fbpx

Fiziki mağazalar bir e-ticaret sitesinden nasıl faydalanabilirler?

20 Ekim 2016
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar bir e-ticaret sitesinden nasıl faydalanabilirler?

Fiziki mağazalar, genellikle e-ticaret alanına yatırım yapmak istemiyorlar. Bu işe ayıracak bütçeleri ya da ekipleri olmadığı için ya da gerek duymadıkları için kendi markaları için bir online satış sitesi kurmuyorlar. Ancak internet üzerinde faaliyet vermenin, fiziki mağazalara kazandıracağı bazı artılar olduğunu göz önünde bulundurmak gerekiyor.

Fiziki mağazalar, bulundukları konum haricinde çok fazla kişiye ulaşma şansı bulamıyorlar. Özellikle AVM’lerin sayısının artmasından sonra, tüketicilerin alışveriş için özellikle AVM’leri tercih etmeleri, fiziki mağazaların müşteri kitlesini azaltmaya başladı. Bu nedenle de fiziki mağazalar yeni kitlelere ulaşmakta zorlanabiliyorlar.

Bu rehberde de fiziki mağazaların bir e-ticaret sitesi ile elde edebilecekleri artıları ele alacağız.

Yeni hedef kitlelere ulaşmanızı sağlar

Fiziki mağazanızı internete taşıdığınızda, müşteri elde etmek ya da yeni kitlelere ulaşmak için bulunduğunuz konuma bağlı kalmak zorunda kalmazsınız. Tüketiciler internet üzerinden yaptıkları aramalarda markanıza ulaşma şansı bulabilirler.

Doğru yapılmış SEO çalışmaları ile Google üzerinden organik olarak sitenize trafik çekebilir, Adwords reklamlarıyla arama sorgularında ürünlerinizi gösterebilir, sosyal medya reklamları ile etkileşiminizi artırırken, ürünlerinizi yeni hedef kitlelere ulaştırabilirsiniz.

İnternet üzerinde var olduğunuzda marka bilinirliğinizi de daha fazla artırabilirsiniz. Burada yaptığınız reklam ve pazarlama çalışmalarıyla daha fazla kişinin markanızdan haberdar olmasını sağlayabilirsiniz.

Dükkanınız kapalı olsa da satış yapabilirsiniz

Fiziki mağazalar, günün belli saatlerinde açık olabiliyor; ancak bir e-ticaret sitesi haftanın 7 günü 24 saat hizmet verebiliyor. Tüketicilerin bir kısmı, gündüz alışveriş yapmaya vakit bulamadığı için gece internet üzerinden alışveriş yapmaya çalışıyor. Başka bir deyişle fiziki mağazaları ziyaret edecek vakit yaratamıyorlar.

Bu durumda da aslında hedef kitleniz olabilecek bazı tüketicilere ulaşma şansını elinizden kaçırıyorsunuz. Ancak online olarak satış yaptığınızda, bu tüketicilere de ulaşma şansı yakalayabilirsiniz.

Mağazanızda üzerinden gece satış yapamıyor olsanız dahi, internet siteniz üzerinden satış yapabilirsiniz ve tüketicilere 7/24 ulaşma fırsatı bulursunuz.

Bulunduğunuz konumla sınırlı olmazsınız

Mağazanızın bulunduğu konum, sizin satış yapabileceğiniz bölgeleri sınırlamaktadır. Ancak internet üzerinden hizmet vermeye başladığınızda bulunduğunuz konumla sınırlı olmazsınız. Mağazanız Ankara’da bile olsa Edirne’den, Kars’a kısacası Türkiye’nin her yerine satış yapabilirsiniz.

İşinizi büyütüp, yurt dışına dahi satışlar yapma imkanınız bulunur. Tabii ki bunun için özel çalışmalar ve yatırım yapmanız gerekir; ancak burada bahsetmek istediğimiz konu, internet üzerinden satış yaptığınızda konum bazlı herhangi bir sınırızın olmayacağı.

Ürünlerinizi yakından gösterebilirsiniz

Birçok e-ticaret firmasının en büyük sıkıntısı ürünlerini yakından tüketicilere gösterememeleri. Bunun için kimi zaman kısa dönemlerde bazı lokasyonda showroom’lar açıyorlar ve ürünlerini tüketicilere göstermeye çalışıyorlar ya da etkinliklerde yer alarak burada ürünlerini göstermeye çalışıyorlar.

Ancak bir fiziki mağazanız olduğunda, böyle bir sorununuz olmayacaktır. İnternet siteniz üzerinde alışveriş yapan kişileri, mağazanıza yönlendirerek, ürünleri burada yakında görebileceklerini ve dilerlerse mağazadan direkt satın alabileceklerini belirtebilirsiniz.

Tüketiciler bir ürünü satın almadan önce yakında görmeyi çoğu zaman ister. Bu nedenle de showrooming olayı oldukça önemlidir. Fiziki mağazanız ile herhangi bir yatırım yapmadan tüketicilerin bu sorununu çözebilirsiniz.

”İnternette seç, mağazada beğenirsen öde” imkanları sağlayabilirsiniz

Tüketicilerin bir kısmı da internet üzerinden kredi kartı ile ödeme yapmak istemiyor. Ya da ürünleri yakından görmeden almak istemiyor. Bu tüketicilere ulaşmak için internet siteniz üzerinde farklı uygulamalar geliştirebilirsiniz. Tüketiciler internet üzerinden bir ürünü sipariş verirler ve ödeme işlemini mağazada yapabilirler. Bu durumda da siz ürünleri aslında tüketiciler için ayırmış olursunuz. Tüketici mağazaya gelip, ürünü yakından inceledikten sonra satın alma işlemini yapabilir.

Buradaki işlemi yakından takip etmeniz gerekecektir. Elinizdeki stok durumunu iyi bilmeniz, internet üzerinden böyle bir sipariş geldiğinde ürünü elinizde hazır bulundurmanız gerekir. Bunun yanı sıra, tüketicinin ödeme işlemini daha hızlı gerçekleştirmesi için, bu seçeneği belli bir zaman dilimi ile limitleyebilirsiniz. Örnek olarak, 12 saat boyunca bu ürünü ayıracağınızı site üzerinde belirtebilirsiniz. Böyle bir uygulama ile12 saat içinde bu tüketicinin ürünü gelip almasını sağlayabilirsiniz. Aynı zamanda, vazgeçen ya da unutan tüketicilerin ayırdığı ürünleri de daha sonrasında satma fırsatı bulursunuz.

Fiziki mağazanıza insanları çekebilirsiniz

Fiziki mağazanıza insan çekmek için de e-ticaret sitenizi kullanabilirsiniz. Tüketicileri ürünleri yakından incelemeleri için mağazanıza davet ederek, mağazanıza gelen kişilerin sayısını artırabilirsiniz.

Bunun yanı sıra Google Adwords çalışmalarıyla iletişim kanallarınız ve konumunuz üzerine reklamlar yaratarak, tüketicileri mağazanıza yönlendirebilirsiniz.

Tüketicileri mağazanıza çekmek için, internet siteniz üzerinde bazı indirim kuponları ekleyebilir ve bu kupon bilgileriyle gelen kişilere mağazanızda indirimler yapabilirsiniz.

E-ticaret sitenizdeki satışları artırmak için de benzer bir uygulama yapabilirsiniz. Fiziki mağazanızı ziyaret eden kişilere indirim kuponları vererek, bunları internet sitenizde kullanabileceklerini belirtebilirsiniz.

Sonuç olarak:

Fiziki mağazanızın sınırlarını daha da genişletmek ve farklı hedef kitlelere ulaşmak için mağazanızı internete taşımanız oldukça yararlı olacaktır. Henüz bir e-ticaret siteniz bulunmuyorsa, IdeaSoft E-ticaret Paketleri incelemek isterseniz bakabilirsiniz ve bütçenize, işinize uygun olan bir paketi seçebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Google Adwords ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler
Google Adwords ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler
Bir Google Adwords ajansı ile çalışmak, Adwords reklam kampanyalarınızdan alacağınız geri dönüşüm ve sonuçları artırmanızı sağlar. Özellikle işini bilen ve bu konuda tecrübeli bir firma ile çalıştığınızda...
9 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticarette mobil reklam performansı nasıl artırılır?
E-ticarette mobil reklam performansı nasıl artırılır?
Mobil reklam, e-ticaret firmaları için günümüzdeki en önemli geri dönüşüm kanallarından biri olarak öne çıkıyor. Mobil cihazlarda görünen reklamların performansını artırmak da reklam kampanyalarından alınacak geri...
13 Kasım 2019
Sinan Oypan
2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?
2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?
E posta pazarlaması, 2020’de de e-ticaret firmaların radarında olacak pazarlama çalışmalarından biri olmaya devam edecek. E posta gönderimleri doğru bir şekilde kurgulandığında, en yüksek geri dönüşümü sağlayan pazarlama...
2 Ocak 2020
Sinan Oypan
Facebook sayfa yönetim ipuçları – 2021
Facebook sayfa yönetim ipuçları – 2021
Facebook sayfa yönetimi, sosyal medya pazarlama çalışmalarınızda üzerinde durmanız gereken konulardan biri. Facebook günümüzün en popüler ve yaygın kullanılan sosyal ağı olduğu için bu platforma önem vermeniz, pazarlama...
21 Aralık 2020
Sinan Oypan
Youtube takipçi sayısını artırmak için neler yapmanız gerekiyor?
Youtube takipçi sayısını artırmak için neler yapmanız gerekiyor?
Youtube video içerik üretimi yapan ve video reklam veren firmalar için önemli platformlardan biri. Bu da Youtube takipçi sayısını artırmanız anlamına geliyor. Youtube takipçi sayısını artırmak, videolarınızın daha fazla...
6 Aralık 2018
Sinan Oypan
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 2. Bölüm
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 2. Bölüm
Dijital pazarlama çalışmaları yaparken, dijital içeriklerin ölçümlenmesi ve çalışmaların sonuçlarının analiz edilerek, bu içeriklerin performanslarının takip edilmesi, pazarlama çalışmaları için oldukça gereklidir. Dijital...
15 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Şirketinizin kredi notunu yükseltmek için yapabileceğiniz çalışmalar
Şirketinizin kredi notunu yükseltmek için yapabileceğiniz çalışmalar
Kredi notu yükseltmek, bankalardan kredi ve kredi kartı alımlarınız sürecindeki etkenlerden biri olduğu için şirketiniz için de önemlidir. Şirketinizin kredi notunu yükseltmeniz, gerekli olan nakit akışını sağlamak ya da işinizi...
30 Mart 2019
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Shopify Karşılaştırması
IdeaSoft ile Shopify Karşılaştırması
Shopify Nedir? Shopify, dijital dünyanın en popüler markalarından biridir. Dünya genelinde hizmet veriyor oluşu, markaya bu popülariteyi getirmiştir. Üç arkadaşın snowboard ekipmanlarını internetten satmaya çalışması ile doğmuş...
7 Mayıs 2021
Markethinkers
Akılda kalıcı bir paket açma deneyimi sunmak için neler yapmalısınız?
Akılda kalıcı bir paket açma deneyimi sunmak için neler yapmalısınız?
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicilerin merakla beklediği durumlardan biri de satın aldıkları ürünün paketini açmaktır. Paket açma deneyimi, müşterilerin bekledikleri ürünlere ulaşmalarını sağlamanın yanı...
24 Kasım 2017
Sinan Oypan
Uluslararası lojistik yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Uluslararası lojistik yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Uluslararası lojistik yönetimi, yurtdışına satış yapan ya da yapmak isteyenlerin özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. Ülkeler arası kargo gönderimi yaparken, standart ülke içi gönderim koşulları ve kurallarından...
17 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak, birçok girişimcinin hayali ve son birkaç yıldır firmalar da masraflarını kısmak için evden çalışma modeline geçmekte. Evden iş yapma fikri kulağa güzel gelse de kendine has zorlukları da vardır. İş verimini...
8 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde tüketicilerin bilinçaltını nasıl etkileyebilirsiniz?
E-ticaret sitenizde tüketicilerin bilinçaltını nasıl etkileyebilirsiniz?
Tüketicilerin bilinçaltlarına mesajlar göndermek, onların satın alma kararlarını doğrudan etkileyebilir. Tüketiciler çoğu zaman bunun farkında olmaz ve markalar bu yöntemi sıklıkla kullanırlar. Tüketicinin bilinçaltına...
3 Eylül 2016
Sinan Oypan