İlgi çekici fırsat ürün tanıtımları nasıl yapılır?

3 Nisan 2020
Sinan Oypan
İlgi çekici fırsat ürün tanıtımları nasıl yapılır?

Fırsat ürün tanıtımlarını ilgi çekici hale getirmek, kampanyalı ürünlerinizi daha fazla öne çıkartmanızı sağlarken, geri dönüşümlerinizi de artırır. Kampanyalı ürünlerinizi öne çıkartmak için kullanabileceğiniz farklı yöntemleri de bu rehberimizde ele alacağız.

Fırsat ürün tanıtımları yapmak için ipuçları

Öncelikle hedef kitlenizi tanımalısınız

Fırsat ürün tanıtımlarınızı yapmadan önce hedef kitlenizi iyi bir şekilde analiz etmeniz önemlidir. Hedef kitleniz hakkında ne kadar çok bilgi edinirseniz, yapacağınız pazarlama ve reklam çalışmalarınızdan da daha fazla geri dönüş elde edersiniz. Hedef kitlenizin yer aldığı platformlar, ilgi alanları, internetten alışveriş alışkanlıkları ve gelir durumları bu kampanyalara olan ilgilerini etkileyecektir. Bu nedenle de ön çalışmalarınızı yapmalısınız.

İlgili rehber: Hedef kitle analizi nasıl yapılır?

Pazarlama ve reklam çalışmalarında kullanacağınız dili belirleyin

Hedef kitle analizinizi yaptıktan sonra tüketicilere ulaşırken kullanacağınız dili de belirlemeniz de fayda var. Müşteri profilinize hitap edebilecek bir dil belirlemeniz, reklam metin ve içeriklerinizi onlara yönelik hazırlamanız, etkileşimlerinizi de artırmanıza yardımcı olacaktır.

Ürüne olan talebi artırın

Fırsat ürün kampanyalarınızın başarılı olabilmesi için ürüne olan talebi de artıracak çalışmalar yapmanız gerekiyor. Ürüne olan talebi artırmak için de ürünün internet üzerindeki görünürlüğünü artıracak çalışmalar yapmalısınız.

İçerik pazarlama çalışmalarıyla ürünle ilgili olan içerik sayısını artırarak, ürünün tanıtımını yaparken, ürünün özelliklerini anlatabilir, ürünün tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünü gösterebilirsiniz. Bu içerik çalışmalarını yaparken de SEO çalışmaları yapmanız, organik olarak da arama motorları üzerinde ürünün görünürlüğünü artırmanızı sağlar.

İlgili rehber: Tüketicileri SEO ve içerik çalışmalarıyla satın almaya nasıl yönlendirebilirsiniz?

Bu çalışmalara ek olarak sosyal medya reklamları vererek ürünün daha fazla kişi tarafından görülmesini sağlayabilir; influencer pazarlama çalışmalarıyla da ürün incelemesi yaptırabilir ve bu kişilerin takipçi kitlelerine ürünlerinizi gösterebilirsiniz.

İlgili rehber: Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama stratejisinde neler olmalı?

Hikaye anlatımına önem verin

Ürün talebi yaratmanın yanı sıra ürüne olan ilgiyi artırmak için de fırsat ürün kampanyalarınızda hikayeciliğe ağırlık verin. Ürünü belli bir hikaye üzerinden anlatmak ve kampanyalarınızı bu hikayelerle kurgulamanız, ilgi ve talebi artırmanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Dijital pazarlamada hikayecilik nasıl kullanılır?

Tüketicilerin ilgisini çekmek için ürünü belli bir konsept içerisinde ele alan ve bir hikaye ile beraber anlatan bir kampanya oluşturmanız, kullanıcıların bu ürünlere olan merak ve ilgisini artırır.

İlgili rehber: Pazarlamacıların bilmesi gereken hikaye anlatımı ipuçları

Ürünlerinizin en iyi özelliklerini öne çıkartın

Fırsat ürün kampanyalarınızda ürünlerinize olan ilgiyi artırmak için ürünlerinizin en iyi özelliklerini öne çıkartacak pazarlama içeriklerini üretmeniz gerekecektir. Ürünlerinizi rakiplerinizden ayıran özelliklerin yanı sıra, tüketicilerin hangi sorunlarını ele aldığınızı ve onların sorunlarını nasıl çözdüğünüzü gösteren içerikler de üreterek, kampanyalarınıza olan talebi de artırabilirsiniz. Tüketiciler bir hikayenin yanı sıra ürünün neden onlar için önemli olduğunu da görmek istedikleri için, bunu onlara sağlamanız gerekir.

