Fiziki mağazalar neden online satış mağazası açmalı

24 Şubat 2017
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar neden online satış mağazası açmalı

E-ticaret sektörü son yıllarda ülkemizde bir hayli gelişmeye başladı ve önümüzdeki yıllarda da bu büyümenin devam etmesi bekleniyor. Günlük hayatta kullandığımız teknolojik cihazların artması ve internet kullanımının tüketiciler arasında yaygınlaşmasından dolayı da e-ticaret sitelerine olan ilgi bir hayli artmaya başlıyor.

Fiziki mağazaların da kendilerini yenilenen alışveriş alışkanlıklarına adapte etmeleri, gelirlerini artırma konusunda onlara yardımcı olacaktır. Bir e-ticaret sitesi kurmanın, fiziki mağazalara birçok farklı konuda yararı bulunuyor. Bu yazımızda da fiziki mağazaların online satış mağazası açarak ne gibi avantajlardan faydalanabileceklerini ele alacağız.

7/24 hizmet verme imkanı

Fiziki mağazaların dezavantajlarından biri de belli bir mesai saati içinde hizmet verebiliyor olmaları. Ancak bir e-ticaret siteniz olduğunda, internet üzerinden 365 gün 7/24 hizmet verebilme şansınız bulunuyor.

Online satış mağazanızı kurup, ürünlerinizi burada sergilemeye başladığınızda, yılın her günü ve günün her saati tüketicilere hizmet vermeye hazırsınız. Belli mesai saatlerine ve limitlerine bağlı kalmadan siteniz üzerinden tüketicilere ulaşarak satış yapma fırsatınız olur.

Daha geniş kitlelere ulaşma

Fiziki mağazalar yapıları gereği belli bir konumda olmak zorundadırlar. Birden fazla mağazası olan şirketler de yine belli bir konum dahilinde bulunmak zorundadırlar.

Ancak online satış mağazanızın olması sizi belli bir konumla sınırlamaz. Tüketicilere ulaşmak için, onların dükkanınıza gelmesini beklemek zorunda kalmazsınız.

E-ticaret siteniz kurduktan sonra Türkiye’deki herhangi bir şehre ya da bölgeye ulaşabilirsiniz. İnternetten satış yaparken, sınırları ortadan kaldırma şansına ulaşırsınız. Böylelikle de daha geniş kitlelere ulaşarak, dükkanınızın önünden geçen kişilere bağlı kalmak zorunda olmazsınız.

Farklı reklam ve tanıtım imkanlarından yararlanırsınız

Bir e-ticaret siteniz olduğunda internet üzerindeki birçok farklı reklam modelinden ve türünden yararlanmak için de fırsatınız olacak. Sadece basılı mecralara bağımlı kalmadan, markanızın bilinirliğini artırmak için internet reklamlarından yararlanabilirsiniz.

Google Adwords’ten yararlanarak, online aramalar üzerinden sitenize trafik çekerek tüketicileri satın almaya yönlendirebilirsiniz. Google Adsense reklamları ile farklı dijital yayıncıların internet sitelerine reklamlar vererek, bu mecranın takipçilerine markanızla ilgili reklamlar göstererek, onları sitenize çekebilirsiniz.

Bunların yanı sıra sosyal ağlar üzerindeki reklam modellerinden yararlanarak, bu platformlar üzerinde marka ve ürün bilinirliğinizi artıracak çalışmalar yapabilirsiniz.

İnternet üzerindeki farklı reklam modelleri ve tanıtım konusunda neler yapabileceğiniz hakkında detaylı bilgi almak için Reklam ve pazarlama rehberleri serimizdeki yazıları inceleyebilirsiniz.

Fiziki mağazanızda ürünlerinizi bire bir gösterebilirsiniz

Birçok e-ticaret sitesinin eksiği ürünlerini doğrudan sergileyemiyor olmaları. İnternet üzerinden alışveriş yapan tüketiciler de kimi zaman satın alma işlemi öncesinden ürünleri yakından incelemek isteyebiliyor.

Fiziki mağazanızın olması, tüketicilere bu fırsatı sağlamış olacaktır. E-ticaret siteniz üzerinde kullanacağınız bir takım eyleme çağrı ifadeleri ile tüketicileri fiziki mağazanıza gelerek ürünleri yakından inceleyebilecekleri konusunda bilgilendirebilirsiniz.

Fiziki mağazanızın adresini ve ulaşım yöntemlerini paylaşmak, e-ticaret siteniz üzerinden adres bilgilerinize ulaşan kişilere kolaylık sağlayacaktır. Aynı zamanda sitenizde ürünleri inceleyebilme şansı bulmak da tüketicilerin satın alma kararlarını etkiler.

Başka bir deyişle de e-ticaret siteniz üzerinden tüketicileri dükkanınıza çekme fırsatı da bulursunuz. Fiziki mağazanızda tüketicilerle bire bir iletişim kurma fırsatınız olacağı için onları satın almaya daha iyi yönlendirme şansınız da olacak.

Fiziki mağazanızı internete taşımak isterseniz İdeasoft e-ticaret paketlerimizden faydalanabilirsiniz. Burada ihtiyacınıza uygun bir çözüm bularak online satış mağazanızı kurabilirsiniz. Dilerseniz 15 günlük demo hesabınızı oluşturarak hizmetlerimizi deneyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Müzik aletlerinin online satışı nasıl yapılır?
Müzik aletlerinin online satışı nasıl yapılır?
E-ticaret sektörünün hızla büyüdüğü bu yıllarda özellikle enstruman mağazaları da sanal mağazacılığa giriş yapıyor. Türkiye genelinde isim yapmış pek çok mağaza artık internet üzerinden de satışlarını...
2 Eylül 2017
IdeaSoft
İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları
İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları
Proje yönetim araçları, uzaktan çalışan ekipler veya ekibinin performansını ve çalışmalarını takip etmek isteyenlere çözüm sağlayan yazılımlardır. Ekip yönetimi, yeni iş atamaları, mevcut işlerin takibi, ekip işi...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerin Youtube reklamlarına neden önem vermeli?
E-ticaret şirketlerin Youtube reklamlarına neden önem vermeli?
Youtube son dönemlerde markalar için oldukça önemli bir mecra halini almaya başladı. Bunun nedeni ise, kullanıcıların Youtube’u bir video izleme platformu olarak kullanmanın yanı sıra bir sosyal mecra olarak kullanmaya başlaması ve...
2 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Etkili bir banner hazırlamak için bilmeniz gerekenler
Etkili bir banner hazırlamak için bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizin ya da ürünlerinizin tanıtımı için etkili bir banner hazırlamak iyi bir pazarlama aracı olarak kullanılabilir. Reklam bannerları yıllardır tanıtım amacıyla web siteler üzerinde kullanılmaktadır. Banner...
1 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama müdürü hangi görevlerden sorumlu?
E-ticarette pazarlama müdürü hangi görevlerden sorumlu?
Özellikle yeni kurulan ve işini büyütmek isteyen e-ticaret firmaları için pazarlama müdürü önemli bir role sahiptir. Doğru pazarlama stratejileri ve bu stratejilerin uygulanış şekli, firmanın büyümesine, marka bilinirliğinin...
13 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticaret kolay bir iş midir?
E-ticaret kolay bir iş midir?
E-ticaret sektörüne adım atmak ya da fiziki mağazasını internete taşımak isteyenlerin en çok sordukları ya da merak ettikleri “E-ticaret kolay bir iş midir?” sorusu oluyor. İnternetten satış yaparak, farklı ve daha geniş...
6 Haziran 2016
Sinan Oypan
Sesli arama SEO çalışması nasıl yapılır?
Sesli arama SEO çalışması nasıl yapılır?
Sesli arama SEO çalışması nasıl yapılır, SEO çalışmalarına sesli arama sorgularını nasıl dahil edilebilir, sesli arama nasıl açılır / Sesli arama nedir, sesli arama motoru ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Sesli...
11 Aralık 2017
Sinan Oypan
Online mağazanız için niş bir pazar nasıl bulabilirsiniz?
Online mağazanız için niş bir pazar nasıl bulabilirsiniz?
E-ticaret sektörüne giriş yaparken, niş bir pazara odaklanmak birçok açıdan avantajlıdır. Dikey bir pazarda yer alacağınız için, bu pazarda isminizi daha kolay bir şekilde duyurmaya başlayabilirsiniz. Tabii ki rekabeti yoğun olan...
23 Kasım 2017
Sinan Oypan
İndirim kuponları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
İndirim kuponları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
İndirim kuponları e-ticaret sitelerinde satışları artırmak ve yeni müşteriler çekmek için sıklıkla kullanılıyor. Tabii ki bu pazarlama yöntemini kullanırken, doğru adımları atmak; doğru şekil ve zamanlarda indirim kuponları...
23 Eylül 2019
Sinan Oypan
Gerilla pazarlama nedir, avantajları nelerdir? (Gerilla pazarlama örnekleri)
Gerilla pazarlama nedir, avantajları nelerdir? (Gerilla pazarlama örnekleri)
Son yıllarda özellikle birçok firmanın başvurduğu; markaya dikkat çekerek, marka bilinirliğini artırmak için yapılan gerilla pazarlama çalışmaları, hiç beklenmedik bir anda tüketicilerin karşısına çıkması ve yaratıcı...
7 Ağustos 2018
Sinan Oypan
İyi bir blog yazısında olması gereken 6 özellik
İyi bir blog yazısında olması gereken 6 özellik
İçerik pazarlamadan yararlanırken, blog yazıları oluşturabilirsiniz. İyi ve kaliteli bir blog yazısı yazabilmek içinse bazı özellikleri bu içeriklerinizde bulundurmanız gerekiyor. Kullanıcılarla etkileşime geçmek, onların...
1 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Online satış siteleri için marka oluşturma
Online satış siteleri için marka oluşturma
Marka oluşturma ya da bir marka yaratmak online satış siteleri için üzerinde çalışılması gereken bir konudur. Tüketicilere; varlığını, kimliğini, işini kanıtlamanın bir yolu markalaşmadan geçer. Siz kurduğunuz markayı ne...
8 Ağustos 2020
IdeaSoft
Detaylı Bilgi İçin Arayın