Fiziki mağazalar 2019’da gelirlerini nasıl daha fazla artırabilirler?

12 Eylül 2018
Sinan Oypan

Perakende satışlarda gelirleri artırmak için birçok farklı yol bulunuyor. Günümüzde birçok tüketicinin herhangi bir ürün almadan önce internet üzerinden araştırma yapıyor olması ve e-ticaret firmalarındaki fırsatları takip etmesi de lokal fiziki mağazaların işini bir hayli zorlaştırabiliyor. Ancak fiziki mağazaların da bu noktada yapabilecekleri farklı çalışmalar bulunuyor.

2019 yılına iyi bir başlangıç yapmak ve yeni yılda gelirlerini artırabilmeleri için fiziki mağazaların ne tür çalışmalar yapabileceklerini de bu rehberimizde ele alacağız.

İnternetten satışlara başlayın

Lokal bir fiziki mağazanızın olması, sadece bu konumda bulunan ve yolu bu konuma düşen kişilere hitap etmenizi sağlar. Bu nedenle de rekabetin yoğun olduğu bir dönemde sadece bu konuma bağlı kalmanız da gelirlerinizi artırmanızı zorlaştırır.

Fakat internetten satışa başladığınızda çok daha geniş bir kitleye ulaşma fırsatı elde edersiniz. İşinizi internete taşıyarak, mağazanızdaki çalışma saatleriniz dışında da online olarak hizmet vermeye devam edebilirsiniz. İnternet üzerinden satış yapmanın avantajları isimli rehberimizden, e-ticarete adım atmanın size sağlayacağı diğer avantajları da okuyabilirsiniz.

İşinizi internete taşımak için İdeasoft e-ticaret paketlerini inceleyebilir ve 1 günde kendi e-ticaret sitenizi kurabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz.

Google Benim İşletmem’i kullanın

Google Benim İşletmem, firmanızın Google aramalarda Google haritalarda nasıl göründüğünü düzenlemenizi sağlayan bir araç. Başka bir deyişle firmanızın genel olarak Google’da nasıl yer aldığını ve kullanıcıların firmanızı nasıl göreceklerini bu araç üzerinden düzenleyebilirsiniz.

Özellikle konum odaklı aramalarda ve “Benim Yakınlarımda” aramalarında lokal mağazanızın görünürlüğünü artırmak için bu araçtan yararlanabilirsiniz. Mobil cihaz kullanımının artmasıyla beraber mobilden yapılan arama sorgularında da önemli bir artış görüldü. Bu sebeple de kullanıcıların kendi konumlarına yakın mağazalara ulaşmak için de mobil aramalardan yararlanacağını ele alabiliriz. Bu aracı kullandığınızda da kullanıcıların fiziki mağazanıza daha rahat ulaşabilmelerini sağlayabilirsiniz.

Ortalama satış tutarını artırın

Gelirlerinizi artırabilmek için, herbir müşterinin yaptığı alışverişlerdeki satış tutarını artırmanız gerekiyor. Özellikle internet siteniz üzerinde kullanıcıların sepet tutarını artırabileceğiniz farklı çalışmalar bulunuyor. Kargo ücretleri konusunda belli bir alt limit belirlemek, belli bir harcama limitinin üstünde indirim kuponları sunmak, limitli sürede geçerli kampanyalar hazırlamak ve çapraz satış taktikleri ortalama sepet tutarını artırmanız için size yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Sepet ortalamasını artırmak için neler yapabilirsiniz?

Pazarlama ve reklam çalışmaları yapın

Hem fiziki mağazanıza hem de e-ticaret sitenizde uygulayabileceğiniz birçok farklı pazarlama ve reklam çalışması bulunuyor. Sosyal mecralar ya da Google üzerinde reklam kampanyaları oluşturarak, marka ve ürün bilinirliğinizi artırabilirsiniz. Bunların yanı sıra Google’daki görünürlüğünüzü artırmak için içerik pazarlama ve SEO çalışmalarına odaklanabilirsiniz.

Genel olarak internet üzerindeki görünürlüğünüzü artırarak, daha geniş bir hedef kitleye ulaşarak takipçiler kazanmak için de sosyal mecralardan yararlanmayı seçebilirsiniz.

İnternet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmanız, insanların firmanız hakkında daha fazla konuşmasını ve ürünlerinizi tanımasını sağlayacağı için reklam ve pazarlama çalışmalarına bütçe ayırarak, bu konu ile ilgili çalışmalar yapmalısınız.

Bunun için öncelikle bir dijital pazarlama planı oluşturmanız ve bu konuda neler yapacağınızı stratejiler belirleyerek geliştirmeniz gerekiyor. Bu çalışmaları nasıl yapacağınızı aşağıdaki rehberimizi okuyarak öğrenebilirsiniz.

İlgili rehber: Dijital pazarlama planınızı basit bir hale nasıl getirebilirsiniz?

Dijital pazarlamanın birçok kolu olduğu için öncelikle sizin için önemli olan kanalları belirlemeniz, vaktinizi ve bütçenizi bu kanallara ayırmanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Aşağıdaki rehber serimiz pazarlama çalışmalarına nasıl adım atabileceğiniz konusunda size bazı fikirler verecektir.

İglili rehber: Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 1. Bölüm

İglili rehber: Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 2. Bölüm

İglili rehber: Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 3. Bölüm

Dilerseniz Pazarlama ve Reklam Rehberleri kategorimizdeki yazıları da okuyarak dijital pazarlama hakkında daha detaylı bilgi sahibi olabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

B2B e-posta kampanyaları nasıl verimli yapılır?
B2B e-posta kampanyaları yani e-posta pazarlama B2B firmaları için diğer pazarlama yöntemlerinden daha önemlidir. Çoğu zaman sosyal mecraların ya da Google Adwords çalışmalarının bir adım da ötesinde durur. Bunun sebebi ise, B2B...
7 Nisan 2017
Sinan Oypan
Kullanıcı deneyimi SEO çalışmalarını nasıl etkiliyor?
SEO dendiği zaman genellikle akla anahtar kelime kullanımları, site üzerindeki link yapıları ya da metin yazımları gelse de SEO’yu etkileyen önemli faktörlerden biri de kullanıcı deneyimi. Web site üzerindeki kullanıcı deneyimi...
27 Aralık 2018
Sinan Oypan
Takı satışı yapanlar için dijital pazarlama ipuçları
İnternetten takı satışı yapan firmalar için dijital pazarlama çalışmaları, geri dönüşümlerini ve satışlarını artırmak için gereklidir. Bu çalışmalar olmadan sadece organik büyümeye bağımlı kalmak, beklenen sonuçların...
8 Mayıs 2019
Sinan Oypan
İnternetten el işi satışı nasıl yapılır?
İnternetten el işi satışı nasıl yapılır, el emeği satış siteleri, el işi satış siteleri / blogları, el emeği satış yerleri yani pazaryerleri ve satacağınız ürünün piyasası neden araştırılmalıdır?El yapımı ürünler...
7 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
İyi bir blog yazısında olması gereken 6 özellik
İçerik pazarlamadan yararlanırken, blog yazıları oluşturabilirsiniz. İyi ve kaliteli bir blog yazısı yazabilmek içinse bazı özellikleri bu içeriklerinizde bulundurmanız gerekiyor. Kullanıcılarla etkileşime geçmek, onların...
1 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Canlı destek sistemi ile müşterilerin sorunlarını nasıl çözebilirsiniz?
Canlı destek sistemi, son yıllarda e-ticaret sitelerinin müşteri desteği sağlama konusunda oldukça işine yarıyor ve tüketicilere daha hızlı geri dönüş sağlanmasına yardımcı oluyor. Canlı destek sistemi, web sitesini ziyaret...
28 Haziran 2019
Sinan Oypan
İnternet alışveriş sitesi kurmanın avantajları
Pandemi yaşam tarzımızda kökten değişiklikler yaptığı gibi alışveriş alışkanlıklarımız da kökten değişti.Pandeminin etkisiyle internet alışveriş sitesi açmak konusuna ilgi arttı. Online alışveriş ise son 7 ayda...
29 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
Ürün açıklaması yazarken kullanabileceğiniz 8 yöntem
E-ticaret sitelerindeki en önemli geri dönüşüm unsurlarından biri de ürün açıklamalarıdır. Ürün açıklaması yazarken belli kurallara uymak ve tüketicilere ürünle ilgili mümkün olduğunca çok bilgi sunmak, geri...
14 Kasım 2018
Sinan Oypan
GittiGidiyor Mağaza Açma Rehberi 2021
GittiGidiyor mağaza açma diğer bir deyişle GittiGidiyor dükkan açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. GittiGidiyor’da mağaza açmak ve kendi ürünlerini pazaryerinde satmak isteyen birçok kişi bulunuyor....
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
SWOT analizi nedir ve e-ticaret şirketleri için önemi
SWOT analizi nedir ve e-ticaret şirketleri için önemi nedir? Swot analizi örneği / swot analizi örnekleri ele alındığında en iyi swot analizi nasıl yapılır? Neden swot analizi yapmalısınız? Swot analizi ne demek? Bu ve daha...
16 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama müdürü hangi görevlerden sorumlu?
Özellikle yeni kurulan ve işini büyütmek isteyen e-ticaret firmaları için pazarlama müdürü önemli bir role sahiptir. Doğru pazarlama stratejileri ve bu stratejilerin uygulanış şekli, firmanın büyümesine, marka bilinirliğinin...
13 Ocak 2020
Sinan Oypan
Dergi ve gazete gibi offline mecralardaki reklamlarınızı nasıl ölçümleyebilirsiniz?
Firmalar sadece internet üzerinden reklam vermek zorunda değiller. Basılı ve görsel yayınları kullanarak da reklam çalışmaları yapabilirler. Gazete, dergi, broşür, afiş, bilboard, radyo ve TV reklamları gibi farklı kanallar...
5 Ocak 2017
Sinan Oypan