdır. Örneğin market ziyaretindeki azalma ve online mağazalara yoğunluğa paralel olarak market işletmeleri online market uygulamasına geçme çalışmalarını hızlandırmalıdır. Böylece internetten sipariş almaya başlayabilir, müşterilerine alternatif seçenekler sunarak marka algısını güçlendirebilirler. Fiziki mağazanız için yapacağınız yatırımı dijitale kaydırmanın tam zamanı! Bununla ilgili yapabileceklerinizi birkaç başlıkta sıraladık; 1. İşinizi e-ticarete taşıyın Öncelikle e-ticaret siteniz yoksa işinizi e-ticarete taşımakla başlayın. Dilerseniz IdeaSoft altyapısı ile 1 günde e-ticaret sitesi sahibi olabilir, hiçbir detayı düşünmeden hızlıca satışa başlayabilirsiniz. Hemen başlamak için buradan detaylı bilgiye ulaşabilirsiniz. 2. Fiziki mağazanızda azalan müşteri yoğunluğunu e-ticaret ile telafi edin Fiziki mağazanıza yapacağınız yatırımı e-ticaret siteniz için kullanabilirsiniz. E-ticaret sitenize trafik çekmek için pazarlama çalışmaları yapabilir, yeni döneme özel yeni kampanyalar ve reklamlar çıkabilirsiniz. E-ticaret sitenizi arama motorlarında öne çıkaracak çalışmalara odaklanabilirsiniz. 3. Mobil uygulamalara ağırlık verin Ocak-Nisan 2020 aralığına bakıldığında mobil uygulama indirme oranında yüzde 11’lik bir artış yaşandı. E-ticaret sitenizin mobil uygulamasında pazarlama çalışmaları yapabilir, e-ticaret sitenizin etkileşim alanını artırabilirsiniz. Mobil uygulamaya özel kampanya, indirim, promosyonlar ve anlık bildirimler ile günün her saati kendinizi hatırlatabilirsiniz. 4. E-ticaret sitenizi geliştirin E-ticaret sitenizi rakiplerinizden ayrıştıracak, iyi bir müşteri deneyimi sunacak şekilde geliştirin. Site hızınıza, mobil uyumlu olmasına, seo çalışmalarına, ürün ve kategorilerin sunumuna, tasarımına önem vererek ziyaretçilerinizi müşteriye çevirmeyi hedefleyebilirsiniz. E-ticaret sitenizde bu dönemde tüketiciler için en aranılan özelliklerden teslimat seçeneklerinizi, ödeme sistemlerinizi geliştirmelisiniz. İlgili Rehber: Corona virüs salgınında fiziki mağazalar e-ticaretten nasıl yararlanabilir?

Mağaza içi kampanyalar düzenleyip, e-ticaret sitenizden duyurun

Fiziki mağazanızda hareketliliği artırmak için e-ticaret sitenizle ortak bir çalışma hedeflemelisiniz. Fiziki mağazanıza özel kampanyalar yapabilir bunları e-ticaret sitenizden online olarak duyurabilirsiniz. Bunun yanında online alışveriş yapan müşterilerinize fiziki mağazada kullanılmak üzere indirim kodları, promosyonlar tanımlayabilirsiniz.

Güvenli ödeme yöntemleri ile temassız alışverişe geçin

Müşterileriniz fiziki mağazaya geldiğinde olabildiğince temastan uzak bir şekilde ayrılmasını sağlamalısınız. Güvenli ödeme sistemleri geliştirerek tüketicilerin en hassas davrandığı para ile temas konusuna çözüm olabilecek temassız ödemeyi mümkün kılan seçenekler sunmalısınız.

İşletmenizi yeni normale uygun olarak geliştirin

Sonuç olarak yaşanan tüm gelişmelere, değişen tüketici davranışlarına bakıldığında tek başına bir fiziki mağazanın varlığı işletmelere zarar ettirmeye devam edeceği gibi e-ticaret olmadan yetersiz kalacak. Siz de geç kalmadan fiziki mağazanızı e-ticaret ile birlikte geliştirin ve satışlarınızı artırmaya odaklanın. İşinizi e-ticarete taşımak ya da sıfırdan iş kurmak için ücretsiz demo hesabı kurarak hizmetlerimizi öncesinde deneyebilirsiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Admin
Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

Blogunuzda hediye önerileri yazarak satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Blogunuzda hediye önerileri yazarak satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Blogunuzda hediye önerileri yazmak, satışlarınızı artırmanıza yardımcı olurken, farklı hedef kitlelere ulaşmanızı ve organik olarak da trafik çekmenize yardımcı olur. Özellikle tatil ve özel günler yaklaştığında bu...
22 Kasım 2018
Ferad Osman Sali
E Posta Pazarlama ile Düzenli Abone Nasıl Artırılır?
E Posta Pazarlama ile Düzenli Abone Nasıl Artırılır?
E posta pazarlama, e-ticaret firmalarına en çok geri dönüşüm sağlayan kanallardan biri olan, kişiselleştirilmiş pazarlama çalışmalarının yanı sıra tüketicilere doğrudan ulaşma fırsatı sunduğu için de önemlidir. Bu...
12 Nisan 2019
Ferad Osman Sali
SEO Uyumlu ve Satış Getirecek Ürün Açıklaması Nasıl Yazılır?
SEO Uyumlu ve Satış Getirecek Ürün Açıklaması Nasıl Yazılır?
Birçok e-ticaret sitesi sahibi, ürün açıklamalarının önemini çoğu zaman göz ardı eder. Ancak, online alışverişte tüketicilerin ürünü fiziksel olarak inceleme veya hakkında soru sorma imkanı bulunmamaktadır. Onların...
17 Haziran 2023
Ulaş Kaygusuz
''Showrooming''in e-ticaret firmalarına yararları nedir?
''Showrooming''in e-ticaret firmalarına yararları nedir?
E-ticaretin en büyük dezavantajlarından biri, tüketicilerin ürünleri bire bir inceleyememeleri. Tüketicilerin bir kısmı, ürünleri satın almadan önce incelemek ve ürünün kalitesini yakından görmek istiyorlar. Bu nedenle de online...
4 Ağustos 2016
Ferad Osman Sali
Black Friday için kullanabileceğiniz 6 sıra dışı kampanya alternatifi
Black Friday için kullanabileceğiniz 6 sıra dışı kampanya alternatifi
Black Friday kampanyaları bu indirim döneminde satışlarınızı artırma konusunda size yardımcı olabilecek pazarlama çalışmaları arasında yer alıyor. Geleneksel promosyon çalışmaları yerine tüketicilerin ilgisini çekebilecek...
10 Kasım 2018
Ferad Osman Sali
E-ticaret sitenizi açtınız, peki sonrasında ne yapmanız gerekiyor?
E-ticaret sitenizi açtınız, peki sonrasında ne yapmanız gerekiyor?
E-ticaret altyapı sistemleri sayesinde bir online satış sitesine sahip olmak artık oldukça kolay. İdeasoft’un e-ticaret paketleri ile bütçenize ve işinize uygun olan bir paketi seçerek, internet üzerinden satış yapmaya...
19 Ekim 2016
Ferad Osman Sali