İnternetten ne tür firma tanıtım çalışmaları yapılabilir?

28 Aralık 2020
Sinan Oypan
İnternetten ne tür firma tanıtım çalışmaları yapılabilir?

E-ticaret şirketiniz için internette dijital pazarlama adı altında yapabileceğeniz birçok farklı firma tanıtım çalışması bulunuyor. Dijital pazarlama alanında kendinizi geliştirerek, kendi reklam ve pazarlama çalışmalarınızı yapabileceğiniz gibi bu çalışmalar için bir ajans ile de anlaşabilirsiniz. Ancak her iki ihtimalde de firma tanıtım çalışmalarının nasıl yapıldığını bilmeniz, işi daha iyi yönetmenizi sağlar.

İlgili rehber: Markanız için dijital ajans seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

İnternetten ne tür firma tanıtım çalışmaları yapılabilir?

SEO (Arama motoru optimizasyonu)

Genellikle SEO olarak bilinen, Arama Motoru Uyumluluğu (Search Engine Optimization), e-ticaret siteniz üzerindeki içeriklerin arama motorları üzerinde doğru bir şekilde indekslenerek, bu içeriklerin kullanıcılar yaptıkları arama sorgularına en iyi yanıtı verecek şekilde hazırlanmasıdır.

İlgili rehber: 2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi

SEO çalışmalarında, site üzerindeki ve altyapısında teknik çalışmaların yanı sıra sayfalarda yer alan metinler, anahtar kelimeler, sayfa içeriklerinin uzunlukları, kullanılan dil, sayfaların yüklenme hızları, kullanıcı deneyimi gibi birçok konu dikkate alınmalıdır. SEO hakkında daha fazla bilgi almak isterseniz aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Yeni başlayanlar için arama motoru uyumluluğu ipuçları

SEM (Arama Motoru Pazarlama)

SEM, yani Arama Motoru Pazarlama (Search Engine Marketing) ise arama motorları üzerinde verilen reklamlardır. Google Adwords, SEM için bir örnek olarak gösterilebilir. SEM çalışmalarında, bir reklam kampanyası hazırlanır ve Adwords paneli üzerinden reklamla ilgili bilgiler, hedeflemeler oluşturulur. Burada arama motoru üzerinde ilk sırada çıkan sonuçlar reklam olarak görünmektedir. Buradaki reklam alanlarında kampanyalarınızın görünmesi için gerekli ayarları ve hedeflemeleri yapmanız gerekir.

İlgili rehber: Arama motoru optimizasyonu ve pazarlaması arasındaki farklar

Adwords reklamları ücretlidir ve firma tanıtım için bu çalışmalara belli bir bütçe ayırmanız gerekir. Türkiye özelinde dahi günde Google’da milyonlarca arama sorgusu yapıldığı için markanızı ve ürünlerinizi tanıtma konusunda önemli bir araçtır.

İlgili rehber: Google Alışveriş Reklamları nın kapanması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?

İçerik pazarlama

Firma tanıtımı için kullanabileceğini reklam ve pazarlama yöntemlerinden biri de içerik pazarlamadır. İçerik pazarlama, hem e-ticaret siteniz üzerinde blog içerikleri oluşturarak yapılabilir hem de sosyal mecralar üzerinde görsel veya video içeriklerle yapılabilir.

İlgili rehber: İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?

İçerik pazarlama çalışmalarınızı kendiniz yapabileceğiniz gibi yine bir ajansla çalışarak sizin için içerik üretmelerini isteyebilirsiniz. İçerik pazarlamanın amacı, internet üzerinde firma ile ilgili içerik sayısını artırırken kullanıcılara bir değer katarak, marka sadakati artırmak ve kullanıcıları satışa yönlendirmektir. Günümüzde içerik üretimi oldukça değerli olduğu için firmanızın bilinirliğini artırmak için bu pazarlama yönteminden yararlanabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları

Sosyal medya pazarlama

Sosyal medya pazarlama da günümüzde firma tanıtım için sık kullanılan yöntemlerden biri. Sosyal ağların kullanıcılar tarafından çok fazla kullanılması ve herbir kitlenin kendine ait hedef kitlesi olması, bu platformları pazarlama kanalı olarak öne çıkartıyor. Organik olarak takipçi sayısını artırma ve etkileşim yaratma çalışmaları yapmanın yanı sıra sosyal ağların sunduğu reklam modellerinden de yararlanarak bu platformlar üzerinde tanıtım çalışmaları yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya reklam türleri nelerdir?

Sosyal ağlar üzerinde ürünlerinizi ve içeriklerinizi paylaşarak kendinize ait bir kitle oluşturabilirsiniz. Bunun yanı sıra sosyal ağlar müşteri desteği konusunda da oldukça etkili olduğu için tüketicilerle olan iletişimlerinizi güçlendirmek için de sosyal ağlardan yararlanabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya hesabı açmadan önce bilmeniz gerekenler

E-posta pazarlama

E-posta pazarlama da firma tanıtımı yapabileceğini dijital pazarlama yöntemlerinden biri. Günümüzde halen etkili sonuçlar vermesi nedeniyle e-posta gönderimleri ile ürün tanıtımları yapabilirsiniz. Kullanıcılarla bire bir iletişim kurmak, onlara daha kişiselleştirilmiş ürün önerileri sunmak için bu kanal oldukça etkilidir. E-ticarette kişiselleştirilmiş ürün önerileri tüketicilerden daha fazla geri dönüşüm aldığı için e-posta çalışmaları bu konuda size geri dönüşüm sağlayabilir.

İlgili rehber: E-posta pazarlama ile nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?

Influencer pazarlama

Son dönemlerde popülerliği ve sağladığı geri dönüşümler artan firma tanıtım yöntemlerinden biri de influencer pazarlama. Sosyal ağlar üzerindeki tanınmış kişi ya da hesaplarla iş birlikleri yaparak, markanızı, ürünlerinizi ve hizmetlerinizi bu hesapların sahip oldukları kitlelere gösterebilirsiniz.

İlgili rehber: Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama stratejisinde neler olmalı?

Influencer pazarlama doğru yapıldığında firmalara iyi sonuçlar getirmektedir. Bunun için sizin hedef kitlenize yönelik içerik üretimi ve paylaşımı yapan hesapları araştırmanız, bu kitleye hitap edecek özel içerikler oluşturmanız ve geri dönüşüm odaklı anlaşmalar yapmanız önemlidir. Sadece erişim ya da paylaşım gösterimi özelinde anlaşmalar yapmanız size çok fazla sonuç getirmeyeceği için anlaşmalarınızı yaparken, size nasıl bir geri dönüşüm sağlanacağı üzerinde konuşmalar yapmanız, daha kaliteli işbirlikleri oluşturmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Instagram influencer hesaplarla çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Trafik analizinde yeni ve geri dönen kullanıcılar ne ifade eder, bu metrik hakkında bilmeniz gerekenler
Trafik analizinde yeni ve geri dönen kullanıcılar ne ifade eder, bu metrik hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitelerinin trafik analizinde üzerinde durulması gereken metriklerden biri de yeni ve geri dönen kullanıcılardır. Bu metrik, web site trafiğinizin hangi kitlelere ulaştığını ve sadık kullanıcı oranlarını belirlemenizde...
25 Nisan 2018
Sinan Oypan
Şirketler için zaman yönetimi neden önemlidir ve nasıl yapılır?
Şirketler için zaman yönetimi neden önemlidir ve nasıl yapılır?
Günümüzde en çok yakındığımız durumlardan biri de zamanın yetersiz gelmesidir. Hem işte hem de özel hayatımızda vaktin yetersiz gelmesi, istediğimiz işlere ve kişilere yeterli zamanı ayıramamak stresin oluşmasına neden olur....
17 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Ziyaretçi girişiyle ödemelere izin vermek neden önemli?
Ziyaretçi girişiyle ödemelere izin vermek neden önemli?
E-ticaret siteleri eskiden ödeme işlemleri için tüketicilerin abone olmalarını zorunlu tutmayı tercih ediyorlardı; ancak son yıllarda artık ziyaretçi girişi ile yapılan alışverişlerin önemi de artmaya başladı. Tüketiciler her...
9 Şubat 2018
Sinan Oypan
Ramazan Ayı İçin Özel Kampanya Oluşturma Rehberi
Ramazan Ayı İçin Özel Kampanya Oluşturma Rehberi
E-ticaret siteniz için kısa, orta ya da uzun vadeli planlarınız vardır mutlaka. Bu planlarınızın geleceğe dönük olması elbette önemlidir fakat bir yandan da değişime ayak uydurabilen, ihtiyaç anında farklı amaçlara uyarlanabilen...
8 Mart 2021
Markethinkers
E-ticarette ürün fotoğraflarının kaliteli olması neden önemli?
E-ticarette ürün fotoğraflarının kaliteli olması neden önemli?
E-ticaret sitenizin ana sayfasını mağazanızın vitrini olarak düşünebilirsiniz. Siteniz üzerindeki ürün fotoğraflarınız da, vitrininizde sergilediğiniz ürünlerdir. Bu nedenle de ürün fotoğraflarına önem vermeniz gerekiyor....
9 Ekim 2016
Sinan Oypan
Dijital pazarlama ile ilgili yanlış bilinen bilgiler
Dijital pazarlama ile ilgili yanlış bilinen bilgiler
Dijital pazarlama hem fiziki mağazalar hem de e-ticaret şirketleri için oldukça önemli bir konudur. Doğru yapıldığında farklı hedef kitlelere ulaşılarak, marka ve ürün bilinirliğini artırma konusunda oldukça etkilidir. Ancak...
29 Eylül 2017
Sinan Oypan
Mevcut içeriklerinizde SEO geliştirmelerini nasıl yapabilirsiniz?
Mevcut içeriklerinizde SEO geliştirmelerini nasıl yapabilirsiniz?
Sitenizin SEO performansını yükseltmek için yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. Özellikle site üzerindeki içeriklerinizde yapacağınız geliştirmeler ve değiştirmeler arama motorlarındaki görünürlüğünüzü de...
6 Aralık 2016
Sinan Oypan
İçerik üretenlerin sıkça yaptığı hatalar ve çözümleri
İçerik üretenlerin sıkça yaptığı hatalar ve çözümleri
E-ticaret sitenizi güncel tutmak, ziyaretçilerinize yeni bilgiler sunmak, SEO çalışmaları yapmak ve takipçilerinizle etkileşime geçmek için blog içerikleri oluşturuyor olabilirsiniz. Ancak içerik üreten kişilerin çoğu zaman...
24 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinin cayma hakkı konusunda bilmeleri gerekenler
E-ticaret sitelerinin cayma hakkı konusunda bilmeleri gerekenler
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerin yaygınlaşmasıyla beraber tüketiciler de yasal hakları konusunda daha bilgili bir hale gelmeye başladı. Satıcı firmayı koruyan yasal hakların olduğu kadar tüketiciyi koruyan bir takım...
28 Nisan 2017
Sinan Oypan
B2B nedir? B2B nasıl yapılır?
B2B nedir? B2B nasıl yapılır?
E-ticarette birçok iş modeli bulunuyor ve B2B de bu iş modellerinden biri olarak öne çıkmakta ve yaygın bir şekilde yapılmakta. B2B iş modeli hem geleneksel hem de online ticarette kullanılmakta. B2B nedir? B2B İngilizce...
2 Eylül 2019
Sinan Oypan
Öne çıkmanızı sağlayacak markalaşma stratejileri neler?
Öne çıkmanızı sağlayacak markalaşma stratejileri neler?
Markalaşma stratejileri, e-ticaret şirketinizin büyümesine, yeni kitlelere ulaşmasına ve sadık müşteriler edinmenize yardımcı olur. Bu stratejiler doğrultunda marka bilinirliğinizi artırırken, müşteri tabanınızı da...
31 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi kurmak istiyorum diyenlere başlangıç ipuçları
E-ticaret sitesi kurmak istiyorum diyenlere başlangıç ipuçları
E-ticaret sitesi kurmak istiyorum fakat nereden başlayacağımı bilmiyorum diyorsanız, e-ticaret nasıl yapılır konusunda endişeleriniz varsa bu yazımızda e ticaret sitesi kurmak için gerekenler konusunda bazı ipuçlarını...
14 Ağustos 2020
IdeaSoft