Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler

25 Ekim 2016
Savaş Çetinkaya

Facebook'ta mağaza açmak çok kolay. Facebooktan satış yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle facebook üzerinden satış yapmak istiyorum mu diyorsunuz? Facebook store nasıl açılır, facebook mağaza açmak için gerekenler, facebook dükkan açmanın püf noktaları, facebooktan satış yapmak yasal mı, facebooktan ürün satmak ve daha fazlası bu yazımızda.

Sosyal medya ile ilgili raporlara ve istatistiklere bakıldığında 80 milyona yaklaşan Türkiye nüfusunun 45+ Milyonu, yani %50'den fazlası internete bağlı. En çok kullanılan sosyal medya platformu da tabi ki Facebook ve Facebook Messenger (%32 Facebook + %20 Facebook Messenger).

Durum böyle olunca da her gün milyonlarca türk kullanıcının gezdiği, haber okuduğu ve birşeyler paylaştığı Facebook üzerinden satış yapmak veya facebook mağazası kurmak istiyorum diyen girişimcilerin ve markaların iştahını kabartıyor. Ne de olsa internet kullanıcılarının %70'i hergün interneti bir şekilde kullanıyor.

Facebook'ta mağaza açmak

Sizin de bu yazıyı okuduğunuzu düşünürsek, aklınıza 10'larca soru geliyor olabilir. Facebook'ta mağaza nasıl açabilirim, Facebook'ta dükkan açmak, facebookta satış sayfası açmak için gerekenler nelerdir, facebook ürün satışı, maliyetleri nelerdir, facebook dükkanımı nasıl tanıtırım, facebooktan satış nasıl yapılır gibi gibi. Biz de bu yazımızda facebook satış süreçleri, facebook store nasıl açılır / facebook store (mağaza) kurulumu özetle Facebook'ta mağaza açmak ile ilgili sorularınızı yanıtlayacağız.

Facebook üzerinden satış nasıl yapılır?

Facebook sayfanız içerisinde facebook mağaza, facebook satış mağazası, online satış, facebook dükkan veya facebook shop hangi ismi kullanmak istiyorsanız herhangi biri ile bir sekme oluşturabilirsiniz. Bu sekme içerisinde de Facebooktan satmak istediğiniz ürünlerinizi sergilersiniz. Facebook sayfanızda mağazanızı ziyaret eden kullanıcılar ürünlerinizi inceler, özelliklerini okur, varsa beden vb. ürün seçeneklerini inceler ve satın al dediğinde satış süreci e-ticaret siteniz için başlamış olur.

Facebookta satış yapmak yasal mıdır?

Facebookta satış yapmak yasak mı / yasal mı? Facebook üzerinden ürün satışı yapmak ile offline dükkanınızda, butiğinizde satış yapmak arasında bir fark yoktur. Vergilendirme, vergi ödemeleri ve hukuki açıdan İnstagram üzerinden satış yapmak neyse, Facebook üzerinden satış yapmak da aynıdır. Ticaret yine normal sürecinde devam eder. Eğer ticari bir kimliğiniz yok ise şahıs şirketi kurmak için gerekenler yazımızı okumanızı öneririz. Minimum maliyet ile bir şahıs şirketi kurmanızı öneririz. Bunun dışında herhangi bir ticari engel bulunmamaktdır.

1. Önce Facebook sayfanızı, sonra Facebook mağazanızı oluşturun!

Facebook'ta mağaza açmak için öncelikle facebook üzerinde bir sayfanızın olması gerekir. Facebook sayfanızın içerisinde ziyaretçileriniz mağaza sekmenizi görecek ve ürünlerinize oradan ulaşabilecektir. Facebooktan satış yapmak için önce Facebook dükkanınızı bağlayacağınız bir sayfanız olmalıdır.

Dilerseniz buraya tıklayarak facebook sayfanızı açabilirsiniz. Eğer facebook ticari sayfa açma ve Facebook Store ile mağaza oluşturma, facebook mağaza ekleme, facebook mağaza ürün ekleme süreçlerinin detaylarını öğrenmek istiyorsanız, konu ile ilgili bizimle de irtibata geçebilirsiniz.

“Facebook

2. IdeaSoft Facebook Store uygulamasını sayfanıza ekleyin!

Facebook mağazanızı açmak için ideasoft e-ticaret sitelerine özel olarak hazırlanan IdeaSoft Facebook Store uygulamasını var olan veya yeni oluşturduğunuz Facebook sayfanıza eklemelisiniz. Eğer birden çok Facebook sayfası sahibiyseniz facebook mağaza uygulamasını hangisine ekleyeceğinizi seçmelisiniz. Bu sayede Facebook sayfanızda satış yapabileceğiniz özel bir sekme oluşturmuş olacaksınız. Bu sekmeyede dilediğiniz ismi verebilir ve satışa başlayabilirsiniz.

3. Hem e-ticaret sitenizden hem de facebook üzerinden satışa başlayın!

Eğer bir e-ticaret siteniz yoksa, IdeaSoft E-ticaret paketleri ile hızlıca mağazanızı oluşturabilirsiniz. Dilerseniz 15 gün boyunca da ücretsiz demo hesabınızı oluştrabilir ve tüm süreçleri inceleme imkanı bulabilirsiniz. Tek yapmanız gereken buradan ücretsiz demo hesabınızı oluşturarak işe başlamak...

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?
Marka bilinirliği, tüketicilerin ürünleriniz, hizmetleriniz ve markanız hakkında daha fazla bilgi sahibi olmalarını sağlar. E-ticarette marka bilinirliğinizi artırmak için yararlanabileceğiniz birçok farklı yöntem ve strateji...
26 Mart 2020
Sinan Oypan
Kargo ve iade bilgilerinizi açık ve net bir şekilde nasıl açıklayabilirsiniz?
E-ticarette kargo bilgilerinizi net ve açıklayıcı bir şekide kullanıcılara göstermeniz oldukça önemlidir. Site üzerinden alışveriş yapan kullanıcıların kargolarını ne zaman teslim alacaklarını ve hangi koşullarda ürün...
14 Haziran 2018
Sinan Oypan
Yatırım almak isteyen girişimcilerin hazır olması gereken 5 soru
Yatırım almak yeni girişimcilerin işlerini büyütebilmek adına yatırımcılarla görüştüğü en önemli aşamadır. Ancak yatırımcıların dikkatini çekmek tek başına yeterli değil. Aynı zamanda yatırımcılarla yapılacak olan ...
20 Ekim 2017
Sinan Oypan
Landing page geri dönüşümünü videolarla nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinde landing page kullanımı, geri dönüşümleri artırma ve tüketicileri belli bir konu, kampanya ya da ürün hakkında bilgilendirmek için önemlidir. Tabii ki kullanıcı alışkanlıklarının değişmesinin yanı sıra...
8 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz video konuları
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak, yeni içerikler üreterek etkileşim yaratmak için farklı video konuları üzerine içerik üretimi yapmanız gerekir. Değişik video fikirleri üzerinde durmanız, alacağınız etkileşimleri...
20 Kasım 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinin cayma hakkı konusunda bilmeleri gerekenler
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerin yaygınlaşmasıyla beraber tüketiciler de yasal hakları konusunda daha bilgili bir hale gelmeye başladı. Satıcı firmayı koruyan yasal hakların olduğu kadar tüketiciyi koruyan bir takım...
28 Nisan 2017
Sinan Oypan
Uzaktan çalışma e-ticaret firmaları için avantajlı mı?
E-ticarette uzaktan çalışma, özellikle yeni ve küçük girişimler için etkili çözümlerden biri olduğu gibi maliyet açısından da önemli avantajlar sağlıyor. Uzaktan çalışma yöntemi ile belli bir ofis ortamına ihtiyaç...
11 Kasım 2019
Sinan Oypan
E-ticarette promosyon kodu kullanım ipuçları
E-ticarette gelirleri artırma, satış hedeflerini tutturma, yeni kitlelere ulaşma gibi farklı hedefleri tutturmak için promosyon kodu kullanımı oldukça yaygın. Tabii ki promosyon kodu kullanırken de bilinmesi ve dikkat edilmesi gereken...
15 Temmuz 2019
Sinan Oypan
İnternetten ürün satışı sürecinde ilk ürünlerin seçimi
İnternetten ürün satışı yapmak isteyen kişilerin öncelikli problemlerinden biri satacakları ilk ürünü bulmak oluyor. Doğru ürünü bulmak ve internetten ürün satışı çalışmalarına başlamak, zor olabildiği için üzerinde...
10 Mayıs 2019
Sinan Oypan
İnternetten kıyafet satmak isteyenlerin kullanabileceği 4 dijital pazarlama kanalı
İnternetten kıyafet satmak isteyenler, farklı satış ve pazarlama kanallarından yararlanmalılar. İnternetten kıyafet satışlarındaki rekabetten dolayı farklı yöntemlerden yararlanmak oldukça önemli. Farklı dijital pazarlama...
12 Şubat 2019
Sinan Oypan
Markaların yaptığı Instagram hesap yönetimi hataları
Instagram hesap yönetimi, doğru yapıldığında yeni kitlelere ulaşılmasını sağlarken, bir topluluk oluşturmaya ve pazarlama çalışmalarından daha fazla verim alınmasına yardımcı olur. Ancak markalar bazen deneyimsizlikten bazen de...
15 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Etkinlikleri öne çıkartacak sosyal medya kullanımı ipuçları
E-ticaret siteniz özelinde düzenlediğiniz ya da sponsorluğunu yaptığınız etkinliklerde sosyal medya kullanımı ipuçları ile bu etkinliklerinizi öne çıkartabilirsiniz. Etkinliklerinizi öne çıkartmanız, sosyal ağlar üzerinde daha...
25 Mayıs 2019
Sinan Oypan