Corona virüs salgınında fiziki mağazalar e-ticaretten nasıl yararlanabilir?

25 Mart 2020
Sinan Oypan
Corona virüs salgınında fiziki mağazalar e-ticaretten nasıl yararlanabilir?

Corona virüs salgını nedenilye insanların dışarıya çıkmamaları, özellikle fiziki mağazaları ciddi bir şekilde etkilemeye başladı. Sokağa çıkmama uyarıları devam ederken de fiziki mağazalar, işlerini devam ettirebilmek için e-ticaretin gücünden yararlanabilirler. E-ticaretin bu dönemde artan etkisi ve öneminin arkasında yatan bazı nedenler, fiziki mağazalar için de bir fırsat olabilir.

Corona virüs salgının fiziki mağazalar e-ticareti nasıl kullanabilir?

Tüketici alışkanlıkları online alışverişe yönleniyor

Corona virüs salgını nedeniyle, tüketicilerin alışveriş alışkanlıkları daha fazla online mağazalara yönlenmeye başladı. İnsanlarla olan teması azaltmak ve salgından etkilenme riskinin önüne geçmek için tüketiciler siparişlerini internet mağazalarından vermeye başladılar. Bu da e-ticaretteki işlemlerin sayısını artırmakta.

Fiziki mağazanızı internete taşıyarak, bu süreçte online sipariş veren tüketicilere ulaşarak, evde kalan tüketicilere ulaşabilir; böylelikle de ürün ve hizmetlerinizi onlara ulaştırabilirsiniz.

İdeaSoft akıllı e-ticaret paketlerini inceleyerek, ihtiyacınıza uygun e-ticaret çözümünü bulabilir ve hemen mağazanızı kurarak, internetten satış yapmaya başlayabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Fiziki mağazanız için en iyi e-ticaret paketini nasıl seçebilirsiniz?

Stok yönetiminizi iyi yapın

Corona virüs salgınının daha henüz ne kadar bir süre daha Türkiye'yi etkileyeceği bilinmemekte. Bu sebeple de stok yönetiminizi mümkün olduğunca iyi bir şekilde yapmanız gerekiyor. Öncelikli ve çok satılan ürünlerinizi belirleyerek, bu ürünlerin stoklarını yeterli sayıda tutmanız önemlidir.

Hızlı tüketim ürünleriniz bulunuyorsa, bu ürünlerin yeni stoklarını da tedarik etmeniz önemli olacaktır; çünkü salgın döneminde tüketiciler bu ürünlerden sık sık sipariş verebilirler.

İnternetten sipariş / mağazadan teslim

Tüketiciler ihtiyaçlarını karşılamak için belli aralıklarla mağazaları da ziyaret ettikleri için yine insan temasını en aza indirgemek için fiziki mağazanızın bulunduğu bölgelerde internetten verilen siparişleri, mağazalarınızda teslim edecek şekilde hazırlayabilirsiniz. Böylelikle kendi bulunduğunuz bölgeye yakın olan tüketiciler, siparişlerini doğrudan mağazanızdan teslim alabilirler. Siparişler önceden hazırlanmış olacağı için tüketiciler mağaza içerisinde az vakit geçirerek, daha hızlı bir şekilde işlemlerini tamamlamış olacaklar.

İlgili rehber: Online alışveriş yapanları fiziki mağazaya nasıl çekersiniz?

Konum odaklı reklamlar verin

Fiziki mağazanızı öne çıkartmak ve internetten sipariş ve mağazadan teslim uygulamalarınızı öne çıkartmak için konum odaklı reklamlar verebilirsiniz. Google Adwords çalışmalarının yanı sıra sosyal ağlardaki reklamlarınızda da konum odaklı reklam kampanyaları oluşturarak, tüketicilere ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Konum bazlı reklamlar neden önemli?

Sepet alt limitleri belirleyin

Sepet alt limitleri belirlemeniz, tek seferde kullanıcıların daha fazla alışveriş yapmasını sağlar. Bunun nedeni ise tüketicileri uzun vadeli alışverişlere yönlendirmektir. Corona virüs salgını nedeniyle lojistik hizmetlerinin artan yükleri ve iş gücünün azalması, sık verilen siparişlerin karşılanmasını zorlaştırır. Bu sebeple de sepet alt limitlerinizi artırarak, tüketicileri daha uzun vadeli alışveriş yapmaya yönlendirmeniz de bu dönemde daha faydalı olacaktır.

Kredi kartı ve banka havalesi ile ödemeye yönlendirin

Tüketicileri kapıda ödeme sistemi yerine, kredi kartı ve banka havalesi ile ödeme yapmaya yönlendirmeniz de corona virüs salgınında daha etkili olacaktır. Kapıda ödeme yöntemi, insan teması gerektirdiği için Corona virüs salgını sürecinde çok hijyenik bir yaklaşım değildir. Salgın riskini azaltmak için tüketicileri, ödeme yaparken sanal POS kullanmaya ya da banka havalesi ile işlemlerini gerçekleştirmeye yönlendirmeniz de önemlidir.

İlgili rehber: Ödeme sayfalarınızda geri dönüşümlerini artıracak 13 öneri

Sosyal medyayı kullanın

Tüketicilerin bu dönemde sürekli evde olmaları, sosyal medya kullanımını da önemli bir şekilde artırmış durumda. Bu sebeple de reklam ve pazarlama çalışmalarınızı sosyal ağlar üzerine yoğunlaştırmanız da geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olacak çalışmalar arasındadır.

Kampanya duyurularını, ürünlerinizi ve sunduğunuz fırsatları sosyal ağlar üzerinde paylaşarak, tüketicilere ulaşabilirsiniz. Bunun yanı sıra sosyal medya reklamlarını da kullanarak, daha fazla kişiye ulaşabilir ve aynı zamanda da daha önce ulaşma fırsatınız olmayan kitlelere de ulaşarak, şirketinizin yeni müşteriler kazanmasını sağlayabilirsiniz. Özellikle corona virüs salgını kapsamında tüketicilerin ihtiyaç duyabilecekleri ürün ve hizmetler üzerine reklamlarınızı kurgulamanız, geri dönüşümlerinizi artırmanıza da yardımcı olur.

Corona virüs döneminde fiziki mağaza ve e-ticaret ile ilgili sık sorulan sorular

Fiziki mağazanızı internete taşırken nelere dikkat etmelisiniz?

Doğru ve güvenilir bir altyapı seçimi bu süreçte oldukça önemlidir. Bunun yanı sıra sanal POS kurulumu ve farklı ödeme sistemlerini entegre etmek, ürün sayfalarınızda kaliteli fotoğraflar kullanmak ve detaylı ürün açıklamaları yazmak da bu süreçte öncelikli çalışmalar arasında yer alır.

İlgili rehber: Fiziki mağazadan online mağaza geçişinde bilmeniz gerekenler

İnternetten satış yapmanın fiziki mağazalara avantajları neler?

7/24 satış yapma imkanın yanı sıra tek bir konuma bağlı kalmadan Türkiye'nin ya da dünyanın her yerine satış yapabilmek de fiziki mağazalar için bir avantajdır. Dijilta pazarlama çalışmalarından yararlanmak, Google üzerinden trafik çekmek sitenizi terk edenlere yönelik reklam çalışmaları yapmak da bu avantajlar arasında yer almakta.

İlgili rehber: Fiziki mağazalar için internetten satış yapmanın avantajları neler?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları arttı
Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları arttı
Corona virüsün yayılım göstermeye başladığı ilk zamanlardan itibaren nakit ödemeler virüsün potansiyel taşıyıcısı olduğundan dolayı tüketiciler temassız ödeme ve internetten ödeme sistemlerine yöneldi. 2020’nin ilk 6...
22 Ağustos 2020
IdeaSoft
İnternetten Ayakkabı Satmak Rehberi 2020
İnternetten Ayakkabı Satmak Rehberi 2020
İnternetten ayakkabı satmak için bir e-ticaret sitesi kurmanız gerekiyor. Online mağazanız üzerinden kendi ürettiğiniz ayakkabıları satabileceğiniz gibi toptan aldığınız ürünleri ya da stoksuz satış (Dropshipping) yöntemiyle...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Instagram takipçilerinizi organik olarak nasıl artırabilirsiniz?
Instagram takipçilerinizi organik olarak nasıl artırabilirsiniz?
instagram takipçilerinizi / instagram beğenilerinizi organik olarak nasıl arttırabilirsiniz ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada önemli bir yere sahip olan Instagram üzerinde etkin olmak ve takipçi...
26 Mart 2018
Sinan Oypan
Dikkat çekici bir basın bülteni nasıl yazılır?
Dikkat çekici bir basın bülteni nasıl yazılır?
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak için kullanabileceğiniz araçlardan biri de basın bültenidir. Bir PR ajansı ile çalışıyorsanız, PR ajansınız sizin için basın bültenlerinizi hazırlayabilir ve bu bültenleri ilgili...
6 Mart 2017
Sinan Oypan
Sosyal medyada size en çok etkileşim getirecek içerikleri nasıl bulabilirsiniz?
Sosyal medyada size en çok etkileşim getirecek içerikleri nasıl bulabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamada verimli sonuçlar alabilmek için markanıza en çok etkileşimi getirecek içeriklere odaklanmanız gerekiyor. Bu içerikleri bulabilmek içinse bazı testler yapmanız ve sosyal medya hesaplarının istatistiksel...
14 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 1. Bölüm
E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 1. Bölüm
E-ticarette kullanıcı yorumlarının, tüketicilerin satın alma kararlarına büyük etkisi vardır. Dünkü yazımızda bu konuyu detaylı bir şekilde anlatmıştık. Dilerseniz aşağıdaki bağlantıdan dünkü yazımıza...
24 Mart 2017
Sinan Oypan
Stoğu tükenen ürünleri e-ticaret sitenizde nasıl yönetmelisiniz?
Stoğu tükenen ürünleri e-ticaret sitenizde nasıl yönetmelisiniz?
Online mağazanız üzerinde kimi ürünlerin belli dönemlerde stokları tükenebilir. Tedarikçilerinizden bu ürünleri yeniden temin edecek olsanız dahi belli bir süre bu ürünleri tüketicilere satamazsınız. Stokta kalmayan ürünlerin...
31 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Etkili bir PR çalışmasının olmazsa olmaz 4 önemli özelliği
Etkili bir PR çalışmasının olmazsa olmaz 4 önemli özelliği
PR nedir yani PR çalışması nedir, PR nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazıda. Bir e-ticaret sitesi kurduktan sonra yapılması gereken işlerden biri de etkili bir PR çalışması yapmak olacaktır. PR (Public Relations), yani halkla...
30 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için PPC ipucu ve taktikleri
E-ticaret firmaları için PPC ipucu ve taktikleri
PPC, dijital pazarlamada reklam harcamalarının nasıl olacağının kontrolünü sağlayan kurallardan biri. Türkçe’ye Tıklama Başına Maliyet olarak çevrilen PPC, özellikle Google Adwords ve sosyal medya reklamlarında kullanılıyor ve...
2 Mart 2018
Sinan Oypan
Şirketinizin kredi notunu yükseltmek için yapabileceğiniz çalışmalar
Şirketinizin kredi notunu yükseltmek için yapabileceğiniz çalışmalar
Kredi notu yükseltmek, bankalardan kredi ve kredi kartı alımlarınız sürecindeki etkenlerden biri olduğu için şirketiniz için de önemlidir. Şirketinizin kredi notunu yükseltmeniz, gerekli olan nakit akışını sağlamak ya da işinizi...
30 Mart 2019
Sinan Oypan
E ticaret siteleri için yönetim ipuçları
E ticaret siteleri için yönetim ipuçları
E ticaret siteleri, bell başlı bir takım unsurlar içerir ve yönetim aşamasında bu unsurların takibinin ve kontrolünün yapılması gerekir. Bir e-ticaret sitesi açıp, içerisine ürünleri yerleştirmek tek başına yeterli değildir....
30 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile geri dönüşümlerini nasıl artırabilir?
E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile geri dönüşümlerini nasıl artırabilir?
E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile son dönemlerin en popüler sosyal ağlarından biri haline gelen TikTok üzerinden yeni kitlelere ulaşma ve geri dönüşümlerini artırma şansı yakalayabilirler. Özellikle genç internet...
1 Kasım 2019
Sinan Oypan