fbpx

Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler

25 Ekim 2016
Savaş Çetinkaya
Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler

Facebook'ta mağaza açmak çok kolay. Facebooktan satış yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle facebook üzerinden satış yapmak istiyorum mu diyorsunuz? Facebook store nasıl açılır, facebook mağaza açmak için gerekenler, facebook dükkan açmanın püf noktaları, facebooktan satış yapmak yasal mı, facebooktan ürün satmak ve daha fazlası bu yazımızda.

Sosyal medya ile ilgili raporlara ve istatistiklere bakıldığında 80 milyona yaklaşan Türkiye nüfusunun 45+ Milyonu, yani %50'den fazlası internete bağlı. En çok kullanılan sosyal medya platformu da tabi ki Facebook ve Facebook Messenger (%32 Facebook + %20 Facebook Messenger).

Durum böyle olunca da her gün milyonlarca türk kullanıcının gezdiği, haber okuduğu ve birşeyler paylaştığı Facebook üzerinden satış yapmak veya facebook mağazası kurmak istiyorum diyen girişimcilerin ve markaların iştahını kabartıyor. Ne de olsa internet kullanıcılarının %70'i hergün interneti bir şekilde kullanıyor.

Facebook'ta mağaza açmak

Sizin de bu yazıyı okuduğunuzu düşünürsek, aklınıza 10'larca soru geliyor olabilir. Facebook'ta mağaza nasıl açabilirim, Facebook'ta dükkan açmak, facebookta satış sayfası açmak için gerekenler nelerdir, facebook ürün satışı, maliyetleri nelerdir, facebook dükkanımı nasıl tanıtırım, facebooktan satış nasıl yapılır gibi gibi. Biz de bu yazımızda facebook satış süreçleri, facebook store nasıl açılır / facebook store (mağaza) kurulumu özetle Facebook'ta mağaza açmak ile ilgili sorularınızı yanıtlayacağız.

Facebook üzerinden satış nasıl yapılır?

Facebook sayfanız içerisinde facebook mağaza, facebook satış mağazası, online satış, facebook dükkan veya facebook shop hangi ismi kullanmak istiyorsanız herhangi biri ile bir sekme oluşturabilirsiniz. Bu sekme içerisinde de Facebooktan satmak istediğiniz ürünlerinizi sergilersiniz. Facebook sayfanızda mağazanızı ziyaret eden kullanıcılar ürünlerinizi inceler, özelliklerini okur, varsa beden vb. ürün seçeneklerini inceler ve satın al dediğinde satış süreci e-ticaret siteniz için başlamış olur.

Facebookta satış yapmak yasal mıdır?

Facebookta satış yapmak yasak mı / yasal mı? Facebook üzerinden ürün satışı yapmak ile offline dükkanınızda, butiğinizde satış yapmak arasında bir fark yoktur. Vergilendirme, vergi ödemeleri ve hukuki açıdan İnstagram üzerinden satış yapmak neyse, Facebook üzerinden satış yapmak da aynıdır. Ticaret yine normal sürecinde devam eder. Eğer ticari bir kimliğiniz yok ise şahıs şirketi kurmak için gerekenler yazımızı okumanızı öneririz. Minimum maliyet ile bir şahıs şirketi kurmanızı öneririz. Bunun dışında herhangi bir ticari engel bulunmamaktdır.

1. Önce Facebook sayfanızı, sonra Facebook mağazanızı oluşturun!

Facebook'ta mağaza açmak için öncelikle facebook üzerinde bir sayfanızın olması gerekir. Facebook sayfanızın içerisinde ziyaretçileriniz mağaza sekmenizi görecek ve ürünlerinize oradan ulaşabilecektir. Facebooktan satış yapmak için önce Facebook dükkanınızı bağlayacağınız bir sayfanız olmalıdır.

Dilerseniz buraya tıklayarak facebook sayfanızı açabilirsiniz. Eğer facebook ticari sayfa açma ve Facebook Store ile mağaza oluşturma, facebook mağaza ekleme, facebook mağaza ürün ekleme süreçlerinin detaylarını öğrenmek istiyorsanız, konu ile ilgili bizimle de irtibata geçebilirsiniz.

“Facebook

2. IdeaSoft Facebook Store uygulamasını sayfanıza ekleyin!

Facebook mağazanızı açmak için ideasoft e-ticaret sitelerine özel olarak hazırlanan IdeaSoft Facebook Store uygulamasını var olan veya yeni oluşturduğunuz Facebook sayfanıza eklemelisiniz. Eğer birden çok Facebook sayfası sahibiyseniz facebook mağaza uygulamasını hangisine ekleyeceğinizi seçmelisiniz. Bu sayede Facebook sayfanızda satış yapabileceğiniz özel bir sekme oluşturmuş olacaksınız. Bu sekmeyede dilediğiniz ismi verebilir ve satışa başlayabilirsiniz.

3. Hem e-ticaret sitenizden hem de facebook üzerinden satışa başlayın!

Eğer bir e-ticaret siteniz yoksa, IdeaSoft E-ticaret paketleri ile hızlıca mağazanızı oluşturabilirsiniz. Dilerseniz 15 gün boyunca da ücretsiz demo hesabınızı oluştrabilir ve tüm süreçleri inceleme imkanı bulabilirsiniz. Tek yapmanız gereken buradan ücretsiz demo hesabınızı oluşturarak işe başlamak...

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Stok kodu (SKU) nedir ve e-ticaret firmalarının bilmesi gerekenler
Stok kodu (SKU) nedir ve e-ticaret firmalarının bilmesi gerekenler
E-ticarette ürün takiplerinin yapılabilmesi ve ürünlerin karışmaması için stok kodu kullanılması gerekmektedir. Bazı sistemlerde SKU (Stock Keeping Unit) olarak da geçen stok kodu, depo yönetimini ve özellikle B2B’de yeni...
18 Ocak 2019
Sinan Oypan
SEO odaklı içerik stratejisini 4 adımda nasıl hazırlayabilirsiniz?
SEO odaklı içerik stratejisini 4 adımda nasıl hazırlayabilirsiniz?
İçerik çalışmalarınız sitenizin SEO performansını önemli ölçüde artırmaktadır. Sitenize trafik çekmek ve organik olarak görünürlüğünüzü artırmak için de SEO odaklı içerik çalışmaları yapabilirsiniz. Bu...
2 Temmuz 2018
Sinan Oypan
PPC nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
PPC nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
Dijital pazarlamada öne çıkan ve markaların bilmesi gereken terimlerden biri PPC’dir. İngilizce’de Pay Per Click olarak geçen, Türkçe karşılığı da “Tıklama Başına Maliyet” olan bu terim, internet üzerindeki reklam...
1 Mart 2018
Sinan Oypan
Form doldurma alanlarının kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Form doldurma alanlarının kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Form doldurma alanlarının kullanımı, e-ticarette geri dönüşüm sağlamanızı sağlayan bölümlerden biridir ve doğru bir şekilde optimize edilmelidir. Form doldurma alanlarının düzgün bir şekilde hazırlanmaması, kullanıcı...
9 Nisan 2019
Sinan Oypan
Mobil site yüklenme hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Mobil site yüklenme hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Web site hızının yanı sıra web sitenizin mobildeki açılma hızı da kullanıcı deneyimini önemli bir şekilde etkileyeceği için üzerinde durulması gereken bir konudur. Kullanıcıların mobil kullanım alışkanlıklarının artması...
13 Nisan 2018
Sinan Oypan
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 2. Bölüm
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 2. Bölüm
Kullanıcılar tarafından oluşturulan içerikler markaların pazarlama çalışmaları için oldukça etkilidir. Hem maliyetin düşük olması, hem tüketicilerle etkileşim yaratması hem de sosyal kanıt konusunda fayda sağlamasından...
19 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Girişimcileri ilgilendiren dijital marketing istatistikleri | 2019 (İnfografik)
Girişimcileri ilgilendiren dijital marketing istatistikleri | 2019 (İnfografik)
Dijital marketing çalışmaları, girişimcilerin internet üzerinden tüketicilere ulaşmalarını, marka bilinirliklerini ve gelirlerini artırmaları için önemli bir yere sahiptir. Doğru pazarlama çalışmalarını yapmak, doğru kanallara...
19 Ağustos 2019
Sinan Oypan
IdeaSoft & Google are Joining Hands
IdeaSoft & Google are Joining Hands
Google and IdeaSoft are Joining Hands for SMEs! Starting from Q1 2020, the Covid-19 pandemic deeply impacted all the countries around the globe. People began to stay safe at their houses as a part of the fight against the disease. This led to a...
27 Kasım 2020
İbrahim Çelebi
Kargo maliyetlerini düşürmek için ortalama sepet tutarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Kargo maliyetlerini düşürmek için ortalama sepet tutarınızı nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret firmalarının en yüksek gider kalemlerinden biri de kargo maliyetleridir. Kargo firmalarıyla anlaşmalar yapılsa dahi ürün gönderim başına belli bir ücret ödenmesi gerekir. Kargo maliyetlerini düşürmek için e-ticaret...
28 Şubat 2018
Sinan Oypan
Videolarınızda kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok video sitesi
Videolarınızda kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok video sitesi
Reklam, ürün tanıtımı ya da sosyal ağlar için video içerik üretirken, stok video içeriklerinden yararlanmanız, içerik üretim sürecinizi hızlandıracaktır. Kendi videolarınızı hazırlarken, her zaman istediğiniz görüntüleri...
23 Ekim 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya için farklı reklam fikirleri
Sosyal medya için farklı reklam fikirleri
Sosyal medyada farklı reklam fikirleri ile değişik hedef kitlelere ulaşabileceğiniz gibi etkileşim ve erişimlerinizi de artırabilirsiniz. Reklam kampanya fikirleri üzerinde çalışabileceğiniz gibi popüler reklam konuları üzerinde de...
29 Ocak 2020
Sinan Oypan
2017’de online satışlarınızı artırmanızı sağlayacak 7 taktik
2017’de online satışlarınızı artırmanızı sağlayacak 7 taktik
2017’de internet üzerinden yaptığınız satışları artırmak için farklı yöntemlerden ve taktiklerden yararlanabilirsiniz. Özellikle küçük ve orta ölçekli firmalar, iş ve satış hacimlerini artırmak için 2017 stratejilerini...
12 Ocak 2017
Sinan Oypan