Farklı ülkelere açılmayı düşünüyorsanız bilmeniz gereken 4 konu

30 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Farklı ülkelere açılmayı düşünüyorsanız bilmeniz gereken 4 konu

Yurtdışına satış yapmak veya bu ülkelere yatırım yapmak üzerinde bir hayli düşünülmesi gereken konulardır. Bilmediğiniz bir pazara açılmak, bu ülkenin dinamiklerini öğrenmek, yasal konular ve lojistik gibi birçok detay göz önünde bulundurulmalıdır.

Yurtdışına yatırım yapan ya da farklı ülkelere satış yapan firmaların özellikle dikkat etmesi gereken bir takım unsurlar bulunuyor. Yurtdışına ürün gönderimi yapmak ve yeni pazarlara açılmak isteyen firmalar için hazırladığımız bu rehberde, yurtdışı pazarları araştırırken dikkat etmeniz gereken 4 konuyu ele alıyor olacağız.

Döviz kurlarının hareketliliğini inceleyin

Farklı bir ülkeye satış yapmaya başlayacağınız zaman döviz kurları bir hayli önemli olacaktır. Açılmayı planladığınız pazarda tüketicilerinin hangi para birimini kullandıklarını ve bu dövizin Türk lirası ile olan ilişkisini yakından takip etmelisiniz. Aradaki döviz kurunun devamlı değişiyor olması ve arada büyük farklılıkların olması, sizin gelirlerinizi ciddi şekilde etkileyebilir. Kur dalgalanması nedeniyle kar ettiğiniz ürünlerde bir anda zarar etmeye başlayabilirsiniz. Bu da ciddi sorunlara neden olur.

Ülkelerin para birimlerini ve döviz kur dalgalanmalarını inceleyerek, fiyat politikanızı bu doğrultuda oluşturmanız bir hayli önemli bir faktördür.

Bürokrasiye hazırlıklı olun

Yurtiçi satış yaparken ilgilenmek ve uymak zorunda olduğunu yasalar bulunur. Aynı şekilde yurtdışına satış yaparken de bir takım ye rın sın nasalarla ve bürokrasiyle ilgilenmek zorunda kalacaksınız. Bu ülkenin yasalarını, ödemeniz gereken vergileri, tüketicilerin bu ülkede ne gibi haklara sahip olduğunu ve sizin firma olarak ne gibi yükümlülükleriniz olduğunu bilmeniz gerekir.

Yasal süreç devreye girdiğinde de bürokratik işlemler sizin bir hayli vaktinizi alabileceği gibi, bu işlemlerin tamamlanması için de belli bir süreç ve para gerekiyor olabilir. Açılmayı planladığınız yurtdışı pazarlarda ne gibi yasal süreçlerle ilgilenmeniz gerektiğini de araştırmanız bir hayli önemlidir.

En çarpıcı ürünlerinizi öne çıkartın

Özellikle açılmayı planladığınız ülkede bulunmayan ürünleriniz elinizde bulunuyorsa bu sizin için büyük bir avantaj. En çarpıcı ürünlerinizle pazara giriş yapmanız marka bilinirliğinizi hızlı bir şekilde artırmanıza olanak sağlayacaktır. Pazarda var olan ancak daha kaliteli ya da daha gelişmiş olan ürünleriniz varsa bunları da öne çıkartarak kalitenizi ortaya koyabilirsiniz. Bu açıdan bakıldığında, bu ülkedeki tüketiciler öncelikli olarak bildikleri firmalardan alışveriş yapmak isteyeceklerdir; ancak onlara sadece sizde bulabilecekleri ürünleri sunduğunuzda marka algınızı yaratmak daha kolay bir hale gelir.

Onların dilinden konuşun

Açılmayı planladığınız ülkenin yerel diline, tüketicilerin nasıl iletişim kurduklarına ve markalardan ne gibi beklentileri olduğunu bilmeniz gerekiyor. Hedef ülkedenin yerel diline hakim, doğru tercümeler yapabilecek ve tüketicilerin iletişim diline hakim olan bir kişi ile çalışmanız bu anlamda oldukça önemlidir.

Yabancı dilde bir e-ticaret sitesi hazırlamak tek başına yeterli olmayacaktır. Tüketiciler hem satış öncesi hem de satış sonrası sizden teknik destek isteyebilirler. Ürünlerle ilgili soruları olabilir; bunun yanı sıra iade durumlarında onların sorunlarını anlayabilmeniz de oldukça önemlidir.

Teknik konularda destek olmanın yanı sıra onlara ürünlerinizle ilgili içerikler oluşturmanız da gerekecek. Ürün açıklamaları ve benzeri konularda tüketicilere bilgi vermeniz gerekir. Bunlara ek olarak pazarlama ve reklam konusunda da tüketicilerin ilgi alanına yönelik içerikler oluşturabilmek için onların kültürlerine ve ilgi alanlarına yönelik kampanyalar oluşturmanız gerekiyor. Bu sebeple de kullanacağınız iletişim dili burada önemli bir nokta olarak öne çıkıyor.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E ticarette vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler
E ticarette vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler
E ticarette vergilendirme süreci, e ticaret vergi çeşitleri, e ticaret fatura kesmek, e ticaret vergilendirilmesi ile ilgili bilmeniz gerekenler, e ticaret vergi mükellefiyeti; özetle e ticaretin vergilendirilmesi /elektronik ticaretin...
30 Kasım 2018
Sinan Oypan
Hedefli reklam çalışmaları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Hedefli reklam çalışmaları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
İnternette yeni hedef kitlelere ulaşmak ya da ürünlerinizi satabilmek için hedefli reklam çalışmaları yapmanız gerekir. Sosyal mecralarda ya da arama motorları üzerindeki reklamlarınızda hedeflemeler yapmanız, sizinle ilgili...
4 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları neden mobil reklamlara önem vermeliler?
E-ticaret firmaları neden mobil reklamlara önem vermeliler?
Mobil e-ticaret firmaları için birçok farklı açıdan önemli bir hal alıyor. Mobile uyumlu e-ticaret sitelerinin yanı sıra artık mobil cihazlarda gösterilen reklamlar da e-ticarette önemli bir yere sahip. Mobil kullanıcılara odaklı...
23 Şubat 2018
Sinan Oypan
Öne çıkmanızı sağlayacak markalaşma stratejileri neler?
Öne çıkmanızı sağlayacak markalaşma stratejileri neler?
Markalaşma stratejileri, e-ticaret şirketinizin büyümesine, yeni kitlelere ulaşmasına ve sadık müşteriler edinmenize yardımcı olur. Bu stratejiler doğrultunda marka bilinirliğinizi artırırken, müşteri tabanınızı da...
31 Mart 2020
Sinan Oypan
B2B firmaları için SEO önerileri - 3. Bölüm
B2B firmaları için SEO önerileri - 3. Bölüm
İnternet üzerinden iş yapan her firma gibi, arama motorlarına uyumluluk B2B firmaları için de önemlidir. Organik olarak daha fazla kişiye ulaşma şansı vereceği için, hem site trafiğini artırmak için hem de hedef kitleye ulaşarak...
23 Haziran 2017
Sinan Oypan
El yapımı ürünler satabileceğiniz bir işi nasıl kurabilirsiniz?
El yapımı ürünler satabileceğiniz bir işi nasıl kurabilirsiniz?
El yapımı ürünler satmayı planlıyor ve kendi işinizi kurarak, internet üzerinden bu ürünleri satmak istiyorsanız bir takım adımları takip etmeniz gerekiyor. Kendi üretiminizi yapıyor olacağınız için normal bir B2C firmasından...
20 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Salgın döneminde e-ticarette youtube kullanımının önemi
Salgın döneminde e-ticarette youtube kullanımının önemi
Dünyanın mücadele ettiği corona virüs döneminde; değişen sosyal alışkanlıklar, evde geçirilen sürenin artması tüketicileri dijital mecralara ve sürekli içerik izlemeye ve üretmeye teşvik ediyor. Video içerik izleme oranlarında...
12 Mayıs 2020
IdeaSoft
İyi tasarlanmış ve başarılı bir
İyi tasarlanmış ve başarılı bir "sıkça sorulan sorular" sayfası nasıl hazırlanır?
E-ticaret sitelerinin en önemli kısımlarından birini oluşturan Sıkça Sorulan Sorular sayfası site işleyişi ve politikası hakkında müşterinin aklında oluşabilecek soruları gidermenin yanında kargo, müşteri hizmetleri ve...
2 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
Müşterilerinize teşekkür etmek için kullanabileceğiniz 5 yöntem
Müşterilerinize teşekkür etmek için kullanabileceğiniz 5 yöntem
Müşteri memnuniyetini artırmak ve sadık müşteri kitleleri oluşturmak için müşterilerinizle olan iletişimlerinizi geliştirmeniz gerekmektedir. Bu ilişkileri satış öncesi ve sonrası destekle de geliştirebileceğiniz gibi satış...
5 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler
Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler
Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekmek günümüzde oldukça kolay ve ürün fotoğraf maliyetlerini ciddi şekilde düşürmeye de yardımcı oluyor. Fakat akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gereken bir takım...
12 Kasım 2018
Sinan Oypan
Buffer’ın müşteri hizmetlerinden alınacak 3 önemli ders
Buffer’ın müşteri hizmetlerinden alınacak 3 önemli ders
E-ticarette müşteri memnuniyeti, işin devamlılığı için oldukça önemli faktörlerden biridir. Mutlu müşterilerinizin olması, daha uzun süre ayakta durmanızı sağlayacağı gibi şirketinizin büyüyerek karlı bir hale gelmesine de...
28 Temmuz 2016
Sinan Oypan
İnternetten tablo satmak ve tavsiye edilen adımlar
İnternetten tablo satmak ve tavsiye edilen adımlar
İnternetten tablo satmak, internetten fotoğraf satmak, internetten resim satmak, internetten yağlı boya resim satmak vb için gerekenler nelerdir? Yağlı boya tablo satmak istiyorum ya da tablo satmak istiyorum, resim satmak istiyorum,...
7 Eylül 2017
IdeaSoft
E-ticareti Ücretsiz Deneyin