Corona virüs salgınında fiziki mağazalar e-ticaretten nasıl yararlanabilir?

25 Mart 2020
Sinan Oypan
Corona virüs salgınında fiziki mağazalar e-ticaretten nasıl yararlanabilir?

Corona virüs salgını nedenilye insanların dışarıya çıkmamaları, özellikle fiziki mağazaları ciddi bir şekilde etkilemeye başladı. Sokağa çıkmama uyarıları devam ederken de fiziki mağazalar, işlerini devam ettirebilmek için e-ticaretin gücünden yararlanabilirler. E-ticaretin bu dönemde artan etkisi ve öneminin arkasında yatan bazı nedenler, fiziki mağazalar için de bir fırsat olabilir.

Corona virüs salgının fiziki mağazalar e-ticareti nasıl kullanabilir?

Tüketici alışkanlıkları online alışverişe yönleniyor

Corona virüs salgını nedeniyle, tüketicilerin alışveriş alışkanlıkları daha fazla online mağazalara yönlenmeye başladı. İnsanlarla olan teması azaltmak ve salgından etkilenme riskinin önüne geçmek için tüketiciler siparişlerini internet mağazalarından vermeye başladılar. Bu da e-ticaretteki işlemlerin sayısını artırmakta.

Fiziki mağazanızı internete taşıyarak, bu süreçte online sipariş veren tüketicilere ulaşarak, evde kalan tüketicilere ulaşabilir; böylelikle de ürün ve hizmetlerinizi onlara ulaştırabilirsiniz.

İdeaSoft akıllı e-ticaret paketlerini inceleyerek, ihtiyacınıza uygun e-ticaret çözümünü bulabilir ve hemen mağazanızı kurarak, internetten satış yapmaya başlayabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Fiziki mağazanız için en iyi e-ticaret paketini nasıl seçebilirsiniz?

Stok yönetiminizi iyi yapın

Corona virüs salgınının daha henüz ne kadar bir süre daha Türkiye'yi etkileyeceği bilinmemekte. Bu sebeple de stok yönetiminizi mümkün olduğunca iyi bir şekilde yapmanız gerekiyor. Öncelikli ve çok satılan ürünlerinizi belirleyerek, bu ürünlerin stoklarını yeterli sayıda tutmanız önemlidir.

Hızlı tüketim ürünleriniz bulunuyorsa, bu ürünlerin yeni stoklarını da tedarik etmeniz önemli olacaktır; çünkü salgın döneminde tüketiciler bu ürünlerden sık sık sipariş verebilirler.

İnternetten sipariş / mağazadan teslim

Tüketiciler ihtiyaçlarını karşılamak için belli aralıklarla mağazaları da ziyaret ettikleri için yine insan temasını en aza indirgemek için fiziki mağazanızın bulunduğu bölgelerde internetten verilen siparişleri, mağazalarınızda teslim edecek şekilde hazırlayabilirsiniz. Böylelikle kendi bulunduğunuz bölgeye yakın olan tüketiciler, siparişlerini doğrudan mağazanızdan teslim alabilirler. Siparişler önceden hazırlanmış olacağı için tüketiciler mağaza içerisinde az vakit geçirerek, daha hızlı bir şekilde işlemlerini tamamlamış olacaklar.

İlgili rehber: Online alışveriş yapanları fiziki mağazaya nasıl çekersiniz?

Konum odaklı reklamlar verin

Fiziki mağazanızı öne çıkartmak ve internetten sipariş ve mağazadan teslim uygulamalarınızı öne çıkartmak için konum odaklı reklamlar verebilirsiniz. Google Adwords çalışmalarının yanı sıra sosyal ağlardaki reklamlarınızda da konum odaklı reklam kampanyaları oluşturarak, tüketicilere ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Konum bazlı reklamlar neden önemli?

Sepet alt limitleri belirleyin

Sepet alt limitleri belirlemeniz, tek seferde kullanıcıların daha fazla alışveriş yapmasını sağlar. Bunun nedeni ise tüketicileri uzun vadeli alışverişlere yönlendirmektir. Corona virüs salgını nedeniyle lojistik hizmetlerinin artan yükleri ve iş gücünün azalması, sık verilen siparişlerin karşılanmasını zorlaştırır. Bu sebeple de sepet alt limitlerinizi artırarak, tüketicileri daha uzun vadeli alışveriş yapmaya yönlendirmeniz de bu dönemde daha faydalı olacaktır.

Kredi kartı ve banka havalesi ile ödemeye yönlendirin

Tüketicileri kapıda ödeme sistemi yerine, kredi kartı ve banka havalesi ile ödeme yapmaya yönlendirmeniz de corona virüs salgınında daha etkili olacaktır. Kapıda ödeme yöntemi, insan teması gerektirdiği için Corona virüs salgını sürecinde çok hijyenik bir yaklaşım değildir. Salgın riskini azaltmak için tüketicileri, ödeme yaparken sanal POS kullanmaya ya da banka havalesi ile işlemlerini gerçekleştirmeye yönlendirmeniz de önemlidir.

İlgili rehber: Ödeme sayfalarınızda geri dönüşümlerini artıracak 13 öneri

Sosyal medyayı kullanın

Tüketicilerin bu dönemde sürekli evde olmaları, sosyal medya kullanımını da önemli bir şekilde artırmış durumda. Bu sebeple de reklam ve pazarlama çalışmalarınızı sosyal ağlar üzerine yoğunlaştırmanız da geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olacak çalışmalar arasındadır.

Kampanya duyurularını, ürünlerinizi ve sunduğunuz fırsatları sosyal ağlar üzerinde paylaşarak, tüketicilere ulaşabilirsiniz. Bunun yanı sıra sosyal medya reklamlarını da kullanarak, daha fazla kişiye ulaşabilir ve aynı zamanda da daha önce ulaşma fırsatınız olmayan kitlelere de ulaşarak, şirketinizin yeni müşteriler kazanmasını sağlayabilirsiniz. Özellikle corona virüs salgını kapsamında tüketicilerin ihtiyaç duyabilecekleri ürün ve hizmetler üzerine reklamlarınızı kurgulamanız, geri dönüşümlerinizi artırmanıza da yardımcı olur.

Corona virüs döneminde fiziki mağaza ve e-ticaret ile ilgili sık sorulan sorular

Fiziki mağazanızı internete taşırken nelere dikkat etmelisiniz?

Doğru ve güvenilir bir altyapı seçimi bu süreçte oldukça önemlidir. Bunun yanı sıra sanal POS kurulumu ve farklı ödeme sistemlerini entegre etmek, ürün sayfalarınızda kaliteli fotoğraflar kullanmak ve detaylı ürün açıklamaları yazmak da bu süreçte öncelikli çalışmalar arasında yer alır.

İlgili rehber: Fiziki mağazadan online mağaza geçişinde bilmeniz gerekenler

İnternetten satış yapmanın fiziki mağazalara avantajları neler?

7/24 satış yapma imkanın yanı sıra tek bir konuma bağlı kalmadan Türkiye'nin ya da dünyanın her yerine satış yapabilmek de fiziki mağazalar için bir avantajdır. Dijilta pazarlama çalışmalarından yararlanmak, Google üzerinden trafik çekmek sitenizi terk edenlere yönelik reklam çalışmaları yapmak da bu avantajlar arasında yer almakta.

İlgili rehber: Fiziki mağazalar için internetten satış yapmanın avantajları neler?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Pandemide e-ticarete yatırım yapmak için atmanız gereken adımlar
Pandemide e-ticarete yatırım yapmak için atmanız gereken adımlar
Pandemi günümüzde halen bir tehdit oluşturmakta ve fiziki mağazalar için e-ticarete yatırım yapmak bu süreçte oldukça önemli bir adım oldu. Çünkü geçtiğimiz ilkbahar aylarında sokağa çıkma yasakları ve toplu olarak buluşma...
7 Eylül 2020
Sinan Oypan
Online satış sitesi fiziki mağazalara neler kazandırır?
Online satış sitesi fiziki mağazalara neler kazandırır?
Online satış sitesi kurmak, fiziki mağazaları yeni kitlelere açarken, uzun vadede gelirlerini daha fazla artırmalarına da yardımcı olur. E-ticarete girmek ve internetten satış yapmak fiziki mağazaların, daha önce ulaşamadıkları...
22 Mart 2020
Sinan Oypan
Youtube kanalı tanıtım videosu nedir ve nasıl hazırlanır?
Youtube kanalı tanıtım videosu nedir ve nasıl hazırlanır?
Youtube kanalı tanıtım videosu, henüz markanızı ve kanalınızı keşfetmemiş kişilere, markanızı ve ürettiğiniz içerikleri tanıtmanızı sağlayan bir videodur. Bu video içerisinde, yaptığınız işle ilgili ve Youtube üzerinde...
8 Temmuz 2019
Sinan Oypan
5 adımda 2017’deki sosyal medya reklamlarınızı nasıl planlayabilirsiniz?
5 adımda 2017’deki sosyal medya reklamlarınızı nasıl planlayabilirsiniz?
Sosyal medya reklamları 2017’de de e-ticaret firmalarının sıkça başvuracağı tanıtım araçları arasında yer alacak. 2016’nın da sonuna geldiğimiz şu günlerde, e-ticaret firmalar 2017 yılı için pazarlama ve reklam planlarını...
22 Aralık 2016
Sinan Oypan
Hepsiburada Mağaza Açma Rehberi 2021
Hepsiburada Mağaza Açma Rehberi 2021
Hepsiburada mağaza açma diğer bir deyişle Hepsiburada dükkan açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. Türkiye’nin en eski e-ticaret sitelerinden biri olan Hepsiburada’da mağaza açmak ve kendi ürünlerinizi...
17 Ocak 2019
Sinan Oypan
Instagram fenomenleriyle çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram fenomenleriyle çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram son dönemlerde popülerliği en çok artan sosyal ağ olarak öne çıkıyor. Firmalar da takipçisi ve etkileşimi yüksek olan Instagram kullanıcılarıyla (fenomenler) iş birliği yaparak kendi ürünlerini veya hizmetlerini...
10 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Girişimcilik hakkında bilinmesi gereken 46 önemli istatistik (İnfografik)
Girişimcilik hakkında bilinmesi gereken 46 önemli istatistik (İnfografik)
Girişimcilik ekosistemi her geçen gün daha fazla talep görmeye başlıyor. Kişilerin, kendi işlerini yapma istekleri, farklı pazarlarda gördükleri fırsatlar ve kendi ekipleriyle çalışma istekleri gibi birçok faktör girişimcilik...
14 Kasım 2016
Sinan Oypan
Bebek Mağazası Açmak | Online Bebek Giyim Mağazası Açmak
Bebek Mağazası Açmak | Online Bebek Giyim Mağazası Açmak
Bebek mağazası açmak için gerekenler nelerdir, online bebek giyim mağazası açmak ve satış yapmak için dikkat edilmesi gerekenler nelerdir? Özetle bebek mağazası açmak istiyorum / çoçuk giyim mağazası açmak istiyorum diyorsanız ve...
23 Ağustos 2017
IdeaSoft
Facebook paylaşımları için doğru zamanlama
Facebook paylaşımları için doğru zamanlama
Facebook paylaşımları için doğru zamanlama nedir? Neden Facebook paylaşımları için tek bir doğru zaman yok, Facebook paylaşımları için doğru zamanlama nasıl yapılır? Bu ve daha fazlasının cevabını bu yazımızda. Facebook...
8 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Youtube takipçi sayısını artırmak için neler yapmanız gerekiyor?
Youtube takipçi sayısını artırmak için neler yapmanız gerekiyor?
Youtube video içerik üretimi yapan ve video reklam veren firmalar için önemli platformlardan biri. Bu da Youtube takipçi sayısını artırmanız anlamına geliyor. Youtube takipçi sayısını artırmak, videolarınızın daha fazla...
6 Aralık 2018
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler nelerdir?Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası ile ilgili bilmeniz gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. Sepeti terk edenlere hatırlatma...
17 Ocak 2018
Sinan Oypan
Müşterilerinize teşekkür etmek için kullanabileceğiniz 5 yöntem
Müşterilerinize teşekkür etmek için kullanabileceğiniz 5 yöntem
Müşteri memnuniyetini artırmak ve sadık müşteri kitleleri oluşturmak için müşterilerinizle olan iletişimlerinizi geliştirmeniz gerekmektedir. Bu ilişkileri satış öncesi ve sonrası destekle de geliştirebileceğiniz gibi satış...
5 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin