Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler

23 Ekim 2022
Savaş Çetinkaya
Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler

Facebook, etkin reklam verme araçları ve sanal mağaza opsiyonu sayesinde işletmeler için avantajlı bir platformdur. Bu mecrayı kullanarak ürün ve hizmetlerinizle doğrudan ilgilenme potansiyeli olan tüketicilere ulaşmmanız mümkündür. Ayrıca iyi bir reklam ve pazarlama çalışması yaparak yüksek dönüşüm elde etme şansınız var. Bu nedenle Facebook mağaza açmak için ideal bir platformdur. Siz de hazırladığımız yazıyı okuyarak “Facebook satış nasıl yapılır?” sorusuna detaylı bir yanıt bulun.

Facebook’ta Satış Nasıl Yapılır?

Facebook satış yapmak için öncelikle işletmenize ait bir sayfanızın olması gerekir. Aynı zamanda ticari işlemler, marka sayfası üzerinden gerçekleşir. Bu aşamadan sonra Facebook mağaza kurulumunu yapın. Facebook tarafından sunulan sanal mağaza hizmetinden yararlanmaktamamen ücretsizdir. Ayrıca bu opsiyon, bireysel olarak satış yapmak isteyen kullanıcılara ve ticari işletmelere açıktır.

Facebook mağaza açarak satış yapmak geniş bir kitleye ulaşma olanağı sağlar. Reklam ve tanıtım araçlarını kullanarak, dakikalar içinde binlerce insana ulaşmanız normaldir. Dolayısıyla bu şekilde ürünlerinizden haberdar olmasını sağlamanız mümkündür. Ayrıca gelişmiş hedef kitle araçları Facebook’un işletmelere sunduğu bir diğer avantajdır. Siz de bu araçları kullanarak ürünlerinizi yakın ilgi alanlarına sahip kişilere gösterin. Etkin bir planlama yaparak yüksek oranda dönüşüm elde edin. Böylece marka bilinirliğinizi ve satışlarınızı arttırmış olacaksınız.

Facebook Mağaza Açmak için Nereden Başlanmalı?

Facebook mağaza açmak için öncelikle sayfa oluşturmak gerekir. Siteye giriş yaptıktan sonra ana ekranın sağ üst köşesinde yer alan “sayfa oluştur” butonuna tıklayın. Mağaza açmayı düşünüyorsanız, sayfa türü olarakyerel işletme, şirket veya marka kategorilerinden birini seçmelisiniz. Bu aşamayı tamamladıktan sonra Facebook mağaza oluşturma için aşağıdaki adımları takip edin.

  • Soldaki menüde yer alan market ikonuna tıklayın
  • “Mağaza Kısmını Ayarla” uyarısını okuduktan sonra koşulları kabul edin
  • “Alışveriş Yöntemini Seç” penceresine tıklayın
  • Ödeme alma opsiyonunu seçin
  • Para birimini seçin
  • Ayarları kaydedin

Böylece işletmeniz Facebook ve Instagram başta olmak üzere birçok platformda satış yapmaya uygun hâle gelir. Mağazanızı açtıktan sonra ürünleriniz için fiyat belirlemelisiniz. Ardından reklam vermeniz de mümkündür. Bu konuda detaylı bilgi edinmek isterseniz “Facebook Mağaza Açmak” içeriğimizi inceleyin.

Business Manager Nedir? Ürün Kataloğu Nasıl Oluşturulur?

Facebook mağaza özelliği, Business Manager adı verilen araç üzerinden yönetilir. Business Manager; işletmelerin pazarlama çalışmalarını tek yerden yönetmesini sağlamaktadır. Bu araç; şirket personelleri, ekipler, ajanslar ve tedarikçiler tarafından ortak olarak kullanılır. Buradan işletme sayfasına ve reklam hesaplarına yönelik erişim, düzenleme, yayınlama yetkileri düzenlenmektedir. Ayrıca bu araçla, birden fazla varlık oluşturup reklam yönetimi yapma şansınız vardır.

>Business Manager hesabınız varsa Ticaret Yöneticisi sayfası üzerinden katalog oluşturmanızda fayda var. Ürün satışlarınız ve katalog yönetiminiz bu hesap üzerinden gerçekleşir. Satışlarınıza başlamak için aşağıdaki adımları izlemeniz gerekir.

    • “Kullanmaya Başla” butonuna tıklayın
    • Bir Katalog Oluştur - Katalog Ekle yolunu takip edin
    • Reklam veya envanter türünü seçin
    • “İleri” butonuna tıklayın
    • Kataloğunuzun ait olduğu Business Manager hesabını seçin
    • Kataloğunuz için bir ad belirleyin
    • Oluştur’a tıklayın

    Katalogunuzu tamamladıktan sonra Facebook mağaza ürün ekleme işlemini yapar hale geleceksiniz. Böylece bir fiyat belirleyip satışlara başlamanız mümkündür. Satışını yapmayı düşündüğünüz ürünleri başka bir platformdan içe aktarmanız da mümkündür. Bu konularda detaylı bilgi edinmek için “Facebook’ta Ürün Ekleme konulu içeriğimizi okumalısınız.

    Facebook’ta Nasıl Reklam Verilir?

    Facebook mağazanızda yer alan ürünleri görünür kılmak için düzenli reklam çalışması yapmanız gerekir. Business Manager üzerinden kampanya oluşturup reklam yönetimi yapmanız mümkündür. Facebook reklam vermek için öncelikle aşağıdakikampanya amaçlarından birini seçmeniz gerekir.

    • Marka Bilinirliği
    • Trafik
    • Erişim
    • Etkileşim
    • Uygulama Yüklemeleri
    • Video Görüntülemeleri
    • Potansiyel Müşteriler Bulma
    • Mesajlar
    • Dönüşüm
    • Katalog Satışları
    • Mağaza Ziyaretleri

    Facebook reklam vermek için amacınızı seçtikten sonra hedef kitle belirlemeniz gerekir. Ayrıca reklamlarınızı göstermek istediğiniz kitleyi konum, yaş, cinsiyet ve ilgi alanlarına göre özelleştirmeniz mümkündür. Bu konuda detaylı bilgi edinmek isterseniz “Facebook’ta Reklam Vermek” başlıklı içeriğimizi okuyun.

    Facebook’ta Reklam Vermek Satış İçin Neden Önemlidir?

    Facebook, reklamlarınızı markanızla ve ürünlerinizle ilgilenme potansiyeli olan kişilere gösterir. Örneğin; kırtasiye kategorisinde satış yapan bir e-ticaret siteniz varsa öğrencileri ve ofis çalışanlarını hedeflemeliniz. Bu sayede hızlı geri dönüşler alacaksınız. Böylece yüksek miktarda ürün satışı gerçekleştirmiş olursunuz.

    Facebook reklamları, hedef kitlenizle ilgili detaylı ölçüm yapma olanağı da sunar. Ayrıca kampanya raporlarını inceleyerek reklamlarınızın başarısını demografik kırılımlar üzerinden ölçümlemiş olursunuz. Örneğin gerekirse farklı yaş gruplarını hedefleyerek ürünlerinizin en çok hangi aralıkta ilgi gördüğünü bilmeniz mümkündür. Bu sayede hedef kitle belirlemek için detaylı veri edinmiş olursunuz.

    Facebook’ta Satış Yaparken Nelere Dikkat Edilmeli?

    Facebook mağaza reklamları uygun maliyetlerle yüksek rakamlar elde etme olanağı sunar. Aynı zamanda bu kampanyalarda performansa göre ödeme alınır. Dolayısıyla reklam bedeli; tıklama, gösterim, beğeni gibi kırılımlara göre belirlenir. Uygun bütçeli bir kampanya yürütmek için alt ve üst sınırları en başta belirlemeniz gerekir. Günlük minimum ve maksimum harcama sınırını ayarlayarak reklam için ayırdığınız kaynağın verimli kullanılmasını sağlamış olursunuz.

    Facebook işletme hesabı ayarlarınızın eksiksiz olması da dikkat etmeniz gereken bir husustur. Ayrıca ödeme yöntemleri, sayfalarınız ve reklam verilecek platformlar işletme hesabınızda ekli olmalıdır. Eğer kampanya yönetimi için bir ajansla çalışıyorsanız bu hesap üzerinden yetkilendirme yapmalısınız. Facebook satış sayfası açma işleminden sonra bu yetkileri belirlemenizi tavsiye ederiz.

    Facebook’ta Bir İşletmenin Paylaşımları Nasıl Olmalı?

    Facebook mağaza satışlarının ve reklamlarınızın başarısıyla sayfanızdaki paylaşım düzeni arasında kuvvetli bir ilişki vardır. Kampanyalarınızı gören bir kullanıcı şirketinizi ve ürünlerinizi merak edecektir. Aynı zamanda sayfanızı ziyaret etmek isteyecektir. Düzenli paylaşım yapmak, takipçi sayınızı ve reklamlarınızın görünürlüğünü arttırır. Bu konuda istikrarlı ilerlemek için paylaşımlarınızı düzenli bir plana oturtmanız faydalı olacaktır. Ayrıca Facebook Business’ınİçerik Stüdyosu aracını kullanarak görsel ve video paylaşımlarını önceden planlamanız mümkündür. Böylelikle eş zamanlı olarak Instagram’da da paylaşım yapmanız mümkündür.

    Profesyonel bir sayfa görünümüne sahip olmak için paylaşımlarınızın görsellik ve üslup açısından uyumlu olması önemlidir. Gönderileriniz için bir görsel şablonu oluşturmanız bu açıdan faydalı olur. Paylaşımlarınızın dilini ve yapısını hedef kitlenize uygun olarak belirlemelisiniz. Örneğin; şekerli gıda satışı yapan bir e-ticaret siteniz varsa paylaşımlarınızda esprili ve harekete geçirici bir dil kullanmalısınız. Bu konuda detaylı bilgi edinmek isterseniz “Facebook'ta Paylaşım” başlıklı içeriğimizi okuyun.

    Facebook İşletme Hesabı İçin Ne Tür Video İçerikleri Oluşturulur?

