İnternetten ne tür firma tanıtım çalışmaları yapılabilir?

28 Aralık 2020
Sinan Oypan

E-ticaret şirketiniz için internette dijital pazarlama adı altında yapabileceğeniz birçok farklı firma tanıtım çalışması bulunuyor. Dijital pazarlama alanında kendinizi geliştirerek, kendi reklam ve pazarlama çalışmalarınızı yapabileceğiniz gibi bu çalışmalar için bir ajans ile de anlaşabilirsiniz. Ancak her iki ihtimalde de firma tanıtım çalışmalarının nasıl yapıldığını bilmeniz, işi daha iyi yönetmenizi sağlar.

İlgili rehber: Markanız için dijital ajans seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

İnternetten ne tür firma tanıtım çalışmaları yapılabilir?

SEO (Arama motoru optimizasyonu)

Genellikle SEO olarak bilinen, Arama Motoru Uyumluluğu (Search Engine Optimization), e-ticaret siteniz üzerindeki içeriklerin arama motorları üzerinde doğru bir şekilde indekslenerek, bu içeriklerin kullanıcılar yaptıkları arama sorgularına en iyi yanıtı verecek şekilde hazırlanmasıdır.

İlgili rehber: 2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi

SEO çalışmalarında, site üzerindeki ve altyapısında teknik çalışmaların yanı sıra sayfalarda yer alan metinler, anahtar kelimeler, sayfa içeriklerinin uzunlukları, kullanılan dil, sayfaların yüklenme hızları, kullanıcı deneyimi gibi birçok konu dikkate alınmalıdır. SEO hakkında daha fazla bilgi almak isterseniz aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Yeni başlayanlar için arama motoru uyumluluğu ipuçları

SEM (Arama Motoru Pazarlama)

SEM, yani Arama Motoru Pazarlama (Search Engine Marketing) ise arama motorları üzerinde verilen reklamlardır. Google Adwords, SEM için bir örnek olarak gösterilebilir. SEM çalışmalarında, bir reklam kampanyası hazırlanır ve Adwords paneli üzerinden reklamla ilgili bilgiler, hedeflemeler oluşturulur. Burada arama motoru üzerinde ilk sırada çıkan sonuçlar reklam olarak görünmektedir. Buradaki reklam alanlarında kampanyalarınızın görünmesi için gerekli ayarları ve hedeflemeleri yapmanız gerekir.

İlgili rehber: Arama motoru optimizasyonu ve pazarlaması arasındaki farklar

Adwords reklamları ücretlidir ve firma tanıtım için bu çalışmalara belli bir bütçe ayırmanız gerekir. Türkiye özelinde dahi günde Google’da milyonlarca arama sorgusu yapıldığı için markanızı ve ürünlerinizi tanıtma konusunda önemli bir araçtır.

İlgili rehber: Google Alışveriş Reklamları nın kapanması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?

İçerik pazarlama

Firma tanıtımı için kullanabileceğini reklam ve pazarlama yöntemlerinden biri de içerik pazarlamadır. İçerik pazarlama, hem e-ticaret siteniz üzerinde blog içerikleri oluşturarak yapılabilir hem de sosyal mecralar üzerinde görsel veya video içeriklerle yapılabilir.

İlgili rehber: İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?

İçerik pazarlama çalışmalarınızı kendiniz yapabileceğiniz gibi yine bir ajansla çalışarak sizin için içerik üretmelerini isteyebilirsiniz. İçerik pazarlamanın amacı, internet üzerinde firma ile ilgili içerik sayısını artırırken kullanıcılara bir değer katarak, marka sadakati artırmak ve kullanıcıları satışa yönlendirmektir. Günümüzde içerik üretimi oldukça değerli olduğu için firmanızın bilinirliğini artırmak için bu pazarlama yönteminden yararlanabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları

Sosyal medya pazarlama

Sosyal medya pazarlama da günümüzde firma tanıtım için sık kullanılan yöntemlerden biri. Sosyal ağların kullanıcılar tarafından çok fazla kullanılması ve herbir kitlenin kendine ait hedef kitlesi olması, bu platformları pazarlama kanalı olarak öne çıkartıyor. Organik olarak takipçi sayısını artırma ve etkileşim yaratma çalışmaları yapmanın yanı sıra sosyal ağların sunduğu reklam modellerinden de yararlanarak bu platformlar üzerinde tanıtım çalışmaları yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya reklam türleri nelerdir?

Sosyal ağlar üzerinde ürünlerinizi ve içeriklerinizi paylaşarak kendinize ait bir kitle oluşturabilirsiniz. Bunun yanı sıra sosyal ağlar müşteri desteği konusunda da oldukça etkili olduğu için tüketicilerle olan iletişimlerinizi güçlendirmek için de sosyal ağlardan yararlanabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya hesabı açmadan önce bilmeniz gerekenler

E-posta pazarlama

E-posta pazarlama da firma tanıtımı yapabileceğini dijital pazarlama yöntemlerinden biri. Günümüzde halen etkili sonuçlar vermesi nedeniyle e-posta gönderimleri ile ürün tanıtımları yapabilirsiniz. Kullanıcılarla bire bir iletişim kurmak, onlara daha kişiselleştirilmiş ürün önerileri sunmak için bu kanal oldukça etkilidir. E-ticarette kişiselleştirilmiş ürün önerileri tüketicilerden daha fazla geri dönüşüm aldığı için e-posta çalışmaları bu konuda size geri dönüşüm sağlayabilir.

İlgili rehber: E-posta pazarlama ile nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?

Influencer pazarlama

Son dönemlerde popülerliği ve sağladığı geri dönüşümler artan firma tanıtım yöntemlerinden biri de influencer pazarlama. Sosyal ağlar üzerindeki tanınmış kişi ya da hesaplarla iş birlikleri yaparak, markanızı, ürünlerinizi ve hizmetlerinizi bu hesapların sahip oldukları kitlelere gösterebilirsiniz.

İlgili rehber: Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama stratejisinde neler olmalı?

Influencer pazarlama doğru yapıldığında firmalara iyi sonuçlar getirmektedir. Bunun için sizin hedef kitlenize yönelik içerik üretimi ve paylaşımı yapan hesapları araştırmanız, bu kitleye hitap edecek özel içerikler oluşturmanız ve geri dönüşüm odaklı anlaşmalar yapmanız önemlidir. Sadece erişim ya da paylaşım gösterimi özelinde anlaşmalar yapmanız size çok fazla sonuç getirmeyeceği için anlaşmalarınızı yaparken, size nasıl bir geri dönüşüm sağlanacağı üzerinde konuşmalar yapmanız, daha kaliteli işbirlikleri oluşturmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Instagram influencer hesaplarla çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Google Adwords ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler
Bir Google Adwords ajansı ile çalışmak, Adwords reklam kampanyalarınızdan alacağınız geri dönüşüm ve sonuçları artırmanızı sağlar. Özellikle işini bilen ve bu konuda tecrübeli bir firma ile çalıştığınızda...
9 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Uluslararası lojistik yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Uluslararası lojistik yönetimi, yurtdışına satış yapan ya da yapmak isteyenlerin özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. Ülkeler arası kargo gönderimi yaparken, standart ülke içi gönderim koşulları ve kurallarından...
17 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur?
Google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur? E-ticaret sitesi bazında inceleyeceğimiz google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur, yayınlanmadan önce nelere dikkat edilmelidir, aşamaları nelerdir bu...
1 Temmuz 2018
Gökçe Beyazaslan
E-ticarette ilk e-posta neden önemlidir?
E-ticarette ilk e-posta hayati bir öneme sahiptir. Çükü e-ticarette en çok geri dönüşüm sağlayan pazarlama araçlarından biri e-posta pazarlamadır. Listenize abone olan kişilere gönderdiğiniz ilk e-posta çalışmasının yeri de bu...
15 Eylül 2016
Sinan Oypan
Google reklam kalite puanını artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
Google reklam kalitesi, reklamlarınızın performansı ve bu kampanyaların geri dönüşümü için önemli konulardan biridir. Reklam kalitesini artırmak için çalışmalar yapmanız, Google’ın reklamlarınızın performansını...
15 Mart 2019
Sinan Oypan
Reklam sloganları ve metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam sloganları ve metinleri, reklam kampanyalarınızın başarısını doğrudan etkileyen faktörlerin başında gelmektedir. Google Adwords ya da sosyal medya reklam kampanyalarınızdan daha fazla dönüşüm alabilmek için reklam...
23 Aralık 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya fenomenleri ile çalışırken kullanabileceğiniz ipuçları
Sosyal medya fenomenleri, uzun zamandır pazarlama çalışmalarında aktif bir şekilde yer alıyor ve markalar da bu kişi ve hesaplarla iş ortaklığı yapıyor. Doğru fenomenlerle çalışmak, doğru hedef kitleye ulaşırken marka ve ürün...
13 Şubat 2020
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin dijital ajanslarla çalışmalarının avantajları
Dijital pazarlama çalışmaları sırasında iyi sonuçlar alabilmek için profesyonel destek almak gerekebiliyor. Küçük işletmeler için dijital pazarlama çalışmalarının oldukça önemi vardır; çünkü marka bilinirliğini artırmak...
24 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Girişimlerin başarız olmalarına neden olan durumlar ve bunlardan kaçınma yolları
Girişimcilik uzaktan kolay görünse de işin içine girildiğinde aslında bir hayli zorlu bir süreçtir. 9/6 mesaiyi bırakarak kendi işinizi kurma fikri güzel gelse de girişimcilikte başarılı olmak için birçok fedakarlık yapmak ve...
8 Şubat 2018
Sinan Oypan
Sosyal mecralar için video pazarlama rehberi
Sosyal mecralar üzerinde içerik çalışmaları yaparken günceli takip etmek ve yeniliklere ayak uydurmak bir hayli önemli. Video içerikler bir süredir sosyal mecralarda oldukça popüler ve her geçen gün markaların video içeriklere...
26 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için sıkça sorulan sorular sayfasını nasıl hazırlamalısınız?
Her e-ticaret sitesinde bulunması gereken bölümlerden biri de sıkça sorulan sorular (SSS) bölümüdür. Siteyi ziyaret edenler ya da site üzerinden alışveriş yapan tüketiciler, ürünler, hizmetler ya da herhangi bir durumla ilgili...
30 Ekim 2016
Sinan Oypan
Native advertising nedir ve e-ticaret firmalarına ne gibi yararlar sağlar
Geçtiğimiz günlerde yazdığımız 2017 pazarlama trendleri ve 2017 içerik pazarlama trendleri yazılarında native advertising konusundan bahsetmiştik. Önümüzdeki yıl, şirketlerin bu alanda yaptıkları reklam ve pazarlama...
20 Aralık 2016
Sinan Oypan