fbpx

İlgi çekici fırsat ürün tanıtımları nasıl yapılır?

3 Nisan 2020
Sinan Oypan
İlgi çekici fırsat ürün tanıtımları nasıl yapılır?

Fırsat ürün tanıtımlarını ilgi çekici hale getirmek, kampanyalı ürünlerinizi daha fazla öne çıkartmanızı sağlarken, geri dönüşümlerinizi de artırır. Kampanyalı ürünlerinizi öne çıkartmak için kullanabileceğiniz farklı yöntemleri de bu rehberimizde ele alacağız.

Fırsat ürün tanıtımları yapmak için ipuçları

Öncelikle hedef kitlenizi tanımalısınız

Fırsat ürün tanıtımlarınızı yapmadan önce hedef kitlenizi iyi bir şekilde analiz etmeniz önemlidir. Hedef kitleniz hakkında ne kadar çok bilgi edinirseniz, yapacağınız pazarlama ve reklam çalışmalarınızdan da daha fazla geri dönüş elde edersiniz. Hedef kitlenizin yer aldığı platformlar, ilgi alanları, internetten alışveriş alışkanlıkları ve gelir durumları bu kampanyalara olan ilgilerini etkileyecektir. Bu nedenle de ön çalışmalarınızı yapmalısınız.

İlgili rehber: Hedef kitle analizi nasıl yapılır?

Pazarlama ve reklam çalışmalarında kullanacağınız dili belirleyin

Hedef kitle analizinizi yaptıktan sonra tüketicilere ulaşırken kullanacağınız dili de belirlemeniz de fayda var. Müşteri profilinize hitap edebilecek bir dil belirlemeniz, reklam metin ve içeriklerinizi onlara yönelik hazırlamanız, etkileşimlerinizi de artırmanıza yardımcı olacaktır.

Ürüne olan talebi artırın

Fırsat ürün kampanyalarınızın başarılı olabilmesi için ürüne olan talebi de artıracak çalışmalar yapmanız gerekiyor. Ürüne olan talebi artırmak için de ürünün internet üzerindeki görünürlüğünü artıracak çalışmalar yapmalısınız.

İçerik pazarlama çalışmalarıyla ürünle ilgili olan içerik sayısını artırarak, ürünün tanıtımını yaparken, ürünün özelliklerini anlatabilir, ürünün tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünü gösterebilirsiniz. Bu içerik çalışmalarını yaparken de SEO çalışmaları yapmanız, organik olarak da arama motorları üzerinde ürünün görünürlüğünü artırmanızı sağlar.

İlgili rehber: Tüketicileri SEO ve içerik çalışmalarıyla satın almaya nasıl yönlendirebilirsiniz?

Bu çalışmalara ek olarak sosyal medya reklamları vererek ürünün daha fazla kişi tarafından görülmesini sağlayabilir; influencer pazarlama çalışmalarıyla da ürün incelemesi yaptırabilir ve bu kişilerin takipçi kitlelerine ürünlerinizi gösterebilirsiniz.

İlgili rehber: Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama stratejisinde neler olmalı?

Hikaye anlatımına önem verin

Ürün talebi yaratmanın yanı sıra ürüne olan ilgiyi artırmak için de fırsat ürün kampanyalarınızda hikayeciliğe ağırlık verin. Ürünü belli bir hikaye üzerinden anlatmak ve kampanyalarınızı bu hikayelerle kurgulamanız, ilgi ve talebi artırmanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Dijital pazarlamada hikayecilik nasıl kullanılır?

Tüketicilerin ilgisini çekmek için ürünü belli bir konsept içerisinde ele alan ve bir hikaye ile beraber anlatan bir kampanya oluşturmanız, kullanıcıların bu ürünlere olan merak ve ilgisini artırır.

İlgili rehber: Pazarlamacıların bilmesi gereken hikaye anlatımı ipuçları

Ürünlerinizin en iyi özelliklerini öne çıkartın

Fırsat ürün kampanyalarınızda ürünlerinize olan ilgiyi artırmak için ürünlerinizin en iyi özelliklerini öne çıkartacak pazarlama içeriklerini üretmeniz gerekecektir. Ürünlerinizi rakiplerinizden ayıran özelliklerin yanı sıra, tüketicilerin hangi sorunlarını ele aldığınızı ve onların sorunlarını nasıl çözdüğünüzü gösteren içerikler de üreterek, kampanyalarınıza olan talebi de artırabilirsiniz. Tüketiciler bir hikayenin yanı sıra ürünün neden onlar için önemli olduğunu da görmek istedikleri için, bunu onlara sağlamanız gerekir.

Tüm platformlarda tek bir mesajı vurgulayın

Fırsat ürün kampanyalarınızı farklı platformlarda duyururken, aynı mesaj üzerine odaklanarak, kurumsal bir yaklaşımla bu tanıtımları yapmanız önemlidir. Marka ve ürün algısını bozmamak için mesajınızı standart bir hale getirerek, tüm platformlar üzerinde bu kurumsallığı sağlamanız gerekir.

Farklı platformlar üzerinden farklı hedef kitlelere ulaşabilir ve farklı reklam kampanyaları ile bu kitlelere ulaşmaya çalışabilirsiniz; ancak marka algısını korumak adına kurumsal bir dil ve yaklaşımla bu platformları yönetmeniz de önemlidir.

Reklam yapacağınız kanalları belirleyin

Hangi kanallar üzerinden fırsat ürün tanıtımları yapacağınızı da belirlemeniz önemli. Böylelikle ne kadarlık bi reklam bütçesine ihtiyacınız olacağını da belirlemiş olursunuz. Bütçe yönetimini yapmanın yanı sıra hedef kitlenize hangi kanallar üzerinden de daha verimli bir şekilde ulaşacağınızı belirlemeniz de elinizdeki bütçeyi daha iyi yönetmenizi sağlarken, yatırım getirinizi de artıracaktır.

İlgili rehber: Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?

Reklam model ve içeriklerinizi belirleyin

Farklı kanallar üzerinde reklam çalışmaları yaparken ne tür reklam modelleri ve içerikleri kullanacağınıza da karar vermelisiniz. Video reklamlar etkileşim olarak daha yüksek sonuç verirken, bunların yanı sıra görsel içeriklerle de reklam modellerini birleştirerek, geri dönüşüm almaya çalışabilirsiniz.

İlgili rehber: Ürün tanıtımı için etkili bir video hazırlama ipuçları

Bunlara ek olarak Google Adwords kampanyalarıyla arama motorları üzerinden trafik çekmeye çalışabilir ya da influencer pazarlama çalışmalarıyla tanınmış kişi veya hesaplar üzerinden ürününüze talep yaratabilirsiniz.

İlgili rehber: Ürün tanıtımı yapmak için kullanabileceğiniz yöntemler

Reklam kampanyalarının yanı sıra organik içerik üretimi ile de tanıtımlarınızı yapabilirsiniz. İçerik pazarlama çalışmalarıyla blog üzerinden web sitenize trafik çekebilirsiniz. Blog içeriklerinizi sosyal ağlarda paylaşarak yönlendirme trafiklerinizi de artırabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları

Bunlara ek olarak fırsat ürün tanıtımlarınızı sosyal medya hesaplarınız üzerinden de organik paylaşımlarla destekleyebilirsiniz. Sosyal ağlardan organik olarak trafik alabilir ve mevcut takipçi kitlenize ulaşarak ürün ve fırsat tanıtımlarınızı yapabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sevgililer Günü için kullanabileceğiniz reklam ve pazarlama taktikleri
Sevgililer Günü için kullanabileceğiniz reklam ve pazarlama taktikleri
Sevgililer Günü’ne sayılı günler kaldı ve artık bu özel gün için reklam ve pazarlama çalışmalarına başlamanız gerekiyor. Tüketiciler bu özel gün için yapacakları alışverişleri genellikle son birkaç gün yaptıkları...
8 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticarette stok maliyeti nasıl düşürülür?
E-ticarette stok maliyeti nasıl düşürülür?
Stok maliyeti, e-ticaret firmalarının gider kalemlerinden biri olduğu için düzenli olarak kontrol edilmeli ve kayıt altında tutulmalıdır. Stok maliyeti artmaya başladığında şirketin karlılığı da zarar görebilir hatta kimi zaman...
9 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Google Ads Nedir? Nasıl Kullanılır?
Google Ads Nedir? Nasıl Kullanılır?
Ticaretin temel yapı taşlarından birisinin reklam olduğu yadsınamaz bir gerçektir. Ticaretin şekli ne kadar değişirse değişsin, o şekle uygun bir reklamcılık yöntemi de mutlaka bulunur. Öyle ki dijital dünyadaki hızlı gelişim ile...
22 Şubat 2021
Markethinkers
Alibaba'dan ürün tedarik etmek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Alibaba'dan ürün tedarik etmek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Alibaba’dan ürün tedarik etmek / alibabadan ürün almak ya da dropshipping çalışmaları yapmak, farklı ürünleri temin etmenize yardımcı olacaktır. Özellikle çok satılan ve talep gören ürünlerde doğru tedarikçileri seçmek ve bu...
31 Ocak 2019
Sinan Oypan
Markalaşma süreci nasıl yönetilmelidir?
Markalaşma süreci nasıl yönetilmelidir?
Markalaşma süreci, her e-ticaret firmasının gündeminde olması ve üzerine çalışması gereken konulardan biridir. Markanızı doğru bir şekilde oluşturmanız ve marka bilinirliğinizi artırma sürecinizi etkili bir şekilde...
18 Kasım 2020
Sinan Oypan
Etkileşim yaratacak bir dijital deneyim sunmak için yapabileceğiniz 7 çalışma
Etkileşim yaratacak bir dijital deneyim sunmak için yapabileceğiniz 7 çalışma
E-ticaret siteniz üzerinde daha fazla etkileşim yaratmak, kullancı deneyimini artırmak ve ziyaretçilerinizin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlamak için bazı çalışmalar yapmanız gerekir. Tasarım söz konusu olduğunda...
22 Nisan 2017
Sinan Oypan
B2B nedir? B2B nasıl yapılır?
B2B nedir? B2B nasıl yapılır?
E-ticarette birçok iş modeli bulunuyor ve B2B de bu iş modellerinden biri olarak öne çıkmakta ve yaygın bir şekilde yapılmakta. B2B iş modeli hem geleneksel hem de online ticarette kullanılmakta. B2B nedir? B2B İngilizce...
2 Eylül 2019
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 1. Bölüm
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 1. Bölüm
Geçtiğimiz günlerde ürün fotoğraflarınızın çekimlerini nasıl yapabileceğinizi anlattığımız bir yazı serisi paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan seriyi okuyabilirsiniz. Bu yazı serimizde ise ürün tanıtım videoları...
17 Mart 2017
Sinan Oypan
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 1. Bölüm
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 1. Bölüm
Sosyal kanıt konusunda markalara yardımcı olan pazarlama araçlarından biri de kullanıcıların markalar için hazırladıkları içeriklerdir. İngilizcesiyle “User Generated Content” (UGC) markayla, markanın takipçileri arasında bir...
18 Temmuz 2017
Sinan Oypan
En popüler Youtube video konuları - 2019 (İnfografik)
En popüler Youtube video konuları - 2019 (İnfografik)
Youtube, video paylaşımı konusunda en etkili platformlardan biri olduğu için popüler Youtube video konuları, e-ticaret firmaları için önemlidir. 2019’da popüler olan ve kullanıcıların izlemekten en çok keyif aldığı Youtube...
29 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
E-ticarette pazarlama çalışmalarıyla web site trafiğinizi artırabilirsiniz; ancak karlılık oranı az ise bazı konuları yanlış yapıyor olabilirsiniz. Tüketiciler site üzerinde zaman geçiriyor; ancak alışveriş yapmıyorlarsa...
15 Ocak 2020
Sinan Oypan
Maillerin spama düşmesini engellemek
Maillerin spama düşmesini engellemek
Maillerin spama düşmesini engellemek için yapılması gerekenler nelerdir, spam kutusuna gelen mesajlar arasında yer almamak için yapılması gerekenler nelerdir, gmail spam kutusuna düşmemenin yolları, mailler neden spama düşer yani mail...
25 Eylül 2016
Sinan Oypan