Firma reklamları ile geri dönüşümleri nasıl artırırsınız?

7 Aralık 2020
Sinan Oypan
Firma reklamları ile geri dönüşümleri nasıl artırırsınız?

İnternette firma reklamları verirken, geri dönüşümlerinizi en yüksek şekilde alacak ayarları ve planlamaları yapmanız gerekir. İnternet reklamlarındaki rekabetin artması nedeniyle reklamlarda farklılaşabilmek, farklı reklam modelleri ya da içerik fikirleri denemek bu süreçte daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olabilir. Genel taktiklere bakıldığında da firma reklamları ile daha fazla dönüşüm sağlamak için kullanabileceğiniz taktikleri de bu rehberimizde ele alacağız.

İlgili rehber: Şirketler için modern pazarlama yöntemleri – 2020

Firma reklamları ile geri dönüşümleri nasıl artırırsınız?

Reklam başlık seçimlerinize önem verin

Kullanıcılar internette gezinirken bir reklamla karşılaştıklarında ilk dikkatlerini çeken detaylardan biri de reklamın başlığıdır. Reklam başlığınızın ilgi çekcii olması, ilgili anahtar kelimeleri içermesi, kullanıcılara bir fayda sunması gibi detaylar, reklamlarınızın daha fazla tıklanmasını sağlar. Bu süreçte hedef kitlenizin dilinden konuşmanız, kısa bir şekilde gerekli bilgiyi karşı tarafa iletmeniz gerekiyor. Reklam başlıklarınızda A/B testleri yapmanız ve hangi tür içeriklerin tüketicilerin daha fazla ilgisini çektiğini de takip ve analiz etmeniz önemli.

İlgili rehber: E-ticaret şirketleri için A/B testi nedir, ne işe yarar?

Reklamlar için özel varış sayfaları hazırlayın

Firma reklamları ile geri dönüşümlerinizi artırabilmek için, reklamlarınıza tıklayarak, sitenizi ziyaret eden kişilere ilgili içerikler sunmanız gerekir. Reklam vermeye yeni başlayanların yaptıkları hatalardan biri bir reklam verdiklerinde, reklamı ürün ya da konuyla ilgili bir varış sayfasına yönlendirmek yerine kendi ana sayfalarına yönlendirmek oluyor. Bu da kullanıcıları yanılttığı için, kullanıcı siteyi terk ediyor. Bu durumlar karşılaşmamak için reklam içeriklerinizin yer aldığı varış sayfaları ya da ürün sayfaları hazırlayarak, reklamlarınıza tıklayanları bu sayfalar yönlendirmeli ve onları mümkün olduğunca bilgilendirmelisiniz.

Varış sayfalarınızı detaylandırın

Firma reklamları verirken bu reklamları varış sayfalarına yönlendirmenin yanı sıra landing sayfalarınızın da içerik kalitesini artırmanız önemli. Bu bir ürün sayfasıysa, ürünle ilgili mümkün olduğunca çok bilgi vermeniz, ürün açıklamalarını detaylandırmalı, birden fazla ürün fotoğrafı ile ürünün farklı açılardan göstermeye özen göstermelisiniz. Sayfa içeriğinizi reklam içeriğinizle de eşleşmesi ve uyumlu olması kullanıcılara aradıklarını bulmalarını sağlamanız açısından önemlidir.

İlgili rehber: Varış sayfalarınızın (Landing Page) geri dönüşümlerini artırmanızı sağlayacak ipuçları

Hedef kitlenizi iyi anlayın

Reklamlarınızdan en yüksek geri dönüşümü alabilmek için hedef kitlenizi de çok iyi anlamanız ve tanımanız gerekiyor. Kitlenizin ihtiyaçlarını karşılayacak, onların dilinde olacak ve onların beklentilerini karşılayacak reklam içerikleri oluşturarak, daha fazla geri dönüşüm almayı hedefleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Hedef kitle analizi nasıl yapılır?

Her reklam platformunun farklı hedef kitle ayarları olsa da firma reklamları oluştururken, farklı platformlarda benzer hedef kitlelere ulaşacaksınız. Bu nedenle de genel ayarlarınızı ve hedeflemelerinizi oluşturarak, farklı mecralar üzerinde de benzer hedef kitle ayarlarını yapmaya çalışarak, reklamlarınızı ilgili kişilere ulaştırabilirsiniz

İlgili rehber: Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi

Eyleme çağrı ifadelerinizi ekleyin

Reklam içeriklerinizi hazırlarken, metinlerinize ya da görselerinize eyleme çağrı ifadelerinizi eklemeniz gerekiyor. Kullanıcıların dikkatini çekebilmek ve onları belli bir eyleme geçirmek için bu ifadelerden yararlanmanız gerekiyor.

İlgili rehber: Eyleme Çağrı İfadelerinizi (CTA) geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları

Dikkat çekici görseller kullanın

Firma reklamları ile tüketicilere ulaşabilmek için görselliği de ön plana çıkartmanız gerekiyor. Günümüzde reklamların iyi sonuçlar alabilmesi için görsellik oldukça önemli. Hem reklamlarınızda kullandığınız görseller hem de ürün sayfalarınızdaki görseller tüketicilerin ilgisini çekme konusunda önemli bir görev üstlenmekte. Tüketicilerin dikkatini çekebilmek için farklı ve kaliteli görseller kullanmanın yanı sıra ürünlerin kullanım alanlarını gösteren konsept fotoğraflarla da tüketicilerin ilgisini çekebilirsiniz.

İlgili rehber: Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler

Görsel kullanımlarında, reklam çıktığınız platformlara göre görsel boyutlarını optimize etmeniz, görsellerde ürünü ön plana çıkartacak tasarımlar yapmanız ve yüksek çözünürlüklü fotoğraflar tercih etmeniz bu süreçte özellikle üzerinde durmanız gereken konular arasında yer alıyor.

İlgili rehber: E-ticarette ürün fotoğrafları neden kaliteli olmalı?

Doğru platformda doğru reklam modellerini kullanın

Firma reklamları ile geri dönüşümlerinizi artırmak için doğru platformlarda doğru reklam modellerini kullanmanız gerekiyor. Hedef kitlenizin en aktif olduğu mecralar üzerinde reklam çalışmaları yapmalı ve bu platformların da sunduğu reklam modelleri arasında kampanyalarınıza en uygun olan modeli seçerek reklamlarınızı oluşturun.

İlgili rehber: Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?

Reklamlarınızdan daha fazla dönüşüm alabilmek için hedef kitlenizi iyi analiz etmeniz bu konuda da önemli olacaktır. Hedef kitlenizi tanıyarak hangi platformlar üzerinde daha aktif olmanız gerektiği bilgisine de ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya reklam türleri nelerdir?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Her e-ticaret sitesinde olması gereken 72 özellik (İnfografik)
Her e-ticaret sitesinde olması gereken 72 özellik (İnfografik)
Her e-ticaret sitesi içerisinde bazı özelliklerin olması gerekir ve bu özelliklerin herbirinin farklı amacı bulunur. Sıfırdan bir e-ticaret sitesi kurarken bu özellikleri web sitenize eklemeniz faydalı olacaktır. Bu unsurların...
2 Nisan 2019
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Squarespace Karşılaştırması
IdeaSoft ile Squarespace Karşılaştırması
Squarespace Nedir? Maryland Üniversitesi’ndeki bir yurt odasında kurulan Squarespace, 2003 yılından bu yana milyonlarca web sitesinin oluşturulduğu bir platform olarak hizmet vermektedir. Türkiye’de çok yaygın olmasa da dünya...
21 Nisan 2021
Markethinkers
Kendin yap ürünleri nasıl işe dönüştürülür?
Kendin yap ürünleri nasıl işe dönüştürülür?
Online alışveriş her geçen gün artarken e-ticaret pazarı da sektör çeşitliliğini artırmaya başlıyor. Bunlardan biri de “kendin yap” ingilizce tabiriyle DIY (Do It Yourself) sektörü… Özellikle son zamanlarda, pandeminin...
28 Ağustos 2020
IdeaSoft
Sosyal medya pazarlama bütçesi oluştururken gerekli olan 5 öge
Sosyal medya pazarlama bütçesi oluştururken gerekli olan 5 öge
Sosyal medya pazarlama çalışmaları için bütçe planı yaparken dikkat edilmesi gereken bir takım öğeler bulunur. Bu öğeler, bütçenizi nasıl bir şekilde yöneteceğiniz ve hangi alanlara ne gibi yatırımlar yapmanız gerektiği...
5 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticarette başarılı olmak için kullanabileceğiniz yönetim ilkeleri
E-ticarette başarılı olmak için kullanabileceğiniz yönetim ilkeleri
E-ticarette başarılı olmak isteyen girişimcilerin, uygulaması gereken bir takım yönetim ilkeleri bulunuyor. Bu yönetim ilkeleri, e-ticaret sitenizi nasıl fikirler verdiği gibi size bazı konularda yol da gösterecektir. Günümüzde,...
26 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya çalışmaları SEO’yu nasıl etkiliyor?
Sosyal medya çalışmaları SEO’yu nasıl etkiliyor?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yapmak aynı zamanda SEO için de etkili olmakta. Birçok sosyal mecranın içerikleri, arama motorlarında indekslendiği için şirketlerin SEO çalışmalarına olumlu şekilde etki ediyor. Peki, sosyal...
19 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımlarında yapılan kullanıcı deneyimi hataları
E-ticaret site tasarımlarında yapılan kullanıcı deneyimi hataları
Kullanıcı deneyimi, doğrudan geri dönüşümleri etkilediği için e-ticaret site tasarımlarındaki en önemli konulardan biridir. Kullanıcı deneyimi üzerine çalışmaların yapılmaması tüketicilerin site üzerindeki...
1 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Maillerin spama düşmesini engellemek
Maillerin spama düşmesini engellemek
Maillerin spama düşmesini engellemek için yapılması gerekenler nelerdir, spam kutusuna gelen mesajlar arasında yer almamak için yapılması gerekenler nelerdir, gmail spam kutusuna düşmemenin yolları, mailler neden spama düşer yani mail...
25 Eylül 2016
Sinan Oypan
Online Satışlarınızı Artıracak Sihirli Değnek: Canlı Destek Sistemi
Online Satışlarınızı Artıracak Sihirli Değnek: Canlı Destek Sistemi
E-ticaret sitesi sahiplerinin çoğu potansiyel müşterilerine anlık olarak destek olmanın satışları artırmak için ne denli önemli olduğunun farkındadır. Bu yüzden müşterilerine destek sağlamak için çağrı merkezlerine oldukça...
21 Nisan 2017
Savaş Çetinkaya
Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
Facebook'ta mağaza açmak çok kolay. Facebooktan satış yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle facebook üzerinden satış yapmak istiyorum mu diyorsunuz? Facebook store nasıl açılır, facebook mağaza açmak için gerekenler, facebook...
25 Ekim 2016
Savaş Çetinkaya
Az sermaye ile iş kurmak mümkün mü?
Az sermaye ile iş kurmak mümkün mü?
Kendi işini yapmak ve hayalini gerçekleştirmek isteyenler az sermaye ile iş kurmak ve internetten satış için farklı alternatifler aramakta. Peki, az sermaye ile iş kurmak mümkün mü? Eğer yapılabiliyorsa e-ticaret alanında neler...
4 Haziran 2020
Sinan Oypan
Kriz iletişimi ve yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz iletişimi ve yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz iletişimi ve yönetimi günümüzde markaların üzerinde durmaları ve önem vermeleri konulardan biri. E-ticaret alanında tüketiciler birçok farklı konuda sorun yaşayabildikleri içim bu sorunlar iyi bir şekilde yönetilmediğinde...
20 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin