Fiziki mağazadan online mağaza geçişinde bilmeniz gerekenler

7 Haziran 2019
Sinan Oypan

Fiziki mağazası olanlar, online mağaza açarak internet üzerinde satış yapabilir ve yeni hedef kitlelere ulaşarak e-ticaretin avantajlarından yararlanabilirler. Uzun süredir fiziki mağazanız olabilir ve ticaret ile ilgili birçok konuyu biliyor olabilirsiniz; ancak online mağaza açmak ve e-ticarete adım atmak, geleneksel ticaretten biraz daha farklıdır. Bu sebeple de e-ticaretin dinamiklerini bilmeniz ve bir online mağaza açarken dikkat etmeniz gereken konulara hakim olmanız gerekir.

Online mağaza açmak için bilmeniz gereken konular bulunduğu gibi e-ticaret sitenizi yönetirken de bilmeniz gerekenler bulunur. Bugünkü rehberimizde online mağaza açarken dikkat etmeniz gerekenler üzerinde duracağız.

E-ticaret sitesi kurulumu süreciyle ilgili kapsamlı bilgi almak için E Ticaret Sitesi Kurma Rehberi | 2019 isimli rehberimizi okuyabilirsiniz. Bu rehberden farklı olarak bugünkü rehberimizde fiziki mağazadan online ticarete geçiş yapanların dikkat etmeleri gereken konulara değiniyor olacağız.

Fiziki mağazadan online mağaza geçişinde dikkat etmeniz gerekenler

Doğru ve güvenilir bir altyapı

Online mağaza açarken, e-ticaret sitenizin güvenilir bir altyapı üzerine kurulması gerekir. Altyapınızın güvenilir olmayışı, online satışlarınızın güvenliğini etkileyeceği için marka imajınıza zarar verecektir. Bu sebeple de altyapınızı iyi seçmeniz ve e-ticaret sitenizin kurulumunu iyi bir şekilde yapmanız gerekir.

E-ticaret altyapı paketlerini kullanarak web sitenizi kurabileceğiniz gibi ücretsiz yazılımlar ya da size özel kodlama yapan ajanslarla da çalışabilirsiniz. Bu çalışmaların hepsinin ücreti farklı olduğu gibi size sunulan özellikler de farklı olacaktır. Bütçenize ve yapacağınız işe göre bir altyapı seçimi yaparak, online mağazanızı açabilir ve internetten satış yapmaya başlayabilirsiniz.

İlgili rehber: E ticaret altyapısı paketi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

İdeaSoft olarak müşterilerimizin tüm ihtiyaçlarını karşılayabilecek çözümler ve hizmetler sunuyoruz. E-ticaret altyapı paketlerimizi inceleyerek, hizmetlerimiz hakkında daha fazla bilgi edinebilir ve 15 günlük demo talebinde bulunarak sağladığımız hizmetleri denemeye de başlayabilirsiniz.

Online pazar yerlerini de göz önünde bulundurun

Bir e-ticaret sitenizin olması, kendi marka bilinirliğinizi artırarak, fiyatlandırma stratejilerinizi daha esnek yapabilir ve pazarlama ile reklam çalışmalarıyla yeni hedef kitlelere ulaşabilirsiniz. Fakat online pazar yerleri, hali hazırda mevcut olan hedef kitlelerin olduğu platformlardır ve buralarda mağaza açarak bu kitlelere ulaşabilir ve ürünlerinizi satmaya da başlayabilirsiniz.

Online mağaza ile beraber sanal pazar yerlerinde de yer almanız, daha fazla kişiye ulaşarak gelirlerinizi artırmanıza yardımcı olur. Online pazar yerleri hakkında daha fazla bilgi edinmek için aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

Alibaba mağaza açma rehberi’ni okumak için tıklayın

Amazon mağaza açma rehberi’ni okumak için tıklayın

ebay'de satış yapmak rehberi’ni okumak için tıklayın

GittiGidiyor mağaza açma rehberi’ni okumak için tıklayın

Hepsiburada mağaza açma rehberi’ni okumak için tıklayın

n11 mağaza açma rehberi’ni okumak için tıklayın

Ürün sayfalarınızı detaylandırın

Fiziki mağazadan farklı olarak online mağaza üzerinde farklı satış taktikleri geliştirmeniz gerekir. Bire bir tüketici ile temas edemediğiniz için web sitenizdeki bilgiler ile tüketicileri etkilemeniz gerekir. Bu noktada da ürün sayfalarınızı mümkün olduğunca detaylandırmanız gerekir. Buradaki bilgiler ve içerikler, fiziki mağazanızdaki satış görevlilerinin yaptığı işi yapmakla yükümlüdür. Tüketiciler bu sayfaları ziyaret ettiklerinde ürünün onlara ne sunacağını, onların hangi sorunlarını çözeceklerini görebilmeliler.

Bununla beraber ürünü bire bir görme şansları olmadığı için de ürün fotoğrafları oldukça önemli bir konu olmaktadır. Farklı açılardan çekilmiş ürün fotoğrafları kullanmanız ve yüksek çözünürlüklü görseller tercih etmeniz, tüketicilerin ürünleri satın alma fikirlerini daha olumlu etkiler. Bu nedenle de e-ticaret sitenizde dikkat etmeniz gereken konulardan biri de budur.

İlgili rehber: En etkili ürün satış sayfasını hazırlamak için bilmeniz gerekenler

İlgili rehber: Satışlarınızı artırmanızı sağlayacak ürün açıklama yazım ipuçları

İlgili rehber: Örneklerle ürün fotoğraflarınızı daha iyi hale getirme yöntemleri

Pazarlama ve reklam bütçenizi belirleyin

Pazarlama ve reklam çalışmaları online mağaza açarken de gerekli olan çalışmalar arasında yer alır. Pazarlama çalışmaları yapmadan, online mağazanızı tanıtmanız ve tüketicilere ulaşmanız pek mümkün değildir. İnternet üzerindeki rekabetin yüksek olması ve tüketicilerin Google arama sonuçlarında çıkan firmalara yönelmeleri ya da bildikleri markaları tercih etmeleri nedeniyle pazarlama çalışmalarına ihtiyacınız vardır.

Marka ve ürün bilinirliğini artırmanın yanı sıra yeni müşteri kitlelerine ulaşmak için dijital pazarlama yöntemlerinden yararlanmanız gerekir. Tabii ki bu çalışmaları yaparken de belli bir bütçeye ihtiyacınız olacaktır. Online mağaza yönetimi ve tanıtımı için belli bir bütçe ayırmanız bu çalışmaları daha verimli yapmanıza olanak tanır.

İlgili rehber: Dijital pazarlama çalışmalarının 4 temel taşı

İlgili rehber: Dijital pazarlama bütçenizi nasıl oluşturmalısınız?

Stok ve ürün yönetimini iyi yapın

Fiziki mağaza ve online mağaza yönetiminde dikkat edilmesi gereken konulardan biri de stok ile ürün yönetimidir. Fiziki mağazanızda bir satış yaptığınızda, ürünün stok durumunu e-ticaret sitenizde de güncellemeniz önemlidir. Aksi taktirde bu stok yönetimini yapmadığınızda e-ticaret sitenizde stokta görünen bir ürün aslında stoklarınızda olmayabilir ve bir tüketici bu ürünü sipariş verdiğinde ve ona ürünü gönderemediğinizde marka imajınız ciddi şekilde etkilenir. Bu da güvenilirliğinizi sarsacağı için üzerinde durulması gereken önemli bir konudur.

İlgili rehber: Yeni başlayanların e-ticarette stok yönetiminde dikkat etmesi gerekenler

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 2. Bölüm
Dünkü yazımızda mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler serimizin ilk bölümünü sizlerle paylaşmıştık. Dünkü yazımızda arayüz, navigasyon ve kullanıcı arayüz tasarımları hakkında bazı bilgiler...
16 Mart 2017
Sinan Oypan
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları adlı yazımızda facebook videolarıyla dönüşümü nasıl arttırabilirizi görsellerle bu yazımızda size aktaracağız. Facebook, popülerliğini biraz kaybetmiş olsa da aylık aktif...
20 Eylül 2018
Sinan Oypan
Facebook reklam kuralları ile ilgili bilmeniz gerekenler
Facebook reklam kuralları, Facebook üzerinde reklam verirken uymanız ve reklam içeriklerinizi hazırlarken takip etmeniz gereken bazı detayları belirlemektedir. Facebook üzerinde reklam verirken, dilediğiniz tüm gönderileri ve...
17 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticarette “Güven Damgası” ile ilgili bilmeniz gerekenler
Türk e-ticaret ekosisteminde tüketicilerin online alışverişe olan güvenlerinin artırılması ve şirketlerin de bu konuda daha dikkatli olmaları amacıyla hazırlanan Elektronik Ticarette Güven Damgası Hakkında Tebliğ geçtiğimiz...
12 Haziran 2017
Sinan Oypan
Buffer’ın müşteri hizmetlerinden alınacak 3 önemli ders
E-ticarette müşteri memnuniyeti, işin devamlılığı için oldukça önemli faktörlerden biridir. Mutlu müşterilerinizin olması, daha uzun süre ayakta durmanızı sağlayacağı gibi şirketinizin büyüyerek karlı bir hale gelmesine de...
28 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Trendyol Mağaza Açmak Rehberi 2020
Trendyol Mağaza Açma / Trendyol Mağaza Açmak yani trendyol da satış yapmak yapmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. İnternetten satış yapmak isteyen girişimciler ve şirketler, Trendyol mağaza açma / Trendyol...
5 Eylül 2019
Sinan Oypan
Yeni bir e-ticaret sitesi açtığınızda hangi konulara odaklanmalısınız?
Yeni bir e-ticaret sitesi açtıktan sonra atılması gereken birçok adım bulunuyor; ancak bu adımlardan bazılarının öncelikleri daha yüksek. Başlangıç sürecinde doğru adımları atabilmek, işinizi büyütmek, markanızı yaratmak ve...
16 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 2. Bölüm
İnternet sitelerinden ayrılan ya da sepette ürün bıraktıktan sonra herhangi bir sebeple alışverişini tamamlamayan kullanıcılara tekrar ulaşmak ve onlardan geri dönüşüm sağlamak amacıyla yapılan reklam çalışmalarına...
11 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde tüketicilerin bilinçaltını nasıl etkileyebilirsiniz?
Tüketicilerin bilinçaltlarına mesajlar göndermek, onların satın alma kararlarını doğrudan etkileyebilir. Tüketiciler çoğu zaman bunun farkında olmaz ve markalar bu yöntemi sıklıkla kullanırlar. Tüketicinin bilinçaltına...
3 Eylül 2016
Sinan Oypan
DDoS saldırıları sonrasında sitenizde satışlara tekrar başlarken neler yapmalısınız?
Geçtiğimiz günlerde internet alan adı sistemlerinin büyük birçoğunluğunu kontrol eden Dyn büyük bir DDoS saldırısına uğramıştı ve Twitter, Netflix, CNN, Reddit ve hem Avrupa’da hem de Amerika’da bunun gibi birçok firma bu...
27 Ekim 2016
Sinan Oypan
Email Marketing Hataları | En Çok Yapılan 6 Hata
Email marketing hataları arasından en çok yapılan 6 hatayı bu yazımızda ele alacağız. Geri dönüşüm ve cirosal olarak önemli bir yere sahip olan email marketing'de bu 6 hatayı bir daha yapmamak için gelin hep beraber yazımızı...
20 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi kurmak için gerekenler nelerdir?
e-ticaret sitesi kurmak, e ticaret sitesi kurulumu için zaman ayırmak, e ticaret sitesi nasıl kurulur, e ticaret sitesi yapmak yani e ticaret sitesi kurmak için gerekenler, ticari web sitesi kurmak için sanal pos ve güvenlik süreci özetle e...
5 Mart 2015
Seyhun Özkara