Fiziki mağazalar 2019’da gelirlerini nasıl daha fazla artırabilirler?

12 Eylül 2018
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar 2019’da gelirlerini nasıl daha fazla artırabilirler?

Perakende satışlarda gelirleri artırmak için birçok farklı yol bulunuyor. Günümüzde birçok tüketicinin herhangi bir ürün almadan önce internet üzerinden araştırma yapıyor olması ve e-ticaret firmalarındaki fırsatları takip etmesi de lokal fiziki mağazaların işini bir hayli zorlaştırabiliyor. Ancak fiziki mağazaların da bu noktada yapabilecekleri farklı çalışmalar bulunuyor.

2019 yılına iyi bir başlangıç yapmak ve yeni yılda gelirlerini artırabilmeleri için fiziki mağazaların ne tür çalışmalar yapabileceklerini de bu rehberimizde ele alacağız.

İnternetten satışlara başlayın

Lokal bir fiziki mağazanızın olması, sadece bu konumda bulunan ve yolu bu konuma düşen kişilere hitap etmenizi sağlar. Bu nedenle de rekabetin yoğun olduğu bir dönemde sadece bu konuma bağlı kalmanız da gelirlerinizi artırmanızı zorlaştırır.

Fakat internetten satışa başladığınızda çok daha geniş bir kitleye ulaşma fırsatı elde edersiniz. İşinizi internete taşıyarak, mağazanızdaki çalışma saatleriniz dışında da online olarak hizmet vermeye devam edebilirsiniz. İnternet üzerinden satış yapmanın avantajları isimli rehberimizden, e-ticarete adım atmanın size sağlayacağı diğer avantajları da okuyabilirsiniz.

İşinizi internete taşımak için İdeasoft e-ticaret paketlerini inceleyebilir ve 1 günde kendi e-ticaret sitenizi kurabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz.

Google Benim İşletmem’i kullanın

Google Benim İşletmem, firmanızın Google aramalarda Google haritalarda nasıl göründüğünü düzenlemenizi sağlayan bir araç. Başka bir deyişle firmanızın genel olarak Google’da nasıl yer aldığını ve kullanıcıların firmanızı nasıl göreceklerini bu araç üzerinden düzenleyebilirsiniz.

Özellikle konum odaklı aramalarda ve “Benim Yakınlarımda” aramalarında lokal mağazanızın görünürlüğünü artırmak için bu araçtan yararlanabilirsiniz. Mobil cihaz kullanımının artmasıyla beraber mobilden yapılan arama sorgularında da önemli bir artış görüldü. Bu sebeple de kullanıcıların kendi konumlarına yakın mağazalara ulaşmak için de mobil aramalardan yararlanacağını ele alabiliriz. Bu aracı kullandığınızda da kullanıcıların fiziki mağazanıza daha rahat ulaşabilmelerini sağlayabilirsiniz.

Ortalama satış tutarını artırın

Gelirlerinizi artırabilmek için, herbir müşterinin yaptığı alışverişlerdeki satış tutarını artırmanız gerekiyor. Özellikle internet siteniz üzerinde kullanıcıların sepet tutarını artırabileceğiniz farklı çalışmalar bulunuyor. Kargo ücretleri konusunda belli bir alt limit belirlemek, belli bir harcama limitinin üstünde indirim kuponları sunmak, limitli sürede geçerli kampanyalar hazırlamak ve çapraz satış taktikleri ortalama sepet tutarını artırmanız için size yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Sepet ortalamasını artırmak için neler yapabilirsiniz?

Pazarlama ve reklam çalışmaları yapın

Hem fiziki mağazanıza hem de e-ticaret sitenizde uygulayabileceğiniz birçok farklı pazarlama ve reklam çalışması bulunuyor. Sosyal mecralar ya da Google üzerinde reklam kampanyaları oluşturarak, marka ve ürün bilinirliğinizi artırabilirsiniz. Bunların yanı sıra Google’daki görünürlüğünüzü artırmak için içerik pazarlama ve SEO çalışmalarına odaklanabilirsiniz.

Genel olarak internet üzerindeki görünürlüğünüzü artırarak, daha geniş bir hedef kitleye ulaşarak takipçiler kazanmak için de sosyal mecralardan yararlanmayı seçebilirsiniz.

İnternet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmanız, insanların firmanız hakkında daha fazla konuşmasını ve ürünlerinizi tanımasını sağlayacağı için reklam ve pazarlama çalışmalarına bütçe ayırarak, bu konu ile ilgili çalışmalar yapmalısınız.

Bunun için öncelikle bir dijital pazarlama planı oluşturmanız ve bu konuda neler yapacağınızı stratejiler belirleyerek geliştirmeniz gerekiyor. Bu çalışmaları nasıl yapacağınızı aşağıdaki rehberimizi okuyarak öğrenebilirsiniz.

İlgili rehber: Dijital pazarlama planınızı basit bir hale nasıl getirebilirsiniz?

Dijital pazarlamanın birçok kolu olduğu için öncelikle sizin için önemli olan kanalları belirlemeniz, vaktinizi ve bütçenizi bu kanallara ayırmanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Aşağıdaki rehber serimiz pazarlama çalışmalarına nasıl adım atabileceğiniz konusunda size bazı fikirler verecektir.

İglili rehber: Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 1. Bölüm

İglili rehber: Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 2. Bölüm

İglili rehber: Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 3. Bölüm

Dilerseniz Pazarlama ve Reklam Rehberleri kategorimizdeki yazıları da okuyarak dijital pazarlama hakkında daha detaylı bilgi sahibi olabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sepeti terk edenlere nasıl tekrar ulaşarak onları sitenize çekebilirsiniz?
Sepeti terk edenlere nasıl tekrar ulaşarak onları sitenize çekebilirsiniz?
Geçtiğimiz günlerde e-ticarette sepeti terk etme oranlarını düşürmek için neler yapabileceğinizi yazmıştık. Bu durum e-ticaret firmalarının başını ağrıtan konulardan biridir çünkü geri dönüşümlerini ciddi oranda...
25 Ekim 2016
Sinan Oypan
Şirket ismi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Şirket ismi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Şirket ismi seçerken dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, şirket ismi nasıl olmalı, şahıs şirketi isimleri / şahıs şirketi isim örnekleri / limited şirket isimleri / limited şirket isim örnekleri / yabancı şirket isimleri / yabancı...
30 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Magento E-ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2021
Magento E-ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2021
Magento e ticaret sitesi kurmak rehberimizde, bir açık kaynak yazılım olan Magento’yu artıları ve eksileriyle ele alıyoruz. Bu rehberimizde de Magento nedir, Magento kurulumu nasıl yapılır / Magento nasıl kurulur, Magento teması /...
30 Eylül 2019
Sinan Oypan
Tüketicilerin endişelerini gidermek için kullanabileceğiniz yöntemler
Tüketicilerin endişelerini gidermek için kullanabileceğiniz yöntemler
İnternetten alışverişlerde tüketicilerin halen güven problemleri olabiliyor. Kimi zaman alışveriş yapmayı düşündükleri siteye kimi zaman da ürünlere karşı olan bir takım güvensizlikler, tüketicilerin online alışveriş...
12 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 2. Bölüm
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 2. Bölüm
Dünkü yazımızda video ekipmanları ve planlama üzerinde durmuştuk. Yazı serimizin bugünkü bölümünde ise video çekim teknikleri ve çekim yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konuları ele alıyor olacağız. Serinin ilk...
18 Mart 2017
Sinan Oypan
Kriz iletişimi ve yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz iletişimi ve yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz iletişimi ve yönetimi günümüzde markaların üzerinde durmaları ve önem vermeleri konulardan biri. E-ticaret alanında tüketiciler birçok farklı konuda sorun yaşayabildikleri içim bu sorunlar iyi bir şekilde yönetilmediğinde...
20 Nisan 2020
Sinan Oypan
Etkileşimlerinizi artırmak için Instagram’da günlük olarak yapmanız gerekenler
Etkileşimlerinizi artırmak için Instagram’da günlük olarak yapmanız gerekenler
Sosyal medya pazarlamadan iyi sonuçlar alabilmek için düzenli olarak bu mecralar üzerinde çalışmalar yapmanız ve her gün aktif bir şekilde bu platformları takip etmeniz gerekir. Tabii ki sosyal medya yönetiminde içerik yönetimi...
17 Eylül 2018
Sinan Oypan
İlgi çekici bir tanıtım yazısı nasıl yazılır?
İlgi çekici bir tanıtım yazısı nasıl yazılır?
İlgi çekici bir tanıtım yazısı yazmanız, pazarlama çalışmalarınızda ve dijital yayıncılara ulaştığınızda daha iyi sonuçlar almanıza yardımcı olur. İşin pazarlama tarafından baktığımızda tanıtım yazınızı, web...
16 Haziran 2020
Sinan Oypan
2018’de öne çıkacak sosyal medya trendleri
2018’de öne çıkacak sosyal medya trendleri
Teknolojik gelişmelerin yanı sıra kullanıcı alışkanlıklarının değişmesiyle beraber sosyal mecralar da yeniden şekilleniyor. Her yıl olduğu gibi önümüzdeki yıl da sosyal medya trendlerinde bir takım değişiklikler olurken,...
28 Kasım 2017
Sinan Oypan
2021'de E-ticarette En Çok Satılması Beklenen Ürünler
2021'de E-ticarette En Çok Satılması Beklenen Ürünler
E-ticarette sabit fikirlere yer yoktur. Değişimin ve gelişimin böylesine hızlı olduğu bir alanda yerinde saymak ile geri gitmek aynı anlama gelir. Dolayısıyla sürekli araştırmanız ve öğrenmeniz gerekir. Hangi ürünün daha çok...
23 Şubat 2021
Markethinkers
SaaS Nedir?
SaaS Nedir?
Dijital olarak yönetilen ve yürütülen işlerin en önemli parçaları donanımlar ve yazılımlardır. Donanım konusundaki teknolojik gelişmeler, çok kısa sürede devasa bilgisayarları cebinizdeki küçük telefonların içine...
1 Haziran 2021
Markethinkers
İşinizde başarıyı uzun süre devam ettirememenize neden olan 4 durum
İşinizde başarıyı uzun süre devam ettirememenize neden olan 4 durum
Girişimcilikte herkesin asıl amacı başarıya ulaşarak, yaptığı işi uzun süre ayakta tutmak ya da işi daha iyiye götürmek için çalışmalar yapmaktır. Fakat bazı başarılar elde etmek, girişimciler de bazı kötü etkiler de...
6 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin