Fiziki mağazalar bir e-ticaret sitesinden nasıl faydalanabilirler?

20 Ekim 2016
Ferad Osman Sali
Fiziki mağazalar bir e-ticaret sitesinden nasıl faydalanabilirler?

Fiziki mağazalar, genellikle e-ticaret alanına yatırım yapmak istemiyorlar. Bu işe ayıracak bütçeleri ya da ekipleri olmadığı için ya da gerek duymadıkları için kendi markaları için bir online satış sitesi kurmuyorlar. Ancak internet üzerinde faaliyet vermenin, fiziki mağazalara kazandıracağı bazı artılar olduğunu göz önünde bulundurmak gerekiyor.

Fiziki mağazalar, bulundukları konum haricinde çok fazla kişiye ulaşma şansı bulamıyorlar. Özellikle AVM’lerin sayısının artmasından sonra, tüketicilerin alışveriş için özellikle AVM’leri tercih etmeleri, fiziki mağazaların müşteri kitlesini azaltmaya başladı. Bu nedenle de fiziki mağazalar yeni kitlelere ulaşmakta zorlanabiliyorlar.

Bu rehberde de fiziki mağazaların bir e-ticaret sitesi ile elde edebilecekleri artıları ele alacağız.

Yeni hedef kitlelere ulaşmanızı sağlar

Fiziki mağazanızı internete taşıdığınızda, müşteri elde etmek ya da yeni kitlelere ulaşmak için bulunduğunuz konuma bağlı kalmak zorunda kalmazsınız. Tüketiciler internet üzerinden yaptıkları aramalarda markanıza ulaşma şansı bulabilirler.

Doğru yapılmış SEO çalışmaları ile Google üzerinden organik olarak sitenize trafik çekebilir, Adwords reklamlarıyla arama sorgularında ürünlerinizi gösterebilir, sosyal medya reklamları ile etkileşiminizi artırırken, ürünlerinizi yeni hedef kitlelere ulaştırabilirsiniz.

İnternet üzerinde var olduğunuzda marka bilinirliğinizi de daha fazla artırabilirsiniz. Burada yaptığınız reklam ve pazarlama çalışmalarıyla daha fazla kişinin markanızdan haberdar olmasını sağlayabilirsiniz.

Dükkanınız kapalı olsa da satış yapabilirsiniz

Fiziki mağazalar, günün belli saatlerinde açık olabiliyor; ancak bir e-ticaret sitesi haftanın 7 günü 24 saat hizmet verebiliyor. Tüketicilerin bir kısmı, gündüz alışveriş yapmaya vakit bulamadığı için gece internet üzerinden alışveriş yapmaya çalışıyor. Başka bir deyişle fiziki mağazaları ziyaret edecek vakit yaratamıyorlar.

Bu durumda da aslında hedef kitleniz olabilecek bazı tüketicilere ulaşma şansını elinizden kaçırıyorsunuz. Ancak online olarak satış yaptığınızda, bu tüketicilere de ulaşma şansı yakalayabilirsiniz.

Mağazanızda üzerinden gece satış yapamıyor olsanız dahi, internet siteniz üzerinden satış yapabilirsiniz ve tüketicilere 7/24 ulaşma fırsatı bulursunuz.

Bulunduğunuz konumla sınırlı olmazsınız

Mağazanızın bulunduğu konum, sizin satış yapabileceğiniz bölgeleri sınırlamaktadır. Ancak internet üzerinden hizmet vermeye başladığınızda bulunduğunuz konumla sınırlı olmazsınız. Mağazanız Ankara’da bile olsa Edirne’den, Kars’a kısacası Türkiye’nin her yerine satış yapabilirsiniz.

İşinizi büyütüp, yurt dışına dahi satışlar yapma imkanınız bulunur. Tabii ki bunun için özel çalışmalar ve yatırım yapmanız gerekir; ancak burada bahsetmek istediğimiz konu, internet üzerinden satış yaptığınızda konum bazlı herhangi bir sınırızın olmayacağı.

Ürünlerinizi yakından gösterebilirsiniz

Birçok e-ticaret firmasının en büyük sıkıntısı ürünlerini yakından tüketicilere gösterememeleri. Bunun için kimi zaman kısa dönemlerde bazı lokasyonda showroom’lar açıyorlar ve ürünlerini tüketicilere göstermeye çalışıyorlar ya da etkinliklerde yer alarak burada ürünlerini göstermeye çalışıyorlar.

Ancak bir fiziki mağazanız olduğunda, böyle bir sorununuz olmayacaktır. İnternet siteniz üzerinde alışveriş yapan kişileri, mağazanıza yönlendirerek, ürünleri burada yakında görebileceklerini ve dilerlerse mağazadan direkt satın alabileceklerini belirtebilirsiniz.

Tüketiciler bir ürünü satın almadan önce yakında görmeyi çoğu zaman ister. Bu nedenle de showrooming olayı oldukça önemlidir. Fiziki mağazanız ile herhangi bir yatırım yapmadan tüketicilerin bu sorununu çözebilirsiniz.

”İnternette seç, mağazada beğenirsen öde” imkanları sağlayabilirsiniz

Tüketicilerin bir kısmı da internet üzerinden kredi kartı ile ödeme yapmak istemiyor. Ya da ürünleri yakından görmeden almak istemiyor. Bu tüketicilere ulaşmak için internet siteniz üzerinde farklı uygulamalar geliştirebilirsiniz. Tüketiciler internet üzerinden bir ürünü sipariş verirler ve ödeme işlemini mağazada yapabilirler. Bu durumda da siz ürünleri aslında tüketiciler için ayırmış olursunuz. Tüketici mağazaya gelip, ürünü yakından inceledikten sonra satın alma işlemini yapabilir.

Buradaki işlemi yakından takip etmeniz gerekecektir. Elinizdeki stok durumunu iyi bilmeniz, internet üzerinden böyle bir sipariş geldiğinde ürünü elinizde hazır bulundurmanız gerekir. Bunun yanı sıra, tüketicinin ödeme işlemini daha hızlı gerçekleştirmesi için, bu seçeneği belli bir zaman dilimi ile limitleyebilirsiniz. Örnek olarak, 12 saat boyunca bu ürünü ayıracağınızı site üzerinde belirtebilirsiniz. Böyle bir uygulama ile12 saat içinde bu tüketicinin ürünü gelip almasını sağlayabilirsiniz. Aynı zamanda, vazgeçen ya da unutan tüketicilerin ayırdığı ürünleri de daha sonrasında satma fırsatı bulursunuz.

Fiziki mağazanıza insanları çekebilirsiniz

Fiziki mağazanıza insan çekmek için de e-ticaret sitenizi kullanabilirsiniz. Tüketicileri ürünleri yakından incelemeleri için mağazanıza davet ederek, mağazanıza gelen kişilerin sayısını artırabilirsiniz.

Bunun yanı sıra Google Adwords çalışmalarıyla iletişim kanallarınız ve konumunuz üzerine reklamlar yaratarak, tüketicileri mağazanıza yönlendirebilirsiniz.

Tüketicileri mağazanıza çekmek için, internet siteniz üzerinde bazı indirim kuponları ekleyebilir ve bu kupon bilgileriyle gelen kişilere mağazanızda indirimler yapabilirsiniz.

E-ticaret sitenizdeki satışları artırmak için de benzer bir uygulama yapabilirsiniz. Fiziki mağazanızı ziyaret eden kişilere indirim kuponları vererek, bunları internet sitenizde kullanabileceklerini belirtebilirsiniz.

Sonuç olarak:

Fiziki mağazanızın sınırlarını daha da genişletmek ve farklı hedef kitlelere ulaşmak için mağazanızı internete taşımanız oldukça yararlı olacaktır. Henüz bir e-ticaret siteniz bulunmuyorsa, IdeaSoft E-ticaret Paketleri incelemek isterseniz bakabilirsiniz ve bütçenize, işinize uygun olan bir paketi seçebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

Ramazan Ayı İçin Özel Kampanya Oluşturma Rehberi
Ramazan Ayı İçin Özel Kampanya Oluşturma Rehberi
E-ticaret siteniz için kısa, orta ya da uzun vadeli planlarınız vardır mutlaka. Bu planlarınızın geleceğe dönük olması elbette önemlidir fakat bir yandan da değişime ayak uydurabilen, ihtiyaç anında farklı amaçlara uyarlanabilen...
8 Mart 2021
Savaş Çetinkaya
Yeni ürün lansmanı yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Yeni ürün lansmanı yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticarette yeni ürün lansmanı sırasında tüketicilerin dikkatini çekmek ve ürüne olan talebi artırmak için yapabileceğiniz birçok çalışma bulunuyor. Tüketicilerin tepkisini ölçmek, ürünün hatalarını görmek, geri...
1 Ağustos 2019
Ferad Osman Sali
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 3. Bölüm
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 3. Bölüm
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak yazı serisinin son bölümünde içerik pazarlama ve ücretsiz olarak yapabileceğiniz çalışmalardan bahsedeceğiz. Önceki yazıları okumak isterseniz aşağıdaki bağlantıları...
5 Şubat 2017
Ferad Osman Sali
Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır?
Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır?
Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır, facebook ile web sitesi trafiği arttırma yolları ve facebook ile web sitesi trafiği arttırırken nelere dikkat etmeliyiz bu yazımızda ele alacağız. Facebook ile web sitesi trafiği...
2 Şubat 2018
Ferad Osman Sali
İndirim dönemlerinde e-posta pazarlama hataları
İndirim dönemlerinde e-posta pazarlama hataları
İndirim dönemlerinde e-posta pazarlama çalışmalarınızı artırarak, takipçilerinize ve müşterilerinize ulaşmak; böylelikle de geri dönüşümlerinizi artırmak isteyebilirsiniz, tatil deönemlerinde de. E-posta pazarlama...
22 Kasım 2016
Ferad Osman Sali
Mobil reklam ve pazarlamada en çok yapılan hatalar
Mobil reklam ve pazarlamada en çok yapılan hatalar
Dijital pazarlama çalışmaları artık mobilde de önemli bir rol oynuyor ve e-ticaret firmaları mobil kullanıcılarına ulaşmak için mobil reklam ve pazarlama çalışmaları da yapıyorlar. Tabii ki mobilde pazarlama çalışmaları...
10 Temmuz 2016
Ferad Osman Sali