Corona virüs salgınında fiziki mağazalar e-ticaretten nasıl yararlanabilir?

25 Mart 2020
Ferad Osman Sali
Corona virüs salgınında fiziki mağazalar e-ticaretten nasıl yararlanabilir?
Corona virüs salgını nedenilye insanların dışarıya çıkmamaları, özellikle fiziki mağazaları ciddi bir şekilde etkilemeye başladı. Sokağa çıkmama uyarıları devam ederken de fiziki mağazalar, işlerini devam ettirebilmek için e-ticaretin gücünden yararlanabilirler. E-ticaretin bu dönemde artan etkisi ve öneminin arkasında yatan bazı nedenler, fiziki mağazalar için de bir fırsat olabilir.

Corona virüs salgının fiziki mağazalar e-ticareti nasıl kullanabilir?

Tüketici alışkanlıkları online alışverişe yönleniyor

Corona virüs salgını nedeniyle, tüketicilerin alışveriş alışkanlıkları daha fazla online mağazalara yönlenmeye başladı. İnsanlarla olan teması azaltmak ve salgından etkilenme riskinin önüne geçmek için tüketiciler siparişlerini internet mağazalarından vermeye başladılar. Bu da e-ticaretteki işlemlerin sayısını artırmakta. Fiziki mağazanızı internete taşıyarak, bu süreçte online sipariş veren tüketicilere ulaşarak, evde kalan tüketicilere ulaşabilir; böylelikle de ürün ve hizmetlerinizi onlara ulaştırabilirsiniz. İdeaSoft akıllı e-ticaret paketlerini inceleyerek, ihtiyacınıza uygun e-ticaret çözümünü bulabilir ve hemen mağazanızı kurarak, internetten satış yapmaya başlayabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz. İlgili rehber: Fiziki mağazanız için en iyi e-ticaret paketini nasıl seçebilirsiniz?

Stok yönetiminizi iyi yapın

Corona virüs salgınının daha henüz ne kadar bir süre daha Türkiye'yi etkileyeceği bilinmemekte. Bu sebeple de stok yönetiminizi mümkün olduğunca iyi bir şekilde yapmanız gerekiyor. Öncelikli ve çok satılan ürünlerinizi belirleyerek, bu ürünlerin stoklarını yeterli sayıda tutmanız önemlidir. Hızlı tüketim ürünleriniz bulunuyorsa, bu ürünlerin yeni stoklarını da tedarik etmeniz önemli olacaktır; çünkü salgın döneminde tüketiciler bu ürünlerden sık sık sipariş verebilirler.

İnternetten sipariş / mağazadan teslim

Tüketiciler ihtiyaçlarını karşılamak için belli aralıklarla mağazaları da ziyaret ettikleri için yine insan temasını en aza indirgemek için fiziki mağazanızın bulunduğu bölgelerde internetten verilen siparişleri, mağazalarınızda teslim edecek şekilde hazırlayabilirsiniz. Böylelikle kendi bulunduğunuz bölgeye yakın olan tüketiciler, siparişlerini doğrudan mağazanızdan teslim alabilirler. Siparişler önceden hazırlanmış olacağı için tüketiciler mağaza içerisinde az vakit geçirerek, daha hızlı bir şekilde işlemlerini tamamlamış olacaklar. İlgili rehber: Online alışveriş yapanları fiziki mağazaya nasıl çekersiniz?

Konum odaklı reklamlar verin

Fiziki mağazanızı öne çıkartmak ve internetten sipariş ve mağazadan teslim uygulamalarınızı öne çıkartmak için konum odaklı reklamlar verebilirsiniz. Google Adwords çalışmalarının yanı sıra sosyal ağlardaki reklamlarınızda da konum odaklı reklam kampanyaları oluşturarak, tüketicilere ulaşabilirsiniz. İlgili rehber: Konum bazlı reklamlar neden önemli?

Sepet alt limitleri belirleyin

Sepet alt limitleri belirlemeniz, tek seferde kullanıcıların daha fazla alışveriş yapmasını sağlar. Bunun nedeni ise tüketicileri uzun vadeli alışverişlere yönlendirmektir. Corona virüs salgını nedeniyle lojistik hizmetlerinin artan yükleri ve iş gücünün azalması, sık verilen siparişlerin karşılanmasını zorlaştırır. Bu sebeple de sepet alt limitlerinizi artırarak, tüketicileri daha uzun vadeli alışveriş yapmaya yönlendirmeniz de bu dönemde daha faydalı olacaktır.

Kredi kartı ve banka havalesi ile ödemeye yönlendirin

Tüketicileri kapıda ödeme sistemi yerine, kredi kartı ve banka havalesi ile ödeme yapmaya yönlendirmeniz de corona virüs salgınında daha etkili olacaktır. Kapıda ödeme yöntemi, insan teması gerektirdiği için Corona virüs salgını sürecinde çok hijyenik bir yaklaşım değildir. Salgın riskini azaltmak için tüketicileri, ödeme yaparken sanal POS kullanmaya ya da banka havalesi ile işlemlerini gerçekleştirmeye yönlendirmeniz de önemlidir. İlgili rehber: Ödeme sayfalarınızda geri dönüşümlerini artıracak 13 öneri

Sosyal medyayı kullanın

Tüketicilerin bu dönemde sürekli evde olmaları, sosyal medya kullanımını da önemli bir şekilde artırmış durumda. Bu sebeple de reklam ve pazarlama çalışmalarınızı sosyal ağlar üzerine yoğunlaştırmanız da geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olacak çalışmalar arasındadır. Kampanya duyurularını, ürünlerinizi ve sunduğunuz fırsatları sosyal ağlar üzerinde paylaşarak, tüketicilere ulaşabilirsiniz. Bunun yanı sıra sosyal medya reklamlarını da kullanarak, daha fazla kişiye ulaşabilir ve aynı zamanda da daha önce ulaşma fırsatınız olmayan kitlelere de ulaşarak, şirketinizin yeni müşteriler kazanmasını sağlayabilirsiniz. Özellikle corona virüs salgını kapsamında tüketicilerin ihtiyaç duyabilecekleri ürün ve hizmetler üzerine reklamlarınızı kurgulamanız, geri dönüşümlerinizi artırmanıza da yardımcı olur.

Corona virüs döneminde fiziki mağaza ve e-ticaret ile ilgili sık sorulan sorular

Fiziki mağazanızı internete taşırken nelere dikkat etmelisiniz?

Doğru ve güvenilir bir altyapı seçimi bu süreçte oldukça önemlidir. Bunun yanı sıra sanal POS kurulumu ve farklı ödeme sistemlerini entegre etmek, ürün sayfalarınızda kaliteli fotoğraflar kullanmak ve detaylı ürün açıklamaları yazmak da bu süreçte öncelikli çalışmalar arasında yer alır. İlgili rehber: Fiziki mağazadan online mağaza geçişinde bilmeniz gerekenler

İnternetten satış yapmanın fiziki mağazalara avantajları neler?

7/24 satış yapma imkanın yanı sıra tek bir konuma bağlı kalmadan Türkiye'nin ya da dünyanın her yerine satış yapabilmek de fiziki mağazalar için bir avantajdır. Dijilta pazarlama çalışmalarından yararlanmak, Google üzerinden trafik çekmek sitenizi terk edenlere yönelik reklam çalışmaları yapmak da bu avantajlar arasında yer almakta. İlgili rehber: Fiziki mağazalar için internetten satış yapmanın avantajları neler?
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

Search Console Dosyası: Nedir, Veriler Nasıl Okunur, Web Sitesine Nasıl Entegre Edilir?
Search Console Dosyası: Nedir, Veriler Nasıl Okunur, Web Sitesine Nasıl Entegre Edilir?
Google Search Console Nedir? Bir internet sitesine sahip olan herkesin arama motoru görünürlüğünü artırmak için kullanması gereken araçlardan olan Google Search Console, çeşitli performans ölçümlemeleri içeren ücretsiz bir Google...
25 Ocak 2021
Savaş Çetinkaya
E-Ticaret Siteleri İçin Menü Oluşturma Rehberi
E-Ticaret Siteleri İçin Menü Oluşturma Rehberi
İnsanlar artık alışveriş yapmak için mağazalara gitmek yerine, çevrimiçi alışveriş platformlarını tercih etmektedir. Bu nedenle, e-ticaret sitelerinin kullanıcı deneyimini iyileştirmek ve müşterilerin hızlı ve kolay bir...
21 Ağustos 2023
Ferad Osman Sali
E-ticarette A/B testleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette A/B testleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
A/B testleri e-ticarette birçok farklı amaç için kullanılıyor. Herhangi bir eylemi farklı yollardan ele alarak, en iyi sonuçları ve performansı gösteren versiyonu bulmak için bu testlerden yararlanılıyor. A/B testlerinizi daha iyi...
25 Ocak 2018
Ferad Osman Sali
Rakip SEO Analizi Nasıl Yapılır?
Rakip SEO Analizi Nasıl Yapılır?
Rakip SEO analizi nasıl yapılır, nelere dikkat edilmelidir ve daha fazlası bu yazımızda. Dünkü yazımızda SEO’da rakip analizinin önemi üzerinde durmuştuk. Bugünkü yazımızda da SEO’da rakip analizi yaparken nelere dikkat...
18 Temmuz 2016
Ferad Osman Sali
E-ticarette TikTok Nasıl Kullanılır - Tiktok ile Satış Yapmak
E-ticarette TikTok Nasıl Kullanılır - Tiktok ile Satış Yapmak
TikTok, son yıllarda büyük bir popülerlik kazanan bir sosyal medya platformudur. E-ticaret şirketleri için TikTok, hedef kitlelerine ulaşmak ve markalarını tanıtmak için potansiyel bir fırsat sunmaktadır. Zira içerisinde dünya...
23 Haziran 2023
Ferad Osman Sali
Sık yapılan küçük ama önemli pazarlama strateji hataları
Sık yapılan küçük ama önemli pazarlama strateji hataları
Pazarlama strateji hataları, marka konumlandırması ve marka algısı sürecinde problemlerin oluşmasına neden olurken, pazarlama çalışmaları için ayrılan bütçenin de boşa harcanmasına neden olmakta. Markaların sık yaptığı ...
25 Ekim 2019
Ferad Osman Sali