İlgi çekici fırsat ürün tanıtımları nasıl yapılır?

3 Nisan 2020
Ferad Osman Sali
İlgi çekici fırsat ürün tanıtımları nasıl yapılır?

Fırsat ürün tanıtımlarını ilgi çekici hale getirmek, kampanyalı ürünlerinizi daha fazla öne çıkartmanızı sağlarken, geri dönüşümlerinizi de artırır. Kampanyalı ürünlerinizi öne çıkartmak için kullanabileceğiniz farklı yöntemleri de bu rehberimizde ele alacağız.

Fırsat ürün tanıtımları yapmak için ipuçları

Öncelikle hedef kitlenizi tanımalısınız

Fırsat ürün tanıtımlarınızı yapmadan önce hedef kitlenizi iyi bir şekilde analiz etmeniz önemlidir. Hedef kitleniz hakkında ne kadar çok bilgi edinirseniz, yapacağınız pazarlama ve reklam çalışmalarınızdan da daha fazla geri dönüş elde edersiniz. Hedef kitlenizin yer aldığı platformlar, ilgi alanları, internetten alışveriş alışkanlıkları ve gelir durumları bu kampanyalara olan ilgilerini etkileyecektir. Bu nedenle de ön çalışmalarınızı yapmalısınız.

İlgili rehber: Hedef kitle analizi nasıl yapılır?

Pazarlama ve reklam çalışmalarında kullanacağınız dili belirleyin

Hedef kitle analizinizi yaptıktan sonra tüketicilere ulaşırken kullanacağınız dili de belirlemeniz de fayda var. Müşteri profilinize hitap edebilecek bir dil belirlemeniz, reklam metin ve içeriklerinizi onlara yönelik hazırlamanız, etkileşimlerinizi de artırmanıza yardımcı olacaktır.

Ürüne olan talebi artırın

Fırsat ürün kampanyalarınızın başarılı olabilmesi için ürüne olan talebi de artıracak çalışmalar yapmanız gerekiyor. Ürüne olan talebi artırmak için de ürünün internet üzerindeki görünürlüğünü artıracak çalışmalar yapmalısınız.

İçerik pazarlama çalışmalarıyla ürünle ilgili olan içerik sayısını artırarak, ürünün tanıtımını yaparken, ürünün özelliklerini anlatabilir, ürünün tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünü gösterebilirsiniz. Bu içerik çalışmalarını yaparken de SEO çalışmaları yapmanız, organik olarak da arama motorları üzerinde ürünün görünürlüğünü artırmanızı sağlar.

İlgili rehber: Tüketicileri SEO ve içerik çalışmalarıyla satın almaya nasıl yönlendirebilirsiniz?

Bu çalışmalara ek olarak sosyal medya reklamları vererek ürünün daha fazla kişi tarafından görülmesini sağlayabilir; influencer pazarlama çalışmalarıyla da ürün incelemesi yaptırabilir ve bu kişilerin takipçi kitlelerine ürünlerinizi gösterebilirsiniz.

İlgili rehber: Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama stratejisinde neler olmalı?

Hikaye anlatımına önem verin

Ürün talebi yaratmanın yanı sıra ürüne olan ilgiyi artırmak için de fırsat ürün kampanyalarınızda hikayeciliğe ağırlık verin. Ürünü belli bir hikaye üzerinden anlatmak ve kampanyalarınızı bu hikayelerle kurgulamanız, ilgi ve talebi artırmanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Dijital pazarlamada hikayecilik nasıl kullanılır?

Tüketicilerin ilgisini çekmek için ürünü belli bir konsept içerisinde ele alan ve bir hikaye ile beraber anlatan bir kampanya oluşturmanız, kullanıcıların bu ürünlere olan merak ve ilgisini artırır.

İlgili rehber: Pazarlamacıların bilmesi gereken hikaye anlatımı ipuçları

Ürünlerinizin en iyi özelliklerini öne çıkartın

Fırsat ürün kampanyalarınızda ürünlerinize olan ilgiyi artırmak için ürünlerinizin en iyi özelliklerini öne çıkartacak pazarlama içeriklerini üretmeniz gerekecektir. Ürünlerinizi rakiplerinizden ayıran özelliklerin yanı sıra, tüketicilerin hangi sorunlarını ele aldığınızı ve onların sorunlarını nasıl çözdüğünüzü gösteren içerikler de üreterek, kampanyalarınıza olan talebi de artırabilirsiniz. Tüketiciler bir hikayenin yanı sıra ürünün neden onlar için önemli olduğunu da görmek istedikleri için, bunu onlara sağlamanız gerekir.

Tüm platformlarda tek bir mesajı vurgulayın

Fırsat ürün kampanyalarınızı farklı platformlarda duyururken, aynı mesaj üzerine odaklanarak, kurumsal bir yaklaşımla bu tanıtımları yapmanız önemlidir. Marka ve ürün algısını bozmamak için mesajınızı standart bir hale getirerek, tüm platformlar üzerinde bu kurumsallığı sağlamanız gerekir.

Farklı platformlar üzerinden farklı hedef kitlelere ulaşabilir ve farklı reklam kampanyaları ile bu kitlelere ulaşmaya çalışabilirsiniz; ancak marka algısını korumak adına kurumsal bir dil ve yaklaşımla bu platformları yönetmeniz de önemlidir.

Reklam yapacağınız kanalları belirleyin

Hangi kanallar üzerinden fırsat ürün tanıtımları yapacağınızı da belirlemeniz önemli. Böylelikle ne kadarlık bi reklam bütçesine ihtiyacınız olacağını da belirlemiş olursunuz. Bütçe yönetimini yapmanın yanı sıra hedef kitlenize hangi kanallar üzerinden de daha verimli bir şekilde ulaşacağınızı belirlemeniz de elinizdeki bütçeyi daha iyi yönetmenizi sağlarken, yatırım getirinizi de artıracaktır.

İlgili rehber: Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?

Reklam model ve içeriklerinizi belirleyin

Farklı kanallar üzerinde reklam çalışmaları yaparken ne tür reklam modelleri ve içerikleri kullanacağınıza da karar vermelisiniz. Video reklamlar etkileşim olarak daha yüksek sonuç verirken, bunların yanı sıra görsel içeriklerle de reklam modellerini birleştirerek, geri dönüşüm almaya çalışabilirsiniz.

İlgili rehber: Ürün tanıtımı için etkili bir video hazırlama ipuçları

Bunlara ek olarak Google Adwords kampanyalarıyla arama motorları üzerinden trafik çekmeye çalışabilir ya da influencer pazarlama çalışmalarıyla tanınmış kişi veya hesaplar üzerinden ürününüze talep yaratabilirsiniz.

İlgili rehber: Ürün tanıtımı yapmak için kullanabileceğiniz yöntemler

Reklam kampanyalarının yanı sıra organik içerik üretimi ile de tanıtımlarınızı yapabilirsiniz. İçerik pazarlama çalışmalarıyla blog üzerinden web sitenize trafik çekebilirsiniz. Blog içeriklerinizi sosyal ağlarda paylaşarak yönlendirme trafiklerinizi de artırabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları

Bunlara ek olarak fırsat ürün tanıtımlarınızı sosyal medya hesaplarınız üzerinden de organik paylaşımlarla destekleyebilirsiniz. Sosyal ağlardan organik olarak trafik alabilir ve mevcut takipçi kitlenize ulaşarak ürün ve fırsat tanıtımlarınızı yapabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

Bebek ve Çocuk Ürünleri Satan E-Ticaret Sitesi Açmak
Bebek ve Çocuk Ürünleri Satan E-Ticaret Sitesi Açmak
Bebek ve çocuk ürünleri günümüzde en çok talep edilen eşyalar arasındadır. Zira bebek ve çocukları hızlı bir şekilde gelişir. Bu nedenle ihtiyaçları da her zaman vardır. Eğer bu sektörde çalışan bir firmaysanız, e-ticaret...
15 Mart 2023
Ferad Osman Sali
Mobil site yüklenme hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Mobil site yüklenme hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Web site hızının yanı sıra web sitenizin mobildeki açılma hızı da kullanıcı deneyimini önemli bir şekilde etkileyeceği için üzerinde durulması gereken bir konudur. Kullanıcıların mobil kullanım alışkanlıklarının artması...
13 Nisan 2018
Ferad Osman Sali
Kadın Girişimciler İçin Yol Haritası
Kadın Girişimciler İçin Yol Haritası
Sanattan spora hemen hemen tüm alanların erkekler tarafından domine edildiği hepimizin malumu. Hatta herhangi bir konu ile uğraşan kişinin erkek olmadığını belirtmek için o işin başına “kadın” takısını getirmemiz de bunun net...
31 Mart 2022
Savaş Çetinkaya
Girişimcilik yeteneklerinizi geliştirmek için yapmanız gerekenler
Girişimcilik yeteneklerinizi geliştirmek için yapmanız gerekenler
Kimileri girişimci olmak için doğmuş gibi görünebilirler; ancak diğer yetenekler gibi girişimcilik de geliştirilebilir bir yetenektir. Dünya çapında başarılı olmuş birçok büyük firmanın aslında ilk olarak küçük girişimler...
29 Temmuz 2016
Ferad Osman Sali
E-ticaret site tasarımlarında yapılan kullanıcı deneyimi hataları
E-ticaret site tasarımlarında yapılan kullanıcı deneyimi hataları
Kullanıcı deneyimi, doğrudan geri dönüşümleri etkilediği için e-ticaret site tasarımlarındaki en önemli konulardan biridir. Kullanıcı deneyimi üzerine çalışmaların yapılmaması tüketicilerin site üzerindeki...
1 Mayıs 2019
Ferad Osman Sali
Yazacak konu bulamadığınızda yeni içerik fikirleri nasıl oluşturabilirsiniz?
Yazacak konu bulamadığınızda yeni içerik fikirleri nasıl oluşturabilirsiniz?
Blog içeriği oluşturmak bazen zor olabiliyor ve bu nedenle de bir süre sonra konu bulunamadığı için blog çalışmalarına ara verilebiliyor. Konu sıkıntısı çekmeye başladığınızda izleyebileceğiniz bazı yollar bulunuyor. Bu...
7 Ağustos 2016
Ferad Osman Sali