fbpx

Firma reklamları ile geri dönüşümleri nasıl artırırsınız?

7 Aralık 2020
Sinan Oypan

İnternette firma reklamları verirken, geri dönüşümlerinizi en yüksek şekilde alacak ayarları ve planlamaları yapmanız gerekir. İnternet reklamlarındaki rekabetin artması nedeniyle reklamlarda farklılaşabilmek, farklı reklam modelleri ya da içerik fikirleri denemek bu süreçte daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olabilir. Genel taktiklere bakıldığında da firma reklamları ile daha fazla dönüşüm sağlamak için kullanabileceğiniz taktikleri de bu rehberimizde ele alacağız.

İlgili rehber: Şirketler için modern pazarlama yöntemleri – 2020

Firma reklamları ile geri dönüşümleri nasıl artırırsınız?

Reklam başlık seçimlerinize önem verin

Kullanıcılar internette gezinirken bir reklamla karşılaştıklarında ilk dikkatlerini çeken detaylardan biri de reklamın başlığıdır. Reklam başlığınızın ilgi çekcii olması, ilgili anahtar kelimeleri içermesi, kullanıcılara bir fayda sunması gibi detaylar, reklamlarınızın daha fazla tıklanmasını sağlar. Bu süreçte hedef kitlenizin dilinden konuşmanız, kısa bir şekilde gerekli bilgiyi karşı tarafa iletmeniz gerekiyor. Reklam başlıklarınızda A/B testleri yapmanız ve hangi tür içeriklerin tüketicilerin daha fazla ilgisini çektiğini de takip ve analiz etmeniz önemli.

İlgili rehber: E-ticaret şirketleri için A/B testi nedir, ne işe yarar?

Reklamlar için özel varış sayfaları hazırlayın

Firma reklamları ile geri dönüşümlerinizi artırabilmek için, reklamlarınıza tıklayarak, sitenizi ziyaret eden kişilere ilgili içerikler sunmanız gerekir. Reklam vermeye yeni başlayanların yaptıkları hatalardan biri bir reklam verdiklerinde, reklamı ürün ya da konuyla ilgili bir varış sayfasına yönlendirmek yerine kendi ana sayfalarına yönlendirmek oluyor. Bu da kullanıcıları yanılttığı için, kullanıcı siteyi terk ediyor. Bu durumlar karşılaşmamak için reklam içeriklerinizin yer aldığı varış sayfaları ya da ürün sayfaları hazırlayarak, reklamlarınıza tıklayanları bu sayfalar yönlendirmeli ve onları mümkün olduğunca bilgilendirmelisiniz.

Varış sayfalarınızı detaylandırın

Firma reklamları verirken bu reklamları varış sayfalarına yönlendirmenin yanı sıra landing sayfalarınızın da içerik kalitesini artırmanız önemli. Bu bir ürün sayfasıysa, ürünle ilgili mümkün olduğunca çok bilgi vermeniz, ürün açıklamalarını detaylandırmalı, birden fazla ürün fotoğrafı ile ürünün farklı açılardan göstermeye özen göstermelisiniz. Sayfa içeriğinizi reklam içeriğinizle de eşleşmesi ve uyumlu olması kullanıcılara aradıklarını bulmalarını sağlamanız açısından önemlidir.

İlgili rehber: Varış sayfalarınızın (Landing Page) geri dönüşümlerini artırmanızı sağlayacak ipuçları

Hedef kitlenizi iyi anlayın

Reklamlarınızdan en yüksek geri dönüşümü alabilmek için hedef kitlenizi de çok iyi anlamanız ve tanımanız gerekiyor. Kitlenizin ihtiyaçlarını karşılayacak, onların dilinde olacak ve onların beklentilerini karşılayacak reklam içerikleri oluşturarak, daha fazla geri dönüşüm almayı hedefleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Hedef kitle analizi nasıl yapılır?

Her reklam platformunun farklı hedef kitle ayarları olsa da firma reklamları oluştururken, farklı platformlarda benzer hedef kitlelere ulaşacaksınız. Bu nedenle de genel ayarlarınızı ve hedeflemelerinizi oluşturarak, farklı mecralar üzerinde de benzer hedef kitle ayarlarını yapmaya çalışarak, reklamlarınızı ilgili kişilere ulaştırabilirsiniz

İlgili rehber: Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi

Eyleme çağrı ifadelerinizi ekleyin

Reklam içeriklerinizi hazırlarken, metinlerinize ya da görselerinize eyleme çağrı ifadelerinizi eklemeniz gerekiyor. Kullanıcıların dikkatini çekebilmek ve onları belli bir eyleme geçirmek için bu ifadelerden yararlanmanız gerekiyor.

İlgili rehber: Eyleme Çağrı İfadelerinizi (CTA) geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları

Dikkat çekici görseller kullanın

Firma reklamları ile tüketicilere ulaşabilmek için görselliği de ön plana çıkartmanız gerekiyor. Günümüzde reklamların iyi sonuçlar alabilmesi için görsellik oldukça önemli. Hem reklamlarınızda kullandığınız görseller hem de ürün sayfalarınızdaki görseller tüketicilerin ilgisini çekme konusunda önemli bir görev üstlenmekte. Tüketicilerin dikkatini çekebilmek için farklı ve kaliteli görseller kullanmanın yanı sıra ürünlerin kullanım alanlarını gösteren konsept fotoğraflarla da tüketicilerin ilgisini çekebilirsiniz.

İlgili rehber: Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler

Görsel kullanımlarında, reklam çıktığınız platformlara göre görsel boyutlarını optimize etmeniz, görsellerde ürünü ön plana çıkartacak tasarımlar yapmanız ve yüksek çözünürlüklü fotoğraflar tercih etmeniz bu süreçte özellikle üzerinde durmanız gereken konular arasında yer alıyor.

İlgili rehber: E-ticarette ürün fotoğrafları neden kaliteli olmalı?

Doğru platformda doğru reklam modellerini kullanın

Firma reklamları ile geri dönüşümlerinizi artırmak için doğru platformlarda doğru reklam modellerini kullanmanız gerekiyor. Hedef kitlenizin en aktif olduğu mecralar üzerinde reklam çalışmaları yapmalı ve bu platformların da sunduğu reklam modelleri arasında kampanyalarınıza en uygun olan modeli seçerek reklamlarınızı oluşturun.

İlgili rehber: Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?

Reklamlarınızdan daha fazla dönüşüm alabilmek için hedef kitlenizi iyi analiz etmeniz bu konuda da önemli olacaktır. Hedef kitlenizi tanıyarak hangi platformlar üzerinde daha aktif olmanız gerektiği bilgisine de ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya reklam türleri nelerdir?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Basın bülteninizi göndermeden önce dikkat etmeniz gerekenler
Dünkü yazımızda dikkat çekici bir basın bülteninin nasıl hazırlanacağını sizinle paylaşmıştık. Bugünkü yazımızda da basın bülteninizi yayıncılara göndermedence dikkat etmeniz ve bilmeniz gereken bir takım detayları...
7 Mart 2017
Sinan Oypan
Küçük girişimler için geri dönüşüm getiren pazarlama stratejileri
Küçük girişimler için pazarlama stratejileri, geri dönüşümlerini artırarak markalarını büyütmeleri için oldukça önemlidir. Doğru kanallar üzerinden doğru pazarlama çalışmalarını yapmak, dijital pazarlama taktikleri ile...
13 Eylül 2019
Sinan Oypan
İçerik pazarlamanın e-ticaret firmanıza ne gibi yararları olur?
2017’de pazarlama trendlerinde içerik pazarlamanın bu yıl oldukça önemli bir hale geleceğinden bahsetmiştik. Bunun nedeni de artık tüketiciler, doğrudan reklam içeriklerini görmek istemeyip, kendilerine bir fayda sağlayacak...
31 Ocak 2017
Sinan Oypan
Reklam analizi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam analizi yaptığınızda, dijital veya fiziksel kanallar üzerindeki reklamlarınızın nasıl bir performans sergilediğini ve yatırım getirinizi ölçebilirsiniz. Reklam kampanyalarınız sonrasında analiz yapmadığınızda bu...
14 Şubat 2020
Sinan Oypan
Mobil ticarette yapmanız ve yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Mobil ticaretin önemi her geçen yıl biraz daha artıyor. Son birkaç yıldır Türkiye e-ticaret sektöründe de mobil ticaretin gücü biraz daha artmaya başlıyor. Bunun en büyük sebeplerinden biri de akıllı telefon ve 3G internet veri...
16 Şubat 2017
Sinan Oypan
TikTok takipçi sayısı nasıl artırılır?
TikTok günümüzün popüler platformlarından biri olmaya başladı ve bu nedenle de markalar TikTok takipçi sayılarını artırmak istiyorlar. Özellikle yaş olarak daha genç bir kitlenin kullandığı bir platform olduğu için hedef...
18 Aralık 2020
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir paket açma deneyimi sunmak için neler yapmalısınız?
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicilerin merakla beklediği durumlardan biri de satın aldıkları ürünün paketini açmaktır. Paket açma deneyimi, müşterilerin bekledikleri ürünlere ulaşmalarını sağlamanın yanı...
24 Kasım 2017
Sinan Oypan
canli.ideasoft.com.tr Türkiye’nin yakın takibinde
E-ticaret denilince ilk akla gelen isim olan IdeaSoft, Türkiye’de bir ilki gerçekleştirerek 'canlı ideasoft' sitesini yayına aldı. E-ticarette hangi ürünlerin, hangi fiyata ve hangi ilden satın alındığı anlık satış verileriyle...
17 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 1. Bölüm
Geçtiğimiz günlerde ürün fotoğraflarınızın çekimlerini nasıl yapabileceğinizi anlattığımız bir yazı serisi paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan seriyi okuyabilirsiniz. Bu yazı serimizde ise ürün tanıtım videoları...
17 Mart 2017
Sinan Oypan
Organik olarak sosyal medyada nasıl büyüyebilir ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz?
Sosyal medya üzerindeki görünürlüğünüzü ve etkileşimlerinizi artırmak, bu mecralar üzerinden daha fazla geri dönüşüm elde etmenize yardımcı olur. Organik olarak erişimlerinizi artırmanız, son birkaç yıldır oldukça...
24 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticarette alan adı otoritenizi nasıl yükseltebilirsiniz?
SEO’da rakip analizinin önemini ve rakip analizinin nasıl yapılacağını önceki günlerde sizlerle paylaşmıştık. Aşağıdaki linklerden bu yazılara ulaşabilirsiniz. İlgili rehber: SEO’da rakip analizinin önemi İlgili...
19 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-Ticarette Pinterest'in Yeri Nedir?
Pinterest Nedir? Pinterest, her ne kadar Türkiye’deki sosyal medya kitlesinden beklenen ilgiyi pek göremese de dünya üzerinde oldukça popüler bir platform. Ülkemizde ise etkilerini yavaş yavaş göstermeye başladı. Özellikle e-ticaret...
27 Ocak 2021
Markethinkers