İnternetten ne tür firma tanıtım çalışmaları yapılabilir?

28 Aralık 2020
Sinan Oypan
İnternetten ne tür firma tanıtım çalışmaları yapılabilir?

E-ticaret şirketiniz için internette dijital pazarlama adı altında yapabileceğeniz birçok farklı firma tanıtım çalışması bulunuyor. Dijital pazarlama alanında kendinizi geliştirerek, kendi reklam ve pazarlama çalışmalarınızı yapabileceğiniz gibi bu çalışmalar için bir ajans ile de anlaşabilirsiniz. Ancak her iki ihtimalde de firma tanıtım çalışmalarının nasıl yapıldığını bilmeniz, işi daha iyi yönetmenizi sağlar.

İlgili rehber: Markanız için dijital ajans seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

İnternetten ne tür firma tanıtım çalışmaları yapılabilir?

SEO (Arama motoru optimizasyonu)

Genellikle SEO olarak bilinen, Arama Motoru Uyumluluğu (Search Engine Optimization), e-ticaret siteniz üzerindeki içeriklerin arama motorları üzerinde doğru bir şekilde indekslenerek, bu içeriklerin kullanıcılar yaptıkları arama sorgularına en iyi yanıtı verecek şekilde hazırlanmasıdır.

İlgili rehber: 2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi

SEO çalışmalarında, site üzerindeki ve altyapısında teknik çalışmaların yanı sıra sayfalarda yer alan metinler, anahtar kelimeler, sayfa içeriklerinin uzunlukları, kullanılan dil, sayfaların yüklenme hızları, kullanıcı deneyimi gibi birçok konu dikkate alınmalıdır. SEO hakkında daha fazla bilgi almak isterseniz aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Yeni başlayanlar için arama motoru uyumluluğu ipuçları

SEM (Arama Motoru Pazarlama)

SEM, yani Arama Motoru Pazarlama (Search Engine Marketing) ise arama motorları üzerinde verilen reklamlardır. Google Adwords, SEM için bir örnek olarak gösterilebilir. SEM çalışmalarında, bir reklam kampanyası hazırlanır ve Adwords paneli üzerinden reklamla ilgili bilgiler, hedeflemeler oluşturulur. Burada arama motoru üzerinde ilk sırada çıkan sonuçlar reklam olarak görünmektedir. Buradaki reklam alanlarında kampanyalarınızın görünmesi için gerekli ayarları ve hedeflemeleri yapmanız gerekir.

İlgili rehber: Arama motoru optimizasyonu ve pazarlaması arasındaki farklar

Adwords reklamları ücretlidir ve firma tanıtım için bu çalışmalara belli bir bütçe ayırmanız gerekir. Türkiye özelinde dahi günde Google’da milyonlarca arama sorgusu yapıldığı için markanızı ve ürünlerinizi tanıtma konusunda önemli bir araçtır.

İlgili rehber: Google Alışveriş Reklamları nın kapanması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?

İçerik pazarlama

Firma tanıtımı için kullanabileceğini reklam ve pazarlama yöntemlerinden biri de içerik pazarlamadır. İçerik pazarlama, hem e-ticaret siteniz üzerinde blog içerikleri oluşturarak yapılabilir hem de sosyal mecralar üzerinde görsel veya video içeriklerle yapılabilir.

İlgili rehber: İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?

İçerik pazarlama çalışmalarınızı kendiniz yapabileceğiniz gibi yine bir ajansla çalışarak sizin için içerik üretmelerini isteyebilirsiniz. İçerik pazarlamanın amacı, internet üzerinde firma ile ilgili içerik sayısını artırırken kullanıcılara bir değer katarak, marka sadakati artırmak ve kullanıcıları satışa yönlendirmektir. Günümüzde içerik üretimi oldukça değerli olduğu için firmanızın bilinirliğini artırmak için bu pazarlama yönteminden yararlanabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları

Sosyal medya pazarlama

Sosyal medya pazarlama da günümüzde firma tanıtım için sık kullanılan yöntemlerden biri. Sosyal ağların kullanıcılar tarafından çok fazla kullanılması ve herbir kitlenin kendine ait hedef kitlesi olması, bu platformları pazarlama kanalı olarak öne çıkartıyor. Organik olarak takipçi sayısını artırma ve etkileşim yaratma çalışmaları yapmanın yanı sıra sosyal ağların sunduğu reklam modellerinden de yararlanarak bu platformlar üzerinde tanıtım çalışmaları yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya reklam türleri nelerdir?

Sosyal ağlar üzerinde ürünlerinizi ve içeriklerinizi paylaşarak kendinize ait bir kitle oluşturabilirsiniz. Bunun yanı sıra sosyal ağlar müşteri desteği konusunda da oldukça etkili olduğu için tüketicilerle olan iletişimlerinizi güçlendirmek için de sosyal ağlardan yararlanabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya hesabı açmadan önce bilmeniz gerekenler

E-posta pazarlama

E-posta pazarlama da firma tanıtımı yapabileceğini dijital pazarlama yöntemlerinden biri. Günümüzde halen etkili sonuçlar vermesi nedeniyle e-posta gönderimleri ile ürün tanıtımları yapabilirsiniz. Kullanıcılarla bire bir iletişim kurmak, onlara daha kişiselleştirilmiş ürün önerileri sunmak için bu kanal oldukça etkilidir. E-ticarette kişiselleştirilmiş ürün önerileri tüketicilerden daha fazla geri dönüşüm aldığı için e-posta çalışmaları bu konuda size geri dönüşüm sağlayabilir.

İlgili rehber: E-posta pazarlama ile nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?

Influencer pazarlama

Son dönemlerde popülerliği ve sağladığı geri dönüşümler artan firma tanıtım yöntemlerinden biri de influencer pazarlama. Sosyal ağlar üzerindeki tanınmış kişi ya da hesaplarla iş birlikleri yaparak, markanızı, ürünlerinizi ve hizmetlerinizi bu hesapların sahip oldukları kitlelere gösterebilirsiniz.

İlgili rehber: Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama stratejisinde neler olmalı?

Influencer pazarlama doğru yapıldığında firmalara iyi sonuçlar getirmektedir. Bunun için sizin hedef kitlenize yönelik içerik üretimi ve paylaşımı yapan hesapları araştırmanız, bu kitleye hitap edecek özel içerikler oluşturmanız ve geri dönüşüm odaklı anlaşmalar yapmanız önemlidir. Sadece erişim ya da paylaşım gösterimi özelinde anlaşmalar yapmanız size çok fazla sonuç getirmeyeceği için anlaşmalarınızı yaparken, size nasıl bir geri dönüşüm sağlanacağı üzerinde konuşmalar yapmanız, daha kaliteli işbirlikleri oluşturmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Instagram influencer hesaplarla çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Sosyal medyada müşteri desteği sağlama hakkında bilmeniz gerekenler
Sosyal medyada müşteri desteği sağlama hakkında bilmeniz gerekenler
Müşteri desteği sağlama konusunda sosyal medya son yıllarda oldukça önemli bir rol oynamaya başladı. Telefon ya da e-posta ile iletişim kurmak istemeyen kullanıcılar, markaların sosyal medya hesapları üzerinden müşteri desteği...
17 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kullanıcı yorumları neden önemli
E-ticarette kullanıcı yorumları neden önemli
Kullanıcı yorumları, e-ticarette, tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemek için kullanılabilecek yöntemlerden biri. Kullanıcı yorumları, sosyal kanıt niteliğindedir ve diğer kullanıcılara ürünler ya da firma ile ilgili...
14 Şubat 2019
Sinan Oypan
Etkileşim yaratacak bir dijital deneyim sunmak için yapabileceğiniz 7 çalışma
Etkileşim yaratacak bir dijital deneyim sunmak için yapabileceğiniz 7 çalışma
E-ticaret siteniz üzerinde daha fazla etkileşim yaratmak, kullancı deneyimini artırmak ve ziyaretçilerinizin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlamak için bazı çalışmalar yapmanız gerekir. Tasarım söz konusu olduğunda...
22 Nisan 2017
Sinan Oypan
Telegram Kullanımının E-ticarete Katkısı Nedir?
Telegram Kullanımının E-ticarete Katkısı Nedir?
WhatsApp’ın son hamlesinden sonra insanların farklı mesajlaşma uygulamalarına yönelmesi gündemde. Özellikle Telegram’ın ciddi bir ivme kazanmasıyla birlikte bu uygulama üzerinden yapılan pazarlama çalışmaları da çeşitlenerek...
12 Şubat 2021
Markethinkers
5 farklı şekilde Instagram paylaşım performans analizi nasıl yapılır?
5 farklı şekilde Instagram paylaşım performans analizi nasıl yapılır?
Instagram paylaşım performans analizi Instagram’da yaptığınız pazarlama çalışmalarının sonuçlarını görmenizi sağlayarak, yeni stratejiler belirleme konusunda size yardımcı olur. Instagram etkileşimlerini artırmanın yanı...
11 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları
E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları
Hashtag kullanımı sosyal mecralar üzerinde farklı amaçlarla yapılabiliyor. Sosyal medya pazarlama çalışmaları yapan e-ticaret firmalarının da bu Hashtag’lerden yararlanmaları ve çalışmalarında bunları kullanmaları bir hayli...
27 Haziran 2018
Sinan Oypan
Telefondan alışveriş trendleri 2020 yılında nasıl olacak?
Telefondan alışveriş trendleri 2020 yılında nasıl olacak?
Telefondan alışveriş, diğer adıyla mobil ticaret akıllı telefon kullanımının yaygınlaşmasıyla hayatımızın içine giren kavramlardan biri oldu. Özellikle 2012 yılından itibaren kullanıcıların mobil cihazları üzerinden...
27 Aralık 2019
Sinan Oypan
2021 Yılında E-ticarete Başlamanız İçin 10 Sebep
2021 Yılında E-ticarete Başlamanız İçin 10 Sebep
E-Ticaret Neden Önemlidir? İnternet ticareti olarak tanımlanabilen e-ticaret ya da e-ihracat, dijital platformları kullanarak çeşitli mal ve hizmetlerin alım satım işlemlerini ifade etmektedir. Fiziksel olarak kullanabileceğimiz ya da...
8 Şubat 2021
Markethinkers
Marka tescili yaptırmanız e-ticaret siteniz için neden önemli?
Marka tescili yaptırmanız e-ticaret siteniz için neden önemli?
Marka ismi ve logo yaratmak için saatlerce ya da günlerce uğraşan ve kendi markalarını yaratarak, bu markayı ileri taşımak isteyen girişimciler ve firmalar için marka tecili yaptırmak oldukça önemlidir. Markanın orijinalliğini...
11 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticarette ürün fotoğrafları neden kaliteli olmalı?
E-ticarette ürün fotoğrafları neden kaliteli olmalı?
Ürün fotoğrafları, e-ticarette ürüne olan ilgiyi ve güveni artırma konusunda da bir görev üstlendikleri için de kalite bu noktada önemli bir konudur. Ürünlerinizi tüketicilere doğru bir şekilde tanıtmanın yanı sıra bu...
3 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Facebook mesajları nasıl kullanabilir?
E-ticaret firmaları Facebook mesajları nasıl kullanabilir?
Facebook mesajları, müşteri ilişkileri kurmak ve sosyal medya üzerinden müşteri hizmeti sunma konusunda e-ticaret firmalarına önemli bir kaynak sunuyor. Son yıllarda Facebook Messenger uygulaması üzerinden, şirket sayfalarına özel...
19 Nisan 2020
Sinan Oypan
Facebook reklam hataları | 3 ölümcül hata
Facebook reklam hataları | 3 ölümcül hata
Facebook reklam hataları günümüzde sosyal medya reklamı veren firmalar için hayati bir öneme sahiptir. Bu yazımızda sizinle facebook reklam hataları arasından yapmamanız gereken 3 ölümcül hatayı ele alacağız. Facebook reklam...
30 Ağustos 2016
Sinan Oypan