Fiziki mağazalar neden online satış mağazası açmalı

24 Şubat 2017
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar neden online satış mağazası açmalı

E-ticaret sektörü son yıllarda ülkemizde bir hayli gelişmeye başladı ve önümüzdeki yıllarda da bu büyümenin devam etmesi bekleniyor. Günlük hayatta kullandığımız teknolojik cihazların artması ve internet kullanımının tüketiciler arasında yaygınlaşmasından dolayı da e-ticaret sitelerine olan ilgi bir hayli artmaya başlıyor.

Fiziki mağazaların da kendilerini yenilenen alışveriş alışkanlıklarına adapte etmeleri, gelirlerini artırma konusunda onlara yardımcı olacaktır. Bir e-ticaret sitesi kurmanın, fiziki mağazalara birçok farklı konuda yararı bulunuyor. Bu yazımızda da fiziki mağazaların online satış mağazası açarak ne gibi avantajlardan faydalanabileceklerini ele alacağız.

7/24 hizmet verme imkanı

Fiziki mağazaların dezavantajlarından biri de belli bir mesai saati içinde hizmet verebiliyor olmaları. Ancak bir e-ticaret siteniz olduğunda, internet üzerinden 365 gün 7/24 hizmet verebilme şansınız bulunuyor.

Online satış mağazanızı kurup, ürünlerinizi burada sergilemeye başladığınızda, yılın her günü ve günün her saati tüketicilere hizmet vermeye hazırsınız. Belli mesai saatlerine ve limitlerine bağlı kalmadan siteniz üzerinden tüketicilere ulaşarak satış yapma fırsatınız olur.

Daha geniş kitlelere ulaşma

Fiziki mağazalar yapıları gereği belli bir konumda olmak zorundadırlar. Birden fazla mağazası olan şirketler de yine belli bir konum dahilinde bulunmak zorundadırlar.

Ancak online satış mağazanızın olması sizi belli bir konumla sınırlamaz. Tüketicilere ulaşmak için, onların dükkanınıza gelmesini beklemek zorunda kalmazsınız.

E-ticaret siteniz kurduktan sonra Türkiye’deki herhangi bir şehre ya da bölgeye ulaşabilirsiniz. İnternetten satış yaparken, sınırları ortadan kaldırma şansına ulaşırsınız. Böylelikle de daha geniş kitlelere ulaşarak, dükkanınızın önünden geçen kişilere bağlı kalmak zorunda olmazsınız.

Farklı reklam ve tanıtım imkanlarından yararlanırsınız

Bir e-ticaret siteniz olduğunda internet üzerindeki birçok farklı reklam modelinden ve türünden yararlanmak için de fırsatınız olacak. Sadece basılı mecralara bağımlı kalmadan, markanızın bilinirliğini artırmak için internet reklamlarından yararlanabilirsiniz.

Google Adwords’ten yararlanarak, online aramalar üzerinden sitenize trafik çekerek tüketicileri satın almaya yönlendirebilirsiniz. Google Adsense reklamları ile farklı dijital yayıncıların internet sitelerine reklamlar vererek, bu mecranın takipçilerine markanızla ilgili reklamlar göstererek, onları sitenize çekebilirsiniz.

Bunların yanı sıra sosyal ağlar üzerindeki reklam modellerinden yararlanarak, bu platformlar üzerinde marka ve ürün bilinirliğinizi artıracak çalışmalar yapabilirsiniz.

İnternet üzerindeki farklı reklam modelleri ve tanıtım konusunda neler yapabileceğiniz hakkında detaylı bilgi almak için Reklam ve pazarlama rehberleri serimizdeki yazıları inceleyebilirsiniz.

Fiziki mağazanızda ürünlerinizi bire bir gösterebilirsiniz

Birçok e-ticaret sitesinin eksiği ürünlerini doğrudan sergileyemiyor olmaları. İnternet üzerinden alışveriş yapan tüketiciler de kimi zaman satın alma işlemi öncesinden ürünleri yakından incelemek isteyebiliyor.

Fiziki mağazanızın olması, tüketicilere bu fırsatı sağlamış olacaktır. E-ticaret siteniz üzerinde kullanacağınız bir takım eyleme çağrı ifadeleri ile tüketicileri fiziki mağazanıza gelerek ürünleri yakından inceleyebilecekleri konusunda bilgilendirebilirsiniz.

Fiziki mağazanızın adresini ve ulaşım yöntemlerini paylaşmak, e-ticaret siteniz üzerinden adres bilgilerinize ulaşan kişilere kolaylık sağlayacaktır. Aynı zamanda sitenizde ürünleri inceleyebilme şansı bulmak da tüketicilerin satın alma kararlarını etkiler.

Başka bir deyişle de e-ticaret siteniz üzerinden tüketicileri dükkanınıza çekme fırsatı da bulursunuz. Fiziki mağazanızda tüketicilerle bire bir iletişim kurma fırsatınız olacağı için onları satın almaya daha iyi yönlendirme şansınız da olacak.

Fiziki mağazanızı internete taşımak isterseniz İdeasoft e-ticaret paketlerimizden faydalanabilirsiniz. Burada ihtiyacınıza uygun bir çözüm bularak online satış mağazanızı kurabilirsiniz. Dilerseniz 15 günlük demo hesabınızı oluşturarak hizmetlerimizi deneyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Olumlu kullanıcı yorumlarına neden ve nasıl yanıt vermelisiniz?
Olumlu kullanıcı yorumlarına neden ve nasıl yanıt vermelisiniz?
E-ticaret siteniz üzerinde ya da sosyal mecralarda markanız, ürünleriniz ya da hizmetlerinizle ilgili olumlu yorum yapan kullanıcılara geri dönüş yapmanız, müşteri memnuniyetini artırma açısından oldukça önemlidir. Tüketicilerle...
6 Kasım 2017
Sinan Oypan
Firma reklamları ile geri dönüşümleri nasıl artırırsınız?
Firma reklamları ile geri dönüşümleri nasıl artırırsınız?
İnternette firma reklamları verirken, geri dönüşümlerinizi en yüksek şekilde alacak ayarları ve planlamaları yapmanız gerekir. İnternet reklamlarındaki rekabetin artması nedeniyle reklamlarda farklılaşabilmek, farklı reklam...
7 Aralık 2020
Sinan Oypan
Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
Facebook'ta mağaza açmak çok kolay. Facebooktan satış yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle facebook üzerinden satış yapmak istiyorum mu diyorsunuz? Facebook store nasıl açılır, facebook mağaza açmak için gerekenler, facebook...
25 Ekim 2016
Savaş Çetinkaya
Domain alma sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
Domain alma sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
Domain alma ve seçimi, yeni bir e-ticaret sitesi kurarken öncelikli olarak yapmanız gereken çalışmalar arasında yer alıyor. Şirket ismi bulma da tabii ki bu süreçte üzerinde durmanız gereken bir konu. Şirket isminizi bulurken, domain...
27 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Ev Hanımlarına İnternetten Satışta Vergi Muafiyeti Geldi
Ev Hanımlarına İnternetten Satışta Vergi Muafiyeti Geldi
Ev hanımlarına internetten satışta vergi muafiyeti geldi. Evde çalışanlar için vergi mükellefiyeti-muafiyeti şartları, ev hanımı vergi muafiyeti için gerekli belgeler nelerdir, evden satış yapmak vergisi, internetten satış vergi...
15 Mart 2019
Seyhun Özkara
E-ticarette stok maliyeti nasıl düşürülür?
E-ticarette stok maliyeti nasıl düşürülür?
Stok maliyeti, e-ticaret firmalarının gider kalemlerinden biri olduğu için düzenli olarak kontrol edilmeli ve kayıt altında tutulmalıdır. Stok maliyeti artmaya başladığında şirketin karlılığı da zarar görebilir hatta kimi zaman...
9 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde blog içerikleri üretmeniz için 6 önemli sebep
E-ticaret sitenizde blog içerikleri üretmeniz için 6 önemli sebep
Blog içerikleri üretmek e-ticaret firmaları için birçok önemli bir görevi üstlenmekte. Ancak birçok firma içerik pazarlama çalışmaları yapmak yerine farklı pazarlama kanallarına yöneliyor. Günümüzde kullanıcıların blog...
12 Haziran 2018
Sinan Oypan
İş yerinizde size para ve zaman kaybettiren 5 iş
İş yerinizde size para ve zaman kaybettiren 5 iş
Ofislerde yapılan bazı işler, firmalara hem zaman hem de para kaybettirebiliyor. Özellikle bazı işler üzerine harcanan süre boşa bir çaba olabiliyor ve boşa geçen bu süre de işletmelere para kaybı olarak geri dönüyor. Firmalara...
7 Ekim 2016
Sinan Oypan
Şirket ismi bulmanızı kolaylaştıracak 5 yöntem
Şirket ismi bulmanızı kolaylaştıracak 5 yöntem
Şirket ismi bulma konusu genellikle birçok girişimcinin takıldığı alanlardan biri oluyor ve zorlu bir sürece dönebiliyor. Bunun nedeni de şirketinizin adının uzun yıllar boyunca markanızı yansıtacak olması ve marka bilinirliğiniz...
14 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticarette blog yönetimi nasıl yapılır?
E-ticarette blog yönetimi nasıl yapılır?
Blog yönetimi, doğru yapıldığında e-ticaret sitesine organik trafik sağlamanın yanı sıra yeni kitlelere ulaşma konusunda da önemli bir görev üstlenir. Blog yönetimi yaparken özellikle dikkat edilmesi gereken unsurlar bulunur. Bu...
27 Temmuz 2020
Sinan Oypan
İnternet Üzerinden Parfüm Satışı Yapmak
İnternet Üzerinden Parfüm Satışı Yapmak
Günümüzde dikey e-ticaret (belirli bir kategoride ürün veya hizmet satışı) tercih edildiği için internetten para kazanma yolları epeyce çeşitlenmiş bulunuyor. Siz de internetten parfüm satmak istiyorum diyorsanız, e-ticaret sitesi...
25 Ağustos 2017
IdeaSoft
Dergi ve gazete gibi offline mecralardaki reklamlarınızı nasıl ölçümleyebilirsiniz?
Dergi ve gazete gibi offline mecralardaki reklamlarınızı nasıl ölçümleyebilirsiniz?
Firmalar sadece internet üzerinden reklam vermek zorunda değiller. Basılı ve görsel yayınları kullanarak da reklam çalışmaları yapabilirler. Gazete, dergi, broşür, afiş, bilboard, radyo ve TV reklamları gibi farklı kanallar...
5 Ocak 2017
Sinan Oypan