fbpx

Fiziki mağazadan online mağaza geçişinde bilmeniz gerekenler

7 Haziran 2019
Sinan Oypan
Fiziki mağazadan online mağaza geçişinde bilmeniz gerekenler

Fiziki mağazası olanlar, online mağaza açarak internet üzerinde satış yapabilir ve yeni hedef kitlelere ulaşarak e-ticaretin avantajlarından yararlanabilirler. Uzun süredir fiziki mağazanız olabilir ve ticaret ile ilgili birçok konuyu biliyor olabilirsiniz; ancak online mağaza açmak ve e-ticarete adım atmak, geleneksel ticaretten biraz daha farklıdır. Bu sebeple de e-ticaretin dinamiklerini bilmeniz ve bir online mağaza açarken dikkat etmeniz gereken konulara hakim olmanız gerekir.

Online mağaza açmak için bilmeniz gereken konular bulunduğu gibi e-ticaret sitenizi yönetirken de bilmeniz gerekenler bulunur. Bugünkü rehberimizde online mağaza açarken dikkat etmeniz gerekenler üzerinde duracağız.

E-ticaret sitesi kurulumu süreciyle ilgili kapsamlı bilgi almak için E Ticaret Sitesi Kurma Rehberi | 2019 isimli rehberimizi okuyabilirsiniz. Bu rehberden farklı olarak bugünkü rehberimizde fiziki mağazadan online ticarete geçiş yapanların dikkat etmeleri gereken konulara değiniyor olacağız.

Fiziki mağazadan online mağaza geçişinde dikkat etmeniz gerekenler

Doğru ve güvenilir bir altyapı

Online mağaza açarken, e-ticaret sitenizin güvenilir bir altyapı üzerine kurulması gerekir. Altyapınızın güvenilir olmayışı, online satışlarınızın güvenliğini etkileyeceği için marka imajınıza zarar verecektir. Bu sebeple de altyapınızı iyi seçmeniz ve e-ticaret sitenizin kurulumunu iyi bir şekilde yapmanız gerekir.

E-ticaret altyapı paketlerini kullanarak web sitenizi kurabileceğiniz gibi ücretsiz yazılımlar ya da size özel kodlama yapan ajanslarla da çalışabilirsiniz. Bu çalışmaların hepsinin ücreti farklı olduğu gibi size sunulan özellikler de farklı olacaktır. Bütçenize ve yapacağınız işe göre bir altyapı seçimi yaparak, online mağazanızı açabilir ve internetten satış yapmaya başlayabilirsiniz.

İlgili rehber: E ticaret altyapısı paketi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

İdeaSoft olarak müşterilerimizin tüm ihtiyaçlarını karşılayabilecek çözümler ve hizmetler sunuyoruz. E-ticaret altyapı paketlerimizi inceleyerek, hizmetlerimiz hakkında daha fazla bilgi edinebilir ve 15 günlük demo talebinde bulunarak sağladığımız hizmetleri denemeye de başlayabilirsiniz.

Online pazar yerlerini de göz önünde bulundurun

Bir e-ticaret sitenizin olması, kendi marka bilinirliğinizi artırarak, fiyatlandırma stratejilerinizi daha esnek yapabilir ve pazarlama ile reklam çalışmalarıyla yeni hedef kitlelere ulaşabilirsiniz. Fakat online pazar yerleri, hali hazırda mevcut olan hedef kitlelerin olduğu platformlardır ve buralarda mağaza açarak bu kitlelere ulaşabilir ve ürünlerinizi satmaya da başlayabilirsiniz.

Online mağaza ile beraber sanal pazar yerlerinde de yer almanız, daha fazla kişiye ulaşarak gelirlerinizi artırmanıza yardımcı olur. Online pazar yerleri hakkında daha fazla bilgi edinmek için aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

