Fiyat bilgilendirme sayfalarında kullanabileceğiniz taktikler

8 Ağustos 2018
Sinan Oypan

E-ticaret siteniz üzerindeki fiyat bilgilendirme sayfalarında bir takım çalışmalar yapmanız ve bu sayfaları hem tasarım hem de içerik olarak geliştirmeniz, bu sayfalar üzerinden elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olacaktır. Kullanıcıların satın alma kararlarını etkilemeniz bu noktada oldukça önemlidir. Bu kararları etkileyebilmek için de onları ikna edecek kozlarınızın olması gerekir.

Tasarımı sadeleştirin

Fiyatlandırma sayfalarınızda kullanıcıların kafasının karışmaması gerekir. Bu sebeple de bu sayfaların tasarımlarının mümkün olduğunca sade ve anlaşılır olması gerekir. Bu nedenle de sayfa üzerinde gereksiz içerikleri kaldırarak fiyat bilgilerini net bir şekilde gösterecek bir tasarıma yönelmeniz gerekir.

İçerik kolay anlaşılabilir olmalı

Fiyat sayfalarınızdaki içeriklerin kolay anlaşılabilmesi gerekir. Kullanıcılar tek bir bakışta hizmet ve ürününüzle ilgili bilgiyi alırken, ürünün fiyat bilgisini de kolay bir şekilde anlayabilmeliler. Bu sayfa üzerinde ürününüzün neler sunduğunu, ücretini ve ücret içinde nelerin dahil olduğunu (kargo ücreti, sigorta ya da garanti, ek aksesuarlar vb.) net bir şekilde belirtmeniz gerekir.

Ürünün yararlarını öne çıkartın

Kullanıcıların satın alma kararlarını etkileyebilmek için ürünlerinizin yararlarını ve tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğü üzerine de yoğunlaşabilirsiniz. Böylelikle kullanıcılar bu sayfalar üzerinde bu ürünü satın aldıklarında kendilerine ne gibi katkı sağlayacaklarını ve hangi sorunlarının çözüleceğini görebilirler.

Aciliyet ve bir şeyleri kaçırma hissini vurgulayın

Hızlı bir şekilde geri dönüşümler elde edebilmek için fiyatlandırma sayfalarınızda aciliyet ve bir şeyleri kaçırma (FOMO) hissiyatını da vurgulayarak öne çıkarmanız gerekir. Bunları yapmak için:

  • Zaman limitli fırsatlar sunmak
  • Limitli stok sayıları göstermek
  • Doğru ve dikkat çekici renkleri kullanın
  • Bu ürünü satın alan kullanıcıların sayısını paylaşın
  • Belli bir zaman içinde alışveriş yapılması durumunda ek bir fırsat önerileri sunun.

Güvenlik unsurlarını öne çıkartın

E-ticarette kullanıcıların çekindikleri konulardan biri de sitelere güvenmek oluyor. Kullanıcıların siteniz üzerinden güvenle alışveriş yapabileceklerini göstermeniz de onların satın alma kararlarını etkileyecek faktörler arasında yer alıyor. Sitenizi HTTPS’e taşıyarak, tarayıcı üzerinde sitenin güvenli olduğunu gösterebilir, SSL sertifika bilgilerinizi paylaşabilir, 3D güvenlik ödeme sistemlerinizi ve iletişim bilgilerinizi detaylı bir şekilde göstererek sitenizden güvenli bir şekilde alışveriş yapılabileceğini kullanıcılara gösterebilirsiniz.

Eyleme çağrı butonlarınız dikkat çekici olsun

Eyleme çağrı (CTA) butonlarınızın da dikkat çekici olması gerekir. Kullanıcıları ürünü sepete eklemeye yönlendirmek için bu butonların önemi büyüktür. Bu butonları öne çıkartmak için arkaplanla zıtlık oluşturacak renkler kullanabilir ve bu butonlardaki metinlerinizi dikkat çekici bir şekilde hazırlayabilirsiniz.

Karşılaştırma yapmaya izin verin

Siteniz üzerinde ürün karşılaştırmaları yapılması için bir seçenek sunuyor olmanız da önemlidir. Benzer veya farklı kategorilerdeki ürünlerin karşılaştırılması, kullanıcıların daha hızlı ve kolay bir şekilde karar vermelerini sağlar. Bu sebeple de birden fazla ürünün yan yana karşılaştırılabildiği bir özellik sunmanız ve kullanıcıları buna yönlendirmeniz geri dönüşümlerinizi artırma konusunda yardımcı olacaktır.

Canlı destek hizmeti sunun

Özellikle ürün fiyatlarının görüntülendiği sayfalarda tetiklenecek canlı destek sistemleri de kullanamaya yönelebilirsiniz. Bu sayfalar üzerinde kullanıcılar kararsız kalabilir ya da ürünler hakkında daha detaylı bilgiler almak isteyebilirler. Bu noktada satış kaçırmamak ve tüketicilere hızlı bir şekilde yanıt sağlayabilmek için canlı destek sistemlerinden yararlanabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Facebook reklam performansını ölçmek için 6 yol
Facebook reklam performansını ölçmek, yatırım getirinizi ve reklamlarınızdan nasıl bir geri dönüş aldığınızı analiz etmek için oldukça gerekli çalışmalardan biri. Reklamların performansını belirleyen farklı kriterler...
22 Kasım 2019
Sinan Oypan
Rekabetten sıyrılabilmek için girişiminizin cevaplaması gereken 23 soru
Türkiye’deki girişimcilik sektörünün her gün giderek büyümesi ve özellikle e-ticaret sektörüne yeni oyuncuların girmesi, bu alandaki rekabetin de giderek artmasına neden oluyor. Bir de e-ticaret sektörüne adım atmak isteyen...
11 Ekim 2016
Sinan Oypan
Etkileşimlerinizi artırmak için Instagram’da günlük olarak yapmanız gerekenler
Sosyal medya pazarlamadan iyi sonuçlar alabilmek için düzenli olarak bu mecralar üzerinde çalışmalar yapmanız ve her gün aktif bir şekilde bu platformları takip etmeniz gerekir. Tabii ki sosyal medya yönetiminde içerik yönetimi...
17 Eylül 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşımı için en uygun zaman nasıl bulunur?
Sosyal medya yönetimindeki en önemli unsurlardan biri de doğru zamanda paylaşım yaparak, daha fazla kişiye ulaşmak ve etkileşimi artırmaktır. Tabii ki bunu yapmak için bazı testler ve analizler yapmanız gerekiyor. Sosyal...
18 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Sevgililer Günü’nde satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Sevgililer Günü her yıl olduğu gibi e-ticaret firmalarının dört gözle beklediği dönemlerden biri. E-ticaret firmaları bu dönemde düzenledikleri kampanyalar ve fırsatlarla satışlarını artırabilirler. Tüketicilerin ilgi...
29 Ocak 2018
Sinan Oypan
Instagram video paylaşım yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Instagram video paylaşım yaparken, bazı konulara ve unsulara dikkat etmeniz, alacağınız etkileşimleri de artırmanıza yardımcı olur. Daha fazla izlenme, erişim ve etkileşim için kullanıcıların beklentisini karşılamanız...
25 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticaret yapmak isteyen işletmelerin yaşadığı korkular
E-ticaret yapmak günümüzde en çok tercih edilen iş modellerinden biri haline geldi. Yaşanan hızlı dijitalleşme, olağanüstü durumlar, küresel krizler dijital araçların kullanımını yoğunlaştırırken, iş dünyası da işini...
16 Temmuz 2020
Gökçe Beyazaslan
Girişimciliğin Avantajları Nelerdir?
Girişimciliğin avantajları, kendi işini kurmanın avantajları, kendi işini kurmanın dezavantajları yani kendi işini kurmanın avantajları ve dezavantajları özetle girişimciliğin avantajları ve daha fazlasına bu yazımızda ele...
5 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
SEO hizmeti alırken nelere dikkat edilmelidir?
Bir SEO ajansı ile anlaşarak SEO hizmeti alırken, bazı konuların üzerinden geçmeniz ve alacağınız hizmetlerle ilgili mümkün olduğunca bilgi toplamanız gerekir. Bulunduğunuz pazarda öne çıkmak, satışlarınızı artırarak yeni...
28 Ağustos 2019
Sinan Oypan
5 adımda 2017’deki sosyal medya reklamlarınızı nasıl planlayabilirsiniz?
Sosyal medya reklamları 2017’de de e-ticaret firmalarının sıkça başvuracağı tanıtım araçları arasında yer alacak. 2016’nın da sonuna geldiğimiz şu günlerde, e-ticaret firmalar 2017 yılı için pazarlama ve reklam planlarını...
22 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için nasıl logo yapabilirsiniz?
E-ticaret siteniz için gerekli olanlardan biri de iyi bir logodur. Logonuzun dikkat çekici ve akılda kalıcı olması, markanızın bilinirliğini artırmada ve kurumsallaşma yolunda önemli bir adımdır. Tabii ki iyi bir logo yapmanın...
18 Ocak 2017
Sinan Oypan
Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler
Facebook ve Instagram video reklamları, günümüzde mevcut takipçilerle etkileşime girme ve yeni hedef kitlelere ulaşmak için oldukça ideal pazarlama yöntemleri arasında yer alıyor. Her iki platformun da aynı reklam yönetim...
5 Mart 2019
Sinan Oypan