Fiziki mağazadan online mağaza geçişinde bilmeniz gerekenler

7 Haziran 2019
Sinan Oypan

Fiziki mağazası olanlar, online mağaza açarak internet üzerinde satış yapabilir ve yeni hedef kitlelere ulaşarak e-ticaretin avantajlarından yararlanabilirler. Uzun süredir fiziki mağazanız olabilir ve ticaret ile ilgili birçok konuyu biliyor olabilirsiniz; ancak online mağaza açmak ve e-ticarete adım atmak, geleneksel ticaretten biraz daha farklıdır. Bu sebeple de e-ticaretin dinamiklerini bilmeniz ve bir online mağaza açarken dikkat etmeniz gereken konulara hakim olmanız gerekir.

Online mağaza açmak için bilmeniz gereken konular bulunduğu gibi e-ticaret sitenizi yönetirken de bilmeniz gerekenler bulunur. Bugünkü rehberimizde online mağaza açarken dikkat etmeniz gerekenler üzerinde duracağız.

E-ticaret sitesi kurulumu süreciyle ilgili kapsamlı bilgi almak için E Ticaret Sitesi Kurma Rehberi | 2019 isimli rehberimizi okuyabilirsiniz. Bu rehberden farklı olarak bugünkü rehberimizde fiziki mağazadan online ticarete geçiş yapanların dikkat etmeleri gereken konulara değiniyor olacağız.

Fiziki mağazadan online mağaza geçişinde dikkat etmeniz gerekenler

Doğru ve güvenilir bir altyapı

Online mağaza açarken, e-ticaret sitenizin güvenilir bir altyapı üzerine kurulması gerekir. Altyapınızın güvenilir olmayışı, online satışlarınızın güvenliğini etkileyeceği için marka imajınıza zarar verecektir. Bu sebeple de altyapınızı iyi seçmeniz ve e-ticaret sitenizin kurulumunu iyi bir şekilde yapmanız gerekir.

E-ticaret altyapı paketlerini kullanarak web sitenizi kurabileceğiniz gibi ücretsiz yazılımlar ya da size özel kodlama yapan ajanslarla da çalışabilirsiniz. Bu çalışmaların hepsinin ücreti farklı olduğu gibi size sunulan özellikler de farklı olacaktır. Bütçenize ve yapacağınız işe göre bir altyapı seçimi yaparak, online mağazanızı açabilir ve internetten satış yapmaya başlayabilirsiniz.

İlgili rehber: E ticaret altyapısı paketi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

İdeaSoft olarak müşterilerimizin tüm ihtiyaçlarını karşılayabilecek çözümler ve hizmetler sunuyoruz. E-ticaret altyapı paketlerimizi inceleyerek, hizmetlerimiz hakkında daha fazla bilgi edinebilir ve 15 günlük demo talebinde bulunarak sağladığımız hizmetleri denemeye de başlayabilirsiniz.

Online pazar yerlerini de göz önünde bulundurun

Bir e-ticaret sitenizin olması, kendi marka bilinirliğinizi artırarak, fiyatlandırma stratejilerinizi daha esnek yapabilir ve pazarlama ile reklam çalışmalarıyla yeni hedef kitlelere ulaşabilirsiniz. Fakat online pazar yerleri, hali hazırda mevcut olan hedef kitlelerin olduğu platformlardır ve buralarda mağaza açarak bu kitlelere ulaşabilir ve ürünlerinizi satmaya da başlayabilirsiniz.

Online mağaza ile beraber sanal pazar yerlerinde de yer almanız, daha fazla kişiye ulaşarak gelirlerinizi artırmanıza yardımcı olur. Online pazar yerleri hakkında daha fazla bilgi edinmek için aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

Alibaba mağaza açma rehberi’ni okumak için tıklayın

Amazon mağaza açma rehberi’ni okumak için tıklayın

ebay'de satış yapmak rehberi’ni okumak için tıklayın

GittiGidiyor mağaza açma rehberi’ni okumak için tıklayın

Hepsiburada mağaza açma rehberi’ni okumak için tıklayın

n11 mağaza açma rehberi’ni okumak için tıklayın

Ürün sayfalarınızı detaylandırın

Fiziki mağazadan farklı olarak online mağaza üzerinde farklı satış taktikleri geliştirmeniz gerekir. Bire bir tüketici ile temas edemediğiniz için web sitenizdeki bilgiler ile tüketicileri etkilemeniz gerekir. Bu noktada da ürün sayfalarınızı mümkün olduğunca detaylandırmanız gerekir. Buradaki bilgiler ve içerikler, fiziki mağazanızdaki satış görevlilerinin yaptığı işi yapmakla yükümlüdür. Tüketiciler bu sayfaları ziyaret ettiklerinde ürünün onlara ne sunacağını, onların hangi sorunlarını çözeceklerini görebilmeliler.

Bununla beraber ürünü bire bir görme şansları olmadığı için de ürün fotoğrafları oldukça önemli bir konu olmaktadır. Farklı açılardan çekilmiş ürün fotoğrafları kullanmanız ve yüksek çözünürlüklü görseller tercih etmeniz, tüketicilerin ürünleri satın alma fikirlerini daha olumlu etkiler. Bu nedenle de e-ticaret sitenizde dikkat etmeniz gereken konulardan biri de budur.

İlgili rehber: En etkili ürün satış sayfasını hazırlamak için bilmeniz gerekenler

İlgili rehber: Satışlarınızı artırmanızı sağlayacak ürün açıklama yazım ipuçları

İlgili rehber: Örneklerle ürün fotoğraflarınızı daha iyi hale getirme yöntemleri

Pazarlama ve reklam bütçenizi belirleyin

Pazarlama ve reklam çalışmaları online mağaza açarken de gerekli olan çalışmalar arasında yer alır. Pazarlama çalışmaları yapmadan, online mağazanızı tanıtmanız ve tüketicilere ulaşmanız pek mümkün değildir. İnternet üzerindeki rekabetin yüksek olması ve tüketicilerin Google arama sonuçlarında çıkan firmalara yönelmeleri ya da bildikleri markaları tercih etmeleri nedeniyle pazarlama çalışmalarına ihtiyacınız vardır.

Marka ve ürün bilinirliğini artırmanın yanı sıra yeni müşteri kitlelerine ulaşmak için dijital pazarlama yöntemlerinden yararlanmanız gerekir. Tabii ki bu çalışmaları yaparken de belli bir bütçeye ihtiyacınız olacaktır. Online mağaza yönetimi ve tanıtımı için belli bir bütçe ayırmanız bu çalışmaları daha verimli yapmanıza olanak tanır.

İlgili rehber: Dijital pazarlama çalışmalarının 4 temel taşı

İlgili rehber: Dijital pazarlama bütçenizi nasıl oluşturmalısınız?

Stok ve ürün yönetimini iyi yapın

Fiziki mağaza ve online mağaza yönetiminde dikkat edilmesi gereken konulardan biri de stok ile ürün yönetimidir. Fiziki mağazanızda bir satış yaptığınızda, ürünün stok durumunu e-ticaret sitenizde de güncellemeniz önemlidir. Aksi taktirde bu stok yönetimini yapmadığınızda e-ticaret sitenizde stokta görünen bir ürün aslında stoklarınızda olmayabilir ve bir tüketici bu ürünü sipariş verdiğinde ve ona ürünü gönderemediğinizde marka imajınız ciddi şekilde etkilenir. Bu da güvenilirliğinizi sarsacağı için üzerinde durulması gereken önemli bir konudur.

İlgili rehber: Yeni başlayanların e-ticarette stok yönetiminde dikkat etmesi gerekenler

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette lojistik yönetimi ile ilgili kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticaretin en önemli bölümlerinden biri şüphesiz lojistiktir. Lojistik yönetiminin doğru yapılması ve planlanması, işlerin yolunda gitmesini sağlayacağı gibi, ürün yönetimi ve ürünlerin müşterilere gönderilmesinde daha az...
19 Şubat 2018
Sinan Oypan
Instagram reklamları nasıl verilir? - 1. Bölüm
Instagram, marka bilinirliği, ürün tanıtımı ve takipçilerle etkileşime geçmek için günümüzdeki en popüler sosyal ağ olarak öne çıkıyor. Facebook’un reklam modellerinin bu platformda da kullanılabiliyor oluşu da markaların...
6 Temmuz 2017
Sinan Oypan
KVKK Rehberi: KVKK Nedir? Neden Önemlidir?
Kamu ya da özel kurum ve kuruluşlar, dijital ya da matbu olarak yıllardır kullanıcıların bilgilerini toplamakta ve önemli bir kısmını muhafaza etmektedir. Kişisel veri niteliği taşıyan bu bilgiler, doğru bir şekilde işlenmediği...
22 Şubat 2021
Markethinkers
E-ticaret sitenizi daha güvenli hale getirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
Tüketicilere güvenli bir online alışveriş deneyimi yaşatmanız, bir e-ticaret firması olarak birincil yükümlülüklerinizden biridir. Tüketicilerin güvenini kazanmak, online alışverişler sırasında onların sorunsuz bir şekilde...
28 Aralık 2017
Sinan Oypan
Melek yatırımcı görüşmelerinde dikkat etmeniz gerekenler
Melek yatırımcı görüşmeleri, e-ticaret şirketine ya da yeni iş fikrine nakit akışı sağlamak ve işini büyütmek isteyen girişimciler için oldukça önemli. Melek yatırımcılardan alınacak yatırım ile bu iş fikri hayata...
11 Mart 2020
Sinan Oypan
Şirket ismi belirlemek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Şirket ismi belirlemek şirket kuruluşunda çok önemli bir yere sahiptir. Şahıs şirketi isimleri / limited şirketi isimleri / ingilizce şirket isimleri / şahıs şirketi ingilizce / uluslararası şirket isimleri, şirket isimleri...
23 Kasım 2019
Sinan Oypan
E-ticarette video içerikler kullanmak neden önemli?
E-ticarette içerik pazarlamadan yararlanmak, marka bilinirliği artırma, kullanıcılarla etkileşime girme ve site trafiğini artırmak için oldukça etkili bir yöntem. İçerik pazarlamada da video kullanmak, son dönemlerde oldukça...
20 Haziran 2016
Sinan Oypan
Facebook Piksel kullanmanın avantajları nelerdir?
Facebook Piksel aracı, Facebook üzerindeki reklamlarınızın başarısını ölçmenizi sağlayarak, geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayan bir araçtır. Bu reklamların başarısını ölçümlemenin yanı sıra siteniz üzerinde...
15 Mayıs 2019
Sinan Oypan
canli.ideasoft.com.tr Türkiye’nin yakın takibinde
E-ticaret denilince ilk akla gelen isim olan IdeaSoft, Türkiye’de bir ilki gerçekleştirerek 'canlı ideasoft' sitesini yayına aldı. E-ticarette hangi ürünlerin, hangi fiyata ve hangi ilden satın alındığı anlık satış verileriyle...
17 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 1. Bölüm
E-ticaret sitelerinde içerik, ürün ya da hizmet haricinde tasarım, kullanıcı deneyimi ve sunulan özellikler de bir hayli önemlidir. Sadece tasarım dahi tüketicilerin satın alma kararlarını etkilerken, gelişmiş kullanıcı deneyimi...
29 Haziran 2017
Sinan Oypan
E ticaret nasıl yapılır ve aşamaları nelerdir?
E ticaret nasıl yapılır / e ticaret sitesi nasıl yapılır, e ticaret sitesi yapımında dikkat edilmesi gereken e ticaret bilgileri nelerdir, sanal ticaretteki (e satiş, online ticaret) bilmeniz gerekenler özetle e ticaret nedir nasıl...
13 Aralık 2016
Sinan Oypan
Instagram'da ürün satmak isteyenlere alternatif fikirler
Instagram’da ürün satmak isteyenlere alternatif fikirleri ele alacağımız bu yazımızın yanında; instagram satış fikirleri, instagramda ne satılır / instagramda ne satabilirim, instagramda satış kargo ve daha fazlasını da ele...
9 Aralık 2018
Sinan Oypan