Farklı ülkelere açılmayı düşünüyorsanız bilmeniz gereken 4 konu

30 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Farklı ülkelere açılmayı düşünüyorsanız bilmeniz gereken 4 konu

Yurtdışına satış yapmak veya bu ülkelere yatırım yapmak üzerinde bir hayli düşünülmesi gereken konulardır. Bilmediğiniz bir pazara açılmak, bu ülkenin dinamiklerini öğrenmek, yasal konular ve lojistik gibi birçok detay göz önünde bulundurulmalıdır.

Yurtdışına yatırım yapan ya da farklı ülkelere satış yapan firmaların özellikle dikkat etmesi gereken bir takım unsurlar bulunuyor. Yurtdışına ürün gönderimi yapmak ve yeni pazarlara açılmak isteyen firmalar için hazırladığımız bu rehberde, yurtdışı pazarları araştırırken dikkat etmeniz gereken 4 konuyu ele alıyor olacağız.

Döviz kurlarının hareketliliğini inceleyin

Farklı bir ülkeye satış yapmaya başlayacağınız zaman döviz kurları bir hayli önemli olacaktır. Açılmayı planladığınız pazarda tüketicilerinin hangi para birimini kullandıklarını ve bu dövizin Türk lirası ile olan ilişkisini yakından takip etmelisiniz. Aradaki döviz kurunun devamlı değişiyor olması ve arada büyük farklılıkların olması, sizin gelirlerinizi ciddi şekilde etkileyebilir. Kur dalgalanması nedeniyle kar ettiğiniz ürünlerde bir anda zarar etmeye başlayabilirsiniz. Bu da ciddi sorunlara neden olur.

Ülkelerin para birimlerini ve döviz kur dalgalanmalarını inceleyerek, fiyat politikanızı bu doğrultuda oluşturmanız bir hayli önemli bir faktördür.

Bürokrasiye hazırlıklı olun

Yurtiçi satış yaparken ilgilenmek ve uymak zorunda olduğunu yasalar bulunur. Aynı şekilde yurtdışına satış yaparken de bir takım ye rın sın nasalarla ve bürokrasiyle ilgilenmek zorunda kalacaksınız. Bu ülkenin yasalarını, ödemeniz gereken vergileri, tüketicilerin bu ülkede ne gibi haklara sahip olduğunu ve sizin firma olarak ne gibi yükümlülükleriniz olduğunu bilmeniz gerekir.

Yasal süreç devreye girdiğinde de bürokratik işlemler sizin bir hayli vaktinizi alabileceği gibi, bu işlemlerin tamamlanması için de belli bir süreç ve para gerekiyor olabilir. Açılmayı planladığınız yurtdışı pazarlarda ne gibi yasal süreçlerle ilgilenmeniz gerektiğini de araştırmanız bir hayli önemlidir.

En çarpıcı ürünlerinizi öne çıkartın

Özellikle açılmayı planladığınız ülkede bulunmayan ürünleriniz elinizde bulunuyorsa bu sizin için büyük bir avantaj. En çarpıcı ürünlerinizle pazara giriş yapmanız marka bilinirliğinizi hızlı bir şekilde artırmanıza olanak sağlayacaktır. Pazarda var olan ancak daha kaliteli ya da daha gelişmiş olan ürünleriniz varsa bunları da öne çıkartarak kalitenizi ortaya koyabilirsiniz. Bu açıdan bakıldığında, bu ülkedeki tüketiciler öncelikli olarak bildikleri firmalardan alışveriş yapmak isteyeceklerdir; ancak onlara sadece sizde bulabilecekleri ürünleri sunduğunuzda marka algınızı yaratmak daha kolay bir hale gelir.

Onların dilinden konuşun

Açılmayı planladığınız ülkenin yerel diline, tüketicilerin nasıl iletişim kurduklarına ve markalardan ne gibi beklentileri olduğunu bilmeniz gerekiyor. Hedef ülkedenin yerel diline hakim, doğru tercümeler yapabilecek ve tüketicilerin iletişim diline hakim olan bir kişi ile çalışmanız bu anlamda oldukça önemlidir.

Yabancı dilde bir e-ticaret sitesi hazırlamak tek başına yeterli olmayacaktır. Tüketiciler hem satış öncesi hem de satış sonrası sizden teknik destek isteyebilirler. Ürünlerle ilgili soruları olabilir; bunun yanı sıra iade durumlarında onların sorunlarını anlayabilmeniz de oldukça önemlidir.

Teknik konularda destek olmanın yanı sıra onlara ürünlerinizle ilgili içerikler oluşturmanız da gerekecek. Ürün açıklamaları ve benzeri konularda tüketicilere bilgi vermeniz gerekir. Bunlara ek olarak pazarlama ve reklam konusunda da tüketicilerin ilgi alanına yönelik içerikler oluşturabilmek için onların kültürlerine ve ilgi alanlarına yönelik kampanyalar oluşturmanız gerekiyor. Bu sebeple de kullanacağınız iletişim dili burada önemli bir nokta olarak öne çıkıyor.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Facebook ürün etiketleme nasıl yapılır?
Facebook ürün etiketleme nasıl yapılır?
Facebook ürün etiketleme özelliğiyle, marka sayfalarında kullanılacak yeni bir özelliği daha sayfa yöneticilerine sundu. Bu özellikle beraber, sayfanız üzerinde bir ürün paylaşıyorsanız, bu ürünü etiketleyerek, ürün hakkında...
6 Ocak 2017
Sinan Oypan
Şirketlerin Instagram yönetiminde sıkça yaptıkları hatalar
Şirketlerin Instagram yönetiminde sıkça yaptıkları hatalar
Şu an en hızlı büyüyen ve kullanıcılara arasında en popüler olan sosyal mecra şüphesiz Instagram. Instagram’da yer almak ve tüketicilere bu kanal üzerinden ulaşmak markalar için de bir hayli önemli. Bu sebeple de birçok firma bu...
20 Haziran 2017
Sinan Oypan
Az sermaye ile iş kurmak mümkün mü?
Az sermaye ile iş kurmak mümkün mü?
Kendi işini yapmak ve hayalini gerçekleştirmek isteyenler az sermaye ile iş kurmak ve internetten satış için farklı alternatifler aramakta. Peki, az sermaye ile iş kurmak mümkün mü? Eğer yapılabiliyorsa e-ticaret alanında neler...
4 Haziran 2020
Sinan Oypan
Web sitenizde başlık ve başlık etiketlerini nasıl kullanmalısınız?
Web sitenizde başlık ve başlık etiketlerini nasıl kullanmalısınız?
E-ticaret sitenizdeki sayfalarda oluşturduğunuz metinlerde başlıkları doğru bir şekilde kullanmanız oldukça önemlidir. Hem ziyaretçileri doğru şekilde içerikleri okumalarını sağlarken, doğru başlık etiket kullanımlarıyla...
2 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Firmanız için PR ajansı seçerken dikkat etmeniz gerekenler
Firmanız için PR ajansı seçerken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret firmanızın tanıtımını yapabilmek için bir PR ajansına ihtiyaç duyabilirsiniz. Marka tanıtımı yapmak, hedef kitleye doğru bir şekilde ulaşmak ve müşteri portföyünü genişletirken marka bilinirliğini de artırmak için...
16 Nisan 2017
Sinan Oypan
Instagram'da marka yaratmak için neler yapmalısınız?
Instagram'da marka yaratmak için neler yapmalısınız?
Instagram’da bir marka yaratmak için farklı stratejiler geliştirebilir ve bu stratejilerle markanızın geniş kitleler tarafından tanınmasını sağlayabilirsiniz. Bu stratejiler, marka kimliğinin oluşmasını sağlarken, şirket olarak...
30 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Sayfayı terk etme oranını düşürmek için yararlanabileceğiniz taktikler
Sayfayı terk etme oranını düşürmek için yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticaret sitenizde özellikle üzerinde durmanız gereken metriklerden biri de sayfayı terk etme (Bounce Rate, Hemen Çıkma Oranı) oranıdır. Siteye gelen ziyaretçileri site üzerinde tutamamanız elde edeceğiniz geri dönüşümlerin de...
4 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Yaratıcı blog fikirleri bulmak için 9 yöntem
Yaratıcı blog fikirleri bulmak için 9 yöntem
Yaratıcı ve yeni blog fikirleri bulmak, e-ticaret siteniz üzerinden farklı hedef kitlelere ulaşırken, farklı konu başlıklarından sitenize trafik çekmenizi de sağlar. Yeni blog fikirleri bulmak için de bazı yöntemlerden yararlanmak...
15 Kasım 2019
Sinan Oypan
İyi tasarlanmış ve başarılı bir
İyi tasarlanmış ve başarılı bir "sıkça sorulan sorular" sayfası nasıl hazırlanır?
E-ticaret sitelerinin en önemli kısımlarından birini oluşturan Sıkça Sorulan Sorular sayfası site işleyişi ve politikası hakkında müşterinin aklında oluşabilecek soruları gidermenin yanında kargo, müşteri hizmetleri ve...
2 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticaret sitenizde hemen uygulayabileceğiniz ileri seviye SEO teknikleri
E-ticaret sitenizde hemen uygulayabileceğiniz ileri seviye SEO teknikleri
E-ticaret sitenizi arama motorlarının daha iyi tarayabildiği ve daha iyi indeksleyebildiği bir hale getirmek organik olarak elde edeceğiniz trafiği artıracağı için, elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olur....
13 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde müşteri memnuniyetini nasıl sağlarsınız?
E-ticaret sitenizde müşteri memnuniyetini nasıl sağlarsınız?
Tüm işletmeleri başarıya ulaştıracak en önemli faktör müşteri memnuniyetidir. Satın aldığı ürün ya da hizmetten memnun olan müşteri, işletmenin diğer potansiyel müşteriler tarafından da tanınmasını sağlar ve bu sayede...
12 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama stratejisinde neler olmalı?
Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama stratejisinde neler olmalı?
Influencer pazarlama stratejileri, tanınmış kişi ya da hesaplarla yapacağınız pazarlama ve reklam çalışmalarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanız için önemlidir. Belli bir strateji olmadan doğruca anlaşma yapmak ve bir...
21 Nisan 2019
Sinan Oypan