Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler

25 Ekim 2016
Savaş Çetinkaya
Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler

Facebook'ta mağaza açmak çok kolay. Facebooktan satış yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle facebook üzerinden satış yapmak istiyorum mu diyorsunuz? Facebook store nasıl açılır, facebook mağaza açmak için gerekenler, facebook dükkan açmanın püf noktaları, facebooktan satış yapmak yasal mı, facebooktan ürün satmak ve daha fazlası bu yazımızda.

Sosyal medya ile ilgili raporlara ve istatistiklere bakıldığında 80 milyona yaklaşan Türkiye nüfusunun 45+ Milyonu, yani %50'den fazlası internete bağlı. En çok kullanılan sosyal medya platformu da tabi ki Facebook ve Facebook Messenger (%32 Facebook + %20 Facebook Messenger).

Durum böyle olunca da her gün milyonlarca türk kullanıcının gezdiği, haber okuduğu ve birşeyler paylaştığı Facebook üzerinden satış yapmak veya facebook mağazası kurmak istiyorum diyen girişimcilerin ve markaların iştahını kabartıyor. Ne de olsa internet kullanıcılarının %70'i hergün interneti bir şekilde kullanıyor.

Facebook'ta mağaza açmak

Sizin de bu yazıyı okuduğunuzu düşünürsek, aklınıza 10'larca soru geliyor olabilir. Facebook'ta mağaza nasıl açabilirim, Facebook'ta dükkan açmak, facebookta satış sayfası açmak için gerekenler nelerdir, facebook ürün satışı, maliyetleri nelerdir, facebook dükkanımı nasıl tanıtırım, facebooktan satış nasıl yapılır gibi gibi. Biz de bu yazımızda facebook satış süreçleri, facebook store nasıl açılır / facebook store (mağaza) kurulumu özetle Facebook'ta mağaza açmak ile ilgili sorularınızı yanıtlayacağız.

Facebook üzerinden satış nasıl yapılır?

Facebook sayfanız içerisinde facebook mağaza, facebook satış mağazası, online satış, facebook dükkan veya facebook shop hangi ismi kullanmak istiyorsanız herhangi biri ile bir sekme oluşturabilirsiniz. Bu sekme içerisinde de Facebooktan satmak istediğiniz ürünlerinizi sergilersiniz. Facebook sayfanızda mağazanızı ziyaret eden kullanıcılar ürünlerinizi inceler, özelliklerini okur, varsa beden vb. ürün seçeneklerini inceler ve satın al dediğinde satış süreci e-ticaret siteniz için başlamış olur.

Facebookta satış yapmak yasal mıdır?

Facebookta satış yapmak yasak mı / yasal mı? Facebook üzerinden ürün satışı yapmak ile offline dükkanınızda, butiğinizde satış yapmak arasında bir fark yoktur. Vergilendirme, vergi ödemeleri ve hukuki açıdan İnstagram üzerinden satış yapmak neyse, Facebook üzerinden satış yapmak da aynıdır. Ticaret yine normal sürecinde devam eder. Eğer ticari bir kimliğiniz yok ise şahıs şirketi kurmak için gerekenler yazımızı okumanızı öneririz. Minimum maliyet ile bir şahıs şirketi kurmanızı öneririz. Bunun dışında herhangi bir ticari engel bulunmamaktdır.

1. Önce Facebook sayfanızı, sonra Facebook mağazanızı oluşturun!

Facebook'ta mağaza açmak için öncelikle facebook üzerinde bir sayfanızın olması gerekir. Facebook sayfanızın içerisinde ziyaretçileriniz mağaza sekmenizi görecek ve ürünlerinize oradan ulaşabilecektir. Facebooktan satış yapmak için önce Facebook dükkanınızı bağlayacağınız bir sayfanız olmalıdır.

Dilerseniz buraya tıklayarak facebook sayfanızı açabilirsiniz. Eğer facebook ticari sayfa açma ve Facebook Store ile mağaza oluşturma, facebook mağaza ekleme, facebook mağaza ürün ekleme süreçlerinin detaylarını öğrenmek istiyorsanız, konu ile ilgili bizimle de irtibata geçebilirsiniz.

“Facebook

2. IdeaSoft Facebook Store uygulamasını sayfanıza ekleyin!

Facebook mağazanızı açmak için ideasoft e-ticaret sitelerine özel olarak hazırlanan IdeaSoft Facebook Store uygulamasını var olan veya yeni oluşturduğunuz Facebook sayfanıza eklemelisiniz. Eğer birden çok Facebook sayfası sahibiyseniz facebook mağaza uygulamasını hangisine ekleyeceğinizi seçmelisiniz. Bu sayede Facebook sayfanızda satış yapabileceğiniz özel bir sekme oluşturmuş olacaksınız. Bu sekmeyede dilediğiniz ismi verebilir ve satışa başlayabilirsiniz.

3. Hem e-ticaret sitenizden hem de facebook üzerinden satışa başlayın!

Eğer bir e-ticaret siteniz yoksa, IdeaSoft E-ticaret paketleri ile hızlıca mağazanızı oluşturabilirsiniz. Dilerseniz 15 gün boyunca da ücretsiz demo hesabınızı oluştrabilir ve tüm süreçleri inceleme imkanı bulabilirsiniz. Tek yapmanız gereken buradan ücretsiz demo hesabınızı oluşturarak işe başlamak...

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Giyim kuşam ürünlerinde iadeleri nasıl azaltabilirsiniz?
Giyim kuşam ürünlerinde iadeleri nasıl azaltabilirsiniz?
Giyim kuşam ürünlerinde iadeler oldukça fazla olduğu için bu ürünleri satan e-ticaret firmaları için bu önemli bir sorun olabiliyor. Ürün iadesi marka değerine zarar verirken, müşteri memnuniyetsizliğini ve maddi zarara da neden...
7 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Online pazar yerlerinin (Marketplace) avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Online pazar yerlerinin (Marketplace) avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Online pazar yerleri, satıcılar ve alıcıları birleştiren üçüncü parti platformlardır. Firmalar bu platformlar üzerinde kendi ürünlerini sergileyebilir; tüketiciler de bu mecralar üzerinde farklı firmaların farklı ürünlerine...
16 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde canlı destek sistemi kullanmak neden önemli
E-ticaret sitenizde canlı destek sistemi kullanmak neden önemli
Canlı destek sistemi son yıllarda e-ticaret sitelerinde müşteri desteği konusunda firmalara birçok avantaj ve kolaylık sağlıyor. Canlı destek kullanımı firmalara yarar sağladığı gibi siteyi ziyaret eden kullanıcıların da satış...
3 Ocak 2018
Sinan Oypan
Pazaryeri Nedir? Pazaryeri Mağazasının E-ticaret Sitesinden Farkı Nedir?
Pazaryeri Nedir? Pazaryeri Mağazasının E-ticaret Sitesinden Farkı Nedir?
Tüketicilerin alışveriş alışkanlıklarını değiştiren ve online alışverişin ciddi bir piyasa oluşturmasını sağlayan en önemli unsurlardan biri pazayerleridir. Her konuda geleneksel yöntemlerden beslenen e-ticaret sektörü,...
29 Mayıs 2021
Markethinkers
İşletmeler için Twitter video içerik fikirleri
İşletmeler için Twitter video içerik fikirleri
Twitter video içerikleri, etkileşim yaratmak, paylaşımları artırmak, yeni kitlelere ulaşmak ve marka bilinirliğini artırmak için oldukça etkili. Twitter, Türkiye’de halen en fazla kullanılan sosyal ağlardan biri ve işletmeler de...
21 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticarette ürün fiyatlandırma stratejileri nelerdir?
E-ticarette ürün fiyatlandırma stratejileri nelerdir?
E-ticaret özelinde yapılan tüm çalışmaların asıl amacı, satışları artırmaktır. Marka bilinirliğini artırma, e-posta-sosyal medya-içerik pazarlama çalışmaları, reklamlar ve verilen hizmetin kalitesinin artırılmasının yegane...
14 Ekim 2016
Sinan Oypan
E posta pazarlama trendleri | 2019
E posta pazarlama trendleri | 2019
E posta pazarlama trendleri 2019 yılında karşımıza aslında çok büyük değişiklikler getirmeyecek gibi görünüyor. Otomasyon araçları ve yapay zeka kullanımlarının haricinde aslında 2018’de de sıklıkla bahsettiğimiz...
22 Aralık 2018
Sinan Oypan
Kitle iletişim araçları nelerdir ve şirketler bunları nasıl kullanabilir?
Kitle iletişim araçları nelerdir ve şirketler bunları nasıl kullanabilir?
Kitle iletişim araçları, çok uzun zamandır var olmakla beraber, teknolojinin değişimi ile beraber de şekil ve form değiştirmektedir.. Geçtiğimiz yüz yılda basılı gazete, dergi, radyo, televizyon ve sinema gibi formları olan kitle...
13 Mayıs 2020
Sinan Oypan
İlgi çekici fırsat ürün tanıtımları nasıl yapılır?
İlgi çekici fırsat ürün tanıtımları nasıl yapılır?
Fırsat ürün tanıtımlarını ilgi çekici hale getirmek, kampanyalı ürünlerinizi daha fazla öne çıkartmanızı sağlarken, geri dönüşümlerinizi de artırır. Kampanyalı ürünlerinizi öne çıkartmak için kullanabileceğiniz...
3 Nisan 2020
Sinan Oypan
Native advertising nedir ve e-ticaret firmalarına ne gibi yararlar sağlar
Native advertising nedir ve e-ticaret firmalarına ne gibi yararlar sağlar
Geçtiğimiz günlerde yazdığımız 2017 pazarlama trendleri ve 2017 içerik pazarlama trendleri yazılarında native advertising konusundan bahsetmiştik. Önümüzdeki yıl, şirketlerin bu alanda yaptıkları reklam ve pazarlama...
20 Aralık 2016
Sinan Oypan
Ürün tedarikçileri ile çalışırken bunlara dikkat edin
Ürün tedarikçileri ile çalışırken bunlara dikkat edin
E-ticaret sektöründeyseniz ürün tedarikçileri ile çalışmanız gerekecek ve bu süreçteki ilişkileri iyi yönetmeli ve stratejilerinizi hazırlamalısınız. Doğru adımları atmanız, düzenli olarak ürün tedariği sağlamanıza...
11 Kasım 2020
Sinan Oypan
Instagram'da marka yaratmak için neler yapmalısınız?
Instagram'da marka yaratmak için neler yapmalısınız?
Instagram’da bir marka yaratmak için farklı stratejiler geliştirebilir ve bu stratejilerle markanızın geniş kitleler tarafından tanınmasını sağlayabilirsiniz. Bu stratejiler, marka kimliğinin oluşmasını sağlarken, şirket olarak...
30 Temmuz 2019
Sinan Oypan