Fiziki mağazalar neden online satış mağazası açmalı

24 Şubat 2017
Ferad Osman Sali
Fiziki mağazalar neden online satış mağazası açmalı

E-ticaret sektörü son yıllarda ülkemizde bir hayli gelişmeye başladı ve önümüzdeki yıllarda da bu büyümenin devam etmesi bekleniyor. Günlük hayatta kullandığımız teknolojik cihazların artması ve internet kullanımının tüketiciler arasında yaygınlaşmasından dolayı da e-ticaret sitelerine olan ilgi bir hayli artmaya başlıyor.

Fiziki mağazaların da kendilerini yenilenen alışveriş alışkanlıklarına adapte etmeleri, gelirlerini artırma konusunda onlara yardımcı olacaktır. Bir e-ticaret sitesi kurmanın, fiziki mağazalara birçok farklı konuda yararı bulunuyor. Bu yazımızda da fiziki mağazaların online satış mağazası açarak ne gibi avantajlardan faydalanabileceklerini ele alacağız.

7/24 hizmet verme imkanı

Fiziki mağazaların dezavantajlarından biri de belli bir mesai saati içinde hizmet verebiliyor olmaları. Ancak bir e-ticaret siteniz olduğunda, internet üzerinden 365 gün 7/24 hizmet verebilme şansınız bulunuyor.

Online satış mağazanızı kurup, ürünlerinizi burada sergilemeye başladığınızda, yılın her günü ve günün her saati tüketicilere hizmet vermeye hazırsınız. Belli mesai saatlerine ve limitlerine bağlı kalmadan siteniz üzerinden tüketicilere ulaşarak satış yapma fırsatınız olur.

Daha geniş kitlelere ulaşma

Fiziki mağazalar yapıları gereği belli bir konumda olmak zorundadırlar. Birden fazla mağazası olan şirketler de yine belli bir konum dahilinde bulunmak zorundadırlar.

Ancak online satış mağazanızın olması sizi belli bir konumla sınırlamaz. Tüketicilere ulaşmak için, onların dükkanınıza gelmesini beklemek zorunda kalmazsınız.

E-ticaret siteniz kurduktan sonra Türkiye’deki herhangi bir şehre ya da bölgeye ulaşabilirsiniz. İnternetten satış yaparken, sınırları ortadan kaldırma şansına ulaşırsınız. Böylelikle de daha geniş kitlelere ulaşarak, dükkanınızın önünden geçen kişilere bağlı kalmak zorunda olmazsınız.

Farklı reklam ve tanıtım imkanlarından yararlanırsınız

Bir e-ticaret siteniz olduğunda internet üzerindeki birçok farklı reklam modelinden ve türünden yararlanmak için de fırsatınız olacak. Sadece basılı mecralara bağımlı kalmadan, markanızın bilinirliğini artırmak için internet reklamlarından yararlanabilirsiniz.

Google Adwords’ten yararlanarak, online aramalar üzerinden sitenize trafik çekerek tüketicileri satın almaya yönlendirebilirsiniz. Google Adsense reklamları ile farklı dijital yayıncıların internet sitelerine reklamlar vererek, bu mecranın takipçilerine markanızla ilgili reklamlar göstererek, onları sitenize çekebilirsiniz.

Bunların yanı sıra sosyal ağlar üzerindeki reklam modellerinden yararlanarak, bu platformlar üzerinde marka ve ürün bilinirliğinizi artıracak çalışmalar yapabilirsiniz.

İnternet üzerindeki farklı reklam modelleri ve tanıtım konusunda neler yapabileceğiniz hakkında detaylı bilgi almak için Reklam ve pazarlama rehberleri serimizdeki yazıları inceleyebilirsiniz.

Fiziki mağazanızda ürünlerinizi bire bir gösterebilirsiniz

Birçok e-ticaret sitesinin eksiği ürünlerini doğrudan sergileyemiyor olmaları. İnternet üzerinden alışveriş yapan tüketiciler de kimi zaman satın alma işlemi öncesinden ürünleri yakından incelemek isteyebiliyor.

Fiziki mağazanızın olması, tüketicilere bu fırsatı sağlamış olacaktır. E-ticaret siteniz üzerinde kullanacağınız bir takım eyleme çağrı ifadeleri ile tüketicileri fiziki mağazanıza gelerek ürünleri yakından inceleyebilecekleri konusunda bilgilendirebilirsiniz.

Fiziki mağazanızın adresini ve ulaşım yöntemlerini paylaşmak, e-ticaret siteniz üzerinden adres bilgilerinize ulaşan kişilere kolaylık sağlayacaktır. Aynı zamanda sitenizde ürünleri inceleyebilme şansı bulmak da tüketicilerin satın alma kararlarını etkiler.

Başka bir deyişle de e-ticaret siteniz üzerinden tüketicileri dükkanınıza çekme fırsatı da bulursunuz. Fiziki mağazanızda tüketicilerle bire bir iletişim kurma fırsatınız olacağı için onları satın almaya daha iyi yönlendirme şansınız da olacak.

Fiziki mağazanızı internete taşımak isterseniz İdeasoft e-ticaret paketlerimizden faydalanabilirsiniz. Burada ihtiyacınıza uygun bir çözüm bularak online satış mağazanızı kurabilirsiniz. Dilerseniz 15 günlük demo hesabınızı oluşturarak hizmetlerimizi deneyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

Soru cevap videoları neden önemli ve nasıl hazırlanır?
Soru cevap videoları neden önemli ve nasıl hazırlanır?
Soru cevap videoları, son dönemlerde kullanıcılarla etkileşime girmek ve onlara belli konularda bilgi vermek için oldukça popüler. Video içeriklerin etkileşimlerinin yüksek olmasının yanı sıra yeni kitlelere ulaşma, SEO, marka ve...
13 Mart 2020
Ferad Osman Sali
Chargeback Nedir - Ödeme İtirazı Nasıl Yapılır ?
Chargeback Nedir - Ödeme İtirazı Nasıl Yapılır ?
E-ticaret dünyasına adım atmayı planlıyorsanız, çok sayıda kritik bilgiye sahip olmanız gereklidir. Ters ibraz, ayrıca "chargeback" olarak da bilinen, bu önemli bilgilerden biridir. Bu sürecin nasıl işlediğini ve nelere dikkat...
17 Haziran 2023
Ferad Osman Sali
Kullanıcı deneyimi SEO çalışmalarını nasıl etkiliyor?
Kullanıcı deneyimi SEO çalışmalarını nasıl etkiliyor?
SEO dendiği zaman genellikle akla anahtar kelime kullanımları, site üzerindeki link yapıları ya da metin yazımları gelse de SEO’yu etkileyen önemli faktörlerden biri de kullanıcı deneyimi. Web site üzerindeki kullanıcı deneyimi...
27 Aralık 2018
Ferad Osman Sali
IdeaSoft’a Yeni Yılda Yeni Başarı
IdeaSoft’a Yeni Yılda Yeni Başarı
E-ticaret yazılımı alanında sektör lideri IdeaSoft, Türkiye’nin en hızlı büyüyen 100 şirketi arasında ikinci kez yerini aldı. Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) öncülüğünde, Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma...
6 Şubat 2017
Savaş Çetinkaya
Ürün incelemesi hazırlarken bilmeniz gerekenler
Ürün incelemesi hazırlarken bilmeniz gerekenler
Ürün incelemesi, e-ticaret sitenizde sattığınız ürünlere bir talep yaratmak ve tüketicilere ürünlerinizle ilgili detaylı bilgiler sunmanıza yardımcı olur. Ürün incelemeleri sadece etkileşim yaratmak amacıyla kullanılmaz; aynı...
11 Şubat 2020
Ferad Osman Sali
İnternetten Ayakkabı Satma Rehberi
İnternetten Ayakkabı Satma Rehberi
İnternet üzerinden alışveriş yapmaya olan talep her geçen gün daha çok artar. İnternetten ayakkabı satmak, bu alanda yürütebileceğiniz faaliyetler arasındadır. Son derece yüksek bir müşteri potansiyeli olan ayakkabı sektöründe...
19 Eylül 2022
Savaş Çetinkaya