fbpx

Fiziki mağazalar neden online satış mağazası açmalı

24 Şubat 2017
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar neden online satış mağazası açmalı

E-ticaret sektörü son yıllarda ülkemizde bir hayli gelişmeye başladı ve önümüzdeki yıllarda da bu büyümenin devam etmesi bekleniyor. Günlük hayatta kullandığımız teknolojik cihazların artması ve internet kullanımının tüketiciler arasında yaygınlaşmasından dolayı da e-ticaret sitelerine olan ilgi bir hayli artmaya başlıyor.

Fiziki mağazaların da kendilerini yenilenen alışveriş alışkanlıklarına adapte etmeleri, gelirlerini artırma konusunda onlara yardımcı olacaktır. Bir e-ticaret sitesi kurmanın, fiziki mağazalara birçok farklı konuda yararı bulunuyor. Bu yazımızda da fiziki mağazaların online satış mağazası açarak ne gibi avantajlardan faydalanabileceklerini ele alacağız.

7/24 hizmet verme imkanı

Fiziki mağazaların dezavantajlarından biri de belli bir mesai saati içinde hizmet verebiliyor olmaları. Ancak bir e-ticaret siteniz olduğunda, internet üzerinden 365 gün 7/24 hizmet verebilme şansınız bulunuyor.

Online satış mağazanızı kurup, ürünlerinizi burada sergilemeye başladığınızda, yılın her günü ve günün her saati tüketicilere hizmet vermeye hazırsınız. Belli mesai saatlerine ve limitlerine bağlı kalmadan siteniz üzerinden tüketicilere ulaşarak satış yapma fırsatınız olur.

Daha geniş kitlelere ulaşma

Fiziki mağazalar yapıları gereği belli bir konumda olmak zorundadırlar. Birden fazla mağazası olan şirketler de yine belli bir konum dahilinde bulunmak zorundadırlar.

Ancak online satış mağazanızın olması sizi belli bir konumla sınırlamaz. Tüketicilere ulaşmak için, onların dükkanınıza gelmesini beklemek zorunda kalmazsınız.

E-ticaret siteniz kurduktan sonra Türkiye’deki herhangi bir şehre ya da bölgeye ulaşabilirsiniz. İnternetten satış yaparken, sınırları ortadan kaldırma şansına ulaşırsınız. Böylelikle de daha geniş kitlelere ulaşarak, dükkanınızın önünden geçen kişilere bağlı kalmak zorunda olmazsınız.

Farklı reklam ve tanıtım imkanlarından yararlanırsınız

Bir e-ticaret siteniz olduğunda internet üzerindeki birçok farklı reklam modelinden ve türünden yararlanmak için de fırsatınız olacak. Sadece basılı mecralara bağımlı kalmadan, markanızın bilinirliğini artırmak için internet reklamlarından yararlanabilirsiniz.

Google Adwords’ten yararlanarak, online aramalar üzerinden sitenize trafik çekerek tüketicileri satın almaya yönlendirebilirsiniz. Google Adsense reklamları ile farklı dijital yayıncıların internet sitelerine reklamlar vererek, bu mecranın takipçilerine markanızla ilgili reklamlar göstererek, onları sitenize çekebilirsiniz.

Bunların yanı sıra sosyal ağlar üzerindeki reklam modellerinden yararlanarak, bu platformlar üzerinde marka ve ürün bilinirliğinizi artıracak çalışmalar yapabilirsiniz.

İnternet üzerindeki farklı reklam modelleri ve tanıtım konusunda neler yapabileceğiniz hakkında detaylı bilgi almak için Reklam ve pazarlama rehberleri serimizdeki yazıları inceleyebilirsiniz.

Fiziki mağazanızda ürünlerinizi bire bir gösterebilirsiniz

Birçok e-ticaret sitesinin eksiği ürünlerini doğrudan sergileyemiyor olmaları. İnternet üzerinden alışveriş yapan tüketiciler de kimi zaman satın alma işlemi öncesinden ürünleri yakından incelemek isteyebiliyor.

Fiziki mağazanızın olması, tüketicilere bu fırsatı sağlamış olacaktır. E-ticaret siteniz üzerinde kullanacağınız bir takım eyleme çağrı ifadeleri ile tüketicileri fiziki mağazanıza gelerek ürünleri yakından inceleyebilecekleri konusunda bilgilendirebilirsiniz.

Fiziki mağazanızın adresini ve ulaşım yöntemlerini paylaşmak, e-ticaret siteniz üzerinden adres bilgilerinize ulaşan kişilere kolaylık sağlayacaktır. Aynı zamanda sitenizde ürünleri inceleyebilme şansı bulmak da tüketicilerin satın alma kararlarını etkiler.

Başka bir deyişle de e-ticaret siteniz üzerinden tüketicileri dükkanınıza çekme fırsatı da bulursunuz. Fiziki mağazanızda tüketicilerle bire bir iletişim kurma fırsatınız olacağı için onları satın almaya daha iyi yönlendirme şansınız da olacak.

Fiziki mağazanızı internete taşımak isterseniz İdeasoft e-ticaret paketlerimizden faydalanabilirsiniz. Burada ihtiyacınıza uygun bir çözüm bularak online satış mağazanızı kurabilirsiniz. Dilerseniz 15 günlük demo hesabınızı oluşturarak hizmetlerimizi deneyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medyada etkileşime neden daha fazla önem vermelisiniz?
Sosyal medyada etkileşime neden daha fazla önem vermelisiniz?
Halen daha takipçi satın alarak, takipçi sayısını artıran firmalar bulunuyor; ancak çok fazla takipçiye sahip olmak etkileşim oranının yüksek olmasını sağlamıyor. Sosyal medyada etkileşim oranın yüksek olması, takipçi...
15 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 1. Bölüm
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 1. Bölüm
Başarılı bir ürün lansmanı yapmak hem marka için hem de tanıtılan ürün için bir hayli önemlidir. Hem mevcut kitleye hem de yeni bir hedef kitleye bu ürünü ulaştırabilmek için lansman öncesinde, sırasında ve sonrasında bir...
25 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi nasıl geliştirilebilir?
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi nasıl geliştirilebilir?
Kullanıcı deneyimi e-ticaret sitelerinin tasarımlarında önemli bir yere sahiptir. Sadık müşteri kitleleri oluşturmanın yanı sıra sitenin SEO’sunu geliştirmek için de oldukça önemlidir. Bir önceki yazımıda kullanıcı...
6 Nisan 2018
Sinan Oypan
Markalaşma süreci nasıl yönetilmelidir?
Markalaşma süreci nasıl yönetilmelidir?
Markalaşma süreci, her e-ticaret firmasının gündeminde olması ve üzerine çalışması gereken konulardan biridir. Markanızı doğru bir şekilde oluşturmanız ve marka bilinirliğinizi artırma sürecinizi etkili bir şekilde...
18 Kasım 2020
Sinan Oypan
E-Ticarette Pinterest'in Yeri Nedir?
E-Ticarette Pinterest'in Yeri Nedir?
Pinterest Nedir? Pinterest, her ne kadar Türkiye’deki sosyal medya kitlesinden beklenen ilgiyi pek göremese de dünya üzerinde oldukça popüler bir platform. Ülkemizde ise etkilerini yavaş yavaş göstermeye başladı. Özellikle e-ticaret...
27 Ocak 2021
Markethinkers
eBay'de Satış Yapmak Rehberi 2021
eBay'de Satış Yapmak Rehberi 2021
eBay'de Satış Yapmak adlı bu kapsamlı e ticaret rehberimizde ebay de ürün satmak için gerekenler nelerdir, ebaydan nasıl satış yapılır, ebay dropshipping yani özetle ebay store üzerinden ebay satış yapmak / ebay ürün satmak ile...
26 Şubat 2019
Sinan Oypan
Yerli ve yabancı üretici firmalar ile çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Yerli ve yabancı üretici firmalar ile çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Yerli ve yabancı üretici firmalar, ürün tedarik yönetiminde farklı avantaj ve dezavantajlar sağlayabildikleri için tedarik ağınızı oluştururken doğru üreticileri seçmeniz önemli. Yerli ve yabancı üretici firmalar, farklı...
19 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Reklam metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam metinleri, dijital pazarlama ya da offline kanallardaki reklamlarınızın getirisini ve geri dönüşümünü etkilediği için özenle hazırlanmalıdır. Reklam metni hazırlarken bilinmesi ve dikkat edilmesi gereken birçok konu...
3 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Bayram kampanyaları ile satışlarınızı artıracak taktikler
Bayram kampanyaları ile satışlarınızı artıracak taktikler
Bayram kampanyaları, tatil dönemlerinde e-ticaret sitenize tüketiciler çekmek için iyi ve etkili satış taktikleri arasında yer alıyor. Bayram ve tatil dönemlerinde tüketiciler, hem kendileri hem de sevdikleri için alışveriş...
16 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Mobil site yüklenme hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Mobil site yüklenme hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Web site hızının yanı sıra web sitenizin mobildeki açılma hızı da kullanıcı deneyimini önemli bir şekilde etkileyeceği için üzerinde durulması gereken bir konudur. Kullanıcıların mobil kullanım alışkanlıklarının artması...
13 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmanızın ismi iş alanınızı daraltıyor mu?
E-ticaret firmanızın ismi iş alanınızı daraltıyor mu?
E-ticaret firmanız için isim seçerken dikkatli olmanız ve yaptığınız işi yansıtan bir isim seçmeniz oldukça önemlidir. İsim bulma işlemi bir girişim kurulurken atılan ilk adımlardan biridir. İlk etapta yapılan planlar ve...
18 Nisan 2017
Sinan Oypan
SEO nasıl yapılır?
SEO nasıl yapılır?
SEO nasıl yapılır, SEO çalışması nasıl yapılır, SEO çalışmalarında anahtar kelime seçimi nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazımızda. SEO nasıl yapılır? E-ticaret sitenizi yeni kurduysanız ve SEO çalışmaları için...
3 Kasım 2017
Sinan Oypan