Corona virüs salgınında fiziki mağazalar e-ticaretten nasıl yararlanabilir?

25 Mart 2020
Sinan Oypan

Corona virüs salgını nedenilye insanların dışarıya çıkmamaları, özellikle fiziki mağazaları ciddi bir şekilde etkilemeye başladı. Sokağa çıkmama uyarıları devam ederken de fiziki mağazalar, işlerini devam ettirebilmek için e-ticaretin gücünden yararlanabilirler. E-ticaretin bu dönemde artan etkisi ve öneminin arkasında yatan bazı nedenler, fiziki mağazalar için de bir fırsat olabilir.

Corona virüs salgının fiziki mağazalar e-ticareti nasıl kullanabilir?

Tüketici alışkanlıkları online alışverişe yönleniyor

Corona virüs salgını nedeniyle, tüketicilerin alışveriş alışkanlıkları daha fazla online mağazalara yönlenmeye başladı. İnsanlarla olan teması azaltmak ve salgından etkilenme riskinin önüne geçmek için tüketiciler siparişlerini internet mağazalarından vermeye başladılar. Bu da e-ticaretteki işlemlerin sayısını artırmakta.

Fiziki mağazanızı internete taşıyarak, bu süreçte online sipariş veren tüketicilere ulaşarak, evde kalan tüketicilere ulaşabilir; böylelikle de ürün ve hizmetlerinizi onlara ulaştırabilirsiniz.

İdeaSoft akıllı e-ticaret paketlerini inceleyerek, ihtiyacınıza uygun e-ticaret çözümünü bulabilir ve hemen mağazanızı kurarak, internetten satış yapmaya başlayabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Fiziki mağazanız için en iyi e-ticaret paketini nasıl seçebilirsiniz?

Stok yönetiminizi iyi yapın

Corona virüs salgınının daha henüz ne kadar bir süre daha Türkiye'yi etkileyeceği bilinmemekte. Bu sebeple de stok yönetiminizi mümkün olduğunca iyi bir şekilde yapmanız gerekiyor. Öncelikli ve çok satılan ürünlerinizi belirleyerek, bu ürünlerin stoklarını yeterli sayıda tutmanız önemlidir.

Hızlı tüketim ürünleriniz bulunuyorsa, bu ürünlerin yeni stoklarını da tedarik etmeniz önemli olacaktır; çünkü salgın döneminde tüketiciler bu ürünlerden sık sık sipariş verebilirler.

İnternetten sipariş / mağazadan teslim

Tüketiciler ihtiyaçlarını karşılamak için belli aralıklarla mağazaları da ziyaret ettikleri için yine insan temasını en aza indirgemek için fiziki mağazanızın bulunduğu bölgelerde internetten verilen siparişleri, mağazalarınızda teslim edecek şekilde hazırlayabilirsiniz. Böylelikle kendi bulunduğunuz bölgeye yakın olan tüketiciler, siparişlerini doğrudan mağazanızdan teslim alabilirler. Siparişler önceden hazırlanmış olacağı için tüketiciler mağaza içerisinde az vakit geçirerek, daha hızlı bir şekilde işlemlerini tamamlamış olacaklar.

İlgili rehber: Online alışveriş yapanları fiziki mağazaya nasıl çekersiniz?

Konum odaklı reklamlar verin

Fiziki mağazanızı öne çıkartmak ve internetten sipariş ve mağazadan teslim uygulamalarınızı öne çıkartmak için konum odaklı reklamlar verebilirsiniz. Google Adwords çalışmalarının yanı sıra sosyal ağlardaki reklamlarınızda da konum odaklı reklam kampanyaları oluşturarak, tüketicilere ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Konum bazlı reklamlar neden önemli?

Sepet alt limitleri belirleyin

Sepet alt limitleri belirlemeniz, tek seferde kullanıcıların daha fazla alışveriş yapmasını sağlar. Bunun nedeni ise tüketicileri uzun vadeli alışverişlere yönlendirmektir. Corona virüs salgını nedeniyle lojistik hizmetlerinin artan yükleri ve iş gücünün azalması, sık verilen siparişlerin karşılanmasını zorlaştırır. Bu sebeple de sepet alt limitlerinizi artırarak, tüketicileri daha uzun vadeli alışveriş yapmaya yönlendirmeniz de bu dönemde daha faydalı olacaktır.

Kredi kartı ve banka havalesi ile ödemeye yönlendirin

Tüketicileri kapıda ödeme sistemi yerine, kredi kartı ve banka havalesi ile ödeme yapmaya yönlendirmeniz de corona virüs salgınında daha etkili olacaktır. Kapıda ödeme yöntemi, insan teması gerektirdiği için Corona virüs salgını sürecinde çok hijyenik bir yaklaşım değildir. Salgın riskini azaltmak için tüketicileri, ödeme yaparken sanal POS kullanmaya ya da banka havalesi ile işlemlerini gerçekleştirmeye yönlendirmeniz de önemlidir.

İlgili rehber: Ödeme sayfalarınızda geri dönüşümlerini artıracak 13 öneri

Sosyal medyayı kullanın

Tüketicilerin bu dönemde sürekli evde olmaları, sosyal medya kullanımını da önemli bir şekilde artırmış durumda. Bu sebeple de reklam ve pazarlama çalışmalarınızı sosyal ağlar üzerine yoğunlaştırmanız da geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olacak çalışmalar arasındadır.

Kampanya duyurularını, ürünlerinizi ve sunduğunuz fırsatları sosyal ağlar üzerinde paylaşarak, tüketicilere ulaşabilirsiniz. Bunun yanı sıra sosyal medya reklamlarını da kullanarak, daha fazla kişiye ulaşabilir ve aynı zamanda da daha önce ulaşma fırsatınız olmayan kitlelere de ulaşarak, şirketinizin yeni müşteriler kazanmasını sağlayabilirsiniz. Özellikle corona virüs salgını kapsamında tüketicilerin ihtiyaç duyabilecekleri ürün ve hizmetler üzerine reklamlarınızı kurgulamanız, geri dönüşümlerinizi artırmanıza da yardımcı olur.

Corona virüs döneminde fiziki mağaza ve e-ticaret ile ilgili sık sorulan sorular

Fiziki mağazanızı internete taşırken nelere dikkat etmelisiniz?

Doğru ve güvenilir bir altyapı seçimi bu süreçte oldukça önemlidir. Bunun yanı sıra sanal POS kurulumu ve farklı ödeme sistemlerini entegre etmek, ürün sayfalarınızda kaliteli fotoğraflar kullanmak ve detaylı ürün açıklamaları yazmak da bu süreçte öncelikli çalışmalar arasında yer alır.

İlgili rehber: Fiziki mağazadan online mağaza geçişinde bilmeniz gerekenler

İnternetten satış yapmanın fiziki mağazalara avantajları neler?

7/24 satış yapma imkanın yanı sıra tek bir konuma bağlı kalmadan Türkiye'nin ya da dünyanın her yerine satış yapabilmek de fiziki mağazalar için bir avantajdır. Dijilta pazarlama çalışmalarından yararlanmak, Google üzerinden trafik çekmek sitenizi terk edenlere yönelik reklam çalışmaları yapmak da bu avantajlar arasında yer almakta.

İlgili rehber: Fiziki mağazalar için internetten satış yapmanın avantajları neler?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette lojistik yönetimi ile ilgili kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticaretin en önemli bölümlerinden biri şüphesiz lojistiktir. Lojistik yönetiminin doğru yapılması ve planlanması, işlerin yolunda gitmesini sağlayacağı gibi, ürün yönetimi ve ürünlerin müşterilere gönderilmesinde daha az...
19 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticarette ürün paket tasarımlarına neden önem vermelisiniz?
E-ticarette firmaların özellikle üzerinde durmalarında gereken unsurlardan biri de paket tasarımlarıdır. Ürünün nasıl paketlendiğinin yanı sıra bu paketin nasıl bir tasarımının olduğu da bir hayli önemlidir. Ürünlerinizi...
14 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticarette video içerikler kullanmak neden önemli?
E-ticarette içerik pazarlamadan yararlanmak, marka bilinirliği artırma, kullanıcılarla etkileşime girme ve site trafiğini artırmak için oldukça etkili bir yöntem. İçerik pazarlamada da video kullanmak, son dönemlerde oldukça...
20 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde yanıtlamanız gereken sık sorulan kargo gönderim soruları
E-ticaret sitenizden alışveriş yapan tüketicilere bilgilendirmeniz oldukça önemli. Sık sorulan sorular sayfanızı bu nedenle de iyi bir şekilde düzenlemeniz gerekir. Bu sayfada yer vermeniz gereken konulardan biri de kargo gönderimi...
4 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde kullanabileceğiniz e-ticaret çözümleri
E-ticaret çözümleri e-ticarete yeni başlayanlar için işlerini kolaylaştıracak birçok hizmeti içinde barındırıyor. E-ticaret; girişimciler, yeni iş kurmak isteyenler ve işini e-ticarete taşımak isteyenlerin tercih ettiği dijital...
28 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 1. Bölüm
Sosyal kanıt konusunda markalara yardımcı olan pazarlama araçlarından biri de kullanıcıların markalar için hazırladıkları içeriklerdir. İngilizcesiyle “User Generated Content” (UGC) markayla, markanın takipçileri arasında bir...
18 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetimi ile ilgili yanlış bilinenler
Sosyal medya yönetimi ve pazarlama e-ticaret firmalarının öncelikli pazarlama çalışmaları arasında yer alıyor. Ulaşılan hedef kitleyi büyütme, marka bilinirliğini artırma, ürünleri tanıtma ve tüketicilerle etkileşime geçme...
4 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini kazanmanızı sağlayacak çalışmalar
E-ticaret sitesi üzerinde güven kazanmak, tüketicilerin markanıza olan bağlığını artırırken, sadık müşteri kitleleri edinmek için de önemlidir. İnternetten alışverişlerde tüketiciler, özellikle marka bilinirliği az olan...
28 Şubat 2019
Sinan Oypan
Instagram'ın algoritması ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya pazarlamada Instagram oldukça önemli bir yere sahip. Birçok reklam veren ve marka, hedef kitlelerine ulaşmak için Instagram’ı kullanıyor. Hem B2B hem B2C tarafında Instagram oldukça yaygın. Bu kadar yaygın olan bir...
16 Mart 2018
Sinan Oypan
Blog içeriklerinizin değerini artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizde blog içerikleriyle hem SEO çalışmaları yapabilir hem de tüketicilerle bir etkileşim yaratarak, onları bilgilendirebilir ya da eğlendirebilirsiniz. Tabii ki bunları yaparken, bir yandan da blog içeriklerinizin...
26 Kasım 2016
Sinan Oypan
Dikkat çekici bir ‘’Hakkımızda’’ sayfası nasıl hazırlanır?
E-ticaret sitenizin olmazsa olmazlarından biri de "hakkımızda sayfası" dır. Bu sayfalar oldukça önemlidir; çünkü tüketicilere kendinizi tanıtabildiğiniz, kendi hikayenizi onlarla paylaşabildiğiniz bir alandır. Bu sayfa,...
11 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarının sıklıkla yaptığı 6 finansal hata
E-ticarette bütçe yönetimi oldukça önemli bir kavramdır. Gelir ve giderlerin iyi bir şekilde tutulması, şirket içi harcamaların, maaşların ve vergilerin kontrol edilip, bütçeyi bu kriterlere göre ayarlamak e-ticaret şirketlerinin...
7 Eylül 2016
Sinan Oypan