fbpx

Fiziki mağazalar 2019’da gelirlerini nasıl daha fazla artırabilirler?

12 Eylül 2018
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar 2019’da gelirlerini nasıl daha fazla artırabilirler?

Perakende satışlarda gelirleri artırmak için birçok farklı yol bulunuyor. Günümüzde birçok tüketicinin herhangi bir ürün almadan önce internet üzerinden araştırma yapıyor olması ve e-ticaret firmalarındaki fırsatları takip etmesi de lokal fiziki mağazaların işini bir hayli zorlaştırabiliyor. Ancak fiziki mağazaların da bu noktada yapabilecekleri farklı çalışmalar bulunuyor.

2019 yılına iyi bir başlangıç yapmak ve yeni yılda gelirlerini artırabilmeleri için fiziki mağazaların ne tür çalışmalar yapabileceklerini de bu rehberimizde ele alacağız.

İnternetten satışlara başlayın

Lokal bir fiziki mağazanızın olması, sadece bu konumda bulunan ve yolu bu konuma düşen kişilere hitap etmenizi sağlar. Bu nedenle de rekabetin yoğun olduğu bir dönemde sadece bu konuma bağlı kalmanız da gelirlerinizi artırmanızı zorlaştırır.

Fakat internetten satışa başladığınızda çok daha geniş bir kitleye ulaşma fırsatı elde edersiniz. İşinizi internete taşıyarak, mağazanızdaki çalışma saatleriniz dışında da online olarak hizmet vermeye devam edebilirsiniz. İnternet üzerinden satış yapmanın avantajları isimli rehberimizden, e-ticarete adım atmanın size sağlayacağı diğer avantajları da okuyabilirsiniz.

İşinizi internete taşımak için İdeasoft e-ticaret paketlerini inceleyebilir ve 1 günde kendi e-ticaret sitenizi kurabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz.

Google Benim İşletmem’i kullanın

Google Benim İşletmem, firmanızın Google aramalarda Google haritalarda nasıl göründüğünü düzenlemenizi sağlayan bir araç. Başka bir deyişle firmanızın genel olarak Google’da nasıl yer aldığını ve kullanıcıların firmanızı nasıl göreceklerini bu araç üzerinden düzenleyebilirsiniz.

Özellikle konum odaklı aramalarda ve “Benim Yakınlarımda” aramalarında lokal mağazanızın görünürlüğünü artırmak için bu araçtan yararlanabilirsiniz. Mobil cihaz kullanımının artmasıyla beraber mobilden yapılan arama sorgularında da önemli bir artış görüldü. Bu sebeple de kullanıcıların kendi konumlarına yakın mağazalara ulaşmak için de mobil aramalardan yararlanacağını ele alabiliriz. Bu aracı kullandığınızda da kullanıcıların fiziki mağazanıza daha rahat ulaşabilmelerini sağlayabilirsiniz.

Ortalama satış tutarını artırın

Gelirlerinizi artırabilmek için, herbir müşterinin yaptığı alışverişlerdeki satış tutarını artırmanız gerekiyor. Özellikle internet siteniz üzerinde kullanıcıların sepet tutarını artırabileceğiniz farklı çalışmalar bulunuyor. Kargo ücretleri konusunda belli bir alt limit belirlemek, belli bir harcama limitinin üstünde indirim kuponları sunmak, limitli sürede geçerli kampanyalar hazırlamak ve çapraz satış taktikleri ortalama sepet tutarını artırmanız için size yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Sepet ortalamasını artırmak için neler yapabilirsiniz?

Pazarlama ve reklam çalışmaları yapın

Hem fiziki mağazanıza hem de e-ticaret sitenizde uygulayabileceğiniz birçok farklı pazarlama ve reklam çalışması bulunuyor. Sosyal mecralar ya da Google üzerinde reklam kampanyaları oluşturarak, marka ve ürün bilinirliğinizi artırabilirsiniz. Bunların yanı sıra Google’daki görünürlüğünüzü artırmak için içerik pazarlama ve SEO çalışmalarına odaklanabilirsiniz.

Genel olarak internet üzerindeki görünürlüğünüzü artırarak, daha geniş bir hedef kitleye ulaşarak takipçiler kazanmak için de sosyal mecralardan yararlanmayı seçebilirsiniz.

İnternet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmanız, insanların firmanız hakkında daha fazla konuşmasını ve ürünlerinizi tanımasını sağlayacağı için reklam ve pazarlama çalışmalarına bütçe ayırarak, bu konu ile ilgili çalışmalar yapmalısınız.

Bunun için öncelikle bir dijital pazarlama planı oluşturmanız ve bu konuda neler yapacağınızı stratejiler belirleyerek geliştirmeniz gerekiyor. Bu çalışmaları nasıl yapacağınızı aşağıdaki rehberimizi okuyarak öğrenebilirsiniz.

İlgili rehber: Dijital pazarlama planınızı basit bir hale nasıl getirebilirsiniz?

Dijital pazarlamanın birçok kolu olduğu için öncelikle sizin için önemli olan kanalları belirlemeniz, vaktinizi ve bütçenizi bu kanallara ayırmanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Aşağıdaki rehber serimiz pazarlama çalışmalarına nasıl adım atabileceğiniz konusunda size bazı fikirler verecektir.

İglili rehber: Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 1. Bölüm

İglili rehber: Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 2. Bölüm

İglili rehber: Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 3. Bölüm

Dilerseniz Pazarlama ve Reklam Rehberleri kategorimizdeki yazıları da okuyarak dijital pazarlama hakkında daha detaylı bilgi sahibi olabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sektör analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Sektör analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Pazarı tanımak, daha iyi stratejiler geliştirmek ve rakiplerin önüne geçebilmek için sektör analizi yapmak gerekir. Özellikle yeni başlayanlar bir işe girişmeden önce o sektörü detaylı olarak araştırmalılar ve fikir sahibi...
8 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya stratejisi nasıl daha iyi hale getirilir?
Sosyal medya stratejisi nasıl daha iyi hale getirilir?
Sosyal medya stratejisi, sosyal ağlarda yaptığınız pazarlama çalışmalarınızın verimini artırma açısından önemli olduğundan, geliştirilmesi ve zaman içerisinde güncellenmesi gerekir. Daha iyi bir sosyal medya stratejisi...
26 Haziran 2019
Sinan Oypan
Dijital pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?
Dijital pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?
Dijital pazarlama e-ticaret firmalarının pazarlama stratejilerinde önemli bir yer tutar. Doğru hazırlanmış bir strateji e-ticaret firmalarının marka ve ürün bilinirliklerini artırmada önemli bir rol oynar. Herhangi bir plan...
3 Ekim 2017
Sinan Oypan
Youtube içerik üretmek e-ticaret firmaları için neden önemli?
Youtube içerik üretmek e-ticaret firmaları için neden önemli?
Youtube içerik üretmek, videolarla tüketicilere ulaşmak geri dönüşümleri artırmak ve marka bilinirliği artırmak için oldukça önemli. Tabii ki Youtube üzerinde yer almanın sağladığı avantajlar sadece bunlarla da sınırlı...
6 Şubat 2020
Sinan Oypan
Instagram’dan canlı yayın nasıl yapılır?
Instagram’dan canlı yayın nasıl yapılır?
Son dönemlerde canlı yayınların popülerliği bir hayli artmaya başladı. Özellikle Facebook ve sonrasında Instagram üzerinden canlı yayın yapmanın mümkün olması, hem kullanıcıları hem de markaları canlı yayınlara...
20 Temmuz 2017
Sinan Oypan
2016'ya Yön Verecek Dijital Trendler Nelerdir?
2016'ya Yön Verecek Dijital Trendler Nelerdir?
E-ticaret gün geçtikçe daha çok işletmenin kullandığı bir kanal haline geliyor. İnternet fenomenlerinin hayatımıza her gün daha fazla girmesi bu kanalın gerekliliğini ve önemini vurguluyor. Gelişen teknoloji her yıl daha...
22 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
Sosyal medyada müşteri desteği sağlama hakkında bilmeniz gerekenler
Sosyal medyada müşteri desteği sağlama hakkında bilmeniz gerekenler
Müşteri desteği sağlama konusunda sosyal medya son yıllarda oldukça önemli bir rol oynamaya başladı. Telefon ya da e-posta ile iletişim kurmak istemeyen kullanıcılar, markaların sosyal medya hesapları üzerinden müşteri desteği...
17 Nisan 2017
Sinan Oypan
Aynı gün kargo gönderimleri yapmak neden önemli ve buna nasıl hazırlanabilirsiniz?
Aynı gün kargo gönderimleri yapmak neden önemli ve buna nasıl hazırlanabilirsiniz?
E-ticarette kargo gönderim süreleri ve ücretleri tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler arasında yer alıyor. Bundan birkaç yıl önce kargo gönderim süreleri konusunda kullanıcılar daha uzun süre beklemeye...
17 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Mobil e-posta tasarımında dikkat etmeniz gerekenler
Mobil e-posta tasarımında dikkat etmeniz gerekenler
Mobil e-posta tasarımına sahip olmak e-posta pazarlamada, gönderilen içeriklerin daha fazla etkileşim almasını ve okunma oranlarını artırmasını sağlayacaktır. Bunun nedeni ise, e-posta kullanımında mobil cihazların etkisinin bir...
24 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz Instagram hikaye düzenleme araçları
E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz Instagram hikaye düzenleme araçları
Sosyal medya pazarlamada Instagram’ın yeri oldukça büyük ve bu noktada da e-ticaret firmaları Instagram hikaye düzenleme çalışmaları yaparak, etkileşim ve erişimlerini artırmaya çalışıyor. Instagram hikaye düzenleme konusu bir...
15 Ocak 2019
Sinan Oypan
FOMO'yu kullanabileceğiniz pazarlama teknikleri
FOMO'yu kullanabileceğiniz pazarlama teknikleri
FOMO (Fear of Missing out), yani Türkçesiyle “birşeyleri kaçırma korkusu”, pazarlama teknikleri ile birleştirildiğinde, firmalara iyi geri dönüşüm sağlayabilecek bir araçtır. İnternet kullanıcılarının birçoğunda olan FOMO,...
10 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Pandemide e-ticarete yatırım yapmak için atmanız gereken adımlar
Pandemide e-ticarete yatırım yapmak için atmanız gereken adımlar
Pandemi günümüzde halen bir tehdit oluşturmakta ve fiziki mağazalar için e-ticarete yatırım yapmak bu süreçte oldukça önemli bir adım oldu. Çünkü geçtiğimiz ilkbahar aylarında sokağa çıkma yasakları ve toplu olarak buluşma...
7 Eylül 2020
Sinan Oypan