Fiziki mağazadan online mağaza geçişinde bilmeniz gerekenler

7 Haziran 2019
Sinan Oypan
Fiziki mağazadan online mağaza geçişinde bilmeniz gerekenler

Fiziki mağazası olanlar, online mağaza açarak internet üzerinde satış yapabilir ve yeni hedef kitlelere ulaşarak e-ticaretin avantajlarından yararlanabilirler. Uzun süredir fiziki mağazanız olabilir ve ticaret ile ilgili birçok konuyu biliyor olabilirsiniz; ancak online mağaza açmak ve e-ticarete adım atmak, geleneksel ticaretten biraz daha farklıdır. Bu sebeple de e-ticaretin dinamiklerini bilmeniz ve bir online mağaza açarken dikkat etmeniz gereken konulara hakim olmanız gerekir.

Online mağaza açmak için bilmeniz gereken konular bulunduğu gibi e-ticaret sitenizi yönetirken de bilmeniz gerekenler bulunur. Bugünkü rehberimizde online mağaza açarken dikkat etmeniz gerekenler üzerinde duracağız.

E-ticaret sitesi kurulumu süreciyle ilgili kapsamlı bilgi almak için E Ticaret Sitesi Kurma Rehberi | 2019 isimli rehberimizi okuyabilirsiniz. Bu rehberden farklı olarak bugünkü rehberimizde fiziki mağazadan online ticarete geçiş yapanların dikkat etmeleri gereken konulara değiniyor olacağız.

Fiziki mağazadan online mağaza geçişinde dikkat etmeniz gerekenler

Doğru ve güvenilir bir altyapı

Online mağaza açarken, e-ticaret sitenizin güvenilir bir altyapı üzerine kurulması gerekir. Altyapınızın güvenilir olmayışı, online satışlarınızın güvenliğini etkileyeceği için marka imajınıza zarar verecektir. Bu sebeple de altyapınızı iyi seçmeniz ve e-ticaret sitenizin kurulumunu iyi bir şekilde yapmanız gerekir.

E-ticaret altyapı paketlerini kullanarak web sitenizi kurabileceğiniz gibi ücretsiz yazılımlar ya da size özel kodlama yapan ajanslarla da çalışabilirsiniz. Bu çalışmaların hepsinin ücreti farklı olduğu gibi size sunulan özellikler de farklı olacaktır. Bütçenize ve yapacağınız işe göre bir altyapı seçimi yaparak, online mağazanızı açabilir ve internetten satış yapmaya başlayabilirsiniz.

İlgili rehber: E ticaret altyapısı paketi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

İdeaSoft olarak müşterilerimizin tüm ihtiyaçlarını karşılayabilecek çözümler ve hizmetler sunuyoruz. E-ticaret altyapı paketlerimizi inceleyerek, hizmetlerimiz hakkında daha fazla bilgi edinebilir ve 15 günlük demo talebinde bulunarak sağladığımız hizmetleri denemeye de başlayabilirsiniz.

Online pazar yerlerini de göz önünde bulundurun

Bir e-ticaret sitenizin olması, kendi marka bilinirliğinizi artırarak, fiyatlandırma stratejilerinizi daha esnek yapabilir ve pazarlama ile reklam çalışmalarıyla yeni hedef kitlelere ulaşabilirsiniz. Fakat online pazar yerleri, hali hazırda mevcut olan hedef kitlelerin olduğu platformlardır ve buralarda mağaza açarak bu kitlelere ulaşabilir ve ürünlerinizi satmaya da başlayabilirsiniz.

Online mağaza ile beraber sanal pazar yerlerinde de yer almanız, daha fazla kişiye ulaşarak gelirlerinizi artırmanıza yardımcı olur. Online pazar yerleri hakkında daha fazla bilgi edinmek için aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

Alibaba mağaza açma rehberi’ni okumak için tıklayın

Amazon mağaza açma rehberi’ni okumak için tıklayın

ebay'de satış yapmak rehberi’ni okumak için tıklayın

GittiGidiyor mağaza açma rehberi’ni okumak için tıklayın

Hepsiburada mağaza açma rehberi’ni okumak için tıklayın

n11 mağaza açma rehberi’ni okumak için tıklayın

Ürün sayfalarınızı detaylandırın

Fiziki mağazadan farklı olarak online mağaza üzerinde farklı satış taktikleri geliştirmeniz gerekir. Bire bir tüketici ile temas edemediğiniz için web sitenizdeki bilgiler ile tüketicileri etkilemeniz gerekir. Bu noktada da ürün sayfalarınızı mümkün olduğunca detaylandırmanız gerekir. Buradaki bilgiler ve içerikler, fiziki mağazanızdaki satış görevlilerinin yaptığı işi yapmakla yükümlüdür. Tüketiciler bu sayfaları ziyaret ettiklerinde ürünün onlara ne sunacağını, onların hangi sorunlarını çözeceklerini görebilmeliler.

Bununla beraber ürünü bire bir görme şansları olmadığı için de ürün fotoğrafları oldukça önemli bir konu olmaktadır. Farklı açılardan çekilmiş ürün fotoğrafları kullanmanız ve yüksek çözünürlüklü görseller tercih etmeniz, tüketicilerin ürünleri satın alma fikirlerini daha olumlu etkiler. Bu nedenle de e-ticaret sitenizde dikkat etmeniz gereken konulardan biri de budur.

İlgili rehber: En etkili ürün satış sayfasını hazırlamak için bilmeniz gerekenler

İlgili rehber: Satışlarınızı artırmanızı sağlayacak ürün açıklama yazım ipuçları

İlgili rehber: Örneklerle ürün fotoğraflarınızı daha iyi hale getirme yöntemleri

Pazarlama ve reklam bütçenizi belirleyin

Pazarlama ve reklam çalışmaları online mağaza açarken de gerekli olan çalışmalar arasında yer alır. Pazarlama çalışmaları yapmadan, online mağazanızı tanıtmanız ve tüketicilere ulaşmanız pek mümkün değildir. İnternet üzerindeki rekabetin yüksek olması ve tüketicilerin Google arama sonuçlarında çıkan firmalara yönelmeleri ya da bildikleri markaları tercih etmeleri nedeniyle pazarlama çalışmalarına ihtiyacınız vardır.

Marka ve ürün bilinirliğini artırmanın yanı sıra yeni müşteri kitlelerine ulaşmak için dijital pazarlama yöntemlerinden yararlanmanız gerekir. Tabii ki bu çalışmaları yaparken de belli bir bütçeye ihtiyacınız olacaktır. Online mağaza yönetimi ve tanıtımı için belli bir bütçe ayırmanız bu çalışmaları daha verimli yapmanıza olanak tanır.

İlgili rehber: Dijital pazarlama çalışmalarının 4 temel taşı

İlgili rehber: Dijital pazarlama bütçenizi nasıl oluşturmalısınız?

Stok ve ürün yönetimini iyi yapın

Fiziki mağaza ve online mağaza yönetiminde dikkat edilmesi gereken konulardan biri de stok ile ürün yönetimidir. Fiziki mağazanızda bir satış yaptığınızda, ürünün stok durumunu e-ticaret sitenizde de güncellemeniz önemlidir. Aksi taktirde bu stok yönetimini yapmadığınızda e-ticaret sitenizde stokta görünen bir ürün aslında stoklarınızda olmayabilir ve bir tüketici bu ürünü sipariş verdiğinde ve ona ürünü gönderemediğinizde marka imajınız ciddi şekilde etkilenir. Bu da güvenilirliğinizi sarsacağı için üzerinde durulması gereken önemli bir konudur.

İlgili rehber: Yeni başlayanların e-ticarette stok yönetiminde dikkat etmesi gerekenler

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kampanya dönemleri için kargo, stok ve paketleme önerileri
Kampanya dönemleri için kargo, stok ve paketleme önerileri
Aralık ayına girerken, firmalar yılbaşı için yeni kampanya hazırlıklarına girmeye başladılar. Kampanya dönemleri öncesinde hem sitenizin SEO performansını ölçümlemeli hem de sosyal medya reklam kampanyalarınızı hazırlamanız...
21 Kasım 2016
Sinan Oypan
E ticaret altyapısı paketi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
E ticaret altyapısı paketi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
E ticaret altyapısı paketi seçerken ve e-ticaret altyapı sağlayıcılarından e ticaret altyapı paketi alırken dikkat etmeniz gerekenler ve daha fazlası bu mini rehberde. E ticaret altyapısı paketi seçiminde dikkat edilmesi...
26 Haziran 2018
Sinan Oypan
B2B siteler salgın döneminde e-ticarete daha fazla nasıl adapte olabilirler?
B2B siteler salgın döneminde e-ticarete daha fazla nasıl adapte olabilirler?
B2B siteler, COVID-19 virüs salgını döneminde birçok işletme gibi e-ticarete yönelmeye başladılar ve bunun mantıklı sebepleri bulunuyor. Salgın nedeniyle uygulanan sokağa çıkma engelleri ve sosyal mesafe önlemleri, B2B sitelerin de...
29 Nisan 2020
Sinan Oypan
Ürün tedarikçileri ile çalışırken bunlara dikkat edin
Ürün tedarikçileri ile çalışırken bunlara dikkat edin
E-ticaret sektöründeyseniz ürün tedarikçileri ile çalışmanız gerekecek ve bu süreçteki ilişkileri iyi yönetmeli ve stratejilerinizi hazırlamalısınız. Doğru adımları atmanız, düzenli olarak ürün tedariği sağlamanıza...
11 Kasım 2020
Sinan Oypan
Yurtdışına satış yaparken yararlanabileceğiniz taktikler
Yurtdışına satış yaparken yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticaret siteniz üzerinden yurtdışına satış yapmayı planlıyorsanız, bir takım konulara özellikle dikkat etmeniz gerekiyor. Ülke içindeki satışlarınız ve stratejileriniz sizin için iyi sonuçlar veriyor olsa da yurtdışı...
21 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Linkedln Pazarlama Nasıl Yapılır, Neden Önemlidir?
Linkedln Pazarlama Nasıl Yapılır, Neden Önemlidir?
Sosyal medyanın hayatımızda ne denli büyük bir yer kapladığından uzun uzun bahsetmeye gerek yok. Bu mecraların daha çok eğlence ve sosyalleşmeye dair ihtiyaçlara hitap ettiği düşünülse de işin aslı tam olarak böyle değil....
9 Nisan 2022
Markethinkers
Dijital İçerik Üretimi Nedir? Dijital İçerik Nasıl Üretilir?
Dijital İçerik Üretimi Nedir? Dijital İçerik Nasıl Üretilir?
Seneler önce yazılan kitapların, çekilen filmlerin öngördüğü dijital çağda yaşıyoruz. Bilfiil bu dönüşümün içinde yaşadığımız için farkına varmasak da en basit faaliyetleri bile artık dijital mecralar üzerinden...
10 Ocak 2022
Markethinkers
E-ticaret siteniz için nasıl logo yapabilirsiniz?
E-ticaret siteniz için nasıl logo yapabilirsiniz?
E-ticaret siteniz için gerekli olanlardan biri de iyi bir logodur. Logonuzun dikkat çekici ve akılda kalıcı olması, markanızın bilinirliğini artırmada ve kurumsallaşma yolunda önemli bir adımdır. Tabii ki iyi bir logo yapmanın...
18 Ocak 2017
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin dijital ajanslarla çalışmalarının avantajları
Küçük işletmelerin dijital ajanslarla çalışmalarının avantajları
Dijital pazarlama çalışmaları sırasında iyi sonuçlar alabilmek için profesyonel destek almak gerekebiliyor. Küçük işletmeler için dijital pazarlama çalışmalarının oldukça önemi vardır; çünkü marka bilinirliğini artırmak...
24 Ağustos 2017
Sinan Oypan
İşinizi geliştirmenize yardımcı olacak 25 ücretsiz online araç
İşinizi geliştirmenize yardımcı olacak 25 ücretsiz online araç
E-ticaret sitenizin yönetirken bazı araçlar işinizi bir hayli kolaylaştıracaktır. İnternet üzerinden iş yaptığınız için bu araçların bazılarını da internet üzerinde kullanmanız gerekecek. Bu araçlar, iş yönetimi, dosya...
26 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?
E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?
E-ticaret siteleri, reklam ve pazarlama çalışmalarında retargeting reklam modellerini de sıkça kullanıyorlar. Herhangi bir sebeple web siteden ayrılan, sepette ürün bırakan kullanıcılara yönelik hatırlatma ve onları tekrar siteye...
30 Ekim 2017
Sinan Oypan
Web Tarayıcı Nedir?
Web Tarayıcı Nedir?
Dünyadaki toplam internet sitesi sayısı,internetlivestats.com'un sağladığı güncel verilere göre 1 milyar 850 milyonun üzerinde. Her saniye ortalama 4 ila 5 internet sitesi açıldığını düşünürsek, bu sayının yakında 2 milyarı...
7 Eylül 2021
Markethinkers
Detaylı Bilgi İçin Arayın