Fiziki mağazalar için internet satış sitesi kurmak neden gerekli?

12 Ağustos 2020
IdeaSoft
Fiziki mağazalar için internet satış sitesi kurmak neden gerekli?

İnternet satış sitesi kurmak, yaklaşık 6 aydır hayatımızda olan corona virüs ile mücadele ederken işletmeler için önemli bir çıkış yolu haline geldi. Küresel pandemi yaşamımızın her alanına etkisini sürdürürken, vaka sayılarının artması önümüzdeki dönemlere karşı belirsizliği artırıyor. Geleceğe dair endişelerin olduğu, yaz döneminin de sonlarına doğru yaklaştığımız bu günlerde, ticari işletmelerin yaşanan gelişmelere karşı nasıl bir aksiyon alması gerektiğinden bahsedeceğiz.

Başarılı bir sonbahar/kış sezonu geçirmek isteyen ticari firmaların, pandemi dönemini dikkate alarak bazı geliştirmeler ve önlemler alması gerekiyor. Bu önlem ve geliştirmeler elbette internet satış siteleri ve fiziki mağazalar için farklılık gösteriyor. Her ikisini ayrı ayrı ele alacağız.

Salgının ilk dönemlerinde online alışverişe olan ilgi; gıda, market ve temizlik malzemelerinden ibaret gibi görünse de yayılan geniş zamana bakıldığında; tüketicilerin diğer tüm ihtiyaçlarını da e-ticaretten karşılamaya başladıkları görülüyor.

Tüketiciler gıda ve market alışverişlerinin yanında; giyim, ayakkabı, çanta, kitap, elektronik, ev&yaşam, teknoloji gibi pek çok farklı kategorideki ihtiyaçlarını sanal mağazalardan karşılıyor. Son 6 aylık dilim dikkate alındığında, uzmanlara göre; değişen tüketici davranışları ve online alışverişe olan ilgi kalıcılığını koruyacak.

Fiziki mağazalar önümüzdeki döneme hazırlanmalı

Kısıtlamaların olduğu dönemde kepenk kapatmak zorunda kalan fiziki mağazalar içinde, e-ticaret sitesi olmayanlar büyük zarar etti, hızlı bir şekilde e-ticarete adapte olanlar ise sektördeki varlığını sürdürmeye başardı. Normalleşme sürecinde mağazalar çeşitli tedbirlerle açıldı. Fakat önümüzde yeniden bir belirsizlik ve pandemide 2.dalga olasılığı masada. Önümüzdeki dönemde ayakta kalmak isteyen fiziki mağazaların bu kez e-ticarete geçme konusunda geç kalmaması gerekiyor.

Fiziki mağazalar için internet satış sitesi kurmak

Fiziki mağazanızın dijital ortamda da satış yapabilmesini sağlamak için bir e-ticaret sitesi kurmalısınız. Kuracağınız e-ticaret sitesi tıpkı fiziki mağazanız gibi sizin sanal ortamdaki ikinci mağazanız olacak. Üstelik fiziki mağazanızdan çok daha az maliyetli, sürekli açık ve 7/24 satış imkanıyla… e-ticaret sitenizi kurduktan sonra; vitrininizle, görsellerinizle, site içeriklerinizle mağazanızı dilediğiniz gibi sergilemeniz mümkün olacaktır.

Pandemiye karşı fiziki mağazanızı güçlendirmek için IdeaSoft E-ticaret Paketleri ile hemen tanışabilirsiniz. Bir taraftan mağazanızı yönetirken diğer taraftan güvenli altyapı, işinize uygun domain(alan adı), hosting, güvenlik araçlarının sağlanması, site tasarımı, ödeme sistemleri ve kargo süreçleri gibi tüm e-ticaret çözümleriyle IdeaSoft E-ticaret Paketleri sayesinde buluşmanız mümkün! Dilerseniz öncesinde 15 günlük DEMO Hesabı kurarak hizmetlerimizi ücretsiz deneyebilirsiniz.

Fiziki mağazamı neden eticaret sitesiyle desteklemeliyim?

Bu soruya vereceğimiz cevaplar sizler için çok avantajlı…

Var olan müşterilerinizi kaybetmezsiniz

Öncelikle herhangi bir kriz, tedbir ya da kısıtlama karşısında fiziki mağazanızı kapatmak zorunda kalsanız bile müşteri kaybetmemiş olursunuz. Var olan müşterilerinize sunabileceğiniz, onlara temassız güvenli alışveriş sağlayabileceğiniz bir platform sunmuş olursunuz.

Yeni müşteri kazanma şansınızı artırırsınız

İnternet satış sitesi birçok fırsatı içinde barındıran, gelişime açık özgür bir platformdur. Dijital çağda yaşarken e-ticaret sitenizi dijital pazarlama yöntemleriyle öne çıkarmanız çok daha kolaydır. Yine sosyal mecralarınız ile e-ticaret sitenizi entegre etmeniz de çok daha kolay olacaktır. Yapacağınız çalışmalarda kısa vadede somut sonuçlar alabileceğiniz e-ticarette, müşteri portfoyünüzü genişletme şansınız oldukça yüksektir.

Gelirinizi artırırsınız

Fiziki mağazanızın yanında bir sanal mağazanızın olması aynı zamanda işinizi garantiye almanızdır. Fiziki mağazanızı kapatmak zorunda kalsanız bile çok daha düşük maliyetlerle e-ticaret sitenizi yürütmeye devam edebilirsiniz. İşinizi evinizden yürütebileceğiniz gibi daha az iş gücüne sahip olmanız da kar elde etmenizde önemli bir faktör olacaktır.

İşinizi büyütme şansını yakalarsınız

İnternet satış siteniz, ürün çeşitliliğini artırma ya da daha niş bir ürünün satışını gerçekleştirme gibi çok sayıda değişiklik ve farklılığa açıktır. Dilediğiniz ürünü e-ticaret sitenizde sergileyebilirsiniz. İstediğiniz geliştirmeyi yapabilirsiniz. Fiziki mağazanızdaki sınırlı alanda yapamayacağınız çalışmalar için e-ticaret sitenizde gerçekleştirmeniz mümkündür.

Herkes için güvenli alışveriş sağlarsınız

Pandemi toplumda pek çok özelliği temelinden değiştiriyor. Temassız ödeme, temassız teslimat gibi seçenekler artık tüketiciler için daha önemli. Online alışveriş ile tüm bu imkanları müşterilerinize sunabilirsiniz. Üstelik fiziki mağazadaki temastan kaçınarak, kendinizi de korumuş olursunuz.

Bugün pandemiye karşı fiziki mağazaların e-ticaretle işlerini daha güvenli ve kalıcı hale getirmeleri gerektiğini açıkladık. Önümüzdeki günlerde ise e-ticaret sitelerinin pandemiye karşı alması gereken önlemlerden bahsedeceğiz.

Siz de önümüzdeki belirsiz dönemi güçlü atlatmak, sektördeki varlığınızı korumak için işinizi e-ticaret ile güvenceye alın. Müşterilerinize ulaşmaya devam edin, üstelik evinizden işinizi yürütme özgürlüğüne sahip olun. IdeaSoft hizmetlerini deneyimlemek için aşağıdaki linkten DEMO hesabınızı oluşturmayı unutmayın.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Geri dönüşümlerinizi artıracak Pop-Up tasarımları için 5 ipucu
Geri dönüşümlerinizi artıracak Pop-Up tasarımları için 5 ipucu
Pop-Up’lar e-ticaret sitelerinde ziyaretçileri belli eylemlere geçirmek için sıklıkla kullanılıyor. E-posta aboneliği, yeni kampanya duyuruları, indirim duyuruları ya da yeni ürün ve fırsatlarla ilgili bilgiler bu Pop-Up’lar...
16 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Kasım indirimleri için nasıl hazırlanmalı?
E-ticaret firmaları Kasım indirimleri için nasıl hazırlanmalı?
Özellikle Black Friday ile beraber Kasım indirimleri son birkaç yıldır Türkiye’de de bir hayli popüler olmaya başladı. Bu dönemde e-ticaret firmaları genel satış adetlerini artırma ve yıl kapanmadan cirolarını biraz daha...
4 Kasım 2020
Sinan Oypan
B2B nedir? B2B nasıl yapılır?
B2B nedir? B2B nasıl yapılır?
E-ticarette birçok iş modeli bulunuyor ve B2B de bu iş modellerinden biri olarak öne çıkmakta ve yaygın bir şekilde yapılmakta. B2B iş modeli hem geleneksel hem de online ticarette kullanılmakta. B2B nedir? B2B İngilizce...
2 Eylül 2019
Sinan Oypan
Pazarlama ve reklam çalışmalarında hedefleme yapmak neden önemli?
Pazarlama ve reklam çalışmalarında hedefleme yapmak neden önemli?
Online reklamların en büyük avantajlarından biri, reklam kampanyalarının hangi hedef kitlelere gösterileceğinin seçilebiliyor oluşudur. İstenilen profile ve hedef gruba yönelik reklam çalışmaları yapabiliyor olmak, reklam ve...
26 Aralık 2017
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir başlık yazmak için 6 ipucu
Akılda kalıcı bir başlık yazmak için 6 ipucu
Bir içeriğin en can alıcı noktası başlıktır ve bu nedenle iyi bir şekilde hazırlanılması ve üzerine düşünülmesi gerekir. Akılıda kalıcı ve dikkat çekici bir başlık yazmak da bu nedenle ayrı bir iştir. Yazıların,...
21 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi tasarım ilkeleri nelerdir?
E-ticaret sitesi tasarım ilkeleri nelerdir?
E-ticaret sitesi kurarken tasarım ilkeleri üzerinde durarak, tasarımlarınızı bu ilkelere göre yapmanız, sitenizin kullanıcı deneyimini geliştirir. Tasarım ilkeleri ile ilerlediğinizde, site navigasyonundan, ürün sayfası...
10 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Ürün fiyat bilgilerini gösterme ile ilgili 4 ipucu
Ürün fiyat bilgilerini gösterme ile ilgili 4 ipucu
E-ticarette ürün fiyatlandırma ve ürün fiyatlarını doğru bir şekilde konumlandırma bir hayli önemlidir. Site tasarımında doğru alanlarda doğru şekillerde fiyat bilgilerini vermek kullanıcı deneyimini olumlu bir şekilde...
9 Haziran 2017
Sinan Oypan
Varış sayfalarınızın (Landing Page) geri dönüşümlerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
Varış sayfalarınızın (Landing Page) geri dönüşümlerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri etkileyen ve ziyaretçilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi ve site üzerinde yaptıkları alışveriş oranlarını artıran faktörlerden biri de iyi hazırlanmış Landing Page, yani...
2 Nisan 2018
Sinan Oypan
Toptan satış kanalı ile perakendecilere nasıl ulaşabilirsiniz?
Toptan satış kanalı ile perakendecilere nasıl ulaşabilirsiniz?
Toptan satış diğer adıyla B2B, e-ticaret pazarının büyük bir bölümünü oluşturmakta. Toptan satış kanalı ile perakende satış yapan firmalara ulaşmak ve ürünlerinizi doğru pazarlara ulaştırmak gelirlerinizi artırmanıza...
5 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak
Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak
'Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak' adlı yazımızda amazonda satış yapmak, amazonda satış yapmak için gerekenler ve daha fazlasını ele aldık. Amazon, ABD merkezli bir e-ticaret ve bulut bişilim firmasıdır....
27 Mayıs 2018
Savaş Çetinkaya
E-ticaret sitenizde kredi kartı dolandırıcılığını nasıl önleyebilirsiniz?
E-ticaret sitenizde kredi kartı dolandırıcılığını nasıl önleyebilirsiniz?
İnternetten alışverişlerde e-ticaret firmalarının en korkulu rüyalarından biri de kredi kartı dolandırıcılığı ile karşılaşmak. Kredi kartı dolandırıcılığı hem tüketicileri mağdur ederken hem de bu işlemin...
13 Şubat 2019
Sinan Oypan
Ana sayfada slider kullanmak e-ticarette neden iyi bir yöntem değil?
Ana sayfada slider kullanmak e-ticarette neden iyi bir yöntem değil?
İnternet sitesi tasarımlarında slider kullanmak oldukça yaygın yöntemlerden biri; ancak son birkaç yıldır tasarım trendlerinin değişmesi ve kullanıcı deneyimini artıracak yeni çözümlerin araştırılması, ana sayfada slider...
16 Temmuz 2016
Sinan Oypan