Blog

Fiziki mağazalar 2019’da gelirlerini nasıl daha fazla artırabilirler?

Perakende satışlarda gelirleri artırmak için birçok farklı yol bulunuyor. Günümüzde birçok tüketicinin herhangi bir ürün almadan önce internet üzerinden araştırma yapıyor olması ve e-ticaret firmalarındaki fırsatları takip etmesi de lokal fiziki mağazaların işini bir hayli zorlaştırabiliyor. Ancak fiziki mağazaların da bu noktada yapabilecekleri farklı çalışmalar bulunuyor.

2019 yılına iyi bir başlangıç yapmak ve yeni yılda gelirlerini artırabilmeleri için fiziki mağazaların ne tür çalışmalar yapabileceklerini de bu rehberimizde ele alacağız.

İnternetten satışlara başlayın

Lokal bir fiziki mağazanızın olması, sadece bu konumda bulunan ve yolu bu konuma düşen kişilere hitap etmenizi sağlar. Bu nedenle de rekabetin yoğun olduğu bir dönemde sadece bu konuma bağlı kalmanız da gelirlerinizi artırmanızı zorlaştırır.

Fakat internetten satışa başladığınızda çok daha geniş bir kitleye ulaşma fırsatı elde edersiniz. İşinizi internete taşıyarak, mağazanızdaki çalışma saatleriniz dışında da online olarak hizmet vermeye devam edebilirsiniz. İnternet üzerinden satış yapmanın avantajları isimli rehberimizden, e-ticarete adım atmanın size sağlayacağı diğer avantajları da okuyabilirsiniz.

İşinizi internete taşımak için İdeasoft e-ticaret paketlerini inceleyebilir ve 1 günde kendi e-ticaret sitenizi kurabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz.

Google Benim İşletmem’i kullanın

Google Benim İşletmem, firmanızın Google aramalarda Google haritalarda nasıl göründüğünü düzenlemenizi sağlayan bir araç. Başka bir deyişle firmanızın genel olarak Google’da nasıl yer aldığını ve kullanıcıların firmanızı nasıl göreceklerini bu araç üzerinden düzenleyebilirsiniz.

Özellikle konum odaklı aramalarda ve “Benim Yakınlarımda” aramalarında lokal mağazanızın görünürlüğünü artırmak için bu araçtan yararlanabilirsiniz. Mobil cihaz kullanımının artmasıyla beraber mobilden yapılan arama sorgularında da önemli bir artış görüldü. Bu sebeple de kullanıcıların kendi konumlarına yakın mağazalara ulaşmak için de mobil aramalardan yararlanacağını ele alabiliriz. Bu aracı kullandığınızda da kullanıcıların fiziki mağazanıza daha rahat ulaşabilmelerini sağlayabilirsiniz.

Ortalama satış tutarını artırın

Gelirlerinizi artırabilmek için, herbir müşterinin yaptığı alışverişlerdeki satış tutarını artırmanız gerekiyor. Özellikle internet siteniz üzerinde kullanıcıların sepet tutarını artırabileceğiniz farklı çalışmalar bulunuyor. Kargo ücretleri konusunda belli bir alt limit belirlemek, belli bir harcama limitinin üstünde indirim kuponları sunmak, limitli sürede geçerli kampanyalar hazırlamak ve çapraz satış taktikleri ortalama sepet tutarını artırmanız için size yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Sepet ortalamasını artırmak için neler yapabilirsiniz?

Pazarlama ve reklam çalışmaları yapın

Hem fiziki mağazanıza hem de e-ticaret sitenizde uygulayabileceğiniz birçok farklı pazarlama ve reklam çalışması bulunuyor. Sosyal mecralar ya da Google üzerinde reklam kampanyaları oluşturarak, marka ve ürün bilinirliğinizi artırabilirsiniz. Bunların yanı sıra Google’daki görünürlüğünüzü artırmak için içerik pazarlama ve SEO çalışmalarına odaklanabilirsiniz.

Genel olarak internet üzerindeki görünürlüğünüzü artırarak, daha geniş bir hedef kitleye ulaşarak takipçiler kazanmak için de sosyal mecralardan yararlanmayı seçebilirsiniz.

İnternet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmanız, insanların firmanız hakkında daha fazla konuşmasını ve ürünlerinizi tanımasını sağlayacağı için reklam ve pazarlama çalışmalarına bütçe ayırarak, bu konu ile ilgili çalışmalar yapmalısınız.

Bunun için öncelikle bir dijital pazarlama planı oluşturmanız ve bu konuda neler yapacağınızı stratejiler belirleyerek geliştirmeniz gerekiyor. Bu çalışmaları nasıl yapacağınızı aşağıdaki rehberimizi okuyarak öğrenebilirsiniz.

İlgili rehber: Dijital pazarlama planınızı basit bir hale nasıl getirebilirsiniz?

Dijital pazarlamanın birçok kolu olduğu için öncelikle sizin için önemli olan kanalları belirlemeniz, vaktinizi ve bütçenizi bu kanallara ayırmanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Aşağıdaki rehber serimiz pazarlama çalışmalarına nasıl adım atabileceğiniz konusunda size bazı fikirler verecektir.

İglili rehber: Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 1. Bölüm

İglili rehber: Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 2. Bölüm

İglili rehber: Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 3. Bölüm

Dilerseniz Pazarlama ve Reklam Rehberleri kategorimizdeki yazıları da okuyarak dijital pazarlama hakkında daha detaylı bilgi sahibi olabilirsiniz.

En Çok Okunan Yazılar

E-ticaret ile ilgili Detaylı Bilgi Alın

Karar vermenize yardımcı olalım.
Paketlerimiz ile ilgili müşteri temsilcilerimiz sizi arasın.

E-Bültene Kayıt Olun

Siz de İşinizi E-ticaret’e Taşıyın!

Akıllı E-ticaret Paketlerini 15 gün ücretsiz deneyin. Kendi e-ticaret sitenizi oluşturun!