Fiyat bilgilendirme sayfalarında kullanabileceğiniz taktikler

8 Ağustos 2018
Sinan Oypan

E-ticaret siteniz üzerindeki fiyat bilgilendirme sayfalarında bir takım çalışmalar yapmanız ve bu sayfaları hem tasarım hem de içerik olarak geliştirmeniz, bu sayfalar üzerinden elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olacaktır. Kullanıcıların satın alma kararlarını etkilemeniz bu noktada oldukça önemlidir. Bu kararları etkileyebilmek için de onları ikna edecek kozlarınızın olması gerekir.

Tasarımı sadeleştirin

Fiyatlandırma sayfalarınızda kullanıcıların kafasının karışmaması gerekir. Bu sebeple de bu sayfaların tasarımlarının mümkün olduğunca sade ve anlaşılır olması gerekir. Bu nedenle de sayfa üzerinde gereksiz içerikleri kaldırarak fiyat bilgilerini net bir şekilde gösterecek bir tasarıma yönelmeniz gerekir.

İçerik kolay anlaşılabilir olmalı

Fiyat sayfalarınızdaki içeriklerin kolay anlaşılabilmesi gerekir. Kullanıcılar tek bir bakışta hizmet ve ürününüzle ilgili bilgiyi alırken, ürünün fiyat bilgisini de kolay bir şekilde anlayabilmeliler. Bu sayfa üzerinde ürününüzün neler sunduğunu, ücretini ve ücret içinde nelerin dahil olduğunu (kargo ücreti, sigorta ya da garanti, ek aksesuarlar vb.) net bir şekilde belirtmeniz gerekir.

Ürünün yararlarını öne çıkartın

Kullanıcıların satın alma kararlarını etkileyebilmek için ürünlerinizin yararlarını ve tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğü üzerine de yoğunlaşabilirsiniz. Böylelikle kullanıcılar bu sayfalar üzerinde bu ürünü satın aldıklarında kendilerine ne gibi katkı sağlayacaklarını ve hangi sorunlarının çözüleceğini görebilirler.

Aciliyet ve bir şeyleri kaçırma hissini vurgulayın

Hızlı bir şekilde geri dönüşümler elde edebilmek için fiyatlandırma sayfalarınızda aciliyet ve bir şeyleri kaçırma (FOMO) hissiyatını da vurgulayarak öne çıkarmanız gerekir. Bunları yapmak için:

  • Zaman limitli fırsatlar sunmak
  • Limitli stok sayıları göstermek
  • Doğru ve dikkat çekici renkleri kullanın
  • Bu ürünü satın alan kullanıcıların sayısını paylaşın
  • Belli bir zaman içinde alışveriş yapılması durumunda ek bir fırsat önerileri sunun.

Güvenlik unsurlarını öne çıkartın

E-ticarette kullanıcıların çekindikleri konulardan biri de sitelere güvenmek oluyor. Kullanıcıların siteniz üzerinden güvenle alışveriş yapabileceklerini göstermeniz de onların satın alma kararlarını etkileyecek faktörler arasında yer alıyor. Sitenizi HTTPS’e taşıyarak, tarayıcı üzerinde sitenin güvenli olduğunu gösterebilir, SSL sertifika bilgilerinizi paylaşabilir, 3D güvenlik ödeme sistemlerinizi ve iletişim bilgilerinizi detaylı bir şekilde göstererek sitenizden güvenli bir şekilde alışveriş yapılabileceğini kullanıcılara gösterebilirsiniz.

Eyleme çağrı butonlarınız dikkat çekici olsun

Eyleme çağrı (CTA) butonlarınızın da dikkat çekici olması gerekir. Kullanıcıları ürünü sepete eklemeye yönlendirmek için bu butonların önemi büyüktür. Bu butonları öne çıkartmak için arkaplanla zıtlık oluşturacak renkler kullanabilir ve bu butonlardaki metinlerinizi dikkat çekici bir şekilde hazırlayabilirsiniz.

Karşılaştırma yapmaya izin verin

Siteniz üzerinde ürün karşılaştırmaları yapılması için bir seçenek sunuyor olmanız da önemlidir. Benzer veya farklı kategorilerdeki ürünlerin karşılaştırılması, kullanıcıların daha hızlı ve kolay bir şekilde karar vermelerini sağlar. Bu sebeple de birden fazla ürünün yan yana karşılaştırılabildiği bir özellik sunmanız ve kullanıcıları buna yönlendirmeniz geri dönüşümlerinizi artırma konusunda yardımcı olacaktır.

Canlı destek hizmeti sunun

Özellikle ürün fiyatlarının görüntülendiği sayfalarda tetiklenecek canlı destek sistemleri de kullanamaya yönelebilirsiniz. Bu sayfalar üzerinde kullanıcılar kararsız kalabilir ya da ürünler hakkında daha detaylı bilgiler almak isteyebilirler. Bu noktada satış kaçırmamak ve tüketicilere hızlı bir şekilde yanıt sağlayabilmek için canlı destek sistemlerinden yararlanabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternetten tablo satmak ve tavsiye edilen adımlar
İnternetten tablo satmak, internetten fotoğraf satmak, internetten resim satmak, internetten yağlı boya resim satmak vb için gerekenler nelerdir? Yağlı boya tablo satmak istiyorum ya da tablo satmak istiyorum, resim satmak istiyorum,...
7 Eylül 2017
Gökçe Beyazaslan
Müşterileri verilerileri ile şirketinizde yapabileceğiniz 4 geliştirme
E-ticarette müşterilerle ilgili veri toplamak oldukça önemlidir; çünkü bu verilerin analizi ve takibi ile şirketiniz için bir çok geliştirme yapabilir ve yeni stratejiler belirleyebilirsiniz. Müşteri verilerinden bahsederken,...
29 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-posta pazarlama ile nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?
E-posta pazarlama çalışmalarınızın sonuçlarından memnun değilseniz bu çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm alabilmek için mevcut çalışmalarınızı gözden geçirmeniz gerekecektir. Tüketicilere doğru bir şekilde...
6 Eylül 2018
Sinan Oypan
Organik instagram sayfa büyütme stratejileri
instagram sayfa büyütme stratejileri nelerdir, instagram fan sayfası nasıl açılır, instagram fan sayfası açmak için dikkat edilmesi gerekenler; özetle instagram sayfası nasıl büyütülür ve daha fazlası bu yazımızda. instagram...
31 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Markaların bilmesi gereken Instagram istatistikleri | 2019
Instagram istatistik verilerini incelemek, bu mecra üzerinde yaptığınız pazarlama çalışmalarını geliştirmenizi sağlayacaktır. Kullanıcıların davranışlarını anlamak ve gönderi etkileşimlerinin nasıl etkilendiğini görmek...
9 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? | 2. Bölüm
E-ticaret firmalarının sosyal medya krizlerine karşı hazırlıklı olması ve önceden planlamalar yapmaları gerekir. Serimizin ilk bölümünde de bu hazırlık ve plan süreçlerinin yanı sıra krizlerin belirlenmesi ile ilgili...
27 Mart 2017
Sinan Oypan
Yerli ve yabancı üretici firmalar ile çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Yerli ve yabancı üretici firmalar, ürün tedarik yönetiminde farklı avantaj ve dezavantajlar sağlayabildikleri için tedarik ağınızı oluştururken doğru üreticileri seçmeniz önemli. Yerli ve yabancı üretici firmalar, farklı...
19 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Kriz iletişimi ve yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz iletişimi ve yönetimi günümüzde markaların üzerinde durmaları ve önem vermeleri konulardan biri. E-ticaret alanında tüketiciler birçok farklı konuda sorun yaşayabildikleri içim bu sorunlar iyi bir şekilde yönetilmediğinde...
20 Nisan 2020
Sinan Oypan
Yıl sonu indirim döneminde depo yönetimi ipuçları
Yıl sonu indirim döneminde e-ticaret firmalarının özellikle dikkat etmesi gereken konulardan biri de depo yönetimi. Depo yönetimini doğru bir şekilde yapmak, ürün stoklarının kontrolünü sağlamak ve siparişlerin doğru bir şekilde...
14 Aralık 2018
Sinan Oypan
Toptan satış kanalı ile perakendecilere nasıl ulaşabilirsiniz?
Toptan satış diğer adıyla B2B, e-ticaret pazarının büyük bir bölümünü oluşturmakta. Toptan satış kanalı ile perakende satış yapan firmalara ulaşmak ve ürünlerinizi doğru pazarlara ulaştırmak gelirlerinizi artırmanıza...
5 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Özel alışveriş sitelerinin düşüşü ve dikey e-ticaretin yükselişi
Kendi işini kurmak isteyen girişimciler yeni iş fikirleri üzerine düşünürken, e-ticaret modellerini de göz önünde bulundurmaya çalışıyorlar. Farklı iş modelleri girişimcilerin yapacakları yatırımları doğrudan etkilerken,...
2 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için Youtube Hikaye kullanım rehberi
Youtube Hikaye özelliğinin kullanımı açılması, markalar ve içerik üreticiler için Youtube’da içerik üretimi için farklı bir kapı aralamış oldu. Youtube Hikaye özelliği, Snapchat, Facebook ve Instagram’daki Hikaye...
3 Ağustos 2019
Sinan Oypan