Firma reklamları ile geri dönüşümleri nasıl artırırsınız?

7 Aralık 2020
Ferad Osman Sali
Firma reklamları ile geri dönüşümleri nasıl artırırsınız?

İnternette firma reklamları verirken, geri dönüşümlerinizi en yüksek şekilde alacak ayarları ve planlamaları yapmanız gerekir. İnternet reklamlarındaki rekabetin artması nedeniyle reklamlarda farklılaşabilmek, farklı reklam modelleri ya da içerik fikirleri denemek bu süreçte daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olabilir. Genel taktiklere bakıldığında da firma reklamları ile daha fazla dönüşüm sağlamak için kullanabileceğiniz taktikleri de bu rehberimizde ele alacağız.

İlgili rehber: Şirketler için modern pazarlama yöntemleri – 2020

Firma reklamları ile geri dönüşümleri nasıl artırırsınız?

Reklam başlık seçimlerinize önem verin

Kullanıcılar internette gezinirken bir reklamla karşılaştıklarında ilk dikkatlerini çeken detaylardan biri de reklamın başlığıdır. Reklam başlığınızın ilgi çekcii olması, ilgili anahtar kelimeleri içermesi, kullanıcılara bir fayda sunması gibi detaylar, reklamlarınızın daha fazla tıklanmasını sağlar. Bu süreçte hedef kitlenizin dilinden konuşmanız, kısa bir şekilde gerekli bilgiyi karşı tarafa iletmeniz gerekiyor. Reklam başlıklarınızda A/B testleri yapmanız ve hangi tür içeriklerin tüketicilerin daha fazla ilgisini çektiğini de takip ve analiz etmeniz önemli.

İlgili rehber: E-ticaret şirketleri için A/B testi nedir, ne işe yarar?

Reklamlar için özel varış sayfaları hazırlayın

Firma reklamları ile geri dönüşümlerinizi artırabilmek için, reklamlarınıza tıklayarak, sitenizi ziyaret eden kişilere ilgili içerikler sunmanız gerekir. Reklam vermeye yeni başlayanların yaptıkları hatalardan biri bir reklam verdiklerinde, reklamı ürün ya da konuyla ilgili bir varış sayfasına yönlendirmek yerine kendi ana sayfalarına yönlendirmek oluyor. Bu da kullanıcıları yanılttığı için, kullanıcı siteyi terk ediyor. Bu durumlar karşılaşmamak için reklam içeriklerinizin yer aldığı varış sayfaları ya da ürün sayfaları hazırlayarak, reklamlarınıza tıklayanları bu sayfalar yönlendirmeli ve onları mümkün olduğunca bilgilendirmelisiniz.

Varış sayfalarınızı detaylandırın

Firma reklamları verirken bu reklamları varış sayfalarına yönlendirmenin yanı sıra landing sayfalarınızın da içerik kalitesini artırmanız önemli. Bu bir ürün sayfasıysa, ürünle ilgili mümkün olduğunca çok bilgi vermeniz, ürün açıklamalarını detaylandırmalı, birden fazla ürün fotoğrafı ile ürünün farklı açılardan göstermeye özen göstermelisiniz. Sayfa içeriğinizi reklam içeriğinizle de eşleşmesi ve uyumlu olması kullanıcılara aradıklarını bulmalarını sağlamanız açısından önemlidir.

İlgili rehber: Varış sayfalarınızın (Landing Page) geri dönüşümlerini artırmanızı sağlayacak ipuçları

Hedef kitlenizi iyi anlayın

Reklamlarınızdan en yüksek geri dönüşümü alabilmek için hedef kitlenizi de çok iyi anlamanız ve tanımanız gerekiyor. Kitlenizin ihtiyaçlarını karşılayacak, onların dilinde olacak ve onların beklentilerini karşılayacak reklam içerikleri oluşturarak, daha fazla geri dönüşüm almayı hedefleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Hedef kitle analizi nasıl yapılır?

Her reklam platformunun farklı hedef kitle ayarları olsa da firma reklamları oluştururken, farklı platformlarda benzer hedef kitlelere ulaşacaksınız. Bu nedenle de genel ayarlarınızı ve hedeflemelerinizi oluşturarak, farklı mecralar üzerinde de benzer hedef kitle ayarlarını yapmaya çalışarak, reklamlarınızı ilgili kişilere ulaştırabilirsiniz

İlgili rehber: Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi

Eyleme çağrı ifadelerinizi ekleyin

Reklam içeriklerinizi hazırlarken, metinlerinize ya da görselerinize eyleme çağrı ifadelerinizi eklemeniz gerekiyor. Kullanıcıların dikkatini çekebilmek ve onları belli bir eyleme geçirmek için bu ifadelerden yararlanmanız gerekiyor.

İlgili rehber: Eyleme Çağrı İfadelerinizi (CTA) geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları

Dikkat çekici görseller kullanın

Firma reklamları ile tüketicilere ulaşabilmek için görselliği de ön plana çıkartmanız gerekiyor. Günümüzde reklamların iyi sonuçlar alabilmesi için görsellik oldukça önemli. Hem reklamlarınızda kullandığınız görseller hem de ürün sayfalarınızdaki görseller tüketicilerin ilgisini çekme konusunda önemli bir görev üstlenmekte. Tüketicilerin dikkatini çekebilmek için farklı ve kaliteli görseller kullanmanın yanı sıra ürünlerin kullanım alanlarını gösteren konsept fotoğraflarla da tüketicilerin ilgisini çekebilirsiniz.

İlgili rehber: Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler

Görsel kullanımlarında, reklam çıktığınız platformlara göre görsel boyutlarını optimize etmeniz, görsellerde ürünü ön plana çıkartacak tasarımlar yapmanız ve yüksek çözünürlüklü fotoğraflar tercih etmeniz bu süreçte özellikle üzerinde durmanız gereken konular arasında yer alıyor.

İlgili rehber: E-ticarette ürün fotoğrafları neden kaliteli olmalı?

Doğru platformda doğru reklam modellerini kullanın

Firma reklamları ile geri dönüşümlerinizi artırmak için doğru platformlarda doğru reklam modellerini kullanmanız gerekiyor. Hedef kitlenizin en aktif olduğu mecralar üzerinde reklam çalışmaları yapmalı ve bu platformların da sunduğu reklam modelleri arasında kampanyalarınıza en uygun olan modeli seçerek reklamlarınızı oluşturun.

İlgili rehber: Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?

Reklamlarınızdan daha fazla dönüşüm alabilmek için hedef kitlenizi iyi analiz etmeniz bu konuda da önemli olacaktır. Hedef kitlenizi tanıyarak hangi platformlar üzerinde daha aktif olmanız gerektiği bilgisine de ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya reklam türleri nelerdir?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır?
Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır?
Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır, facebook ile web sitesi trafiği arttırma yolları ve facebook ile web sitesi trafiği arttırırken nelere dikkat etmeliyiz bu yazımızda ele alacağız. Facebook ile web sitesi trafiği...
2 Şubat 2018
Ferad Osman Sali
Ürün Satış Fiyatı Belirlerken Dikkat Edilecekler
Ürün Satış Fiyatı Belirlerken Dikkat Edilecekler
Ürün satış fiyatının belirlenmesi, herhangi bir işletmenin karlılık, rekabet avantajı ve müşteri talepleri gibi bir dizi faktörü dikkate alarak gerçekleştirilen kritik bir süreçtir. Fiyatlandırma stratejisi, işletmenin...
26 Temmuz 2023
Ferad Osman Sali
E-ticaret Siteleri İçin Toplu Mail Gönderme 
E-ticaret Siteleri İçin Toplu Mail Gönderme 
Dijital pazarlama dünyasında rekabetin giderek arttığı bir dönemde, işletmelerin müşterilere ulaşma ve onları etkileme yöntemleri de sürekli evrim geçirmektedir. E-ticaret sektöründe faaliyet gösteren işletmeler, müşteri...
10 Şubat 2024
Ferad Osman Sali
Satışları Artıracak İnfografik Tasarımlar Nasıl Hazırlanır?
Satışları Artıracak İnfografik Tasarımlar Nasıl Hazırlanır?
Satışları artırmak için etkili bir pazarlama stratejisi oluşturmanın önemli bir yolu, çarpıcı ve bilgilendirici infografik tasarımları kullanmaktır. İnfografikler, karmaşık bilgileri görsel öğelerle anlaşılır bir şekilde...
11 Mart 2019
Ferad Osman Sali
İnternet Üzerinden Supplement Satışı Nasıl Yapılır?
İnternet Üzerinden Supplement Satışı Nasıl Yapılır?
Supplement, spor ve diyet amacıyla sıklıkla tüketilen bir gıda takviyesidir. Bu kategoride farklı içeriklere sahip zengin bir ürün çeşitliliği vardır. Söz konusu gıda takviyeleri düzenli kullanıldığı için sürekli bir ihtiyaç...
8 Eylül 2022
Savaş Çetinkaya
Chat GPT 'nin Geleceği E-Ticaretteki Rolü ve Kullanımı
Chat GPT 'nin Geleceği E-Ticaretteki Rolü ve Kullanımı
Chat GPT ile E-ticaret Dünyasında Fark Yaratın Günümüzde, online alışveriş deneyimini daha keyifli hale getirmek için birçok eticaret sitesi chatbotlar kullanıyor. Ancak, chatbotlar genellikle belirli sınırlamaları olan...
14 Nisan 2023
Ferad Osman Sali