Alibaba mağaza açma rehberi’ni okumak için tıklayın

Amazon mağaza açma rehberi’ni okumak için tıklayın

ebay'de satış yapmak rehberi’ni okumak için tıklayın

GittiGidiyor mağaza açma rehberi’ni okumak için tıklayın

Hepsiburada mağaza açma rehberi’ni okumak için tıklayın

n11 mağaza açma rehberi’ni okumak için tıklayın

Ürün sayfalarınızı detaylandırın

Fiziki mağazadan farklı olarak online mağaza üzerinde farklı satış taktikleri geliştirmeniz gerekir. Bire bir tüketici ile temas edemediğiniz için web sitenizdeki bilgiler ile tüketicileri etkilemeniz gerekir. Bu noktada da ürün sayfalarınızı mümkün olduğunca detaylandırmanız gerekir. Buradaki bilgiler ve içerikler, fiziki mağazanızdaki satış görevlilerinin yaptığı işi yapmakla yükümlüdür. Tüketiciler bu sayfaları ziyaret ettiklerinde ürünün onlara ne sunacağını, onların hangi sorunlarını çözeceklerini görebilmeliler.

Bununla beraber ürünü bire bir görme şansları olmadığı için de ürün fotoğrafları oldukça önemli bir konu olmaktadır. Farklı açılardan çekilmiş ürün fotoğrafları kullanmanız ve yüksek çözünürlüklü görseller tercih etmeniz, tüketicilerin ürünleri satın alma fikirlerini daha olumlu etkiler. Bu nedenle de e-ticaret sitenizde dikkat etmeniz gereken konulardan biri de budur.

İlgili rehber: En etkili ürün satış sayfasını hazırlamak için bilmeniz gerekenler

İlgili rehber: Satışlarınızı artırmanızı sağlayacak ürün açıklama yazım ipuçları

İlgili rehber: Örneklerle ürün fotoğraflarınızı daha iyi hale getirme yöntemleri

Pazarlama ve reklam bütçenizi belirleyin

Pazarlama ve reklam çalışmaları online mağaza açarken de gerekli olan çalışmalar arasında yer alır. Pazarlama çalışmaları yapmadan, online mağazanızı tanıtmanız ve tüketicilere ulaşmanız pek mümkün değildir. İnternet üzerindeki rekabetin yüksek olması ve tüketicilerin Google arama sonuçlarında çıkan firmalara yönelmeleri ya da bildikleri markaları tercih etmeleri nedeniyle pazarlama çalışmalarına ihtiyacınız vardır.

Marka ve ürün bilinirliğini artırmanın yanı sıra yeni müşteri kitlelerine ulaşmak için dijital pazarlama yöntemlerinden yararlanmanız gerekir. Tabii ki bu çalışmaları yaparken de belli bir bütçeye ihtiyacınız olacaktır. Online mağaza yönetimi ve tanıtımı için belli bir bütçe ayırmanız bu çalışmaları daha verimli yapmanıza olanak tanır.

İlgili rehber: Dijital pazarlama çalışmalarının 4 temel taşı

İlgili rehber: Dijital pazarlama bütçenizi nasıl oluşturmalısınız?

Stok ve ürün yönetimini iyi yapın

Fiziki mağaza ve online mağaza yönetiminde dikkat edilmesi gereken konulardan biri de stok ile ürün yönetimidir. Fiziki mağazanızda bir satış yaptığınızda, ürünün stok durumunu e-ticaret sitenizde de güncellemeniz önemlidir. Aksi taktirde bu stok yönetimini yapmadığınızda e-ticaret sitenizde stokta görünen bir ürün aslında stoklarınızda olmayabilir ve bir tüketici bu ürünü sipariş verdiğinde ve ona ürünü gönderemediğinizde marka imajınız ciddi şekilde etkilenir. Bu da güvenilirliğinizi sarsacağı için üzerinde durulması gereken önemli bir konudur.

İlgili rehber: Yeni başlayanların e-ticarette stok yönetiminde dikkat etmesi gerekenler

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Küçük işletmelerin müşteri ilişkilerinde yapması ve yapmaması gerekenler
Küçük işletmelerin müşteri ilişkilerinde yapması ve yapmaması gerekenler
Küçük işletmeler için müşteri ilişkileri oldukça önemli ve üzerinde durulması gereken bir konu. Müşteri ilişkilerini iyi tutmak ve geliştirmek, sadık müşteriler kazanarak işletmeyi büyütmenin altın kurallarından biri. Tabii...
25 Aralık 2018
Sinan Oypan
Başarılı bir e-posta kampanyası için 12 temel öğe
Başarılı bir e-posta kampanyası için 12 temel öğe
E-posta kampanyası / e-posta pazarlama çalışmaları e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerine doğrudan etki eder ve diğer pazarlama çalışmalarından daha fazla yatırım getirisi sağlar. Bu sebeple de bir e-posta abone listesi...
18 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?
E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?
E-ticaret siteleri, reklam ve pazarlama çalışmalarında retargeting reklam modellerini de sıkça kullanıyorlar. Herhangi bir sebeple web siteden ayrılan, sepette ürün bırakan kullanıcılara yönelik hatırlatma ve onları tekrar siteye...
30 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Snapchat video fikirleri
E-ticaret firmaları için Snapchat video fikirleri
Snapchat video fikirleri ile bu platformda markanız ve ürünlerinizle ilgilenebilecek genç kitlelere ulaşabilir ve onlarla etkileşime geçebilirsiniz. Farklı içerik türlerini denemek ve ilgi çekici video içerikler hazırlamanız,...
30 Eylül 2020
Sinan Oypan
E-Fatura ve E-Arşiv Fatura Nedir? Farkları Nelerdir?
E-Fatura ve E-Arşiv Fatura Nedir? Farkları Nelerdir?
Her işinizi gören internet ortamının teknolojileri gelişmeye devam ederken geleneksel yöntemleri kullanmaya devam etseniz de bazı süreçlerinizi elektronik ortama taşımak zorunlu hale gelmiştir. Ticari kazanç sağlayan her eylemin...
15 Şubat 2021
Markethinkers
Stok kodu (SKU) nedir ve e-ticaret firmalarının bilmesi gerekenler
Stok kodu (SKU) nedir ve e-ticaret firmalarının bilmesi gerekenler
E-ticarette ürün takiplerinin yapılabilmesi ve ürünlerin karışmaması için stok kodu kullanılması gerekmektedir. Bazı sistemlerde SKU (Stock Keeping Unit) olarak da geçen stok kodu, depo yönetimini ve özellikle B2B’de yeni...
18 Ocak 2019
Sinan Oypan
Facebook paylaşımları için doğru zamanlama
Facebook paylaşımları için doğru zamanlama
Facebook paylaşımları için doğru zamanlama nedir? Neden Facebook paylaşımları için tek bir doğru zaman yok, Facebook paylaşımları için doğru zamanlama nasıl yapılır? Bu ve daha fazlasının cevabını bu yazımızda. Facebook...
8 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-posta pazarlama ile ilgili en sık sorulan sorular ve yanıtları
E-posta pazarlama ile ilgili en sık sorulan sorular ve yanıtları
E-posta pazarlama ile ilgili en sık sorulan sorular; e-posta gönderimi için en uygun zaman nedir, hangi sıklıkta e-posta göndermek gerekiyor, e-postaların uzunlukları ne kadar olmalı; bu ve daha fazlasının cevabı bu...
23 Ekim 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler
Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler
Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler adlı yazımızda sosyal medya içerik fikirlerine ve üretebileceğiniz alternatif içeriklere değineceğiz. Sosyal medya paylaşımları, e-ticaret firmaları için...
11 Şubat 2017
Sinan Oypan
Instagram’dan canlı yayın nasıl yapılır?
Instagram’dan canlı yayın nasıl yapılır?
Son dönemlerde canlı yayınların popülerliği bir hayli artmaya başladı. Özellikle Facebook ve sonrasında Instagram üzerinden canlı yayın yapmanın mümkün olması, hem kullanıcıları hem de markaları canlı yayınlara...
20 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Organik trafik elde etmenizi sağlayacak içerik stratejisi nasıl geliştirebilirsiniz?
Organik trafik elde etmenizi sağlayacak içerik stratejisi nasıl geliştirebilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları e-ticaret sitenizin organik trafik elde etmesi için oldukça önemlidir. Farklı içerikler üreterek blog çalışmaları yapabilir ve farklı hedef kitlelere ulaşarak organik olarak elde edebileceğiniz...
13 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin başarısı için takip etmeniz gereken önemli metrikler
E-ticaret sitenizin başarısı için takip etmeniz gereken önemli metrikler
E-ticarette yaptığınız çalışmaların nasıl sonuçlar verdiğini ve başarı oranınızı görmek için bir takım metrikleri takip etmeniz gerekir. Bu metrikler, yaptığınız çalışmaların sonuçlarını ortaya koyacağı için iş...
15 Şubat 2018
Sinan Oypan