Fiziki mağazalar bir e-ticaret sitesinden nasıl faydalanabilirler?

20 Ekim 2016
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar bir e-ticaret sitesinden nasıl faydalanabilirler?
Fiziki mağazalar, genellikle e-ticaret alanına yatırım yapmak istemiyorlar. Bu işe ayıracak bütçeleri ya da ekipleri olmadığı için ya da gerek duymadıkları için kendi markaları için bir online satış sitesi kurmuyorlar. Ancak internet üzerinde faaliyet vermenin, fiziki mağazalara kazandıracağı bazı artılar olduğunu göz önünde bulundurmak gerekiyor. Fiziki mağazalar, bulundukları konum haricinde çok fazla kişiye ulaşma şansı bulamıyorlar. Özellikle AVM’lerin sayısının artmasından sonra, tüketicilerin alışveriş için özellikle AVM’leri tercih etmeleri, fiziki mağazaların müşteri kitlesini azaltmaya başladı. Bu nedenle de fiziki mağazalar yeni kitlelere ulaşmakta zorlanabiliyorlar. Bu rehberde de fiziki mağazaların bir e-ticaret sitesi ile elde edebilecekleri artıları ele alacağız.

Yeni hedef kitlelere ulaşmanızı sağlar

Fiziki mağazanızı internete taşıdığınızda, müşteri elde etmek ya da yeni kitlelere ulaşmak için bulunduğunuz konuma bağlı kalmak zorunda kalmazsınız. Tüketiciler internet üzerinden yaptıkları aramalarda markanıza ulaşma şansı bulabilirler. Doğru yapılmış SEO çalışmaları ile Google üzerinden organik olarak sitenize trafik çekebilir, Adwords reklamlarıyla arama sorgularında ürünlerinizi gösterebilir, sosyal medya reklamları ile etkileşiminizi artırırken, ürünlerinizi yeni hedef kitlelere ulaştırabilirsiniz. İnternet üzerinde var olduğunuzda marka bilinirliğinizi de daha fazla artırabilirsiniz. Burada yaptığınız reklam ve pazarlama çalışmalarıyla daha fazla kişinin markanızdan haberdar olmasını sağlayabilirsiniz.

Dükkanınız kapalı olsa da satış yapabilirsiniz

Fiziki mağazalar, günün belli saatlerinde açık olabiliyor; ancak bir e-ticaret sitesi haftanın 7 günü 24 saat hizmet verebiliyor. Tüketicilerin bir kısmı, gündüz alışveriş yapmaya vakit bulamadığı için gece internet üzerinden alışveriş yapmaya çalışıyor. Başka bir deyişle fiziki mağazaları ziyaret edecek vakit yaratamıyorlar. Bu durumda da aslında hedef kitleniz olabilecek bazı tüketicilere ulaşma şansını elinizden kaçırıyorsunuz. Ancak online olarak satış yaptığınızda, bu tüketicilere de ulaşma şansı yakalayabilirsiniz. Mağazanızda üzerinden gece satış yapamıyor olsanız dahi, internet siteniz üzerinden satış yapabilirsiniz ve tüketicilere 7/24 ulaşma fırsatı bulursunuz.

Bulunduğunuz konumla sınırlı olmazsınız

Mağazanızın bulunduğu konum, sizin satış yapabileceğiniz bölgeleri sınırlamaktadır. Ancak internet üzerinden hizmet vermeye başladığınızda bulunduğunuz konumla sınırlı olmazsınız. Mağazanız Ankara’da bile olsa Edirne’den, Kars’a kısacası Türkiye’nin her yerine satış yapabilirsiniz. İşinizi büyütüp, yurt dışına dahi satışlar yapma imkanınız bulunur. Tabii ki bunun için özel çalışmalar ve yatırım yapmanız gerekir; ancak burada bahsetmek istediğimiz konu, internet üzerinden satış yaptığınızda konum bazlı herhangi bir sınırızın olmayacağı.

Ürünlerinizi yakından gösterebilirsiniz

Birçok e-ticaret firmasının en büyük sıkıntısı ürünlerini yakından tüketicilere gösterememeleri. Bunun için kimi zaman kısa dönemlerde bazı lokasyonda showroom’lar açıyorlar ve ürünlerini tüketicilere göstermeye çalışıyorlar ya da etkinliklerde yer alarak burada ürünlerini göstermeye çalışıyorlar. Ancak bir fiziki mağazanız olduğunda, böyle bir sorununuz olmayacaktır. İnternet siteniz üzerinde alışveriş yapan kişileri, mağazanıza yönlendirerek, ürünleri burada yakında görebileceklerini ve dilerlerse mağazadan direkt satın alabileceklerini belirtebilirsiniz. Tüketiciler bir ürünü satın almadan önce yakında görmeyi çoğu zaman ister. Bu nedenle de showrooming olayı oldukça önemlidir. Fiziki mağazanız ile herhangi bir yatırım yapmadan tüketicilerin bu sorununu çözebilirsiniz.

”İnternette seç, mağazada beğenirsen öde” imkanları sağlayabilirsiniz

Tüketicilerin bir kısmı da internet üzerinden kredi kartı ile ödeme yapmak istemiyor. Ya da ürünleri yakından görmeden almak istemiyor. Bu tüketicilere ulaşmak için internet siteniz üzerinde farklı uygulamalar geliştirebilirsiniz. Tüketiciler internet üzerinden bir ürünü sipariş verirler ve ödeme işlemini mağazada yapabilirler. Bu durumda da siz ürünleri aslında tüketiciler için ayırmış olursunuz. Tüketici mağazaya gelip, ürünü yakından inceledikten sonra satın alma işlemini yapabilir. Buradaki işlemi yakından takip etmeniz gerekecektir. Elinizdeki stok durumunu iyi bilmeniz, internet üzerinden böyle bir sipariş geldiğinde ürünü elinizde hazır bulundurmanız gerekir. Bunun yanı sıra, tüketicinin ödeme işlemini daha hızlı gerçekleştirmesi için, bu seçeneği belli bir zaman dilimi ile limitleyebilirsiniz. Örnek olarak, 12 saat boyunca bu ürünü ayıracağınızı site üzerinde belirtebilirsiniz. Böyle bir uygulama ile12 saat içinde bu tüketicinin ürünü gelip almasını sağlayabilirsiniz. Aynı zamanda, vazgeçen ya da unutan tüketicilerin ayırdığı ürünleri de daha sonrasında satma fırsatı bulursunuz.

Fiziki mağazanıza insanları çekebilirsiniz

Fiziki mağazanıza insan çekmek için de e-ticaret sitenizi kullanabilirsiniz. Tüketicileri ürünleri yakından incelemeleri için mağazanıza davet ederek, mağazanıza gelen kişilerin sayısını artırabilirsiniz. Bunun yanı sıra Google Adwords çalışmalarıyla iletişim kanallarınız ve konumunuz üzerine reklamlar yaratarak, tüketicileri mağazanıza yönlendirebilirsiniz. Tüketicileri mağazanıza çekmek için, internet siteniz üzerinde bazı indirim kuponları ekleyebilir ve bu kupon bilgileriyle gelen kişilere mağazanızda indirimler yapabilirsiniz. E-ticaret sitenizdeki satışları artırmak için de benzer bir uygulama yapabilirsiniz. Fiziki mağazanızı ziyaret eden kişilere indirim kuponları vererek, bunları internet sitenizde kullanabileceklerini belirtebilirsiniz.

Sonuç olarak:

Fiziki mağazanızın sınırlarını daha da genişletmek ve farklı hedef kitlelere ulaşmak için mağazanızı internete taşımanız oldukça yararlı olacaktır. Henüz bir e-ticaret siteniz bulunmuyorsa, IdeaSoft E-ticaret Paketleri incelemek isterseniz bakabilirsiniz ve bütçenize, işinize uygun olan bir paketi seçebilirsiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram TV'yi pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram TV'yi pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram TV (IGTV), son dönemlerde markaların yönelmeye başladığı ve videolarla takipçilerine farklı içerikler sundukları bir alan olmaya başladı. Instagram TV gibi sosyal televizyonlar, 2019’da sosyal medya trendleri arasında yer...
13 Aralık 2018
Sinan Oypan
Ürün fotoğraflama sırasında sık yapılan hatalar (Görselli Anlatım)
Ürün fotoğraflama sırasında sık yapılan hatalar (Görselli Anlatım)
Ürün fotoğraflama, e-ticaret sitenizdeki ürünleri öne çıkartma ve tüketicilerin satın alma kararlarını etkileme açısından bir hayli önemli. Doğru ürün fotoğrafları kullanmak, ürüne talep yaratmanızı sağladığı gibi...
12 Temmuz 2020
Sinan Oypan
5 adımda müşteri memnuniyeti stratejinizi nasıl geliştirebilirsiniz?
5 adımda müşteri memnuniyeti stratejinizi nasıl geliştirebilirsiniz?
E-ticarette müşteri memnuniyeti sağlamak ve sadık müşterilere sahip olmak, şirketinizin uzun vadede ayakta kalmasını ve büyümesine yardımcı olacaktır. Yeni hedef kitlelerle, yeni müşterilere ulaşmak önemli olsa da sadık bir kitle...
29 Haziran 2016
Sinan Oypan
Dijital Reklam Çeşitleri Nelerdir? Dijital Pazarlama Reklamları Nasıl Yapılmalıdır?
Dijital Reklam Çeşitleri Nelerdir? Dijital Pazarlama Reklamları Nasıl Yapılmalıdır?
Dijital pazarlama ve e-ticaret, birbirinden ayrılması mümkün olmayan iki terimdir. E-ticareti dijital satış olarak nitelendirebileceğimiz için, satışa konu olan ürün ve hizmetlerin dijital mecrada pazarlanması da kaçınılmaz olur....
8 Ocak 2022
Markethinkers
Ürün fotoğraf çekimi yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Ürün fotoğraf çekimi yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Ürün fotoğraf çekimi, tüketicilerin satın alma kararlarını etkileme ve e-ticaret sitelerinde ürünleri öne çıkartma sürecinde önemli konulardan biri. Ürün fotoğrafları, e-ticaret sitelerinin vitrinlerindeki ürünleri gösterir...
28 Nisan 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya terimleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya terimleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya terimleri / sosyal medyada kullanılan terimler, sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken bilinmesi gereken detaylar arasında yer alıyor. Yaptığınız pazarlama çalışmalarını analiz edebilmek; bu çalışmaları tam...
31 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticarette marka oluşturma için neler yapmalı?
E-ticarette marka oluşturma için neler yapmalı?
E-ticarette bir marka oluşturma, sadık müşteri kitleleri edinmenin yanı sıra markanıza, ürün ve hizmetlerinize olan güveni de artırır. Bu nedenle de sağlam bir marka olmak, kurumsal bir yapı ile yaptığınız tüm pazarlama ve...
24 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Sitenizin SEO’sunu geliştirmek için kaçınmanız gereken uygulamalar
Sitenizin SEO’sunu geliştirmek için kaçınmanız gereken uygulamalar
Doğru bir SEO strateji uygulamak, e-ticaret sitenizin arama motorlarında daha iyi bir şekilde indekslenmesine yardımcı olur. Arama motorlarında üst sıralardaki görünürlüğünüzün artması da organik olarak elde edeceğiniz trafiğin...
25 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kullanıcı yorumları neden önemli
E-ticarette kullanıcı yorumları neden önemli
Kullanıcı yorumları, e-ticarette, tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemek için kullanılabilecek yöntemlerden biri. Kullanıcı yorumları, sosyal kanıt niteliğindedir ve diğer kullanıcılara ürünler ya da firma ile ilgili...
14 Şubat 2019
Sinan Oypan
Yeni normalde internetten satılacak ürünler ve öne çıkan sektörler
Yeni normalde internetten satılacak ürünler ve öne çıkan sektörler
E-ticarete başlamak isteyen ve internetten satılacak ürünler konusunda arayışa giren işletmeler için e-ticaret pazarı birçok fırsatı içinde barındırıyor. Corona virüs sonrası tüketicilerin yaşam alanlarında güvendeyken,...
8 Mayıs 2020
IdeaSoft
Yoğun dönemler için tedarik yönetimi ipuçları
Yoğun dönemler için tedarik yönetimi ipuçları
Özellikle son haftalarda Türkiye ve dünyada yaşanan salgından dolayı, tedarik yönetimi e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir konu olmaya başladı. Kullanıcıların internetten alışverişlere yönelmesi ve hızlı tüketim...
29 Mart 2020
Sinan Oypan
Hedef kitle analizi nasıl yapılır?
Hedef kitle analizi nasıl yapılır?
Hedef kitle analizi yapmadan, iş planınızı oluşturamaz, pazarlama, reklam ve satış stratejilerinizi geliştirerek ürünlerinizin tanıtımını yapamazsınız. Markanızı tanımlayan ve marka konumlandırmasında önemli bir yere sahip olan...
10 Mart 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın