Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler

25 Ekim 2016
Savaş Çetinkaya
Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler

Facebook'ta mağaza açmak çok kolay. Facebooktan satış yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle facebook üzerinden satış yapmak istiyorum mu diyorsunuz? Facebook store nasıl açılır, facebook mağaza açmak için gerekenler, facebook dükkan açmanın püf noktaları, facebooktan satış yapmak yasal mı, facebooktan ürün satmak ve daha fazlası bu yazımızda.

Sosyal medya ile ilgili raporlara ve istatistiklere bakıldığında 80 milyona yaklaşan Türkiye nüfusunun 45+ Milyonu, yani %50'den fazlası internete bağlı. En çok kullanılan sosyal medya platformu da tabi ki Facebook ve Facebook Messenger (%32 Facebook + %20 Facebook Messenger).

Durum böyle olunca da her gün milyonlarca türk kullanıcının gezdiği, haber okuduğu ve birşeyler paylaştığı Facebook üzerinden satış yapmak veya facebook mağazası kurmak istiyorum diyen girişimcilerin ve markaların iştahını kabartıyor. Ne de olsa internet kullanıcılarının %70'i hergün interneti bir şekilde kullanıyor.

Facebook'ta mağaza açmak

Sizin de bu yazıyı okuduğunuzu düşünürsek, aklınıza 10'larca soru geliyor olabilir. Facebook'ta mağaza nasıl açabilirim, Facebook'ta dükkan açmak, facebookta satış sayfası açmak için gerekenler nelerdir, facebook ürün satışı, maliyetleri nelerdir, facebook dükkanımı nasıl tanıtırım, facebooktan satış nasıl yapılır gibi gibi. Biz de bu yazımızda facebook satış süreçleri, facebook store nasıl açılır / facebook store (mağaza) kurulumu özetle Facebook'ta mağaza açmak ile ilgili sorularınızı yanıtlayacağız.

Facebook üzerinden satış nasıl yapılır?

Facebook sayfanız içerisinde facebook mağaza, facebook satış mağazası, online satış, facebook dükkan veya facebook shop hangi ismi kullanmak istiyorsanız herhangi biri ile bir sekme oluşturabilirsiniz. Bu sekme içerisinde de Facebooktan satmak istediğiniz ürünlerinizi sergilersiniz. Facebook sayfanızda mağazanızı ziyaret eden kullanıcılar ürünlerinizi inceler, özelliklerini okur, varsa beden vb. ürün seçeneklerini inceler ve satın al dediğinde satış süreci e-ticaret siteniz için başlamış olur.

Facebookta satış yapmak yasal mıdır?

Facebookta satış yapmak yasak mı / yasal mı? Facebook üzerinden ürün satışı yapmak ile offline dükkanınızda, butiğinizde satış yapmak arasında bir fark yoktur. Vergilendirme, vergi ödemeleri ve hukuki açıdan İnstagram üzerinden satış yapmak neyse, Facebook üzerinden satış yapmak da aynıdır. Ticaret yine normal sürecinde devam eder. Eğer ticari bir kimliğiniz yok ise şahıs şirketi kurmak için gerekenler yazımızı okumanızı öneririz. Minimum maliyet ile bir şahıs şirketi kurmanızı öneririz. Bunun dışında herhangi bir ticari engel bulunmamaktdır.

1. Önce Facebook sayfanızı, sonra Facebook mağazanızı oluşturun!

Facebook'ta mağaza açmak için öncelikle facebook üzerinde bir sayfanızın olması gerekir. Facebook sayfanızın içerisinde ziyaretçileriniz mağaza sekmenizi görecek ve ürünlerinize oradan ulaşabilecektir. Facebooktan satış yapmak için önce Facebook dükkanınızı bağlayacağınız bir sayfanız olmalıdır.

Dilerseniz buraya tıklayarak facebook sayfanızı açabilirsiniz. Eğer facebook ticari sayfa açma ve Facebook Store ile mağaza oluşturma, facebook mağaza ekleme, facebook mağaza ürün ekleme süreçlerinin detaylarını öğrenmek istiyorsanız, konu ile ilgili bizimle de irtibata geçebilirsiniz.

“Facebook

2. IdeaSoft Facebook Store uygulamasını sayfanıza ekleyin!

Facebook mağazanızı açmak için ideasoft e-ticaret sitelerine özel olarak hazırlanan IdeaSoft Facebook Store uygulamasını var olan veya yeni oluşturduğunuz Facebook sayfanıza eklemelisiniz. Eğer birden çok Facebook sayfası sahibiyseniz facebook mağaza uygulamasını hangisine ekleyeceğinizi seçmelisiniz. Bu sayede Facebook sayfanızda satış yapabileceğiniz özel bir sekme oluşturmuş olacaksınız. Bu sekmeyede dilediğiniz ismi verebilir ve satışa başlayabilirsiniz.

3. Hem e-ticaret sitenizden hem de facebook üzerinden satışa başlayın!

Eğer bir e-ticaret siteniz yoksa, IdeaSoft E-ticaret paketleri ile hızlıca mağazanızı oluşturabilirsiniz. Dilerseniz 15 gün boyunca da ücretsiz demo hesabınızı oluştrabilir ve tüm süreçleri inceleme imkanı bulabilirsiniz. Tek yapmanız gereken buradan ücretsiz demo hesabınızı oluşturarak işe başlamak...

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

2019’da e-ticarette kullanabileceğiniz satış stratejileri
2019’da e-ticarette kullanabileceğiniz satış stratejileri
2019’da e-ticarette daha fazla müşteri kazanmak ve satışlarınızı artırmak için satış stratejileri geliştirmeniz gerekecek. Belli bir strateji olmadan uzun vadeli başarıya ulaşmak oldukça zordur. Satış stratejileri, yıl...
28 Aralık 2018
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar bir e-ticaret sitesinden nasıl faydalanabilirler?
Fiziki mağazalar bir e-ticaret sitesinden nasıl faydalanabilirler?
Fiziki mağazalar, genellikle e-ticaret alanına yatırım yapmak istemiyorlar. Bu işe ayıracak bütçeleri ya da ekipleri olmadığı için ya da gerek duymadıkları için kendi markaları için bir online satış sitesi kurmuyorlar. Ancak...
20 Ekim 2016
Sinan Oypan
Kampanyalı ürünler ile satışları nasıl artırabilirsiniz?
Kampanyalı ürünler ile satışları nasıl artırabilirsiniz?
Kampanyalı ürünler ile satışları artırmak, uzun süredir hem e-ticaret hem de fiziki mağazalar tarafından sıklıkla kullanılmakta. İnternette satış yaparken de kampanyalardan farklı şekillerde farklı amaçlar için...
11 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-posta kampanya ölçümleme nasıl yapılır?
E-posta kampanya ölçümleme nasıl yapılır?
E-posta kampanya ölçümleme bir mailing çalışmasının belki de en önemli kısmıdır. Çünkü ancak bu e-posta kampanya ölçümleme ile mailing çalışmanızın başarıya ulaşıp ulaşmadığını anlayabilirsiniz. Bu sebeple de...
31 Mart 2017
Sinan Oypan
PPC reklam kampanyalarınızda kullanabileceğiniz ipuçları ve taktikler
PPC reklam kampanyalarınızda kullanabileceğiniz ipuçları ve taktikler
İnternet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak, markanızı tanıtmak, yeni hedef kitlelere ulaşmak, ürünlerinizi tanıtmak ve web sitenize trafik çekmek için PPC reklam kampanyalarından yararlanabilirsiniz. Adwords reklamlarının...
31 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Pazarlamada sosyal medyanın yararları neler?
Pazarlamada sosyal medyanın yararları neler?
Markalar için, sosyal medyanın yararları pazarlama çalışmalarında da öne çıkmakta ve sosyal ağlar birçok fırsatı markalara sağlamakta. Günümüzde sosyal medya, tanıtım ve duyurular için önemli bir kanal olmakla beraber bu...
18 Nisan 2020
Sinan Oypan
Yatırımcılarla görüşmeye gitmeden önce yapmanız gerekenler
Yatırımcılarla görüşmeye gitmeden önce yapmanız gerekenler
Yeni bir iş kurduysanız ya da kurmayı planlıyorsanız, finansman desteği sağlamak için melek yatırımcılarla görüşebilirsiniz. Projenizi ya da işinizi onlara sunabilir ve onları ikna etmeyi başarırsanız, işinizi hayata geçirmek...
29 Kasım 2016
Sinan Oypan
Çok kanallı müşteri hizmeti sunma ile ilgili bilmeniz gerekenler
Çok kanallı müşteri hizmeti sunma ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticaret şirketlerinin başarılı olmasını sağlayan faktörlerden biri de iyi müşteri destek hizmetlerinin kalitesi. İyi bir destek hizmetinin sunulması, sadık müşteriler kazanmayı sağladığı gibi müşteri memnuniyetinin de...
5 Mart 2018
Sinan Oypan
Etkili bir banner hazırlamak için bilmeniz gerekenler
Etkili bir banner hazırlamak için bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizin ya da ürünlerinizin tanıtımı için etkili bir banner hazırlamak iyi bir pazarlama aracı olarak kullanılabilir. Reklam bannerları yıllardır tanıtım amacıyla web siteler üzerinde kullanılmaktadır. Banner...
1 Haziran 2020
Sinan Oypan
Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır?
Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır?
Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır, facebook ile web sitesi trafiği arttırma yolları ve facebook ile web sitesi trafiği arttırırken nelere dikkat etmeliyiz bu yazımızda ele alacağız. Facebook ile web sitesi trafiği...
2 Şubat 2018
Sinan Oypan
İçerik pazarlamanın e-ticaret firmanıza ne gibi yararları olur?
İçerik pazarlamanın e-ticaret firmanıza ne gibi yararları olur?
2017’de pazarlama trendlerinde içerik pazarlamanın bu yıl oldukça önemli bir hale geleceğinden bahsetmiştik. Bunun nedeni de artık tüketiciler, doğrudan reklam içeriklerini görmek istemeyip, kendilerine bir fayda sağlayacak...
31 Ocak 2017
Sinan Oypan
Kampanya dönemleri için kargo, stok ve paketleme önerileri
Kampanya dönemleri için kargo, stok ve paketleme önerileri
Aralık ayına girerken, firmalar yılbaşı için yeni kampanya hazırlıklarına girmeye başladılar. Kampanya dönemleri öncesinde hem sitenizin SEO performansını ölçümlemeli hem de sosyal medya reklam kampanyalarınızı hazırlamanız...
21 Kasım 2016
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın