fbpx

Corona virüs salgınında fiziki mağazalar e-ticaretten nasıl yararlanabilir?

25 Mart 2020
Sinan Oypan
Corona virüs salgınında fiziki mağazalar e-ticaretten nasıl yararlanabilir?

Corona virüs salgını nedenilye insanların dışarıya çıkmamaları, özellikle fiziki mağazaları ciddi bir şekilde etkilemeye başladı. Sokağa çıkmama uyarıları devam ederken de fiziki mağazalar, işlerini devam ettirebilmek için e-ticaretin gücünden yararlanabilirler. E-ticaretin bu dönemde artan etkisi ve öneminin arkasında yatan bazı nedenler, fiziki mağazalar için de bir fırsat olabilir.

Corona virüs salgının fiziki mağazalar e-ticareti nasıl kullanabilir?

Tüketici alışkanlıkları online alışverişe yönleniyor

Corona virüs salgını nedeniyle, tüketicilerin alışveriş alışkanlıkları daha fazla online mağazalara yönlenmeye başladı. İnsanlarla olan teması azaltmak ve salgından etkilenme riskinin önüne geçmek için tüketiciler siparişlerini internet mağazalarından vermeye başladılar. Bu da e-ticaretteki işlemlerin sayısını artırmakta.

Fiziki mağazanızı internete taşıyarak, bu süreçte online sipariş veren tüketicilere ulaşarak, evde kalan tüketicilere ulaşabilir; böylelikle de ürün ve hizmetlerinizi onlara ulaştırabilirsiniz.

İdeaSoft akıllı e-ticaret paketlerini inceleyerek, ihtiyacınıza uygun e-ticaret çözümünü bulabilir ve hemen mağazanızı kurarak, internetten satış yapmaya başlayabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Fiziki mağazanız için en iyi e-ticaret paketini nasıl seçebilirsiniz?

Stok yönetiminizi iyi yapın

Corona virüs salgınının daha henüz ne kadar bir süre daha Türkiye'yi etkileyeceği bilinmemekte. Bu sebeple de stok yönetiminizi mümkün olduğunca iyi bir şekilde yapmanız gerekiyor. Öncelikli ve çok satılan ürünlerinizi belirleyerek, bu ürünlerin stoklarını yeterli sayıda tutmanız önemlidir.

Hızlı tüketim ürünleriniz bulunuyorsa, bu ürünlerin yeni stoklarını da tedarik etmeniz önemli olacaktır; çünkü salgın döneminde tüketiciler bu ürünlerden sık sık sipariş verebilirler.

İnternetten sipariş / mağazadan teslim

Tüketiciler ihtiyaçlarını karşılamak için belli aralıklarla mağazaları da ziyaret ettikleri için yine insan temasını en aza indirgemek için fiziki mağazanızın bulunduğu bölgelerde internetten verilen siparişleri, mağazalarınızda teslim edecek şekilde hazırlayabilirsiniz. Böylelikle kendi bulunduğunuz bölgeye yakın olan tüketiciler, siparişlerini doğrudan mağazanızdan teslim alabilirler. Siparişler önceden hazırlanmış olacağı için tüketiciler mağaza içerisinde az vakit geçirerek, daha hızlı bir şekilde işlemlerini tamamlamış olacaklar.

İlgili rehber: Online alışveriş yapanları fiziki mağazaya nasıl çekersiniz?

Konum odaklı reklamlar verin

Fiziki mağazanızı öne çıkartmak ve internetten sipariş ve mağazadan teslim uygulamalarınızı öne çıkartmak için konum odaklı reklamlar verebilirsiniz. Google Adwords çalışmalarının yanı sıra sosyal ağlardaki reklamlarınızda da konum odaklı reklam kampanyaları oluşturarak, tüketicilere ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Konum bazlı reklamlar neden önemli?

Sepet alt limitleri belirleyin

Sepet alt limitleri belirlemeniz, tek seferde kullanıcıların daha fazla alışveriş yapmasını sağlar. Bunun nedeni ise tüketicileri uzun vadeli alışverişlere yönlendirmektir. Corona virüs salgını nedeniyle lojistik hizmetlerinin artan yükleri ve iş gücünün azalması, sık verilen siparişlerin karşılanmasını zorlaştırır. Bu sebeple de sepet alt limitlerinizi artırarak, tüketicileri daha uzun vadeli alışveriş yapmaya yönlendirmeniz de bu dönemde daha faydalı olacaktır.

Kredi kartı ve banka havalesi ile ödemeye yönlendirin

Tüketicileri kapıda ödeme sistemi yerine, kredi kartı ve banka havalesi ile ödeme yapmaya yönlendirmeniz de corona virüs salgınında daha etkili olacaktır. Kapıda ödeme yöntemi, insan teması gerektirdiği için Corona virüs salgını sürecinde çok hijyenik bir yaklaşım değildir. Salgın riskini azaltmak için tüketicileri, ödeme yaparken sanal POS kullanmaya ya da banka havalesi ile işlemlerini gerçekleştirmeye yönlendirmeniz de önemlidir.

İlgili rehber: Ödeme sayfalarınızda geri dönüşümlerini artıracak 13 öneri

Sosyal medyayı kullanın

Tüketicilerin bu dönemde sürekli evde olmaları, sosyal medya kullanımını da önemli bir şekilde artırmış durumda. Bu sebeple de reklam ve pazarlama çalışmalarınızı sosyal ağlar üzerine yoğunlaştırmanız da geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olacak çalışmalar arasındadır.

Kampanya duyurularını, ürünlerinizi ve sunduğunuz fırsatları sosyal ağlar üzerinde paylaşarak, tüketicilere ulaşabilirsiniz. Bunun yanı sıra sosyal medya reklamlarını da kullanarak, daha fazla kişiye ulaşabilir ve aynı zamanda da daha önce ulaşma fırsatınız olmayan kitlelere de ulaşarak, şirketinizin yeni müşteriler kazanmasını sağlayabilirsiniz. Özellikle corona virüs salgını kapsamında tüketicilerin ihtiyaç duyabilecekleri ürün ve hizmetler üzerine reklamlarınızı kurgulamanız, geri dönüşümlerinizi artırmanıza da yardımcı olur.

Corona virüs döneminde fiziki mağaza ve e-ticaret ile ilgili sık sorulan sorular

Fiziki mağazanızı internete taşırken nelere dikkat etmelisiniz?

Doğru ve güvenilir bir altyapı seçimi bu süreçte oldukça önemlidir. Bunun yanı sıra sanal POS kurulumu ve farklı ödeme sistemlerini entegre etmek, ürün sayfalarınızda kaliteli fotoğraflar kullanmak ve detaylı ürün açıklamaları yazmak da bu süreçte öncelikli çalışmalar arasında yer alır.

İlgili rehber: Fiziki mağazadan online mağaza geçişinde bilmeniz gerekenler

İnternetten satış yapmanın fiziki mağazalara avantajları neler?

7/24 satış yapma imkanın yanı sıra tek bir konuma bağlı kalmadan Türkiye'nin ya da dünyanın her yerine satış yapabilmek de fiziki mağazalar için bir avantajdır. Dijilta pazarlama çalışmalarından yararlanmak, Google üzerinden trafik çekmek sitenizi terk edenlere yönelik reklam çalışmaları yapmak da bu avantajlar arasında yer almakta.

İlgili rehber: Fiziki mağazalar için internetten satış yapmanın avantajları neler?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Müşteri sadakatini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Müşteri sadakatini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Müşteri sadakati sağlamak, e-ticarette uzun vadede başarılı olmanıza yardımcı olur. Sadık müşterileriniz şirketinizin karlılığını artırmadaki en önemli faktörlerden biridir ve bu sebeple de bu konu üzerinde özellikle...
22 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde müşteri memnuniyetini nasıl sağlarsınız?
E-ticaret sitenizde müşteri memnuniyetini nasıl sağlarsınız?
Tüm işletmeleri başarıya ulaştıracak en önemli faktör müşteri memnuniyetidir. Satın aldığı ürün ya da hizmetten memnun olan müşteri, işletmenin diğer potansiyel müşteriler tarafından da tanınmasını sağlar ve bu sayede...
12 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler neden önemli?
Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler neden önemli?
Eposta pazarlama çalışmaları, doğru stratejiler ve içeriklerle yapıldığında e-ticaret firmalarına yüksek geri dönüşümler sağlar. Eposta pazarlama çalışmaları da zaman içerisinde değişim göstermeye başladığı için,...
30 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Amazon'dan neler öğrenebilir?
E-ticaret firmaları Amazon'dan neler öğrenebilir?
Amazon, günümüzdeki en başarlı e-ticaret devlerinden biri ve e-ticaret firmaları da Amazon’un bu başarısından kendilerine dersler çıkarabilirler. Amazon günümüzde tabii ki finansal olarak büyük bir güce sahip olduğu için...
23 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Dijital pazarlama ile ilgili yanlış bilinen bilgiler
Dijital pazarlama ile ilgili yanlış bilinen bilgiler
Dijital pazarlama hem fiziki mağazalar hem de e-ticaret şirketleri için oldukça önemli bir konudur. Doğru yapıldığında farklı hedef kitlelere ulaşılarak, marka ve ürün bilinirliğini artırma konusunda oldukça etkilidir. Ancak...
29 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticarette stok maliyeti nasıl düşürülür?
E-ticarette stok maliyeti nasıl düşürülür?
Stok maliyeti, e-ticaret firmalarının gider kalemlerinden biri olduğu için düzenli olarak kontrol edilmeli ve kayıt altında tutulmalıdır. Stok maliyeti artmaya başladığında şirketin karlılığı da zarar görebilir hatta kimi zaman...
9 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Başarılı bir video içerik stratejisi nasıl oluşturulur?
Başarılı bir video içerik stratejisi nasıl oluşturulur?
Video içeriklerin popülerliğinin artmasıyla beraber firmalar da video içerik oluşturmaya ya da video içerik üreticileriyle beraber çalışmaya başladı. Etkileşim oranlarının yüksek olması nedeniyle video içerikler e-ticaret...
31 Ekim 2017
Sinan Oypan
Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler
Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler
Facebook ve Instagram video reklamları, günümüzde mevcut takipçilerle etkileşime girme ve yeni hedef kitlelere ulaşmak için oldukça ideal pazarlama yöntemleri arasında yer alıyor. Her iki platformun da aynı reklam yönetim...
5 Mart 2019
Sinan Oypan
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 1. Bölüm
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 1. Bölüm
Özellikle yeni girişimciler, küçük ve orta ölçekli firmaların marka bilinirliklerini artırmaya ihtiyaçları vardır. E-ticaret sektöründe yer alan firmalar internet üzerindeki reklam ve pazarlama çalışmalarıyla hem kendilerini hem...
3 Şubat 2017
Sinan Oypan
Kullanıcıların ürettikleri içeriklerle Instagram takipçilerinizi nasıl artırabilirsiniz?
Kullanıcıların ürettikleri içeriklerle Instagram takipçilerinizi nasıl artırabilirsiniz?
User Generated Content (UGC), yani kullanıcıların ürettikleri içerikler (KÜİ) sosyal mecralarda, özellikle Instagram’da takipçi artırmak için iyi bir yöntem. Takipçilerinizle etkileşime geçmek ve onları da markanızın...
6 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Canlı video yayınları yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Canlı video yayınları yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Facebook Live uygulaması ile beraber, içerik üretiminde canlı yayın videolar oldukça kolaylaşmaya başladı. Facebook’un yanı sıra Youtube üzerinden de canlı yayınlar yapılabiliyor. Şu an Instagram da bu uygulamayı bazı kanallar...
19 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticarette öne çıkmanızı sağlayacak rekabet stratejileri
E-ticarette öne çıkmanızı sağlayacak rekabet stratejileri
E-ticaret sektöründe diğer firmaların önüne geçerek, farklılık yaratabilmek için rekabet stratejileri geliştirmeniz gerekmektedir. Rekabet stratejilerinizi belirlerken, pazarın durumunu, tüketicileri, rakip firmaları ve trendleri...
8 Kasım 2019
Sinan Oypan