Farklı ülkelere açılmayı düşünüyorsanız bilmeniz gereken 4 konu

30 Mayıs 2017
Sinan Oypan

Yurtdışına satış yapmak veya bu ülkelere yatırım yapmak üzerinde bir hayli düşünülmesi gereken konulardır. Bilmediğiniz bir pazara açılmak, bu ülkenin dinamiklerini öğrenmek, yasal konular ve lojistik gibi birçok detay göz önünde bulundurulmalıdır.

Yurtdışına yatırım yapan ya da farklı ülkelere satış yapan firmaların özellikle dikkat etmesi gereken bir takım unsurlar bulunuyor. Yurtdışına ürün gönderimi yapmak ve yeni pazarlara açılmak isteyen firmalar için hazırladığımız bu rehberde, yurtdışı pazarları araştırırken dikkat etmeniz gereken 4 konuyu ele alıyor olacağız.

Döviz kurlarının hareketliliğini inceleyin

Farklı bir ülkeye satış yapmaya başlayacağınız zaman döviz kurları bir hayli önemli olacaktır. Açılmayı planladığınız pazarda tüketicilerinin hangi para birimini kullandıklarını ve bu dövizin Türk lirası ile olan ilişkisini yakından takip etmelisiniz. Aradaki döviz kurunun devamlı değişiyor olması ve arada büyük farklılıkların olması, sizin gelirlerinizi ciddi şekilde etkileyebilir. Kur dalgalanması nedeniyle kar ettiğiniz ürünlerde bir anda zarar etmeye başlayabilirsiniz. Bu da ciddi sorunlara neden olur.

Ülkelerin para birimlerini ve döviz kur dalgalanmalarını inceleyerek, fiyat politikanızı bu doğrultuda oluşturmanız bir hayli önemli bir faktördür.

Bürokrasiye hazırlıklı olun

Yurtiçi satış yaparken ilgilenmek ve uymak zorunda olduğunu yasalar bulunur. Aynı şekilde yurtdışına satış yaparken de bir takım ye rın sın nasalarla ve bürokrasiyle ilgilenmek zorunda kalacaksınız. Bu ülkenin yasalarını, ödemeniz gereken vergileri, tüketicilerin bu ülkede ne gibi haklara sahip olduğunu ve sizin firma olarak ne gibi yükümlülükleriniz olduğunu bilmeniz gerekir.

Yasal süreç devreye girdiğinde de bürokratik işlemler sizin bir hayli vaktinizi alabileceği gibi, bu işlemlerin tamamlanması için de belli bir süreç ve para gerekiyor olabilir. Açılmayı planladığınız yurtdışı pazarlarda ne gibi yasal süreçlerle ilgilenmeniz gerektiğini de araştırmanız bir hayli önemlidir.

En çarpıcı ürünlerinizi öne çıkartın

Özellikle açılmayı planladığınız ülkede bulunmayan ürünleriniz elinizde bulunuyorsa bu sizin için büyük bir avantaj. En çarpıcı ürünlerinizle pazara giriş yapmanız marka bilinirliğinizi hızlı bir şekilde artırmanıza olanak sağlayacaktır. Pazarda var olan ancak daha kaliteli ya da daha gelişmiş olan ürünleriniz varsa bunları da öne çıkartarak kalitenizi ortaya koyabilirsiniz. Bu açıdan bakıldığında, bu ülkedeki tüketiciler öncelikli olarak bildikleri firmalardan alışveriş yapmak isteyeceklerdir; ancak onlara sadece sizde bulabilecekleri ürünleri sunduğunuzda marka algınızı yaratmak daha kolay bir hale gelir.

Onların dilinden konuşun

Açılmayı planladığınız ülkenin yerel diline, tüketicilerin nasıl iletişim kurduklarına ve markalardan ne gibi beklentileri olduğunu bilmeniz gerekiyor. Hedef ülkedenin yerel diline hakim, doğru tercümeler yapabilecek ve tüketicilerin iletişim diline hakim olan bir kişi ile çalışmanız bu anlamda oldukça önemlidir.

Yabancı dilde bir e-ticaret sitesi hazırlamak tek başına yeterli olmayacaktır. Tüketiciler hem satış öncesi hem de satış sonrası sizden teknik destek isteyebilirler. Ürünlerle ilgili soruları olabilir; bunun yanı sıra iade durumlarında onların sorunlarını anlayabilmeniz de oldukça önemlidir.

Teknik konularda destek olmanın yanı sıra onlara ürünlerinizle ilgili içerikler oluşturmanız da gerekecek. Ürün açıklamaları ve benzeri konularda tüketicilere bilgi vermeniz gerekir. Bunlara ek olarak pazarlama ve reklam konusunda da tüketicilerin ilgi alanına yönelik içerikler oluşturabilmek için onların kültürlerine ve ilgi alanlarına yönelik kampanyalar oluşturmanız gerekiyor. Bu sebeple de kullanacağınız iletişim dili burada önemli bir nokta olarak öne çıkıyor.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

SEO ayarları site tasarımı yenilenirken nasıl korunur?
SEO ayarları site tasarımı yenilenirken nasıl korunur, yapılması gerekenler ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. SEO ayarları koruma Belli zaman aralıklarında sitenizin tasarımını yenilemeniz gerekebilir. Mevcut...
11 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticarette geri dönüşümleri düşüren 6 uygulama
E-ticaret sitelerinde yapılan bazı uygulamalar, kullanıcı deneyimini olumsuz etkilemesinden dolayı geri dönüşümlerin düşmesine neden olabiliyor. Geri dönüşümlerin düşüş göstermesi de doğal olarak şirketi zarara sokuyor. Bu...
9 Ekim 2017
Sinan Oypan
Durum analizi nedir ve e-ticaret şirketleri içi neden önemlidir?
E-ticaret şirketinizi büyütmek ve daha iyi yönetmek için yapmanız gereken çalışmalardan biri de durum analizi yapmaktır. Durum analizi yapmadan şirketinizin geçmiş durumu göremez ve gelecek planlarınızı hazırlayamazsınız....
23 Ocak 2019
Sinan Oypan
Kendin yap ürünleri nasıl işe dönüştürülür?
Online alışveriş her geçen gün artarken e-ticaret pazarı da sektör çeşitliliğini artırmaya başlıyor. Bunlardan biri de “kendin yap” ingilizce tabiriyle DIY (Do It Yourself) sektörü… Özellikle son zamanlarda, pandeminin...
28 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?
Influencer marketing son yıllarda öne çıkan ve önümüzdeki yıl da popülerliğine devam edecek olan pazarlama kanallarından biri. Yeni hedef kitlelere ulaşma, marka ve ürün bilinirliği artırarak farkındalık yaratmak için bu...
13 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi yılbaşı indirimlerine nasıl hazırlamalısınız?
Yılbaşı indirimleri, e-ticaret sitelerinin yıl sonundaki gelirlerini ve satış hedeflerini tutturmada önemli bir rol oynamakta. Bu nedenle de yılbaşı indirimleri üzerinde doğru stratejileri belirlemek ve çalışmalarınızı önceden...
7 Aralık 2018
Sinan Oypan
Mobil uygulamanızın daha fazla indirilmesine yardımcı olacak ipuçları
Mobil uygulama ile tüketicilere ulaşmayı planlıyorsanız, bu uygulama için birçok farklı pazarlama ve reklam kanalından yararlanmanız gerekebiliyor. Mobil uygulamalardaki rekabetin bir hayli fazla olması, firmaları da bu konuda...
13 Nisan 2017
Sinan Oypan
Yeni ürün lansmanı yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticarette yeni ürün lansmanı sırasında tüketicilerin dikkatini çekmek ve ürüne olan talebi artırmak için yapabileceğiniz birçok çalışma bulunuyor. Tüketicilerin tepkisini ölçmek, ürünün hatalarını görmek, geri...
1 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Yatırımcılarla görüşmeye gitmeden önce yapmanız gerekenler
Yeni bir iş kurduysanız ya da kurmayı planlıyorsanız, finansman desteği sağlamak için melek yatırımcılarla görüşebilirsiniz. Projenizi ya da işinizi onlara sunabilir ve onları ikna etmeyi başarırsanız, işinizi hayata geçirmek...
29 Kasım 2016
Sinan Oypan
Ürün açıklamaları yazarken sık yapılan yanlışlar nelerdir?
Online alışverişlerde tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörlerden biri de ürün açıklamalarıdır. Bu açıklamaları oluştururken kullanılan metinler, kalıplar, sıfatlar ve diğer bilgiler, tüketicilerin ürüne...
30 Mart 2018
Sinan Oypan
Blog yazılarınızın kalitesini ve değerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
Blog içerikleri oluşturmak başlı başına bir iştir ve iyi bir şekilde yapılmadığı takdirde beklenen sonuçları bu çalışmalardan almak da bir hayli zordur. E-ticaret firmaları blog çalışmalarıyla içerik pazarlamasına...
26 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin Footer alanını daha etkili hale nasıl getirebilirsiniz?
E-ticaret site tasarımlarında dikkat edilecek birçok öğe bulunuyor. Birçok firma, tasarım konusuna odaklanırken, sitenin ilk görünen alanları olan, header, slider, menü gibi öğelere dikkat ediyor; fakat sitenin diğer bölümlerinin...
13 Temmuz 2016
Sinan Oypan