Firma reklamları ile geri dönüşümleri nasıl artırırsınız?

7 Aralık 2020
Sinan Oypan
Firma reklamları ile geri dönüşümleri nasıl artırırsınız?

İnternette firma reklamları verirken, geri dönüşümlerinizi en yüksek şekilde alacak ayarları ve planlamaları yapmanız gerekir. İnternet reklamlarındaki rekabetin artması nedeniyle reklamlarda farklılaşabilmek, farklı reklam modelleri ya da içerik fikirleri denemek bu süreçte daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olabilir. Genel taktiklere bakıldığında da firma reklamları ile daha fazla dönüşüm sağlamak için kullanabileceğiniz taktikleri de bu rehberimizde ele alacağız.

İlgili rehber: Şirketler için modern pazarlama yöntemleri – 2020

Firma reklamları ile geri dönüşümleri nasıl artırırsınız?

Reklam başlık seçimlerinize önem verin

Kullanıcılar internette gezinirken bir reklamla karşılaştıklarında ilk dikkatlerini çeken detaylardan biri de reklamın başlığıdır. Reklam başlığınızın ilgi çekcii olması, ilgili anahtar kelimeleri içermesi, kullanıcılara bir fayda sunması gibi detaylar, reklamlarınızın daha fazla tıklanmasını sağlar. Bu süreçte hedef kitlenizin dilinden konuşmanız, kısa bir şekilde gerekli bilgiyi karşı tarafa iletmeniz gerekiyor. Reklam başlıklarınızda A/B testleri yapmanız ve hangi tür içeriklerin tüketicilerin daha fazla ilgisini çektiğini de takip ve analiz etmeniz önemli.

İlgili rehber: E-ticaret şirketleri için A/B testi nedir, ne işe yarar?

Reklamlar için özel varış sayfaları hazırlayın

Firma reklamları ile geri dönüşümlerinizi artırabilmek için, reklamlarınıza tıklayarak, sitenizi ziyaret eden kişilere ilgili içerikler sunmanız gerekir. Reklam vermeye yeni başlayanların yaptıkları hatalardan biri bir reklam verdiklerinde, reklamı ürün ya da konuyla ilgili bir varış sayfasına yönlendirmek yerine kendi ana sayfalarına yönlendirmek oluyor. Bu da kullanıcıları yanılttığı için, kullanıcı siteyi terk ediyor. Bu durumlar karşılaşmamak için reklam içeriklerinizin yer aldığı varış sayfaları ya da ürün sayfaları hazırlayarak, reklamlarınıza tıklayanları bu sayfalar yönlendirmeli ve onları mümkün olduğunca bilgilendirmelisiniz.

Varış sayfalarınızı detaylandırın

Firma reklamları verirken bu reklamları varış sayfalarına yönlendirmenin yanı sıra landing sayfalarınızın da içerik kalitesini artırmanız önemli. Bu bir ürün sayfasıysa, ürünle ilgili mümkün olduğunca çok bilgi vermeniz, ürün açıklamalarını detaylandırmalı, birden fazla ürün fotoğrafı ile ürünün farklı açılardan göstermeye özen göstermelisiniz. Sayfa içeriğinizi reklam içeriğinizle de eşleşmesi ve uyumlu olması kullanıcılara aradıklarını bulmalarını sağlamanız açısından önemlidir.

İlgili rehber: Varış sayfalarınızın (Landing Page) geri dönüşümlerini artırmanızı sağlayacak ipuçları

Hedef kitlenizi iyi anlayın

Reklamlarınızdan en yüksek geri dönüşümü alabilmek için hedef kitlenizi de çok iyi anlamanız ve tanımanız gerekiyor. Kitlenizin ihtiyaçlarını karşılayacak, onların dilinde olacak ve onların beklentilerini karşılayacak reklam içerikleri oluşturarak, daha fazla geri dönüşüm almayı hedefleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Hedef kitle analizi nasıl yapılır?

Her reklam platformunun farklı hedef kitle ayarları olsa da firma reklamları oluştururken, farklı platformlarda benzer hedef kitlelere ulaşacaksınız. Bu nedenle de genel ayarlarınızı ve hedeflemelerinizi oluşturarak, farklı mecralar üzerinde de benzer hedef kitle ayarlarını yapmaya çalışarak, reklamlarınızı ilgili kişilere ulaştırabilirsiniz

İlgili rehber: Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi

Eyleme çağrı ifadelerinizi ekleyin

Reklam içeriklerinizi hazırlarken, metinlerinize ya da görselerinize eyleme çağrı ifadelerinizi eklemeniz gerekiyor. Kullanıcıların dikkatini çekebilmek ve onları belli bir eyleme geçirmek için bu ifadelerden yararlanmanız gerekiyor.

İlgili rehber: Eyleme Çağrı İfadelerinizi (CTA) geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları

Dikkat çekici görseller kullanın

Firma reklamları ile tüketicilere ulaşabilmek için görselliği de ön plana çıkartmanız gerekiyor. Günümüzde reklamların iyi sonuçlar alabilmesi için görsellik oldukça önemli. Hem reklamlarınızda kullandığınız görseller hem de ürün sayfalarınızdaki görseller tüketicilerin ilgisini çekme konusunda önemli bir görev üstlenmekte. Tüketicilerin dikkatini çekebilmek için farklı ve kaliteli görseller kullanmanın yanı sıra ürünlerin kullanım alanlarını gösteren konsept fotoğraflarla da tüketicilerin ilgisini çekebilirsiniz.

İlgili rehber: Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler

Görsel kullanımlarında, reklam çıktığınız platformlara göre görsel boyutlarını optimize etmeniz, görsellerde ürünü ön plana çıkartacak tasarımlar yapmanız ve yüksek çözünürlüklü fotoğraflar tercih etmeniz bu süreçte özellikle üzerinde durmanız gereken konular arasında yer alıyor.

İlgili rehber: E-ticarette ürün fotoğrafları neden kaliteli olmalı?

Doğru platformda doğru reklam modellerini kullanın

Firma reklamları ile geri dönüşümlerinizi artırmak için doğru platformlarda doğru reklam modellerini kullanmanız gerekiyor. Hedef kitlenizin en aktif olduğu mecralar üzerinde reklam çalışmaları yapmalı ve bu platformların da sunduğu reklam modelleri arasında kampanyalarınıza en uygun olan modeli seçerek reklamlarınızı oluşturun.

İlgili rehber: Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?

Reklamlarınızdan daha fazla dönüşüm alabilmek için hedef kitlenizi iyi analiz etmeniz bu konuda da önemli olacaktır. Hedef kitlenizi tanıyarak hangi platformlar üzerinde daha aktif olmanız gerektiği bilgisine de ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya reklam türleri nelerdir?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini arttırma
Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini arttırma
Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini nasıl arttırabilirsiniz, Long Tail Keywords SEO'da dikkat edilmesi gerekener ve daha fazlası bu yazımızda. Long Tail Keywords SEO Arama motoru optimizasyonu e-ticaret siteleri...
6 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için ürün maliyeti hesaplama
E-ticaret firmaları için ürün maliyeti hesaplama
Ürün maliyeti hesaplama, e-ticaret firmaları için önemli konulardan biridir; özellikle kendi üretimizini yapıyorsanız, şirket giderleri için bu maliyetleri bilmelisiniz. Ürün maliyetlerinizin yüksek olması, satış fiyatlarınızın...
29 Şubat 2020
Sinan Oypan
Basın bülteni ve kiti hazırlamak e-ticaret firmaları için neden önemli?
Basın bülteni ve kiti hazırlamak e-ticaret firmaları için neden önemli?
Basın bülteni ve basın kiti, e-ticaret firmalarının PR çalışması için oldukça önemli olan iki unsur ve üzerinde çalışılması gereken konulardır. Basın bülteni ve kitinizi çalıştığınız ajanslar hazırlayabilmektedir;...
9 Şubat 2020
Sinan Oypan
Stoğu tükenen ürünleri e-ticaret sitenizde nasıl yönetmelisiniz?
Stoğu tükenen ürünleri e-ticaret sitenizde nasıl yönetmelisiniz?
Online mağazanız üzerinde kimi ürünlerin belli dönemlerde stokları tükenebilir. Tedarikçilerinizden bu ürünleri yeniden temin edecek olsanız dahi belli bir süre bu ürünleri tüketicilere satamazsınız. Stokta kalmayan ürünlerin...
31 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Satışlarınızı artırmak için ürün sayfalarınızda yapabileceğiniz düzenlemeler
Satışlarınızı artırmak için ürün sayfalarınızda yapabileceğiniz düzenlemeler
Ürün sayfaları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Satışları gerçekleştirmek ve geri dönüşümleri artırmak için bu sayfaların en iyi şekilde optimize edilmesi gerekir. Bu sayfanın içeriği tüketicilerin satın alma...
22 Aralık 2017
Sinan Oypan
Küçük girişimler için geri dönüşüm getiren pazarlama stratejileri
Küçük girişimler için geri dönüşüm getiren pazarlama stratejileri
Küçük girişimler için pazarlama stratejileri, geri dönüşümlerini artırarak markalarını büyütmeleri için oldukça önemlidir. Doğru kanallar üzerinden doğru pazarlama çalışmalarını yapmak, dijital pazarlama taktikleri ile...
13 Eylül 2019
Sinan Oypan
Ücretsiz e ticaret yazılımları neden kullanılmamalıdır?
Ücretsiz e ticaret yazılımları neden kullanılmamalıdır?
Ücretsiz e ticaret sitesi kurmak / ücretsiz e ticaret yazılımı kullanmak / ücretsiz e ticaret scripti kullanmak siz nasıl adlandırırsanız adlandırın ücretsiz eticaret sitesi kurmanın getirdikleri nelerdir, bu yazımızda ele...
28 Ekim 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi nasıl geliştirilebilir?
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi nasıl geliştirilebilir?
Kullanıcı deneyimi e-ticaret sitelerinin tasarımlarında önemli bir yere sahiptir. Sadık müşteri kitleleri oluşturmanın yanı sıra sitenin SEO’sunu geliştirmek için de oldukça önemlidir. Bir önceki yazımıda kullanıcı...
6 Nisan 2018
Sinan Oypan
Hiyerarşik kategori yönetimi e-ticaret sitenizde satışları nasıl artırır?
Hiyerarşik kategori yönetimi e-ticaret sitenizde satışları nasıl artırır?
Kategori yönetimi, ürünleri belli bir sıra ve düzen içerisinde e-ticaret sitenizde listelemek satışlarınıza etki eden faktörler arasında yer alıyor. Kategori yönetimini yaparken hiyerarşik bir düzen kullanmak ve kategorileri belli...
20 Mart 2019
Sinan Oypan
Günde 10 dakika ayırarak SEO performansınızı nasıl artırabilirsiniz
Günde 10 dakika ayırarak SEO performansınızı nasıl artırabilirsiniz
SEO performansınızı artırmak, Google üzerindeki görünürlüğünüzü artırcağı için, sizin daha fazla kişiye ulaşmanıza, daha fazla kullanıcının sitenizi görüntülemesine ve dolayısıyla da bu ziyaretçileri müşterilere...
12 Aralık 2016
Sinan Oypan
E posta pazarlama ile düzenli abone nasıl artırılır?
E posta pazarlama ile düzenli abone nasıl artırılır?
E posta pazarlama, e-ticaret firmalarına en çok geri dönüşüm sağlayan kanallardan biri olan, kişiselleştirilmiş pazarlama çalışmalarının yanı sıra tüketicilere doğrudan ulaşma fırsatı sunduğu için de önemlidir. Bu...
12 Nisan 2019
Sinan Oypan
Tüketicilerin e-ticaret sitenize güvenmelerini nasıl sağlayabilirsiniz?
Tüketicilerin e-ticaret sitenize güvenmelerini nasıl sağlayabilirsiniz?
E-ticaret firmalarını düşündüren ve üzerine çalışmaları gereken konulardan biri de güven unsurudur. Tüketicilerin güvenini kazanmak ve bu güveni sürdürebilmek uzun vadeli başarılar için oldukça önemlidir. Özellikle yeni...
15 Nisan 2017
Sinan Oypan