Farklı ülkelere açılmayı düşünüyorsanız bilmeniz gereken 4 konu

30 Mayıs 2017
Sinan Oypan

Yurtdışına satış yapmak veya bu ülkelere yatırım yapmak üzerinde bir hayli düşünülmesi gereken konulardır. Bilmediğiniz bir pazara açılmak, bu ülkenin dinamiklerini öğrenmek, yasal konular ve lojistik gibi birçok detay göz önünde bulundurulmalıdır.

Yurtdışına yatırım yapan ya da farklı ülkelere satış yapan firmaların özellikle dikkat etmesi gereken bir takım unsurlar bulunuyor. Yurtdışına ürün gönderimi yapmak ve yeni pazarlara açılmak isteyen firmalar için hazırladığımız bu rehberde, yurtdışı pazarları araştırırken dikkat etmeniz gereken 4 konuyu ele alıyor olacağız.

Döviz kurlarının hareketliliğini inceleyin

Farklı bir ülkeye satış yapmaya başlayacağınız zaman döviz kurları bir hayli önemli olacaktır. Açılmayı planladığınız pazarda tüketicilerinin hangi para birimini kullandıklarını ve bu dövizin Türk lirası ile olan ilişkisini yakından takip etmelisiniz. Aradaki döviz kurunun devamlı değişiyor olması ve arada büyük farklılıkların olması, sizin gelirlerinizi ciddi şekilde etkileyebilir. Kur dalgalanması nedeniyle kar ettiğiniz ürünlerde bir anda zarar etmeye başlayabilirsiniz. Bu da ciddi sorunlara neden olur.

Ülkelerin para birimlerini ve döviz kur dalgalanmalarını inceleyerek, fiyat politikanızı bu doğrultuda oluşturmanız bir hayli önemli bir faktördür.

Bürokrasiye hazırlıklı olun

Yurtiçi satış yaparken ilgilenmek ve uymak zorunda olduğunu yasalar bulunur. Aynı şekilde yurtdışına satış yaparken de bir takım ye rın sın nasalarla ve bürokrasiyle ilgilenmek zorunda kalacaksınız. Bu ülkenin yasalarını, ödemeniz gereken vergileri, tüketicilerin bu ülkede ne gibi haklara sahip olduğunu ve sizin firma olarak ne gibi yükümlülükleriniz olduğunu bilmeniz gerekir.

Yasal süreç devreye girdiğinde de bürokratik işlemler sizin bir hayli vaktinizi alabileceği gibi, bu işlemlerin tamamlanması için de belli bir süreç ve para gerekiyor olabilir. Açılmayı planladığınız yurtdışı pazarlarda ne gibi yasal süreçlerle ilgilenmeniz gerektiğini de araştırmanız bir hayli önemlidir.

En çarpıcı ürünlerinizi öne çıkartın

Özellikle açılmayı planladığınız ülkede bulunmayan ürünleriniz elinizde bulunuyorsa bu sizin için büyük bir avantaj. En çarpıcı ürünlerinizle pazara giriş yapmanız marka bilinirliğinizi hızlı bir şekilde artırmanıza olanak sağlayacaktır. Pazarda var olan ancak daha kaliteli ya da daha gelişmiş olan ürünleriniz varsa bunları da öne çıkartarak kalitenizi ortaya koyabilirsiniz. Bu açıdan bakıldığında, bu ülkedeki tüketiciler öncelikli olarak bildikleri firmalardan alışveriş yapmak isteyeceklerdir; ancak onlara sadece sizde bulabilecekleri ürünleri sunduğunuzda marka algınızı yaratmak daha kolay bir hale gelir.

Onların dilinden konuşun

Açılmayı planladığınız ülkenin yerel diline, tüketicilerin nasıl iletişim kurduklarına ve markalardan ne gibi beklentileri olduğunu bilmeniz gerekiyor. Hedef ülkedenin yerel diline hakim, doğru tercümeler yapabilecek ve tüketicilerin iletişim diline hakim olan bir kişi ile çalışmanız bu anlamda oldukça önemlidir.

Yabancı dilde bir e-ticaret sitesi hazırlamak tek başına yeterli olmayacaktır. Tüketiciler hem satış öncesi hem de satış sonrası sizden teknik destek isteyebilirler. Ürünlerle ilgili soruları olabilir; bunun yanı sıra iade durumlarında onların sorunlarını anlayabilmeniz de oldukça önemlidir.

Teknik konularda destek olmanın yanı sıra onlara ürünlerinizle ilgili içerikler oluşturmanız da gerekecek. Ürün açıklamaları ve benzeri konularda tüketicilere bilgi vermeniz gerekir. Bunlara ek olarak pazarlama ve reklam konusunda da tüketicilerin ilgi alanına yönelik içerikler oluşturabilmek için onların kültürlerine ve ilgi alanlarına yönelik kampanyalar oluşturmanız gerekiyor. Bu sebeple de kullanacağınız iletişim dili burada önemli bir nokta olarak öne çıkıyor.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Black Friday (Kara Cuma) nedir ve e-ticaret firmaları bundan nasıl yararlanabilir?
Son yıllarda oldukça popülerleşmeye başlayan ve geçtiğimiz yıl Türkiye'de de hem fiziki hem de online mağazaların da pazarlama ve satış planlarına dahil ettiği Kara Cuma (Black Friday), 1980’lerde Amerika’da ortaya...
24 Ekim 2018
Sinan Oypan
Geciken sipariş sonrasında müşterilerle nasıl iletişim kurmalısınız?
E-ticarette yaşanan problemlerden biri de siparişlerin gecikmesi ve müşterinin eline ürünlerin gecikmeli olarak ulaşması oluyor. Müşteri memnuniyetini ve marka imajını zedeleyen bir durum olsa da, kimi zaman bu gecikmeler kargo...
2 Ağustos 2017
Sinan Oypan
İçerik pazarlamanın e-ticaret firmanıza ne gibi yararları olur?
2017’de pazarlama trendlerinde içerik pazarlamanın bu yıl oldukça önemli bir hale geleceğinden bahsetmiştik. Bunun nedeni de artık tüketiciler, doğrudan reklam içeriklerini görmek istemeyip, kendilerine bir fayda sağlayacak...
31 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticaret kargo anlaşmalarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette kargo anlaşmaları yapmanız, ürün gönderimleri yaparken maliyetlerinizi düşürmenize ve daha uygun fiyatlarla bu gönderileri yapmanızı sağlar. Doğru ve karlı kargo anlaşmaları yapmanız bu açıdan oldukça önemli....
30 Ekim 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları hızlı büyüme ile nasıl baş edebilirler?
E-ticaret firmaları için en sevindirici durumlardan biri de büyümedir. Bu şirketin ve yapılan işlerin başarılı olduğunun bir göstergesi olarak algılanabilir. Tabii ki bir de hızlı büyüme durumu bulunuyor. Sevindirici olarak...
13 Ocak 2017
Sinan Oypan
Görsel tasarım ögelerini e-ticaret sitenizde hangi amaçlarla kullanabilirsiniz?
Görsel tasım ögeleri, e-ticaret sitenizde kullanıcılarla etkileşime geçmek ve onların satın alma kararlarını etkilemede önemli bir rol oynar. Görselliğin günümüzde oldukça önemli olması ve görsel tasarım ögeleri ile...
1 Mart 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya görsel boyutları rehberi - 2020
Sosyal medya görsel boyutları, pazarlama ve reklam çalışmalarınızda görsellerinizin her bir mecrada düzgün görünmesi için önemlidir. Sosyal ağlar günümüzde çok daha önemli bir yere sahi oldu. Kullanıcılar vakitlerinin büyük...
8 Nisan 2020
Sinan Oypan
Konum bazlı reklamlar neden önemli?
Mobil cihazlarda gösterilen konum bazlı reklamlar, tüketicilere ulaşma ve onlara fırsatlar sunma konusunda e-firmalara kolaylık sağlıyor. Konum bazlı reklamlar hem e-ticaret hem de fiziki mağazası bulunan firmalar için oldukça...
17 Şubat 2017
Sinan Oypan
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 2. Bölüm
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmaz birçok farklı özelliği bulunuyor. Bu özellikler üzerinde durmak, bu özellikleri geliştirmek ve tüketicilere iyi bir alışveriş deneyimi sunmak, doğal olarak alacağınız geri dönüşlerin...
30 Haziran 2017
Sinan Oypan
İnternet Üzerinden Parfüm Satışı Yapmak
Günümüzde dikey e-ticaret (belirli bir kategoride ürün veya hizmet satışı) tercih edildiği için internetten para kazanma yolları epeyce çeşitlenmiş bulunuyor. Siz de internetten parfüm satmak istiyorum diyorsanız, e-ticaret sitesi...
25 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
Elektronik satış sitesinin olmazsa olmazları - 2020
Her elektronik satış sitesinin bazı olmazsa olmazları vardır ve bu unsurlar uzun vadede başarı için de gereklidir. Günümüzde e-ticaret sektöründeki rekabetin ciddi şekilde artması, rekabet stratejisi geliştirmenin yanı sıra...
15 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarına sosyal medyanın faydaları nelerdir?
Marka bilinirliğini artırma, yeni kitlelere ulaşma ve iletişim kurma sosyal medyanın faydaları arasında öne çıkanlardan sadece bazıları. E-ticaret firmaları, sosyal medya pazarlamadan faydalanırken, onun birçok faydasından...
18 Mart 2020
Sinan Oypan