Fiziki mağazalar için internet satış sitesi kurmak neden gerekli?

12 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan

İnternet satış sitesi kurmak, yaklaşık 6 aydır hayatımızda olan corona virüs ile mücadele ederken işletmeler için önemli bir çıkış yolu haline geldi. Küresel pandemi yaşamımızın her alanına etkisini sürdürürken, vaka sayılarının artması önümüzdeki dönemlere karşı belirsizliği artırıyor. Geleceğe dair endişelerin olduğu, yaz döneminin de sonlarına doğru yaklaştığımız bu günlerde, ticari işletmelerin yaşanan gelişmelere karşı nasıl bir aksiyon alması gerektiğinden bahsedeceğiz.

Başarılı bir sonbahar/kış sezonu geçirmek isteyen ticari firmaların, pandemi dönemini dikkate alarak bazı geliştirmeler ve önlemler alması gerekiyor. Bu önlem ve geliştirmeler elbette internet satış siteleri ve fiziki mağazalar için farklılık gösteriyor. Her ikisini ayrı ayrı ele alacağız.

Salgının ilk dönemlerinde online alışverişe olan ilgi; gıda, market ve temizlik malzemelerinden ibaret gibi görünse de yayılan geniş zamana bakıldığında; tüketicilerin diğer tüm ihtiyaçlarını da e-ticaretten karşılamaya başladıkları görülüyor.

Tüketiciler gıda ve market alışverişlerinin yanında; giyim, ayakkabı, çanta, kitap, elektronik, ev&yaşam, teknoloji gibi pek çok farklı kategorideki ihtiyaçlarını sanal mağazalardan karşılıyor. Son 6 aylık dilim dikkate alındığında, uzmanlara göre; değişen tüketici davranışları ve online alışverişe olan ilgi kalıcılığını koruyacak.

Fiziki mağazalar önümüzdeki döneme hazırlanmalı

Kısıtlamaların olduğu dönemde kepenk kapatmak zorunda kalan fiziki mağazalar içinde, e-ticaret sitesi olmayanlar büyük zarar etti, hızlı bir şekilde e-ticarete adapte olanlar ise sektördeki varlığını sürdürmeye başardı. Normalleşme sürecinde mağazalar çeşitli tedbirlerle açıldı. Fakat önümüzde yeniden bir belirsizlik ve pandemide 2.dalga olasılığı masada. Önümüzdeki dönemde ayakta kalmak isteyen fiziki mağazaların bu kez e-ticarete geçme konusunda geç kalmaması gerekiyor.

Fiziki mağazalar için internet satış sitesi kurmak

Fiziki mağazanızın dijital ortamda da satış yapabilmesini sağlamak için bir e-ticaret sitesi kurmalısınız. Kuracağınız e-ticaret sitesi tıpkı fiziki mağazanız gibi sizin sanal ortamdaki ikinci mağazanız olacak. Üstelik fiziki mağazanızdan çok daha az maliyetli, sürekli açık ve 7/24 satış imkanıyla… e-ticaret sitenizi kurduktan sonra; vitrininizle, görsellerinizle, site içeriklerinizle mağazanızı dilediğiniz gibi sergilemeniz mümkün olacaktır.

Pandemiye karşı fiziki mağazanızı güçlendirmek için IdeaSoft E-ticaret Paketleri ile hemen tanışabilirsiniz. Bir taraftan mağazanızı yönetirken diğer taraftan güvenli altyapı, işinize uygun domain(alan adı), hosting, güvenlik araçlarının sağlanması, site tasarımı, ödeme sistemleri ve kargo süreçleri gibi tüm e-ticaret çözümleriyle IdeaSoft E-ticaret Paketleri sayesinde buluşmanız mümkün! Dilerseniz öncesinde 15 günlük DEMO Hesabı kurarak hizmetlerimizi ücretsiz deneyebilirsiniz.

Fiziki mağazamı neden eticaret sitesiyle desteklemeliyim?

Bu soruya vereceğimiz cevaplar sizler için çok avantajlı…

Var olan müşterilerinizi kaybetmezsiniz

Öncelikle herhangi bir kriz, tedbir ya da kısıtlama karşısında fiziki mağazanızı kapatmak zorunda kalsanız bile müşteri kaybetmemiş olursunuz. Var olan müşterilerinize sunabileceğiniz, onlara temassız güvenli alışveriş sağlayabileceğiniz bir platform sunmuş olursunuz.

Yeni müşteri kazanma şansınızı artırırsınız

İnternet satış sitesi birçok fırsatı içinde barındıran, gelişime açık özgür bir platformdur. Dijital çağda yaşarken e-ticaret sitenizi dijital pazarlama yöntemleriyle öne çıkarmanız çok daha kolaydır. Yine sosyal mecralarınız ile e-ticaret sitenizi entegre etmeniz de çok daha kolay olacaktır. Yapacağınız çalışmalarda kısa vadede somut sonuçlar alabileceğiniz e-ticarette, müşteri portfoyünüzü genişletme şansınız oldukça yüksektir.

Gelirinizi artırırsınız

Fiziki mağazanızın yanında bir sanal mağazanızın olması aynı zamanda işinizi garantiye almanızdır. Fiziki mağazanızı kapatmak zorunda kalsanız bile çok daha düşük maliyetlerle e-ticaret sitenizi yürütmeye devam edebilirsiniz. İşinizi evinizden yürütebileceğiniz gibi daha az iş gücüne sahip olmanız da kar elde etmenizde önemli bir faktör olacaktır.

İşinizi büyütme şansını yakalarsınız

İnternet satış siteniz, ürün çeşitliliğini artırma ya da daha niş bir ürünün satışını gerçekleştirme gibi çok sayıda değişiklik ve farklılığa açıktır. Dilediğiniz ürünü e-ticaret sitenizde sergileyebilirsiniz. İstediğiniz geliştirmeyi yapabilirsiniz. Fiziki mağazanızdaki sınırlı alanda yapamayacağınız çalışmalar için e-ticaret sitenizde gerçekleştirmeniz mümkündür.

Herkes için güvenli alışveriş sağlarsınız

Pandemi toplumda pek çok özelliği temelinden değiştiriyor. Temassız ödeme, temassız teslimat gibi seçenekler artık tüketiciler için daha önemli. Online alışveriş ile tüm bu imkanları müşterilerinize sunabilirsiniz. Üstelik fiziki mağazadaki temastan kaçınarak, kendinizi de korumuş olursunuz.

Bugün pandemiye karşı fiziki mağazaların e-ticaretle işlerini daha güvenli ve kalıcı hale getirmeleri gerektiğini açıkladık. Önümüzdeki günlerde ise e-ticaret sitelerinin pandemiye karşı alması gereken önlemlerden bahsedeceğiz.

Siz de önümüzdeki belirsiz dönemi güçlü atlatmak, sektördeki varlığınızı korumak için işinizi e-ticaret ile güvenceye alın. Müşterilerinize ulaşmaya devam edin, üstelik evinizden işinizi yürütme özgürlüğüne sahip olun. IdeaSoft hizmetlerini deneyimlemek için aşağıdaki linkten DEMO hesabınızı oluşturmayı unutmayın.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Online Oto Yedek Parça Sitesi Kurmak
Online oto yedek parça dükkanı açmak ya da oto aksesuar dükkanı açmak ve internetten otomobil yedek parçaları / oto yedek parçaları satmak istiyorsanız bu mini e ticaret rehberi tam size göre. E-ticarette önemli sektörlerden biri...
4 Şubat 2018
Gökçe Beyazaslan
E-posta kampanyalarında planlama nasıl yapılmalı?
E-posta kampanyalarında planlama hayati bir öneme sahiptir çünkü e-posta kampanyaları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Pazarlama çalışmaları arasında en yüksek geri dönüşüm oranlarına sahip olması nedeniyle marka,...
30 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 1. Bölüm
E-ticaret sitelerinde satışı artırmak için farklı pazarlama ve reklam stratejileri geliştirilir. Bu stratejilerin yanı sıra e-ticaret sitesi üzerinde de yapılacak bir takım çalışmalar bulunur. Genel olarak satışları ve geri...
15 Eylül 2017
Sinan Oypan
Sepeti terk etme oranlarını düşürmek için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitelerinin gelirlerinin artmamasındaki en büyük sorunlardan biri de sepette bırakılan ürünlerdir. Tüketiciler siteyi ziyaret edip, bazı ürünleri sepetlerine ekliyor; fakat bu ürünleri satın almadan internet sitenizi terk...
22 Ekim 2016
Sinan Oypan
Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik
Sosyal medya pazarlamada Instagram son yıllarda bir hayli öne çıkmaya başladı. Aktif kullanıcı sayısının artması ve platformun popülerleşmesiyle beraber markalar da bu mecraya yatırım yapmaya başladılar. Her pazarlama...
31 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Girişimciler için online satış arttırma teknikleri
Online satış arttırma teknikleri, girişimcilerin e-ticaret firmalarını daha karlı bir hale getirmelerini sağlarken, marka ve ürün bilinirliklerini artırmalarını da katkı sağlar. Yeni kitlelere ulaşmak, ürünlere olan talebi...
21 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Müşteri İlişkileri Nedir? E-ticarette Müşteri İlişkileri Nasıl Yürütülmelidir?
Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) Nedir? Müşteri ilişkileri yönetimi ifadesinin kısaltması olarak kullanılan CRM, müşterilerle daha iyi ilişkiler kurmak ve bu ilişkileri yönetmek amacıyla kullanılan sürece ya da teknolojilere...
13 Ocak 2021
Markethinkers
Yeni iş fikirleri bulmak için kullanabileceğiniz 5 yöntem
Yeni iş fikirleri bulmak, e ticaret iş fikirleri / e ticaret fikirleri bulmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazıda. Yeni bir iş fikri bulmak kimi zaman zor olabiliyor. Yenilikleri takip etmek, tüketicilerin yaşadıkları sorunları...
27 Aralık 2016
Sinan Oypan
Sosyal Ticaret Nedir? Sosyal Ticaret Nasıl Yapılır?
Sosyal Ticaret Nedir? Elektronik ticaret ile sosyal medya kanallarının kesişimini ifade eden sosyal ticaret kavramı, son yıllarda sıklıkla karşımıza çıkmakta. Bu kavram, İlk olarak Yahoo tarafından 2005 yılında kullanıldı....
31 Ocak 2021
Markethinkers
Black Friday için kullanabileceğiniz 6 sıra dışı kampanya alternatifi
Black Friday kampanyaları bu indirim döneminde satışlarınızı artırma konusunda size yardımcı olabilecek pazarlama çalışmaları arasında yer alıyor. Geleneksel promosyon çalışmaları yerine tüketicilerin ilgisini çekebilecek...
10 Kasım 2018
Sinan Oypan
Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir?
Influencer Marketing nedir / influencer marketing nedir, influencer marketing ne demek; özetle influencer marketing nedir ve influencer marketing ile ilgili daha fazlası bu yazımızda. Influencer marketing uzun süredir farklı kanallar...
2 Mayıs 2018
Sinan Oypan
İşletmeler için Facebook paylaşım fikirleri
Alternatif Fabook paylaşım fikirlerinden yararlanarak, Facebook marka sayfanız üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Facebook halen önemli bir kitle tarafından kullanılmakta ve hedef kitleniz de burada yer...
17 Ağustos 2020
Sinan Oypan