İlgi çekici fırsat ürün tanıtımları nasıl yapılır?

3 Nisan 2020
Sinan Oypan

Fırsat ürün tanıtımlarını ilgi çekici hale getirmek, kampanyalı ürünlerinizi daha fazla öne çıkartmanızı sağlarken, geri dönüşümlerinizi de artırır. Kampanyalı ürünlerinizi öne çıkartmak için kullanabileceğiniz farklı yöntemleri de bu rehberimizde ele alacağız.

Fırsat ürün tanıtımları yapmak için ipuçları

Öncelikle hedef kitlenizi tanımalısınız

Fırsat ürün tanıtımlarınızı yapmadan önce hedef kitlenizi iyi bir şekilde analiz etmeniz önemlidir. Hedef kitleniz hakkında ne kadar çok bilgi edinirseniz, yapacağınız pazarlama ve reklam çalışmalarınızdan da daha fazla geri dönüş elde edersiniz. Hedef kitlenizin yer aldığı platformlar, ilgi alanları, internetten alışveriş alışkanlıkları ve gelir durumları bu kampanyalara olan ilgilerini etkileyecektir. Bu nedenle de ön çalışmalarınızı yapmalısınız.

İlgili rehber: Hedef kitle analizi nasıl yapılır?

Pazarlama ve reklam çalışmalarında kullanacağınız dili belirleyin

Hedef kitle analizinizi yaptıktan sonra tüketicilere ulaşırken kullanacağınız dili de belirlemeniz de fayda var. Müşteri profilinize hitap edebilecek bir dil belirlemeniz, reklam metin ve içeriklerinizi onlara yönelik hazırlamanız, etkileşimlerinizi de artırmanıza yardımcı olacaktır.

Ürüne olan talebi artırın

Fırsat ürün kampanyalarınızın başarılı olabilmesi için ürüne olan talebi de artıracak çalışmalar yapmanız gerekiyor. Ürüne olan talebi artırmak için de ürünün internet üzerindeki görünürlüğünü artıracak çalışmalar yapmalısınız.

İçerik pazarlama çalışmalarıyla ürünle ilgili olan içerik sayısını artırarak, ürünün tanıtımını yaparken, ürünün özelliklerini anlatabilir, ürünün tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünü gösterebilirsiniz. Bu içerik çalışmalarını yaparken de SEO çalışmaları yapmanız, organik olarak da arama motorları üzerinde ürünün görünürlüğünü artırmanızı sağlar.

İlgili rehber: Tüketicileri SEO ve içerik çalışmalarıyla satın almaya nasıl yönlendirebilirsiniz?

Bu çalışmalara ek olarak sosyal medya reklamları vererek ürünün daha fazla kişi tarafından görülmesini sağlayabilir; influencer pazarlama çalışmalarıyla da ürün incelemesi yaptırabilir ve bu kişilerin takipçi kitlelerine ürünlerinizi gösterebilirsiniz.

İlgili rehber: Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama stratejisinde neler olmalı?

Hikaye anlatımına önem verin

Ürün talebi yaratmanın yanı sıra ürüne olan ilgiyi artırmak için de fırsat ürün kampanyalarınızda hikayeciliğe ağırlık verin. Ürünü belli bir hikaye üzerinden anlatmak ve kampanyalarınızı bu hikayelerle kurgulamanız, ilgi ve talebi artırmanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Dijital pazarlamada hikayecilik nasıl kullanılır?

Tüketicilerin ilgisini çekmek için ürünü belli bir konsept içerisinde ele alan ve bir hikaye ile beraber anlatan bir kampanya oluşturmanız, kullanıcıların bu ürünlere olan merak ve ilgisini artırır.

İlgili rehber: Pazarlamacıların bilmesi gereken hikaye anlatımı ipuçları

Ürünlerinizin en iyi özelliklerini öne çıkartın

Fırsat ürün kampanyalarınızda ürünlerinize olan ilgiyi artırmak için ürünlerinizin en iyi özelliklerini öne çıkartacak pazarlama içeriklerini üretmeniz gerekecektir. Ürünlerinizi rakiplerinizden ayıran özelliklerin yanı sıra, tüketicilerin hangi sorunlarını ele aldığınızı ve onların sorunlarını nasıl çözdüğünüzü gösteren içerikler de üreterek, kampanyalarınıza olan talebi de artırabilirsiniz. Tüketiciler bir hikayenin yanı sıra ürünün neden onlar için önemli olduğunu da görmek istedikleri için, bunu onlara sağlamanız gerekir.

Tüm platformlarda tek bir mesajı vurgulayın

Fırsat ürün kampanyalarınızı farklı platformlarda duyururken, aynı mesaj üzerine odaklanarak, kurumsal bir yaklaşımla bu tanıtımları yapmanız önemlidir. Marka ve ürün algısını bozmamak için mesajınızı standart bir hale getirerek, tüm platformlar üzerinde bu kurumsallığı sağlamanız gerekir.

Farklı platformlar üzerinden farklı hedef kitlelere ulaşabilir ve farklı reklam kampanyaları ile bu kitlelere ulaşmaya çalışabilirsiniz; ancak marka algısını korumak adına kurumsal bir dil ve yaklaşımla bu platformları yönetmeniz de önemlidir.

Reklam yapacağınız kanalları belirleyin

Hangi kanallar üzerinden fırsat ürün tanıtımları yapacağınızı da belirlemeniz önemli. Böylelikle ne kadarlık bi reklam bütçesine ihtiyacınız olacağını da belirlemiş olursunuz. Bütçe yönetimini yapmanın yanı sıra hedef kitlenize hangi kanallar üzerinden de daha verimli bir şekilde ulaşacağınızı belirlemeniz de elinizdeki bütçeyi daha iyi yönetmenizi sağlarken, yatırım getirinizi de artıracaktır.

İlgili rehber: Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?

Reklam model ve içeriklerinizi belirleyin

Farklı kanallar üzerinde reklam çalışmaları yaparken ne tür reklam modelleri ve içerikleri kullanacağınıza da karar vermelisiniz. Video reklamlar etkileşim olarak daha yüksek sonuç verirken, bunların yanı sıra görsel içeriklerle de reklam modellerini birleştirerek, geri dönüşüm almaya çalışabilirsiniz.

İlgili rehber: Ürün tanıtımı için etkili bir video hazırlama ipuçları

Bunlara ek olarak Google Adwords kampanyalarıyla arama motorları üzerinden trafik çekmeye çalışabilir ya da influencer pazarlama çalışmalarıyla tanınmış kişi veya hesaplar üzerinden ürününüze talep yaratabilirsiniz.

İlgili rehber: Ürün tanıtımı yapmak için kullanabileceğiniz yöntemler

Reklam kampanyalarının yanı sıra organik içerik üretimi ile de tanıtımlarınızı yapabilirsiniz. İçerik pazarlama çalışmalarıyla blog üzerinden web sitenize trafik çekebilirsiniz. Blog içeriklerinizi sosyal ağlarda paylaşarak yönlendirme trafiklerinizi de artırabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları

Bunlara ek olarak fırsat ürün tanıtımlarınızı sosyal medya hesaplarınız üzerinden de organik paylaşımlarla destekleyebilirsiniz. Sosyal ağlardan organik olarak trafik alabilir ve mevcut takipçi kitlenize ulaşarak ürün ve fırsat tanıtımlarınızı yapabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret firmalarının kullanabileceğini blog konuları
E-ticaret firmaları içerik pazarlama çalışmalarında farklı blog konuları üzerinde durarak, web sitelerine trafik çekerek, marka ile ürün bilinirliklerini artırabilirler. Her endüstriye göre blog konuları farklılık gösterse de,...
25 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetimi yaparken uymanız gereken 6 kural
Sosyal medya yönetimi, yeni hedef kitlelere ulaşma ve marka ile ürün bilinirliğini artırmak için e-ticaret firmaları için oldukça önemli. Sosyal medya yönetim ipuçları sayfamızdan farklı konular hakkında detaylı bilgiler...
11 Kasım 2016
Sinan Oypan
Stoğu tükenen ürünleri e-ticaret sitenizde nasıl yönetmelisiniz?
Online mağazanız üzerinde kimi ürünlerin belli dönemlerde stokları tükenebilir. Tedarikçilerinizden bu ürünleri yeniden temin edecek olsanız dahi belli bir süre bu ürünleri tüketicilere satamazsınız. Stokta kalmayan ürünlerin...
31 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde ana sayfadaki öğeler nasıl ve nerede kullanılmalı?
E-ticaret sitenizin ana sayfasını işinizin vitrini olarak düşünebilirsiniz. Bu nedenle de ana sayfadaki öğeler ve bu öğeleri nasıl kullandığınız bir hayli önemlidir. Ana sayfadaki öğeler, geri dönüşümlerinizi artırmada,...
7 Kasım 2018
Sinan Oypan
2017’de online satışlarınızı artırmanızı sağlayacak 7 taktik
2017’de internet üzerinden yaptığınız satışları artırmak için farklı yöntemlerden ve taktiklerden yararlanabilirsiniz. Özellikle küçük ve orta ölçekli firmalar, iş ve satış hacimlerini artırmak için 2017 stratejilerini...
12 Ocak 2017
Sinan Oypan
Büyük markaların Twitter yönetiminden alınması gereken 6 ders
Twitter halen e-ticaret firmalarının en sık kullandığı sosyal mecralardan biri. Birçok firma tüketicilerle etkileşime geçmek, ürünlerini tanıtmak, müşteri hizmetleri sunmak ve marka bilinirliklerini artırmak için Twitter’da yer...
31 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Facebook reklam performansını ölçmek için 6 yol
Facebook reklam performansını ölçmek, yatırım getirinizi ve reklamlarınızdan nasıl bir geri dönüş aldığınızı analiz etmek için oldukça gerekli çalışmalardan biri. Reklamların performansını belirleyen farklı kriterler...
22 Kasım 2019
Sinan Oypan
Hepsiburada mağazası açmak | Hepsiburada Entegrasyonu
Hepsiburada mağazası açmak, hepsiburada mağaza ücreti / fiyatları, hepsiburada satış komisyonu yani hepsiburada komisyon oranları, hepsiburada da ürün satmak, satış yapmak ve hepsiburada’da satıcı olmak için size hepsiburada...
7 Şubat 2017
Savaş Çetinkaya
İnternet üzerinden kitap satışı nasıl yapılır?
İnternet üzerinden kitap satışı yapmak yani internetten kitap satmak istiyorum diyorsanız bu yazıyı okumadan geçmeyin. İnternetten kitap satışı için gerekenler, e ticaret kitap e satışı, online kitapçı olmanın getirdikleri, kitap...
2 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
E-ticaret sitenizde kredi kartı dolandırıcılığını nasıl önleyebilirsiniz?
İnternetten alışverişlerde e-ticaret firmalarının en korkulu rüyalarından biri de kredi kartı dolandırıcılığı ile karşılaşmak. Kredi kartı dolandırıcılığı hem tüketicileri mağdur ederken hem de bu işlemin...
13 Şubat 2019
Sinan Oypan
Instagram reklam verme ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram reklam verme sürecinde, doğru adımları takip etmeniz ve doğru kampanyaları hazırlamanız alacağınız geri dönüşümleri artırır. Bir içerik hazırlayıp, doğrudan reklam kampanyası oluşturmak bu süreçte doğru bir...
21 Ekim 2020
Sinan Oypan
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 2. Bölüm
Adwords reklam kampanyalarında doğru eşlemeleri doğru reklam kampanyalarında ve anahtar kelimelerde kulanmak, reklamlarınızın performansını önemli ölçüde artırır. Bu sebeple de Adwords eşlemeleri hakkında bilgi sahibi olmak ve...
11 Temmuz 2017
Sinan Oypan