    Video paylaşımları konusunda etkin bir plan oluşturarak Facebook mağaza satışlarınızın artmasını sağlar. Hazırladığınız video içeriklerinin markanızı ve ürünlerinizi ön plana çıkaran bir yapıda olması önemlidir. Hedef kitlenize hitap eden videolar hazırlayarak içeriklerinizin paylaşılmasını sağlayın. Böylece takipçilerinizi kampanya çalışmalarınızın gönüllü birer parçası hâline getireceksiniz. Aşağıdaki video formatları Facebook paylaşımlarınız için uygundur.

    • Timelapse videolar
    • Soru-cevap konsepti
    • Hızlı ipuçları
    • Hikâyeler
    • Metin bazlı videolar

    Videolarınızın izlenme sürelerini Facebook sayfa istatistiklerinden detaylı bir biçimde görmek mümkündür. Bu verileri inceleyip içeriklerinizle karşılaştırarak izlenme sayınızı arttırmak için çalışmalar yürütün. Sizin için hazırladığımız “Facebook’ta Video İçerikleri” yazısını okumanızda fayda vardır.

    Facebook’tan Web Sitesine Trafik Nasıl Sağlanmalıdır?

    Reklam oluştururken trafik amacını seçerek hedef kitlenizi sitenize yönlendirin. Kampanya yaratım sürecinde, ilgi çekici görsel ve metinler oluşturmak bu açıdan faydalıdır. Örneğin; “Detaylı bilgi için hemen tıklayın” gibi harekete geçirici bir ifade kullanmanız reklamlarınız için faydalı olacaktır. Sitenizin linkini sayfanızın bilgi kısmına ve paylaştığınız gönderilere de eklemizdefayd var.

    Facebook’ta Mağaza Açmak Yasal mıdır?

    Facebook mağaza açmak için herhangi bir yasal engel söz konusu değildir. Fiziki ve e-ticarette geçerli olan vergi yükümlülüğü bu platform üzerinden yapılan satışları da kapsar. Dolayısıyla Facebook üzerinden sattığınız ürünleri faturalandırarak vergi ödemeniz gerekir. Bu sayede yasal sorun yaşama riskinden kurtulmanız mümkündür.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Savaş
Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

Mobilde kullanabileceğiniz farklı pazarlama türleri hangileridir?
Mobilde kullanabileceğiniz farklı pazarlama türleri hangileridir?
Mobil cihazları hedef alan pazarlama çalışmaları son yıllarda oldukça popülerleşmeye başladı. Sosyal mecralardaki reklam faaliyetlerinin yanı sıra mobil cihazlara hedefleyen diğer reklam mecraları ve türleri de markaların...
16 Temmuz 2018
Ferad Osman Sali
Kanada'ya E-İhracat Yaparken Bilmeniz Gerekenler
Kanada'ya E-İhracat Yaparken Bilmeniz Gerekenler
Kanada, dünyanın önemli ekonomilerinden biri arasında yer alır. Ülkedeki sanayi üretiminin gelişmişliği ve alım gücünün yüksek olması ithalata duyulan gereksinimi arttırır. Yurt dışından alınan ürünlerin Kanada pazarında...
5 Temmuz 2022
Savaş Çetinkaya
IdeaSoft Altyapısını Kullanan E-ticaret Siteleri 1 Yatırıyor, 12 Kazanıyor!
IdeaSoft Altyapısını Kullanan E-ticaret Siteleri 1 Yatırıyor, 12 Kazanıyor!
E-ticaret firmalarının rakipler karşısındaki en önemli avantajlarından biri; IdeaSoft’un Google Performance Max reklam modelini içeren AdPilot ürünü.  Akıllı reklam otomasyon ürünü olan Google AdPilot’la...
13 Nisan 2023
Ferad Osman Sali
E-posta pazarlama ile nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?
E-posta pazarlama ile nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?
E-posta pazarlama çalışmalarınızın sonuçlarından memnun değilseniz bu çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm alabilmek için mevcut çalışmalarınızı gözden geçirmeniz gerekecektir. Tüketicilere doğru bir şekilde...
6 Eylül 2018
Ferad Osman Sali
E-pazaryeri Platformları Sektör İncelemesi Raporu
E-pazaryeri Platformları Sektör İncelemesi Raporu
E-ticaret, günümüzde tüm dünyada geniş bir pazara hitap eder. Fiziki ortamda satın alınabilen hemen her ürünü online mecralardan edinmek mümkündür. E-ticaretin yaygınlaşması aynı zamanda lojistik sektörünün ve ödeme...
13 Mayıs 2022
Savaş Çetinkaya
Ürün açıklamalarınızı geri dönüşümünüz artıracak şekilde nasıl yazabilirisiniz?
Ürün açıklamalarınızı geri dönüşümünüz artıracak şekilde nasıl yazabilirisiniz?
Online satışlarda e-ticaret firmalarının en çok üzerinde durmaları gereken konulardan biri de ürün açıklamalarıdır. Tüketicilerin, ürünler hakkında bilgi alabilecekleri bu alanlar üzerine özel çalışmalar yapmak geri dönüşüm...
21 Temmuz 2016
Ferad Osman Sali