Firma reklamları ile geri dönüşümleri nasıl artırırsınız?

7 Aralık 2020
Sinan Oypan

İnternette firma reklamları verirken, geri dönüşümlerinizi en yüksek şekilde alacak ayarları ve planlamaları yapmanız gerekir. İnternet reklamlarındaki rekabetin artması nedeniyle reklamlarda farklılaşabilmek, farklı reklam modelleri ya da içerik fikirleri denemek bu süreçte daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olabilir. Genel taktiklere bakıldığında da firma reklamları ile daha fazla dönüşüm sağlamak için kullanabileceğiniz taktikleri de bu rehberimizde ele alacağız.

İlgili rehber: Şirketler için modern pazarlama yöntemleri – 2020

Firma reklamları ile geri dönüşümleri nasıl artırırsınız?

Reklam başlık seçimlerinize önem verin

Kullanıcılar internette gezinirken bir reklamla karşılaştıklarında ilk dikkatlerini çeken detaylardan biri de reklamın başlığıdır. Reklam başlığınızın ilgi çekcii olması, ilgili anahtar kelimeleri içermesi, kullanıcılara bir fayda sunması gibi detaylar, reklamlarınızın daha fazla tıklanmasını sağlar. Bu süreçte hedef kitlenizin dilinden konuşmanız, kısa bir şekilde gerekli bilgiyi karşı tarafa iletmeniz gerekiyor. Reklam başlıklarınızda A/B testleri yapmanız ve hangi tür içeriklerin tüketicilerin daha fazla ilgisini çektiğini de takip ve analiz etmeniz önemli.

İlgili rehber: E-ticaret şirketleri için A/B testi nedir, ne işe yarar?

Reklamlar için özel varış sayfaları hazırlayın

Firma reklamları ile geri dönüşümlerinizi artırabilmek için, reklamlarınıza tıklayarak, sitenizi ziyaret eden kişilere ilgili içerikler sunmanız gerekir. Reklam vermeye yeni başlayanların yaptıkları hatalardan biri bir reklam verdiklerinde, reklamı ürün ya da konuyla ilgili bir varış sayfasına yönlendirmek yerine kendi ana sayfalarına yönlendirmek oluyor. Bu da kullanıcıları yanılttığı için, kullanıcı siteyi terk ediyor. Bu durumlar karşılaşmamak için reklam içeriklerinizin yer aldığı varış sayfaları ya da ürün sayfaları hazırlayarak, reklamlarınıza tıklayanları bu sayfalar yönlendirmeli ve onları mümkün olduğunca bilgilendirmelisiniz.

Varış sayfalarınızı detaylandırın

Firma reklamları verirken bu reklamları varış sayfalarına yönlendirmenin yanı sıra landing sayfalarınızın da içerik kalitesini artırmanız önemli. Bu bir ürün sayfasıysa, ürünle ilgili mümkün olduğunca çok bilgi vermeniz, ürün açıklamalarını detaylandırmalı, birden fazla ürün fotoğrafı ile ürünün farklı açılardan göstermeye özen göstermelisiniz. Sayfa içeriğinizi reklam içeriğinizle de eşleşmesi ve uyumlu olması kullanıcılara aradıklarını bulmalarını sağlamanız açısından önemlidir.

İlgili rehber: Varış sayfalarınızın (Landing Page) geri dönüşümlerini artırmanızı sağlayacak ipuçları

Hedef kitlenizi iyi anlayın

Reklamlarınızdan en yüksek geri dönüşümü alabilmek için hedef kitlenizi de çok iyi anlamanız ve tanımanız gerekiyor. Kitlenizin ihtiyaçlarını karşılayacak, onların dilinde olacak ve onların beklentilerini karşılayacak reklam içerikleri oluşturarak, daha fazla geri dönüşüm almayı hedefleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Hedef kitle analizi nasıl yapılır?

Her reklam platformunun farklı hedef kitle ayarları olsa da firma reklamları oluştururken, farklı platformlarda benzer hedef kitlelere ulaşacaksınız. Bu nedenle de genel ayarlarınızı ve hedeflemelerinizi oluşturarak, farklı mecralar üzerinde de benzer hedef kitle ayarlarını yapmaya çalışarak, reklamlarınızı ilgili kişilere ulaştırabilirsiniz

İlgili rehber: Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi

Eyleme çağrı ifadelerinizi ekleyin

Reklam içeriklerinizi hazırlarken, metinlerinize ya da görselerinize eyleme çağrı ifadelerinizi eklemeniz gerekiyor. Kullanıcıların dikkatini çekebilmek ve onları belli bir eyleme geçirmek için bu ifadelerden yararlanmanız gerekiyor.

İlgili rehber: Eyleme Çağrı İfadelerinizi (CTA) geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları

Dikkat çekici görseller kullanın

Firma reklamları ile tüketicilere ulaşabilmek için görselliği de ön plana çıkartmanız gerekiyor. Günümüzde reklamların iyi sonuçlar alabilmesi için görsellik oldukça önemli. Hem reklamlarınızda kullandığınız görseller hem de ürün sayfalarınızdaki görseller tüketicilerin ilgisini çekme konusunda önemli bir görev üstlenmekte. Tüketicilerin dikkatini çekebilmek için farklı ve kaliteli görseller kullanmanın yanı sıra ürünlerin kullanım alanlarını gösteren konsept fotoğraflarla da tüketicilerin ilgisini çekebilirsiniz.

İlgili rehber: Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler

Görsel kullanımlarında, reklam çıktığınız platformlara göre görsel boyutlarını optimize etmeniz, görsellerde ürünü ön plana çıkartacak tasarımlar yapmanız ve yüksek çözünürlüklü fotoğraflar tercih etmeniz bu süreçte özellikle üzerinde durmanız gereken konular arasında yer alıyor.

İlgili rehber: E-ticarette ürün fotoğrafları neden kaliteli olmalı?

Doğru platformda doğru reklam modellerini kullanın

Firma reklamları ile geri dönüşümlerinizi artırmak için doğru platformlarda doğru reklam modellerini kullanmanız gerekiyor. Hedef kitlenizin en aktif olduğu mecralar üzerinde reklam çalışmaları yapmalı ve bu platformların da sunduğu reklam modelleri arasında kampanyalarınıza en uygun olan modeli seçerek reklamlarınızı oluşturun.

İlgili rehber: Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?

Reklamlarınızdan daha fazla dönüşüm alabilmek için hedef kitlenizi iyi analiz etmeniz bu konuda da önemli olacaktır. Hedef kitlenizi tanıyarak hangi platformlar üzerinde daha aktif olmanız gerektiği bilgisine de ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya reklam türleri nelerdir?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Mobil ticaret optimizasyonunda üzerinde durulması gereken 6 konu
Mobil ticaret, hızlı bir şekilde büyümeye devam ediyor ve 2021 yılında toplam e-ticaret satışlarının yüzde 54’ünün mobil üzerinden gerçekleşmesi bekleniyor. Günümüzün dijital çağında akıllı telefonları sürekli...
27 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmanızın ismi iş alanınızı daraltıyor mu?
E-ticaret firmanız için isim seçerken dikkatli olmanız ve yaptığınız işi yansıtan bir isim seçmeniz oldukça önemlidir. İsim bulma işlemi bir girişim kurulurken atılan ilk adımlardan biridir. İlk etapta yapılan planlar ve...
18 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerin Youtube reklamlarına neden önem vermeli?
Youtube son dönemlerde markalar için oldukça önemli bir mecra halini almaya başladı. Bunun nedeni ise, kullanıcıların Youtube’u bir video izleme platformu olarak kullanmanın yanı sıra bir sosyal mecra olarak kullanmaya başlaması ve...
2 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için sosyal medyanın önemi nedir?
Sosyal medya pazarlama, günümüzdeki en yaygın kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri ve bu nedenle de sosyal medyanın önemi, e-ticaret şirketleri için bir hayli yüksek. Sosyal medyanın önemi, özellikle Facebook’un 2007 yılında...
17 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada kişiselleştirme
E-posta pazarlamada kişiselleştirme, çalışmalarınızın başarıya ulaşmasında önemlidir. Son birkaç yıldır e-ticaretteki en önemli unsurlardan biri de kişiselleştirme yapmak diyebiliriz. Tüketiciler, kendilerine özel kampanya ve...
22 Haziran 2016
Sinan Oypan
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 1. Bölüm
Sosyal kanıt konusunda markalara yardımcı olan pazarlama araçlarından biri de kullanıcıların markalar için hazırladıkları içeriklerdir. İngilizcesiyle “User Generated Content” (UGC) markayla, markanın takipçileri arasında bir...
18 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Ürün fotoğraflama sırasında sık yapılan hatalar (Görselli Anlatım)
Ürün fotoğraflama, e-ticaret sitenizdeki ürünleri öne çıkartma ve tüketicilerin satın alma kararlarını etkileme açısından bir hayli önemli. Doğru ürün fotoğrafları kullanmak, ürüne talep yaratmanızı sağladığı gibi...
12 Temmuz 2020
Sinan Oypan
2019’da bilmeniz gereken Twitter istatistikleri
2019’da öne çıkan ve bilmeniz gereken Twitter istatistik verileri, Twitter üzerinde yaptığınız pazarlama ve reklam çalışmalarında size yardımcı olacaktır. Günümüzde popülerli devam eden ve halen aktif bir kullanıcı...
31 Mart 2019
Sinan Oypan
Yılbaşı indirimleri için pazarlama stratejileri
Yılbaşı indirimleri, seneyi kapatırken satış adetlerinizi ve cironuzu artırmak için kullanılabilecek satış ve pazarlama stratejileri arasında yer alıyor. Sene sonu olduğu için, hedefleri tutturmak ve eski stokları eritmek için bu...
27 Kasım 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya çalışmaları SEO’yu nasıl etkiliyor?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yapmak aynı zamanda SEO için de etkili olmakta. Birçok sosyal mecranın içerikleri, arama motorlarında indekslendiği için şirketlerin SEO çalışmalarına olumlu şekilde etki ediyor. Peki, sosyal...
19 Haziran 2018
Sinan Oypan
Okula dönüş dönemine hazırlanmak için yararlanabileceğiniz kontrol listesi
Okula dönüş dönemiyle beraber yaz aylarının bitmesiyle yeni sezon da açılmaya başlıyor. Bu dönemde e-ticaret firmaları, durgun geçen yaz ayları sonrasında satışlarını tekrar artırabilmek için çalışmalara başlıyorlar....
17 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz düşük bütçeli dijital pazarlama yöntemleri
Dijital pazarlama çalışmaları e-ticaret firmalarının kendilerini ve ürünlerini tanıtmaları için büyük önem taşıyor. Tabii ki büyük firmaların ellerinde dijital pazarlama için yeterli bir bütçe bulunuyor; ancak küçük ve...
11 Temmuz 2016
Sinan Oypan