fbpx

İnternetten ne tür firma tanıtım çalışmaları yapılabilir?

28 Aralık 2020
Sinan Oypan

E-ticaret şirketiniz için internette dijital pazarlama adı altında yapabileceğeniz birçok farklı firma tanıtım çalışması bulunuyor. Dijital pazarlama alanında kendinizi geliştirerek, kendi reklam ve pazarlama çalışmalarınızı yapabileceğiniz gibi bu çalışmalar için bir ajans ile de anlaşabilirsiniz. Ancak her iki ihtimalde de firma tanıtım çalışmalarının nasıl yapıldığını bilmeniz, işi daha iyi yönetmenizi sağlar.

İlgili rehber: Markanız için dijital ajans seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

İnternetten ne tür firma tanıtım çalışmaları yapılabilir?

SEO (Arama motoru optimizasyonu)

Genellikle SEO olarak bilinen, Arama Motoru Uyumluluğu (Search Engine Optimization), e-ticaret siteniz üzerindeki içeriklerin arama motorları üzerinde doğru bir şekilde indekslenerek, bu içeriklerin kullanıcılar yaptıkları arama sorgularına en iyi yanıtı verecek şekilde hazırlanmasıdır.

İlgili rehber: 2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi

SEO çalışmalarında, site üzerindeki ve altyapısında teknik çalışmaların yanı sıra sayfalarda yer alan metinler, anahtar kelimeler, sayfa içeriklerinin uzunlukları, kullanılan dil, sayfaların yüklenme hızları, kullanıcı deneyimi gibi birçok konu dikkate alınmalıdır. SEO hakkında daha fazla bilgi almak isterseniz aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Yeni başlayanlar için arama motoru uyumluluğu ipuçları

SEM (Arama Motoru Pazarlama)

SEM, yani Arama Motoru Pazarlama (Search Engine Marketing) ise arama motorları üzerinde verilen reklamlardır. Google Adwords, SEM için bir örnek olarak gösterilebilir. SEM çalışmalarında, bir reklam kampanyası hazırlanır ve Adwords paneli üzerinden reklamla ilgili bilgiler, hedeflemeler oluşturulur. Burada arama motoru üzerinde ilk sırada çıkan sonuçlar reklam olarak görünmektedir. Buradaki reklam alanlarında kampanyalarınızın görünmesi için gerekli ayarları ve hedeflemeleri yapmanız gerekir.

İlgili rehber: Arama motoru optimizasyonu ve pazarlaması arasındaki farklar

Adwords reklamları ücretlidir ve firma tanıtım için bu çalışmalara belli bir bütçe ayırmanız gerekir. Türkiye özelinde dahi günde Google’da milyonlarca arama sorgusu yapıldığı için markanızı ve ürünlerinizi tanıtma konusunda önemli bir araçtır.

İlgili rehber: Google Alışveriş Reklamları nın kapanması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?

İçerik pazarlama

Firma tanıtımı için kullanabileceğini reklam ve pazarlama yöntemlerinden biri de içerik pazarlamadır. İçerik pazarlama, hem e-ticaret siteniz üzerinde blog içerikleri oluşturarak yapılabilir hem de sosyal mecralar üzerinde görsel veya video içeriklerle yapılabilir.

İlgili rehber: İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?

İçerik pazarlama çalışmalarınızı kendiniz yapabileceğiniz gibi yine bir ajansla çalışarak sizin için içerik üretmelerini isteyebilirsiniz. İçerik pazarlamanın amacı, internet üzerinde firma ile ilgili içerik sayısını artırırken kullanıcılara bir değer katarak, marka sadakati artırmak ve kullanıcıları satışa yönlendirmektir. Günümüzde içerik üretimi oldukça değerli olduğu için firmanızın bilinirliğini artırmak için bu pazarlama yönteminden yararlanabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları

Sosyal medya pazarlama

Sosyal medya pazarlama da günümüzde firma tanıtım için sık kullanılan yöntemlerden biri. Sosyal ağların kullanıcılar tarafından çok fazla kullanılması ve herbir kitlenin kendine ait hedef kitlesi olması, bu platformları pazarlama kanalı olarak öne çıkartıyor. Organik olarak takipçi sayısını artırma ve etkileşim yaratma çalışmaları yapmanın yanı sıra sosyal ağların sunduğu reklam modellerinden de yararlanarak bu platformlar üzerinde tanıtım çalışmaları yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya reklam türleri nelerdir?

Sosyal ağlar üzerinde ürünlerinizi ve içeriklerinizi paylaşarak kendinize ait bir kitle oluşturabilirsiniz. Bunun yanı sıra sosyal ağlar müşteri desteği konusunda da oldukça etkili olduğu için tüketicilerle olan iletişimlerinizi güçlendirmek için de sosyal ağlardan yararlanabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya hesabı açmadan önce bilmeniz gerekenler

E-posta pazarlama

E-posta pazarlama da firma tanıtımı yapabileceğini dijital pazarlama yöntemlerinden biri. Günümüzde halen etkili sonuçlar vermesi nedeniyle e-posta gönderimleri ile ürün tanıtımları yapabilirsiniz. Kullanıcılarla bire bir iletişim kurmak, onlara daha kişiselleştirilmiş ürün önerileri sunmak için bu kanal oldukça etkilidir. E-ticarette kişiselleştirilmiş ürün önerileri tüketicilerden daha fazla geri dönüşüm aldığı için e-posta çalışmaları bu konuda size geri dönüşüm sağlayabilir.

İlgili rehber: E-posta pazarlama ile nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?

Influencer pazarlama

Son dönemlerde popülerliği ve sağladığı geri dönüşümler artan firma tanıtım yöntemlerinden biri de influencer pazarlama. Sosyal ağlar üzerindeki tanınmış kişi ya da hesaplarla iş birlikleri yaparak, markanızı, ürünlerinizi ve hizmetlerinizi bu hesapların sahip oldukları kitlelere gösterebilirsiniz.

İlgili rehber: Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama stratejisinde neler olmalı?

Influencer pazarlama doğru yapıldığında firmalara iyi sonuçlar getirmektedir. Bunun için sizin hedef kitlenize yönelik içerik üretimi ve paylaşımı yapan hesapları araştırmanız, bu kitleye hitap edecek özel içerikler oluşturmanız ve geri dönüşüm odaklı anlaşmalar yapmanız önemlidir. Sadece erişim ya da paylaşım gösterimi özelinde anlaşmalar yapmanız size çok fazla sonuç getirmeyeceği için anlaşmalarınızı yaparken, size nasıl bir geri dönüşüm sağlanacağı üzerinde konuşmalar yapmanız, daha kaliteli işbirlikleri oluşturmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Instagram influencer hesaplarla çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Satış sonrası e-posta gönderimi neden önemli?
Satış sonrası e-posta gönderimi maling kampanyalarında çok önemli bir yere sahiptir. E-ticaret firmalarındae-posta pazarlamanın rolü bilindiği üzere oldukça büyük ve e-posta pazarlamadan farklı şekillerde yararlanmak mümkün....
3 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi için tanıtım videosu hazırlama ipuçları
E-ticaret şirketiniz için pazarlama çalışmaları yaparken, bir tanıtım videosu hazırlamak doğru bir yaklaşım olacaktır. Markanızı henüz tanımayan kitlelere, yaptığınız işleri ve hizmetleri anlatmak için tanıtım...
9 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi açtınız, peki sonrasında ne yapmanız gerekiyor?
E-ticaret altyapı sistemleri sayesinde bir online satış sitesine sahip olmak artık oldukça kolay. İdeasoft’un e-ticaret paketleri ile bütçenize ve işinize uygun olan bir paketi seçerek, internet üzerinden satış yapmaya...
19 Ekim 2016
Sinan Oypan
Şirket kuruluşu sırasında girişimcilerin sık yaptığı hatalar
Şirket kuruluşu genellikle zor ve karışık bir süreçtir ve girişimciler bu süreçte bazı hataları yapabilmekte. E-ticaret şirket kuruluşu sırasında bu hataların göz ardı edilmesi ya da fark edilmemesi, ilerleyen zamanlarda bir...
28 Ocak 2019
Sinan Oypan
Instagram influencer hesaplarla çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram influencer hesaplarla, son dönemlerde birçok markanın tanıtım ve marka bilinirliği için başvurduğu yöntemlerden biri oldu. Tanınmış kişi ve hesaplar, geniş kitlelere ulaşma imkanı sağladıkları için markalar ürün...
5 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Email Marketing Hataları | En Çok Yapılan 6 Hata
Email marketing hataları arasından en çok yapılan 6 hatayı bu yazımızda ele alacağız. Geri dönüşüm ve cirosal olarak önemli bir yere sahip olan email marketing'de bu 6 hatayı bir daha yapmamak için gelin hep beraber yazımızı...
20 Mart 2018
Sinan Oypan
2017’de öne çıkacak pazarlama trendleri
2017’ye girmemize kısa bir süre kaldı ve şirketler yeni yıl stratejilerini ve planlarını netleştirmeye başlıyor. Reklam ve pazarlama alanındaki dinamikler her yıl olduğu gibi önümüzdeki sene de bir takım değişikliklere...
11 Aralık 2016
Sinan Oypan
İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları
Proje yönetim araçları, uzaktan çalışan ekipler veya ekibinin performansını ve çalışmalarını takip etmek isteyenlere çözüm sağlayan yazılımlardır. Ekip yönetimi, yeni iş atamaları, mevcut işlerin takibi, ekip işi...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan
İnternet sitelerinde yapılan 7 kritik hata
E-ticaret sitenizin olması tek başına yeterli değildir. Sitenizin içindeki öğeler ve sitenizin performansı gibi birçok detayı göz önünde bulundurmak gerekir. İnternet sitelerinde yapılan bazı kritik hatalar, ziyaretçileri siteden...
9 Ocak 2017
Sinan Oypan
Google Analytics ile metriklerin ölçümlenmesinde dikkat edilmesi gerekenler
E-ticarette bazı metrikler belirlemeniz ve bunları ölçümlemeniz işinizi geliştirmenizde ve uzun vadede karlılığınızı artırabilmek için önemlidir. İşinizin başarılı olabilmesi için bir takım stratejiler belirlemeniz ve...
12 Mayıs 2017
Sinan Oypan
2018’de fiziki mağazanızı internet satışlarına açarken bilmeniz gerekenler
Tüketicilerin büyük bir bölümü halen fiziki mağazalardan alışveriş yapmayı tercih ediyor olsa da; internet kullanımının ve online alışverişlere olan güvenin artmasıyla beraber internet üzerinden yapılan alışverişlerin...
2 Ocak 2018
Sinan Oypan
İndirim yapmadan geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak satış taktikleri
E-ticarette rekabetin artmasıyla beraber satış taktikleri kullanarak, indirime bağımlı kalmadan satışlarınızı artırmanız gerekebiliyor. Çünkü sadece indirimlere bağımlı kalmanız yapacağınız satış adetlerini artırmanıza...
8 Şubat 2019
Sinan Oypan