Fiziki mağazalar 2019’da gelirlerini nasıl daha fazla artırabilirler?

12 Eylül 2018
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar 2019’da gelirlerini nasıl daha fazla artırabilirler?
Perakende satışlarda gelirleri artırmak için birçok farklı yol bulunuyor. Günümüzde birçok tüketicinin herhangi bir ürün almadan önce internet üzerinden araştırma yapıyor olması ve e-ticaret firmalarındaki fırsatları takip etmesi de lokal fiziki mağazaların işini bir hayli zorlaştırabiliyor. Ancak fiziki mağazaların da bu noktada yapabilecekleri farklı çalışmalar bulunuyor. 2019 yılına iyi bir başlangıç yapmak ve yeni yılda gelirlerini artırabilmeleri için fiziki mağazaların ne tür çalışmalar yapabileceklerini de bu rehberimizde ele alacağız.

İnternetten satışlara başlayın

Lokal bir fiziki mağazanızın olması, sadece bu konumda bulunan ve yolu bu konuma düşen kişilere hitap etmenizi sağlar. Bu nedenle de rekabetin yoğun olduğu bir dönemde sadece bu konuma bağlı kalmanız da gelirlerinizi artırmanızı zorlaştırır. Fakat internetten satışa başladığınızda çok daha geniş bir kitleye ulaşma fırsatı elde edersiniz. İşinizi internete taşıyarak, mağazanızdaki çalışma saatleriniz dışında da online olarak hizmet vermeye devam edebilirsiniz. İnternet üzerinden satış yapmanın avantajları isimli rehberimizden, e-ticarete adım atmanın size sağlayacağı diğer avantajları da okuyabilirsiniz. İşinizi internete taşımak için İdeasoft e-ticaret paketlerini inceleyebilir ve 1 günde kendi e-ticaret sitenizi kurabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz.

Google Benim İşletmem’i kullanın

Google Benim İşletmem, firmanızın Google aramalarda Google haritalarda nasıl göründüğünü düzenlemenizi sağlayan bir araç. Başka bir deyişle firmanızın genel olarak Google’da nasıl yer aldığını ve kullanıcıların firmanızı nasıl göreceklerini bu araç üzerinden düzenleyebilirsiniz. Özellikle konum odaklı aramalarda ve “Benim Yakınlarımda” aramalarında lokal mağazanızın görünürlüğünü artırmak için bu araçtan yararlanabilirsiniz. Mobil cihaz kullanımının artmasıyla beraber mobilden yapılan arama sorgularında da önemli bir artış görüldü. Bu sebeple de kullanıcıların kendi konumlarına yakın mağazalara ulaşmak için de mobil aramalardan yararlanacağını ele alabiliriz. Bu aracı kullandığınızda da kullanıcıların fiziki mağazanıza daha rahat ulaşabilmelerini sağlayabilirsiniz.

Ortalama satış tutarını artırın

Gelirlerinizi artırabilmek için, herbir müşterinin yaptığı alışverişlerdeki satış tutarını artırmanız gerekiyor. Özellikle internet siteniz üzerinde kullanıcıların sepet tutarını artırabileceğiniz farklı çalışmalar bulunuyor. Kargo ücretleri konusunda belli bir alt limit belirlemek, belli bir harcama limitinin üstünde indirim kuponları sunmak, limitli sürede geçerli kampanyalar hazırlamak ve çapraz satış taktikleri ortalama sepet tutarını artırmanız için size yardımcı olacaktır. İlgili rehber: Sepet ortalamasını artırmak için neler yapabilirsiniz?