Tüm platformlarda tek bir mesajı vurgulayın

Fırsat ürün kampanyalarınızı farklı platformlarda duyururken, aynı mesaj üzerine odaklanarak, kurumsal bir yaklaşımla bu tanıtımları yapmanız önemlidir. Marka ve ürün algısını bozmamak için mesajınızı standart bir hale getirerek, tüm platformlar üzerinde bu kurumsallığı sağlamanız gerekir.

Farklı platformlar üzerinden farklı hedef kitlelere ulaşabilir ve farklı reklam kampanyaları ile bu kitlelere ulaşmaya çalışabilirsiniz; ancak marka algısını korumak adına kurumsal bir dil ve yaklaşımla bu platformları yönetmeniz de önemlidir.

Reklam yapacağınız kanalları belirleyin

Hangi kanallar üzerinden fırsat ürün tanıtımları yapacağınızı da belirlemeniz önemli. Böylelikle ne kadarlık bi reklam bütçesine ihtiyacınız olacağını da belirlemiş olursunuz. Bütçe yönetimini yapmanın yanı sıra hedef kitlenize hangi kanallar üzerinden de daha verimli bir şekilde ulaşacağınızı belirlemeniz de elinizdeki bütçeyi daha iyi yönetmenizi sağlarken, yatırım getirinizi de artıracaktır.

İlgili rehber: Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?

Reklam model ve içeriklerinizi belirleyin

Farklı kanallar üzerinde reklam çalışmaları yaparken ne tür reklam modelleri ve içerikleri kullanacağınıza da karar vermelisiniz. Video reklamlar etkileşim olarak daha yüksek sonuç verirken, bunların yanı sıra görsel içeriklerle de reklam modellerini birleştirerek, geri dönüşüm almaya çalışabilirsiniz.

İlgili rehber: Ürün tanıtımı için etkili bir video hazırlama ipuçları

Bunlara ek olarak Google Adwords kampanyalarıyla arama motorları üzerinden trafik çekmeye çalışabilir ya da influencer pazarlama çalışmalarıyla tanınmış kişi veya hesaplar üzerinden ürününüze talep yaratabilirsiniz.

İlgili rehber: Ürün tanıtımı yapmak için kullanabileceğiniz yöntemler

Reklam kampanyalarının yanı sıra organik içerik üretimi ile de tanıtımlarınızı yapabilirsiniz. İçerik pazarlama çalışmalarıyla blog üzerinden web sitenize trafik çekebilirsiniz. Blog içeriklerinizi sosyal ağlarda paylaşarak yönlendirme trafiklerinizi de artırabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları

Bunlara ek olarak fırsat ürün tanıtımlarınızı sosyal medya hesaplarınız üzerinden de organik paylaşımlarla destekleyebilirsiniz. Sosyal ağlardan organik olarak trafik alabilir ve mevcut takipçi kitlenize ulaşarak ürün ve fırsat tanıtımlarınızı yapabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

2018’de e-ticaret şirketiniz için koyabileceğiniz hedefler
2018’de e-ticaret şirketiniz için koyabileceğiniz hedefler
2018 yılının ilk günü geldi ve artık e-ticaret şirketiniz için belirlediğiniz stratejileri ve hedefleri uygulamak için adımlar atmaya başlayabilirsiniz. Bu yılı bir öncekinden daha iyi bir hale getirmek ve 2018’i bu hedefleri...
1 Ocak 2018
Sinan Oypan
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 2. Bölüm
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 2. Bölüm
Instagram üzerinden daha fazla verim almak ve etkileşim oranlarını artırmak için, iyi bir yönetim yapılması gerekir. Instagram yönetimini etkin bir şekilde yapmak için farklı farklı araçlardan yararlanmak gerekir. Dünkü...
14 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticarette en çok satılan ürünler: Salgın dönemi Nisan yansımaları
E-ticarette en çok satılan ürünler: Salgın dönemi Nisan yansımaları
E-ticarette en çok satılan ürünler üzerinde corona virüs etkileri devam ediyor. Mart ve Nisan ayında internetten satılan ürünleri karşılaştırdığımızda, evde kaldığımız sürelerin online alışverişteki tüketici...
29 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
Yatırımcıları ikna etme ipuçları | Yatırım nasıl alınır?
Yatırımcıları ikna etme ipuçları | Yatırım nasıl alınır?
Yatırımcıları ikna etme bir startup için ilk adımı atmada en önemli ve zorlu kısımdır. Yatırımcıları ikna etme yolları nelerdir, yatırım nasıl alınır bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Girişimciler için,...
11 Haziran 2018
Sinan Oypan
SEO analiz nasıl yapılır?
SEO analiz nasıl yapılır?
E-ticaret siteniz için SEO analiz çalışmaları yapmanız, arama motoru uyumluluğu söz konusu olduğunda sitenizin ne durumda olduğunu görmenizi sağlar. SEO analiz çalışmaları, mevcut durumunuzu gösterdiği gibi, yanlış ya da sonuç...
11 Ekim 2019
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada mikro sitelerin gücünden nasıl yararlanabilirsiniz?
Dijital pazarlamada mikro sitelerin gücünden nasıl yararlanabilirsiniz?
Dijital pazarlamada farklı kanallardan yararlanmak, genel olarak yaptığınız pazarlama çalışmalarını destekleyecektir. Dijital pazarlama çalışmalarınızda yararlanabileceğiniz kanallardan biri de mikro sitelerdir. Mikro siteler,...
10 Ağustos 2016
Sinan Oypan
İlgi çekecek ürün videoları hazırlamak için 5 ipucu
İlgi çekecek ürün videoları hazırlamak için 5 ipucu
Video içerik üretmek artık eskiye kıyasla oldukça kolay ve akıllı telefonlar üzerindeki uygulamalar ile akıcı, akılda kalıcı ve ilgi çekici videolar hazırlamak oldukça mümkün. Elinizde video içerikler için belli bir bütçe...
29 Ocak 2017
Sinan Oypan
Ürün yaşam eğrisi nedir ve evreleri nelerdir?
Ürün yaşam eğrisi nedir ve evreleri nelerdir?
Ürün yaşam eğrisi, herbir ürün için farklı derecelerde gerçekleşen ve herbir ürün için de geçerli olan kavramlardan biridir. Herbir ürünün belli bir yaşam döngüsü vardır ve bunu yönetmek önemli olduğu gibi, bu süreyi...
2 Temmuz 2020
Sinan Oypan
İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için neden kritik bir rol oynuyor?
İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için neden kritik bir rol oynuyor?
Özellikle yeni kurulan e-ticaret şirketlerinin göz ardı ettiği alanlardan biri içerik pazarlama oluyor; ancak hem marka tanıtımı hem de organik arama sonuçlarında üst sıralara çıkabilmek için içerik pazarlama oldukça kritik bir...
6 Haziran 2016
Sinan Oypan
Elektronik satış sitesinin olmazsa olmazları - 2020
Elektronik satış sitesinin olmazsa olmazları - 2020
Her elektronik satış sitesinin bazı olmazsa olmazları vardır ve bu unsurlar uzun vadede başarı için de gereklidir. Günümüzde e-ticaret sektöründeki rekabetin ciddi şekilde artması, rekabet stratejisi geliştirmenin yanı sıra...
15 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticarette ilk e-posta neden önemlidir?
E-ticarette ilk e-posta neden önemlidir?
E-ticarette ilk e-posta hayati bir öneme sahiptir. Çükü e-ticarette en çok geri dönüşüm sağlayan pazarlama araçlarından biri e-posta pazarlamadır. Listenize abone olan kişilere gönderdiğiniz ilk e-posta çalışmasının yeri de bu...
15 Eylül 2016
Sinan Oypan
Kıyafet satan siteler için Pinterest neden önemli?
Kıyafet satan siteler için Pinterest neden önemli?
Sosyal medya pazarlama söz konusu olduğunda Pinterest, kıyafet satan siteler için aslında oldukça etkili platformlardan biri. Türkiye’de de belli bir kullanıcı tabanının olması ve Pinterest’in de Türkçe dil desteğinin...
19 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin