fbpx

Fiyat bilgilendirme sayfalarında kullanabileceğiniz taktikler

8 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Fiyat bilgilendirme sayfalarında kullanabileceğiniz taktikler

E-ticaret siteniz üzerindeki fiyat bilgilendirme sayfalarında bir takım çalışmalar yapmanız ve bu sayfaları hem tasarım hem de içerik olarak geliştirmeniz, bu sayfalar üzerinden elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olacaktır. Kullanıcıların satın alma kararlarını etkilemeniz bu noktada oldukça önemlidir. Bu kararları etkileyebilmek için de onları ikna edecek kozlarınızın olması gerekir.

Tasarımı sadeleştirin

Fiyatlandırma sayfalarınızda kullanıcıların kafasının karışmaması gerekir. Bu sebeple de bu sayfaların tasarımlarının mümkün olduğunca sade ve anlaşılır olması gerekir. Bu nedenle de sayfa üzerinde gereksiz içerikleri kaldırarak fiyat bilgilerini net bir şekilde gösterecek bir tasarıma yönelmeniz gerekir.

İçerik kolay anlaşılabilir olmalı

Fiyat sayfalarınızdaki içeriklerin kolay anlaşılabilmesi gerekir. Kullanıcılar tek bir bakışta hizmet ve ürününüzle ilgili bilgiyi alırken, ürünün fiyat bilgisini de kolay bir şekilde anlayabilmeliler. Bu sayfa üzerinde ürününüzün neler sunduğunu, ücretini ve ücret içinde nelerin dahil olduğunu (kargo ücreti, sigorta ya da garanti, ek aksesuarlar vb.) net bir şekilde belirtmeniz gerekir.

Ürünün yararlarını öne çıkartın

Kullanıcıların satın alma kararlarını etkileyebilmek için ürünlerinizin yararlarını ve tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğü üzerine de yoğunlaşabilirsiniz. Böylelikle kullanıcılar bu sayfalar üzerinde bu ürünü satın aldıklarında kendilerine ne gibi katkı sağlayacaklarını ve hangi sorunlarının çözüleceğini görebilirler.

Aciliyet ve bir şeyleri kaçırma hissini vurgulayın

Hızlı bir şekilde geri dönüşümler elde edebilmek için fiyatlandırma sayfalarınızda aciliyet ve bir şeyleri kaçırma (FOMO) hissiyatını da vurgulayarak öne çıkarmanız gerekir. Bunları yapmak için:

  • Zaman limitli fırsatlar sunmak
  • Limitli stok sayıları göstermek
  • Doğru ve dikkat çekici renkleri kullanın
  • Bu ürünü satın alan kullanıcıların sayısını paylaşın
  • Belli bir zaman içinde alışveriş yapılması durumunda ek bir fırsat önerileri sunun.

Güvenlik unsurlarını öne çıkartın

E-ticarette kullanıcıların çekindikleri konulardan biri de sitelere güvenmek oluyor. Kullanıcıların siteniz üzerinden güvenle alışveriş yapabileceklerini göstermeniz de onların satın alma kararlarını etkileyecek faktörler arasında yer alıyor. Sitenizi HTTPS’e taşıyarak, tarayıcı üzerinde sitenin güvenli olduğunu gösterebilir, SSL sertifika bilgilerinizi paylaşabilir, 3D güvenlik ödeme sistemlerinizi ve iletişim bilgilerinizi detaylı bir şekilde göstererek sitenizden güvenli bir şekilde alışveriş yapılabileceğini kullanıcılara gösterebilirsiniz.

Eyleme çağrı butonlarınız dikkat çekici olsun

Eyleme çağrı (CTA) butonlarınızın da dikkat çekici olması gerekir. Kullanıcıları ürünü sepete eklemeye yönlendirmek için bu butonların önemi büyüktür. Bu butonları öne çıkartmak için arkaplanla zıtlık oluşturacak renkler kullanabilir ve bu butonlardaki metinlerinizi dikkat çekici bir şekilde hazırlayabilirsiniz.

Karşılaştırma yapmaya izin verin

Siteniz üzerinde ürün karşılaştırmaları yapılması için bir seçenek sunuyor olmanız da önemlidir. Benzer veya farklı kategorilerdeki ürünlerin karşılaştırılması, kullanıcıların daha hızlı ve kolay bir şekilde karar vermelerini sağlar. Bu sebeple de birden fazla ürünün yan yana karşılaştırılabildiği bir özellik sunmanız ve kullanıcıları buna yönlendirmeniz geri dönüşümlerinizi artırma konusunda yardımcı olacaktır.

Canlı destek hizmeti sunun

Özellikle ürün fiyatlarının görüntülendiği sayfalarda tetiklenecek canlı destek sistemleri de kullanamaya yönelebilirsiniz. Bu sayfalar üzerinde kullanıcılar kararsız kalabilir ya da ürünler hakkında daha detaylı bilgiler almak isteyebilirler. Bu noktada satış kaçırmamak ve tüketicilere hızlı bir şekilde yanıt sağlayabilmek için canlı destek sistemlerinden yararlanabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Hobinizi E-Ticarete Nasıl Dönüştürürsünüz?
Hobinizi E-Ticarete Nasıl Dönüştürürsünüz?
Stresli yaşam koşullarında hobiler stresi kafamızdan atarak, rahatlamayı ve keyifli vakit geçirmeyi sağlar. Her insan zevkleri ve yeteneği ölçüsünde kendine bir hobi seçer. Bu hobiler kimi zaman dağcılık, yüzme, gastronomi, doğa...
26 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
Markalar 2019’da sosyal medya pazarlama hakkında neler düşünüyor?
Markalar 2019’da sosyal medya pazarlama hakkında neler düşünüyor?
Günümüzde en yaygın şekilde kullanılan sosyal medya pazarlama çalışmaları, 2019’da da markaların en çok tercih ettiği pazarlama yöntemlerinden bir olmaya devam edecek. Markaların sosyal medya pazarlamayı tercih etmelerinin...
7 Nisan 2019
Sinan Oypan
E ticaret site isimleri nasıl seçilir?
E ticaret site isimleri nasıl seçilir?
E ticaret site isimleri nasıl seçilir, e ticaret sitesi isim önerilerinde dikkat edilmesi gerekenler, eticaret isim önerileri - e ticaret isim önerilerinde izlenmesi gereken yol haritası, e ticaret sitesi isimleri listesi hazırlama ile ilgili...
19 Aralık 2017
Sinan Oypan
Etkileyeci başlıklar kullanmak blog içerikleriniz için neden önemli?
Etkileyeci başlıklar kullanmak blog içerikleriniz için neden önemli?
Blog yazılarınızı daha etkileyici ve dikkat çekici bir hale getirmek için kullanabileceğiniz taktiklerden biri de yazılarınızın başlıklarını değiştirmek olacaktır. Sosyal ağlar da ya da Google üzerinde kullanıcılar sizin...
27 Kasım 2016
Sinan Oypan
Black Friday (Kara Cuma) nedir ve e-ticaret firmaları bundan nasıl yararlanabilir?
Black Friday (Kara Cuma) nedir ve e-ticaret firmaları bundan nasıl yararlanabilir?
Son yıllarda oldukça popülerleşmeye başlayan ve geçtiğimiz yıl Türkiye'de de hem fiziki hem de online mağazaların da pazarlama ve satış planlarına dahil ettiği Kara Cuma (Black Friday), 1980’lerde Amerika’da ortaya...
24 Ekim 2018
Sinan Oypan
E-ticarette gelir gider hesaplama nasıl yapılır?
E-ticarette gelir gider hesaplama nasıl yapılır?
E-ticaret şirketinizin karlılığını görmek ve devam ettirmek için gelir gider hesaplama yapmanız bir hayli önemlidir. Şirketinizin gelir durumunu, nakit akışını ve harcamalarını hesaplayarak şirketinizin karlılığını...
5 Mart 2020
Sinan Oypan
İşletmeler için yaratıcı Youtube video fikirleri
İşletmeler için yaratıcı Youtube video fikirleri
Youtube video içerikleri, video pazarlama çalışmaları ile tüketiciler ulaşmak isteyen işletmeler için önemli bir tanıtım aracı. Yotubue videolarıyla yeni kitleler edinebileceğiniz gibi marka bilinirliğinizi artırmak için de...
24 Nisan 2020
Sinan Oypan
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 1. Bölüm
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 1. Bölüm
Popülerliği artan ve bu sebeple de markaların da önemli sosyal medya kanallarından biri haline gelen Instagram, doğru kullanıldığında yeni hedef kitlelere ulaşma, marka bilinirliği artırma ve geri dönüşüm sağlama konusunda...
13 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticaret hosting seçimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticaret hosting seçimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Online alışverişlerde en önemli unsurlardan biri de e-ticaret hosting seçimidir. Doğru hosting seçimi e-ticaret sitenizin düzgün çalışmasını sağlarken, tüketicilerin güvenli bir şekilde internet üzerinden alışveriş...
26 Ekim 2018
Sinan Oypan
PR ajansları ile çalışırken dikkat etmeniz gerekenler
PR ajansları ile çalışırken dikkat etmeniz gerekenler
PR ajansları ile çalışmak, e-ticaret firmanızı büyütmek, yeni kitlelere ulaşmak, internetteki görünürlüğünüzü ve marka gücünüzü artırmak için önemlidir. Doğru tanıtım çalışmalarını yapmak, markanızın ön plana...
1 Eylül 2020
Sinan Oypan
E ticaret vergileri hangileridir? | E ticaret vergi süreci
E ticaret vergileri hangileridir? | E ticaret vergi süreci
E ticaret vergi / e ticaret vergileri nelerdir, e ticaret firmaları / e ticaret şirketlerinin ödemekle yükümlü olduğu şirket vergileri nelerdir, e ticarette vergilendirme / e ticaret vergilendirmede hangi kalemler mevcuttur, şahıs şirketi...
28 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi tasarım ilkeleri nelerdir?
E-ticaret sitesi tasarım ilkeleri nelerdir?
E-ticaret sitesi kurarken tasarım ilkeleri üzerinde durarak, tasarımlarınızı bu ilkelere göre yapmanız, sitenizin kullanıcı deneyimini geliştirir. Tasarım ilkeleri ile ilerlediğinizde, site navigasyonundan, ürün sayfası...
10 Mayıs 2020
Sinan Oypan