Pazarlama ve reklam çalışmaları yapın

Hem fiziki mağazanıza hem de e-ticaret sitenizde uygulayabileceğiniz birçok farklı pazarlama ve reklam çalışması bulunuyor. Sosyal mecralar ya da Google üzerinde reklam kampanyaları oluşturarak, marka ve ürün bilinirliğinizi artırabilirsiniz. Bunların yanı sıra Google’daki görünürlüğünüzü artırmak için içerik pazarlama ve SEO çalışmalarına odaklanabilirsiniz. Genel olarak internet üzerindeki görünürlüğünüzü artırarak, daha geniş bir hedef kitleye ulaşarak takipçiler kazanmak için de sosyal mecralardan yararlanmayı seçebilirsiniz. İnternet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmanız, insanların firmanız hakkında daha fazla konuşmasını ve ürünlerinizi tanımasını sağlayacağı için reklam ve pazarlama çalışmalarına bütçe ayırarak, bu konu ile ilgili çalışmalar yapmalısınız. Bunun için öncelikle bir dijital pazarlama planı oluşturmanız ve bu konuda neler yapacağınızı stratejiler belirleyerek geliştirmeniz gerekiyor. Bu çalışmaları nasıl yapacağınızı aşağıdaki rehberimizi okuyarak öğrenebilirsiniz. İlgili rehber: Dijital pazarlama planınızı basit bir hale nasıl getirebilirsiniz? Dijital pazarlamanın birçok kolu olduğu için öncelikle sizin için önemli olan kanalları belirlemeniz, vaktinizi ve bütçenizi bu kanallara ayırmanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Aşağıdaki rehber serimiz pazarlama çalışmalarına nasıl adım atabileceğiniz konusunda size bazı fikirler verecektir. İglili rehber: Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 1. Bölüm İglili rehber: Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 2. Bölüm İglili rehber: Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 3. Bölüm Dilerseniz Pazarlama ve Reklam Rehberleri kategorimizdeki yazıları da okuyarak dijital pazarlama hakkında daha detaylı bilgi sahibi olabilirsiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette kampanya planlaması nasıl yapılır?
E-ticarette kampanya planlaması nasıl yapılır?
E-ticarette farklı kampanyalar düzenlemek, marka bilinirliği ve satışları artırmak için sıklıkla kullanılan pazarlama ve reklam araçlarından biri. Dünkü yazımızda yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimine dair bir...
14 Şubat 2018
Sinan Oypan
Sahte takipçi satın almak neden markanıza zarar verir?
Sahte takipçi satın almak neden markanıza zarar verir?
Sosyal medya pazarlamada markaların dikkat ettikleri kriterlerden biri de takipçi sayısıdır. Geçtiğimiz günlerde yazdığımız ”Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik” isimli rehberimizde de bu konuya değinmiştik....
7 Haziran 2017
Sinan Oypan
Facebook reklam vermek neden hala önemli?
Facebook reklam vermek neden hala önemli?
Facebook reklam vermek, günümüzde halen e-ticaret firmaları için önemli pazarlama yöntemlerinden biri olarak öne çıkmakta. Facebook dediğimizde sadece bu platformu değil aynı zamanda Instagram’ı da ele almak gerekiyor....
20 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Günde 10 dakika ayırarak SEO performansınızı nasıl artırabilirsiniz
Günde 10 dakika ayırarak SEO performansınızı nasıl artırabilirsiniz
SEO performansınızı artırmak, Google üzerindeki görünürlüğünüzü artırcağı için, sizin daha fazla kişiye ulaşmanıza, daha fazla kullanıcının sitenizi görüntülemesine ve dolayısıyla da bu ziyaretçileri müşterilere...
12 Aralık 2016
Sinan Oypan
Yeni bir iş kurarken özellikle üstünde durmanız gereken 5 unsur
Yeni bir iş kurarken özellikle üstünde durmanız gereken 5 unsur
Yeni bir girişim kurmadan önce bazı ön çalışmalar yapmak gerekebiliyor. Bu ön çalışmalarda şirketinizle ilgili birçok detayı belirlemeniz ve nasıl bir yol izlemeniz gerektiğini planlamalısınız. Sıfırdan bir girişim kurmak...
28 Kasım 2016
Sinan Oypan
İş planı hazırlama sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
İş planı hazırlama sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
İş planı hazırlama, gelecek planlarını belirleme açısından yeni bir girişim ya da şirket için önemli olduğu gibi bir hayli de gereklidir. İş planı hazırlarken de bir takım önemli noktaların üzerinde durmak ve notlarınızı...
22 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 2. Bölüm
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 2. Bölüm
Ürün lansmanlarına doğru bir strateji ve detaylı bir planlama ile yaklaşıldığında lansmanın başarılı olması daha muhtemeldir. Plan program olmadan lansman çalışmaları yapmak, istenilen hedeflere ulaşılmasını bir hayli...
26 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Stoksuz E-ticaret Nedir? Stoksuz E-ticaret Nasıl Yapılır?
Stoksuz E-ticaret Nedir? Stoksuz E-ticaret Nasıl Yapılır?
Son yıllarda birçok faaliyet gibi alışverişin de dijital mecralara kayması, internetin çok büyük bir ticaret sahasına dönüşmesine neden oldu. Bu saha her geçen gün genişliyor ve buna bağlı olarak e-ticaret pastası büyüyor....
2 Kasım 2021
Markethinkers
Dört dörtlük bir müşteri hizmeti sağlamak için neler yapmalısınız?
Dört dörtlük bir müşteri hizmeti sağlamak için neler yapmalısınız?
E-ticarette uzun vadede başarılı olabilmek ve sadık müşteri kitleleri edinebilmek için müşterilerinizle iyi ilişkilerinizin olması ve onlara kaliteli bir destek sunmanız gerekmektedir. Sadık müşterileriniz olmadan, online satış...
21 Şubat 2017
Sinan Oypan
Ramazan Ayı İçin Özel Kampanya Oluşturma Rehberi
Ramazan Ayı İçin Özel Kampanya Oluşturma Rehberi
E-ticaret siteniz için kısa, orta ya da uzun vadeli planlarınız vardır mutlaka. Bu planlarınızın geleceğe dönük olması elbette önemlidir fakat bir yandan da değişime ayak uydurabilen, ihtiyaç anında farklı amaçlara uyarlanabilen...
8 Mart 2021
Markethinkers
B2B siteler salgın döneminde e-ticarete daha fazla nasıl adapte olabilirler?
B2B siteler salgın döneminde e-ticarete daha fazla nasıl adapte olabilirler?
B2B siteler, COVID-19 virüs salgını döneminde birçok işletme gibi e-ticarete yönelmeye başladılar ve bunun mantıklı sebepleri bulunuyor. Salgın nedeniyle uygulanan sokağa çıkma engelleri ve sosyal mesafe önlemleri, B2B sitelerin de...
29 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticaret e posta pazarlama istatistikleri | İNFOGRAFİK
E-ticaret e posta pazarlama istatistikleri | İNFOGRAFİK
E posta pazarlama istatistikleri; E-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir çünkü e posta pazarlama e ticarette olmazsa olmazlardandır. Tüketicilere doğrudan ulaşma şansının yanı sıra geri dönüşüm oranları konusunda diğer...
23 Mart 2018
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın