İnternetten ne tür firma tanıtım çalışmaları yapılabilir?

28 Aralık 2020
Sinan Oypan
İnternetten ne tür firma tanıtım çalışmaları yapılabilir?

E-ticaret şirketiniz için internette dijital pazarlama adı altında yapabileceğeniz birçok farklı firma tanıtım çalışması bulunuyor. Dijital pazarlama alanında kendinizi geliştirerek, kendi reklam ve pazarlama çalışmalarınızı yapabileceğiniz gibi bu çalışmalar için bir ajans ile de anlaşabilirsiniz. Ancak her iki ihtimalde de firma tanıtım çalışmalarının nasıl yapıldığını bilmeniz, işi daha iyi yönetmenizi sağlar.

İlgili rehber: Markanız için dijital ajans seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

İnternetten ne tür firma tanıtım çalışmaları yapılabilir?

SEO (Arama motoru optimizasyonu)

Genellikle SEO olarak bilinen, Arama Motoru Uyumluluğu (Search Engine Optimization), e-ticaret siteniz üzerindeki içeriklerin arama motorları üzerinde doğru bir şekilde indekslenerek, bu içeriklerin kullanıcılar yaptıkları arama sorgularına en iyi yanıtı verecek şekilde hazırlanmasıdır.

İlgili rehber: 2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi

SEO çalışmalarında, site üzerindeki ve altyapısında teknik çalışmaların yanı sıra sayfalarda yer alan metinler, anahtar kelimeler, sayfa içeriklerinin uzunlukları, kullanılan dil, sayfaların yüklenme hızları, kullanıcı deneyimi gibi birçok konu dikkate alınmalıdır. SEO hakkında daha fazla bilgi almak isterseniz aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Yeni başlayanlar için arama motoru uyumluluğu ipuçları

SEM (Arama Motoru Pazarlama)

SEM, yani Arama Motoru Pazarlama (Search Engine Marketing) ise arama motorları üzerinde verilen reklamlardır. Google Adwords, SEM için bir örnek olarak gösterilebilir. SEM çalışmalarında, bir reklam kampanyası hazırlanır ve Adwords paneli üzerinden reklamla ilgili bilgiler, hedeflemeler oluşturulur. Burada arama motoru üzerinde ilk sırada çıkan sonuçlar reklam olarak görünmektedir. Buradaki reklam alanlarında kampanyalarınızın görünmesi için gerekli ayarları ve hedeflemeleri yapmanız gerekir.

İlgili rehber: Arama motoru optimizasyonu ve pazarlaması arasındaki farklar

Adwords reklamları ücretlidir ve firma tanıtım için bu çalışmalara belli bir bütçe ayırmanız gerekir. Türkiye özelinde dahi günde Google’da milyonlarca arama sorgusu yapıldığı için markanızı ve ürünlerinizi tanıtma konusunda önemli bir araçtır.

İlgili rehber: Google Alışveriş Reklamları nın kapanması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?

İçerik pazarlama

Firma tanıtımı için kullanabileceğini reklam ve pazarlama yöntemlerinden biri de içerik pazarlamadır. İçerik pazarlama, hem e-ticaret siteniz üzerinde blog içerikleri oluşturarak yapılabilir hem de sosyal mecralar üzerinde görsel veya video içeriklerle yapılabilir.

İlgili rehber: İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?

İçerik pazarlama çalışmalarınızı kendiniz yapabileceğiniz gibi yine bir ajansla çalışarak sizin için içerik üretmelerini isteyebilirsiniz. İçerik pazarlamanın amacı, internet üzerinde firma ile ilgili içerik sayısını artırırken kullanıcılara bir değer katarak, marka sadakati artırmak ve kullanıcıları satışa yönlendirmektir. Günümüzde içerik üretimi oldukça değerli olduğu için firmanızın bilinirliğini artırmak için bu pazarlama yönteminden yararlanabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları

Sosyal medya pazarlama

Sosyal medya pazarlama da günümüzde firma tanıtım için sık kullanılan yöntemlerden biri. Sosyal ağların kullanıcılar tarafından çok fazla kullanılması ve herbir kitlenin kendine ait hedef kitlesi olması, bu platformları pazarlama kanalı olarak öne çıkartıyor. Organik olarak takipçi sayısını artırma ve etkileşim yaratma çalışmaları yapmanın yanı sıra sosyal ağların sunduğu reklam modellerinden de yararlanarak bu platformlar üzerinde tanıtım çalışmaları yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya reklam türleri nelerdir?

Sosyal ağlar üzerinde ürünlerinizi ve içeriklerinizi paylaşarak kendinize ait bir kitle oluşturabilirsiniz. Bunun yanı sıra sosyal ağlar müşteri desteği konusunda da oldukça etkili olduğu için tüketicilerle olan iletişimlerinizi güçlendirmek için de sosyal ağlardan yararlanabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya hesabı açmadan önce bilmeniz gerekenler

E-posta pazarlama

E-posta pazarlama da firma tanıtımı yapabileceğini dijital pazarlama yöntemlerinden biri. Günümüzde halen etkili sonuçlar vermesi nedeniyle e-posta gönderimleri ile ürün tanıtımları yapabilirsiniz. Kullanıcılarla bire bir iletişim kurmak, onlara daha kişiselleştirilmiş ürün önerileri sunmak için bu kanal oldukça etkilidir. E-ticarette kişiselleştirilmiş ürün önerileri tüketicilerden daha fazla geri dönüşüm aldığı için e-posta çalışmaları bu konuda size geri dönüşüm sağlayabilir.

İlgili rehber: E-posta pazarlama ile nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?

Influencer pazarlama

Son dönemlerde popülerliği ve sağladığı geri dönüşümler artan firma tanıtım yöntemlerinden biri de influencer pazarlama. Sosyal ağlar üzerindeki tanınmış kişi ya da hesaplarla iş birlikleri yaparak, markanızı, ürünlerinizi ve hizmetlerinizi bu hesapların sahip oldukları kitlelere gösterebilirsiniz.

İlgili rehber: Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama stratejisinde neler olmalı?

Influencer pazarlama doğru yapıldığında firmalara iyi sonuçlar getirmektedir. Bunun için sizin hedef kitlenize yönelik içerik üretimi ve paylaşımı yapan hesapları araştırmanız, bu kitleye hitap edecek özel içerikler oluşturmanız ve geri dönüşüm odaklı anlaşmalar yapmanız önemlidir. Sadece erişim ya da paylaşım gösterimi özelinde anlaşmalar yapmanız size çok fazla sonuç getirmeyeceği için anlaşmalarınızı yaparken, size nasıl bir geri dönüşüm sağlanacağı üzerinde konuşmalar yapmanız, daha kaliteli işbirlikleri oluşturmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Instagram influencer hesaplarla çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Kapıda ödeme sistemi nedir? Ne gibi avantajları vardır?
Kapıda ödeme sistemi nedir? Ne gibi avantajları vardır?
E-ticaret sitelerinde birden fazla ödeme yönteminin olması, farklı tüketicilerin farklı taleplerini karşılayarak, geri dönüşüm oranlarının artırılmasını sağlar. Bu ödeme yöntemlerinden biri de kapıda ödeme sistemidir....
11 Haziran 2016
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Etsy Karşılaştırması
IdeaSoft ile Etsy Karşılaştırması
Etsy Nedir? Etsy, dünya çapında bir e-ticaret pazarı olmakla birlikte e-ihracatı önemli oranda destekleyen bir platformdur. Dükkân sahiplerinin yurt dışına satış yapabilmesine olanak tanır. Klasik bir e-ticaret pazaryeri sitesi gibi...
15 Nisan 2021
Markethinkers
İnternet online mağazanızda hangi ürünleri satabilirsiniz?
İnternet online mağazanızda hangi ürünleri satabilirsiniz?
Online mağazanızda ürün satışı yapmak için birçok farklı ürün grubu bulunuyor. Kendi e-ticaret siteniz üzerinde ürün satışı yapabileceğiniz gibi, online pazaryerlerinde de bu satışları gerçekleştirebilirsiniz. İnternette...
29 Ekim 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin Footer alanını daha etkili hale nasıl getirebilirsiniz?
E-ticaret sitenizin Footer alanını daha etkili hale nasıl getirebilirsiniz?
E-ticaret site tasarımlarında dikkat edilecek birçok öğe bulunuyor. Birçok firma, tasarım konusuna odaklanırken, sitenin ilk görünen alanları olan, header, slider, menü gibi öğelere dikkat ediyor; fakat sitenin diğer bölümlerinin...
13 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Online satış sitesi fiziki mağazalara neler kazandırır?
Online satış sitesi fiziki mağazalara neler kazandırır?
Online satış sitesi kurmak, fiziki mağazaları yeni kitlelere açarken, uzun vadede gelirlerini daha fazla artırmalarına da yardımcı olur. E-ticarete girmek ve internetten satış yapmak fiziki mağazaların, daha önce ulaşamadıkları...
22 Mart 2020
Sinan Oypan
Youtube videolarında takip etmeniz gereken 10 metrik
Youtube videolarında takip etmeniz gereken 10 metrik
Geçtiğimiz günlerde Youtube’da üst sıralarda videoların listelenmesiyle ilgili bir takım bilgileri ve araştırmaları sizlerle paylaşmıştık. Videolarınız üzerinde yapacağınız bir takım çalışmalar, görüntülenmelerinizi ve...
12 Ocak 2018
Sinan Oypan
Görsellerinizde kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok fotoğraf sitesi
Görsellerinizde kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok fotoğraf sitesi
Pazarlama çalışmalarınızda ya da e-ticaret siteniz üzerinde stok fotoğraf kullanımından yararlanarak, çalışmalarınızın görsel kalitesini artırabilirsiniz. Reklam ve pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların dikkatini ve...
7 Mart 2020
Sinan Oypan
Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?
Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette satışlarınızı artırmak için kullanabileceğiniz farklı strateji ve yöntemler bulunuyor. Bu yöntemlerden biri de aciliyet hissi yaratmaktır. Tüketicilerin hızlı karar vermelerini ve onları hızlı bir şekilde satın...
29 Aralık 2017
Sinan Oypan
Rakiplerinizi incelemek müşteri hizmetlerinizi nasıl geliştirebilir?
Rakiplerinizi incelemek müşteri hizmetlerinizi nasıl geliştirebilir?
E-ticarette rakip analizi yapmak, birçok konuda stratejilerinizi geliştirmek için faydalı bir çalışmadır. Pazarlama, satış ve fiyat politikalarının yanı sıra müşteri hizmetleri konusunda da rakip analizleri yaparak,...
15 Kasım 2017
Sinan Oypan
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 2. Bölüm
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 2. Bölüm
E-ticarette ilk bir ay içinde ilk satışınızı nasıl yapabileceğinizi anlattığımız yazı serimizin bugün ikinci bölümünü ele alıyoruz. Dün yayınladığımız 1. bölümü buraya tıklayarak okuyabilirsiniz. İlk bölümde...
4 Mart 2017
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için arama motoru uyumluluğu ipuçları – 2020
Yeni başlayanlar için arama motoru uyumluluğu ipuçları – 2020
Arama motoru uyumluluğu, e-ticaret sitelerinin organik olarak trafik edinmeleri ve yeni kitlelere ulaşabilmeleri için önemlidir. SEO çalışmaları ile web sitenizin internetteki görünürlüğünü artırarak, kullanıcıların markanızla...
19 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya için farklı reklam fikirleri
Sosyal medya için farklı reklam fikirleri
Sosyal medyada farklı reklam fikirleri ile değişik hedef kitlelere ulaşabileceğiniz gibi etkileşim ve erişimlerinizi de artırabilirsiniz. Reklam kampanya fikirleri üzerinde çalışabileceğiniz gibi popüler reklam konuları üzerinde de...
29 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin