Fiziki mağazalar neden online satış mağazası açmalı

24 Şubat 2017
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar neden online satış mağazası açmalı

E-ticaret sektörü son yıllarda ülkemizde bir hayli gelişmeye başladı ve önümüzdeki yıllarda da bu büyümenin devam etmesi bekleniyor. Günlük hayatta kullandığımız teknolojik cihazların artması ve internet kullanımının tüketiciler arasında yaygınlaşmasından dolayı da e-ticaret sitelerine olan ilgi bir hayli artmaya başlıyor.

Fiziki mağazaların da kendilerini yenilenen alışveriş alışkanlıklarına adapte etmeleri, gelirlerini artırma konusunda onlara yardımcı olacaktır. Bir e-ticaret sitesi kurmanın, fiziki mağazalara birçok farklı konuda yararı bulunuyor. Bu yazımızda da fiziki mağazaların online satış mağazası açarak ne gibi avantajlardan faydalanabileceklerini ele alacağız.

7/24 hizmet verme imkanı

Fiziki mağazaların dezavantajlarından biri de belli bir mesai saati içinde hizmet verebiliyor olmaları. Ancak bir e-ticaret siteniz olduğunda, internet üzerinden 365 gün 7/24 hizmet verebilme şansınız bulunuyor.

Online satış mağazanızı kurup, ürünlerinizi burada sergilemeye başladığınızda, yılın her günü ve günün her saati tüketicilere hizmet vermeye hazırsınız. Belli mesai saatlerine ve limitlerine bağlı kalmadan siteniz üzerinden tüketicilere ulaşarak satış yapma fırsatınız olur.

Daha geniş kitlelere ulaşma

Fiziki mağazalar yapıları gereği belli bir konumda olmak zorundadırlar. Birden fazla mağazası olan şirketler de yine belli bir konum dahilinde bulunmak zorundadırlar.

Ancak online satış mağazanızın olması sizi belli bir konumla sınırlamaz. Tüketicilere ulaşmak için, onların dükkanınıza gelmesini beklemek zorunda kalmazsınız.

E-ticaret siteniz kurduktan sonra Türkiye’deki herhangi bir şehre ya da bölgeye ulaşabilirsiniz. İnternetten satış yaparken, sınırları ortadan kaldırma şansına ulaşırsınız. Böylelikle de daha geniş kitlelere ulaşarak, dükkanınızın önünden geçen kişilere bağlı kalmak zorunda olmazsınız.

Farklı reklam ve tanıtım imkanlarından yararlanırsınız

Bir e-ticaret siteniz olduğunda internet üzerindeki birçok farklı reklam modelinden ve türünden yararlanmak için de fırsatınız olacak. Sadece basılı mecralara bağımlı kalmadan, markanızın bilinirliğini artırmak için internet reklamlarından yararlanabilirsiniz.

Google Adwords’ten yararlanarak, online aramalar üzerinden sitenize trafik çekerek tüketicileri satın almaya yönlendirebilirsiniz. Google Adsense reklamları ile farklı dijital yayıncıların internet sitelerine reklamlar vererek, bu mecranın takipçilerine markanızla ilgili reklamlar göstererek, onları sitenize çekebilirsiniz.

Bunların yanı sıra sosyal ağlar üzerindeki reklam modellerinden yararlanarak, bu platformlar üzerinde marka ve ürün bilinirliğinizi artıracak çalışmalar yapabilirsiniz.

İnternet üzerindeki farklı reklam modelleri ve tanıtım konusunda neler yapabileceğiniz hakkında detaylı bilgi almak için Reklam ve pazarlama rehberleri serimizdeki yazıları inceleyebilirsiniz.

Fiziki mağazanızda ürünlerinizi bire bir gösterebilirsiniz

Birçok e-ticaret sitesinin eksiği ürünlerini doğrudan sergileyemiyor olmaları. İnternet üzerinden alışveriş yapan tüketiciler de kimi zaman satın alma işlemi öncesinden ürünleri yakından incelemek isteyebiliyor.

Fiziki mağazanızın olması, tüketicilere bu fırsatı sağlamış olacaktır. E-ticaret siteniz üzerinde kullanacağınız bir takım eyleme çağrı ifadeleri ile tüketicileri fiziki mağazanıza gelerek ürünleri yakından inceleyebilecekleri konusunda bilgilendirebilirsiniz.

Fiziki mağazanızın adresini ve ulaşım yöntemlerini paylaşmak, e-ticaret siteniz üzerinden adres bilgilerinize ulaşan kişilere kolaylık sağlayacaktır. Aynı zamanda sitenizde ürünleri inceleyebilme şansı bulmak da tüketicilerin satın alma kararlarını etkiler.

Başka bir deyişle de e-ticaret siteniz üzerinden tüketicileri dükkanınıza çekme fırsatı da bulursunuz. Fiziki mağazanızda tüketicilerle bire bir iletişim kurma fırsatınız olacağı için onları satın almaya daha iyi yönlendirme şansınız da olacak.

Fiziki mağazanızı internete taşımak isterseniz İdeasoft e-ticaret paketlerimizden faydalanabilirsiniz. Burada ihtiyacınıza uygun bir çözüm bularak online satış mağazanızı kurabilirsiniz. Dilerseniz 15 günlük demo hesabınızı oluşturarak hizmetlerimizi deneyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yeni ürünleriniz satmak için video içeriklerinizi nasıl hazırlayabilirsiniz?
Yeni ürünleriniz satmak için video içeriklerinizi nasıl hazırlayabilirsiniz?
Daha önceki yazılarımızda e-ticarette video kullanmanın öneminden bahsetmiştik. Videolar blog yazılarından ve fotoğraflardan daha çok ilgi görüyor ve ürünler hakkında daha görsel bir izlenim yarattığı için tüketicilerin...
1 Ağustos 2016
Sinan Oypan
İçerik pazarlamayı farkındalık aşamalarını geliştirmek için nasıl kullanabilirsiniz?
İçerik pazarlamayı farkındalık aşamalarını geliştirmek için nasıl kullanabilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları e-ticaret sitenizde birçok farklı amaçla kullanılabilmekte. Bu amaçlardan biri de kullanıcıların marka ve ürünle ilgili farkındalık aşamalarını geliştirmektir. Ürün ve marka bilinirliğini...
9 Mart 2019
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin müşteri ilişkilerinde yapması ve yapmaması gerekenler
Küçük işletmelerin müşteri ilişkilerinde yapması ve yapmaması gerekenler
Küçük işletmeler için müşteri ilişkileri oldukça önemli ve üzerinde durulması gereken bir konu. Müşteri ilişkilerini iyi tutmak ve geliştirmek, sadık müşteriler kazanarak işletmeyi büyütmenin altın kurallarından biri. Tabii...
25 Aralık 2018
Sinan Oypan
Müşterilerinizi korkutmadan onlar hakkında detaylı bilgileri nasıl alabilirsiniz?
Müşterilerinizi korkutmadan onlar hakkında detaylı bilgileri nasıl alabilirsiniz?
E-ticarette kişiselleştirme ve hedef kitleyi yakından tanımak firmalara birçok avantaj sağlamaktadır. Müşterilerinizin ne istediklerini bilmek, onların ilgi alanlarını öğrenmek, satın alma davranışları hakkında bilgi sahibi...
2 Ekim 2016
Sinan Oypan
Facebook ürün etiketleme nasıl yapılır?
Facebook ürün etiketleme nasıl yapılır?
Facebook ürün etiketleme özelliğiyle, marka sayfalarında kullanılacak yeni bir özelliği daha sayfa yöneticilerine sundu. Bu özellikle beraber, sayfanız üzerinde bir ürün paylaşıyorsanız, bu ürünü etiketleyerek, ürün hakkında...
6 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde yapabileceğiniz kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri
E-ticaret sitenizde yapabileceğiniz kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri
E-ticaret sitenizde kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri kullanmanız, aldığınız geri dönüşümleri artırırken, kullanıcıların da siteden daha fazla alışveriş yapmalarını sağlar. Tabii ki kişiselleştirilmiş pazarlama...
21 Mayıs 2019
Sinan Oypan
İhracat Rehberi: İhracat Nedir? E-İhracat Nasıl Yapılır?
İhracat Rehberi: İhracat Nedir? E-İhracat Nasıl Yapılır?
Ticaretin boyutu, hizmet ağının genişliğine göre büyür. Bu nedenle özellikle yurt dışına satış yapabilen firmalar için “büyük” unvanı kullanılır. Ülkeler arasında alım satımın yapıldığı bir ticaret ortamında ise her...
16 Şubat 2021
Markethinkers
Canonical URL (etiket) nedir ve e-ticaret siteleri için neden önemlidir?
Canonical URL (etiket) nedir ve e-ticaret siteleri için neden önemlidir?
E-ticaret sitelerinin SEO çalışmalarında yapması gereken çalışmalardan biri de canonical URL ya da canonical etiket kullanımlarıdır. Arama motorlarında web sitenin daha iyi bir şekilde indekslenmesi ve sayfa değerlerinin...
6 Ocak 2019
Sinan Oypan
Mobil e-posta tasarımında dikkat etmeniz gerekenler
Mobil e-posta tasarımında dikkat etmeniz gerekenler
Mobil e-posta tasarımına sahip olmak e-posta pazarlamada, gönderilen içeriklerin daha fazla etkileşim almasını ve okunma oranlarını artırmasını sağlayacaktır. Bunun nedeni ise, e-posta kullanımında mobil cihazların etkisinin bir...
24 Haziran 2016
Sinan Oypan
Video pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken 5 önemli bilgi
Video pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken 5 önemli bilgi
Son dönemlerin en popüler pazarlama trendlerinden biri de video pazarlama. Video içeriklerin popülerliğinin ve tüketiminin artmasının ardından firmalar da video içerik üretimine bir hayli önem vermeye başladı. Video içerik...
1 Mart 2017
Sinan Oypan
Müzik aletlerinin online satışı nasıl yapılır?
Müzik aletlerinin online satışı nasıl yapılır?
E-ticaret sektörünün hızla büyüdüğü bu yıllarda özellikle enstruman mağazaları da sanal mağazacılığa giriş yapıyor. Türkiye genelinde isim yapmış pek çok mağaza artık internet üzerinden de satışlarını...
2 Eylül 2017
IdeaSoft
Instagram reklamları nasıl verilir? - 2. Bölüm
Instagram reklamları nasıl verilir? - 2. Bölüm
Sosyal medya reklamları arasında son dönemlerde popülerliği en fazla artan şüphesiz Instagram reklamları oldu. Birçok firma, marka bilinirliğini artırmak, müşterileriyle etkileşime geçmek ve ürünlerini tanıtmak için bu...
7 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin