Fiziki mağazalar bir e-ticaret sitesinden nasıl faydalanabilirler?

20 Ekim 2016
Sinan Oypan

Fiziki mağazalar, genellikle e-ticaret alanına yatırım yapmak istemiyorlar. Bu işe ayıracak bütçeleri ya da ekipleri olmadığı için ya da gerek duymadıkları için kendi markaları için bir online satış sitesi kurmuyorlar. Ancak internet üzerinde faaliyet vermenin, fiziki mağazalara kazandıracağı bazı artılar olduğunu göz önünde bulundurmak gerekiyor.

Fiziki mağazalar, bulundukları konum haricinde çok fazla kişiye ulaşma şansı bulamıyorlar. Özellikle AVM’lerin sayısının artmasından sonra, tüketicilerin alışveriş için özellikle AVM’leri tercih etmeleri, fiziki mağazaların müşteri kitlesini azaltmaya başladı. Bu nedenle de fiziki mağazalar yeni kitlelere ulaşmakta zorlanabiliyorlar.

Bu rehberde de fiziki mağazaların bir e-ticaret sitesi ile elde edebilecekleri artıları ele alacağız.

Yeni hedef kitlelere ulaşmanızı sağlar

Fiziki mağazanızı internete taşıdığınızda, müşteri elde etmek ya da yeni kitlelere ulaşmak için bulunduğunuz konuma bağlı kalmak zorunda kalmazsınız. Tüketiciler internet üzerinden yaptıkları aramalarda markanıza ulaşma şansı bulabilirler.

Doğru yapılmış SEO çalışmaları ile Google üzerinden organik olarak sitenize trafik çekebilir, Adwords reklamlarıyla arama sorgularında ürünlerinizi gösterebilir, sosyal medya reklamları ile etkileşiminizi artırırken, ürünlerinizi yeni hedef kitlelere ulaştırabilirsiniz.

İnternet üzerinde var olduğunuzda marka bilinirliğinizi de daha fazla artırabilirsiniz. Burada yaptığınız reklam ve pazarlama çalışmalarıyla daha fazla kişinin markanızdan haberdar olmasını sağlayabilirsiniz.

Dükkanınız kapalı olsa da satış yapabilirsiniz

Fiziki mağazalar, günün belli saatlerinde açık olabiliyor; ancak bir e-ticaret sitesi haftanın 7 günü 24 saat hizmet verebiliyor. Tüketicilerin bir kısmı, gündüz alışveriş yapmaya vakit bulamadığı için gece internet üzerinden alışveriş yapmaya çalışıyor. Başka bir deyişle fiziki mağazaları ziyaret edecek vakit yaratamıyorlar.

Bu durumda da aslında hedef kitleniz olabilecek bazı tüketicilere ulaşma şansını elinizden kaçırıyorsunuz. Ancak online olarak satış yaptığınızda, bu tüketicilere de ulaşma şansı yakalayabilirsiniz.

Mağazanızda üzerinden gece satış yapamıyor olsanız dahi, internet siteniz üzerinden satış yapabilirsiniz ve tüketicilere 7/24 ulaşma fırsatı bulursunuz.

Bulunduğunuz konumla sınırlı olmazsınız

Mağazanızın bulunduğu konum, sizin satış yapabileceğiniz bölgeleri sınırlamaktadır. Ancak internet üzerinden hizmet vermeye başladığınızda bulunduğunuz konumla sınırlı olmazsınız. Mağazanız Ankara’da bile olsa Edirne’den, Kars’a kısacası Türkiye’nin her yerine satış yapabilirsiniz.

İşinizi büyütüp, yurt dışına dahi satışlar yapma imkanınız bulunur. Tabii ki bunun için özel çalışmalar ve yatırım yapmanız gerekir; ancak burada bahsetmek istediğimiz konu, internet üzerinden satış yaptığınızda konum bazlı herhangi bir sınırızın olmayacağı.

Ürünlerinizi yakından gösterebilirsiniz

Birçok e-ticaret firmasının en büyük sıkıntısı ürünlerini yakından tüketicilere gösterememeleri. Bunun için kimi zaman kısa dönemlerde bazı lokasyonda showroom’lar açıyorlar ve ürünlerini tüketicilere göstermeye çalışıyorlar ya da etkinliklerde yer alarak burada ürünlerini göstermeye çalışıyorlar.

Ancak bir fiziki mağazanız olduğunda, böyle bir sorununuz olmayacaktır. İnternet siteniz üzerinde alışveriş yapan kişileri, mağazanıza yönlendirerek, ürünleri burada yakında görebileceklerini ve dilerlerse mağazadan direkt satın alabileceklerini belirtebilirsiniz.

Tüketiciler bir ürünü satın almadan önce yakında görmeyi çoğu zaman ister. Bu nedenle de showrooming olayı oldukça önemlidir. Fiziki mağazanız ile herhangi bir yatırım yapmadan tüketicilerin bu sorununu çözebilirsiniz.

”İnternette seç, mağazada beğenirsen öde” imkanları sağlayabilirsiniz

Tüketicilerin bir kısmı da internet üzerinden kredi kartı ile ödeme yapmak istemiyor. Ya da ürünleri yakından görmeden almak istemiyor. Bu tüketicilere ulaşmak için internet siteniz üzerinde farklı uygulamalar geliştirebilirsiniz. Tüketiciler internet üzerinden bir ürünü sipariş verirler ve ödeme işlemini mağazada yapabilirler. Bu durumda da siz ürünleri aslında tüketiciler için ayırmış olursunuz. Tüketici mağazaya gelip, ürünü yakından inceledikten sonra satın alma işlemini yapabilir.

Buradaki işlemi yakından takip etmeniz gerekecektir. Elinizdeki stok durumunu iyi bilmeniz, internet üzerinden böyle bir sipariş geldiğinde ürünü elinizde hazır bulundurmanız gerekir. Bunun yanı sıra, tüketicinin ödeme işlemini daha hızlı gerçekleştirmesi için, bu seçeneği belli bir zaman dilimi ile limitleyebilirsiniz. Örnek olarak, 12 saat boyunca bu ürünü ayıracağınızı site üzerinde belirtebilirsiniz. Böyle bir uygulama ile12 saat içinde bu tüketicinin ürünü gelip almasını sağlayabilirsiniz. Aynı zamanda, vazgeçen ya da unutan tüketicilerin ayırdığı ürünleri de daha sonrasında satma fırsatı bulursunuz.

Fiziki mağazanıza insanları çekebilirsiniz

Fiziki mağazanıza insan çekmek için de e-ticaret sitenizi kullanabilirsiniz. Tüketicileri ürünleri yakından incelemeleri için mağazanıza davet ederek, mağazanıza gelen kişilerin sayısını artırabilirsiniz.

Bunun yanı sıra Google Adwords çalışmalarıyla iletişim kanallarınız ve konumunuz üzerine reklamlar yaratarak, tüketicileri mağazanıza yönlendirebilirsiniz.

Tüketicileri mağazanıza çekmek için, internet siteniz üzerinde bazı indirim kuponları ekleyebilir ve bu kupon bilgileriyle gelen kişilere mağazanızda indirimler yapabilirsiniz.

E-ticaret sitenizdeki satışları artırmak için de benzer bir uygulama yapabilirsiniz. Fiziki mağazanızı ziyaret eden kişilere indirim kuponları vererek, bunları internet sitenizde kullanabileceklerini belirtebilirsiniz.

Sonuç olarak:

Fiziki mağazanızın sınırlarını daha da genişletmek ve farklı hedef kitlelere ulaşmak için mağazanızı internete taşımanız oldukça yararlı olacaktır. Henüz bir e-ticaret siteniz bulunmuyorsa, IdeaSoft E-ticaret Paketleri incelemek isterseniz bakabilirsiniz ve bütçenize, işinize uygun olan bir paketi seçebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternet üzerinden yapılabilecek girişimci iş fikirleri
2020’de işini internette taşımak ya da bir e-ticaret sitesi üzerinden satış yapmak isteyenler için internetten yapılabilecek girişimci iş fikirleri bulunuyor. Kendi işinizi yapmak istiyorsanız yeni yılda burada yer verdiğimiz iş...
20 Aralık 2019
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin e-ticaret sektöründe karşılaştıkları zorluklar
E-ticaret sektöründe rekabetin bir hayli yoğun olması, küçük işletmelerin işini bir hayli zorlaştırıyor. Rekabetin yanı sıra internet üzerinden satış yapmanın getirdiği de bir takım zorluklar bulunuyor. Kendi işini kurmak...
19 Eylül 2017
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için blog sayfası tasarım ipuçları
Blog sayfası tasarımı okuyucuların, blog üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlarken, diğer yazılarınızı da incelemeye teşvik eder. Blog sayfası, e-ticaret siteleri için önemli bir trafik ve geri dönüşüm kaynağı olduğu...
19 Haziran 2019
Sinan Oypan
Yatay mı dikey e-ticaret mi sizin için daha uygun?
Yatay ve dikey e-ticaret iş modellerinin farklı amaçları bulunur ve her iki iş modelinin de kendine has avantaj ve dezavantajları bulunur. Kendi e-ticaret sitenizi açmadan önce hangi iş modeline yöneleceğinize ve bu iş modeline uygun...
21 Şubat 2018
Sinan Oypan
SEO ajansı seçerken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?
SEO ajansı seçmek, e-ticaret firmanızın arama motorları üzerindeki görünürlüğünü artırmak ve sitenizin SEO performansını artırmak için önemlidir. Tabii ki SEO ajansı seçerken de özellikle dikkat edilmesi gereken konular...
6 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi kurmak istiyorum diyenlere başlangıç ipuçları
E-ticaret sitesi kurmak istiyorum fakat nereden başlayacağımı bilmiyorum diyorsanız, e-ticaret nasıl yapılır konusunda endişeleriniz varsa bu yazımızda e ticaret sitesi kurmak için gerekenler konusunda bazı ipuçlarını...
14 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 2. Bölüm
İşletmenizin tanıtımını yapmak için ücretli reklamlardan yararlanmanız gerekebilir. Ancak hangi reklam platformunun sizin işinize yarayacağınızı bilmiyorsanız, işiniz biraz zor olabilir. Bu sebeple de hazırladığımız rehber...
23 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Online satış siteleri için 12 satış pazarlama tekniği!
Google reklamları Türkiye kaldırılma kararıyla birlikte bundan sonrası için kullanılabilecek satış pazarlama teknikleri e-ticaret siteleri tarafından araştırılmaya başlandı. Google Reklamları hem tüketici alışkanlıklarında...
12 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
E-ticaret firmaları için Instagram hikaye paylaşma ipuçları
Instagram, e-ticaret firmaları için önemli bir pazarlama kanalı ve hikaye paylaşma da bu süreçte geri dönüşümleri artırmak için önemli bir yöntem. Instagram hikayeleri geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi 2020 yılında da,...
13 Nisan 2020
Sinan Oypan
Mobil site optimizasyon teknikleri
Mobil site optimizasyon teknikleri, sitenizin mobile uyumluluğunu sağlamak ve mobildeki kullanıcı deneyimini artırmak için önemlidir. Kullanıcılar günümüzde web sitelerini mobil cihazlarından ziyaret ettikleri için mobile uyumluluk...
10 Haziran 2020
Sinan Oypan
İnternetten pahalı ürün satmanızı kolaylaştıracak taktikler
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicileri ikna etmek ve onların sitenize güvenmelerini sağlamanız önemli. Her ne kadar bu konular üzerinde çalışıyor olsanız da ürünlerin fiyatları artıkça tüketicilerin internet...
29 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farklar
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farkları nelerdir, dropshipping ve online pazar yerleri hangi konularda birbirinden ayrılmaktadır, dropshipping ve online pazar yerleri ele alındığında hangisi daha avantajlıdır. Bu ve daha...
15 Haziran 2017
Sinan Oypan